Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)er/9200000095066557/quote:Op donderdag 17 december 2020 14:11 schreef KNAK het volgende:
Kan de mensen hier nog een babycook op basis van eigen ervaringen aanraden? Ons kleintje gaat langzaam richting zijn oefenhapjes en wil zo een machine aanschaffen. Keuze uit 100(en) :’)
Zo een blend/stoom/etc alles-in-1 ( zoals babymoov nutribaby ) lijkt me wel wat, maar is het ook wat?
Idem hierquote:Op donderdag 17 december 2020 14:52 schreef SQ het volgende:
Wij gaan hopelijk weer volledig rapleyen, dus zo'n foodprocessor hebben wij niet.
Ik denk trouwens dat zo'n apparaat niet echt wat toevoegt als je wel prakjes wil geven. Een pannetje + blender doen exact hetzelfde.
Als ze op handen en knieën komt duurt het niet lang meer voor ze zich gaat optrekken. Ik zou geen risico nemen en voor een standje lager gaanquote:Op donderdag 17 december 2020 15:49 schreef QuattroF het volgende:
@:KNAK Ik wilde ook graag een babycook toen Frum nog kleiner was. Op aanraden van Fok heb ik het eerst met een goede staafmixer geprobeerd en dat bevalt zo goed dat ik er nooit meer 1 gekocht heb. Ik heb een staafmixer en hakmolen in 1, gaat perfect.
Frum gaat sinds gisteren op handen en knieën zitten. Ze kruipt nog niet maar tijgert. Maar dat duurt zo niet lang meer. Ze is nog niet zelfstandig gaan zitten. Zouden jullie het ledikantje en box al op de lage stand zetten? Of wachten tot ze echt zelf gaat zitten?
Het gaat zo hard! Maar je hebt gelijk. Ik ga er morgen mee aan de slag.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Als ze op handen en knieën komt duurt het niet lang meer voor ze zich gaat optrekken. Ik zou geen risico nemen en voor een standje lager gaan
Ik kook wss heel smerig want potjes hadden altijd de voorkeur.quote:Op donderdag 17 december 2020 21:06 schreef SQ het volgende:
Mijn kinderen vraten geen potjes
(Kan ze geen ongelijk geven verder).
Fruit bij babies is in dit seizoen wel een ding, wat gek dat je het zelf moet meegeven?
Maar goed, je zou mandarijntjes kunnen ontvellen, of partjes appel die je een beetje zacht maakt in de magnetron.
Ik heb het even opgezocht en het is inderdaad een sprong, wat een drama zegquote:Op donderdag 17 december 2020 13:27 schreef SQ het volgende:
Da's de 8 weken sprong MaJoover een paar dagen is ie weer normaal
Ach hilmo, even een dikke knuffel voor jou. Gelukkig even geen werkstress er bij nu
Wat vindt je moeder er zelf eigenlijk van?
Oh wow Quattro, dat zal zeker niet lang meer gaan duren. Wat gaat dat hard dan!quote:Op donderdag 17 december 2020 15:49 schreef QuattroF het volgende:
@:KNAK Ik wilde ook graag een babycook toen Frum nog kleiner was. Op aanraden van Fok heb ik het eerst met een goede staafmixer geprobeerd en dat bevalt zo goed dat ik er nooit meer 1 gekocht heb. Ik heb een staafmixer en hakmolen in 1, gaat perfect.
Frum gaat sinds gisteren op handen en knieën zitten. Ze kruipt nog niet maar tijgert. Maar dat duurt zo niet lang meer. Ze is nog niet zelfstandig gaan zitten. Zouden jullie het ledikantje en box al op de lage stand zetten? Of wachten tot ze echt zelf gaat zitten?
Ik ben ook wel weer toe aan vakantie na de afgelopen 6 wekenquote:Op vrijdag 18 december 2020 02:39 schreef SQ het volgende:
Fijn, Seven! Toch weer even wat meer rust in de tent
Goud projectielbraakte net vol over me heen. Gelukkig heb ik zelf het meeste geabsorbeerd en is het bed schoon gebleven
Volgens mij gaat vaster voer en vaste poep hand in hand. Hier heeft meneer duidelijk wat te verteren met de JBPM!quote:Op vrijdag 18 december 2020 03:06 schreef Smart_ass het volgende:
Haha Seven! Vanaf wanneer poepen baby’s eigenlijk zo’n beetje vast? Fijn dat je weer lekker vrij bent nu, kun je weer fijn veel tijd met Colin doorbrengen!
Dat projectielbraken heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, lijkt me ook heel naar om te zien! (En om over me heen te krijgen.)
Bubbles heeft het tong uitsteken ontdekt.
Haha ja, voordat mijn Vinted verslaving uit de hand loopt!quote:Op vrijdag 18 december 2020 03:22 schreef Smart_ass het volgende:
Oja duh. Dat is vrij logisch. Dan heeft ie inderdaad wat te verteren!
En ik ga mijn best doen! Nu tot nu alleen tonguitsteekfilmpjes. En nu weer tijd voor jou om te gaan slapen!
Zo lief!quote:Op vrijdag 18 december 2020 02:20 schreef Seven. het volgende:
@:Quattro tijgeren al!! Het voelt alsof je je gisteren pas afmeldde in het zwangerschapstopic met een baby'tje die al direct zoveel te overwinnen had. En moet je nu zien hoe ze het doet. Ik geniet best wel van de updates
![]()
.
Ohja, dat laatste is herkenbaar. Ik heb nu regelmatig vroege diensten en dan neemt vriend die nacht de voeding over. Echt... Tegen de tijd dat hij uit bed is gekomen heb ik al een baby die uit een fles zit te lurken.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:45 schreef Donna het volgende:
Wat een hork van een nacht. A. besloot het gewoon weer op standje 'onverzadigbaar' te gooien en peuter moest 2x spugen (slijm, ze is super verkouden) en was daarna haar konijn kwijt (lag naast haar) en om half 7 riep ze me en zei ze dat ze niet uit bed kon. Gelukkig ging ze weer slapen toen ik zei dat het veel te vroeg was.
Ben zelf ook ziek geweest en hoest nog behoorlijk. Herstellen van een bevalling en van ziek zijn en een baby en een half zieke peuter zijn een slechte combi.
Man is er uiteraard ook uit geweest hoor, maar die krijg ik soms zo moeilijk wakker en dan raak ik geïrriteerd. Het is soms erg gezellig in de nacht.![]()
Ik heb bij je geloerd maar je hebt niks in maat 62-68 (waarschijnlijk allemaal al verkocht via Vintedquote:Op vrijdag 18 december 2020 05:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hier slaapt iedereen behalve ik.Z. heeft een clusterdag/-nacht, hallo vermoeidheid.
Hier gaat alles weer gewoon uit het vuistje. Geen gedoe met pureren en potjes.Wat raar trouwens om zelf fruit mee te geven naar de opvang.
![]()
@:seven. Feel you.Hier zijn er drie pakketjes onderweg.
Maar gelukkig verkoop ik af en toe ook wat.
Haha! Hier ook. Nou is Colin wel heel wat luidruchtiger geworden dus doorslapen zit er voor m'n man niet meer in. Maar duurt nog steeds 10 minuten voor hij op gang is, en ik heb binnen 1,5 minuut de fles in Colin's mond hangen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ohja, dat laatste is herkenbaar. Ik heb nu regelmatig vroege diensten en dan neemt vriend die nacht de voeding over. Echt... Tegen de tijd dat hij uit bed is gekomen heb ik al een baby die uit een fles zit te lurken.
De methode is zowel met borst als kunstvoeding hetzelfde.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:44 schreef LastRequest het volgende:
De mensen die Rapley doen: krijgt jullie kleintje borstvoeding? Naast kunstvoeding zag ik het niet zitten, ze kreeg dan gewoon weinig tot niets binnen. Met borstvoeding is dat wel anders, dan krijgen ze essentiële stoffen sowieso binnen.
Ik denk dat ik dan gewoon pas veel later een fles had kunnen laten vallen, dat het daar dan in zit!quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:49 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
De methode is zowel met borst als kunstvoeding hetzelfde.
Eerst de fles/borst en daarna pas het eten.
Ja, dat gaat bij ons niet zo goed. Wij eten heel gekruid en pittig, veel ook met bouillon waar dan al te veel zout in zou zitten. Ik moet me komende tijd eens gaan beraden op wat simpeler eten om het mezelf ook gemakkelijker te maken, ze moet toch op een gegeven moment mee gaan eten haha.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:46 schreef Lemijn het volgende:
Maar ik vond het niet zoveel moeite. Ik gaf gewoon wat ik toch al maakte en deed ook bakjes in de vriezer van dingen die over waren. Nou deed ik niet aan stomen en pureren, dat scheelt natuurlijk wel werk.
Maar ook als je heel zout en pittig eet kan je baby nog gewoon mee eten. Je houdt dan een deeltje van de groenten die je toch al snijdt apart en stoomt die snel zacht in een pannetje terwijl je de rest van je eigen maaltijd bereidtquote:Op vrijdag 18 december 2020 13:03 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan gewoon pas veel later een fles had kunnen laten vallen, dat het daar dan in zit!
[..]
Ja, dat gaat bij ons niet zo goed. Wij eten heel gekruid en pittig, veel ook met bouillon waar dan al te veel zout in zou zitten. Ik moet me komende tijd eens gaan beraden op wat simpeler eten om het mezelf ook gemakkelijker te maken, ze moet toch op een gegeven moment mee gaan eten haha.
quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:45 schreef Donna het volgende:
Wat een hork van een nacht. A. besloot het gewoon weer op standje 'onverzadigbaar' te gooien en peuter moest 2x spugen (slijm, ze is super verkouden) en was daarna haar konijn kwijt (lag naast haar) en om half 7 riep ze me en zei ze dat ze niet uit bed kon. Gelukkig ging ze weer slapen toen ik zei dat het veel te vroeg was.
Ben zelf ook ziek geweest en hoest nog behoorlijk. Herstellen van een bevalling en van ziek zijn en een baby en een half zieke peuter zijn een slechte combi.
Man is er uiteraard ook uit geweest hoor, maar die krijg ik soms zo moeilijk wakker en dan raak ik geïrriteerd. Het is soms erg gezellig in de nacht.![]()
Nee. Ze gaan kokhalzen, gegarandeerd, maar dat is een natuurlijke reactie en daar leren ze van. In een prakje kunnen ze evengoed stikken. Als je echt niet tegen kokhalzen kunt is rapley inderdaad niks voor je.quote:Op vrijdag 18 december 2020 13:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik me afvraag... moeders die al bekend zijn met rapley, waren/zijn jullie niet bang dat jullie kind stikt? Want met dat puntje zit ik nog wel een beetje.
Oh heerlijkquote:Op vrijdag 18 december 2020 13:36 schreef SQ het volgende:
Mijn oudste zoon aan de rapleydie kreeg genoeg binnen
Zie het tweede filmpjequote:Op vrijdag 18 december 2020 13:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh heerlijk
Wanneer zou je iets hards als komkommer kunnen geven? Ook vanaf 6 maanden (mits tandjes)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |