Het hele plan is nergens op gebaseerd, komt voort uit een onderbuik en wordt er ten voordele van grote webketens doorheen gedrukt. Mensen worden gedwongen om, tegen meer kosten, alles online te doen.quote:Bron: nu.nl 16dec20 11u42
Het kabinet wil ingrijpen om grote koopjeswinkels te sluiten zoals Wibra en Action. De winkelketens wilden open blijven, maar dan alleen om essentile producten aan te bieden.
Het kabinet kondigde maandag de sluiting van alle niet-essentile winkels aan om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Onder meer supermarkten, apotheken, opticiens en bedrijven die levensmiddelen verkopen mogen openblijven
Dan kun je dus niet meer werken. Want een kind heeft 24/7 verzorging nodig.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Niemand wordt natuurlijk geacht zoveel te werken dat er niet voor een kind gezorgd kan worden. Dat zijn uiteraard allemaal keuzes.
Hier hetzelfde. Vrouw werkt in de zorg, dus in principe mag ik ze naar de BSO brengen. Maar verzoek is toch om het proberen zelf te regelen.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:45 schreef Gia het volgende:
[..]
En zo moet het, inderdaad.
Niet en masse de kinderen bij de grootouders dumpen, want als je zus en broer ook hun kinderen daar dumpen, zijn dat weer heel veel contacten die bij opa en oma terecht komen.
Ik denk ook niet dat het hem zit in n contactmonent, maar met vele.
Bijvoorbeeld, in de trein, op je werk, in de kantine, even naar de bakker, de slager, de supermarkt, nog even de kapper en dan de kinderen ophalen bij opa en oma. Je broer en zus zijn er ook voor hun kinderen. Even kopje koffie met z'n allen en naar huis.
's Avonds nog even naar de sportschool, thuis douchen en naar bed.
Weet je hoeveel contactmomenten dat zijn en met hoeveel mensen die weer contact hebben gehad.
Waar heb je het over man, daar koop je zelfs in Bloemendaal en Amsterdam nog leuk voor.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer.
4 ton is in veel regio's niks in de huidige markt, en ja dan moet je er wel allebei stevig aantrekken anders krijg je je hypotheek niet eens rond.
Het is makkelijk praten als je geen idee hebt wat een huis kost of wat daarbij komt kijken financieel.
Wij hebben begin dit jaar ons huis verkocht, nieuwe huis wordt gebouwd. Doordat we niet in aanmerking komen voor sociale huur (wat je al snel niet komt) moeten we huren in de vrije sector. De prijzen van huur in de vrije sector zijn al gauw 1000+, zonder nutsvoorzieningen. Indien je in een grote stad woont stukken hoger. Dat is een niet heel bijzonder rijtjeshuis van zo'n 90m2.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Niemand wordt natuurlijk geacht zoveel te werken dat er niet voor een kind gezorgd kan worden. Dat zijn uiteraard allemaal keuzes.
Dat ligt aan de defnitie van leuk dan toch.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Waar heb je het over man, daar koop je zelfs in Bloemendaal en Amsterdam nog leuk voor.
Hehehe, nogal, jaquote:Op woensdag 16 december 2020 11:57 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat ligt aan de defnitie van leuk dan toch.
Ik heb 2 kinderen groot gebracht, geen kdv en die hadden echt geen 24/7 aandacht nodig.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:55 schreef F.Sinatra het volgende:
Dan kun je dus niet meer werken. Want een kind heeft 24/7 verzorging nodig.
Je kunt dat normaliter prima geregeld hebben en plots voor deze situatie komen te staan.
Dan ligt de defenitie van leuk wel vrij laag... want je moet ook nog overbieden. Dus misschien iets onder 50m2.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Waar heb je het over man, daar koop je zelfs in Bloemendaal en Amsterdam nog leuk voor.
Hier de stand van zaken wat betreft IC-bedden etc.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:41 schreef Benny het volgende:
Weet iemand een nice dashboard voor de besmettingen in Duitsland?
In Nederland hebben we een fanatieke datanerds die vette dashboards hebben gebouwd. Die moeten er voor Duitsland ook wel zijn, toch?
Als ze groter worden niet. In het begin heb je er zonder KDV of andere vormen van opvang toch wel echt een behoorlijke dagtaak aan.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb 2 kinderen groot gebracht, geen kdv en die hadden echt geen 24/7 aandacht nodig.
Men gaat de regels aanpassen om die reden begrijp ik uit een ander topic.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:57 schreef TheVulture het volgende:
Fijn dat het kabinet meteen ingrijpt, vooral voor die kleine lokale ondernemers is zo'n actie van de Actions en Wibra's van deze wereld niet te verkopen...
Is dat een vraag?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:58 schreef TheVulture het volgende:
De vraag is nu natuurlijk: Wie is de Mol? Mona of Eric?
Laten we het erop houden dat het in ieder geval niet 'niets' isquote:Op woensdag 16 december 2020 11:57 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat ligt aan de defnitie van leuk dan toch.
Ah, ik begreep dat de action etc dat ook wilde doen. Als ze ook gewoon niet essentile zaken verkopen dan ligt het anders ja.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Men gaat de regels aanpassen om die reden begrijp ik uit een ander topic.
Het toont wel de mentaliteit, in het VK was dit nergens aan de orde en dekte winkels de niet-essentieele goederen af die men verkocht. Hier probeert men de wetgeving bewust te omzeilen.
Daar kan ik niet omheen neequote:Op woensdag 16 december 2020 12:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Laten we het erop houden dat het in ieder geval niet 'niets' is
Ja, of zouden ze samen de zorghoek van het Kabinet ondermijnen?quote:
Dat laatste is hier ook het geval toch?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Men gaat de regels aanpassen om die reden begrijp ik uit een ander topic.
Het toont wel de mentaliteit, in het VK was dit nergens aan de orde en dekte winkels de niet-essentieele goederen af die men verkocht. Hier probeert men de wetgeving bewust te omzeilen.
quote:Transavia stopt niet zomaar met vliegen
Transavia vliegt nu nog ongeveer acht keer per week naar de Canarische Eilanden. Dat gebied stond nog op code geel, maar is nu ook oranje. "We zullen nooit zomaar stoppen met de vluchten", zegt een woordvoerder van de maatschappij.
Transavia vliegt ook nog op andere landen die al langer op oranje staan. "We bekijken of we nog verdere aanpassingen in ons netwerk doen."
Ten opzichte van dezelfde tijd vorig jaar vliegt Transavia nog ongeveer 20 procent van het netwerk, met 15 procent van de passagiers.
Hele kleintjes slapen nog regelmatig, iets groter kunnen ze in de box spelen, nog groter, filmpje kijken of spelen met blokken of wat ze ook leuk vinden. Daar hoef je echt niet 24 uur bovenop te zitten.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:59 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Als ze groter worden niet. In het begin heb je er zonder KDV of andere vormen van opvang toch wel echt een behoorlijke dagtaak aan.
Maar er een baan (buiten de deur) naast hebben is wel heel erg lastig.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Hele kleintjes slapen nog regelmatig, iets groter kunnen ze in de box spelen, nog groter, filmpje kijken of spelen met blokken of wat ze ook leuk vinden. Daar hoef je echt niet 24 uur bovenop te zitten.
Ja, en wie gaat ze lesgeven als ze op de basisschool zitten dan?quote:Op woensdag 16 december 2020 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Hele kleintjes slapen nog regelmatig, iets groter kunnen ze in de box spelen, nog groter, filmpje kijken of spelen met blokken of wat ze ook leuk vinden. Daar hoef je echt niet 24 uur bovenop te zitten.
Via zoomquote:Op woensdag 16 december 2020 12:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, en wie gaat ze lesgeven als ze op de basisschool zitten dan?
gewoon mededelen dat elke winkel die open gaat voor het (uiteraard alleen) verkopen van essentiele dingen krijgt geen compensatie. Dan zullen allleen de winkels openblijven die echt daarop draaien. Ik denk niet dat de Hema kan draaien op hun rookworsten verkoop.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:02 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat laatste is hier ook het geval toch?
Buiten de deur niet. Maar werken met laptop met n oog op de kleintjes kan best.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:03 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar er een baan (buiten de deur) naast hebben is wel heel erg lastig.
Die 70% en 30% regel heeft het kabinet zelf gemaakt neem ik aan.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:04 schreef aartstyle het volgende:
[..]
gewoon mededelen dat elke winkel die open gaat voor het (uiteraard alleen) verkopen van essentiele dingen krijgt geen compensatie. Dan zullen allleen de winkels openblijven die echt daarop draaien. Ik denk niet dat de Hema kan draaien op hun rookworsten verkoop.
Dat kan gewoon niet idd. Als er continu iemand uit de vergaderingen moet omdat zijn kleine ergens hulp bij nodig heeft, of een flesje, of een luier, of een slaapje, etc, dan is dat echt nul productief. Kan je beter een vrije dag opnemen of je kind naar oma brengen.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:03 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar er een baan (buiten de deur) naast hebben is wel heel erg lastig.
Dat hangt helemaal af van het werk wat je doet, denk ik.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Buiten de deur niet. Maar werken met laptop met n oog op de kleintjes kan best.
quote:
Omdat het niet het gewenste effect heeft. Dan pas je zoiets verder aan. Lijkt me simpelquote:Op woensdag 16 december 2020 12:06 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Die 70% en 30% regel heeft het kabinet zelf gemaakt neem ik aan.
Waarom dan nu ingrepen doen als winkels zich daaraan houden?
Sinatra had het over hele kleintjes.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:04 schreef Drekkoning het volgende:
Ja, en wie gaat ze lesgeven als ze op de basisschool zitten dan?
Hele kleintjes hebben hele grote prutdagen waarbij ze alles bij elkaar krijsen, naast dat ze natuurlijk niet 8 uur slapen. Als ze groter zijn kunnen ze zichzelf maximaal een half uurtje vermaken en dan kom jij weer in beeld. Je kind 8 uur voor de tv zetten is ook geen optie. Als je geluk hebt, haal je met onderbrekingen 3 productieve uren en dan ben jij gesloopt als ze 's avonds (hopelijk) kunnen slapen en dan mag jij nog uren in gaan halen.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Iemand anders stelde al SBI-code voor. Is ook niet helemaal eerlijk en zal soms scheef lopen maar je hebt wel een objectieve en harde grens.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:06 schreef StateOfMind het volgende:
Ik lees net dat ze toch dicht moeten blijven.
Den Haag kon ook haast niet anders.
Beter had men ipv die 30% regel (hoe is dat te controleren voor een agent/handhaver? Accountant meenemen?) Onderscheid moeten maken op core business.
Is je core business food/levensmiddelen, drogisterij artikelen of medicijnen bijvoorbeeld, dan mag je open.
Is je core business iets anders, maar doe je food/levensmiddelen, drogisterij artikelen, medicijnen erbij?
Helaas, dan mag je niet open.
Veel duidelijker en dat had dit gedoe kunnen voorkomen.
Waarom is dat goed ? Wat levert het concreet op ?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:58 schreef Pvt.Webster het volgende:
Goed dat ze die winkels alsnog via de omweg willen gaan sluiten.
Ik begrijp de ondernemers, maar ik word ook een beetje moedeloos dat er continu grenzen worden gezocht en schijnbaar het verhaal en de noodzaak van een lockdown gewoon niet doordringen. Mensen gaan doodleuk shoppen als ze de kans krijgen; geef die ruimte dan ook niet.
Niet een bord voor de kop, maar een hele spoorbiels.
Je ziet daar ook direct dat zelfs iets als IC-bedden per land al anders zijn. Ja, ze hebben in Duitsland 'voorbeeldland' wellicht 20.000 IC-bedden en wij maar 1100, maar er liggen er, net zoals in Nederland, ook standaard al 60% van vol -> 12.000 IC-bedden daar komt overeen met 2400 IC-bedden hier die continu bezet zouden zijn. De hele tijd. Dat is een factor 4 meer dan er in Nederland doorsnee op de IC ligt.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:58 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Hier de stand van zaken wat betreft IC-bedden etc.
IC Duitsland
(iets naar beneden scrollen)
Dat had ik sowieso alquote:Op woensdag 16 december 2020 12:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb in elk geval medelijden met mijn collega's met kleine kinderen.
Ook met thuiswerken hoor.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat kan gewoon niet idd. Als er continu iemand uit de vergaderingen moet omdat zijn kleine ergens hulp bij nodig heeft, of een flesje, of een luier, of een slaapje, etc, dan is dat echt nul productief. Kan je beter een vrije dag opnemen of je kind naar oma brengen.
Wat is er mis met vliegen naar de Canarische eilanden?quote:Op woensdag 16 december 2020 12:02 schreef SEMTEX het volgende:
We hebben het over de hardheadedness van grote winkelketens, maar Transavia kan er ook wat van:
https://www.nu.nl/economi(...)oor-code-oranje.html
[..]
Eens, kinderen verzorgen blijkt vaak toch wel zwaar te zijn wanneer je het zelf moet doen.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:07 schreef Qarrad het volgende:
Dat is inherent aan een grens, er is altijd wel iemand die er net buiten valt. Lullig maar leer er dan maar mee dealen...quote:Op woensdag 16 december 2020 12:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Iemand anders stelde al SBI-code voor. Is ook niet helemaal eerlijk en zal soms scheef lopen maar je hebt wel een objectieve en harde grens.
Structureel is dat i.mo. geen goede situatie. Je kunt ook nauwelijks iets plannen ofzo.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is dan wel een erge kortizichtige manier van beleid maken hoor.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:07 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Omdat het niet het gewenste effect heeft. Dan pas je zoiets verder aan. Lijkt me simpel
Het hele buitenland is code oranje, wat betekent dat er wordt geadviseerd er alleen naartoe te gaan als het noodzakelijk is. Vakanties zijn niet noodzakelijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat is er mis met vliegen naar de Canarische eilanden?
Sowieso zijn die roepers om meer IC-capaciteit die dan in veel gevallenniet benut wordt zich er niet van bewust wat dat dan weer verder met zorgpremies doet. Ben benieuwd of iedereen nog steeds zo hard schreeuwt als je een paar tientjes per maand meer moet gaan aftikken aan zorgpremie...quote:Op woensdag 16 december 2020 12:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je ziet daar ook direct dat zelfs iets als IC-bedden per land al anders zijn. Ja, ze hebben in Duitsland 'voorbeeldland' wellicht 20.000 IC-bedden en wij maar 1100, maar er liggen er, net zoals in Nederland, ook standaard al 60% van vol -> 12.000 IC-bedden daar komt overeen met 2400 IC-bedden hier die continu bezet zouden zijn. De hele tijd. Dat is een factor 4 meer dan er in Nederland doorsnee op de IC ligt.
Dus f ze hebben een andere, ruimere definitie van IC, of iedereen ligt daar ook in normale tijden al de hele tijd op de IC, wat me ook niet de bedoeling lijkt. Maarja, dat weerhoudt de vastgeroeste 'ze hebben de zorg kapotbezuinigd, er zijn te weinig bedden'-roepers er niet van om Duitsland met hun fantastisch fenomenale hoeveelheid bedden toch als volgbaar voorbeeld te noemen.
Nee, dat gaat natuurlijk niet, je kan niet een groep 4 online lesgeven ivm orde en overzicht houden.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Sinatra had het over hele kleintjes.
Les krijgen ze toch online, van de juf of meester.
Ook daar kun je met n oog opletten. En na het eten overhoren, nakijken.
Dan nemen beide ouders de helft van de tijd vrij. Of n hele dagen vrij. Kost je dagen, ja, maar nogmaals, waarom mag het wel ondernemers in de portemonnee raken en kantoorpersoneel niet?quote:Op woensdag 16 december 2020 12:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hele kleintjes hebben hele grote prutdagen waarbij ze alles bij elkaar krijsen, naast dat ze natuurlijk niet 8 uur slapen. Als ze groter zijn kunnen ze zichzelf maximaal een half uurtje vermaken en dan kom jij weer in beeld. Je kind 8 uur voor de tv zetten is ook geen optie. Als je geluk hebt, haal je met onderbrekingen 3 productieve uren en dan ben jij gesloopt als ze 's avonds (hopelijk) kunnen slapen en dan mag jij nog uren in gaan halen.
En dan heb ik het nog niet over de basisschoolkinderen die nu ineens door de ouders les moeten krijgen of op zijn minst hulp.
Maar wie zegt dat iedereen die vliegt op vakantie gaat?quote:Op woensdag 16 december 2020 12:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het hele buitenland is code oranje, wat betekent dat er wordt geadviseerd er alleen naartoe te gaan als het noodzakelijk is. Vakanties zijn niet noodzakelijk.
Hah, ja, nou, die boodschap land niet echt, geloof ikquote:Op woensdag 16 december 2020 12:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het hele buitenland is code oranje, wat betekent dat er wordt geadviseerd er alleen naartoe te gaan als het noodzakelijk is. Vakanties zijn niet noodzakelijk.
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar we zitten in een pandemie, min of meer een noodtoestand.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ook met thuiswerken hoor.
Hier lopen er 2 rond van 2 en 4, maar ik krijg misschien wat licht werk tussendoor af maar effectief heb je niks aan je werkdag.
Gelukkig kunnen ze hier na lang heen en weer gepingpong na de noodopvang.
Ze hadden wellicht de hoop dat ketens ook hun verantwoordelijkheid zouden nemen. Sommigen hebben dat overigens gedaan, zoals de Zeeman.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:11 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat is dan wel een erge kortizichtige manier van beleid maken hoor.
Dit kun je je toch uittekenen op voorhand.
Netjesquote:Op woensdag 16 december 2020 12:12 schreef Benny het volgende:
NOS pushmelding:
Katholieke kerk schrapt alle publieke vieringen op Kerstavond
Tsja, daar gaat het fout he. Niets aan te doen.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zozoquote:Op woensdag 16 december 2020 12:12 schreef Benny het volgende:
NOS pushmelding:
Of gewoon naar de noodopvang of oma. Dat is in ieder geval wat je zal gaan zien denk ik.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan nemen beide ouders de helft van de tijd vrij. Of n hele dagen vrij. Kost je dagen, ja, maar nogmaals, waarom mag het wel ondernemers in de portemonnee raken en kantoorpersoneel niet?
Naar de Canarische Eilanden?quote:Op woensdag 16 december 2020 12:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat iedereen die vliegt op vakantie gaat?
Ik reageerde op Dven die stelde dat je dat structureel moet kunnen, niet alleen tijdens Coronaquote:Op woensdag 16 december 2020 12:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan nemen beide ouders de helft van de tijd vrij. Of n hele dagen vrij. Kost je dagen, ja, maar nogmaals, waarom mag het wel ondernemers in de portemonnee raken en kantoorpersoneel niet?
Lekker origineel, gewoon doen wat de Moskeen al deden.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:12 schreef Benny het volgende:
NOS pushmelding:
Ik denk dat het verleden heeft bewezen dat je dit kon verwachten.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze hadden wellicht de hoop dat ketens ook hun verantwoordelijkheid zouden nemen. Sommigen hebben dat overigens gedaan, zoals de Zeeman.
En les krijgen ze niet alleen online, er wordt ook verwacht van de ouders dat ze min of meer les geven.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, dat gaat natuurlijk niet, je kan niet een groep 4 online lesgeven ivm orde en overzicht houden.
Basisscholen sturen de lessen nu per e-mail op naar de ouders.
De hele kleintjes 2/3 jaar, die kunnen zich echt niet zo goed bezighouden dat je gewoon productief kunt werken. Zeker als je er 2 hebt dan ben je continu bezig met helpen, eten geven, slaapjes, wakker worden, luier, etc.
Dan kan je echt niet even gaan vergaderen of complexe vraagstukken oplossen.
Tenminste, dat is mijn ervaring. Misschien waren mijn kinderen wel heel lastig op die leeftijd dan
Daar ben ik het dan ook wel weer mee eensquote:Op woensdag 16 december 2020 12:14 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik denk dat het verleden heeft bewezen dat je dit kon verwachten.
Ik stel enkel dat het een keuze is en dat het toch wat meer blijkt dan verwacht wanneer je de verantwoordelijkheid niet op een ander kan afschuiven.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:14 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik reageerde op Dven die stelde dat je dat structureel moet kunnen, niet alleen tijdens Corona
Onze IC-bedden zijn in de jaren voor deze Crisis wegbezuinigd door de VVD.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je ziet daar ook direct dat zelfs iets als IC-bedden per land al anders zijn. Ja, ze hebben in Duitsland 'voorbeeldland' wellicht 20.000 IC-bedden en wij maar 1100, maar er liggen er, net zoals in Nederland, ook standaard al 60% van vol -> 12.000 IC-bedden daar komt overeen met 2400 IC-bedden hier die continu bezet zouden zijn. De hele tijd. Dat is een factor 4 meer dan er in Nederland doorsnee op de IC ligt.
Dus f ze hebben een andere, ruimere definitie van IC, of iedereen ligt daar ook in normale tijden al de hele tijd op de IC, wat me ook niet de bedoeling lijkt. Maarja, dat weerhoudt de vastgeroeste 'ze hebben de zorg kapotbezuinigd, er zijn te weinig bedden'-roepers er niet van om Duitsland met hun fantastisch fenomenale hoeveelheid bedden toch als volgbaar voorbeeld te noemen.
Doen moskeeen ook aan kerstavond?quote:Op woensdag 16 december 2020 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lekker origineel, gewoon doen wat de Moskeen al deden.
Transavia weet toch niet of je op vakantie gaat of om andere redenen op reis?quote:Op woensdag 16 december 2020 12:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Stat op de lijst van 'code oranje'-gebieden.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat is er mis met vliegen naar de Canarische eilanden?
Daarom zou ik (maar gelukkig hoef ik dat niet) het waterdicht maken vooraf. En niet nu alweer moeten ingrijpen.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan ook wel weer mee eens
quote:Op woensdag 16 december 2020 12:15 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Onze IC-bedden zijn in de jaren voor deze Crisis wegbezuinigd door de VVD.
Nee. Helaas.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Sinatra had het over hele kleintjes.
Les krijgen ze toch online, van de juf of meester.
Ook daar kun je met n oog opletten. En na het eten overhoren, nakijken.
Klopt. Daarom zeg ik dat je het normaliter prima geregeld kunt hebben, maar toch plots voor een onvoldongen feit kan komen te staan dat het nu even niet zo kanquote:Op woensdag 16 december 2020 12:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik stel enkel dat het een keuze is en dat het toch wat meer blijkt dan verwacht wanneer je de verantwoordelijkheid niet op een ander kan afschuiven.
Tuurlijk. Maar mijn inschatting is dat de Canarische Eilanden nou echt zo'n bestemming is waar niet 20% van de reizigers naartoe gaat voor noodzakelijke doeleinden.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Transavia weet toch niet of je op vakantie gaat of om andere redenen op reis?
Mission Impossible 7. Dat lijkt me geen noodzakelijke film om nu te maken.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:17 schreef polderturk het volgende:
Tom Cruise gaat tekeer omdat mensen zich niet aan de Corona regels houden.
[ twitter ]
Verschilt per basisschool.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Helaas.
Online op de basisschool is niet online les.
Maar alleen dat de taken online naar de ouders gestuurd worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Napoleon complexquote:Op woensdag 16 december 2020 12:17 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Wellicht is het aantal mensen dat naar de Canarische Eilanden gaat nu dan ook met 80% afgenomen.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar mijn inschatting is dat de Canarische Eilanden nou echt zo'n bestemming is waar niet 20% van de reizigers naartoe gaat voor noodzakelijke doeleinden.
quote:Op woensdag 16 december 2020 12:19 schreef TheVulture het volgende:
We hadden deze pandemie gewoon in de jaren 70/80 moeten hebben, toen zorgden de vrouwen gewoon hele dagen voor kinderen en zorgden ze dat er een pan met aardappelen op tafel stond als de man thuis kwam van z'n werk...Zo'n geintje is dat nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar mijn inschatting is dat de Canarische Eilanden nou echt zo'n bestemming is waar niet 20% van de reizigers naartoe gaat voor noodzakelijke doeleinden.
Of kinderen gecontroleerd laten besmetten, zodat ouders weten wanneer het kind ziek is.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ twitter ]
Mooi dat scholen dus ook gesloten zijn. Ondanks al het commentaar.
Daar blijken Nederlanders niet zo vreselijk goed in te zijn maar goed, dat beeld is niet veel anders in de landen om ons heen.quote:
Dat veel ouders geen idee hebben waar ze mee bezig zijn is geen publiek geheim. Het ouders leren opvoeden is binnen het meer specialistisch pedagogisch werk dan ook vrij gebruikelijk. En de resultaten zijn er uiteindelijk ook naar. "Oh, als ik dat tn had geweten.."quote:Op woensdag 16 december 2020 12:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Klopt. Daarom zeg ik dat je het normaliter prima geregeld kunt hebben, maar toch plots voor een onvoldongen feit kan komen te staan dat het nu even niet zo kan
Dat heeft imo niets te maken dat je niet voor je kinderen kunt zorgen normaliter.
Dat is dan voor de eigen beleving .quote:Op woensdag 16 december 2020 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens. Maar dat staat imo wederom los van je kind wel of niet naar de opvang brengenquote:Op woensdag 16 december 2020 12:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat veel ouders geen idee hebben waar ze mee bezig zijn is geen publiek geheim. Het ouders leren opvoeden is binnen het meer specialistisch pedagogisch werk dan ook vrij gebruikelijk. En de resultaten zijn er uiteindelijk ook naar. "Oh, als ik dat tn had geweten.."
Zij kn misschien haar werk prima thuis doen maar ze zal lang niet zo productief zijn als er ook kinderen aanwezig zijn waar ze op moet letten.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:13 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar we zitten in een pandemie, min of meer een noodtoestand.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het probleem is dat veel mensen denken dat zij die uitzondering zijn.
Mijn schoonzus werkt bij een vleeshandel. Dat is de voedselindustrie en die wordt als vitaal gezien. Dus zij gaat de kids onderbrengen bij de Kinderopvang/BSO. Alleen werkt zij op de administratie en dat kan ze ook prima thuis doen. Maar nee, mevrouw moet zo nodig naar kantoor en ze is echt onmisbaar. Heb haar even verteld dat dat wel meevalt. Het is maar goed dat we met kerst niet samen zijn.
Als je een fatsoenlijke werkgever hebt zou die ook moeten snappen dat je in een crisistijd als deze niet even productief kunt zijn als op kantoor, omdat je ook nog de zorg voor je kids hebt.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zij kn misschien haar werk prima thuis doen maar ze zal lang niet zo productief zijn als er ook kinderen aanwezig zijn waar ze op moet letten.
Kleine kanttekening, verder ben ik het wel eens dat kantoorpersoneel normaal gesproken prima thuis kan computeren.
Zonder dat het financieel wat uithaalde, de kosten zijn alleen maar gestegen.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:15 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Onze IC-bedden zijn in de jaren voor deze Crisis wegbezuinigd door de VVD.
dat is nou net het probleemquote:Op woensdag 16 december 2020 12:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit is overigens het belachelijkste wat ik in deze crisis gehoord heb. Kan zelfs Hugo niet aan tippen.
Als ik NL was ging ik morgen beginnen.
Zodat de ouders de kinderen in eenzame isolatie kunnen opsluiten? Of hoe zie je dat precies?quote:Op woensdag 16 december 2020 12:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Of kinderen gecontroleerd laten besmetten, zodat ouders weten wanneer het kind ziek is.
Die vrouw is ook totaal gestoord. Een soort eurofiele obsessie die je veel bij Duitsers ziet. Het idee dat alle landen in Europa eigenlijk 1 zijn. Wat een gek.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit is overigens het belachelijkste wat ik in deze crisis gehoord heb. Kan zelfs Hugo niet aan tippen.
Qua productie vaak wel ja.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kleine kanttekening, verder ben ik het wel eens dat kantoorpersoneel normaal gesproken prima thuis kan computeren.
Ik stem voor ruttequote:Op woensdag 16 december 2020 11:58 schreef TheVulture het volgende:
De vraag is nu natuurlijk: Wie is de Mol? Mona of Eric?
En dan een film makenquote:Op woensdag 16 december 2020 12:17 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Dit weten we al een poosje maar hoe meer dit bevestigd wordt des te beter natuurlijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ twitter ]
Mooi dat scholen dus ook gesloten zijn. Ondanks al het commentaar.
Disclaimer: Dit is niet tegenover jou persoonlijk, maar komt regelmatig voorbij. Ik reageer dus op jou, maar bedoel 't meer algemeenquote:Op woensdag 16 december 2020 12:13 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar we zitten in een pandemie, min of meer een noodtoestand.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het probleem is dat veel mensen denken dat zij die uitzondering zijn.
Mijn schoonzus werkt bij een vleeshandel. Dat is de voedselindustrie en die wordt als vitaal gezien. Dus zij gaat de kids onderbrengen bij de Kinderopvang/BSO. Alleen werkt zij op de administratie en dat kan ze ook prima thuis doen. Maar nee, mevrouw moet zo nodig naar kantoor en ze is echt onmisbaar. Heb haar even verteld dat dat wel meevalt. Het is maar goed dat we met kerst niet samen zijn.
Maar er zijn dus beroepen waarbij het wel belangrijk is dat het werk af is, of gaan we nu ook bediscussieren dat werkgevers maar extra mensen moeten aannemen die allemaal maar 20% van het werk doen? (Voor een vol salaris)quote:Op woensdag 16 december 2020 12:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als je een fatsoenlijke werkgever hebt zou die ook moeten snappen dat je in een crisistijd als deze niet even productief kunt zijn als op kantoor, omdat je ook nog de zorg voor je kids hebt.
Vooral de artiesten vinden zichzelf van fenomenaal belang in deze tijd.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Mission Impossible 7. Dat lijkt me geen noodzakelijke film om nu te maken.
Ja laten we godvergeten nog een paar extra overbodige bureaucratische lagen toevoegen aan een toch al ingewikkeld vaccinatieproces.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die vrouw is ook totaal gestoord. Een soort eurofiele obsessie die je veel bij Duitsers ziet. Het idee dat alle landen in Europa eigenlijk 1 zijn. Wat een gek.
Ik vraag mij af of jij zelf (kleine) kinderen hebt? Want die indruk krijg ik niet n.a.v. je reactie.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Aan de politie vragen of ze trots zijn op hun werk, terwijl ze aan alle kanten gehinderd wordenquote:Op woensdag 16 december 2020 12:28 schreef D_A het volgende:
Die ruiten ingooien bij GGD teststraten lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling.
Het oplossen van deze crisis. Is inderdaad "Mission Impossible"quote:Op woensdag 16 december 2020 12:17 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Desnoods tijdens schoolreisjes.. Dat sluiten/openen van scholen is ook nergens goed voor en stel dat kinderen toch wel verspreiders zijn van het virus voorkom je natuurlijk die grote schakel. Nu is het inprincipe vrij laat met het vaccin om de hoek, maar zelfs voor mensen van mijn leeftijd denk ik dat gecontroleerd besmet raken een mogelijkheid zou zijn geweest (mensen onder de 30).quote:Op woensdag 16 december 2020 12:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Zodat de ouders de kinderen in eenzame isolatie kunnen opsluiten? Of hoe zie je dat precies?
Teststraat terroristen.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:28 schreef D_A het volgende:
Die ruiten ingooien bij GGD teststraten lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling.
quote:De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) is bang voor een nieuwe opleving van het coronavirus in Europa en beveelt aan dat mensen tijdens de feestdagen ook in familieverband een mondkapje dragen. De WHO stelt dat er een groot risico is dat er begin van het komend jaar een nieuwe golf van het virus kan komen.
Oh leuk, net als de kwetsbare mensen? Dan zitten er wat, 12 miljoen Nederlanders apartquote:Op woensdag 16 december 2020 12:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Zodat de ouders de kinderen in eenzame isolatie kunnen opsluiten? Of hoe zie je dat precies?
Ja, dat is denk ik vooral utopisch denken.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:33 schreef Anton91 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-tijdens-kerstdiner
[..]
Godverquote:Op woensdag 16 december 2020 12:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En het eten wordt per infuus ingebracht ofzo?quote:Op woensdag 16 december 2020 12:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik vind de WHO ondertussen ook best een vermoeiende organisatiequote:Op woensdag 16 december 2020 12:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Trump ookquote:Op woensdag 16 december 2020 12:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind de WHO ondertussen ook best een vermoeiende organisatie
Waar baseren ze dat op want dat artikel zegt echt HELEMAAL niets en geeft geen bron.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Plus dat kinderen dus gewoon keihard de dupe zijn en gebruikt worden om andere maatregelen te forceren.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:30 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of jij zelf (kleine) kinderen hebt? Want die indruk krijg ik niet n.a.v. je reactie.
Ik ben salarisadministrateur en dat vergt opperste concentratie. Al helemaal in de maand december met eindejaarsbonussen, 13e maanden, en 100 andere bijzonderheden, eindejaarsafsluiting etc. Ik neem aan dat jij ook netjes het salaris wil krijgen wat je met je werkgever af hebt gesproken. Als ik een fout maak, kan dat lelijke gevolgen hebben voor jou als werknemer.
Dat is best pittig als je 3 belhamels rond hebt rennen die elkaar de kop inslaan omdat ze zich dood vervelen. Nu vandaag, zo'n eerste dag, gaat nog wel. Maar vraag me begin januari nog maar eens of het nog zo gezellig is hier in huis. Buiten spelen zit er ook niet echt bij nu alles nat is. Dat geluk hadden we met de vorige lockdown wel. Gelukkig is er nog Netflix, waar ik ze een groot deel van de dag achter plak. En 'gelukkig' is daar nog een momenteel werkloze vader die ook voor vermaak zorgt (al heeft die waarschijnlijk per 1 januari een nieuwe baan).
Ik hoorde ook iemand 'dan lever je maar vakantiedagen in'.
Leuk joh, in de eerste maand van 2021 al het overgrote deel van je vakantiedagensaldo aan deze onzin moeten verspillen. Dan mag je nog een heel jaar. Komt de productiviteit op den duur ook niet echt ten goede...
Leuk dat korte termijn denken. Maar de praktijk is soms toch echt even net wat anders.
Dat wordt dan soep eten tijdens kerstquote:Op woensdag 16 december 2020 12:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.irishcentral.(...)wear-masks-christmasquote:Op woensdag 16 december 2020 12:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar baseren ze dat op want dat artikel zegt echt HELEMAAL niets en geeft geen bron.
Het stond iig gisteravond niet op de WHO site.
Bouillon... door een rietje!quote:Op woensdag 16 december 2020 12:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat wordt dan soep eten tijdens kerst
Kerstblenderquote:Op woensdag 16 december 2020 12:35 schreef ipa84 het volgende:
[..]
En het eten wordt per infuus ingebracht ofzo?
Als je afgezonderd op een camping gaat staan wat is het probleem. De mensen moeten de batterij opladen na een heel jaar thuiswerken.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:38 schreef deedeetee het volgende:
In Frankrijk is het druk op de weg. Nederlanders met de caravan of camper op vakantie. Aso's die vinden dat ze gewoon mogen doen waar zij zin in hebben. Hoezo rekening houden met anderen ?
Wat een bullshit. Alsof jonge vrouwen die net hun studie Pedagogiek hebben afgerond weten hoe je een kind op moet voeden. Zij hebben de theoretische kennis maar niet de praktische ervaring. Opvoeden gaat de meeste ouders prima af en dat ze niet precies weten wat ze doen is geen bezwaar; met trial and error kom je een eind.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat veel ouders geen idee hebben waar ze mee bezig zijn is geen publiek geheim. Het ouders leren opvoeden is binnen het meer specialistisch pedagogisch werk dan ook vrij gebruikelijk. En de resultaten zijn er uiteindelijk ook naar. "Oh, als ik dat tn had geweten.."
Enfin, afdwalend naar een andere discussie.
Prima, laat ze lekker een rustig plekje opzoeken. Loop je waarschijnlijk nog minder kans op besmetting dan in een drukke Nederlandse stad.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:38 schreef deedeetee het volgende:
In Frankrijk is het druk op de weg. Nederlanders met de caravan of camper op vakantie. Aso's die vinden dat ze gewoon mogen doen waar zij zin in hebben. Hoezo rekening houden met anderen ?
Mijn huisarts vroeg laatst of ik dat wilde doen, toen ik er voor wat anders was.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:40 schreef Dutchguy het volgende:
Stomme vraag misschien maar waarom wordt er niet getest op antistoffen bij degenen die vermoeden het gehad te hebben? Je zou zo wat positiviteit in de maatschappij kunnen brengen misschien aangezien het volgens Van Dissel uiterst zeldzaam is dat iemand voor de tweede keer besmet wordt.
Bij de Act... oh wacht.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Shit.... is die in niet-essentile winkels te koop?
Echt he!, altijd dat misgunnen van het plezier van een ander.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Prima, laat ze lekker een rustig plekje opzoeken. Loop je waarschijnlijk nog minder kans op besmetting dan in een drukke Nederlandse stad.
Het is helemaal geen dooddoener; het plaatst de praktische problemen in perspectief.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:29 schreef chratnox het volgende:
De opmerking "We zitten in een pandemie" is ondertussen net zo'n dooddoener in een discussie als een Godwin is. Het is totaal zinloos.
En veel campeerders nemen toch de hele eet voorraad van thuis mee geloof ik....quote:Op woensdag 16 december 2020 12:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Prima, laat ze lekker een rustig plekje opzoeken. Loop je waarschijnlijk nog minder kans op besmetting dan in een drukke Nederlandse stad.
Win-win!quote:Op woensdag 16 december 2020 12:40 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Kunnen de opa's en oma's zonder tanden tenminste ook aanschuiven.
Maar het lijkt me idealer dat mensen zich net bij de PCR testen ook via zo'n site zo'n test aan kunnen vragen.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:41 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Mijn huisarts vroeg laatst of ik dat wilde doen, toen ik er voor wat anders was.
Kan dus wel gewoon.
Het is een dooddoener als ie constant gebruikt wordt om een discussie dood te slaan, om aan te geven dat mensen niet moeten zeuren.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is helemaal geen dooddoener; het plaatst de praktische problemen in perspectief.
Heb je gelijk een goed excuus om dat vervelende familie lid, waar je altijd al een hekel aan had, de tanden uit de smoel te slaanquote:Op woensdag 16 december 2020 12:40 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Kunnen de opa's en oma's zonder tanden tenminste ook aanschuiven.
Ja, potje Calv mayo, want die Franse mayo is zo zuurquote:Op woensdag 16 december 2020 12:42 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
En veel campeerders nemen toch de hele eet voorraad van thuis mee geloof ik....
Maar wat zou je er precies mee willen?quote:Op woensdag 16 december 2020 12:43 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar het lijkt me idealer dat mensen zich net bij de PCR testen ook via zo'n site zo'n test aan kunnen vragen.
Volgens mij is er een woeste moeder geprikkeld. Je weet dat studies pedagogiek bijzonder praktijkgericht zijn? Dat het de meeste ouders 'prima' afgaat is gewoonweg niet waar, daarom wordt er ook juist veel vertrouwd op andere instanties die het leeuwendeel van het werk doen. Vorig jaar nog een mooie docufilm over geweest. "Your mum and dad".quote:Op woensdag 16 december 2020 12:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Alsof jonge vrouwen die net hun studie Pedagogiek hebben afgerond weten hoe je een kind op moet voeden. Zij hebben de theoretische kennis maar niet de praktische ervarin. Opvoeden gaat de meeste ouders prima af en dat ze niet precies weten wat ze doen is geen bezwaar; met trial and error kom je een eind.
Er is vooral een probleem als je wilt kunnen werken zoals je voor de lockdown deed. Dat gaat niet. Als je thuiswerkt en geen opvang hebt, zul je je verwachtingen moeten bijstellen - en je baas ook.
Want ze besmetten iemand in/met hun vervoermiddel als zij naar hun landgoedje trekken ?quote:Op woensdag 16 december 2020 12:38 schreef deedeetee het volgende:
Die is al afgezegd, want ja, teveel mensen!quote:Op woensdag 16 december 2020 12:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb je gelijk een goed excuus om dat vervelende familie lid, waar je altijd al een hekel aan had, de tanden uit de smoel te slaan![]()
Als blijkt dat een groot deel het coronavirus doorstaan heeft krijg je misschien wat positiviteit in de maatschappij terug. Het is ontzettend doom en gloom momenteel.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:45 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar wat zou je er precies mee willen?
Eerst schieten, dan praten. Kun je op afstand blijven.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:39 schreef hjansen82 het volgende:
Politieagent is toch ook een contactberoep.
Het wordt gebruikt om mensen te doordringen van de ernst van de situatie. En daar horen persoonlijke opofferingen bij. Ik vind het volkomen misplaatst om te denken dat je je normale leven kunt blijven leiden terwijl mensen in de zorg zich kapot werken en veel ondernemers met bestaansonzekerheid te maken hebben. Het eerste wat je zou moeten doen is jezelf afvragen hoe je bij kunt dragen aan het oplossen van het probleem, niet hoe je weg kunt komen met je gedrag door de regels in je voordeel om te buigen.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is een dooddoener als ie constant gebruikt wordt om een discussie dood te slaan, om aan te geven dat mensen niet moeten zeuren.
Maar je gaat wel een deel van het huidige systeem extra belasten. Dat terwijl het al erg belast is.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:46 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Als blijkt dat een groot deel het coronavirus doorstaan heeft krijg je misschien wat positiviteit in de maatschappij terug. Het is ontzettend doom en gloom momenteel.
Ze doen random anti-gen testen bij de bevolking met de pienterstudie en bij sanquin bloedbank. Op dit moment zijn ongeveer 2 miljoen mensen al besmet geweest, maar inmiddels zijn het natuurlijk al veel meer, eerder 3miljoen+ maar het duurt even voordat dat aangetoond kan worden via bloedtesten.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:46 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Als blijkt dat een groot deel het coronavirus doorstaat heeft krijg je misschien wat positiviteit in de maatschappij terug. Het is ontzettend doom en gloom momenteel.
Als mensen beseffen dat het een pandemie is hoef je het idd niet te zeggen. Alleen veel mensen nemen het nog steeds niet serieus. Tijdens een pandemie gelden er andere regels en prioriteiten. Dan nog steeds is er een grens en kan er over gediscussieerd worden. Voor velen is het nog steeds: Ikke, Ikke en Ikke.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is een dooddoener als ie constant gebruikt wordt om een discussie dood te slaan, om aan te geven dat mensen niet moeten zeuren.
Ja die (leugenachtige) smoes is al bekend. Blijf gewoon thuis want van dat afgezonderd komt meestal weinig terecht.Mensen gaan ook aan de wandel en naar supermarkten enz...quote:Op woensdag 16 december 2020 12:40 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Als je afgezonderd op een camping gaat staan wat is het probleem. De mensen moeten de batterij opladen na een heel jaar thuiswerken.
Volkomen eens.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het wordt gebruikt om mensen te doordringen van de ernst van de situatie. En daar horen persoonlijke opofferingen bij. Ik vind het volkomen misplaatst om te denken dat je je normale leven kunt blijven leiden terwijl mensen in de zorg zich kapot werken en veel ondernemers met bestaansonzekerheid te maken hebben. Het eerste wat je zou moeten doen is jezelf afvragen hoe je bij kunt dragen aan het oplossen van het probleem, niet hoe je weg kunt komen met je gedrag door de regels in je voordeel om te buigen.
Is natuurlijk ook overdreven om daarover te vallen. Alsof met je gezin wandelen in n of ander gecultiveerd Nederlands bos ook maar iets beter of slechter is dan exact hetzelfde over de grens te doen. Dan begin je de essentie toch wel te verliezen. Anderzijds niet vreemd dat men daar op terugvalt want het is actief beleid vanuit de Nederlandse overheid. Om welke rare reden dan ook.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Want ze besmetten iemand in/met hun vervoermiddel als zij naar hun landgoedje trekken ?
Tijd om even van het verheven nieuws af te stappen. Het is kennelijk vooral asociaal wanneer iemand iets doet of heeft, dat de criticus zich ook wel zou willen permitteren. Ik ken iemand met zo'n heel dikke camper en die is naast verantwoordelijk ook niemand tot last. Buiten wat boodschappen die zij dan niet hier hoeven te doen als ze wel thuislijven.
En waarom is het zo erg dat je in Frankrijk wandelt ipv in Nederland?quote:Op woensdag 16 december 2020 12:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja die (leugenachtige) smoes is al bekend. Blijf gewoon thuis want van dat afgezonderd komt meestal weinig terecht.Mensen gaan ook aan de wandel en naar supermarkten enz...
Batterij opladen kan ook prima in Nederland. Maar dat willen ze niet want dan missen ze hun vakantie gevoel. Stelletje aso's.
De zorg heeft wel een geoliede pr-machine. Waar komt toch dat misverstand vandaan dat zij zich kapot werken? De zorg, het leger van parttimers dat de grootste crisis van WOII moet bestrijden.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het wordt gebruikt om mensen te doordringen van de ernst van de situatie. En daar horen persoonlijke opofferingen bij. Ik vind het volkomen misplaatst om te denken dat je je normale leven kunt blijven leiden terwijl mensen in de zorg zich kapot werken en veel ondernemers met bestaansonzekerheid te maken hebben. Het eerste wat je zou moeten doen is jezelf afvragen hoe je bij kunt dragen aan het oplossen van het probleem, niet hoe je weg kunt komen met je gedrag door de regels in je voordeel om te buigen.
GB is al begonnen.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Je bent toch niet heel erg goed op de hoogte van de stand van zaken wanneer je dit soort dingen durft te zeggen.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:50 schreef maan_man het volgende:
[..]
De zorg heeft wel een geoliede pr-machine. Waar komt toch dat misverstand vandaan dat zij zich kapot werken? De zorg, het leger van parttimers dat de grootste crisis van WOII moet bestrijden.
Misverstand?quote:Op woensdag 16 december 2020 12:50 schreef maan_man het volgende:
[..]
De zorg heeft wel een geoliede pr-machine. Waar komt toch dat misverstand vandaan dat zij zich kapot werken? De zorg, het leger van parttimers dat de grootste crisis van WOII moet bestrijden.
Het is nu misschien niet het juiste moment omdat er meer PCR testen afgenomen worden. Maar is niet zolang geleden ook een moment geweest dat ze weinig te doen hadden. Dan zou je dat op kunnen schalen.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:48 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar je gaat wel een deel van het huidige systeem extra belasten. Dat terwijl het al erg belast is.
Mat als doel het verspreiden van een boodschap. Nah, zou niet mijn idee zijn.
Ik ken die studies Pedagogiek vrij aardig; ik heb ze namelijk mede ontworpen en heb in het vakgebied gedoceerd.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens mij is er een woeste moeder geprikkeld. Je weet dat studies pedagogiek bijzonder praktijkgericht zijn?
Het is echt onzin. Een autoritatieve opvoedstijl wordt als een voorkeursstijl gezien en juist in Nederland zijn ouders daar goed in. Vrijwel alle ouders worstelen met opvoeden - en terecht, want het is geen sinecure. Maar de meeste ouders doen het prima.quote:Dat het de meeste ouders 'prima' afgaat is gewoonweg niet waar, daarom wordt er ook juist veel vertrouwd op andere instanties die het leeuwendeel van het werk doen. Vorig jaar nog een mooie docufilm over geweest. "Your mum and dad".
Dat je het uit je strot krijgt zeg.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:50 schreef maan_man het volgende:
[..]
Je ziet ze voorbij komen op het nieuws: "IK heb het hele jaar hard gewerkt en ik heb wel wat ontspanning verdiend"quote:Op woensdag 16 december 2020 12:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja die (leugenachtige) smoes is al bekend. Blijf gewoon thuis want van dat afgezonderd komt meestal weinig terecht.Mensen gaan ook aan de wandel en naar supermarkten enz...
Batterij opladen kan ook prima in Nederland. Maar dat willen ze niet want dan missen ze hun vakantie gevoel. Stelletje aso's.
Ben benieuwd waar jouw mening vandaan komt waarop je baseert dat het ze het niet zo druk hebben. Laat staan de mentale belasting.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:50 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zwelgen in zelfmedelijden. Ik ben er klaar mee.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Misverstand?
Vraag het eens echt aan iemand die in de zorg werkt...man man
Prima toch dat je aan de wandel en naar de supermarkt gaat? Leugenachtige smoesquote:Op woensdag 16 december 2020 12:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat de zorgmedewerkers niet klaar met jou zijn als je toch zorg nodig hebt....quote:Op woensdag 16 december 2020 12:52 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zwelgen in zelfmedelijden. Ik ben er klaar mee.
Okay, maar die mening mag je wat mij betreft verder voor je houden binnen COR.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:52 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat hoor je mij toch niet zeggen?quote:Op woensdag 16 december 2020 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
? ik kom die dan zelden tegen, geloof ik. Niemand kan nog grenzen stellen tegenwoordig.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:51 schreef Claudia_x het volgende:
Een autoritatieve opvoedstijl wordt als een voorkeursstijl gezien en juist in Nederland zijn ouders daar goed in.
Da's duur en best ingewikkeld (complex bloedonderzoek) en antilichamen zeggen in principe niets over dan de mate van werking, weerbaarheid noch of iemand besmettelijk is/kan zijn.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:40 schreef Dutchguy het volgende:
Stomme vraag misschien maar waarom wordt er niet getest op antistoffen bij degenen die vermoeden het gehad te hebben? Je zou zo wat positiviteit in de maatschappij kunnen brengen misschien aangezien het volgens Van Dissel uiterst zeldzaam is dat iemand voor de tweede keer besmet wordt.
Don't feed the troll.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat je het uit je strot krijgt zeg.
Klopt, maar het antistoffen verhaal is wel redelijk uit beeld aan het verdwijnen nu alle ogen op het vaccin gericht zijn. Helemaal nu dat inenten ws. veel langer gaat duren en er wachtlijsten zullen ontstaan naar verwachting zou je degenen die de ziekte al doorstaan hebben (vaak zonder symptomen) er nu al uit moeten kunnen halen.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:48 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze doen random anti-gen testen bij de bevolking met de pienterstudie en bij sanquin bloedbank. Op dit moment zijn ongeveer 2 miljoen mensen al besmet geweest, maar inmiddels zijn het natuurlijk al veel meer, eerder 3miljoen+ maar het duurt even voordat dat aangetoond kan worden via bloedtesten.
Aan het spiegelen?quote:Op woensdag 16 december 2020 12:52 schreef maan_man het volgende:
[..]
Gewoon thuisblijven is de boodschap. Gewoon doen dus. Niet zaniken * ja maar ik wil zo graag in het buitenland wandelen.* Kinderachtig drammen dat je pers naar het buitenland MOET. Blijf thuis!quote:Op woensdag 16 december 2020 12:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En waarom is het zo erg dat je in Frankrijk wandelt ipv in Nederland?
Is corona daar dodelijker ofzo?
Autoritatief moet niet worden verward met autoritair - dat is echt iets anders. En het niet kunnen stellen van grenzen zou je permissief noemen. Die ouders zijn er wel, maar het is - geheel tegen de beeldvorming in - een minderheid van Nederlandse ouders die geen grenzen kunnen stellen.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
? ik kom die dan zelden tegen, geloof ik. Niemand kan nog grenzen stellen tegenwoordig.
Dat ben ik met je eens, maar wat ik ter discussie stel is die grens. Wat er als reactie op het ter discussie stellen van die grens komt is: "We zitten in een pandemie" (ofwel, niet zeiken)quote:Op woensdag 16 december 2020 12:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als mensen beseffen dat het een pandemie is hoef je het idd niet te zeggen. Alleen veel mensen nemen het nog steeds niet serieus. Tijdens een pandemie gelden er andere regels en prioriteiten. Dan nog steeds is er een grens en kan er over gediscussieerd worden. Voor velen is het nog steeds: Ikke, Ikke en Ikke.
had niet gehoeven als wequote:Op woensdag 16 december 2020 12:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Gewoon thuisblijven is de boodschap. Gewoon doen dus. Niet zaniken * ja maar ik wil zo graag in het buitenland wandelen.* Kinderachtig drammen dat je pers naar het buitenland MOET. Blijf thuis!
de zomervakantie is ook een bron van besmetting gebleken. Denk ff na... Neem geen risico. Hou eens op met dat egostische denken dat JIJ het echt heul erg nodig hebt en dat het echt,echt,echt geen kwaad kan.
Mensen die zo denken en zich gedragen hebben veel ellende op hun geweten.
De term 'deugers' begint ook vermoeiend te worden.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:57 schreef chratnox het volgende:
De hoeveelheid 'deugers' die vinden dat zij alles goed doen en anderen alles verkeerd begint wel vermoeiend te worden.
ik kan gewoon een bloedtest bij mijn huisarts aanvragen.....gaat dan wel van je eigen risico af.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Da's duur en best ingewikkeld (complex bloedonderzoek) en antilichamen zeggen in principe niets over dan de mate van werking, weerbaarheid noch of iemand besmettelijk is/kan zijn.
Ik blijf het herhalen: het virus/besmetting kan wel vastgesteld worden wat niets zegt over besmettelijkheid noch gevolgen of erger. Het is en blijft geneeskunde die in de praktijk niets zeker kan stellen voor het individu.
Dat probleem van zeldzaam is nu net waar de schoen wringt (perceptie).... dat is nu dus nog een veronderstelling en gaat ook voorbij aan de termijn. Laten we en statement over een jaar of 2 dat herbezien, tot die tijd is er niets over te zeggen dan een uitspraak op grond van inzichtelijke veronderstelling (als het virus doet wat men denkt van andere virussen).
Ik denk dat de ontmoeting irl tegenvalt: het is waarsch. een bleek, angstig pubertje van 17.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik wil met hem meeten... kan ik ergens mijn frustratie kwijt!![]()
![]()
Net als het selectief quoten. Als je verontwaardigd wil doen over mn post, reageer dan op mn post maar trek niet een stukje uit zn verband.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De term 'deugers' begint ook vermoeiend te worden.
Die term deugt niet meer neequote:Op woensdag 16 december 2020 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De term 'deugers' begint ook vermoeiend te worden.
Ik hoor geen argumenten. Wel veel emotie. Laat dat eens achterwege.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Gewoon thuisblijven is de boodschap. Gewoon doen dus. Niet zaniken * ja maar ik wil zo graag in het buitenland wandelen.* Kinderachtig drammen dat je pers naar het buitenland MOET. Blijf thuis!
de zomervakantie is ook een bron van besmetting gebleken. Denk ff na... Neem geen risico. Hou eens op met dat egostische denken dat JIJ het echt heul erg nodig hebt en dat het echt,echt,echt geen kwaad kan.
Mensen die zo denken en zich gedragen hebben veel ellende op hun geweten.
Laten we wel wezen, heel Nederland is voor een lockdown maar zelf logisch nadenken is al moeilijk. Als ik de nieuwsberichten en items op tv mag geloven is het helemaal geen kritiek op de lockdown maar dan komt er bij RTL nieuws zo’n leuk itempje voorbij waarin het wordt gevraagd aan mensen die aan het winkelen zijn. Ja dat is vrij hypocriet.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar wat ik ter discussie stel is die grens. Wat er als reactie op het ter discussie stellen van die grens komt is: "We zitten in een pandemie" (ofwel, niet zeiken)
Ik heb 't volgens mij al vaker in dit topic gezegd, ik zoek de grenzen niet op, ik beweeg voor zover mogelijk binnen die grenzen. Maar ondertussen ben je al een aso als je ook maar kijkt naar die grens zonder er overheen te gaan.
De hoeveelheid 'deugers' die vinden dat zij alles goed doen en anderen alles verkeerd begint wel vermoeiend te worden.
Je perspectief verandert denk ik als artsen je leven hebben gered of als verpleegkundigen goed voor je zieke geliefde hebben gezorgd. Ik krijg in tegenstelling tot veel mensen een fijn gevoel bij een ziekenhuis omdat ik grote waardering heb voor kundigheid, warmte en inzet van de mensen die er werken.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat je het uit je strot krijgt zeg.
Ben het niet met je eens. Maar vertel : wat voor argument is er voor de noodzaak om in het buitenland op vakantie te gaan ? Is dat een levensbehoefte ? Worden ze ziek of gaan ze dood als de vakantie 1 x niet kan doorgaan ?quote:Op woensdag 16 december 2020 13:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik hoor geen argumenten. Wel veel emotie. Laat dat eens achterwege.
Als je je aan de regels houdt maakt het niet uit of je dat in Frankrijk doet of in Nederland. En op een rustige camping loop ik bijvoorbeeld minder kans op besmetting dan in de stad hier.
Dus zo zwart wit als jij het nu doet overkomen is het helemaal niet.
Gecondoleerd, wel fijn dat dat in elk geval nog kon.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je perspectief verandert denk ik als artsen je leven hebben gered of als verpleegkundigen goed voor je zieke geliefde hebben gezorgd. Ik krijg in tegenstelling tot veel mensen een fijn gevoel bij een ziekenhuis omdat ik grote waardering heb voor kundigheid en warmte van de mensen die er werken.
En ik vind het ook tof dat we dierenzorg als essentieel zien. Onze kat is net door de dierenarts ingeslapen.
't Is een fijn land, Nederland, ondanks al die zeikerds die het beter weten en aan eigenrichting doen. Ook die sluit ik in mijn hart.
Hij vergeet ook even dat het parttimen vooral komt omdat het niet fulltime te doen is.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:52 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar jouw mening vandaan komt waarop je baseert dat het ze het niet zo druk hebben. Laat staan de mentale belasting.
Nou ja, de zgn. deugers zijn vermoedelijk niet de gehele bevolking dus zo simpel is het ook weer niet, natuurlijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, heel Nederland is voor een lockdown maar zelf logisch nadenken is al moeilijk. Als ik de nieuwsberichten en items op tv mag geloven is het helemaal geen kritiek op de lockdown maar dan komt er bij RTL nieuws zo’n leuk itempje voorbij waarin het wordt gevraagd aan mensen die aan het winkelen zijn. Ja dat is vrij hypocriet.
Als de deugers echt allemaal deugers zouden zijn, was een lockdown wellicht niet eens nodig geweest. Er is, ook hier op dit forum, bijna niemand te vinden die zich maandenlang vrijwillig op laat sluiten in huis.
Met het vingertje wijzen is pure hypocrisie. Het zou ons juist, ook als Nederland, sieren als we eens wat verder zouden durven kijken.
Nee, maar er hoeft ook geen noodzaak te zijn. Zeker als het potentieel kan leiden tot een lagere kans op besmetting zeg ik: doen! Ook zonder noodzaak.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ben het niet met je eens. Maar vertel : wat voor argument is er voor de noodzaak om in het buitenland op vakantie te gaan ? Is dat een levensbehoefte ? Worden ze ziek of gaan ze dood als de vakantie 1 x niet kan doorgaan ?
Misschien halen ze 30% van hun omzet uit de verkoop van poffertjes.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:06 schreef leolinedance het volgende:
Hoezo zouden pretparken open mogen blijven?
quote:Op woensdag 16 december 2020 12:50 schreef maan_man het volgende:
[..]
Soms is zelfs eenrichtingsverkeer blijkbaar zo slecht nog niet / een noodzakelijk kwaad.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat de zorgmedewerkers niet klaar met jou zijn als je toch zorg nodig hebt....
Mwah... heb er ook gebruik van moeten maken, maar kan niet zeggen dat iedere zorgmedewerker met warmte werkt. Er zijn er ook die gewoon van 9 tot 5 hun uren maken. Desalniettemin heel blij dat ze er zijn.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je perspectief verandert denk ik als artsen je leven hebben gered of als verpleegkundigen goed voor je zieke geliefde hebben gezorgd. Ik krijg in tegenstelling tot veel mensen een fijn gevoel bij een ziekenhuis omdat ik grote waardering heb voor kundigheid, warmte en inzet van de mensen die er werken.
En ik vind het ook tof dat we dierenzorg als essentieel zien. Onze kat is net door de dierenarts ingeslapen.
't Is een fijn land, Nederland, ondanks al die zeikerds die het beter weten en aan eigenrichting doen. Ook die sluit ik in mijn hart.
Dat is een oud artikel van maandag, denk na het lekken van de maatregelen maar voor de officile bekendmaking.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:06 schreef leolinedance het volgende:
Efteling bedolven onder vragen, maar nog veel onduidelijkheid: 'Neem alleen contact op als het noodzakelijk is’
https://www.ed.nl/tilburg(...)APzFY-sKSRdy_0EGoLrc
Hoezo zouden pretparken open mogen blijven?
https://www.ed.nl/tilburg(...)n-wel-door~a7efcb6e/quote:De Efteling sluit - zoals alle attractieparken in Nederland - van 15 december tot 19 januari de deuren. Niet alleen het park gaat dicht, maar ook het Efteling Hotel en Efteling Loonsche Land.
Sinds dinsdag is de harde lockdown een feit. Scholen, niet-essentile winkels, sportscholen en zogenoemde doorstroomlocaties zoals pretparken en bioscopen blijven tot 19 januari dicht. Dit betekent ook dat de Efteling dit jaar niet meer zal openen.
Kost dat niet een hoop extra mankracht terwijl het op dit moment niet iets oplost/voorkomt. Snap de keuze op zich wel al ben ik zelf ook wel benieuwd eigenlijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:43 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar het lijkt me idealer dat mensen zich net bij de PCR testen ook via zo'n site zo'n test aan kunnen vragen.
Dit is ook aan de orde ja. "Ja ik ben heel voorzichtig hoor maar we hadden al geboekt en moeten er echt even uit en we hebben geen contact verder ja soms er eens uit want anders is het geen doen en we moeten toch te eten hebben echt heel gek dat het virus zoveel bereik heeft want we doen echt heel voorzichtig met alles."quote:Op woensdag 16 december 2020 13:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, de zgn. deugers zijn vermoedelijk niet de gehele bevolking dus zo simpel is het ook weer niet, natuurlijk.
Maar het is wel zo dat mensen vooral geneigd zijn om te vinden dat anderen zich aan de regels moeten houden, niet dat zijzelf zich aan de regels moeten houden, er was een tijdje geleden een poll die dat perfect illustreerde waarin 85% zei dat mensen zich aan de regels moesten houden en 80% zei dat als ze zelf ziek waren ze wel boodschappen gingen doen.
Ah wat sneu van jullie kat (en terecht dat dierenzorg ook essentieel is).quote:Op woensdag 16 december 2020 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je perspectief verandert denk ik als artsen je leven hebben gered of als verpleegkundigen goed voor je zieke geliefde hebben gezorgd. Ik krijg in tegenstelling tot veel mensen een fijn gevoel bij een ziekenhuis omdat ik grote waardering heb voor kundigheid, warmte en inzet van de mensen die er werken.
Ik vind persoonlijk een term als 'deugers' gebruiken een vreselijk zwaktebod.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar wat ik ter discussie stel is die grens. Wat er als reactie op het ter discussie stellen van die grens komt is: "We zitten in een pandemie" (ofwel, niet zeiken)
Ik heb 't volgens mij al vaker in dit topic gezegd, ik zoek de grenzen niet op, ik beweeg voor zover mogelijk binnen die grenzen. Maar ondertussen ben je al een aso als je ook maar kijkt naar die grens zonder er overheen te gaan.
Wat verdrietig van de kat.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
voor sommigen mensen wel....quote:Op woensdag 16 december 2020 13:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat belachelijk. Is make-up en parfum ook al essentieel?
Zo voelde het voor mij. Een groep mensen die vindt dat zij zich voorbeeldig aan de maatregelen houden en alle anderen dat niet doen. De groep die vindt dat ze anderen aan kunnen spreken op het naar de kaasboer gaan terwijl zij er ook staan, die groep.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk een term als 'deugers' gebruiken een vreselijk zwaktebod.
Gecondoleerd.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
Stellen dat je voor een lockdown bent maar nog wel even de laatste kerstinkopen in de stad doen omdat de winkels sluiten is dat evenzo. Niet persoonlijk bedoeld overigens.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk een term als 'deugers' gebruiken een vreselijk zwaktebod.
Dat is niet helemaal waar, want het dringende advies is om alle niet-noodzakelijke (reis)bewegingen achterwege te laten. Dat is geen plicht of verbod, dat klopt, maar dat wordt natuurlijk niet voor niks gezegd.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, maar er hoeft ook geen noodzaak te zijn. Zeker als het potentieel kan leiden tot een lagere kans op besmetting zeg ik: doen! Ook zonder noodzaak.
Je zegt het zelf al inderdaad.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, want het dringende advies is om alle niet-noodzakelijke (reis)bewegingen achterwege te laten. Dat is geen plicht of verbod, dat klopt, maar dat wordt natuurlijk niet voor niks gezegd.
Maar wat is 'niet noodzakelijk'? Iemand die in een appartement van 50m2 woont met zn 4en kan het als strikt noodzakelijk zien om even ergens anders te zijn. Dan is het toch juist goed dat diegene niet de drukte op zoekt maar ergens afgelegen gaat staan?quote:Op woensdag 16 december 2020 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, want het dringende advies is om alle niet-noodzakelijke (reis)bewegingen achterwege te laten. Dat is geen plicht of verbod, dat klopt, maar dat wordt natuurlijk niet voor niks gezegd.
Ik hou me exact aan de maatregelen, niet om te deugen, maar zelfbescherming.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:15 schreef chratnox het volgende:
Zo voelde het voor mij. Een groep mensen die vindt dat zij zich voorbeeldig aan de maatregelen houden en alle anderen dat niet doen. De groep die vindt dat ze anderen aan kunnen spreken op het naar de kaasboer gaan terwijl zij er ook staan, die groep.
Ik snap dat jij dat zo ziet, ik zal proberen te voorkomen 'm te gebruiken.
Wat voelde voor jou zo? Dat het een zwaktebod is? Waarom gebruik je een dergelijke term dan?quote:Op woensdag 16 december 2020 13:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zo voelde het voor mij. Een groep mensen die vindt dat zij zich voorbeeldig aan de maatregelen houden en alle anderen dat niet doen. De groep die vindt dat ze anderen aan kunnen spreken op het naar de kaasboer gaan terwijl zij er ook staan, die groep.
Ik snap dat jij dat zo ziet, ik zal proberen te voorkomen 'm te gebruiken.
Potentieel lagere kans op besmetting ? Hoe kom je op dat merkwaardige idee ? Je bent duidelijk gewoon een fan van vakantie. Dat mag maar geef t dan ronduit toe i.p.v. onzin te verkondigen om vakanties in het buitenland te willen rechtvaardigen.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, maar er hoeft ook geen noodzaak te zijn. Zeker als het potentieel kan leiden tot een lagere kans op besmetting zeg ik: doen! Ook zonder noodzaak.
Ja, da's echt kut.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat verdrietig van de kat.
Sterkte
Om 15.15uquote:Op woensdag 16 december 2020 13:21 schreef Tijn het volgende:
Straks bij de nieuwe cijfers zit de Correctie Des Doods erbij
Ongeveer 750 besmettingen over een periode van 3 dagen is een correctie des doods?quote:Op woensdag 16 december 2020 13:21 schreef Tijn het volgende:
"Wat is hier het probleem, ook al weer ?" wat door ieders ogen nu eenmaal anders wordt bezien en ervaren.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je in een minder dichtbevolkt gebied bent met een rustige supermarkt etc, dan lijkt het me logisch dat je minder snel besmet raakt dan thuis.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Potentieel lagere kans op besmetting ? Hoe kom je op dat merkwaardige idee ? Je bent duidelijk gewoon een fan van vakantie. Dat mag maar geef t dan ronduit toe i.p.v. onzin te verkondigen om vakanties in het buitenland te willen rechtvaardigen.
Ik heb het gisteren gemist. Ontbraken er nou 6000 meldingen? En alleen over gisteren of ook eergisteren?quote:Op woensdag 16 december 2020 13:21 schreef Tijn het volgende:
Waar heb jij het nou weer over? Ik bedoel dat de cijfers gisteren incompleet waren vanwege de zoveelste storing.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ongeveer 750 besmettingen over een periode van 3 dagen is een correctie des doods?
Ik vind dat niet heel slim van die mensen. Zo vind ik heel veel niet slim. En toch vind ik nog steeds dat het niet constructief is en een vreselijk zwaktebod om er dan een groep van te maken en deze te bestempelen als 'deugers'.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Stellen dat je voor een lockdown bent maar nog wel even de laatste kerstinkopen in de stad doen omdat de winkels sluiten is dat evenzo. Niet persoonlijk bedoeld overigens.
Ja, ik weet het ook niet precies. Ik weet alleen dat er weer een storing was waardoor de cijfers niet compleet waren.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb het gisteren gemist. Ontbraken er nou 6000 meldingen? En alleen over gisteren of ook eergisteren?
Het zou me niet verbazen.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb het gisteren gemist. Ontbraken er nou 6000 meldingen? En alleen over gisteren of ook eergisteren?
deuger kan je gewoon ook positief zien......en gewoon niet zoveel van die rebelse tokkies aantrekken die het eventueel zeggen.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat niet heel slim van die mensen. Zo vind ik heel veel niet slim. En toch vind ik nog steeds dat het niet constructief is en een vreselijk zwaktebod om er dan een groep van te maken en deze te bestempelen als 'deugers'.
Ik trek het me absoluut niet persoonlijk aan, want ik zie al maanden amper een winkel van binnen en doe vrijwel alles online.
Als ik het goed begrepen heb wel, en zouden er eigenlijk op beide dagen circa 10.500 besmettingen gemeld moeten zijn.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En ga je tanken. En toch maar ergens iets te eten halen. En een sanitaire stop.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:20 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al inderdaad.
Dus als je mensen wilt gaan veroordelen die het wel doen, dan moet je met wat meer komen als “het is niet noodzakelijk”.
Wat maakt dat uit als het niet tot besmettingen leidt? Die autorit zit je gewoon in je auto hoor.
Prima, en dat erken ik. Maar waarom pak jij dan alleen de zin met het woord 'deugers' uit mijn post zonder de context waar ik uitleg waarom het zo voelt? Waarom is het nodig zo te reageren op een woord wat voor jou overkomt als een zwaktebod?quote:Op woensdag 16 december 2020 13:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat voelde voor jou zo? Dat het een zwaktebod is? Waarom gebruik je een dergelijke term dan?
Het is des mensen om niet de balk in het eigen oog te zien, he. Dat maakt het niet correct, maar wel wat er gebeurt. En dat gebeurt in alle lagen van de bevolking en onder allerlei groepen met allerlei argumenten. Nu neem jij deze invalshoek en plakt daar het etiket 'deugers' op, maar je kunt ook een andere groep pakken en daar een etiket opplakken, 'viruswappies' bijvoorbeeld. Het is allemaal niet constructief.
performance problemen zegt natuurlijk al genoeg...........quote:Op woensdag 16 december 2020 13:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb wel, en zouden er eigenlijk op beide dagen circa 10.500 besmettingen gemeld moeten zijn.
Ja, kan. En zo heeft iedereen zijn eigen uitzonderingen. Dat kan dus niet. Want wie bepaalt dan dat de bewuste uitzondering wel of niet ok is?quote:Op woensdag 16 december 2020 13:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar wat is 'niet noodzakelijk'? Iemand die in een appartement van 50m2 woont met zn 4en kan het als strikt noodzakelijk zien om even ergens anders te zijn. Dan is het toch juist goed dat diegene niet de drukte op zoekt maar ergens afgelegen gaat staan?
En ik zeg dat het niet zo zwart wit is en vakantie in veel gevallen twee weken in een rustiger en minder dichtbevolkt gebied plaatsvindt.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En ga je tanken. En toch maar ergens iets te eten halen. En een sanitaire stop.
Ik zeg niet dat het een gevaarlijke optie is en tot besmettingen leidt. Het punt is dat zo heel veel mensen hun eigen uitzonderingen bepalen onder het mom dat zij echt voorzichtig zijn en wat zij doen echt niet tot meer besmettingen zal leiden. En dat ze daar veiliger zijn dan thuis. Mensen moeten niet hun eigen uitzonderingen bepalen.
Daar schijnt men blauwe pilletjes voor te hebbenquote:Op woensdag 16 december 2020 13:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
performance problemen zegt natuurlijk al genoeg...........
Dat iemand zich thuis helemaal afzondert, moet diegene toch zelf weten. Dat betekent toch niet dat een ander dat ook hoeft te doen. Ik beperk zoveel mogelijk het aantal contactmomenten. En dan vind ik dat ik genoeg er aan doen. Ik niet leven als in een gevangenis. Ik heb niemand wat misdaan.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En ga je tanken. En toch maar ergens iets te eten halen. En een sanitaire stop.
Ik zeg niet dat het een gevaarlijke optie is en tot besmettingen leidt. Het punt is dat zo heel veel mensen hun eigen uitzonderingen bepalen onder het mom dat zij echt voorzichtig zijn en wat zij doen echt niet tot meer besmettingen zal leiden. En dat ze daar veiliger zijn dan thuis. Mensen moeten niet hun eigen uitzonderingen bepalen.
Je gaat ook niet naar werk en ontmoet ook geen vrienden. Als je niet teveel de toerist uithangt is de vakantieganger niet het grootste probleem.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als je in een minder dichtbevolkt gebied bent met een rustige supermarkt etc, dan lijkt het me logisch dat je minder snel besmet raakt dan thuis.
Dat is wel een beetje de kern. Iedereen denkt dat wat ze zelf doen wel meevalt, maar al die kleine dingen tellen wel op. Daarom is het devies ook: blijf gewoon thuis.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mensen moeten niet hun eigen uitzonderingen bepalen.
Dat bepaalt het kabinet door ervoor te kiezen dat het wel mag, maar niet handig is.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, kan. En zo heeft iedereen zijn eigen uitzonderingen. Dat kan dus niet. Want wie bepaalt dan dat de bewuste uitzondering wel of niet ok is?
Ik vind het in dit geval heel logisch dat ze hier over aan de bel trekken, de basisschool sluiting is naar mijn mening echt te vergaand.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Die OMT leden moeten zich beperken tot een adviserende rol. Niet na afloop je gram proberen te halen via de media. Dat helpt niet.
Op basis van het invullen van een appquote:Op woensdag 16 december 2020 12:28 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/c/538090268/
Het LUMC meldt dat scholieren superverspreiders zijn.
Ik vind rebelse tokkies dan ook weer niet echt constructief, als ik eerlijk ben.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
deuger kan je gewoon ook positief zien......en gewoon niet zoveel van die rebelse tokkies aantrekken die het eventueel zeggen.
quote:Op woensdag 16 december 2020 13:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je gaat ook niet naar werk en ontmoet ook geen vrienden. Als je niet teveel de toerist uithangt is de vakantieganger niet het grootste probleem.
Dat kun je inderdaad beter aan de politiek over laten dan komt het helemaal goed.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:26 schreef miss_sly het volgende:
Mensen moeten niet hun eigen uitzonderingen bepalen.
Nou ja, ik ben het met je eens dat een verschil van perceptie legitiem kan zijn. Wat voor de n een grote persoonlijke opoffering is, is voor de ander wellicht een eenvoudige opgave. Maar het zou misplaatst zijn om de regels en richtlijnen te reduceren tot louter perceptie. Bij 'werk thuis tenzij het niet anders kan' heb je op z'n minst de morele plicht om je af te vragen of het cht niet anders kan. Als bijvoorbeeld een werkgever dat niet doet, dan mag die daar gerust op aangesproken worden. En de persoon die zo'n werkgever aanspreekt hoef je dan niet te verwijten een 'deuger' te zijn. Da's de omgekeerde wereld.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:23 schreef Vallon het volgende:
Wat hier keer op keer botst zijn de perceptie, mening en perspectief die zaken onvermoed meebrengen.
Hoeveel eiersnijders koop je daarvoor?quote:Op woensdag 16 december 2020 13:28 schreef Benny het volgende:
Mijn vriendin heeft vandaag de zorgbonus ontvangen
Ja ik ook. 6.000 ontbrekende testen * 12,5% positief.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou weer over? Ik bedoel dat de cijfers gisteren incompleet waren vanwege de zoveelste storing.
Misschien moeten we dan maar een communistische dictatuur gaan vestigen hier. Dan zijn alle regels hetzelfde voor iedereen.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, kan. En zo heeft iedereen zijn eigen uitzonderingen. Dat kan dus niet. Want wie bepaalt dan dat de bewuste uitzondering wel of niet ok is?
Rondje van Bennyquote:Op woensdag 16 december 2020 13:28 schreef Benny het volgende:
Dat wordt mooi spenden aan Eiersnijders voor de Action weer dicht is!quote:Op woensdag 16 december 2020 13:28 schreef Benny het volgende:
Nee hoor. Action is ook gewoon open.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:27 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Sorry, maar ik moest hier om lachen![]()
HEMA mag als enige nog open dus ?
Al weer teruggedraaid door de overheidquote:Op woensdag 16 december 2020 13:30 schreef Lemsterr het volgende:
[..]
Nee hoor. Action is ook gewoon open.
Meteen naar de stad en shoppen?quote:Op woensdag 16 december 2020 13:28 schreef Benny het volgende:
Ik ben van mening dat mensen vooral op zichzelf zouden moeten letten. Ik kan ook wel een heleboel vinden over anderen, of ze het in mijn ogen goed of fout doen, maar dat is verder niet echt van belang, wat ik vind.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Prima, en dat erken ik. Maar waarom pak jij dan alleen de zin met het woord 'deugers' uit mijn post zonder de context waar ik uitleg waarom het zo voelt? Waarom is het nodig zo te reageren op een woord wat voor jou overkomt als een zwaktebod?
Tuurlijk ben ik ook niet zonder fouten, absoluut niet. Het woord 'deugers' dekte voor mij het beste de lading. Had ik een ander woord moeten gebruiken? Had gekund.
Met 'deugers' bedoel ik de groep mensen die vindt dat zij anderen aan moeten spreken op het niet dragen van een mondkapje terwijl ze 'm onder de neus hebben. De mensen die nog even snel voor sluiting gezellig met het gezin de stad in gaan om de inkopen voor kerst te doen terwijl ze roepen om een lockdown.
Dat deugers voor jou niet het juiste woord is is vervelend, maar het is ook niet nodig zo te reageren op me.
Dat zou mij dan weer meevallen, want ik dacht dat het om 6.000 positieve testen ging.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ja ik ook. 6.000 ontbrekende testen * 12,5% positief.
Nee hoor.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Al weer teruggedraaid door de overheid
Dat snap ik, ik had niet verwacht dat ie zo over zou komen, maar ik snap wel wat je bedoelt. Zal er beter op lettenquote:Op woensdag 16 december 2020 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat mensen vooral op zichzelf zouden moeten letten. Ik kan ook wel een heleboel vinden over anderen, of ze het in mijn ogen goed of fout doen, maar dat is verder niet echt van belang, wat ik vind.
En ja, ik zie ook in deze topicreeks veel mensen die graag een ander de maat nemen. Zowel in het topic als de mensen die ze 'in het wild' tegen komen. Soms reageer ik daar dan op, zoals net op jou, omdat ik het zo ontzettend jammer vind dat je je dan van zo'n term bedient.
🙎♂️"Hoe wil je je ei? Gekookt, gebakken of bevrucht?"quote:Op woensdag 16 december 2020 13:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat wordt mooi spenden aan Eiersnijders voor de Action weer dicht is!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap dat je dat doet, dat blijkt uit je posts.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En ik zeg dat het niet zo zwart wit is en vakantie in veel gevallen twee weken in een rustiger en minder dichtbevolkt gebied plaatsvindt.
Dat juich ik toe, ipv rcksichtslos adviezen volgen zonder zelf na te denken.
Ik weet niet of het duidelijk is waar het nou precies om gaat. We zullen het straks wel zien.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zou mij dan weer meevallen, want ik dacht dat het om 6.000 positieve testen ging.
De media noemde 6000 positieve, maar de vorige keer klopte dat ook niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zou mij dan weer meevallen, want ik dacht dat het om 6.000 positieve testen ging.
Ze moeten nog dicht gaan dan. De deuren waren iig open. En er waren klanten.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:32 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)iet-openen~acac8f70/
Ben je niet zo slim? Blijf thuis. In andere gevallen: gebruik je verstand.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar wanneer is het ok dat mensen zelf nadenken, en wanneer niet?
Helaas overschatten de meeste zichzelf!quote:Op woensdag 16 december 2020 13:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ben je niet zo slim? Blijf thuis. In andere gevallen: gebruik je verstand.
Betreffende winkels zijn inmiddels in brand gestoken en alle klanten zijn in isolatie gezet.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:34 schreef Lemsterr het volgende:
Ze moeten nog dicht gaan dan. De deuren waren iig open. En er waren klanten.
Dan moet de omzet van het Kruitvat ook nog eens goed bekeken worden.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is altijd goed als mensen zelf nadenken.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap dat je dat doet, dat blijkt uit je posts.
Er zijn ook genoeg mensen die denken dat ze prima naar de winkel kunnen als het op een rustig moment is en als ze een mondkapje dragen en 1,5 meter afstand houden. Het probleem is dat het op individuele basis misschien wel kan, maar dat de uitkomst van zo'n collectieve gedachtegang onwenselijk kan zijn. En daar is de overheid dan voor, om dat cordinatieprobleem op te lossen. Individueel maling aan een regel of richtlijn hebben is geen probleem, maar als we het allemaal gaan doen is de cirkel rond.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap dat je dat doet, dat blijkt uit je posts.
Ik zie niet helemaal wat communistische dictatuur te maken heeft met hetzelfde zijn van de regels voor iedereen. Is dat niet in principe zo, in een land waarin we samenleven? Het is ook niet zo dat ik 140 km/uur mag rijden en jij maar 80.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:30 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Misschien moeten we dan maar een communistische dictatuur gaan vestigen hier. Dan zijn alle regels hetzelfde voor iedereen.
Die black friday shoppers waren inderdaad niet zo slim. Je kunt nagaan dat het niet zo slim is om dan naar Amsterdam te gaan. Ik hou sowieso niet van drukte dus die had ik voor corona ook wel gemeden. Ik heb geen geduld om in zo'n lange rij te gaan staan. Dan kom ik later wel terug. En blijkbaar besmet ik door dit gedrag ook geen andere mensen.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Helaas overschatten de meeste zichzelf!
Het is ook lastig. Een vriend van me geeft online les en doet dat vanaf ons kantoor, omdat het internet daar beter is en hij de beschikking over een whiteboard heeft. Hij is daar dan alleen, want ik werk sowieso thuis. Is daar wat mis mee? Lijkt me niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik werk 2 dagen in de week bij mijn schoonmoeder thuis (terwijl ze er niet is). Formeel gezien niet handig, want ik blijf niet thuis. Daar staat tegenover dat ik anders nagenoeg geen enkele mogelijkheid heb om rustig te werken, dus voor mij voelt die uitzondering ok ja.
Vanaf eind januari kunnen wij ons toegangskaartje voor festivals en vliegreizen downloaden. Hoera, indirecte vaccinatieplicht.quote:Elke Nederlander kan eind januari 'vaccinatiebewijs' downloaden
Het wordt vanaf eind januari mogelijk om je eigen gegevens over je vaccinatie tegen het coronavirus in te zien, meldt het RIVM. Via een website kan er met DigiD worden ingelogd. De gegevens kunnen worden gedownload om bijvoorbeeld te dienen als bewijs van vaccinatie.
De gegevens komen uit een database waarin wordt bijgehouden wie welk vaccin heeft gekregen. Die database is eind deze maand klaar. Volgens het RIVM is de registratie direct bij de eerste prik belangrijk om eventuele bijwerkingen en de vaccinatiegraad te kunnen monitoren.
Naar verwachting zullen zo'n 225.000 zorgverleners vanaf begin januari worden gevaccineerd. Na drie weken krijgen zij een tweede prik. Zodra zij die tweede prik gehad hebben, kunnen zij dus hun gegevens downloaden.
https://nos.nl/artikel/23(...)wijs-downloaden.html
Winkels mogen alleen open dus als minimaal 70% van de omzet uit essentile producten bestaat.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe dat dan in beide gevallen met de Hema zit.quote:Een uitzondering blijft gelden voor bredere winkels die een aparte afdeling hebben voor levensmiddelen. Die moet dan wel een eigen ingang hebben om open te mogen.
Zin in festivalsquote:Op woensdag 16 december 2020 13:38 schreef maan_man het volgende:
[..]
Vanaf eind januari kunnen wij ons toegangskaartje voor festivals en vliegreizen downloaden. Hoera, indirecte vaccinatieplicht.
Had het niet beter kunnen verwoorden. Dat probeer ik dus ook niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg mensen die denken dat ze prima naar de winkel kunnen als het op een rustig moment is en als ze een mondkapje dragen en 1,5 meter afstand houden. Het probleem is dat het op individuele basis misschien wel kan, maar dat de uitkomst van zo'n collectieve gedachtegang onwenselijk kan zijn. En daar is de overheid dan voor, om dat cordinatieprobleem op te lossen. Individueel maling aan een regel of richtlijn hebben is geen probleem, maar als we het allemaal gaan doen is de cirkel rond.
Weer zo’n halve maatregel. Wat een slappe hap allemaal toch weer.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Je ziet wat daar van komtquote:Op woensdag 16 december 2020 13:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kruidvat is een drogisterij en die mogen sowieso open zijn.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:35 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Dan moet de omzet van het Kruitvat ook nog eens goed bekeken worden.
Festivals hou ik sowieso niet van. Dat dringen om een biertje te bemachtigen. Slecht voor mijn humeur.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zin in festivals![]()
Verder staat natuurlijk nergens wat je nu weer beweert.
Dit in combinatie met het IRMA project vind ik wel een beetje gevaarlijk (en beetje China-achtig), ondanks de goede bedoelingenquote:Op woensdag 16 december 2020 13:38 schreef maan_man het volgende:
[..]
Vanaf eind januari kunnen wij ons toegangskaartje voor festivals en vliegreizen downloaden. Hoera, indirecte vaccinatieplicht.
Het verschilt denk ik ook sterk per filiaal. De ene Hema is de andere niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe dat dan in beide gevallen met de Hema zit.
H, dat is je richtlijn van maanden geleden!quote:Op woensdag 16 december 2020 13:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Prima, klinkt als een mooi systeemquote:Op woensdag 16 december 2020 13:38 schreef maan_man het volgende:
[..]
Logisch gevolg. Wat moet je met een bewijs als je het nergens moet tonen.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zin in festivals![]()
Verder staat natuurlijk nergens wat je nu weer beweert.
Er zijn ook bierfestivals daar is het heel makkelijk om aan bier te komen.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:41 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Festivals hou ik sowieso niet van. Dat dringen om een biertje te bemachtigen. Slecht voor mijn humeur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |