Het hele plan is nergens op gebaseerd, komt voort uit een onderbuik en wordt er ten voordele van grote webketens doorheen gedrukt. Mensen worden gedwongen om, tegen meer kosten, alles online te doen.quote:Bron: nu.nl 16dec20 11u42
Het kabinet wil ingrijpen om grote koopjeswinkels te sluiten zoals Wibra en Action. De winkelketens wilden open blijven, maar dan alleen om essentiële producten aan te bieden.
Het kabinet kondigde maandag de sluiting van alle niet-essentiële winkels aan om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Onder meer supermarkten, apotheken, opticiens en bedrijven die levensmiddelen verkopen mogen openblijven
Dan kun je dus niet meer werken. Want een kind heeft 24/7 verzorging nodig.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Niemand wordt natuurlijk geacht zoveel te werken dat er niet voor een kind gezorgd kan worden. Dat zijn uiteraard allemaal keuzes.
Hier hetzelfde. Vrouw werkt in de zorg, dus in principe mag ik ze naar de BSO brengen. Maar verzoek is toch om het proberen zelf te regelen.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:45 schreef Gia het volgende:
[..]
En zo moet het, inderdaad.
Niet en masse de kinderen bij de grootouders dumpen, want als je zus en broer ook hun kinderen daar dumpen, zijn dat weer heel veel contacten die bij opa en oma terecht komen.
Ik denk ook niet dat het hem zit in één contactmonent, maar met vele.
Bijvoorbeeld, in de trein, op je werk, in de kantine, even naar de bakker, de slager, de supermarkt, nog even de kapper en dan de kinderen ophalen bij opa en oma. Je broer en zus zijn er ook voor hun kinderen. Even kopje koffie met z'n allen en naar huis.
's Avonds nog even naar de sportschool, thuis douchen en naar bed.
Weet je hoeveel contactmomenten dat zijn en met hoeveel mensen die weer contact hebben gehad.
Waar heb je het over man, daar koop je zelfs in Bloemendaal en Amsterdam nog leuk voor.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer.
4 ton is in veel regio's niks in de huidige markt, en ja dan moet je er wel allebei stevig aantrekken anders krijg je je hypotheek niet eens rond.
Het is makkelijk praten als je geen idee hebt wat een huis kost of wat daarbij komt kijken financieel.
Wij hebben begin dit jaar ons huis verkocht, nieuwe huis wordt gebouwd. Doordat we niet in aanmerking komen voor sociale huur (wat je al snel niet komt) moeten we huren in de vrije sector. De prijzen van huur in de vrije sector zijn al gauw 1000+, zonder nutsvoorzieningen. Indien je in een grote stad woont stukken hoger. Dat is een niet heel bijzonder rijtjeshuis van zo'n 90m2.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Niemand wordt natuurlijk geacht zoveel te werken dat er niet voor een kind gezorgd kan worden. Dat zijn uiteraard allemaal keuzes.
Dat ligt aan de defnitie van leuk dan toch.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Waar heb je het over man, daar koop je zelfs in Bloemendaal en Amsterdam nog leuk voor.
Hehehe, nogal, jaquote:Op woensdag 16 december 2020 11:57 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat ligt aan de defnitie van leuk dan toch.
Ik heb 2 kinderen groot gebracht, geen kdv en die hadden echt geen 24/7 aandacht nodig.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:55 schreef F.Sinatra het volgende:
Dan kun je dus niet meer werken. Want een kind heeft 24/7 verzorging nodig.
Je kunt dat normaliter prima geregeld hebben en plots voor deze situatie komen te staan.
Dan ligt de defenitie van leuk wel vrij laag... want je moet ook nog overbieden. Dus misschien iets onder 50m2.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Waar heb je het over man, daar koop je zelfs in Bloemendaal en Amsterdam nog leuk voor.
Hier de stand van zaken wat betreft IC-bedden etc.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:41 schreef Benny het volgende:
Weet iemand een nice dashboard voor de besmettingen in Duitsland?
In Nederland hebben we een fanatieke datanerds die vette dashboards hebben gebouwd. Die moeten er voor Duitsland ook wel zijn, toch?
Als ze groter worden niet. In het begin heb je er zonder KDV of andere vormen van opvang toch wel echt een behoorlijke dagtaak aan.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb 2 kinderen groot gebracht, geen kdv en die hadden echt geen 24/7 aandacht nodig.
Men gaat de regels aanpassen om die reden begrijp ik uit een ander topic.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:57 schreef TheVulture het volgende:
Fijn dat het kabinet meteen ingrijpt, vooral voor die kleine lokale ondernemers is zo'n actie van de Actions en Wibra's van deze wereld niet te verkopen...
Is dat een vraag?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:58 schreef TheVulture het volgende:
De vraag is nu natuurlijk: Wie is de Mol? Mona of Eric?
Laten we het erop houden dat het in ieder geval niet 'niets' isquote:Op woensdag 16 december 2020 11:57 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat ligt aan de defnitie van leuk dan toch.
Ah, ik begreep dat de action etc dat ook wilde doen. Als ze ook gewoon niet essentiële zaken verkopen dan ligt het anders ja.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Men gaat de regels aanpassen om die reden begrijp ik uit een ander topic.
Het toont wel de mentaliteit, in het VK was dit nergens aan de orde en dekte winkels de niet-essentieele goederen af die men verkocht. Hier probeert men de wetgeving bewust te omzeilen.
Daar kan ik niet omheen neequote:Op woensdag 16 december 2020 12:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Laten we het erop houden dat het in ieder geval niet 'niets' is
Ja, of zouden ze samen de zorghoek van het Kabinet ondermijnen?quote:
Dat laatste is hier ook het geval toch?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Men gaat de regels aanpassen om die reden begrijp ik uit een ander topic.
Het toont wel de mentaliteit, in het VK was dit nergens aan de orde en dekte winkels de niet-essentieele goederen af die men verkocht. Hier probeert men de wetgeving bewust te omzeilen.
quote:Transavia stopt niet zomaar met vliegen
Transavia vliegt nu nog ongeveer acht keer per week naar de Canarische Eilanden. Dat gebied stond nog op code geel, maar is nu ook oranje. "We zullen nooit zomaar stoppen met de vluchten", zegt een woordvoerder van de maatschappij.
Transavia vliegt ook nog op andere landen die al langer op oranje staan. "We bekijken of we nog verdere aanpassingen in ons netwerk doen."
Ten opzichte van dezelfde tijd vorig jaar vliegt Transavia nog ongeveer 20 procent van het netwerk, met 15 procent van de passagiers.
Hele kleintjes slapen nog regelmatig, iets groter kunnen ze in de box spelen, nog groter, filmpje kijken of spelen met blokken of wat ze ook leuk vinden. Daar hoef je echt niet 24 uur bovenop te zitten.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:59 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Als ze groter worden niet. In het begin heb je er zonder KDV of andere vormen van opvang toch wel echt een behoorlijke dagtaak aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |