abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196753052
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• B.ertha: C./smurf, eind december
• Lenny_Leonard: kleine sultan, begin januari
• Zo-is-dat, prulleke, 26 februari
• _aurum_, Miepie, half maart
• LastRequest: Mini, half maart
• QuattroF: Y/Frummel, 31 maart
• madam-april: kleine dondersteen, 2 juli
• Nolita: L., 15 juli
• Hilmo: F., 30 juli
• NicolasJoy, 5 september
• tpopml: "Mickey", 7 september
• Miezziej: Loempia, 20 september
• Seven.,: Colin, 25 september
• Smart_ass: Bubbles, 30 september
• LittleTeaCup: Ootje, 5 oktober
• SQ: "Goud", 7 oktober
• Peejtur: LL, 18 oktober
• MaJo: Aapie, 24 oktober
• PKM: "Poffertje", 4 november
• D.U.M.A.N.: Z., 28 november

[ Bericht 0% gewijzigd door Nolita op 15-12-2020 20:39:01 ]
pi_196753086
De laatste Posts:

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:31 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer alleen maar gehuild bij de Baak :') Was wel zwanger, laten we het daar op gooien.
[..]

De mijne is 9 maanden en draagt maat 80... iedereen zegt ook dat ze lang is. Zo vreemd, wij zijn dat namelijk niet. Volgende week eindelijk (na een paar maanden) weer eens een afspraak op het CB, dan zullen we eens kijken of en hoe ze tussen de lijntjes past.

Ik vind het zo jammer dat mini niet meer naar de opvang mag na vandaag. We redden ons wel met hulp van opa's en oma's en wat vrije dagen opnemen.. maar ze vindt het zo leuk bij de juffies en kindjes ;(
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:33 schreef Nolita het volgende:
Bijzonder hè, wij zijn ook maar klein. Morgen cb, ben ook eens benieuwd.

Ik vind het ook jammer voor de kindjes mbt de opvang. Vooral voor peuter die het nu heel bewust echt mist. Ze vraagt naar de andere kindjes, maar ook om te zwemmen en om naar opa en oma te gaan en dat kan nu even allemaal niet. Voor L vind ik het vooral onhandig dat ze net gewend is en nu bijna net zo lang niet kan gaan, als dat ze geweest is. Ik hoop dat de herstart straks weer soepel verloopt voor haar.

Ze is 5 maanden vandaag, weer een mijlpaal en ze lijkt hier de nachtvoeding niet meer nodig te hebben. *O*
Maar even van genieten want bij peuter kwam die 1 tot 2 maanden later weer terug om met 15 maanden pas weer te stoppen. :+
pi_196753177
Had ik toch mooi eindelijk de kans om L toe te voegen aan het lijstje in de OP. *)
pi_196753541
Ik heb de dozen met maat 74/80 vandaag uit de opslag gehaald, kleine dondersteen groeit veel te hard. ;( Ik had met haar afgesproken dat ze, omdat ze de derde is, lekker lang klein zou blijven, maar daar houdt ze zich niet bepaald aan. ;(

Ze is gelukkig wel heel lief en tevreden. O+
pi_196759665
@SQ en @LastRequest cursus ging prima, aantal inzichten opgedaan. Onder andere dat ik erg bezig ben met bewijzen dat het OK is om anders te zijn, en dat ik enorm veel van zelfwaarde hang aan de dingen die ik doe, in plaats van wie ik ben als persoon. Pieter Klaassen is langsgeweest. Ik ben een analytische doener, dus ik leef met hoofd en buik (in plaats van gevoel en hart), alleen mijn hoofd en buik zijn wel eens met elkaar in conflict. In die gevallen moet ik met hartmensen praten.

Best heftig dus, maar mooie inzichten! Zelf niet gehuild, wel wat tranen zien vloeien. En heel logisch ook, als je dit soort inzichten opdoet. Module 2 en 3 volgen nog na de lockdown.
Resistance is futile.
pi_196759690
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:39 schreef Nolita het volgende:
Had ik toch mooi eindelijk de kans om L toe te voegen aan het lijstje in de OP. *)
En geen nachtvoedingen meer *O*

Hier nog maar 1 nachtvoeding *O*
Resistance is futile.
pi_196760413
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

En geen nachtvoedingen meer *O*

Hier nog maar 1 nachtvoeding *O*
Wat fijn!
pi_196764317
Zou het aan de geboortemaand liggen dat ze zo groot zijn Hilmo en madam april? :D

Fijn van de mooie inzichten op de cursus Seven!

Ik heb de cb afspraak van vanmiddag toch maar verzet. Ik heb navraag gedaan en het kdv gaf aan dat 1 van de leidsters eind vorige week aan het werk was op onze opvangdag.
Nu pas 7 januari voor de 5 mnd prikjes, hopelijk is dat niet erg.
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 15:46:04 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196766642
Wat fijn Nolita dat de nachtvoeding eruit is *O* wij doen het nu nog met 1 nachtvoeding. Zijn laatste fles krijgt hij rond 12 uur en dan komt ie om een uur of 4/5 pas. Vervolgens pas weer om een uur of 9 ‘s ochtends :s) Ik geef hem de laatste nachten weer de borst omdat ik gestopt ben met kolven ‘s nachts en ik wakker word met ploftieten. Aapie wordt dan ook meteen bediend dus 2 vliegen in 1 klap :+

Hij is nu alleen zo enthousiast na zijn nachtfles dat hij losgaat in zijn bedje. Ik ga dan kijken omdat ik allemaal geluid hoor om daar grote ogen en een brede glimlach aan te treffen O+ Ik denk dat ik ook maar naar de Tiny Love moet gaan kijken om hem af te leiden, hij wil zo graag spelen :D

Vraagje voor fles gevers: ik las dat je moedermelk 12 uur buiten de koelkast kunt bewaren en gewoon op kamertemperatuur kunt geven. Tot nu toe heb ik afgekolfde melk meteen in de koelkast gezet en met de flesverwarmer opgewarmd. Gisteren voor het eerst een flesje op kamertemperatuur gegeven en dat ging er prima in. Maar is dit wel ok voor aapie? Als het op kamertemperatuur kan waarom bestaan er dan flessenwarmers, is dat dan alleen voor kv?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_196766828
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:46 schreef MaJo het volgende:
Als het op kamertemperatuur kan waarom bestaan er dan flessenwarmers, is dat dan alleen voor kv?
Omdat winst, dat iets bestaat betekent niet dat het ook noodzakelijk is. ;)

Genuanceerder: sommige baby's drinken liever warm dan kamertemperatuur of koud. Melk komt ook vaak genoeg wél uit de koelkast natuurlijk, omdat het langer dan 12 uur bewaard moest worden, en je dan niet altijd rustig kan wachten tot het op temperatuur is.
pi_196767196
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:46 schreef MaJo het volgende:
Als het op kamertemperatuur kan waarom bestaan er dan flessenwarmers, is dat dan alleen voor kv?
Soms heb je geen makkelijke baby op dat vlak maar een goudlokje. Of heb je een goudlokje zonder geduld. Of nog erger een goudlokje zonder geduld die traag drinkt. Dan bestel je om 3u 's nachts uit frustratie zo'n ding helaas.
Ik zou zeggen: geniet ervan dat hij melk op kamertemperatuur drinkt :)

Wij warmen nu nog altijd zijn avondeten gemiddeld 5 keer op :+
  woensdag 16 december 2020 @ 16:11:11 #12
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196767266
Mijn baby dronk het recht uit de koelkast, naast kamertemperatuur. Die heb ik het gewoon nooit opgewarmd aangeboden (arm kind). Maar er zijn denk ik ook baby’s die het alleen accepteren als het warm is.

In de categorie ‘is het echt nodig’: zijn hier veel fans van zo’n babynestje? Is het fijner dan gewoon op schoot of los op de bank? En hoe lang blijft het leuk?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 16:15:13 #13
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196767345
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:53 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Omdat winst, dat iets bestaat betekent niet dat het ook noodzakelijk is. ;)

Genuanceerder: sommige baby's drinken liever warm dan kamertemperatuur of koud. Melk komt ook vaak genoeg wél uit de koelkast natuurlijk, omdat het langer dan 12 uur bewaard moest worden, en je dan niet altijd rustig kan wachten tot het op temperatuur is.
Haha dat eerste is natuurlijk waar :P

Aapie is nogal dramatisch, als hij wakker wordt dan is het meteen HONGER en elke minuut dat hij moet wachten is te lang :@ Dus dan is drinken op kamertemperatuur wel een uitkomst!

quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:07 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Soms heb je geen makkelijke baby op dat vlak maar een goudlokje. Of heb je een goudlokje zonder geduld. Of nog erger een goudlokje zonder geduld die traag drinkt. Dan bestel je om 3u 's nachts uit frustratie zo'n ding helaas.
Ik zou zeggen: geniet ervan dat hij melk op kamertemperatuur drinkt :)

Wij warmen nu nog altijd zijn avondeten gemiddeld 5 keer op :+
Aapie is wel een goudlokje qua niet willen wachten, dan is het echt stervende zwaan :') Maar dan gaan we voorlopig gewoon melk aanbieden op kamertemperatuur ^O^ En qua kv dan wel gewoon opwarmen denk ik?

quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:11 schreef Lemijn het volgende:
Mijn baby dronk het recht uit de koelkast, naast kamertemperatuur. Die heb ik het gewoon nooit opgewarmd aangeboden (arm kind). Maar er zijn denk ik ook baby’s die het alleen accepteren als het warm is.

In de categorie ‘is het echt nodig’: zijn hier veel fans van zo’n babynestje? Is het fijner dan gewoon op schoot of los op de bank? En hoe lang blijft het leuk?
Oh wow dat kan dus ook nog :o Op zich ga je later natuurlijk ook gekoeld drinken dus dan wen je er wel meteen aan :P

Wij hebben zelf geen babynestje maar gebruiken een voedingskussen om hem op te leggen. Ligt ie ook lekker hoog naast ons en kunnen we ook makkelijk tussen ons in leggen op bed of naast me op de bank ^O^
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_196767507
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

Aapie is wel een goudlokje qua niet willen wachten, dan is het echt stervende zwaan :') Maar dan gaan we voorlopig gewoon melk aanbieden op kamertemperatuur ^O^ En qua kv dan wel gewoon opwarmen denk ik?
We hebben met fv de flessenwarmer nooit gebruikt eigenlijk. Gewoon klaargemaakt met warm water. Dat niet willen wachten hadden we ook. Nu ja, hadden...
Ik zou idd gewoon zo aanbieden als hij het pakt. Scheelt een hoop gedoe.
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 16:29:58 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196767627
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:22 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

We hebben met fv de flessenwarmer nooit gebruikt eigenlijk. Gewoon klaargemaakt met warm water. Dat niet willen wachten hadden we ook. Nu ja, hadden...
Ik zou idd gewoon zo aanbieden als hij het pakt. Scheelt een hoop gedoe.
Warm water uit de kraan of gekookt? Want daarvan wordt weer gezegd dat je het niet warm uit de kraan moet halen omdat het lood kan bevatten. Aan de andere kant gebruikten wij eerst gekookt water dat koud geworden was want dit moest zo volgens de kraam maar daar zijn we ook van afgestapt :@
pi_196767729
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

Warm water uit de kraan of gekookt? Want daarvan wordt weer gezegd dat je het niet warm uit de kraan moet halen omdat het lood kan bevatten. Aan de andere kant gebruikten wij eerst gekookt water dat koud geworden was want dit moest zo volgens de kraam maar daar zijn we ook van afgestapt :@
Gekookt. Nu heeft hij pas kv gekregen toen hij rond de 5-6 maanden was. Dus wij volgden toen geen newborn regels. Maar op zich vond ik het weinig meerwerk. We hadden standaard een fles gekookt water in de koelkast staan. En later werden we lui en goten we eerst het restant van de waterkoker in de fles en vulden we bij met vers gekookt water.
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 16:39:58 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196767839
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:34 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Gekookt. Nu heeft hij pas kv gekregen toen hij rond de 5-6 maanden was. Dus wij volgden toen geen newborn regels. Maar op zich vond ik het weinig meerwerk. We hadden standaard een fles gekookt water in de koelkast staan. En later werden we lui en goten we eerst het restant van de waterkoker in de fles en vulden we bij met vers gekookt water.
Maar hoe warmde jullie het gekookte water uit de koelkast dan weer op? :D Of gewoon zo koud in de fles?

Ik heb trouwens even naar de Tiny Love gekeken en ik vind het wel wat duur en eh, plastic :@ Wat maakt de Tiny Love beter dan willekeurig elke andere mobile?
pi_196767884
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:39 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar hoe warmde jullie het gekookte water uit de koelkast dan weer op? :D Of gewoon zo koud in de fles?

Een deel koud water in een fles. Kokend water erbij. Na een tijd ken je de verhouding wel zodat het de juiste temp heeft :)
pi_196767985
quote:

Hier maken we wel echt gebruik van de babynest. We alleen in de box, geeft net wat meer geborgenheid.
Soms wel handig met een peuter die ook aandacht wil. :+
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 16 december 2020 @ 16:48:49 #20
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196768035
Wij deden koud water uit de kraan (dat mag gewoon) afgepast in de fles en hadden voor 's nachts een thermos met kokend heet water uit de waterkoker naast ons bed en een poederbakje met het juiste aantal schepjes in de tijd dat prul een fles kv kreeg 's avonds laat.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 16 december 2020 @ 16:54:00 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_196768177
Ik geef gekolfde melk nooit binnen 12 uur. En na een paar dagen is het ontzettend geschift en mengt het zich alleen goed als het warm is, dus ik maak het altijd warm.
Overigens werkt een bakje heet water net zo goed als een fleswarmer, dus heb ik nooit zo'n ding gehad. En kolfonderdelen steriliseer ik gewoon in mijn stoompan :P

[ Bericht 8% gewijzigd door SQ op 16-12-2020 17:00:07 ]
disclaimer
  woensdag 16 december 2020 @ 16:55:37 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_196768213
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:39 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb trouwens even naar de Tiny Love gekeken en ik vind het wel wat duur en eh, plastic :@ Wat maakt de Tiny Love beter dan willekeurig elke andere mobile?
Hij gaat 20 minuten door. Precies genoeg om lekker te kunnen eten. Of kakken. Of douchen. Of batsen.
disclaimer
pi_196770148
Deze hier zelfs 40 minuten. :9 *)
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 18:53:23 #24
382129 crew  Donna
pi_196770349
Die van 30 minuten voor 28 euro staat me wel aan. Vooral om dat eten en batsen. :+
  woensdag 16 december 2020 @ 19:05:57 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196770610
quote:

Wij hebben geen nest maar zo'n ligkussen. Tot 9 weken heeft hij daar elke dag uren op gelegen, daarna meer de wipstoel. En hij slaapt nog steeds wel op zijn lig kussen trouwens, alleen dan leggen we hem met zijn voetjes richting de rugleuning van de bank want hij is er eigenlijk te beweeglijk voor.
Resistance is futile.
  woensdag 16 december 2020 @ 19:07:56 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196770661
Er ligt onder de kerstboom ook een tinylove voor Colin, misschien kunnen wij dan ook weer eens batsen ^O^ .
Resistance is futile.
pi_196771082
Als dat een van de voorwaarden is van de tiny love dan moet ik ze toch maar 'ns gaan inwisselen, hebben dat ding nu al een paar weken ....

:9
  woensdag 16 december 2020 @ 19:45:04 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_196771641
Haha, ik kan het ook niet op de muziek van de tiny love hoor. :')

Seks zal ooit wel weer gebeuren, als ik kaasnek in de avond in zijn bed kan leggen en dan weer weg kan lopen. Dat is voorlopig alleen overdag aan de orde helaas.
disclaimer
pi_196771840
@Lemijn ik had een babynestje. Ik vond het eerlijk gezegd geen meerwaarde hebben. Ik had hem vooral gekocht om mee te nemen voor onderweg, zodat hij bij waar we op visite zouden zijn een slaapplekje zou hebben. Hij vond de wipstoel fijner, dus die hebben we ipv het babynestje telkens meegenomen. Ook leek het me een kek ding om op de bank te gebruiken zodat hij lekker naast me op de bank kon slapen. Ik heb 'm niet één keer op de bank gebruikt :') Telkens als A. op schoot in slaap viel en hij werd te zwaar, legde ik hem gewoon op de bank zelf.

Hij heeft er wel in gelegen hoor, maar enkel in de box. Ik heb hem tweedehands overgenomen en inmiddels heb ik 'm gratis weggedaan :+
pi_196772147
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:45 schreef SQ het volgende:
kaasnek
:o :D
pi_196772164
Ik vind de Tiny Love trouwens verschrikkelijk lelijk :@
Moet wel nog opzoek naar een boxmobiel.
pi_196772713
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
De dag dat 'ie uit de box kan gaat de vlag uit. :9 Intens groot ding aan de rand van de box. Maar ja, 't kind is er zo gelukkig mee. :'(
pi_196775181
Wij hadden een little dutch mobiel... Ook wat fijner voor de ogen... Prettig muziekje, ook echt aanrader!
pi_196775652
Bv wordt hier Au bain Marie opgewarmd. Omdat schoonouders 2x per week oppassen heb ik me even verdiept in een flessenwarmer voor hen, omdat L wachten op een fles ook niet tof vindt. Maar als ik reviews las, las ik vaak dat het alsnog lang duurde òf dat de turbo stand niet gebruikt mag worden bij bv omdat dat ten koste gaat van de voedingsstoffen. Dus we houden het bij au bain Marie.

Babynestje nooit gehad en nooit gemist.

Bij de eerste kregen we een boxmobiel van tiamo (nijntje) bij de box. Maar die moest je dus steeds opnieuw opdraaien en dan deed ie het eventjes. Zo heerlijk dat deze gewoon een hele poos doorgaat, dat is echt veel fijner. De vorige pastte beter in onze woonkamer ja.
  woensdag 16 december 2020 @ 22:41:56 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_196775922
Die baby's willen helemaal geen esthetisch verantwoord speelgoed in gedempte grijstinten he. Die gaan juist hard op dat hysterisch plastic :D
disclaimer
pi_196776159
Wij maken water warm in de magnetron, poeier erbij, roeren en gaan met die banaan. Toen het nog 's nachts moest mengde ik heet (gekookt) water uit de thermosfles met koud kraanwater.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_196776233
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:41 schreef SQ het volgende:
Die baby's willen helemaal geen esthetisch verantwoord speelgoed in gedempte grijstinten he. Die gaan juist hard op dat hysterisch plastic :D
Baby heeft niks te willen B-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196776560
quote:
Klopt idd :D Heel mooi hoor die pasteltinten enzo, maar baby's maak je veel gelukkiger met plastic zooi in felle kleuren. :D
pi_196776715
Ik heb zelf nog geen flesjes opgewarmd maar zo’n flessenwarmer is toch niet zo’n enorme aanschaf? Wij hebben ‘m hier wel staan maar ik heb nog geen idee hoe ik dat straks ga doen (vooral ‘s nachts, Bubbles kan inderdaad ook nogal hysterisch doen als het allemaal te lang duurt). Maar dat zien we tegen die tijd wel weer.

Qua uiterlijk verdient de tiny love inderdaad geen schoonheidsprijs maar de kleine is er hier ook helemaal weg van en ik vind de muziekjes wel prima.
pi_196776812
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik ook. Maar op een gegeven moment doe je ALLES voor 5 min rustig kunnen eten :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196777079
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 23:08 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb zelf nog geen flesjes opgewarmd maar zo’n flessenwarmer is toch niet zo’n enorme aanschaf? Wij hebben ‘m hier wel staan maar ik heb nog geen idee hoe ik dat straks ga doen (vooral ‘s nachts, Bubbles kan inderdaad ook nogal hysterisch doen als het allemaal te lang duurt). Maar dat zien we tegen die tijd wel weer.

Qua uiterlijk verdient de tiny love inderdaad geen schoonheidsprijs maar de kleine is er hier ook helemaal weg van en ik vind de muziekjes wel prima.
Ik had er een gekregen en heb het één keer geprobeerd maar vond het zelfs op turbostand veeeel te lang duren. Zo stipt drinkt mijn kleine niet dat ik em dan 20 minuten eerder al aanzet. Dan zou ie soms nog een uur erin staan en soms zou het een lange paar minuten huilen zijn :s)
pi_196777638
Oh wow dat is inderdaad wel erg lang! Die van ons zou het binnen 3 minuten gedaan moeten krijgen maar we gaan het zien tegen die tijd.
pi_196779875
Nog niets gelezen maar oh help ik moet zó huilen. Ik zou alleen met beide jongens naar mijn moeder met kerst. Paar weken geleden ook gedaan en was zo fijn om bij elkaar te zijn en mijn moeder F langere tijd te kunnen meemaken O+ ook zouden we met kerst een kort bezoekje brengen aan mijn demente oma die F nog nooit heeft gezien... Maar nu vindt haar man die in de 70 is het toch te spannend en wil niet dat we komen. Goed dat hij het aangeeft maar ik moet zo huilen. Ik kom nergens, zie niemand, man is niet voor de klas want school dicht, oudste is thuis en F ook niet naar de opvang. Ik ben zo ontzettend verdrietig. Ik heb zo graag dag mijn moeder F vasthoudt en meemaakt. Onze laatste baby :'( en hij wil pas dat we weer komen als ze ingeënt kunnen worden. Dat kan misschien nog maanden duren? :'( ze wonen op 1,5 uur rijden dus ook niet ff raam zwaaien ofzo mogelijk. Bellen wel maar dat is toch niks vergeleken met vasthouden. Die k*t corona, dit is echt het toppunt. :'( ;( sorry hoor moest het even delen... Mijn verjaardag valt dan ook en die kan dan ook niet. Mijn vader komt wel na de kerst hier, maar dat is toch anders dan mijn moeder.
pi_196779927
Ach Hilmo, het is ook gewoon kut ;( En iedereen zit in hetzelfde schuitje maar daar koop je ook niks voor. Ff uithuilen mag hoor :*
pi_196780299
Hilmo :*
Het is ook erg verdrietig allemaal. Ik ben er ook helemaal klaar mee, maar vrees dat het nog wel even kan duren. Mijn moeder woont in de VS en is ook erg verdrietig omdat ze loempia nog niet heeft kunnen vasthouden. Hopelijk snel weer. Voordat we naar de schoonfamilie in Vietnam kunnen, zijn we denk ik nog langer onderweg, dat land zit al sinds maart op slot.

Ik gaf M. altijd melk op kamertemperatuur (fulltime kolven), dus heb zelf geen ervaring met flessenwamers enzo. Mijn man deed het altijd wat korter, gewoon zodat het koude eraf was.
pi_196781260
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:42 schreef Miezziej het volgende:
Hilmo :*
Het is ook erg verdrietig allemaal. Ik ben er ook helemaal klaar mee, maar vrees dat het nog wel even kan duren. Mijn moeder woont in de VS en is ook erg verdrietig omdat ze loempia nog niet heeft kunnen vasthouden. Hopelijk snel weer. Voordat we naar de schoonfamilie in Vietnam kunnen, zijn we denk ik nog langer onderweg, dat land zit al sinds maart op slot.

Ik gaf M. altijd melk op kamertemperatuur (fulltime kolven), dus heb zelf geen ervaring met flessenwamers enzo. Mijn man deed het altijd wat korter, gewoon zodat het koude eraf was.
Oh jee wat heftig ook! :* Zelfs nog nooit kunnen vasthouden dus? :'( dat lijkt me vreselijk. Goed om te beseffen dat het nog erger kan. Ik keek er zo ontzettend naar uit, zou een fijne kerst worden, ik met de kids lekker alleen bij hun. Echt genieten.
  Moderator donderdag 17 december 2020 @ 13:23:55 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196783283
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:42 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Een deel koud water in een fles. Kokend water erbij. Na een tijd ken je de verhouding wel zodat het de juiste temp heeft :)
Ah ok, ga ik dat ook eens proberen ^O^ Hij heeft gisteren/vannacht nu een aantal keer een fles op kamertemperatuur gehad en dat gaat prima. Dat scheelt toch weer een boel zo midden in de nacht :s)

quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:48 schreef Tink89 het volgende:
Wij deden koud water uit de kraan (dat mag gewoon) afgepast in de fles en hadden voor 's nachts een thermos met kokend heet water uit de waterkoker naast ons bed en een poederbakje met het juiste aantal schepjes in de tijd dat prul een fles kv kreeg 's avonds laat.
Ik vind het denk ik meer moeite om dit allemaal in de slaapkamer te doen dus loop dan net zo lief even naar beneden, in een paar minuten ben je klaar :) Als het flesverwarmgedeelte wegvalt is het echt nog een kwestie van een paar minuten.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:54 schreef SQ het volgende:
Ik geef gekolfde melk nooit binnen 12 uur. En na een paar dagen is het ontzettend geschift en mengt het zich alleen goed als het warm is, dus ik maak het altijd warm.
Overigens werkt een bakje heet water net zo goed als een fleswarmer, dus heb ik nooit zo'n ding gehad. En kolfonderdelen steriliseer ik gewoon in mijn stoompan :P
Dat laatste doen wij ook :Y Een keer per dag gaan alle flessen/spenen/kolfonderdelen in een grote pan met kokend water en de rest van de dag spoel ik het gewoon af met warm water.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:55 schreef SQ het volgende:

[..]

Hij gaat 20 minuten door. Precies genoeg om lekker te kunnen eten. Of kakken. Of douchen. Of batsen.
Goed punt _O- Wij hebben momenteel nog Tony de muziekegel, een trillende knuffel met een muziekje die ook een minuut of 20 doorgaat. Werkt tot nu toe prima om hem in slaap te krijgen maar ik denk dat we inmiddels ook meer visuele afleiding nodig hebben, hij is zo druk steeds 's nachts.

quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wij hebben geen nest maar zo'n ligkussen. Tot 9 weken heeft hij daar elke dag uren op gelegen, daarna meer de wipstoel. En hij slaapt nog steeds wel op zijn lig kussen trouwens, alleen dan leggen we hem met zijn voetjes richting de rugleuning van de bank want hij is er eigenlijk te beweeglijk voor.
Bedoel je daar ook een voedingskussen mee? Aapie blijft er tot nu toe wel goed in liggen omdat hij er iets in wegzakt maar het zal ook niet lang meer duren voordat dit niet meer kan. De babygym blijft ook nog een goede afleiding waar hij zo 20 minuten ligt te "spelen" ^O^

quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:07 schreef Seven. het volgende:
Er ligt onder de kerstboom ook een tinylove voor Colin, misschien kunnen wij dan ook weer eens batsen ^O^ .
_O-

quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:24 schreef NicolasJoy het volgende:
Als dat een van de voorwaarden is van de tiny love dan moet ik ze toch maar 'ns gaan inwisselen, hebben dat ding nu al een paar weken ....

:9
:')

Hier geen bloedverlies meer (eindelijk!) dus er is weer gebatst :9 En dat zonder tiny love!

quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:16 schreef wieksel het volgende:
Wij hadden een little dutch mobiel... Ook wat fijner voor de ogen... Prettig muziekje, ook echt aanrader!
Daar zat ik ook al naar te kijken, zien er een stuk mooier uit. Ik vind Little Dutch sowieso een erg leuk merk!

quote:
Toch zou ik nog zo lang het kan dit soort dingen buiten de deur houden :D Maar als het werkt kan ik me ook voorstellen dat je overstag gaat. Eindelijk weer eens kunnen eten is ook wel fijn _O-

quote:
10s.gif Op donderdag 17 december 2020 01:01 schreef Smart_ass het volgende:
Oh wow dat is inderdaad wel erg lang! Die van ons zou het binnen 3 minuten gedaan moeten krijgen maar we gaan het zien tegen die tijd.
Bij ons is de fles in turbostand in 5 minuten warm, dus dat is op zich prima! Maar als aapie in stervende zwaan modus is duurt alles te lang :X

quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:06 schreef Hilmo het volgende:
Nog niets gelezen maar oh help ik moet zó huilen. Ik zou alleen met beide jongens naar mijn moeder met kerst. Paar weken geleden ook gedaan en was zo fijn om bij elkaar te zijn en mijn moeder F langere tijd te kunnen meemaken O+ ook zouden we met kerst een kort bezoekje brengen aan mijn demente oma die F nog nooit heeft gezien... Maar nu vindt haar man die in de 70 is het toch te spannend en wil niet dat we komen. Goed dat hij het aangeeft maar ik moet zo huilen. Ik kom nergens, zie niemand, man is niet voor de klas want school dicht, oudste is thuis en F ook niet naar de opvang. Ik ben zo ontzettend verdrietig. Ik heb zo graag dag mijn moeder F vasthoudt en meemaakt. Onze laatste baby :'( en hij wil pas dat we weer komen als ze ingeënt kunnen worden. Dat kan misschien nog maanden duren? :'( ze wonen op 1,5 uur rijden dus ook niet ff raam zwaaien ofzo mogelijk. Bellen wel maar dat is toch niks vergeleken met vasthouden. Die k*t corona, dit is echt het toppunt. :'( ;( sorry hoor moest het even delen... Mijn verjaardag valt dan ook en die kan dan ook niet. Mijn vader komt wel na de kerst hier, maar dat is toch anders dan mijn moeder.
Ach lieverd dat is ook heel naar en je mag altijd je hart luchten :* Ik mis alleen je moeders mening in dit verhaal, staat zij hier ook achter? En misschien kunnen jullie iets doen als beeldbellen? Kun je elkaar toch even zien. Het is natuurlijk niet hetzelfde als echt contact maar we moeten het er helaas even mee doen nu.

Volgens mij heeft aapie weer een regeldag te pakken, hij blijft maar huilen ;( Hij valt steeds in slaap voor 10 minuten maar wordt dan weer brullend wakker. Ik had hem net weer in slaap maar ik hoor hem weer. Ik vind dit maar pittige dagen :@
  donderdag 17 december 2020 @ 13:27:53 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_196783380
Da's de 8 weken sprong MaJo 8-) over een paar dagen is ie weer normaal *O*

Ach hilmo, even een dikke knuffel voor jou. Gelukkig even geen werkstress er bij nu :*
Wat vindt je moeder er zelf eigenlijk van?
disclaimer
  donderdag 17 december 2020 @ 14:11:24 #49
24329 KNAK
ff w88,......
pi_196784260
Kan de mensen hier nog een babycook op basis van eigen ervaringen aanraden? Ons kleintje gaat langzaam richting zijn oefenhapjes en wil zo een machine aanschaffen. Keuze uit 100(en) :’)

Zo een blend/stoom/etc alles-in-1 ( zoals babymoov nutribaby ) lijkt me wel wat, maar is het ook wat?
Mai pben rai~!
pi_196784684
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:49 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Oh jee wat heftig ook! :* Zelfs nog nooit kunnen vasthouden dus? :'( dat lijkt me vreselijk. Goed om te beseffen dat het nog erger kan. Ik keek er zo ontzettend naar uit, zou een fijne kerst worden, ik met de kids lekker alleen bij hun. Echt genieten.
Nouja, erger, wat is erg. Ik ben inmiddels wel gewend om mijn moeder 1 of 2 keer per jaar te zien. Het lijkt mij een stuk zwaarder als het contact intensiever was en opeens grotendeels wegvalt.

De tinylove is hier ook goedgekeurd. Niet goed genoeg om te kunnen batsen maar wel om rustig te kunnen eten :+ Ik heb ook nog niet echt de behoefte om seks te hebben ofzo. Ik wil vooral slapen :O
pi_196785019
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 14:11 schreef KNAK het volgende:
Kan de mensen hier nog een babycook op basis van eigen ervaringen aanraden? Ons kleintje gaat langzaam richting zijn oefenhapjes en wil zo een machine aanschaffen. Keuze uit 100(en) :’)

Zo een blend/stoom/etc alles-in-1 ( zoals babymoov nutribaby ) lijkt me wel wat, maar is het ook wat?
Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)er/9200000095066557/

Prima apparaat, al vind ik zelf dat ik em minder vaak/lang gebruikt heb dan we van tevoren dachten. Ligt aan ons want vrienden om ons heen waren allemaal laaiend enthousiast en gebruikten em maandenlang heel vaak. Weet niet precies wat ik fout deed :P

Gebruik em nog steeds wel eens voor wat grotere hoeveelheden verwerken. Dan koop ik bijvoorbeeld een zak pompoenblokjes en draai ik dat apparaat twee keer.
  donderdag 17 december 2020 @ 14:52:29 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_196785174
Wij gaan hopelijk weer volledig rapleyen, dus zo'n foodprocessor hebben wij niet.

Ik denk trouwens dat zo'n apparaat niet echt wat toevoegt als je wel prakjes wil geven. Een pannetje + blender doen exact hetzelfde.
disclaimer
pi_196785605
Ah @MaJo succes met de regeldag!

@Hilmo Wat vervelend allemaal he, die corona :* Snap dat het je zwaar valt. Wat vindt je moeder zelf inderdaad, wil zij wel graag dat jullie komen?

Ik voel me hier in de VS ook echt geïsoleerd op het moment, en dan te bedenken dat Bubbles straks gewoon al 6 maanden is voordat mijn ouders, familie en vrienden haar in levenden lijve kunnen zien.. daar word ik ook niet echt vrolijk van. Maargoed we facetimen nu maar zo ongeveer elke dag, meer kunnen we toch niet doen. Gelukkig bestaat facetime ondertussen, das toch weer een lichtpuntje tov 10 jaar geleden :D.
pi_196786033
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 14:52 schreef SQ het volgende:
Wij gaan hopelijk weer volledig rapleyen, dus zo'n foodprocessor hebben wij niet.

Ik denk trouwens dat zo'n apparaat niet echt wat toevoegt als je wel prakjes wil geven. Een pannetje + blender doen exact hetzelfde.
Idem hier *O*

Ik kan me ook niks voorstellen bij al die prutjes, het lijkt me ook vreselijk ingewikkeld hoe je de overgang naar stukken dan aan pakt :? We hadden het daar laatst nog over thuis, geen idee hoe je zoiets doet dan :')

Rapley is ook zo leuk! En voor luie, zelf ook willen eten, moeders (excl de schoonmaak achteraf dan :+ ) heb nu een “bordjes-inspiratie-app” met vriendinnen, kei leuk. Allemaal hun eerste en ze zijn zo enthousiast, lezen alles wat los en vast zit er over en je ziet de ouders en de kinderen zo genieten O+

@Hilmo ik kan me je verdriet goed indenken. Zo ervaarde ik het bij vlagen ook in de eerste lock down. Had ik mijn zo gewenste normale kraamtijd met een gezonde voldragen baby thuis, was er alsnog weinig normaals aan }:| :{

Maar het komt goed! Het is zoals het is en het gaat zoals het gaat
pi_196786467
@KNAK Ik wilde ook graag een babycook toen Frum nog kleiner was. Op aanraden van Fok heb ik het eerst met een goede staafmixer geprobeerd en dat bevalt zo goed dat ik er nooit meer 1 gekocht heb. Ik heb een staafmixer en hakmolen in 1, gaat perfect.

Frum gaat sinds gisteren op handen en knieën zitten. Ze kruipt nog niet maar tijgert. Maar dat duurt zo niet lang meer. Ze is nog niet zelfstandig gaan zitten. Zouden jullie het ledikantje en box al op de lage stand zetten? Of wachten tot ze echt zelf gaat zitten?
  donderdag 17 december 2020 @ 15:52:51 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_196786525
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:49 schreef QuattroF het volgende:
@:KNAK Ik wilde ook graag een babycook toen Frum nog kleiner was. Op aanraden van Fok heb ik het eerst met een goede staafmixer geprobeerd en dat bevalt zo goed dat ik er nooit meer 1 gekocht heb. Ik heb een staafmixer en hakmolen in 1, gaat perfect.

Frum gaat sinds gisteren op handen en knieën zitten. Ze kruipt nog niet maar tijgert. Maar dat duurt zo niet lang meer. Ze is nog niet zelfstandig gaan zitten. Zouden jullie het ledikantje en box al op de lage stand zetten? Of wachten tot ze echt zelf gaat zitten?
Als ze op handen en knieën komt duurt het niet lang meer voor ze zich gaat optrekken. Ik zou geen risico nemen en voor een standje lager gaan :)
disclaimer
pi_196792383
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:52 schreef SQ het volgende:

[..]

Als ze op handen en knieën komt duurt het niet lang meer voor ze zich gaat optrekken. Ik zou geen risico nemen en voor een standje lager gaan :)
Het gaat zo hard! Maar je hebt gelijk. Ik ga er morgen mee aan de slag.
  Moderator donderdag 17 december 2020 @ 21:01:07 #58
382129 crew  Donna
pi_196792532
Vervelend al die afstand bij sommige. Mijn broer heeft 12 jaar geleden een zoon gekregen in Canada. In de zomer van 2010 ben ik er geweest, maar mijn ouders hebben hem nog nooit gezien. Mijn vader is inmiddels ook overleden.
Mijn broer moest in 2009 terug naar Nederland, de relatie hield geen stand en daarna heeft hij z'n zoon ook niet meer gezien.
Gelukkig hebben we beeldbellen, maar het is toch wel heftig als je erover nadenkt.

Hopelijk komt hij gauw een keer naar NL. O+
pi_196792548
Ja, de eerste hapjes komen er hier ook bijna weer aan!
Hebben staafmixer in huis maar zelden gebruikt bij de oudste. We deden vanaf 6 maanden ook alleen maar rapley. :)

Op dit moment is het niet aan de orde, maar wat geven jullie in het begin mee naar de opvang?
Ik kan me mango nog herinneren en peer volgens mij. Nog andere tips? (Wij moeten fruit zelf mee geven en sinds Corona ook zelf al snijden thuis..)
  Moderator donderdag 17 december 2020 @ 21:04:07 #60
382129 crew  Donna
pi_196792602
Hapjes prakten wij gewoon met een vork, maar meestal hadden we potjes. *)
  donderdag 17 december 2020 @ 21:06:39 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_196792660
Mijn kinderen vraten geen potjes :')
(Kan ze geen ongelijk geven verder).

Fruit bij babies is in dit seizoen wel een ding, wat gek dat je het zelf moet meegeven?
Maar goed, je zou mandarijntjes kunnen ontvellen, of partjes appel die je een beetje zacht maakt in de magnetron.
disclaimer
  donderdag 17 december 2020 @ 21:15:44 #62
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196792882
Peer was hier groot favoriet, maar wel een beetje raar dat je het zelf moet meegeven.

Onze opvang rapleyt, dus voor de kleine straks hoef ik me nergens druk om te maken. Doen ze 's middags ook met groente, ook voor de grotere kindjes. Zo fijn :D
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196793117
Wat gek dat jullie het mee moeten geven. Hier pureert de opvang zelf vers fruit, wij kunnen bestellen wat we willen. Ook voor lunch en tussendoortjes. Maar goed, voorlopig dus helaas geen opvang. Ik pureerde eerst alles glad, nu inmiddels niet meer. Nu fruit vaak in stukjes geven, en avondeten een beetje prakken. Maar zeker nog met stukjes erin. Steeds iets grover. Brood eet Frum zelf, in grote stukjes. Potjes geef ik niet vaak, af en toe als het zo uitkomt.
pi_196793157
Bij Noor niet gerapleyt, bij A. wil ik het wel doen. Zo benieuwd hoe hij reageert op een stronkje broccoli O+

Overigens hebben wij nooit een stomer of iets in die trant gehad voor babyhapjes. Een cheapass staafmixer deed voor ons de trick :) Potjes hebben we pas incidenteel gegeven tien ze een jaar of twee was. Wanneer wij wat makkelijks aten, at zij soms een potje. Ze lustte alleen broccoli 🥦
  Moderator donderdag 17 december 2020 @ 21:30:28 #65
382129 crew  Donna
pi_196793271
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 21:06 schreef SQ het volgende:
Mijn kinderen vraten geen potjes :')
(Kan ze geen ongelijk geven verder).

Fruit bij babies is in dit seizoen wel een ding, wat gek dat je het zelf moet meegeven?
Maar goed, je zou mandarijntjes kunnen ontvellen, of partjes appel die je een beetje zacht maakt in de magnetron.
Ik kook wss heel smerig want potjes hadden altijd de voorkeur.
En nu het eten van oma.

:')
  Moderator donderdag 17 december 2020 @ 23:05:12 #66
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196795282
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 13:27 schreef SQ het volgende:
Da's de 8 weken sprong MaJo 8-) over een paar dagen is ie weer normaal *O*

Ach hilmo, even een dikke knuffel voor jou. Gelukkig even geen werkstress er bij nu :*
Wat vindt je moeder er zelf eigenlijk van?
Ik heb het even opgezocht en het is inderdaad een sprong, wat een drama zeg :X MAAR aapie ligt nu al bijna 4 uur te tukken :o Laten we hopen dat dat de nieuwe feature is die unlocked is :s)

quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:49 schreef QuattroF het volgende:
@:KNAK Ik wilde ook graag een babycook toen Frum nog kleiner was. Op aanraden van Fok heb ik het eerst met een goede staafmixer geprobeerd en dat bevalt zo goed dat ik er nooit meer 1 gekocht heb. Ik heb een staafmixer en hakmolen in 1, gaat perfect.

Oh wow Quattro, dat zal zeker niet lang meer gaan duren. Wat gaat dat hard dan!

Ik ben ook geinteresseerd in rapley, moet me daar nog even goed in verdiepen. We hebben van een vriendin al wel een babycooker gekregen dus als we toch voor de prakjes gaan hebben we dat al in huis :)
  vrijdag 18 december 2020 @ 02:04:10 #67
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196796689
@Hilmo
@Miezziej
@Smart_ass
@Donna

:*

Herkenbaar.. ik heb jaren in de UK gezeten. M'n neefje was 6 maanden toen ik 'm voor het eerst ontmoette. Toen m'n oma doodging, kon ik net 24 uur in NL zijn voor de begrafenis. Een weekje later was m'n neefje er. Zo moeilijk is dat, vooral zo rond de feestdagen. Het voelt gewoon heel tegennatuurlijk om zulke intieme momenten niet te kunnen delen, zo werkt dat natuurlijk ook met de geboorte van je eigen kindje. Zélfs al ben je er door wat jaren ervaring wel een beetje aan gewend. ;(

[ Bericht 5% gewijzigd door Seven. op 18-12-2020 02:20:48 ]
Resistance is futile.
  vrijdag 18 december 2020 @ 02:20:19 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196796728
@MaJo ik hoop dat er hele mooie features unlocked worden ;) succes met de regeldag!

@quattro tijgeren al!! Het voelt alsof je je gisteren pas afmeldde in het zwangerschapstopic met een baby'tje die al direct zoveel te overwinnen had. En moet je nu zien hoe ze het doet O+ . Ik geniet best wel van de updates :@ :s) .

En rapley.. denk dat ik me hier ook maar eens in moet verdiepen, nog een week en dan is m'n kleine vriend alweer 3 maanden oud :o .

Colin had van de week een mosterdgele kattendrol in de luier zitten. Mijlpaal, de eerste vaste schijt :') . JBPM heeft duidelijk effect... en ook buiten de luier, sinds een paar dagen is hij 's avonds aan het mekkeren, beetje lopen spoken enzo. Honger maar niet willen drinken, speentjes die verstopt raken, nog wel eens wat teruggeven. Ik denk dat het gemekker/gecluster ook te maken heeft met meer werken en minder aanwezig zijn van z'n mammie. Ik nam het even over van m'n man en na 2 minuten knuffelen viel Colin als een blok in slaap. 45 minuten later weer wakker, beetje drinken en knuffelen en hij was zo weer weg.

En nu heb ik 2 weken vakantie! Kan ik lekker veel knuffelen met m'n kleine vriend O+ .
Resistance is futile.
  vrijdag 18 december 2020 @ 02:39:37 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_196796752
Fijn, Seven! Toch weer even wat meer rust in de tent :)

Goud projectielbraakte net vol over me heen. Gelukkig heb ik zelf het meeste geabsorbeerd en is het bed schoon gebleven :')
disclaimer
  vrijdag 18 december 2020 @ 02:48:43 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196796764
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 02:39 schreef SQ het volgende:

Goud projectielbraakte net vol over me heen. Gelukkig heb ik zelf het meeste geabsorbeerd en is het bed schoon gebleven :')
Ik ben ook wel weer toe aan vakantie na de afgelopen 6 weken :') .

Hij houdt je wel bezig, die Goud :+ . Ik vind dat projectielbraken zo zielig ;( , hier maar 1 keer meegemaakt. Maar beter dat je dus niet naakt of halfnaakt slaapt zoals ik, anders kun je 's nachts eerst je kind, jezelf en daarna ook nog het bed verschonen -O- .

Dit nachtelijk fokken is niet goed voor de nachtrust van mijn kind, ik hoor net wat gedraai en gegaap in de co-sleeper maar ik zie niks omdat zo'n telefoon net zo verblindend is als een bouwlamp zo 's nachts :') .
Resistance is futile.
pi_196796781
Haha Seven! Vanaf wanneer poepen baby’s eigenlijk zo’n beetje vast? Fijn dat je weer lekker vrij bent nu, kun je weer fijn veel tijd met Colin doorbrengen!

Dat projectielbraken heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, lijkt me ook heel naar om te zien! (En om over me heen te krijgen :D.)

Bubbles heeft het tong uitsteken ontdekt :') .
  vrijdag 18 december 2020 @ 03:18:29 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196796790
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 december 2020 03:06 schreef Smart_ass het volgende:
Haha Seven! Vanaf wanneer poepen baby’s eigenlijk zo’n beetje vast? Fijn dat je weer lekker vrij bent nu, kun je weer fijn veel tijd met Colin doorbrengen!

Dat projectielbraken heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, lijkt me ook heel naar om te zien! (En om over me heen te krijgen :D.)

Bubbles heeft het tong uitsteken ontdekt :') .
Volgens mij gaat vaster voer en vaste poep hand in hand. Hier heeft meneer duidelijk wat te verteren met de JBPM!

Tongfoto op BFD please O+
Resistance is futile.
  vrijdag 18 december 2020 @ 03:21:53 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196796794
Oh ja: Vinted staat vol met tiny loves. En ik ben serieus schoon schip aan het maken in m'n kledingkast, morgen weer 2 pakketjes de deur uit. Kunnen er weer nieuwe spullen in. Ik wil 100 euro verzamelen voor Dr. Martens :+ en misschien krijgt m'n lieve zoon dan ook nog een en ander, wat een goudmijn!

Mijn stretchy draagdoek gaat er ook op morgen wegens niet gebruiken. Maar dan wel eerst fotootje nemen met levend model.
Resistance is futile.
pi_196796796
Oja duh :') . Dat is vrij logisch. Dan heeft ie inderdaad wat te verteren!

En ik ga mijn best doen! Tot nu toe alleen tonguitsteekfilmpjes :D. En nu weer tijd voor jou om te gaan slapen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Smart_ass op 18-12-2020 03:34:07 ]
  vrijdag 18 december 2020 @ 03:33:05 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196796804
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 03:22 schreef Smart_ass het volgende:
Oja duh :') . Dat is vrij logisch. Dan heeft ie inderdaad wat te verteren!

En ik ga mijn best doen! Nu tot nu alleen tonguitsteekfilmpjes :D. En nu weer tijd voor jou om te gaan slapen!
Haha ja, voordat mijn Vinted verslaving uit de hand loopt!
Resistance is futile.
  vrijdag 18 december 2020 @ 05:30:01 #76
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196797079
Ik kon niet slapen dus nu maar kolven zodat ik tot 11 uur door kan tukken.
Resistance is futile.
pi_196797099
Hier slaapt iedereen behalve ik. :O Z. heeft een clusterdag/-nacht, hallo vermoeidheid.

Hier gaat alles weer gewoon uit het vuistje. Geen gedoe met pureren en potjes. :P Wat raar trouwens om zelf fruit mee te geven naar de opvang. :@

@Seven. Feel you. :@ Hier zijn er drie pakketjes onderweg. :@ Maar gelukkig verkoop ik af en toe ook wat. :P
pi_196797339
Tja dat fruit, ik ben niet anders gewend inmiddels. Ik denk dat alle ouders nogal veel verschillende wensen hadden en dat ze daarom ooit voor deze optie hebben gekozen? Hetzelfde geldt voor luiers. Als ouders heb je toch vaak een voorkeur en ik kan me best voorstellen dat dit daaruit voort is gekomen.

Fijn dat je vakantie hebt seven! Heerlijk, geniet ervan. Hier niet gepland, alleen 2 extra daagjes ergens.

Ik heb te vroeg gejuicht over de exit nachtvoeding. Die fokwet.. }:| Afgelopen 2 nachten was ie er weer na bijna een week niet.
pi_196797996
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 december 2020 02:20 schreef Seven. het volgende:

@:Quattro tijgeren al!! Het voelt alsof je je gisteren pas afmeldde in het zwangerschapstopic met een baby'tje die al direct zoveel te overwinnen had. En moet je nu zien hoe ze het doet O+ . Ik geniet best wel van de updates :@ :s) .

Zo lief! O+ Ze doet het inderdaad fantastisch, ondanks haar hele heftige begin. We zijn enorm trots op haar en ik prijs me elke dag zo gelukkig met een blije baby die zich zo goed ontwikkeld. O+
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 10:45:28 #80
382129 crew  Donna
pi_196799019
Wat een hork van een nacht. A. besloot het gewoon weer op standje 'onverzadigbaar' te gooien en peuter moest 2x spugen (slijm, ze is super verkouden) en was daarna haar konijn kwijt (lag naast haar) en om half 7 riep ze me en zei ze dat ze niet uit bed kon. Gelukkig ging ze weer slapen toen ik zei dat het veel te vroeg was.

Ben zelf ook ziek geweest en hoest nog behoorlijk. Herstellen van een bevalling en van ziek zijn en een baby en een half zieke peuter zijn een slechte combi.
Man is er uiteraard ook uit geweest hoor, maar die krijg ik soms zo moeilijk wakker en dan raak ik geïrriteerd. Het is soms erg gezellig in de nacht. :X :7
pi_196799077
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:45 schreef Donna het volgende:
Wat een hork van een nacht. A. besloot het gewoon weer op standje 'onverzadigbaar' te gooien en peuter moest 2x spugen (slijm, ze is super verkouden) en was daarna haar konijn kwijt (lag naast haar) en om half 7 riep ze me en zei ze dat ze niet uit bed kon. Gelukkig ging ze weer slapen toen ik zei dat het veel te vroeg was.

Ben zelf ook ziek geweest en hoest nog behoorlijk. Herstellen van een bevalling en van ziek zijn en een baby en een half zieke peuter zijn een slechte combi.
Man is er uiteraard ook uit geweest hoor, maar die krijg ik soms zo moeilijk wakker en dan raak ik geïrriteerd. Het is soms erg gezellig in de nacht. :X :7
Ohja, dat laatste is herkenbaar. Ik heb nu regelmatig vroege diensten en dan neemt vriend die nacht de voeding over. Echt... Tegen de tijd dat hij uit bed is gekomen heb ik al een baby die uit een fles zit te lurken.
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:57:28 #82
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196800162
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 05:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hier slaapt iedereen behalve ik. :O Z. heeft een clusterdag/-nacht, hallo vermoeidheid.

Hier gaat alles weer gewoon uit het vuistje. Geen gedoe met pureren en potjes. :P Wat raar trouwens om zelf fruit mee te geven naar de opvang. :@

@:seven. Feel you. :@ Hier zijn er drie pakketjes onderweg. :@ Maar gelukkig verkoop ik af en toe ook wat. :P
Ik heb bij je geloerd maar je hebt niks in maat 62-68 (waarschijnlijk allemaal al verkocht via Vinted ;) )
Resistance is futile.
  vrijdag 18 december 2020 @ 12:15:34 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196800400
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ohja, dat laatste is herkenbaar. Ik heb nu regelmatig vroege diensten en dan neemt vriend die nacht de voeding over. Echt... Tegen de tijd dat hij uit bed is gekomen heb ik al een baby die uit een fles zit te lurken.
Haha! Hier ook. Nou is Colin wel heel wat luidruchtiger geworden dus doorslapen zit er voor m'n man niet meer in. Maar duurt nog steeds 10 minuten voor hij op gang is, en ik heb binnen 1,5 minuut de fles in Colin's mond hangen. :P
Resistance is futile.
pi_196800810
Kan daar heel slecht tegen, ik hoor ieder hoestje van mini, mijn man hoort haar pas als ze ruim tien minuten op vol volume zou huilen. Al zou hij willen, het heeft nooit zin gehad hem nachten te laten doen. Tegen de tijd dat hij d'r gekalmeerd heeft lig ik me al een half uur op te vreten en had ik d'r zelf alweer in slaap gehad. Gelukkig heeft ze ons de nachten over het algemeen bespaard, op periodes af en toe na.

En m.b.t. pannetje + staafmixer t.o.v. babycook: stomen zou de vitaminen meer binnen houden, dat is eigenlijk het enige denk ik. Ik ben er zelf niet zo van overtuigd iig, ondanks dat ik van tevoren enthousiast was.

De mensen die Rapley doen: krijgt jullie kleintje borstvoeding? Naast kunstvoeding zag ik het niet zitten, ze kreeg dan gewoon weinig tot niets binnen. Met borstvoeding is dat wel anders, dan krijgen ze essentiële stoffen sowieso binnen.

Ik vraag me wel af en toe af waarom ik niet gewoon volledig over ga op potjes. Als mevrouw er geen zin in heeft mik ik dus weer zo'n bordje eten weg dat ik zorgvuldig heb staan schillen, snijden, stomen/koken, pureren, enzovoort. Frustrerend is dat. Ik denk toch haast dat die potjes tegenwoordig ook zo slecht niet zullen zijn, of wel?
  vrijdag 18 december 2020 @ 12:46:37 #85
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196800844
Nee natuurlijk zijn die niet slecht!

Maar ik vond het niet zoveel moeite. Ik gaf gewoon wat ik toch al maakte en deed ook bakjes in de vriezer van dingen die over waren. Nou deed ik niet aan stomen en pureren, dat scheelt natuurlijk wel werk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 18 december 2020 @ 12:49:02 #86
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_196800892
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:44 schreef LastRequest het volgende:
De mensen die Rapley doen: krijgt jullie kleintje borstvoeding? Naast kunstvoeding zag ik het niet zitten, ze kreeg dan gewoon weinig tot niets binnen. Met borstvoeding is dat wel anders, dan krijgen ze essentiële stoffen sowieso binnen.

De methode is zowel met borst als kunstvoeding hetzelfde.
Eerst de fles/borst en daarna pas het eten.
pi_196801106
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:49 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

De methode is zowel met borst als kunstvoeding hetzelfde.
Eerst de fles/borst en daarna pas het eten.
Ik denk dat ik dan gewoon pas veel later een fles had kunnen laten vallen, dat het daar dan in zit!

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:46 schreef Lemijn het volgende:
Maar ik vond het niet zoveel moeite. Ik gaf gewoon wat ik toch al maakte en deed ook bakjes in de vriezer van dingen die over waren. Nou deed ik niet aan stomen en pureren, dat scheelt natuurlijk wel werk.
Ja, dat gaat bij ons niet zo goed. Wij eten heel gekruid en pittig, veel ook met bouillon waar dan al te veel zout in zou zitten. Ik moet me komende tijd eens gaan beraden op wat simpeler eten om het mezelf ook gemakkelijker te maken, ze moet toch op een gegeven moment mee gaan eten haha.
pi_196801124
Ik ga er vanuit dat het eerste jaar de flesvoeding (kunstvoeding vind ik zo'n naar woord...) prominent aanwezig is en dat hapjes gewoon oefenhapjes zijn. Bij Noor mixte ik aardappel met groente, nu ga ik denk ik gewoon stronkjes broccoli/bloemkool aanbieden. Of stukjes fruit. Ik zie wel wat hij daarvan eet.
pi_196801208
Ik heb trouwens van de week mandarijn (gepeld) geprobeerd, nou dat vond ze heeeel vies :D
Was denk ik toch een stuk zuurder dan ik zelf proefde, ze heeft nog nergens zo vies op gereageerd haha.

Ik geef nu trouwens altijd een prak en daarna wat grote stukken, bv. gebakken vis, gekookte aardappel, broccoli. Dan kan ze alsnog zelf een beetje ontdekken en dan heb ik zelf de tijd om te eten want ze is er druk mee :P
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:11:28 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_196801222
In een pan kun je natuurlijk ook stomen ;) ook daar heb je geen apart apparaat voor nodig.
Het voelt voor mij echt als geldklopperij in elk geval. Los van al het schoonmaken en de ruimte die het weer op je aanrecht inneemt ;)

En je moet je echt nog niet druk maken om hoeveelheden die ze binnen krijgen, het eerste jaar. Het proeven en proberen is vele malen belangrijker. Groeien doen ze nog prima op melk ;)
disclaimer
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:13:58 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_196801252
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:03 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dan gewoon pas veel later een fles had kunnen laten vallen, dat het daar dan in zit!
[..]

Ja, dat gaat bij ons niet zo goed. Wij eten heel gekruid en pittig, veel ook met bouillon waar dan al te veel zout in zou zitten. Ik moet me komende tijd eens gaan beraden op wat simpeler eten om het mezelf ook gemakkelijker te maken, ze moet toch op een gegeven moment mee gaan eten haha.
Maar ook als je heel zout en pittig eet kan je baby nog gewoon mee eten. Je houdt dan een deeltje van de groenten die je toch al snijdt apart en stoomt die snel zacht in een pannetje terwijl je de rest van je eigen maaltijd bereidt :)
disclaimer
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:16:50 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_196801292
quote:

:* gelukkig hebben we nog verlof ;)
disclaimer
pi_196801361
Wat ik me afvraag... moeders die al bekend zijn met rapley, waren/zijn jullie niet bang dat jullie kind stikt? Want met dat puntje zit ik nog wel een beetje.
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:25:06 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_196801408
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik me afvraag... moeders die al bekend zijn met rapley, waren/zijn jullie niet bang dat jullie kind stikt? Want met dat puntje zit ik nog wel een beetje.
Nee. Ze gaan kokhalzen, gegarandeerd, maar dat is een natuurlijke reactie en daar leren ze van. In een prakje kunnen ze evengoed stikken. Als je echt niet tegen kokhalzen kunt is rapley inderdaad niks voor je.

Het is wel belangrijk dat je de regels goed in acht neemt. Kindje moet dus rechtop kunnen zitten, zelf het eten kunnen pakken en naar zijn mond brengen (en dat is zelden vóór de zes maanden het geval), en geen kleine dingen geven die makkelijk in de luchtpijp kunnen schieten.
disclaimer
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:34:08 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_196801565
disclaimer
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:36:37 #96
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_196801618
WAT SQ zegt.

En er zal altijd een overgang zijn naar grote stukken. Puree doe je niet eeuwig.
Echter hebben ze dan wel al een mondmotoriek. die gebaseerd is op slurpen (puree) dat maakt vaak wel het kokhalzen veel groter dus daar is ook wat voor te zeggen.

Verder was er een onderzoek dat uitwijst dat mensen die strict rapley volgen het stikken evenveel voorkwam als bij puree en potjes. Degene die zich niet strict aan de regels hielden was het iets groter. (dus als je begint aan rapley zou ik echt je goed aan de voorwaarden houden

in a recent observational study on 1151 infants addressing the risk of choking and gagging. The results of the study showed at least one episode of choking had occurred in 11.9% of the strict BLW group, in 15,5% of the loose BLW group and in 11.6% of the traditional weaning group, without significant differences among groups
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:36:45 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_196801621

Mijn oudste zoon aan de rapley :') die kreeg genoeg binnen :P

En mijn dochter ontdekt de ongekende smaaksensatie van komkommer:

Genieten O+
disclaimer
pi_196801678
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:36 schreef SQ het volgende:

Mijn oudste zoon aan de rapley :') die kreeg genoeg binnen :P
Oh heerlijk O+

Wanneer zou je iets hards als komkommer kunnen geven? Ook vanaf 6 maanden (mits tandjes)?
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:53:18 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_196801908
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:40 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oh heerlijk O+

Wanneer zou je iets hards als komkommer kunnen geven? Ook vanaf 6 maanden (mits tandjes)?
Zie het tweede filmpje ;) daar is ze zes maanden.
disclaimer
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:57:12 #100
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_196801967
Even inbraak, voor mensen die onzeker zijn met stukjes/puree, deze cursus is echt een mega aanrader. Wel Vlaams maar echt wetenschappelijk onderlegd en ook praktisch... Heel goed om te leren je gevoel en je baby te volgen!
Ze gaat zeker in tegen veel adviezen van het Vlaamse cb, maar die verschillen dan ook weer enorm van de Nederlandse... Op haar instagram komen ook geregeld tips enzo voorbij en op haar blog is ook heel wat te vinden, want cursus is natuurlijk betalend.

[ Bericht 12% gewijzigd door Sjaapje op 18-12-2020 13:58:11 (Aanvulling) ]
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_196802251
Ik denk dat je op het moment zelf een beetje kan inschatten wat werkt.
Ik had me zitten oriënteren op rapley maar toen het moment daar was dat hij interesse begon te tonen in vast voedsel kon hij nog helemaal niet goed zitten, daar was hij heel laat mee. Dus na wikken en wegen toch gepureerd gaan geven en zodra het kon afwisselen met stukken.
En ik kan blijkbaar niet koken want meneer verkiest potjes ;(
Ik merk ook een groot verschil met stukken sinds hij een paar tanden heeft.
pi_196802702
Ik heb nog geen ervaring met hapjes dus kan er niets zinnigs over zeggen. Wel heb ik in mijn omgeving gehoord dat hun baby’s na het aanbieden van vast voedsel eigenlijk geen interesse meer hadden in de borst en toen eigenlijk al met 7/8 maanden alleen nog maar vast voedsel aten.. maar dat lijkt me ook niet optimaal aangezien melk tot 1 jaar hoofdvoeding is toch? Ik vraag me af wat je dan doet als je de baby niet meer aan de borst krijgt?
pi_196802791
Trouwens iets anders. Bubbles slaapt steeds langer door ‘s nachts en ik wil binnenkort weer gaan sporten (vroeg in de ochtend, zodat ik terug ben wanneer zij wakker wordt). Nu lijkt sporten met volle borsten me niet ideaal en het kan natuurlijk zijn dat ze wakker wordt voordat ik terug ben dus dan mag mijn vriend mooi voeden, maar dat betekent dus dat ik moet gaan kolven. Nu vraag ik me af: wat is dan handig qua kolftijd? Doe ik dat dan heel vroeg in de ochtend voordat ik ga sporten (wanneer ze dus goed vol zijn)?

Dat brengt me trouwens ook gelijk weer aan het twijfelen want dat sporten is al kneitervroeg, om dan ook nog eerder op te moeten staan om te gaan kolven.. :'(
  vrijdag 18 december 2020 @ 14:43:30 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_196802847
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 14:34 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb nog geen ervaring met hapjes dus kan er niets zinnigs over zeggen. Wel heb ik in mijn omgeving gehoord dat hun baby’s na het aanbieden van vast voedsel eigenlijk geen interesse meer hadden in de borst en toen eigenlijk al met 7/8 maanden alleen nog maar vast voedsel aten.. maar dat lijkt me ook niet optimaal aangezien melk tot 1 jaar hoofdvoeding is toch? Ik vraag me af wat je dan doet als je de baby niet meer aan de borst krijgt?
Altijd eerst de borst geven dus, en daarna pas het vaste voedsel. Niet andersom.
disclaimer
  vrijdag 18 december 2020 @ 14:44:30 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_196802868
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 december 2020 14:39 schreef Smart_ass het volgende:
Trouwens iets anders. Bubbles slaapt steeds langer door ‘s nachts en ik wil binnenkort weer gaan sporten (vroeg in de ochtend, zodat ik terug ben wanneer zij wakker wordt). Nu lijkt sporten met volle borsten me niet ideaal en het kan natuurlijk zijn dat ze wakker wordt voordat ik terug ben dus dan mag mijn vriend mooi voeden, maar dat betekent dus dat ik moet gaan kolven. Nu vraag ik me af: wat is dan handig qua kolftijd? Doe ik dat dan heel vroeg in de ochtend voordat ik ga sporten (wanneer ze dus goed vol zijn)?

Dat brengt me trouwens ook gelijk weer aan het twijfelen want dat sporten is al kneitervroeg, om dan ook nog eerder op te moeten staan om te gaan kolven.. :'(
Echt zeker weten vóór het sporten kolven. Je mag het best een keer andersom proberen, dan weet je meteen waarom :') ;(
disclaimer
pi_196802903
Ja sporten met volle borsten lijkt me verre van ideaal, dat was ik sowieso niet van plan :D. Maar ik dacht misschien voordat ik zelf naar bed ga? Maar dan heeft zij 2u daarvoor nog gedronken dus ik ben bang dat ze tegen de tijd dat ik dan ga sporten alsnog weer vol zijn..
pi_196802947
Ik hoor juist vaker dat kinderen geen vv willen eten. ;) Zou me er niet zo druk om maken. Altijd eerst melk en dan vv aanbieden en onthouden dat ze echt niet hun bordje leeg hoeven te eten.

Wij gaan ook weer rapleyen/kleintjesen. Heb het nieuwe kookboek van Kleintjes ook besteld, vind de recepten altijd fijn.
Ik heb trouwens de afgelopen weken 2 keer geprovoceerd met koemelk en voor mij is het overduidelijk dat ook Z. er op reageert. Erg jammer, want ik merk dat U. er overheen begint te groeien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196802994
Wat heb jij mooie kindjes Duman en wat een schattig rompertje heeft Z aan O+
  vrijdag 18 december 2020 @ 14:55:39 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_196803014
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 december 2020 14:47 schreef Smart_ass het volgende:
Ja sporten met volle borsten lijkt me verre van ideaal, dat was ik sowieso niet van plan :D. Maar ik dacht misschien voordat ik zelf naar bed ga? Maar dan heeft zij 2u daarvoor nog gedronken dus ik ben bang dat ze tegen de tijd dat ik dan ga sporten alsnog weer vol zijn..
Ja, dat denk ik wel :P tenzij je 3 uur later weer opstaat natuurlijk.
disclaimer
pi_196803024
Mooie foto’s DUMAN! U. heeft ook echt een hele mooie bos haar.
pi_196803034
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 14:55 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik wel :P tenzij je 3 uur later weer opstaat natuurlijk.
Laat maar ik wil al niet meer :') .
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:01:13 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_196803100
Oh maar zelfs die onderste is erg O+ hoor duman!
disclaimer
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:03:02 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_196803131
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 december 2020 14:57 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Laat maar ik wil al niet meer :') .
Ik weet natuurlijk niet hoe makkelijk jij kolft maar bij mij duurt dit maximaal 10 minuten en dan kan ik er met plofkannonnen met gemak 300 cc uit trekken. Levert je een hoop comfort op. Want dat is anders 300 gram extra tiet om mee te torsen :P
disclaimer
pi_196803223
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:03 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet hoe makkelijk jij kolft maar bij mij duurt dit maximaal 10 minuten en dan kan ik er met plofkannonnen met gemak 300 cc uit trekken. Levert je een hoop comfort op. Want dat is anders 300 gram extra tiet om mee te torsen :P
Ja nee sporten met kanonnen lijkt me inderdaad mega oncomfortabel en dan hebben we het nog niet eens over het zeer grote lekgevaar.. :X
Misschien toch maar gaan kolven dan ja. Ik heb geen idee hoe makkelijk ik kolf want ik heb het pas 2x gedaan maanden geleden, maar tijdens de nachtvoedingen drinkt ze ze wel in een recordtijd leeg dus we gaan het meemaken.
pi_196803417
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:13 schreef SQ het volgende:
Maar ook als je heel zout en pittig eet kan je baby nog gewoon mee eten. Je houdt dan een deeltje van de groenten die je toch al snijdt apart en stoomt die snel zacht in een pannetje terwijl je de rest van je eigen maaltijd bereidt :)
Da's een goeie. Ik ga komende dagen eens opletten bij wat we eten, of er niet toch wat meer mogelijk is!

Wij hebben net een fietsstoeltje op de fiets gezet, gaan zo een klein rondje doen. Dat gaat ze zo leuk vinden denk ik O+ En de kleine rat slaapt natuurlijk nooit zo lang als nu, als we op d'r zitten te wachten _O-
pi_196803567
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:08 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

kanonnen
O+
Op de weegschaal tel ik alles achter de komma niet mee, omdat dat m’n melk is.

Thanks all, zijn lieverdjes ja. Maar ‘s nachts niet, als ze om en om wakker worden. Of tegelijk. Nog erger.
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:35:31 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_196803752
Goud drinkt in de nacht ook verreweg het meest. We kunnen ook nog echt niet zonder nachtvoeding in dat opzicht.
Er is dan geen licht, geluid of andere afleiding dus hij drinkt dan ook erg rustig en geconcentreerd.
disclaimer
pi_196804596
Hier ook zeer efficiënte nachtvoedingen, wat een zuigkracht dan ook :D
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 16:47:04 #119
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196804985
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 december 2020 02:20 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo ik hoop dat er hele mooie features unlocked worden ;) succes met de regeldag!

@:Quattro tijgeren al!! Het voelt alsof je je gisteren pas afmeldde in het zwangerschapstopic met een baby'tje die al direct zoveel te overwinnen had. En moet je nu zien hoe ze het doet O+ . Ik geniet best wel van de updates :@ :s) .

En rapley.. denk dat ik me hier ook maar eens in moet verdiepen, nog een week en dan is m'n kleine vriend alweer 3 maanden oud :o .

Colin had van de week een mosterdgele kattendrol in de luier zitten. Mijlpaal, de eerste vaste schijt :') . JBPM heeft duidelijk effect... en ook buiten de luier, sinds een paar dagen is hij 's avonds aan het mekkeren, beetje lopen spoken enzo. Honger maar niet willen drinken, speentjes die verstopt raken, nog wel eens wat teruggeven. Ik denk dat het gemekker/gecluster ook te maken heeft met meer werken en minder aanwezig zijn van z'n mammie. Ik nam het even over van m'n man en na 2 minuten knuffelen viel Colin als een blok in slaap. 45 minuten later weer wakker, beetje drinken en knuffelen en hij was zo weer weg.

En nu heb ik 2 weken vakantie! Kan ik lekker veel knuffelen met m'n kleine vriend O+ .
De nieuwe feature lijkt te zijn dat hij niet meer huilt nadat zijn fles op is. Maar er zit nog wel een bug in want hij huilt nog steeds als hij wakker wordt, ik hoop dat daar snel een update voor komt ;)

Grappig dat Colin nu vaste poep heeft door de JBPM! De ontlasting van aapie is hier wel door veranderd (van heel dun naar iets schuimiger :9) maar nog niet vast. Misschien heeft dat toch ook wel te maken met de leeftijd :) Fijn ook dat hij snel in slaap valt! Dat is hier nog wel echt een ding -O-

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 02:39 schreef SQ het volgende:

Oh bah :X Ik zit tegenwoordig ook constant onder de melk/kots, lekker zuur geurtje om me heen :9

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 05:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

@:seven. Feel you. :@ Hier zijn er drie pakketjes onderweg. :@ Maar gelukkig verkoop ik af en toe ook wat. :P
Hopelijk heb je nog een beetje slaap kunnen pakken? Die clusterdagen zijn maar niets he :*

quote:

Hopelijk heb ook jij wat bij kunnen slapen :*

Mannen in de nacht, daar kan ik wel over meepraten :X Ik word wakker zodra aapie een beetje begint te piepen/kreunen maar mijn man pas als er sprake is van "grote weh". Nu heb ik ook wel gehad dat ik blijkbaar zo vroeg hiervan wakker word dat wanneer ik boven kom met de fles beide mannen keihard liggen te tukken :')

quote:
10s.gif Op vrijdag 18 december 2020 14:47 schreef Smart_ass het volgende:
'S ochtends heb je meer productie dan 's avonds dus als je een mooi voorraadje aan wil leggen zou ik voor 's ochtends gaan :Y

Duman wat een schatjes zeg O+
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 16:52:12 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196805068
Trouwens dingen willen doen terwijl je een wakkere baby hebt is onmogelijk :X Over 2 uur komen vrienden langs en ik moet voor die tijd nog douchen, kolven en de kerstboom versieren. Man ligt te tukken en aapie is wakker en onrustig dus ik kom nergens aan toe. Hij lijkt nu in slaap te vallen maar dat gaat ook al 1,5 uur zo.

Goede nieuws is dat we eten laten bezorgen :@ :')
pi_196805395
Edit: oke laat maar ik las even heen over het onrustig zijn :P.

Vervelend! Gelukkig lekker eten laten bezorgen dan ja! :9
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 17:43:32 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196805859
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 december 2020 17:11 schreef Smart_ass het volgende:

Edit: oke laat maar ik las even heen over het onrustig zijn :P.

Vervelend! Gelukkig lekker eten laten bezorgen dan ja! :9
Hij kan zichzelf nog niet zo heel lang vermaken, max een half uur. En als hij dan moe is en het niet lukt om in slaap te vallen dan moet je echt constant bij hem blijven of hij gaat af als een luchtalarm :X

We zijn nu een uur verder en aapie heeft een half uur geslapen waarin ik de lichtjes van de kerstboom heb ontward. Verder heeft hij een fles gekregen en is 2x verschoond. Needless to say dat ik nog steeds de kerstboom moet versieren, kolven en douchen :') Kolven ben ik nu mee bezig, dan douchen. En dan maar de kerstboom versieren met die vrienden :D

Edit: man is uiteraard inmiddels gedoucht en al :')
pi_196805950
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 17:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hij kan zichzelf nog niet zo heel lang vermaken, max een half uur. En als hij dan moe is en het niet lukt om in slaap te vallen dan moet je echt constant bij hem blijven of hij gaat af als een luchtalarm :X

We zijn nu een uur verder en aapie heeft een half uur geslapen waarin ik de lichtjes van de kerstboom heb ontward. Verder heeft hij een fles gekregen en is 2x verschoond. Needless to say dat ik nog steeds de kerstboom moet versieren, kolven en douchen :') Kolven ben ik nu mee bezig, dan douchen. En dan maar de kerstboom versieren met die vrienden :D

Edit: man is uiteraard inmiddels gedoucht en al :')
Nou, een half uur zichzelf vermaken klinkt voor mij als een droom. Hier is het vaak max. 5 minuten.
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 18:26:05 #124
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196806578
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 17:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nou, een half uur zichzelf vermaken klinkt voor mij als een droom. Hier is het vaak max. 5 minuten.
Oh maar dat gebeurt ook niet zomaar, de omstandigheden moeten perfect zijn. Ik moet in de buurt zijn en de sterren moeten op een specifieke manier in het heelal staan want anders lukt het ook niet. Dit lukt 1x, hooguit 2x op een dag. Meestal is het eerder 5/10 minuten.
pi_196816605
Ik heb een 3-jarige die zichzelf met moeite 10min alleen bezig kan houden. Prijs jezelf maar gelukkig, Majo. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 19 december 2020 @ 09:46:07 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_196816730
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 16:52 schreef MaJo het volgende:
Trouwens dingen willen doen terwijl je een wakkere baby hebt is onmogelijk :X Over 2 uur komen vrienden langs en ik moet voor die tijd nog douchen, kolven en de kerstboom versieren. Man ligt te tukken en aapie is wakker en onrustig dus ik kom nergens aan toe. Hij lijkt nu in slaap te vallen maar dat gaat ook al 1,5 uur zo.

Goede nieuws is dat we eten laten bezorgen :@ :')
Zelfs zonder baby klinkt dat al als een ambitieus programma 8-)
disclaimer
  zaterdag 19 december 2020 @ 09:51:14 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_196816795
Kerstborrel, the 2020 edition:

Oh, wat was ik goed voorbereid. Heb m volgetankt om 18:00, en had een flesje gekolfde melk klaar staan, zodat ik 2 glaasjes wijn kon drinken. Die glaasjes dronk ik tussen 6 en 7.

Om 20:00 begon ie weer, dus flesje gegeven. Dat heeft ie bijna geinhaleerd. Om 20:20 was er geen houden meer aan met krijsen en de tepel zoeken. Toch maar aangelegd. Twee borsten leeggedronken. Echt, zoveel drinkt hij normaal nooit. Ze doen het er gewoon om :(

Voorlopig toch nog maar even geen alcohol dus :')
disclaimer
pi_196817062
Ah joh prima toch SQ.

quote:
Wat de baby drinkt is niet een glas wijn met een bepaald alcohol percentage (delen per honderd), maar melk met een alcohol promillage (delen per duizend). Een standaardglas bier (250ml) bevat ongeveer 13 ml alcohol. Dit levert een alcoholpromillage van ongeveer 0,25 en dus ook 0,25‰ alcohol in de moedermelk.
Dat wil zeggen dat er per liter melk een kwart milliliter alcohol in zit. Nou drinkt een baby geen liter melk in één keer, maar misschien 200 ml of minder. Dat betekent dat hij of zij daarmee, als zijn moeder net een glas bier (of een standaardglas wijn) op heeft, 0,05 ml alcohol binnenkrijgt. Dat is ongeveer één druppel.
Bron: Eurolac! Alcohol en zo
Niks aan t handje! En zeker wel doen ze het er om :+ hij wilde gewoon ook aan z’n druppel alcohol borrel *O*
  zaterdag 19 december 2020 @ 10:14:06 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_196817119
Neuh, ik voel me er ook niet rot om hoor, het is echt verwaarloosbaar. Maar toch, het laat maar zien dat goede voorbereiding geen fluit waard is bij jonge babies :D

Ik was wel aardig blij na mijn 2 glaasjes, terwijl ik voorheen mijn hand ook niet omdraaide voor 2 flesjes :') #momlife #geen23meer
disclaimer
pi_196818143
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:14 schreef SQ het volgende:
Ik was wel aardig blij na mijn 2 glaasjes, terwijl ik voorheen mijn hand ook niet omdraaide voor 2 flesjes :') #momlife #geen23meer
Dit is bij mij ook zo veranderd, zelfs 9 maanden later nog :')
pi_196821415
Haha oh god SQ! Wel kunnen genieten van je wijntjes?

Ik heb sinds gisteravond toevallig ook voor het eerst 11 maanden weer gedronken. Bubbles lag rond 20:30u te slapen en de laatste 1,5e week wordt ze dan niet meer voor 4:00u ofzo wakker dus ik durfde het wel aan een biertje te drinken. Ik lekker aan een biertje om 21:00u, hoor ik ineens een soort krijs. Ik in de stress, maar gelukkig viel ze snel weer in slaap :P. Had wel een beetje hoofdpijn na het biertje, maar dat kan ook door het gezelschap gekomen zijn. :')
Volgende keer wordt ‘t ook een wijntje O+.
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 15:14:39 #132
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196821683
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:36 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb een 3-jarige die zichzelf met moeite 10min alleen bezig kan houden. Prijs jezelf maar gelukkig, Majo. :P
Hopelijk blijft deze feature aanstaan dan! ^O^

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Zelfs zonder baby klinkt dat al als een ambitieus programma 8-)
Ja ik ben dus extreem slecht in plannen :@ Maar vooral met een baby vliegt de tijd gewoon. Laatst had ik mezelf 2 uur de tijd gegeven om op te staan en naar de osteopaat te gaan met aapie maar uiteindelijk moest ik nog vet haasten, en ik had niet eens gedoucht :?

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:51 schreef SQ het volgende:
Kerstborrel, the 2020 edition:

[ afbeelding ]

Oh, wat was ik goed voorbereid. Heb m volgetankt om 18:00, en had een flesje gekolfde melk klaar staan, zodat ik 2 glaasjes wijn kon drinken. Die glaasjes dronk ik tussen 6 en 7.

Om 20:00 begon ie weer, dus flesje gegeven. Dat heeft ie bijna geinhaleerd. Om 20:20 was er geen houden meer aan met krijsen en de tepel zoeken. Toch maar aangelegd. Twee borsten leeggedronken. Echt, zoveel drinkt hij normaal nooit. Ze doen het er gewoon om :(

Voorlopig toch nog maar even geen alcohol dus :')
Kerstborrel 2020 stijl :Y) Überhaupt respect dat je 2 glazen kon drinken, ik verwacht echt dat ik omval bij 1 glas :') Gisteren met die vrienden heb ik 0,0% gedronken, dat smaakte me ook prima :9

Achteraf wel blij dat ik niks gedronken had want aapie werd voor het eerst in weken vannacht 2x wakker, om 3 uur en om 6 uur. Man had wel gedronken dus die was weinig waard, ik heb zijn shift dus maar overgenomen _O-

Aapie blijft huilerig/hongerig/ontroostbaar dus ik heb even een borstvoedingsdag ingelast, eens kijken hoe hij daarop gaat. Hij hapt tegenwoordig goed aan dus het is een stuk minder frustrerend, alleen het verslikken/spugen blijft zo sneu ;(

Trouwens bedankt voor de Vinted spam, gisteren ook maar iets besteld :( ;) Ik ben al tijden op zoek naar een kersttrui voor aapie en nu een leuke gevonden, ben benieuwd of het nog voor de kerst komt. En zo niet ook niet erg, het is een rendier dus dat kan de hele winter. Alleen wel verneukeratief, het truitje kost 1 euro maar uiteindelijk ben ik 7,50 euro kwijt met kopersbescherming en bezorging erbij :') Nog steeds niet de hoofdprijs maar het is wel wat misleidend.
  zaterdag 19 december 2020 @ 17:51:06 #133
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196824320
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:14 schreef SQ het volgende:
Neuh, ik voel me er ook niet rot om hoor, het is echt verwaarloosbaar. Maar toch, het laat maar zien dat goede voorbereiding geen fluit waard is bij jonge babies :D

Wij gingen laatst even naar m'n schoonouders. Na het kolven 1 klein glaasje wijn.

Colin en ik hebben dikke pret gehad toen ik hem daarna lekker jolig op de keukentafel ging verschonen. Luid roepend 'Met je blote tokus. Heb je zodirect weer een lekkere schone lul, m'n jongen! Ja! Lekkere frisse tampeloeris!'

:@ :7 8)7
Resistance is futile.
  zaterdag 19 december 2020 @ 17:52:24 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196824338
@MaJo bundelkorting is het toverwoord!
Resistance is futile.
pi_196824622
@MaJo tot 22 december kan je voor ¤1 laten verzenden met Homerr. ;)

Na 1 glaasje al, @Seven. ? :D

Ik neem weer een wijntje met oud en nieuw. Ben ik ook wel weer aan toe.
  zaterdag 19 december 2020 @ 22:04:04 #136
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196829928
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 18:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:majo tot 22 december kan je voor ¤1 laten verzenden met Homerr. ;)

Na 1 glaasje al, @:seven. ? :D

Jazeker :D . 1 wijntje is all it takes. Gelukkig hebben m'n schoonouders humor en houden ze zelf ook wel van een wijntje :P .

En Homerr: hoef je zelf geen verzendlabel af te drukken. ^O^
Resistance is futile.
pi_196831280
@MaJo ik vind het ook nogal een drukke planning. Zou het zelf waarschijnlijk precies zo doen. :+

@Seven. dat klinkt als gezellig dronken. Ik zing geheel nuchter bij het omkleden vaak "broek uit tralalala". :)

Bij ons gaat het nog altijd best goed. De nachten worden ook wat beter. Meestal een voeding rond 2 en 5 uur. Wel nog veel windjes maar dan leg ik haar beentjes omhoog tegen mijn benen en gaat ze weer rustiger slapen. Nou durf ik dus ook weer wat later naar bed 's avonds. ^O^
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 19 december 2020 @ 22:54:41 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196831689
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 december 2020 22:43 schreef PKM het volgende:
@:MaJo ik vind het ook nogal een drukke planning. Zou het zelf waarschijnlijk precies zo doen. :+

@:Seven. dat klinkt als gezellig dronken. Ik zing geheel nuchter bij het omkleden vaak "broek uit tralalala". :)

Bij ons gaat het nog altijd best goed. De nachten worden ook wat beter. Meestal een voeding rond 2 en 5 uur. Wel nog veel windjes maar dan leg ik haar beentjes omhoog tegen mijn benen en gaat ze weer rustiger slapen. Nou durf ik dus ook weer wat later naar bed 's avonds. ^O^
Pittig, 2 nachtvoedingen! Wij zaten ook in zo'n ritme. Hier hadden we een paar dagen veel gespuug en toen zijn we johannesbroodpitmeel toe gaan voegen aan de flesjes. Sindsdien komt onze man zich niet meer melden om 5 uur. Maar ik meen me te herinneren dat je borstvoeding geeft?
Resistance is futile.
pi_196831992
Borstvoeding ja. :Y

Het stoort me ook niet dat ze drinkt. Ik doe mijn e-book open voor wat licht om te helpen happen en wat verder nodig is. Dan doe ik een hand over mijn ogen tegen het licht en slaap verder. :@

Ik vind twee nachtvoedingen trouwens prima ook. Mijn eerste kwam echt elke 1 a 2 uur. :{w
  zaterdag 19 december 2020 @ 23:07:10 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_196832109
Twee nachtvoedingen met een baby van 6 weken lijkt me zeker niet gek. Ze gaan vanzelf beter slapen. Zolang ze alleen drinken en daarna niet nog uren krampen hebben, prima ;)
disclaimer
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 00:54:41 #141
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196834036
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 december 2020 17:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wij gingen laatst even naar m'n schoonouders. Na het kolven 1 klein glaasje wijn.

Colin en ik hebben dikke pret gehad toen ik hem daarna lekker jolig op de keukentafel ging verschonen. Luid roepend 'Met je blote tokus. Heb je zodirect weer een lekkere schone lul, m'n jongen! Ja! Lekkere frisse tampeloeris!'

:@ :7 8)7
Haha, ik zie het mezelf zo doen _O-

quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2020 17:52 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo bundelkorting is het toverwoord!
Wil je me nog meer op kosten jagen :{w ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 18:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:majo tot 22 december kan je voor ¤1 laten verzenden met Homerr. ;)

Na 1 glaasje al, @:seven. ? :D

Dat had ik eerder moeten weten -O- Al heb ik geen idee wat Homerr is :@ Ik zal zo nog eens even kijken dan :9

Ik wil met kerst wel een wijntje doen denk ik :9

Aapie heeft net zijn slaaprecord behaald: van 18u tot 23u aan 1 stuk geslapen. Hij is nu alleen klaarwakker dus ik hoop dat we hem nog in slaap kunnen krijgen :')

En 2 nachtvoedingen lijkt me inderdaad vrij normaal, wij hebben ook wel echt geluk dat het er nog maar 1 is (behalve afgelopen nacht). Fijn dat Colin nu beter doorslaapt met de JBPM!
  zondag 20 december 2020 @ 02:28:31 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_196834564
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 23:07 schreef SQ het volgende:
. Zolang ze alleen drinken en daarna niet nog uren krampen hebben, prima ;)
Herinner me er ff aan dat ik dit soort dingen niet mag uitspreken oké?

#fokwet :') ;(
disclaimer
pi_196835523
Één keer wat besteld bij Vinted en geleverd via Homerr. Had als afleverpunt een Homerrpunt bij mij in de buurt gekozen. Bij het ophalen kwam ik terecht bij een obscuur huis waar het binnen gewoon erg stonk naar huisdieren. Gelukkig was het pakje goed ingepakt :@

Pfoe, werken met een baby... Heftig wel :+ Ik werk nu 22 uur per week en dat is echt genoeg voor nu. Op dedagen die ik moet werken, moet ik vaak 6 uur smorgens beginnen. Wat ik dan best lastig vind zijn de lange dagen. Je komt thuis van je werk en je hebt dan nog heel wat uurtjes voor de boeg voordat je even kan neer ploffen en wat voor jezelf kan doen.

[ Bericht 39% gewijzigd door Sunshine1982 op 20-12-2020 08:07:09 ]
pi_196836055
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 07:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Je komt thuis van je werk en je hebt dan nog heel wat uurtjes voor de boeg voordat je even kan neer ploffen en wat voor jezelf kan doen.
En dan is het eigenlijk ook alweer bedtijd voor jou geweest. Dat vind ik het lastigst.
pi_196836876
Ik heb nog nooit iets gekocht op vinted, is dat wat?

Laatste dag dat ik een baby in huis heb! Wat is het ongelooflijk hard gegaan! Gisteren al een klein feestje gevierd en vanmiddag weer.
Onze knappe kleine vent *O*

SPOILER
  zondag 20 december 2020 @ 11:22:38 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_196837510
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 10:44 schreef B.ertha het volgende:

Laatste dag dat ik een baby in huis heb! Wat is het ongelooflijk hard gegaan! Gisteren al een klein feestje gevierd en vanmiddag weer.

SPOILER
Flinke knul ja, knapperd! Gefeliciteerd!
Heb je m wel verteld dat je playdoh beter niet kunt eten? :P
disclaimer
  zondag 20 december 2020 @ 11:23:57 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_196837536
Ik heb mijn baby gewassen en in maat 62/68 gehesen. Zit niet eens zo heel ruim :')
(Oke, het is 4ff, in maxomorra past hij nog wel in 50/56 :P )

disclaimer
pi_196837657
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 09:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

En dan is het eigenlijk ook alweer bedtijd voor jou geweest. Dat vind ik het lastigst.
De kinderen liggen vaak rond 8 uur op bed en ik woon maar 10 minuutjes rijden van mijn werk. Hoef er dus niet extreem vroeg uit gelukkig. 2 uurtjes voor mezelf heb ik dan, 22.00 ga ik vaak naar bed. En die vliegen echt voorbij :o Maar het is genoeg om me weer even op te kunnen laden voor de volgende dag :)

SQ, tof pakje! Zat die in de surprisebox?
  zondag 20 december 2020 @ 11:35:54 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_196837731
Nee hoor, deze heb ik gewoon met mijn volle verstand zelf uitgekozen ;)
disclaimer
pi_196838038
Ahwww heerlijk pakje met een heerlijk beertje er in O+

Ik had heel veel geluk met de sample sale boxen. Een heel leuk jurkje voor mij een een even leuk matchend pakje voor haar! *O* dus gister twinnen :D
  zondag 20 december 2020 @ 11:59:11 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_196838081
Twinning, zo heerlijk fout O+ :D welk printje?

Oh en dit kind ontpopt zich dagelijks meer als een kloon van zijn vader. Vooral de ogen en de neus zijn echt spot on. Mondje is meer van mijn dna.
disclaimer
  zondag 20 december 2020 @ 12:01:01 #152
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196838103
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 07:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Één keer wat besteld bij Vinted en geleverd via Homerr. Had als afleverpunt een Homerrpunt bij mij in de buurt gekozen. Bij het ophalen kwam ik terecht bij een obscuur huis waar het binnen gewoon erg stonk naar huisdieren. Gelukkig was het pakje goed ingepakt :@

Pfoe, werken met een baby... Heftig wel :+ Ik werk nu 22 uur per week en dat is echt genoeg voor nu. Op dedagen die ik moet werken, moet ik vaak 6 uur smorgens beginnen. Wat ik dan best lastig vind zijn de lange dagen. Je komt thuis van je werk en je hebt dan nog heel wat uurtjes voor de boeg voordat je even kan neer ploffen en wat voor jezelf kan doen.
Pittig hè? Ik vind het nog te doen op de thuiswerkdagen, maar op kantoordagen word ik ramgek omdat ik met m'n werk niet vooruit kom, én thuis hoopt de werkdruk zich ook op.
Resistance is futile.
  zondag 20 december 2020 @ 12:03:34 #153
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196838154
quote:

SPOILER
Nomnomnom! Leuk ventje. Gefeliciteerd!
Resistance is futile.
  zondag 20 december 2020 @ 12:05:24 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_196838195
Lieve weer werkende mama's, blijven jullie goed voor jezelf zorgen? Je kunt niet alle ballen omhoog houden, dus stel je standaard niet te hoog alsjeblieft!
Twee uurtjes per dag tijd voor jezelf klinkt mij overigens helemaal niet gek hoor ;) het is denk ik vooral het schakelen weer van verlof naar werken dat zwaar valt. Maar dat ritme vind je vanzelf weer terug, echt. Heeft alleen wat tijd nodig :* gun jezelf die tijd.
disclaimer
  zondag 20 december 2020 @ 12:06:03 #155
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196838214
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 11:23 schreef SQ het volgende:
Ik heb mijn baby gewassen en in maat 62/68 gehesen. Zit niet eens zo heel ruim :')
(Oke, het is 4ff, in maxomorra past hij nog wel in 50/56 :P )

[ afbeelding ]
Zit prima, alleen z'n beentjes zijn er nog een beetje kort voor of ligt dat aan mij? Ik zie ook echt wel gelijkenis met jou. Ik weet niet hoe bleiblei eruit ziet natuurlijk :P .
Resistance is futile.
  zondag 20 december 2020 @ 12:07:57 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_196838252
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 12:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zit prima, alleen z'n beentjes zijn er nog een beetje kort voor of ligt dat aan mij? Ik zie ook echt wel gelijkenis met jou. Ik weet niet hoe bleiblei eruit ziet natuurlijk :P .
Al mijn kinderen hebben korte beentjes ja, is een familiekwaal. Ik geloof dat deze in de buik qua hoofd p90 was, qua buik p50 en qua benen p5 ofzo :')
Ik heb zelf ook maar stompjes ;)

Ik zal eens wat babyfoto's naast elkaar leggen!
disclaimer
pi_196838271
Nog twee bladzijdes bij te lezen. F drinkt onrustig aan de borst, slaan enzo als de stroom minder wordt en dan kan ik niet meer lezen.
Maar hapjes jeetje, bijna 5 maanden hier nu en ik ga denk ik rapley doen met wat prakken met een vork. Geen blender of staafmixer in huis maar prakken kan ook best toch? We gaan het tzt proberen. Rond 6 maanden. Zal ik wel commentaar van CB op krijgen maar die zie ik pas in januari met de vier maanden prik die we bij bijna 6 maanden pas krijgen :')

Ik kreeg de vraag wat mijn moeder van die beslissing vindt. Ze vond het ook erg moeilijk en moest ook huilen maar had ook respect voor haar man die ouder is natuurlijk. Hij zat er zelf ook heel erg mee maar vindt dat hij verstandig moet zijn. Het doet haar pijn maar ze steunt hem wel. Snap ik wel.

Ben nu toch maar aan mama vitamines begonnen. Haaruitval nog zo erg en mijn nagels scheuren in... ;(
pi_196838681
Grappig SQ, hier zwabbert 62-68 juist nog best om haar romp, maar is de lengte van benen en mouwen prima.

Oh ik zou het geweldig vinden om de kinderen om 20:00 in bed te hebben liggen. Met peuter lukte dat de laatste tijd best goed, maar gisteren hadden we een avond dat we na 22:00 nog met z’n allen op waren.
Baby gaat meestal pas de nacht in als ik ernaast lig dus wordt steeds na 3 kwartier wakker en lukt meestal niet om haar door te laten slapen. Zeker niet als peuter op dat moment nog wakker is en voor de nodige prikkels zorgt.
Ik wijt het nu wel even aan de lockdown en het feit dat peuter daardoor uit kan slapen. Ze wordt pas tussen 8:30-9:30 wakker. Wij maken daar gebruik van om alvast wat uren te werken, maar dat moeten we maar niet meer doen.

Mama vitamines slik ik sinds de bevalling, maar haaruitval ga je er wss niet mee tegen helaas.
pi_196839903
We hebben meer moeite om onze 6 jarige naar bed te krijgen dan de baby. Die valt zo in slaap op schoot en die leggen we in bed. Bij de oudste is het erin geslopen om bij haar te zitten totdat ze slaapt. En dat is nu moeilijk te veranderen zo blijkt. Dat is wel iets wat we zeker weten anders gaan doen bij de baby.
  zondag 20 december 2020 @ 13:42:53 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_196840403
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
We hebben meer moeite om onze 6 jarige naar bed te krijgen dan de baby. Die valt zo in slaap op schoot en die leggen we in bed. Bij de oudste is het erin geslopen om bij haar te zitten totdat ze slaapt. En dat is nu moeilijk te veranderen zo blijkt. Dat is wel iets wat we zeker weten anders gaan doen bij de baby.
Bij een zesjarige is dat tij toch wel te keren onderhand?
disclaimer
pi_196841019
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 13:42 schreef SQ het volgende:

[..]

Bij een zesjarige is dat tij toch wel te keren onderhand?
We zitten niet meer bij haar op de kamer gelukkig. Maar helemaal naar beneden is nog steeds een brug te ver. Punt is als we dat wel doen, ze gaat jenken en jammeren en zo maakt ze A. weer wakker :{
pi_196841223
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 11:59 schreef SQ het volgende:
Twinning, zo heerlijk fout O+ :D welk printje?

Oh en dit kind ontpopt zich dagelijks meer als een kloon van zijn vader. Vooral de ogen en de neus zijn echt spot on. Mondje is meer van mijn dna.
Astronomy :D ik kan en plaatje niet laten alhoewel het met haar vrolijke koppie een stuk leukere foto is O+
pi_196842251
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 14:18 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Astronomy :D ik kan en plaatje niet laten alhoewel het met haar vrolijke koppie een stuk leukere foto is O+
[ afbeelding ]
Wat een gave combi heb je aan!
pi_196842795
Wat pittige slaapsituaties hebben jullie. Ik voel me ontzettend dankbaar hoe het hier gaat. 20 weken en rond 4 uur gaat hij nog eens op bed. Dan blijft hij slapen maar maak ik hem om 6 uur of half 7 wakker. Drinken op mijn verzoek, luier doen en dan in slaapzak en op bed. Ligt hij tijdje te kletsen maar dat gaat prima. 6 jarige ligt om half 8 (7 uur naar boven met man) . Man gaat dan vaak ook op bed :+ en ik zeg oudste gedag als ik F op bed breng. Dan om 8 uur ben ik wel weer beneden in een stil huis O+ dan ga ik lekker wat tv kijken tot een uu of 9, of half 10 en ben ik doodmoe en ga ik pitten.

Weet dat de mama vitamines niet helpen tegen het haar. Maar die ingescheurde nagel had ik na de bevalling ook tijden last van en nu weer en denk toch dat ik iets mis aan een stofje. En dit is tenminste ook bv geschikt dus ik gok het erop. Haar is nog steeds drama. Ik was mijn haar max 1x in de week (überhaupt douchen haha) want het is niet te doen wat er dan loskomt.
pi_196842874
Leuk printje @Zo-is-dat !

Ik ben heel erg bang voor de haaruitval :'( :'(
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 15:53:55 #166
382129 crew  Donna
pi_196843324
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 15:31 schreef Smart_ass het volgende:
Leuk printje @:zo-is-dat !

Heb ik na G. niet significant gehad. Kreeg wel van die babyplukjes nieuw haar voor rond m'n gezicht.
Maar niet iedereen heeft de complete pruik op het kussen liggen hoor. *)
  zondag 20 december 2020 @ 16:22:47 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_196844008
Gaat jouw man om half 8 slapen Hilmo?
Staan jullie altijd om 4 uur op ofzo? :D
disclaimer
  zondag 20 december 2020 @ 16:45:41 #168
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196844525
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 15:31 schreef Smart_ass het volgende:
Leuk printje @:zo-is-dat !

Ik heb er helemaal geen last van gehad, dus misschien maak je je zorgen om niks. Je hoeft dus niet per se haaruitval te krijgen straks.
pi_196846367
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 11:22 schreef SQ het volgende:

[..]

Flinke knul ja, knapperd! Gefeliciteerd!
Heb je m wel verteld dat je playdoh beter niet kunt eten? :P
Haha, blauwe slagroom wel ;)
pi_196848123
quote:

SPOILER
Alvast gefeliciteerd!

Wat betreft haaruitval, geen idee of ik dat heb. Ik kam of borstel mijn haar nooit en wanneer ik mijn haar was (2x in de week) ontklit ik het met mijn vingers. Dan haal ik er wel een bolletje haar uit ja. Maar dat kunnen ook zomaar haren zijn die ik normaal met kammen zou verliezen.

Wij gaan vaak samen naar bed s'avonds, vriend en ik. We kijken dan nog vaak wat (als ik niet in slaap val :+ ). Doen we toch nog wat dagelijks samen. Overdag wordt de tijd grotendeels opgeslokt door 2 gremlins :+

[ Bericht 13% gewijzigd door Sunshine1982 op 20-12-2020 19:50:59 ]
  zondag 20 december 2020 @ 19:57:42 #171
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196848402
Leuke outfit, Nolita!

Hier hebben we volgens mij stiekem de 3 maanden regeldagen achter de rug! Hij had ineens een huiluurtje de afgelopen dagen. Gisteren en vandaag waren heel anders. Colin kreeg standaard 140ml maar dat lijkt nu echt niet meer genoeg. Er zit ook langer tussen de voedingen, zijn slaappatroon is ook anders nu. Hij sliep gisteren ineens aan het eind van de middag en om middernacht nog een volledige voeding gegeven (uur later dan normaal). Om half 3 en half 7 weer wakker. Maar vandaag sliep hij weer eind van de middag en toen werd hij al snel weer wakker. Ff uitvogelen hoe en wat.
Resistance is futile.
pi_196848590
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 19:57 schreef Seven. het volgende:
Leuke outfit, Nolita!

Hier hebben we volgens mij stiekem de 3 maanden regeldagen achter de rug! Hij had ineens een huiluurtje de afgelopen dagen. Gisteren en vandaag waren heel anders. Colin kreeg standaard 140ml maar dat lijkt nu echt niet meer genoeg. Er zit ook langer tussen de voedingen, zijn slaappatroon is ook anders nu. Hij sliep gisteren ineens aan het eind van de middag en om middernacht nog een volledige voeding gegeven (uur later dan normaal). Om half 3 en half 7 weer wakker. Maar vandaag sliep hij weer eind van de middag en toen werd hij al snel weer wakker. Ff uitvogelen hoe en wat.
Ritme? Welke ritme? :+ Ik lees weleens welke schema's babies hebben en ik kan alleen maar denken: HOEDAN?! Ik merk dat ik een beetje onrustig word van verschillende tijden slaapjes en voeding. Hier gaan de slaapjes en voedingen overdag nog steeds alle kanten op, maar s'nachts zit er gelukkig wel een ritme in. Vaak rond 19.30 slapen en dan tussen 6 en 7.30 weer wakker. Met een nachtvoeding, dat wel.
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 21:53:18 #173
382129 crew  Donna
pi_196851155
Vriend is nu met A. naar de HAP. Ze heeft weer koorts en ik hoest dus ik mag niet mee.
Stressbende dit weer.
pi_196851253
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 19:57 schreef Seven. het volgende:
Leuke outfit, Nolita!

Dan ben je er dus goed doorheen gekomen! Langer tussen de voedingen zou positief zijn, vooral ‘s nachts. Kun je net even wat meer uurtjes meepakken.

Hier zit er enige regelmaat in overdag, maar ik houd daar verder ook niet echt aan vast hoor. Gisteren en vandaag bijvoorbeeld heeft ze nauwelijks willen slapen overdag en wil ze veel drinken. Misschien dat haar 3 maanden regeldagen hier iets eerder beginnen.

Het enige dat nu al wel een tijdje zo is, is dat ze tussen 20:00/21:00u naar bed gaat, en dan ergens tussen 3:30-5:30u wakker wordt voor haar nachtvoeding (eigenlijk meer vroege ochtendvoeding dus soms :P). Daarna slaapt ze weer een uur of 3/4. Maar hey, dat kan ook maar zo morgen weer afgelopen zijn :D.
pi_196851267
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 21:53 schreef Donna het volgende:
Vriend is nu met A. naar de HAP. Ze heeft weer koorts en ik hoest dus ik mag niet mee.
Stressbende dit weer.
Ah wat naar! Hoelang heeft ze koorts al? En hoe hoog?
  zondag 20 december 2020 @ 22:02:00 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_196851335
Wel chill al die babies die al zo vroeg naar bed gaan. Mijne slaapt net als die van nolita in de avond alleen in als ik er naast lig :')

Ach nee Donna, niet weer ;( hopelijk is het niet ernstig. Veel beterschap voor je kleine baby :*
disclaimer
pi_196851387
Ohnee Donna :{ Sterkte!
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 22:06:11 #178
382129 crew  Donna
pi_196851399
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 21:59 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ah wat naar! Hoelang heeft ze koorts al? En hoe hoog?
Om 13u was het nog 37.5, maar toen had ik al wat zorgen omdat het geen temp voor haar is. Om 20u was het 38.2.
Boven de 38 onder de 3 maanden is meteen bellen dus dat maar gedaan en dan wil een arts haar beoordelen natuurlijk. Grmbl het ging net weer zo goed. :'(
pi_196851517
Ahh Donna, veel beterschap, hopelijk valt het deze keer heel erg mee

SQ, heerlijk toch! O+ Ik ben nog steeds teleurgesteld dat ze in dr bedje slaapt elke avond

Hier duurde het ook een hele tijd voor er een soort ritme in kwam, ging allemaal vanzelf. Nu slaapt ze meestal rond 10 uur en ergens rond 13/14 uur. Heel lang een droomvoeding gedaan als we gingen slapen nu laat ik op z’n beloop maar komt ze vaak toch wel (als ik 1 minuut slaap :') ) en s nachts heel soms niet :P en heel vaak wel, soms 1 keer soms 4x, soms heb ik s ochtends geen idee :') go with the flow gaat voor ons heel erg prima O+
pi_196851663
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 22:06 schreef Donna het volgende:

[..]

Om 13u was het nog 37.5, maar toen had ik al wat zorgen omdat het geen temp voor haar is. Om 20u was het 38.2.
Boven de 38 onder de 3 maanden is meteen bellen dus dat maar gedaan en dan wil een arts haar beoordelen natuurlijk. Grmbl het ging net weer zo goed. :'(
Ah jeetje wat naar ;( . Hopen inderdaad dat het snel minder wordt!
pi_196851925
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 14:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

We zitten niet meer bij haar op de kamer gelukkig. Maar helemaal naar beneden is nog steeds een brug te ver. Punt is als we dat wel doen, ze gaat jenken en jammeren en zo maakt ze A. weer wakker :{
Die van mij heeft ook zo'n periode gehad, wij hebben toen een cd-speler op haar kast gezet met een luisterboek erin. Dan kon ze nog lekker naar een verhaaltje luisteren in bed zonder dat wij erbij waren.

@Donna heel veel sterkte, hopelijk valt het mee :*
  zondag 20 december 2020 @ 22:37:28 #182
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196851980
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 21:53 schreef Donna het volgende:
Stressbende dit weer.
-O- ;(
Resistance is futile.
pi_196851985
Oh slapen is volgens kleine dondersteen totaal overrated, je kunt namelijk niet oefenen met kruipen en zitten als je slaapt. Ze lag vannacht naast me in bed en ze had me toch een lol, de hele tijd op handen en knieën gaan zitten, omvallen, met haar voetjes spelen.. en als ik mijn ogen dicht deed kreeg ik met een platte hand een klap in mijn gezicht van haar. :')
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 22:39:20 #184
382129 crew  Donna
pi_196852013
Nou ze wordt weer opgenomen en mijn Corona negatieve uitslag is niet recent genoeg dus moet me eerst laten testen weer voordat ik er heen mag. :'(

Dat wordt dus pas dinsdag dat ik op z'n vroegst uitslag heb.
Ben echt verdrietig nu.
  zondag 20 december 2020 @ 22:40:50 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196852043
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 21:58 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Dan ben je er dus goed doorheen gekomen! Langer tussen de voedingen zou positief zijn, vooral ‘s nachts. Kun je net even wat meer uurtjes meepakken.

Hier zit er enige regelmaat in overdag, maar ik houd daar verder ook niet echt aan vast hoor. Gisteren en vandaag bijvoorbeeld heeft ze nauwelijks willen slapen overdag en wil ze veel drinken. Misschien dat haar 3 maanden regeldagen hier iets eerder beginnen.

Het enige dat nu al wel een tijdje zo is, is dat ze tussen 20:00/21:00u naar bed gaat, en dan ergens tussen 3:30-5:30u wakker wordt voor haar nachtvoeding (eigenlijk meer vroege ochtendvoeding dus soms :P). Daarna slaapt ze weer een uur of 3/4. Maar hey, dat kan ook maar zo morgen weer afgelopen zijn :D.
Oh, heerlijk nachtritme wel maar spreek deze dingen niet hardop uit in verband met de fokwet.

Colin en Bubbles gaan meestal wel redelijk gelijk op. Ik zeg, succes met de regeldagen ;)
Resistance is futile.
  zondag 20 december 2020 @ 22:42:36 #186
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196852085
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 22:39 schreef Donna het volgende:
Nou ze wordt weer opgenomen en mijn Corona negatieve uitslag is niet recent genoeg dus moet me eerst laten testen weer voordat ik er heen mag. :'(

Ben echt verdrietig nu.
Oh nee Donna, wat kut..! ;(
Hopelijk is je meisje voor die tijd al thuis.

Het zit je niet mee :') .
Resistance is futile.
  zondag 20 december 2020 @ 22:44:05 #187
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196852117
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 22:37 schreef madam-april het volgende:
Oh slapen is volgens kleine dondersteen totaal overrated, je kunt namelijk niet oefenen met kruipen en zitten als je slaapt. Ze lag vannacht naast me in bed en ze had me toch een lol, de hele tijd op handen en knieën gaan zitten, omvallen, met haar voetjes spelen.. en als ik mijn ogen dicht deed kreeg ik met een platte hand een klap in mijn gezicht van haar. :')
Die nickname is wel redelijk self-fulfilling prophecy ;)
Resistance is futile.
pi_196852125
quote:

Ben echt verdrietig nu.
Och nee wat erg! Kun je morgen geen sneltest doen? Heel veel sterkte! ♥️♥️
pi_196852133
quote:

Ben echt verdrietig nu.
Ah nee, wat naar!!! Veel beterschap voor je kleine uk en hopelijk doen ze bij jouw teststraat aan snel testen zodat je niet pas dinsdag daarheen kan!
pi_196852138
quote:
10s.gif Op zondag 20 december 2020 22:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Die nickname is wel redelijk self-fulfilling prophecy ;)
:') Hij past goed bij haar inderdaad.
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 22:52:24 #191
382129 crew  Donna
pi_196852300
Alleen uitslag van de GGD wordt geaccepteerd, dus ik moet via de normale route. Hopelijk binnen 24u de uitslag, kan wel op elk moment het ziekenhuis in zodra ik een negatieve uitslag heb.

Moet er helemaal niet aan denken als ik positief ben nu ineens. Ik kom nergens. Al 5 weken niet. :X
pi_196852338
Donna, wat schrikken weer. Hopelijk kan ze zo gewoon weer met papa mee naar huis! :*

SQ, fijn dat we niet de enigen zijn. ;) Ik probeer het tegenwoordig wel om haar door te laten slapen in de hoop dat het uiteindelijk ‘vanzelf’ gaat. Maar dat lukt vaker niet dan wel. Vandaag weer eens wel! Ze lag er om 19:20 in, heb om 20:05 en 20:15 twee keer 5 minuten naast haar gelegen en toen sliep ze tot zojuist. Nu aan haar laatste voeding bezig.

Ik vind het naast haar kunnen liggen wel heel fijn en dat houdt me echt nog tegen om haar in haar eigen kamertje te laten slapen. (Ook om voor een nachtvoeding op te moeten staan). Maar hoop ook dat we hiermee de overstap naar het eigen kamertje straks niet te groot maken. Dat het moeilijker wordt als ze straks ouder is. Aan de andere kant lag peuter met 8 weken op haar eigen kamer en was dat tot 2 jaar redelijk drama met inslapen. Kan alleen maar meevallen toch? :')

Weer 2 dagen werken met kindjes thuis voor de boeg, ik ben blij als die voorbij zijn zeg. Daarna heeft vriend vakantie en kan ik lekker aan de slag.

Verder geniet ik wel enorm van onze baby, ze is zo chill. Ze vindt alles prima en heeft voor ons allemaal een brede glimlach. O+
pi_196852452
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 22:52 schreef Donna het volgende:
Alleen uitslag van de GGD wordt geaccepteerd, dus ik moet via de normale route. Hopelijk binnen 24u de uitslag, kan wel op elk moment het ziekenhuis in zodra ik een negatieve uitslag heb.

Moet er helemaal niet aan denken als ik positief ben nu ineens. Ik kom nergens. Al 5 weken niet. :X
Oh dat is echt heel erg naar. Wordt ze echt opgenomen of is dat nog niet zeker?
pi_196852458
Oh nee Donna ik lees het nu. Ik vind het eigenlijk echt niet oké dat je als moeder 2 dagen niet bij je (hele kleine) baby kunt zijn. Kunnen ze voor jou niet een test doen die ze ook voor hun personeel gebruiken? Ik kan me er gewoon niets bij voorstellen dat je er niet bij mag. Ik denk dan aan hoe dat met borstvoeding zou moeten, maar ook voor moeders die flesvoeding geven vind ik het gewoon hartverscheurend. ;(
pi_196852494
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 22:37 schreef madam-april het volgende:
Ze is echt snel hè madam! Jeetje al op handen en knieën zitten!
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 23:09:18 #196
382129 crew  Donna
pi_196852653
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 22:59 schreef Nolita het volgende:
Oh nee Donna ik lees het nu. Ik vind het eigenlijk echt niet oké dat je als moeder 2 dagen niet bij je (hele kleine) baby kunt zijn. Kunnen ze voor jou niet een test doen die ze ook voor hun personeel gebruiken? Ik kan me er gewoon niets bij voorstellen dat je er niet bij mag. Ik denk dan aan hoe dat met borstvoeding zou moeten, maar ook voor moeders die flesvoeding geven vind ik het gewoon hartverscheurend. ;(
Ik heb echt geen idee. Zal daar dan ook ergens in isolatie moeten omdat ik klachten heb en gok zo dat ze dat niet op de kinderafdeling gaan doen. Misschien als ik meteen mee gegaan was wel, maarja dat mag niet want klachten. Ik weet het ook niet precies, maar het is kut.

A. moet nu ook eerst weer in isolatie en weer een coronatest.
M'n vriend appt niet echt nu dus het zal wel druk zijn bij ze. Zal straks wel meer weten, maar ben sowieso verdrietig, waarom nu alweer
pi_196852665
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 22:59 schreef Nolita het volgende:
Ben ik helemaal met je eens, ik vind dat ook echt niet kunnen!

quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:02 schreef Nolita het volgende:

[..]

Ze is echt snel hè madam! Jeetje al op handen en knieën zitten!
Ja ze heeft een beetje haast met groot worden. :+
pi_196852806
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:09 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee. Zal daar dan ook ergens in isolatie moeten omdat ik klachten heb en gok zo dat ze dat niet op de kinderafdeling gaan doen. Misschien als ik meteen mee gegaan was wel, maarja dat mag niet want klachten. Ik weet het ook niet precies, maar het is kut.

A. moet nu ook eerst weer in isolatie en weer een coronatest.
M'n vriend appt niet echt nu dus het zal wel druk zijn bij ze. Zal straks wel meer weten, maar ben sowieso verdrietig, waarom nu alweer
Toen kleine dondersteen in het ziekenhuis lag hadden we eigen kamer met badkamer en toilet in de kamer, dus in principe zat iedereen gewoon geïsoleerd. Hopelijk mag je snel naar haar toe. ♥️♥️
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 01:22:57 #199
382129 crew  Donna
pi_196854018
Ik moet morgenochtend meteen de GGD bellen voor een sneltest. Als die negatief is mag ik ruilen met vriend en ben ik degene die bij haar blijft.
Nu maar duimen dat ik geen Corona heb.

Wij zaten ook in zo'n isolatiekamertje met A 3 weken geleden alleen waren we toen meteen met z'n 3en. Ik was nu natuurlijk niet mee naar de HAP want klachten. Maar goed, duimen maar.
Peuter werd net ook wakker en wilde haar vader, natuurlijk. :X
  maandag 21 december 2020 @ 02:10:44 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196854226
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 01:22 schreef Donna het volgende:
Ik moet morgenochtend meteen de GGD bellen voor een sneltest. Als die negatief is mag ik ruilen met vriend en ben ik degene die bij haar blijft.
Nu maar duimen dat ik geen Corona heb.

Wij zaten ook in zo'n isolatiekamertje met A 3 weken geleden alleen waren we toen meteen met z'n 3en. Ik was nu natuurlijk niet mee naar de HAP want klachten. Maar goed, duimen maar.
Peuter werd net ook wakker en wilde haar vader, natuurlijk. :X
Ik duim voor een negatieve sneltest!
Resistance is futile.
  maandag 21 december 2020 @ 03:36:35 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_196854354
Och arme Donna, wat een ellende ;( ik hoop dat je heel snel weer bij je baby mag :*
disclaimer
pi_196854975
Och Donna wat ontzettend rot ;( ik had vorige week binnen 24 uur een uitslag maar dat is in deze situatie al veel te lang :'(

Ik duim dat het super snel gaat!! Veel sterkte
pi_196855228
Oef @Donna , wat ontzettend naar dit. Wat een raar beleid ook, dat een baby op deze leeftijd van de moeder wordt gescheiden. Ik hoop dat je snel een negatieve test hebt en naar je baby toe mag! :*
pi_196855260
Ah @Donna wat vreselijk om niet bij je baby te mogen zijn. Ik duim voor je! Veel sterkte!
pi_196855319
Ohnee, veel sterkte Donna. Hopelijk krijg je snel de uitslag! Toch niet te doen om een moeder van haar baby te scheiden ;(

Ik ga vandaag ook voor een test. Ik heb koorts en wat spierpijn. Hopelijk negatief. Ik was alweer vergeten dat je onder de 3 maanden moest bellen bij 38+ :@. Gisteren was loempia precies 3 maanden en in de avond had hij 38.2. Ik had het niet door omdat mijn temperatuur hoger is :@. Hij is verder vrolijk, drinkt en plast goed, dus heb ook niet naar de huisarts gebeld.
  maandag 21 december 2020 @ 08:23:54 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_196855335
Tempen jullie je baby's eigenlijk zo regelmatig? Ik temp de mijne nooit tenzij ik het idee heb dat ie ziek is :')
disclaimer
pi_196855381
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 08:23 schreef SQ het volgende:
Tempen jullie je baby's eigenlijk zo regelmatig? Ik temp de mijne nooit tenzij ik het idee heb dat ie ziek is :')
Eigenlijk niet. Man had hem vast en zei dat hij warm was. Ik wist van niets :') Dus voor de zekerheid even getemperatuurd.
pi_196855494
Ik leef met je mee Donna, wat ontzettend klote. :*

Hier ook geen ritme of regelmaat ofzo. Dagen worden nog wat ontregeld door krampjes en poep. :{
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 08:43:51 #209
382129 crew  Donna
pi_196855541
Nou GGD heeft geen sneltesten zeiden 2 telefonisten, dus ik moet gewoon een normale test en binnen 48u de uitslag. Zal je zien dat ik uiteraard pas na 48 uren die uitslag krijg.

A. zelf is negatief, dat scheelt weer!
pi_196855715
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:43 schreef Donna het volgende:
Nou GGD heeft geen sneltesten zeiden 2 telefonisten, dus ik moet gewoon een normale test en binnen 48u de uitslag. Zal je zien dat ik uiteraard pas na 48 uren die uitslag krijg.

Ik begreep dat de 'gewone' teststraat in Arnhem een snelteststraat is. Ik geloof in het Rembrandttheater. Weet niet waar je woont maar misschien is dat nog de moeite waard.

Sterkte :*

Edit: niet in Arnhem maar tussen Arnhem en Nijmegen
https://indebuurt.nl/nijm(...)bij-nijmegen~123097/
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 09:34:31 #211
382129 crew  Donna
pi_196856196
Friesland. En er schijnt in Leeuwarden 1 te zijn van de GGD, maar de GGD zegt van niet. Dus ik ben ook wel klaar met bellen en alles. Maar hopen op een snelle gewone uitslag.
pi_196856566
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:34 schreef Donna het volgende:
Friesland. En er schijnt in Leeuwarden 1 te zijn van de GGD, maar de GGD zegt van niet. Dus ik ben ook wel klaar met bellen en alles. Maar hopen op een snelle gewone uitslag.
Ik kom even tussendoor fietsen, misschien nu te laat maar dan een volgende keer: in Groningen is locatie expositielaan een snelteststraat. Binnen 4 uur uitslag. En dat heeft een drive through dus je hoeft de auto niet eens uit.
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 21 december 2020 @ 11:01:17 #213
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196857423
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:22 schreef Miezziej het volgende:
Ohnee, veel sterkte Donna. Hopelijk krijg je snel de uitslag! Toch niet te doen om een moeder van haar baby te scheiden ;(

Ik ga vandaag ook voor een test. Ik heb koorts en wat spierpijn. Hopelijk negatief. Ik was alweer vergeten dat je onder de 3 maanden moest bellen bij 38+ :@. Gisteren was loempia precies 3 maanden en in de avond had hij 38.2. Ik had het niet door omdat mijn temperatuur hoger is :@. Hij is verder vrolijk, drinkt en plast goed, dus heb ook niet naar de huisarts gebeld.
Beterschap en hopelijk negatieve uitslag!

quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 08:23 schreef SQ het volgende:
Never!

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:43 schreef Donna het volgende:

Fijn dat A. negatief is, maar 48 uur moeten wachten joh.. ik leef met je mee.
Resistance is futile.
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 11:29:10 #214
382129 crew  Donna
pi_196858018
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 10:05 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik kom even tussendoor fietsen, misschien nu te laat maar dan een volgende keer: in Groningen is locatie expositielaan een snelteststraat. Binnen 4 uur uitslag. En dat heeft een drive through dus je hoeft de auto niet eens uit.
Ik snap de GGD echt niet hierin, vervelend want heb zelfs de situatie uitgelegd. Maar goed, ik heb de gewone test gehad en mijn vriend is gelukkig wel gewoon bij A in het ziekenhuis.
Nu refresh refresh op de website.

Wij moeten vanwege de eerdere opname A 2x per dag temperaturen, maar heb echt geen idee wanneer je daar normaal mee stopt bij een kleine baby.
  maandag 21 december 2020 @ 11:36:23 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196858172
Na de kraamweek temperatuurde ik alleen nog bij warm aanvoelen of duidelijk niet lekker.
pi_196861301
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:36 schreef Tink89 het volgende:
Na de kraamweek temperatuurde ik alleen nog bij warm aanvoelen of duidelijk niet lekker.
Dit inderdaad. Maar dat is hier tot nu toe nog niet voorgekomen.

Donna ik leef met je mee! Hopelijk een snelle negatieve uitslag!
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 15:09:02 #217
382129 crew  Donna
pi_196862278
Klein staartje aan dit verhaal;

Vanochtend heeft de landelijke GGD me dus 2x verteld dat sneltesten van hun niet bestaan en dat alle testen max. 48 uur zijn, snellere zijn er niet. Ik had voor A. een CB afspraak die ik moest afzeggen en na de lunch werd ik teruggebeld door het CB voor een nieuwe afspraak en toen deed ik mijn verhaal en die vrouw was zo verbaast en nijdig bijna eigenlijk, want sneltesten zijn er dus wel van de GGD. Ze keek in de computer, kon een half uur later terecht (vol gas erheen) en heb als het goed is binnen 2 uren de uitslag!
  maandag 21 december 2020 @ 15:14:45 #218
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196862400
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 15:09 schreef Donna het volgende:

Vanochtend heeft de landelijke GGD me dus 2x verteld dat sneltesten van hun niet bestaan en dat alle testen max. 48 uur zijn, snellere zijn er niet. Ik had voor A. een CB afspraak die ik moest afzeggen en na de lunch werd ik teruggebeld door het CB voor een nieuwe afspraak en toen deed ik mijn verhaal en die vrouw was zo verbaast en nijdig bijna eigenlijk, want sneltesten zijn er dus wel van de GGD. Ze keek in de computer, kon een half uur later terecht (vol gas erheen) en heb als het goed is binnen 2 uren de uitslag!
Wat een plottwist! Hopelijk vanavond knuffelen!
Resistance is futile.
pi_196862722
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 15:09 schreef Donna het volgende:

Jeej! Fijn zeg!
pi_196862890
Hele fijne plot twist! Ik duim als een malle voor een goede uitslag!
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 15:42:54 #221
382129 crew  Donna
pi_196862978
Ja m'n neus is wel kapot getest nu haha, maar ik ben NEGATIEF *O*
  maandag 21 december 2020 @ 15:43:23 #222
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196862991
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 15:42 schreef Donna het volgende:
Yes! *O*
Resistance is futile.
  maandag 21 december 2020 @ 15:44:40 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_196863010
Fijn, Donna! Gauw naar je baby!
disclaimer
pi_196863317
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 16:22 schreef SQ het volgende:
Gaat jouw man om half 8 slapen Hilmo?
Staan jullie altijd om 4 uur op ofzo? :D
Haha nou ja 8 uur ligt hij wel vaak. Hij kan goed vroeg slapen ja. En uitslapen ook :D gister waren we 9 uur uit bed hahah. Reken maar uit . Maar opstaan is rond 7/8 uur.
pi_196864230
Fijn Donna! Inderdaad gauw naar A nu! Hopelijk voelt ze zich snel beter vandaag.

Wow wat ben ik soms toch positief verrast door de kracht van luiers :') .
Heeeeeelemaal volgekakt, van voor naar achter en van links naar rechts, maar geen druppeltje/spettertje erlangs. Heb eigenlijk ook pas 1 keer een blowout gehad en dat komt volgens mij omdat ik zelf de luier niet goed had aangedaan.

Ode aan de luier _O_
pi_196865078
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 15:42 schreef Donna het volgende:
Ooh wat fijn! :*
  maandag 21 december 2020 @ 18:20:20 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_196865699
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2020 16:51 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn Donna! Inderdaad gauw naar A nu! Hopelijk voelt ze zich snel beter vandaag.

Heeeeeelemaal volgekakt, van voor naar achter en van links naar rechts, maar geen druppeltje/spettertje erlangs. Heb eigenlijk ook pas 1 keer een blowout gehad en dat komt volgens mij omdat ik zelf de luier niet goed had aangedaan.

Ode aan de luier _O_
Misschien kakt jouw baby niet als een atoomexplosie? :')
Soms komt het er hier dus met zoveel kracht naar buiten geperst dat het direct via de bilnaad aan de achterzijde de luier verlaat. Dan is de voorkant nog droog :')

(Dit gebeurt trouwens alleen als hij over mijn schouder hangt hoor, dan is dat de weg van de minste weerstand :P)
disclaimer
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 18:22:33 #228
382129 crew  Donna
pi_196865732
A. poepte mij trouwens gisteren nog compleet eronder. Ik had de luier omhoog als muurtje, maar het knalde zo erdoorheen en zat op de vloer, m'n trui, broek en een sok. :Y)
pi_196865983
Wat een geluk dan eigenlijk dat je het cb af moest bellen. De volgende keer maar meteen het cb bellen voor een afspraak als de ggd niet meewerkt! }:| Super dat het negatief is, hopelijk heb je al kunnen knuffelen, hoe gaat het met haar?

Hier gaat poep wekelijks wel een keer buiten de luier. Ik heb het opgegeven een oorzaak te zoeken. Ik mis de zon wel voor het verwijderen van de vlekken uit rompers.
  maandag 21 december 2020 @ 18:40:41 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_196866002
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 18:39 schreef Nolita het volgende:
Wat een geluk dan eigenlijk dat je het cb af moest bellen. De volgende keer maar meteen het cb bellen voor een afspraak als de ggd niet meewerkt! }:| Super dat het negatief is, hopelijk heb je al kunnen knuffelen, hoe gaat het met haar?

Hier gaat poep wekelijks wel een keer buiten de luier. Ik heb het opgegeven een oorzaak te zoeken. Ik mis de zon wel voor het verwijderen van de vlekken uit rompers.
Ik heb een flinke stapel okergele rompers gekocht :')
disclaimer
pi_196866139
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 18:20 schreef SQ het volgende:

[..]

Soms komt het er hier dus met zoveel kracht naar buiten geperst dat het direct via de bilnaad aan de achterzijde de luier verlaat. Dan is de voorkant nog droog :')

(Dit gebeurt trouwens alleen als hij over mijn schouder hangt hoor, dan is dat de weg van de minste weerstand :P)
Hahaha dat is wel echt lekker krachtig ja :D.

De ene keer dat het wel tot ongeveer in haar nek zat was toen ik haar aan het voeden was er tijdens het voeden een explosie kwam.. zelfs het voedingskussen zat onder (door 2 hoezen heen) :X :D
pi_196866154
Okergeel is sowieso een mooie kleur.
  maandag 21 december 2020 @ 19:14:38 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196866773
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2020 16:51 schreef Smart_ass het volgende:

Ode aan de luier _O_
Welke luiers gebruik jij? O-)
Resistance is futile.
  maandag 21 december 2020 @ 19:16:30 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196866815
quote:
17s.gif Op maandag 21 december 2020 18:47 schreef Smart_ass het volgende:
Okergeel is sowieso een mooie kleur.
Okergele kattenstront, soms geplet. Of okergele chocopasta, soms met stukjes.

Okergeel steekt lekker af tegen Colin z'n overgebleven oranje nesthaartjes ^O^
Resistance is futile.
  maandag 21 december 2020 @ 19:17:56 #235
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196866849
quote:

[..]

Kakt Goud dan tijdens het boeren? Colin schijt meestal tijdens het voeden van zich af :Y) .
Resistance is futile.
  maandag 21 december 2020 @ 19:20:41 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_196866921
quote:
11s.gif Op maandag 21 december 2020 19:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

Kakt Goud dan tijdens het boeren? Colin schijt meestal tijdens het voeden van zich af :Y) .
Nee maar soms blijft ie mieren na het boeren en dan hou ik m nog even omhoog, en dan komt de klapperrr.
Onder het drinken is wel favoriet ja. Zodra ik m aanleg begint ie ook te knetteren. Alsof hij eerst een vacuum moet creëeren om lucht los te kunnen laten :')!
disclaimer
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 19:38:48 #237
382129 crew  Donna
pi_196867393
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 18:39 schreef Nolita het volgende:

Ja ik ben nu 'op bezoek' geweest. Had vannacht helemaal niet geslapen van stress (ook omdat ik bang was wel Corona te hebben, had vorige week flink koorts) dus m'n vriend zei ik blijf nog wel een nachtje bij haar, dan kan jij bijslapen en hier vanaf morgen blijven. Dus morgenochtend ga ik er echt heen.
Maar heb heerlijk geknuffeld. Haar koorts loopt (zonder paracetamol) wel op en ze drinkt ook slechter. Er is dus wel weer 'iets' waar tegen ze aan het vechten is.

En idd wat een geluk bij een ongeluk dat ik die CB afspraak moest afzeggen. Die twee dames waren zo ontzettend lief voor me. Het was helemaal niet mijn intentie om er nog een sneltest uit te halen, maar ze waren beide zo nijdig dat ik te horen had gekregen dat het gewoon niet bestaat.
pi_196867546
quote:

[..]

Kleine dondersteen had vanmiddag zo'n luier, het zat tot haar oksels. Het blijft verbazingwekkend hoeveel poep er uit zo'n kleintje kan komen. :')

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 19:38 schreef Donna het volgende:

[..]

Ja ik ben nu 'op bezoek' geweest. Had vannacht helemaal niet geslapen van stress (ook omdat ik bang was wel Corona te hebben, had vorige week flink koorts) dus m'n vriend zei ik blijf nog wel een nachtje bij haar, dan kan jij bijslapen en hier vanaf morgen blijven. Dus morgenochtend ga ik er echt heen.
Maar heb heerlijk geknuffeld. Haar koorts loopt (zonder paracetamol) wel op en ze drinkt ook slechter. Er is dus wel weer 'iets' waar tegen ze aan het vechten is.

En idd wat een geluk bij een ongeluk dat ik die CB afspraak moest afzeggen. Die twee dames waren zo ontzettend lief voor me. Het was helemaal niet mijn intentie om er nog een sneltest uit te halen, maar ze waren beide zo nijdig dat ik te horen had gekregen dat het gewoon niet bestaat.
Fijn dat je haar even hebt kunnen knuffelen. Hopelijk knapt ze snel op.

Het is kleine dondersteen vandaag eindelijk gelukt, ze kan zitten en achteruit kruipen. (vooruit lukt nog niet helemaal :') )
  maandag 21 december 2020 @ 19:45:52 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_196867609
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 19:43 schreef madam-april het volgende:

[..]

Kleine dondersteen had vanmiddag zo'n luier, het zat tot haar oksels. Het blijft verbazingwekkend hoeveel poep er uit zo'n kleintje kan komen. :')
[..]

Fijn dat je haar even hebt kunnen knuffelen. Hopelijk knapt ze snel op.

Het is kleine dondersteen vandaag eindelijk gelukt, ze kan zitten en achteruit kruipen. (vooruit lukt nog niet helemaal :') )
Eh, kruipen? Ze is toch pas net geboren :? :'(

Donna, ik hoop dat je lekker slaapt en morgen uitgerust bij je kindje kan zijn.
Geef jij eigenlijk borstvoeding?
disclaimer
pi_196867691
Donna, lees nu pas alles. Wat een situatie en afgeschermd van je kind :'( toch niet in mcl hoop ik? Ik zou dat echt te gek voor woorden vinden. :( Gelukkig nu de test gehad!
pi_196867729
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2020 19:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Welke luiers gebruik jij? O-)
We hadden eerst pampers swaddlers en nu pampers pure geloof ik. Ik merk weinig verschil tussen de twee, allebei prima ^O^ .

Donna wat fijn dat je haar hebt kunnen knuffelen maar wat naar dat de koorts oploopt! Hopelijk knapt ze snel op. Ze is gelukkig op de goede plek.
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 20:08:17 #242
382129 crew  Donna
pi_196868297
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 19:48 schreef Hilmo het volgende:
Donna, lees nu pas alles. Wat een situatie en afgeschermd van je kind :'( toch niet in mcl hoop ik? Ik zou dat echt te gek voor woorden vinden. :( Gelukkig nu de test gehad!
Beide ouders staan gelijk in de zorg, wat dat betreft zouden een hoop mensen erop 'geilen' dat de moeder niet ineens voor de vader gaat anno 2020. :7
Het is gewoon zo k.ut met Corona nu, die regels veranderen ook steeds weer binnen de ziekenhuizen. Ze weten soms ook niet goed wat ze moeten en dat snap ik ook wel, helemaal op een kinderafdeling.
Het is idd niet in het MCL maar het A ziekenhuis in S in dezelfde provincie. In Groningen (beide ziekenhuizen) krijgen ouders bijv. ook een sneltest hoorde ik vandaag, veel beter. Maarja dat zal wel weer een geldkwestie zijn of iemand ergens achter een bureau die dat onzin vindt. 8)7

Toen ze 3 weken geleden opgenomen was met 9 dagen oud was ze eerst aangemerkt als 'kind op afdeling' waardoor mijn vriend maar 1 uur per dag mocht komen. Gelukkig was dat snel omgezet naar 'newborn' waardoor wij beide gewoon fulltime aanwezig mochten zijn. Maar daar was ook weer toestemming van de kinderarts voor nodig. Het is gewoon echt een gedoe in deze tijd. Ben je fatsoenlijk en vlot bevallen, krijg je dit. :X

@SQ flesbaby hier. En moet mezelf zo nu en dan wel even knijpen omdat ik 'wat als ik gewoon borst had gegeven' dingen begin te denken.
pi_196868745
Ongelooflijk ja, zo'n jonge baby niet als newborn bestempelen :'( kan er niet bij. Het is zo vreselijk triest.. wat een pech voor jullie :* sterkte. Kan me niet voorstellen hoe het is, je baby in het ziekenhuis.

Madam, zitten en kruipen? Ik ging even in de lijst kijken maar baby van begin juli?? Maand ouder dan die van ons dus. Ooh mijn hemel. Rollen is iets wat past bij deze leeftijd toch? :') :D
pi_196871558
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 19:45 schreef SQ het volgende:

[..]

Eh, kruipen? Ze is toch pas net geboren :? :'(

Donna, ik hoop dat je lekker slaapt en morgen uitgerust bij je kindje kan zijn.
Geef jij eigenlijk borstvoeding?
Ja, ze wil veel te snel groot worden. :'( (dat super blije gezichtje toen het haar eindelijk gelukt was, was wel echt te schattig.. maar natuurlijk toen ik mijn telefoon pakte om een foto te maken was ik al te laat.. :') )
pi_196871600
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 20:24 schreef Hilmo het volgende:
Ongelooflijk ja, zo'n jonge baby niet als newborn bestempelen :'( kan er niet bij. Het is zo vreselijk triest.. wat een pech voor jullie :* sterkte. Kan me niet voorstellen hoe het is, je baby in het ziekenhuis.

Madam, zitten en kruipen? Ik ging even in de lijst kijken maar baby van begin juli?? Maand ouder dan die van ons dus. Ooh mijn hemel. Rollen is iets wat past bij deze leeftijd toch? :') :D
Haha ja ze is nogal snel, rollen deed ze al met 2,5 maand. :@
  dinsdag 22 december 2020 @ 01:15:36 #246
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196874384
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:05 schreef madam-april het volgende:

[..]

Haha ja ze is nogal snel, rollen deed ze al met 2,5 maand. :@
Als ze 15 is afstuderen :7
Resistance is futile.
  dinsdag 22 december 2020 @ 01:23:04 #247
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196874406
Mijn zoontje is een troll. Om 12 uur gaan kolven, wordt hij wakker dis speentje, speentje, speentje. Gelukkig had ik z'n flesje al klaarstaan dus na een paar keer speentje, de fles erin. Halfleeg, ff schone luier. Maar ook plas ongelukje dus schone romper. De rest van de fles, schijt meneer lekker van zich af >:) . Dus flesje leeg, wéér richting aankleedkussen. Sta ik zijn kont af te vegen, zeikt hij zichzelf en het hele aankleedkussen onder :+ . Dus even wassen, schone luier, schone romper ^O^ . Druk ik de knoopjes dicht, kotst hij over z'n schouder :P :7 . Derde romper is scheepsrecht.

En nu ligt meneer heel onschuldig naar me te loeren.

Het is maar goed dat aankleeskussen time tegenwoordig quality time is. We hebben ons goed vermaakt afgelopen uur. O+
Resistance is futile.
  dinsdag 22 december 2020 @ 01:24:58 #248
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196874410
Donna, hopelijk lig je nu lekker te tukken. Ik hoop dat de koorts snel gaat zakken :* .
Resistance is futile.
pi_196878049
@Seven. ik moest erg lachen om de manier waarop je het beschrijft :D Vaak is het ook gewoon veel beter te handelen als je maar toegeeft en erom moet lachen.

@Donna Geniet van je kleintje knuffelen. Hopelijk komen ze er gauw achter wat er aan de hand is, en hoe ze het kunnen oplossen O+
  dinsdag 22 december 2020 @ 11:33:15 #250
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196878386
BFD!

Nomnomnom

O+

Resistance is futile.
  dinsdag 22 december 2020 @ 11:41:19 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_196878517
Hij ziet er iig voldaan uit na al die lediging :D leuke tuinbroek!
disclaimer
pi_196878561
Oh @Seven. , zulke avonden.. :* Goed dat je positief blijft. :D

Wat een lieffie. O+ Ben je tevreden over de Bibs-speen?
pi_196878641
Hoe groter de strik, hoe beter. O+

SPOILER
Z. heeft last van babyacne. Iemand enig idee hoe lang dit kan duren?

Enne.. ander onderwerp. Anticonceptie. Ik wil geen hormonen en ook niet iedere keer een condoom gebruiken. Dan blijft volgens mij alleen de koperspiraal over. Heeft iemand hier ervaring mee? Het plaatsen? Bijwerkingen? Tevreden?
pi_196878665
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:33 schreef Seven. het volgende:
BFD!

[ afbeelding ]

Nomnomnom

[ afbeelding ]

O+

[ afbeelding ]
Die onderste foto O+ ! En gave tuinbroek ja!

Bibs speen is hier wel een hit. Het is de enige speen die hij blieft. Wel valt hij snel uit zijn mond. Weet niet of dat ligt aan de zuigkracht van A, of aan de speen.

@D.U.M.A.N. ik heb voor de zwangerschap jaren een koperspiraal gehad en ik ben van plan deze binnenkort weer te nemen. Ik vond hem fijn. Plaatsen vond ik niet bijzonder pijnlijk, maar je kan altijd van te voren een paracetamol innemen. Eruit laten halen vond ik pijnlijker. Menstruaties waren bij mij kort maar krachtig. 2 dagen dat je half doodbloedt, daarna zwakte het heel snel af. Nu zonder ac duren de menstruaties 6 dagen, maar minder heftig. Ik heb dan toch liever de kort maar krachtige menstruaties :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Sunshine1982 op 22-12-2020 11:57:50 ]
pi_196878940
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:47 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Z. heeft last van babyacne. Iemand enig idee hoe lang dit kan duren?
Mijn dochter had er ook erge last van, duurde een kleine week
pi_196879487
Dank voor jullie ervaringen! O+
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 12:43:33 #257
382129 crew  Donna
pi_196879596
Babyacne is hier nu net weer over. Duurde een kleine week!

Anticonceptie wordt eerst condooms.
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 12:44:43 #258
382129 crew  Donna
pi_196879628
Ik ben bij A-tje! O+

Het lijkt allemaal wel goed en ze groeit goed ondanks dat ze steeds tijdens de fles in slaap valt dus ze zijn weer tevreden.
Kweek uitslag is er nog niet. Bloedprikken doen ze nu niet opnieuw omdat ze beter wordt en niet zieker.
pi_196879717
@Donna wat fijn! Fijn ook dat ze goed groeit: ni lekker knuffelen en hopen op een goede kweekuitslag. :*
  dinsdag 22 december 2020 @ 13:45:50 #260
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_196880898
Dames ik lurk even mee naar de foto’s, echt te schattig!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 22 december 2020 @ 15:26:39 #261
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196882952
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oh @:seven. , zulke avonden.. :* Goed dat je positief blijft. :D

Wat een lieffie. O+ Ben je tevreden over de Bibs-speen?
Jazeker! De enige die hij wilde.
Resistance is futile.
pi_196883852
@Seven. heerlijke nacht is dat geweest dan. Ik moest er wel om lachen :D . En leuke foto’s! Die bibs speen is bijna een fashion statement gewoon.

@D.U.M.A.N. Bubbles heeft ook last van babyacne gehad icm hele droge huid. Ik ben steevast bij elke luierwissel babylotion op haar wangetjes gaan smeren (wij gebruiken Aveeno) en het was binnen een dag weg. Heerlijke foto’s weer! O+

@Donna wat fijn dat A aan het opknappen is! Gaat de goede kant op dus.

Bubbles laatst in een jurkje gehesen maar ze leek er niet zo van gecharmeerd :') .
SPOILER
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 16:06:27 #263
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196883880
Er is zoveel gepost sinds ik voor het laatst postte dat het me niet lukt om op alles te reageren :@

@Donna wat naar dat A. alweer in het ziekenhuis ligt -O- Vorige keer hebben ze geen oorzaak ontdekt toch? Wel vreemd dat ze steeds zo hoge koorts krijgt, daar zou toch een reden voor moeten zijn zou je denken. En voel je alsjeblieft niet schuldig dat ze de fles krijgt, dat zegt echt niets :*

Qua slapen begint hier 's avonds en 's nachts wel een ritme in te komen maar overdag gaat het echt nog alle kanten op. De laatste dagen doet hij steeds kleine slaapjes en schrikt dan na een minuut of 20 weer wakker. En zo gaat het de hele dag door...

@Zo-is-dat wat een ontzettend leuke outfits O+ Ik wil ook wel een keer twinnen! Ik hoop met kerst in ieder geval een gezinsfoto te maken met foute kersttruien voor de boom :+

Tempen doe ik na de kraamweek ook niet meer. Sindsdien 2x gedaan omdat ik hem warm aan vond voelen maar verder niet.

@madam-april wow nu al zitten en kruipen :o Dat is wel een hele snelle baby die je daar hebt!

Verder foto's van Colin O+ Ik heb vaak met aapie ook plezier tijdens het verschonen. Tenzij hij een nieuw pakje aanmoet, mouwen zijn voor hem de hel :X Gelukkig is ie daarna wel weer snel vrolijk. Sowieso een erg vrolijk mannetje de laatste tijd, kiek nou O+

Hij lacht veel, wil continu "spelen" en is over het algemeen heel zoet. Alleen wel huilen als hij honger heeft, dat is er nog niet uit helaas.

Trouwens tijdens het douchen een grappig momentje beleefd. Ik had aapie horizontaal op mijn arm liggen ter hoogte van mijn borst om hem te wassen. Zijn gezichtje zat dus bij mijn borst en opeens *hap*. Zat ie te drinken onder de douche O+ Van speenverwarring dus geen sprake bij de kleine man :+
  dinsdag 22 december 2020 @ 16:06:59 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_196883892
Ahw MaJo, hij lacht! O+
disclaimer
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 16:10:02 #265
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196883943
Inmiddels zijn er posts bijgekomen, dat krijg je als je zo lang over een bericht doet :')

Bubbles O+ Het jurkje staat haar goed!

Aapie heeft sinds een weekje ook allemaal pukkeltjes en zijn huid voelt heel vet. Ik doe er niets aan, gaat denk ik vanzelf wel over.

Bibs is hier ook een grote hit! Vind ze ook een stuk hipper dan andere spenen :+

Anticonceptie hier ook condooms. Zou weer aan de nuvaring willen maar dat mag blijkbaar niet met borstvoeding. Dus tot die tijd maar met condooms. Al voelt anticonceptie bij ons wel heel raar :')
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 16:11:13 #266
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196883961
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:06 schreef SQ het volgende:
Ahw MaJo, hij lacht! O+
Ja! Superveel O+ Vooral als ik "toeter" op zijn neus, dan giert ie het echt uit. Ben heel benieuwd ook hoe zijn lach gaat klinken. Ik smelt iedere keer als hij lacht O+
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 16:13:34 #267
382129 crew  Donna
pi_196884002
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:10 schreef MaJo het volgende:
Al voelt anticonceptie bij ons wel heel raar :')
Dat vpnden mijn broer en schoonzus ook toen het boek voor een tweede na jaren en veel mislukte IVF pogingen definitief dicht gegaan was. 8)7
Je voelt 'm al aankomen zeker..
pi_196884031
MaJo, Aapie!! O+ O+

Wat een super leuke pakjes heeft ie aan ook zeg!
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 16:15:35 #269
382129 crew  Donna
pi_196884039
Vorige keer is het idd wss een virusje geweest, een rondvliegende snottebel die ze opgevangen heeft ofzo. Ik hoop niet dat het een voorbode is voor later dat ze om elke scheet ziek raakt, maargoed. Eerst kijken naar het nu. Ze is nu al een paar uurtjes zonder paracetamol en mag 5 uur weer een voeding (helaas moet ik alles uit de kast halen om er genoeg in te krijgen) en ben erg benieuwd of ze dan weer koorts heeft.
  dinsdag 22 december 2020 @ 16:19:53 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_196884115
En hartjes voor de mooie dames van Smart_ass en D.U.M.A.N O+ O+
Mijn jong drinkt juist meestal met de oogjes dicht :P
disclaimer
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 16:20:29 #271
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196884134
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:13 schreef Donna het volgende:

[..]

Dat vpnden mijn broer en schoonzus ook toen het boek voor een tweede na jaren en veel mislukte IVF pogingen definitief dicht gegaan was. 8)7
Je voelt 'm al aankomen zeker..
Om die reden hou ik me er ook maar braaf aan :Y Al zei de VK die de nacontrole deed dat het in ons geval niet nodig is, je zal maar net zien. Op zich is een zwangerschap wat mij betreft welkom maar zeker niet nu. Man wil het echt bij 1 kind houden dus voorlopig is het sowieso echt geen optie om zwanger te raken.

quote:
17s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:15 schreef Smart_ass het volgende:
MaJo, Aapie!! O+ O+

Wat een super leuke pakjes heeft ie aan ook zeg!
Thanks! Het eerste pakje is van mijn favoriete merk Jollein, die hebben echt zulke leuke kleertjes en andere spulletjes! De tweede is van de Hema :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:15 schreef Donna het volgende:
Vorige keer is het idd wss een virusje geweest, een rondvliegende snottebel die ze opgevangen heeft ofzo. Ik hoop niet dat het een voorbode is voor later dat ze om elke scheet ziek raakt, maargoed. Eerst kijken naar het nu. Ze is nu al een paar uurtjes zonder paracetamol en mag 5 uur weer een voeding (helaas moet ik alles uit de kast halen om er genoeg in te krijgen) en ben erg benieuwd of ze dan weer koorts heeft.
Ik hoop ook maar dat ze niet altijd zo snel ziek is maar waarschijnlijk pakt ze nu sneller dingen op omdat je als newborn echt nog helemaal geen weerstand hebt opgebouwd. Wij hebben wel het geluk dat we geen andere kindjes rond hebben lopen, dan word je waarschijnlijk ook een stuk sneller ziek. Al zag ik laatst ook al de eerste snotjes bij aapie :X Zelf ben ik ook verkouden, geen idee hoe :?
  dinsdag 22 december 2020 @ 16:31:17 #272
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196884327
Awww, I O+ BFD
Resistance is futile.
  dinsdag 22 december 2020 @ 16:37:10 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_196884430
Ik wilde wel meedoen aan bfd maar mijn babies werken niet mee vandaag :(

disclaimer
pi_196886147
Ah ik vind ze ook wel leuk hoor sq!

Hier is een sprong. Gevoed, schone luier, geslapen en nu jengelen op schoot. Denk dat hij straks kan rollen dan ofzo. :P
SPOILER

[ Bericht 20% gewijzigd door Hilmo op 22-12-2020 18:03:01 ]
  dinsdag 22 december 2020 @ 18:42:52 #275
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_196886836
Hahah SQ, juist leuk om alle niet charmante foto’s erbij te hebben :). En Hilmo, wat een verzadigd uitslaaphoofdje O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_196887025
Haha SQ zitten zeker wat pareltjes tussen :D.

Hilmo die lieve rode wangetjes! O+
pi_196889111
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 18:40 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik heb een flinke stapel okergele rompers gekocht :')
Dat is inderdaad een slimme zet! :D
En ik vind je reeks foto’s ook best tof om te zien!

Ook O+ voor de andere baby’s Heerlijk om te zien weer.

Donna, fijn dat je bij A kan zijn en dat het beter met haar gaat. Hopelijk snel weer samen thuis!

Mijn al 3 maanden perfect overdag slapende baby was stuk vandaag. Ze sliep niet zelf in en als ze sliep was het maar een half uur. Inmiddels ligt ze nu wel al 3 uur te slapen dus het is niet dat ze het niet nodig had. Ik hoop dat we een normale nacht gaan hebben. :s) En ook dat het morgen weer wel goed lukt met slapen. Nu ze 5 maanden is geweest zal de wakkertijd op een gegeven moment ook wel gaan verruimen naar langer dan 1,5 uur. Ben benieuwd!
pi_196889283
Oh @SQ , de foto linksboven 🥺🥰

@Hilmo de rode wangen O+ Zo lief.

@MaKo Wat een lieve lachende Aapie. O+ Zo leuk wanneer ze interactie tonen!

@Smart_ass Ik vind haar gezichtje op iedere foto veranderen! O+ Lijkt ze steeds meer op papa?

Na de eerste nacht heb ik trouwens niet meer getempt.
Bij iedere meting had ze dezelfde temp en kz vond het ook wel prima. De laatste keer dat ik U. heb getempt kan ik me ook niet herinneren.
pi_196890929
Foto's. O+

Hier even een keertje niet. :9 Ik heb zondag de meiden even gezien, maar denk sinds donderdag/vrijdag een keer 10-15 minuten per dag. Detailhandel en kerst, 't is en blijft bijzonder. Nog een paar dagen bikkelen en dan een paar dagen inhalen. O+
  dinsdag 22 december 2020 @ 23:00:03 #280
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196893581
Haha SQ :D leuk O+

En Hilmo, hij komt duidelijk niets tekort ^O^ :Y) O+
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 23:53:27 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196894559
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:37 schreef SQ het volgende:
Ik wilde wel meedoen aan bfd maar mijn babies werken niet mee vandaag :(

[ afbeelding ]
Juist leuk toch die eigenwijsjes O+ Wat is Noud groot geworden :o

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 17:57 schreef Hilmo het volgende:

Hier is een sprong. Gevoed, schone luier, geslapen en nu jengelen op schoot. Denk dat hij straks kan rollen dan ofzo. :P
SPOILER
Wat een droppie met die bolle rode wangetjes O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 20:17 schreef Nolita het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een slimme zet! :D
En ik vind je reeks foto’s ook best tof om te zien!

Ook O+ voor de andere baby’s Heerlijk om te zien weer.

Donna, fijn dat je bij A kan zijn en dat het beter met haar gaat. Hopelijk snel weer samen thuis!

Mijn al 3 maanden perfect overdag slapende baby was stuk vandaag. Ze sliep niet zelf in en als ze sliep was het maar een half uur. Inmiddels ligt ze nu wel al 3 uur te slapen dus het is niet dat ze het niet nodig had. Ik hoop dat we een normale nacht gaan hebben. :s) En ook dat het morgen weer wel goed lukt met slapen. Nu ze 5 maanden is geweest zal de wakkertijd op een gegeven moment ook wel gaan verruimen naar langer dan 1,5 uur. Ben benieuwd!
Wij hebben de laatste dagen precies hetzelfde met aapie, allemaal van die hazenslaapjes. Gelukkig zijn de lange avondslaap en de nachtslaapjes nog wel goed ^O^

Man en ik hebben de nachtshift en de ochtendshift voor vannacht omgedraaid. De laatste tijd wordt aapie nog maar 1 keer 's nachts wakker en ik heb morgenvroeg, wanneer hij ongeveer wakker wordt, een belafspraak met het CB. Ben wel benieuwd hoe het bevalt :D
pi_196894561
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Thanks! Het eerste pakje is van mijn favoriete merk Jollein, die hebben echt zulke leuke kleertjes en andere spulletjes! De tweede is van de Hema :)
[..]

Heel mooi inderdaad! Nederlands merk zie ik? Zal hier wel niet aan te komen zijn ben ik bang. Hema is ook altijd leuk! Heb redelijk wat kleertjes van de hema opgestuurd gekregen O+.
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 20:24 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

@:smart_ass Ik vind haar gezichtje op iedere foto veranderen! O+ Lijkt ze steeds meer op papa?

Vind ik ook! En ze ziet er ook weer anders uit vanuit andere invalshoeken! Ik vind haar inderdaad op mijn vriend lijken, maar soms ook juist op mijn moeder toen ze een baby was :P. Alleen dan de donkere versie want mijn moeder en ik hebben (hadden in haar geval) allebei blond haar en blauwe ogen :D.

Op wie vind jij Z. lijken?

NJ even doorbikkelen dan en binnenkort snel weer meer tijd met je meisjes O+.
pi_196894584
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 17:57 schreef Hilmo het volgende:

SPOILER
Wat een schattig baasje. Herken er mijn zoon in :)
Cindy De Vuyst
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 23:56:25 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196894587
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 23:53 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Heel mooi inderdaad! Nederlands merk zie ik? Zal hier wel niet aan te komen zijn ben ik bang. Hema is ook altijd leuk! Heb redelijk wat kleertjes van de hema opgestuurd gekregen O+.
[..]

Vind ik ook! En ze ziet er ook weer anders uit vanuit andere invalshoeken! Ik vind haar inderdaad op mijn vriend lijken, maar soms ook juist op mijn moeder toen ze een baby was :P. Alleen dan de donkere versie want mijn moeder en ik hebben (hadden in haar geval) allebei blond haar en blauwe ogen :D.
Nederlands merk inderdaad :Y Heb er inmiddels best veel van: deken, spuugdoekjes, speenbeestje (zo'n ding wat je aan een speen hangt), aankleedkussenhoes en dus heel veel kleertjes.

Is het duur om vanuit Nederland naar de VS te verzenden? Anders mag je het ook bij mij laten bezorgen en dan maak ik er een pakketje voor je van :)

Edit: ik zie dat het tot 2 kilo 23 euro kost. Daar kom je qua kleertjes een heel eind mee denk ik!
pi_196894652
Ah @MaJo lief van je! Papa en mama sturen regelmatig pakketjes deze kant op dus misschien bestel ik wel wat en laat ik het naar hen verzenden en sturen zij het door. Samen met een hele hoop andere Nederlandse dingen :P.
pi_196898964
Hoe combineren jullie het huishouden en het hebben van meerdere kinderen? Mijn huishouden is momenteel nogal aan het versloffen..
pi_196899085
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe combineren jullie het huishouden en het hebben van meerdere kinderen? Mijn huishouden is momenteel nogal aan het versloffen..
Manlief. O+ O-) Ik help mee waar ik kan, de rest doet hij.

@Smart_ass Z. is precies U. En U. lijkt als twee druppels water op m’n man. We wachten allemaal in spanning af of Z. wel mijn ogen heeft. :+

[ Bericht 20% gewijzigd door arvensis op 23-12-2020 11:22:27 ]
pi_196899634
@Sunshine1982 ik heb al moeite met het huishouden met één baby :@ :+ en verlof...

Hier tips voor het vier maanden sprongetje? Mickey wordt sinds een paar dagen echt krijsend wakker, of nja... Hij krijst in zijn slaap, maar slaapt door. De borst lijkt wel troost te bieden... Maar mijn hart breekt :'( :@

[ Bericht 3% gewijzigd door tpopml op 23-12-2020 12:19:17 ]
pi_196899964
quote:
Ik heb nu een jaar een robot stofzuiger en kan niet meer zonder. O+
Een baby vind ik handiger met poetsen dan een dreumes / peuter. Baby kan in de wipstoel erbij zitten of ik kan tijdens een slaapje snel iets doen.
Een peuter of dreumes laat ik ‘helpen’, maar dan doe ik er vaak ook dubbel zo lang over. Tegenwoordig wil ze ook niet meer altijd helpen, dan probeer ik het met wat speelgoed in de buurt.
Wat hier het beste werkt is vriend verantwoordelijk maken voor de kindjes zodat ik zelf goed aan de slag kan. (In het weekend dus bij ons).
  Moderator woensdag 23 december 2020 @ 12:51:02 #290
382129 crew  Donna
pi_196900668
quote:
Met een militair precies schema en zo nu en dan een McFlurry om mezelf te belonen. :+

Wij zijn weer thuis!! O+
  Moderator woensdag 23 december 2020 @ 12:54:12 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196900723
quote:
7s.gif Op woensdag 23 december 2020 00:02 schreef Smart_ass het volgende:
Ah @:MaJo lief van je! Papa en mama sturen regelmatig pakketjes deze kant op dus misschien bestel ik wel wat en laat ik het naar hen verzenden en sturen zij het door. Samen met een hele hoop andere Nederlandse dingen :P.
Geen probleem :) Als je het alsnog wil, het aanbod blijft staan :)
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:51 schreef tpopml het volgende:
@:sunshine1982 ik heb al moeite met het huishouden met één baby :@ :+ en verlof...

Hier tips voor het vier maanden sprongetje? Mickey wordt sinds een paar dagen echt krijsend wakker, of nja... Hij krijst in zijn slaap, maar slaapt door. De borst lijkt wel troost te bieden... Maar mijn hart breekt :'( :@
+1 :@ Ik zou het echt niet draaiende kunnen houden zonder mijn man. Nou hebben we altijd al een goede verdeling (hij doet het poetsen/stofzuigen en ik de was/boodschappen/financiën, koken doen we om en om) maar momenteel doet hij wel echt meer dan ik. Daar staat tegenover dat ik ook kolf en meer voor aapie zorg, hij werkt ook weer.

Ah wat lijkt me dat lastig! Zo sneu die huilende baby's, ik kan er ook maar slecht tegen ;(

quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 12:51 schreef Donna het volgende:

[..]

Met een militair precies schema en zo nu en dan een McFlurry om mezelf te belonen. :+

Wij zijn weer thuis!! O+
Wat fijn! De koorts is weer gezakt dus? En hebben ze nu een oorzaak gevonden?

Aapie heeft voor het eerst een wasbare luier aan, het staat zo cute O+
  Moderator woensdag 23 december 2020 @ 13:08:52 #292
382129 crew  Donna
pi_196900967
Ja al minimaal 24u geen koorts gehad en ze zien geen zieke baby. Als er iets veranderd moeten we direct bellen, maar er was geen reden om ons nog te houden. Tenzij we zelf ongerust waren dan mochten we nog wel een nachtje blijven.
Bloed en kweekjes allemaal goed. Ze is wss wat gevoelig voor virussen maar dat zien ze best wel vaak bij winterbaby's zei de kinderarts.

Nou goed dan :Y
  woensdag 23 december 2020 @ 13:18:41 #293
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196901201
quote:
Op woensdagmorgen komt een leuke vrouw ons helpen tegen betaling van 40 euro. En ik doe elke dag 1 wasje + drogen tussendoor, dat vouw ik op als Colin 's avonds slaapt. Dan trek ik gelijk de keuken recht. Mijn man zorgt voor het vuilnis en brengt de luiers naar de containers. En verder haal ik een paar keer per maand het beddengoed van de bedden, dat was het wel zo'n beetje.
Resistance is futile.
  woensdag 23 december 2020 @ 13:20:54 #294
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196901242
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 13:08 schreef Donna het volgende:
Ja al minimaal 24u geen koorts gehad en ze zien geen zieke baby. Als er iets veranderd moeten we direct bellen, maar er was geen reden om ons nog te houden. Tenzij we zelf ongerust waren dan mochten we nog wel een nachtje blijven.
Bloed en kweekjes allemaal goed. Ze is wss wat gevoelig voor virussen maar dat zien ze best wel vaak bij winterbaby's zei de kinderarts.

Nou goed dan :Y
Wat fijn Donna O+
Resistance is futile.
  woensdag 23 december 2020 @ 13:41:47 #295
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196901650
Consultatiebureau heeft Colin weer goedgekeurd. Prikjes lijkt hij wel prima op te reageren.

Alleen is ze wel van mening dat hij nogal veel eet (900ml gekolfde melk en 1 of 2 flessen kv). Ze zei dat 850ml gekolfde melk ook wel genoeg zou zijn. Dus ik gaf maar aan dat hij tijdens zijn vorige bezoekje ook al een liter gekolfde melk wegtikte op een dag. Ze zinspeelde op stoppen of serieus minderen met de kunstvoeding maar ik ben niet van plan om daar direct aan mee te werken want het leidt onherroepelijk tot een hongerige baby. ;)

Uiteindelijk heb ik het gesprek zelf maar overgenomen en aangegeven dat hij nog even moet wennen aan meer tijd tussen de voedingen nu hij grotere voedingen heeft, hij heeft zijn regeldagen net pas achter de rug. Verder zorgen we voortaan dat de grote voedingen met borstvoeding gebeuren, en dan de tussendoortjes met kunstvoeding. En ik wil wel meer kolven als hij doorslaapt (dan gaat mijn productie weer omhoog en hebben we bijna geen kunstvoeding meer nodig).

^O^
Resistance is futile.
pi_196902940
@Seven. Ben blij dat wij niet meer naar het cb gaan. :@ Moeilijk doen over 50 cc..
Fijn dat hij is goedgekeurd!

@MaJo Tof! Ben je nu helemaal over op wasbaar? :)

Kusjes voor @Donna en A. :*

Oh jongens, Z. lachte vandaag bewust naar me. O+
* D.U.M.A.N. smelt
https://imgur.com/a/kyrq7k6
  woensdag 23 december 2020 @ 14:44:10 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_196903035
Voor het huishouden betaal ik met liefde 50 euro per week ja. Maakt iedereens leven leuker. :+

Ow hilmo! Wat een heerlijk beertje O+ en wat een zachte trekken heeft hij!
disclaimer
  woensdag 23 december 2020 @ 14:44:31 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_196903038
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 14:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:seven. Ben blij dat wij niet meer naar het cb gaan. :@ Moeilijk doen over 50 cc..

@:majo Tof! Ben je nu helemaal over op wasbaar? :)

Kusjes voor @:donna en A. :*

* D.U.M.A.N. smelt
Omg O+!! Wat is ze vroeg joh!
disclaimer
  woensdag 23 december 2020 @ 14:47:32 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_196903101
quote:
7s.gif Op woensdag 23 december 2020 13:41 schreef Seven. het volgende:
Consultatiebureau heeft Colin weer goedgekeurd. Prikjes lijkt hij wel prima op te reageren.

Alleen is ze wel van mening dat hij nogal veel eet (900ml gekolfde melk en 1 of 2 flessen kv). Ze zei dat 850ml gekolfde melk ook wel genoeg zou zijn. Dus ik gaf maar aan dat hij tijdens zijn vorige bezoekje ook al een liter gekolfde melk wegtikte op een dag. Ze zinspeelde op stoppen of serieus minderen met de kunstvoeding maar ik ben niet van plan om daar direct aan mee te werken want het leidt onherroepelijk tot een hongerige baby. ;)

Uiteindelijk heb ik het gesprek zelf maar overgenomen en aangegeven dat hij nog even moet wennen aan meer tijd tussen de voedingen nu hij grotere voedingen heeft, hij heeft zijn regeldagen net pas achter de rug. Verder zorgen we voortaan dat de grote voedingen met borstvoeding gebeuren, en dan de tussendoortjes met kunstvoeding. En ik wil wel meer kolven als hij doorslaapt (dan gaat mijn productie weer omhoog en hebben we bijna geen kunstvoeding meer nodig).

^O^
Ik vind het echt volstrekt idioot dat ze over hoeveelheden beginnen bij een baby die voor het grootste deel moedermelk krijgt. Hadden ze een goed argument? Groeit hij te hard?
Ik zou de volgende keer gewoon geen antwoord meer geven. Krijgen ze van mij ook niet meer als ze vragen hoe vaak en hoe lang hij drinkt. Het gaat prima, hij groeit goed, dank u :)
disclaimer
  woensdag 23 december 2020 @ 14:55:48 #300
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196903286
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 14:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:seven. Ben blij dat wij niet meer naar het cb gaan. :@ Moeilijk doen over 50 cc..

@:majo Tof! Ben je nu helemaal over op wasbaar? :)

Kusjes voor @:donna en A. :*

* D.U.M.A.N. smelt
Gaat wel over 850-900ml plus de 400ml kunstvoeding die hij er soms ook nog bij wegtikt ;) . Al denk ik zelf dat 2 flesjes kunstvoeding gisteren toevallig 1 keertje is voorgekomen op een slechte dag qua productie en een hongerige dag voor Colin.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 14:47 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik vind het echt volstrekt idioot dat ze over hoeveelheden beginnen bij een baby die voor het grootste deel moedermelk krijgt. Hadden ze een goed argument? Groeit hij te hard?
Ik zou de volgende keer gewoon geen antwoord meer geven. Krijgen ze van mij ook niet meer als ze vragen hoe vaak en hoe lang hij drinkt. Het gaat prima, hij groeit goed, dank u :)
Normaal zie je borstvoedingskinderen wel wat afvlakken bij 3 maanden. Colin gaat in een rechte lijn door momenteel. Beertje :@ . Ik neem het mee, maar meer ook niet. Toevallig vind ik zelf ook wel dat hij enorm bunkert :@ , dus ik hou hem al enige tijd in de gaten. 400ml kv en 900ml borstvoeding kan wel een paar daagjes maar voor een kind van 3 maanden lijkt het me nogal wat. Ik merk bijvoorbeeld aan de johannesbroodpitmeel dat hij wel zin heeft in iets vasters. Nog een maandje en dan kunnen we groenten prakken. Ik wil Rapley doen, volgens mij past dat bij Colin. Maar m'n man is er nog geen voorstander van want 'zweverig gedoe' (hij heeft 2 meiden die gewoon potjes hebben gehad).
Resistance is futile.
  woensdag 23 december 2020 @ 15:00:48 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_196903373
quote:
7s.gif Op woensdag 23 december 2020 14:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Gaat wel over 850-900ml plus de 400ml kunstvoeding die hij er soms ook nog bij wegtikt ;) . Al denk ik zelf dat 2 flesjes kunstvoeding gisteren toevallig 1 keertje is voorgekomen op een slechte dag qua productie en een hongerige dag voor Colin.
[..]

Normaal zie je borstvoedingskinderen wel wat afvlakken bij 3 maanden. Colin gaat in een rechte lijn door momenteel. Beertje :@ .
Nee joh de mijne gingen ook altijd langer omhoog hoor! :D en dan nog. Het is een zuigeling. Die horen hard te groeien.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')