abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196772040
quote:
Vervanger beruchte Stint vliegt voor eerste gebruik al in brand

Een ‘veilige’ vervanger voor de verbannen Stint-bolderkar is voor het eerste gebruik al in brand gevlogen. De gloednieuwe BSO-bus stond nog in de stalling bij een kinderdagverblijf in Wierden toen hij woensdagmorgen door nog onbekende oorzaak oververhit raakte en begon te smeulen.

De BSO-bus is de opvolger van de omstreden Stint. Die elektrische bolderkar kwam in september 2018 in opspraak door een afschuwelijk ongeval in Oss. De Stint schoot een bewaakte spoorweg op, waar net een trein aankwam. Vier jonge kinderen kwamen daarbij om het leven.

Vanwege het ongeval deden kinderopvangorganisaties de Stint massaal in de ban. Alleen de Twentse kinderopvangorganisatie Columbus bleef de Stint nog enige tijd gebruiken: de leiding wilde eerst het onderzoek naar de oorzaak van het ongeval afwachten. Toen de Rijksdienst voor het Wegverkeer RDW de Stint verbood stopte ook Columbus het gebruik en ging op zoek naar een veilige vervanger.

BSO-bus goedgekeurd

Dat werd de BSO-bus. Ontwikkeld en geproduceerd door hetzelfde bedrijf als de Stint, namelijk Stintum in Bilthoven. Het voertuig onderging vele keuringen, onder meer van TNO en van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV), voordat het begin oktober het groene licht kreeg van het ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Columbus schafte er 24 aan voor het vervoer van kinderen van school naar de opvang, en voor uitjes. De kar werd ‘Co-bus’ gedoopt en zou woensdag feestelijk in gebruik worden genomen.

Oververhit

Maar het ging woensdagmorgen voor het eerste gebruik al mis. De bus stond gestald in een bijgebouw van kinderdagverblijf Het Compas aan de Grote Maatweg in Wierden. Door nog onbekende oorzaak raakte het voertuig oververhit en begon te smeulen, met rookontwikkeling tot gevolg. De brandweer rukte met meerdere wagens uit, maar al snel beek dat het gebouw zelf niet in brand stond.

Directeur Edwin Renzen van Stintum, het bedrijf dat de BSO-bus ontwikkelde, was woensdagmorgen al snel in Wierden om persoonlijk te kijken wat er aan de hand was. Hij is zeer verbaasd over het het incident. „Dit voertuig is onder iedere denkbare loep gelegd, het is door allerlei experts gecontroleerd. Het is uitgerust met een gecertificeerd Nederlands batterijpakket, geen Chinese rommel ofzo. Dus ik ben echt heel benieuwd wat hier is gebeurd. Gelukkig is het geen echte brand geweest, er is alleen iets gesmolten in de buurt van de accu. We gaan alles controleren, samen met de brandweer, de Veiligheidsregio en de leverancier van de batterijen.”

‘Voorlopig niet nodig’

Ook directeur Sebastiaan Dekkers van Columbus wacht dat onderzoek met spanning af: „We hebben de bus voorlopig niet nodig, want de scholen zijn dicht en uitjes mogen we ook niet maken. Bovendien zijn de rijtrainingen vanwege de coronamaatregelen opgeschort. De hele feestelijke ingebruikneming ging dus toch al niet door. En nu komt die brand erbij. We balen hier ontzettend van, want veiligheid gaat uiteraard voor alles. Maar het kan nog best even duren voor we weten waar we aan toen zijn.”

Bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer, die de nieuwe BSO-bus goedkeurde voor gebruik, was de brand vanmorgen nog niet bekend. De dienst kon dan ook nog geen commentaar geven.

Kamervragen

De PVV eist helderheid van de minister van Infrastructuur en Waterstaat.
PZC

Speciaal voor Psychopaatje nog een deel.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:55 schreef Psychopaatje het volgende:
Wat een kut kick
  woensdag 16 december 2020 @ 20:08:19 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196772247
Jammer dat zo’n Stint niet van hout is.
pi_196772268
Deze TS, over de rug van onschuldige dode kinderen een nieuw deel gaan openen :')
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 20:10:20 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196772315
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:08 schreef Dries4Ever het volgende:
Deze TS, over de rug van onschuldige dode kinderen een nieuw deel gaan openen :')
:')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 16 december 2020 @ 20:11:10 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196772340
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:08 schreef Dries4Ever het volgende:
Deze TS, over de rug van onschuldige dode kinderen een nieuw deel gaan openen :')
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196772393
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:08 schreef Dries4Ever het volgende:
Deze TS, over de rug van onschuldige dode kinderen een nieuw deel gaan openen :')
Wel precies 2 jaar later wat een toeval.
pi_196772437
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:13 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Wel precies 2 jaar later wat een toeval.
precies 2 jaar?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2020 20:15:00 ]
pi_196772449
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:14 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

precies 2 jaar?
Na de vorige TS.
pi_196772595
Is er alweer een aanrijding geweest?
  Moderator dinsdag 9 december 2025 @ 09:54:20 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219447514
bump
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219447546
quote:
Nabestaanden van het dodelijke ongeval in Oss met een Stint-elektrische bakfiets hebben er ruim zeven jaar op moeten wachten, maar vandaag is het zover: de strafzaak gaat van start. "Ze zijn er enorm aan toe dat het proces eindelijk gaat beginnen", zegt Lars Walder. Hij is van de stichting Namens de Familie, die de nabestaanden al die jaren heeft bijgestaan.
https://nos.nl/artikel/25(...)verlies-nog-elke-dag
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219447577
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219447674
Het is fijn dat er nu eindelijk duidelijkheid komt, na al die jaren. Dat maakt het tragische verlies van de jonge kinderen niet minder erg, maar hopelijk kan iedereen hierna er een punt achter zetten en het een plek gaan geven in het leven.
  dinsdag 9 december 2025 @ 11:48:20 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219448289
Nou, ik kan niet wachten om Geert-Jan en Carry Knoops weer aan iedere talkshow tafel de schuld van het bedrijf te horen downplayen 😒
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 december 2025 @ 12:52:47 #16
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_219448758
twitter
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_219449161
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 11:48 schreef Leandra het volgende:
Nou, ik kan niet wachten om Geert-Jan en Carry Knoops weer aan iedere talkshow tafel de schuld van het bedrijf te horen downplayen 😒
Waar ligt dan de schuld volgens jou? De machine was technisch in orde, alles functioneerde. Er was, zover ik het begrepen heb, geen (aantoonbaar) technisch mankement wat dit ongeluk veroorzaakt heeft.
pi_219449635
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 13:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Waar ligt dan de schuld volgens jou? De machine was technisch in orde, alles functioneerde. Er was, zover ik het begrepen heb, geen (aantoonbaar) technisch mankement wat dit ongeluk veroorzaakt heeft.
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219449687
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 10:24 schreef GereDathan het volgende:
Het is fijn dat er nu eindelijk duidelijkheid komt, na al die jaren. Dat maakt het tragische verlies van de jonge kinderen niet minder erg, maar hopelijk kan iedereen hierna er een punt achter zetten en het een plek gaan geven in het leven.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat een uitspraak van de rechter een belangrijke stap is in het hele proces van verwerking.

Maar ik vind het onbestaanbaar dat het 7 jaar heeft moeten duren voordat het zover is. Tot nu toe lees ik alleen maar slappe verhalen en excuses waarom zo'n zaak zo lang moet duren. Een bolder kar met een motortje en slechte remmen, hoe moeilijk kan dat zijn.
-
pi_219450115
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
[ x ]
Maar dat zegt niet dat de remmen, die er dus wel waren, niet gewerkt zouden hebben.
pi_219450118
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 14:58 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik kan me inderdaad voorstellen dat een uitspraak van de rechter een belangrijke stap is in het hele proces van verwerking.

Maar ik vind het onbestaanbaar dat het 7 jaar heeft moeten duren voordat het zover is. Tot nu toe lees ik alleen maar slappe verhalen en excuses waarom zo'n zaak zo lang moet duren. Een bolder kar met een motortje en slechte remmen, hoe moeilijk kan dat zijn.
Geldt niet enkel voor deze zaak. Ene Marco B. is ook 4 jaar gecancelled door de ultieme traagheid van onze systemen.
  dinsdag 9 december 2025 @ 16:21:27 #23
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_219450127
Inderdaad, user error op een twijfelachtig product. case closed.
pi_219450228
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 16:21 schreef butz0rs het volgende:
Inderdaad, user error op een twijfelachtig product. case closed.
Zo zie ik het ook.

3 partijen zijn fout geweest:
1) Fabrikant met een product waar genoeg op aan te merken is
2) Overheid die fabrikant zonder te kijken een vergunning verleende
3) Bestuurster die (ongetwijfeld per ongeluk) één of meerdere verkeerde beslissingen nam

Zonder 1 schuldige aan te wijzen denk ik dat het helaas een combinatie van factoren was en dat iedereen hier een les uit moet trekken. Naar mijn gevoel is het niet eerlijk om naar 1 partij in deze te wijzen.

Hoe hard het ook is, fouten worden er altijd en overal gemaakt. Dagelijks overlijden er mensen door, veelal goedgekeurde, voertuigen in het verkeer. Je kan het niet voorkomen, hoe klote dat ook is. Denk dat iedereen graag anders zou willen zien, maar dat is niet realistisch of haalbaar.

En ik wil zeker niet voorbijgaan aan het ongelofelijke verdriet van de nabestaanden van deze kinderen. Dat is onvoorstelbaar verdrietig en ik (en denk de meeste mensen) kunnen zich niet voorstellen hoe verschrikkelijk dit moet zijn voor deze mensen.

Als ik persoonlijk een schuldige aan zou móeten wijzen dan wijs ik naar de overheid. Zij hebben dit toegestaan en verzuimt om fatsoenlijke controles uit te voeren. Als je zo'n voertuig toe laat, zeker met zoveel kinderen die erin kunnen worden vervoerd, dan zou dit onder een vergrootglas moeten liggen. Bestuurders van auto's geven we om de haverklap bekeuringen voor 3 km/u te hard of een meter naast het parkeervak staan, maar de fabrikant van de Stint lieten ze gewoon lekker knutselen en geloofden ze het allemaal wel. En onzin als 'geen capaciteit' mogen ze in hun achterwerk duwen, want dan sta je het voertuig simpelweg niet toe tot je wel capaciteit hebt.
  dinsdag 9 december 2025 @ 17:32:22 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219450418
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 13:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Waar ligt dan de schuld volgens jou? De machine was technisch in orde, alles functioneerde. Er was, zover ik het begrepen heb, geen (aantoonbaar) technisch mankement wat dit ongeluk veroorzaakt heeft.
Dat moet dus in deze rechtszaak vastgesteld worden, of de schuld bij de gedaagden ligt.
Het ging me vooral om het gegeven dat echtpaar Knoops altijd volle bak in de media de onschuld van de verdachten die zij vertegenwoordigen zitten uit te meten.

En nee, dat is niet hun taak, hun taak is dat in de rechtbank te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_219450939
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 17:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat moet dus in deze rechtszaak vastgesteld worden, of de schuld bij de gedaagden ligt.
Het ging me vooral om het gegeven dat echtpaar Knoops altijd volle bak in de media de onschuld van de verdachten die zij vertegenwoordigen zitten uit te meten.

En nee, dat is niet hun taak, hun taak is dat in de rechtbank te doen.
Helemaal met je eens.
pi_219451057
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 17:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat moet dus in deze rechtszaak vastgesteld worden, of de schuld bij de gedaagden ligt.
Het ging me vooral om het gegeven dat echtpaar Knoops altijd volle bak in de media de onschuld van de verdachten die zij vertegenwoordigen zitten uit te meten.

En nee, dat is niet hun taak, hun taak is dat in de rechtbank te doen.
Dat maken advocaat en client samen uit. Zo vinden het de media ook hun taak om er meer verslag van te doen dan slechts rechtbankverslaggeving.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 9 december 2025 @ 19:37:45 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219451305
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 19:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat maken advocaat en client samen uit. Zo vinden het de media ook hun taak om er meer verslag van te doen dan slechts rechtbankverslaggeving.
Het is vooral nasty in zaken als deze, waar de "tegenpartij" mensen met overleden kinderen zijn, of zoals in de zaak Borsato, waar de tegenpartij een jongedame is die tijdens het gebeuren minderjarig was, of net niet meer.

Die kunnen zich nauwelijks fatsoenlijk verdedigen door ook aan een talkshowtafel te gaan zitten (al dan niet hun advocaat).
Tot een paar jaar geleden was het zelfs vrij uitzonderlijk dat de slachtoffers ook een advocaat hadden die er is om hun belangen te vertegenwoordigen, dus dat is al een hele verbetering in de rechtspraak, maar in een hoop situaties is het niet wenselijk cq gepast dat die advocaat ook een rondje talkshowtafels doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_219452761
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 19:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het is vooral nasty in zaken als deze, waar de "tegenpartij" mensen met overleden kinderen zijn, of zoals in de zaak Borsato, waar de tegenpartij een jongedame is die tijdens het gebeuren minderjarig was, of net niet meer.

Die kunnen zich nauwelijks fatsoenlijk verdedigen door ook aan een talkshowtafel te gaan zitten (al dan niet hun advocaat).
Tot een paar jaar geleden was het zelfs vrij uitzonderlijk dat de slachtoffers ook een advocaat hadden die er is om hun belangen te vertegenwoordigen, dus dat is al een hele verbetering in de rechtspraak, maar in een hoop situaties is het niet wenselijk cq gepast dat die advocaat ook een rondje talkshowtafels doet.
Ja maar als verdacht ben je door de publieke opinie al voor 90% veroordeeld dankzij de media die de rechtszaak niet afwacht, zeker als je bekend bent, dan is het wel fijn als je advocaat ook even daar komt uitleggen dat het allemaal wat genuanceerder ligt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219453585
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 19:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het is vooral nasty in zaken als deze, waar de "tegenpartij" mensen met overleden kinderen zijn, of zoals in de zaak Borsato, waar de tegenpartij een jongedame is die tijdens het gebeuren minderjarig was, of net niet meer.

Die kunnen zich nauwelijks fatsoenlijk verdedigen door ook aan een talkshowtafel te gaan zitten (al dan niet hun advocaat).
Tot een paar jaar geleden was het zelfs vrij uitzonderlijk dat de slachtoffers ook een advocaat hadden die er is om hun belangen te vertegenwoordigen, dus dat is al een hele verbetering in de rechtspraak, maar in een hoop situaties is het niet wenselijk cq gepast dat die advocaat ook een rondje talkshowtafels doet.
Ik zie Plasman nog zitten, met z'n verongelijkte kop op televisie. Hoezo "nauwelijks fatsoenlijk verdedigen"?

En dan moet je ook niet een persrechter of het OM voor de camera interviewen zolang er nog geen uitspraak is. Maar dat gebeurt wel! Het kan niet zo zijn dat de visie van de openbaar aanklager (het OM) wel de wereld ingeslingerd mag worden en van de verdediging (de verdachte) niet.

En de vergelijking Stint - Borsato gaat mank: bij Borsato heeft kamp slachtoffer zelf al de media (John van den Heuvel) opgezocht. Terwijl kamp Borsato keurig gewacht heeft op de rechtszitting. De rechtszitting is openbaar, daar mag je je verdedigen als verdachte en het verweer is dan voor iedereen vergaarbaar.

Wat duo Knoops gedaan heeft is enkel dat verweer nogmaals te bespreken aan de talkshowtafel. Er komt dan echt geen emmertje nieuwe modder bij hoor, daar zijn de Knoopjes veel te professioneel voor.

Het slachtoffer is geen procespartij, kan hooguit een slachtofferverklaring afgeven. Die staan inderdaad aan de zijlijn. Zo hebben we het strafproces nou eenmaal ingericht, daar kunnen de Knoopjes ook niks aan doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door r_one op 10-12-2025 01:21:51 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 10 december 2025 @ 11:41:43 #31
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_219455235
twitter
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_219455400
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 11:41 schreef AgnesGru het volgende:
[ x ]
Nope, ik lees dus over maximaal 6 meter doorrollen bij loslaten gashendel. Dat is een absurde afstand wat mij betreft.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 10 december 2025 @ 12:13:45 #33
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_219455476
Man man :N

twitter
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_219455801
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 12:13 schreef AgnesGru het volgende:
Man man :N

[ x ]
Wat bedoel je precies?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 10 december 2025 @ 12:48:05 #35
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_219455873
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 12:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat bedoel je precies?
Die tweets komen over alsof ze de medewerker de schuld geven.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_219455939
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 12:48 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Die tweets komen over alsof ze de medewerker de schuld geven.
Dat is eigenlijk vanaf het moment dat het gebeurde ter sprake geweest: die vrouw had moeten uitwijken of moeten keren, stoppen, de stint omgooien etc etc.

Ik ken de situatie daar vrij goed omdat ik er vrij vaak langskom tijdens mijn rondje hardlopen en het is een licht glooiend stukje omhooggaand fietspad. Op dat laatste stukje heb je ook nog een trap en allerlei hekken, maar al met al is het waarschijnlijk zo vlug gegaan en door de schrik, dat uitwijken geen optie meer is geweest.

https://www.google.nl/map(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 10 december 2025 @ 12:57:00 #37
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219455975
In een noodsituatie reageer je door te vechten, vluchten of te bevriezen.
Weet niet of het die vrouw nu aan te rekenen is hoe ze uiteindelijk gehandeld heeft.
Dit heeft toch nooit mogen gebeuren?
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 10 december 2025 @ 12:58:36 #38
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219456001
En als ze uit was gaan wijken en omgevallen waren ze vast allemaal ook heel lelijk terecht gekomen, met alle gevolgen van dien.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219456531
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 12:57 schreef MissButterflyy het volgende:
In een noodsituatie reageer je door te vechten, vluchten of te bevriezen.
Weet niet of het die vrouw nu aan te rekenen is hoe ze uiteindelijk gehandeld heeft.
Dit heeft toch nooit mogen gebeuren?
Het is idd ook altijd wat makkelijk om achteraf met alle tijd van de wereld allemaal scenario's door te nemen om vervolgens te verwijten verkeerd te hebben gehandeld. Dit lijkt me ook geen situatie waar je op getraind zou moeten zijn, zoals bijv een verkeersvlieger dat wel is op allerlei scenario's.

Ik heb genoeg internetfilmpjes gezien van auto's die tussen de slagbomen terechtkomen en ipv de slagbomen dan maar eruit te rijden (waar ze op gemaakt zijn) gewoon blijven staan. Best gangbaar dus dat bevriezen
pi_219456556
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 10 december 2025 @ 14:13:45 #41
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219456718
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 12:13 schreef AgnesGru het volgende:
Man man :N

[ x ]
Je moet dit niet lezen als het iemand de schuld willen geven. Er zijn verschillende reactiepatronen van mensen in dit soort situaties en bij een hoop bestuurders hadden de kinderen het wellicht wel overleeft. Dat doet niet af aan het feit dat de bestuurster alles in haar macht heeft gedaan om te pogen dit probleem op te lossen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 10 december 2025 @ 14:24:46 #42
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219456936
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 12:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat is eigenlijk vanaf het moment dat het gebeurde ter sprake geweest: die vrouw had moeten uitwijken of moeten keren, stoppen, de stint omgooien etc etc.

Ik ken de situatie daar vrij goed omdat ik er vrij vaak langskom tijdens mijn rondje hardlopen en het is een licht glooiend stukje omhooggaand fietspad. Op dat laatste stukje heb je ook nog een trap en allerlei hekken, maar al met al is het waarschijnlijk zo vlug gegaan en door de schrik, dat uitwijken geen optie meer is geweest.

https://www.google.nl/map(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Daarbij vergeten we meestal het verrassingseffect. Het is eigenlijk alsof je in een auto rijdt en ineens werken de remmen niet meer. Dan zijn er personen die in minder als een seconde kunnen schakelen en de handrem beginnen gebruiken en mensen die in paniek daar pas na een paar seconden, of langer, achter komen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219457285
Ter herinnering:

quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:17 schreef AchJa het volgende:

De initiele stint had een typegoedkeuring, maar de fabrikant/ maker/ bedenker weet ik het vond het nodig om van alles aan dat ding te verbouwen zonder dat apparaat opnieuw te laten keuren.
Er deugt geen reet van dat apparaat....

TNO Rapport
pi_219457604
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 10 december 2025 @ 15:05:27 #45
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_219457632
Vind dit een tragische zaak met alleen maar verliezers. Uiteindelijk is het gewoon een freak-accident, dat zo'n ding precies stopt met functioneren op een spoorweg-overgang terwijl er ook nog eens een trein aankomt. Toeval op het allerslechtste moment.

Vraag is of er echt iemand iets te verwijten valt. Gemiddelde import-fatbike die je op de weg ziet rijden functioneert minder goed volgens mij zijn daar inmiddels meer kinderen op doodgereden.

Voelt wel een beetje alsof men per se een zondebok probeert te vinden, omdat het moeilijk te accepteren is dat zoiets gruwelijks door "gewone" pech veroorzaakt kan worden. Ik geloof dat er best wat mankementjes verdoezeld zijn, maar dat vind ik wel anders dan 3 dode kinderen op je geweten.

Misschien komt er uit de rechtzaak een ander beeld naar voren. Maar heb voorlopig best te doen met de verdachten (en hoe de media er op duikt. Nu heeft het misschien een reden dat RTL Tonight een flopshow is :') )
pi_219457671
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 15:05 schreef Saboo het volgende:
Uiteindelijk is het gewoon een freak-accident, dat zo'n ding precies stopt met functioneren op een spoorweg-overgang terwijl er ook nog eens een trein aankomt.
Het erge is: Oss-West is een station waar stoptreinen stoppen, maar intercity's voorbij razen richting Oss Centraal komend vanuit 's Hertogenbosch. Was het een stoptrein geweest, dan was dit nooit zo gebeurd.. :'(
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219457820
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het erge is: Oss-West is een station waar stoptreinen stoppen, maar intercity's voorbij razen richting Oss Centraal komend vanuit 's Hertogenbosch. Was het een stoptrein geweest, dan was dit nooit zo gebeurd.. :'(
Is een ongeluk niet altijd een kwestie van op het verkeerde moment op de verkeerd plek onder verkeerde omstandigheden?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219457913
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 15:35 schreef r_one het volgende:

[..]
Is een ongeluk niet altijd een kwestie van op het verkeerde moment op de verkeerd plek onder verkeerde omstandigheden?
Klopt, maar het is er wel een waarbij echt alle slechtste scenario's samen zijn gekomen, vandaar ook de enorme impact die het toen had.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219457931
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Klopt, maar het is er wel een waarbij echt alle slechtste scenario's samen zijn gekomen, vandaar ook de enorme impact die het toen had.
En het feit dat er vier onschuldige kinderen verongelukt zijn. Door nota bene een trein nog wel :o
En het feit dat een fataal ongeluk met een Stint rijdende badkuip helemaal nieuw was. Zoiets van "dat moest een keer gigantisch mis gaan ...")
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219457982
Is er trouwens iets bekend hoe het nu met die begeleidster en dat vijfde meisje gaat?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 10 december 2025 @ 16:00:58 #51
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_219457992
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 16:00 schreef r_one het volgende:
Is er trouwens iets bekend hoe het nu met die begeleidster en dat vijfde meisje gaat?
De begeleidster gaat morgen gebruik maken van het spreekrecht.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_219458024
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 16:00 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
De begeleidster gaat morgen gebruik maken van het spreekrecht.
Ik wens haar héél veel sterkte ^O^
Moet er niet aan denken in haar schoenen te staan (niet alleen morgen niet maar nooit niet) ;(
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 10 december 2025 @ 16:28:31 #53
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_219458179
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 16:05 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik wens haar héél veel sterkte ^O^
Moet er niet aan denken in haar schoenen te staan (niet alleen morgen niet maar nooit niet) ;(
Ja dat. Helaas kruipen er weer trollen uit hun hol op twitter op haar de schuld te geven (als je de pagina van Saskia Belleman ziet). :r

Het meisje wat het overleeft heeft, is een tijdje geleden nog geïnterviewd:


Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_219458321
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 16:28 schreef AgnesGru het volgende:
Ja dat. Helaas kruipen er weer trollen uit hun hol op twitter op haar de schuld te geven (als je de pagina van Saskia Belleman ziet).
Nou, een oprechte "Waarom heeft ze niet ..."-vraag wordt anders ook wel heel snel als 'victim blaming' gekwalificeerd. Eerlijk gezegd heb ik mij dat ook wel eens afgevraagd, waarom ze geen stuurcorrectie heeft gemaakt weg van het spoor. Maar niet dat ik daarmee haar de schuld geef.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 10 december 2025 @ 18:25:58 #55
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219458945
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 16:51 schreef r_one het volgende:

[..]
Nou, een oprechte "Waarom heeft ze niet ..."-vraag wordt anders ook wel heel snel als 'victim blaming' gekwalificeerd. Eerlijk gezegd heb ik mij dat ook wel eens afgevraagd, waarom ze geen stuurcorrectie heeft gemaakt weg van het spoor. Maar niet dat ik daarmee haar de schuld geef.
het kind was in blinde paniek , verstijfd van angst , verkrampt aan het stuur

alleen een voet gas/rem had het kunnen redden,
gas los is rem

Maar de stint was oficieel goedgekeurd door de overheid

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 10-12-2025 19:12:11 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219459688
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 18:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het kind was in blinde paniek , verstijfd van angst , verkrampt aan het stuur

alleen een voet gas/rem had het kunnen redden,
gas los is rem

Maar de stint was oficieel goedgekeurd door de overheid
Ja, in de initiele config. De fabrikant vond het alleen nodig om er een zwaardere motor in te zetten, de remmen daar niet op aan te passen en de noodstopknop te verwijderen om vervolgens vooral geen nieuwe keuring uit te voeren...

De fabrikant/maker heeft aan alle kanten bewust gefaald. En willens en wetens een levensgevaarlijk product op de markt gebracht.

Zeker als je bedenkt dat er vooral kleine kinderen mee vervoerd worden.
  woensdag 10 december 2025 @ 20:15:24 #57
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_219460336
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 16:51 schreef r_one het volgende:

[..]
Nou, een oprechte "Waarom heeft ze niet ..."-vraag wordt anders ook wel heel snel als 'victim blaming' gekwalificeerd. Eerlijk gezegd heb ik mij dat ook wel eens afgevraagd, waarom ze geen stuurcorrectie heeft gemaakt weg van het spoor. Maar niet dat ik daarmee haar de schuld geef.
Als je de Twitter pagina van Saskia bekijkt, staat er echt een walgelijke reactie tussen. Vind het oprecht heel erg voor die begeleidster dat er wee van die nare berichten verschijnen.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_219460677
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 18:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het kind was in blinde paniek , verstijfd van angst , verkrampt aan het stuur

alleen een voet gas/rem had het kunnen redden,
gas los is rem

Maar de stint was oficieel goedgekeurd door de overheid
De beruchte Fight Flight Freeze reactie dus. Berijpelijk.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219460698
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 19:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja, in de initiele config. De fabrikant vond het alleen nodig om er een zwaardere motor in te zetten, de remmen daar niet op aan te passen en de noodstopknop te verwijderen om vervolgens vooral geen nieuwe keuring uit te voeren...

De fabrikant/maker heeft aan alle kanten bewust gefaald. En willens en wetens een levensgevaarlijk product op de markt gebracht.

Zeker als je bedenkt dat er vooral kleine kinderen mee vervoerd worden.
Nou dat lijkt me duidelijk dan. ^O^
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219460717
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:15 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Als je de Twitter pagina van Saskia bekijkt, staat er echt een walgelijke reactie tussen. Vind het oprecht heel erg voor die begeleidster dat er wee van die nare berichten verschijnen.
Ik kan niet inloggen op Twitter / X dus ook niet meer reacties lezen (dan die ik op Fok! zie)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219461904
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 16:51 schreef r_one het volgende:

[..]
Nou, een oprechte "Waarom heeft ze niet ..."-vraag wordt anders ook wel heel snel als 'victim blaming' gekwalificeerd. Eerlijk gezegd heb ik mij dat ook wel eens afgevraagd, waarom ze geen stuurcorrectie heeft gemaakt weg van het spoor. Maar niet dat ik daarmee haar de schuld geef.
Dat is het moeilijke van deze situatie, ik sta daar helemaal hetzelfde in. Ik denk dat de bestuurster meer had kunnen doen, simpel en kort door de bocht gezegd. Dat ze dat niet gedaan heeft, heeft een zeer grote bijdrage aan dit verschrikkelijke incident geleverd.

Ik zeg niet dat ze dat expres deed en ik zeg ook niet dat de Stint veilig was of de makers daarmee geen blaam treft. Maar blijkbaar was de bestuurster niet in staat een andere beslissing te maken, ongetwijfeld omdat het de Stint ontbrak aan simpelere en/of betere opties.

Maar feit is ook dat deze Stint, ondanks alles wat je er op aan kan merken qua ontwerp en makers, niet aantoonbaar gefaald heeft op technisch vlak. Dat betekent dat er dus mogelijkheden waren om adequaat in te grijpen en dat is niet geprobeerd zoals het zich laat aanzien.

Ik worstel dan ook met de vraag of dit niet 2 zaken zouden moeten zijn. De ene zaak over de makers en het product en de andere over het incident zelf. En dan niet met het doel om de bestuurster achter de tralies te zetten, je kan ook schuldig zijn zonder verdere gevolgen. Maar de combinatie klopt voor mijn gevoel ergens niet.
pi_219461921
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 20:36 schreef r_one het volgende:

[..]
De beruchte Fight Flight Freeze reactie dus. Berijpelijk.
Om dat te voorkomen moet je gebruikers op regelmatige basis trainen. Dat doen we ook voor iets simpels als de BHV of iets ingewikkelds als vliegtuigen. Maar gek genoeg niet voor alle potentiële rijdende moordmachines op de weg, daar zijn alle opties tussen geen enkele training (fietsen) tot Stint (eenmalige training van een uurtje) tot autorijden (eenmalige training en een examen).
pi_219461932
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 19:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja, in de initiele config. De fabrikant vond het alleen nodig om er een zwaardere motor in te zetten, de remmen daar niet op aan te passen en de noodstopknop te verwijderen om vervolgens vooral geen nieuwe keuring uit te voeren...

De fabrikant/maker heeft aan alle kanten bewust gefaald. En willens en wetens een levensgevaarlijk product op de markt gebracht.

Zeker als je bedenkt dat er vooral kleine kinderen mee vervoerd worden.
Je hebt helemaal gelijk dat er geen barst klopt van wat ze hebben gedaan. Maar leg mij eens uit hoe dit direct heeft bijgedragen aan dit vreselijke ongeval? De Stint ging niet te hard en kon remmen en sturen? Voldoende opties dus om iets te doen. Tevens mocht hij van onze overheid zo de weg op, er is werkelijk 0 controle gedaan.

Mijn auto kan ook 200 rijden en is daar zelfs voor goedgekeurd. Ik vervoer er ook kleine kinderen mee en rijdt geregeld langs kleine kinderen. Als ik vervolgens 4 kinderen doodrijdt zonder iets te doen om dit te voorkomen, is dit dan ook de schuld van de fabrikant van de auto? Of ligt het dan ineens anders?
pi_219461955
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 23:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat is het moeilijke van deze situatie, ik sta daar helemaal hetzelfde in. Ik denk dat de bestuurster meer had kunnen doen, simpel en kort door de bocht gezegd. Dat ze dat niet gedaan heeft, heeft een zeer grote bijdrage aan dit verschrikkelijke incident geleverd.

Ik zeg niet dat ze dat expres deed en ik zeg ook niet dat de Stint veilig was of de makers daarmee geen blaam treft. Maar blijkbaar was de bestuurster niet in staat een andere beslissing te maken, ongetwijfeld omdat het de Stint ontbrak aan simpelere en/of betere opties.

Maar feit is ook dat deze Stint, ondanks alles wat je er op aan kan merken qua ontwerp en makers, niet aantoonbaar gefaald heeft op technisch vlak. Dat betekent dat er dus mogelijkheden waren om adequaat in te grijpen en dat is niet geprobeerd zoals het zich laat aanzien.

Ik worstel dan ook met de vraag of dit niet 2 zaken zouden moeten zijn. De ene zaak over de makers en het product en de andere over het incident zelf. En dan niet met het doel om de bestuurster achter de tralies te zetten, je kan ook schuldig zijn zonder verdere gevolgen. Maar de combinatie klopt voor mijn gevoel ergens niet.
Ik kan maar deels meegaan in je redenatie. Wil je ook een (straf)zaak tegen de bestuurster, dan komt daar een stukje 'opzet' bij kijken. Of voorwaardelijke opzet (bewust het risico aangaan dat ...). En hoe je het ook wendt of keert, dát is geenszins het geval.

Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat ze in haar 'Freeze'-fase wel de tegenwoordigheid van geest had om te roepen dat ze niet kon remmen. Als je totaal bevriest, doe je dat ook niet meer. Maar nogmaals: dat maakt haar niet schuldig.

Waar ik wel ernstige twijfels bij heb is dat die meiden kennelijk geen enkele vorm van training hebben gehad om de Stint te mogen bestuderen. Geen adequate voertuigbeheersing dus. Want dan was je er dán wel achtergekomen dat jouw -gemodificeerde- Stint een belachelijk lange remweg heeft, dan kun je daar bij een spoorwegovergang op instellen.

Nee, druk druk, kindjes kindjes, hup, pak jij effe de Stint en breng ze van A naar B? Wel meteen terugkomen hoor. Mazzel...!!!

Tenminste, zo zie ik het voor me. Maar dat is de organisatie aan te rekenen, niet de jongedame.

Just my 2 cents :s)

quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 23:03 schreef GereDathan het volgende:

Om dat te voorkomen moet je gebruikers op regelmatige basis trainen. Dat doen we ook voor iets simpels als de BHV of iets ingewikkelds als vliegtuigen. Maar gek genoeg niet voor alle potentiële rijdende moordmachines op de weg, daar zijn alle opties tussen geen enkele training (fietsen) tot Stint (eenmalige training van een uurtje) tot autorijden (eenmalige training en een examen).
Ha kijk, GTMTA :D
(crosspost)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219461970
En voor de duidelijkheid, het allerlaatste wat ik wil zeggen is dat de bestuurster dit expres heeft gedaan. Ze heeft dit, zonder twijfel, nooit gewild.

Maar is dat niet bij zo ongeveer elk ongeval in het verkeer het geval? Ik denk (en hoop) dat er maar heel weinig mensen een voertuig in stappen om eens lekker wat mensen overhoop te rijden. Toch is het bij elk ander ongeval wel zo dat de bestuurder die de fout maakt, waar een ongeval uit volgt, over het algemeen als schuldige wordt gezien met alle mogelijke gevolgen van dien.

Wat maakt dit geval nou precies anders?
  woensdag 10 december 2025 @ 23:16:27 #66
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_219461985
twitter


twitter
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_219461987
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 23:13 schreef GereDathan het volgende:
En voor de duidelijkheid, het allerlaatste wat ik wil zeggen is dat de bestuurster dit expres heeft gedaan. Ze heeft dit, zonder twijfel, nooit gewild.

Maar is dat niet bij zo ongeveer elk ongeval in het verkeer het geval? Ik denk (en hoop) dat er maar heel weinig mensen een voertuig in stappen om eens lekker wat mensen overhoop te rijden. Toch is het bij elk ander ongeval wel zo dat de bestuurder die de fout maakt, waar een ongeval uit volgt, over het algemeen als schuldige wordt gezien met alle mogelijke gevolgen van dien.

Wat maakt dit geval nou precies anders?
Voorwaardelijke opzet.
Zie b.v. NWS / Wegpiraat Elias Z. (22) reed nietsvermoedende Roy dood
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219462001
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 23:10 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik kan maar deels meegaan in je redenatie. Wil je ook een (straf)zaak tegen de bestuurster, dan komt daar een stukje 'opzet' bij kijken. Of voorwaardelijke opzet (bewust het risico aangaan dat ...). En hoe je het ook wendt of keert, dát is geenszins het geval.
Ik ben de laatste die zal zeggen dat het opzet is. Maar ik zou dat inderdaad niet gek vinden om dat te onderzoeken in een losse rechtszaak. Als jij met je auto iemand aanrijdt gebeurd dat ook.

quote:
Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat ze in haar 'Freeze'-fase wel de tegenwoordigheid van geest het om te roepen dat ze niet kon remmen. Als je totaal bevriest, doe je dat ook niet meer. Maar nogmaals: dat maakt haar niet schuldig.
Iedereen reageert anders in zo’n situatie. Wat het extra zuur maakt is dat als haar reactie stuur omgooien of remmen was geweest dat we dan wellicht een heel ander incident en afloop had gehad.

Dit kan je enkel en alleen ondervangen met training en herhaling, uit onderzoeken weten we dat mensen in een panieksituatie vaak terugvallen op instinct en/of automatismen. Dat gebruiken ze in de luchtvaart ook, als het mis gaat op 10km hoogte wil je dat piloten gewoon handelen zoals ze 100.000 keer geleerd is, ze moeten niet na hoeven denken en gewoon handelen.


quote:
Waar ik wel ernstige twijfels bij heb is dat die meiden kennelijk geen enkele vorm van training hebben gehad om de Stint te mogen bestuderen. Geen adequate voertuigbeheersing dus. Want dan was je er dán wel achtergekomen dat jouw -gemodificeerde- Stint een belachelijk lange remweg heeft, dan kun je daar bij een spoorwegovergang op instellen.

Nee, druk druk, kindjes kindjes, hup, pak jij effe de Stint en breng ze van A naar B? Wel meteen terugkomen hoor. Mazzel...!!!

Tenminste, zo zie ik het voor me. Maar dat is de organisatie aan te rekenen, niet de jongedame.

Just my 2 cents :s)
Er was wel degelijk training, naar mijn weten zelfs verplicht door de makers. Als ik het mij goed herinner van 7 jaar terug werd dat toen verteld, dat je een soort van 2 uurs training kreeg voor je ermee mocht rijden.

Natuurlijk veel te weinig, al moeten we misschien ook niet vergeten hoeveel Stints er in die jaren rondreden en hoeveel kilometers die blijkbaar veilig maakten. Dit was het eerste, en hopelijk laatste, serieuze ongeval met de Stint. Dus ergens zat het voertuig en training misschien toch wel goed genoeg in elkaar?

quote:
[..]
Ha kijk, GTMTA :D
(crosspost)
Die snap ik niet, sorry.
pi_219462040
Dubbel
pi_219462085
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 23:07 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk dat er geen barst klopt van wat ze hebben gedaan. Maar leg mij eens uit hoe dit direct heeft bijgedragen aan dit vreselijke ongeval? De Stint ging niet te hard en kon remmen en sturen? Voldoende opties dus om iets te doen. Tevens mocht hij van onze overheid zo de weg op, er is werkelijk 0 controle gedaan.

Mijn auto kan ook 200 rijden en is daar zelfs voor goedgekeurd. Ik vervoer er ook kleine kinderen mee en rijdt geregeld langs kleine kinderen. Als ik vervolgens 4 kinderen doodrijdt zonder iets te doen om dit te voorkomen, is dit dan ook de schuld van de fabrikant van de auto? Of ligt het dan ineens anders?
Als de fabrikant besluit om in je VW UP een 800PK motor te plaatsen, de gordels eruit gaat slopen en de remmerij laat voor wat het is en de boel niet opnieuw laat keuren dan is het de schuld van de fabrikant als er een ongeluk gebeurt waarbij doden/gewonden vallen, punt.

Lui die fatbikes opvoeren zijn ook niet verzekerd, dat is exact hetzelfde.

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom jij sinds dit ongeluk alleen maar loopt te janken dat de fabrikant niks te verwijten valt... Jij moet er wel eoa belang in hebben anders is dat gedrag van je niet te verklaren.

[ Bericht 4% gewijzigd door AchJa op 11-12-2025 00:02:00 ]
pi_219462086
Stint-makers stuurden luttele uren nadat vier kinderen omkwamen een snel aangepaste handleiding door
Zeven jaar lang verstrekten de producenten van de Stint een handleiding met daarin verwijzingen naar veiligheidstrajecten als ISO en CE die doorlopen zouden zijn. Ten onrechte. Op de dag van het ongeluk in 2018 werd de handleiding aangepast.

Stukje uit het AD, wtf?

Wat gemeen, heb als bedrijf gewoon de ballen om na zo’n ongeluk direct te zeggen dat er iets niet klopte.
Ja kost geld, maar die ouders krijgen hun kids er niet meer terug.
pi_219462094
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 23:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als de fabrikant besluit om in je VW UP een 800PK motor te plaatsen, de gordels eruit gaat slopen en de remmerij laat voor wat het is en de boel niet opnieuw laat keuren dan is het de schuld van de fabrikant als er een ongeluk gebeurt, punt.

Lui die fatbikes opvoeren zijn ook niet verzekerd, dat is exact hetzelfde.

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom jij sinds dit ongeluk alleen maar loopt te janken dat de fabrikant niks te verwijten valt... Jij moet er wel eoa belang in hebben anders is dat gedrag van je niet te verklaren.
Inderdaad, je maakt een gaaf product. Iedereen heeft er lol van, zorg gewoon dat alles klopt.
Van verzekeringen, tot opleidingen tot materialen. En ja, dat is heel druk en drukt de winst.

Maar ga niet lopen kloten met handleidingen en onderdelen. Snel geld verdienen is moeilijk, het olifantenpaadje is vaak illegaal.
pi_219462126
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 23:20 schreef GereDathan het volgende:
Dit kan je enkel en alleen ondervangen met training en herhaling, uit onderzoeken weten we dat mensen in een panieksituatie vaak terugvallen op instinct en/of automatismen. Dat gebruiken ze in de luchtvaart ook, als het mis gaat op 10km hoogte wil je dat piloten gewoon handelen zoals ze 100.000 keer geleerd is, ze moeten niet na hoeven denken en gewoon handelen.
Bijzonder, daar moet ik ook de hele tijd aan denken, piloten.

(ik kijk graag naar Aircrash Investigation, "pilot error" enzo; of niet).

Maar voor een piloot is de core business het besturen van een vliegtuig; voor een KDV-medewerkster is de core business niet het besturen van een Stint. Maar áls je dan met zo'n badkuip op pad gaat, met nota bene -
andermans- kinderen, vind ik het onverantwoord om een applicatiecursusje van 2 uurtjes te doen en that's it.
quote:
Er was wel degelijk training, naar mijn weten zelfs verplicht door de makers. Als ik het mij goed herinner van 7 jaar terug werd dat toen verteld, dat je een soort van 2 uurs training kreeg voor je ermee mocht rijden.
quote:
Natuurlijk veel te weinig, al moeten we misschien ook niet vergeten hoeveel Stints er in die jaren rondreden en hoeveel kilometers die blijkbaar veilig maakten. Dit was het eerste, en hopelijk laatste, serieuze ongeval met de Stint. Dus ergens zat het voertuig en training misschien toch wel goed genoeg in elkaar?
Dat (vette) vind ik geen argument. Men had toen al zijn twijfels over de verkeersveiligheid van zo'n veredelde meerpersoons bakfiets. Het was niet de vraag óf het een keer mis zou gaan maar wannéér het mis zou gaan.
quote:
Ha kijk, GTMTA
(crosspost)
Die snap ik niet, sorry.
Great Minds Think Alike (1 T teveel, sorry).
Oftewel: we dachten precies hetzelfde.
Maar onze posts hebben elkaar net gekruist (crospost).
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219462133
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 23:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als de fabrikant besluit om in je VW UP een 800PK motor te plaatsen, de gordels eruit gaat slopen en de remmerij laat voor wat het is en de boel niet opnieuw laat keuren dan is het de schuld van de fabrikant als er een ongeluk gebeurt waarbij doden/gewonden vallen, punt.

Lui die fatbikes opvoeren zijn ook niet verzekerd, dat is exact hetzelfde.
Dat!
Sowieso :Y
quote:
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom jij sinds dit ongeluk alleen maar loopt te janken dat de fabrikant niks te verwijten valt... Jij moet er wel eoa belang in hebben anders is dat gedrag van je niet te verklaren.
Zo had ik zijn posts nog niet geduid (maar heb dan ook niet hele topic gelezen).

Primair is het de productaansprakelijkheid van de fabrikant (en als je afwijkt van de typegoedkeuring, ben je helemaal het haasje).

Toch vind ik dat de organisatie ook niet helemáál vrijuit gaat als ze met het grootste gemak on- (of te weinig) getraind personeel met zo'n ding op pad sturen. En begrijp ik nou goed dat er ook geen (of verkeerde) handleiding bij zat? Dan ging zo'n gemotoriseerde moordbak bij mij in de ban!

(maar ja, dat was geen optie want ze hadden die dingen o zo nodig, kijk maar toen ze van overheidswege verboden werden, die klaagzang "wat moeten we nu?" .... luxeprobleempje).
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219463048
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 23:51 schreef AchJa het volgende:

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom jij sinds dit ongeluk alleen maar loopt te janken dat de fabrikant niks te verwijten valt... Jij moet er wel eoa belang in hebben anders is dat gedrag van je niet te verklaren.
Dat komt omdat jij na al die jaren nog steeds begrijpen kan of wil lezen. Maar daar zal je dan ook geen belang bij hebben, anders is dat gedrag van je niet te verklaren.

Pak er eens een post bij van de afgelopen 2 weken waarin ik aangeef dat de fabrikant niets te verwijten is. Neem je tijd hoor, ik wacht wel even.
pi_219463092
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 00:39 schreef r_one het volgende:

[..]
Bijzonder, daar moet ik ook de hele tijd aan denken, piloten.

(ik kijk graag naar Aircrash Investigation, "pilot error" enzo; of niet).

Maar voor een piloot is de core business het besturen van een vliegtuig; voor een KDV-medewerkster is de core business niet het besturen van een Stint. Maar áls je dan met zo'n badkuip op pad gaat, met nota bene -
andermans- kinderen, vind ik het onverantwoord om een applicatiecursusje van 2 uurtjes te doen en that's it.
Ik kan niet beoordelen aan welke eisen een bestuurder van een dergelijk voertuig zou moeten voldoen. Maar ik denk dat een degelijke training, die minstens elk jaar herhaald moet worden, wel een eis zou moeten zijn om zo'n voertuig te mogen besturen.

Denk ook dat je van een organisatie mag verwachten dat ze vaste mensen met een dergelijk voertuig laten rijden en dat die mensen daarvoor afdoende opgeleid zijn. Deze organisaties gebruiken ook te pas en onpas 8-persoonsbusjes om kinderen te vervoeren, daar stellen ze ook eisen aan de bestuurder.

quote:
[..]
Dat (vette) vind ik geen argument. Men had toen al zijn twijfels over de verkeersveiligheid van zo'n veredelde meerpersoons bakfiets. Het was niet de vraag óf het een keer mis zou gaan maar wannéér het mis zou gaan.
Als er twijfels zijn, en die waren terecht zo blijkt, dan moet je als overheid / inspecterende instantie ingrijpen toch?

Het is niet zo dat ze aan de lopende pand betrokken waren bij ongevallen, ondanks de wijzigingen aan het voertuig.

Het argument van niet de vraag of maar wanneer vind ik zelf geen sterk argument, dat kan je zeggen over zo ongeveer alles wat er gebeurd in de wereld. Hoe veilig het ook is gemaakt. Er zijn altijd factoren waardoor dingen mis gaan. 100% veiligheid bestaat niet, hoe klote dat ook is.

quote:
Great Minds Think Alike (1 T teveel, sorry).
Oftewel: we dachten precies hetzelfde.
Maar onze posts hebben elkaar net gekruist (crospost).
Aahhh :)
pi_219463164
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 00:48 schreef r_one het volgende:
Zo had ik zijn posts nog niet geduid (maar heb dan ook niet hele topic gelezen).
Logisch, want dat heb ik ook niet gezegd.

7 jaar geleden was daar overigens wel twijfel over, ook toen postte ik al in dit topic. Maar toen was er nog gerede twijfel, geen onderzoek en geen duidelijkheid. Ik meen mij te herinneren dat ik toen heb gezegd dat je niet zomaar de fabrikant of bestuurster kon veroordelen op basis van 0 kennis en feiten. Maar ik heb het niet allemaal teruggezocht, het is zo lang geleden.

quote:
(maar ja, dat was geen optie want ze hadden die dingen o zo nodig, kijk maar toen ze van overheidswege verboden werden, die klaagzang "wat moeten we nu?" .... luxeprobleempje).
Dat had niet enkel met het luxeprobleem te maken, er waren vele organisaties die net serieus veel geld geïnvesteerd hadden in de Stint. Als je er vervolgens niet mee mag rijden en geen geld hebt voor alternatieven (die ook niet zaligmakend zijn, met auto's en personenbusjes gebeuren ook dagelijks ongelukken) dan heb je toch wel een groot probleem als organisatie.

En dat probleem werkt ook door naar de kinderen en ouders. De Stint (en nu de opvolger) worden veel gebruikt om kinderen op te halen op de diverse school locaties, als je die kinderen niet meer kan ophalen dan is dat wel een dingetje.

De Stint vulde een behoefte in. Het was op papier een ideaal vervoermiddel voor deze organisaties.
  Miss 200.000.000! donderdag 11 december 2025 @ 10:17:40 #78
367000 roos94
pi_219463217
7 jaar?
The fuck
pi_219463233
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 23:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als de fabrikant besluit om in je VW UP een 800PK motor te plaatsen, de gordels eruit gaat slopen en de remmerij laat voor wat het is en de boel niet opnieuw laat keuren dan is het de schuld van de fabrikant als er een ongeluk gebeurt waarbij doden/gewonden vallen, punt.
Je hebt je als bestuurder van een voertuig aan de regels te houden. Als er geen gordels in die auto zitten dan hoor je te weten dat je er niet mee op de openbare weg mag rijden. Het gaat zelfs nog verder, jij bent als bestuurder (en ook eigenaar) verantwoordelijk voor het feit dat je voertuig technisch in orde moet zijn. Enkel een geldige APK is niet voldoende, want dit is slechts een momentopname. Dus bij problemen met bijvoorbeeld de remmen ben je zélf verantwoordelijk. Ook al zijn ze technisch niet in orde, dat is je eigen probleem.

En om te waarborgen dat voertuigen technisch niet worden veranderd hebben we bijvoorbeeld (maar niet beperkt tot) de APK in het leven geroepen voor bepaalde voertuigen. Het is mij een groot raadsel waarom dat voor andere voertuigen zoals de Stint niet zo is. Daarmee was een technische aanpassing die gedaan was zonder meer naar voren gekomen.

quote:
Lui die fatbikes opvoeren zijn ook niet verzekerd, dat is exact hetzelfde.
Want daar vind je de bestuurder wel verantwoordelijk blijkbaar en de fabrikant niet? Wat wil je precies met deze vergelijking zeggen? Wat is er exact hetzelfde aan?
  donderdag 11 december 2025 @ 10:57:50 #80
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_219463550
twitter


twitter
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  donderdag 11 december 2025 @ 11:39:33 #81
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_219463858
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Je hebt je als bestuurder van een voertuig aan de regels te houden. Als er geen gordels in die auto zitten dan hoor je te weten dat je er niet mee op de openbare weg mag rijden. Het gaat zelfs nog verder, jij bent als bestuurder (en ook eigenaar) verantwoordelijk voor het feit dat je voertuig technisch in orde moet zijn.
Anderzijds, als je een voertuig koopt dat volgens de fabrikant geschikt is voor het vervoeren van kinderen op de openbare weg dan is die fabrikant ook verantwoordelijk voor het voldoen aan de vigerende eisen (conformiteit / typegoedkeuring). Vanwaar je stellingname dat de verantwoordelijkheid volledig bij de bestuurder ligt?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 11 december 2025 @ 12:06:10 #82
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219464039
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:57 schreef AgnesGru het volgende:
[ x ]

[ x ]
Schandalig dat zij zich ook nog zo moet verantwoorden.
Ze was na het ongeluk zwaargewond en is talloze keren geopereerd en heeft tot de dag van vandaag lichamelijke klachten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219464124
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:39 schreef Eix het volgende:

[..]
Anderzijds, als je een voertuig koopt dat volgens de fabrikant geschikt is voor het vervoeren van kinderen op de openbare weg dan is die fabrikant ook verantwoordelijk voor het voldoen aan de vigerende eisen (conformiteit / typegoedkeuring). Vanwaar je stellingname dat de verantwoordelijkheid volledig bij de bestuurder ligt?
Dat kwartje wil al 5 jaar niet vallen. Vergeefse moeite.
pi_219464410
Die moeder van de twee overleden meisjes komt wel als een enorme heks over. Brr. :r
  Miss 200.000.000! donderdag 11 december 2025 @ 13:06:48 #85
367000 roos94
pi_219464427
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 13:03 schreef BillDauterive het volgende:
Die moeder van de twee overleden meisjes komt wel als een enorme heks over. Brr. :r
Waarom?
  Miss 200.000.000! donderdag 11 december 2025 @ 13:08:58 #86
367000 roos94
pi_219464442
Hoe erg moet dit ook zijn voor de treinmachinist om mee te dragen. Mensen zijn voor minder gek geworden.
pi_219464512
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:39 schreef Eix het volgende:

[..]
Anderzijds, als je een voertuig koopt dat volgens de fabrikant geschikt is voor het vervoeren van kinderen op de openbare weg dan is die fabrikant ook verantwoordelijk voor het voldoen aan de vigerende eisen (conformiteit / typegoedkeuring). Vanwaar je stellingname dat de verantwoordelijkheid volledig bij de bestuurder ligt?
Rondom het ongeval met de Stint doe ik dat niet, ik leg de verantwoordelijkheid bij 3 partijen in dat verhaal.

In het andere voorbeeld wat ik gaf ben ik niet diegene die dat doet, dat heeft de wetgever gedaan. Die eist dat je als bestuurder een voertuig bestuurt wat voldoet aan de wettelijke eisen. Maar anders dan bij de Stint is het wel de overheid die hierin de goedkeuring én controle verzorgt. En daar zijn we als burger op gaan vertrouwen, een autofabrikant zou in theorie wel gek zijn om te boel te flessen. Maar heel verrassend, dat hebben ze recent wél gedaan. Ik doel dan op het dieselschandaal van onder andere VW. En ook daar heeft het jaren geduurd voor de overheid hier iets aan deed.

En daarmee maakt het het voorbeeld van AchJa ook niet zo relevant, dat is vooral waar ik tegen ageerde. Wat wellicht niet duidelijk genoeg was.

In het kort heeft wat mij betreft de overheid flink tekortgeschoten in het mogelijk maken dat de Stint op deze manier op de weg reed. En hoewel de eindverantwoordelijkheid voor de aanpassingen bij de makers ligt heeft onze overheid hier ook een bepalende rol in, als de overheid zijn werk serieus had genomen dan waren deze aanpassingen (hopelijk) snel opgemerkt en was er actie op ondernomen. Als bestuurder van de Stint kon je dit allemaal niet weten, en ligt daar ook geen verantwoordelijkheid.

Maar het wrange is dat dit ongeluk, voor zover dat onderzocht kon worden, veroorzaakt is door de gedane aanpassingen. De Stint, hoewel krakkemikkig, functioneerde naar behoren op dat moment. Als wij met een goedgekeurde auto iemand met 10 km/u doodrijden dan wordt ook de autofabrikant niet vervolgd omdat deze 200 km/u zou kunnen rijden.

En echt, laat het heel helder zijn. De bestuurster heeft dit niet gewild en verdiend ook zeker geen straf. Maar ik vind niet dat je haar zonder meer kunt vrijpleiten.
pi_219464564
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Je hebt je als bestuurder van een voertuig aan de regels te houden. Als er geen gordels in die auto zitten dan hoor je te weten dat je er niet mee op de openbare weg mag rijden. Het gaat zelfs nog verder, jij bent als bestuurder (en ook eigenaar) verantwoordelijk voor het feit dat je voertuig technisch in orde moet zijn. Enkel een geldige APK is niet voldoende, want dit is slechts een momentopname. Dus bij problemen met bijvoorbeeld de remmen ben je zélf verantwoordelijk. Ook al zijn ze technisch niet in orde, dat is je eigen probleem.

En om te waarborgen dat voertuigen technisch niet worden veranderd hebben we bijvoorbeeld (maar niet beperkt tot) de APK in het leven geroepen voor bepaalde voertuigen. Het is mij een groot raadsel waarom dat voor andere voertuigen zoals de Stint niet zo is. Daarmee was een technische aanpassing die gedaan was zonder meer naar voren gekomen.
[..]
Want daar vind je de bestuurder wel verantwoordelijk blijkbaar en de fabrikant niet? Wat wil je precies met deze vergelijking zeggen? Wat is er exact hetzelfde aan?
Je verschuift de focus nu naar de WVW1994 (Wegenverkeerswet), dat lijkt mij hier niet aan de orde (zelfs nogal ongepast :{w ).
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219464570
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 13:31 schreef r_one het volgende:

[..]
Je verschuift de focus nu naar de WVW1994 (Wegenverkeerswet), dat lijkt mij hier niet aan de orde (zelfs nogal ongepast :{w ).
Sorry, ik ben niet gestart met het absurde voorbeeld. Maar ik ben het met je eens dat we daar niet over moeten doorzagen.
pi_219464574
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 13:03 schreef BillDauterive het volgende:
Die moeder van de twee overleden meisjes komt wel als een enorme heks over. Brr. :r
Ik denk dat er weinig moeders een leuker mens worden van het verlies van 2 kinderen en zwaargewond raken van de 3e. Ik denk dat er weinig levensvreugde overblijft in zo'n situatie.
pi_219464577
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 13:32 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Sorry, ik ben niet gestart met het absurde voorbeeld. Maar ik ben het met je eens dat we daar niet over moeten doorzagen.
Maar je diept het verder uit en doet er nog een paar schepjes bovenop. Gewoon niet doen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219464602
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 13:33 schreef r_one het volgende:

[..]
Maar je diept het verder uit en doet er nog een paar schepjes bovenop. Gewoon niet doen.
Ik was al gestopt hoor ;)
  donderdag 11 december 2025 @ 13:46:37 #93
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_219464664
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Schandalig dat zij zich ook nog zo moet verantwoorden.
Ze was na het ongeluk zwaargewond en is talloze keren geopereerd en heeft tot de dag van vandaag lichamelijke klachten.
Dit was het spreekrecht van de slachtoffers en nabestaanden.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_219464674
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 13:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik was al gestopt hoor ;)
Fijn . Houden zo ^O^
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219464817
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 13:03 schreef BillDauterive het volgende:
Die moeder van de twee overleden meisjes komt wel als een enorme heks over. Brr. :r
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 13:06 schreef roos94 het volgende:

[..]
Waarom?
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar, waarom zij volgens jou een "Brr :r" enorme heks zou zijn.

Krijgen we dat nog te horen?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 11 december 2025 @ 14:07:47 #96
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219464842
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 13:46 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Dit was het spreekrecht van de slachtoffers en nabestaanden.
Klopt, ik quote daar de x berichten over.
Maar gisteren ging het daar ook over hier.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219464877
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 14:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Klopt, ik quote daar de x berichten over.
Maar gisteren ging het daar ook over hier.
Maar niet dat zij zich moest verantwoorden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 11 december 2025 @ 14:52:40 #98
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219465077
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 14:11 schreef r_one het volgende:

[..]
Maar niet dat zij zich moest verantwoorden.
Lekker op alle slakjes zout leggen.
Belangrijk hoor!
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219465083
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 14:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Lekker op alle slakjes zout leggen.
Belangrijk hoor!
Ja hallo, jij stelt nogal wat }:|
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 11 december 2025 @ 14:58:22 #100
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219465110
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 14:53 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja hallo, jij stelt nogal wat }:|
Ja, dat denk ik ook wel vaker als ik hier op fok de meningen lees.
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')