Kijk naar de Nederlandse economie en dan snap je wat onze belangrijkste inkomsten zijn dat is namelijk het verkopen van goederen en diensten aan het buitenland. Daar naast zijn er net zo als ik bergen mensen die familie in het buitenland heeft wonen of over de grens werken.quote:Op zondag 13 december 2020 16:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, want alle landen die wat controle willen uitoefenen op wie/wat/hoe/waar binnenkomt gaan meteen failliet? Ik zeg niet sluit de grenzen en laat niemand meer binnenkomen he .....
Als we nou eens zouden beginnen met wat regels om dagjesmensen uit België en Duitsland te weren zouden wij al een heel eind komen.
Zoek het verschil op tussen het vrije verkeet van personen en die van goederen.quote:Op zondag 13 december 2020 16:46 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wees blij dat de grenzen open blijven. Anders zijn we echt binnen een paar maanden compleet failliet. Op zich ook niet erg dan kunnen we namelijk de zorg definitief afschalen.
Wat dacht je van de daling qua besmettingen en ziekenhuisopnames sinds de sluiting? Ik zeg maar wat.quote:Op zondag 13 december 2020 16:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Heb jij bewijs voor de bewering dat het sluiten van de horeca nut heeft gehad?
De enige bedrijven die écht last gaan hebben van het sluiten van de niet-essentiële winkels zijn winkels die zichzelf nog niet online op de kaart hebben gezet. Voor de rest is het juist een zegen dat ze goederen zonder tussenkomst van een winkel rechtstreeks vanuit hun magazijn aan de klanten kunnen leveren.quote:Op zondag 13 december 2020 16:47 schreef 4-elements het volgende:
Niet alles sluiten en de economie nog meer verkloten. Nu blijkt wel dat het sluiten van de horeca niets heeft uitgemaakt. De meeste besmettingen vinden thuis plaats. Denk dat het vrij weinig gaat helpen om zaken te sluiten, je helpt alleen maar ondernemers naar de klote. En mensen hebben ook een verzetje nodig. Blijft weinig over zo.
Precies. China en Taiwan hebben al vanaf februari een verregaande controle op wie er het land in- en uitgaan en lijken allerminst failliet te gaan. Er is daar alweer sprake van economische groei in de laatste kwartalen van het jaarquote:Op zondag 13 december 2020 16:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, want alle landen die wat controle willen uitoefenen op wie/wat/hoe/waar binnenkomt gaan meteen failliet? Ik zeg niet sluit de grenzen en laat niemand meer binnenkomen he .....
Voordeel van de zorg in Nederland: Betaalbaar, omdat het zo belachelijk efficiënt is ingedeeld.quote:Op zondag 13 december 2020 16:49 schreef Heph844 het volgende:
Las dat we nu 1767 corona patiënten in de ziekenhuizen hebben liggen. Verbaast me eigenlijk dat de ziekenhuizen dat niet aankunnen. Hoeveel patiënten zijn dat per ziekenhuis? Stuk of 20?
Je vergeet diensten. Daar heb je vrij verkeer van personen voor nodig.quote:Op zondag 13 december 2020 16:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zoek het verschil op tussen het vrije verkeet van personen en die van goederen.
Kun je bewijzen dat het ene een direct gevolg is van het andere? Het blijft een aanname zonder hard bewijs. Kan ook door vele andere factoren komen.quote:Op zondag 13 december 2020 16:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat dacht je van de daling qua besmettingen en ziekenhuisopnames sinds de sluiting? Ik zeg maar wat.
Er is geen Europees land dat geen uitzonderingen maakt voor woon-werkverkeer. Niemand roept hier om een Berlijnse muur waar niemand door mag.quote:Op zondag 13 december 2020 16:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je vergeet diensten. Daar heb je vrij verkeer van personen voor nodig.
Met een postsysteem dat volledig zal dichtslibben is dat voor niemand een zegen.quote:Op zondag 13 december 2020 16:50 schreef Fred het volgende:
[..]
De enige bedrijven die écht last gaan hebben van het sluiten van de niet-essentiële winkels zijn winkels die zichzelf nog niet online op de kaart hebben gezet. Voor de rest is het juist een zegen dat ze goederen zonder tussenkomst van een winkel rechtstreeks vanuit hun magazijn aan de klanten kunnen leveren.
Dan heb je nog familie wat in het buitenland woont. Maar goed als je niet in de grensstreek woont dan snap ik dat je de impact amper kan begrijpen als de grenzen sluiten.quote:Op zondag 13 december 2020 16:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er is geen Europees land dat geen uitzonderingen maakt voor woon-werkverkeer. Niemand roept hier om een Berlijnse muur waar niemand door mag.
Die toeristen moeten oprotten.
Denk inderdaad dat een deel door testbeleid komt, maar een ander deel ook gewoon stijging is. Het is dus niet zo erg als dat het lijkt (nog), maar het stijgt zeker wel.quote:Op zondag 13 december 2020 16:50 schreef Scrummie het volgende:
Zat nog even op pletdecurve.nl te kijken, maar op 30/11 zaten we dus alweer op 6k, 1 december op 6309. Het ging dus al duidelijk weer omhoog voor het verruimde testbeleid. Denk dan ook niet dat het grootste deel aan besmettingen nu aan het 'testen zonder klachten' beleid ligt.
Misschien moeten ze dat ook gewoon openbaar maken, hoeveel testen van de uitgevoerde testen zijn gedaan bij mensen zonder klachten.
Dan bezorgen ze het niet de volgende dag, maar 1-2 dagen daarna. Boeiend.quote:Op zondag 13 december 2020 16:54 schreef maan_man het volgende:
[..]
Met een postsysteem dat volledig zal dichtslibben is dat voor niemand een zegen.
In alle landen die ik heb genoemd gelden dezelfde problemen. Ook in Zweden/Finland/Noorwegen werken er mensen net over de grens. Dat kan gewoon geregeld worden.quote:Op zondag 13 december 2020 16:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Kijk naar de Nederlandse economie en dan snap je wat onze belangrijkste inkomsten zijn dat is namelijk het verkopen van goederen en diensten aan het buitenland. Daar naast zijn er net zo als ik bergen mensen die familie in het buitenland heeft wonen of over de grens werken.
Vooral als Rutte weer over groepsimmuniteit en beschermende muurtjes begintquote:Op zondag 13 december 2020 16:52 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
Ik denk het ook ja, dat je een snaar bij de bevolking moet raken.
Precies, of 3 weken later zoals in België tijdens de lock down.quote:Op zondag 13 december 2020 16:54 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Dan bezorgen ze het niet de volgende dag, maar 1-2 dagen daarna. Boeiend.
Niet waar. Is een aparte vrijheidquote:Op zondag 13 december 2020 16:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je vergeet diensten. Daar heb je vrij verkeer van personen voor nodig.
Desnoods, jaquote:Op zondag 13 december 2020 16:56 schreef maan_man het volgende:
[..]
Precies, of 3 weken later zoals in België tijdens de lock down.
De situatie is nu al her en der veel beroerder dan dat door de reeds aanwezige kerstdrukte ed, en dan is er nog geen enkele niet-essentiele winkel gesloten.quote:Op zondag 13 december 2020 16:54 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Dan bezorgen ze het niet de volgende dag, maar 1-2 dagen daarna. Boeiend.
Toch zijn er geluiden dat de situatie in de ziekenhuizen nu nijpender is dan eerder dit jaar.quote:Op zondag 13 december 2020 16:55 schreef VoMy het volgende:
In vergelijking met de eerste golf (R > 2), de tweede golf (R > 1,3) is de huidige urgentie nog echt wel lager dan destijds (R 1,1?). De ziekenhuisopnames lopen ook lang niet zo hard op als bij deze eerdere twee fases.
Welkom in 2020, die hulp bestaat grotendeels uit zelf de bezorgdienst bellen/mailen/interwebsenquote:Op zondag 13 december 2020 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
OhIk hoop dat zulke mensen hulp krijgen.
Wat ik al eerdere zei als je niet in de grensstreek woont snap je inderdaad amper de impact die het gaat hebben. Ik zal je 1 tip geven als je volgende keer op vakantie gaat neem een keer niet de snelweg maar gewoon een b weg. Dan zie je hoeveel winkels bijvoorbeeld aan de grens alleen maar gericht zijn op bevolking aan de andere kant van de grens.quote:Op zondag 13 december 2020 16:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
In alle landen die ik heb genoemd gelden dezelfde problemen. Ook in Zweden/Finland/Noorwegen werken er mensen net over de grens. Dat kan gewoon geregeld worden.
Ik heb het al uitgelegd dat het vooral gaat over dagjesvolk dat de grens over komt om te gaan shoppen, sporten, kappertje te pakken etc. Dat kan gewoon niet de bedoeling zijn en daar moet wat mee gedaan worden.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ondklok-maatrtegelenquote:Het kabinet denkt aan een avondklok met oud en nieuw. Het is een van de maatregelen die morgen wordt besproken in een extra crisisoverleg en ministerraad, melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws.
Wetenschap? Genoeg artikelen die laten zien wat het effect is van het sluiten van de horeca.quote:Op zondag 13 december 2020 16:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat gaan we lekker massaal negeren. Wat een onzin.quote:Op zondag 13 december 2020 16:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ondklok-maatrtegelen
Doen!
Dit wordt me een tyfus bende jongequote:Op zondag 13 december 2020 16:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ondklok-maatrtegelen
Doen!
quote:Het kabinet zou vooral denken aan een avondklok omdat er dan beter kan worden gehandhaafd op het vuurwerkverbod.
https://www.nature.com/ar(...)T_USG_JC01_GL_Naturequote:Op zondag 13 december 2020 16:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Mijn bak met popcorn voor die avond begint groter en groter te wordenquote:Op zondag 13 december 2020 17:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En dat allemaal omdat ze het vuurwerkverbod beter willen handhaven
De ironie
Dat denk ik ook ja.quote:
Ja, heel leuk ofzo.... kapotte auto's, mensen met letsel....quote:Op zondag 13 december 2020 17:00 schreef Haags het volgende:
[..]
Mijn bak met popcorn voor die avond begint groter en groter te worden
Alsnog beter te behappen voor de politie en ME zonder al die toeschouwers die enkel nieuwsgierig naar de chaos toekijken .quote:
Dit. Ik snap ook niet waarom er meteen zo zwart/wit gedacht moet worden. Men zoekt meteen weer naar de onmogelijkheden. Niemand roept om de grenzen helemaal dicht te gooien, muren te bouwen of het met tanks te verdedigen.quote:Op zondag 13 december 2020 16:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er is geen Europees land dat geen uitzonderingen maakt voor woon-werkverkeer. Niemand roept hier om een Berlijnse muur waar niemand door mag.
Die toeristen moeten oprotten.
Zou ontslag nemen als agent eigenlijk. Dankzij idiote beslissingen mogen zij straks weer in de vuurlinie staan.quote:Op zondag 13 december 2020 17:00 schreef Haags het volgende:
[..]
Mijn bak met popcorn voor die avond begint groter en groter te worden
Al die gekke Fransen, Belgen, Italianen en Spanjaarden doen dat niet maar die oh zo rebelse Nederlander gaat dat wel doen. Right.quote:Op zondag 13 december 2020 16:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat gaan we lekker massaal negeren. Wat een onzin.
Die Belgen waren dan ook op grote schaal hier in Nederland aan het shoppen.quote:Op zondag 13 december 2020 17:02 schreef kol7680 het volgende:
Humor. In België zijn de niet noodzakelijke winkels weer pas open omdat het geen grote bijdrage vormde voor de besmettingen. 🤣🤣
Blij dat ik niet in Den Haag ben danquote:
Ik moet idd maar eens gaan verzinnen waar ik mijn auto ga laten die dag.quote:Op zondag 13 december 2020 17:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, heel leuk ofzo.... kapotte auto's, mensen met letsel....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |