En in het zwaarste scenario je woonplaats niet uit, als je althans kijkt naar de plannen die eerder besproken zijn.quote:Op zondag 13 december 2020 21:19 schreef Postbus100 het volgende:
Tering zeg... Winkels sluiten? Avondklok met oud en nieuw?
Zeker wel, we hebben een kabinet met CDA en Christenunie erin.quote:Op zondag 13 december 2020 21:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind dat ''na xx geen alcohol/cannabis verkoop'' toch wel een van de grootste aanfluitingen van de laatste tijd. Daar zit echt geen énkel rationeel gedachteproces achter.
quote:Op zondag 13 december 2020 21:26 schreef hjansen82 het volgende:
Uitgelekte maatregelingen :
Avondklok van 22:00 tot 06:00
Niet essentiële winkels gaan dicht, webshops blijven open.
Maximaal 2 gasten per dag
Kerstliederen mogen enkel in besloten kring worden gezongen.
Daarom alleen NOS Teletekst volgen (wat daarop staat is altijd waar) en de rest niet. Tevens nooit op 'sociale media' kijken.quote:Op zondag 13 december 2020 21:24 schreef Ven1972 het volgende:
Ik word niet zo goed van dat er zo veel fake nieuws wordt verspreid.
Roep nou maar niet te hard, Biden had het over een dark winterquote:Op zondag 13 december 2020 21:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wees blij zou iemand zeggen, niet ik, dat je nog elektriciteit hebt.
De kans is wel groot dat er gaat gebeuren ja. Op dit moment hebben wij niets aan demissionaire kabinet die geen beslissingen kan nemen over de maatregelen aanscherpen of versoepelen. Ik denk dat een noodwet noodzakelijk is dat zittende kabinet langer mag regeren dan 4 jaar eigenlijk in verband met het coronavirus.quote:Op zondag 13 december 2020 21:25 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Stellen ze de verkiezingen toch uit
quote:Op zondag 13 december 2020 21:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zeker wel, we hebben een kabinet met CDA en Christenunie erin.
Dat maakt wel uit, dat is de grootste reden dat Nederland nog nooit een volledige lockdown heeft gehad.quote:Op zondag 13 december 2020 21:28 schreef mir1986 het volgende:
En desastreuze gevolgen voor de economie maken niet uit. We duwen nog wat meer mensen naar de armoedegrens. Dat is prima.
Definieer “noodtoestand uitroepen”? Ik verwacht niet dat de coördinatiewet uitzonderingstoestanden van stal gehaald wordt. Maar dat er enkele bevoegdheden uit de wbbbg worden gebruikt is niet uitgesloten.quote:Op zondag 13 december 2020 21:27 schreef Unmountable het volgende:
Hoe groot schatten jullie de kans dat de zogenaamde ‘noodtoestand’ wordt uitgeroepen met deze ontwikkelingen?
Alleen toestaan fysieke aanwezigheid bij essentiële beroepen zou ik persoonlijk wel een goeie vinden. Ben ik even af van mijn kut werkplek (waar ik spoedig sowieso toch weg ben)quote:Op zondag 13 december 2020 21:26 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
En in het zwaarste scenario je woonplaats niet uit, als je althans kijkt naar de plannen die eerder besproken zijn.
[ twitter ]
Dat gaan we nu dus wel doen. Echt hoe kunnen mensen dit goed vinden. Dat zijn vast mensen met genoeg spaargeld en een eigen huis, een baan die niet zo snel zal verdwijnen.quote:Op zondag 13 december 2020 21:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat maakt wel uit, dat is de grootste reden dat Nederland nog nooit een volledige lockdown heeft gehad.
Uitzonderingstoestanden inderdaad, thx!quote:Op zondag 13 december 2020 21:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Definieer “noodtoestand uitroepen”? Ik verwacht niet dat de coördinatiewet uitzonderingstoestanden van stal gehaald wordt. Maar dat er enkele bevoegdheden uit de wbbbg worden gebruikt is niet uitgesloten.
Essentieel beroep hier... Wel lekker rustig op de weg dan.quote:Op zondag 13 december 2020 21:30 schreef MissionPhailed het volgende:
Alleen toestaan fysieke aanwezigheid bij essentiële beroepen zou ik persoonlijk wel een goeie vinden.
Nee, dat gaat de regering nu niet doen. Het zal weer op dezelfde wijze als tot op heden gaan met dringende adviezen en deel maatregelen.quote:Op zondag 13 december 2020 21:31 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat gaan we nu dus wel doen. Echt hoe kunnen mensen dit goed vinden. Dat zijn vast mensen met genoeg spaargeld en een eigen huis, een baan die niet zo snel zal verdwijnen.
Ik kan me ''het begin'' nog wel herinneren ja..het was tegen het enge aan hoe leeg het op de snelwegen was.quote:Op zondag 13 december 2020 21:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Essentieel beroep hier... Wel lekker rustig op de weg dan.
Vind ik ook. Fok dan maar op dit onderwerp op zwart zetten en alleen open tijdens de Persco met een uurtje daarna. Ook fijn om van gedachten te wisselen om vervolgens weer hopeloos ondergronds te gaan wroeten.quote:Op zondag 13 december 2020 21:24 schreef Ven1972 het volgende:
Ik word niet zo goed van dat er zo veel fake nieuws wordt verspreid. We moeten gewoon afwachten wat het kabinet gaat beslissen.... Druk over te maken is niet goed voor jouw bloeddruk... en zeker ook voor jouw gehele immuniteit. We moeten wel positief blijven in deze moeilijke tijd.
Wat een nonsens.quote:Op zondag 13 december 2020 21:32 schreef hjansen82 het volgende:
En op oud nieuwe verplicht binnen blijven en naar de tv kijken. Dus dat betekent de oudejaarstrekking , de conference en een of andere muziekshow. Als je de all you need is love kerstspecial al overleefd had dan gaat de rest deze oudjaarsavond zeker niet overleven.
Morgen nog wel, daarna niet meer.quote:
Nul. Niet nodig ook.quote:Op zondag 13 december 2020 21:27 schreef Unmountable het volgende:
Hoe groot schatten jullie de kans dat de zogenaamde ‘noodtoestand’ wordt uitgeroepen met deze ontwikkelingen?
Maar in België dacht ik wel.quote:
Jaaaa, lekker slapen om 0:00uquote:Op zondag 13 december 2020 21:34 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat een nonsens.
Men kan gewoon om 22.00u gaan slapen
Dat iemand buiten Nederland in armoede leeft is dan geen probleemquote:Op zondag 13 december 2020 21:19 schreef chratnox het volgende:
Ik ben niet goed op de hoogte van de situatie in Jemen, dus daar kan ik inderdaad weinig over zeggen. Als ik naar Nederland kijk, zou het naar mijn mening onnodig moeten zijn om in dusdanige armoede te leven dat je niet je dagelijkse boodschappen kunt krijgen. Als dat niet kan is dat een groot probleem waar iets aan gedaan moet worden.
Moet je me ff helpen met de post waarin ik vertel hoeveel jij gaat eten met kerst en met wie.quote:En jij niet met hoeveel mensen ik kerst ga vieren en hoeveel ik ga eten. Vervelend hè dat je die woorden in de mond gelegd worden?
Je kan het downplayen noemen, ik noem het liever een waardering voor welvaart en veiligheid waarin we leven. Er zijn zoveel dingen in het leven die je niet in de hand hebt en hoewel het nu voor iedereen afzien is, mag je nog steeds blij zijn dat je mee maakt in een land waar iedereen zijn uiterste best wil doen om voor iedereen die het nodig heeft een bed beschikbaar te hebben in het ziekenhuis.quote:Tja, dan kun je alles wel downplayen. Welk leed er ook is mag niet uitgesproken worden, want ergens ter wereld is er altijd wel iemand geweest die het zwaarder heeft gehad. De levensstandaard in Nederland is hoog, en daar is (en wordt) hard voor gewerkt. Dat die levensstandaard ineens veranderd heeft gevolgen, zeker als het zo abrupt is.
Ik noemde het vorige keer als grap maar daarmee is het idee inmiddels ook echt geboren. Mits een beetje redelijk weer gooien we de bbq aan. Prima dagje om te slow cooken.quote:Op zondag 13 december 2020 21:32 schreef hjansen82 het volgende:
En op oud nieuwe verplicht binnen blijven en naar de tv kijken. Dus dat betekent de oudejaarstrekking , de conference en een of andere muziekshow. Als je de all you need is love kerstspecial al overleefd had dan gaat de rest deze oudjaarsavond zeker niet overleven.
Sterkte!quote:Op zondag 13 december 2020 21:40 schreef Sfancta het volgende:
Krijg net bericht, de basisschool van mijn kind sluit de deuren. De hele week voor de vakantie nu dicht. Leerkrachten en kinderen besmet. Meer weet ik niet op het moment.
Onder de pergolaquote:Op zondag 13 december 2020 21:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik noemde het vorige keer als grap maar daarmee is het idee inmiddels ook echt geboren. Mits een beetje redelijk weer gooien we de bbq aan. Prima dagje om te slow cooken.
Telefoon aanhouden, wachten op de Alert en dan bericht lezen.quote:Op zondag 13 december 2020 21:37 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Maar in België dacht ik wel.
Ben benieuwd. Sta zelf in een telecom winkel. Heb nog niks gehoord over hoe of wat.
Dat is lokaal natuurlijk wel vaker gebeurdquote:Op zondag 13 december 2020 21:40 schreef Sfancta het volgende:
Krijg net bericht, de basisschool van mijn kind sluit de deuren. De hele week voor de vakantie nu dicht. Leerkrachten en kinderen besmet. Meer weet ik niet op het moment.
Basisschool zelfsquote:Op zondag 13 december 2020 21:40 schreef Sfancta het volgende:
Krijg je nog een beetje bevolkingsaanwas van ook, dubbele winstquote:Op zondag 13 december 2020 21:41 schreef rutger05 het volgende:
Vroeger hebben we echte winters gekend, waarbij we insneeuwden en ook beperkt waren ins ons gaan en staan. Ook dit overleven we wel wel weer.
Dat duurde weken/maanden?quote:Op zondag 13 december 2020 21:41 schreef rutger05 het volgende:
Vroeger hebben we echte winters gekend, waarbij we insneeuwden en ook beperkt waren ins ons gaan en staan. Ook dit overleven we wel wel weer.
De Telegraaf, de krant van paniekerend Nederland, heeft ook een artikel waarin het bericht ontkent word.quote:Op zondag 13 december 2020 21:42 schreef miss_sly het volgende:
https://twitter.com/minis(...)211084021469186?s=21
De uitgelekte lijst zou toch niet correct zijn.
De 30e was overigens een op een maandag. Dan is vrijwel altijd al een hogere piek in testenaantallen.quote:Op zondag 13 december 2020 16:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk inderdaad dat een deel door testbeleid komt, maar een ander deel ook gewoon stijging is. Het is dus niet zo erg als dat het lijkt (nog), maar het stijgt zeker wel.
noem je dat winst ?quote:Op zondag 13 december 2020 21:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Krijg je nog een beetje bevolkingsaanwas van ook, dubbele winst
We waren er bij.quote:Op zondag 13 december 2020 21:41 schreef rutger05 het volgende:
Vroeger hebben we echte winters gekend, waarbij we insneeuwden en ook beperkt waren in ons gaan en staan. Ook dit overleven we wel wel weer.
Mooi dat je aan oorlog refereert, want de laatste keer dat de regering mensen opsloot met een avondklok was het ook oorlog.quote:Op zondag 13 december 2020 21:37 schreef Confetti het volgende:
Met kerst en nieuwjaar heb je dus geen bal aan het feit dat de winkels dichtzijn. De contacten op die dagen vinden achter de voordeur plaats.
Juist tijdens kerst moet je een verbod op verplaatsingen invoeren. Dan ga je heel veel ellende voorkomen. Nu gaan we midden in een oorlog vanwege emotionele redenen de wapens 2 dagen neerleggen terwijl de vijand losgaat.
quote:bron: nu.nl 13dec20 20u45
Het kabinet bekijkt de mogelijkheid om niet-essentiële winkels tijdelijk te sluiten om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Dat bevestigen ingewijden aan persbureau ANP na berichtgeving in diverse media. Wanneer de sluiting moet ingaan en hoelang die zal duren, wordt momenteel uitgezocht. Levensmiddelenzaken blijven in ieder geval open.
Ach welnee. Sowieso, een kabinet langer laten zitten omdat dat ze bestuurlijk op dat moment wat makkelijker uitkomt is een democratische doodzonde.quote:Op zondag 13 december 2020 21:28 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
De kans is wel groot dat er gaat gebeuren ja. Op dit moment hebben wij niets aan demissionaire kabinet die geen beslissingen kan nemen over de maatregelen aanscherpen of versoepelen. Ik denk dat een noodwet noodzakelijk is dat zittende kabinet langer mag regeren dan 4 jaar eigenlijk in verband met het coronavirus.
moet je ook maar afwachten tegenwoordig maargoed......quote:Op zondag 13 december 2020 21:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep. Die kunnen dan over 20 jaar voor mij als bejaarde zorgen
Oh jee, dat worden dan drukke dagen voor de politie met huiselijk geweld meldingenquote:Op zondag 13 december 2020 21:46 schreef hjansen82 het volgende:
De tweede kerstdag bezoeken aan de woonboulevard gaan dit jaar niet door.
als iemand dat op de planning had staan ben je ook niet goed bij je hoofdquote:Op zondag 13 december 2020 21:46 schreef hjansen82 het volgende:
Gelukkig heb ik al een nieuwe eettafel al besteldquote:Op zondag 13 december 2020 21:46 schreef hjansen82 het volgende:
Tja, na 2020 zou ik zeggen dat je ALLES wat zich in de toekomst afspeelt maar moet afwachtenquote:Op zondag 13 december 2020 21:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
moet je ook maar afwachten tegenwoordig maargoed......
Ja, vet grappig.quote:Op zondag 13 december 2020 21:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh jee, dat worden dan drukke dagen voor de politie met huiselijk geweld meldingen
De vraag is of de situatie toen veel erger was,quote:Op zondag 13 december 2020 21:46 schreef Vasilevski het volgende:
Het is te hopen dat een aantal genoemde maatregelen zoals een avondklok inderdaad nepnieuws zijn, en het gezond verstand het overwint. Totale lockdown zoals in Frankrijk, Spanje en Italië is hier niet gebeurd toen de situatie veel erger was.
best vreemd want 2 aardig betrouwbare bronnen bevestigen het.....en die hadden het de vorige keer ook goedquote:
Welke dan?quote:Op zondag 13 december 2020 21:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
best vreemd want 2 aardig betrouwbare bronnen bevestigen het.....en die hadden het de vorige keer ook goed
Successen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Hoewel niks uit te sluiten is momenteel.quote:Op zondag 13 december 2020 21:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
best vreemd want 2 aardig betrouwbare bronnen bevestigen het.....en die hadden het de vorige keer ook goed
geen officiële bronnen.....familie van etcquote:
Maar het eten wat erop moet komen te staan...quote:Op zondag 13 december 2020 21:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
Gelukkig heb ik al een nieuwe eettafel al besteld
Namen?quote:Op zondag 13 december 2020 21:51 schreef Predator40 het volgende:
Hier is dat ook al besteldquote:Op zondag 13 december 2020 21:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar het eten wat erop moet komen te staan...
Ja, en ook nog met allerlei onbekende acteurs. Ik zou liever zien dat de minister van volksgezondheid wordt gespeeld door die ene van Baantjer.quote:Op zondag 13 december 2020 21:50 schreef halfway het volgende:
Ben ik in een zeer slechte B film beland al 10 maanden lang?
Ik ga voor de zekerheid morgen naar de kapper en sportschool...quote:Op zondag 13 december 2020 21:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Yes lekker het immuunsysteem naar de kloten helpen. Goed bezig.
Als zelfs zij het zeggen...quote:Op zondag 13 december 2020 21:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Telegraaf, de krant van paniekerend Nederland, heeft ook een artikel waarin het bericht ontkent word.
Zal vast wel iets van die lijst kloppen.quote:
Hmmm... dat lijstje dus ontkennen is een manier om aan te geven dat het dus dat niet zal gaan zijn. Toch ?quote:
Das Victor Reinierquote:Op zondag 13 december 2020 21:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, en ook nog met allerlei onbekende acteurs. Ik zou liever zien dat de minister van volksgezondheid wordt gespeeld door die ene van Baantjer.
Maar gaan ze ook leveren.... dat wordt nu de hamvraag.quote:
Ben jij fictieschrijver van beroep?quote:Op zondag 13 december 2020 21:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm... dat lijstje dus ontkennen is, is een manier om aan te geven dat het dus dat niet zal gaan zijn.
Probleem wat ik hier vooral heb, ook met nieuws uit MSM, is de koersloosheid van het Kabinet en ik mij niet kan onttrekken dat men zelf ballonnetjes loslaat om te kijken hoe ze vervliegen en die vervolgens laat ontluchten.
Dat MinJV waarschuwt is wmb vooral om de eigen geest in de fles te kunnen houden zodat het kan borrelen.
Hoofdoorzaak is het ontbreken van navigatie in een dikke BNW en nu rondrijdt met daarin een blauwkapje een eenzame fietser blauwbekkend zonder GPS tegenkomt.
Maar het zal nog wel iets omhoog gaan de hoeveelheid mensen die dagelijks in het ziekenhuis opgenomen worden.quote:Op zondag 13 december 2020 21:57 schreef hjansen82 het volgende:
Mensen moeten zich niet maar laten testen. Want het lijkt dat al het beleid daar op afgestemd is. De opnames in de ziekenhuizen blijft ongeveer stabiel. Dus het aantal positieve gevallen nu lijkt nauwelijks invloed op de ziekenhuizen te hebben.
Nee want dan had Steven Seagal ze allemaal al kapot geslagenquote:Op zondag 13 december 2020 21:50 schreef halfway het volgende:
Ben ik in een zeer slechte B film beland al 10 maanden lang?
Nope, ik hou mij wel bezig met augmented virutal reality.quote:
Michael Dudikoff.quote:Op zondag 13 december 2020 22:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee want dan had Steven Seagal ze allemaal al kapot geslagen
Vooral dat (zware) zegt mij genoeg. Niks zwaars aan deze lijst, we krijgen dus weer pussy regels.quote:
Waar ik moeite mee heb is de steeds maakbare samenleving. Waarom moet 97 procent van de mensen lijden voor 2 procent. Hoe kun je dat rechtvaardigen. En tegen welke prijs?quote:Op zondag 13 december 2020 22:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar het zal nog wel iets omhoog gaan de hoeveelheid mensen die dagelijks in het ziekenhuis opgenomen worden.
Kan me niet voorstellen dat je zo'n lijst gaat ontkennen en het doodleuk waar blijkt te zijn morgen. Sta je als ministerie ook voor lul. Al kun je achteraf nog zeggen dat het lijstje op het moment zelf puur speculatie was.quote:Op zondag 13 december 2020 21:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm... dat lijstje dus ontkennen is, is een manier om aan te geven dat het dus dat niet zal gaan zijn.
Probleem wat ik hier vooral heb, ook met nieuws uit MSM, is de koersloosheid van het Kabinet en ik mij niet kan onttrekken dat men zelf ballonnetjes loslaat om te kijken hoe ze vervliegen en die vervolgens laat ontluchten.
Dat MinJV waarschuwt is wmb vooral om de eigen geest in de fles te kunnen houden zodat het kan borrelen.
Hoofdoorzaak is het ontbreken van navigatie in een dikke BNW en nu rondrijdt met daarin een blauwkapje een eenzame fietser blauwbekkend zonder GPS tegenkomt.
Echt, die lappen tekst van jou joh, mijn hemelquote:Op zondag 13 december 2020 22:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nope, ik hou mij wel bezig met augmented virutal reality.
Dat heb je wel 's zo als je drukte vermijd.quote:Op zondag 13 december 2020 22:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Echt, die lappen tekst van jou joh, mijn hemel
Als de ziekenhuizen overstromen is het leed veel groter...quote:Op zondag 13 december 2020 22:02 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Waar ik moeite mee heb is de steeds maakbare samenleving. Waarom moet 97 procent van de mensen lijden voor 2 procent. Hoe kun je dat rechtvaardigen. En tegen welke prijs?
Geen idee. Hoe rate je leed?quote:Op zondag 13 december 2020 22:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen overstromen is het leed veel groter...
Zeg vriend, ik hoop het niet maar stel nu dat jij morgen te horen krijgt dat je een zeer agressieve kanker hebt.quote:Op zondag 13 december 2020 22:03 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik kan heus wel een tendens zien in de cijfers. Vertraging of niet. Ik ben toch niet achterlijk. Dat ik niet zo NPO schaap ben als de rest. Is dat een probleem?
Oh ja hoezo?quote:Op zondag 13 december 2020 22:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jezus dit soort kansloze verhalen lees ik nu 9 maanden alquote:Op zondag 13 december 2020 22:08 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zeg vriend, ik hoop het niet maar stel nu dat jij morgen te horen krijgt dat je een zeer agressieve kanker hebt.
Dan wil je toch graag behandeld worden? Als we de boel de boel laten kan dat dus niet meer. Of die dringende operatie etc, Dan is het zorgapparaat ingestort. Snap je het nu?
Dat gebeurt nu toch ook niet. Waarom dan strengere maatregelen. Ik snap het niet.quote:Op zondag 13 december 2020 22:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat je geen zorg kunt krijgen als je dat nodig hebt, lijkt me wel onder leed vallen. En met ziekenhuizen die overstromen, krijgt niemand meer de zorg die hij nodig heeft. Onoverzienbaar leed, toch?quote:
'Blijf zoveel mogelijk thuis' is aan het begin van deze gedeeltelijke lockdown ook gezegd. Alleen is het vervolgens op de achtergrond verdwenen.quote:Op zondag 13 december 2020 22:08 schreef Remco het volgende:
Het allergrootste verschil met de lockdown van dit voorjaar was vooral het zinnetje 'blijf zoveel mogelijk thuis'. Ik ben benieuwd of die terug komt of dat we het bij 'vermijdt drukke plekken' houden.
Kansloos? Spreek je wel eens iemand die in een ziekenhuis werkt?quote:Op zondag 13 december 2020 22:08 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oh ja hoezo?
[..]
Jezus dit soort kansloze verhalen lees ik nu 9 maanden al![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |