Dat bepaalt het kabinet door ervoor te kiezen dat het wel mag, maar niet handig is.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, kan. En zo heeft iedereen zijn eigen uitzonderingen. Dat kan dus niet. Want wie bepaalt dan dat de bewuste uitzondering wel of niet oké is?
Ik vind het in dit geval heel logisch dat ze hier over aan de bel trekken, de basisschool sluiting is naar mijn mening echt te vergaand.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Die OMT leden moeten zich beperken tot een adviserende rol. Niet na afloop je gram proberen te halen via de media. Dat helpt niet.
Op basis van het invullen van een appquote:Op woensdag 16 december 2020 12:28 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/c/538090268/
Het LUMC meldt dat scholieren superverspreiders zijn.
Ik vind rebelse tokkies dan ook weer niet echt constructief, als ik eerlijk ben.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
deuger kan je gewoon ook positief zien......en gewoon niet zoveel van die rebelse tokkies aantrekken die het eventueel zeggen.
quote:Op woensdag 16 december 2020 13:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je gaat ook niet naar werk en ontmoet ook geen vrienden. Als je niet teveel de toerist uithangt is de vakantieganger niet het grootste probleem.
Dat kun je inderdaad beter aan de politiek over laten dan komt het helemaal goed.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:26 schreef miss_sly het volgende:
Mensen moeten niet hun eigen uitzonderingen bepalen.
Nou ja, ik ben het met je eens dat een verschil van perceptie legitiem kan zijn. Wat voor de één een grote persoonlijke opoffering is, is voor de ander wellicht een eenvoudige opgave. Maar het zou misplaatst zijn om de regels en richtlijnen te reduceren tot louter perceptie. Bij 'werk thuis tenzij het niet anders kan' heb je op z'n minst de morele plicht om je af te vragen of het écht niet anders kan. Als bijvoorbeeld een werkgever dat niet doet, dan mag die daar gerust op aangesproken worden. En de persoon die zo'n werkgever aanspreekt hoef je dan niet te verwijten een 'deuger' te zijn. Da's de omgekeerde wereld.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:23 schreef Vallon het volgende:
Wat hier keer op keer botst zijn de perceptie, mening en perspectief die zaken onvermoed meebrengen.
Hoeveel eiersnijders koop je daarvoor?quote:Op woensdag 16 december 2020 13:28 schreef Benny het volgende:
Mijn vriendin heeft vandaag de zorgbonus ontvangen
Ja ik ook. 6.000 ontbrekende testen * 12,5% positief.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou weer over? Ik bedoel dat de cijfers gisteren incompleet waren vanwege de zoveelste storing.
Misschien moeten we dan maar een communistische dictatuur gaan vestigen hier. Dan zijn alle regels hetzelfde voor iedereen.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, kan. En zo heeft iedereen zijn eigen uitzonderingen. Dat kan dus niet. Want wie bepaalt dan dat de bewuste uitzondering wel of niet oké is?
Rondje van Bennyquote:Op woensdag 16 december 2020 13:28 schreef Benny het volgende:
Dat wordt mooi spenden aan Eiersnijders voor de Action weer dicht is!quote:Op woensdag 16 december 2020 13:28 schreef Benny het volgende:
Nee hoor. Action is ook gewoon open.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:27 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Sorry, maar ik moest hier om lachen![]()
HEMA mag als enige nog open dus ?
Al weer teruggedraaid door de overheidquote:Op woensdag 16 december 2020 13:30 schreef Lemsterr het volgende:
[..]
Nee hoor. Action is ook gewoon open.
Meteen naar de stad en shoppen?quote:Op woensdag 16 december 2020 13:28 schreef Benny het volgende:
Ik ben van mening dat mensen vooral op zichzelf zouden moeten letten. Ik kan ook wel een heleboel vinden over anderen, of ze het in mijn ogen goed of fout doen, maar dat is verder niet echt van belang, wat ik vind.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Prima, en dat erken ik. Maar waarom pak jij dan alleen de zin met het woord 'deugers' uit mijn post zonder de context waar ik uitleg waarom het zo voelt? Waarom is het nodig zo te reageren op een woord wat voor jou overkomt als een zwaktebod?
Tuurlijk ben ik ook niet zonder fouten, absoluut niet. Het woord 'deugers' dekte voor mij het beste de lading. Had ik een ander woord moeten gebruiken? Had gekund.
Met 'deugers' bedoel ik de groep mensen die vindt dat zij anderen aan moeten spreken op het niet dragen van een mondkapje terwijl ze 'm onder de neus hebben. De mensen die nog even snel voor sluiting gezellig met het gezin de stad in gaan om de inkopen voor kerst te doen terwijl ze roepen om een lockdown.
Dat deugers voor jou niet het juiste woord is is vervelend, maar het is ook niet nodig zo te reageren op me.
Dat zou mij dan weer meevallen, want ik dacht dat het om 6.000 positieve testen ging.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ja ik ook. 6.000 ontbrekende testen * 12,5% positief.
Nee hoor.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Al weer teruggedraaid door de overheid
Dat snap ik, ik had niet verwacht dat ie zo over zou komen, maar ik snap wel wat je bedoelt. Zal er beter op lettenquote:Op woensdag 16 december 2020 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat mensen vooral op zichzelf zouden moeten letten. Ik kan ook wel een heleboel vinden over anderen, of ze het in mijn ogen goed of fout doen, maar dat is verder niet echt van belang, wat ik vind.
En ja, ik zie ook in deze topicreeks veel mensen die graag een ander de maat nemen. Zowel in het topic als de mensen die ze 'in het wild' tegen komen. Soms reageer ik daar dan op, zoals net op jou, omdat ik het zo ontzettend jammer vind dat je je dan van zo'n term bedient.
🙎♂️"Hoe wil je je ei? Gekookt, gebakken of bevrucht?"quote:Op woensdag 16 december 2020 13:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat wordt mooi spenden aan Eiersnijders voor de Action weer dicht is!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap dat je dat doet, dat blijkt uit je posts.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En ik zeg dat het niet zo zwart wit is en vakantie in veel gevallen twee weken in een rustiger en minder dichtbevolkt gebied plaatsvindt.
Dat juich ik toe, ipv rücksichtslos adviezen volgen zonder zelf na te denken.
Ik weet niet of het duidelijk is waar het nou precies om gaat. We zullen het straks wel zien.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zou mij dan weer meevallen, want ik dacht dat het om 6.000 positieve testen ging.
De media noemde 6000 positieve, maar de vorige keer klopte dat ook niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zou mij dan weer meevallen, want ik dacht dat het om 6.000 positieve testen ging.
Ze moeten nog dicht gaan dan. De deuren waren iig open. En er waren klanten.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:32 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)iet-openen~acac8f70/
Ben je niet zo slim? Blijf thuis. In andere gevallen: gebruik je verstand.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar wanneer is het oké dat mensen zelf nadenken, en wanneer niet?
Helaas overschatten de meeste zichzelf!quote:Op woensdag 16 december 2020 13:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ben je niet zo slim? Blijf thuis. In andere gevallen: gebruik je verstand.
Betreffende winkels zijn inmiddels in brand gestoken en alle klanten zijn in isolatie gezet.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:34 schreef Lemsterr het volgende:
Ze moeten nog dicht gaan dan. De deuren waren iig open. En er waren klanten.
Dan moet de omzet van het Kruitvat ook nog eens goed bekeken worden.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is altijd goed als mensen zelf nadenken.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap dat je dat doet, dat blijkt uit je posts.
Er zijn ook genoeg mensen die denken dat ze prima naar de winkel kunnen als het op een rustig moment is en als ze een mondkapje dragen en 1,5 meter afstand houden. Het probleem is dat het op individuele basis misschien wel kan, maar dat de uitkomst van zo'n collectieve gedachtegang onwenselijk kan zijn. En daar is de overheid dan voor, om dat coördinatieprobleem op te lossen. Individueel maling aan een regel of richtlijn hebben is geen probleem, maar als we het allemaal gaan doen is de cirkel rond.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap dat je dat doet, dat blijkt uit je posts.
Ik zie niet helemaal wat communistische dictatuur te maken heeft met hetzelfde zijn van de regels voor iedereen. Is dat niet in principe zo, in een land waarin we samenleven? Het is ook niet zo dat ik 140 km/uur mag rijden en jij maar 80.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:30 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Misschien moeten we dan maar een communistische dictatuur gaan vestigen hier. Dan zijn alle regels hetzelfde voor iedereen.
Die black friday shoppers waren inderdaad niet zo slim. Je kunt nagaan dat het niet zo slim is om dan naar Amsterdam te gaan. Ik hou sowieso niet van drukte dus die had ik voor corona ook wel gemeden. Ik heb geen geduld om in zo'n lange rij te gaan staan. Dan kom ik later wel terug. En blijkbaar besmet ik door dit gedrag ook geen andere mensen.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Helaas overschatten de meeste zichzelf!
Het is ook lastig. Een vriend van me geeft online les en doet dat vanaf ons kantoor, omdat het internet daar beter is en hij de beschikking over een whiteboard heeft. Hij is daar dan alleen, want ik werk sowieso thuis. Is daar wat mis mee? Lijkt me niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik werk 2 dagen in de week bij mijn schoonmoeder thuis (terwijl ze er niet is). Formeel gezien niet handig, want ik blijf niet thuis. Daar staat tegenover dat ik anders nagenoeg geen enkele mogelijkheid heb om rustig te werken, dus voor mij voelt die uitzondering oké ja.
Vanaf eind januari kunnen wij ons toegangskaartje voor festivals en vliegreizen downloaden. Hoera, indirecte vaccinatieplicht.quote:Elke Nederlander kan eind januari 'vaccinatiebewijs' downloaden
Het wordt vanaf eind januari mogelijk om je eigen gegevens over je vaccinatie tegen het coronavirus in te zien, meldt het RIVM. Via een website kan er met DigiD worden ingelogd. De gegevens kunnen worden gedownload om bijvoorbeeld te dienen als bewijs van vaccinatie.
De gegevens komen uit een database waarin wordt bijgehouden wie welk vaccin heeft gekregen. Die database is eind deze maand klaar. Volgens het RIVM is de registratie direct bij de eerste prik belangrijk om eventuele bijwerkingen en de vaccinatiegraad te kunnen monitoren.
Naar verwachting zullen zo'n 225.000 zorgverleners vanaf begin januari worden gevaccineerd. Na drie weken krijgen zij een tweede prik. Zodra zij die tweede prik gehad hebben, kunnen zij dus hun gegevens downloaden.
https://nos.nl/artikel/23(...)wijs-downloaden.html
Winkels mogen alleen open dus als minimaal 70% van de omzet uit essentiële producten bestaat.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe dat dan in beide gevallen met de Hema zit.quote:Een uitzondering blijft gelden voor bredere winkels die een aparte afdeling hebben voor levensmiddelen. Die moet dan wel een eigen ingang hebben om open te mogen.
Zin in festivalsquote:Op woensdag 16 december 2020 13:38 schreef maan_man het volgende:
[..]
Vanaf eind januari kunnen wij ons toegangskaartje voor festivals en vliegreizen downloaden. Hoera, indirecte vaccinatieplicht.
Had het niet beter kunnen verwoorden. Dat probeer ik dus ook niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg mensen die denken dat ze prima naar de winkel kunnen als het op een rustig moment is en als ze een mondkapje dragen en 1,5 meter afstand houden. Het probleem is dat het op individuele basis misschien wel kan, maar dat de uitkomst van zo'n collectieve gedachtegang onwenselijk kan zijn. En daar is de overheid dan voor, om dat coördinatieprobleem op te lossen. Individueel maling aan een regel of richtlijn hebben is geen probleem, maar als we het allemaal gaan doen is de cirkel rond.
Weer zo’n halve maatregel. Wat een slappe hap allemaal toch weer.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Je ziet wat daar van komtquote:Op woensdag 16 december 2020 13:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kruidvat is een drogisterij en die mogen sowieso open zijn.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:35 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Dan moet de omzet van het Kruitvat ook nog eens goed bekeken worden.
Festivals hou ik sowieso niet van. Dat dringen om een biertje te bemachtigen. Slecht voor mijn humeur.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zin in festivals![]()
Verder staat natuurlijk nergens wat je nu weer beweert.
Dit in combinatie met het IRMA project vind ik wel een beetje gevaarlijk (en beetje China-achtig), ondanks de goede bedoelingenquote:Op woensdag 16 december 2020 13:38 schreef maan_man het volgende:
[..]
Vanaf eind januari kunnen wij ons toegangskaartje voor festivals en vliegreizen downloaden. Hoera, indirecte vaccinatieplicht.
Het verschilt denk ik ook sterk per filiaal. De ene Hema is de andere niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe dat dan in beide gevallen met de Hema zit.
Hé, dat is je richtlijn van maanden geleden!quote:Op woensdag 16 december 2020 13:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Prima, klinkt als een mooi systeemquote:Op woensdag 16 december 2020 13:38 schreef maan_man het volgende:
[..]
Logisch gevolg. Wat moet je met een bewijs als je het nergens moet tonen.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zin in festivals![]()
Verder staat natuurlijk nergens wat je nu weer beweert.
Er zijn ook bierfestivals daar is het heel makkelijk om aan bier te komen.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:41 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Festivals hou ik sowieso niet van. Dat dringen om een biertje te bemachtigen. Slecht voor mijn humeur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |