Ik kan niet beoordelen aan welke eisen een bestuurder van een dergelijk voertuig zou moeten voldoen. Maar ik denk dat een degelijke training, die minstens elk jaar herhaald moet worden, wel een eis zou moeten zijn om zo'n voertuig te mogen besturen.quote:Op donderdag 11 december 2025 00:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Bijzonder, daar moet ik ook de hele tijd aan denken, piloten.
(ik kijk graag naar Aircrash Investigation, "pilot error" enzo; of niet).
Maar voor een piloot is de core business het besturen van een vliegtuig; voor een KDV-medewerkster is de core business niet het besturen van een Stint. Maar áls je dan met zo'n badkuip op pad gaat, met nota bene -
andermans- kinderen, vind ik het onverantwoord om een applicatiecursusje van 2 uurtjes te doen en that's it.
Als er twijfels zijn, en die waren terecht zo blijkt, dan moet je als overheid / inspecterende instantie ingrijpen toch?quote:[..]
Dat (vette) vind ik geen argument. Men had toen al zijn twijfels over de verkeersveiligheid van zo'n veredelde meerpersoons bakfiets. Het was niet de vraag óf het een keer mis zou gaan maar wannéér het mis zou gaan.
Aahhhquote:Great Minds Think Alike (1 T teveel, sorry).
Oftewel: we dachten precies hetzelfde.
Maar onze posts hebben elkaar net gekruist (crospost).
Logisch, want dat heb ik ook niet gezegd.quote:Op donderdag 11 december 2025 00:48 schreef r_one het volgende:
Zo had ik zijn posts nog niet geduid (maar heb dan ook niet hele topic gelezen).
Dat had niet enkel met het luxeprobleem te maken, er waren vele organisaties die net serieus veel geld geïnvesteerd hadden in de Stint. Als je er vervolgens niet mee mag rijden en geen geld hebt voor alternatieven (die ook niet zaligmakend zijn, met auto's en personenbusjes gebeuren ook dagelijks ongelukken) dan heb je toch wel een groot probleem als organisatie.quote:(maar ja, dat was geen optie want ze hadden die dingen o zo nodig, kijk maar toen ze van overheidswege verboden werden, die klaagzang "wat moeten we nu?" .... luxeprobleempje).
Je hebt je als bestuurder van een voertuig aan de regels te houden. Als er geen gordels in die auto zitten dan hoor je te weten dat je er niet mee op de openbare weg mag rijden. Het gaat zelfs nog verder, jij bent als bestuurder (en ook eigenaar) verantwoordelijk voor het feit dat je voertuig technisch in orde moet zijn. Enkel een geldige APK is niet voldoende, want dit is slechts een momentopname. Dus bij problemen met bijvoorbeeld de remmen ben je zélf verantwoordelijk. Ook al zijn ze technisch niet in orde, dat is je eigen probleem.quote:Op woensdag 10 december 2025 23:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als de fabrikant besluit om in je VW UP een 800PK motor te plaatsen, de gordels eruit gaat slopen en de remmerij laat voor wat het is en de boel niet opnieuw laat keuren dan is het de schuld van de fabrikant als er een ongeluk gebeurt waarbij doden/gewonden vallen, punt.
Want daar vind je de bestuurder wel verantwoordelijk blijkbaar en de fabrikant niet? Wat wil je precies met deze vergelijking zeggen? Wat is er exact hetzelfde aan?quote:Lui die fatbikes opvoeren zijn ook niet verzekerd, dat is exact hetzelfde.
Anderzijds, als je een voertuig koopt dat volgens de fabrikant geschikt is voor het vervoeren van kinderen op de openbare weg dan is die fabrikant ook verantwoordelijk voor het voldoen aan de vigerende eisen (conformiteit / typegoedkeuring). Vanwaar je stellingname dat de verantwoordelijkheid volledig bij de bestuurder ligt?quote:Op donderdag 11 december 2025 10:20 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je hebt je als bestuurder van een voertuig aan de regels te houden. Als er geen gordels in die auto zitten dan hoor je te weten dat je er niet mee op de openbare weg mag rijden. Het gaat zelfs nog verder, jij bent als bestuurder (en ook eigenaar) verantwoordelijk voor het feit dat je voertuig technisch in orde moet zijn.
Schandalig dat zij zich ook nog zo moet verantwoorden.quote:
Dat kwartje wil al 5 jaar niet vallen. Vergeefse moeite.quote:Op donderdag 11 december 2025 11:39 schreef Eix het volgende:
[..]
Anderzijds, als je een voertuig koopt dat volgens de fabrikant geschikt is voor het vervoeren van kinderen op de openbare weg dan is die fabrikant ook verantwoordelijk voor het voldoen aan de vigerende eisen (conformiteit / typegoedkeuring). Vanwaar je stellingname dat de verantwoordelijkheid volledig bij de bestuurder ligt?
Waarom?quote:Op donderdag 11 december 2025 13:03 schreef BillDauterive het volgende:
Die moeder van de twee overleden meisjes komt wel als een enorme heks over. Brr.
Rondom het ongeval met de Stint doe ik dat niet, ik leg de verantwoordelijkheid bij 3 partijen in dat verhaal.quote:Op donderdag 11 december 2025 11:39 schreef Eix het volgende:
[..]
Anderzijds, als je een voertuig koopt dat volgens de fabrikant geschikt is voor het vervoeren van kinderen op de openbare weg dan is die fabrikant ook verantwoordelijk voor het voldoen aan de vigerende eisen (conformiteit / typegoedkeuring). Vanwaar je stellingname dat de verantwoordelijkheid volledig bij de bestuurder ligt?
Je verschuift de focus nu naar de WVW1994 (Wegenverkeerswet), dat lijkt mij hier niet aan de orde (zelfs nogal ongepastquote:Op donderdag 11 december 2025 10:20 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je hebt je als bestuurder van een voertuig aan de regels te houden. Als er geen gordels in die auto zitten dan hoor je te weten dat je er niet mee op de openbare weg mag rijden. Het gaat zelfs nog verder, jij bent als bestuurder (en ook eigenaar) verantwoordelijk voor het feit dat je voertuig technisch in orde moet zijn. Enkel een geldige APK is niet voldoende, want dit is slechts een momentopname. Dus bij problemen met bijvoorbeeld de remmen ben je zélf verantwoordelijk. Ook al zijn ze technisch niet in orde, dat is je eigen probleem.
En om te waarborgen dat voertuigen technisch niet worden veranderd hebben we bijvoorbeeld (maar niet beperkt tot) de APK in het leven geroepen voor bepaalde voertuigen. Het is mij een groot raadsel waarom dat voor andere voertuigen zoals de Stint niet zo is. Daarmee was een technische aanpassing die gedaan was zonder meer naar voren gekomen.
[..]
Want daar vind je de bestuurder wel verantwoordelijk blijkbaar en de fabrikant niet? Wat wil je precies met deze vergelijking zeggen? Wat is er exact hetzelfde aan?
Sorry, ik ben niet gestart met het absurde voorbeeld. Maar ik ben het met je eens dat we daar niet over moeten doorzagen.quote:Op donderdag 11 december 2025 13:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Je verschuift de focus nu naar de WVW1994 (Wegenverkeerswet), dat lijkt mij hier niet aan de orde (zelfs nogal ongepast).
Ik denk dat er weinig moeders een leuker mens worden van het verlies van 2 kinderen en zwaargewond raken van de 3e. Ik denk dat er weinig levensvreugde overblijft in zo'n situatie.quote:Op donderdag 11 december 2025 13:03 schreef BillDauterive het volgende:
Die moeder van de twee overleden meisjes komt wel als een enorme heks over. Brr.
Maar je diept het verder uit en doet er nog een paar schepjes bovenop. Gewoon niet doen.quote:Op donderdag 11 december 2025 13:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Sorry, ik ben niet gestart met het absurde voorbeeld. Maar ik ben het met je eens dat we daar niet over moeten doorzagen.
Ik was al gestopt hoorquote:Op donderdag 11 december 2025 13:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar je diept het verder uit en doet er nog een paar schepjes bovenop. Gewoon niet doen.
Dit was het spreekrecht van de slachtoffers en nabestaanden.quote:Op donderdag 11 december 2025 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Schandalig dat zij zich ook nog zo moet verantwoorden.
Ze was na het ongeluk zwaargewond en is talloze keren geopereerd en heeft tot de dag van vandaag lichamelijke klachten.
Fijn . Houden zoquote:
quote:Op donderdag 11 december 2025 13:03 schreef BillDauterive het volgende:
Die moeder van de twee overleden meisjes komt wel als een enorme heks over. Brr.
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar, waarom zij volgens jou een "Brrquote:
Klopt, ik quote daar de x berichten over.quote:Op donderdag 11 december 2025 13:46 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Dit was het spreekrecht van de slachtoffers en nabestaanden.
Maar niet dat zij zich moest verantwoorden.quote:Op donderdag 11 december 2025 14:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt, ik quote daar de x berichten over.
Maar gisteren ging het daar ook over hier.
Lekker op alle slakjes zout leggen.quote:Op donderdag 11 december 2025 14:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar niet dat zij zich moest verantwoorden.
Ja hallo, jij stelt nogal watquote:Op donderdag 11 december 2025 14:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lekker op alle slakjes zout leggen.
Belangrijk hoor!
Ja, dat denk ik ook wel vaker als ik hier op fok de meningen lees.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |