quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:31 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer alleen maar gehuild bij de BaakWas wel zwanger, laten we het daar op gooien.
[..]
De mijne is 9 maanden en draagt maat 80... iedereen zegt ook dat ze lang is. Zo vreemd, wij zijn dat namelijk niet. Volgende week eindelijk (na een paar maanden) weer eens een afspraak op het CB, dan zullen we eens kijken of en hoe ze tussen de lijntjes past.
Ik vind het zo jammer dat mini niet meer naar de opvang mag na vandaag. We redden ons wel met hulp van opa's en oma's en wat vrije dagen opnemen.. maar ze vindt het zo leuk bij de juffies en kindjes
quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:33 schreef Nolita het volgende:
Bijzonder hè, wij zijn ook maar klein. Morgen cb, ben ook eens benieuwd.
Ik vind het ook jammer voor de kindjes mbt de opvang. Vooral voor peuter die het nu heel bewust echt mist. Ze vraagt naar de andere kindjes, maar ook om te zwemmen en om naar opa en oma te gaan en dat kan nu even allemaal niet. Voor L vind ik het vooral onhandig dat ze net gewend is en nu bijna net zo lang niet kan gaan, als dat ze geweest is. Ik hoop dat de herstart straks weer soepel verloopt voor haar.
Ze is 5 maanden vandaag, weer een mijlpaal en ze lijkt hier de nachtvoeding niet meer nodig te hebben.![]()
Maar even van genieten want bij peuter kwam die 1 tot 2 maanden later weer terug om met 15 maanden pas weer te stoppen.
En geen nachtvoedingen meerquote:Op dinsdag 15 december 2020 20:39 schreef Nolita het volgende:
Had ik toch mooi eindelijk de kans om L toe te voegen aan het lijstje in de OP.
Wat fijn!quote:Op woensdag 16 december 2020 10:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
En geen nachtvoedingen meer
Hier nog maar 1 nachtvoeding
Omdat winst, dat iets bestaat betekent niet dat het ook noodzakelijk is.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:46 schreef MaJo het volgende:
Als het op kamertemperatuur kan waarom bestaan er dan flessenwarmers, is dat dan alleen voor kv?
Soms heb je geen makkelijke baby op dat vlak maar een goudlokje. Of heb je een goudlokje zonder geduld. Of nog erger een goudlokje zonder geduld die traag drinkt. Dan bestel je om 3u 's nachts uit frustratie zo'n ding helaas.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:46 schreef MaJo het volgende:
Als het op kamertemperatuur kan waarom bestaan er dan flessenwarmers, is dat dan alleen voor kv?
Haha dat eerste is natuurlijk waarquote:Op woensdag 16 december 2020 15:53 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Omdat winst, dat iets bestaat betekent niet dat het ook noodzakelijk is.
Genuanceerder: sommige baby's drinken liever warm dan kamertemperatuur of koud. Melk komt ook vaak genoeg wél uit de koelkast natuurlijk, omdat het langer dan 12 uur bewaard moest worden, en je dan niet altijd rustig kan wachten tot het op temperatuur is.
Aapie is wel een goudlokje qua niet willen wachten, dan is het echt stervende zwaanquote:Op woensdag 16 december 2020 16:07 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Soms heb je geen makkelijke baby op dat vlak maar een goudlokje. Of heb je een goudlokje zonder geduld. Of nog erger een goudlokje zonder geduld die traag drinkt. Dan bestel je om 3u 's nachts uit frustratie zo'n ding helaas.
Ik zou zeggen: geniet ervan dat hij melk op kamertemperatuur drinkt
Wij warmen nu nog altijd zijn avondeten gemiddeld 5 keer op
Oh wow dat kan dus ook nogquote:Op woensdag 16 december 2020 16:11 schreef Lemijn het volgende:
Mijn baby dronk het recht uit de koelkast, naast kamertemperatuur. Die heb ik het gewoon nooit opgewarmd aangeboden (arm kind). Maar er zijn denk ik ook baby’s die het alleen accepteren als het warm is.
In de categorie ‘is het echt nodig’: zijn hier veel fans van zo’n babynestje? Is het fijner dan gewoon op schoot of los op de bank? En hoe lang blijft het leuk?
We hebben met fv de flessenwarmer nooit gebruikt eigenlijk. Gewoon klaargemaakt met warm water. Dat niet willen wachten hadden we ook. Nu ja, hadden...quote:Op woensdag 16 december 2020 16:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Aapie is wel een goudlokje qua niet willen wachten, dan is het echt stervende zwaanMaar dan gaan we voorlopig gewoon melk aanbieden op kamertemperatuur
En qua kv dan wel gewoon opwarmen denk ik?
Warm water uit de kraan of gekookt? Want daarvan wordt weer gezegd dat je het niet warm uit de kraan moet halen omdat het lood kan bevatten. Aan de andere kant gebruikten wij eerst gekookt water dat koud geworden was want dit moest zo volgens de kraam maar daar zijn we ook van afgestaptquote:Op woensdag 16 december 2020 16:22 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
We hebben met fv de flessenwarmer nooit gebruikt eigenlijk. Gewoon klaargemaakt met warm water. Dat niet willen wachten hadden we ook. Nu ja, hadden...
Ik zou idd gewoon zo aanbieden als hij het pakt. Scheelt een hoop gedoe.
Gekookt. Nu heeft hij pas kv gekregen toen hij rond de 5-6 maanden was. Dus wij volgden toen geen newborn regels. Maar op zich vond ik het weinig meerwerk. We hadden standaard een fles gekookt water in de koelkast staan. En later werden we lui en goten we eerst het restant van de waterkoker in de fles en vulden we bij met vers gekookt water.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Warm water uit de kraan of gekookt? Want daarvan wordt weer gezegd dat je het niet warm uit de kraan moet halen omdat het lood kan bevatten. Aan de andere kant gebruikten wij eerst gekookt water dat koud geworden was want dit moest zo volgens de kraam maar daar zijn we ook van afgestapt
Maar hoe warmde jullie het gekookte water uit de koelkast dan weer op?quote:Op woensdag 16 december 2020 16:34 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Gekookt. Nu heeft hij pas kv gekregen toen hij rond de 5-6 maanden was. Dus wij volgden toen geen newborn regels. Maar op zich vond ik het weinig meerwerk. We hadden standaard een fles gekookt water in de koelkast staan. En later werden we lui en goten we eerst het restant van de waterkoker in de fles en vulden we bij met vers gekookt water.
Een deel koud water in een fles. Kokend water erbij. Na een tijd ken je de verhouding wel zodat het de juiste temp heeftquote:Op woensdag 16 december 2020 16:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar hoe warmde jullie het gekookte water uit de koelkast dan weer op?Of gewoon zo koud in de fles?
Hier maken we wel echt gebruik van de babynest. We alleen in de box, geeft net wat meer geborgenheid.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:11 schreef Lemijn het volgende:
Mijn baby dronk het recht uit de koelkast, naast kamertemperatuur. Die heb ik het gewoon nooit opgewarmd aangeboden (arm kind). Maar er zijn denk ik ook baby’s die het alleen accepteren als het warm is.
In de categorie ‘is het echt nodig’: zijn hier veel fans van zo’n babynestje? Is het fijner dan gewoon op schoot of los op de bank? En hoe lang blijft het leuk?
Hij gaat 20 minuten door. Precies genoeg om lekker te kunnen eten. Of kakken. Of douchen. Of batsen.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar hoe warmde jullie het gekookte water uit de koelkast dan weer op?Of gewoon zo koud in de fles?
Ik heb trouwens even naar de Tiny Love gekeken en ik vind het wel wat duur en eh, plasticWat maakt de Tiny Love beter dan willekeurig elke andere mobile?
Wij hebben geen nest maar zo'n ligkussen. Tot 9 weken heeft hij daar elke dag uren op gelegen, daarna meer de wipstoel. En hij slaapt nog steeds wel op zijn lig kussen trouwens, alleen dan leggen we hem met zijn voetjes richting de rugleuning van de bank want hij is er eigenlijk te beweeglijk voor.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:11 schreef Lemijn het volgende:
De dag dat 'ie uit de box kan gaat de vlag uit.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik vind de Tiny Love trouwens verschrikkelijk lelijk![]()
Moet wel nog opzoek naar een boxmobiel.
Baby heeft niks te willenquote:Op woensdag 16 december 2020 22:41 schreef SQ het volgende:
Die baby's willen helemaal geen esthetisch verantwoord speelgoed in gedempte grijstinten he. Die gaan juist hard op dat hysterisch plastic
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Klopt iddquote:Op woensdag 16 december 2020 22:41 schreef SQ het volgende:
Die baby's willen helemaal geen esthetisch verantwoord speelgoed in gedempte grijstinten he. Die gaan juist hard op dat hysterisch plastic
Ik ook. Maar op een gegeven moment doe je ALLES voor 5 min rustig kunnen etenquote:Op woensdag 16 december 2020 20:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik vind de Tiny Love trouwens verschrikkelijk lelijk![]()
Moet wel nog opzoek naar een boxmobiel.
Ik had er een gekregen en heb het één keer geprobeerd maar vond het zelfs op turbostand veeeel te lang duren. Zo stipt drinkt mijn kleine niet dat ik em dan 20 minuten eerder al aanzet. Dan zou ie soms nog een uur erin staan en soms zou het een lange paar minuten huilen zijnquote:Op woensdag 16 december 2020 23:08 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb zelf nog geen flesjes opgewarmd maar zo’n flessenwarmer is toch niet zo’n enorme aanschaf? Wij hebben ‘m hier wel staan maar ik heb nog geen idee hoe ik dat straks ga doen (vooral ‘s nachts, Bubbles kan inderdaad ook nogal hysterisch doen als het allemaal te lang duurt). Maar dat zien we tegen die tijd wel weer.
Qua uiterlijk verdient de tiny love inderdaad geen schoonheidsprijs maar de kleine is er hier ook helemaal weg van en ik vind de muziekjes wel prima.
Oh jee wat heftig ook!quote:Op donderdag 17 december 2020 10:42 schreef Miezziej het volgende:
Hilmo![]()
Het is ook erg verdrietig allemaal. Ik ben er ook helemaal klaar mee, maar vrees dat het nog wel even kan duren. Mijn moeder woont in de VS en is ook erg verdrietig omdat ze loempia nog niet heeft kunnen vasthouden. Hopelijk snel weer. Voordat we naar de schoonfamilie in Vietnam kunnen, zijn we denk ik nog langer onderweg, dat land zit al sinds maart op slot.
Ik gaf M. altijd melk op kamertemperatuur (fulltime kolven), dus heb zelf geen ervaring met flessenwamers enzo. Mijn man deed het altijd wat korter, gewoon zodat het koude eraf was.
Ah ok, ga ik dat ook eens proberenquote:Op woensdag 16 december 2020 16:42 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Een deel koud water in een fles. Kokend water erbij. Na een tijd ken je de verhouding wel zodat het de juiste temp heeft
Ik vind het denk ik meer moeite om dit allemaal in de slaapkamer te doen dus loop dan net zo lief even naar beneden, in een paar minuten ben je klaarquote:Op woensdag 16 december 2020 16:48 schreef Tink89 het volgende:
Wij deden koud water uit de kraan (dat mag gewoon) afgepast in de fles en hadden voor 's nachts een thermos met kokend heet water uit de waterkoker naast ons bed en een poederbakje met het juiste aantal schepjes in de tijd dat prul een fles kv kreeg 's avonds laat.
Dat laatste doen wij ookquote:Op woensdag 16 december 2020 16:54 schreef SQ het volgende:
Ik geef gekolfde melk nooit binnen 12 uur. En na een paar dagen is het ontzettend geschift en mengt het zich alleen goed als het warm is, dus ik maak het altijd warm.
Overigens werkt een bakje heet water net zo goed als een fleswarmer, dus heb ik nooit zo'n ding gehad. En kolfonderdelen steriliseer ik gewoon in mijn stoompan
Goed puntquote:Op woensdag 16 december 2020 16:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Hij gaat 20 minuten door. Precies genoeg om lekker te kunnen eten. Of kakken. Of douchen. Of batsen.
Bedoel je daar ook een voedingskussen mee? Aapie blijft er tot nu toe wel goed in liggen omdat hij er iets in wegzakt maar het zal ook niet lang meer duren voordat dit niet meer kan. De babygym blijft ook nog een goede afleiding waar hij zo 20 minuten ligt te "spelen"quote:Op woensdag 16 december 2020 19:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wij hebben geen nest maar zo'n ligkussen. Tot 9 weken heeft hij daar elke dag uren op gelegen, daarna meer de wipstoel. En hij slaapt nog steeds wel op zijn lig kussen trouwens, alleen dan leggen we hem met zijn voetjes richting de rugleuning van de bank want hij is er eigenlijk te beweeglijk voor.
quote:Op woensdag 16 december 2020 19:07 schreef Seven. het volgende:
Er ligt onder de kerstboom ook een tinylove voor Colin, misschien kunnen wij dan ook weer eens batsen.
quote:Op woensdag 16 december 2020 19:24 schreef NicolasJoy het volgende:
Als dat een van de voorwaarden is van de tiny love dan moet ik ze toch maar 'ns gaan inwisselen, hebben dat ding nu al een paar weken ....
Daar zat ik ook al naar te kijken, zien er een stuk mooier uit. Ik vind Little Dutch sowieso een erg leuk merk!quote:Op woensdag 16 december 2020 22:16 schreef wieksel het volgende:
Wij hadden een little dutch mobiel... Ook wat fijner voor de ogen... Prettig muziekje, ook echt aanrader!
Toch zou ik nog zo lang het kan dit soort dingen buiten de deur houdenquote:Op woensdag 16 december 2020 22:41 schreef SQ het volgende:
Bij ons is de fles in turbostand in 5 minuten warm, dus dat is op zich prima! Maar als aapie in stervende zwaan modus is duurt alles te langquote:Op donderdag 17 december 2020 01:01 schreef Smart_ass het volgende:
Oh wow dat is inderdaad wel erg lang! Die van ons zou het binnen 3 minuten gedaan moeten krijgen maar we gaan het zien tegen die tijd.
Ach lieverd dat is ook heel naar en je mag altijd je hart luchtenquote:Op donderdag 17 december 2020 10:06 schreef Hilmo het volgende:
Nog niets gelezen maar oh help ik moet zó huilen. Ik zou alleen met beide jongens naar mijn moeder met kerst. Paar weken geleden ook gedaan en was zo fijn om bij elkaar te zijn en mijn moeder F langere tijd te kunnen meemakenook zouden we met kerst een kort bezoekje brengen aan mijn demente oma die F nog nooit heeft gezien... Maar nu vindt haar man die in de 70 is het toch te spannend en wil niet dat we komen. Goed dat hij het aangeeft maar ik moet zo huilen. Ik kom nergens, zie niemand, man is niet voor de klas want school dicht, oudste is thuis en F ook niet naar de opvang. Ik ben zo ontzettend verdrietig. Ik heb zo graag dag mijn moeder F vasthoudt en meemaakt. Onze laatste baby
en hij wil pas dat we weer komen als ze ingeënt kunnen worden. Dat kan misschien nog maanden duren?
ze wonen op 1,5 uur rijden dus ook niet ff raam zwaaien ofzo mogelijk. Bellen wel maar dat is toch niks vergeleken met vasthouden. Die k*t corona, dit is echt het toppunt.
![]()
sorry hoor moest het even delen... Mijn verjaardag valt dan ook en die kan dan ook niet. Mijn vader komt wel na de kerst hier, maar dat is toch anders dan mijn moeder.
Nouja, erger, wat is erg. Ik ben inmiddels wel gewend om mijn moeder 1 of 2 keer per jaar te zien. Het lijkt mij een stuk zwaarder als het contact intensiever was en opeens grotendeels wegvalt.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:49 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Oh jee wat heftig ook!Zelfs nog nooit kunnen vasthouden dus?
dat lijkt me vreselijk. Goed om te beseffen dat het nog erger kan. Ik keek er zo ontzettend naar uit, zou een fijne kerst worden, ik met de kids lekker alleen bij hun. Echt genieten.
Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)er/9200000095066557/quote:Op donderdag 17 december 2020 14:11 schreef KNAK het volgende:
Kan de mensen hier nog een babycook op basis van eigen ervaringen aanraden? Ons kleintje gaat langzaam richting zijn oefenhapjes en wil zo een machine aanschaffen. Keuze uit 100(en) :’)
Zo een blend/stoom/etc alles-in-1 ( zoals babymoov nutribaby ) lijkt me wel wat, maar is het ook wat?
Idem hierquote:Op donderdag 17 december 2020 14:52 schreef SQ het volgende:
Wij gaan hopelijk weer volledig rapleyen, dus zo'n foodprocessor hebben wij niet.
Ik denk trouwens dat zo'n apparaat niet echt wat toevoegt als je wel prakjes wil geven. Een pannetje + blender doen exact hetzelfde.
Als ze op handen en knieën komt duurt het niet lang meer voor ze zich gaat optrekken. Ik zou geen risico nemen en voor een standje lager gaanquote:Op donderdag 17 december 2020 15:49 schreef QuattroF het volgende:
@:KNAK Ik wilde ook graag een babycook toen Frum nog kleiner was. Op aanraden van Fok heb ik het eerst met een goede staafmixer geprobeerd en dat bevalt zo goed dat ik er nooit meer 1 gekocht heb. Ik heb een staafmixer en hakmolen in 1, gaat perfect.
Frum gaat sinds gisteren op handen en knieën zitten. Ze kruipt nog niet maar tijgert. Maar dat duurt zo niet lang meer. Ze is nog niet zelfstandig gaan zitten. Zouden jullie het ledikantje en box al op de lage stand zetten? Of wachten tot ze echt zelf gaat zitten?
Het gaat zo hard! Maar je hebt gelijk. Ik ga er morgen mee aan de slag.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Als ze op handen en knieën komt duurt het niet lang meer voor ze zich gaat optrekken. Ik zou geen risico nemen en voor een standje lager gaan
Ik kook wss heel smerig want potjes hadden altijd de voorkeur.quote:Op donderdag 17 december 2020 21:06 schreef SQ het volgende:
Mijn kinderen vraten geen potjes
(Kan ze geen ongelijk geven verder).
Fruit bij babies is in dit seizoen wel een ding, wat gek dat je het zelf moet meegeven?
Maar goed, je zou mandarijntjes kunnen ontvellen, of partjes appel die je een beetje zacht maakt in de magnetron.
Ik heb het even opgezocht en het is inderdaad een sprong, wat een drama zegquote:Op donderdag 17 december 2020 13:27 schreef SQ het volgende:
Da's de 8 weken sprong MaJoover een paar dagen is ie weer normaal
Ach hilmo, even een dikke knuffel voor jou. Gelukkig even geen werkstress er bij nu
Wat vindt je moeder er zelf eigenlijk van?
Oh wow Quattro, dat zal zeker niet lang meer gaan duren. Wat gaat dat hard dan!quote:Op donderdag 17 december 2020 15:49 schreef QuattroF het volgende:
@:KNAK Ik wilde ook graag een babycook toen Frum nog kleiner was. Op aanraden van Fok heb ik het eerst met een goede staafmixer geprobeerd en dat bevalt zo goed dat ik er nooit meer 1 gekocht heb. Ik heb een staafmixer en hakmolen in 1, gaat perfect.
Frum gaat sinds gisteren op handen en knieën zitten. Ze kruipt nog niet maar tijgert. Maar dat duurt zo niet lang meer. Ze is nog niet zelfstandig gaan zitten. Zouden jullie het ledikantje en box al op de lage stand zetten? Of wachten tot ze echt zelf gaat zitten?
Ik ben ook wel weer toe aan vakantie na de afgelopen 6 wekenquote:Op vrijdag 18 december 2020 02:39 schreef SQ het volgende:
Fijn, Seven! Toch weer even wat meer rust in de tent
Goud projectielbraakte net vol over me heen. Gelukkig heb ik zelf het meeste geabsorbeerd en is het bed schoon gebleven
Volgens mij gaat vaster voer en vaste poep hand in hand. Hier heeft meneer duidelijk wat te verteren met de JBPM!quote:Op vrijdag 18 december 2020 03:06 schreef Smart_ass het volgende:
Haha Seven! Vanaf wanneer poepen baby’s eigenlijk zo’n beetje vast? Fijn dat je weer lekker vrij bent nu, kun je weer fijn veel tijd met Colin doorbrengen!
Dat projectielbraken heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, lijkt me ook heel naar om te zien! (En om over me heen te krijgen.)
Bubbles heeft het tong uitsteken ontdekt.
Haha ja, voordat mijn Vinted verslaving uit de hand loopt!quote:Op vrijdag 18 december 2020 03:22 schreef Smart_ass het volgende:
Oja duh. Dat is vrij logisch. Dan heeft ie inderdaad wat te verteren!
En ik ga mijn best doen! Nu tot nu alleen tonguitsteekfilmpjes. En nu weer tijd voor jou om te gaan slapen!
Zo lief!quote:Op vrijdag 18 december 2020 02:20 schreef Seven. het volgende:
@:Quattro tijgeren al!! Het voelt alsof je je gisteren pas afmeldde in het zwangerschapstopic met een baby'tje die al direct zoveel te overwinnen had. En moet je nu zien hoe ze het doet. Ik geniet best wel van de updates
![]()
.
Ohja, dat laatste is herkenbaar. Ik heb nu regelmatig vroege diensten en dan neemt vriend die nacht de voeding over. Echt... Tegen de tijd dat hij uit bed is gekomen heb ik al een baby die uit een fles zit te lurken.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:45 schreef Donna het volgende:
Wat een hork van een nacht. A. besloot het gewoon weer op standje 'onverzadigbaar' te gooien en peuter moest 2x spugen (slijm, ze is super verkouden) en was daarna haar konijn kwijt (lag naast haar) en om half 7 riep ze me en zei ze dat ze niet uit bed kon. Gelukkig ging ze weer slapen toen ik zei dat het veel te vroeg was.
Ben zelf ook ziek geweest en hoest nog behoorlijk. Herstellen van een bevalling en van ziek zijn en een baby en een half zieke peuter zijn een slechte combi.
Man is er uiteraard ook uit geweest hoor, maar die krijg ik soms zo moeilijk wakker en dan raak ik geïrriteerd. Het is soms erg gezellig in de nacht.![]()
Ik heb bij je geloerd maar je hebt niks in maat 62-68 (waarschijnlijk allemaal al verkocht via Vintedquote:Op vrijdag 18 december 2020 05:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hier slaapt iedereen behalve ik.Z. heeft een clusterdag/-nacht, hallo vermoeidheid.
Hier gaat alles weer gewoon uit het vuistje. Geen gedoe met pureren en potjes.Wat raar trouwens om zelf fruit mee te geven naar de opvang.
![]()
@:seven. Feel you.Hier zijn er drie pakketjes onderweg.
Maar gelukkig verkoop ik af en toe ook wat.
Haha! Hier ook. Nou is Colin wel heel wat luidruchtiger geworden dus doorslapen zit er voor m'n man niet meer in. Maar duurt nog steeds 10 minuten voor hij op gang is, en ik heb binnen 1,5 minuut de fles in Colin's mond hangen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ohja, dat laatste is herkenbaar. Ik heb nu regelmatig vroege diensten en dan neemt vriend die nacht de voeding over. Echt... Tegen de tijd dat hij uit bed is gekomen heb ik al een baby die uit een fles zit te lurken.
De methode is zowel met borst als kunstvoeding hetzelfde.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:44 schreef LastRequest het volgende:
De mensen die Rapley doen: krijgt jullie kleintje borstvoeding? Naast kunstvoeding zag ik het niet zitten, ze kreeg dan gewoon weinig tot niets binnen. Met borstvoeding is dat wel anders, dan krijgen ze essentiële stoffen sowieso binnen.
Ik denk dat ik dan gewoon pas veel later een fles had kunnen laten vallen, dat het daar dan in zit!quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:49 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
De methode is zowel met borst als kunstvoeding hetzelfde.
Eerst de fles/borst en daarna pas het eten.
Ja, dat gaat bij ons niet zo goed. Wij eten heel gekruid en pittig, veel ook met bouillon waar dan al te veel zout in zou zitten. Ik moet me komende tijd eens gaan beraden op wat simpeler eten om het mezelf ook gemakkelijker te maken, ze moet toch op een gegeven moment mee gaan eten haha.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:46 schreef Lemijn het volgende:
Maar ik vond het niet zoveel moeite. Ik gaf gewoon wat ik toch al maakte en deed ook bakjes in de vriezer van dingen die over waren. Nou deed ik niet aan stomen en pureren, dat scheelt natuurlijk wel werk.
Maar ook als je heel zout en pittig eet kan je baby nog gewoon mee eten. Je houdt dan een deeltje van de groenten die je toch al snijdt apart en stoomt die snel zacht in een pannetje terwijl je de rest van je eigen maaltijd bereidtquote:Op vrijdag 18 december 2020 13:03 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan gewoon pas veel later een fles had kunnen laten vallen, dat het daar dan in zit!
[..]
Ja, dat gaat bij ons niet zo goed. Wij eten heel gekruid en pittig, veel ook met bouillon waar dan al te veel zout in zou zitten. Ik moet me komende tijd eens gaan beraden op wat simpeler eten om het mezelf ook gemakkelijker te maken, ze moet toch op een gegeven moment mee gaan eten haha.
quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:45 schreef Donna het volgende:
Wat een hork van een nacht. A. besloot het gewoon weer op standje 'onverzadigbaar' te gooien en peuter moest 2x spugen (slijm, ze is super verkouden) en was daarna haar konijn kwijt (lag naast haar) en om half 7 riep ze me en zei ze dat ze niet uit bed kon. Gelukkig ging ze weer slapen toen ik zei dat het veel te vroeg was.
Ben zelf ook ziek geweest en hoest nog behoorlijk. Herstellen van een bevalling en van ziek zijn en een baby en een half zieke peuter zijn een slechte combi.
Man is er uiteraard ook uit geweest hoor, maar die krijg ik soms zo moeilijk wakker en dan raak ik geïrriteerd. Het is soms erg gezellig in de nacht.![]()
Nee. Ze gaan kokhalzen, gegarandeerd, maar dat is een natuurlijke reactie en daar leren ze van. In een prakje kunnen ze evengoed stikken. Als je echt niet tegen kokhalzen kunt is rapley inderdaad niks voor je.quote:Op vrijdag 18 december 2020 13:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik me afvraag... moeders die al bekend zijn met rapley, waren/zijn jullie niet bang dat jullie kind stikt? Want met dat puntje zit ik nog wel een beetje.
Oh heerlijkquote:Op vrijdag 18 december 2020 13:36 schreef SQ het volgende:
Mijn oudste zoon aan de rapleydie kreeg genoeg binnen
Zie het tweede filmpjequote:Op vrijdag 18 december 2020 13:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh heerlijk
Wanneer zou je iets hards als komkommer kunnen geven? Ook vanaf 6 maanden (mits tandjes)?
Altijd eerst de borst geven dus, en daarna pas het vaste voedsel. Niet andersom.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:34 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb nog geen ervaring met hapjes dus kan er niets zinnigs over zeggen. Wel heb ik in mijn omgeving gehoord dat hun baby’s na het aanbieden van vast voedsel eigenlijk geen interesse meer hadden in de borst en toen eigenlijk al met 7/8 maanden alleen nog maar vast voedsel aten.. maar dat lijkt me ook niet optimaal aangezien melk tot 1 jaar hoofdvoeding is toch? Ik vraag me af wat je dan doet als je de baby niet meer aan de borst krijgt?
Echt zeker weten vóór het sporten kolven. Je mag het best een keer andersom proberen, dan weet je meteen waaromquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:39 schreef Smart_ass het volgende:
Trouwens iets anders. Bubbles slaapt steeds langer door ‘s nachts en ik wil binnenkort weer gaan sporten (vroeg in de ochtend, zodat ik terug ben wanneer zij wakker wordt). Nu lijkt sporten met volle borsten me niet ideaal en het kan natuurlijk zijn dat ze wakker wordt voordat ik terug ben dus dan mag mijn vriend mooi voeden, maar dat betekent dus dat ik moet gaan kolven. Nu vraag ik me af: wat is dan handig qua kolftijd? Doe ik dat dan heel vroeg in de ochtend voordat ik ga sporten (wanneer ze dus goed vol zijn)?
Dat brengt me trouwens ook gelijk weer aan het twijfelen want dat sporten is al kneitervroeg, om dan ook nog eerder op te moeten staan om te gaan kolven..![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Ja, dat denk ik welquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:47 schreef Smart_ass het volgende:
Ja sporten met volle borsten lijkt me verre van ideaal, dat was ik sowieso niet van plan. Maar ik dacht misschien voordat ik zelf naar bed ga? Maar dan heeft zij 2u daarvoor nog gedronken dus ik ben bang dat ze tegen de tijd dat ik dan ga sporten alsnog weer vol zijn..
Laat maar ik wil al niet meerquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik weltenzij je 3 uur later weer opstaat natuurlijk.
Ik weet natuurlijk niet hoe makkelijk jij kolft maar bij mij duurt dit maximaal 10 minuten en dan kan ik er met plofkannonnen met gemak 300 cc uit trekken. Levert je een hoop comfort op. Want dat is anders 300 gram extra tiet om mee te torsenquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:57 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Laat maar ik wil al niet meer.
Ja nee sporten met kanonnen lijkt me inderdaad mega oncomfortabel en dan hebben we het nog niet eens over het zeer grote lekgevaar..quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet hoe makkelijk jij kolft maar bij mij duurt dit maximaal 10 minuten en dan kan ik er met plofkannonnen met gemak 300 cc uit trekken. Levert je een hoop comfort op. Want dat is anders 300 gram extra tiet om mee te torsen
Da's een goeie. Ik ga komende dagen eens opletten bij wat we eten, of er niet toch wat meer mogelijk is!quote:Op vrijdag 18 december 2020 13:13 schreef SQ het volgende:
Maar ook als je heel zout en pittig eet kan je baby nog gewoon mee eten. Je houdt dan een deeltje van de groenten die je toch al snijdt apart en stoomt die snel zacht in een pannetje terwijl je de rest van je eigen maaltijd bereidt
quote:
De nieuwe feature lijkt te zijn dat hij niet meer huilt nadat zijn fles op is. Maar er zit nog wel een bug in want hij huilt nog steeds als hij wakker wordt, ik hoop dat daar snel een update voor komtquote:Op vrijdag 18 december 2020 02:20 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo ik hoop dat er hele mooie features unlocked wordensucces met de regeldag!
@:Quattro tijgeren al!! Het voelt alsof je je gisteren pas afmeldde in het zwangerschapstopic met een baby'tje die al direct zoveel te overwinnen had. En moet je nu zien hoe ze het doet. Ik geniet best wel van de updates
![]()
.
En rapley.. denk dat ik me hier ook maar eens in moet verdiepen, nog een week en dan is m'n kleine vriend alweer 3 maanden oud.
Colin had van de week een mosterdgele kattendrol in de luier zitten. Mijlpaal, de eerste vaste schijt. JBPM heeft duidelijk effect... en ook buiten de luier, sinds een paar dagen is hij 's avonds aan het mekkeren, beetje lopen spoken enzo. Honger maar niet willen drinken, speentjes die verstopt raken, nog wel eens wat teruggeven. Ik denk dat het gemekker/gecluster ook te maken heeft met meer werken en minder aanwezig zijn van z'n mammie. Ik nam het even over van m'n man en na 2 minuten knuffelen viel Colin als een blok in slaap. 45 minuten later weer wakker, beetje drinken en knuffelen en hij was zo weer weg.
En nu heb ik 2 weken vakantie! Kan ik lekker veel knuffelen met m'n kleine vriend.
Oh bahquote:Op vrijdag 18 december 2020 02:39 schreef SQ het volgende:
Fijn, Seven! Toch weer even wat meer rust in de tent
Goud projectielbraakte net vol over me heen. Gelukkig heb ik zelf het meeste geabsorbeerd en is het bed schoon gebleven
Hopelijk heb je nog een beetje slaap kunnen pakken? Die clusterdagen zijn maar niets hequote:Op vrijdag 18 december 2020 05:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hier slaapt iedereen behalve ik.Z. heeft een clusterdag/-nacht, hallo vermoeidheid.
Hier gaat alles weer gewoon uit het vuistje. Geen gedoe met pureren en potjes.Wat raar trouwens om zelf fruit mee te geven naar de opvang.
![]()
@:seven. Feel you.Hier zijn er drie pakketjes onderweg.
Maar gelukkig verkoop ik af en toe ook wat.
Hopelijk heb ook jij wat bij kunnen slapenquote:Op vrijdag 18 december 2020 10:45 schreef Donna het volgende:
'S ochtends heb je meer productie dan 's avonds dus als je een mooi voorraadje aan wil leggen zou ik voor 's ochtends gaanquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:47 schreef Smart_ass het volgende:
Ja sporten met volle borsten lijkt me verre van ideaal, dat was ik sowieso niet van plan. Maar ik dacht misschien voordat ik zelf naar bed ga? Maar dan heeft zij 2u daarvoor nog gedronken dus ik ben bang dat ze tegen de tijd dat ik dan ga sporten alsnog weer vol zijn..
Hij kan zichzelf nog niet zo heel lang vermaken, max een half uur. En als hij dan moe is en het niet lukt om in slaap te vallen dan moet je echt constant bij hem blijven of hij gaat af als een luchtalarmquote:Op vrijdag 18 december 2020 17:11 schreef Smart_ass het volgende:
Edit: oke laat maar ik las even heen over het onrustig zijn.
Vervelend! Gelukkig lekker eten laten bezorgen dan ja!
Nou, een half uur zichzelf vermaken klinkt voor mij als een droom. Hier is het vaak max. 5 minuten.quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hij kan zichzelf nog niet zo heel lang vermaken, max een half uur. En als hij dan moe is en het niet lukt om in slaap te vallen dan moet je echt constant bij hem blijven of hij gaat af als een luchtalarm
We zijn nu een uur verder en aapie heeft een half uur geslapen waarin ik de lichtjes van de kerstboom heb ontward. Verder heeft hij een fles gekregen en is 2x verschoond. Needless to say dat ik nog steeds de kerstboom moet versieren, kolven en douchenKolven ben ik nu mee bezig, dan douchen. En dan maar de kerstboom versieren met die vrienden
Edit: man is uiteraard inmiddels gedoucht en al![]()
Oh maar dat gebeurt ook niet zomaar, de omstandigheden moeten perfect zijn. Ik moet in de buurt zijn en de sterren moeten op een specifieke manier in het heelal staan want anders lukt het ook niet. Dit lukt 1x, hooguit 2x op een dag. Meestal is het eerder 5/10 minuten.quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nou, een half uur zichzelf vermaken klinkt voor mij als een droom. Hier is het vaak max. 5 minuten.
Zelfs zonder baby klinkt dat al als een ambitieus programmaquote:Op vrijdag 18 december 2020 16:52 schreef MaJo het volgende:
Trouwens dingen willen doen terwijl je een wakkere baby hebt is onmogelijkOver 2 uur komen vrienden langs en ik moet voor die tijd nog douchen, kolven en de kerstboom versieren. Man ligt te tukken en aapie is wakker en onrustig dus ik kom nergens aan toe. Hij lijkt nu in slaap te vallen maar dat gaat ook al 1,5 uur zo.
Goede nieuws is dat we eten laten bezorgen![]()
Niks aan t handje! En zeker wel doen ze het er omquote:Wat de baby drinkt is niet een glas wijn met een bepaald alcohol percentage (delen per honderd), maar melk met een alcohol promillage (delen per duizend). Een standaardglas bier (250ml) bevat ongeveer 13 ml alcohol. Dit levert een alcoholpromillage van ongeveer 0,25 en dus ook 0,25‰ alcohol in de moedermelk.
Dat wil zeggen dat er per liter melk een kwart milliliter alcohol in zit. Nou drinkt een baby geen liter melk in één keer, maar misschien 200 ml of minder. Dat betekent dat hij of zij daarmee, als zijn moeder net een glas bier (of een standaardglas wijn) op heeft, 0,05 ml alcohol binnenkrijgt. Dat is ongeveer één druppel.
Bron: Eurolac! Alcohol en zo
Dit is bij mij ook zo veranderd, zelfs 9 maanden later nogquote:Op zaterdag 19 december 2020 10:14 schreef SQ het volgende:
Ik was wel aardig blij na mijn 2 glaasjes, terwijl ik voorheen mijn hand ook niet omdraaide voor 2 flesjes#momlife #geen23meer
Hopelijk blijft deze feature aanstaan dan!quote:Op zaterdag 19 december 2020 09:36 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb een 3-jarige die zichzelf met moeite 10min alleen bezig kan houden. Prijs jezelf maar gelukkig, Majo.
Ja ik ben dus extreem slecht in plannenquote:Op zaterdag 19 december 2020 09:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Zelfs zonder baby klinkt dat al als een ambitieus programma
Kerstborrel 2020 stijlquote:Op zaterdag 19 december 2020 09:51 schreef SQ het volgende:
Kerstborrel, the 2020 edition:
[ afbeelding ]
Oh, wat was ik goed voorbereid. Heb m volgetankt om 18:00, en had een flesje gekolfde melk klaar staan, zodat ik 2 glaasjes wijn kon drinken. Die glaasjes dronk ik tussen 6 en 7.
Om 20:00 begon ie weer, dus flesje gegeven. Dat heeft ie bijna geinhaleerd. Om 20:20 was er geen houden meer aan met krijsen en de tepel zoeken. Toch maar aangelegd. Twee borsten leeggedronken. Echt, zoveel drinkt hij normaal nooit. Ze doen het er gewoon om
Voorlopig toch nog maar even geen alcohol dus
Wij gingen laatst even naar m'n schoonouders. Na het kolven 1 klein glaasje wijn.quote:Op zaterdag 19 december 2020 10:14 schreef SQ het volgende:
Neuh, ik voel me er ook niet rot om hoor, het is echt verwaarloosbaar. Maar toch, het laat maar zien dat goede voorbereiding geen fluit waard is bij jonge babies
Ik was wel aardig blij na mijn 2 glaasjes, terwijl ik voorheen mijn hand ook niet omdraaide voor 2 flesjes#momlife #geen23meer
Jazekerquote:Op zaterdag 19 december 2020 18:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:majo tot 22 december kan je voor ¤1 laten verzenden met Homerr.
Na 1 glaasje al, @:seven. ?
Ik neem weer een wijntje met oud en nieuw. Ben ik ook wel weer aan toe.
Pittig, 2 nachtvoedingen! Wij zaten ook in zo'n ritme. Hier hadden we een paar dagen veel gespuug en toen zijn we johannesbroodpitmeel toe gaan voegen aan de flesjes. Sindsdien komt onze man zich niet meer melden om 5 uur. Maar ik meen me te herinneren dat je borstvoeding geeft?quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:43 schreef PKM het volgende:
@:MaJo ik vind het ook nogal een drukke planning. Zou het zelf waarschijnlijk precies zo doen.
@:Seven. dat klinkt als gezellig dronken. Ik zing geheel nuchter bij het omkleden vaak "broek uit tralalala".![]()
Bij ons gaat het nog altijd best goed. De nachten worden ook wat beter. Meestal een voeding rond 2 en 5 uur. Wel nog veel windjes maar dan leg ik haar beentjes omhoog tegen mijn benen en gaat ze weer rustiger slapen. Nou durf ik dus ook weer wat later naar bed 's avonds.
Haha, ik zie het mezelf zo doenquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wij gingen laatst even naar m'n schoonouders. Na het kolven 1 klein glaasje wijn.
Colin en ik hebben dikke pret gehad toen ik hem daarna lekker jolig op de keukentafel ging verschonen. Luid roepend 'Met je blote tokus. Heb je zodirect weer een lekkere schone lul, m'n jongen! Ja! Lekkere frisse tampeloeris!'
![]()
![]()
Wil je me nog meer op kosten jagenquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:52 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo bundelkorting is het toverwoord!
Dat had ik eerder moeten wetenquote:Op zaterdag 19 december 2020 18:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:majo tot 22 december kan je voor ¤1 laten verzenden met Homerr.
Na 1 glaasje al, @:seven. ?
Ik neem weer een wijntje met oud en nieuw. Ben ik ook wel weer aan toe.
Herinner me er ff aan dat ik dit soort dingen niet mag uitspreken oké?quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:07 schreef SQ het volgende:
. Zolang ze alleen drinken en daarna niet nog uren krampen hebben, prima
En dan is het eigenlijk ook alweer bedtijd voor jou geweest. Dat vind ik het lastigst.quote:Op zondag 20 december 2020 07:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Je komt thuis van je werk en je hebt dan nog heel wat uurtjes voor de boeg voordat je even kan neer ploffen en wat voor jezelf kan doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 20 december 2020 10:44 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb nog nooit iets gekocht op vinted, is dat wat?
Laatste dag dat ik een baby in huis heb! Wat is het ongelooflijk hard gegaan! Gisteren al een klein feestje gevierd en vanmiddag weer.
Onze knappe kleine ventFlinke knul ja, knapperd! Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je m wel verteld dat je playdoh beter niet kunt eten?
disclaimer
De kinderen liggen vaak rond 8 uur op bed en ik woon maar 10 minuutjes rijden van mijn werk. Hoef er dus niet extreem vroeg uit gelukkig. 2 uurtjes voor mezelf heb ik dan, 22.00 ga ik vaak naar bed. En die vliegen echt voorbijquote:Op zondag 20 december 2020 09:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
En dan is het eigenlijk ook alweer bedtijd voor jou geweest. Dat vind ik het lastigst.
Pittig hè? Ik vind het nog te doen op de thuiswerkdagen, maar op kantoordagen word ik ramgek omdat ik met m'n werk niet vooruit kom, én thuis hoopt de werkdruk zich ook op.quote:Op zondag 20 december 2020 07:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Één keer wat besteld bij Vinted en geleverd via Homerr. Had als afleverpunt een Homerrpunt bij mij in de buurt gekozen. Bij het ophalen kwam ik terecht bij een obscuur huis waar het binnen gewoon erg stonk naar huisdieren. Gelukkig was het pakje goed ingepakt
Pfoe, werken met een baby... Heftig welIk werk nu 22 uur per week en dat is echt genoeg voor nu. Op dedagen die ik moet werken, moet ik vaak 6 uur smorgens beginnen. Wat ik dan best lastig vind zijn de lange dagen. Je komt thuis van je werk en je hebt dan nog heel wat uurtjes voor de boeg voordat je even kan neer ploffen en wat voor jezelf kan doen.
Laatste dag dat ik een baby in huis heb! Wat is het ongelooflijk hard gegaan! Gisteren al een klein feestje gevierd en vanmiddag weer.
Onze knappe kleine ventNomnomnom! Leuk ventje. Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Zit prima, alleen z'n beentjes zijn er nog een beetje kort voor of ligt dat aan mij? Ik zie ook echt wel gelijkenis met jou. Ik weet niet hoe bleiblei eruit ziet natuurlijkquote:Op zondag 20 december 2020 11:23 schreef SQ het volgende:
Ik heb mijn baby gewassen en in maat 62/68 gehesen. Zit niet eens zo heel ruim
(Oke, het is 4ff, in maxomorra past hij nog wel in 50/56)
[ afbeelding ]
Al mijn kinderen hebben korte beentjes ja, is een familiekwaal. Ik geloof dat deze in de buik qua hoofd p90 was, qua buik p50 en qua benen p5 ofzoquote:Op zondag 20 december 2020 12:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zit prima, alleen z'n beentjes zijn er nog een beetje kort voor of ligt dat aan mij? Ik zie ook echt wel gelijkenis met jou. Ik weet niet hoe bleiblei eruit ziet natuurlijk.
Bij een zesjarige is dat tij toch wel te keren onderhand?quote:Op zondag 20 december 2020 13:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
We hebben meer moeite om onze 6 jarige naar bed te krijgen dan de baby. Die valt zo in slaap op schoot en die leggen we in bed. Bij de oudste is het erin geslopen om bij haar te zitten totdat ze slaapt. En dat is nu moeilijk te veranderen zo blijkt. Dat is wel iets wat we zeker weten anders gaan doen bij de baby.
We zitten niet meer bij haar op de kamer gelukkig. Maar helemaal naar beneden is nog steeds een brug te ver. Punt is als we dat wel doen, ze gaat jenken en jammeren en zo maakt ze A. weer wakkerquote:Op zondag 20 december 2020 13:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Bij een zesjarige is dat tij toch wel te keren onderhand?
Astronomyquote:Op zondag 20 december 2020 11:59 schreef SQ het volgende:
Twinning, zo heerlijk fout![]()
welk printje?
Oh en dit kind ontpopt zich dagelijks meer als een kloon van zijn vader. Vooral de ogen en de neus zijn echt spot on. Mondje is meer van mijn dna.
Wat een gave combi heb je aan!quote:Op zondag 20 december 2020 14:18 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Astronomyik kan en plaatje niet laten alhoewel het met haar vrolijke koppie een stuk leukere foto is
![]()
[ afbeelding ]
Heb ik na G. niet significant gehad. Kreeg wel van die babyplukjes nieuw haar voor rond m'n gezicht.quote:Op zondag 20 december 2020 15:31 schreef Smart_ass het volgende:
Leuk printje @:zo-is-dat !
Ik ben heel erg bang voor de haaruitval![]()
Ik heb er helemaal geen last van gehad, dus misschien maak je je zorgen om niks. Je hoeft dus niet per se haaruitval te krijgen straks.quote:Op zondag 20 december 2020 15:31 schreef Smart_ass het volgende:
Leuk printje @:zo-is-dat !
Ik ben heel erg bang voor de haaruitval![]()
Haha, blauwe slagroom welquote:Op zondag 20 december 2020 11:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Flinke knul ja, knapperd! Gefeliciteerd!
Heb je m wel verteld dat je playdoh beter niet kunt eten?
Onze knappe kleine ventAlvast gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat betreft haaruitval, geen idee of ik dat heb. Ik kam of borstel mijn haar nooit en wanneer ik mijn haar was (2x in de week) ontklit ik het met mijn vingers. Dan haal ik er wel een bolletje haar uit ja. Maar dat kunnen ook zomaar haren zijn die ik normaal met kammen zou verliezen.
Wij gaan vaak samen naar bed s'avonds, vriend en ik. We kijken dan nog vaak wat (als ik niet in slaap val). Doen we toch nog wat dagelijks samen. Overdag wordt de tijd grotendeels opgeslokt door 2 gremlins
[ Bericht 13% gewijzigd door Sunshine1982 op 20-12-2020 19:50:59 ]
Ritme? Welke ritme?quote:Op zondag 20 december 2020 19:57 schreef Seven. het volgende:
Leuke outfit, Nolita!
Hier hebben we volgens mij stiekem de 3 maanden regeldagen achter de rug! Hij had ineens een huiluurtje de afgelopen dagen. Gisteren en vandaag waren heel anders. Colin kreeg standaard 140ml maar dat lijkt nu echt niet meer genoeg. Er zit ook langer tussen de voedingen, zijn slaappatroon is ook anders nu. Hij sliep gisteren ineens aan het eind van de middag en om middernacht nog een volledige voeding gegeven (uur later dan normaal). Om half 3 en half 7 weer wakker. Maar vandaag sliep hij weer eind van de middag en toen werd hij al snel weer wakker. Ff uitvogelen hoe en wat.
Dan ben je er dus goed doorheen gekomen! Langer tussen de voedingen zou positief zijn, vooral ‘s nachts. Kun je net even wat meer uurtjes meepakken.quote:Op zondag 20 december 2020 19:57 schreef Seven. het volgende:
Leuke outfit, Nolita!
Hier hebben we volgens mij stiekem de 3 maanden regeldagen achter de rug! Hij had ineens een huiluurtje de afgelopen dagen. Gisteren en vandaag waren heel anders. Colin kreeg standaard 140ml maar dat lijkt nu echt niet meer genoeg. Er zit ook langer tussen de voedingen, zijn slaappatroon is ook anders nu. Hij sliep gisteren ineens aan het eind van de middag en om middernacht nog een volledige voeding gegeven (uur later dan normaal). Om half 3 en half 7 weer wakker. Maar vandaag sliep hij weer eind van de middag en toen werd hij al snel weer wakker. Ff uitvogelen hoe en wat.
Ah wat naar! Hoelang heeft ze koorts al? En hoe hoog?quote:Op zondag 20 december 2020 21:53 schreef Donna het volgende:
Vriend is nu met A. naar de HAP. Ze heeft weer koorts en ik hoest dus ik mag niet mee.
Stressbende dit weer.
Om 13u was het nog 37.5, maar toen had ik al wat zorgen omdat het geen temp voor haar is. Om 20u was het 38.2.quote:Op zondag 20 december 2020 21:59 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ah wat naar! Hoelang heeft ze koorts al? En hoe hoog?
Ah jeetje wat naarquote:Op zondag 20 december 2020 22:06 schreef Donna het volgende:
[..]
Om 13u was het nog 37.5, maar toen had ik al wat zorgen omdat het geen temp voor haar is. Om 20u was het 38.2.
Boven de 38 onder de 3 maanden is meteen bellen dus dat maar gedaan en dan wil een arts haar beoordelen natuurlijk. Grmbl het ging net weer zo goed.
Die van mij heeft ook zo'n periode gehad, wij hebben toen een cd-speler op haar kast gezet met een luisterboek erin. Dan kon ze nog lekker naar een verhaaltje luisteren in bed zonder dat wij erbij waren.quote:Op zondag 20 december 2020 14:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
We zitten niet meer bij haar op de kamer gelukkig. Maar helemaal naar beneden is nog steeds een brug te ver. Punt is als we dat wel doen, ze gaat jenken en jammeren en zo maakt ze A. weer wakker
quote:Op zondag 20 december 2020 21:53 schreef Donna het volgende:
Vriend is nu met A. naar de HAP. Ze heeft weer koorts en ik hoest dus ik mag niet mee.
Stressbende dit weer.
Oh, heerlijk nachtritme wel maar spreek deze dingen niet hardop uit in verband met de fokwet.quote:Op zondag 20 december 2020 21:58 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dan ben je er dus goed doorheen gekomen! Langer tussen de voedingen zou positief zijn, vooral ‘s nachts. Kun je net even wat meer uurtjes meepakken.
Hier zit er enige regelmaat in overdag, maar ik houd daar verder ook niet echt aan vast hoor. Gisteren en vandaag bijvoorbeeld heeft ze nauwelijks willen slapen overdag en wil ze veel drinken. Misschien dat haar 3 maanden regeldagen hier iets eerder beginnen.
Het enige dat nu al wel een tijdje zo is, is dat ze tussen 20:00/21:00u naar bed gaat, en dan ergens tussen 3:30-5:30u wakker wordt voor haar nachtvoeding (eigenlijk meer vroege ochtendvoeding dus soms). Daarna slaapt ze weer een uur of 3/4. Maar hey, dat kan ook maar zo morgen weer afgelopen zijn
.
Oh nee Donna, wat kut..!quote:Op zondag 20 december 2020 22:39 schreef Donna het volgende:
Nou ze wordt weer opgenomen en mijn Corona negatieve uitslag is niet recent genoeg dus moet me eerst laten testen weer voordat ik er heen mag.![]()
Dat wordt dus pas dinsdag dat ik op z'n vroegst uitslag heb.
Ben echt verdrietig nu.
Die nickname is wel redelijk self-fulfilling prophecyquote:Op zondag 20 december 2020 22:37 schreef madam-april het volgende:
Oh slapen is volgens kleine dondersteen totaal overrated, je kunt namelijk niet oefenen met kruipen en zitten als je slaapt. Ze lag vannacht naast me in bed en ze had me toch een lol, de hele tijd op handen en knieën gaan zitten, omvallen, met haar voetjes spelen.. en als ik mijn ogen dicht deed kreeg ik met een platte hand een klap in mijn gezicht van haar.
Och nee wat erg! Kun je morgen geen sneltest doen? Heel veel sterkte! ♥️♥️quote:Op zondag 20 december 2020 22:39 schreef Donna het volgende:
Nou ze wordt weer opgenomen en mijn Corona negatieve uitslag is niet recent genoeg dus moet me eerst laten testen weer voordat ik er heen mag.![]()
Ben echt verdrietig nu.
Ah nee, wat naar!!! Veel beterschap voor je kleine uk en hopelijk doen ze bij jouw teststraat aan snel testen zodat je niet pas dinsdag daarheen kan!quote:Op zondag 20 december 2020 22:39 schreef Donna het volgende:
Ben echt verdrietig nu.
quote:Op zondag 20 december 2020 22:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die nickname is wel redelijk self-fulfilling prophecy
Oh dat is echt heel erg naar. Wordt ze echt opgenomen of is dat nog niet zeker?quote:Op zondag 20 december 2020 22:52 schreef Donna het volgende:
Alleen uitslag van de GGD wordt geaccepteerd, dus ik moet via de normale route. Hopelijk binnen 24u de uitslag, kan wel op elk moment het ziekenhuis in zodra ik een negatieve uitslag heb.
Moet er helemaal niet aan denken als ik positief ben nu ineens. Ik kom nergens. Al 5 weken niet.
Ze is echt snel hè madam! Jeetje al op handen en knieën zitten!quote:Op zondag 20 december 2020 22:37 schreef madam-april het volgende:
Oh slapen is volgens kleine dondersteen totaal overrated, je kunt namelijk niet oefenen met kruipen en zitten als je slaapt. Ze lag vannacht naast me in bed en ze had me toch een lol, de hele tijd op handen en knieën gaan zitten, omvallen, met haar voetjes spelen.. en als ik mijn ogen dicht deed kreeg ik met een platte hand een klap in mijn gezicht van haar.
Ik heb echt geen idee. Zal daar dan ook ergens in isolatie moeten omdat ik klachten heb en gok zo dat ze dat niet op de kinderafdeling gaan doen. Misschien als ik meteen mee gegaan was wel, maarja dat mag niet want klachten. Ik weet het ook niet precies, maar het is kut.quote:Op zondag 20 december 2020 22:59 schreef Nolita het volgende:
Oh nee Donna ik lees het nu. Ik vind het eigenlijk echt niet oké dat je als moeder 2 dagen niet bij je (hele kleine) baby kunt zijn. Kunnen ze voor jou niet een test doen die ze ook voor hun personeel gebruiken? Ik kan me er gewoon niets bij voorstellen dat je er niet bij mag. Ik denk dan aan hoe dat met borstvoeding zou moeten, maar ook voor moeders die flesvoeding geven vind ik het gewoon hartverscheurend.
Ben ik helemaal met je eens, ik vind dat ook echt niet kunnen!quote:Op zondag 20 december 2020 22:59 schreef Nolita het volgende:
Oh nee Donna ik lees het nu. Ik vind het eigenlijk echt niet oké dat je als moeder 2 dagen niet bij je (hele kleine) baby kunt zijn. Kunnen ze voor jou niet een test doen die ze ook voor hun personeel gebruiken? Ik kan me er gewoon niets bij voorstellen dat je er niet bij mag. Ik denk dan aan hoe dat met borstvoeding zou moeten, maar ook voor moeders die flesvoeding geven vind ik het gewoon hartverscheurend.
Ja ze heeft een beetje haast met groot worden.quote:Op zondag 20 december 2020 23:02 schreef Nolita het volgende:
[..]
Ze is echt snel hè madam! Jeetje al op handen en knieën zitten!
Toen kleine dondersteen in het ziekenhuis lag hadden we eigen kamer met badkamer en toilet in de kamer, dus in principe zat iedereen gewoon geïsoleerd. Hopelijk mag je snel naar haar toe. ♥️♥️quote:Op zondag 20 december 2020 23:09 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee. Zal daar dan ook ergens in isolatie moeten omdat ik klachten heb en gok zo dat ze dat niet op de kinderafdeling gaan doen. Misschien als ik meteen mee gegaan was wel, maarja dat mag niet want klachten. Ik weet het ook niet precies, maar het is kut.
A. moet nu ook eerst weer in isolatie en weer een coronatest.
M'n vriend appt niet echt nu dus het zal wel druk zijn bij ze. Zal straks wel meer weten, maar ben sowieso verdrietig, waarom nu alweer
Ik duim voor een negatieve sneltest!quote:Op maandag 21 december 2020 01:22 schreef Donna het volgende:
Ik moet morgenochtend meteen de GGD bellen voor een sneltest. Als die negatief is mag ik ruilen met vriend en ben ik degene die bij haar blijft.
Nu maar duimen dat ik geen Corona heb.
Wij zaten ook in zo'n isolatiekamertje met A 3 weken geleden alleen waren we toen meteen met z'n 3en. Ik was nu natuurlijk niet mee naar de HAP want klachten. Maar goed, duimen maar.
Peuter werd net ook wakker en wilde haar vader, natuurlijk.![]()
Eigenlijk niet. Man had hem vast en zei dat hij warm was. Ik wist van nietsquote:Op maandag 21 december 2020 08:23 schreef SQ het volgende:
Tempen jullie je baby's eigenlijk zo regelmatig? Ik temp de mijne nooit tenzij ik het idee heb dat ie ziek is
Ik begreep dat de 'gewone' teststraat in Arnhem een snelteststraat is. Ik geloof in het Rembrandttheater. Weet niet waar je woont maar misschien is dat nog de moeite waard.quote:Op maandag 21 december 2020 08:43 schreef Donna het volgende:
Nou GGD heeft geen sneltesten zeiden 2 telefonisten, dus ik moet gewoon een normale test en binnen 48u de uitslag. Zal je zien dat ik uiteraard pas na 48 uren die uitslag krijg.
A. zelf is negatief, dat scheelt weer!
Ik kom even tussendoor fietsen, misschien nu te laat maar dan een volgende keer: in Groningen is locatie expositielaan een snelteststraat. Binnen 4 uur uitslag. En dat heeft een drive through dus je hoeft de auto niet eens uit.quote:Op maandag 21 december 2020 09:34 schreef Donna het volgende:
Friesland. En er schijnt in Leeuwarden 1 te zijn van de GGD, maar de GGD zegt van niet. Dus ik ben ook wel klaar met bellen en alles. Maar hopen op een snelle gewone uitslag.
Beterschap en hopelijk negatieve uitslag!quote:Op maandag 21 december 2020 08:22 schreef Miezziej het volgende:
Ohnee, veel sterkte Donna. Hopelijk krijg je snel de uitslag! Toch niet te doen om een moeder van haar baby te scheiden
Ik ga vandaag ook voor een test. Ik heb koorts en wat spierpijn. Hopelijk negatief. Ik was alweer vergeten dat je onder de 3 maanden moest bellen bij 38+. Gisteren was loempia precies 3 maanden en in de avond had hij 38.2. Ik had het niet door omdat mijn temperatuur hoger is
. Hij is verder vrolijk, drinkt en plast goed, dus heb ook niet naar de huisarts gebeld.
Never!quote:Op maandag 21 december 2020 08:23 schreef SQ het volgende:
Tempen jullie je baby's eigenlijk zo regelmatig? Ik temp de mijne nooit tenzij ik het idee heb dat ie ziek is
Fijn dat A. negatief is, maar 48 uur moeten wachten joh.. ik leef met je mee.quote:Op maandag 21 december 2020 08:43 schreef Donna het volgende:
Nou GGD heeft geen sneltesten zeiden 2 telefonisten, dus ik moet gewoon een normale test en binnen 48u de uitslag. Zal je zien dat ik uiteraard pas na 48 uren die uitslag krijg.
A. zelf is negatief, dat scheelt weer!
Ik snap de GGD echt niet hierin, vervelend want heb zelfs de situatie uitgelegd. Maar goed, ik heb de gewone test gehad en mijn vriend is gelukkig wel gewoon bij A in het ziekenhuis.quote:Op maandag 21 december 2020 10:05 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik kom even tussendoor fietsen, misschien nu te laat maar dan een volgende keer: in Groningen is locatie expositielaan een snelteststraat. Binnen 4 uur uitslag. En dat heeft een drive through dus je hoeft de auto niet eens uit.
Dit inderdaad. Maar dat is hier tot nu toe nog niet voorgekomen.quote:Op maandag 21 december 2020 11:36 schreef Tink89 het volgende:
Na de kraamweek temperatuurde ik alleen nog bij warm aanvoelen of duidelijk niet lekker.
Wat een plottwist! Hopelijk vanavond knuffelen!quote:Op maandag 21 december 2020 15:09 schreef Donna het volgende:
Klein staartje aan dit verhaal;
Vanochtend heeft de landelijke GGD me dus 2x verteld dat sneltesten van hun niet bestaan en dat alle testen max. 48 uur zijn, snellere zijn er niet. Ik had voor A. een CB afspraak die ik moest afzeggen en na de lunch werd ik teruggebeld door het CB voor een nieuwe afspraak en toen deed ik mijn verhaal en die vrouw was zo verbaast en nijdig bijna eigenlijk, want sneltesten zijn er dus wel van de GGD. Ze keek in de computer, kon een half uur later terecht (vol gas erheen) en heb als het goed is binnen 2 uren de uitslag!
Jeej! Fijn zeg!quote:Op maandag 21 december 2020 15:09 schreef Donna het volgende:
Klein staartje aan dit verhaal;
Vanochtend heeft de landelijke GGD me dus 2x verteld dat sneltesten van hun niet bestaan en dat alle testen max. 48 uur zijn, snellere zijn er niet. Ik had voor A. een CB afspraak die ik moest afzeggen en na de lunch werd ik teruggebeld door het CB voor een nieuwe afspraak en toen deed ik mijn verhaal en die vrouw was zo verbaast en nijdig bijna eigenlijk, want sneltesten zijn er dus wel van de GGD. Ze keek in de computer, kon een half uur later terecht (vol gas erheen) en heb als het goed is binnen 2 uren de uitslag!
Yes!quote:Op maandag 21 december 2020 15:42 schreef Donna het volgende:
Ja m'n neus is wel kapot getest nu haha, maar ik ben NEGATIEF
Haha nou ja 8 uur ligt hij wel vaak. Hij kan goed vroeg slapen ja. En uitslapen ookquote:Op zondag 20 december 2020 16:22 schreef SQ het volgende:
Gaat jouw man om half 8 slapen Hilmo?
Staan jullie altijd om 4 uur op ofzo?
Ooh wat fijn!quote:Op maandag 21 december 2020 15:42 schreef Donna het volgende:
Ja m'n neus is wel kapot getest nu haha, maar ik ben NEGATIEF
Misschien kakt jouw baby niet als een atoomexplosie?quote:Op maandag 21 december 2020 16:51 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn Donna! Inderdaad gauw naar A nu! Hopelijk voelt ze zich snel beter vandaag.
Wow wat ben ik soms toch positief verrast door de kracht van luiers.
Heeeeeelemaal volgekakt, van voor naar achter en van links naar rechts, maar geen druppeltje/spettertje erlangs. Heb eigenlijk ook pas 1 keer een blowout gehad en dat komt volgens mij omdat ik zelf de luier niet goed had aangedaan.
Ode aan de luier
Ik heb een flinke stapel okergele rompers gekochtquote:Op maandag 21 december 2020 18:39 schreef Nolita het volgende:
Wat een geluk dan eigenlijk dat je het cb af moest bellen. De volgende keer maar meteen het cb bellen voor een afspraak als de ggd niet meewerkt!Super dat het negatief is, hopelijk heb je al kunnen knuffelen, hoe gaat het met haar?
Hier gaat poep wekelijks wel een keer buiten de luier. Ik heb het opgegeven een oorzaak te zoeken. Ik mis de zon wel voor het verwijderen van de vlekken uit rompers.
Hahaha dat is wel echt lekker krachtig jaquote:Op maandag 21 december 2020 18:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Misschien kakt jouw baby niet als een atoomexplosie?
Soms komt het er hier dus met zoveel kracht naar buiten geperst dat het direct via de bilnaad aan de achterzijde de luier verlaat. Dan is de voorkant nog droog
(Dit gebeurt trouwens alleen als hij over mijn schouder hangt hoor, dan is dat de weg van de minste weerstand)
Welke luiers gebruik jij?quote:Op maandag 21 december 2020 16:51 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn Donna! Inderdaad gauw naar A nu! Hopelijk voelt ze zich snel beter vandaag.
Wow wat ben ik soms toch positief verrast door de kracht van luiers.
Heeeeeelemaal volgekakt, van voor naar achter en van links naar rechts, maar geen druppeltje/spettertje erlangs. Heb eigenlijk ook pas 1 keer een blowout gehad en dat komt volgens mij omdat ik zelf de luier niet goed had aangedaan.
Ode aan de luier
Okergele kattenstront, soms geplet. Of okergele chocopasta, soms met stukjes.quote:Op maandag 21 december 2020 18:47 schreef Smart_ass het volgende:
Okergeel is sowieso een mooie kleur.
Kakt Goud dan tijdens het boeren? Colin schijt meestal tijdens het voeden van zich afquote:Op maandag 21 december 2020 18:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Soms komt het er hier dus met zoveel kracht naar buiten geperst dat het direct via de bilnaad aan de achterzijde de luier verlaat. Dan is de voorkant nog droog
(Dit gebeurt trouwens alleen als hij over mijn schouder hangt hoor, dan is dat de weg van de minste weerstand)
Nee maar soms blijft ie mieren na het boeren en dan hou ik m nog even omhoog, en dan komt de klapperrr.quote:Op maandag 21 december 2020 19:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Kakt Goud dan tijdens het boeren? Colin schijt meestal tijdens het voeden van zich af.
Ja ik ben nu 'op bezoek' geweest. Had vannacht helemaal niet geslapen van stress (ook omdat ik bang was wel Corona te hebben, had vorige week flink koorts) dus m'n vriend zei ik blijf nog wel een nachtje bij haar, dan kan jij bijslapen en hier vanaf morgen blijven. Dus morgenochtend ga ik er echt heen.quote:Op maandag 21 december 2020 18:39 schreef Nolita het volgende:
Wat een geluk dan eigenlijk dat je het cb af moest bellen. De volgende keer maar meteen het cb bellen voor een afspraak als de ggd niet meewerkt!Super dat het negatief is, hopelijk heb je al kunnen knuffelen, hoe gaat het met haar?
Hier gaat poep wekelijks wel een keer buiten de luier. Ik heb het opgegeven een oorzaak te zoeken. Ik mis de zon wel voor het verwijderen van de vlekken uit rompers.
Kleine dondersteen had vanmiddag zo'n luier, het zat tot haar oksels. Het blijft verbazingwekkend hoeveel poep er uit zo'n kleintje kan komen.quote:Op maandag 21 december 2020 18:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Fijn dat je haar even hebt kunnen knuffelen. Hopelijk knapt ze snel op.quote:Op maandag 21 december 2020 19:38 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja ik ben nu 'op bezoek' geweest. Had vannacht helemaal niet geslapen van stress (ook omdat ik bang was wel Corona te hebben, had vorige week flink koorts) dus m'n vriend zei ik blijf nog wel een nachtje bij haar, dan kan jij bijslapen en hier vanaf morgen blijven. Dus morgenochtend ga ik er echt heen.
Maar heb heerlijk geknuffeld. Haar koorts loopt (zonder paracetamol) wel op en ze drinkt ook slechter. Er is dus wel weer 'iets' waar tegen ze aan het vechten is.
En idd wat een geluk bij een ongeluk dat ik die CB afspraak moest afzeggen. Die twee dames waren zo ontzettend lief voor me. Het was helemaal niet mijn intentie om er nog een sneltest uit te halen, maar ze waren beide zo nijdig dat ik te horen had gekregen dat het gewoon niet bestaat.
Eh, kruipen? Ze is toch pas net geborenquote:Op maandag 21 december 2020 19:43 schreef madam-april het volgende:
[..]
Kleine dondersteen had vanmiddag zo'n luier, het zat tot haar oksels. Het blijft verbazingwekkend hoeveel poep er uit zo'n kleintje kan komen.
[..]
Fijn dat je haar even hebt kunnen knuffelen. Hopelijk knapt ze snel op.
Het is kleine dondersteen vandaag eindelijk gelukt, ze kan zitten en achteruit kruipen. (vooruit lukt nog niet helemaal)
We hadden eerst pampers swaddlers en nu pampers pure geloof ik. Ik merk weinig verschil tussen de twee, allebei primaquote:
Beide ouders staan gelijk in de zorg, wat dat betreft zouden een hoop mensen erop 'geilen' dat de moeder niet ineens voor de vader gaat anno 2020.quote:Op maandag 21 december 2020 19:48 schreef Hilmo het volgende:
Donna, lees nu pas alles. Wat een situatie en afgeschermd van je kindtoch niet in mcl hoop ik? Ik zou dat echt te gek voor woorden vinden.
Gelukkig nu de test gehad!
Ja, ze wil veel te snel groot worden.quote:Op maandag 21 december 2020 19:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Eh, kruipen? Ze is toch pas net geboren![]()
Donna, ik hoop dat je lekker slaapt en morgen uitgerust bij je kindje kan zijn.
Geef jij eigenlijk borstvoeding?
Haha ja ze is nogal snel, rollen deed ze al met 2,5 maand.quote:Op maandag 21 december 2020 20:24 schreef Hilmo het volgende:
Ongelooflijk ja, zo'n jonge baby niet als newborn bestempelenkan er niet bij. Het is zo vreselijk triest.. wat een pech voor jullie
sterkte. Kan me niet voorstellen hoe het is, je baby in het ziekenhuis.
Madam, zitten en kruipen? Ik ging even in de lijst kijken maar baby van begin juli?? Maand ouder dan die van ons dus. Ooh mijn hemel. Rollen is iets wat past bij deze leeftijd toch?![]()
Als ze 15 is afstuderenquote:Op maandag 21 december 2020 22:05 schreef madam-april het volgende:
[..]
Haha ja ze is nogal snel, rollen deed ze al met 2,5 maand.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Z. heeft last van babyacne. Iemand enig idee hoe lang dit kan duren?
Enne.. ander onderwerp. Anticonceptie. Ik wil geen hormonen en ook niet iedere keer een condoom gebruiken. Dan blijft volgens mij alleen de koperspiraal over. Heeft iemand hier ervaring mee? Het plaatsen? Bijwerkingen? Tevreden?Protège moi de mes désirs.
Die onderste fotoquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:33 schreef Seven. het volgende:
BFD!
[ afbeelding ]
Nomnomnom
[ afbeelding ]![]()
[ afbeelding ]
Mijn dochter had er ook erge last van, duurde een kleine weekquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:47 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Z. heeft last van babyacne. Iemand enig idee hoe lang dit kan duren?
Jazeker! De enige die hij wilde.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oh @:seven. , zulke avonden..Goed dat je positief blijft.
Wat een lieffie.Ben je tevreden over de Bibs-speen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja! Superveelquote:
Dat vpnden mijn broer en schoonzus ook toen het boek voor een tweede na jaren en veel mislukte IVF pogingen definitief dicht gegaan was.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:10 schreef MaJo het volgende:
Al voelt anticonceptie bij ons wel heel raar
Om die reden hou ik me er ook maar braaf aanquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:13 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat vpnden mijn broer en schoonzus ook toen het boek voor een tweede na jaren en veel mislukte IVF pogingen definitief dicht gegaan was.![]()
Je voelt 'm al aankomen zeker..
Thanks! Het eerste pakje is van mijn favoriete merk Jollein, die hebben echt zulke leuke kleertjes en andere spulletjes! De tweede is van de Hemaquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:15 schreef Smart_ass het volgende:
MaJo, Aapie!!![]()
Wat een super leuke pakjes heeft ie aan ook zeg!
Ik hoop ook maar dat ze niet altijd zo snel ziek is maar waarschijnlijk pakt ze nu sneller dingen op omdat je als newborn echt nog helemaal geen weerstand hebt opgebouwd. Wij hebben wel het geluk dat we geen andere kindjes rond hebben lopen, dan word je waarschijnlijk ook een stuk sneller ziek. Al zag ik laatst ook al de eerste snotjes bij aapiequote:Op dinsdag 22 december 2020 16:15 schreef Donna het volgende:
Vorige keer is het idd wss een virusje geweest, een rondvliegende snottebel die ze opgevangen heeft ofzo. Ik hoop niet dat het een voorbode is voor later dat ze om elke scheet ziek raakt, maargoed. Eerst kijken naar het nu. Ze is nu al een paar uurtjes zonder paracetamol en mag 5 uur weer een voeding (helaas moet ik alles uit de kast halen om er genoeg in te krijgen) en ben erg benieuwd of ze dan weer koorts heeft.
[ Bericht 20% gewijzigd door Hilmo op 22-12-2020 18:03:01 ]
Dat is inderdaad een slimme zet!quote:Op maandag 21 december 2020 18:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb een flinke stapel okergele rompers gekocht
Juist leuk toch die eigenwijsjesquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:37 schreef SQ het volgende:
Ik wilde wel meedoen aan bfd maar mijn babies werken niet mee vandaag
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:57 schreef Hilmo het volgende:
Ah ik vind ze ook wel leuk hoor sq!
Hier is een sprong. Gevoed, schone luier, geslapen en nu jengelen op schoot. Denk dat hij straks kan rollen dan ofzo.Wat een droppie met die bolle rode wangetjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij hebben de laatste dagen precies hetzelfde met aapie, allemaal van die hazenslaapjes. Gelukkig zijn de lange avondslaap en de nachtslaapjes nog wel goedquote:Op dinsdag 22 december 2020 20:17 schreef Nolita het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een slimme zet!![]()
En ik vind je reeks foto’s ook best tof om te zien!
Ookvoor de andere baby’s Heerlijk om te zien weer.
Donna, fijn dat je bij A kan zijn en dat het beter met haar gaat. Hopelijk snel weer samen thuis!
Mijn al 3 maanden perfect overdag slapende baby was stuk vandaag. Ze sliep niet zelf in en als ze sliep was het maar een half uur. Inmiddels ligt ze nu wel al 3 uur te slapen dus het is niet dat ze het niet nodig had. Ik hoop dat we een normale nacht gaan hebben.En ook dat het morgen weer wel goed lukt met slapen. Nu ze 5 maanden is geweest zal de wakkertijd op een gegeven moment ook wel gaan verruimen naar langer dan 1,5 uur. Ben benieuwd!
Man en ik hebben de nachtshift en de ochtendshift voor vannacht omgedraaid. De laatste tijd wordt aapie nog maar 1 keer 's nachts wakker en ik heb morgenvroeg, wanneer hij ongeveer wakker wordt, een belafspraak met het CB. Ben wel benieuwd hoe het bevalt
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Heel mooi inderdaad! Nederlands merk zie ik? Zal hier wel niet aan te komen zijn ben ik bang. Hema is ook altijd leuk! Heb redelijk wat kleertjes van de hema opgestuurd gekregenquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Thanks! Het eerste pakje is van mijn favoriete merk Jollein, die hebben echt zulke leuke kleertjes en andere spulletjes! De tweede is van de Hema
[..]
Vind ik ook! En ze ziet er ook weer anders uit vanuit andere invalshoeken! Ik vind haar inderdaad op mijn vriend lijken, maar soms ook juist op mijn moeder toen ze een baby wasquote:Op dinsdag 22 december 2020 20:24 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:smart_ass Ik vind haar gezichtje op iedere foto veranderen!Lijkt ze steeds meer op papa?
quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:57 schreef Hilmo het volgende:
Ah ik vind ze ook wel leuk hoor sq!
Hier is een sprong. Gevoed, schone luier, geslapen en nu jengelen op schoot. Denk dat hij straks kan rollen dan ofzo.Wat een schattig baasje. Herken er mijn zoon inSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cindy De Vuyst
Nederlands merk inderdaadquote:Op dinsdag 22 december 2020 23:53 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Heel mooi inderdaad! Nederlands merk zie ik? Zal hier wel niet aan te komen zijn ben ik bang. Hema is ook altijd leuk! Heb redelijk wat kleertjes van de hema opgestuurd gekregen.
[..]
Vind ik ook! En ze ziet er ook weer anders uit vanuit andere invalshoeken! Ik vind haar inderdaad op mijn vriend lijken, maar soms ook juist op mijn moeder toen ze een baby was. Alleen dan de donkere versie want mijn moeder en ik hebben (hadden in haar geval) allebei blond haar en blauwe ogen
.
Manlief.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe combineren jullie het huishouden en het hebben van meerdere kinderen? Mijn huishouden is momenteel nogal aan het versloffen..
Ik heb nu een jaar een robot stofzuiger en kan niet meer zonder.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe combineren jullie het huishouden en het hebben van meerdere kinderen? Mijn huishouden is momenteel nogal aan het versloffen..
Met een militair precies schema en zo nu en dan een McFlurry om mezelf te belonen.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Geen probleemquote:Op woensdag 23 december 2020 00:02 schreef Smart_ass het volgende:
Ah @:MaJo lief van je! Papa en mama sturen regelmatig pakketjes deze kant op dus misschien bestel ik wel wat en laat ik het naar hen verzenden en sturen zij het door. Samen met een hele hoop andere Nederlandse dingen.
+1quote:Op woensdag 23 december 2020 11:51 schreef tpopml het volgende:
@:sunshine1982 ik heb al moeite met het huishouden met één baby![]()
en verlof...
Hier tips voor het vier maanden sprongetje? Mickey wordt sinds een paar dagen echt krijsend wakker, of nja... Hij krijst in zijn slaap, maar slaapt door. De borst lijkt wel troost te bieden... Maar mijn hart breekt![]()
Wat fijn! De koorts is weer gezakt dus? En hebben ze nu een oorzaak gevonden?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:51 schreef Donna het volgende:
[..]
Met een militair precies schema en zo nu en dan een McFlurry om mezelf te belonen.![]()
Wij zijn weer thuis!!
Op woensdagmorgen komt een leuke vrouw ons helpen tegen betaling van 40 euro. En ik doe elke dag 1 wasje + drogen tussendoor, dat vouw ik op als Colin 's avonds slaapt. Dan trek ik gelijk de keuken recht. Mijn man zorgt voor het vuilnis en brengt de luiers naar de containers. En verder haal ik een paar keer per maand het beddengoed van de bedden, dat was het wel zo'n beetje.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat fijn Donnaquote:Op woensdag 23 december 2020 13:08 schreef Donna het volgende:
Ja al minimaal 24u geen koorts gehad en ze zien geen zieke baby. Als er iets veranderd moeten we direct bellen, maar er was geen reden om ons nog te houden. Tenzij we zelf ongerust waren dan mochten we nog wel een nachtje blijven.
Bloed en kweekjes allemaal goed. Ze is wss wat gevoelig voor virussen maar dat zien ze best wel vaak bij winterbaby's zei de kinderarts.
Nou goed dan
Omgquote:Op woensdag 23 december 2020 14:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:seven. Ben blij dat wij niet meer naar het cb gaan.Moeilijk doen over 50 cc..
Fijn dat hij is goedgekeurd!
@:majo Tof! Ben je nu helemaal over op wasbaar?
Kusjes voor @:donna en A.
Oh jongens, Z. lachte vandaag bewust naar me.![]()
* D.U.M.A.N. smelt
https://imgur.com/a/kyrq7k6
Ik vind het echt volstrekt idioot dat ze over hoeveelheden beginnen bij een baby die voor het grootste deel moedermelk krijgt. Hadden ze een goed argument? Groeit hij te hard?quote:Op woensdag 23 december 2020 13:41 schreef Seven. het volgende:
Consultatiebureau heeft Colin weer goedgekeurd. Prikjes lijkt hij wel prima op te reageren.
Alleen is ze wel van mening dat hij nogal veel eet (900ml gekolfde melk en 1 of 2 flessen kv). Ze zei dat 850ml gekolfde melk ook wel genoeg zou zijn. Dus ik gaf maar aan dat hij tijdens zijn vorige bezoekje ook al een liter gekolfde melk wegtikte op een dag. Ze zinspeelde op stoppen of serieus minderen met de kunstvoeding maar ik ben niet van plan om daar direct aan mee te werken want het leidt onherroepelijk tot een hongerige baby.![]()
Uiteindelijk heb ik het gesprek zelf maar overgenomen en aangegeven dat hij nog even moet wennen aan meer tijd tussen de voedingen nu hij grotere voedingen heeft, hij heeft zijn regeldagen net pas achter de rug. Verder zorgen we voortaan dat de grote voedingen met borstvoeding gebeuren, en dan de tussendoortjes met kunstvoeding. En ik wil wel meer kolven als hij doorslaapt (dan gaat mijn productie weer omhoog en hebben we bijna geen kunstvoeding meer nodig).
Gaat wel over 850-900ml plus de 400ml kunstvoeding die hij er soms ook nog bij wegtiktquote:Op woensdag 23 december 2020 14:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:seven. Ben blij dat wij niet meer naar het cb gaan.Moeilijk doen over 50 cc..
Fijn dat hij is goedgekeurd!
@:majo Tof! Ben je nu helemaal over op wasbaar?
Kusjes voor @:donna en A.
Oh jongens, Z. lachte vandaag bewust naar me.![]()
* D.U.M.A.N. smelt
https://imgur.com/a/kyrq7k6
Normaal zie je borstvoedingskinderen wel wat afvlakken bij 3 maanden. Colin gaat in een rechte lijn door momenteel. Beertjequote:Op woensdag 23 december 2020 14:47 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik vind het echt volstrekt idioot dat ze over hoeveelheden beginnen bij een baby die voor het grootste deel moedermelk krijgt. Hadden ze een goed argument? Groeit hij te hard?
Ik zou de volgende keer gewoon geen antwoord meer geven. Krijgen ze van mij ook niet meer als ze vragen hoe vaak en hoe lang hij drinkt. Het gaat prima, hij groeit goed, dank u
Nee joh de mijne gingen ook altijd langer omhoog hoor!quote:Op woensdag 23 december 2020 14:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gaat wel over 850-900ml plus de 400ml kunstvoeding die hij er soms ook nog bij wegtikt. Al denk ik zelf dat 2 flesjes kunstvoeding gisteren toevallig 1 keertje is voorgekomen op een slechte dag qua productie en een hongerige dag voor Colin.
[..]
Normaal zie je borstvoedingskinderen wel wat afvlakken bij 3 maanden. Colin gaat in een rechte lijn door momenteel. Beertje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |