SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Als die variant in NL is, dan moeten ze zsm strengere maatregelen nemen.quote:Op zondag 20 december 2020 12:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Marcel Levi (baas University College London Hospitals) zegt in Buitenhof dat de nieuwe variant hoogstwaarschijnlijk ook al circuleert in Nederland en dat dat inderdaad een verklaring kan zijn voor de snelle stijging in besmettingen.
(En is kritisch op het Nederlandse vaccinatiebeleid)
Wat zei hij over het vaccinatiebeleid?quote:Op zondag 20 december 2020 12:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Marcel Levi (baas University College London Hospitals) zegt in Buitenhof dat de nieuwe variant hoogstwaarschijnlijk ook al circuleert in Nederland en dat dat inderdaad een verklaring kan zijn voor de snelle stijging in besmettingen.
We weten dat die in NL..quote:Op zondag 20 december 2020 12:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als die variant in NL is, dan moeten ze zsm strengere maatregelen nemen.
Manmanman.... Ik snap echt niet dat ze dit toelatenquote:Op zondag 20 december 2020 12:38 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat ze niet vrijwillig een stap terug doen... er zijn mensen die waarbij er bij een begrafenis maar 30 mensen bij mogen zijn en dan doen hun dit....
Stelletje egoïstenquote:Op zondag 20 december 2020 12:38 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat ze niet vrijwillig een stap terug doen... er zijn mensen die waarbij er bij een begrafenis maar 30 mensen bij mogen zijn en dan doen hun dit....
Benieuwd wat ze nog meer denken te kunnen doen.quote:Op zondag 20 december 2020 10:27 schreef Jazeg het volgende:
Met het oog op de komende maanden is er volgens Hancock "meer nodig" van elke geldende maatregel die is ingesteld om het coronavirus in te dammen. Iedereen in een Brits lockdowngebied zou zich dan ook moeten gedragen alsof hij het virus bij zich draagt.
Waarom? Een griep is ook niet te stoppen.quote:Op zondag 20 december 2020 12:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar foei, de bevolking is het wel schuld (Rutte). Typisch.quote:Op zondag 20 december 2020 12:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hij vroeg zich af waar Hugo the Young One zijn schoenen kochtquote:Op zondag 20 december 2020 12:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat zei hij over het vaccinatiebeleid?
Zoals? Ik zet in op controles achter de deur.quote:Op zondag 20 december 2020 12:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik denk dat er geen 'groot gelijk' van wie dan ook is.quote:Op zondag 20 december 2020 12:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het grote gelijk van Hugo de Jonge?
Dit is vrij normaal in drukkere eindejaars/kersttijden.quote:Op zondag 20 december 2020 10:27 schreef F.Sinatra het volgende:
quote:
0s.gif
Op zondag 20 december 2020 10:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat een kletsartikel,
Wij komen regelmatig bij de Makro in Best en in Den Bosch. Het is er gewoon erg rustig.
Gisteren was het normaal "druk".
En hier staan er zelfs verkeersregelaars om alles in goede banen te leiden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed het is vooral zien wat iemand graag zo ziet."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Uitreisverbod vanuit alle Biblebelt gemeentes zou wel helpenquote:Op zondag 20 december 2020 12:42 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kunnen we dat reisverbod even uitbreiden naar Barneveld?
Wat stel je voor? De ME de straat op en iedereen z’n huis in knuppelen? Veel strenger kan niet meer. Dat is het nadeel van grijpen naar hele zware middelen.quote:Op zondag 20 december 2020 12:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens.quote:Op zondag 20 december 2020 12:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Iedereen die demonstreert wordt door de politiek/media wel gelijk weggezet als absolute mongolen.
Hoe kan hij dat weten?quote:Op zondag 20 december 2020 12:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dat er een schijntegenstelling wordt gecreëerd tussen snelheid en zorgvuldigheid. In Engeland gebeurt dat "gewoon" beide, zijn nu in twee weken 400.000 mensen ingeënt en gaat steeds sneller. Ook het verweer van de GGD-directeur dat ze de buitensluiter nog niet hadden vond hij totale onzin omdat de bijsluiters in VS en VK er al zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 12:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat zei hij over het vaccinatiebeleid?
Omdat we hier reeds een geval geconstateerd hebben doet hij die aanname denk ikquote:
Het vliegverkeer van en naar Barneveld is iig stilgelegd.quote:Op zondag 20 december 2020 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uitreisverbod vanuit alle Biblebelt gemeentes zou wel helpen
je hoeft geen top epidemioloog te zijn om te weten dat hoe eerder je ingrijpt hoe beter het is tegen het virus alleen zijn er nog wat andere factoren waar je rekening mee moet houden, de economie is daar een belangrijke van.quote:Op zondag 20 december 2020 12:44 schreef leolinedance het volgende:
[ afbeelding ]
Uitspraak van een TOP-epidemioloog, dan móet het wel waar zijn
Werkelijk onbegrijpelijk. Dat het mag, maar dat ze het ook nog doen. Tot zover naastenliefde?quote:Op zondag 20 december 2020 12:42 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het is hier vastgesteld. Als het daadwerkelijk zo’n hyperbesmettelijk geval is dan is het inderdaad hoogstwaarschijnlijk dat het dan niet tot 1 geval beperkt is gebleven.quote:
Is ook meer een halve 'waar bemoeit hij zich eigenlijk mee?' Ik snap dat het hem ongetwijfeld is gevraagd, maar zo te horen heeft hij wel wat beters te doen dan kritisch te kijken naar Nederland en de situatie daar te beoordelen zonder info.quote:Op zondag 20 december 2020 12:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op zich geen onredelijke aanname maar inderdaad, hij kan dat nooit met zekerheid zeggen.
Aannames hou ik niet vanquote:Op zondag 20 december 2020 12:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat we hier reeds een geval geconstateerd hebben doet hij die aanname denk ik
Ik word zo moe van buitenlandse experts die kritiek hebben op Nederland terwijl het in hun eigen land net zo'n zooitje is of erger.quote:Op zondag 20 december 2020 12:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Red Team gelul, niet serieus nemen.quote:Op zondag 20 december 2020 12:44 schreef leolinedance het volgende:
[ afbeelding ]
Uitspraak van een TOP-epidemioloog, dan móet het wel waar zijn
Hij vermoedt het, omdat het ook al begin december in Nederland is aangetoond. En ik zou ook niet weten waarom het hier niet zou zijn, was gewoon volop verkeer natuurlijk met Engeland. Het grote verschil met Engeland is dat ze daar veel meer geld gepompt hebben in die virus-varianten in kaart te brengen (20 miljoen daar t.o.v. 4 ton hier, dixit Marion Koopmans).quote:
Men vreest slechts de toorn van God. En dus moeten ze wel naar de kerk.quote:Op zondag 20 december 2020 12:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Werkelijk onbegrijpelijk. Dat het mag, maar dat ze het ook nog doen. Tot zover naastenliefde?
Yep, gefrustreerd dat hij niet in het OMT zat, geen veldwerk meer heeft in Afrika en nu het Red-Team aan het versterken is met zijn niets toevoegende gelul. Spijtig dat veel kranten naar mate dat het virus vordert meer bladvulling geven aan dit soort gasten (incl overigens zg andere eminente fluiters die vanuit hun toren geluid maken).quote:
Eens, dat is het nadeel.quote:Op zondag 20 december 2020 12:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat stel je voor? De ME de straat op en iedereen z’n huis in knuppelen? Veel strenger kan niet meer. Dat is het nadeel van grijpen naar hele zware middelen.
Ben ik zeker met je eens. Zeer zorgwekkende en gevaarlijke ontwikkeling. Mensen met een andere mening worden al snel als wappie weggezet. Vind dat liedje van Youp dan ook helemaal niet zo fantastisch. Het is weer lekker deugen met ze'n allen. Zal wel weer in vele radio- en tv deugprogramma's als iets geweldigs worden gebrachtquote:Op zondag 20 december 2020 12:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Iedereen die demonstreert wordt door de politiek/media wel gelijk weggezet als absolute mongolen.
Hij is wel Nederlands en daar houden ze de vaccinaties met blocnootjes bij, ook een manier.quote:Op zondag 20 december 2020 12:50 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik word zo moe van buitenlandse experts die kritiek hebben op Nederland terwijl het in hun eigen land net zo'n zooitje is of erger.
Ja is wel interessant als al die beschouwingen gewoon de prullenbak in kunnen en het puur een mutatie van het virus is.quote:Op zondag 20 december 2020 12:40 schreef JosMert het volgende:
[..]
Maar foei, de bevolking is het wel schuld (Rutte). Typisch.
België voor 24 uur.quote:
Wat maakt een epidemioloog eigenlijk 'top'?quote:Op zondag 20 december 2020 12:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
je hoeft geen top epidemioloog te zijn om te weten dat hoe eerder je ingrijpt hoe beter het is tegen het virus alleen zijn er nog wat andere factoren waar je rekening mee moet houden, de economie is daar een belangrijke van.
Marcel Levi is gewoon een Nederlander. Jarenlang het AMC geleid.quote:Op zondag 20 december 2020 12:50 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik word zo moe van buitenlandse experts die kritiek hebben op Nederland terwijl het in hun eigen land net zo'n zooitje is of erger.
Maar dat heeft - net zoals het besluit van België dat vannacht pas ingaat - toch weinig zin meer nu? De hordes die Londen ontvluchtten zijn al onderweg of zelfs reeds aangekomen.quote:
Was al bekendquote:
quote:Op zondag 20 december 2020 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij is wel Nederlands en daar houden ze de vaccinaties met blocnootjes bij, ook een manier.
Oh ik zeg niet dat ik tegen zware maatregelen ben in dit geval. Maar tot nu toe zagen we steeds een opbouw, dat werkt goed om de “moeheid” die na enige tijd optreedt toch weer te onderdrukken.quote:Op zondag 20 december 2020 12:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens, dat is het nadeel.
Maar hoe had je dit met minder zware middelen willen aanpakken?
Overigens had Even tot hier gisteren ook een mooi liedje over hoe de ouders door de schoolsluiting gedwongen worden thuis te blijven. Gezien toevallig?
Tegenwoordig zit hij in de spijkerbroekenquote:Op zondag 20 december 2020 12:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Marcel Levi is gewoon een Nederlander. Jarenlang het AMC geleid.
Oh. Okay.quote:Op zondag 20 december 2020 12:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Was al bekend![]()
En heeft weinig nut in mijn ogen.
Volgens mij wordt er te makkelijk vanuit gegaan dat het onmogelijk is dat bepaalde zaken in het VK gewoon beter voor elkaar zijn. Een vorm van Dutch exceptionalismquote:Op zondag 20 december 2020 12:50 schreef falling_away het volgende:
[..]
quote:Op zondag 20 december 2020 12:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat maakt een epidemioloog eigenlijk 'top'?
Je diskwalificeert je weer lekker met je term als 'deugen'. En dan vind je dat mensen een ander geen wappie mogen noemen, maar jij mag mensen wel deugers noemen? Twee maten, vind je niet?quote:Op zondag 20 december 2020 12:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ben ik zeker met je eens. Zeer zorgwekkende en gevaarlijke ontwikkeling. Mensen met een andere mening worden al snel als wappie weggezet. Vind dat liedje van Youp dan ook helemaal niet zo fantastisch. Het is weer lekker deugen met ze'n allen. Zal wel weer in vele radio- en tv deugprogramma's als iets geweldigs worden gebracht
Ik denk dat het sowieso allemaal mosterd na de maaltijd is en pure symboliek.quote:Op zondag 20 december 2020 12:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is daar de ratio achter! Dan kun je beter niks doen volgens mij.
Ik denk dat ze wachten op meer info.quote:Op zondag 20 december 2020 12:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook België stelt inreisverbod VK in - https://nos.nl/l/2361346#UPDATE-container-49814049quote:Op zondag 20 december 2020 12:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is wel waar. Mja, ik pretendeer ook niet te weten hoe het wel moet, hoor.quote:Op zondag 20 december 2020 12:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh ik zeg niet dat ik tegen zware maatregelen ben in dit geval. Maar tot nu toe zagen we steeds een opbouw, dat werkt goed om de “moeheid” die na enige tijd optreedt toch weer te onderdrukken.
Het gevaar van zware maatregelen is dat na enige tijd het effect gaat afnemen. Zoals bij alle lichtere maatregelen ook gebeurde. En dan sta je wel machteloos. Want de zoveelste preek van de bruidegom neemt niemand meer serieus.
Even bekeken. Dat vingerwijzen lijkt me totaal onnodigquote:Op zondag 20 december 2020 12:52 schreef miss_sly het volgende:
Overigens had Even tot hier gisteren ook een mooi liedje over hoe de ouders door de schoolsluiting gedwongen worden thuis te blijven. Gezien toevallig?
En het gaat ook pas om middernacht inquote:Op zondag 20 december 2020 12:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wachten op meer info.
Alsof het na 24 uur over is.
O, ik kon er de grap wel van inzien. Het is en blijft een satirisch programma, hequote:Op zondag 20 december 2020 13:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even bekeken. Dat vingerwijzen lijkt me totaal onnodig
het boeit echt niks meer, die mutatie is gewoon al wijd verspreid in nederland en belgie.quote:Op zondag 20 december 2020 13:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En het gaat ook pas om middernacht in![]()
In 12 uur tijd kunnen vandaag de dag gelukkig niet zo heel veel mensen binnen komen. Blijkbaar.
Ik snap niet goed - maar begrijp prima - waarom dit beeld telkens weer opduikt.quote:Op zondag 20 december 2020 10:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze zeggen minder virusdeeltjes nodig om besmet te raken
het is er al.....begin dec alquote:Op zondag 20 december 2020 13:02 schreef Ven1972 het volgende:
De Britten kunnen morgen na 24 uurs-verbod weer naar Belgie en dan door naar Nederland, hoe gevaarlijk is dat ze het gemuteerde virus mee exporteren naar Nederland. Dan krijgen we nog meer shit in Nederland zeg...
Dat ding is hier toch al lang.quote:Op zondag 20 december 2020 13:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En het gaat ook pas om middernacht in![]()
In 12 uur tijd kunnen vandaag de dag gelukkig niet zo heel veel mensen binnen komen. Blijkbaar.
Als er begin december al een geval bekend was in Nederland, dan is die kans idd levensgroot.quote:Op zondag 20 december 2020 13:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het boeit echt niks meer, die mutatie is gewoon al wijd verspreid in nederland en belgie.
Dat lijkt mij ook niet erg waarschijnlijk, nee.quote:Op zondag 20 december 2020 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik vrees dat het wel naïef is om te denken dat zo'n eventuele andere virusvariant alleen in de UK rondwaart.
Dit shit is hier al als je berichten al leestquote:Op zondag 20 december 2020 13:02 schreef Ven1972 het volgende:
De Britten kunnen morgen na 24 uurs-verbod weer naar Belgie en dan door naar Nederland, hoe gevaarlijk is dat ze het gemuteerde virus mee exporteren naar Nederland. Dan krijgen we nog meer shit in Nederland zeg...
Vermoedelijk zijn nog meer Nederlanders besmet met deze nieuwe variant al vanaf september, waarom wisten we eerder niet???? Pers. het RIVM of de politiek niet eerder geweten wat er ook met deze gemuteerde virus al in september gaande was in VK?quote:
Volgens het artikel op NOS stelt hij dat er een schijntegenstelling wordt gecreëerd, "maar die is er helemaal niet". Dat is ook wat stellig, het juiste zou zijn om te zeggen dat die er helemaal niet hoeft te zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 12:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat er een schijntegenstelling wordt gecreëerd tussen snelheid en zorgvuldigheid. In Engeland gebeurt dat "gewoon" beide, zijn nu in twee weken 400.000 mensen ingeënt en gaat steeds sneller. Ook het verweer van de GGD-directeur dat ze de buitensluiter nog niet hadden vond hij totale onzin omdat de bijsluiters in VS en VK er al zijn.
Dat is idd zeer aannemelijk.quote:Op zondag 20 december 2020 13:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ding is hier toch al lang.
Vrees ik met grote vrezen.
Eens.quote:Op zondag 20 december 2020 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik vrees dat het wel naïef is om te denken dat zo'n eventuele andere virusvariant alleen in de UK rondwaart.
En anders Red Bull (quote:Op zondag 20 december 2020 13:04 schreef Tijger_m het volgende:
Maar ondertussen zit ik wel te bidden dat de ferries blijven gaan naar Nederland want het komt nu wel erg dichtbij
Mischien had ik toch even in Barneveld naar de kerk moeten gaan
Precies, dat geeft ook gevolgen voor de vaccin.quote:Op zondag 20 december 2020 13:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Zolang het virus zich vrolijk kan voortplanten, gaan er steeds meer varianten komen.
Hoe meer duplicaties, hoe meer wijzigingen.
Het zo willen beheersen is de aangeleerde denkstrategie uit 1950 waarbij mensen sws minder mobiel waren etc.etc. Dat nu willen toepassen, zal niet serieus gaan werken om het virus tegen te houden.quote:Op zondag 20 december 2020 10:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De logica is supersimpel. Men wil zo min mogelijk vervoersbewrgingen. Zo min mogelijk mensen in winkels. Want hoe meer mensen bij elkaar komen, des te meer besmettingen. Super simpel.
Waarom supermarkten dan wel open zijn vraag jij je dan af. Omdat mensen moeten eten anders gaan ze dood. Dus die moeten wel open.
Waarom winkels wel pakketjes mogen verzenden maar geen producten mogen verkopen? Omdat dan mensen gaan winkelen, zoeken, nog een keer kijken, terugkomen en dat allemaal op een kluitje. Dan wordt de kans dat men elkaar besmet groter.
Had je zelf wel kunnen bedenken lijkt me
Er zijn bijna 3.000 mutaties.quote:Op zondag 20 december 2020 13:05 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Vermoedelijk zijn nog meer Nederlanders besmet met deze nieuwe variant al vanaf september, waarom wisten we eerder niet???? Pers. het RIVM of de politiek niet eerder geweten wat er ook met deze gemuteerde virus al in september gaande was in VK?
Ja, klopt.quote:Op zondag 20 december 2020 13:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Zolang het virus zich vrolijk kan voortplanten, gaan er steeds meer varianten komen.
Hoe meer duplicaties, hoe meer mutaties.
Ja maar....het vliegverkeer is stilgelegd!quote:Op zondag 20 december 2020 13:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En anders Red Bull () drinken.
Daar schijn je vleugels van te krijgen.
Die kans is levensgroot ja.quote:Op zondag 20 december 2020 13:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, klopt.
Zoals ik vanaf maart al zei: zo'n virus gaat de komende tijd echt niet weg, ook niet met een vaccin. Dat wordt gewoon elk jaar - in elk geval voor de risicogroepen - een prik halen straks (of combineren met de huidige griepprik als dat kan).
Oh, ja, Wilders zal wel weer op gaan roepen de grenzen dicht te gooien voor die buitenlandse virussen.quote:Op zondag 20 december 2020 13:08 schreef Ven1972 het volgende:
Geert WIlders van PVV vraagt met spoed deze week weer een coronadebat aan en vraagt ook meer steun van zijn collega fractievoorzitters van andere partijen. zucht zucht.
Maar die kans is wel heel erg klein dat hij zin krijgt dat het kabinet gaat doen.quote:Op zondag 20 december 2020 13:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, ja, Wilders zal wel weer op gaan roepen de grenzen dicht te gooien voor die buitenlandse virussen.
Stel je voor dat die schreeuwende vent ooit premier zou worden. Dan zijn we echt verdoemdquote:Op zondag 20 december 2020 13:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, ja, Wilders zal wel weer op gaan roepen de grenzen dicht te gooien voor die buitenlandse virussen.
wat is er mis mee ?quote:Op zondag 20 december 2020 13:08 schreef Ven1972 het volgende:
Geert WIlders van PVV vraagt met spoed deze week weer een coronadebat aan en vraagt ook meer steun van zijn collega fractievoorzitters van andere partijen. zucht zucht.
Ben allang blij dat Wilders geen viruswappie is.quote:Op zondag 20 december 2020 13:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alsof het überhaupt nog nut heeft nu om dat te doen. Ik denk dat je gerust kan stellen dat deze nieuwe variant voor de nieuwe golf heeft gezorgd waar we nu midden in zitten.quote:Op zondag 20 december 2020 13:10 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar die kans is wel heel erg klein dat hij zin krijgt dat het kabinet gaat doen.
Niks mis toch met een volksvertegenwoordiger die zijn vakantie wil onderbreken voor het welzijn van het volk?quote:Op zondag 20 december 2020 13:08 schreef Ven1972 het volgende:
Het huidige buitenlandse virus hebben we immers ook met open arme ontvangen...quote:Op zondag 20 december 2020 13:10 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar die kans is wel heel erg klein dat hij zin krijgt dat het kabinet gaat doen.
Maar dan zou je het toch vooral lokaler moeten zien en was deze variant niet moeilijker vast te stellen?quote:Op zondag 20 december 2020 13:12 schreef Haags het volgende:
[..]
Alsof het überhaupt nog nut heeft nu om dat te doen. Ik denk dat je gerust kan stellen dat deze nieuwe variant voor de nieuwe golf heeft gezorgd waar we nu midden in zitten.
Mooi zo. Waarom 'zucht zucht'?quote:Op zondag 20 december 2020 13:08 schreef Ven1972 het volgende:
"Willen wij meer of minder virussen?"quote:Op zondag 20 december 2020 13:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje naief, lijkt mij.quote:Op zondag 20 december 2020 13:13 schreef Fred het volgende:
[..]
Niks mis toch met een volksvertegenwoordiger die zijn vakantie wil onderbreken voor het welzijn van het volk?
Ach, de emigratieplannen liggen toch al klaarquote:Op zondag 20 december 2020 13:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Stel je voor dat die schreeuwende vent ooit premier zou worden. Dan zijn we echt verdoemd
Het is hier al.. En ze kunnen nu ook gewoon al hierheen komen. Alleen niet vliegend. Want dat 24-uursverbod gaat vannacht pas in..quote:Op zondag 20 december 2020 13:02 schreef Ven1972 het volgende:
Ja, ik snap het ook niet.quote:
Ja, dus van wat ik begreep hecht het 70% beter aan je cellen. Concreet betekend dat ook dat je maar 10 minuten met iemand in een ruimte hoef te zitten, ipv een half uur, om zelf besmettelijk te worden, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 20 december 2020 13:15 schreef Ringo het volgende:
Zo’n “veel besmettelijkere” variant, wat wil dat nou zeggen? Journalisten gooien alweer met keiharde percentages (“75% besmettelijker!”) maar wat betekent dat nou concreet?
Kan je iemand met één gerichte ademstoot al ziek maken? Vijf minuten i.p.v. een kwartier in een afgesloten ruimte met een covidlijder is voldoende?
Bron: NOS.nl liveblogquote:Stena Line verwacht meer passagiers op nachtboot
Rederij Stena Line rekent voor de komende nachtboot op meer passagiers, omdat mensen nu niet meer met het vliegtuig van het Verenigd Koninkrijk naar Nederland kunnen reizen. De rederij runt een veerdienst tussen Hoek van Holland en Harwich, in het zuidoosten van Engeland. "Wij zijn nu druk bezig om meer hutten en personeel klaar te zetten, zodat de eventuele extra passagiers aan boord kunnen", laat een woordvoerder van Stena Line weten.
De afgelopen week was het juist rustig aan boord van de ferry's, waardoor veel hutten buiten gebruik waren gesteld en medewerkers op andere taken zijn gezet. "Dat moeten we nu dus weer opschalen."
Ik gok dat zijn achterban het wel verwacht dat de Tweedekamer voor zulke zaken terug komt van reces.quote:Op zondag 20 december 2020 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
Dat is wel een beetje naief, lijkt mij.
Het draagvlak zal ook gigantisch afnemen gok ik als dit een variant is waarbij het vaccin niet werkt of je door eerdere besmetting niet tijdelijk immuun bent. Mensen zijn het nu al zat en een nieuwe pandemie gaan ze ook niet trekken.quote:Op zondag 20 december 2020 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bron: NOS.nl liveblog
Het is ook wel een beetje een klucht he?
Soms denk ik ook: laat alles maar varen (harhar). Laten we maar gewoon alles loslaten en leven alsof er niets aan de hand is. Zien we eind 2021 wel wat voor puinhopen er dan over zijn.
RCOVID-19' = RCOVID-19 * 1,75quote:Op zondag 20 december 2020 13:15 schreef Ringo het volgende:
Zo’n “veel besmettelijkere” variant, wat wil dat nou zeggen? Journalisten gooien alweer met keiharde percentages (“75% besmettelijker!”) maar wat betekent dat nou concreet?
Gewoon de alcoholverkoop nog een uurtje eerder stoppen. En 2 mondkapjes over elkaar dragen. Komt helemaal goed.quote:Op zondag 20 december 2020 13:15 schreef Ringo het volgende:
Kan je iemand met één gerichte ademstoot al ziek maken? Vijf minuten i.p.v. een kwartier in een afgesloten ruimte met een covidlijder is voldoende?
Tja de vraag stellen is hem beantwoorden. Dit kan je natuurlijk nooit precies zeggen op dit moment, er zijn grote onzekerheden.quote:Op zondag 20 december 2020 13:15 schreef Ringo het volgende:
De Engelse griep.quote:
Er is op dit moment helemaal geen sprake van beide zaken die je noemt. Dus daarop voorsorteren lijkt me nogal voorbarig.quote:Op zondag 20 december 2020 13:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het draagvlak zal ook gigantisch afnemen gok ik als dit een variant is waarbij het vaccin niet werkt of je door eerdere besmetting niet tijdelijk immuun bent. Mensen zijn het nu al zat en een nieuwe pandemie gaan ze ook niet trekken.
Oh, als het Engels is dan is het geen probleem, ik zit in Walesquote:
Ook een mondkapje over je ogen.quote:Op zondag 20 december 2020 13:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gewoon de alcoholverkoop nog een uurtje eerder stoppen. En 2 mondkapjes over elkaar dragen. Komt helemaal goed.
Hopelijk kun je nog terug komen. Ooit.quote:Op zondag 20 december 2020 13:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, als het Engels is dan ik het geen probleem, ik zit in Wales
Spatmasker en mondkapjequote:Op zondag 20 december 2020 13:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gewoon de alcoholverkoop nog een uurtje eerder stoppen. En 2 mondkapjes over elkaar dragen. Komt helemaal goed.
Ook tier 4?quote:Op zondag 20 december 2020 13:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, als het Engels is dan is het geen probleem, ik zit in Wales
quote:Op zondag 20 december 2020 13:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Hopelijk kun je nog terug komen. Ooit.
De cijfers in de gemeente Barneveld zijn sowieso al bedroevend.quote:Op zondag 20 december 2020 12:42 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hele-maal. Stonden gisteravond overal lange rijen van mensen die net voor alles weer dicht ging inkopen wilden doen of naar de kapper wilden.quote:
"Waarom zou een "effectief" virus minder "dodelijk" uitwerken als het zich beter kan verspreiden ?"quote:Op zondag 20 december 2020 11:32 schreef michiel_merk het volgende:
mutaties zorgen normaal ervoor dat een virus zich makkelijker verspreidt, maar verliest als gevolg daarvan wel kracht en is minder dodelijk voor de gastheer. Normaal biologisch verschijnsel toch?
Verplicht handschoentjes dragen zal ook nog wel komen.quote:Op zondag 20 december 2020 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook een mondkapje over je ogen.
Dit moet je aanmoedigen. Zijn vooral gelovige oudjes die zichzelf zo ruimen. Tsja als ze dat willen...quote:Op zondag 20 december 2020 12:42 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Och man wat een gedoe. Niet bang dat je niet terugkomt?quote:Op zondag 20 december 2020 13:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hele-maal. Stonden gisteravond overal lange rijen van mensen die net voor alles weer dicht ging inkopen wilden doen of naar de kapper wilden.
Alles is dicht behalve supermarkten, geen verplaatsingen toegestaan tenzij noodzakelijk, geen bijeenkomsten toegestaan, zelfs geen 2 of 3 mensen, gewoon thuis blijven kortom.
Ach, bang, veel nut heeft dat niet, eerst gewoon Kerst vieren, boom staat, boodschappen besteld, kado's zijn binnenquote:Op zondag 20 december 2020 13:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Och man wat een gedoe. Niet bang dat je niet terugkomt?
Yep. Opvallend wel, toch?quote:Op zondag 20 december 2020 13:30 schreef Leandra het volgende:
https://covid19.innouveau(...)iveTests&language=nl
De trend top 10 is vrijwel helemaal Bible-belt
Zowel UK als Nederland zien het terugkeren naar het thuisland als "noodzakelijke" reis, er is niets wat hem tegenhoudt om naar Nederland te komen wat dat betreft.quote:Op zondag 20 december 2020 13:26 schreef trein2000 het volgende:
Och man wat een gedoe. Niet bang dat je niet terugkomt?
Ja, alleen wel lastig als men het vliegverkeer stillegt om dan naar Nederland te vliegen, bijvoorbeeldquote:Op zondag 20 december 2020 13:31 schreef Fred het volgende:
[..]
Zowel UK als Nederland zien het terugkeren naar het thuisland als "noodzakelijke" reis, er is niets wat hem tegenhoudt om naar Nederland te komen wat dat betreft.
Nog wel ja. Maar de situatie is toch wel aan het schuiven met die mutatie. Ik zou er nog niet zo gerust op zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 13:31 schreef Fred het volgende:
[..]
Zowel UK als Nederland zien het terugkeren naar het thuisland als "noodzakelijke" reis, er is niets wat hem tegenhoudt om naar Nederland te komen wat dat betreft.
Vliegverkeer ligt niet stil voor noodzakelijke reizen en vracht.quote:Op zondag 20 december 2020 13:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, alleen wel lastig als men het vliegverkeer stillegt om dan naar Nederland te vliegen, bijvoorbeeld
Grappig genoeg heeft Kootwijkerbroek (gem. Barneveld) de meeste helicopters per inwoner, 7 per 1.000 geloof ik.quote:Op zondag 20 december 2020 12:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het vliegverkeer van en naar Barneveld is iig stilgelegd.
Alleen die vervelende engelen nog, met hun kutvleugels
Ik verwacht niet dat men de ferries naar Nederland stillegt maar Frankrijk en Belgie hebben inmiddels wel plannen aangekondigd om dat wel te doen, even afwachten, natuurlijk, maar er wordt momenteel iig nogal heftig gereageerd.quote:Op zondag 20 december 2020 13:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nog wel ja. Maar de situatie is toch wel aan het schuiven met die mutatie. Ik zou er nog niet zo gerust op zijn.
Zit je nu in de UK?quote:Op zondag 20 december 2020 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat men de ferries naar Nederland stillegt maar Frankrijk en Belgie hebben inmiddels wel plannen aangekondigd om dat wel te doen, even afwachten, natuurlijk, maar er wordt momenteel iig nogal heftig gereageerd.
En ik maar denken dat vooral zuipende jongeren en museumbezoekers besmet raken.quote:Op zondag 20 december 2020 13:30 schreef Leandra het volgende:
Dit zegt iets anders:quote:Op zondag 20 december 2020 13:34 schreef Fred het volgende:
[..]
Vliegverkeer ligt niet stil voor noodzakelijke reizen en vracht.
Met KLM kan je voor kerst nog thuis zijn.
Niet waar. Passagiers uit het VK mogen niet landen. Noodzakelijk of niet noodzakelijk doet er niet toe.quote:Op zondag 20 december 2020 13:34 schreef Fred het volgende:
[..]
Vliegverkeer ligt niet stil voor noodzakelijke reizen en vracht.
Met KLM kan je voor kerst nog thuis zijn.
Best wel apart hoe makkelijk dat nu zomaar gaat. 2 jaar geleden had ik je voor gek verklaard als je had gezegd dat Europese landen elkaar zomaar blokkeren.quote:Op zondag 20 december 2020 13:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet waar. Passagiers uit het VK mogen niet landen. Noodzakelijk of niet noodzakelijk doet er niet toe.
Zuipende jongeren zeker: https://www.rtvutrecht.nl(...)aard-bunschoten.htmlquote:Op zondag 20 december 2020 13:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En ik maar denken dat vooral zuipende jongeren en museumbezoekers besmet raken.
Dat zegt dat er vluchten zijn geschrapt, maar niet alle vluchten zijn geschrapt.quote:Op zondag 20 december 2020 13:36 schreef Tijger_m het volgende:
Dit zegt iets anders:
https://www.nu.nl/economi(...)krijk-geschrapt.html
Je realiseert je dat heel veel van die oudjes niet meer in de kerk komen, maar hun thuishulpen en verzorgsters wel?quote:Op zondag 20 december 2020 13:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit moet je aanmoedigen. Zijn vooral gelovige oudjes die zichzelf zo ruimen. Tsja als ze dat willen...
KLM verkoopt anders gewoon tickets, dat doen ze niet als je vervolgens op vliegveld van bestemming het vliegveld niet kan verlaten.quote:Op zondag 20 december 2020 13:37 schreef trein2000 het volgende:
Niet waar. Passagiers uit het VK mogen niet landen. Noodzakelijk of niet noodzakelijk doet er niet toe.
Lees het nu eens goed? KLM vervoert geen passagiers naar Nederland. Zal best tijdelijk zijn maar dat is de situatie nu.quote:Op zondag 20 december 2020 13:40 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat zegt dat er vluchten zijn geschrapt, maar niet alle vluchten zijn geschrapt.
KLM verkoopt ook nog gewoon tickets. Dus als je écht wil kan je met kerst in Nederland zijn.
heb je weinig aan als er bijna niks meer gaat, been there done that, toen zaten we in australie hahahaquote:Op zondag 20 december 2020 13:31 schreef Fred het volgende:
[..]
kans is nihil.quote:Op zondag 20 december 2020 13:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Heeft Jaap van Dissel ons al gerustgesteld dat we ons geen zorgen hoeven te maken over die mutatie omdat er geen directe vluchten uit het VK komen?
Zoals ik al zei: KLM verkoopt gewoon tickets.quote:Op zondag 20 december 2020 13:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lees het nu eens goed? KLM vervoert geen passagiers naar Nederland. Zal best tijdelijk zijn maar dat is de situatie nu.
KLM heeft de komende week zeker nog twee vluchten per dag, met vrije plaatsen.quote:Op zondag 20 december 2020 13:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
heb je weinig aan als er bijna niks meer gaat, been there done that, toen zaten we in australie hahaha
quote:Op zondag 20 december 2020 13:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Heeft Jaap van Dissel ons al gerustgesteld dat we ons geen zorgen hoeven te maken over die mutatie omdat er geen directe vluchten uit het VK komen?
quote:Op zondag 20 december 2020 13:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
dit jaar wel jaquote:Op zondag 20 december 2020 13:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kerst en oud en nieuw viert men in kleine groepjes.
Sws zullen tijden van stress, mensen hun verworven rechten van minder belang zullen vinden dan hun voortbestaan. Rechten komen langzaam tot stand in goede tijden en gaan snel weg zodra het stormt.quote:Op zondag 20 december 2020 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Zal wel weer BNW zijn, maar ik denk dat we er voor op moeten passen dat we in NL niet dezelfde richting op gaan, voor zover we dat nunal niet doen.
Uit angst om hun baan te verliezen, durven mensen nu al hun mond niet open te trekken
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)centraal-europa.html
quote:Op zondag 20 december 2020 12:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dit is vrij normaal in drukkere eindejaars/kersttijden.Dat is het ook. Daar zeg ik dan ook niks over.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed het is vooral zien wat iemand graag zo ziet.
Zoals ik zei: https://www.rijksoverheid(...)-verenigd-koninkrijk vliegverbod.quote:Op zondag 20 december 2020 13:44 schreef Fred het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: KLM verkoopt gewoon tickets.
Dat is leuk dat KLM nog tickets verkoopt, maar ze zullen je niet mogen vervoeren. Hun boekingssysteem is blijkbaar nog niet aangepast.quote:
https://www.rijksoverheid(...)-verenigd-koninkrijkquote:Een vliegverbod in te stellen voor luchtverkeer met passagiers vanuit het Verenigd Koninkrijk per 20 december 2020 om 06.00 uur plaatselijke tijd. Het vliegverbod zal gelden tot uiterlijk 1 januari 2021.
volgens mij mogen burgers ten alle tijden terug naar hun eigen land komen.....quote:Op zondag 20 december 2020 13:54 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat is leuk dat KLM nog tickets verkoopt, maar ze zullen je niet mogen vervoeren. Hun boekingssysteem is blijkbaar nog niet aangepast.
De regel is ondubbelzinnig duidelijk:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)-verenigd-koninkrijk
Maar geen inreisverbod... en juridisch is er geen verschil bij reizen vanuit UK tussen binnenkomst in Nederland bij Hoek van Holland of Schiphol. Je bent een Nederlander die grens over wil en dan mag je er in.quote:Op zondag 20 december 2020 13:53 schreef trein2000 het volgende:
Zoals ik zei: https://www.rijksoverheid(...)-verenigd-koninkrijk vliegverbod.
Je wordt toegelaten, er staat nergens dat men ervoor moet zorgen dat je bij de grens kan komen. Sterker nog, de overheid heeft afgeraden te reizen volgens mij en heeft duidelijk kenbaar gemaakt dat men geen moeite gaat doen om te repatrieeren als je toch reist.quote:Op zondag 20 december 2020 13:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
volgens mij mogen burgers ten alle tijden terug naar hun eigen land komen.....
Bron? 1 op 36 uiteindelijk...quote:
In tegenstelling tot het RIVM en GGD heeft deze (semi-staatsonderneming) hun IT wel op orde. Alle vluchten die geschrapt zijn op basis van het verbod zijn er al uit gehaald. Dit is wat er nog over is.quote:Op zondag 20 december 2020 13:54 schreef Tourniquet het volgende:
Dat is leuk dat KLM nog tickets verkoopt, maar ze zullen je niet mogen vervoeren. Hun boekingssysteem is blijkbaar nog niet aangepast.
Gelukkig kan @Tijger_m ook vanaf Wales modden, dus hij blijft er nog maar effies!quote:Op zondag 20 december 2020 13:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dankjequote:Op zondag 20 december 2020 14:02 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
https://www.cdc.gov/vacci(...)9/05-COVID-CLARK.pdf
De magie van de interwebs, he?quote:Op zondag 20 december 2020 14:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Gelukkig kan @:Tijger_m ook vanaf Wales modden, dus hij blijft er nog maar effies!![]()
iets met vrijheid oen recht de eigen geloofsovertuiging te mogen belijden.quote:Op zondag 20 december 2020 12:38 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
quote:Op zondag 20 december 2020 14:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Soort Hans Klok ben je in mijn ogen.
Pffff gaat hard daar...quote:Op zondag 20 december 2020 13:30 schreef Leandra het volgende:
Thnx !quote:Op zondag 20 december 2020 14:02 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
https://www.cdc.gov/vacci(...)9/05-COVID-CLARK.pdf
ahhhhhquote:Op zondag 20 december 2020 14:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Soort Hans Klok ben je in mijn ogen.
Ik weet niet hoe dat je het hem iedere keer flikt, maar jij bent altijd zo sterk, krachtig en helder in je bewoordingen. Echt knapquote:Op zondag 20 december 2020 13:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sws zullen tijden van stress, mensen hun verworven rechten van minder belang zullen vinden dan hun voortbestaan. Rechten komen langzaam tot stand in goede tijden en gaan snel weg zodra het stormt.
//--//
Het is ergens zottigheid dat we een Kabinet hebben die de randjes zoekt (en overgaat) van onze grondrechten met als drogreden om onze samenleving te beschermen. Het Kabinet veroorzaakt/continueert zelf een crisis die weer leidt tot een crisis omdat de daardoor ontstane gevolgen weer moeten worden gefinancierd.
Daarbij worden de mensen die het virus daadwerkelijk in gezondheid raakt, feitelijk niet beschermd maar in de wachtkamer gezet met een wortel dat een vaccin ze zal gaan beschermen. Waarbij dit als zekerheid een op zijn best onduidelijk is of dat dit het geval zal gaan zijn. Ik mis hierbij een plan van aanpak die niet uitgaat van een voor iedereen werkend vaccin.
Het is een vorm van luxe om vanuit een torentje geluid te maken waarbij niet gezien wordt wat mensen dan zelf doormaken. Eén van de redenen dat ik o.a. de LockClown en sluiting van scholen, een bijzonder slechte maatregel vind die meer stuk zal maken dat het virus zal worden bestreden. De momentele school/winkelsluiting is qua effect en onderbouwing niet eens doorgerekend.
Er wordt maar wat aangerommeld, niet erg maar ik zou dat vooral zelf willen kunnen kiezen of en in hoeverre ik mijzelf laat leiden door het virus.
Een virus dat vooral mensen treft die feitelijk al ziek zijn te noemen waarbij dit virus die mensen over de rand drukt. Een daarop gerichte aanpak, mensen beschermen ipv ons af te wenden door ons op te sluiten, zou zinniger zijn. Geef kwetsbare mensen mogelijkheden om een leefbare keuze te maken ipv fitte mensen die daarin dan moeten gaan voorzien, ook van hen weg te sluiten.
maarja die zorgmedewerkers die nu als eerste gevaccineerd worden zijn natuurlijk al helemaal kapot en hebben niet al teveel weerstand .....quote:
Je geloof mag je toch ook belijden? Er word alleen dringend verzocht met een goede reden om dat even niet in groepsverband in de kerk te doen.quote:Op zondag 20 december 2020 14:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
iets met vrijheid oen recht de eigen geloofsovertuiging te mogen belijden.
Het kan dan afkeurenswaardig worden gevonden vanuit een eigen zichtaspunt (als eigenbelang) maar goed dat het kan (en zeker ook mag). Andersom zal inperking van grondrechten ook zo worden ervaren.
Het is maar net in welke bubbel iemand zit. Gelovigen inschattende, zullen die alles doen om hun religie ordentelijk te laten verlopen en eveneens geen belang hebben dat zij zichzelf of andere besmetten.
Sws vind ik ook de begrafenisregeling van 30 personen heel erg schuren op de levensbeschouwing waarbij de overheid dan eenzijdig bepaald wie op welke wijze een laatste groet krijgt. Het getal van 30 is arbitrair en willekeurig ook niet te onderbouwen. Men kan wel met 500 man in een trein zitten maar niet met 30 personen een voorstelling mogen bijwonen.
Heb te doen met de zorgmedewerkers op de covid-afdelingen.quote:Op zondag 20 december 2020 14:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maarja die zorgmedewerkers die nu als eerste gevaccineerd worden zijn natuurlijk al helemaal kapot en hebben niet al teveel weerstand .....
Kan me vergissen maar ik zag op die pictogrammen niets staan over aanwezigen bij begrafenissen. In mijn beleving staat dat weer op max 100 man?quote:Op zondag 20 december 2020 14:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
iets met vrijheid oen recht de eigen geloofsovertuiging te mogen belijden.
Het kan dan afkeurenswaardig worden gevonden vanuit een eigen zichtaspunt (als eigenbelang) maar goed dat het kan (en zeker ook mag). Andersom zal inperking van grondrechten ook zo worden ervaren.
Het is maar net in welke bubbel iemand zit. Gelovigen inschattende, zullen die alles doen om hun religie ordentelijk te laten verlopen en eveneens geen belang hebben dat zij zichzelf of andere besmetten.
Sws vind ik ook de begrafenisregeling van 30 personen heel erg schuren op de levensbeschouwing waarbij de overheid dan eenzijdig bepaald wie op welke wijze een laatste groet krijgt. Het getal van 30 is arbitrair en willekeurig ook niet te onderbouwen. Men kan wel met 500 man in een trein zitten maar niet met 30 personen een voorstelling mogen bijwonen.
Toch wel aardig dat ze een boot van de concurrentie van Stena Line nu aan Stena Line toedichten.quote:
mwah het valt best nog tegen bij de vliegtuig maatschappijenquote:Op zondag 20 december 2020 14:01 schreef Fred het volgende:
[..]
In tegenstelling tot het RIVM en GGD heeft deze (semi-staatsonderneming) hun IT wel op orde. Alle vluchten die geschrapt zijn op basis van het verbod zijn er al uit gehaald. Dit is wat er nog over is.
Dat staat nog 'gewoon' op 100 mensen ja.quote:Op zondag 20 december 2020 14:12 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Kan me vergissen maar ik zag op die pictogrammen niets staan over aanwezigen bij begrafenissen. In mijn beleving staat dat weer op max 100 man?
Maar stond dus niet op die versie, alle andere regels wel. Of ik kijk er echt scheel overheen. Want het duizelt je aan informatie.
https://www.rijksoverheid(...)15-december-in-beeld
Veel succes dan, maar ik kan je op een briefje geven dat het (met de huidige regel) niet zal lukken om als passagier mee te komen op die vlucht.quote:Op zondag 20 december 2020 14:01 schreef Fred het volgende:
[..]
In tegenstelling tot het RIVM en GGD heeft deze (semi-staatsonderneming) hun IT wel op orde. Alle vluchten die geschrapt zijn op basis van het verbod zijn er al uit gehaald. Dit is wat er nog over is.
quote:United Kingdom travel ban
As of Sunday 20 December 2020, 05:00h local UK time, the Dutch government has issued an immediate ban on passenger flights from the United Kingdom to the Netherlands. This means that no passengers are allowed to travel from the United Kingdom to the Netherlands. The measure was taken to help prevent the spread of the mutated COVID-19 virus. It is expected to be in place until at least Friday 1 January 2021, until further notice.
The other way around, flights from Amsterdam to the United Kingdom are not impacted at the moment. This means that passengers are still allowed to travel from the Netherlands to the United Kingdom. We do advise checking the latest flight updates regularly, in case new regulations become effective.
Dat mag nog steeds hoor, alleen kun je momenteel niet als passagier mee op een rechtstreekse vlucht vanuit het VK.quote:Op zondag 20 december 2020 13:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat ze daar dan ook gelegenheid/middelen voor hebben/krijgen.quote:Op zondag 20 december 2020 13:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat mag ook wel, toen wij naar het VK reisden in November was de boot 95% leeg. Er waren op het auto dek mischien 15 auto's in totaal. Vracht ging natuurlijk wel gewoon mee maar passagiers waren er echt heel weinig.quote:
Goed gezien, d8 zelf nog dat de uitvaartgroep op 30 (t.i. @Momo ) stond.quote:Op zondag 20 december 2020 14:12 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Kan me vergissen maar ik zag op die pictogrammen niets staan over aanwezigen bij begrafenissen. In mijn beleving staat dat weer op max 100 man?
Maar stond dus niet op die versie, alle andere regels wel. Of ik kijk er echt scheel overheen. Want het duizelt je aan informatie.
https://www.rijksoverheid(...)15-december-in-beeld
Mooi te zien dat dit nu iets beter is geregeld dan die kleine begrafenissen het eerder mee moesten doen.quote:bron: overheid-uitvaarten
Mensen die bijeenkomen voor een uitvaart zijn uitgezonderd van de regels voor maximale groepsgrootte.
Bij een uitvaart mogen maximaal 100 personen aanwezig zijn.
Aanwezigen moeten altijd 1,5 meter afstand (kunnen) houden en een vaste zitplaats hebben. Daarnaast moet iedere bezoeker zich aanmelden en krijgt hij of zij bij aankomst een gezondheidscheck.
Voor het maximaal aantal aanwezigen tellen niet mee:
• personeel van de uitvaartonderneming;
• geestelijke medewerkers;
• medewerkers van de begraafplaats of het crematorium.
Dat is wel goed om te lezen. In het voorjaar was van een vriendin de tante overleden en daar was het echt een gedoe wie wel en niet mocht komen met een grote familie.quote:Op zondag 20 december 2020 14:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Goed gezien, d8 zelf nog dat de uitvaartgroep op 30 (t.i. @:Momo ) stond.
[..]
Mooi te zien dat dit nu iets beter is geregeld dan die kleine begrafenissen het eerder mee moesten doen.
Je moet een beetje doorlezen, Vallon.quote:Op zondag 20 december 2020 14:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
[..]
Mooi te zien dat dit nu iets beter is geregeld dan die kleine begrafenissen het eerder mee moesten doen.
Pfff. ik ga FF wat anders doen zodat ik rustig kan afwachten tot dat vluggerds @:Mammietje het mij eerder weten te vermelden dan dat ik het kan opzoeken.
quote:Italië legt vliegverkeer stil met Verenigd Koninkrijk
Italië legt het vliegverkeer met het Verenigd Koninkrijk stil. Vicepremier Di Maio twittert dat de Britse regering daarvan op de hoogte is gesteld. Italië is daarmee het derde Europese land, na Nederland en België, dat geen reizigers met het vliegtuig uit het VK meer ontvangt vanwege een recent opgedoken nieuwe variant van het coronavirus. Duitsland en Frankrijk denken nog na over zo'n vliegverbod.
https://nos.nl/liveblog/2(...)nzekere-genomen.html
Nog even en ze sluiten dat hele eiland gewoon af, net zoals in de films.quote:Ook Frankrijk overweegt inreisverbod
Frankrijk denkt er net als België over na alle reizigers die vanuit het Verenigd Koninkrijk naar het land komen met trein of vliegtuig te weren. Volgens de Franse tv-zender BFMTV wordt er later vandaag een definitief besluit genomen.
De Franse regering zou daarnaast naar "Europese coördinatie" zoeken als het gaat om het afkondigen van het inreisverbod. Nederland besloot vandaag met een vliegverbod tot zeker 1 januari als eerste Europese land reizigers uit het VK te weren vanwege een nieuwe variant van het coronavirus.
Haha, inderdaad. Ik moet meteen aan 28 Days Later denken.quote:Op zondag 20 december 2020 14:37 schreef LTVDK het volgende:
[..]
[..]
Nog even en ze sluiten dat hele eiland gewoon af, net zoals in de films.
Scherpquote:Op zondag 20 december 2020 14:13 schreef Fred het volgende:
[..]
Toch wel aardig dat ze een boot van de concurrentie van Stena Line nu aan Stena Line toedichten.
De Spaanse griep begon relatief mild maar na een aantal maanden muteerde het in een extreem dodelijke vorm. Pas veel later zwakte het af maar dat gebeurt met alle epidemieën.quote:Op zondag 20 december 2020 14:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Is het 100% zeker dat deze besmettelijkere variant voor hetzelfde ziekteverloop zorgt?
Hogere viral load = zieker (het lijkt in ieder geval mee te spelen), met mindere viral load al besmet, maar dan word je wellicht ook minder ziek toch?
Zo is de Spaanse Griep toch ook ooit weggegaan? Doordat het muteerde naar een mildere variant?
Dat is vrij eenvoudig. Gewoon een aantal cruciale zaken weglaten, zoals de druk die het virus veroorzaakt in de ziekenhuizen. Je kunt dan een verhaal afsteken zonder nuance en afweging. Dat komt daadkrachtig over ja. Verstandig is het allerminstquote:Op zondag 20 december 2020 14:08 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat je het hem iedere keer flikt, maar jij bent altijd zo sterk, krachtig en helder in je bewoordingen. Echt knap
Nah ik snap de verwarring hoor.. is zo op en neer gepingpongd de afgelopen tijd met de 'regels'.quote:Op zondag 20 december 2020 14:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
[..]
Pfff. ik ga FF wat anders doen zodat ik rustig kan afwachten tot dat vluggerds @:Mammietje het mij eerder weten te vermelden dan dat ik het kan opzoeken.
300 man in de kerk is ook leuker dan 30. 100 man samen met Kerst is ook gezelliger dan 2. Waarom niet?quote:Op zondag 20 december 2020 14:47 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nah ik snap de verwarring hoor.. is zo op en neer gepingpongd de afgelopen tijd met de 'regels'.
Maar eigenlijk.. als we er zo strak in zitten, 'bizar' dat dit dan wel nog zo 'mag'.
Hoewel.. superopa begraven met 30 mensen en de uitvaart samen met 3 ontroostbare kindjes checken op de tv via livestream, terwijl papa, opa en oma kapot gaan op tv .. ook niet aan te raden is![]()
100 man is menselijker
Met dit enorme verschil dat je de kerk en de kerst later nog in kunt halen met meer mensen, maar je een uitvaart niet even dunnetjes over kunt doen over een jaar.quote:Op zondag 20 december 2020 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
300 man in de kerk is ook leuker dan 30. 100 man samen met Kerst is ook gezelliger dan 2. Waarom niet?
Dat is waar. Maar het ging mij om het principe hier. Eenmalig met 100 man samenkomen is minder problematisch, toegegeven, maar nog steeds problematisch gegeven de situatie.quote:Op zondag 20 december 2020 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met dit enorme verschil dat je de kerk en de kerst later nog in kunt halen met meer mensen, maar je een uitvaart niet even dunnetjes over kunt doen over een jaar.
Eens. Ik vind 100 man ook rijkelijk veel in deze situatie. Volgens mij is het lijstje met echte dierbaren met 30 voor iedereen wel gedekt.quote:Op zondag 20 december 2020 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
300 man in de kerk is ook leuker dan 30. 100 man samen met Kerst is ook gezelliger dan 2. Waarom niet?
Ik ben daar deze week gestopt bij de jumbo..quote:Op zondag 20 december 2020 13:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
De cijfers in de gemeente Barneveld zijn sowieso al bedroevend.
Top 10 ofzo
Net als ‘Four weddings and a funeral’.quote:Op zondag 20 december 2020 14:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eens. Ik vind 100 man ook rijkelijk veel in deze situatie. Volgens mij is het lijstje met echte dierbaren met 30 voor iedereen wel gedekt.
Van een bruiloft komt een bruiloft krijgt ineens een heel andere betekenis zo.
Downplayen is alweer begonnen. Dit is februari all over.quote:Op zondag 20 december 2020 15:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het is te vroeg voor conclusies m.b.t. de nieuwe mutatie zegt Koopmans: Te vroeg voor conclusies - https://nos.nl/l/2361346#UPDATE-container-49816851
Geen halve maatregelen.quote:Op zondag 20 december 2020 15:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als ik het zo lees handhaven de Belgen de maatregelen wat beter:
https://www.hln.be/wijneg(...)-de-winkel~ac431abc/
Ook ergens een artikel gelezen dat een kapper in Gent ergens in een garage klanten aan het knippen was. Klanten konden 750 euro pp aftikken.
Politie betrapt kapper die stiekem klanten ontvangt
De politie van Gent heeft donderdagavond een kapper betrapt in de Bevrijdingslaan in Gent die stiekem de deuren van zijn zaak had geopend. Dat meldt het parket van Oost-Vlaanderen. De kapper moet voor de rechtbank verschijnen. De zeven aanwezigen kregen een coronaboete van 750 euro.
Paniek paniek is denk ik ook niet de juiste respons als er nog veel onzekerheid is.quote:Op zondag 20 december 2020 15:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Downplayen is alweer begonnen. Dit is februari all over.
maatschappij ontwrichtend.....levens KAPOTquote:Op zondag 20 december 2020 15:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Geen halve maatregelen.
Dure knipbeurt.
Van wat ik ervan weet, houden uitvaartbegeleiders een heel zittingsschema bij en worden er nog steeds de maatregelen in acht genomen. Het is niet dat 100 personen om elkaars nek hangt de hele tijd.quote:Op zondag 20 december 2020 14:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar het ging mij om het principe hier. Eenmalig met 100 man samenkomen is minder problematisch, toegegeven, maar nog steeds problematisch gegeven de situatie.
Zou kunnen, hoor. Maar toen van een vorige relatie van me zijn vader (mijn schoonvader op dat moment dus) geheel onverwacht overleed, was de overweldigende opkomst op de crematie echt iets wat goed deed. Het bood echt troost dat zoveel mensen de moeite getroostten om erbij te zijn en te laten zien dat hij hen ook dierbaar was. Het is bovendien heel erg persoonlijk en ik vind het erg moeilijk om echt van harte te vinden dat daar 100 mensen niet toegestaan zou moeten zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 14:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eens. Ik vind 100 man ook rijkelijk veel in deze situatie. Volgens mij is het lijstje met echte dierbaren met 30 voor iedereen wel gedekt.
Van een bruiloft komt een bruiloft krijgt ineens een heel andere betekenis zo.
Bron?quote:Op zondag 20 december 2020 15:20 schreef BeriBeri het volgende:
2021 wordt weer net zo'n kutjaar als 2020
Want? Die vaccins gaan de boel echt wel remmen hoor, paniekzaaierquote:Op zondag 20 december 2020 15:20 schreef BeriBeri het volgende:
Bedankt voor de bemoedigende woorden.quote:Op zondag 20 december 2020 15:20 schreef BeriBeri het volgende:
als je er al zo instaat dan word het echt een kut jaar jaquote:Op zondag 20 december 2020 15:20 schreef BeriBeri het volgende:
Nee, dat denk ik niet. Het zou natuurlijk wel kunnen maar ik verwacht dat '21 langzaam maar zeker een einde zal laten zien aan het covid avontuur voor de meeste mensen in Europa.quote:Op zondag 20 december 2020 15:20 schreef BeriBeri het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de cijfers van @_serial_ morgen, en of we nu inmiddels effectief een dag de 10.000 gaan raken.quote:Op zondag 20 december 2020 15:16 schreef LTVDK het volgende:
Positief getest: 13066
Totaal: 689705 (+13032 ivm -34 corr.)
Opgenomen*: 218
Huidig*: 1533 (+28)
Opgenomen op IC*: 36
Huidig*: 580 (+20)
* LCPS cijfers - http://lcps.nu
Overleden: 32
Totaal: 10491
https://twitter.com/mzelst/status/1340662356116971520
Ik ben liever hoopvol. Het zal nog niet als 2019 zijn, maar ik ga er vooralsnog vanuit dat het beter wordt dan 2020, overall. Niet meteen, maar uiteindelijk wel.quote:Op zondag 20 december 2020 15:20 schreef BeriBeri het volgende:
het kan alleen maar beter gaanquote:Op zondag 20 december 2020 15:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben liever hoopvol. Het zal nog niet als 2019 zijn, maar ik ga er vooralsnog vanuit dat het beter wordt dan 2020, overall. Niet meteen, maar uiteindelijk wel.
Klop dit even af wil je?quote:
Mijn vooruitziende blikquote:
Hoog BNW niveau.quote:Op zondag 20 december 2020 15:20 schreef BeriBeri het volgende:
ja sorry, nu ik er aan denk is dat niet zo heel handig om dat te zeggenquote:
Nou, als ik me even laat gaan in doomscenario's kan ik echt wel wat leuke dingen bedenken voor 2021 die het nóg erger gaan maken dan 2020.quote:
quote:Op zondag 20 december 2020 15:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Straks ga je nog zeggen dat we allemaal dood gaan
klopt ook nog.....quote:Op zondag 20 december 2020 15:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Straks ga je nog zeggen dat we allemaal dood gaan
Dank je.quote:Op zondag 20 december 2020 15:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, als ik me even laat gaan in doomscenario's kan ik echt wel wat leuke dingen bedenken voor 2021 die het nóg erger gaan maken dan 2020.
Maar ik verkies dat niet te doen. Wordt niemand blij van, denk ik
Ik verwacht rond de Kerst dat het zakt. Sowieso gaat geen hond zich laten testen met de Kerst en tegen die tijd zijn de maatregelen lang genoeg van kracht om resultaat te gaan zien.quote:Op zondag 20 december 2020 15:28 schreef Oliver23 het volgende:
13.000 besmettingen erbij. Hoop dat de aantallen echt de aankomende dagen zullen gaan zakken.
Groepsimmuniteit loopt lekkerquote:Op zondag 20 december 2020 15:28 schreef Oliver23 het volgende:
13.000 besmettingen erbij. Hoop dat de aantallen echt de aankomende dagen zullen gaan zakken.
Vaccin blijkt niet te werken tegen gemuteerde versiesquote:
Verwacht ik ook.quote:Op zondag 20 december 2020 15:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik verwacht rond de Kerst dat het zakt. Sowieso gaat geen hond zich laten testen met de Kerst en tegen die tijd zijn de maatregelen lang genoeg van kracht om resultaat te gaan zien.
Oh ja, da's een ding, natuurlijk, had ik even niet aan gedacht.quote:Op zondag 20 december 2020 15:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Verwacht ik ook.
Vergis je alleen niet in het aantal mensen dat zich juist voor de kerst zal laten testen om aan te kunnen schuiven bij een gezellig familiediner.
BMW is een deurtje verderop.quote:Op zondag 20 december 2020 15:31 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Vaccin blijkt niet te werken tegen gemuteerde versies
Mutatie die het virus een stuk dodelijker maakt voor jonge mensen
Etc
Zijn genoeg realistische scenario's te bedenken waardoor 2021 een heel stuk vervelender gaat worden dan 2020.
Maar het zou ook beter kunnen gaan inderdaad.
om in januari weer te stijgen....quote:Op zondag 20 december 2020 15:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik verwacht rond de Kerst dat het zakt. Sowieso gaat geen hond zich laten testen met de Kerst en tegen die tijd zijn de maatregelen lang genoeg van kracht om resultaat te gaan zien.
Moet meer zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 15:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, een hele 12% van de bevolking is immuun na ruim 9 maanden covid.
Deze trends zien er echt niet best uit zo.....quote:
Klopt, die staat bij de buren. Ik rijd zelf Renault.quote:
Ja die maatregelen zijn niet bevorderend.quote:Op zondag 20 december 2020 15:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Net alsof er niet voor niets een lockdown is ingevoerdquote:Op zondag 20 december 2020 15:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Deze trends zien er echt niet best uit zo.....
Wat ik me dus afvraag; zou die nieuwe mutatie net genoeg zijn om mensen elkaar te laten besmetten in de supermarkt bijvoorbeeld.quote:Op zondag 20 december 2020 15:34 schreef Momo het volgende:
Je zou denken dat die nieuwe mutatie dit al is...
Denk het eigenlijk ook.quote:Op zondag 20 december 2020 15:34 schreef Momo het volgende:
Corona is geen griep.quote:Op zondag 20 december 2020 15:34 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Klopt, die staat bij de buren. Ik rijd zelf Renault.
Ik zeg niet dat het aan de gang is of waarschijnlijk is, maar het is zeker niet compleet ondenkbaar. Zie Spaanse griep.
ik weet niet wat er van waar is maar ik las net in een artikel dat de mutatie meer invloed heeft op jongeren en ze zieker maakt, heb het artikel niet meer.....beetje vroeg ook om zulke conclusies te trekkenquote:Op zondag 20 december 2020 15:34 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Klopt, die staat bij de buren. Ik rijd zelf Renault.
Ik zeg niet dat het aan de gang is of waarschijnlijk is, maar het is zeker niet compleet ondenkbaar. Zie Spaanse griep.
Of kleine kinderen hun ouders doen laten besmetten.quote:Op zondag 20 december 2020 15:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat ik me dus afvraag; zou die nieuwe mutatie net genoeg zijn om mensen elkaar te laten besmetten in de supermarkt bijvoorbeeld.
Hm? 2 miljoen volgens van Dissel hebben het gehad, ervan uitgaande dat die immuun zijn en afgezet tegen 17.4 miljoen Nederlanders komt ik toch niet veel verder.quote:
Afgelopen weken had de dinsdag altijd de laagste cijfers volgens mij, waarna ze op woensdag weer snel stegen.quote:Op zondag 20 december 2020 15:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Meestal zie je zondag toch wel vaak een kleine daling, of wellicht een stabilisatie. Maar een stijging tov de zaterdag is toch wat ongewoon.
Zeg nou niet, straks mogen we ook geen boodschappen meer doen en gaan we er zéker aanquote:Op zondag 20 december 2020 15:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat ik me dus afvraag; zou die nieuwe mutatie net genoeg zijn om mensen elkaar te laten besmetten in de supermarkt bijvoorbeeld.
Kan ook gewoon het seizoenseffect zijn. Winter = griepseizoen.quote:Op zondag 20 december 2020 15:34 schreef Momo het volgende:
Klopt. Dat zeg ook nergens. Wel wordt de griep veroorzaakt door een virus, net als dat corona een virusgroep is. En virussen muteren continu en dat kan (met de nadruk op kan) gevolgen hebben voor de besmettelijkheid en de dodelijkheid, zowel positief als negatief.quote:
dat gaat wat worden dan in de maanden januari/februariquote:Op zondag 20 december 2020 15:37 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kan ook gewoon het seizoenseffect zijn. Winter = griepseizoen.
Die prognose is toch al een tijdje terug? In de tussen tijd heeft het virus niet stilgestaan.quote:Op zondag 20 december 2020 15:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm? 2 miljoen volgens van Dissel hebben het gehad, ervan uitgaande dat die immuun zijn en afgezet tegen 17.4 miljoen Nederlanders komt ik toch niet veel verder.
Gewoon laten bezorgenquote:Op zondag 20 december 2020 15:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zeg nou niet, straks mogen we ook geen boodschappen meer doen en gaan we er zéker aan
Goed, doe er 100.000 bij. Zit je nog steeds niet veel hoger.quote:Op zondag 20 december 2020 15:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die prognose is toch al een tijdje terug? In de tussen tijd heeft het virus niet stilgestaan.
Jup, gaan hele zware maanden worden vrees ikquote:Op zondag 20 december 2020 15:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat gaat wat worden dan in de maanden januari/februari
Veel meer wel al want het duurt even voordat anti stoffen aantoonbaar zijn en we gaan stevig door met het verspreiden van coronaquote:Op zondag 20 december 2020 15:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat hoe besmettelijker, hoe minder gevaarlijk het is voor de host?quote:
Onjuist, 2020 begon met 2 prima maanden.quote:Op zondag 20 december 2020 15:20 schreef BeriBeri het volgende:
Ongeveer 100.000 per 5 dagen erbij. Dat is de generatietijd van het virus....quote:Op zondag 20 december 2020 15:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goed, doe er 100.000 bij. Zit je nog steeds niet veel hoger.
Volgens mij kan je daar niet uit concluderen dat een virus dat besmettelijker wordt ook vanzelf minder gevaarlijk wordt.quote:Op zondag 20 december 2020 15:41 schreef Za het volgende:
[..]
Omdat hoe besmettelijker, hoe minder gevaarlijk het is voor de host?
Ik quote:
Voor een virus om te overleven, vanuit mutatie perspectief, zullen alleen degenen die het meer besmettelijk en minder gevaarlijk maken het overleven.
Ik ga Pandemic weer even spelen.quote:Op zondag 20 december 2020 15:40 schreef BlackLining het volgende:
Je moet dat hele mutatieverhaal bekijken vanuit het virus.
Uiteindelijk is dat gewoon evolutie, zoals dat bij alle levende organismen werkt. Survival of the fittest, telt ook mee. Met andere woorden: degene die zich het meest kan voortplanten, die wint. Voor een virus geldt dat hoe besmettelijker het is, hoe makkelijker het zicht voortplant. Besmettelijkere varianten van een virus zullen daarom waarschijnlijk vrij snel dominant worden.
Er zijn echter meer dingen die meespelen, en da's niet alleen de natuur maar ook de mens. Het vorige virus uit deze serie, SARS-CoV-1, veroorzaakte SARS. Dat was een behoorlijk heftige ziekte. Erg besmettelijk, maar iedereen die het had werd ook echt doodziek en kwam in het ziekenhuis. Dat maakt een virus vrij makkelijk op te sporen. Daarom heeft men de SARS epidemie behoorlijk snel kunnen indammen. Hetzelfde geldt voor het virus wat MERS veroorzaakte.
De reden dat SARS-CoV-2, het huidige virus, zo succesvol is is juist omdat mensen asymptomatisch kunnen blijven en zodoende het virus kunnen verspreiden zonder het in de gaten te hebben. Het SARS virus had die mogelijkheid niet, en een virus kan zo behoorlijk onzichtbaar verspreiden. Zou het virus nu muteren in de zin dat het sneller ziekte veroorzaakt, dan maakt het zichtzelf zichtbaarder. Daarmee is het makkelijker in te dammen.
De meest ideale situatie voor elk virus is een snelle verspreiding. Daarvoor zijn symptomen als hoesten en niezen ideaal. Maar die symptomen moeten ook weer niet té erg zijn, want dan zit de mens er direct bovenop (zoals bij SARS het geval was). Een hogere besmettelijkheid en een milder ziekteverloop (of althans in meer gevallen mild) is beter voor de verspreiding van het virus. Volgens Darwin is het dan ook waarschijnlijk dat het virus die kant op muteert. Een heftiger virus, is niet in het voordeel van het virus zelf.
Om besmettelijker te zijn, moet het minder gevaarlijk zijn, wanneer het mensen neerhaalt geven ze het niet door aan zoveel mogelijk mensen, met nauwelijks symptomen wel.quote:Op zondag 20 december 2020 15:43 schreef Drekkoning het volgende:
Volgens mij kan je daar niet uit concluderen dat een virus dat besmettelijker wordt ook vanzelf minder gevaarlijk wordt.
Daar staat alleen dat het voor een virus beter zou zijn om zo ongevaarlijk mogelijk te zijn. Dat is logisch natuurlijk
quote:Op zondag 20 december 2020 15:41 schreef maan_man het volgende:
[..]
Onjuist, 2020 begon met 2 prima maanden.
Gelukkig zijn pokken (smallpox) volledig uitgeroeid. Dat was pas een virus (500 miljoen doden in de hele geschiedenis). Geloof dat die een R0 van 7 had ofzo.quote:Op zondag 20 december 2020 15:40 schreef BlackLining het volgende:
Je moet dat hele mutatieverhaal bekijken vanuit het virus.
Uiteindelijk is dat gewoon evolutie, zoals dat bij alle levende organismen werkt. Survival of the fittest, telt ook mee. Met andere woorden: degene die zich het meest kan voortplanten, die wint. Voor een virus geldt dat hoe besmettelijker het is, hoe makkelijker het zicht voortplant. Besmettelijkere varianten van een virus zullen daarom waarschijnlijk vrij snel dominant worden.
Er zijn echter meer dingen die meespelen, en da's niet alleen de natuur maar ook de mens. Het vorige virus uit deze serie, SARS-CoV-1, veroorzaakte SARS. Dat was een behoorlijk heftige ziekte. Erg besmettelijk, maar iedereen die het had werd ook echt doodziek en kwam in het ziekenhuis. Dat maakt een virus vrij makkelijk op te sporen. Daarom heeft men de SARS epidemie behoorlijk snel kunnen indammen. Hetzelfde geldt voor het virus wat MERS veroorzaakte.
De reden dat SARS-CoV-2, het huidige virus, zo succesvol is is juist omdat mensen asymptomatisch kunnen blijven en zodoende het virus kunnen verspreiden zonder het in de gaten te hebben. Het SARS virus had die mogelijkheid niet, en een virus kan zo behoorlijk onzichtbaar verspreiden. Zou het virus nu muteren in de zin dat het sneller ziekte veroorzaakt, dan maakt het zichtzelf zichtbaarder. Daarmee is het makkelijker in te dammen.
De meest ideale situatie voor elk virus is een snelle verspreiding. Daarvoor zijn symptomen als hoesten en niezen ideaal. Maar die symptomen moeten ook weer niet té erg zijn, want dan zit de mens er direct bovenop (zoals bij SARS het geval was). Een hogere besmettelijkheid en een milder ziekteverloop (of althans in meer gevallen mild) is beter voor de verspreiding van het virus. Volgens Darwin is het dan ook waarschijnlijk dat het virus die kant op muteert. Een heftiger virus, is niet in het voordeel van het virus zelf.
Middels een vaccin, overigens.quote:Op zondag 20 december 2020 15:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig zijn pokken (smallpox) volledig uitgeroeid. Dat was pas een virus (500 miljoen doden in de hele geschiedenis). Geloof dat die een R0 van 7 had ofzo.
Ja als je alleen de geteste meetelt. Zeker dat het veel meer zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 15:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goed, doe er 100.000 bij. Zit je nog steeds niet veel hoger.
https://coronadashboard.r(...)besmettelijke-mensenquote:Op zondag 20 december 2020 15:53 schreef Jed1Gam het volgende:
Ja als je alleen de geteste meetelt. Zeker dat het veel meer zijn.
Generatietijd is 5 dagen, dus dat een iemand het aan een ander geeft (bij een reproductiegetal van 1) dus je kunt ongeveer uitrekenen hoeveel mensen besmet zijn geworden.quote:Geschat aantal besmettelijke mensen in Nederland:
90.201
Een schatting van hoeveel mensen met COVID-19 besmettelijk zijn voor anderen. Dit getal wordt door het RIVM berekend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voorlopig is dat nog niet zo met deze mutatie.....quote:Op zondag 20 december 2020 15:41 schreef Za het volgende:
[..]
Omdat hoe besmettelijker, hoe minder gevaarlijk het is voor de host?
Ik quote:
Voor een virus om te overleven, vanuit mutatie perspectief, zullen alleen degenen die het meer besmettelijk en minder gevaarlijk maken het overleven.
Nee, met besmettelijkheid wordt echt het gemak van transmissie bedoelt. Dat gaat makkelijker doordat er aminozuren missen in de receptoren, niet omdat het minder gevaarlijk is geworden.quote:Op zondag 20 december 2020 15:45 schreef Za het volgende:
[..]
Om besmettelijker te zijn, moet het minder gevaarlijk zijn, wanneer het mensen neerhaalt geven ze het niet door aan zoveel mogelijk mensen, met nauwelijks symptomen wel.
Waar blijkt dat uit, IMO is eea onbekend?quote:Op zondag 20 december 2020 15:58 schreef Predator40 het volgende:
voorlopig is dat nog niet zo met deze mutatie.....
Yep.quote:Op zondag 20 december 2020 15:58 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Krijgen we er een level 5 erbij?
Zeker, dat wordt level:quote:Op zondag 20 december 2020 15:58 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Krijgen we er een level 5 erbij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |