Nah ik snap de verwarring hoor.. is zo op en neer gepingpongd de afgelopen tijd met de 'regels'.quote:Op zondag 20 december 2020 14:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Goed gezien, d8 zelf nog dat de uitvaartgroep op 30 (t.i. @:Momo ) stond.
[..]
Mooi te zien dat dit nu iets beter is geregeld dan die kleine begrafenissen het eerder mee moesten doen.
Pfff. ik ga FF wat anders doen zodat ik rustig kan afwachten tot dat vluggerds @:Mammietje het mij eerder weten te vermelden dan dat ik het kan opzoeken.
300 man in de kerk is ook leuker dan 30. 100 man samen met Kerst is ook gezelliger dan 2. Waarom niet?quote:Op zondag 20 december 2020 14:47 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nah ik snap de verwarring hoor.. is zo op en neer gepingpongd de afgelopen tijd met de 'regels'.
Maar eigenlijk.. als we er zo strak in zitten, 'bizar' dat dit dan wel nog zo 'mag'.
Hoewel.. superopa begraven met 30 mensen en de uitvaart samen met 3 ontroostbare kindjes checken op de tv via livestream, terwijl papa, opa en oma kapot gaan op tv .. ook niet aan te raden is![]()
100 man is menselijker
Met dit enorme verschil dat je de kerk en de kerst later nog in kunt halen met meer mensen, maar je een uitvaart niet even dunnetjes over kunt doen over een jaar.quote:Op zondag 20 december 2020 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
300 man in de kerk is ook leuker dan 30. 100 man samen met Kerst is ook gezelliger dan 2. Waarom niet?
Dat is waar. Maar het ging mij om het principe hier. Eenmalig met 100 man samenkomen is minder problematisch, toegegeven, maar nog steeds problematisch gegeven de situatie.quote:Op zondag 20 december 2020 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met dit enorme verschil dat je de kerk en de kerst later nog in kunt halen met meer mensen, maar je een uitvaart niet even dunnetjes over kunt doen over een jaar.
Eens. Ik vind 100 man ook rijkelijk veel in deze situatie. Volgens mij is het lijstje met echte dierbaren met 30 voor iedereen wel gedekt.quote:Op zondag 20 december 2020 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
300 man in de kerk is ook leuker dan 30. 100 man samen met Kerst is ook gezelliger dan 2. Waarom niet?
Ik ben daar deze week gestopt bij de jumbo..quote:Op zondag 20 december 2020 13:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
De cijfers in de gemeente Barneveld zijn sowieso al bedroevend.
Top 10 ofzo
Net als ‘Four weddings and a funeral’.quote:Op zondag 20 december 2020 14:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eens. Ik vind 100 man ook rijkelijk veel in deze situatie. Volgens mij is het lijstje met echte dierbaren met 30 voor iedereen wel gedekt.
Van een bruiloft komt een bruiloft krijgt ineens een heel andere betekenis zo.
Downplayen is alweer begonnen. Dit is februari all over.quote:Op zondag 20 december 2020 15:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het is te vroeg voor conclusies m.b.t. de nieuwe mutatie zegt Koopmans: Te vroeg voor conclusies - https://nos.nl/l/2361346#UPDATE-container-49816851
Geen halve maatregelen.quote:Op zondag 20 december 2020 15:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als ik het zo lees handhaven de Belgen de maatregelen wat beter:
https://www.hln.be/wijneg(...)-de-winkel~ac431abc/
Ook ergens een artikel gelezen dat een kapper in Gent ergens in een garage klanten aan het knippen was. Klanten konden 750 euro pp aftikken.
Politie betrapt kapper die stiekem klanten ontvangt
De politie van Gent heeft donderdagavond een kapper betrapt in de Bevrijdingslaan in Gent die stiekem de deuren van zijn zaak had geopend. Dat meldt het parket van Oost-Vlaanderen. De kapper moet voor de rechtbank verschijnen. De zeven aanwezigen kregen een coronaboete van 750 euro.
Paniek paniek is denk ik ook niet de juiste respons als er nog veel onzekerheid is.quote:Op zondag 20 december 2020 15:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Downplayen is alweer begonnen. Dit is februari all over.
maatschappij ontwrichtend.....levens KAPOTquote:Op zondag 20 december 2020 15:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Geen halve maatregelen.
Dure knipbeurt.
Van wat ik ervan weet, houden uitvaartbegeleiders een heel zittingsschema bij en worden er nog steeds de maatregelen in acht genomen. Het is niet dat 100 personen om elkaars nek hangt de hele tijd.quote:Op zondag 20 december 2020 14:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar het ging mij om het principe hier. Eenmalig met 100 man samenkomen is minder problematisch, toegegeven, maar nog steeds problematisch gegeven de situatie.
Zou kunnen, hoor. Maar toen van een vorige relatie van me zijn vader (mijn schoonvader op dat moment dus) geheel onverwacht overleed, was de overweldigende opkomst op de crematie echt iets wat goed deed. Het bood echt troost dat zoveel mensen de moeite getroostten om erbij te zijn en te laten zien dat hij hen ook dierbaar was. Het is bovendien heel erg persoonlijk en ik vind het erg moeilijk om echt van harte te vinden dat daar 100 mensen niet toegestaan zou moeten zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 14:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eens. Ik vind 100 man ook rijkelijk veel in deze situatie. Volgens mij is het lijstje met echte dierbaren met 30 voor iedereen wel gedekt.
Van een bruiloft komt een bruiloft krijgt ineens een heel andere betekenis zo.
Bron?quote:Op zondag 20 december 2020 15:20 schreef BeriBeri het volgende:
2021 wordt weer net zo'n kutjaar als 2020
Want? Die vaccins gaan de boel echt wel remmen hoor, paniekzaaierquote:Op zondag 20 december 2020 15:20 schreef BeriBeri het volgende:
Bedankt voor de bemoedigende woorden.quote:Op zondag 20 december 2020 15:20 schreef BeriBeri het volgende:
als je er al zo instaat dan word het echt een kut jaar jaquote:Op zondag 20 december 2020 15:20 schreef BeriBeri het volgende:
Nee, dat denk ik niet. Het zou natuurlijk wel kunnen maar ik verwacht dat '21 langzaam maar zeker een einde zal laten zien aan het covid avontuur voor de meeste mensen in Europa.quote:Op zondag 20 december 2020 15:20 schreef BeriBeri het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |