abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196761228
Weet iemand een nice dashboard voor de besmettingen in Duitsland?

In Nederland hebben we een fanatieke datanerds die vette dashboards hebben gebouwd. Die moeten er voor Duitsland ook wel zijn, toch?
pi_196761229
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik weet het, is ook heerlijk voor kinderen, deed dat zelf ook met mijn kleine

Je zin klonk alleen zo grappig :P
Hahah, ik ben zelf ook van de spartaanse opvoeding, mijn kachel was jarenlang stuk en eigenlijk niets gemist ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 16 december 2020 @ 11:41:38 #253
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_196761232
quote:
80s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:40 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja, dan gaan ze allemaal naar die ene AH die wel open is....
Prima. Met een goed deurbeleid is er niks aan de hand.
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
pi_196761239
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:40 schreef Unmountable het volgende:

[..]

Dat is ook mijn mening, alles dicht behalve supermarkt, drogist, apotheek en dierenwinkels.
Gewoon alle dicht gooien, dat straalt pas urgentie uit.
pi_196761241
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef SEMTEX het volgende:
Winkels die open zijn op de koopgoot:
[ afbeelding ]
Ff mijn superessentiele car hifi kopen, brb.
Da's een lijst van Alexandrium, niet de Koopgoot. En de car hifi zaak is een soort werkplaats voor auto-electronica die onder het winkelcentrum zit.
pi_196761243
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:39 schreef Bunyippie het volgende:

[..]

De Action essentieel noemen ondanks sommige prodcucten die ze verkopen is simpelweg belachelijk. Zeker nadat 'we' hebben bewezen ons toch niet te willen houden aan de regels. Dan moeten 'we' maar worden geholpen. Deze halve gare onzin helpt daar niet echt bij.
Ze volgen een regel die omzet gerelateerd is. Dan had daar beter over nagedacht moeten worden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 11:42:16 #257
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196761248
quote:

[..]

Het is niet zo dat je nu bij de Action kon gaan funshoppen.
Men gaat niet voor de lol naar de supermarkt, hoop ik. Ik niet in ieder geval.

Ze zouden wat mij betreft de supermarkten ook meteen langer moeten openen, zodat je inderdaad niet alsnog clusters krijgt.
pi_196761251
quote:

[..]

Het is niet zo dat je nu bij de Action kon gaan funshoppen.
En was het veel drukker in de AH de afgelopen periode?
Of dacht je dat als het kruidvat dicht is dat men allemaal massaal naar de AH rent?
pi_196761257
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik neem helemaal geen kinderen, en zoek zelf maar lekker een oplossing, gaat maar 1 van jullie niet werken en voor ze zorgen. Jouw kinderen, jouw probleem.
Lekkere insteek. Samen krijgen we Corona er onder.
Gelukkig heb ik ze niet maar anders was ik gewoon lekker naar kantoor gegaan of had ze bij oma gedumpt. En dat is dus ook precies wat mensen doen en waarom basisscholen sluiten een achterlijk idee was.
blablablabla
pi_196761266
quote:
11s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:41 schreef Benny het volgende:
Weet iemand een nice dashboard voor de besmettingen in Duitsland?

In Nederland hebben we een fanatieke datanerds die vette dashboards hebben gebouwd. Die moeten er voor Duitsland ook wel zijn, toch?
Dit is het dichtste wat erbij in de buurt komt:

https://www.rki.de/EN/Con(...)onsberichte_Tab.html;jsessionid=256DAB0B9E06C0384B7B34799C2326B7.internet081
pi_196761277
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik vind solidariteit helemaal geen probleem, ik heb meerdere collega's die ook met peuters/babies thuis zitten, en wat mij betreft mogen ze de meetings skippen, en overleggen we bijvoorbeeld buiten kantoortijd wanneer de kinderen slapen. Probleem is dat de zorg van kinderen dermate uitbesteed is dat ouders geen raad meer weten wanneer dat even weg valt.
Ik heb misschien makkelijk praten, want ik kan redelijk eenvoudig mijn werktijden aanpassen zodat ik gewoon voor mn kind kan zorgen. Het is onhandig, maar meer dan dat is het niet. Mijn kind gaat normaal 2 dagen in de week naar de opvang. Één dag had genoeg geweest, maar dan had je ook te maken met dat ze één keer in de week ging en iedere week opnieuw moest wennen aan de opvang.

Er zijn zat collega's van me waar beide ouders een full-time baan hebben en de kinderen normaal gesproken naar school gaan. Die ouders hebben gewoon een probleem als die kinderen daar niet heen kunnen. Gevolg is dat die ouders óf 3 weken vrij moeten nemen, of dat ze om die tijden heen moeten werken, wat ook niet altijd kan.

Dat jij de mogelijkheid hebt op andere tijden te werken is top, en ik zou het ontzettend waarderen dat jij bereid bent om op andere tijden ook even te bellen, niet elk bedrijf kan dat.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 11:43:39 #262
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196761279
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Even een extra noot hierbij: In Duitse ziekenhuizen begint het nu ook serieus krap te worden dus als nu de boel explodeert hebben we ook niemand meer om op terug te vallen.
Ook meteen een teken dat opschalen van zorg geen langdurige oplossing is of kan zijn.
pi_196761280
quote:
80s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:42 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ze volgen een regel die omzet gerelateerd is. Dan had daar beter over nagedacht moeten worden.
Ja, dus? Ik gaf niemand de schuld die toch gaat shoppen.
pi_196761282
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is ook achterlijk dat de regering het zo gespeeld heeft dat die 1.5m heilig is en als je die afstand houd niet meer besmet kan raken.
Mijn ouders geloven daar dan ook heilig in. Niet vanaf te brengen. }:|
En met mondkapje schijnt zelfs dat niet meer zo belangrijk te zijn.... -O-
  woensdag 16 december 2020 @ 11:43:56 #265
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196761286
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Tjah, wij hadden het vroeger behoorlijk arm thuis, mijn vader was arbeider, en mijn moeder is toen weer gaan studeren, in die tijd had je geen opvang, dus ik ging gewoon mee naar de moeder Mavo/Havo, en al mijn moeder dan les had moest ik me gewoon even 2 uurtjes zelf vermaken, het is echt niet zo dat een kind dood gaat als ie 2 uur zijn ouders niet ziet.
Op een vorige werkplek namen er weleens mensen hun kinderen mee als het niet anders kon. Geen enkel probleem want de meeste zaten zich stil te vermaken maar er was één collega die drie ongemanierde stukken vreten had die krijsend overal rondrenden, op willekeurige knoppen drukten en om snoep zeurden.

Die collega begreep het niet toen er geklaagd werd. "Ja maar Klaasje en Hetty nemen ook hun kinderen mee!" en "Dat doen kinderen gewoon!" Nee, Trees, kinderen doen dat alleen als ze niet begrensd worden stelselmatig. Als je er eentje streng toesprak kon het wel luisteren (nadat ze riepen dat ze dat nooit hoefden van hun moeder).

Vond Trees dat ze wel bij mij mochten op kantoor want ik was er zo goed bij en bij mij luisterden ze zo goed. Ik: "Ik geef ze ook input om naar te luisteren, Trees." Was dat wijf nog naar de chef gelopen ook dat ik dat niet wilde doen (immers: ik was maar een uitzendkrachtje).

Maar goed, niks met Corona te maken behalve dat je nu dus dit soort ouders/kinderen niet ziet functioneren via Zoom.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:44:16 #266
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196761293
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ze zouden wat mij betreft de supermarkten ook meteen langer moeten openen, zodat je inderdaad niet alsnog clusters krijgt.
Och, jullie hebben in ieder geval niet van die extreem belachelijke openingsuren voor bejaarden. Die nog enigszins te vergoelijken zouden zijn indien dit dan ook daadwerkelijk de enige uren zouden zijn waarop zij toegang krijgen. Ik kom hier de supermarkt niet binnen tussen 08:30 en 10:30. Helemaal uitgestorven die krengen. Lijkt wel of de bejaarden het erom doen om precies die uren te mijden en alles daarvoor of daarna te willen doen :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196761299
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:42 schreef Elan het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik ze niet maar anders was ik gewoon lekker naar kantoor gegaan of had ze bij oma gedumpt. En dat is dus ook precies wat mensen doen en waarom basisscholen sluiten een achterlijk idee was.
En dat is precies wat ik zeg, verantwoordelijkheid lekker op een ander afschuiven, want beide ouders MOETEN full time werken, want dat huis van 4 ton moet betaald worden, en 2 auto's, en natuurlijk de 3 vakanties per jaar.
pi_196761306
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee, maar ook niet naar de Action momenteel, want die kunnen niets anders verkopen.
pi_196761310
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:42 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Da's een lijst van Alexandrium, niet de Koopgoot. En de car hifi zaak is een soort werkplaats voor auto-electronica die onder het winkelcentrum zit.
Alexandrium is volledig overdekt toch? Zal sowieso veel eerder een brandhaard vormen voor Corona dan bijvoorbeeld een Koopgoot.

Zelfde met het immer gezellige Zuidplein _O_ @Dven
blablablabla
  woensdag 16 december 2020 @ 11:45:33 #270
3542 Gia
User under construction
pi_196761315
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:33 schreef chratnox het volgende:

Ja, en zo is er altijd wel onbegrip. Exemplarisch voor de huidige maatschappij. Solidair zijn is een modewoord geworden zolang je met de rest meebeweegt.

Ik neem volle verantwoordelijkheid, mn dochter gaat t/m 19 januari niet naar de opvang. Daar heb ik een aantal vrije dagen voor moeten nemen. Geen probleem, doe ik graag. Er is wel een beperkte hoeveelheid vrije dagen die ik kan nemen, net als ieder ander.

Vrije dagen op, geld inleveren om vrij te zijn. Geld inleveren om vrij te zijn, minder inkomsten. Minder inkomsten, moeite rekeningen te betalen.

Dat is juist een schoolvoorbeeld van verantwoording nemen, want anders had ik wel met mn hand op gaan staan bij de overheid.
En zo moet het, inderdaad.

Niet en masse de kinderen bij de grootouders dumpen, want als je zus en broer ook hun kinderen daar dumpen, zijn dat weer heel veel contacten die bij opa en oma terecht komen.

Ik denk ook niet dat het hem zit in één contactmonent, maar met vele.
Bijvoorbeeld, in de trein, op je werk, in de kantine, even naar de bakker, de slager, de supermarkt, nog even de kapper en dan de kinderen ophalen bij opa en oma. Je broer en zus zijn er ook voor hun kinderen. Even kopje koffie met z'n allen en naar huis.
's Avonds nog even naar de sportschool, thuis douchen en naar bed.

Weet je hoeveel contactmomenten dat zijn en met hoeveel mensen die weer contact hebben gehad.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:45:39 #271
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196761317
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:42 schreef Elan het volgende:

[..]

De meeste mensen hier in de omgeving zeggen dat ze dat hun ouders (risicogroep vaak) niet aan gaan doen hoor.
pi_196761327
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:43 schreef Bunyippie het volgende:

[..]

Ja, dus? Ik gaf niemand de schuld die toch gaat shoppen.
Het ging dan ook niet over de shoppers, maar over de winkeliers.
pi_196761339
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

En was het veel drukker in de AH de afgelopen periode?
Of dacht je dat als het kruidvat dicht is dat men allemaal massaal naar de AH rent?
Dat weten we niet, omdat alle winkels open waren...
Maar hoe meer winkels sluiten die essentiele producten verkopen, hoe meer toeloop je kunt verwachten in de open winkels met hetzelfde assortiment.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2020 11:47:24 ]
pi_196761341
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb misschien makkelijk praten, want ik kan redelijk eenvoudig mijn werktijden aanpassen zodat ik gewoon voor mn kind kan zorgen. Het is onhandig, maar meer dan dat is het niet. Mijn kind gaat normaal 2 dagen in de week naar de opvang. Één dag had genoeg geweest, maar dan had je ook te maken met dat ze één keer in de week ging en iedere week opnieuw moest wennen aan de opvang.

Er zijn zat collega's van me waar beide ouders een full-time baan hebben en de kinderen normaal gesproken naar school gaan. Die ouders hebben gewoon een probleem als die kinderen daar niet heen kunnen. Gevolg is dat die ouders óf 3 weken vrij moeten nemen, of dat ze om die tijden heen moeten werken, wat ook niet altijd kan.

Dat jij de mogelijkheid hebt op andere tijden te werken is top, en ik zou het ontzettend waarderen dat jij bereid bent om op andere tijden ook even te bellen, niet elk bedrijf kan dat.
Wat dat betreft mogen bedrijven ook wel proactiever zijn, nu zit ik zelf bij een hele grote organisatie die juist stimuleert om out of the box te denken. Jammer dat niet elk bedrijf er zo over denkt.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:47:04 #275
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196761342
Verder heeft de coronacrisis natuurlijk ook goed duidelijk gemaakt dat er een opvoedcrisis is waarbij ouders de verantwoordelijkheid op instanties afschuiven en zelf eigenlijk geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Wat natuurlijk problematisch is wanneer je opeens zelf de verantwoordelijkheid moet dragen en je ze niet meer gemakkelijk ergens anders kan dumpen of zelf kan ontwijken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')