abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 december 2020 @ 21:12:38 #1
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196911710

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_196911734
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:08 schreef DireStraits7 het volgende: [..] Stoer hoor.
Heb jij zelf 3 kinderen in de leeftijdscategorie 4/6/8 en een fulltime kantoorbaan? Of iets wat daar in de buurt komt? Anders heb je echt geen idee waar je over praat denk ik.
pi_196911752
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:11 schreef Cesare-Borgia het volgende: Er zijn nu al redelijk wat gevaccineerden. Wanneer het vaccin niet werkt en die mutatie een probleem is zouden we het in de UK zien toch?
Nee, nog lang niet. Duurt nog zeker tot maart voordat er genoeg mensen geënt zijn om überhaupt verschil te gaan zien in de cijfers. Overigens wordt er wel getest op de effectiviteit bij de mutatie en dat zal komende weken duidelijk worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196911774
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:13 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Heb jij zelf 3 kinderen in de leeftijdscategorie 4/6/8 en een fulltime kantoorbaan? Of iets wat daar in de buurt komt? Anders heb je echt geen idee waar je over praat denk ik.
Ah, nee je hebt gelijk, een kind waarvan de ouder een baan heeft hoeft niet te voldoen aan de leerplichtwet, dat was ik even vergeten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196911787
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:10 schreef Evenstar het volgende:
Hmm ziekenhuizen in Twente wel echt in de shit als ze leger gaan inschakelen. Zelfs acute zorg komt in gevaar volgens het nieuws (net op de radio).

Wel fijn dat die mogelijkheid er is, maar onbegrijpelijk dat wij het weer zo ver hebben laten komen.
RTV Oost: Twentse ziekenhuizen roepen hulp in van leger
  woensdag 23 december 2020 @ 21:15:33 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196911814
quote:

[..]

Maar jouw man was nu toch werkloos thuis? Of had ik dat verkeerd begrepen?

Niet dat het dan makkelijk is, maar ietsjes minder vervelend dan beide moeten werken

Kan me overigens in deze situatie niet voorstellen dat de leerplichtambtenaar heel heel strikt is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196911840
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ah, nee je hebt gelijk, een kind waarvan de ouders een baan heeft hoeft niet te voldoen aan de leerplichtwet, dat was ik even vergeten.
Het is de theorie en praktijk, die in dit geval echt heel lastig samen gaan.

De theorie, leerplichtwet, tuurlijk snap ik dat.

Maar iedere dag tot 23 uur door om de verloren uurtjes van overdag inhalen, de praktijk, als je overdag al om 7 uur aan de gang bent, dat ga ik geen weken volhouden.

En dan zeg ik sorey beste leerplichtambtenaar,maardat gaat hem gewoon echt niet worden.
pi_196911857
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:15 schreef Molo het volgende:
Kan me overigens in deze situatie niet voorstellen dat de leerplichtambtenaar heel heel strikt is
Dat zijn ze ook niet. Zeker niet als de school van overheidswege dicht is gegaan. Maar zodra de scholen weer open zijn, zal er weer strikter gehandhaafd worden (en dat is nog altijd vrij losjes in deze tijd).
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196911945
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom lukt ze dat in Australië wel?

Hier laten we hordes mensen uit VK binnen, ja, we vragen ze 10 dagen in quarantaine te gaan, maar dat wordt niet afgedwongen, dus doet geen hond.
Australië en Nieuw-Zeeland hebben bijvoorbeeld al geen landgrenzen, maar zijn omringd door zee, om maar eens wat te noemen. Dat maakt in- en uitstroom een stuk makkelijker te controleren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196911957
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Maar jouw man was nu toch werkloos thuis? Of had ik dat verkeerd begrepen?

Niet dat het dan makkelijk is, maar ietsjes minder vervelend dan beide moeten werken

Klopt, dat 'geluk' heb ik. Live entertainment (al kan ie nu met vlagen her en der al een dag werken en per 1 februari weer 'netjes' fulltime).

Maar qua thuisonderwijs, uitleg taal, rekenen en spelling, komt het toch echt op mijn bordje terecht.

Hij is weer sterker in vakken als handvaardigheid, bewegen en zulks. Maar dat zijn niet de echt de dingen die nu gepromoot worden en waar de focus op ligt met thuisonderwijs.

Dus het is vooral het live entertainment waardoor ik nu overdag redelijk door kan stomen op momenten dat hij thuis is.
pi_196912014
quote:

[..]

Ik snap de problemen echt wel.
Maar school is (imo) geen kinderopvang.

Ik ben zelf helaas geen professionele leerkracht. Kan dus nooit het onderwijs bieden wat school kan. En zeker de sociale contacten is echt een ding voor kinderen.
Maar het vraagstuk veiligheid/kinderopvang zie ik toch net wat anders.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196912124
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:20 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Klopt, dat 'geluk' heb ik. Live entertainment (al kan ie nu met vlagen her en der al een dag werken en per 1 februari weer 'netjes' fulltime).

Maar qua thuisonderwijs, uitleg taal, rekenen en spelling, komt het toch echt op mijn bordje terecht.

Hij is weer sterker in vakken als handvaardigheid, bewegen en zulks. Maar dat zijn niet de echt de dingen die nu gepromoot worden en waar de focus op ligt met thuisonderwijs.

Dus het is vooral het live entertainment waardoor ik nu overdag redelijk door kan stomen op momenten dat hij thuis is.
Taal, rekenen en spelling voor de leeftijd 4, 6 en 8, is lastig voor je man die verders geen baan heeft..en dan komt het op jouw bordje, terwijl jij fulltime moet werken?

Wouw.
Heb je dit goed besproken met je man? Staan jullie hier beiden achter?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196912127
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik snap de problemen echt wel.
Maar school is (imo) geen kinderopvang.

Ik ben zelf helaas geen professionele leerkracht. Kan dus nooit het onderwijs bieden wat school kan. En zeker de sociale contacten is echt een ding voor kinderen.
Maar het vraagstuk veiligheid/kinderopvang zie ik toch net wat anders.
Ik vind het ook prima dat ze thuis zijn verder he, daar hoor je me verder niet over. Als men vindt dat dit nodig is, dan is dat zo.

Maar ouders kunnen zich in deze situatie niet in 4 stukken hakken. Dus dan gaat het toch deels ten koste van het huishouden, de werkgever, de kinderen, en op de laatste plaats jezelf.
  woensdag 23 december 2020 @ 21:27:22 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196912192
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:20 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Mja dat is dan ook wel deels nu keuzes in je eigen gezin.

Het is een ruksituatie en we moeten er maar beste van maken, allemaal
pi_196912263
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:24 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik vind het ook prima dat ze thuis zijn verder he, daar hoor je me verder niet over. Als men vindt dat dit nodig is, dan is dat zo.

Maar ouders kunnen zich in deze situatie niet in 4 stukken hakken. Dus dan gaat het toch deels ten koste van het huishouden, de werkgever, de kinderen, en op de laatste plaats jezelf.
Je man is fulltime thuis.
Ga aub een gesprek met hem aan.
Dit is een recept voor een burnout voor jou. Jij hoeft je niet in 4 stukken te hakken.

Je zit wsl niet op mijn waardeoordeel of advies te wachten. Dus ik stop daar nu mee.
Maar let aub ook een beetje op jezelf. O+
We willen je niet kwijt hier. :*
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196912307
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Taal, rekenen en spelling voor de leeftijd 4, 6 en 8, is lastig voor je man die verders geen baan heeft..en dan komt het op jouw bordje, terwijl jij fulltime moet werken?

Wouw.
Heb je dit goed besproken met je man? Staan jullie hier beiden achter?
Mja het is geen onwil. Mijn man is hier de handige Harrie in huis en ik de studiebol. Ik kan nog geen spijker in de muur slaan en ik ben absoluut geen Nigella Lawson. Andersom heeft hij problemen met het toepassen van de otjes 'ou' en de atjes 'au' of uitleggen rekenstrategieen.

Dus er is zeker wel een soort van ongeschreven verdeling in ons huishouden wat al 13 jaar prima voor ons werkt.

Maar het is wel degelijk zo dat die strategieen in het onderwijs om de zoveel jaar compleet op de schop gaan, door onderzoek, door ervaringen, door .. weet ik veel.

Hoe ik in 2007 in mijn afstudeerjaar staartdelingen uitlegde aan mijn leerlingen, zo gaat het anno 2020 echt niet meer. Maar vraag me niet naar de didactiek die ze anno 2020 daarvoor hanteren, want die kan ik je echt niet 1-2-3 uitleggen zonder me daar eerst goed in te hebben verdiept.

Dan geef ik mijn dochter groot gelijk dat ze mij corrigeert 'omdat de juf het anders doet'. Dat kan ik het kind niet kwalijk nemen.

Het klinkt allemaal leuk dat thuisonderwijs. Maar dat maakt van ons ouders niet ineens semi-leerkrachten.

Een leerkracht zijn is niet voor niets een beroep.

O een nog als aanvulling op je vorige post
Huishouden komt grotendeels voor zijn rekening nu hoor. Koken, wassen, poetsen, allemaal grotendeels zijn pakkie an.

Maar inderdaad, dit trek ik niet op deze manier als het nog maanden voort gaat duren. Maar eerst volgende week een weekje vrij *O*

Benieuqd hoe de verhoudingen komen te liggen per 1 februari, als hij ook weer aan het werk is. Maar dat zien we dan wel weer. Het is toch roeien met de riemen die je hebt en ee het beste van maken.

Maar die uitdaging heeft iedereen wel zo op zijn/haar manier denk ik.
  woensdag 23 december 2020 @ 21:35:32 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196912429
Vanmorgen door de snelteststraat geweest, nu nog geen uitslag binnen

Site crasht ook steeds

Gaat lekkah :+

Ze hadden wel allemaal gezellige kerstbomen met verlichting en ballen neergezet bij de teststraat. 'GGD, feest net u mee' O+
pi_196912529
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:35 schreef Molo het volgende:

Site crasht ook steeds

Ze hadden wel allemaal gezellige kerstbomen met verlichting en ballen neergezet bij de teststraat. 'GGD, feest net u mee' O+
Wijntje erbij en het is al snel leuk,
Go hard or go home
  woensdag 23 december 2020 @ 21:41:50 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196912599
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:39 schreef Noek het volgende:

[..]

Wijntje erbij en het is al snel leuk,
Zit aan het bier

Heb die lever niet voor niets nodig
pi_196912633
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Australië en Nieuw-Zeeland hebben bijvoorbeeld al geen landgrenzen, maar zijn omringd door zee, om maar eens wat te noemen. Dat maakt in- en uitstroom een stuk makkelijker te controleren.
Toch waren er uitbraken, maar die bleven tot deelstaten beperkt. Wou je de grens van deelstaat over, moest je 2 weken in quarantaine. Dit werd bewaakt op speciale locatie.

Dat is wat anders dan het laffe “dringende advies” van oom Rutte.
  woensdag 23 december 2020 @ 21:43:04 #21
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196912635
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:35 schreef Molo het volgende:

Site crasht ook steeds

Ideaal voor mensen die alleen zijn. Even snel een corona test of 5 inplannen en je kan de hele avond daar rondhangen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196912640
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:03 schreef JosMert het volgende:

[..]

Hoe snel kreeg je de uitslag?
Gisterochtend getest en vanavond uitslag dat ik nog een keer moet.
SpannOnd!
Go hard or go home
  woensdag 23 december 2020 @ 21:43:50 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196912661
quote:
2s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ideaal voor mensen die alleen zijn. Even snel een corona test of 5 inplannen en je kan de hele avond daar rondhangen.
Pandemideaal _O_
pi_196912770
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Toch waren er uitbraken, maar die bleven tot deelstaten beperkt. Wou je de grens van deelstaat over, moest je 2 weken in quarantaine. Dit werd bewaakt op speciale locatie.
Heb je hier een bron van? In Australië hebben ze wel (deel)staten, in Nieuw-Zeeland niet eens.
pi_196912782
super rustig in ons winkelcentrum nu en de visboer, groenteboer en 2 supermarkten nog open, waar het ook zeer rustig was.

probeerde iemand nog bier te kopen maar dat ging niet door _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196912812
quote:

[..]

je mocht niet eens sommige staten in, werd je gewoon terug gestuurd ( met een boete )
je moest een uitzondering hebben ( werk, mantelzorger ) been there done that in april dit jaar :D
pi_196912939
Dat bier verbod is ook zo kut.
Mijn vriendin wilde gisteravond na het werk nog dropjes halen, dacht ik heb "vakantie" en neem biertje mee.

Oh nee mag niet......
pi_196912991
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Heb je hier een bron van? In Australië hebben ze wel (deel)staten, in Nieuw-Zeeland niet eens.
Ja hoor. Hieronder bijvoorbeeld een achtergrondsartikel uit de Volkskrant waar er sprake is van een bewaakte hotelquarantaine van 2 weken.
Dat is wat anders dan mensen die hier positief testen en gewoon naar hun werk gaan.

https://www.volkskrant.nl(...)ck-and-awe~ba826158/
pi_196913073
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja hoor. Hieronder bijvoorbeeld een achtergrondsartikel uit de Volkskrant waar er sprake is van een bewaakte hotelquarantaine van 2 weken.
Dat is wat anders dan mensen die hier positief testen en gewoon naar hun werk gaan.

https://www.volkskrant.nl(...)ck-and-awe~ba826158/
Okay, het verhaal van de gesloten deelstaatgrenzen uit Nieuw-Zeeland is dus onzin?
pi_196913121
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:53 schreef Kickinalfa het volgende:
Mijn vriendin wilde gisteravond na het werk nog dropjes halen, dacht ik heb "vakantie" en neem biertje mee.

Oh nee mag niet......
Zo onzinnig ook.
pi_196913144
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Okay, het verhaal van de gesloten deelstaatgrenzen uit Nieuw-Zeeland is dus onzin?
Ik had het over Australië.

Wat zij daar tussen de deelstaten toen, hadden wij ook tussen landen kunnen doen.
Keihard optreden bij meer dan 10 besmettingen. Het resultaat mag er zijn, ze kunnen zich nu redelijk vrij bewegen, en wij zitten diep in de shit.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:01:56 #32
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196913157
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een leuke game voor tijdens deze binnen zit dagen: Immortals Fenyx Rising is erg leuk :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196913202
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik had het over Australië.

Wat zij daar tussen de deelstaten toen, hadden wij ook tussen landen kunnen doen.
Keihard optreden bij meer dan 10 besmettingen. Het resultaat mag er zijn, ze kunnen zich nu redelijk vrij bewegen, en wij zitten diep in de shit.
De post waar jij op reageerde ging over Australië en Nieuw-Zeeland. En aangezien jij geen landen noemde, ging ik er vanuit dat jij het ook over die landen had. Want hoe kan ik nu weten dat jij Nieuw-Zeeland opeens weglaat?

Maar goed, Australië en Nieuw-Zeeland zijn eilanden, je rijdt niet even via de buurlanden het land binnen. Wat dat betreft krijg je niet dezelfde uitkomst als je de maatregelen van daar naar hier kopieert.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:03:47 #34
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196913223
CijferVragen:
1) Is er, ms van cijferaars onder ons, een grafisch inzicht over tijd met een leeftijdsverdeling. ?
Ik ben benieuw naar de leeftijdsgroepen met waar besmettingen, ziekenhuis- en IC opnames zich in tijd ontwikkelen.

Dit om een wat completer beeld te krijgen wie van de besmettingen dan in het ziekenhuis komen. de verscjillende Door plaatjes van "leeftijden" over elkaar heen leggen kan ms wat zeggen waar de bron van ziektegevallen ligt.

2) Is iets te zeggen of -en in welk mate de besmettingplaatjes zijn "vervuild" met Covid19 testen op/van mensen die reeds in het ziekenhuis liggen of lagen ?

Kortom betreffen de besmettingscijfers alleen de "nieuwe gevallen" of mogelijk "meer" vakere testen van dezelfde casus/persoon (verspreid over tijd).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196913331
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De post waar jij op reageerde ging over Australië en Nieuw-Zeeland. En aangezien jij geen landen noemde, ging ik er vanuit dat jij het ook over die landen had. Want hoe kan ik nu weten dat jij Nieuw-Zeeland opeens weglaat?

Maar goed, Australië en Nieuw-Zeeland zijn eilanden, je rijdt niet even via de buurlanden het land binnen. Wat dat betreft is krijg je niet dezelfde uitkomst als je hetzelfde hier doet als wat men daar deed.
quote:

[..]

Maar goed, Australië en Nieuw-Zeeland zijn eilanden, je rijdt niet even via de buurlanden het land binnen. Wat dat betreft is krijg je niet dezelfde uitkomst als je hetzelfde hier doet als wat men daar deed.
maar je rijd wel zo even een deelstaat binnen.....oh nee, de A wegen werden gecontroleerd en ze hadden de B-wegen afgesloten, toch proberen ? aardig dikke boetes.
pi_196913402
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:06 schreef Predator40 het volgende:
maar je rijd wel zo even een deelstaat binnen.....oh nee, de A wegen werden gecontroleerd en ze hadden de B-wegen afgesloten, toch proberen ? aardig dikke boetes.
De maatregelen werden zwaarder als er veel coronagevallen waren. Maar het is zeker niet zo dat ze het land in deelgebieden opgedeeld hadden om iedereen te controleren. En zeker niet permanent.
pi_196913421
quote:

[..]

Maar goed, Australië en Nieuw-Zeeland zijn eilanden, je rijdt niet even via de buurlanden het land binnen. Wat dat betreft krijg je niet dezelfde uitkomst als je de maatregelen van daar naar hier kopieert.
Het blijft appels met peren vergelijken. Maar het eiland lijkt me niet het essentiële verschil. Australië is echt groot met binnenlandse grenzen. Waar het om gaat is dat ze daar keihard inzetten op containment. Dit in plaats van laffe aanmodderen wat die clowns hier doen. Pas versoepelen bij maximaal 5 besmettingen per dag, zie je dat hier gebeuren?

Oh ja, over eiland gesproken. Wist je dat het VK ook een eiland is? En daar is het een grote shit show, o.a. omdat ze daar iedereen gewoon binnen lieten vliegen alsof er niets aan de hand is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2020 22:10:56 ]
pi_196913492
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:53 schreef Kickinalfa het volgende:

Oh nee mag niet......
Gewoon overdag inslaan en zorgen dat je genoeg hebt. :P
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:13:22 #39
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196913542
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Chinese/Spaanse lockdown. Alles dicht voor 3 maanden. Per gezin 1 iemand die 1 keer per week boodschappen mag doen, verder alleen de straat op om je hond uit te laten of vuilnis buiten te zetten, en medische afspraken. Zoiets, maar daar is echt geen support (meer) voor in Europa. Laten we hopen dat het meevalt.
Ook de Spaanse lockdown zorgde niet voor een heel veel snellere terugloop van het virus in golf een. En dan nog moet je alle Schengenlanden dan hetzelfde laten doen, anders kan je 2 weken na het versoepelen opnieuw beginnen.
Antifa
pi_196913586
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De maatregelen werden zwaarder als er veel coronagevallen waren. Maar het is zeker niet zo dat ze het land in deelgebieden opgedeeld hadden om iedereen te controleren. En zeker niet permanent.
Elke staat kreeg opeens zijn eigen regels tijdens corona ( ik wist ook niet dat dat kon )

Western Australia, Northern Territories en Queensland kwam je helemaal niet meer binnen en inwoners van die staten alleen met een verklaring en verplichte quarantaine, en dat werd zeker wel gecontroleerd, de grenzen waren dicht, B-wegen afgesloten, A-wegen werden gecontroleerd.

Ik was er toen, en ik moest van Adelaide naar Brisbane, Queensland, op het vliegveld werd ik gewoon opgewacht met de vraag wat ik kwam doen.

normaal gesproken is alles open
  woensdag 23 december 2020 @ 22:15:19 #41
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196913610
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het blijft appels met peren vergelijken. Maar het eiland lijkt me niet het essentiële verschil. Australië is echt groot met binnenlandse grenzen. Waar het om gaat is dat ze daar keihard inzetten op containment. Dit in plaats van laffe aanmodderen wat die clowns hier doen. Pas versoepelen bij maximaal 5 besmettingen per dag, zie je dat hier gebeuren?

Oh ja, over eiland gesproken. Wist je dat het VK ook een eiland is? En daar is het een grote shit show, o.a. omdat ze daar iedereen gewoon binnen lieten vliegen alsof er niets aan de hand is.
Australië is een eiland, dunbevolkt, en ver weg van andere landen die bezoeken. Engeland kan je vanaf de belangrijkste handelslanden heen zwemmen en is dichterbevolkt dan Nederland. Niet vergelijkbaar.
Antifa
  woensdag 23 december 2020 @ 22:16:53 #42
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196913674
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Elke staat kreeg opeens zijn eigen regels tijdens corona ( ik wist ook niet dat dat kon )

Western Australia, Northern Territories en Queensland kwam je helemaal niet meer binnen en inwoners van die staten alleen met een verklaring en verplichte quarantaine, en dat werd zeker wel gecontroleerd, de grenzen waren dicht, B-wegen afgesloten, A-wegen werden gecontroleerd.

Ik was er toen, en ik moest van Adelaide naar Brisbane, Queensland, op het vliegveld werd ik gewoon opgewacht met de vraag wat ik kwam doen.

normaal gesproken is alles open
Niet verbaasd dat jij tegen de geest van de maatregelen in gewoon op reis trok om corona te verspreiden.
Antifa
pi_196913741
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:01 schreef StateOfMind het volgende:
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een leuke game voor tijdens deze binnen zit dagen: Immortals Fenyx Rising is erg leuk :Y
Staat hier nog op het lijstje O+
pi_196913788
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Niet verbaasd dat jij tegen de geest van de maatregelen in gewoon op reis trok om corona te verspreiden.
wij maken vaak wat langere reisjes dan een weekje of 3
Er was nog niet eens corona ontdekt in NL toen we op reis gingen, er waren nog niet eens regels.

Tevens konden wij toen we op reis gingen in februari om diverse redenen ( ik ben jou geen verklaring schuldig )
niet zomaar even afzeggen, toen de shit los brak in maart had dat wel gekund.

In australie moesten we naar Queensland aangezien we daar verblijf hadden en er geen vluchten meer naar NL gingen en zelfs dat was niet tegen de regels .....
pi_196913822
quote:

[..]

Ik denk dat je onderschat hoe groot en leeg Australië is vergeleken met Nederland / Europa.
pi_196913900
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:15 schreef VoMy het volgende:

[..]

Australië is een eiland, dunbevolkt, en ver weg van andere landen die bezoeken. Engeland kan je vanaf de belangrijkste handelslanden heen zwemmen en is dichterbevolkt dan Nederland. Niet vergelijkbaar.
Helemaal waar.

Al was de Britse aanpak ook dom. Toen wij hier al in lockdown zaten (en wij waren al niet de snelste), renden ze daar nog de marathon van Bath.

En Johnson zelf gaf ook niet bepaald een goed voorbeeld door handen te blijven schudden.
pi_196913913
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat je onderschat hoe groot en leeg Australië is vergeleken met Nederland / Europa.
het is best vol in Melbourne/Sydney/Brisbane.....het midden is compleet leeg :D
pi_196913972
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Niet oordelen over andermans situatie; helemaal niet als je de context niet weet. In het voorjaar was het voor iedereen nieuw.
pi_196913985
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:25 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is best vol in Melbourne/Sydney/Brisbane.....het midden is compleet leeg :D
Dat bedoel ik ook. Je hebt een aantal enorme stedelijke gebieden en daartussen heel veel leegte. :P
Dat maakt een containmentstrategie natuurlijk veel makkelijker dan in Nederland.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:28:44 #50
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196914021
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Helemaal waar.

Al was de Britse aanpak ook dom. Toen wij hier al in lockdown zaten (en wij waren al niet de snelste), renden ze daar nog de marathon van Bath.

En Johnson zelf gaf ook niet bepaald een goed voorbeeld door handen te blijven schudden.
Ja absoluut. En het vervelende is dat wij dat soort gedrag als Nederland niet kunnen negeren. Als de helft van de landen om ons heen niet direct in lockdown gaat met dichte grenzen (bijvoorbeeld omdat ze afhankelijk zijn van export, toerisme, of er 10.000 grensovergangen zijn) dan kunnen wij als Nederland wel stoer het Australische model kopiëren maar iedereen snapt dat dat dan geen toekomst heeft.
Antifa
pi_196914053
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook. Je hebt een aantal enorme stedelijke gebieden en daartussen heel veel leegte. :P
Dat maakt een containmentstrategie natuurlijk veel makkelijker dan in Nederland.
makkelijk was het daar zeker niet, en vooral veel strenger.
pi_196914126
Wat denk je gaat de avondklok in met oud en nieuw?
pi_196914176
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat snap ik best, maar er zijn ook gebieden met een behoorlijke bevolkings concentratie. Denk bijvoorbeeld aan de agglomeratie Sydney van meer dan 5 miljoen mensen. Toch is het daar nergens uit de hand gelopen. Dit door krachtig containment beleid, ondanks het gejammer van wat rechtse gekkies.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:34:56 #54
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196914234
quote:
14s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Staat hier nog op het lijstje O+
Absolute aanrader :Y
Ontzettend leuk.
A murky, forgotten land.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:35:01 #55
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196914237
We zijn allemaal niet streng genoeg voor ons zelf, is mijn conclusie. We kennen ook geen discipline meer en zeker volhouden doen we ook niet meer. Waar ligt het aan? Respect voor de basismaatregelen zijn helaas ver te zoeken. Onze solidariteit is na voorjaar 2021 helemaal verdwenen. Ieder heeft zeker een hekel aan de maatregelen, dat snap ik wel, maar het is wel nodig om toch aan de maatregelen te blijven houden. Respect voor anderen is ook ver te zoeken.

Dus ik neem het virus erg serieus, maar ook hou ik ook aan de maatregelen! Jij dus ook! Doe dat voor anderen en zorgmedewerkers!
Humor, serieus en vrolijk!
  woensdag 23 december 2020 @ 22:37:41 #56
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196914322
Goodbye 2020 :')

Slechts 1 miljoen subsidie door het putje... :')
  woensdag 23 december 2020 @ 22:37:47 #57
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196914325
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:31 schreef quirina het volgende:
Ik denk dat dat nog wel aangekondigd gaat worden.
Maar hoe dan ook gaat Oud en Nieuw denk ik ook een enorme shitzooi worden met veel geweld.
A murky, forgotten land.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:38:30 #58
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_196914346
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:37 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nog wel aangekondigd gaat worden.
Maar hoe dan ook gaat Oud en Nieuw denk ik ook een enorme shitzooi worden met veel geweld.
Ze kunnen het wel aankondigen, maar dat is natuurlijk compleet zinloos. Gaat niemand zich aan houden en is niet te handhaven.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 23 december 2020 @ 22:38:36 #59
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196914349
quote:
Nee natuurlijk niet.
pi_196914390
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat snap ik best, maar er zijn ook gebieden met een behoorlijke bevolkings concentratie. Denk bijvoorbeeld aan de agglomeratie Sydney van meer dan 5 miljoen mensen. Toch is het daar nergens uit de hand gelopen. Dit door krachtig containment beleid, ondanks het gejammer van wat rechtse gekkies.
Maar dat is ons hier ook vrij aardig gelukt. Maar ja, toen kwam de zomervakantie en moesten velen er toch zo nodig even tussenuit, waren veel mensen er wel weer klaar mee en ga zo maar door.

Het probleem hier is niet dat we het niet hebben terug kunnen dringen, maar toch vooral dat het weer opgelaaid is. Dat zie je overigens door heel Europa waar toch een behoorlijk divers scala aan maatregelen en strategieën is gehanteerd.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:40:35 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196914409
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:35 schreef Ven1972 het volgende:
We zijn allemaal niet streng genoeg voor ons zelf, is mijn conclusie. We kennen ook geen discipline meer en zeker volhouden doen we ook niet meer. Waar ligt het aan? Respect voor de basismaatregelen zijn helaas ver te zoeken. Onze solidariteit is na voorjaar 2021 helemaal verdwenen. Ieder heeft zeker een hekel aan de maatregelen, dat snap ik wel, maar het is wel nodig om toch aan de maatregelen te blijven houden. Respect voor anderen is ook ver te zoeken.

Dus ik neem het virus erg serieus, maar ook hou ik ook aan de maatregelen! Jij dus ook! Doe dat voor anderen en zorgmedewerkers!
Hou toch een op met die zinloze bijdragen, je bent Sigrid Kaag niet
  woensdag 23 december 2020 @ 22:43:16 #62
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196914467
Dat verhaal van die steekpartij in een supermarkt gisteren ging schijnbaar niet over corona. Iets met drillrapgroepen?
pi_196914487
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:38 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Ze kunnen het wel aankondigen, maar dat is natuurlijk compleet zinloos. Gaat niemand zich aan houden en is niet te handhaven.
Snelrecht met minimumboete van ¤10.000
Wedden dat veel mensen het er dan niet op wagen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2020 22:45:09 ]
  woensdag 23 december 2020 @ 22:44:06 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196914491
quote:

Oke Hugo.
pi_196914496
quote:

Ik houd me over het algemeen netjes aan de regels, maar zelfs ik krijg kriebels van dit soort teksten.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:44:43 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196914507
quote:
Eerst even kerst afwachten gok ik
  woensdag 23 december 2020 @ 22:45:22 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196914524
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Snelrecht met minimumboere van ¤10.000
Slecht idee. Als je een burgeroorlog wil uitlokken moet je zo iets doen.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:45:56 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196914537
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:43 schreef leolinedance het volgende:
Dat verhaal van die steekpartij in een supermarkt gisteren ging schijnbaar niet over corona. Iets met drillrapgroepen?
Klopt, social media beïnvloedde pisventjes met messen en weinig hersencellen
pi_196914550
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:43 schreef leolinedance het volgende:
Dat werd al heel snel ontkracht door de politie, maar dat is natuurlijk minder sensationeel.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:46:27 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196914556
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Met welke handhaving?

Zoveel personeel is er niet daar
  woensdag 23 december 2020 @ 22:47:26 #71
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196914579
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat werd al heel snel ontkracht door de politie, maar dat is natuurlijk minder sensationeel.
Precies.
pi_196914626
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Slecht idee. Als je een burgeroorlog wil uitlokken moet je zo iets doen.
Burgeroorlog? Een paar opgeschoten tokkies veroorzaakt echt geen burgeroorlog hoor. 😂
Keyboard warrior gespot. 😆
  woensdag 23 december 2020 @ 22:49:24 #73
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196914649
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Burgeroorlog? Een paar opgeschoten tokkies veroorzaakt echt geen burgeroorlog hoor. 😂
Het idee alleen al is ridicuul.
pi_196914667
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Een boete van 395 euro werd al als buitenproportioneel beschouwd. Maar vooral denken dat een boete van ¤10k de oplossing is.
pi_196914699
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Met welke handhaving?

Al handhaaf je maar 10% van de vallen, daar gaat een precedent van uit. Asociale Nederland kan je maar op één manier bereiken, en dat is door ze het in hun portemonnee te laten voelen. Ook al is pakkans niet heel groot, weinig mensen zullen bereid zijn ¤10.000 boete te riskeren.
pi_196914769
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een boete van 395 euro werd al als buitenproportioneel beschouwd. Maar vooral denken dat een boete van ¤10k de oplossing is.
Dat is precies de reden dat het hier zo’n shitshow is. 395 euro vond ik al weinig. 395 is peanuts , en zou mij niet beletten iets te doen als ik asociaal zou zijn. 10k voelen veel mensen wel.
pi_196914770
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom niet meteen boete van ¤100.000? Hoe hoger de boete, hoe groter de kans dat men zich eraan houdt? En als de boete zo hoog is dat niemand hem meer kan ophoesten dan maar iedereen in de gevangenis op elkaar?
  woensdag 23 december 2020 @ 22:53:27 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196914779
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:51 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Al handhaaf je maar 10% van de vallen, daar gaat een precedent van uit. Asociale Nederland kan je maar op één manier bereiken, en dat is door ze het in hun portemonnee te laten voelen. Ook al is pakkans niet heel groot, weinig mensen zullen bereid zijn ¤10.000 boete te riskeren.
Lekker proportioneel
pi_196914817
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is precies de reden dat het hier zo’n shitshow is. 395 euro vond ik al weinig. 395 is peanuts , en zou mij niet beletten iets te doen als ik asociaal zou zijn. 10k voelen veel mensen wel.
Gelukkig liggen de middeleeuwen al een tijdje achter ons. Inmiddels zijn we al een tijdje afgestapt van het afschrikkingsmodel.
pi_196914864
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ienstwapen-niet.html

Misschien na het lezen van dit bericht toch maar beter een avondklok.

Denk anders dat er alleen maar verliezers zijn.

Ik snap dat agenten niet van plan zijn om zichzelf als levende schietschijf in te zetten. Ik heb echt met ze te doen.

Maar geweld trekt geweld aan ofzoiets. Beter zijn we dat voor, voordat de pleures uitbreekt.

En dat zeg ik als pro vrijheidsstrijdster.
pi_196914885
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Lekker proportioneel
Het feit dat je dat niet vind, geeft al aan dat je niet doordrongen bent van de noodzaak.
Stay the fuck at home. Of willen jullie per se een compleet overbelaste zorg, en code zwart.

Ik zie trouwens dat Zwitserland een boete heft van ¤9200 voor mensen die zich niet aan bepaald quarantaine houden. Zo vreemd is het bedrag dus niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gelukkig liggen de middeleeuwen al een tijdje achter ons. Inmiddels zijn we al een tijdje afgestapt van het afschrikkingsmodel.
Zwitserland leeft ook in de middeleeuwen?
pi_196914956
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:56 schreef Twinkle20 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ienstwapen-niet.html

Misschien na het lezen van dit bericht toch maar beter een avondklok.

Denk anders dat er alleen maar verliezers zijn.

Ik snap dat agenten niet van plan zijn om zichzelf als levende schietschijf in te zetten. Ik heb echt met ze te doen.

Maar geweld trekt geweld aan ofzoiets. Beter zijn we dat voor, voordat de pleures uitbreekt.

En dat zeg ik als pro vrijheidsstrijdster.
Mensen die zonder reden met explosieven naar de politie gooien verdienen een knieschot, ik hoop dat we het daar allemaal wel over eens zijn.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:00:28 #83
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196914967
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:51 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom een boete? Ik zou er gewoon een hand af hakken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 23 december 2020 @ 23:00:33 #84
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196914970
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Met welke handhaving?

Geen enkele agent wil boetes van 10k uitdelen.
Antifa
pi_196915003
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:00 schreef VoMy het volgende:

[..]

Geen enkele agent wil boetes van 10k uitdelen.
Mer anekdotisch bewijs kan ik dat weerleggen hoor.
pi_196915011
Politie pleit al jaren voor een vuurwerkverbod. Ze gaan maar op de blaren zitten.
pi_196915013
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar dat is ons hier ook vrij aardig gelukt. Maar ja, toen kwam de zomervakantie en moesten velen er toch zo nodig even tussenuit, waren veel mensen er wel weer klaar mee en ga zo maar door.

Het probleem hier is niet dat we het niet hebben terug kunnen dringen, maar toch vooral dat het weer opgelaaid is. Dat zie je overigens door heel Europa waar toch een behoorlijk divers scala aan maatregelen en strategieën is gehanteerd.
Had ook te maken met betaalde vakanties en niet je geld terug kunnen krijgen.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:04:12 #88
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196915063
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:57 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het feit dat je dat niet vind, geeft al aan dat je niet doordrongen bent van de noodzaak.
Stay the fuck at home. Of willen jullie per se een compleet overbelaste zorg, en code zwart.

Boetes van 10k of overbelaste zorg? Probeer die zorg maar.
Antifa
  woensdag 23 december 2020 @ 23:04:17 #89
12221 Tijn