Ja, dus van wat ik begreep hecht het 70% beter aan je cellen. Concreet betekend dat ook dat je maar 10 minuten met iemand in een ruimte hoef te zitten, ipv een half uur, om zelf besmettelijk te worden, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 20 december 2020 13:15 schreef Ringo het volgende:
Zo’n “veel besmettelijkere” variant, wat wil dat nou zeggen? Journalisten gooien alweer met keiharde percentages (“75% besmettelijker!”) maar wat betekent dat nou concreet?
Kan je iemand met één gerichte ademstoot al ziek maken? Vijf minuten i.p.v. een kwartier in een afgesloten ruimte met een covidlijder is voldoende?
Bron: NOS.nl liveblogquote:Stena Line verwacht meer passagiers op nachtboot
Rederij Stena Line rekent voor de komende nachtboot op meer passagiers, omdat mensen nu niet meer met het vliegtuig van het Verenigd Koninkrijk naar Nederland kunnen reizen. De rederij runt een veerdienst tussen Hoek van Holland en Harwich, in het zuidoosten van Engeland. "Wij zijn nu druk bezig om meer hutten en personeel klaar te zetten, zodat de eventuele extra passagiers aan boord kunnen", laat een woordvoerder van Stena Line weten.
De afgelopen week was het juist rustig aan boord van de ferry's, waardoor veel hutten buiten gebruik waren gesteld en medewerkers op andere taken zijn gezet. "Dat moeten we nu dus weer opschalen."
Ik gok dat zijn achterban het wel verwacht dat de Tweedekamer voor zulke zaken terug komt van reces.quote:Op zondag 20 december 2020 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
Dat is wel een beetje naief, lijkt mij.
Het draagvlak zal ook gigantisch afnemen gok ik als dit een variant is waarbij het vaccin niet werkt of je door eerdere besmetting niet tijdelijk immuun bent. Mensen zijn het nu al zat en een nieuwe pandemie gaan ze ook niet trekken.quote:Op zondag 20 december 2020 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bron: NOS.nl liveblog
Het is ook wel een beetje een klucht he?
Soms denk ik ook: laat alles maar varen (harhar). Laten we maar gewoon alles loslaten en leven alsof er niets aan de hand is. Zien we eind 2021 wel wat voor puinhopen er dan over zijn.
RCOVID-19' = RCOVID-19 * 1,75quote:Op zondag 20 december 2020 13:15 schreef Ringo het volgende:
Zo’n “veel besmettelijkere” variant, wat wil dat nou zeggen? Journalisten gooien alweer met keiharde percentages (“75% besmettelijker!”) maar wat betekent dat nou concreet?
Gewoon de alcoholverkoop nog een uurtje eerder stoppen. En 2 mondkapjes over elkaar dragen. Komt helemaal goed.quote:Op zondag 20 december 2020 13:15 schreef Ringo het volgende:
Kan je iemand met één gerichte ademstoot al ziek maken? Vijf minuten i.p.v. een kwartier in een afgesloten ruimte met een covidlijder is voldoende?
Tja de vraag stellen is hem beantwoorden. Dit kan je natuurlijk nooit precies zeggen op dit moment, er zijn grote onzekerheden.quote:Op zondag 20 december 2020 13:15 schreef Ringo het volgende:
De Engelse griep.quote:
Er is op dit moment helemaal geen sprake van beide zaken die je noemt. Dus daarop voorsorteren lijkt me nogal voorbarig.quote:Op zondag 20 december 2020 13:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het draagvlak zal ook gigantisch afnemen gok ik als dit een variant is waarbij het vaccin niet werkt of je door eerdere besmetting niet tijdelijk immuun bent. Mensen zijn het nu al zat en een nieuwe pandemie gaan ze ook niet trekken.
Oh, als het Engels is dan is het geen probleem, ik zit in Walesquote:
Ook een mondkapje over je ogen.quote:Op zondag 20 december 2020 13:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gewoon de alcoholverkoop nog een uurtje eerder stoppen. En 2 mondkapjes over elkaar dragen. Komt helemaal goed.
Hopelijk kun je nog terug komen. Ooit.quote:Op zondag 20 december 2020 13:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, als het Engels is dan ik het geen probleem, ik zit in Wales
Spatmasker en mondkapjequote:Op zondag 20 december 2020 13:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gewoon de alcoholverkoop nog een uurtje eerder stoppen. En 2 mondkapjes over elkaar dragen. Komt helemaal goed.
Ook tier 4?quote:Op zondag 20 december 2020 13:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, als het Engels is dan is het geen probleem, ik zit in Wales
quote:Op zondag 20 december 2020 13:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Hopelijk kun je nog terug komen. Ooit.
De cijfers in de gemeente Barneveld zijn sowieso al bedroevend.quote:Op zondag 20 december 2020 12:42 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kunnen we dat reisverbod even uitbreiden naar Barneveld?
Hele-maal. Stonden gisteravond overal lange rijen van mensen die net voor alles weer dicht ging inkopen wilden doen of naar de kapper wilden.quote:
"Waarom zou een "effectief" virus minder "dodelijk" uitwerken als het zich beter kan verspreiden ?"quote:Op zondag 20 december 2020 11:32 schreef michiel_merk het volgende:
mutaties zorgen normaal ervoor dat een virus zich makkelijker verspreidt, maar verliest als gevolg daarvan wel kracht en is minder dodelijk voor de gastheer. Normaal biologisch verschijnsel toch?
Verplicht handschoentjes dragen zal ook nog wel komen.quote:Op zondag 20 december 2020 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook een mondkapje over je ogen.
Dit moet je aanmoedigen. Zijn vooral gelovige oudjes die zichzelf zo ruimen. Tsja als ze dat willen...quote:Op zondag 20 december 2020 12:42 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kunnen we dat reisverbod even uitbreiden naar Barneveld?
Och man wat een gedoe. Niet bang dat je niet terugkomt?quote:Op zondag 20 december 2020 13:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hele-maal. Stonden gisteravond overal lange rijen van mensen die net voor alles weer dicht ging inkopen wilden doen of naar de kapper wilden.
Alles is dicht behalve supermarkten, geen verplaatsingen toegestaan tenzij noodzakelijk, geen bijeenkomsten toegestaan, zelfs geen 2 of 3 mensen, gewoon thuis blijven kortom.
Ach, bang, veel nut heeft dat niet, eerst gewoon Kerst vieren, boom staat, boodschappen besteld, kado's zijn binnenquote:Op zondag 20 december 2020 13:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Och man wat een gedoe. Niet bang dat je niet terugkomt?
Yep. Opvallend wel, toch?quote:Op zondag 20 december 2020 13:30 schreef Leandra het volgende:
https://covid19.innouveau(...)iveTests&language=nl
De trend top 10 is vrijwel helemaal Bible-belt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |