December 2020 en dit moet nog steeds uitgelegd worden. Ik snap het echt niet meer hoor ....quote:Op zondag 13 december 2020 22:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zie link van @:_serial_
Maar gevaar van die cijfers is ook wat @:elan gisterenavond aangaf. Een daling kun je soms zien. Maar dat betekent niet dat we de zorg weer naar 100 procent kunnen brengen. Zolang we dat niet kunnen, zal het stuwmeer blijven groeien. En dus de grote problemen bij reguliere zorg.
Bij een afname in aantallen bij zo'n bron zal het stuwmeer alleen wat minder hard groeien. Maar het groeit nog steeds.
Het was slechts een vraag...quote:Op zondag 13 december 2020 22:20 schreef Vallon het volgende:
Waar staat dat want jij vind/vond de destructie een goed idee ?
Ik denk dat die mensen gewoon wegkijken voor de realiteit en het niet durven accepteren.quote:Op zondag 13 december 2020 22:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
December 2020 en dit moet nog steeds uitgelegd worden. Ik snap het echt niet meer hoor ....
We zijn 9 maanden verder en nog steeds negeren sommige mensen de feiten.
Zelfs het OMT was al tot die conclusie gekomen, maar naast restaurants, is dit een van de weinige punten waar het OMT niet is gevolgd.quote:Op zondag 13 december 2020 22:22 schreef quirina het volgende:
Gooi middelbare scholen dicht en ga over op online onderwijs aangezien het de haarden zijn.
Vriendin van me krijgt elke week mails van school met besmettingen. Kinderen raken besmet maar volgens de ggd is er niks aan de hand.
Kinderen slepen het wel mee naar huis waar ze kwetsbaren kunnen besmetten. School is geen veilige bubbel waar niks kan gebeuren
Als elke ouder nou eens een mail stuurt met klachten naar de onderwijsinspectie dan wordt het misschien eens allemaal serieus genomen.
Bco door de ggd werkt gewoon niet in het onderwijs punt uit klaar.
Men ging naar het bos omdat het lekker weer was.quote:Op zondag 13 december 2020 22:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ze spontaan allemaal thuis gaan zitten. Dat zag je ook met het sluiten van doorstroomlocaties, men ging massaal naar het bos.
En wie geeft hun het recht om dit soort dingen te doen?quote:Op zondag 13 december 2020 22:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Men ging naar het bos omdat het lekker weer was.
Er zullen best mensen zijn die een andere vorm van ‘vertier’ zoeken, maar ik geloof niet dat men massaal bij elkaar op de koffie gaat omdat niet-essentiële winkels gesloten zijn.
Als je wist welke 2%quote:Op zondag 13 december 2020 22:25 schreef hjansen82 het volgende:
Het is ook gewoon een feit dat 97 procent van de mensen niet geraakt worden. Is het dan niet beter om die 2 procent te isoleren in hotels. Dit kan toch onmogelijk door blijven gaan?
Jij weet exact al wie er geraakt gaan worden? En die mensen staan ook buiten enig contact, zorg of verplichtingen waardoor ze contactmomenten met andere mensen hebben denk je?quote:Op zondag 13 december 2020 22:25 schreef hjansen82 het volgende:
Het is ook gewoon een feit dat 97 procent van de mensen niet geraakt worden. Is het dan niet beter om die 3 procent te isoleren in hotels. Dit kan toch onmogelijk door blijven gaan?
Helemaal uitroeien gaat denk ik ook niet gebeuren. Maar het onbelemmerd rond laten gaan is ook geen optie. Denk aan de beelden uit Italië en New York, en nu nog steeds in Rusland en de VS. Honderden lijkzakken, crematoria die kapot gaan omdat ze te veel worden gebruikt, vrachtwagens vol lijken, geen plek meer in het ziekenhuis. Niet voor Corona, niet voor kanker, niet voor ouderen die thuis zijn gevallen. Mensen in tehuizen die creperen. Dit moet voorkomen worden. Het is echt niet alleen zogenaamd "dor hout". En ook dat dorre hout bestaat uit mensen met een leven, gevoelens, wilskracht, geliefden. Mensen die enorm gemist worden en recht hebben om te leven.quote:Op zondag 13 december 2020 22:22 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ok dit slaat natuurlijk nergens op wat ik zei. Mensen op de IC doet zeer belangrijk werk. Ik denk alleen dat de maatregelen die er nu zijn niks gaan uitmaken. Het virus waart toch wel rond. Het is niet in te dammen.
Ik begrijp dat je mijn post zo kunt lezen, zo bedoelde ik 'm niet. Ik bedoelde: hier in NL zou het niet nodig moeten zijn dat iemand in die armoede leeft. De situatie daar weet ik niet voldoende van om een oordeel over te vellen. Ja, iedereen heeft dat recht en daar werk ik graag aan mee, maar mijn invloed is daarin beperkt.quote:Op zondag 13 december 2020 21:37 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat iemand buiten Nederland in armoede leeft is dan geen probleem
Iedereen op deze wereld heeft toch recht op fatsoenlijke maaltijden en een veilig thuis?
Dat snap ik wel, ik vind het soms ook wel onnodig. Ik hou ook niet van die verplichtingen, maar (bijvoorbeeld) mijn moeder vindt het echt een geweldige periode. Daar gaat het niet zozeer om het eten, maar dat iedereen bij elkaar is. Meestal is mn broertje die periode ook in Nederland, dus dan is iedereen even bij elkaar. Maargoed, eten om het eten gaat er bij mij ook niet in, maar ik plaats 't niet op het niveau dat we het met zijn allen te goed hebben en niets meer aan kunnen gebaseerd op kerst.quote:Moet je me ff helpen met de post waarin ik vertel hoeveel jij gaat eten met kerst en met wie.
Van de bijna 19 jaar dat ik op FOK! post is dit denk ik de 18e keer dat het typisch Nederlandse kerstfeest neerzet als een verplicht vreetfestijn met in de meeste gevallen familieleden die je liever niet ziet en de rest van het jaar dan ook niet ziet. Of dat voor elke Nederlander geldt? Geen idee, ik ben er niet bij. Wat ik wel zie is dat de supermarkten in de week voor kerst dagelijks bestormd worden alsof het gratis wordt weggegeven en dan ga ik voor het gemak maar vanuit dat die mensen het niet kopen om op te sturen naar een willekeurige plaats waar een hongersnood is.
Iemand kan waardering voor welvaart en veiligheid hebben en nog steeds ontzettend balen dat je in deze periode hard geraakt wordt. Dat je je baan kwijt bent, dat je kind een jaar langer op school zit zonder de schuld van je kind of jou of dat je je droom (je eigen onderneming) in rook ziet opgaan.quote:Je kan het downplayen noemen, ik noem het liever een waardering voor welvaart en veiligheid waarin we leven. Er zijn zoveel dingen in het leven die je niet in de hand hebt en hoewel het nu voor iedereen afzien is, mag je nog steeds blij zijn dat je mee maakt in een land waar iedereen zijn uiterste best wil doen om voor iedereen die het nodig heeft een bed beschikbaar te hebben in het ziekenhuis.
Die groep is 40% van Nederland.quote:Op zondag 13 december 2020 22:27 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
De ouderen en de zwakkeren. Die groep ligt nu op de IC.
Dat gaat door.quote:Op zondag 13 december 2020 22:29 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Je hebt ook winkels waar niet heel veel publiek komt zoals een game winkel of wat anders en die moeten waarschijnlijk dicht, maar hoe zit het dan bijvoorbeeld met mensen die in een magazijn (orderpicker etc) werken of wat dan ook? Daar werken toch ook al gauw veel mensen bij elkaar in 1 grote ruimte?
Dan moeten we maar de hele economie naar de knoppen gaan helpen. Dat is een plan he. Mensen worden werkloos en worden depressief. Zelfmoorden gaan omhoog. Maar we zijn goed bezig hoor.quote:Op zondag 13 december 2020 22:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Jij weet exact al wie er geraakt gaan worden? En die mensen staan ook buiten enig contact, zorg of verplichtingen waardoor ze contactmomenten met andere mensen hebben denk je?
Denk toch eens na voor je iets simpels post joh
Laat ze doorbrengen op luxe vakantieparken. Alles hermetisch afgesloten van de buitenwereld. Ze mogen gewoon alle dingen doen en gebruik maken van de faciliteiten omdat dit hun eigen bubbel is. Dit is vast wel te realiseren en humaan. On top of that, kan de gehele samenleving weer open, zo humaan als wat.quote:Op zondag 13 december 2020 22:25 schreef hjansen82 het volgende:
Het is ook gewoon een feit dat 97 procent van de mensen niet geraakt worden. Is het dan niet beter om die 3 procent te isoleren in hotels. Dit kan toch onmogelijk door blijven gaan?
Welke ‘hun’ en ‘dit soort dingen’ bedoel je?quote:Op zondag 13 december 2020 22:26 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
En wie geeft hun het recht om dit soort dingen te doen?
Je informatie klopt niet, dus je conclusie ook niet. Ik weet niet of je aan het trollen bent of gewoon niet over alle informatie beschikt, maar wil je toch vriendelijk vragen om even beter over je posts na te denken.quote:Op zondag 13 december 2020 22:27 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
De ouderen en de zwakkeren. Die groep ligt nu op de IC.
Ja want zó absoluut en simpel is het iddquote:Op zondag 13 december 2020 22:30 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dan moeten we maar de hele economie naar de knoppen gaan helpen. Dat is een plan he. Mensen worden werkloos en worden depressief. Zelfmoorden gaan omhoog. Maar we zijn goed bezig hoor.
Check, ben er inmiddels ook wel klaar mee ja. Can't argue with etcquote:Op zondag 13 december 2020 22:29 schreef _serial_ het volgende:
Waarom reageren we op die vent eigenlijk.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik erg gefrustreerd wordt wat er allemaal gebeurd. Ik snap dat de zorg moet worden ontlast. Maar ik mag toch mijn mening geven dat ik het erg moeilijk vind om al mijn vrijheden maar op te geven.quote:Op zondag 13 december 2020 22:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welke ‘hun’ en ‘dit soort dingen’ bedoel je?
En waar blijven de partners, kinderen, verzorgende en mantelzorgers van deze mensen?quote:Op zondag 13 december 2020 22:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Laat ze doorbrengen op luxe vakantieparken. Alles hermetisch afgesloten van de buitenwereld. Ze mogen gewoon alle dingen doen en gebruik maken van de faciliteiten omdat dit hun eigen bubbel is. Dit is vast wel te realiseren en humaan. On top of that, kan de gehele samenleving weer open, zo humaan als wat.
Lol, er wordt nog steeds primair gestuurd op de zorgcapaciteit. Maatregelen van de afgelopen maanden zijn niet doorgevoerd met het idee om in te dammen, omdat er beoogt werd om de R net onder de 1 te krijgen. Dan doe je simpelweg te weinig.quote:Op zondag 13 december 2020 22:15 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
In het voorjaar werd er nog nauwelijks getest. Toen werden de maatregelen afgestemd op de ziekenhuis bezetting. En nu op het aantal positieve gevallen. Dat slaat toch nergens op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |