SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
@Cassa95 onderzocht: Veranderingen in de Keuzelijst
quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:07 schreef peaceman het volgende:
Goed.. een eerste indicatie. Met de 4911 stemmen zijn er maar liefst 1323 afzonderlijke artiesten genoemd. Hierbij moet aangetekend worden dat een enkeling met en zonder gezelschap genoemd is. Daar waar sprake was van dezelfde titel met verschillende schrijfwijzen van de artiesten heb ik die zoveel mogelijk gecorrigeerd. Prince is dan weer wel met en zonder zijn Revolution te vinden. Uiteraard betreft dit dan andere nummers.
De top 25 (rest staat in de spoiler)
1 Radiohead 59
2 Queen 55
3 Fleetwood Mac 49
4 Beatles 48
5 Muse 48
6 Pink Floyd 47
7 David Bowie 42
8 Deep Purple 36
9 Dire Straits 36
10 Metallica 34
11 R.E.M. 33
12 Led Zeppelin 32
13 Simon & Garfunkel 32
14 Arctic Monkeys 31
15 Rolling Stones 30
16 War On Drugs 30
17 Pearl Jam 29
18 Killers 28
19 Nirvana 28
20 Bruce Springsteen 27
21 Arcade Fire 26
22 Cure 25
23 Editors 24
24 Michael Kiwanuka 24
25 Smiths 24De einduitslag van de nummers verwacht ik morgenavond te hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In hoeverre dit wat zegt over de nummers is af te wachten....![]()
Daar kom ik later op terug.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html
Die is niet van Soft Cell maar van China Crisis.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:07 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Zal nu de Top 2000 9 uur langer duurt ook deze extended versie van Tainted Love inclusief Supremescovergenot worden gedraaid? #wishfulthinking
Dan zou Sergeant Pepper ook met With a Little Help from my Friends erbij gedraaid moeten worden. Ik ben voor.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:07 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Zal nu de Top 2000 9 uur langer duurt ook deze extended versie van Tainted Love inclusief Supremescovergenot worden gedraaid? #wishfulthinking
... waardoor-ie dus soberso niet gedraaid gaat worden ...quote:Op woensdag 9 december 2020 11:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die is niet van Soft Cell maar van China Crisis.
Volgens mij begrijp je de grap nietquote:Op woensdag 9 december 2020 11:32 schreef Kopiko het volgende:
[..]
... waardoor-ie dus soberso niet gedraaid gaat worden ...
Mooi werk @peaceman . Hoort wmb in de OP!quote:Op woensdag 9 december 2020 10:28 schreef peaceman het volgende:
Voor wie het nog niet gelezen had.
[..]
De einduitslag van de nummers verwacht ik morgenavond te hebben.
Kloptquote:Op woensdag 9 december 2020 11:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je de grap niet
Ik ging even kijken, die re-entry was ook alweer van 2017. Valt me best tegen dat dat liedje er alweer 2 jaar niet in staat en ik verwacht dat we voor 3 gaan, al vind ik het ook weer geen ge-ni-aal nummer.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je de grap niet
Prima sub top 2000-nummerquote:Op woensdag 9 december 2020 11:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ging even kijken, die re-entry was ook alweer van 2017. Valt me best tegen dat dat liedje er alweer 2 jaar niet in staat en ik verwacht dat we voor 3 gaan, al vind ik het ook weer geen ge-ni-aal nummer.
Toch heeft ie er juist in die jaren altijd wel in gestaan. Bij de subtop2000 denk ik altijd als eerst aan King - Love & Pride, die kwam daar echt jaarlijks langs volgens mijquote:Op woensdag 9 december 2020 11:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Prima sub top 2000-nummer
Fraai overzicht.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
China Crisis is ook New wave genot, dus mag uiteraard ook gedraaid wordenquote:Op woensdag 9 december 2020 11:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die is niet van Soft Cell maar van China Crisis.
Daar wordt die plaat ook alleen maar beter op!quote:Op woensdag 9 december 2020 11:19 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Dan zou Sergeant Pepper ook met With a Little Help from my Friends erbij gedraaid moeten worden. Ik ben voor.
Voor mij was/is dat altijd Karma Chameleon. Leuk dat dat dat nummer de laatste jaren met regelmaat bij de bovenste 2000 staatquote:Op woensdag 9 december 2020 11:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toch heeft ie er juist in die jaren altijd wel in gestaan. Bij de subtop2000 denk ik altijd als eerst aan King - Love & Pride, die kwam daar echt jaarlijks langs volgens mij
Break My Stridequote:Op woensdag 9 december 2020 12:15 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Voor mij was/is dat altijd Karma Chameleon. Leuk dat dat dat nummer de laatste jaren met regelmaat bij de bovenste 2000 staat
Stiekem mogen 80s-dingen als Nik Kershaw, Break My Stride en Kyrie van Mr. Mister die in de eerste jaren in de lijst stonden wel weer terug! Als Hall en Oates het kunnen, geeft het hoop.
The never ending storyquote:Op woensdag 9 december 2020 12:15 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Voor mij was/is dat altijd Karma Chameleon. Leuk dat dat dat nummer de laatste jaren met regelmaat bij de bovenste 2000 staat
Stiekem mogen 80s-dingen als Nik Kershaw, Break My Stride en Kyrie van Mr. Mister die in de eerste jaren in de lijst stonden wel weer terug! Als Hall en Oates het kunnen, geeft het hoop.
Dat is ook weer zo.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind dat er eigenlijk wel genoeg 80s in de lijst staatZeker Mr Mister hoeft er van mij niet in.
Zeker bij die wat vrolijkere liedjes vind ik het vaak moeilijker om in te schatten hoeveel potentie ze hebben in de lijst. Van meer recente datum had ik bij bijvoorbeeld Call Me Maybe, Moves Like Jagger of het repertoire van Mika in het jaar van binnenkomst wel verwacht dat ze er nu nog wel in zouden staan, maar die waren vrij snel weer weg.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:15 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ik was net te laat met het aanmaken (en daarna aanpassen)quote:
Dit is voor mij de enige manier om bij te blijven wat tegenwoordig (de afgelopen tien jaar give or take) populaire muziek is.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik vind vooral dat er wat minder 2010s in de lijst mag. Dan voornamelijk de compleet inwisselbare meuk uit die jaren die maar klakkeloos in de lijst verdwijnt om 2/3 jaar later weer weg te gaan
Despacito mag er vooral wel uit..quote:Op woensdag 9 december 2020 12:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik vind vooral dat er wat minder 2010s in de lijst mag. Dan voornamelijk de compleet inwisselbare meuk uit die jaren die maar klakkeloos in de lijst verdwijnt om 2/3 jaar later weer weg te gaan
Op zich is het niet gek dat de 2010s bijna net zo goed is vertegenwoordigd als de andere decennia nu het voorbij is. Er is ook de afgelopen 10 jaar hele goede muziek gemaakt. Maar het aandeel nummers wat er binnen een paar jaar weer uit valt is inderdaad te groot.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
Dit had zomaar van mij kunnen komenquote:Op woensdag 9 december 2020 12:34 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit is voor mij de enige manier om bij te blijven wat tegenwoordig (de afgelopen tien jaar give or take) populaire muziek is.
Not even joking.
Oops, was ik nog vergeten te doen, aangepast.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind dat er eigenlijk wel genoeg 80s in de lijst staatZeker Mr Mister hoeft er van mij niet in.
Dat Mika zo vergeten is vind ik wel echt heel opvallend ja. Duffy eenzelfde verhaal.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zeker bij die wat vrolijkere liedjes vind ik het vaak moeilijker om in te schatten hoeveel potentie ze hebben in de lijst. Van meer recente datum had ik bij bijvoorbeeld Call Me Maybe, Moves Like Jagger of het repertoire van Mika in het jaar van binnenkomst wel verwacht dat ze er nu nog wel in zouden staan, maar die waren vrij snel weer weg.
Staat Gangam Style er nog in?quote:Op woensdag 9 december 2020 12:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zeker bij die wat vrolijkere liedjes vind ik het vaak moeilijker om in te schatten hoeveel potentie ze hebben in de lijst. Van meer recente datum had ik bij bijvoorbeeld Call Me Maybe, Moves Like Jagger of het repertoire van Mika in het jaar van binnenkomst wel verwacht dat ze er nu nog wel in zouden staan, maar die waren vrij snel weer weg.
al lang niet meer. na 2 of 3 jaar er weer uit gegaan.quote:
Duffy staat tenminste nog in de keuzelijst, maar ze redde mijn lijstje net niet.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat Mika zo vergeten is vind ik wel echt heel opvallend ja. Duffy eenzelfde verhaal.
Staat Grace Kelly niet in de keuzelijst? Dat vind ik wel vrij bizar, het is niet alsof dat niet op 2 past.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Duffy staat tenminste nog in de keuzelijst, maar ze redde mijn lijstje net niet.
Jawel, plus nog 3.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Staat Grace Kelly niet in de keuzelijst? Dat vind ik wel vrij bizar, het is niet alsof dat niet op 2 past.
nah, enige waar die goed voor was was voor mn jaarlijkse scrobble uit Zuid-Koreaquote:
Duffy is ook opvallend inderdaad. Toch muziek die enige tijd in de bovenste helft van de lijst heeft gestaan, en opeens verdween.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat Mika zo vergeten is vind ik wel echt heel opvallend ja. Duffy eenzelfde verhaal.
Duffy verdween zelf ook.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Duffy is ook opvallend inderdaad. Toch muziek die enige tijd in de bovenste helft van de lijst heeft gestaan, en opeens verdween.
Ze maakt al jaren geen nieuwe muziek meer. Daardoor zak je ook een beetje weg.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Duffy is ook opvallend inderdaad. Toch muziek die enige tijd in de bovenste helft van de lijst heeft gestaan, en opeens verdween.
maakte dit jaar nog een prachtige cover van Chandelier:quote:Op woensdag 9 december 2020 13:35 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Jammer dat Damien Rice sinds een jaar of 5 ook van de aardbodem verdwenen lijkt. Zijn noteringen kelderen de laatste jaren ook als een baksteen
Die heb ik na wat gegoogle nu ook net opstaan toevallig. Lekker covertjequote:Op woensdag 9 december 2020 13:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
maakte dit jaar nog een prachtige cover van Chandelier:
Haha, dat is niet verrassend nee. Zullen er dan ook virtuele Zoom wachtrijen ontstaan?quote:Op woensdag 9 december 2020 14:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Haaaa, ik had het al voorzien, schermen in het café met zoomverbindingen naar de mensen thuis.
https://www.nporadio2.nl/(...)zig-in-top-2000-cafe
Volgens mij nu geen enkele, maar misschien haalt BTS het wel dit jaar.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:23 schreef KingRoland het volgende:
Welke koreaanse artiesten zitten in de t2000
Sowieso maar weinig Aziatische artiesten meer. Freddie Aguilar is eruit en volgens mij Timi Yuro ook, dus dan houd je alleen Ruichi Sakamoto over denk ik?quote:Op woensdag 9 december 2020 14:23 schreef KingRoland het volgende:
Welke koreaanse artiesten zitten in de t2000
Man man man en Aziatische muziek is niet eens zo slechtquote:Op woensdag 9 december 2020 14:44 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Sowieso maar weinig Aziatische artiesten meer. Freddie Aguilar is eruit en volgens mij Timi Yuro ook, dus dan houd je alleen Ruichi Sakamoto over denk ik?
tja misschien geen hoogstaande plaat ofzo, maar op zijn manier toch iconisch (views op Youtube destijds) en nog altijd beter dan heel veel wat wel te vinden was in de top 2000.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:28 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
nah, enige waar die goed voor was was voor mn jaarlijkse scrobble uit Zuid-Korea
Babymetalquote:Op woensdag 9 december 2020 14:49 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Man man man en Aziatische muziek is niet eens zo slecht
Timi Yuro Aziatisch?quote:Op woensdag 9 december 2020 14:44 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
en volgens mij Timi Yuro ook,
Kyu Sakamoto is er ook alweer 5 jaar niet bijquote:Op woensdag 9 december 2020 14:44 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Sowieso maar weinig Aziatische artiesten meer. Freddie Aguilar is eruit en volgens mij Timi Yuro ook, dus dan houd je alleen Ruichi Sakamoto over denk ik?
Wil ik best geloven, denk eerder dat het probleem is dat bijna niemand hier echt Aziatische muziek kent/luistert, inclusief ik op een paar losse bands na.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:49 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Man man man en Aziatische muziek is niet eens zo slecht
Dit inderdaad!quote:Op woensdag 9 december 2020 13:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Duffy staat tenminste nog in de keuzelijst, maar ze redde mijn lijstje net niet.
Zoompolonaisegenot.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Haaaa, ik had het al voorzien, schermen in het café met zoomverbindingen naar de mensen thuis.
Kale knikker in beeld die dan wat anders blijkt te zijn dan je denktquote:Op woensdag 9 december 2020 15:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik hoop dat Iron Maiden ook een cam heeft.
Dat je de hele tijd eerst de ene en dan de andere schouder ziet.
Gatver!quote:Op woensdag 9 december 2020 15:56 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Kale knikker in beeld die dan wat anders blijkt te zijn dan je denkt
In 99 was er geen keuzelijst, alleen 2000 vooraf gekozen liedjes waarop je kon stemmen voor de volgorde.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:15 schreef Kyran het volgende:
Zit beetje door lijst van 1999 te scrollen en was best verbaasd dat Shine on You Crazy Diamond er toen niet in zatdie is pas vanaf 2000 er in gekomen. Zat die niet in keuzelijst?
Ah thanks! Wist ik nietquote:Op woensdag 9 december 2020 16:21 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
In 99 was er geen keuzelijst, alleen 2000 vooraf gekozen liedjes waarop je kon stemmen voor de volgorde.
Mensen konden met briefkaarten nummers nomineren. Waren er 2000 briefkaarten binnen, zat de tombola vol en kon mensen een email een stemlijstje doorgeven. Lijsten van 1999 en 2000 zijn hele gekke lijsten vanwege veel mutaties en relatief weinig stemmers. Geloof dat je in 2001 12 stemmen nodig had voor de nummer 2000. Maar dat zijn de lijsten uit de eerste jaren van bijv de Verrukkelijke 500 ook.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:15 schreef Kyran het volgende:
Zit beetje door lijst van 1999 te scrollen en was best verbaasd dat Shine on You Crazy Diamond er toen niet in zatdie is pas vanaf 2000 er in gekomen. Zat die niet in keuzelijst?
quote:Op woensdag 9 december 2020 16:24 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Mensen konden met briefkaarten nummers nomineren. Waren er 2000 briefkaarten binnen, zat de tombola vol en kon mensen een email een stemlijstje doorgeven. Lijsten van 1999 en 2000 zijn hele gekke lijsten vanwege veel mutaties en relatief weinig stemmers. Geloof dat je in 2001 12 stemmen nodig had voor de nummer 2000. Maar dat zijn de lijsten uit de eerste jaren van bijv de Verrukkelijke 500 ook.
Dat je in de beginjaren zo weinig stemmen nodig had zie je ook goed in de totaallijst van 2008. Dat was een optelsom van de stemmen van 99 t/m 07. Sommige nummers die in 07 hoog binnenkwamen haalden ook direct de totaallijst van 2008. Terwijl nummers die er meerdere jaren in het begin in hadden gestaan het niet haalden. Moet je maar eens kijken.quote:
Ik hoorde laatst van iemand dat Radio 2 in 2003 toch al marktleider was rond de feestdagen, maar aan de stemmen zag je het toch niet af.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:39 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat je in de beginjaren zo weinig stemmen nodig had zie je ook goed in de totaallijst van 2008. Dat was een optelsom van de stemmen van 99 t/m 07. Sommige nummers die in 07 hoog binnenkwamen haalden ook direct de totaallijst van 2008. Terwijl nummers die er meerdere jaren in het begin in hadden gestaan het niet haalden. Moet je maar eens kijken.
Jep, Foxie on the Run. Is wel een opvallend nog altijd.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst van iemand dat Radio 2 in 2003 toch al marktleider was rond de feestdagen, maar aan de stemmen zag je het toch niet af.
In 2001 weet ik 1 ding zeker: de fanclub van de Sweet stemde wel.
Jammer dat het dicht blijft maar was wel te verwachten.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wilde ik eindelijk eens langs bij het Top 2000 café, blijft het dicht.![]()
Kan de focus tenminste weer op de muziekquote:Op woensdag 9 december 2020 17:34 schreef asco het volgende:
[..]
Jammer dat het dicht blijft maar was wel te verwachten.
Toch een stukje amusement minder maar er blijft genoeg over.
Ik neem aan dat je niet aan de uitleg van een abattoir of samovaar bent begonnen?quote:Op woensdag 9 december 2020 18:36 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb de Pippies verteld waar Dodenrit van Drs. P. over gaat. Ze vonden het maar zielig dat alle kinderen door de wolven werden opgegeten.
Dus ik zeg “we mogen Pjotr wel waarderen om zijn eetbaarheid” en ze kijken me aan met een glazige blik...
Ze hebben nog veel te leren.
Toen waren ze al afgehaakt om te gaan Robloxenquote:Op woensdag 9 december 2020 18:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet aan de uitleg van een abattoir of samovaar bent begonnen?
Dat kan echt geel slecht worden. Radio2 kennende zal er wel een soort van interactie moeten komen en krijg je veel gelul van een dj met iemand op zoom. Ik vind dat Iron Maiden man sowieso een ereplek moet krijgen. En verheug me nu al op de nachtelijke fokkersquote:Op woensdag 9 december 2020 14:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Opvoedingquote:Op woensdag 9 december 2020 18:36 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb de Pippies verteld waar Dodenrit van Drs. P. over gaat. Ze vonden het maar zielig dat alle kinderen door de wolven werden opgegeten.
Dus ik zeg “we mogen Pjotr wel waarderen om zijn eetbaarheid” en ze kijken me aan met een glazige blik...
Nee dat zijn de Village People, kleautvioolquote:Op woensdag 9 december 2020 20:46 schreef PzKpfw het volgende:
Shit, Patrick Hernandez helemaal vergeten.
Dan kan het 45e Coldplay nummer er nog in, duh.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:11 schreef cherrycoke het volgende:
waarom zou trouble man van Marvin Gaye er niet in staan?![]()
dat is ook weer zo jaquote:Op woensdag 9 december 2020 21:13 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Dan kan het 45e Coldplay nummer er nog in, duh.
Waarschijnlijk is die plaat Trouble, man.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:13 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Dan kan het 45e Coldplay nummer er nog in, duh.
Je weet niet eens welk nummer pik.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:06 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Nee dat zijn de Village People, kleautviool
De nichtrijder!!!!quote:Op woensdag 9 december 2020 21:06 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ik vond het als kind om die reden ook geen heel leuk nummerquote:Op woensdag 9 december 2020 18:36 schreef PippenScottie het volgende:
Mooi werk @peacemanquote:Op woensdag 9 december 2020 10:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[ afbeelding ] Thierry Baudet zorgde voor topvermaak.
Deze reconstructie (pdf) is echt schitterend. Mooiste en een-na-mooiste quotequote:Op vrijdag 4 december 2020 16:50 schreef Gretzl het volgende:
Nog een themalijstje! Wie als eerste het onderwerp raadt krijgt mijn Top 2000 pakket als ik er nog eentje win![]()
ABBA - The Winner Takes It All (1980)
Alice Deejay - Better Off Alone (1999)
Alizée - Moi... Lolita (2000)
Ava Max - Kings & Queens (2020)
BAP - Kristallnaach (1982)
Bachman–Turner Overdrive - Looking Out for Nr. 1 (1976)
Billy Joel - Piano Man (1974)
Bingo Players - Cry (Just a Little) (2011)
Blanks - Better Now (2019)
Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderful Days (1995)
Chuck Berry - Roll Over Beethoven (1956)
Eros Ramazzotti - Sta Passando Novembre (2005)
Europe - The Final Countdown (1986)
Gloria Gaynor - I Will Survive (1979)
Hans de Booij - Annabel (1983)
Is Ook Schitterend - Voltooid Verleden Tijd (1997)
Jewel - Foolish Games (1995)
Klein Orkest - Achter Elke Deur (1985)
LU BACH - Woke (2019)
Latin Quarter - Radio Africa (1985)
Little Eva - The Loco-motion (1962)
Nelly Furtado - Powerless (Say What You Want) (2003)
Noir Désir - Le Vent Nous Portera (2001)
Novastar - Wrong (1999)
Owl City & Carly Rae Jepsen - Good Time (2012)
Radiohead - Exit Music (For A Film) (1997)
Rammstein - Deutschland (2019)
Richard Marx - Right Here Waiting (1989)
Ronnie Flex & Maan - Blijf Bij Mij (2017)
Spinvis - Kom Terug (2011)
Suzan & Freek - Als Het Avond Is (2019)
The 1975 - The 1975 (2019)
The Beach Boys - Tears in the Morning (1970)
The Brahms - Golden (2015)
Train - 50 Ways to Say Goodbye (2012)
quote:Maar dan schiet Baudet uit zijn slof. ,,Jij moet niet denken dat jij hier de muziek bepaalt!,’’ schreeuwt Baudet naar Eerdmans. ,,Wij draaien bij onze partij klassieke muziek! Dit is ondermijning van de club!”
DJ Jopiequote:,,Thierry, doe niet zo boos, ik houd ook van Rammstein."
Tsja als Inner City Blues het al niet redt...quote:Op woensdag 9 december 2020 21:11 schreef cherrycoke het volgende:
waarom zou trouble man van Marvin Gaye er niet in staan?![]()
Hoor dan liever de Eurodance/reggae cover van Blue Lagoonquote:Op woensdag 9 december 2020 12:20 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Break My Stride
Zal er volgend jaar op stemmen.
Had je deze flater van Spotify meegekregen? Doen hier even een henkkrolletje, maar dan ergerquote:Op dinsdag 8 december 2020 18:56 schreef peaceman het volgende:
Omdat 40 jaar geleden deze Top 2000 held vermoord werd...![]()
“When I was 5 years old, my mother always told me that happiness was the key to life.
When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down "happy".
They told me I didn't understand the assignment and I told them they didn't understand life.
- John Lennon -
![]()
R.I.P.
Zou er zeker op stemmen als ze in de keuzelijst stonden, maar nu heb ik geen idee welke single ook maar enigszins kansrijk is in de vrije keuzequote:Op dinsdag 8 december 2020 22:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk dat genoeg users hier alt-J prima vinden, maar ik zou er niet snel op stemmen voor de Top.
Oeps.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Had je deze flater van Spotify meegekregen? Doen hier even een henkkrolletje, maar dan erger
[ afbeelding ]
Wat een blunder.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Had je deze flater van Spotify meegekregen? Doen hier even een henkkrolletje, maar dan erger
[ afbeelding ]
quote:1 Kendrick Lamar - King Kunta (24x)
2 Talk Talk - Living in Another World (15x)
2 The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out (15x)
4 Radiohead - Exit Music (For A Film) (14x)
5 Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) (13x)
6 Miles Davis - So What (12x)
6 New Order - Blue Monday (12x)
6 Pearl Jam - Black (12x)
6 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) (12x)
6 The Blue Nile - Tinseltown In The Rain (12x)
6 The National - Fake Empire (12x)
12 Arcade Fire - Rebellion (Lies) (11x)
12 Curtis Mayfield - Move On Up (11x)
12 Joy Division - Atmosphere (11x)
12 Tame Impala - Let It Happen (11x)
12 The Smiths - How Soon Is Now (11x)
17 Nick Drake - Northern Sky (10x)
17 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come (10x)
17 Stone Roses - Fools Gold (10x)
17 The Rolling Stones - Gimme Shelter (10x)
21 Dire Straits - Telegraph Road (9x)
21 Echo & The Bunnymen - Killing Moon (9x)
21 Nick Drake - Day Is Done (9x)
21 Pixies - Monkey Gone To Heaven (9x)
21 Pulp - Common People (9x)
21 R.E.M. - Find The River (9x)
21 Spinvis - Kom Terug (9x)
21 Supertramp - Fool's Overture (9x)
21 The Church - Under The Milky Way (9x)
21 The Cure - A Forest (9x)
31 Gorki - Mia (8x)
31 Marvin Gaye - What's Going On (8x)
31 Massive Attack - Unfinished Sympathy (8x)
31 Neil Young - Like A Hurricane (Album Versie) (8x)
31 Sinéad O'Connor - Troy (8x)
31 The National - Bloodbuzz Ohio (8x)
31 Tori Amos - Winter (8x)
31 Ultravox - Vienna (8x)
31 Underworld - Born Slippy (8x)
40 Alice In Chains - Would? (7x)
40 Billie Holiday - Strange Fruit (7x)
40 Deep Purple - Child In Time (7x)
40 Genesis - Firth Of Fifth (7x)
40 Michael Kiwanuka - Cold Little Heart (7x)
40 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (7x)
40 Robyn - Dancing on My Own (7x)
40 Roxy Music - If There Is Something (7x)
40 Rush - Spirit of Radio (7x)
40 Talk Talk - Life's What You Make It (7x)
40 The Boxer Rebellion - Diamonds (7x)
40 The The - Uncertain Smile (7x)
40 Velvet Underground & Nico - Sunday Morning (7x)
53 Bon Iver - Skinny Love (6x)
53 Charlatans - Only One I Know (6x)
53 Depeche Mode - Enjoy The Silence (6x)
53 dEUS - Hotellounge (Be the Death of Me) (6x)
53 Editors - Papillon (6x)
53 Fleetwood Mac - The Chain (6x)
53 Gorillaz - Feel Good Inc. (6x)
53 Japan - Nightporter (6x)
53 Jeff Buckley - Hallelujah (album versie) (6x)
53 Joni Mitchell - A Case of You (6x)
53 Lana Del Rey - Video Games (6x)
53 Led Zeppelin - Stairway To Heaven (6x)
53 Marillion - Lavender (6x)
53 Massive Attack - Teardrop (6x)
53 Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here (6x)
53 Portishead - Glory Box (6x)
53 Prince & The Revolution - When Doves Cry (6x)
53 Radiohead - Paranoid Android (6x)
53 Rage Against The Machine - Killing In The Name (6x)
53 Supertramp - School (6x)
53 Talking Heads - Once In A Lifetime (6x)
53 The Killers - Mr. Brightside (6x)
75 Ann Peebles - I'm Gonna Tear Your Playhouse Down (5x)
75 Arcade Fire - Reflektor
75 Big Star - Thirteen
75 Bobby Womack - Across 110th Street
75 Bruce Springsteen - Thunder Road
75 Eefje de Visser - Scheef
75 Fish - A Gentleman's Excuse Me
75 Gathering - Strange Machines
75 Joy Division - Love Will Tear Us Apart
75 Keane - Bedshaped
75 Killing Joke - Love Like Blood
75 Klein Orkest - Over De Muur
75 Marillion - Kayleigh
75 MGMT - Time To Pretend
75 Mike Oldfield - Tubular Bells
75 Muse - Knights of Cydonia
75 New Order - True Faith
75 Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
75 Phosphorescent - Song for Zula
75 Pink Floyd - Echoes
75 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (Pts. 1-5)
75 Prefab Sprout - When Love Breaks Down
75 Queen - Innuendo
75 Queensr che - Silent Lucidity
75 Smashing Pumpkins - Disarm
75 Sufjan Stevens - Chicago
75 The Beatles - A Day In The Life
75 The Cure - Lovesong
75 The Doors - Riders On The Storm
75 The Waterboys - The Whole Of The Moon
75 War On Drugs - Red Eyes
75 War On Drugs - Thinking Of A Place
75 War On Drugs - Under The Pressure
75 Yes - Close To The Edge
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Gretzl op 09-12-2020 23:16:53 ]Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Breezeblocks of Tesselate.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:49 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zou er zeker op stemmen als ze in de keuzelijst stonden, maar nu heb ik geen idee welke single ook maar enigszins kansrijk is in de vrije keuze
Ik ben zelf het meest fan van Matilda of Taro. Gaan we al hahaquote:
Matildaquote:Op woensdag 9 december 2020 23:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik ben zelf het meest fan van Matilda of Taro. Gaan we al haha
quote:Op woensdag 9 december 2020 23:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Paar keer in 2016 en 2017, maar dat waren 3WW en Warm Foothills.quote:Op woensdag 9 december 2020 23:20 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik vraag me überhaupt af of Radio 2 ze ooit heeft gedraaid, het is meer iets voor 3FM.
Taroquote:Op woensdag 9 december 2020 23:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik vind Taro eigenlijk wel er bovenuit steken maar dat was geen (veelgedraaide ) singlequote:Op woensdag 9 december 2020 22:49 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zou er zeker op stemmen als ze in de keuzelijst stonden, maar nu heb ik geen idee welke single ook maar enigszins kansrijk is in de vrije keuze
Sluit ik me daar nog even bij aan.quote:Op donderdag 10 december 2020 00:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh iedereen is het met me eens zie ik
In the Navy you can sail the seven seasquote:Op woensdag 9 december 2020 21:06 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 9 december 2020 23:05 schreef Gretzl het volgende:
Vooruitlopend op de volledige uitslag van @:peaceman, dit is alvast de gezamenlijke stemuitkomst van MusicMeter.nl, alle afzonderlijke lijstjes bij elkaar opgeteld (voor diegenen die benieuwd zijn). Op dat forum is in totaal op 2565 nummers gestemd, met 75 lijstjes.
Het levert een monsteroverwinning op voor Kendrick Lamar, die dit jaar door als het ware een wonder opeens een plekje had gekregen op de keuzelijst. Denk dat anders Het Lichtje gewoon de meeste stemmen had gehad. 'Iets' betere eindstand dan in die Facebookgroep als je het mij vraagt![]()
(4x of minder genoemd staat trouwens in de spoiler)
[..]Kendrick Lamar op 1? Hahaha, wat verschrikkelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me een goed idee.quote:Op donderdag 10 december 2020 00:40 schreef hhh38 het volgende:
Is dit een stemactie voor volgend jaar?
Vorig jaar werd ie zelfs een volle dag uitgesteld meen ik.quote:Op donderdag 10 december 2020 06:14 schreef asco het volgende:
https://staatieindetop2000.nporadio2.nl/
Zeker pas weer tegen de avond?
Die heeft volgens mij wel veruit de meeste hits op Spotify, dus zou wel de meest logische keuze zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 00:48 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik vind Breezeblocks toch de beste, sorry
Is er überhaupt muziek van na 2000 waar je wel fan van bent?quote:Op donderdag 10 december 2020 09:31 schreef Zorro het volgende:
Dan lees je "Alt-J" en dan denk je "Wat is dat dan weer?"
Dus wat doe je dan, dan ga je luisteren.
Was niet nodig geweest
Er is al veel moois gemaakt al deze eeuw: Arcade Fire, Radiohead, Michael Kiwanuka, Band of Horses, Father John Misty, Charles Bradley, New Pornographers, Belle & Sebastian, enz..quote:Op donderdag 10 december 2020 09:38 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Is er überhaupt muziek van na 2000 waar je wel fan van bent?
Volgens mij kan je los hoor!quote:Op donderdag 10 december 2020 08:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vorig jaar werd ie zelfs een volle dag uitgesteld meen ik.
Ik vond het vooral verrassend dat die plaat er vorig jaar al niet in stond eigenlijk...quote:
Is samen met Blaudzun wel de ultieme provinciaal-uit-miniscuul-dorp-verhuist-naar-de-grote-stad-en-meet-zich-een-ultiem-hipster-uiterlijk-inclusief-bril-en-kekke-gezichtsbeharing-aan-en-laat-te-pas-en-te-onpas-weten-welk-hip-obscuur-indiebandje-hij-nu-weer-heeft-gevonden-muziek.quote:Op donderdag 10 december 2020 09:31 schreef Zorro het volgende:
Dan lees je "Alt-J" en dan denk je "Wat is dat dan weer?"
Dus wat doe je dan, dan ga je luisteren.
Was niet nodig geweest
Waardeloze Biggie. Maar goed, ik klaag niet dat ie er in ieder geval in staat.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:15 schreef Tussle266 het volgende:
Notorious B.I.G. - Hypnotize erin. Die verrast me wel een klein beetje.
Nederland is een smakeloos land, ik krijg een beetje rare schermen bij Rebellion (Lies) dus ik hou hoop dat die het wel gehaald heeft...quote:
Eens en eens.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:16 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Waardeloze Biggie. Maar goed, ik klaag niet dat ie er in ieder geval in staat.
Je moet de juiste titels invullen.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nederland is een smakeloos land, ik krijg een beetje rare schermen bij Rebellion (Lies) dus ik hou hoop dat die het wel gehaald heeft...
Zeker mee eens. Ik ga uitvallers 1701 - 1800 checken (aangezien iedereen altijd eerst 1801 - 2000 checkt)quote:Op donderdag 10 december 2020 10:18 schreef Tussle266 het volgende:
Maken we weer een aanvullijstje? Anders blijven we het wiel uitvinden...
Leuk geprobeerd maar Blaudzun is totaal wat anders.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:16 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Is samen met Blaudzun wel de ultieme provinciaal-uit-miniscuul-dorp-verhuist-naar-de-grote-stad-en-meet-zich-een-ultiem-hipster-uiterlijk-inclusief-bril-en-kekke-gezichtsbeharing-aan-en-laat-te-pas-en-te-onpas-weten-welk-hip-obscuur-indiebandje-hij-nu-weer-heeft-gevonden-muziek.
Niet heel veelquote:Op donderdag 10 december 2020 09:38 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Is er überhaupt muziek van na 2000 waar je wel fan van bent?
Ik heb alle varianten geprobeerdquote:Op donderdag 10 december 2020 10:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je moet de juiste titels invullen.
Dat is gewoon een Arcade Fire kloon ja.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:19 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd maar Blaudzun is totaal wat anders.
Ik weet dat de muziek totaal anders is, maar bedient grotendeels dezelfde populatie imho.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:19 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd maar Blaudzun is totaal wat anders.
wtf jaaaaaaa toch een top 100 plaat erbijquote:Op donderdag 10 december 2020 10:19 schreef BasBasBas2 het volgende:
The Gathering - Strange Machines
quote:Op donderdag 10 december 2020 10:19 schreef BasBasBas2 het volgende:
Marco Borsato, Davina Michelle & Armin van Buuren - Hoe het danst
Hierover gesproken:quote:Op donderdag 10 december 2020 10:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is gewoon een Arcade Fire kloon ja.
quote:
Oké professor Bugno.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:20 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ik weet dat de muziek totaal anders is, maar bedient grotendeels dezelfde populatie imho.
Juichen.gifquote:Op donderdag 10 december 2020 10:18 schreef TheVulture het volgende:
Loreen en Euphoria hebben wederom overleefd... mijn ESF-hart is blij
Alt-J is moderne triphop, dat is een totaal andere populatie. Straks ga je nog zeggen dat Radiohead en Portishead dezelfde populatie bedienen.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:20 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ik weet dat de muziek totaal anders is, maar bedient grotendeels dezelfde populatie imho.
True... en dat staan de goden er nog steeds maar één keertje inquote:
Ik neem aan dat alles uit de keuzelijst er in zit.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:25 schreef Cassa95 het volgende:
Als de site niet lekker werkt (zoals bij Rebellion (Lies) betekent dat dat ze het nummer niet in de gifjes-uitkomst database hebben gezet.
Rebellion (Lies) stond niet in de keuzelijstquote:Op donderdag 10 december 2020 10:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik neem aan dat alles uit de keuzelijst er in zit.
Dan schrijf ik hem af.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Rebellion (Lies) stond niet in de keuzelijst
Nou dat is niet echt een verrijking van de lijst.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:30 schreef Cassa95 het volgende:
Tussenstand nieuw:
Arctic Monkeys - Why’d you only call me when you high
Billie Eilish - Everything I Wanted
Bruce Springsteen - Jersey Girl
Coldplay - Everyday Life
Di-rect - Devil Don't Care
Di-rect - Soldier On
Dolly dots - Love me just a little bit more
Dua Lipa - Don't Start Now
Hall and Oates - Maneater
Harry Styles - Adore You
Harry Styles - Watermelon Sugar
Kendrick Lamar - King Kunta
Kraftwerk - The Model
Krezip - Lost Without You
Lewis Capaldi - Before You Go
Maan - Ze huilt maar ze lacht
Master KG - Jerusalema
Normaal - Eenvoudige boerenlul
Nothing But Thieves - Impossible
Notorious BIG - Hypnotize
Opus - Life is Live
Post Malone - Circles
Pulp - Common People
Racoon - De Echte Vent
Racoon - Het Is Al Laat Toch
Radiohead - Exit (music) for a film
The Weeknd - Blinding Lights
The Weeknd - I Feel it Coming
En Tino Martin staat er ook in. Joepiejee.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:31 schreef pipster het volgende:
[..]
Nou dat is niet echt een verrijking van de lijst.
quote:Op donderdag 10 december 2020 10:31 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
En Tino Martin staat er ook in. Joepiejee.
Ik wacht op een pakketje dat vanmiddag pas komt en tot dan kan ik niet echt iets.quote:
Die van Panic is een leuke nieuwe binnenkomer. Emo-zijn-in-2013-genot, waar blijven MCR en Fall Out Boy?quote:Op donderdag 10 december 2020 10:38 schreef BasBasBas2 het volgende:
Avicii ft. Chris Martin - Heaven
Coldplay - Everyday Life
Direct - Devil Don't Care
Direct - Soldier On
Dolly dots - love me just a little bit more
Dua Lipa - Don’t Start Now
Eddie Vedder - Guaranteed
Ed Sheeran & Justin Bieber - I Don’t Care
Ed Sheeran ft. Khalid - Beautiful People
Harry Styles - Adore You
Kensington - What Lies Ahead
Khruangbin ft. Leon Bridges - Texas Sun
Kraftwerk - The Model
Master KG - Jerusalema
Miss Montreal - Een stap terug
Opus - Life is Live
Panic! at the Disco - I Write Sins not Tragedies
Post Malone - Circles
Pulp - common people
Racoon - De Echte Vent
Racoon - Het is al laat toch
Radiohead - Exit music (for a film)
Rammstein - Amerika
Tino Martin - Zij weet het
U2 - One Tree Hill
Van Halen - Hot for Teacher
Ik vind het gemiddelde tot nu toe net iets hoger dan in 2019. Maar dat kan nog veranderen natuurlijk.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Paar leuke liedjes die erin komen maar toch ook weer een hele sloot meuk
Stond die er niet al in vorig jaar?quote:Op donderdag 10 december 2020 10:45 schreef Fred_B het volgende:
Luv U More van DJ Paul Elstak komt ook eindelijk de lijst binnen.
👍quote:Op donderdag 10 december 2020 10:45 schreef Fred_B het volgende:
Luv U More van DJ Paul Elstak komt ook eindelijk de lijst binnen.
Misschien kunnen we volgend jaar het hele nieuwe album als één nummer inzenden.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:44 schreef Slobeend het volgende:
Khruangbin in de Top 2000, jeetje.
Je hebt gelijk inderdaad. Nederland is een smaakvoller land dan ik dacht.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Stond die er niet al in vorig jaar?
Na 21 jaar wel een momentjequote:Op donderdag 10 december 2020 10:47 schreef Fred_B het volgende:
Het tijdperk Cliff Richard is voorbij. Living Doll is eruit.
Does anybody know where the toilets are?quote:Op donderdag 10 december 2020 10:47 schreef Fred_B het volgende:
Tsja. Z'n originele fanbase luistert naar Radio 5 of is dood, en sinds Gerard Ekdom z'n zakken aan het vullen is bij John de Mol, caret niemand echt meer om Living Doll.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:47 schreef Fred_B het volgende:
Toch wel een ding aangezien de beste man meer dan 20 verschillende nummers in de lijst heeft gehad volgens mij..quote:Op donderdag 10 december 2020 10:50 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Tsja. Z'n originele fanbase luistert naar Radio 5 of is dood, en sinds Gerard Ekdom z'n zakken aan het vullen is bij John de Mol, caret niemand echt meer om Living Doll.
Zonde.quote:
Dan had ik liever die behouden en Jersey Girl weg.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:57 schreef Scorpion_17 het volgende:
Foo Fighters beginnen met 10 noteringen ook wel grootgrutters te worden.
Waarom Springsteen er nog een notering bij moest krijgen (zeg ik als Springsteen-fan) snap ik niet. Hij raakt met Meeting Across the River wel zn mooiste kwijt
"Nederland is een smakeloos landje."quote:Op donderdag 10 december 2020 10:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Homburg en MacArthur Park er inderdaad niet meer in.
Cliff's head!quote:Op donderdag 10 december 2020 10:47 schreef Fred_B het volgende:
Ai. Da's (zeker in het eerste geval) wel een gemis.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Homburg en MacArthur Park er inderdaad niet meer in.
Allebei sowieso, zie ze ook niet meer terugkomen want wie begint er nou een stemactie voor MacArthur Park?quote:Op donderdag 10 december 2020 11:00 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ai. Da's (zeker in het eerste geval) wel een gemis.
Godverquote:Op donderdag 10 december 2020 10:59 schreef Gretzl het volgende:
Wederom staat die afgrijselijke coverversie van Dancing on My Own er wel in en het origineel van Robyn niet![]()
![]()
Oeh, een van de lekkerder Top 40platen van de afgelopen jarenquote:Op donderdag 10 december 2020 11:01 schreef Cassa95 het volgende:
Update totaal, tijd om te kijken naar de nieuwen op de keuzelijst:
Abba - Summer Night City
Alanis Morissette - Thank U
Al Green - Let's Stay Together
Coldplay - Everyday Life
Creed - With Arms Wide Open
Di-rect - Devil Don't Care
Di-rect - Soldier On
Dolly dots - Love me just a little bit more
Dua Lipa - Don't Start Now
Eros Ramazotti - Se Bastasse Una Canzone
Foo Fighters - My Hero (Live)
Guana Apes - Open Your Eyes
Guns N Roses - Civil War
Hall & Oates - I Can't Go For That (No Can Do)
Harry Styles - Adore You
Kate Bush - Babooshka
Kensickton - What Lies Ahead
Kiss - Detroit Rock City
Kraftwerk - The Model
Level 42 - Love Games
Lynyrd Skynyrd - Simple Man
Master KG - Jerusalema
Miss Montreal - Door De Wind
Miss Montreal - Een Stap Terug
Niall Horan - Nice to Meet ya
Niall Horan - This Town
Norah Jones - Come Away With Me
Opus - Life is Live
Post Malone - Circles
Pulp - Common People
Racoon - De Echte Vent
Racoon - Het Is Al Laat Toch
Radiohead - Exit (music) for a film
Rammstein - Amerika
Randy Crawford - One day I'll Fly Away
Shawn Mendes & Camila Cabello - Senorita
Shirley Bassey - This Is My Life
Stevie Wonder - As
Tino Martin - Zij Weet Het
U2 - One Tree Hill
Van Halen - You Really Got Me
The Weeknd ft. Daft Punk - I Feel it Coming
Dat is het jammere inderdaad als dit soort liedjes eruit vallen. Eenmaal weg blijven ze weg.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Allebei sowieso, zie ze ook niet meer terugkomen want wie begint er nou een stemactie voor MacArthur Park?
extra versie vn Everlong ga ik niet missen maar govv, Bram Vermeulen, Ballroom Blitz, Daydream Believer. Ik wil terug naar een jaar of 6 geledenquote:Op donderdag 10 december 2020 11:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
1710 U2 Magnificent 2009
1715 Nielson Sexy Als Ik Dans 2014
1725 The Monkees Daydream Believer 1967
1731 The Beatles Back In The USSR 1968
1739 Coldplay Life In Technicolor II 2009
1742 Jim Croce I'll Have To Say I Love You In A Song 1974
1743 USA for Africa We Are The World 1985
1746 P!nk Beautiful Trauma 2017
1751 The Sweet The Ballroom Blitz 1973
1752 Foo Fighters Everlong (Acoustic) 1997
1756 Crosby, Stills, Nash & Young Carry On 1970
1759 Queen The Miracle 1989
1766 De Jeugd van Tegenwoordig Hollereer 2008
1774 Joe Bonamassa Dust Bowl 2011
1777 Bastille World Gone Mad 2017
1782 Bram Vermeulen De Wedstrijd 1991
1787 Queen The Invisible Man 1989
1788 Focus Sylvia 1972
1791 Kensington Done With It 2015
1792 Camila Cabello ft. Young Thug Havana 2017
1794 The Beatles For No One 1966
1797 U2 Sometimes You Can't Make It On Your Own 2004
Uitvallers 1701-1800
quote:Op donderdag 10 december 2020 11:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
1788 Focus Sylvia 1972
Uitvallers 1701-1800
Nice!quote:Op donderdag 10 december 2020 11:05 schreef Fred_B het volgende:
Lekker Op De Trekker (364) is weer uit de lijst verdwenen.
Monkees, Ballroom Blitz en Sylvia doen pijnquote:Op donderdag 10 december 2020 11:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
1710 U2 Magnificent 2009
1788 Focus Sylvia 1972
Uitvallers 1701-1800
Mee eens, maar ook wat meuk eruit.quote:
The Monkees is toch wel erg jammer. Ik heb er nog een paar keer op gestemd.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
1710 U2 Magnificent 2009
1788 Focus Sylvia 1972
Uitvallers 1701-1800
Zo dan! 😳quote:Op donderdag 10 december 2020 11:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
1710 U2 Magnificent 2009
1788 Focus Sylvia 1972
Uitvallers 1701-1800
For No One vind ik de mooiste van de Beatles.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:05 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Monkees, Ballroom Blitz en Sylvia doen pijn
De rest? Eh.
Zit wat in. A notering that should have lasted yearsquote:Op donderdag 10 december 2020 11:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
For No One vind ik de mooiste van de Beatles.
Élan (albumversie) staat er nog wel inquote:Op donderdag 10 december 2020 11:07 schreef Momo het volgende:
Zo te zien nog geen Porcupine Tree nummers, mooi dat The Gathering er wel in is gekomen![]()
Nightwish - Elan is eruit
Is dit een cover?quote:Op donderdag 10 december 2020 11:01 schreef Cassa95 het volgende:
Update totaal, tijd om te kijken naar de nieuwen op de keuzelijst:
Misschien moet je zoeken op Smithsquote:Op donderdag 10 december 2020 11:08 schreef Gretzl het volgende:
Zijn The Smiths nu werkelijk met alle noteringen uit de lijst gevallen, waaronder There Is a Light That Never Goes Out (#820)? Kan dat bijna niet geloven eigenlijk...
Ohja het streepjequote:Op donderdag 10 december 2020 11:08 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Élan (albumversie) staat er nog wel in
Als je "the" weglaat staan ze er gewoon nog inquote:Op donderdag 10 december 2020 11:08 schreef Gretzl het volgende:
Zijn The Smiths nu werkelijk met alle noteringen uit de lijst gevallen, waaronder There Is a Light That Never Goes Out (#820)? Kan dat bijna niet geloven eigenlijk...
De nummer 1 van de snob 2000 van vorig jaar staat er niet inquote:Op donderdag 10 december 2020 11:07 schreef Momo het volgende:
Zo te zien nog geen Porcupine Tree nummers, mooi dat The Gathering er wel in is gekomen![]()
Nightwish - Elan is eruit
Ben benieuwd waar De Keerl zal eindigen nu.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
Daniel Lohues met Op t Platteland is er na een jaar aanwezigheid tussen plek 400 en 500 ook weer uit. Lekker voor die boeren
Mogen deze terug ipv 2 x Raccoon?quote:Op donderdag 10 december 2020 11:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
1788 Focus Sylvia 1972
Dus nu in geen van de lijsten. Tijd voor een Snobtop 2000.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:09 schreef DarkSonic2 het volgende:
[..]
De nummer 1 van de snob 2000 van vorig jaar staat er niet in
3-cijferige daling aldus Stasse maandag. Dus dan zou ie nog net wel of net niet in de top 1000 kunnen staan (of heel dik nog wel)quote:Op donderdag 10 december 2020 11:10 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar De Keerl zal eindigen nu.
Wat ik als ik je zeg dat Renee Klijn eruit ligt?quote:Op donderdag 10 december 2020 11:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ga ook ff verder met 1700-1601. Als iemand zich geroepen voelt om onderaan de lijst bezig te gaan heb je mijn zegen.
Als ze die in de keuzelijst zetten komt Arriving Somewhere But Not Here er echt wel in denk ik. Past ook nog wel in radio 2 muziek.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:09 schreef DarkSonic2 het volgende:
[..]
Haha ja, ben er nu ook achter.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Misschien moet je zoeken op Smiths
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op donderdag 10 december 2020 11:11 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Wat ik als ik je zeg dat Renee Klijn eruit ligt?
Zijn er überhaupt oud-snobbers gepromoveerd naar de T2000, op Exit Music na?quote:Op donderdag 10 december 2020 11:09 schreef DarkSonic2 het volgende:
[..]
King Kunta neem ik aan? Strange Machines?quote:Op donderdag 10 december 2020 11:12 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zijn er überhaupt oud-snobbers gepromoveerd naar de T2000, op Exit Music na?
In de V500 staat ie op #6 en in de MuMeLadder op #431. Beide lijsten worden ook elk jaar uitgezonden op internet, maar die finaleweekenden zitten er al op.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:10 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dus nu in geen van de lijsten. Tijd voor een Snobtop 2000.
Hoop heel prima nieuwe noteringen hoorquote:Op donderdag 10 december 2020 11:05 schreef BasBasBas2 het volgende:
Al Green - Let’s stay Together
Bill Withers - Lean on Me
Guns N Roses - Civil War
Hall and Oates - I Can’t Go for that
Opus - Life is Live
Pearl Jam - Better Man
Pulp - common people
Shirley Bassey - This is my life
Goodbeyequote:Op donderdag 10 december 2020 11:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
No Good in Goodbye eruit, kunnen we nooit meer klagen dat het een Ordinary World-ripoff is.
Als je naar heel de geschiedenis van de Snob kijkt tientallen. Afgelopen jaar, 3 of 4.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:12 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zijn er überhaupt oud-snobbers gepromoveerd naar de T2000, op Exit Music na?
Hun cover van Smash Mouth zal er nog wel in staan?quote:
Het zouden er waarschijnlijk elk jaar +10 zijn als Radio 2 het fatsoen neemt om alternatieve nummers waar veel op wordt gestemd in de vrije keuze automatisch het jaar erop in de keuzelijst zou plaatsen. Zie King Kunta, Strange Machines en Exit Music.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:16 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Als je naar heel de geschiedenis van de Snob kijkt tientallen. Afgelopen jaar, 3 of 4.
Sinds ze de vaste verhouding keuzelijst/vrije keuze hebben losgelaten stem ik alleen maar meer op nummers van de keuzelijst en ik ben vast niet de enige.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het zouden er waarschijnlijk elk jaar +10 zijn als Radio 2 het fatsoen neemt om alternatieve nummers waar veel op wordt gestemd in de vrije keuze automatisch het jaar erop in de keuzelijst zou plaatsen. Zie King Kunta, Strange Machines en Exit Music.
Ik blijf het elk jaar herhalen: de samenstelling van de lijst wordt teveel bepaald door de nieuwkomers op de keuzelijst. Radio 2 weet dit dondersgoed en ze het lijken het allemaal prima te vinden.
Let eens op je enters aubquote:Op donderdag 10 december 2020 11:23 schreef BasBasBas2 het volgende:
Deze zijn nieuw?quote:Op donderdag 10 december 2020 11:23 schreef BasBasBas2 het volgende:
Bill Withers - Lean on Me
Bruce Springsteen - Racing in the Street
Coldplay - Everyday Life
Creed - With Arms Wide Open
Danny Vera - The Devil’s Son
Danny Vera - The Weight
Davina Michelle - Skyward
Direct - Devil Don't Care
Direct - Inside My Head
Direct - This Is Who We Are
Direct - Soldier On
Dua Lipa - Don’t Start Now
Foo Fighters - My Hero (Live)
Guns N Roses - Civil War
Hall and Oates - I Can’t Go for that
Harry Styles - Adore You
- What Lies Ahead
Kiss - Detroit Rock City
Kraftwerk - The Model
Lenny Kravitz - Always on the Run
Lynyrd Skynyrd - Simple Man
Master KG - Jerusalema
Miss Montreal - Door de wind
Miss Montreal - Een stap terug
Niall Horan - Nice to Meet ya
Norah Jones - Come Away with Me
Opus - Life is Live
Pearl Jam - Better Man
Post Malone - Circles
Pulp - common people
Racoon - De Echte Vent
Racoon - Het is al laat toch
Rammstein - Amerika
Shirley Bassey - This is my life
Tino Martin - Zij weet het
U2 - One Tree Hill
Van Halen - Panama
Ja lopen 2 lijsten door elkaar. Deze lijst is niet volledig. Oa Randy Crawford staat er niet opquote:Op donderdag 10 december 2020 11:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Deze zijn nieuw?
The Gathering - Strange Machines mmag er bij
Jawel. Dr. Dre doet ook mee.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:26 schreef pipster het volgende:
California Love van 2pac
STAAT ER NIET IN
Ah ok, had hem gewoon uit de lijst van 2019 overgenomen. Moeten ze het daar ook eens goed zetten.quote:
Héél goed getimede dodenbonusquote:Op donderdag 10 december 2020 11:28 schreef PippenScottie het volgende:
Ik denk dat het Maradona-effect mijn favoriete effect is van deze top 2000
Ik kan hier prima mee levenquote:Op donderdag 10 december 2020 11:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Queen is aan het sterven. I'm Going Slightly Mad eruit vanaf 1644.
De overwinning van Danny is dus ook ten dele toe te schrijven aan een duidelijke terugval van de Queen-hype.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |