quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:31 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer alleen maar gehuild bij de BaakWas wel zwanger, laten we het daar op gooien.
[..]
De mijne is 9 maanden en draagt maat 80... iedereen zegt ook dat ze lang is. Zo vreemd, wij zijn dat namelijk niet. Volgende week eindelijk (na een paar maanden) weer eens een afspraak op het CB, dan zullen we eens kijken of en hoe ze tussen de lijntjes past.
Ik vind het zo jammer dat mini niet meer naar de opvang mag na vandaag. We redden ons wel met hulp van opa's en oma's en wat vrije dagen opnemen.. maar ze vindt het zo leuk bij de juffies en kindjes
quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:33 schreef Nolita het volgende:
Bijzonder hè, wij zijn ook maar klein. Morgen cb, ben ook eens benieuwd.
Ik vind het ook jammer voor de kindjes mbt de opvang. Vooral voor peuter die het nu heel bewust echt mist. Ze vraagt naar de andere kindjes, maar ook om te zwemmen en om naar opa en oma te gaan en dat kan nu even allemaal niet. Voor L vind ik het vooral onhandig dat ze net gewend is en nu bijna net zo lang niet kan gaan, als dat ze geweest is. Ik hoop dat de herstart straks weer soepel verloopt voor haar.
Ze is 5 maanden vandaag, weer een mijlpaal en ze lijkt hier de nachtvoeding niet meer nodig te hebben.![]()
Maar even van genieten want bij peuter kwam die 1 tot 2 maanden later weer terug om met 15 maanden pas weer te stoppen.
En geen nachtvoedingen meerquote:Op dinsdag 15 december 2020 20:39 schreef Nolita het volgende:
Had ik toch mooi eindelijk de kans om L toe te voegen aan het lijstje in de OP.
Wat fijn!quote:Op woensdag 16 december 2020 10:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
En geen nachtvoedingen meer
Hier nog maar 1 nachtvoeding
Omdat winst, dat iets bestaat betekent niet dat het ook noodzakelijk is.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:46 schreef MaJo het volgende:
Als het op kamertemperatuur kan waarom bestaan er dan flessenwarmers, is dat dan alleen voor kv?
Soms heb je geen makkelijke baby op dat vlak maar een goudlokje. Of heb je een goudlokje zonder geduld. Of nog erger een goudlokje zonder geduld die traag drinkt. Dan bestel je om 3u 's nachts uit frustratie zo'n ding helaas.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:46 schreef MaJo het volgende:
Als het op kamertemperatuur kan waarom bestaan er dan flessenwarmers, is dat dan alleen voor kv?
Haha dat eerste is natuurlijk waarquote:Op woensdag 16 december 2020 15:53 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Omdat winst, dat iets bestaat betekent niet dat het ook noodzakelijk is.
Genuanceerder: sommige baby's drinken liever warm dan kamertemperatuur of koud. Melk komt ook vaak genoeg wél uit de koelkast natuurlijk, omdat het langer dan 12 uur bewaard moest worden, en je dan niet altijd rustig kan wachten tot het op temperatuur is.
Aapie is wel een goudlokje qua niet willen wachten, dan is het echt stervende zwaanquote:Op woensdag 16 december 2020 16:07 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Soms heb je geen makkelijke baby op dat vlak maar een goudlokje. Of heb je een goudlokje zonder geduld. Of nog erger een goudlokje zonder geduld die traag drinkt. Dan bestel je om 3u 's nachts uit frustratie zo'n ding helaas.
Ik zou zeggen: geniet ervan dat hij melk op kamertemperatuur drinkt
Wij warmen nu nog altijd zijn avondeten gemiddeld 5 keer op
Oh wow dat kan dus ook nogquote:Op woensdag 16 december 2020 16:11 schreef Lemijn het volgende:
Mijn baby dronk het recht uit de koelkast, naast kamertemperatuur. Die heb ik het gewoon nooit opgewarmd aangeboden (arm kind). Maar er zijn denk ik ook baby’s die het alleen accepteren als het warm is.
In de categorie ‘is het echt nodig’: zijn hier veel fans van zo’n babynestje? Is het fijner dan gewoon op schoot of los op de bank? En hoe lang blijft het leuk?
We hebben met fv de flessenwarmer nooit gebruikt eigenlijk. Gewoon klaargemaakt met warm water. Dat niet willen wachten hadden we ook. Nu ja, hadden...quote:Op woensdag 16 december 2020 16:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Aapie is wel een goudlokje qua niet willen wachten, dan is het echt stervende zwaanMaar dan gaan we voorlopig gewoon melk aanbieden op kamertemperatuur
En qua kv dan wel gewoon opwarmen denk ik?
Warm water uit de kraan of gekookt? Want daarvan wordt weer gezegd dat je het niet warm uit de kraan moet halen omdat het lood kan bevatten. Aan de andere kant gebruikten wij eerst gekookt water dat koud geworden was want dit moest zo volgens de kraam maar daar zijn we ook van afgestaptquote:Op woensdag 16 december 2020 16:22 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
We hebben met fv de flessenwarmer nooit gebruikt eigenlijk. Gewoon klaargemaakt met warm water. Dat niet willen wachten hadden we ook. Nu ja, hadden...
Ik zou idd gewoon zo aanbieden als hij het pakt. Scheelt een hoop gedoe.
Gekookt. Nu heeft hij pas kv gekregen toen hij rond de 5-6 maanden was. Dus wij volgden toen geen newborn regels. Maar op zich vond ik het weinig meerwerk. We hadden standaard een fles gekookt water in de koelkast staan. En later werden we lui en goten we eerst het restant van de waterkoker in de fles en vulden we bij met vers gekookt water.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Warm water uit de kraan of gekookt? Want daarvan wordt weer gezegd dat je het niet warm uit de kraan moet halen omdat het lood kan bevatten. Aan de andere kant gebruikten wij eerst gekookt water dat koud geworden was want dit moest zo volgens de kraam maar daar zijn we ook van afgestapt
Maar hoe warmde jullie het gekookte water uit de koelkast dan weer op?quote:Op woensdag 16 december 2020 16:34 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Gekookt. Nu heeft hij pas kv gekregen toen hij rond de 5-6 maanden was. Dus wij volgden toen geen newborn regels. Maar op zich vond ik het weinig meerwerk. We hadden standaard een fles gekookt water in de koelkast staan. En later werden we lui en goten we eerst het restant van de waterkoker in de fles en vulden we bij met vers gekookt water.
Een deel koud water in een fles. Kokend water erbij. Na een tijd ken je de verhouding wel zodat het de juiste temp heeftquote:Op woensdag 16 december 2020 16:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar hoe warmde jullie het gekookte water uit de koelkast dan weer op?Of gewoon zo koud in de fles?
Hier maken we wel echt gebruik van de babynest. We alleen in de box, geeft net wat meer geborgenheid.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:11 schreef Lemijn het volgende:
Mijn baby dronk het recht uit de koelkast, naast kamertemperatuur. Die heb ik het gewoon nooit opgewarmd aangeboden (arm kind). Maar er zijn denk ik ook baby’s die het alleen accepteren als het warm is.
In de categorie ‘is het echt nodig’: zijn hier veel fans van zo’n babynestje? Is het fijner dan gewoon op schoot of los op de bank? En hoe lang blijft het leuk?
Hij gaat 20 minuten door. Precies genoeg om lekker te kunnen eten. Of kakken. Of douchen. Of batsen.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar hoe warmde jullie het gekookte water uit de koelkast dan weer op?Of gewoon zo koud in de fles?
Ik heb trouwens even naar de Tiny Love gekeken en ik vind het wel wat duur en eh, plasticWat maakt de Tiny Love beter dan willekeurig elke andere mobile?
Wij hebben geen nest maar zo'n ligkussen. Tot 9 weken heeft hij daar elke dag uren op gelegen, daarna meer de wipstoel. En hij slaapt nog steeds wel op zijn lig kussen trouwens, alleen dan leggen we hem met zijn voetjes richting de rugleuning van de bank want hij is er eigenlijk te beweeglijk voor.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:11 schreef Lemijn het volgende:
De dag dat 'ie uit de box kan gaat de vlag uit.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik vind de Tiny Love trouwens verschrikkelijk lelijk![]()
Moet wel nog opzoek naar een boxmobiel.
Baby heeft niks te willenquote:Op woensdag 16 december 2020 22:41 schreef SQ het volgende:
Die baby's willen helemaal geen esthetisch verantwoord speelgoed in gedempte grijstinten he. Die gaan juist hard op dat hysterisch plastic
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Klopt iddquote:Op woensdag 16 december 2020 22:41 schreef SQ het volgende:
Die baby's willen helemaal geen esthetisch verantwoord speelgoed in gedempte grijstinten he. Die gaan juist hard op dat hysterisch plastic
Ik ook. Maar op een gegeven moment doe je ALLES voor 5 min rustig kunnen etenquote:Op woensdag 16 december 2020 20:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik vind de Tiny Love trouwens verschrikkelijk lelijk![]()
Moet wel nog opzoek naar een boxmobiel.
Ik had er een gekregen en heb het één keer geprobeerd maar vond het zelfs op turbostand veeeel te lang duren. Zo stipt drinkt mijn kleine niet dat ik em dan 20 minuten eerder al aanzet. Dan zou ie soms nog een uur erin staan en soms zou het een lange paar minuten huilen zijnquote:Op woensdag 16 december 2020 23:08 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb zelf nog geen flesjes opgewarmd maar zo’n flessenwarmer is toch niet zo’n enorme aanschaf? Wij hebben ‘m hier wel staan maar ik heb nog geen idee hoe ik dat straks ga doen (vooral ‘s nachts, Bubbles kan inderdaad ook nogal hysterisch doen als het allemaal te lang duurt). Maar dat zien we tegen die tijd wel weer.
Qua uiterlijk verdient de tiny love inderdaad geen schoonheidsprijs maar de kleine is er hier ook helemaal weg van en ik vind de muziekjes wel prima.
Oh jee wat heftig ook!quote:Op donderdag 17 december 2020 10:42 schreef Miezziej het volgende:
Hilmo![]()
Het is ook erg verdrietig allemaal. Ik ben er ook helemaal klaar mee, maar vrees dat het nog wel even kan duren. Mijn moeder woont in de VS en is ook erg verdrietig omdat ze loempia nog niet heeft kunnen vasthouden. Hopelijk snel weer. Voordat we naar de schoonfamilie in Vietnam kunnen, zijn we denk ik nog langer onderweg, dat land zit al sinds maart op slot.
Ik gaf M. altijd melk op kamertemperatuur (fulltime kolven), dus heb zelf geen ervaring met flessenwamers enzo. Mijn man deed het altijd wat korter, gewoon zodat het koude eraf was.
Ah ok, ga ik dat ook eens proberenquote:Op woensdag 16 december 2020 16:42 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Een deel koud water in een fles. Kokend water erbij. Na een tijd ken je de verhouding wel zodat het de juiste temp heeft
Ik vind het denk ik meer moeite om dit allemaal in de slaapkamer te doen dus loop dan net zo lief even naar beneden, in een paar minuten ben je klaarquote:Op woensdag 16 december 2020 16:48 schreef Tink89 het volgende:
Wij deden koud water uit de kraan (dat mag gewoon) afgepast in de fles en hadden voor 's nachts een thermos met kokend heet water uit de waterkoker naast ons bed en een poederbakje met het juiste aantal schepjes in de tijd dat prul een fles kv kreeg 's avonds laat.
Dat laatste doen wij ookquote:Op woensdag 16 december 2020 16:54 schreef SQ het volgende:
Ik geef gekolfde melk nooit binnen 12 uur. En na een paar dagen is het ontzettend geschift en mengt het zich alleen goed als het warm is, dus ik maak het altijd warm.
Overigens werkt een bakje heet water net zo goed als een fleswarmer, dus heb ik nooit zo'n ding gehad. En kolfonderdelen steriliseer ik gewoon in mijn stoompan
Goed puntquote:Op woensdag 16 december 2020 16:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Hij gaat 20 minuten door. Precies genoeg om lekker te kunnen eten. Of kakken. Of douchen. Of batsen.
Bedoel je daar ook een voedingskussen mee? Aapie blijft er tot nu toe wel goed in liggen omdat hij er iets in wegzakt maar het zal ook niet lang meer duren voordat dit niet meer kan. De babygym blijft ook nog een goede afleiding waar hij zo 20 minuten ligt te "spelen"quote:Op woensdag 16 december 2020 19:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wij hebben geen nest maar zo'n ligkussen. Tot 9 weken heeft hij daar elke dag uren op gelegen, daarna meer de wipstoel. En hij slaapt nog steeds wel op zijn lig kussen trouwens, alleen dan leggen we hem met zijn voetjes richting de rugleuning van de bank want hij is er eigenlijk te beweeglijk voor.
quote:Op woensdag 16 december 2020 19:07 schreef Seven. het volgende:
Er ligt onder de kerstboom ook een tinylove voor Colin, misschien kunnen wij dan ook weer eens batsen.
quote:Op woensdag 16 december 2020 19:24 schreef NicolasJoy het volgende:
Als dat een van de voorwaarden is van de tiny love dan moet ik ze toch maar 'ns gaan inwisselen, hebben dat ding nu al een paar weken ....
Daar zat ik ook al naar te kijken, zien er een stuk mooier uit. Ik vind Little Dutch sowieso een erg leuk merk!quote:Op woensdag 16 december 2020 22:16 schreef wieksel het volgende:
Wij hadden een little dutch mobiel... Ook wat fijner voor de ogen... Prettig muziekje, ook echt aanrader!
Toch zou ik nog zo lang het kan dit soort dingen buiten de deur houdenquote:Op woensdag 16 december 2020 22:41 schreef SQ het volgende:
Bij ons is de fles in turbostand in 5 minuten warm, dus dat is op zich prima! Maar als aapie in stervende zwaan modus is duurt alles te langquote:Op donderdag 17 december 2020 01:01 schreef Smart_ass het volgende:
Oh wow dat is inderdaad wel erg lang! Die van ons zou het binnen 3 minuten gedaan moeten krijgen maar we gaan het zien tegen die tijd.
Ach lieverd dat is ook heel naar en je mag altijd je hart luchtenquote:Op donderdag 17 december 2020 10:06 schreef Hilmo het volgende:
Nog niets gelezen maar oh help ik moet zó huilen. Ik zou alleen met beide jongens naar mijn moeder met kerst. Paar weken geleden ook gedaan en was zo fijn om bij elkaar te zijn en mijn moeder F langere tijd te kunnen meemakenook zouden we met kerst een kort bezoekje brengen aan mijn demente oma die F nog nooit heeft gezien... Maar nu vindt haar man die in de 70 is het toch te spannend en wil niet dat we komen. Goed dat hij het aangeeft maar ik moet zo huilen. Ik kom nergens, zie niemand, man is niet voor de klas want school dicht, oudste is thuis en F ook niet naar de opvang. Ik ben zo ontzettend verdrietig. Ik heb zo graag dag mijn moeder F vasthoudt en meemaakt. Onze laatste baby
en hij wil pas dat we weer komen als ze ingeënt kunnen worden. Dat kan misschien nog maanden duren?
ze wonen op 1,5 uur rijden dus ook niet ff raam zwaaien ofzo mogelijk. Bellen wel maar dat is toch niks vergeleken met vasthouden. Die k*t corona, dit is echt het toppunt.
![]()
sorry hoor moest het even delen... Mijn verjaardag valt dan ook en die kan dan ook niet. Mijn vader komt wel na de kerst hier, maar dat is toch anders dan mijn moeder.
Nouja, erger, wat is erg. Ik ben inmiddels wel gewend om mijn moeder 1 of 2 keer per jaar te zien. Het lijkt mij een stuk zwaarder als het contact intensiever was en opeens grotendeels wegvalt.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:49 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Oh jee wat heftig ook!Zelfs nog nooit kunnen vasthouden dus?
dat lijkt me vreselijk. Goed om te beseffen dat het nog erger kan. Ik keek er zo ontzettend naar uit, zou een fijne kerst worden, ik met de kids lekker alleen bij hun. Echt genieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |