abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 december 2020 @ 22:23:05 #251
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196715171
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Zie link van @:_serial_

Maar gevaar van die cijfers is ook wat @:elan gisterenavond aangaf. Een daling kun je soms zien. Maar dat betekent niet dat we de zorg weer naar 100 procent kunnen brengen. Zolang we dat niet kunnen, zal het stuwmeer blijven groeien. En dus de grote problemen bij reguliere zorg.

Bij een afname in aantallen bij zo'n bron zal het stuwmeer alleen wat minder hard groeien. Maar het groeit nog steeds.
December 2020 en dit moet nog steeds uitgelegd worden. Ik snap het echt niet meer hoor ....

We zijn 9 maanden verder en nog steeds negeren sommige mensen de feiten.
  zondag 13 december 2020 @ 22:24:17 #252
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196715192
quote:
18s.gif Op zondag 13 december 2020 22:20 schreef Vallon het volgende:
Waar staat dat want jij vind/vond de destructie een goed idee ?
Het was slechts een vraag...
Ik vind het ruimen ook niks, maar ik had niet de illusie dat alle hokken leeg zouden zijn in 2024 bij aanvang van het verbod en dat ook dan alsnog duizenden dieren geruimd hadden moeten worden.
So we just called him Fred
pi_196715198
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:23 schreef Kyran het volgende:

[..]

December 2020 en dit moet nog steeds uitgelegd worden. Ik snap het echt niet meer hoor ....

We zijn 9 maanden verder en nog steeds negeren sommige mensen de feiten.
Ik denk dat die mensen gewoon wegkijken voor de realiteit en het niet durven accepteren.
Tap tap tap
pi_196715199
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 22:22 schreef quirina het volgende:
Gooi middelbare scholen dicht en ga over op online onderwijs aangezien het de haarden zijn.
Vriendin van me krijgt elke week mails van school met besmettingen. Kinderen raken besmet maar volgens de ggd is er niks aan de hand.
Kinderen slepen het wel mee naar huis waar ze kwetsbaren kunnen besmetten. School is geen veilige bubbel waar niks kan gebeuren
Als elke ouder nou eens een mail stuurt met klachten naar de onderwijsinspectie dan wordt het misschien eens allemaal serieus genomen.
Bco door de ggd werkt gewoon niet in het onderwijs punt uit klaar.
Zelfs het OMT was al tot die conclusie gekomen, maar naast restaurants, is dit een van de weinige punten waar het OMT niet is gevolgd.
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 22:25:01 #255
5428 crew  miss_sly
pi_196715205
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:19 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is niet zo dat ze spontaan allemaal thuis gaan zitten. Dat zag je ook met het sluiten van doorstroomlocaties, men ging massaal naar het bos.
Men ging naar het bos omdat het lekker weer was.

Er zullen best mensen zijn die een andere vorm van ‘vertier’ zoeken, maar ik geloof niet dat men massaal bij elkaar op de koffie gaat omdat niet-essentiële winkels gesloten zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196715224
Het is ook gewoon een feit dat 97 procent van de mensen niet geraakt worden. Is het dan niet beter om die 3 procent te isoleren in hotels. Dit kan toch onmogelijk door blijven gaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door hjansen82 op 13-12-2020 22:27:04 (fout) ]
Check it out
pi_196715242
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Men ging naar het bos omdat het lekker weer was.

Er zullen best mensen zijn die een andere vorm van ‘vertier’ zoeken, maar ik geloof niet dat men massaal bij elkaar op de koffie gaat omdat niet-essentiële winkels gesloten zijn.
En wie geeft hun het recht om dit soort dingen te doen?
Check it out
pi_196715243
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:25 schreef hjansen82 het volgende:
Het is ook gewoon een feit dat 97 procent van de mensen niet geraakt worden. Is het dan niet beter om die 2 procent te isoleren in hotels. Dit kan toch onmogelijk door blijven gaan?
Als je wist welke 2%
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196715259
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als je wist welke 2%
De ouderen en de zwakkeren. Die groep ligt nu op de IC.
Check it out
  zondag 13 december 2020 @ 22:28:22 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196715272
quote:
Het is ook gewoon een feit dat 97 procent van de mensen niet geraakt worden. Is het dan niet beter om die 3 procent te isoleren in hotels. Dit kan toch onmogelijk door blijven gaan?
Jij weet exact al wie er geraakt gaan worden? En die mensen staan ook buiten enig contact, zorg of verplichtingen waardoor ze contactmomenten met andere mensen hebben denk je?

Denk toch eens na voor je iets simpels post joh
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196715276
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:22 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Ok dit slaat natuurlijk nergens op wat ik zei. Mensen op de IC doet zeer belangrijk werk. Ik denk alleen dat de maatregelen die er nu zijn niks gaan uitmaken. Het virus waart toch wel rond. Het is niet in te dammen.
Helemaal uitroeien gaat denk ik ook niet gebeuren. Maar het onbelemmerd rond laten gaan is ook geen optie. Denk aan de beelden uit Italië en New York, en nu nog steeds in Rusland en de VS. Honderden lijkzakken, crematoria die kapot gaan omdat ze te veel worden gebruikt, vrachtwagens vol lijken, geen plek meer in het ziekenhuis. Niet voor Corona, niet voor kanker, niet voor ouderen die thuis zijn gevallen. Mensen in tehuizen die creperen. Dit moet voorkomen worden. Het is echt niet alleen zogenaamd "dor hout". En ook dat dorre hout bestaat uit mensen met een leven, gevoelens, wilskracht, geliefden. Mensen die enorm gemist worden en recht hebben om te leven.
Tap tap tap
pi_196715277
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 21:37 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat iemand buiten Nederland in armoede leeft is dan geen probleem :?
Iedereen op deze wereld heeft toch recht op fatsoenlijke maaltijden en een veilig thuis?
Ik begrijp dat je mijn post zo kunt lezen, zo bedoelde ik 'm niet. Ik bedoelde: hier in NL zou het niet nodig moeten zijn dat iemand in die armoede leeft. De situatie daar weet ik niet voldoende van om een oordeel over te vellen. Ja, iedereen heeft dat recht en daar werk ik graag aan mee, maar mijn invloed is daarin beperkt.

quote:
Moet je me ff helpen met de post waarin ik vertel hoeveel jij gaat eten met kerst en met wie.

Van de bijna 19 jaar dat ik op FOK! post is dit denk ik de 18e keer dat het typisch Nederlandse kerstfeest neerzet als een verplicht vreetfestijn met in de meeste gevallen familieleden die je liever niet ziet en de rest van het jaar dan ook niet ziet. Of dat voor elke Nederlander geldt? Geen idee, ik ben er niet bij. Wat ik wel zie is dat de supermarkten in de week voor kerst dagelijks bestormd worden alsof het gratis wordt weggegeven en dan ga ik voor het gemak maar vanuit dat die mensen het niet kopen om op te sturen naar een willekeurige plaats waar een hongersnood is.
Dat snap ik wel, ik vind het soms ook wel onnodig. Ik hou ook niet van die verplichtingen, maar (bijvoorbeeld) mijn moeder vindt het echt een geweldige periode. Daar gaat het niet zozeer om het eten, maar dat iedereen bij elkaar is. Meestal is mn broertje die periode ook in Nederland, dus dan is iedereen even bij elkaar. Maargoed, eten om het eten gaat er bij mij ook niet in, maar ik plaats 't niet op het niveau dat we het met zijn allen te goed hebben en niets meer aan kunnen gebaseerd op kerst.

quote:
Je kan het downplayen noemen, ik noem het liever een waardering voor welvaart en veiligheid waarin we leven. Er zijn zoveel dingen in het leven die je niet in de hand hebt en hoewel het nu voor iedereen afzien is, mag je nog steeds blij zijn dat je mee maakt in een land waar iedereen zijn uiterste best wil doen om voor iedereen die het nodig heeft een bed beschikbaar te hebben in het ziekenhuis.
Iemand kan waardering voor welvaart en veiligheid hebben en nog steeds ontzettend balen dat je in deze periode hard geraakt wordt. Dat je je baan kwijt bent, dat je kind een jaar langer op school zit zonder de schuld van je kind of jou of dat je je droom (je eigen onderneming) in rook ziet opgaan.

Tuurlijk mogen we blij zijn dat we in een land wonen waar er zoveel mogelijk is op gebied van zorg en welzijn dat iedereen (in principe) een goed leven kan leiden. Één van de dingen die het naar mijn mening ook zo goed maakt is dat je het niet overal mee eens hoeft te zijn, en dat ook uit mag spreken. Dat hoort erbij in een democratie.

Jij en ik zijn het in sommige opzichten niet met elkaar eens, en dat mogen we beiden zeggen zonder dat er negatieve gevolgen aan vast zitten voor ons. Dat is wat mij betreft een erg groot goed, die vrijheid. Niet alleen in woord, maar ook in de beslissingen die je neemt.
pi_196715280
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:27 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Die groep is 40% van Nederland.

Dat ik dit überhaupt nog moet zeggen na al die tijd. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196715290
Je hebt ook winkels waar niet heel veel publiek komt zoals een game winkel of wat anders en die moeten waarschijnlijk dicht, maar hoe zit het dan bijvoorbeeld met mensen die in een magazijn (orderpicker etc) werken of wat dan ook? Daar werken toch ook al gauw veel mensen bij elkaar in 1 grote ruimte?
pi_196715294
Waarom reageren we op die vent eigenlijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196715298
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:29 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Je hebt ook winkels waar niet heel veel publiek komt zoals een game winkel of wat anders en die moeten waarschijnlijk dicht, maar hoe zit het dan bijvoorbeeld met mensen die in een magazijn (orderpicker etc) werken of wat dan ook? Daar werken toch ook al gauw veel mensen bij elkaar in 1 grote ruimte?
Dat gaat door.
pi_196715301
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 22:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Jij weet exact al wie er geraakt gaan worden? En die mensen staan ook buiten enig contact, zorg of verplichtingen waardoor ze contactmomenten met andere mensen hebben denk je?

Denk toch eens na voor je iets simpels post joh
Dan moeten we maar de hele economie naar de knoppen gaan helpen. Dat is een plan he. Mensen worden werkloos en worden depressief. Zelfmoorden gaan omhoog. Maar we zijn goed bezig hoor.
Check it out
pi_196715315
quote:
Laat ze doorbrengen op luxe vakantieparken. Alles hermetisch afgesloten van de buitenwereld. Ze mogen gewoon alle dingen doen en gebruik maken van de faciliteiten omdat dit hun eigen bubbel is. Dit is vast wel te realiseren en humaan. On top of that, kan de gehele samenleving weer open, zo humaan als wat.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 22:30:55 #269
5428 crew  miss_sly
pi_196715316
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:26 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

En wie geeft hun het recht om dit soort dingen te doen?
Welke ‘hun’ en ‘dit soort dingen’ bedoel je?
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 december 2020 @ 22:31:36 #270
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196715326
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:27 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Je informatie klopt niet, dus je conclusie ook niet. Ik weet niet of je aan het trollen bent of gewoon niet over alle informatie beschikt, maar wil je toch vriendelijk vragen om even beter over je posts na te denken.

Er zijn miljoenen mensen in Nederland met onderliggende kwalen. Die 2% haal je uit je onderbuik en niet uit fatsoenlijke bronnen. Hou er aub. mee op.
  zondag 13 december 2020 @ 22:31:54 #271
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196715329
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:30 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Dan moeten we maar de hele economie naar de knoppen gaan helpen. Dat is een plan he. Mensen worden werkloos en worden depressief. Zelfmoorden gaan omhoog. Maar we zijn goed bezig hoor.
Ja want zó absoluut en simpel is het idd
Plus je geeft geen antwoord op mijn vraag

quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:29 schreef _serial_ het volgende:
Waarom reageren we op die vent eigenlijk.
Check, ben er inmiddels ook wel klaar mee ja. Can't argue with etc
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196715350
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Welke ‘hun’ en ‘dit soort dingen’ bedoel je?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik erg gefrustreerd wordt wat er allemaal gebeurd. Ik snap dat de zorg moet worden ontlast. Maar ik mag toch mijn mening geven dat ik het erg moeilijk vind om al mijn vrijheden maar op te geven.
Check it out
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 22:33:36 #273
5428 crew  miss_sly
pi_196715364
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 22:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Laat ze doorbrengen op luxe vakantieparken. Alles hermetisch afgesloten van de buitenwereld. Ze mogen gewoon alle dingen doen en gebruik maken van de faciliteiten omdat dit hun eigen bubbel is. Dit is vast wel te realiseren en humaan. On top of that, kan de gehele samenleving weer open, zo humaan als wat.
En waar blijven de partners, kinderen, verzorgende en mantelzorgers van deze mensen?
pi_196715374
Morgen gaat iedereen natuurlijk nog naar de winkel, zit je rond kerst met al die besmettingen
  zondag 13 december 2020 @ 22:34:12 #275
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196715378
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:15 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

In het voorjaar werd er nog nauwelijks getest. Toen werden de maatregelen afgestemd op de ziekenhuis bezetting. En nu op het aantal positieve gevallen. Dat slaat toch nergens op.
Lol, er wordt nog steeds primair gestuurd op de zorgcapaciteit. Maatregelen van de afgelopen maanden zijn niet doorgevoerd met het idee om in te dammen, omdat er beoogt werd om de R net onder de 1 te krijgen. Dan doe je simpelweg te weinig.

Lees ook dit draadje even, dan weet je dat de Nederlandse strategie helemaal niks te maken heeft met bewegen richting zo min mogelijk nieuwe besmettingen. Het lijkt meer op The Purge :'(

twitter
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')