Zelfs zonder baby klinkt dat al als een ambitieus programmaquote:Op vrijdag 18 december 2020 16:52 schreef MaJo het volgende:
Trouwens dingen willen doen terwijl je een wakkere baby hebt is onmogelijkOver 2 uur komen vrienden langs en ik moet voor die tijd nog douchen, kolven en de kerstboom versieren. Man ligt te tukken en aapie is wakker en onrustig dus ik kom nergens aan toe. Hij lijkt nu in slaap te vallen maar dat gaat ook al 1,5 uur zo.
Goede nieuws is dat we eten laten bezorgen![]()
Niks aan t handje! En zeker wel doen ze het er omquote:Wat de baby drinkt is niet een glas wijn met een bepaald alcohol percentage (delen per honderd), maar melk met een alcohol promillage (delen per duizend). Een standaardglas bier (250ml) bevat ongeveer 13 ml alcohol. Dit levert een alcoholpromillage van ongeveer 0,25 en dus ook 0,25‰ alcohol in de moedermelk.
Dat wil zeggen dat er per liter melk een kwart milliliter alcohol in zit. Nou drinkt een baby geen liter melk in één keer, maar misschien 200 ml of minder. Dat betekent dat hij of zij daarmee, als zijn moeder net een glas bier (of een standaardglas wijn) op heeft, 0,05 ml alcohol binnenkrijgt. Dat is ongeveer één druppel.
Bron: Eurolac! Alcohol en zo
Dit is bij mij ook zo veranderd, zelfs 9 maanden later nogquote:Op zaterdag 19 december 2020 10:14 schreef SQ het volgende:
Ik was wel aardig blij na mijn 2 glaasjes, terwijl ik voorheen mijn hand ook niet omdraaide voor 2 flesjes#momlife #geen23meer
Hopelijk blijft deze feature aanstaan dan!quote:Op zaterdag 19 december 2020 09:36 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb een 3-jarige die zichzelf met moeite 10min alleen bezig kan houden. Prijs jezelf maar gelukkig, Majo.
Ja ik ben dus extreem slecht in plannenquote:Op zaterdag 19 december 2020 09:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Zelfs zonder baby klinkt dat al als een ambitieus programma
Kerstborrel 2020 stijlquote:Op zaterdag 19 december 2020 09:51 schreef SQ het volgende:
Kerstborrel, the 2020 edition:
[ afbeelding ]
Oh, wat was ik goed voorbereid. Heb m volgetankt om 18:00, en had een flesje gekolfde melk klaar staan, zodat ik 2 glaasjes wijn kon drinken. Die glaasjes dronk ik tussen 6 en 7.
Om 20:00 begon ie weer, dus flesje gegeven. Dat heeft ie bijna geinhaleerd. Om 20:20 was er geen houden meer aan met krijsen en de tepel zoeken. Toch maar aangelegd. Twee borsten leeggedronken. Echt, zoveel drinkt hij normaal nooit. Ze doen het er gewoon om
Voorlopig toch nog maar even geen alcohol dus
Wij gingen laatst even naar m'n schoonouders. Na het kolven 1 klein glaasje wijn.quote:Op zaterdag 19 december 2020 10:14 schreef SQ het volgende:
Neuh, ik voel me er ook niet rot om hoor, het is echt verwaarloosbaar. Maar toch, het laat maar zien dat goede voorbereiding geen fluit waard is bij jonge babies
Ik was wel aardig blij na mijn 2 glaasjes, terwijl ik voorheen mijn hand ook niet omdraaide voor 2 flesjes#momlife #geen23meer
Jazekerquote:Op zaterdag 19 december 2020 18:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:majo tot 22 december kan je voor ¤1 laten verzenden met Homerr.
Na 1 glaasje al, @:seven. ?
Ik neem weer een wijntje met oud en nieuw. Ben ik ook wel weer aan toe.
Pittig, 2 nachtvoedingen! Wij zaten ook in zo'n ritme. Hier hadden we een paar dagen veel gespuug en toen zijn we johannesbroodpitmeel toe gaan voegen aan de flesjes. Sindsdien komt onze man zich niet meer melden om 5 uur. Maar ik meen me te herinneren dat je borstvoeding geeft?quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:43 schreef PKM het volgende:
@:MaJo ik vind het ook nogal een drukke planning. Zou het zelf waarschijnlijk precies zo doen.
@:Seven. dat klinkt als gezellig dronken. Ik zing geheel nuchter bij het omkleden vaak "broek uit tralalala".![]()
Bij ons gaat het nog altijd best goed. De nachten worden ook wat beter. Meestal een voeding rond 2 en 5 uur. Wel nog veel windjes maar dan leg ik haar beentjes omhoog tegen mijn benen en gaat ze weer rustiger slapen. Nou durf ik dus ook weer wat later naar bed 's avonds.
Haha, ik zie het mezelf zo doenquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wij gingen laatst even naar m'n schoonouders. Na het kolven 1 klein glaasje wijn.
Colin en ik hebben dikke pret gehad toen ik hem daarna lekker jolig op de keukentafel ging verschonen. Luid roepend 'Met je blote tokus. Heb je zodirect weer een lekkere schone lul, m'n jongen! Ja! Lekkere frisse tampeloeris!'
![]()
![]()
Wil je me nog meer op kosten jagenquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:52 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo bundelkorting is het toverwoord!
Dat had ik eerder moeten wetenquote:Op zaterdag 19 december 2020 18:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:majo tot 22 december kan je voor ¤1 laten verzenden met Homerr.
Na 1 glaasje al, @:seven. ?
Ik neem weer een wijntje met oud en nieuw. Ben ik ook wel weer aan toe.
Herinner me er ff aan dat ik dit soort dingen niet mag uitspreken oké?quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:07 schreef SQ het volgende:
. Zolang ze alleen drinken en daarna niet nog uren krampen hebben, prima
En dan is het eigenlijk ook alweer bedtijd voor jou geweest. Dat vind ik het lastigst.quote:Op zondag 20 december 2020 07:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Je komt thuis van je werk en je hebt dan nog heel wat uurtjes voor de boeg voordat je even kan neer ploffen en wat voor jezelf kan doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 20 december 2020 10:44 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb nog nooit iets gekocht op vinted, is dat wat?
Laatste dag dat ik een baby in huis heb! Wat is het ongelooflijk hard gegaan! Gisteren al een klein feestje gevierd en vanmiddag weer.
Onze knappe kleine ventFlinke knul ja, knapperd! Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je m wel verteld dat je playdoh beter niet kunt eten?
disclaimer
De kinderen liggen vaak rond 8 uur op bed en ik woon maar 10 minuutjes rijden van mijn werk. Hoef er dus niet extreem vroeg uit gelukkig. 2 uurtjes voor mezelf heb ik dan, 22.00 ga ik vaak naar bed. En die vliegen echt voorbijquote:Op zondag 20 december 2020 09:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
En dan is het eigenlijk ook alweer bedtijd voor jou geweest. Dat vind ik het lastigst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |