abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 december 2020 @ 11:54:22 #1
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196761515
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 16 december 2020 @ 11:55:02 #2
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_196761532
Wat een ochtend :')
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:55:15 #3
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196761539
Tja voor heel veel mensen die niet op de grachten wonen of ergens op een mooie stolp boerderij is de Action en Wibra tamelijk essentieel. Dit nog los dat het ondernemers zijn.

quote:
Bron: nu.nl 16dec20 11u42
Het kabinet wil ingrijpen om grote koopjeswinkels te sluiten zoals Wibra en Action. De winkelketens wilden open blijven, maar dan alleen om essentiële producten aan te bieden.

Het kabinet kondigde maandag de sluiting van alle niet-essentiële winkels aan om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Onder meer supermarkten, apotheken, opticiens en bedrijven die levensmiddelen verkopen mogen openblijven
Het hele plan is nergens op gebaseerd, komt voort uit een onderbuik en wordt er ten voordele van grote webketens doorheen gedrukt. Mensen worden gedwongen om, tegen meer kosten, alles online te doen.
zodat er straks een paar zuilen overblijven die dan hun prijzen kunnen verhogen.

Las zonet dat Jef Bezos, ja die van Amazon, zijn vemrogen zag groeien van $111Miljard naar 188Miljard doordat Corona voor meer online zorgde.

Rutte zegt: koop bij de lokale ondernemer... ik vraag welke ?
Ik zie exclusieve winkels en supermarkten die dus omzet weghalen die Action en Wibra hadden.
Je mag het hier niet zeggen... maar het heeft een vorm van jaag de lokale ondernemer definitief de handel uit
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196761548
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Niemand wordt natuurlijk geacht zoveel te werken dat er niet voor een kind gezorgd kan worden. Dat zijn uiteraard allemaal keuzes.
Dan kun je dus niet meer werken. Want een kind heeft 24/7 verzorging nodig.
Je kunt dat normaliter prima geregeld hebben en plots voor deze situatie komen te staan.
pi_196761556
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:45 schreef Gia het volgende:

[..]

En zo moet het, inderdaad.

Niet en masse de kinderen bij de grootouders dumpen, want als je zus en broer ook hun kinderen daar dumpen, zijn dat weer heel veel contacten die bij opa en oma terecht komen.

Ik denk ook niet dat het hem zit in één contactmonent, maar met vele.
Bijvoorbeeld, in de trein, op je werk, in de kantine, even naar de bakker, de slager, de supermarkt, nog even de kapper en dan de kinderen ophalen bij opa en oma. Je broer en zus zijn er ook voor hun kinderen. Even kopje koffie met z'n allen en naar huis.
's Avonds nog even naar de sportschool, thuis douchen en naar bed.

Weet je hoeveel contactmomenten dat zijn en met hoeveel mensen die weer contact hebben gehad.
Hier hetzelfde. Vrouw werkt in de zorg, dus in principe mag ik ze naar de BSO brengen. Maar verzoek is toch om het proberen zelf te regelen.

Volgende week is het kerstvakantie. Is het qua werk ook wel wat rustiger en zal ik mijn werk wat meer spreiden over de dag. Ik laat ze niet naar de BSO gaan.

Na de kerstvakantie is het wel een dingetje. Altijd drukke periode qua werk. Maar als ik ze naar de BSO stuur missen ze de online lessen. Dat wil ik ook niet op mijn geweten hebben.

Ook dan ga ik proberen mijn werk te combineren met het lesgeven van mijn kinderen. Dat worden lange dagen, maar het moet gewoon en we gaan dat fixen.

Ik hoop dat iedereen zijn steentje uitzichzelf wil bijdragen om uit deze pandemie te komen en niets steeds het grijze gebied opzoeken. Alleen met elkaar komen we snel uit deze lockdown. Of het kabinet nou goed of slecht beleid voert doet er niet toe. Uiteindelijk moet het volk het doen, wij verspreiden het virus.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:56:17 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196761569
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer.
4 ton is in veel regio's niks in de huidige markt, en ja dan moet je er wel allebei stevig aantrekken anders krijg je je hypotheek niet eens rond.

Het is makkelijk praten als je geen idee hebt wat een huis kost of wat daarbij komt kijken financieel.
Waar heb je het over man, daar koop je zelfs in Bloemendaal en Amsterdam nog leuk voor.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196761582
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Niemand wordt natuurlijk geacht zoveel te werken dat er niet voor een kind gezorgd kan worden. Dat zijn uiteraard allemaal keuzes.
Wij hebben begin dit jaar ons huis verkocht, nieuwe huis wordt gebouwd. Doordat we niet in aanmerking komen voor sociale huur (wat je al snel niet komt) moeten we huren in de vrije sector. De prijzen van huur in de vrije sector zijn al gauw 1000+, zonder nutsvoorzieningen. Indien je in een grote stad woont stukken hoger. Dat is een niet heel bijzonder rijtjeshuis van zo'n 90m2.

Ik kan me heel goed voorstellen dat er veel mensen zijn die met zijn 2en fulltime moeten werken om rond te komen, zeker als ze een slechter betaalde baan hebben.
pi_196761587
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:56 schreef Dven het volgende:

[..]

Waar heb je het over man, daar koop je zelfs in Bloemendaal en Amsterdam nog leuk voor.
Dat ligt aan de defnitie van leuk dan toch.
pi_196761599
Fijn dat het kabinet meteen ingrijpt, vooral voor die kleine lokale ondernemers is zo'n actie van de Actions en Wibra's van deze wereld niet te verkopen...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196761602
quote:
80s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:57 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Hehehe, nogal, ja :)
  woensdag 16 december 2020 @ 11:58:23 #11
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196761607
Goed dat ze die winkels alsnog via de omweg willen gaan sluiten.
Ik begrijp de ondernemers, maar ik word ook een beetje moedeloos dat er continu grenzen worden gezocht en schijnbaar het verhaal en de noodzaak van een lockdown gewoon niet doordringen. Mensen gaan doodleuk shoppen als ze de kans krijgen; geef die ruimte dan ook niet.

Niet een bord voor de kop, maar een hele spoorbiels.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  woensdag 16 december 2020 @ 11:58:30 #12
3542 Gia
User under construction
pi_196761608
quote:
80s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:55 schreef F.Sinatra het volgende:

Dan kun je dus niet meer werken. Want een kind heeft 24/7 verzorging nodig.
Je kunt dat normaliter prima geregeld hebben en plots voor deze situatie komen te staan.
Ik heb 2 kinderen groot gebracht, geen kdv en die hadden echt geen 24/7 aandacht nodig.
pi_196761612
De vraag is nu natuurlijk: Wie is de Mol? Mona of Eric?
pi_196761615
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:56 schreef Dven het volgende:

[..]

Dan ligt de defenitie van leuk wel vrij laag... want je moet ook nog overbieden. Dus misschien iets onder 50m2.
pi_196761620
quote:
11s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:41 schreef Benny het volgende:
Weet iemand een nice dashboard voor de besmettingen in Duitsland?

In Nederland hebben we een fanatieke datanerds die vette dashboards hebben gebouwd. Die moeten er voor Duitsland ook wel zijn, toch?
Hier de stand van zaken wat betreft IC-bedden etc.

IC Duitsland

(iets naar beneden scrollen)
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_196761634
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb 2 kinderen groot gebracht, geen kdv en die hadden echt geen 24/7 aandacht nodig.
Als ze groter worden niet. In het begin heb je er zonder KDV of andere vormen van opvang toch wel echt een behoorlijke dagtaak aan.
pi_196761635
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:57 schreef TheVulture het volgende:
Fijn dat het kabinet meteen ingrijpt, vooral voor die kleine lokale ondernemers is zo'n actie van de Actions en Wibra's van deze wereld niet te verkopen...
Men gaat de regels aanpassen om die reden begrijp ik uit een ander topic.

Het toont wel de mentaliteit, in het VK was dit nergens aan de orde en dekte winkels de niet-essentieele goederen af die men verkocht. Hier probeert men de wetgeving bewust te omzeilen.
pi_196761640
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:58 schreef TheVulture het volgende:
De vraag is nu natuurlijk: Wie is de Mol? Mona of Eric?
Is dat een vraag?
zie email 27 oktober
  woensdag 16 december 2020 @ 12:00:45 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196761665
quote:
80s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:57 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Laten we het erop houden dat het in ieder geval niet 'niets' is :)
  woensdag 16 december 2020 @ 12:00:56 #20
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196761668
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het toont wel de mentaliteit, in het VK was dit nergens aan de orde en dekte winkels de niet-essentieele goederen af die men verkocht. Hier probeert men de wetgeving bewust te omzeilen.
Ah, ik begreep dat de action etc dat ook wilde doen. Als ze ook gewoon niet essentiële zaken verkopen dan ligt het anders ja.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196761685
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Laten we het erop houden dat het in ieder geval niet 'niets' is :)
Daar kan ik niet omheen nee ;)
Maar ik denk dat de meeste mensen een ambitie hebben die verder gaat dan 'niet niets' ;)
pi_196761693
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is dat een vraag?
Ja, of zouden ze samen de zorghoek van het Kabinet ondermijnen? :9
pi_196761697
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat laatste is hier ook het geval toch?
  woensdag 16 december 2020 @ 12:02:25 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196761700
We hebben het over de hardheadedness van grote winkelketens, maar Transavia kan er ook wat van:

https://www.nu.nl/economi(...)oor-code-oranje.html

quote:
Transavia stopt niet zomaar met vliegen
Transavia vliegt nu nog ongeveer acht keer per week naar de Canarische Eilanden. Dat gebied stond nog op code geel, maar is nu ook oranje. "We zullen nooit zomaar stoppen met de vluchten", zegt een woordvoerder van de maatschappij.

Transavia vliegt ook nog op andere landen die al langer op oranje staan. "We bekijken of we nog verdere aanpassingen in ons netwerk doen."

Ten opzichte van dezelfde tijd vorig jaar vliegt Transavia nog ongeveer 20 procent van het netwerk, met 15 procent van de passagiers.
|:(
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 16 december 2020 @ 12:02:33 #25
3542 Gia
User under construction
pi_196761705
quote:
80s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:59 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Als ze groter worden niet. In het begin heb je er zonder KDV of andere vormen van opvang toch wel echt een behoorlijke dagtaak aan.
Hele kleintjes slapen nog regelmatig, iets groter kunnen ze in de box spelen, nog groter, filmpje kijken of spelen met blokken of wat ze ook leuk vinden. Daar hoef je echt niet 24 uur bovenop te zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')