Altijd eerst de borst geven dus, en daarna pas het vaste voedsel. Niet andersom.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:34 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb nog geen ervaring met hapjes dus kan er niets zinnigs over zeggen. Wel heb ik in mijn omgeving gehoord dat hun baby’s na het aanbieden van vast voedsel eigenlijk geen interesse meer hadden in de borst en toen eigenlijk al met 7/8 maanden alleen nog maar vast voedsel aten.. maar dat lijkt me ook niet optimaal aangezien melk tot 1 jaar hoofdvoeding is toch? Ik vraag me af wat je dan doet als je de baby niet meer aan de borst krijgt?
Echt zeker weten vóór het sporten kolven. Je mag het best een keer andersom proberen, dan weet je meteen waaromquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:39 schreef Smart_ass het volgende:
Trouwens iets anders. Bubbles slaapt steeds langer door ‘s nachts en ik wil binnenkort weer gaan sporten (vroeg in de ochtend, zodat ik terug ben wanneer zij wakker wordt). Nu lijkt sporten met volle borsten me niet ideaal en het kan natuurlijk zijn dat ze wakker wordt voordat ik terug ben dus dan mag mijn vriend mooi voeden, maar dat betekent dus dat ik moet gaan kolven. Nu vraag ik me af: wat is dan handig qua kolftijd? Doe ik dat dan heel vroeg in de ochtend voordat ik ga sporten (wanneer ze dus goed vol zijn)?
Dat brengt me trouwens ook gelijk weer aan het twijfelen want dat sporten is al kneitervroeg, om dan ook nog eerder op te moeten staan om te gaan kolven..![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Ja, dat denk ik welquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:47 schreef Smart_ass het volgende:
Ja sporten met volle borsten lijkt me verre van ideaal, dat was ik sowieso niet van plan. Maar ik dacht misschien voordat ik zelf naar bed ga? Maar dan heeft zij 2u daarvoor nog gedronken dus ik ben bang dat ze tegen de tijd dat ik dan ga sporten alsnog weer vol zijn..
Laat maar ik wil al niet meerquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik weltenzij je 3 uur later weer opstaat natuurlijk.
Ik weet natuurlijk niet hoe makkelijk jij kolft maar bij mij duurt dit maximaal 10 minuten en dan kan ik er met plofkannonnen met gemak 300 cc uit trekken. Levert je een hoop comfort op. Want dat is anders 300 gram extra tiet om mee te torsenquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:57 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Laat maar ik wil al niet meer.
Ja nee sporten met kanonnen lijkt me inderdaad mega oncomfortabel en dan hebben we het nog niet eens over het zeer grote lekgevaar..quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet hoe makkelijk jij kolft maar bij mij duurt dit maximaal 10 minuten en dan kan ik er met plofkannonnen met gemak 300 cc uit trekken. Levert je een hoop comfort op. Want dat is anders 300 gram extra tiet om mee te torsen
Da's een goeie. Ik ga komende dagen eens opletten bij wat we eten, of er niet toch wat meer mogelijk is!quote:Op vrijdag 18 december 2020 13:13 schreef SQ het volgende:
Maar ook als je heel zout en pittig eet kan je baby nog gewoon mee eten. Je houdt dan een deeltje van de groenten die je toch al snijdt apart en stoomt die snel zacht in een pannetje terwijl je de rest van je eigen maaltijd bereidt
quote:
De nieuwe feature lijkt te zijn dat hij niet meer huilt nadat zijn fles op is. Maar er zit nog wel een bug in want hij huilt nog steeds als hij wakker wordt, ik hoop dat daar snel een update voor komtquote:Op vrijdag 18 december 2020 02:20 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo ik hoop dat er hele mooie features unlocked wordensucces met de regeldag!
@:Quattro tijgeren al!! Het voelt alsof je je gisteren pas afmeldde in het zwangerschapstopic met een baby'tje die al direct zoveel te overwinnen had. En moet je nu zien hoe ze het doet. Ik geniet best wel van de updates
![]()
.
En rapley.. denk dat ik me hier ook maar eens in moet verdiepen, nog een week en dan is m'n kleine vriend alweer 3 maanden oud.
Colin had van de week een mosterdgele kattendrol in de luier zitten. Mijlpaal, de eerste vaste schijt. JBPM heeft duidelijk effect... en ook buiten de luier, sinds een paar dagen is hij 's avonds aan het mekkeren, beetje lopen spoken enzo. Honger maar niet willen drinken, speentjes die verstopt raken, nog wel eens wat teruggeven. Ik denk dat het gemekker/gecluster ook te maken heeft met meer werken en minder aanwezig zijn van z'n mammie. Ik nam het even over van m'n man en na 2 minuten knuffelen viel Colin als een blok in slaap. 45 minuten later weer wakker, beetje drinken en knuffelen en hij was zo weer weg.
En nu heb ik 2 weken vakantie! Kan ik lekker veel knuffelen met m'n kleine vriend.
Oh bahquote:Op vrijdag 18 december 2020 02:39 schreef SQ het volgende:
Fijn, Seven! Toch weer even wat meer rust in de tent
Goud projectielbraakte net vol over me heen. Gelukkig heb ik zelf het meeste geabsorbeerd en is het bed schoon gebleven
Hopelijk heb je nog een beetje slaap kunnen pakken? Die clusterdagen zijn maar niets hequote:Op vrijdag 18 december 2020 05:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hier slaapt iedereen behalve ik.Z. heeft een clusterdag/-nacht, hallo vermoeidheid.
Hier gaat alles weer gewoon uit het vuistje. Geen gedoe met pureren en potjes.Wat raar trouwens om zelf fruit mee te geven naar de opvang.
![]()
@:seven. Feel you.Hier zijn er drie pakketjes onderweg.
Maar gelukkig verkoop ik af en toe ook wat.
Hopelijk heb ook jij wat bij kunnen slapenquote:Op vrijdag 18 december 2020 10:45 schreef Donna het volgende:
Wat een hork van een nacht. A. besloot het gewoon weer op standje 'onverzadigbaar' te gooien en peuter moest 2x spugen (slijm, ze is super verkouden) en was daarna haar konijn kwijt (lag naast haar) en om half 7 riep ze me en zei ze dat ze niet uit bed kon. Gelukkig ging ze weer slapen toen ik zei dat het veel te vroeg was.
Ben zelf ook ziek geweest en hoest nog behoorlijk. Herstellen van een bevalling en van ziek zijn en een baby en een half zieke peuter zijn een slechte combi.
Man is er uiteraard ook uit geweest hoor, maar die krijg ik soms zo moeilijk wakker en dan raak ik geïrriteerd. Het is soms erg gezellig in de nacht.![]()
'S ochtends heb je meer productie dan 's avonds dus als je een mooi voorraadje aan wil leggen zou ik voor 's ochtends gaanquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:47 schreef Smart_ass het volgende:
Ja sporten met volle borsten lijkt me verre van ideaal, dat was ik sowieso niet van plan. Maar ik dacht misschien voordat ik zelf naar bed ga? Maar dan heeft zij 2u daarvoor nog gedronken dus ik ben bang dat ze tegen de tijd dat ik dan ga sporten alsnog weer vol zijn..
Hij kan zichzelf nog niet zo heel lang vermaken, max een half uur. En als hij dan moe is en het niet lukt om in slaap te vallen dan moet je echt constant bij hem blijven of hij gaat af als een luchtalarmquote:Op vrijdag 18 december 2020 17:11 schreef Smart_ass het volgende:
Edit: oke laat maar ik las even heen over het onrustig zijn.
Vervelend! Gelukkig lekker eten laten bezorgen dan ja!
Nou, een half uur zichzelf vermaken klinkt voor mij als een droom. Hier is het vaak max. 5 minuten.quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hij kan zichzelf nog niet zo heel lang vermaken, max een half uur. En als hij dan moe is en het niet lukt om in slaap te vallen dan moet je echt constant bij hem blijven of hij gaat af als een luchtalarm
We zijn nu een uur verder en aapie heeft een half uur geslapen waarin ik de lichtjes van de kerstboom heb ontward. Verder heeft hij een fles gekregen en is 2x verschoond. Needless to say dat ik nog steeds de kerstboom moet versieren, kolven en douchenKolven ben ik nu mee bezig, dan douchen. En dan maar de kerstboom versieren met die vrienden
Edit: man is uiteraard inmiddels gedoucht en al![]()
Oh maar dat gebeurt ook niet zomaar, de omstandigheden moeten perfect zijn. Ik moet in de buurt zijn en de sterren moeten op een specifieke manier in het heelal staan want anders lukt het ook niet. Dit lukt 1x, hooguit 2x op een dag. Meestal is het eerder 5/10 minuten.quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nou, een half uur zichzelf vermaken klinkt voor mij als een droom. Hier is het vaak max. 5 minuten.
Zelfs zonder baby klinkt dat al als een ambitieus programmaquote:Op vrijdag 18 december 2020 16:52 schreef MaJo het volgende:
Trouwens dingen willen doen terwijl je een wakkere baby hebt is onmogelijkOver 2 uur komen vrienden langs en ik moet voor die tijd nog douchen, kolven en de kerstboom versieren. Man ligt te tukken en aapie is wakker en onrustig dus ik kom nergens aan toe. Hij lijkt nu in slaap te vallen maar dat gaat ook al 1,5 uur zo.
Goede nieuws is dat we eten laten bezorgen![]()
Niks aan t handje! En zeker wel doen ze het er omquote:Wat de baby drinkt is niet een glas wijn met een bepaald alcohol percentage (delen per honderd), maar melk met een alcohol promillage (delen per duizend). Een standaardglas bier (250ml) bevat ongeveer 13 ml alcohol. Dit levert een alcoholpromillage van ongeveer 0,25 en dus ook 0,25‰ alcohol in de moedermelk.
Dat wil zeggen dat er per liter melk een kwart milliliter alcohol in zit. Nou drinkt een baby geen liter melk in één keer, maar misschien 200 ml of minder. Dat betekent dat hij of zij daarmee, als zijn moeder net een glas bier (of een standaardglas wijn) op heeft, 0,05 ml alcohol binnenkrijgt. Dat is ongeveer één druppel.
Bron: Eurolac! Alcohol en zo
Dit is bij mij ook zo veranderd, zelfs 9 maanden later nogquote:Op zaterdag 19 december 2020 10:14 schreef SQ het volgende:
Ik was wel aardig blij na mijn 2 glaasjes, terwijl ik voorheen mijn hand ook niet omdraaide voor 2 flesjes#momlife #geen23meer
Hopelijk blijft deze feature aanstaan dan!quote:Op zaterdag 19 december 2020 09:36 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb een 3-jarige die zichzelf met moeite 10min alleen bezig kan houden. Prijs jezelf maar gelukkig, Majo.
Ja ik ben dus extreem slecht in plannenquote:Op zaterdag 19 december 2020 09:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Zelfs zonder baby klinkt dat al als een ambitieus programma
Kerstborrel 2020 stijlquote:Op zaterdag 19 december 2020 09:51 schreef SQ het volgende:
Kerstborrel, the 2020 edition:
[ afbeelding ]
Oh, wat was ik goed voorbereid. Heb m volgetankt om 18:00, en had een flesje gekolfde melk klaar staan, zodat ik 2 glaasjes wijn kon drinken. Die glaasjes dronk ik tussen 6 en 7.
Om 20:00 begon ie weer, dus flesje gegeven. Dat heeft ie bijna geinhaleerd. Om 20:20 was er geen houden meer aan met krijsen en de tepel zoeken. Toch maar aangelegd. Twee borsten leeggedronken. Echt, zoveel drinkt hij normaal nooit. Ze doen het er gewoon om
Voorlopig toch nog maar even geen alcohol dus
Wij gingen laatst even naar m'n schoonouders. Na het kolven 1 klein glaasje wijn.quote:Op zaterdag 19 december 2020 10:14 schreef SQ het volgende:
Neuh, ik voel me er ook niet rot om hoor, het is echt verwaarloosbaar. Maar toch, het laat maar zien dat goede voorbereiding geen fluit waard is bij jonge babies
Ik was wel aardig blij na mijn 2 glaasjes, terwijl ik voorheen mijn hand ook niet omdraaide voor 2 flesjes#momlife #geen23meer
Jazekerquote:Op zaterdag 19 december 2020 18:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:majo tot 22 december kan je voor ¤1 laten verzenden met Homerr.
Na 1 glaasje al, @:seven. ?
Ik neem weer een wijntje met oud en nieuw. Ben ik ook wel weer aan toe.
Pittig, 2 nachtvoedingen! Wij zaten ook in zo'n ritme. Hier hadden we een paar dagen veel gespuug en toen zijn we johannesbroodpitmeel toe gaan voegen aan de flesjes. Sindsdien komt onze man zich niet meer melden om 5 uur. Maar ik meen me te herinneren dat je borstvoeding geeft?quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:43 schreef PKM het volgende:
@:MaJo ik vind het ook nogal een drukke planning. Zou het zelf waarschijnlijk precies zo doen.
@:Seven. dat klinkt als gezellig dronken. Ik zing geheel nuchter bij het omkleden vaak "broek uit tralalala".![]()
Bij ons gaat het nog altijd best goed. De nachten worden ook wat beter. Meestal een voeding rond 2 en 5 uur. Wel nog veel windjes maar dan leg ik haar beentjes omhoog tegen mijn benen en gaat ze weer rustiger slapen. Nou durf ik dus ook weer wat later naar bed 's avonds.
Haha, ik zie het mezelf zo doenquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wij gingen laatst even naar m'n schoonouders. Na het kolven 1 klein glaasje wijn.
Colin en ik hebben dikke pret gehad toen ik hem daarna lekker jolig op de keukentafel ging verschonen. Luid roepend 'Met je blote tokus. Heb je zodirect weer een lekkere schone lul, m'n jongen! Ja! Lekkere frisse tampeloeris!'
![]()
![]()
Wil je me nog meer op kosten jagenquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:52 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo bundelkorting is het toverwoord!
Dat had ik eerder moeten wetenquote:Op zaterdag 19 december 2020 18:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:majo tot 22 december kan je voor ¤1 laten verzenden met Homerr.
Na 1 glaasje al, @:seven. ?
Ik neem weer een wijntje met oud en nieuw. Ben ik ook wel weer aan toe.
Herinner me er ff aan dat ik dit soort dingen niet mag uitspreken oké?quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:07 schreef SQ het volgende:
. Zolang ze alleen drinken en daarna niet nog uren krampen hebben, prima
En dan is het eigenlijk ook alweer bedtijd voor jou geweest. Dat vind ik het lastigst.quote:Op zondag 20 december 2020 07:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Je komt thuis van je werk en je hebt dan nog heel wat uurtjes voor de boeg voordat je even kan neer ploffen en wat voor jezelf kan doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 20 december 2020 10:44 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb nog nooit iets gekocht op vinted, is dat wat?
Laatste dag dat ik een baby in huis heb! Wat is het ongelooflijk hard gegaan! Gisteren al een klein feestje gevierd en vanmiddag weer.
Onze knappe kleine ventFlinke knul ja, knapperd! Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je m wel verteld dat je playdoh beter niet kunt eten?
disclaimer
De kinderen liggen vaak rond 8 uur op bed en ik woon maar 10 minuutjes rijden van mijn werk. Hoef er dus niet extreem vroeg uit gelukkig. 2 uurtjes voor mezelf heb ik dan, 22.00 ga ik vaak naar bed. En die vliegen echt voorbijquote:Op zondag 20 december 2020 09:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
En dan is het eigenlijk ook alweer bedtijd voor jou geweest. Dat vind ik het lastigst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |