SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
@Cassa95 onderzocht: Veranderingen in de Keuzelijst
quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:07 schreef peaceman het volgende:
Goed.. een eerste indicatie. Met de 4911 stemmen zijn er maar liefst 1323 afzonderlijke artiesten genoemd. Hierbij moet aangetekend worden dat een enkeling met en zonder gezelschap genoemd is. Daar waar sprake was van dezelfde titel met verschillende schrijfwijzen van de artiesten heb ik die zoveel mogelijk gecorrigeerd. Prince is dan weer wel met en zonder zijn Revolution te vinden. Uiteraard betreft dit dan andere nummers.
De top 25 (rest staat in de spoiler)
1 Radiohead 59
2 Queen 55
3 Fleetwood Mac 49
4 Beatles 48
5 Muse 48
6 Pink Floyd 47
7 David Bowie 42
8 Deep Purple 36
9 Dire Straits 36
10 Metallica 34
11 R.E.M. 33
12 Led Zeppelin 32
13 Simon & Garfunkel 32
14 Arctic Monkeys 31
15 Rolling Stones 30
16 War On Drugs 30
17 Pearl Jam 29
18 Killers 28
19 Nirvana 28
20 Bruce Springsteen 27
21 Arcade Fire 26
22 Cure 25
23 Editors 24
24 Michael Kiwanuka 24
25 Smiths 24De einduitslag van de nummers verwacht ik morgenavond te hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In hoeverre dit wat zegt over de nummers is af te wachten....![]()
Daar kom ik later op terug.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html
Die is niet van Soft Cell maar van China Crisis.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:07 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Zal nu de Top 2000 9 uur langer duurt ook deze extended versie van Tainted Love inclusief Supremescovergenot worden gedraaid? #wishfulthinking
Dan zou Sergeant Pepper ook met With a Little Help from my Friends erbij gedraaid moeten worden. Ik ben voor.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:07 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Zal nu de Top 2000 9 uur langer duurt ook deze extended versie van Tainted Love inclusief Supremescovergenot worden gedraaid? #wishfulthinking
... waardoor-ie dus soberso niet gedraaid gaat worden ...quote:Op woensdag 9 december 2020 11:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die is niet van Soft Cell maar van China Crisis.
Volgens mij begrijp je de grap nietquote:Op woensdag 9 december 2020 11:32 schreef Kopiko het volgende:
[..]
... waardoor-ie dus soberso niet gedraaid gaat worden ...
Mooi werk @peaceman . Hoort wmb in de OP!quote:Op woensdag 9 december 2020 10:28 schreef peaceman het volgende:
Voor wie het nog niet gelezen had.
[..]
De einduitslag van de nummers verwacht ik morgenavond te hebben.
Kloptquote:Op woensdag 9 december 2020 11:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je de grap niet
Ik ging even kijken, die re-entry was ook alweer van 2017. Valt me best tegen dat dat liedje er alweer 2 jaar niet in staat en ik verwacht dat we voor 3 gaan, al vind ik het ook weer geen ge-ni-aal nummer.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je de grap niet
Prima sub top 2000-nummerquote:Op woensdag 9 december 2020 11:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ging even kijken, die re-entry was ook alweer van 2017. Valt me best tegen dat dat liedje er alweer 2 jaar niet in staat en ik verwacht dat we voor 3 gaan, al vind ik het ook weer geen ge-ni-aal nummer.
Toch heeft ie er juist in die jaren altijd wel in gestaan. Bij de subtop2000 denk ik altijd als eerst aan King - Love & Pride, die kwam daar echt jaarlijks langs volgens mijquote:Op woensdag 9 december 2020 11:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Prima sub top 2000-nummer
Fraai overzicht.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:28 schreef peaceman het volgende:
Voor wie het nog niet gelezen had.
[..]
De einduitslag van de nummers verwacht ik morgenavond te hebben.
China Crisis is ook New wave genot, dus mag uiteraard ook gedraaid wordenquote:Op woensdag 9 december 2020 11:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die is niet van Soft Cell maar van China Crisis.
Daar wordt die plaat ook alleen maar beter op!quote:Op woensdag 9 december 2020 11:19 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Dan zou Sergeant Pepper ook met With a Little Help from my Friends erbij gedraaid moeten worden. Ik ben voor.
Voor mij was/is dat altijd Karma Chameleon. Leuk dat dat dat nummer de laatste jaren met regelmaat bij de bovenste 2000 staatquote:Op woensdag 9 december 2020 11:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toch heeft ie er juist in die jaren altijd wel in gestaan. Bij de subtop2000 denk ik altijd als eerst aan King - Love & Pride, die kwam daar echt jaarlijks langs volgens mij
Break My Stridequote:Op woensdag 9 december 2020 12:15 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Voor mij was/is dat altijd Karma Chameleon. Leuk dat dat dat nummer de laatste jaren met regelmaat bij de bovenste 2000 staat
Stiekem mogen 80s-dingen als Nik Kershaw, Break My Stride en Kyrie van Mr. Mister die in de eerste jaren in de lijst stonden wel weer terug! Als Hall en Oates het kunnen, geeft het hoop.
The never ending storyquote:Op woensdag 9 december 2020 12:15 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Voor mij was/is dat altijd Karma Chameleon. Leuk dat dat dat nummer de laatste jaren met regelmaat bij de bovenste 2000 staat
Stiekem mogen 80s-dingen als Nik Kershaw, Break My Stride en Kyrie van Mr. Mister die in de eerste jaren in de lijst stonden wel weer terug! Als Hall en Oates het kunnen, geeft het hoop.
Dat is ook weer zo.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind dat er eigenlijk wel genoeg 80s in de lijst staatZeker Mr Mister hoeft er van mij niet in.
Zeker bij die wat vrolijkere liedjes vind ik het vaak moeilijker om in te schatten hoeveel potentie ze hebben in de lijst. Van meer recente datum had ik bij bijvoorbeeld Call Me Maybe, Moves Like Jagger of het repertoire van Mika in het jaar van binnenkomst wel verwacht dat ze er nu nog wel in zouden staan, maar die waren vrij snel weer weg.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:15 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ik was net te laat met het aanmaken (en daarna aanpassen)quote:
Dit is voor mij de enige manier om bij te blijven wat tegenwoordig (de afgelopen tien jaar give or take) populaire muziek is.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik vind vooral dat er wat minder 2010s in de lijst mag. Dan voornamelijk de compleet inwisselbare meuk uit die jaren die maar klakkeloos in de lijst verdwijnt om 2/3 jaar later weer weg te gaan
Despacito mag er vooral wel uit..quote:Op woensdag 9 december 2020 12:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik vind vooral dat er wat minder 2010s in de lijst mag. Dan voornamelijk de compleet inwisselbare meuk uit die jaren die maar klakkeloos in de lijst verdwijnt om 2/3 jaar later weer weg te gaan
Op zich is het niet gek dat de 2010s bijna net zo goed is vertegenwoordigd als de andere decennia nu het voorbij is. Er is ook de afgelopen 10 jaar hele goede muziek gemaakt. Maar het aandeel nummers wat er binnen een paar jaar weer uit valt is inderdaad te groot.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
Dit had zomaar van mij kunnen komenquote:Op woensdag 9 december 2020 12:34 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit is voor mij de enige manier om bij te blijven wat tegenwoordig (de afgelopen tien jaar give or take) populaire muziek is.
Not even joking.
Oops, was ik nog vergeten te doen, aangepast.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind dat er eigenlijk wel genoeg 80s in de lijst staatZeker Mr Mister hoeft er van mij niet in.
Dat Mika zo vergeten is vind ik wel echt heel opvallend ja. Duffy eenzelfde verhaal.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zeker bij die wat vrolijkere liedjes vind ik het vaak moeilijker om in te schatten hoeveel potentie ze hebben in de lijst. Van meer recente datum had ik bij bijvoorbeeld Call Me Maybe, Moves Like Jagger of het repertoire van Mika in het jaar van binnenkomst wel verwacht dat ze er nu nog wel in zouden staan, maar die waren vrij snel weer weg.
Staat Gangam Style er nog in?quote:Op woensdag 9 december 2020 12:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zeker bij die wat vrolijkere liedjes vind ik het vaak moeilijker om in te schatten hoeveel potentie ze hebben in de lijst. Van meer recente datum had ik bij bijvoorbeeld Call Me Maybe, Moves Like Jagger of het repertoire van Mika in het jaar van binnenkomst wel verwacht dat ze er nu nog wel in zouden staan, maar die waren vrij snel weer weg.
al lang niet meer. na 2 of 3 jaar er weer uit gegaan.quote:
Duffy staat tenminste nog in de keuzelijst, maar ze redde mijn lijstje net niet.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat Mika zo vergeten is vind ik wel echt heel opvallend ja. Duffy eenzelfde verhaal.
Staat Grace Kelly niet in de keuzelijst? Dat vind ik wel vrij bizar, het is niet alsof dat niet op 2 past.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Duffy staat tenminste nog in de keuzelijst, maar ze redde mijn lijstje net niet.
Jawel, plus nog 3.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Staat Grace Kelly niet in de keuzelijst? Dat vind ik wel vrij bizar, het is niet alsof dat niet op 2 past.
nah, enige waar die goed voor was was voor mn jaarlijkse scrobble uit Zuid-Koreaquote:
Duffy is ook opvallend inderdaad. Toch muziek die enige tijd in de bovenste helft van de lijst heeft gestaan, en opeens verdween.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat Mika zo vergeten is vind ik wel echt heel opvallend ja. Duffy eenzelfde verhaal.
Duffy verdween zelf ook.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Duffy is ook opvallend inderdaad. Toch muziek die enige tijd in de bovenste helft van de lijst heeft gestaan, en opeens verdween.
Ze maakt al jaren geen nieuwe muziek meer. Daardoor zak je ook een beetje weg.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Duffy is ook opvallend inderdaad. Toch muziek die enige tijd in de bovenste helft van de lijst heeft gestaan, en opeens verdween.
maakte dit jaar nog een prachtige cover van Chandelier:quote:Op woensdag 9 december 2020 13:35 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Jammer dat Damien Rice sinds een jaar of 5 ook van de aardbodem verdwenen lijkt. Zijn noteringen kelderen de laatste jaren ook als een baksteen
Die heb ik na wat gegoogle nu ook net opstaan toevallig. Lekker covertjequote:Op woensdag 9 december 2020 13:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
maakte dit jaar nog een prachtige cover van Chandelier:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |