iets met vrijheid oen recht de eigen geloofsovertuiging te mogen belijden.quote:Op zondag 20 december 2020 12:38 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat ze niet vrijwillig een stap terug doen... er zijn mensen die waarbij er bij een begrafenis maar 30 mensen bij mogen zijn en dan doen hun dit....
quote:Op zondag 20 december 2020 14:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Soort Hans Klok ben je in mijn ogen.
Pffff gaat hard daar...quote:Op zondag 20 december 2020 13:30 schreef Leandra het volgende:
https://covid19.innouveau(...)iveTests&language=nl
De trend top 10 is vrijwel helemaal Bible-belt
Thnx !quote:Op zondag 20 december 2020 14:02 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
https://www.cdc.gov/vacci(...)9/05-COVID-CLARK.pdf
ahhhhhquote:Op zondag 20 december 2020 14:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Soort Hans Klok ben je in mijn ogen.
Ik weet niet hoe dat je het hem iedere keer flikt, maar jij bent altijd zo sterk, krachtig en helder in je bewoordingen. Echt knapquote:Op zondag 20 december 2020 13:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sws zullen tijden van stress, mensen hun verworven rechten van minder belang zullen vinden dan hun voortbestaan. Rechten komen langzaam tot stand in goede tijden en gaan snel weg zodra het stormt.
//--//
Het is ergens zottigheid dat we een Kabinet hebben die de randjes zoekt (en overgaat) van onze grondrechten met als drogreden om onze samenleving te beschermen. Het Kabinet veroorzaakt/continueert zelf een crisis die weer leidt tot een crisis omdat de daardoor ontstane gevolgen weer moeten worden gefinancierd.
Daarbij worden de mensen die het virus daadwerkelijk in gezondheid raakt, feitelijk niet beschermd maar in de wachtkamer gezet met een wortel dat een vaccin ze zal gaan beschermen. Waarbij dit als zekerheid een op zijn best onduidelijk is of dat dit het geval zal gaan zijn. Ik mis hierbij een plan van aanpak die niet uitgaat van een voor iedereen werkend vaccin.
Het is een vorm van luxe om vanuit een torentje geluid te maken waarbij niet gezien wordt wat mensen dan zelf doormaken. Eén van de redenen dat ik o.a. de LockClown en sluiting van scholen, een bijzonder slechte maatregel vind die meer stuk zal maken dat het virus zal worden bestreden. De momentele school/winkelsluiting is qua effect en onderbouwing niet eens doorgerekend.
Er wordt maar wat aangerommeld, niet erg maar ik zou dat vooral zelf willen kunnen kiezen of en in hoeverre ik mijzelf laat leiden door het virus.
Een virus dat vooral mensen treft die feitelijk al ziek zijn te noemen waarbij dit virus die mensen over de rand drukt. Een daarop gerichte aanpak, mensen beschermen ipv ons af te wenden door ons op te sluiten, zou zinniger zijn. Geef kwetsbare mensen mogelijkheden om een leefbare keuze te maken ipv fitte mensen die daarin dan moeten gaan voorzien, ook van hen weg te sluiten.
maarja die zorgmedewerkers die nu als eerste gevaccineerd worden zijn natuurlijk al helemaal kapot en hebben niet al teveel weerstand .....quote:
Je geloof mag je toch ook belijden? Er word alleen dringend verzocht met een goede reden om dat even niet in groepsverband in de kerk te doen.quote:Op zondag 20 december 2020 14:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
iets met vrijheid oen recht de eigen geloofsovertuiging te mogen belijden.
Het kan dan afkeurenswaardig worden gevonden vanuit een eigen zichtaspunt (als eigenbelang) maar goed dat het kan (en zeker ook mag). Andersom zal inperking van grondrechten ook zo worden ervaren.
Het is maar net in welke bubbel iemand zit. Gelovigen inschattende, zullen die alles doen om hun religie ordentelijk te laten verlopen en eveneens geen belang hebben dat zij zichzelf of andere besmetten.
Sws vind ik ook de begrafenisregeling van 30 personen heel erg schuren op de levensbeschouwing waarbij de overheid dan eenzijdig bepaald wie op welke wijze een laatste groet krijgt. Het getal van 30 is arbitrair en willekeurig ook niet te onderbouwen. Men kan wel met 500 man in een trein zitten maar niet met 30 personen een voorstelling mogen bijwonen.
Heb te doen met de zorgmedewerkers op de covid-afdelingen.quote:Op zondag 20 december 2020 14:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maarja die zorgmedewerkers die nu als eerste gevaccineerd worden zijn natuurlijk al helemaal kapot en hebben niet al teveel weerstand .....
Kan me vergissen maar ik zag op die pictogrammen niets staan over aanwezigen bij begrafenissen. In mijn beleving staat dat weer op max 100 man?quote:Op zondag 20 december 2020 14:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
iets met vrijheid oen recht de eigen geloofsovertuiging te mogen belijden.
Het kan dan afkeurenswaardig worden gevonden vanuit een eigen zichtaspunt (als eigenbelang) maar goed dat het kan (en zeker ook mag). Andersom zal inperking van grondrechten ook zo worden ervaren.
Het is maar net in welke bubbel iemand zit. Gelovigen inschattende, zullen die alles doen om hun religie ordentelijk te laten verlopen en eveneens geen belang hebben dat zij zichzelf of andere besmetten.
Sws vind ik ook de begrafenisregeling van 30 personen heel erg schuren op de levensbeschouwing waarbij de overheid dan eenzijdig bepaald wie op welke wijze een laatste groet krijgt. Het getal van 30 is arbitrair en willekeurig ook niet te onderbouwen. Men kan wel met 500 man in een trein zitten maar niet met 30 personen een voorstelling mogen bijwonen.
Toch wel aardig dat ze een boot van de concurrentie van Stena Line nu aan Stena Line toedichten.quote:
mwah het valt best nog tegen bij de vliegtuig maatschappijenquote:Op zondag 20 december 2020 14:01 schreef Fred het volgende:
[..]
In tegenstelling tot het RIVM en GGD heeft deze (semi-staatsonderneming) hun IT wel op orde. Alle vluchten die geschrapt zijn op basis van het verbod zijn er al uit gehaald. Dit is wat er nog over is.
Dat staat nog 'gewoon' op 100 mensen ja.quote:Op zondag 20 december 2020 14:12 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Kan me vergissen maar ik zag op die pictogrammen niets staan over aanwezigen bij begrafenissen. In mijn beleving staat dat weer op max 100 man?
Maar stond dus niet op die versie, alle andere regels wel. Of ik kijk er echt scheel overheen. Want het duizelt je aan informatie.
https://www.rijksoverheid(...)15-december-in-beeld
Veel succes dan, maar ik kan je op een briefje geven dat het (met de huidige regel) niet zal lukken om als passagier mee te komen op die vlucht.quote:Op zondag 20 december 2020 14:01 schreef Fred het volgende:
[..]
In tegenstelling tot het RIVM en GGD heeft deze (semi-staatsonderneming) hun IT wel op orde. Alle vluchten die geschrapt zijn op basis van het verbod zijn er al uit gehaald. Dit is wat er nog over is.
quote:United Kingdom travel ban
As of Sunday 20 December 2020, 05:00h local UK time, the Dutch government has issued an immediate ban on passenger flights from the United Kingdom to the Netherlands. This means that no passengers are allowed to travel from the United Kingdom to the Netherlands. The measure was taken to help prevent the spread of the mutated COVID-19 virus. It is expected to be in place until at least Friday 1 January 2021, until further notice.
The other way around, flights from Amsterdam to the United Kingdom are not impacted at the moment. This means that passengers are still allowed to travel from the Netherlands to the United Kingdom. We do advise checking the latest flight updates regularly, in case new regulations become effective.
Dat mag nog steeds hoor, alleen kun je momenteel niet als passagier mee op een rechtstreekse vlucht vanuit het VK.quote:Op zondag 20 december 2020 13:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
volgens mij mogen burgers ten alle tijden terug naar hun eigen land komen.....
Dat wil niet zeggen dat ze daar dan ook gelegenheid/middelen voor hebben/krijgen.quote:Op zondag 20 december 2020 13:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
volgens mij mogen burgers ten alle tijden terug naar hun eigen land komen.....
Dat mag ook wel, toen wij naar het VK reisden in November was de boot 95% leeg. Er waren op het auto dek mischien 15 auto's in totaal. Vracht ging natuurlijk wel gewoon mee maar passagiers waren er echt heel weinig.quote:
Goed gezien, d8 zelf nog dat de uitvaartgroep op 30 (t.i. @Momo ) stond.quote:Op zondag 20 december 2020 14:12 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Kan me vergissen maar ik zag op die pictogrammen niets staan over aanwezigen bij begrafenissen. In mijn beleving staat dat weer op max 100 man?
Maar stond dus niet op die versie, alle andere regels wel. Of ik kijk er echt scheel overheen. Want het duizelt je aan informatie.
https://www.rijksoverheid(...)15-december-in-beeld
Mooi te zien dat dit nu iets beter is geregeld dan die kleine begrafenissen het eerder mee moesten doen.quote:bron: overheid-uitvaarten
Mensen die bijeenkomen voor een uitvaart zijn uitgezonderd van de regels voor maximale groepsgrootte.
Bij een uitvaart mogen maximaal 100 personen aanwezig zijn.
Aanwezigen moeten altijd 1,5 meter afstand (kunnen) houden en een vaste zitplaats hebben. Daarnaast moet iedere bezoeker zich aanmelden en krijgt hij of zij bij aankomst een gezondheidscheck.
Voor het maximaal aantal aanwezigen tellen niet mee:
• personeel van de uitvaartonderneming;
• geestelijke medewerkers;
• medewerkers van de begraafplaats of het crematorium.
Dat is wel goed om te lezen. In het voorjaar was van een vriendin de tante overleden en daar was het echt een gedoe wie wel en niet mocht komen met een grote familie.quote:Op zondag 20 december 2020 14:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Goed gezien, d8 zelf nog dat de uitvaartgroep op 30 (t.i. @:Momo ) stond.
[..]
Mooi te zien dat dit nu iets beter is geregeld dan die kleine begrafenissen het eerder mee moesten doen.
Je moet een beetje doorlezen, Vallon.quote:Op zondag 20 december 2020 14:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Goed gezien, d8 zelf nog dat de uitvaartgroep op 30 (t.i. @:Momo ) stond.
[..]
Mooi te zien dat dit nu iets beter is geregeld dan die kleine begrafenissen het eerder mee moesten doen.
Pfff. ik ga FF wat anders doen zodat ik rustig kan afwachten tot dat vluggerds @:Mammietje het mij eerder weten te vermelden dan dat ik het kan opzoeken.
quote:Italië legt vliegverkeer stil met Verenigd Koninkrijk
Italië legt het vliegverkeer met het Verenigd Koninkrijk stil. Vicepremier Di Maio twittert dat de Britse regering daarvan op de hoogte is gesteld. Italië is daarmee het derde Europese land, na Nederland en België, dat geen reizigers met het vliegtuig uit het VK meer ontvangt vanwege een recent opgedoken nieuwe variant van het coronavirus. Duitsland en Frankrijk denken nog na over zo'n vliegverbod.
https://nos.nl/liveblog/2(...)nzekere-genomen.html
Nog even en ze sluiten dat hele eiland gewoon af, net zoals in de films.quote:Ook Frankrijk overweegt inreisverbod
Frankrijk denkt er net als België over na alle reizigers die vanuit het Verenigd Koninkrijk naar het land komen met trein of vliegtuig te weren. Volgens de Franse tv-zender BFMTV wordt er later vandaag een definitief besluit genomen.
De Franse regering zou daarnaast naar "Europese coördinatie" zoeken als het gaat om het afkondigen van het inreisverbod. Nederland besloot vandaag met een vliegverbod tot zeker 1 januari als eerste Europese land reizigers uit het VK te weren vanwege een nieuwe variant van het coronavirus.
Haha, inderdaad. Ik moet meteen aan 28 Days Later denken.quote:Op zondag 20 december 2020 14:37 schreef LTVDK het volgende:
[..]
[..]
Nog even en ze sluiten dat hele eiland gewoon af, net zoals in de films.
Scherpquote:Op zondag 20 december 2020 14:13 schreef Fred het volgende:
[..]
Toch wel aardig dat ze een boot van de concurrentie van Stena Line nu aan Stena Line toedichten.
De Spaanse griep begon relatief mild maar na een aantal maanden muteerde het in een extreem dodelijke vorm. Pas veel later zwakte het af maar dat gebeurt met alle epidemieën.quote:Op zondag 20 december 2020 14:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Is het 100% zeker dat deze besmettelijkere variant voor hetzelfde ziekteverloop zorgt?
Hogere viral load = zieker (het lijkt in ieder geval mee te spelen), met mindere viral load al besmet, maar dan word je wellicht ook minder ziek toch?
Zo is de Spaanse Griep toch ook ooit weggegaan? Doordat het muteerde naar een mildere variant?
Dat is vrij eenvoudig. Gewoon een aantal cruciale zaken weglaten, zoals de druk die het virus veroorzaakt in de ziekenhuizen. Je kunt dan een verhaal afsteken zonder nuance en afweging. Dat komt daadkrachtig over ja. Verstandig is het allerminstquote:Op zondag 20 december 2020 14:08 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat je het hem iedere keer flikt, maar jij bent altijd zo sterk, krachtig en helder in je bewoordingen. Echt knap
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |