abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 december 2020 @ 05:30:01 #76
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196797079
Ik kon niet slapen dus nu maar kolven zodat ik tot 11 uur door kan tukken.
Resistance is futile.
pi_196797099
Hier slaapt iedereen behalve ik. :O Z. heeft een clusterdag/-nacht, hallo vermoeidheid.

Hier gaat alles weer gewoon uit het vuistje. Geen gedoe met pureren en potjes. :P Wat raar trouwens om zelf fruit mee te geven naar de opvang. :@

@Seven. Feel you. :@ Hier zijn er drie pakketjes onderweg. :@ Maar gelukkig verkoop ik af en toe ook wat. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_196797339
Tja dat fruit, ik ben niet anders gewend inmiddels. Ik denk dat alle ouders nogal veel verschillende wensen hadden en dat ze daarom ooit voor deze optie hebben gekozen? Hetzelfde geldt voor luiers. Als ouders heb je toch vaak een voorkeur en ik kan me best voorstellen dat dit daaruit voort is gekomen.

Fijn dat je vakantie hebt seven! Heerlijk, geniet ervan. Hier niet gepland, alleen 2 extra daagjes ergens.

Ik heb te vroeg gejuicht over de exit nachtvoeding. Die fokwet.. }:| Afgelopen 2 nachten was ie er weer na bijna een week niet.
pi_196797996
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 december 2020 02:20 schreef Seven. het volgende:

@:Quattro tijgeren al!! Het voelt alsof je je gisteren pas afmeldde in het zwangerschapstopic met een baby'tje die al direct zoveel te overwinnen had. En moet je nu zien hoe ze het doet O+ . Ik geniet best wel van de updates :@ :s) .

Zo lief! O+ Ze doet het inderdaad fantastisch, ondanks haar hele heftige begin. We zijn enorm trots op haar en ik prijs me elke dag zo gelukkig met een blije baby die zich zo goed ontwikkeld. O+
  Moderator/colorchick vrijdag 18 december 2020 @ 10:45:28 #80
382129 crew  Donna
pi_196799019
Wat een hork van een nacht. A. besloot het gewoon weer op standje 'onverzadigbaar' te gooien en peuter moest 2x spugen (slijm, ze is super verkouden) en was daarna haar konijn kwijt (lag naast haar) en om half 7 riep ze me en zei ze dat ze niet uit bed kon. Gelukkig ging ze weer slapen toen ik zei dat het veel te vroeg was.

Ben zelf ook ziek geweest en hoest nog behoorlijk. Herstellen van een bevalling en van ziek zijn en een baby en een half zieke peuter zijn een slechte combi.
Man is er uiteraard ook uit geweest hoor, maar die krijg ik soms zo moeilijk wakker en dan raak ik geïrriteerd. Het is soms erg gezellig in de nacht. :X :7
pi_196799077
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:45 schreef Donna het volgende:
Wat een hork van een nacht. A. besloot het gewoon weer op standje 'onverzadigbaar' te gooien en peuter moest 2x spugen (slijm, ze is super verkouden) en was daarna haar konijn kwijt (lag naast haar) en om half 7 riep ze me en zei ze dat ze niet uit bed kon. Gelukkig ging ze weer slapen toen ik zei dat het veel te vroeg was.

Ben zelf ook ziek geweest en hoest nog behoorlijk. Herstellen van een bevalling en van ziek zijn en een baby en een half zieke peuter zijn een slechte combi.
Man is er uiteraard ook uit geweest hoor, maar die krijg ik soms zo moeilijk wakker en dan raak ik geïrriteerd. Het is soms erg gezellig in de nacht. :X :7
Ohja, dat laatste is herkenbaar. Ik heb nu regelmatig vroege diensten en dan neemt vriend die nacht de voeding over. Echt... Tegen de tijd dat hij uit bed is gekomen heb ik al een baby die uit een fles zit te lurken.
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:57:28 #82
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196800162
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 05:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hier slaapt iedereen behalve ik. :O Z. heeft een clusterdag/-nacht, hallo vermoeidheid.

Hier gaat alles weer gewoon uit het vuistje. Geen gedoe met pureren en potjes. :P Wat raar trouwens om zelf fruit mee te geven naar de opvang. :@

@:seven. Feel you. :@ Hier zijn er drie pakketjes onderweg. :@ Maar gelukkig verkoop ik af en toe ook wat. :P
Ik heb bij je geloerd maar je hebt niks in maat 62-68 (waarschijnlijk allemaal al verkocht via Vinted ;) )
Resistance is futile.
  vrijdag 18 december 2020 @ 12:15:34 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196800400
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ohja, dat laatste is herkenbaar. Ik heb nu regelmatig vroege diensten en dan neemt vriend die nacht de voeding over. Echt... Tegen de tijd dat hij uit bed is gekomen heb ik al een baby die uit een fles zit te lurken.
Haha! Hier ook. Nou is Colin wel heel wat luidruchtiger geworden dus doorslapen zit er voor m'n man niet meer in. Maar duurt nog steeds 10 minuten voor hij op gang is, en ik heb binnen 1,5 minuut de fles in Colin's mond hangen. :P
Resistance is futile.
pi_196800810
Kan daar heel slecht tegen, ik hoor ieder hoestje van mini, mijn man hoort haar pas als ze ruim tien minuten op vol volume zou huilen. Al zou hij willen, het heeft nooit zin gehad hem nachten te laten doen. Tegen de tijd dat hij d'r gekalmeerd heeft lig ik me al een half uur op te vreten en had ik d'r zelf alweer in slaap gehad. Gelukkig heeft ze ons de nachten over het algemeen bespaard, op periodes af en toe na.

En m.b.t. pannetje + staafmixer t.o.v. babycook: stomen zou de vitaminen meer binnen houden, dat is eigenlijk het enige denk ik. Ik ben er zelf niet zo van overtuigd iig, ondanks dat ik van tevoren enthousiast was.

De mensen die Rapley doen: krijgt jullie kleintje borstvoeding? Naast kunstvoeding zag ik het niet zitten, ze kreeg dan gewoon weinig tot niets binnen. Met borstvoeding is dat wel anders, dan krijgen ze essentiële stoffen sowieso binnen.

Ik vraag me wel af en toe af waarom ik niet gewoon volledig over ga op potjes. Als mevrouw er geen zin in heeft mik ik dus weer zo'n bordje eten weg dat ik zorgvuldig heb staan schillen, snijden, stomen/koken, pureren, enzovoort. Frustrerend is dat. Ik denk toch haast dat die potjes tegenwoordig ook zo slecht niet zullen zijn, of wel?
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  vrijdag 18 december 2020 @ 12:46:37 #85
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196800844
Nee natuurlijk zijn die niet slecht!

Maar ik vond het niet zoveel moeite. Ik gaf gewoon wat ik toch al maakte en deed ook bakjes in de vriezer van dingen die over waren. Nou deed ik niet aan stomen en pureren, dat scheelt natuurlijk wel werk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 18 december 2020 @ 12:49:02 #86
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_196800892
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:44 schreef LastRequest het volgende:
De mensen die Rapley doen: krijgt jullie kleintje borstvoeding? Naast kunstvoeding zag ik het niet zitten, ze kreeg dan gewoon weinig tot niets binnen. Met borstvoeding is dat wel anders, dan krijgen ze essentiële stoffen sowieso binnen.

De methode is zowel met borst als kunstvoeding hetzelfde.
Eerst de fles/borst en daarna pas het eten.
pi_196801106
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:49 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

De methode is zowel met borst als kunstvoeding hetzelfde.
Eerst de fles/borst en daarna pas het eten.
Ik denk dat ik dan gewoon pas veel later een fles had kunnen laten vallen, dat het daar dan in zit!

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:46 schreef Lemijn het volgende:
Maar ik vond het niet zoveel moeite. Ik gaf gewoon wat ik toch al maakte en deed ook bakjes in de vriezer van dingen die over waren. Nou deed ik niet aan stomen en pureren, dat scheelt natuurlijk wel werk.
Ja, dat gaat bij ons niet zo goed. Wij eten heel gekruid en pittig, veel ook met bouillon waar dan al te veel zout in zou zitten. Ik moet me komende tijd eens gaan beraden op wat simpeler eten om het mezelf ook gemakkelijker te maken, ze moet toch op een gegeven moment mee gaan eten haha.
pi_196801124
Ik ga er vanuit dat het eerste jaar de flesvoeding (kunstvoeding vind ik zo'n naar woord...) prominent aanwezig is en dat hapjes gewoon oefenhapjes zijn. Bij Noor mixte ik aardappel met groente, nu ga ik denk ik gewoon stronkjes broccoli/bloemkool aanbieden. Of stukjes fruit. Ik zie wel wat hij daarvan eet.
pi_196801208
Ik heb trouwens van de week mandarijn (gepeld) geprobeerd, nou dat vond ze heeeel vies :D
Was denk ik toch een stuk zuurder dan ik zelf proefde, ze heeft nog nergens zo vies op gereageerd haha.

Ik geef nu trouwens altijd een prak en daarna wat grote stukken, bv. gebakken vis, gekookte aardappel, broccoli. Dan kan ze alsnog zelf een beetje ontdekken en dan heb ik zelf de tijd om te eten want ze is er druk mee :P
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:11:28 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_196801222
In een pan kun je natuurlijk ook stomen ;) ook daar heb je geen apart apparaat voor nodig.
Het voelt voor mij echt als geldklopperij in elk geval. Los van al het schoonmaken en de ruimte die het weer op je aanrecht inneemt ;)

En je moet je echt nog niet druk maken om hoeveelheden die ze binnen krijgen, het eerste jaar. Het proeven en proberen is vele malen belangrijker. Groeien doen ze nog prima op melk ;)
disclaimer
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:13:58 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_196801252
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:03 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dan gewoon pas veel later een fles had kunnen laten vallen, dat het daar dan in zit!
[..]

Ja, dat gaat bij ons niet zo goed. Wij eten heel gekruid en pittig, veel ook met bouillon waar dan al te veel zout in zou zitten. Ik moet me komende tijd eens gaan beraden op wat simpeler eten om het mezelf ook gemakkelijker te maken, ze moet toch op een gegeven moment mee gaan eten haha.
Maar ook als je heel zout en pittig eet kan je baby nog gewoon mee eten. Je houdt dan een deeltje van de groenten die je toch al snijdt apart en stoomt die snel zacht in een pannetje terwijl je de rest van je eigen maaltijd bereidt :)
disclaimer
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:16:50 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_196801292
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:45 schreef Donna het volgende:

:* gelukkig hebben we nog verlof ;)
disclaimer
pi_196801361
Wat ik me afvraag... moeders die al bekend zijn met rapley, waren/zijn jullie niet bang dat jullie kind stikt? Want met dat puntje zit ik nog wel een beetje.
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:25:06 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_196801408
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik me afvraag... moeders die al bekend zijn met rapley, waren/zijn jullie niet bang dat jullie kind stikt? Want met dat puntje zit ik nog wel een beetje.
Nee. Ze gaan kokhalzen, gegarandeerd, maar dat is een natuurlijke reactie en daar leren ze van. In een prakje kunnen ze evengoed stikken. Als je echt niet tegen kokhalzen kunt is rapley inderdaad niks voor je.

Het is wel belangrijk dat je de regels goed in acht neemt. Kindje moet dus rechtop kunnen zitten, zelf het eten kunnen pakken en naar zijn mond brengen (en dat is zelden vóór de zes maanden het geval), en geen kleine dingen geven die makkelijk in de luchtpijp kunnen schieten.
disclaimer
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:34:08 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_196801565
disclaimer
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:36:37 #96
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_196801618
WAT SQ zegt.

En er zal altijd een overgang zijn naar grote stukken. Puree doe je niet eeuwig.
Echter hebben ze dan wel al een mondmotoriek. die gebaseerd is op slurpen (puree) dat maakt vaak wel het kokhalzen veel groter dus daar is ook wat voor te zeggen.

Verder was er een onderzoek dat uitwijst dat mensen die strict rapley volgen het stikken evenveel voorkwam als bij puree en potjes. Degene die zich niet strict aan de regels hielden was het iets groter. (dus als je begint aan rapley zou ik echt je goed aan de voorwaarden houden

in a recent observational study on 1151 infants addressing the risk of choking and gagging. The results of the study showed at least one episode of choking had occurred in 11.9% of the strict BLW group, in 15,5% of the loose BLW group and in 11.6% of the traditional weaning group, without significant differences among groups
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:36:45 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_196801621

Mijn oudste zoon aan de rapley :') die kreeg genoeg binnen :P

En mijn dochter ontdekt de ongekende smaaksensatie van komkommer:

Genieten O+
disclaimer
pi_196801678
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:36 schreef SQ het volgende:

Mijn oudste zoon aan de rapley :') die kreeg genoeg binnen :P
Oh heerlijk O+

Wanneer zou je iets hards als komkommer kunnen geven? Ook vanaf 6 maanden (mits tandjes)?
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:53:18 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_196801908
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:40 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oh heerlijk O+

Wanneer zou je iets hards als komkommer kunnen geven? Ook vanaf 6 maanden (mits tandjes)?
Zie het tweede filmpje ;) daar is ze zes maanden.
disclaimer
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:57:12 #100
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_196801967
Even inbraak, voor mensen die onzeker zijn met stukjes/puree, deze cursus is echt een mega aanrader. Wel Vlaams maar echt wetenschappelijk onderlegd en ook praktisch... Heel goed om te leren je gevoel en je baby te volgen!
Ze gaat zeker in tegen veel adviezen van het Vlaamse cb, maar die verschillen dan ook weer enorm van de Nederlandse... Op haar instagram komen ook geregeld tips enzo voorbij en op haar blog is ook heel wat te vinden, want cursus is natuurlijk betalend.

[ Bericht 12% gewijzigd door Sjaapje op 18-12-2020 13:58:11 (Aanvulling) ]
Ik bijt!
(Zachtjes)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')