Nope, ik lees dus over maximaal 6 meter doorrollen bij loslaten gashendel. Dat is een absurde afstand wat mij betreft.quote:
Die tweets komen over alsof ze de medewerker de schuld geven.quote:
Dat is eigenlijk vanaf het moment dat het gebeurde ter sprake geweest: die vrouw had moeten uitwijken of moeten keren, stoppen, de stint omgooien etc etc.quote:Op woensdag 10 december 2025 12:48 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Die tweets komen over alsof ze de medewerker de schuld geven.
Het is idd ook altijd wat makkelijk om achteraf met alle tijd van de wereld allemaal scenario's door te nemen om vervolgens te verwijten verkeerd te hebben gehandeld. Dit lijkt me ook geen situatie waar je op getraind zou moeten zijn, zoals bijv een verkeersvlieger dat wel is op allerlei scenario's.quote:Op woensdag 10 december 2025 12:57 schreef MissButterflyy het volgende:
In een noodsituatie reageer je door te vechten, vluchten of te bevriezen.
Weet niet of het die vrouw nu aan te rekenen is hoe ze uiteindelijk gehandeld heeft.
Dit heeft toch nooit mogen gebeuren?
Je moet dit niet lezen als het iemand de schuld willen geven. Er zijn verschillende reactiepatronen van mensen in dit soort situaties en bij een hoop bestuurders hadden de kinderen het wellicht wel overleeft. Dat doet niet af aan het feit dat de bestuurster alles in haar macht heeft gedaan om te pogen dit probleem op te lossen.quote:
Daarbij vergeten we meestal het verrassingseffect. Het is eigenlijk alsof je in een auto rijdt en ineens werken de remmen niet meer. Dan zijn er personen die in minder als een seconde kunnen schakelen en de handrem beginnen gebruiken en mensen die in paniek daar pas na een paar seconden, of langer, achter komen.quote:Op woensdag 10 december 2025 12:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk vanaf het moment dat het gebeurde ter sprake geweest: die vrouw had moeten uitwijken of moeten keren, stoppen, de stint omgooien etc etc.
Ik ken de situatie daar vrij goed omdat ik er vrij vaak langskom tijdens mijn rondje hardlopen en het is een licht glooiend stukje omhooggaand fietspad. Op dat laatste stukje heb je ook nog een trap en allerlei hekken, maar al met al is het waarschijnlijk zo vlug gegaan en door de schrik, dat uitwijken geen optie meer is geweest.
https://www.google.nl/map(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Er deugt geen reet van dat apparaat....quote:Op maandag 1 oktober 2018 23:17 schreef AchJa het volgende:
De initiele stint had een typegoedkeuring, maar de fabrikant/ maker/ bedenker weet ik het vond het nodig om van alles aan dat ding te verbouwen zonder dat apparaat opnieuw te laten keuren.
Het erge is: Oss-West is een station waar stoptreinen stoppen, maar intercity's voorbij razen richting Oss Centraal komend vanuit 's Hertogenbosch. Was het een stoptrein geweest, dan was dit nooit zo gebeurd..quote:Op woensdag 10 december 2025 15:05 schreef Saboo het volgende:
Uiteindelijk is het gewoon een freak-accident, dat zo'n ding precies stopt met functioneren op een spoorweg-overgang terwijl er ook nog eens een trein aankomt.
Is een ongeluk niet altijd een kwestie van op het verkeerde moment op de verkeerd plek onder verkeerde omstandigheden?quote:Op woensdag 10 december 2025 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het erge is: Oss-West is een station waar stoptreinen stoppen, maar intercity's voorbij razen richting Oss Centraal komend vanuit 's Hertogenbosch. Was het een stoptrein geweest, dan was dit nooit zo gebeurd..
Klopt, maar het is er wel een waarbij echt alle slechtste scenario's samen zijn gekomen, vandaar ook de enorme impact die het toen had.quote:Op woensdag 10 december 2025 15:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Is een ongeluk niet altijd een kwestie van op het verkeerde moment op de verkeerd plek onder verkeerde omstandigheden?
En het feit dat er vier onschuldige kinderen verongelukt zijn. Door nota bene een trein nog welquote:Op woensdag 10 december 2025 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar het is er wel een waarbij echt alle slechtste scenario's samen zijn gekomen, vandaar ook de enorme impact die het toen had.
De begeleidster gaat morgen gebruik maken van het spreekrecht.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:00 schreef r_one het volgende:
Is er trouwens iets bekend hoe het nu met die begeleidster en dat vijfde meisje gaat?
Ik wens haar héél veel sterktequote:Op woensdag 10 december 2025 16:00 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
De begeleidster gaat morgen gebruik maken van het spreekrecht.
Ja dat. Helaas kruipen er weer trollen uit hun hol op twitter op haar de schuld te geven (als je de pagina van Saskia Belleman ziet).quote:Op woensdag 10 december 2025 16:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik wens haar héél veel sterkte![]()
Moet er niet aan denken in haar schoenen te staan (niet alleen morgen niet maar nooit niet)
Nou, een oprechte "Waarom heeft ze niet ..."-vraag wordt anders ook wel heel snel als 'victim blaming' gekwalificeerd. Eerlijk gezegd heb ik mij dat ook wel eens afgevraagd, waarom ze geen stuurcorrectie heeft gemaakt weg van het spoor. Maar niet dat ik daarmee haar de schuld geef.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:28 schreef AgnesGru het volgende:
Ja dat. Helaas kruipen er weer trollen uit hun hol op twitter op haar de schuld te geven (als je de pagina van Saskia Belleman ziet).
het kind was in blinde paniek , verstijfd van angst , verkrampt aan het stuurquote:Op woensdag 10 december 2025 16:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou, een oprechte "Waarom heeft ze niet ..."-vraag wordt anders ook wel heel snel als 'victim blaming' gekwalificeerd. Eerlijk gezegd heb ik mij dat ook wel eens afgevraagd, waarom ze geen stuurcorrectie heeft gemaakt weg van het spoor. Maar niet dat ik daarmee haar de schuld geef.
Ja, in de initiele config. De fabrikant vond het alleen nodig om er een zwaardere motor in te zetten, de remmen daar niet op aan te passen en de noodstopknop te verwijderen om vervolgens vooral geen nieuwe keuring uit te voeren...quote:Op woensdag 10 december 2025 18:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het kind was in blinde paniek , verstijfd van angst , verkrampt aan het stuur
alleen een voet gas/rem had het kunnen redden,
gas los is rem
Maar de stint was oficieel goedgekeurd door de overheid
Als je de Twitter pagina van Saskia bekijkt, staat er echt een walgelijke reactie tussen. Vind het oprecht heel erg voor die begeleidster dat er wee van die nare berichten verschijnen.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou, een oprechte "Waarom heeft ze niet ..."-vraag wordt anders ook wel heel snel als 'victim blaming' gekwalificeerd. Eerlijk gezegd heb ik mij dat ook wel eens afgevraagd, waarom ze geen stuurcorrectie heeft gemaakt weg van het spoor. Maar niet dat ik daarmee haar de schuld geef.
De beruchte Fight Flight Freeze reactie dus. Berijpelijk.quote:Op woensdag 10 december 2025 18:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het kind was in blinde paniek , verstijfd van angst , verkrampt aan het stuur
alleen een voet gas/rem had het kunnen redden,
gas los is rem
Maar de stint was oficieel goedgekeurd door de overheid
Nou dat lijkt me duidelijk dan.quote:Op woensdag 10 december 2025 19:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, in de initiele config. De fabrikant vond het alleen nodig om er een zwaardere motor in te zetten, de remmen daar niet op aan te passen en de noodstopknop te verwijderen om vervolgens vooral geen nieuwe keuring uit te voeren...
De fabrikant/maker heeft aan alle kanten bewust gefaald. En willens en wetens een levensgevaarlijk product op de markt gebracht.
Zeker als je bedenkt dat er vooral kleine kinderen mee vervoerd worden.
Ik kan niet inloggen op Twitter / X dus ook niet meer reacties lezen (dan die ik op Fok! zie)quote:Op woensdag 10 december 2025 20:15 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Als je de Twitter pagina van Saskia bekijkt, staat er echt een walgelijke reactie tussen. Vind het oprecht heel erg voor die begeleidster dat er wee van die nare berichten verschijnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |