@Lenny_Leonard heb jij toevallig wat cijfers bij de hand?quote:Op zondag 13 december 2020 22:09 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu toch ook niet. Waarom dan strengere maatregelen. Ik snap het niet.
Nóg niet. Dit willen ze voorkomen. Als ze ingrijpen als het misgaat in het ziekenhuis zijn ze te laat, omdat er vertraging in zit. Het is alsof je op de snelweg rijdt en in de verte een ongeluk ziet gebeuren en pas gaat remmen als je er zelf bovenop knalt.quote:Op zondag 13 december 2020 22:09 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu toch ook niet. Waarom dan strengere maatregelen. Ik snap het niet.
De reguliere zorg is nog steeds afgeschaald.quote:Op zondag 13 december 2020 22:09 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Die staan gewoon op o.a. https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/quote:Op zondag 13 december 2020 22:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
@:lenny_leonard heb jij toevallig wat cijfers bij de hand?
Dat gebeurt dus wel.quote:Op zondag 13 december 2020 22:09 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Die zou ik graag willen bespreken. Ik sta open voor een discussie. Maar ik ga niet blind alle NPO opinies overnemen.quote:Op zondag 13 december 2020 22:10 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Kansloos? Spreek je wel eens iemand die in een ziekenhuis werkt?
Omdat de zorg tegen hun grenzen aan lopen of wil je dat het ziekteverzuim explodeert daar?quote:Op zondag 13 december 2020 22:09 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Helaas zijn het geen sprookjes:quote:Op zondag 13 december 2020 22:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Jezus dit soort kansloze verhalen lees ik nu 9 maanden al![]()
Nogmaals dat gebeurt nu toch niet. Wat als. Daar kun je toch de horeca ondernemen niet mee opzadelen.quote:Op zondag 13 december 2020 22:11 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Omdat de zorg tegen hun grenzen aan lopen of wil je dat het ziekteverzuim explodeert daar?
Dit is mijn observatie vanuit de praktijk...quote:Op zondag 13 december 2020 22:11 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Die zou ik graag willen bespreken. Ik sta open voor een discussie. Maar ik ga niet blind alle NPO opinies overnemen.
Omdat de reguliere zorg is afgeschaald....quote:Op zondag 13 december 2020 22:12 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Nogmaals dat gebeurt nu toch niet. Wat als. Daar kun je toch de horeca ondernemen niet mee opzadelen.
Rutte wil na zijn laatste kabinet verder in Brussel, dan moet je niet een diametraal andere koers kiezen dan de rest.quote:Op zondag 13 december 2020 22:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Echt schandalig wat hier nu gebeurt in dit land. Ik had "liberaal" Rutte wel wat anders voorgesteld. Meer kan ik er niet van maken. Triest dat er allerlei maatregelen genomen gaan worden waar ze in de oorlog niet voor schuwden.
Wat is er precies schandalig? Verder raad ik je aan om nog eens een goed boek over liberalisme te lezenquote:Op zondag 13 december 2020 22:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Echt schandalig wat hier nu gebeurt in dit land. Ik had "liberaal" Rutte wel wat anders voorgesteld. Meer kan ik er niet van maken. Triest dat er allerlei maatregelen genomen gaan worden waar ze in de oorlog niet voor schuwden.
Omdat het probleem niet in de fysieke capaciteit maar in de mensen zit...quote:Op zondag 13 december 2020 22:13 schreef maan_man het volgende:
In het voorjaar hebben wij honderden bedden geplaatst om mensen op te vangen. Ahoy, Mecc, hotels,... Uiteindelijk ongebruikt weer terug naar de opslag gegaan en een groot fiasco wie het moest betalen. Nu lijkt deze expansie van de zorg ineens geen optie meer te zijn.
In het voorjaar werd er nog nauwelijks getest. Toen werden de maatregelen afgestemd op de ziekenhuis bezetting. En nu op het aantal positieve gevallen. Dat slaat toch nergens op.quote:Op zondag 13 december 2020 22:12 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dit is mijn observatie vanuit de praktijk...
Dat hebben "we" dan allemaal zelf in hand, je kan ook thuis gaan Netflixen.quote:Op zondag 13 december 2020 22:13 schreef _serial_ het volgende:
Maar wat gaat er gebeuren als we de winkels sluiten? Gaan we dan allemaal bij truus uit Delft op bezoek omdat we niet meer kunnen funshoppen bij de winkels met deurbeleid?
Helaas was het bij ons kennelijk een hokje te ver.quote:bron: nu.blog
Na corona-uitbraken op nertsenboerderijen in Europa ontwikkelt Rusland een vaccin voor dieren. Het middel moet eind januari beschikbaar zijn, zegt het hoofd van de landbouwinspectie Sergej Dankwert tegen een Russisch vaktijdschrift. De Europese Unie, de Verenigde Staten en Singapore hebben al belangstelling getoond.
Die bedden boeit niemand. Hebben we in het ziekenhuis ook. Lever maar IC verpleegkundigen.quote:Op zondag 13 december 2020 22:13 schreef maan_man het volgende:
In het voorjaar hebben wij honderden bedden geplaatst om mensen op te vangen. Ahoy, Mecc, hotels,... Uiteindelijk ongebruikt weer terug naar de opslag gegaan en een groot fiasco wie het moest betalen. Nu lijkt deze expansie van de zorg ineens geen optie meer te zijn.
Alhoewel ik het er niet altijd mee eens ben, denk ik dat Rutte (VVD) toch wel de minst slechte optie is van de politieke partijen/partijleiders .quote:Op zondag 13 december 2020 22:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Bizar dat men dat steeds maar niet wil snappen hier, talloze verpleegkundigen zitten op het randje van overspannenheid.quote:Op zondag 13 december 2020 22:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat het probleem niet in de fysieke capaciteit maar in de mensen zit...
Verder krijg je alleen maar dat mensen, andere mensen in de zorg alleen maar gaan haten. Als er geen transparantie is.quote:Op zondag 13 december 2020 22:13 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Omdat de reguliere zorg is afgeschaald....
"Het is niet duidelijk of het slachtoffer is overleden door de relatief lange zoektocht naar een plek in het ziekenhuis, vertelt zijn dochter."quote:Op zondag 13 december 2020 22:12 schreef Fred het volgende:
[..]
Helaas zijn het geen sprookjes:
https://www.parool.nl/ned(...)eer-hadden~b77aa53a/
Oh ja die moeten eens hard werken. Hebben meer beroepen last van in bepaalde periodes hoor. Spreek jij weleens pakketbezorgers?quote:Op zondag 13 december 2020 22:10 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Kansloos? Spreek je wel eens iemand die in een ziekenhuis werkt?
Als mensen verstandig zijn stemmen ze niet op deze malloot. Ongelooflijk hoeveel stemmen deze randebiel altijd binnenharkt. De verkiezingen zullen wel uitgesteld worden want ook rond verkiezingstijd zijn wij nog niet uit deze lockdown. Dit kon wel eens verkeerd uitpakken voor Rutte en dient ten alle tijden voorkomen te worden natuurlijk. Wat nou democratie en integer? Zijn eed kan ook wel de prullenbak in.quote:Op zondag 13 december 2020 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Rutte wil na zijn laatste kabinet verder in Brussel, dan moet je niet een diametraal andere koers kiezen dan de rest.
Los daarvan is er nooit veel liberaals aan Rutte geweest.
Ik snap niet helemaal waarom er gedacht wordt dat mensen als ze niet meer naar winkels kunnen bij elkaar gaan zitten. Dat zijn toch hee verschillende zaken? Waarom zou ik bij iemand op de koffie gaan alsnog niet naar de Etos kan?quote:Op zondag 13 december 2020 22:13 schreef _serial_ het volgende:
Maar wat gaat er gebeuren als we de winkels sluiten? Gaan we dan allemaal bij truus uit Delft op bezoek omdat we niet meer kunnen funshoppen bij de winkels met deurbeleid?
Je wil de wantoestanden van de Nertsenfokkerij nog langer voort laten bestaan?quote:Op zondag 13 december 2020 22:15 schreef Vallon het volgende:
Nog even wat op de BBQ flikkeren.![]()
Helaas was het bij ons kennelijk een hokje te ver.
Ik verwacht of nog beter, eis woensdag wel kamervragen van de PvdD. Dat de minister niet FF kon wachten met het voortijdig vernitiegen van 1.500.000 nertsen en brodeloos maken van 200 fokkers.
Schijnbaar zagen ze in het voorjaar wel mogelijkheden of ze hebben die locaties voor Jan Joker opgebouwd toen.quote:Op zondag 13 december 2020 22:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach deze specifiek snap ik wel door maar over “bedden” te blijven praten ipv “capaciteit” oid.quote:Op zondag 13 december 2020 22:16 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Bizar dat men dat steeds maar niet wil snappen hier, talloze verpleegkundigen zitten op het randje van overspannenheid.
Het punt was dat de ziekenhuizen geen plek meer hadden...quote:Op zondag 13 december 2020 22:16 schreef YoshiBignose het volgende:
"Het is niet duidelijk of het slachtoffer is overleden door de relatief lange zoektocht naar een plek in het ziekenhuis, vertelt zijn dochter."
Maar dat maakt de media en mensen zoals jij niets uit natuurlijk
Dat dacht ik eigenlijk al in april ofzo : willen we wel verkiezingen in maart 2021? Maar ja, wie gaat dat initiatief nemen? Kabinet kan dat natuurlijk nooit voorstellen, en oppositie natuurlijk ook niet. Wie is een onpartijdige, onafhankelijke autoriteit die dat gaat bepalen?quote:Op zondag 13 december 2020 21:28 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
De kans is wel groot dat er gaat gebeuren ja. Op dit moment hebben wij niets aan demissionaire kabinet die geen beslissingen kan nemen over de maatregelen aanscherpen of versoepelen. Ik denk dat een noodwet noodzakelijk is dat zittende kabinet langer mag regeren dan 4 jaar eigenlijk in verband met het coronavirus.
Zie link van @_serial_quote:Op zondag 13 december 2020 22:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
@:lenny_leonard heb jij toevallig wat cijfers bij de hand?
En dat probleem is nu alleen maar groter.quote:Op zondag 13 december 2020 22:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ze spontaan allemaal thuis gaan zitten. Dat zag je ook met het sluiten van doorstroomlocaties, men ging massaal naar het bos.quote:Op zondag 13 december 2020 22:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal waarom er gedacht wordt dat mensen als ze niet meer naar winkels kunnen bij elkaar gaan zitten. Dat zijn toch hee verschillende zaken? Waarom zou ik bij iemand op de koffie gaan alsnog niet naar de Etos kan?
Nou ja als je pakketbezorger bent gaat er niemand dood omdat het te druk is. Ze sterven niet in je handen, zonder familie. Ik ben liever pakketbezorger dan verpleegkundige.quote:Op zondag 13 december 2020 22:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
"Het is niet duidelijk of het slachtoffer is overleden door de relatief lange zoektocht naar een plek in het ziekenhuis, vertelt zijn dochter."
Maar dat maakt de media en mensen zoals jij niets uit natuurlijk
[..]
Oh ja die moeten eens hard werken. Hebben meer beroepen last van in bepaalde periodes hoor. Spreek jij weleens pakketbezorgers?
Waarom Philips weghalen? Last van je adblocker?quote:Op zondag 13 december 2020 22:17 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Wat moeten die dan kunnen? Een beademingsapparaat in de gaten houden. Dan kan iemand van techgigant ook.
Behoefte aan een uitje? Wat afwisseling? Aanspraak?quote:Op zondag 13 december 2020 22:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal waarom er gedacht wordt dat mensen als ze niet meer naar winkels kunnen bij elkaar gaan zitten. Dat zijn toch hee verschillende zaken? Waarom zou ik bij iemand op de koffie gaan alsnog niet naar de Etos kan?
Ik zou zeggen vraag het eens aan Noord-Korea.quote:Op zondag 13 december 2020 22:18 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat dacht ik eigenlijk al in april ofzo : willen we wel verkiezingen in maart 2021? Maar ja, wie gaat dat initiatief nemen? Kabinet kan dat natuurlijk nooit voorstellen, en oppositie natuurlijk ook niet. Wie is een onpartijdige, onafhankelijke autoriteit die dat gaat bepalen?
Troll gespot.quote:Op zondag 13 december 2020 22:17 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Wat moeten die dan kunnen? Een beademingsapparaat in de gaten houden. Dan kan iemand van techgigant ook.
Voor een groot deel van de nertsen was het toch als de tijd om vermoord te worden voor hun vacht.quote:Op zondag 13 december 2020 22:15 schreef Vallon het volgende:
Nog even wat op de BBQ flikkeren.![]()
Jammer van onze nertsen, ze hadden zomaar gered kunnen worden.
[..]
Helaas was het bij ons kennelijk een hokje te ver.
Ik verwacht of nog beter, eis woensdag wel kamervragen van de PvdD.
Dat de minister niet FF kon wachten met het voortijdig vernietigen van 1.500.000 nertsen en brodeloos maken van 200 fokkers.
Ze zijn al 9 maanden schandalig bezig. Het middel is erger dan de kwaal, geen enkel repressiemiddel wordt geschuwd zonder onderbouwing of iets werkt of niet. Dan komen ze met vage termen als doorstroomlocatie en vervoersbewegingen, hou maar op joh. Ik ben echt helemaal klaar met deze klotezooi. Poppekast.quote:Op zondag 13 december 2020 22:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is er precies schandalig? Verder raad ik je aan om nog eens een goed boek over liberalisme te lezen
...quote:Op zondag 13 december 2020 22:17 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Waar staat dat want jij vind/vond de destructie een goed idee ?quote:Op zondag 13 december 2020 22:17 schreef Fred het volgende:
[..]
Je wil de wantoestanden van de Nertsenfokkerij nog langer voort laten bestaan?
Als ze alles dichtgooien is er weinig waar je nog naar toe kan.quote:Op zondag 13 december 2020 22:08 schreef Remco het volgende:
Het allergrootste verschil met de lockdown van dit voorjaar was vooral het zinnetje 'blijf zoveel mogelijk thuis'. Ik ben benieuwd of die terug komt of dat we het bij 'vermijdt drukke plekken' houden.
De mensen zoeken gewoon het laatste stukje vertier of de parken en natuurgebieden zullen weer volstromen, iedereen gaat bij tante Annie op bezoek of men gaat 3 uur in de rij gaat staan voor de aardbeien drive in. Mensen zoeken gewoon iets om te doen.quote:Op zondag 13 december 2020 22:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ok dit slaat natuurlijk nergens op wat ik zei. Mensen op de IC doet zeer belangrijk werk. Ik denk alleen dat de maatregelen die er nu zijn niks gaan uitmaken. Het virus waart toch wel rond. Het is niet in te dammen.quote:
December 2020 en dit moet nog steeds uitgelegd worden. Ik snap het echt niet meer hoor ....quote:Op zondag 13 december 2020 22:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zie link van @:_serial_
Maar gevaar van die cijfers is ook wat @:elan gisterenavond aangaf. Een daling kun je soms zien. Maar dat betekent niet dat we de zorg weer naar 100 procent kunnen brengen. Zolang we dat niet kunnen, zal het stuwmeer blijven groeien. En dus de grote problemen bij reguliere zorg.
Bij een afname in aantallen bij zo'n bron zal het stuwmeer alleen wat minder hard groeien. Maar het groeit nog steeds.
Het was slechts een vraag...quote:Op zondag 13 december 2020 22:20 schreef Vallon het volgende:
Waar staat dat want jij vind/vond de destructie een goed idee ?
Ik denk dat die mensen gewoon wegkijken voor de realiteit en het niet durven accepteren.quote:Op zondag 13 december 2020 22:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
December 2020 en dit moet nog steeds uitgelegd worden. Ik snap het echt niet meer hoor ....
We zijn 9 maanden verder en nog steeds negeren sommige mensen de feiten.
Zelfs het OMT was al tot die conclusie gekomen, maar naast restaurants, is dit een van de weinige punten waar het OMT niet is gevolgd.quote:Op zondag 13 december 2020 22:22 schreef quirina het volgende:
Gooi middelbare scholen dicht en ga over op online onderwijs aangezien het de haarden zijn.
Vriendin van me krijgt elke week mails van school met besmettingen. Kinderen raken besmet maar volgens de ggd is er niks aan de hand.
Kinderen slepen het wel mee naar huis waar ze kwetsbaren kunnen besmetten. School is geen veilige bubbel waar niks kan gebeuren
Als elke ouder nou eens een mail stuurt met klachten naar de onderwijsinspectie dan wordt het misschien eens allemaal serieus genomen.
Bco door de ggd werkt gewoon niet in het onderwijs punt uit klaar.
Men ging naar het bos omdat het lekker weer was.quote:Op zondag 13 december 2020 22:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ze spontaan allemaal thuis gaan zitten. Dat zag je ook met het sluiten van doorstroomlocaties, men ging massaal naar het bos.
En wie geeft hun het recht om dit soort dingen te doen?quote:Op zondag 13 december 2020 22:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Men ging naar het bos omdat het lekker weer was.
Er zullen best mensen zijn die een andere vorm van ‘vertier’ zoeken, maar ik geloof niet dat men massaal bij elkaar op de koffie gaat omdat niet-essentiële winkels gesloten zijn.
Als je wist welke 2%quote:Op zondag 13 december 2020 22:25 schreef hjansen82 het volgende:
Het is ook gewoon een feit dat 97 procent van de mensen niet geraakt worden. Is het dan niet beter om die 2 procent te isoleren in hotels. Dit kan toch onmogelijk door blijven gaan?
Jij weet exact al wie er geraakt gaan worden? En die mensen staan ook buiten enig contact, zorg of verplichtingen waardoor ze contactmomenten met andere mensen hebben denk je?quote:Op zondag 13 december 2020 22:25 schreef hjansen82 het volgende:
Het is ook gewoon een feit dat 97 procent van de mensen niet geraakt worden. Is het dan niet beter om die 3 procent te isoleren in hotels. Dit kan toch onmogelijk door blijven gaan?
Helemaal uitroeien gaat denk ik ook niet gebeuren. Maar het onbelemmerd rond laten gaan is ook geen optie. Denk aan de beelden uit Italië en New York, en nu nog steeds in Rusland en de VS. Honderden lijkzakken, crematoria die kapot gaan omdat ze te veel worden gebruikt, vrachtwagens vol lijken, geen plek meer in het ziekenhuis. Niet voor Corona, niet voor kanker, niet voor ouderen die thuis zijn gevallen. Mensen in tehuizen die creperen. Dit moet voorkomen worden. Het is echt niet alleen zogenaamd "dor hout". En ook dat dorre hout bestaat uit mensen met een leven, gevoelens, wilskracht, geliefden. Mensen die enorm gemist worden en recht hebben om te leven.quote:Op zondag 13 december 2020 22:22 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ok dit slaat natuurlijk nergens op wat ik zei. Mensen op de IC doet zeer belangrijk werk. Ik denk alleen dat de maatregelen die er nu zijn niks gaan uitmaken. Het virus waart toch wel rond. Het is niet in te dammen.
Ik begrijp dat je mijn post zo kunt lezen, zo bedoelde ik 'm niet. Ik bedoelde: hier in NL zou het niet nodig moeten zijn dat iemand in die armoede leeft. De situatie daar weet ik niet voldoende van om een oordeel over te vellen. Ja, iedereen heeft dat recht en daar werk ik graag aan mee, maar mijn invloed is daarin beperkt.quote:Op zondag 13 december 2020 21:37 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat iemand buiten Nederland in armoede leeft is dan geen probleem
Iedereen op deze wereld heeft toch recht op fatsoenlijke maaltijden en een veilig thuis?
Dat snap ik wel, ik vind het soms ook wel onnodig. Ik hou ook niet van die verplichtingen, maar (bijvoorbeeld) mijn moeder vindt het echt een geweldige periode. Daar gaat het niet zozeer om het eten, maar dat iedereen bij elkaar is. Meestal is mn broertje die periode ook in Nederland, dus dan is iedereen even bij elkaar. Maargoed, eten om het eten gaat er bij mij ook niet in, maar ik plaats 't niet op het niveau dat we het met zijn allen te goed hebben en niets meer aan kunnen gebaseerd op kerst.quote:Moet je me ff helpen met de post waarin ik vertel hoeveel jij gaat eten met kerst en met wie.
Van de bijna 19 jaar dat ik op FOK! post is dit denk ik de 18e keer dat het typisch Nederlandse kerstfeest neerzet als een verplicht vreetfestijn met in de meeste gevallen familieleden die je liever niet ziet en de rest van het jaar dan ook niet ziet. Of dat voor elke Nederlander geldt? Geen idee, ik ben er niet bij. Wat ik wel zie is dat de supermarkten in de week voor kerst dagelijks bestormd worden alsof het gratis wordt weggegeven en dan ga ik voor het gemak maar vanuit dat die mensen het niet kopen om op te sturen naar een willekeurige plaats waar een hongersnood is.
Iemand kan waardering voor welvaart en veiligheid hebben en nog steeds ontzettend balen dat je in deze periode hard geraakt wordt. Dat je je baan kwijt bent, dat je kind een jaar langer op school zit zonder de schuld van je kind of jou of dat je je droom (je eigen onderneming) in rook ziet opgaan.quote:Je kan het downplayen noemen, ik noem het liever een waardering voor welvaart en veiligheid waarin we leven. Er zijn zoveel dingen in het leven die je niet in de hand hebt en hoewel het nu voor iedereen afzien is, mag je nog steeds blij zijn dat je mee maakt in een land waar iedereen zijn uiterste best wil doen om voor iedereen die het nodig heeft een bed beschikbaar te hebben in het ziekenhuis.
Die groep is 40% van Nederland.quote:Op zondag 13 december 2020 22:27 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
De ouderen en de zwakkeren. Die groep ligt nu op de IC.
Dat gaat door.quote:Op zondag 13 december 2020 22:29 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Je hebt ook winkels waar niet heel veel publiek komt zoals een game winkel of wat anders en die moeten waarschijnlijk dicht, maar hoe zit het dan bijvoorbeeld met mensen die in een magazijn (orderpicker etc) werken of wat dan ook? Daar werken toch ook al gauw veel mensen bij elkaar in 1 grote ruimte?
Dan moeten we maar de hele economie naar de knoppen gaan helpen. Dat is een plan he. Mensen worden werkloos en worden depressief. Zelfmoorden gaan omhoog. Maar we zijn goed bezig hoor.quote:Op zondag 13 december 2020 22:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Jij weet exact al wie er geraakt gaan worden? En die mensen staan ook buiten enig contact, zorg of verplichtingen waardoor ze contactmomenten met andere mensen hebben denk je?
Denk toch eens na voor je iets simpels post joh
Laat ze doorbrengen op luxe vakantieparken. Alles hermetisch afgesloten van de buitenwereld. Ze mogen gewoon alle dingen doen en gebruik maken van de faciliteiten omdat dit hun eigen bubbel is. Dit is vast wel te realiseren en humaan. On top of that, kan de gehele samenleving weer open, zo humaan als wat.quote:Op zondag 13 december 2020 22:25 schreef hjansen82 het volgende:
Het is ook gewoon een feit dat 97 procent van de mensen niet geraakt worden. Is het dan niet beter om die 3 procent te isoleren in hotels. Dit kan toch onmogelijk door blijven gaan?
Welke ‘hun’ en ‘dit soort dingen’ bedoel je?quote:Op zondag 13 december 2020 22:26 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
En wie geeft hun het recht om dit soort dingen te doen?
Je informatie klopt niet, dus je conclusie ook niet. Ik weet niet of je aan het trollen bent of gewoon niet over alle informatie beschikt, maar wil je toch vriendelijk vragen om even beter over je posts na te denken.quote:Op zondag 13 december 2020 22:27 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
De ouderen en de zwakkeren. Die groep ligt nu op de IC.
Ja want zó absoluut en simpel is het iddquote:Op zondag 13 december 2020 22:30 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dan moeten we maar de hele economie naar de knoppen gaan helpen. Dat is een plan he. Mensen worden werkloos en worden depressief. Zelfmoorden gaan omhoog. Maar we zijn goed bezig hoor.
Check, ben er inmiddels ook wel klaar mee ja. Can't argue with etcquote:Op zondag 13 december 2020 22:29 schreef _serial_ het volgende:
Waarom reageren we op die vent eigenlijk.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik erg gefrustreerd wordt wat er allemaal gebeurd. Ik snap dat de zorg moet worden ontlast. Maar ik mag toch mijn mening geven dat ik het erg moeilijk vind om al mijn vrijheden maar op te geven.quote:Op zondag 13 december 2020 22:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welke ‘hun’ en ‘dit soort dingen’ bedoel je?
En waar blijven de partners, kinderen, verzorgende en mantelzorgers van deze mensen?quote:Op zondag 13 december 2020 22:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Laat ze doorbrengen op luxe vakantieparken. Alles hermetisch afgesloten van de buitenwereld. Ze mogen gewoon alle dingen doen en gebruik maken van de faciliteiten omdat dit hun eigen bubbel is. Dit is vast wel te realiseren en humaan. On top of that, kan de gehele samenleving weer open, zo humaan als wat.
Lol, er wordt nog steeds primair gestuurd op de zorgcapaciteit. Maatregelen van de afgelopen maanden zijn niet doorgevoerd met het idee om in te dammen, omdat er beoogt werd om de R net onder de 1 te krijgen. Dan doe je simpelweg te weinig.quote:Op zondag 13 december 2020 22:15 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
In het voorjaar werd er nog nauwelijks getest. Toen werden de maatregelen afgestemd op de ziekenhuis bezetting. En nu op het aantal positieve gevallen. Dat slaat toch nergens op.
Natuurlijk! En dat is ook logisch. Maar dat kan ook zonder te ontkennen dat de zorg overbelast is, dat IC verpleegkundigen een zware taak hebben nu, zonder onzin te roepen, zeg maar.quote:Op zondag 13 december 2020 22:32 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik erg gefrustreerd wordt wat er allemaal gebeurd. Ik snap dat de zorg moet worden ontlast. Maar ik mag toch mijn mening geven dat ik het erg moeilijk vind om al mijn vrijheden maar op te geven.
Die moeten ze maar even niet zien, behalve voor de verzorgers, daar kan gewoon voor gezorgd worden in deze bubbel.quote:Op zondag 13 december 2020 22:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En waar blijven de partners, kinderen, verzorgende en mantelzorgers van deze mensen?
Hoeveel plek hebben wij in Nederland denk je om zulke bubbels te huisvesten?quote:Op zondag 13 december 2020 22:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die moeten ze maar even niet zien, behalve voor de verzorgers, daar kan gewoon voor gezorgd worden in deze bubbel.
We accepteren ook al maanden dat een gropt deel van de vitale processen van de samenleving zoals onderwijs etc. platliggen om maar een klein deel van de samenleving te redden. De schade aan de economie is immens. Jongeren vereenzamen. Waarom dit alles wel accepteren maar bij het idee van humaan kwetsbaren isoleren zien we allemaal apen en beren. Ik kan er met mijn kop niet bij.
Ik snap je wel hoor, ik ook. In mijn beperkte beeld wordt er te weinig gedaan om meer ruimte te creeëren in de ziekenhuizen, maar wordt er vooral gezegd: "Nee, kan niet".quote:Op zondag 13 december 2020 22:32 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik erg gefrustreerd wordt wat er allemaal gebeurd. Ik snap dat de zorg moet worden ontlast. Maar ik mag toch mijn mening geven dat ik het erg moeilijk vind om al mijn vrijheden maar op te geven.
Goede postquote:Op zondag 13 december 2020 22:22 schreef quirina het volgende:
Gooi middelbare scholen dicht en ga over op online onderwijs aangezien het de haarden zijn.
Vriendin van me krijgt elke week mails van school met besmettingen. Kinderen raken besmet maar volgens de ggd is er niks aan de hand.
Kinderen slepen het wel mee naar huis waar ze kwetsbaren kunnen besmetten. School is geen veilige bubbel waar niks kan gebeuren
Als elke ouder nou eens een mail stuurt met klachten naar de onderwijsinspectie dan wordt het misschien eens allemaal serieus genomen.
Bco door de ggd werkt gewoon niet in het onderwijs punt uit klaar.
Ik vind eigenlijk dat er een betere balans in moet worden gevonden. Kleinschalige evenementen die lokaal plaatsvinden kunnen gewoon doorgaan. De jeugd van nu dreigt een verloren generatie worden. De massa bezoeken aan de woonboulevards kunnen wel worden ingeperkt.quote:Op zondag 13 december 2020 22:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk! En dat is ook logisch. Maar dat kan ook zonder te ontkennen dat de zorg overbelast is, dat IC verpleegkundigen een zware taak hebben nu, zonder onzin te roepen, zeg maar.
Gewoon roepen dat het kut is en dat je het moeilijk vindt. Daar hoeft geen schuldige voor aangewezen, lijkt me.
Je economie zal niet lekker op stoom komen, aangezien een groot deel van je beroepsbevolking in deze luxe vakantieparken zit. Bovendien kun je mensen dan ook niet dwingen dat ze afstand doen van hun gezin, dus als hele gezinnen besluiten dat ze in die bubbel willen zitten met z’n allen om bij elkaar te kunnen blijven, zul je ook die mensen missen in je economie.quote:Op zondag 13 december 2020 22:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die moeten ze maar even niet zien, behalve voor de verzorgers, daar kan gewoon voor gezorgd worden in deze bubbel.
We accepteren ook al maanden dat een groot deel van de vitale processen van de samenleving zoals onderwijs etc. platliggen om maar een klein deel van de samenleving te redden. De schade aan de economie is immens. Jongeren vereenzamen. Waarom dit alles wel accepteren maar bij het idee van humaan kwetsbaren isoleren zien we allemaal apen en beren. Ik kan er met mijn kop niet bij.
Er zijn nog steeds tientallen landen (buiten Europa) die hun situatie juist goed onder controle hebben gekregen door de virusverspreiding zoveel mogelijk in te dammen. Verdiep je daar eens in zou ik zeggenquote:Op zondag 13 december 2020 22:22 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ok dit slaat natuurlijk nergens op wat ik zei. Mensen op de IC doet zeer belangrijk werk. Ik denk alleen dat de maatregelen die er nu zijn niks gaan uitmaken. Het virus waart toch wel rond. Het is niet in te dammen.
De vachtjes - zijnde biochemisch afval - hebben nu sws geen enkele bestemming gekregen en heeft de Staat iets van ¤150Miljoen gekost terwijl het versnellen sws nergens voor nodig is geweest.quote:Op zondag 13 december 2020 22:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor een groot deelnam de nertsen was het toch als de tijd om vermoord te worden voor hun vacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Ik van mening dat je geen maatregelen moet nemen op basis van onderbuikgevoel. Daar neigt het nu een beetje naar.quote:Op zondag 13 december 2020 22:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Lol, er wordt nog steeds primair gestuurd op de zorgcapaciteit. Maatregelen van de afgelopen maanden zijn niet doorgevoerd met het idee om in te dammen, omdat er beoogt werd om de R net onder de 1 te krijgen. Dan doe je simpelweg te weinig.
[ afbeelding ]
Lees ook dit draadje even, dan weet je dat de Nederlandse strategie helemaal niks te maken heeft met bewegen richting zo min mogelijk nieuwe besmettingen. Het lijkt meer op The Purge![]()
[ twitter ]
Kijk dit is nu een comment waar ik wat aan heb.quote:Op zondag 13 december 2020 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap je wel hoor, ik ook. In mijn beperkte beeld wordt er te weinig gedaan om meer ruimte te creeëren in de ziekenhuizen, maar wordt er vooral gezegd: "Nee, kan niet".
Wel begrijp ik (en ik denk jij ook), dat alles loslaten ervoor zorgt dat de mensen die nu in het ziekenhuis komen en acute zorg nodig hebben ervoor zorgen dat andere ziekten verdrongen worden. Dat is het grootste probleem. @:Tijn zegt het regelmatig, en daar heeft ie ook wel gelijk in: Wat als je je arm gebroken hebt en in het ziekenhuis terecht komt, maar het hele ziekenhuis vol ligt met coronapatiënten. Dan kun je niet geholpen worden. Met een gebroken arm is dat vervelend, maar je zal er hoogstwaarschijnlijk niet dood aan gaan, maar een geperforeerde long wordt wel een dingetje dan. Of een simpele hartaanval.
Ik ben het ook niet eens met alle maatregelen, en ik vind het ook paniekvoetbal om nu extra maatregelen te willen nemen. Probleem is gewoon, stel dat 1% van de mensen die het krijgt een ziekenhuisopname nodig heeft, dat zijn 170.000 mensen. Stel dat 5% daarvan een IC opname nodig heeft, dat zijn 8500 mensen. Die ruimte is er gewoonweg niet in de ziekenhuizen.
Daar kunnen we heel veel van vinden, en zeggen dat er teveel bedden wegbezuinigd zijn, dat lost niet het acute probleem op. Wanneer deze pandemie opgelost is kunnen we met hooivorken achter degenen aan die besloten hebben het aantal bedden zo terug te schroeven. Tot die tijd mogen we erover klagen, maar kunnen we jammer genoeg niet zonder enige maatregelen.
Kappers en schoonheidsspecialisten gaan morgen extra lange diensten draaien om zoveel mogelijk mensen te kunnen ontvangen.quote:Op zondag 13 december 2020 22:33 schreef BeriBeri het volgende:
Morgen gaat iedereen natuurlijk nog naar de winkel, zit je rond kerst met al die besmettingen
Die kan altijd zo lekker duiden hè die Martino.quote:Op zondag 13 december 2020 22:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Lol, er wordt nog steeds primair gestuurd op de zorgcapaciteit. Maatregelen van de afgelopen maanden zijn niet doorgevoerd met het idee om in te dammen, omdat er beoogt werd om de R net onder de 1 te krijgen. Dan doe je simpelweg te weinig.
[ afbeelding ]
Lees ook dit draadje even, dan weet je dat de Nederlandse strategie helemaal niks te maken heeft met bewegen richting zo min mogelijk nieuwe besmettingen. Het lijkt meer op The Purge![]()
[ twitter ]
Ik zou wel enigzins moeten gniffelen als morgen de cijfers van de GGD's komen en blijkt dat er meer dan 50% meer getest is dan vorige week en procentueel gezien we nog redelijk gelijk zitten. Ben benieuwd wat er dan met die persco gaat gebeuren.quote:Op zondag 13 december 2020 22:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik van mening dat je geen maatregelen moet nemen op basis van onderbuikgevoel. Daar neigt het nu een beetje naar.
Ik vind het persoonlijk heel opvallend dat in bijna alle gemeentes, zelfs in huttekutteveen en klazinahutsefluts een gelijkwaardige stijging te zien is sinds 1 december. En in de brandhaarden waar het "TE" druk was, is het ongeveer gelijk gebleven.
Maargoed het ligt allemaal aan het winkelend publiek blijkbaar.
We gaan het zien.
Denk dat de huidige aanpak niet zoveel te maken heeft met maakbaarheid maar meer met overleven.quote:Op zondag 13 december 2020 22:35 schreef hjansen82 het volgende:
Ok. Ik geef toe dat ik mijn toon moet matigen. Maar ik heb er gewoon erg veel moeite mee met wat er allemaal gebeurd. Voornamelijk om het punt dat alles steeds meer een maakbare samenleving moet zijn. Carriere is maakbaar, maar gezondheid is niet altijd maakbaar.
nee dan gaan we allemaal naar belgie, daar zijn de winkels open.quote:Op zondag 13 december 2020 22:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kappers en schoonheidsspecialisten gaan morgen extra lange diensten draaien om zoveel mogelijk mensen te kunnen ontvangen.
Snap ik. Misschien moeten er meer mensen zich over buigen hoe je dat zo goed en veilig mogelijk kunt doen. En transparantie overquote:Op zondag 13 december 2020 22:39 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat er een betere balans in moet worden gevonden. Kleinschalige evenementen die lokaal plaatsvinden kunnen gewoon doorgaan. De jeugd van nu dreigt een verloren generatie worden. De massa bezoeken aan de woonboulevards kunnen wel worden ingeperkt.
Dan nog doorpakken want met 11-12% positieve besmettingen blijf je je zorg zwaar onder druk zetten.quote:Op zondag 13 december 2020 22:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou wel enigzins moeten gniffelen als morgen de cijfers van de GGD's komen en blijkt dat er meer dan 50% meer getest is dan vorige week en procentueel gezien we nog redelijk gelijk zitten. Ben benieuwd wat er dan met die persco gaat gebeuren.
Waarschijnlijk kun je met behulp van data van Google Maps en telecombedrijven waarnemen dat de mobiliteit in veel van die gemeentes nauwelijks is afgenomen in de afgelopen maanden. En dat er nog steeds meer verplaatsen zijn dan in eind maart/begin april toen het voor iedereen menens was.quote:Op zondag 13 december 2020 22:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik van mening dat je geen maatregelen moet nemen op basis van onderbuikgevoel. Daar neigt het nu een beetje naar.
Ik vind het persoonlijk heel opvallend dat in bijna alle gemeentes, zelfs in huttekutteveen en klazinahutsefluts een gelijkwaardige stijging te zien is sinds 1 december. En in de brandhaarden waar het "TE" druk was, is het ongeveer gelijk gebleven.
We gaan het zien.
Er is ook nul reden voor grote paniek, want de R ligt nog lager dan bij de vorige 2 toenames, dus je hebt nog meer tijd om te kijken wat je wil en moet doen.quote:Op zondag 13 december 2020 22:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We gaan het zien.
Alleen als er stront aan de knikker is, anders hoor je hem niet.quote:Op zondag 13 december 2020 22:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die kan altijd zo lekker duiden hè die Martino.
Ik denk dat je die nu juist niet moet dichtgooien. Ik denk dat daar relatief niet veel besmettingen plaatsvinden. Verplaatsingen leveren wel besmettingen op, maar ik denk dat mensen er toch wel op uittrekken. Dan moet je iedereen gedwongen binnenhouden.quote:Op zondag 13 december 2020 22:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kappers en schoonheidsspecialisten gaan morgen extra lange diensten draaien om zoveel mogelijk mensen te kunnen ontvangen.
Maar contactberoepen zijn daar ook nog altijd gesloten.quote:Op zondag 13 december 2020 22:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
nee dan gaan we allemaal naar belgie, daar zijn de winkels open.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |