Da's duur en best ingewikkeld (complex bloedonderzoek) en antilichamen zeggen in principe niets over dan de mate van werking, weerbaarheid noch of iemand besmettelijk is/kan zijn.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:40 schreef Dutchguy het volgende:
Stomme vraag misschien maar waarom wordt er niet getest op antistoffen bij degenen die vermoeden het gehad te hebben? Je zou zo wat positiviteit in de maatschappij kunnen brengen misschien aangezien het volgens Van Dissel uiterst zeldzaam is dat iemand voor de tweede keer besmet wordt.
Don't feed the troll.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat je het uit je strot krijgt zeg.
Klopt, maar het antistoffen verhaal is wel redelijk uit beeld aan het verdwijnen nu alle ogen op het vaccin gericht zijn. Helemaal nu dat inenten ws. veel langer gaat duren en er wachtlijsten zullen ontstaan naar verwachting zou je degenen die de ziekte al doorstaan hebben (vaak zonder symptomen) er nu al uit moeten kunnen halen.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:48 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze doen random anti-gen testen bij de bevolking met de pienterstudie en bij sanquin bloedbank. Op dit moment zijn ongeveer 2 miljoen mensen al besmet geweest, maar inmiddels zijn het natuurlijk al veel meer, eerder 3miljoen+ maar het duurt even voordat dat aangetoond kan worden via bloedtesten.
Aan het spiegelen?quote:Op woensdag 16 december 2020 12:52 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zwelgen in zelfmedelijden. Ik ben er klaar mee.
Gewoon thuisblijven is de boodschap. Gewoon doen dus. Niet zaniken * ja maar ik wil zo graag in het buitenland wandelen.* Kinderachtig drammen dat je persé naar het buitenland MOET. Blijf thuis!quote:Op woensdag 16 december 2020 12:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En waarom is het zo erg dat je in Frankrijk wandelt ipv in Nederland?
Is corona daar dodelijker ofzo?
Autoritatief moet niet worden verward met autoritair - dat is echt iets anders. En het niet kunnen stellen van grenzen zou je permissief noemen. Die ouders zijn er wel, maar het is - geheel tegen de beeldvorming in - een minderheid van Nederlandse ouders die geen grenzen kunnen stellen.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
? ik kom die dan zelden tegen, geloof ik. Niemand kan nog grenzen stellen tegenwoordig.
Dat ben ik met je eens, maar wat ik ter discussie stel is die grens. Wat er als reactie op het ter discussie stellen van die grens komt is: "We zitten in een pandemie" (ofwel, niet zeiken)quote:Op woensdag 16 december 2020 12:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als mensen beseffen dat het een pandemie is hoef je het idd niet te zeggen. Alleen veel mensen nemen het nog steeds niet serieus. Tijdens een pandemie gelden er andere regels en prioriteiten. Dan nog steeds is er een grens en kan er over gediscussieerd worden. Voor velen is het nog steeds: Ikke, Ikke en Ikke.
had niet gehoeven als wequote:Op woensdag 16 december 2020 12:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Gewoon thuisblijven is de boodschap. Gewoon doen dus. Niet zaniken * ja maar ik wil zo graag in het buitenland wandelen.* Kinderachtig drammen dat je persé naar het buitenland MOET. Blijf thuis!
de zomervakantie is ook een bron van besmetting gebleken. Denk ff na... Neem geen risico. Hou eens op met dat egoïstische denken dat JIJ het echt heul erg nodig hebt en dat het echt,echt,echt geen kwaad kan.
Mensen die zo denken en zich gedragen hebben veel ellende op hun geweten.
De term 'deugers' begint ook vermoeiend te worden.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:57 schreef chratnox het volgende:
De hoeveelheid 'deugers' die vinden dat zij alles goed doen en anderen alles verkeerd begint wel vermoeiend te worden.
ik kan gewoon een bloedtest bij mijn huisarts aanvragen.....gaat dan wel van je eigen risico af.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Da's duur en best ingewikkeld (complex bloedonderzoek) en antilichamen zeggen in principe niets over dan de mate van werking, weerbaarheid noch of iemand besmettelijk is/kan zijn.
Ik blijf het herhalen: het virus/besmetting kan wel vastgesteld worden wat niets zegt over besmettelijkheid noch gevolgen of erger. Het is en blijft geneeskunde die in de praktijk niets zeker kan stellen voor het individu.
Dat probleem van zeldzaam is nu net waar de schoen wringt (perceptie).... dat is nu dus nog een veronderstelling en gaat ook voorbij aan de termijn. Laten we en statement over een jaar of 2 dat herbezien, tot die tijd is er niets over te zeggen dan een uitspraak op grond van inzichtelijke veronderstelling (als het virus doet wat men denkt van andere virussen).
Ik denk dat de ontmoeting irl tegenvalt: het is waarsch. een bleek, angstig pubertje van 17.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik wil met hem meeten... kan ik ergens mijn frustratie kwijt!![]()
![]()
Net als het selectief quoten. Als je verontwaardigd wil doen over mn post, reageer dan op mn post maar trek niet een stukje uit zn verband.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De term 'deugers' begint ook vermoeiend te worden.
Die term deugt niet meer neequote:Op woensdag 16 december 2020 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De term 'deugers' begint ook vermoeiend te worden.
Ik hoor geen argumenten. Wel veel emotie. Laat dat eens achterwege.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Gewoon thuisblijven is de boodschap. Gewoon doen dus. Niet zaniken * ja maar ik wil zo graag in het buitenland wandelen.* Kinderachtig drammen dat je persé naar het buitenland MOET. Blijf thuis!
de zomervakantie is ook een bron van besmetting gebleken. Denk ff na... Neem geen risico. Hou eens op met dat egoïstische denken dat JIJ het echt heul erg nodig hebt en dat het echt,echt,echt geen kwaad kan.
Mensen die zo denken en zich gedragen hebben veel ellende op hun geweten.
Laten we wel wezen, heel Nederland is voor een lockdown maar zelf logisch nadenken is al moeilijk. Als ik de nieuwsberichten en items op tv mag geloven is het helemaal geen kritiek op de lockdown maar dan komt er bij RTL nieuws zo’n leuk itempje voorbij waarin het wordt gevraagd aan mensen die aan het winkelen zijn. Ja dat is vrij hypocriet.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar wat ik ter discussie stel is die grens. Wat er als reactie op het ter discussie stellen van die grens komt is: "We zitten in een pandemie" (ofwel, niet zeiken)
Ik heb 't volgens mij al vaker in dit topic gezegd, ik zoek de grenzen niet op, ik beweeg voor zover mogelijk binnen die grenzen. Maar ondertussen ben je al een aso als je ook maar kijkt naar die grens zonder er overheen te gaan.
De hoeveelheid 'deugers' die vinden dat zij alles goed doen en anderen alles verkeerd begint wel vermoeiend te worden.
Je perspectief verandert denk ik als artsen je leven hebben gered of als verpleegkundigen goed voor je zieke geliefde hebben gezorgd. Ik krijg in tegenstelling tot veel mensen een fijn gevoel bij een ziekenhuis omdat ik grote waardering heb voor kundigheid, warmte en inzet van de mensen die er werken.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat je het uit je strot krijgt zeg.
Ben het niet met je eens. Maar vertel : wat voor argument is er voor de noodzaak om in het buitenland op vakantie te gaan ? Is dat een levensbehoefte ? Worden ze ziek of gaan ze dood als de vakantie 1 x niet kan doorgaan ?quote:Op woensdag 16 december 2020 13:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik hoor geen argumenten. Wel veel emotie. Laat dat eens achterwege.
Als je je aan de regels houdt maakt het niet uit of je dat in Frankrijk doet of in Nederland. En op een rustige camping loop ik bijvoorbeeld minder kans op besmetting dan in de stad hier.
Dus zo zwart wit als jij het nu doet overkomen is het helemaal niet.
Gecondoleerd, wel fijn dat dat in elk geval nog kon.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je perspectief verandert denk ik als artsen je leven hebben gered of als verpleegkundigen goed voor je zieke geliefde hebben gezorgd. Ik krijg in tegenstelling tot veel mensen een fijn gevoel bij een ziekenhuis omdat ik grote waardering heb voor kundigheid en warmte van de mensen die er werken.
En ik vind het ook tof dat we dierenzorg als essentieel zien. Onze kat is net door de dierenarts ingeslapen.
't Is een fijn land, Nederland, ondanks al die zeikerds die het beter weten en aan eigenrichting doen. Ook die sluit ik in mijn hart.
Hij vergeet ook even dat het parttimen vooral komt omdat het niet fulltime te doen is.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:52 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar jouw mening vandaan komt waarop je baseert dat het ze het niet zo druk hebben. Laat staan de mentale belasting.
Nou ja, de zgn. deugers zijn vermoedelijk niet de gehele bevolking dus zo simpel is het ook weer niet, natuurlijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, heel Nederland is voor een lockdown maar zelf logisch nadenken is al moeilijk. Als ik de nieuwsberichten en items op tv mag geloven is het helemaal geen kritiek op de lockdown maar dan komt er bij RTL nieuws zo’n leuk itempje voorbij waarin het wordt gevraagd aan mensen die aan het winkelen zijn. Ja dat is vrij hypocriet.
Als de deugers echt allemaal deugers zouden zijn, was een lockdown wellicht niet eens nodig geweest. Er is, ook hier op dit forum, bijna niemand te vinden die zich maandenlang vrijwillig op laat sluiten in huis.
Met het vingertje wijzen is pure hypocrisie. Het zou ons juist, ook als Nederland, sieren als we eens wat verder zouden durven kijken.
Nee, maar er hoeft ook geen noodzaak te zijn. Zeker als het potentieel kan leiden tot een lagere kans op besmetting zeg ik: doen! Ook zonder noodzaak.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ben het niet met je eens. Maar vertel : wat voor argument is er voor de noodzaak om in het buitenland op vakantie te gaan ? Is dat een levensbehoefte ? Worden ze ziek of gaan ze dood als de vakantie 1 x niet kan doorgaan ?
Misschien halen ze 30% van hun omzet uit de verkoop van poffertjes.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:06 schreef leolinedance het volgende:
Hoezo zouden pretparken open mogen blijven?
quote:Op woensdag 16 december 2020 12:50 schreef maan_man het volgende:
[..]
De zorg heeft wel een geoliede pr-machine. Waar komt toch dat misverstand vandaan dat zij zich kapot werken? De zorg, het leger van parttimers dat de grootste crisis van WOII moet bestrijden.
Soms is zelfs eenrichtingsverkeer blijkbaar zo slecht nog niet / een noodzakelijk kwaad.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat de zorgmedewerkers niet klaar met jou zijn als je toch zorg nodig hebt....
Mwah... heb er ook gebruik van moeten maken, maar kan niet zeggen dat iedere zorgmedewerker met warmte werkt. Er zijn er ook die gewoon van 9 tot 5 hun uren maken. Desalniettemin heel blij dat ze er zijn.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je perspectief verandert denk ik als artsen je leven hebben gered of als verpleegkundigen goed voor je zieke geliefde hebben gezorgd. Ik krijg in tegenstelling tot veel mensen een fijn gevoel bij een ziekenhuis omdat ik grote waardering heb voor kundigheid, warmte en inzet van de mensen die er werken.
En ik vind het ook tof dat we dierenzorg als essentieel zien. Onze kat is net door de dierenarts ingeslapen.
't Is een fijn land, Nederland, ondanks al die zeikerds die het beter weten en aan eigenrichting doen. Ook die sluit ik in mijn hart.
Dat is een oud artikel van maandag, denk na het lekken van de maatregelen maar voor de officiële bekendmaking.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:06 schreef leolinedance het volgende:
Efteling bedolven onder vragen, maar nog veel onduidelijkheid: 'Neem alleen contact op als het noodzakelijk is’
https://www.ed.nl/tilburg(...)APzFY-sKSRdy_0EGoLrc
Hoezo zouden pretparken open mogen blijven?
https://www.ed.nl/tilburg(...)n-wel-door~a7efcb6e/quote:De Efteling sluit - zoals alle attractieparken in Nederland - van 15 december tot 19 januari de deuren. Niet alleen het park gaat dicht, maar ook het Efteling Hotel en Efteling Loonsche Land.
Sinds dinsdag is de harde lockdown een feit. Scholen, niet-essentiële winkels, sportscholen en zogenoemde doorstroomlocaties zoals pretparken en bioscopen blijven tot 19 januari dicht. Dit betekent ook dat de Efteling dit jaar niet meer zal openen.
Kost dat niet een hoop extra mankracht terwijl het op dit moment niet iets oplost/voorkomt. Snap de keuze op zich wel al ben ik zelf ook wel benieuwd eigenlijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:43 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar het lijkt me idealer dat mensen zich net bij de PCR testen ook via zo'n site zo'n test aan kunnen vragen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |