Ja, dus? Die houden zich ook aan de regels. Het lijkt mij duidelijk wie die regels hebben bedacht toch?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:46 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het ging dan ook niet over de shoppers, maar over de winkeliers.
Daar noem je ook een mooie knuppel voor in het hoenderhok...quote:Op woensdag 16 december 2020 11:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
En dat is precies wat ik zeg, verantwoordelijkheid lekker op een ander afschuiven, want beide ouders MOETEN full time werken, want dat huis van 4 ton moet betaald worden, en 2 auto's, en natuurlijk de 3 vakanties per jaar.
Als de slagers en bakkers eens kraampjes zetten bij de supermarkten voor afhaal.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:38 schreef Elan het volgende:
Als je echt urgentie wilt uitstralen moet je alle winkels behalve supermarkten sluiten, windowshopping is ook gewoon toegestaan en horeca open voor afhaal is ook niet noodzakelijk en lokt ook mensen de straat op. Even gezellig koffie halen bij de Starbucks om weg te zijn thuis jeweetz.
Laat staan zaken als Jamin, Dunkin Donuts, Multivlaai, Leonidas en slijterijen.
Ja ik reageer op jouw post, dat je het begrip essentiele winkel niet fair vindt. Ik geef aan waar het op gebaseerd is. Niet meer, niet minder.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:47 schreef Bunyippie het volgende:
[..]
Ja, dus? Die houden zich ook aan de regels. Het lijkt mij duidelijk wie die regels hebben bedacht toch?
Is dit een cabaret topic?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:47 schreef Dven het volgende:
Verder heeft de coronacrisis natuurlijk ook goed duidelijk gemaakt dat er een opvoedcrisis is waarbij ouders de verantwoordelijkheid op instanties afschuiven en zelf eigenlijk geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Wat natuurlijk problematisch is wanneer je opeens zelf de verantwoordelijkheid moet dragen en je ze niet meer gemakkelijk ergens anders kan dumpen of zelf kan ontwijken.
3 vakanties per jaar is wat weinig inderdaad.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Daar noem je ook een mooie knuppel voor in het hoenderhok...
Okee maar als ik vandaag naar de action ga om shampoo te halen en mijn buurman gaat naar de etos om shampoo te halen is er toch weer meer spreiding geweest dan wanneer we allebei naar die etos waren gegaan. Als je dat op grote schaal bekijkt draagt de action dan toch haar steentje bij.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:11 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja want je leven is in gevaar als je niet naar de action kan. pfff.
2x per week naar de supermarkt, 1x in de twee weken naar de apotheek/drogist en daarmee overleef je het wel.
Haha ik heb ook een tijdje bij zo een bedrijf gewerkt, daar liepen ook altijd een stuk of 8 peuters en kleuters rond, net zoals dat we 2 katten hadden, nu was dit een beetje een alternatief bedrijf en vonden ze dat geweldig, werkdruk was ook heel laag, dus af en toe ging je gewoon even lekker 2 uur met die kinderen kleuren of voetballen. Was ook geweldige lokaties waar de werkvloer meer een binnen speeltuin was dan een kantoorquote:Op woensdag 16 december 2020 11:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op een vorige werkplek namen er weleens mensen hun kinderen mee als het niet anders kon. Geen enkel probleem want de meeste zaten zich stil te vermaken maar er was één collega die drie ongemanierde stukken vreten had die krijsend overal rondrenden, op willekeurige knoppen drukten en om snoep zeurden.
Die collega begreep het niet toen er geklaagd werd. "Ja maar Klaasje en Hetty nemen ook hun kinderen mee!" en "Dat doen kinderen gewoon!" Nee, Trees, kinderen doen dat alleen als ze niet begrensd worden stelselmatig. Als je er eentje streng toesprak kon het wel luisteren (nadat ze riepen dat ze dat nooit hoefden van hun moeder).
Vond Trees dat ze wel bij mij mochten op kantoor want ik was er zo goed bij en bij mij luisterden ze zo goed. Ik: "Ik geef ze ook input om naar te luisteren, Trees." Was dat wijf nog naar de chef gelopen ook dat ik dat niet wilde doen (immers: ik was maar een uitzendkrachtje).
Maar goed, niks met Corona te maken behalve dat je nu dus dit soort ouders/kinderen niet ziet functioneren via Zoom.
Aha. Niet erg zinvol.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:48 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja ik reageer op jouw post, dat je het begrip essentiele winkel niet fair vindt. Ik geef aan waar het op gebaseerd is. Niet meer, niet minder.
Dat geloof ik ook wel, even los van dat ik niet overtuigd ben dat een kort bezoekje aan de bakker, slager en supermarkt zo'n probleem is.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:45 schreef Gia het volgende:
[..]
En zo moet het, inderdaad.
Niet en masse de kinderen bij de grootouders dumpen, want als je zus en broer ook hun kinderen daar dumpen, zijn dat weer heel veel contacten die bij opa en oma terecht komen.
Ik denk ook niet dat het hem zit in één contactmonent, maar met vele.
Bijvoorbeeld, in de trein, op je werk, in de kantine, even naar de bakker, de slager, de supermarkt, nog even de kapper en dan de kinderen ophalen bij opa en oma. Je broer en zus zijn er ook voor hun kinderen. Even kopje koffie met z'n allen en naar huis.
's Avonds nog even naar de sportschool, thuis douchen en naar bed.
Weet je hoeveel contactmomenten dat zijn en met hoeveel mensen die weer contact hebben gehad.
Nah, dat is te kort door de bocht wat mij betreft.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:47 schreef Dven het volgende:
Verder heeft de coronacrisis natuurlijk ook goed duidelijk gemaakt dat er een opvoedcrisis is waarbij ouders de verantwoordelijkheid op instanties afschuiven en zelf eigenlijk geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Wat natuurlijk problematisch is wanneer je opeens zelf de verantwoordelijkheid moet dragen en je ze niet meer gemakkelijk ergens anders kan dumpen of zelf kan ontwijken.
En dan de terechte kanttekening dat een hoop mensen die rek niet hebben, helaas. Daarom vind ik het ook verrassend dat we massaal over de #wibra lopen te briesen, maar al die werkgevers die zonder noodzaak hun personeel ontbieden op kantoor of ze eerder gedwongen heeft om vrije dagen op te nemen geen hashtag kregen en krijgen.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, en zo is er altijd wel onbegrip. Exemplarisch voor de huidige maatschappij. Solidair zijn is een modewoord geworden zolang je met de rest meebeweegt.
Ik neem volle verantwoordelijkheid, mn dochter gaat t/m 19 januari niet naar de opvang. Daar heb ik een aantal vrije dagen voor moeten nemen. Geen probleem, doe ik graag. Er is wel een beperkte hoeveelheid vrije dagen die ik kan nemen, net als ieder ander.
Vrije dagen op, geld inleveren om vrij te zijn. Geld inleveren om vrij te zijn, minder inkomsten. Minder inkomsten, moeite rekeningen te betalen.
Dat is juist een schoolvoorbeeld van verantwoording nemen, want anders had ik wel met mn hand op gaan staan bij de overheid.
Dus in plaats dat je nu zakdoekjes koopt bij het Kruitvat koop je ze nu als je langs de AH gaat, dat betekent niet dat het dan drukker gaat worden.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:46 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat weten we niet, omdat alle winkels open waren...
Maar hoe meer winkels sluiten die essentiele producten verkopen, hoe meer toeloop je kunt verwachten in de open winkels met hetzelfde assortiment.
Het is ook echt zo dat het virus stopt op 1,50000000000001m en mensen besmet op 1,499999999999mquote:Op woensdag 16 december 2020 11:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mijn ouders geloven daar dan ook heilig in. Niet vanaf te brengen.![]()
En met mondkapje schijnt zelfs dat niet meer zo belangrijk te zijn....
Niemand wordt natuurlijk geacht zoveel te werken dat er niet voor een kind gezorgd kan worden. Dat zijn uiteraard allemaal keuzes.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:49 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Nah, dat is te kort door de bocht wat mij betreft.
De knel komt erin wanneer je EN voor een kind moet zorgen EN geacht wordt te werken. Dat gaat niet (afhankelijk van de leeftijd).
Dan kunnen de slagers en bakkers dus ook wel dicht. Gewoon allemaal bij de supermarkt halen, scheelt weer contactmomenten.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dus in plaats dat je nu zakdoekjes koopt bij het Kruitvat koop je ze nu als je langs de AH gaat, dat betekent niet dat het dan drukker gaat worden.
Daar komt het wel op neer.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
En dat is precies wat ik zeg, verantwoordelijkheid lekker op een ander afschuiven, want beide ouders MOETEN full time werken, want dat huis van 4 ton moet betaald worden, en 2 auto's, en natuurlijk de 3 vakanties per jaar.
Dat doen ze hier in de buurt, bij de markt is een afhaal punt van buylocal, dus je bestelt online/telefonisch, en dan haal je het in 1 keer af.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Als de slagers en bakkers eens kraampjes zetten bij de supermarkten voor afhaal.
Online bestellen, boodschappen doen bij de supermarkt en je tas ophalen bij de kramen buiten.
Doet nog wat kerstig aan ook.
Over wie? Hoe zijn die relevant? Hebben ze de regels bedacht?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:46 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het ging dan ook niet over de shoppers, maar over de winkeliers.
Ja. Net als het virus kerken niet binnen komt en een horloge draagt. Daar is toch niets raars aan? Je hebt gewoon 'Rollex' horloges bij de Action geschikt hiervoor.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het is ook echt zo dat het virus stopt op 1,50000000000001m en mensen besmet op 1,499999999999m
Ow, hoe langer het duurt, hoe kleiner die 1,5m. in de praktijk wordt. Ook nog eens...quote:Op woensdag 16 december 2020 11:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het is ook echt zo dat het virus stopt op 1,50000000000001m en mensen besmet op 1,499999999999m
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |