abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196785019
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 14:11 schreef KNAK het volgende:
Kan de mensen hier nog een babycook op basis van eigen ervaringen aanraden? Ons kleintje gaat langzaam richting zijn oefenhapjes en wil zo een machine aanschaffen. Keuze uit 100(en) :’)

Zo een blend/stoom/etc alles-in-1 ( zoals babymoov nutribaby ) lijkt me wel wat, maar is het ook wat?
Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)er/9200000095066557/

Prima apparaat, al vind ik zelf dat ik em minder vaak/lang gebruikt heb dan we van tevoren dachten. Ligt aan ons want vrienden om ons heen waren allemaal laaiend enthousiast en gebruikten em maandenlang heel vaak. Weet niet precies wat ik fout deed :P

Gebruik em nog steeds wel eens voor wat grotere hoeveelheden verwerken. Dan koop ik bijvoorbeeld een zak pompoenblokjes en draai ik dat apparaat twee keer.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  donderdag 17 december 2020 @ 14:52:29 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_196785174
Wij gaan hopelijk weer volledig rapleyen, dus zo'n foodprocessor hebben wij niet.

Ik denk trouwens dat zo'n apparaat niet echt wat toevoegt als je wel prakjes wil geven. Een pannetje + blender doen exact hetzelfde.
disclaimer
pi_196785605
Ah @MaJo succes met de regeldag!

@Hilmo Wat vervelend allemaal he, die corona :* Snap dat het je zwaar valt. Wat vindt je moeder zelf inderdaad, wil zij wel graag dat jullie komen?

Ik voel me hier in de VS ook echt geïsoleerd op het moment, en dan te bedenken dat Bubbles straks gewoon al 6 maanden is voordat mijn ouders, familie en vrienden haar in levenden lijve kunnen zien.. daar word ik ook niet echt vrolijk van. Maargoed we facetimen nu maar zo ongeveer elke dag, meer kunnen we toch niet doen. Gelukkig bestaat facetime ondertussen, das toch weer een lichtpuntje tov 10 jaar geleden :D.
pi_196786033
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 14:52 schreef SQ het volgende:
Wij gaan hopelijk weer volledig rapleyen, dus zo'n foodprocessor hebben wij niet.

Ik denk trouwens dat zo'n apparaat niet echt wat toevoegt als je wel prakjes wil geven. Een pannetje + blender doen exact hetzelfde.
Idem hier *O*

Ik kan me ook niks voorstellen bij al die prutjes, het lijkt me ook vreselijk ingewikkeld hoe je de overgang naar stukken dan aan pakt :? We hadden het daar laatst nog over thuis, geen idee hoe je zoiets doet dan :')

Rapley is ook zo leuk! En voor luie, zelf ook willen eten, moeders (excl de schoonmaak achteraf dan :+ ) heb nu een “bordjes-inspiratie-app” met vriendinnen, kei leuk. Allemaal hun eerste en ze zijn zo enthousiast, lezen alles wat los en vast zit er over en je ziet de ouders en de kinderen zo genieten O+

@Hilmo ik kan me je verdriet goed indenken. Zo ervaarde ik het bij vlagen ook in de eerste lock down. Had ik mijn zo gewenste normale kraamtijd met een gezonde voldragen baby thuis, was er alsnog weinig normaals aan }:| :{

Maar het komt goed! Het is zoals het is en het gaat zoals het gaat
pi_196786467
@KNAK Ik wilde ook graag een babycook toen Frum nog kleiner was. Op aanraden van Fok heb ik het eerst met een goede staafmixer geprobeerd en dat bevalt zo goed dat ik er nooit meer 1 gekocht heb. Ik heb een staafmixer en hakmolen in 1, gaat perfect.

Frum gaat sinds gisteren op handen en knieën zitten. Ze kruipt nog niet maar tijgert. Maar dat duurt zo niet lang meer. Ze is nog niet zelfstandig gaan zitten. Zouden jullie het ledikantje en box al op de lage stand zetten? Of wachten tot ze echt zelf gaat zitten?
  donderdag 17 december 2020 @ 15:52:51 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_196786525
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:49 schreef QuattroF het volgende:
@:KNAK Ik wilde ook graag een babycook toen Frum nog kleiner was. Op aanraden van Fok heb ik het eerst met een goede staafmixer geprobeerd en dat bevalt zo goed dat ik er nooit meer 1 gekocht heb. Ik heb een staafmixer en hakmolen in 1, gaat perfect.

Frum gaat sinds gisteren op handen en knieën zitten. Ze kruipt nog niet maar tijgert. Maar dat duurt zo niet lang meer. Ze is nog niet zelfstandig gaan zitten. Zouden jullie het ledikantje en box al op de lage stand zetten? Of wachten tot ze echt zelf gaat zitten?
Als ze op handen en knieën komt duurt het niet lang meer voor ze zich gaat optrekken. Ik zou geen risico nemen en voor een standje lager gaan :)
disclaimer
pi_196792383
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:52 schreef SQ het volgende:

[..]

Als ze op handen en knieën komt duurt het niet lang meer voor ze zich gaat optrekken. Ik zou geen risico nemen en voor een standje lager gaan :)
Het gaat zo hard! Maar je hebt gelijk. Ik ga er morgen mee aan de slag.
  Moderator/colorchick donderdag 17 december 2020 @ 21:01:07 #58
382129 crew  Donna
pi_196792532
Vervelend al die afstand bij sommige. Mijn broer heeft 12 jaar geleden een zoon gekregen in Canada. In de zomer van 2010 ben ik er geweest, maar mijn ouders hebben hem nog nooit gezien. Mijn vader is inmiddels ook overleden.
Mijn broer moest in 2009 terug naar Nederland, de relatie hield geen stand en daarna heeft hij z'n zoon ook niet meer gezien.
Gelukkig hebben we beeldbellen, maar het is toch wel heftig als je erover nadenkt.

Hopelijk komt hij gauw een keer naar NL. O+
pi_196792548
Ja, de eerste hapjes komen er hier ook bijna weer aan!
Hebben staafmixer in huis maar zelden gebruikt bij de oudste. We deden vanaf 6 maanden ook alleen maar rapley. :)

Op dit moment is het niet aan de orde, maar wat geven jullie in het begin mee naar de opvang?
Ik kan me mango nog herinneren en peer volgens mij. Nog andere tips? (Wij moeten fruit zelf mee geven en sinds Corona ook zelf al snijden thuis..)
  Moderator/colorchick donderdag 17 december 2020 @ 21:04:07 #60
382129 crew  Donna
pi_196792602
Hapjes prakten wij gewoon met een vork, maar meestal hadden we potjes. *)
  donderdag 17 december 2020 @ 21:06:39 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_196792660
Mijn kinderen vraten geen potjes :')
(Kan ze geen ongelijk geven verder).

Fruit bij babies is in dit seizoen wel een ding, wat gek dat je het zelf moet meegeven?
Maar goed, je zou mandarijntjes kunnen ontvellen, of partjes appel die je een beetje zacht maakt in de magnetron.
disclaimer
  donderdag 17 december 2020 @ 21:15:44 #62
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196792882
Peer was hier groot favoriet, maar wel een beetje raar dat je het zelf moet meegeven.

Onze opvang rapleyt, dus voor de kleine straks hoef ik me nergens druk om te maken. Doen ze 's middags ook met groente, ook voor de grotere kindjes. Zo fijn :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196793117
Wat gek dat jullie het mee moeten geven. Hier pureert de opvang zelf vers fruit, wij kunnen bestellen wat we willen. Ook voor lunch en tussendoortjes. Maar goed, voorlopig dus helaas geen opvang. Ik pureerde eerst alles glad, nu inmiddels niet meer. Nu fruit vaak in stukjes geven, en avondeten een beetje prakken. Maar zeker nog met stukjes erin. Steeds iets grover. Brood eet Frum zelf, in grote stukjes. Potjes geef ik niet vaak, af en toe als het zo uitkomt.
pi_196793157
Bij Noor niet gerapleyt, bij A. wil ik het wel doen. Zo benieuwd hoe hij reageert op een stronkje broccoli O+

Overigens hebben wij nooit een stomer of iets in die trant gehad voor babyhapjes. Een cheapass staafmixer deed voor ons de trick :) Potjes hebben we pas incidenteel gegeven tien ze een jaar of twee was. Wanneer wij wat makkelijks aten, at zij soms een potje. Ze lustte alleen broccoli 🥦
  Moderator/colorchick donderdag 17 december 2020 @ 21:30:28 #65
382129 crew  Donna
pi_196793271
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 21:06 schreef SQ het volgende:
Mijn kinderen vraten geen potjes :')
(Kan ze geen ongelijk geven verder).

Fruit bij babies is in dit seizoen wel een ding, wat gek dat je het zelf moet meegeven?
Maar goed, je zou mandarijntjes kunnen ontvellen, of partjes appel die je een beetje zacht maakt in de magnetron.
Ik kook wss heel smerig want potjes hadden altijd de voorkeur.
En nu het eten van oma.

:')
  Moderator donderdag 17 december 2020 @ 23:05:12 #66
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196795282
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 13:27 schreef SQ het volgende:
Da's de 8 weken sprong MaJo 8-) over een paar dagen is ie weer normaal *O*

Ach hilmo, even een dikke knuffel voor jou. Gelukkig even geen werkstress er bij nu :*
Wat vindt je moeder er zelf eigenlijk van?
Ik heb het even opgezocht en het is inderdaad een sprong, wat een drama zeg :X MAAR aapie ligt nu al bijna 4 uur te tukken :o Laten we hopen dat dat de nieuwe feature is die unlocked is :s)

quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:49 schreef QuattroF het volgende:
@:KNAK Ik wilde ook graag een babycook toen Frum nog kleiner was. Op aanraden van Fok heb ik het eerst met een goede staafmixer geprobeerd en dat bevalt zo goed dat ik er nooit meer 1 gekocht heb. Ik heb een staafmixer en hakmolen in 1, gaat perfect.

Oh wow Quattro, dat zal zeker niet lang meer gaan duren. Wat gaat dat hard dan!

Ik ben ook geinteresseerd in rapley, moet me daar nog even goed in verdiepen. We hebben van een vriendin al wel een babycooker gekregen dus als we toch voor de prakjes gaan hebben we dat al in huis :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 18 december 2020 @ 02:04:10 #67
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196796689
@Hilmo
@Miezziej
@Smart_ass
@Donna

:*

Herkenbaar.. ik heb jaren in de UK gezeten. M'n neefje was 6 maanden toen ik 'm voor het eerst ontmoette. Toen m'n oma doodging, kon ik net 24 uur in NL zijn voor de begrafenis. Een weekje later was m'n neefje er. Zo moeilijk is dat, vooral zo rond de feestdagen. Het voelt gewoon heel tegennatuurlijk om zulke intieme momenten niet te kunnen delen, zo werkt dat natuurlijk ook met de geboorte van je eigen kindje. Zélfs al ben je er door wat jaren ervaring wel een beetje aan gewend. ;(

[ Bericht 5% gewijzigd door Seven. op 18-12-2020 02:20:48 ]
Resistance is futile.
  vrijdag 18 december 2020 @ 02:20:19 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196796728
@MaJo ik hoop dat er hele mooie features unlocked worden ;) succes met de regeldag!

@quattro tijgeren al!! Het voelt alsof je je gisteren pas afmeldde in het zwangerschapstopic met een baby'tje die al direct zoveel te overwinnen had. En moet je nu zien hoe ze het doet O+ . Ik geniet best wel van de updates :@ :s) .

En rapley.. denk dat ik me hier ook maar eens in moet verdiepen, nog een week en dan is m'n kleine vriend alweer 3 maanden oud :o .

Colin had van de week een mosterdgele kattendrol in de luier zitten. Mijlpaal, de eerste vaste schijt :') . JBPM heeft duidelijk effect... en ook buiten de luier, sinds een paar dagen is hij 's avonds aan het mekkeren, beetje lopen spoken enzo. Honger maar niet willen drinken, speentjes die verstopt raken, nog wel eens wat teruggeven. Ik denk dat het gemekker/gecluster ook te maken heeft met meer werken en minder aanwezig zijn van z'n mammie. Ik nam het even over van m'n man en na 2 minuten knuffelen viel Colin als een blok in slaap. 45 minuten later weer wakker, beetje drinken en knuffelen en hij was zo weer weg.

En nu heb ik 2 weken vakantie! Kan ik lekker veel knuffelen met m'n kleine vriend O+ .
Resistance is futile.
  vrijdag 18 december 2020 @ 02:39:37 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_196796752
Fijn, Seven! Toch weer even wat meer rust in de tent :)

Goud projectielbraakte net vol over me heen. Gelukkig heb ik zelf het meeste geabsorbeerd en is het bed schoon gebleven :')
disclaimer
  vrijdag 18 december 2020 @ 02:48:43 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196796764
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 02:39 schreef SQ het volgende:
Fijn, Seven! Toch weer even wat meer rust in de tent :)

Goud projectielbraakte net vol over me heen. Gelukkig heb ik zelf het meeste geabsorbeerd en is het bed schoon gebleven :')
Ik ben ook wel weer toe aan vakantie na de afgelopen 6 weken :') .

Hij houdt je wel bezig, die Goud :+ . Ik vind dat projectielbraken zo zielig ;( , hier maar 1 keer meegemaakt. Maar beter dat je dus niet naakt of halfnaakt slaapt zoals ik, anders kun je 's nachts eerst je kind, jezelf en daarna ook nog het bed verschonen -O- .

Dit nachtelijk fokken is niet goed voor de nachtrust van mijn kind, ik hoor net wat gedraai en gegaap in de co-sleeper maar ik zie niks omdat zo'n telefoon net zo verblindend is als een bouwlamp zo 's nachts :') .
Resistance is futile.
pi_196796781
Haha Seven! Vanaf wanneer poepen baby’s eigenlijk zo’n beetje vast? Fijn dat je weer lekker vrij bent nu, kun je weer fijn veel tijd met Colin doorbrengen!

Dat projectielbraken heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, lijkt me ook heel naar om te zien! (En om over me heen te krijgen :D.)

Bubbles heeft het tong uitsteken ontdekt :') .
  vrijdag 18 december 2020 @ 03:18:29 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196796790
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 december 2020 03:06 schreef Smart_ass het volgende:
Haha Seven! Vanaf wanneer poepen baby’s eigenlijk zo’n beetje vast? Fijn dat je weer lekker vrij bent nu, kun je weer fijn veel tijd met Colin doorbrengen!

Dat projectielbraken heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, lijkt me ook heel naar om te zien! (En om over me heen te krijgen :D.)

Bubbles heeft het tong uitsteken ontdekt :') .
Volgens mij gaat vaster voer en vaste poep hand in hand. Hier heeft meneer duidelijk wat te verteren met de JBPM!

Tongfoto op BFD please O+
Resistance is futile.
  vrijdag 18 december 2020 @ 03:21:53 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196796794
Oh ja: Vinted staat vol met tiny loves. En ik ben serieus schoon schip aan het maken in m'n kledingkast, morgen weer 2 pakketjes de deur uit. Kunnen er weer nieuwe spullen in. Ik wil 100 euro verzamelen voor Dr. Martens :+ en misschien krijgt m'n lieve zoon dan ook nog een en ander, wat een goudmijn!

Mijn stretchy draagdoek gaat er ook op morgen wegens niet gebruiken. Maar dan wel eerst fotootje nemen met levend model.
Resistance is futile.
pi_196796796
Oja duh :') . Dat is vrij logisch. Dan heeft ie inderdaad wat te verteren!

En ik ga mijn best doen! Tot nu toe alleen tonguitsteekfilmpjes :D. En nu weer tijd voor jou om te gaan slapen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Smart_ass op 18-12-2020 03:34:07 ]
  vrijdag 18 december 2020 @ 03:33:05 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196796804
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 03:22 schreef Smart_ass het volgende:
Oja duh :') . Dat is vrij logisch. Dan heeft ie inderdaad wat te verteren!

En ik ga mijn best doen! Nu tot nu alleen tonguitsteekfilmpjes :D. En nu weer tijd voor jou om te gaan slapen!
Haha ja, voordat mijn Vinted verslaving uit de hand loopt!
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')