abonnement Unibet Coolblue
pi_196594138
O+ Klets hier verder over Sinterklaas, gourmetten en kittens. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+

Een hart onder de riem voor iedereen die in quarantaine is!
pi_196594153
Ik heb me ingehouden bij het kiezen van een topictitel....

Verder over piemels.
  maandag 7 december 2020 @ 08:52:31 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_196594201
Ik heb wel ooit gedate met een man met een hele kleine piemel en ik vind het zo lullig van mezelf maar ik vond er echt niks aan.
Nu was het sowieso al geen geweldige match hoor, dat zal ook meespelen, en hij beet een keer in mijn piemeltje tijdens de daad :X maar ik heb toch liever een gemiddeld formaat :')
disclaimer
pi_196594221
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 08:52 schreef SQ het volgende:
Ik heb wel ooit gedate met een man met een hele kleine piemel en ik vind het zo lullig van mezelf maar ik vond er echt niks aan.
Nu was het sowieso al geen geweldige match hoor, dat zal ook meespelen, en hij beet een keer in mijn piemeltje tijdens de daad :X maar ik heb toch liever een gemiddeld formaat :')
Zijn we n.a.v jouw vroegere piemel-surprise via een omweg toch weer terug bij piemels gekomen :P
  maandag 7 december 2020 @ 08:56:00 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_196594233
Ja ach, het is weer eens wat anders dan de was :7
disclaimer
pi_196594254
@exode mijn moeder werkt als docent op een middelbare school en daar begint het ook de spuigaten uit te lopen met besmettingen. Zowel docenten als leerlingen. Mijn moeder doet super haar best om afstand te houden, werkt met mondkapje op, maar er is geen houden aan.
Dan vraag ik me wel weer af waarom die niet dicht gaan.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196594262
piemels *O*

Doen we ook nog besneden/onbesneden discourse?
  maandag 7 december 2020 @ 09:01:45 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_196594280
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 08:59 schreef lunapuella het volgende:
piemels *O*

Doen we ook nog besneden/onbesneden discourse?
Ik heb nog nooit een besneden exemplaar gehad :@
En ik ben geen heilige :')
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 7 december 2020 @ 09:15:30 #9
269689 crew  Viv
pi_196594471
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 08:52 schreef SQ het volgende:
Ik heb wel ooit gedate met een man met een hele kleine piemel en ik vind het zo lullig
:+
quote:
hij beet een keer in mijn piemeltje tijdens de daad :X
Heeft Mauw dus toch gelijk. 8-)
pi_196594521
Piemels *O*

Mijn kind is ook in de piemelfase, echt knap hoe je in elke zin het woord piemel kan verwerken :')
pi_196594568
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 09:01 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een besneden exemplaar gehad :@
En ik ben geen heilige :')
Ach, ik heb maar 3 mannen ‘gehad’ en daar zat 1 besneden exemplaar tussen.
Net wie je date. :P
Afkomst ga ik uiteraard niet benoemen anders krijgen we dát weer. :+
  maandag 7 december 2020 @ 09:34:31 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_196594704
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 09:19 schreef Butterflower het volgende:
Piemels *O*

Mijn kind is ook in de piemelfase, echt knap hoe je in elke zin het woord piemel kan verwerken :')
En het is niet eens een jongen :D O+
disclaimer
  maandag 7 december 2020 @ 10:03:23 #13
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196595023
In Amerika zijn juist zowat alle mannen besneden heb ik begrepen. Daar is het bijzonder als je het niet bent. Terwijl het hier echt alleen bij bepaalde geloven voorkomt. En het gros dus onbesneden is.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 7 december 2020 @ 10:07:23 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196595075
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 09:01 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een besneden exemplaar gehad :@
En ik ben geen heilige :')
Een besneden exemplaar tegenkomen is in NL ook wat lastiger, hier hebben we niet van die bizarre gewoontes die hier geen nut hebben itt de VS bijvoorbeeld, waar hele volksstammen denken dat het "hoort" of "beter is", ook mensen die dat niet op basis van religieuze leefregels van 2.500 jaar geleden in de woestijn doen.

Tenzij om medische redenen uiteraard, maar dat komt vrij weinig voor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 7 december 2020 @ 10:11:19 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196595129
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:03 schreef laziness het volgende:
In Amerika zijn juist zowat alle mannen besneden heb ik begrepen. Daar is het bijzonder als je het niet bent. Terwijl het hier echt alleen bij bepaalde geloven voorkomt. En het gros dus onbesneden is.
Klopt, het slaat echt totaal nergens op.

Het zou me niet eens verbazen als dat is onder invloed van veel joodse artsen, en dan niet zozeer dat ze het aanbevelen maar meer in de trant van "als de dokter het bij zijn eigen zoon laat doen dan zal het wel goed zijn".

Want zo discrimineren we dan ook wel weer de laatste eeuw: je wilt in de VS graag een joodse arts, want joodse artsen zijn goede artsen.

Het zal wel racistisch zijn, maar zo wordt er gedacht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196595174
volgens mij komt om medische redenen nog best vaak voor.. ik ken tenminste 2 mannen waarbij dat zo is..(en voor de meesten is dat best persoonlijk en roep je dat niet zo rond dus waarschijnlijk ken ik ook nog wel mannen waarvan ik dat niet weet)
pi_196595214
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:14 schreef watmoetikkiezen het volgende:
volgens mij komt om medische redenen nog best vaak voor.. ik ken tenminste 2 mannen waarbij dat zo is..(en voor de meesten is dat best persoonlijk en roep je dat niet zo rond dus waarschijnlijk ken ik ook nog wel mannen waarvan ik dat niet weet)
Ik ken er ook wel een paar waaronder mijn eigen echtgenoot.
pi_196595230
Een neefje van mij had iets met zijn piemeltje waardoor hij ook besneden moest worden.
Toen was hij ook nog maar een jaar of 2.
pi_196595231
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:14 schreef watmoetikkiezen het volgende:
volgens mij komt om medische redenen nog best vaak voor.. ik ken tenminste 2 mannen waarbij dat zo is..(en voor de meesten is dat best persoonlijk en roep je dat niet zo rond dus waarschijnlijk ken ik ook nog wel mannen waarvan ik dat niet weet)
Idd! Ik ken er anderhalf, waarbij die halve mijn eigen zoon is, en de hele zijn vader :D Bij zoon was het niet nodig, maar kreeg een ander soort operatie, waarbij ze de boel wijder hebben gemaakt. Zo was besnijdenis niet nodig :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_196595251
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 10:18 schreef vencodark het volgende:
Een neefje van mij had iets met zijn piemeltje waardoor hij ook besneden moest worden.
Toen was hij ook nog maar een jaar of 2.
Mijn neefjes ook, hypospadie (daar hoeft het niet altijd bij maar in hun geval wel)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196595264
En weer een mail van een juf die positief is getest....
Ik geloof dat ons dorp een brandhaard is, 2 verpleeghuizen hebben ook een uitbraak van tientallen bewoners en zorgpersoneel.

Ik stel me maar in op een jongen die 4 weken thuis is, aansluitend op de Kerstvakantie.
pi_196595267
Toch nog een piemelopsomming! :+ _O-

Oef, Exode, dat is wel even omschakelen weer -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196595273
Gaat rap daar, exode
pi_196595293
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:20 schreef exode het volgende:
En weer een mail van een juf die positief is getest....
Ik geloof dat ons dorp een brandhaard is, 2 verpleeghuizen hebben ook een uitbraak van tientallen bewoners en zorgpersoneel.

Ik stel me maar in op een jongen die 4 weken thuis is, aansluitend op de Kerstvakantie.
Als ze niet alsnog die kerstvakantie verlengen. :X
pi_196595305
De teller staat op 6 leerkrachten en 7 leerlingen. Nog steeds allemaal bovenbouw overigens.

Ja @vencodark dan is ie zelfs 5 weken thuis.......pffff
pi_196595310
Om maar eens een ander onderwerp op te brengen: Ik zou graag vaker foto's willen adrukken vanaf m'n telefoon. Het liefst zonder dat ik eraan moet denken, maar dat bijvoorbeeld elke maand/kwartaal alle favoriete foto's die ik gemaakt heb automatisch worden afgedrukt en naar me opgestuurd. Anders vergeet ik het toch. Kent er iemand een service die dit doet?
pi_196595323
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:20 schreef exode het volgende:
En weer een mail van een juf die positief is getest....
Ik geloof dat ons dorp een brandhaard is, 2 verpleeghuizen hebben ook een uitbraak van tientallen bewoners en zorgpersoneel.

Ik stel me maar in op een jongen die 4 weken thuis is, aansluitend op de Kerstvakantie.
He jakkes...
Hier lijken de cijfers niet zo heel hoog op het moment, hopelijk blijft dat zo.
We krijgen van de middelbare school om de week een update en dan is het steeds 1 of 2 klassen thuis en een paar docenten. Basisschool hoor ik helemaal niks van tot nog toe.
Ik weet dat 1 moeder van een klasgenoot van de jongste corona heeft gehad, maar dat werd ook niet gedeeld via school (kind had het zelf ook niet).

Ik voel er wel wat voor om na de kerstvakantie eerst maar eens 2 weken online les te geven, want als iederen lekker bij elkaar gaat zitten dan zou het mij niks verbazen als de boel weer flink toe gaat nemen na de kerst. Dan heb ik mijn kind liever thuis.
Maar dan geen vakantie, want dan blijven mensen elkaar opzoeken.

Gelukkig ben ik niet degene die zulke beslissingen hoeft te nemen... :{
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196595336
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Om maar eens een ander onderwerp op te brengen: Ik zou graag vaker foto's willen adrukken vanaf m'n telefoon. Het liefst zonder dat ik eraan moet denken, maar dat bijvoorbeeld elke maand/kwartaal alle favoriete foto's die ik gemaakt heb automatisch worden afgedrukt en naar me opgestuurd. Anders vergeet ik het toch. Kent er iemand een service die dit doet?
Ik geloof klikkie. Zelf geen ervaring mee, maar ik geloof dat er wel fokkers zijn die het gebruiken, dus wacht vooral even tot er iemand met een kortingscode komt zwaaien. ;)
pi_196595350
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Om maar eens een ander onderwerp op te brengen: Ik zou graag vaker foto's willen adrukken vanaf m'n telefoon. Het liefst zonder dat ik eraan moet denken, maar dat bijvoorbeeld elke maand/kwartaal alle favoriete foto's die ik gemaakt heb automatisch worden afgedrukt en naar me opgestuurd. Anders vergeet ik het toch. Kent er iemand een service die dit doet?
Volgens mij is er wel zoiets, of het helemaal automatisch gaat weet ik niet, maar ik heb een paar keer reclame voorbij zien komen van een of andere app die iets soortgelijks doet. Maar ik weet niet hoe die heet (schiet je dus nog niks mee op... ik ga even zoeken).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196595392
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:25 schreef Nijna het volgende:
Ik voel er wel wat voor om na de kerstvakantie eerst maar eens 2 weken online les te geven, want als iederen lekker bij elkaar gaat zitten dan zou het mij niks verbazen als de boel weer flink toe gaat nemen na de kerst. Dan heb ik mijn kind liever thuis.
Zou ik ook wel zien zitten maar dat gaat niet gebeuren. Het heeft teveel impact voor mensen die wel buitenshuis werken.
pi_196595397
Het is alleen zo jammer dat als de scholen online les moeten geven na de Kerstvakantie de mensen in het onderwijs dus in de Kerstvakantie alle voorbereidingen moeten doen....wij zijn die laatste week ook echt op vakantie. Dus ik geloof dat de kinderen uit mijn vriendin haar klas dan een beetje pech hebben.

Nuance: ze kunnen nu al veel online doen bij onverwachtse uitval uiteraard, veel staat al klaar. Maar echt lesgeven moet toch goed voorbereid worden. Online...
Als ze nou snel die beslissing nemen, kunnen de leerkrachten al veel voor de vakantie voorbereiden. Dan is het even flink door- en overwerken voor de vakantie maar dat is dan maar zo (spreek ik nu voor/namens mijn vriendin)
  maandag 7 december 2020 @ 10:30:04 #32
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196595400
Er zijn er heel veel opties volgens mij. Krijg op instagram daar vaak reclame van.
Maar die app weet niet welke je favorieten zijn dus je zal er wel iets van tijd in moeten stoppen gok ik.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196595412
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:29 schreef lily het volgende:

[..]

Zou ik ook wel zien zitten maar dat gaat niet gebeuren. Het heeft teveel impact voor mensen die wel buitenshuis werken.
Klopt...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 7 december 2020 @ 10:58:12 #34
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196595741
Let bij die apps vooral ook even op wat je weggeeft. Mijn moeder wilde zo'n abonnement waarbij je elke maand 45 'gratis' afdrukken krijgt, maar je geeft dan wel alle rechten van de foto's weg. Niet wat je wilt wat mij betreft...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 7 december 2020 @ 11:02:55 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196595789
M
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:29 schreef exode het volgende:
Het is alleen zo jammer dat als de scholen online les moeten geven na de Kerstvakantie de mensen in het onderwijs dus in de Kerstvakantie alle voorbereidingen moeten doen....wij zijn die laatste week ook echt op vakantie. Dus ik geloof dat de kinderen uit mijn vriendin haar klas dan een beetje pech hebben.

Nuance: ze kunnen nu al veel online doen bij onverwachtse uitval uiteraard, veel staat al klaar. Maar echt lesgeven moet toch goed voorbereid worden. Online...
Als ze nou snel die beslissing nemen, kunnen de leerkrachten al veel voor de vakantie voorbereiden. Dan is het even flink door- en overwerken voor de vakantie maar dat is dan maar zo (spreek ik nu voor/namens mijn vriendin)
Morgen. Maar ik las al dat het niet erg waarschijnlijk is.
KuikenGuppy
  maandag 7 december 2020 @ 11:28:50 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196596115
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 11:02 schreef Burdie het volgende:

[..]

Morgen. Maar ik las al dat het niet erg waarschijnlijk is.
Jammer, want de kerstvakantie een week verlengen zou waarschijnlijk een heel verstandige beslissing zijn.
Eventueel de week daarna nog online les, zodat de leerkrachten dat niet tijdens de echte kerstvakantie hoeven voorbereiden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196596234
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jammer, want de kerstvakantie een week verlengen zou waarschijnlijk een heel verstandige beslissing zijn.
Eventueel de week daarna nog online les, zodat de leerkrachten dat niet tijdens de echte kerstvakantie hoeven voorbereiden.
Dat lijkt me een goede optie.

Mijn basisschool kind heeft trouwens nog nooit online les gehad. Alleen mijn middelbare school kind.
pi_196596641
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:29 schreef exode het volgende:
Het is alleen zo jammer dat als de scholen online les moeten geven na de Kerstvakantie de mensen in het onderwijs dus in de Kerstvakantie alle voorbereidingen moeten doen....wij zijn die laatste week ook echt op vakantie. Dus ik geloof dat de kinderen uit mijn vriendin haar klas dan een beetje pech hebben.

Nuance: ze kunnen nu al veel online doen bij onverwachtse uitval uiteraard, veel staat al klaar. Maar echt lesgeven moet toch goed voorbereid worden. Online...
Als ze nou snel die beslissing nemen, kunnen de leerkrachten al veel voor de vakantie voorbereiden. Dan is het even flink door- en overwerken voor de vakantie maar dat is dan maar zo (spreek ik nu voor/namens mijn vriendin)
Maar even zonder oordeel een vraag: is het voorbereiden van online lessen meer werk dan klassikale lessen?
  maandag 7 december 2020 @ 12:09:56 #39
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196596818
Voor het kerstdiner op school vragen ze de kinderen om met een lichtje, kaarsje, lampion naar school te komen. Iemand een tip voor een fysieke winkel waar je een lampion kan kopen? Online zijn de totale kosten incl verzenden me te hoog voor 1x gebruiken.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 7 december 2020 @ 12:10:47 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_196596830
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:09 schreef laziness het volgende:
Voor het kerstdiner op school vragen ze de kinderen om met een lichtje, kaarsje, lampion naar school te komen. Iemand een tip voor een fysieke winkel waar je een lampion kan kopen? Online zijn de totale kosten incl verzenden me te hoog voor 1x gebruiken.
Blokker heeft dat meestal wel, en xenos ook.
disclaimer
pi_196596880
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:00 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Maar even zonder oordeel een vraag: is het voorbereiden van online lessen meer werk dan klassikale lessen?
Zeker, helemaal als je van tevoren moet zorgen dat alle kinderen de materialen hebben om thuis ook de verwerking te doen. Dan moet je dus voor de hele week weten wat er aan materialen (boeken, werkboeken, schriften, bladen) nodig is, dat klaarleggen en zorgen dat het gehaald kan worden. Zorgen dat elk kind de mogelijkheid heeft om online les te volgen (Chromebooks uitlenen met alle rompslomp eromheen) enz. :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196596883
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:09 schreef laziness het volgende:
Voor het kerstdiner op school vragen ze de kinderen om met een lichtje, kaarsje, lampion naar school te komen. Iemand een tip voor een fysieke winkel waar je een lampion kan kopen? Online zijn de totale kosten incl verzenden me te hoog voor 1x gebruiken.
Maken :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 7 december 2020 @ 12:18:12 #43
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196596929
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:14 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Maken :7
Ben gekke henkie niet voor een loopje van 400 meter :6

Xenos is hier overal verdwenen. Blokker dan maar. Thanks SQ ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196596948
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jammer, want de kerstvakantie een week verlengen zou waarschijnlijk een heel verstandige beslissing zijn.
Eventueel de week daarna nog online les, zodat de leerkrachten dat niet tijdens de echte kerstvakantie hoeven voorbereiden.
Maar als die docenten dan met hun eigen kinderen thuis lessen voor moeten bereiden, terwijl ze ook thuisonderwijs moeten geven. Dat lijkt me geen houdbare oplossing.
pi_196597395
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:00 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Maar even zonder oordeel een vraag: is het voorbereiden van online lessen meer werk dan klassikale lessen?
Wat Exode zegt.
Plus bijvoorbeeld een dictee. Normaal lees ik die hardop voor in de klas, geen voorbereiding voor nodig. Maar bij online lesgeven doen wij dat via een audio-opname of een filmpje. En die moeten gemaakt worden. Zeker voor de groepen 3 en 4 zal het voorbereiden erg intensief zijn. Instructiefilmpjes maken voor lijn 3 bijv. Normaal doe je dat klassikaal, nu moet je dat voorbereiden, filmen en online zetten. Zeker als de de ouders een beetje wil ontlasten, want ik snap heel goed dat die niet elke dag uitgebreid de tijd hebben om met hun kind thuis al het werk te gaan maken.

En als ze de scholen dicht doen, dan het liefst volgende week! Een week voor de kerstvakantie is iedereen toch wat moe, komt er minder binnen en onderwijskundig is dat een week waarin toch minder intensief lesgegeven wordt.
Voorbeeld: deze week ronden wij ons taalthema af. We starten volgende week geen nieuwe meer, maar na de vakantie. De uren die wij voor taal hebben staan gebruiken we dan voor bijv een kerstkaart maken en schrijven. En dat ook prima een opdracht zijn die je thuis kan doen.

Anyway, we gaan het zien dinsdag. Ik ben absoluut niet gerust op de weer stijgende cijfers :(
pi_196597441
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:00 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Maar even zonder oordeel een vraag: is het voorbereiden van online lessen meer werk dan klassikale lessen?
Ik zie het van de zijlijn en kan alleen maar ja zeggen. In de periode van de lockdown werkte mijn vriendin rond de 40 uur ipv 24. Ze is naast juf ook manager maar het was toch echt vooral lesgeven wat tijd kostte.
pi_196597503
Mijn vriendin heeft ook meerdere kinderen in de klas met autisme, daar maakt ze zich echt wel zorgen om. Die moeten intensief begeleid worden, ook in de klas, maar met online lesgeven nog meer. Ze ziet die kinderen het steeds lastiger krijgen en als die thuis komen te zitten, is dat erg vervelend.

Er is overigens om en rond school een hoop gezeik nu. Dat er geen noodopvang is....de BSO is op school dus die mogen helemaal niet open. Het is balen en gedoe maar dat gezeik levert natuurlijk helemaal niets op.
pi_196597521
quote:
12s.gif Op maandag 7 december 2020 12:18 schreef laziness het volgende:

[..]

Ben gekke henkie niet voor een loopje van 400 meter :6

Xenos is hier overal verdwenen. Blokker dan maar. Thanks SQ ^O^
Hahahahaha. :*
Zie DM ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196597626
oh, hier hadden ze dat opgelost door vrijwel geen les te geven..
Voor als het weer voorkomt dat een klas naar huis moet is ook al in de nieuwsbrief het programma beschreven: elke dag bloon (net zoveel werk als anders), 15 min rekentuin, half uur lezen, 20 redactiesommen e5 niveau redactiesommen.nl..voor de kinderen die willen words and birds... en verder hebben ze wat links naar proefjes, theater en freeks wilde wereld en wat andere dingen die je zou kunnen doen.. Pas vanaf week 2 komt er extra input vanaf school..
  maandag 7 december 2020 @ 13:01:29 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196597640
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:19 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Maar als die docenten dan met hun eigen kinderen thuis lessen voor moeten bereiden, terwijl ze ook thuisonderwijs moeten geven. Dat lijkt me geen houdbare oplossing.
Dat voorbereiden had ik dan in die extra week vakantie in gedachten, dus terwijl hun eigen kinderen ook vrij zijn, niet terwijl ze thuisonderwijs moeten hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196597666
maar een online dictee kun je toch ook gewoon live geven?

Hier was de herfstvakantie een week verlengd. In die week is gewoon helemaal geen les gegeven. Mij (als leek) lijkt me een week ook nog wel te doen om gelijkdelijk in te halen in de rest van het schooljaar...
  maandag 7 december 2020 @ 13:09:01 #52
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196597767
quote:
12s.gif Op maandag 7 december 2020 12:18 schreef laziness het volgende:

[..]

Ben gekke henkie niet voor een loopje van 400 meter :6

Xenos is hier overal verdwenen. Blokker dan maar. Thanks SQ ^O^
Ik vind het wel gek dat je alle ouders op zoek laat gaan naar lampionnen. Lekker massaal de winkels in :? .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 7 december 2020 @ 13:09:54 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196597776
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:49 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

En als ze de scholen dicht doen, dan het liefst volgende week! Een week voor de kerstvakantie is iedereen toch wat moe, komt er minder binnen en onderwijskundig is dat een week waarin toch minder intensief lesgegeven wordt.
Voorbeeld: deze week ronden wij ons taalthema af. We starten volgende week geen nieuwe meer, maar na de vakantie. De uren die wij voor taal hebben staan gebruiken we dan voor bijv een kerstkaart maken en schrijven. En dat ook prima een opdracht zijn die je thuis kan doen.

Anyway, we gaan het zien dinsdag. Ik ben absoluut niet gerust op de weer stijgende cijfers :(
Dat lijkt me ook een prima idee, maar dat roep ik uiteraard wel vanuit een luxepositie waarbij geen probleem ontstaat door een kind dat thuis is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196597782
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:03 schreef Jagärtrut het volgende:
maar een online dictee kun je toch ook gewoon live geven?

Hier was de herfstvakantie een week verlengd. In die week is gewoon helemaal geen les gegeven. Mij (als leek) lijkt me een week ook nog wel te doen om gelijkdelijk in te halen in de rest van het schooljaar...
Dat kan en dan maar hopen dat alle kinderen dan ook klaarzitten. Want veel kinderen kunnen dat niet zonder digitale hulp van de ouders.

Als de lockdown langer had geduurd was de school van mijn vriendin over gegaan op integraal, digitaal lesgeven. Dus gewoon lesgeven zoals normaal maar dan met camera op je gericht. Lijkt me vreselijk....een beetje zoals Teams meetings maar dan met 30 kinderen.
pi_196597821
Bij de oudste hebben ze al gemeld dat bij sluiting ze die derde week online les geven. Max 2 weken vakantie voor hem. Ik hoor daar ook weinig over besmettingen eigenlijk. Al 6 weken geen update meer gehad.

Bij de jongste geven ze wel online lessen. Reken en taal kunnen ze zo openzetten, en de lessen via teams. Het is wel een uitgekleed rooster dan. De directrice hoopt dat ze gewoon open mogen blijven. Op school waren wel bij minimaal de helft van de klassen besmette ouders, en we hadden een concierge die positief testte. Maar eigenlijk valt het nog reuze mee. Ze redden het nog net met de roostering, vliegen af en toe een oud-leerkracht of parttimer in.
pi_196597923
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:49 schreef Peacefulll het volgende:
En als ze de scholen dicht doen, dan het liefst volgende week!
Mijn man geeft les in het VO en daar overwegen ze sowieso inderdaad al volgende week alleen online les te geven. Ook met het idee dat áls men toch in groter gezelschap kerst viert, de contacten door leerlingen en leraren daarvóór in elk geval beperkt zijn. Geeft toch weer minder infectiegevaar.
  maandag 7 december 2020 @ 13:43:54 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196598324
Ik vind het het meest logisch om de boel na de vakantie wat langer thuis te houden, dan heb je het minste kans dat er toch snellere verspreiding en besmetting komt van kerst en nieuwjaarsvisites, want die komen er toch, hoe dan ook.

Volgende week zie ik niet snel gebeuren, iig niet voor het VO. De mijne heeft dan proefwerkweek en ik denk eigenlijk best veel scholen, toch?

Oh haha, ik zie nu dat luna precies het omgekeerde zegt, nu iedereen thuis zodat ze met kerst minder kans hebben anderen te besmetten... zit ook wat in idd.
***
pi_196598381
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 13:00 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh, hier hadden ze dat opgelost door vrijwel geen les te geven..
Voor als het weer voorkomt dat een klas naar huis moet is ook al in de nieuwsbrief het programma beschreven: elke dag bloon (net zoveel werk als anders), 15 min rekentuin, half uur lezen, 20 redactiesommen e5 niveau redactiesommen.nl..voor de kinderen die willen words and birds... en verder hebben ze wat links naar proefjes, theater en freeks wilde wereld en wat andere dingen die je zou kunnen doen.. Pas vanaf week 2 komt er extra input vanaf school..
Bij ons ook zo iets. Ze moeten bij ons elke dag rekenen - spelling - schrijven doen en dan wisselend iets met taal (dictee, taalopdrachten). Rekenen en spelling gaat sowieso al online. Schrijven elke dag een bladzijde uit hun schrijfboek. Taal wisselt. Het was tijdens de lockdown dus volkomen duidelijk wat ze moesten doen, namelijk hetzelfde als op school, alleen een dictee met een filmpje. De eerste twee weken deden we dat als ouders trouwens zelf, woordjes voorlezen, ze zijn steeds wat meer dingetjes gaan ontwikkelen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 7 december 2020 @ 13:48:49 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196598409
Hier kregen we net bericht dat O zijn juf gisteren langere tijd in de buurt was van iemand die positief testte, ze is dus nu naar huis en morgen krijgt ze de uitslag van haar test en horen wij of O woensdag thuisles heeft. Voor morgen is er wel een vervanger.
***
  maandag 7 december 2020 @ 13:58:44 #60
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196598550
Ik denk dat ze gaan polderen. VO wel een week langer thuis, BO niet.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 7 december 2020 @ 14:13:26 #61
327807 Mariposas
יה&#14
pi_196598770
Ik hoop eigenlijk vooral dat mensen slim genoeg zijn om kerst en oud- en nieuw met het eigen gezin te vieren. Voor alleenstaanden snap ik heel goed dat die niet alleen thuis willen zijn met die dagen, maar als je een partner (en kinderen) hebt...
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 7 december 2020 @ 14:15:16 #62
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196598803
Dat hoop ik ook! Of het in ieder geval beperken en niet 5 kerstdagen + oud&nieuw het maximale eruit persen qua contacten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196598899
Ja, ik vind het dus nog best lastig waar we nu goed aan doen.

Wij hebben bijv. dit weekend Sinterklaas gewoon met het eigen gezin gevierd (i.p.v. 2x, met opa's/oma's/ooms/tantes). Persoonlijk zou ik dat voor Kerst ook echt prima trekken, maar ik weet niet zo goed of ons dat in dank afgenomen wordt door de beide families... :X

(En dan denk ik weer: daar gaat het nu niet om, want het is wel gewoon het verstandigste om te doen op dit moment. Maar ja, m'n schoonmoeder leeft bijv. zo'n beetje voor dingen als een kerstdiner, waarbij ze flink uit kan pakken voor iedereen. Nou ja, en zo gaat mijn hoofd 36x heen en weer zeg maar :') )
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 7 december 2020 @ 14:23:25 #64
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196598939
Ik heb in ieder geval die twijfel alvast gedeeld, samen met op zich bekende dingen als ik wil ook heus het liefste met 'n allen samenkomen, in ieder geval volgend jaar weer, maar ik wil me wel perse aan de richtlijnen houden. Doorspekt met voldoende begrip voor de familieleden die wel heel graat net buiten de lijntjes kleuren omdat ze ons zo graag bij elkaar hebben. Want ik snap dat echt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196599017
Met zijn allen is bij mijn ouders 5 personen van 13 jaar of ouder. Ik denk dat we die lijntjes wel voorbij gaan als er geen versoepeling komt. Maar dan doen we Sint, kerst en D's verjaardag wel in 1 keer :P

En dan nog een dag bezoek voor D's verjaardag, 3 volwassenen waarschijnlijk. Bezoek aan schoonmoeder, en de andere dagen van de kerstvakantie verwacht ik helemaal niks.
pi_196599024
Ja, dat doen wij inderdaad ook wel (die twijfel alvast uitspreken dus). Het is ook gewoon lastig dat niet iedereen er hetzelfde in staat (en tegelijkertijd natuurlijk ook weer hartstikke logisch, want dat is met alles zo :+ )

Ik vind het bijv. een minder groot issue om een uurtje een kopje koffie/thee te drinken samen, dan een compleet kerstdiner te doen. Waarop ik dan terugkrijg dat dat 'geen bal uitmaakt'. Tsja, ik vind/denk van wel, juist qua afstand en met eten wat op tafel staat (en waarbij die tafel sowieso geen 1,5m breed is).
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 7 december 2020 @ 14:34:39 #67
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196599167
Ja, even koffie komen drinken vind ik ook echt wat anders dan dineren. Minder lang en makkelijker afstand houden. Pfff, ik zal blij zijn als het gewoon het nieuwe jaar is. Zonde eigenlijk maar ja.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 7 december 2020 @ 14:41:36 #68
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196599283
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:09 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik vind het wel gek dat je alle ouders op zoek laat gaan naar lampionnen. Lekker massaal de winkels in :? .
Ik deed dat beklag dus ook tegen manlief idd }:|
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 7 december 2020 @ 14:47:30 #69
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196599370
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:34 schreef Lemijn het volgende:
Ja, even koffie komen drinken vind ik ook echt wat anders dan dineren. Minder lang en makkelijker afstand houden. Pfff, ik zal blij zijn als het gewoon het nieuwe jaar is. Zonde eigenlijk maar ja.
Ik heb het linkje even niet paraat maar er was een goed artikel met plaatjes qua aantal besmettingen per ruimte op basis van hoelang je bij elkaar zit en hoeveel je ventileert en hoeveel afstand je neemt. Hoe langer samen hoe meer risico.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196599739
Wij gaan kerst waarschijnlijk met mijn ouders vieren en beperken onze sociale contacten in de twee weken voor kerst nog meer (als in van bijna niet naar helemaal 0).
Ik doe al niets buitenshuis en vriend sport 1 keer per week buiten met vrienden op dit moment. Werken uitsluitend thuis. Anders was samen kerst vieren geen optie.
En nee het risico is zeker niet 0 met een kind dat naar het kdv gaat.
pi_196600292
Kerst is samen met mijn moeder en Oud en Nieuw als gezin in een huisje in het bos.

Collega vertelde net een verhaal....meisje in de klas van zijn dochter is positief getest. Ze is woensdag met klachten getest en is gewoon naar school gegaan. Vrijdag surprises waarbij ze naast zijn dochter heeft gezeten. Vrijdag einde middag de testuitslag.....
Klas moet nu thuisbijven, geen idee hoe lang. Echt belachelijk. Hij vertelde ook dat ze zaterdag een kort bezoek aan opa en oma van boven de 80 hebben gedaan. Op afstand en de volwassenen met mondkapjes maar hij heeft nu echt zenuwen (en woede). Die ouders he....echt ik zou ook woest zijn.
pi_196600566
bleh, mijn vaatwasser wil niet meer schoon wassen. Stom ding heeft in zijn hele levensduur (jaar of 5) altijd wel wat. Ik ga een nieuwe uitzoeken, iemand tips?
pi_196600768
wij hebben t makkelijk met kerst.. Schoonouders proberen dan altijd op vakantie te zijn. Dit jaar dus niet, maar willen geen bezoek. Mijn kant van de fam. is wat klein dus we gaan naar mijn moeder. Daar logeren we, maar dat komt dus neer op ons gezin +1.
(2 jaar geleden niet meer met oom en tante erbij gedaan, oom trekt de kinderen niet sinds hij dovig is terwijl ze best rustig zijn)
pi_196601023
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 15:37 schreef exode het volgende:
Kerst is samen met mijn moeder en Oud en Nieuw als gezin in een huisje in het bos.

Collega vertelde net een verhaal....meisje in de klas van zijn dochter is positief getest. Ze is woensdag met klachten getest en is gewoon naar school gegaan. Vrijdag surprises waarbij ze naast zijn dochter heeft gezeten. Vrijdag einde middag de testuitslag.....
Klas moet nu thuisbijven, geen idee hoe lang. Echt belachelijk. Hij vertelde ook dat ze zaterdag een kort bezoek aan opa en oma van boven de 80 hebben gedaan. Op afstand en de volwassenen met mondkapjes maar hij heeft nu echt zenuwen (en woede). Die ouders he....echt ik zou ook woest zijn.
Dat is wel echt asociaal zeg!
Ik zou ook de zenuwen hebben..
pi_196601086
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 15:37 schreef exode het volgende:
Kerst is samen met mijn moeder en Oud en Nieuw als gezin in een huisje in het bos.

Collega vertelde net een verhaal....meisje in de klas van zijn dochter is positief getest. Ze is woensdag met klachten getest en is gewoon naar school gegaan. Vrijdag surprises waarbij ze naast zijn dochter heeft gezeten. Vrijdag einde middag de testuitslag.....
Klas moet nu thuisbijven, geen idee hoe lang. Echt belachelijk. Hij vertelde ook dat ze zaterdag een kort bezoek aan opa en oma van boven de 80 hebben gedaan. Op afstand en de volwassenen met mondkapjes maar hij heeft nu echt zenuwen (en woede). Die ouders he....echt ik zou ook woest zijn.
Dit soort mensen geven er echt geen fuck om, zou je zeggen.
Ze hebben het meisje natuurlijk niet thuis willen houden met de Sinterklaas viering maar hoe triest dat ook had geweest, wees verstandig.
Nu zien ze gelijk wat ze hebben aangericht.
Ze hoopten natuurlijk op een negatieve uitslag. -O-

Begrijp ik dat die ouders van het besmette meisje naar die opa en oma waren?
Of je collega zelf zonder dat dit ‘geval’ bekend was?
pi_196601124
Dat is echt asociaal Exode.

Hier vier ik eerste kerstdag met mijn ouders, zus en haar vriend.
Tweede kerstdag komen mijn ouders bij mij. O+

En ik hoop dat de scholen open blijven na de kerstvakantie. :@
pi_196601141
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 16:16 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dit soort mensen geven er echt geen fuck om, zou je zeggen.
Ze hebben het meisje natuurlijk niet thuis willen houden met de Sinterklaas viering maar hoe triest dat ook had geweest, wees verstandig.
Nu zien ze gelijk wat ze hebben aangericht.
Ze hoopten natuurlijk op een negatieve uitslag. -O-

Begrijp ik dat die ouders van het besmette meisje naar die opa en oma waren?
Of je collega zelf zonder dat dit ‘geval’ bekend was?
Die collega...voor het eerst in 5 maanden naar opa en oma vanwege Sinterklaas. Hij zegt dat ie 10 minuten is binnen geweest met de kinderen en dus op afstand maar toch maakt hij zich nu zorgen. En begrijpelijk. Als hij het had geweten, waren ze nooit gegaan.

Communicatie vanuit school was pas gisteren, maar hij weet niet of dat door school komt of die ouders, dat wordt geloof ik nog uitgezocht.
pi_196601868
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 15:37 schreef exode het volgende:
Kerst is samen met mijn moeder en Oud en Nieuw als gezin in een huisje in het bos.

Collega vertelde net een verhaal....meisje in de klas van zijn dochter is positief getest. Ze is woensdag met klachten getest en is gewoon naar school gegaan. Vrijdag surprises waarbij ze naast zijn dochter heeft gezeten. Vrijdag einde middag de testuitslag.....
Klas moet nu thuisbijven, geen idee hoe lang. Echt belachelijk. Hij vertelde ook dat ze zaterdag een kort bezoek aan opa en oma van boven de 80 hebben gedaan. Op afstand en de volwassenen met mondkapjes maar hij heeft nu echt zenuwen (en woede). Die ouders he....echt ik zou ook woest zijn.
Ah nee :{ :(. Onbegrijpelijk dat die ouders niet hun verantwoordelijkheid hebben genomen. Het was zeker te zielig als ze de surprises moest missen ofzo |:(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196602725
Oei dat is wel echt belachelijk idd!
M'n zusje zit in quarantaine en die baalde echt flink dat de kinderen t sintfeest moesten missen op school, maar die zou ze echt nooit toch sturen, die maakt zich eerder zorgen dat ze te vroeg weer naar school gaan tzt en alsnog iemand besmetten :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196604700
Natuurlijk is het balen als een kind niet bij sint kan zijn. Maar zoiets doe je toch niet? Wat nou als 1 van de klasgenootjes een kwetsbare ouder heeft, of de leerkracht. Dan zorg je er als ouder voor dat het misschien iemands allerlaatste Sint is. :N
pi_196605859
Te laat voor de piemels -O-
pi_196605920
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 19:50 schreef Fazz het volgende:
Te laat voor de piemels -O-
Het is nooit te laat voor piemels *O*
  maandag 7 december 2020 @ 20:04:12 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196606153
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 19:50 schreef Fazz het volgende:
Te laat voor de piemels -O-

R.i.p.
KuikenGuppy
pi_196606221
Ik kreeg jaren geleden een surprise (nou ja, het was er een gemaakt uit steen) in de vorm van een piemel. Ding was huge!
Kadootje zat door de eikel gepierct
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196609350
Nou zeg!! Netflix gaat HIMYM én Big Bang Theory verwijderen eind deze maand -O-. Ik heb niet genoeg tijd om ze allebei uit te kijken... :'(
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 7 december 2020 @ 22:55:10 #86
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196609676
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:36 schreef Phaidra het volgende:
Nou zeg!! Netflix gaat HIMYM én Big Bang Theory verwijderen eind deze maand -O-. Ik heb niet genoeg tijd om ze allebei uit te kijken... :'(
Niet!!!!!
Ik ben juist Himym aan het kijken en wilde hierna de bigbang bingen.
Dat wordt dus uren maken!
pi_196609799
HIMYM O+ O+
Maar kan ook goed zijn dat het er gewoon weer op staat daarna. Dat is wel vaker geweest.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 8 december 2020 @ 08:19:53 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196612527
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:36 schreef Phaidra het volgende:
Nou zeg!! Netflix gaat HIMYM én Big Bang Theory verwijderen eind deze maand -O-. Ik heb niet genoeg tijd om ze allebei uit te kijken... :'(
En Gossip Girl ;(
KuikenGuppy
pi_196612925
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 08:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

En Gossip Girl ;(
Neeeee die wilde ik weer helemaal opnieuw gaan kijken want NY O+ En Blair en Chuck O+ O+
pi_196613173
Hierom gaan mijn dvd's van favoriete series en films voorlopig de deur nog niet uit. :P
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:29:23 #91
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196613280
Ik begon gisteren aan Heartbreak High. O+

Het bleek een van de dingen die in mijn herinnering veel leuker was. ;( Doe het niet mensen, ga het NIET kijken, teleurstelling zal je deel zijn. ;(
pi_196613286
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:19 schreef lunapuella het volgende:
Hierom gaan mijn dvd's van favoriete series en films voorlopig de deur nog niet uit. :P
Ik heb Friends 2x :D op dvd en limited edition blu ray. *O*
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:30:30 #93
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196613294
Vraag: zijn er hier ook tekentalenten? Ik ben wel toe aan een upgrade en zoek een tip voor de allerbeste tekenpotloden.
pi_196613562
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:29 schreef Nanukerst het volgende:
Ik begon gisteren aan Heartbreak High. O+

Het bleek een van de dingen die in mijn herinnering veel leuker was. ;( Doe het niet mensen, ga het NIET kijken, teleurstelling zal je deel zijn. ;(
Waar ben je begonnen? Ik heb doorgespoeld tot het seizoen van Drazic, Anita etc. :P Alles daarvoor vond ik al weinig aan.
pi_196613578
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:30 schreef Nanukerst het volgende:
Vraag: zijn er hier ook tekentalenten? Ik ben wel toe aan een upgrade en zoek een tip voor de allerbeste tekenpotloden.
Misschien is dit topic wat voor je.
CRE / Traditioneel tekenen #4; met honden
Of

CRE / [Creatief kleuren] Kleuren voor volwassenen #38

En voor kleurpotloden vind ik Faber Castell heerlijk. O+
pi_196613622
Series heb ik zelden op dvd gekocht. Samsam, het eerste seizoen van GTST, Vrouwenvleugel en Prison Break.
Heb alleen Vrouwenvleugel nog. De rest weggegeven.

Ik heb trouwens een boeken-dilemma. :P
Ik ben lid van de bieb maar sinds Corona uitbrak kom ik er zelden meer. En dan is mijn dochter vaak mee en dat zoekt niet lekker. Daarbij: het is een kleine kut bieb dus weinig interessants.

Maar ik hou best van lezen...boeken kopen neemt steeds ruimte in en e-books vind ik qua ervaring niks aan. Ik heb nog geen boek herlezen de afgelopen 15 jaar.
In de boekenwinkel zie ik zoveel interessants en moois (de kaften alleen al) maar toch koop ik niks vanwege bovenstaande. :')

[ Bericht 82% gewijzigd door vencodark op 08-12-2020 09:57:02 ]
pi_196613750
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:49 schreef vencodark het volgende:
Series heb ik zelden op dvd gekocht. Samsam, het eerste seizoen van GTST, Vrouwenvleugel en Prison Break.
Heb alleen Vrouwenvleugel nog. De rest weggegeven.

Ik heb trouwens een boeken-dilemma. :P
Ik ben lid van de bieb maar sinds Corona uitbrak kom ik er zelden meer. En dan is mijn dochter vaak mee en dat zoekt niet lekker. Daarbij: het is een kleine kut bieb dus weinig interessants.

Maar ik hou best van lezen...boeken kopen neemt steeds ruimte in en e-books vind ik qua ervaring niks aan. Ik heb nog geen boek herlezen de afgelopen 15 jaar.
In de boekenwinkel zie ik zoveel interessants en moois (de kaften alleen al) maar toch koop ik niks vanwege bovenstaande. :')

Kun je bij je bieb online reserveren vanuit andere vestigingen, die dan naar jouw bieb gebracht worden? Zo lees ik hier veel, ook al is mijn eigen bieb ook maar klein.
pi_196613784
Inderdaad reserveren bij de bieb zodat het voor je klaar staat.

Tweedehands kopen en weer verkopen?

Of wennen aan de e-reader. Voor mijn oudste dochter die een boek per week leest is het echt een oplossing gebleken. Was even wennen maar het nu gaat dat ding overal mee naar toe.
Met een meidenkwartet
pi_196613789
^^ ik zoek interessante boeken op in de catalogus, zodat ik precies weet war ze staan of laat ze naar mijn bieb brengen als ze er nog niet zijn. Dan pik je ze razendsnel op.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:02:38 #100
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196613810
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:45 schreef vencodark het volgende:

[..]

Waar ben je begonnen? Ik heb doorgespoeld tot het seizoen van Drazic, Anita etc. :P Alles daarvoor vond ik al weinig aan.
Bij aflevering 1. Ja, dat is misschien wel een goede tip! Drazic was natuurlijk wel mijn crush O+
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:04:46 #101
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196613840
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:46 schreef vencodark het volgende:

[..]

Misschien is dit topic wat voor je.
CRE / Traditioneel tekenen #4; met honden
Of

CRE / [Creatief kleuren] Kleuren voor volwassenen #38

En voor kleurpotloden vind ik Faber Castell heerlijk. O+
Ah thanks, ik had niet eens bedacht dat er misschien topics voor zouden zijn op het Alwetende Fok! O+
pi_196614006
Ik zoek nooit in de bieb, ik reserveer altijd online, werkt prima. Onze bieb is best klein maar ik kan reserveren bij de bieb in Utrecht dus genoeg keuze. Is er niet zoiets bij jou @vencodark?
pi_196614020
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 15:48 schreef Deepfreeze het volgende:
bleh, mijn vaatwasser wil niet meer schoon wassen. Stom ding heeft in zijn hele levensduur (jaar of 5) altijd wel wat. Ik ga een nieuwe uitzoeken, iemand tips?
Wij hebben een Siemens SX658X03TE we zijn er erg blij mee.

quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:20 schreef exode het volgende:

[..]

Die collega...voor het eerst in 5 maanden naar opa en oma vanwege Sinterklaas. Hij zegt dat ie 10 minuten is binnen geweest met de kinderen en dus op afstand maar toch maakt hij zich nu zorgen. En begrijpelijk. Als hij het had geweten, waren ze nooit gegaan.

Communicatie vanuit school was pas gisteren, maar hij weet niet of dat door school komt of die ouders, dat wordt geloof ik nog uitgezocht.
Ik zou me ook zorgen maken in zijn plaats. En ik vind het slordig dat die ouders het kind naar school hebben laten gaan terwijl ze nog geen uitslag hadden... Ja het is sneu als je kind Sinterklaas mist, maar hoe onverantwoord zeg...

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:49 schreef vencodark het volgende:
Series heb ik zelden op dvd gekocht. Samsam, het eerste seizoen van GTST, Vrouwenvleugel en Prison Break.
Heb alleen Vrouwenvleugel nog. De rest weggegeven.

Ik heb trouwens een boeken-dilemma. :P
Ik ben lid van de bieb maar sinds Corona uitbrak kom ik er zelden meer. En dan is mijn dochter vaak mee en dat zoekt niet lekker. Daarbij: het is een kleine kut bieb dus weinig interessants.

Maar ik hou best van lezen...boeken kopen neemt steeds ruimte in en e-books vind ik qua ervaring niks aan. Ik heb nog geen boek herlezen de afgelopen 15 jaar.
In de boekenwinkel zie ik zoveel interessants en moois (de kaften alleen al) maar toch koop ik niks vanwege bovenstaande. :')

Bij onze bieb kan je ook uit andere vestigingen in de regio reserveren, dus als je weet wat je graag wilt lezen kan je vragen of ze die kunnen laten komen.
Als je een kobo e-reader hebt, kan je ook via bol.com kobo plus nemen, soort bieb, maar dan kan je ze digitaal lezen. Is wel duurder dan de bieb vermoed ik, ik dacht 10 euro per maand. Bieb betaal je hier rond de 50 euro per jaar voor. Ik heb mijn abonnement van de zomer opgezegd en overweeg nu dat kobo plus.

Ik mag zo met de oudste naar de teststraat, ze werd wakker met een snotneus :{
Hopen dat het lukt, ze was al boos dat ik een afspraak ging maken voor haar...

Bij de jongste op school doen ze geen kerstdiner volgende week, slim want dan heb je vaak veel ouders bij elkaar met ophalen enzo. Ze gaan kerstlunchen. Lijkt me een strak plan.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196614097
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:15 schreef Nijna het volgende:

[..]

Wij hebben een Siemens SX658X03TE we zijn er erg blij mee.
[..]

Mijn man heeft gisteren een siemens besteld. Weet zo het type niet, maar deze gaat samen met ons hoge keukenfront. En eerder goede ervaring met Siemens ook..

Hier in de bieb kun je boeken uit het hele land reserveren. Heb weleens een boek uit Tilburg gehad dat aan de geur te ruiken uit de kelder daar kwam :P

Succes met de test! Mijn puber wil nog wel eens in ruil voor een bigmac ;)

En hier kerstontbijt ipv kerstdiner. Alleen dan beginnen ze pas om 9 uur. :?
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:26:12 #105
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196614154
Kobo kan ook gewoon op een ipad bijvoorbeeld via een app. Heb je niet perse een kobo e-reader voor nodig.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196614203
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:21 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Mijn man heeft gisteren een siemens besteld. Weet zo het type niet, maar deze gaat samen met ons hoge keukenfront. En eerder goede ervaring met Siemens ook..

Hier in de bieb kun je boeken uit het hele land reserveren. Heb weleens een boek uit Tilburg gehad dat aan de geur te ruiken uit de kelder daar kwam :P

Succes met de test! Mijn puber wil nog wel eens in ruil voor een bigmac ;)

En hier kerstontbijt ipv kerstdiner. Alleen dan beginnen ze pas om 9 uur. :?
Boeken met keldergeur... :{ maar altijd nog beter dan zo'n doorrookt boek. Ik ben een tijdje vrijwilliger geweest in de bieb, maar gatver die boeken die naar asbak roken.... blegh.

De mcdonalds is aan het verbouwen, dus die bigmac gaat niet lukken, is ook een eind uit de richting. Maar ik kan vast wel een andere beloning verzinnen ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:41:17 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196614451
Bij O op school wordt het kerstdiner door een plaatselijk restaurant geleverd dit jaar. O+
***
pi_196614567
Ik heb geen idee wat ze op school bij B doen voor Kerst, informatie zou nog volgen maar dat was voordat ze dicht moesten.
Bij mijn vriendin is het ontbijt om 08:00 waarbij iedereen zijn eigen ontbijt mee moet nemen.
pi_196614623
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:29 schreef Nijna het volgende:

[..]

Boeken met keldergeur... :{ maar altijd nog beter dan zo'n doorrookt boek. Ik ben een tijdje vrijwilliger geweest in de bieb, maar gatver die boeken die naar asbak roken.... blegh.

ieuw..
We zijn nu het huis van mijn schoonvader aan het leegmaken. Daar ruikt ook alles muf (stuk of 600 radio's en aanverwanten). Maar geen asbak gelukkig.

Wij gaan straks nog wel even langs het CB. de 9-jaars prik mag erin bij de jongste..
pi_196614679
Bij ons een kerstontbijt i.p.v. diner. Helemaal prima wat mij betreft. ^O^

Mijn kinderen zijn lid van de bibliotheek en zelf heb ik een e-reader, want dat leest in de zon veel fijner dan telefoon of ipad. Voor de kinderen is het juist weer fijn om fysieke boekjes met gekleurde tekeningen in handen te hebben, dus vandaar dat zij nog wel naar de bieb gaan. Daarnaast is het aanbod boekjes met groep 3 niveau zo teleurstellend bij Kobo dat de bieb echt een must is.
pi_196615050
Volgens mij hebben we een gelijkaardige siemens. Sowieso bestekla O+

Vroeger was ik ook huiverig voor een e-reader maar ik ben helemaal om. Zeker sinds mijn kobo gewoon mee in bad kan. _O_
De bieb heeft toch zelden de boeken die ik wil lezen.
pi_196615176
Wij hebben juist een nieuwe zonder bestekla gekocht, vonden dat echt een onding. Gewoon niet fijn. Is dus persoonlijk :P
pi_196615204
oh nee heb ik nu weer een discussie gestart?
pi_196615210
Hmm, bedankt voor het meedenken.
Misschien toch meer gebruik maken van de reserveer-optie bij de bieb. Maar dan moet je wel eerst uitzoeken wat je zou wíllen lezen. :P

Anyway: niet alle fysieke boeken zijn natuurlijk als e-book verkrijgbaar. Bijv: dit boek: https://www.google.nl/amp(...)sophie-hannah/%3famp
Ik zag het laatst in de winkel en het heeft zo’n mooie, aantrekkelijke kaft dat dít weer een reden is zoiets fysiek in handen te hebben. En het is zo te zien niet als e-book verkrijgbaar.
Zo laat je ook mooie boeken liggen.

Reserveren dan. Of een e-reader eens proberen en boeken die ik écht de moeite vindt, kan ik toch we kopen of lenen.
Misschien de bieb nog 1 jaar de kans geven. :)
pi_196615248
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:27 schreef Bottoms_up het volgende:
oh nee heb ik nu weer een discussie gestart?
OPSOM! :D
pi_196615522
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:16 schreef Bottoms_up het volgende:
Volgens mij hebben we een gelijkaardige siemens. Sowieso bestekla O+

Vroeger was ik ook huiverig voor een e-reader maar ik ben helemaal om. Zeker sinds mijn kobo gewoon mee in bad kan. _O_
De bieb heeft toch zelden de boeken die ik wil lezen.
Ik hou zo van mijn E.
Vorige week wilde ik een boek erop zetten. Gebeurde niks. Stekker 2 en 3 deden ook niks. Fabrieksreset gedaan. Al mijn boeken weg. 😭
Stekker 4 deed het wel.. dus nu maar weer vullen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196615550
@vencodark Dat is ook het nadeel van een e-reader. Ik zou zo'n mooie boeken dan nog kopen, gewoon om te hebben. Het grote voordeel voor mij is dat dat ding makkelijk mee te nemen is. Het boek dat ik nu lees zou volgens bol >1kg zijn in de papieren variant. Als ik ergens moet wachten kan ik gewoon lezen. Als je alleen thuis leest, zal je dat veel minder hebben.
pi_196615641
Wij krijgen weer eentje met besteklade.. Wel een diepere dan de huidige heeft. We kunnen een hogere vaatwasser kwijt, maar die extra hoogte heeft bijna altijd een besteklade. Of een AEG, maar dat is zo'n beetje hetzelfde als de Ikea vaatwasser die we nu hebben. En dat bevalt dus niet zo..

Maandje of lade maakt me niet zoveel uit. Als het er maar schoon uitkomt :D

En hier papieren boeken-fan. De bieb hier is echt een winkel geworden, veel boeken echt uitgestald en gesorteerd per thema. Lekker neuzen tussen de boeken. Alleen als je een specifieke zoekt is het wel soms lastig. Maar meestal reserveer ik die gewoon, en dan zet de bieb-mevrouw/meneer hem wel voor me klaar.
Ik lees ook wel veel. Zeker wel een boek per week, dus qua prijs kan ik daar geen eigen boeken voor kopen.
pi_196615646
Hier doet school met kerst geen eten, de kinderen gaan wel s middags naar school (16.30 tot 18.00) en gaan dan een toneelstuk voor elkaar opvoeren, muziek maken (de kinderen die een instrument spelen) en samen zingen..
Geen eten, want daar zijn meestal de ouders voor nodig, wel lekker drinken en kerstkransjes eten..

en daarna zullen mijn kinderen wel honger hebben..
pi_196615676
Mijn Kindle gebruik ik zó veel! Ik lees bijna alleen in het engels en dan kun je zo klikkerdeklik binnen een seconde een boek aanschaffen. Ik gebruik dus wel lelijk veel geld aan boeken. Maargoed.

Ik luister ook veel boeken op Storytel, op weg maar mijn werk. Zo zit ik nu midden in Harry Potter O+
pi_196615800
Blijkbaar zijn ze hier van plan wel een kerstdiner te houden waarbij je eten aan je kind mag meegeven. Zoiets zei mijn zoon tenminste maar heb nog geen bevestiging van school gehad.
pi_196615879
Oh @Nanukerst seizoen 1 is inderdaad wat saai. Het wordt pas leuk met Dennis en Drazic :9~
  dinsdag 8 december 2020 @ 12:36:02 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_196616256
Ik ben ook nog steeds niet aan de e-reader. Het idee van weer een scherm en een boel andere bezwaren die vooral gewenning zijn. Maar zo'n ding schaf je ook niet zomaar aan om het uit te proberen.

Kerstdiner op school wordt geleverd door de plaatselijke snackbar, Chinees restaurant en groenteboer. Coronaproof en weinig ouders in de school. Zelfs het kerstverhaal is al eerder opgenomen dus dat wordt als film getoond.
pi_196616494
Ik vind mijn e-reader wel fijn hoor. In eerste instantie aangeschaft om onderweg naar werk in de trein te lezen en voor op vakantie, maar nu lees ik er thuis ook veel mee. Enige nadeel is dat je minder makkelijk even terugbladert. Vooral bij non-fictie mis ik dat, bijvoorbeeld een landkaartje wil je gewoon af en toe erbij kunnen pakken.

Inmiddels ben ik het zo gewend dat ik een real life boek soms met touchscreen probeer om te slaan :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196616514
Door dyslexie (altijd opzoeken hoe je dat kt woord weer schrijft) ben ik geen hoogvlieger wat betreft lezen.
En de kringloop dicht bij het werk heeft heeft een prima boekenafdeling. Koop ik eens in de zoveel tijd een paar romannetjes voor een euro oid. En als ik weer een keer in een opruimbui ben gaat er weer een stapeltje weg naar mini bieb in de wijk, rommelmarkt of terug bij de kringloop.

Ik ben wel aan het kijken om een luisterboeken abbo te nemen, ik luister graag podcasts tijdens het wandelen en mijn podcast app heeft een paar Nederlandstalige boeken. Kan ik ook wat moeilijkere stuff luisteren dan de standaard stuff bij die romannetjes.

Voor de stats:geen vaatwasser, bij groter wonen wel een wens en dan een met bestekla
pi_196616670
Wij hebben een extra hoge vaatwasser zonder besteklade. Van Bosch overigens, die hadden we in ons vorige huis ook en die beviel prima dus weer 1 gekocht. Ze konden hem met besteklade bestellen maar dat was ¤ 150 duurder en dat ik er niet voor over. Sterker nog ik vind dat dus niet fijn.
Wel bij de plaatselijke elektraboer in het dorp. Ik heb gezegd: nooit meer een AEG vaatwasser, extra hoog, met startuitstel en kort programma en verder zal het me worst wezen. Toen kwam deze eruit.
pi_196616885
Ik wou quoten naar Heartbreak High

Zo herkenbaar haha.. En de cast is bijna copy paste naar mcleods daughters...
pi_196616895
Ik heb een vaatwasser en heb geen idee van welk merk hij is of hoe je hem aanzet. Hij doet dienst als opslag voor keukenapparaten. Afwassen doe ik in de gootsteen met een schuurspons en borstel.

Nooit begrepen waarom je een machine 2u laat draaien voor iets wat in een kwartier gepiept is :')

En nee...jullie hoeven me niet uit te leggen wat de voordelen zijn van een vaatwasser. Die ken ik allemaal al, maar vind het prima om even af te wassen. Kan ik meteen het fornuis en het aanrecht ook doen ^O^
pi_196616999
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 12:55 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind mijn e-reader wel fijn hoor. In eerste instantie aangeschaft om onderweg naar werk in de trein te lezen en voor op vakantie, maar nu lees ik er thuis ook veel mee. Enige nadeel is dat je minder makkelijk even terugbladert. Vooral bij non-fictie mis ik dat, bijvoorbeeld een landkaartje wil je gewoon af en toe erbij kunnen pakken.

Inmiddels ben ik het zo gewend dat ik een real life boek soms met touchscreen probeer om te slaan :').
Ik heb dat met echte foto’s die ik probeer in te zoomen door erop te tikken. :+ Ben ik vast niet alleen in.
pi_196617065
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:16 schreef Bottoms_up het volgende:
Volgens mij hebben we een gelijkaardige siemens. Sowieso bestekla O+

Vroeger was ik ook huiverig voor een e-reader maar ik ben helemaal om. Zeker sinds mijn kobo gewoon mee in bad kan. _O_
De bieb heeft toch zelden de boeken die ik wil lezen.
Welke Kobo heb jij? Dit klinkt wel aantrekkelijk, met de Kobo in bad kunnen lezen.. :)
  dinsdag 8 december 2020 @ 13:32:24 #131
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196617099
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:47 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik hou zo van mijn E.
Vorige week wilde ik een boek erop zetten. Gebeurde niks. Stekker 2 en 3 deden ook niks. Fabrieksreset gedaan. Al mijn boeken weg. 😭
Stekker 4 deed het wel.. dus nu maar weer vullen
Maar heb je die boeken niet ook ergens anders opgeslagen, op je pc bijvoorbeeld?
in de haak.
  dinsdag 8 december 2020 @ 13:34:17 #132
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196617144
Ik ben zelf inmiddels helemaal om, heb geen enkel probleem meer met E-books en lezen op een E-reader. Zelfs wel heel handig als je 's avonds in bed nog even wil lezen en er hoeft geen lamp aan. Vind het alleen jammer dat mijn boekenkast er daardoor al jaren ongeveer hetzelfde uitziet.

exode, wat een ongelooflijk asociale actie van die mensen zeg, om dat meisje toch naar school te laten gaan. Hopelijk valt het mee met de ernstige besmettingen als gevolg hiervan ( en voelen die lui zich flink schuldig :P ).
in de haak.
  dinsdag 8 december 2020 @ 13:34:41 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196617156
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:16 schreef Bottoms_up het volgende:
Volgens mij hebben we een gelijkaardige siemens. Sowieso bestekla O+ .
Dat was een van de redenen dat ik alleen maar een *Miele* wilde toen zij daar nog het patent op hadden.
Ik mis de besteklade nu ook echt, maar ik ben dus al vanaf 2001 een besteklade gewend, zo ideaal O+

Edit: WTF waarom staat "Miele" niet in de post? :o
Tussen "alleen maar een" en "wilde" staat in mijn venster gewoon "Miele" maar in de post staat het niet?
Edit again: Sterretjes toegevoegd....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196617202
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 13:27 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik heb dat met echte foto’s die ik probeer in te zoomen door erop te tikken. :+ Ben ik vast niet alleen in.
:@ oO<
  dinsdag 8 december 2020 @ 13:36:40 #135
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196617216
wij hebben ook een Miele, met besteklade. Echt fijn. Ik snap niet wat je daar niet prettig aan kunt vinden, haha. Scheelt zoveel ruimte in de onderste la en het is bij het uitruimen ook zo prettig. (wij sorteren het al netjes bij het inruimen).
in de haak.
  dinsdag 8 december 2020 @ 13:38:16 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196617247
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 13:36 schreef trui het volgende:
wij hebben ook een *Miele*, met besteklade. Echt fijn. Ik snap niet wat je daar niet prettig aan kunt vinden, haha. Scheelt zoveel ruimte in de onderste la en het is bij het uitruimen ook zo prettig. (wij sorteren het al netjes bij het inruimen).
Bij jouw post ook al niet, ik ga *Miele* tussen sterretjes zetten, kijken of het dan wel werkt :')
*Miele*

Ik sorteer ook netjes bij inruimen, gewoon zoals in de gebruiksaanwijzing staat (hoewel daar in mijn 2014 vaatwasser wel een andere indeling van de besteklade stond dan bij mijn 2001 vaatwasser), maar vooral de extra ruimte in het onderste rek.... ik zit daar nu altijd zo op te vloeken, zo zonde zo'n bestekmand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 8 december 2020 @ 13:39:09 #137
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196617266
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 08:59 schreef exode het volgende:

[..]

Neeeee die wilde ik weer helemaal opnieuw gaan kijken want NY O+ En Blair en Chuck O+ O+
Ik zit nu bijna aan het einde van seizoen 5 (Blair is nu met Dan :r). En ik vind Blair&Chuck gewoon frustrerend om naar te kijken. En in seizoen 1 was Chuck gewoon een echte asshole.
Gelukkig maakt seizoen 6 het een en ander goed, Blair&Chucksgewijs, maar dan krijg je weer die belachelijke ontknoping van wie GG is. En als je de serie daarna nog eens helemaal terug kijkt, blijkt dat gewoon helemaal niet te (kunnen!) kloppen.
Maar desondanks blijft het een van mijn lievelingsseries O+.
KuikenGuppy
pi_196617294
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 13:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij jouw post ook al niet, ik ga Miele tussen sterretjes zetten, kijken of het dan wel werkt :')
*Miele*
Adblocker gedetecteerd :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 8 december 2020 @ 13:40:43 #139
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196617305
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 13:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat was een van de redenen dat ik alleen maar een *Miele* wilde toen zij daar nog het patent op hadden.
Ik mis de besteklade nu ook echt, maar ik ben dus al vanaf 2001 een besteklade gewend, zo ideaal O+

Edit: WTF waarom staat "Miele" niet in de post? :o
Tussen "alleen maar een" en "wilde" staat in mijn venster gewoon "Miele" maar in de post staat het niet?
Edit again: Sterretjes toegevoegd....
Ik zie 't wel staan hoor.
[edit] oh je hebt 'm geedit[/edit]. :D
in de haak.
pi_196617323
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 13:36 schreef trui het volgende:
wij hebben ook een Miele, met besteklade. Echt fijn. Ik snap niet wat je daar niet prettig aan kunt vinden, haha. Scheelt zoveel ruimte in de onderste la en het is bij het uitruimen ook zo prettig. (wij sorteren het al netjes bij het inruimen).
Wij hadden hem dus en echt iedereen had er commentaar op bij inruimen. Bezoek, vriendin, zoonlief, ik. Geen idee, kan het ook niet beargumenteren met allerlei voorbeelden. Ik vond het vervelend inruimen. Nu is het echt zoveel fijner en zoveel ruimte op de bovenste lade voor grote glazen etc. Dat is het denk ik, gewoon teveel hoge glazen. Wij gebruiken duidelijk minder ruimte in de onderste oftewel pannenla. Daar gaan buiten de borden alleen gewone pannen in. De wok etc wassen wij altijd met de hand af.
pi_196617329
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 13:36 schreef trui het volgende:
wij hebben ook een Miele, met besteklade. Echt fijn. Ik snap niet wat je daar niet prettig aan kunt vinden, haha. Scheelt zoveel ruimte in de onderste la en het is bij het uitruimen ook zo prettig. (wij sorteren het al netjes bij het inruimen).
Dit :Y vind ik tien keer fijner al al dat bestek in en uit zo'n mandje frutten
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 8 december 2020 @ 13:42:23 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196617340
quote:
81s.gif Op dinsdag 8 december 2020 13:40 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Adblocker gedetecteerd :+
Wat raar zou zijn, want de *Siemens* zie ik iedere keer wel staan, compleet met linkkleur.
En ik heb een abo dus ik mag ads blocken *)

Edit: ik zag m in deze post ook niet staan :D _O- _O- _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196617351
Oh Burdie ik ben echt fan van Chuck met name samen met Blair. Zo heerlijk overdreven. En ik vind Serena een enorm knappe vrouw dus dat helpt ook wel met kijken.
pi_196617475
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 13:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat raar zou zijn, want de *Siemens* zie ik iedere keer wel staan, compleet met linkkleur.
En ik heb een abo dus ik mag ads blocken *)

Edit: ik zag m in deze post ook niet staan :D _O- _O- _O-
Heb ik ook weleens gehad, komt door de adblocker ;) Geeft verder niks, maar dan weet je waar het aan ligt!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196617525
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 13:30 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Welke Kobo heb jij? Dit klinkt wel aantrekkelijk, met de Kobo in bad kunnen lezen.. :)
Ik heb de aura H2O. Die verkopen ze niet meer maar nu hebben ze blijkbaar de libra H2O.
pi_196617609
---> Samsung <--- zie ik nu ook niet staan trouwens
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196617719
Een paar maanden geleden zaten we in een Landal huisje en moesten we weer even leven met een bestekbakje (jaja first world problem) en na 2 dagen had ik al zin om het door het raam te gooien. Het past altijd net niet allemaal.
In de bestekla passen ook alle kleine onderdelen van (baby)flessen.
Oh en de la eronder kunnen we in 3 hoogtes aanpassen zodat het met grotere glazen altijd wel lukt.
pi_196617861
Hier team bestekmandje, al zou ik bij een volgende misschien ook wel voor zo'n besteklade kiezen ja, lijkt me best handig. Maar het mandje werkt eigenlijk ook wel prima.

Hier gelukkig wel een kerstdiner op school. Vorig jaar zou de eerste keer geweest zijn voor de oudste, maar toen moesten we 'r diezelfde dag ophalen van school omdat ze niet lekker was, zo sneu ;(

Normaal gesproken is het een stuk groter, waarbij alle kinderen hapjes meenemen voor de klas en de ouders in de hal een hapje kunnen eten enzo.
Nu regelt de school frietjes en mogen alle kinderen nog iets extra's voor zichzelf meenemen. Brengen en halen gaat net zoals op alle andere momenten (bij de poort). Dus wel een extra breng/haal moment, maar verder corona-proof :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196618026
Vaatwasser O+ . Sinds dit huis heb ik er eindelijk een. Team bestekmandje want handig met opruimen/inruimen.

Verder ben ik chef vaatwasser :P en zet manlief altijd alles consequent onlogisch/onhandig waardoor er veel minder in past. Dus ik ben ook een herinlader ;(
pi_196618150
https://coopsupermarkten.(...)Adventskalender.html

Achter vakje 8 zit een gratis (kerst)kaartje van Kaartje2Go, je kunt de code inwisselen op álle kaarten. Ook als je ze inplant voor mei 2021 :+
Je kunt meerdere keren klikken, je krijgt steeds een nieuwe code. Geldt alleen vandaag, op=op. In te wisselen t/m 31 december.

Have fun!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196618158
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 12:55 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind mijn e-reader wel fijn hoor. In eerste instantie aangeschaft om onderweg naar werk in de trein te lezen en voor op vakantie, maar nu lees ik er thuis ook veel mee. Enige nadeel is dat je minder makkelijk even terugbladert. Vooral bij non-fictie mis ik dat, bijvoorbeeld een landkaartje wil je gewoon af en toe erbij kunnen pakken.
Kan je geen bladwijzers/ezelsoor plaatsen? Dat doe ik bij dingen zoals landkaartjes.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 12:56 schreef Roosgeluk het volgende:
Door dyslexie (altijd opzoeken hoe je dat kt woord weer schrijft) ben ik geen hoogvlieger wat betreft lezen.
Ik lees ondank mij dyslexie wel graag en dat gaat net wat beter met de ereader. Altijd hetzelfde lettertype en lettergrote, geen afgebroken woorden en een ingebouwd woordenboek <3

Enige grote nadeel van ebooken vind ik dat ze niet 2ehands te krijgen zijn en daardoor in verhouding duurder.
  dinsdag 8 december 2020 @ 14:42:19 #152
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_196618428
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 14:25 schreef Elleska het volgende:

[..]

Kan je geen bladwijzers/ezelsoor plaatsen? Dat doe ik bij dingen zoals landkaartjes.
[..]

Ik lees ondank mij dyslexie wel graag en dat gaat net wat beter met de ereader. Altijd hetzelfde lettertype en lettergrote, geen afgebroken woorden en een ingebouwd woordenboek <3

Enige grote nadeel van ebooken vind ik dat ze niet 2ehands te krijgen zijn en daardoor in verhouding duurder.
Bibliotheek! Ook daar kan je e-Books lenen. En verder hebben wij een kobo-plus abonnement 👍🏻
Oude (on)bekende.
  dinsdag 8 december 2020 @ 14:43:47 #153
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196618448
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 14:25 schreef Elleska het volgende:

[..]

Kan je geen bladwijzers/ezelsoor plaatsen? Dat doe ik bij dingen zoals landkaartjes.
[..]

Ik lees ondank mij dyslexie wel graag en dat gaat net wat beter met de ereader. Altijd hetzelfde lettertype en lettergrote, geen afgebroken woorden en een ingebouwd woordenboek <3

Enige grote nadeel van ebooken vind ik dat ze niet 2ehands te krijgen zijn en daardoor in verhouding duurder.
Ik koop en kocht mijn boeken meestal nieuw, en vind het dus juist erg fijn dat e-books in verhouding zo veel goedkoper zijn. Maar ik deel mijn e-books wel eens met mijn ouders, ik weet dat het eigenlijk illegaal is, maar we deden dat ook altijd met gewone boeken, dus voel ik me daar niet zo schuldig over. Ik koop verder wel alles zelf. (En ik weet dat zij ze toch niet verder verspreiden omdat ze daar niet digitaal handig genoeg voor zijn.)
in de haak.
  dinsdag 8 december 2020 @ 14:45:25 #154
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196618469
Hoe zit het ook weer met zo'n Kobo abonnement, houd je dan die boeken die je gelezen hebt wel of heb je ze maar een x aantal weken tot je beschikking? Bij de bieb wel geloof ik he?
in de haak.
pi_196618603
Met het kobo plus abonnement kun je de boeken houden zolang je een lopend abonnement hebt. Dus als je hem opzegt kun je ze niet meer lezen.
pi_196618665
Soms neem ik een maandje een kobo abonnement en dan lees ik een hele serie en zeg ik hem weer op :P Daarnaast heb ik elke maand bookchoice, 8 ebooks en luisterboeken per maand. Je hebt 2 maanden de tijd om ze te downloaden en op je ereader te zetten, daarna kun je ze niet meer downloaden. In de bookchoice app blijven ze wel voor altijd beschikbaar.
pi_196619075
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 13:36 schreef trui het volgende:
wij hebben ook een Miele, met besteklade. Echt fijn. Ik snap niet wat je daar niet prettig aan kunt vinden, haha. Scheelt zoveel ruimte in de onderste la en het is bij het uitruimen ook zo prettig. (wij sorteren het al netjes bij het inruimen).
Die we nu hebben is nogal ondiep. Dus opscheplepels en groter moet ik ergens anders plek voor vinden. En dan donderen ze weer door de lades met grote gaten etc.
De siemens die morgen komt heeft een diepere besteklade. Dus dan is dat wel weer goed opgelost denk ik.
pi_196619079
Kan je met zo’n abonnement meerdere talen lezen? Want ik mis met mijn Kindle de mogelijkheid om eenvoudig Nederlands (en Noors) te lezen.
pi_196619299
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 14:43 schreef trui het volgende:

[..]

Ik koop en kocht mijn boeken meestal nieuw, en vind het dus juist erg fijn dat e-books in verhouding zo veel goedkoper zijn. Maar ik deel mijn e-books wel eens met mijn ouders, ik weet dat het eigenlijk illegaal is, maar we deden dat ook altijd met gewone boeken, dus voel ik me daar niet zo schuldig over. Ik koop verder wel alles zelf. (En ik weet dat zij ze toch niet verder verspreiden omdat ze daar niet digitaal handig genoeg voor zijn.)
Ligt misschien aan de boeken waar ik naar keek maar ik vond de prijsverschillen van een paar euro nogal tegenvallen. Daarnaast las ik boeken vrijwel allemaal 2ehands of geleend dus dan is het al snel flink duurder en ik lees niet zo snel dat een abbo uit kan.
pi_196619458
Netto komt een e-reader wel duurder uit. Ebooks zijn wel ietsje goedkoper maar dan moet je al heel wat boeken kopen om de aanschaf van het toestel terug te verdienen.
Het prijsverschil tussen nederlandstalig en engels is vaak wat groter (maar dat geldt voor een papieren boek evengoed).
Ebooks lijken soms sneller in prijs te zakken. Ik keek net even voor een boek van mijn lijslijstje (boek van vorig jaar): 13 euro voor de paperback vs 5,5 voor ebook. Als je veel leest tikt het wel aan.
Ik heb dus het omgekeerde probleem van een aantal hier: een lijst boeken die ik graag zou lezen en geen tijd. Iemand ruilen? :+
pi_196619592
Ik ben ook om qua e-reader. Leest zo fijn.
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:01:34 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196619675
Nu we het er toch over hebben, wat vinden jullie eigenlijk fijne sloffen?
KuikenGuppy
pi_196619695
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 12:55 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind mijn e-reader wel fijn hoor. In eerste instantie aangeschaft om onderweg naar werk in de trein te lezen en voor op vakantie, maar nu lees ik er thuis ook veel mee. Enige nadeel is dat je minder makkelijk even terugbladert. Vooral bij non-fictie mis ik dat, bijvoorbeeld een landkaartje wil je gewoon af en toe erbij kunnen pakken.

Inmiddels ben ik het zo gewend dat ik een real life boek soms met touchscreen probeer om te slaan :').
Je kunt bij mijn kobo echt heel makkelijk bladwijzers aanmaken! Dan ben je in 1 klik terug bij die pagina en hij onthoudt ook op welke pagina je aan het lezen was, dus daar ben je dan ook weer zo terug O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196619794
Ik leen mijn e-books gewoon via de bieb. Ideaal. Ook luisterboeken en sinds kort zelfs een aantal tijdschriften via de iPad.
En als je van klassiekers houdt kun je heel veel rechtenvrij materiaal via Gutenberg downloaden.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196619852
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:01 schreef Burdie het volgende:
Nu we het er toch over hebben, wat vinden jullie eigenlijk fijne sloffen?
https://www.action.com/nl-nl/p/huissokken-2/
Dit soort _O_
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196619970
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:01 schreef Burdie het volgende:
Nu we het er toch over hebben, wat vinden jullie eigenlijk fijne sloffen?
Geen sloffen maar wollen huissokken. O+
pi_196619975
Geen sloffen maar gewone sokken. En vloerverwarming _O_
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:20:59 #168
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196619995
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 14:54 schreef Aure het volgende:
Soms neem ik een maandje een kobo abonnement en dan lees ik een hele serie en zeg ik hem weer op :P
slim!

quote:
Daarnaast heb ik elke maand bookchoice, 8 ebooks en luisterboeken per maand. Je hebt 2 maanden de tijd om ze te downloaden en op je ereader te zetten, daarna kun je ze niet meer downloaden. In de bookchoice app blijven ze wel voor altijd beschikbaar.
Dat zijn dan vaak toch niet de boeken van mijn choice vrees ik. Ik wil echt gewoon zelf kiezen. (sprak zij die in een leesclub zit en dus 6x per jaar een boek moet lezen dat iemand anders uitgekozen heeft :+ )
in de haak.
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:21:56 #169
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196620009
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:22 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Die we nu hebben is nogal ondiep. Dus opscheplepels en groter moet ik ergens anders plek voor vinden. En dan donderen ze weer door de lades met grote gaten etc.
De siemens die morgen komt heeft een diepere besteklade. Dus dan is dat wel weer goed opgelost denk ik.
ja die van ons is ook ondiep, maar het lukt ons aardig om de te grote dingen elders tussen te stoppen.
in de haak.
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:24:28 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196620043
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Geen sloffen maar gewone sokken. En vloerverwarming _O_
Dat laatste kan in ons huis helaas niet ;(.
Ik had altijd spaanse sloffen, maar krijg daar rugpijn van.
KuikenGuppy
pi_196620056
Mijn sloffen zijn van de Dirk vandaan. Zijn die hogere.

En vanavond komt er een elektrische deken binnen. O+
pi_196620205
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:01 schreef Burdie het volgende:
Nu we het er toch over hebben, wat vinden jullie eigenlijk fijne sloffen?
Veel te duur maar Toms :) pantoffels.
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:45:52 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_196620417
Opslofonderwerp!

Spaanse wollen pantoffels O+
disclaimer
pi_196620445
Ik heb nu sloffen met harde zool want verantwoord op de trap met kind op de arm (ben al een keer op mijn sokken weggegleden) en ik vind ik geen zak aan :{
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:48:28 #175
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196620460
Ik zweer bij dikke wollen antislipsokken, maar sinds de vloerverwarming draag ik ze binnenshuis eigenlijk niet meer zo veel. Want warme vloer O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196620620
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 13:32 schreef trui het volgende:

[..]

Maar heb je die boeken niet ook ergens anders opgeslagen, op je pc bijvoorbeeld?
Ze stonden gelukkig nog in Calibre
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196620842
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:20 schreef trui het volgende:

[..]

slim!
[..]

Dat zijn dan vaak toch niet de boeken van mijn choice vrees ik. Ik wil echt gewoon zelf kiezen. (sprak zij die in een leesclub zit en dus 6x per jaar een boek moet lezen dat iemand anders uitgekozen heeft :+ )
Het is ook niet altijd mijn keuze nee :') maar meestal weet ik het zo te regelen dat ik een jaar voor 35 euro heb en dat vind ik wel schappelijk :D
pi_196620858
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:41 schreef BE het volgende:
Bij O op school wordt het kerstdiner door een plaatselijk restaurant geleverd dit jaar. O+
Bij onze jongste ook.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:16 schreef Bottoms_up het volgende:
Volgens mij hebben we een gelijkaardige siemens. Sowieso bestekla O+

Team bestekla ^O^ (maar dan moet het wel op mijn manier ingepakt ;) want dat ruimt zo handig op, 1 greep per vakje in de bestekla-lade ).

En E-book vind ik praktisch wel handig, maar ik vindt een echt boek toch wel meer hebben dan een ebook.

En voor de sloffen, ik loop in en om het huis op crocs :@
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196620925
Sinds we vloerisolatie hebben en ventilatoren onder de verwarming heb ik nog helemaal geen sloffen gedragen.
pi_196621302
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:10 schreef Elleska het volgende:
Sinds we vloerisolatie hebben en ventilatoren onder de verwarming heb ik nog helemaal geen sloffen gedragen.
Hoe werkt dat met die ventilatoren?
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:46:23 #181
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196621649
Ik heb echt oerlelijke benzo ofzoiets sloffen van scapino. Echt heel lelijk maar mn voeten gaan er niet in stinken.
Deze in het zwart https://www.scapino.nl/blenzo-dames-pantoffels-1027690301360
pi_196621701
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:29 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

Hoe werkt dat met die ventilatoren?
Is van SpeedComfort. Het zijn kleine ventilatoren die je onder je radiator hangt en een warmtesensor op de buis. De ventilatoren slaan aan wanneer de radiator warm is zodat de warmte beter door de ruimte wordt verspreid.

Onze radiatoren hadden te weinig capaciteit om de cv op een lagere temperatuur te laten draaien. Nu kan dit wel en de kamer voelt nog warmer ook.
pi_196621875
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:50 schreef Elleska het volgende:

[..]

Is van SpeedComfort. Het zijn kleine ventilatoren die je onder je radiator hangt en een warmtesensor op de buis. De ventilatoren slaan aan wanneer de radiator warm is zodat de warmte beter door de ruimte wordt verspreid.

Onze radiatoren hadden te weinig capaciteit om de cv op een lagere temperatuur te laten draaien. Nu kan dit wel en de kamer voelt nog warmer ook.
Ze zijn in de aanbieding bij Praxis of Gamma deze week.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196622081
Ik heb hier 3 paar van ofzo. In combinatie met vloerverwarming of onder een dekentje onder de bank. Heerlijk! #teamkoudevoeten #metdiesokkennietmeerdus #doei
pi_196622108
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:59 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ze zijn in de aanbieding bij Praxis of Gamma deze week.
En korting via de FNV maar praxis geeft zo te zien hogere kortingen.

Bij de gamma zie ik geen korting?
pi_196622171
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:13 schreef Elleska het volgende:

[..]

En korting via de FNV maar praxis geeft zo te zien hogere kortingen.

Bij de gamma zie ik geen korting?
Het was 1 van de 2.. wist niet meer welke. Maar Praxis dus.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196622211
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:17 schreef Vicky het volgende:

[..]

Het was 1 van de 2.. wist niet meer welke. Maar Praxis dus.
Ik hoopte op de gamma want we komen nog 1 kabeltje tekort. Bij de gamma staat het verwarrend genoeg wel in de folder staat maar zonder korting.
  dinsdag 8 december 2020 @ 18:52:06 #188
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196622758
quote:
81s.gif Op dinsdag 8 december 2020 14:25 schreef Declan-Harp het volgende:
https://coopsupermarkten.(...)Adventskalender.html

Achter vakje 8 zit een gratis (kerst)kaartje van Kaartje2Go, je kunt de code inwisselen op álle kaarten. Ook als je ze inplant voor mei 2021 :+
Je kunt meerdere keren klikken, je krijgt steeds een nieuwe code. Geldt alleen vandaag, op=op. In te wisselen t/m 31 december.

Have fun!
Thnx
pi_196624216
Ik heb wel pantoffels maar die gebruik ik alleen als ik er ‘s nachts voor mijn kinderen uit moet ofzo.
Overdag altijd sokken aan. Ik haaat koude voeten.
pi_196624700
Dikke, gevoerde wollen huissokken met antislip, 2 paar gekregen van de Sint O+

Beneden niet per se nodig (want vloerverwarming O+ ), maar op zolder met thuiswerken echt heerlijk!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196624882
Team spaanse sloffen hier. Als ik ze in de winter niet draag heb ik echt koude voeten in de avond of zelfs buikpijn.
En dan als ik in bed lig te lezen nog een paar zelfgebreide bedsokken aan (op een breiring). En de nacht met naakte voetjes :P
pi_196624955
Hier trouwens vloerverwarming door het hele huis maar tóch heb ik koude voeten. :P
Ik ben sowieso een koukleum. In de herfst/winter ben ik de eerste met een sjaal van 2 meter om mijn nek. :')
pi_196625209
Team koude voeten hier. In de herfst en winter slaap ik met sokken. En stop ik de onderkant van mijn pyjamabroek in mijn sokken zodat mijn kuiten niet koud worden.

Als iemand nog meer tips wil om de erotiek in de slaapkamer te houden... :7
pi_196625647
Mijn man heeft bij ons trouwen ingestemd dat ik mijn koude voeten aan hem mag warmen in bed. Hij is zo dom geweest om dat te doen, maar zit er s avonds nog steeds over te piepen als ik hem aanraak met mijn voeten. :N

En verder team bestekbak! Die kan ik in een keer op het aanrecht zetten en leeghalen. Bij een lade moet ik dat vork voor vork doen en ben ik langer bezig. Sinds onze nieuwe koekenpannen niet meer in de vaatwasser gaan heb ik sowieso nooit meer ruimte tekort.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_196625709
Hier ook team bestekbak.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196625724
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 20:07 schreef Bottoms_up het volgende:
Team koude voeten hier. In de herfst en winter slaap ik met sokken. En stop ik de onderkant van mijn pyjamabroek in mijn sokken zodat mijn kuiten niet koud worden.

Als iemand nog meer tips wil om de erotiek in de slaapkamer te houden... :7
Dat het er niet heet aan toe gaat in de slaapkamer is wel duidelijk ja. :Y)
pi_196625760
We hebben een besteklade en dat bevalt prima. Lekker overzichtelijk bij uitladen. En als ik tóch alvast 1 dingetje nodig heb, hoe ik niet te zoeken.
Het is nooit in mijn opgekomen dat mensen geen bestekla hebben en alleen een bakje. :P
pi_196625776
En team badjas. O+
  dinsdag 8 december 2020 @ 21:16:00 #199
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196627044
Ik lig nu chocola te vreten in bed voor de laptop met mijn badjas aan.

Verder team sokken in pantoffels want altijd koude poten.
  dinsdag 8 december 2020 @ 21:17:45 #200
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196627095
waarom staat er 'voor de met' ipv voor de laptop met :') en als ik wil wijzigen staat er wel gewoon, dacht al dat ik gek werd.
pi_196627114
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:16 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik lig nu chocola te vreten in bed voor de laptop met mijn badjas aan.

Verder team sokken in pantoffels want altijd koude poten.
Opsom!!

Badjas, kleurboek, HeartBreak High, salmiak, glas water. 8-)
  dinsdag 8 december 2020 @ 21:23:47 #202
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196627239
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:18 schreef vencodark het volgende:

[..]

Opsom!!

Badjas, kleurboek, HeartBreak High, salmiak, glas water. 8-)
Opsom van wat allemaal? :P
pi_196627272
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:23 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Opsom van wat allemaal? :P
What are you wearing?
Hubba hubba. *) :P
pi_196627342
Hier team onder een dekentje op de bank een chocadeletter eten want die moest nog op. :P
  dinsdag 8 december 2020 @ 21:30:46 #205
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196627401
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:25 schreef vencodark het volgende:

[..]

What are you wearing?
Hubba hubba. *) :P
Grijze badjas, zwarte singlet en stanger things pyjamabroek.

En jij :@ :9~
pi_196627455
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 14:25 schreef Elleska het volgende:

[..]

Kan je geen bladwijzers/ezelsoor plaatsen? Dat doe ik bij dingen zoals landkaartjes.
Oh briljant! Nooit bij stilgestaan eigenlijk, dat je dat zo kan doen :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196627524
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:32 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oh briljant! Nooit bij stilgestaan eigenlijk, dat je dat zo kan doen :@.
De techniek staat voor niets. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:30 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Grijze badjas, zwarte singlet en stanger things pyjamabroek.

En jij :@ :9~
Gewoon mijn dagelijkse kloffie maar die badjas maakt het toch een ‘avondtoilet’. *)
pi_196627547
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:01 schreef Burdie het volgende:
Nu we het er toch over hebben, wat vinden jullie eigenlijk fijne sloffen?
Ik heb vorig jaar Glerups gekocht, dikke vilten sloffen. Ik wil nooit meer anders. Zo heerlijk warm!! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 8 december 2020 @ 22:08:44 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196628189
quote:
81s.gif Op dinsdag 8 december 2020 14:25 schreef Declan-Harp het volgende:
https://coopsupermarkten.(...)Adventskalender.html

Achter vakje 8 zit een gratis (kerst)kaartje van Kaartje2Go, je kunt de code inwisselen op álle kaarten. Ook als je ze inplant voor mei 2021 :+
Je kunt meerdere keren klikken, je krijgt steeds een nieuwe code. Geldt alleen vandaag, op=op. In te wisselen t/m 31 december.

Have fun!
Argh!!! Ik heb net gisteren twee bestellingen geplaatst! :D

Oh wacht, op een los kaartje, daar had ik dan toch niks aan gehad. :@
***
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 22:26:21 #210
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196628578
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:29 schreef Nanukerst het volgende:
Ik begon gisteren aan Heartbreak High. O+

Het bleek een van de dingen die in mijn herinnering veel leuker was. ;( Doe het niet mensen, ga het NIET kijken, teleurstelling zal je deel zijn. ;(
Whut?! Ik ben ook aan het kijken en alweer 16 afleveringen verder :s) Sommige verhaallijnen zijn wat saaier maar over het algemeen vind ik het genieten O+ De beeldkwaliteit is wel bedroevend zo slecht :'( :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 22:33:06 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196628736
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hier team onder een dekentje op de bank een chocadeletter eten want die moest nog op. :P
Herkenbaar :Y

Ik baal omdat ik normaal gesproken op 6 december naar de Hema ga om daar heel veel Sint snoepgoed met 50% korting in te slaan en dat er dit jaar niet in zat :@ :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_196629130
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:33 schreef MaJo het volgende:

[..]

Herkenbaar :Y

Ik baal omdat ik normaal gesproken op 6 december naar de Hema ga om daar heel veel Sint snoepgoed met 50% korting in te slaan en dat er dit jaar niet in zat :@ :')
Je mist weinig dit jaar, de grote hema in de buurt van mijn werk had niets meer, terwijl er normaal veel displays met restanten staan. Volgens mij is er dit jaar veel gedoneerd of veel meer gekocht. Bij de supermarkt hadden ze ook vrij weinig meer, ik heb alleen een 2 paar sokken, 4 maillots, een trui en een sint-verkleedset gekocht voor ¤10 totaal. Die gaan vast de Sintdoos voor volgend jaar.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_196631744
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:50 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Je mist weinig dit jaar, de grote hema in de buurt van mijn werk had niets meer, terwijl er normaal veel displays met restanten staan. Volgens mij is er dit jaar veel gedoneerd of veel meer gekocht. Bij de supermarkt hadden ze ook vrij weinig meer, ik heb alleen een 2 paar sokken, 4 maillots, een trui en een sint-verkleedset gekocht voor ¤10 totaal. Die gaan vast de Sintdoos voor volgend jaar.
Hier hadden de supermarkten ook weinig. En de Actie was 2+1 dat vind ik niet veel korting. Ik denk ook dat er veel meer verkocht is want mensen zitten thuis.
pi_196632979
Ik krijg nu weer dagelijks mail van het VO van zoon. Het was even rustig maar nu weer een leerling of twee per dag besmet.
pi_196633042
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 20:07 schreef Bottoms_up het volgende:
Team koude voeten hier. In de herfst en winter slaap ik met sokken. En stop ik de onderkant van mijn pyjamabroek in mijn sokken zodat mijn kuiten niet koud worden.

Dat doe ik ook. Ik val gewoon niet in slaap met koude voeten en ik kan er donder op zeggen dat ik zonder sokken, wakker wordt met kramp in mn kuiten of voeten :{ .

Testuitslag van de oudste was negatief, gelukkig.
Volgens die beslisboom mag ze dan gewoon weer naar school, maar ze is nog flink snotterig. Nu hebben ze vandaag een inhaaldag, dus we kijken morgen wel weer.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 9 december 2020 @ 09:57:21 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196633179
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:47 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat doe ik ook. Ik val gewoon niet in slaap met koude voeten en ik kan er donder op zeggen dat ik zonder sokken, wakker wordt met kramp in mn kuiten of voeten :{ .

Testuitslag van de oudste was negatief, gelukkig.
Volgens die beslisboom mag ze dan gewoon weer naar school, maar ze is nog flink snotterig. Nu hebben ze vandaag een inhaaldag, dus we kijken morgen wel weer.
Ik kan ook echt niet in slaap vallen dan. Ik heb zo'n klein elektrisch dekentje voor aan mijn voeteneind, die gaat na anderhalf uur uit maar dan slaap ik en heb ik nergens last van.

Gek genoeg is het wel zo dat als ik bijvoorbeeld 's middags een tukkie ga doen en ik stap met warme voeten in bed dat ik dan uiteindelijk met koude voeten eindig. :? :o
***
pi_196633608
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:17 schreef SacreCoeur het volgende:
waarom staat er 'voor de met' ipv voor de laptop met :') en als ik wil wijzigen staat er wel gewoon, dacht al dat ik gek werd.
Je moet ook geen adblocker gebruiken op FOK! he. :+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 9 december 2020 @ 10:32:59 #218
269689 crew  Viv
pi_196633711
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:24 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Je moet ook geen adblocker gebruiken op FOK! he. :+
Klopt! :Y)

Voor ¤1,57 per maand (¤20,40 voor 13 maanden) heb je al een basic abonnement om zonder ads te kunnen FOK!ken én help je deze site in de lucht te houden.
pi_196633852
Ik slaap nog steeds alleen in onderbroek :D
‘S ochtends uit bed komen is dan wel een ramp (want koud)
pi_196633868
#TeamSokkenAanInBedWantTochGeenSeksLeven
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  woensdag 9 december 2020 @ 11:03:45 #221
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196634153
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:24 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Je moet ook geen adblocker gebruiken op FOK! he. :+
Ja, ik zag later op mijn telefoon dat 'laptop' gelijk staat aan coolblue :P dus mijn chromebook blockt dat schijnbaar automatisch. Normaal nooit last van.
pi_196634157
Wanneer ik uit de nachtdienst kom en ik ga slapen (die 2 uurtjes voordat ik weer op moet staan), ga ik zelfs met badjas en al in bed want ik heb het dan verschrikkelijk koud bij het uit bed komen. :X
  woensdag 9 december 2020 @ 11:05:21 #223
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196634182
Nee man, als ik ga slapen doe ik wel alles uit behalve een hemdje ofzo.
Personal man kachel in bed.
pi_196634334
Team zo min mogelijk aan in bed. Rooster open, raam op een kier en bij elkaar kruipen onder een extra dik dekbed en bij de echt koude nachten met ouderwetse wollen deken er nog bovenop. Heerlijk.

Net lopend mijn beoordelingsgesprek gehad, erg positief met extra aandacht voor mijn humor. :D Ik wijzig bijna dagelijks mijn achtergrond in Teams. Bij serieuze meetings met hoge piefen houd ik het beschaafd. Bij de CFO had ik 1 keer een achtergrond vol met bankbiljetten, die is blijkbaar aangehaald in een Board meeting _O- Op een positieve manier gelukkig.
Het ging ook over mijn werk hoor, maar ik zou het echt vreemd vinden als ik einde jaar te horen zou krijgen dat ik het niet goed doe.
pi_196634346
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:47 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat doe ik ook. Ik val gewoon niet in slaap met koude voeten en ik kan er donder op zeggen dat ik zonder sokken, wakker wordt met kramp in mn kuiten of voeten :{ .

Testuitslag van de oudste was negatief, gelukkig.
Volgens die beslisboom mag ze dan gewoon weer naar school, maar ze is nog flink snotterig. Nu hebben ze vandaag een inhaaldag, dus we kijken morgen wel weer.
Fijn dat de test negatief was!

C is wel verkouden naar school gegaan, werd anders te onhandig met toetsen. Gisteren waren er 7 kinderen afwezig, incluus de 2 kinderen waar hij naast zat :@

Maar verder geen updates van school, laatste getal was eind oktober.
pi_196634387
Hier komen nog steeds mailtjes binnen van positief geteste leerlingen, we horen zondag of de school nog een week opengaat voor de Kerstvakantie. Ik ga er vanuit dat ze dichtblijven. Als dat zo is, neem ik volgende week woensdag vrij en reserveer stiekem de Efteling, want wintersfeer! Kunnen we een keer doordeweeks *O*
pi_196634469
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:17 schreef exode het volgende:
reserveer stiekem de Efteling, want wintersfeer! Kunnen we een keer doordeweeks *O*
Leuk! Doordeweeks is dat ook nog te doen inderdaad. Wij hadden tickets voor een van de ANWB ledendagen afgelopen weekend, maar hebben ervoor gekozen niet te gaan omdat het op foto's van de eerdere dagen deze winter er echt te druk uit zag. -O-

(ja foto's kunnen vertekenen en misschien viel het die dag wel mee, maar ik ging niet het risico lopen dat ik daar stond met twee opgetogen kinderen en dán moest constateren dat het onveilig was en ze weer mee naar huis zien te krijgen)
pi_196634593
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:22 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Leuk! Doordeweeks is dat ook nog te doen inderdaad. Wij hadden tickets voor een van de ANWB ledendagen afgelopen weekend, maar hebben ervoor gekozen niet te gaan omdat het op foto's van de eerdere dagen deze winter er echt te druk uit zag. -O-

(ja foto's kunnen vertekenen en misschien viel het die dag wel mee, maar ik ging niet het risico lopen dat ik daar stond met twee opgetogen kinderen en dán moest constateren dat het onveilig was en ze weer mee naar huis zien te krijgen)
Ja dat heb ik dus ook, ik wil heel graag naar de winter Efteling maar echt niet in het weekend of vakantie. Dus stel dat school nog dicht is, gaan we er maar gebruik van maken. Mijn vriendin is altijd vrij op woensdag en ik heb die dag geen afspraken dus zou prima kunnen. Je zou bijna hopen dat school dichtblijft. Bijna, want volgende week hebben we op andere dagen wel echt issues als hij thuis is.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:57:30 #229
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196635080
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:17 schreef exode het volgende:
Hier komen nog steeds mailtjes binnen van positief geteste leerlingen, we horen zondag of de school nog een week opengaat voor de Kerstvakantie. Ik ga er vanuit dat ze dichtblijven. Als dat zo is, neem ik volgende week woensdag vrij en reserveer stiekem de Efteling, want wintersfeer! Kunnen we een keer doordeweeks *O*
Hier ook, de school van mijn dochter vo dus.
Vanmorgen zelfs een appje van dochter dat er docenten positief getest zijn die afgelopen dagen nog voor de klas stonden. :')

Nog geen mail vanuit school daarover dat komt meestal laat in de middag, maar zolang ze geen signaal vanuit ggd krijgen dat ze dicht moeten blijven ze open.
pi_196636200
Ik ben (opnieuw) tante geworden! *O*
Mijn schoonzus is 40 en heeft al jarenlang een geschiedenis van miskramen die al vroeg gebeurden. Ze dacht dat het er nooit van zou komen. Medische trajecten waren niet echt een optie.
Maar afgelopen maart was ze ineens toch natuurlijk zwanger geworden en was ze wederom de eerste maanden heel bang dat het mis zou gaan.
Maar vandaag is ze bevallen van een gezond meisje. O+
Ik gun het haar zo. *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 9 december 2020 @ 13:10:34 #231
269689 crew  Viv
pi_196636241
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:08 schreef vencodark het volgende:
Ik ben (opnieuw) tante geworden! *O*
Mijn schoonzus is 40 en heeft al jarenlang een geschiedenis van miskramen die al vroeg gebeurden. Ze dacht dat het er nooit van zou komen. Medische trajecten waren niet echt een optie.
Maar afgelopen maart was ze ineens toch natuurlijk zwanger geworden en was ze wederom de eerste maanden heel bang dat het mis zou gaan.
Maar vandaag is ze bevallen van een gezond meisje. O+
Ik gun het haar zo. *O*
Wat geweldig voor haar! O+
pi_196636250
Wat een prachtig nieuws @vencodark ! O+ Gefeliciteerd!
pi_196636255
Gefeliciteerd venco! Wat enorm fijn dat het toch gelukt is. O+
pi_196636294
Oh wat fijn Venco! Gefeliciteerd tante *O*
  woensdag 9 december 2020 @ 13:26:00 #235
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196636467
Toch vind ik het niet zo logisch om nu naar de Efteling of dat soort dingen te gaan, al die extra reisbewegingen en mensen bij elkaar, waarom zou je het opzoeken? Zo draag je toch weer bij aan de verspreiding.
in de haak.
  woensdag 9 december 2020 @ 13:26:39 #236
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196636484
oh ik liep achter. Gefeliciteerd, tante Venco!
in de haak.
  woensdag 9 december 2020 @ 13:42:35 #237
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196636769
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:08 schreef vencodark het volgende:
Ik ben (opnieuw) tante geworden! *O*
Mijn schoonzus is 40 en heeft al jarenlang een geschiedenis van miskramen die al vroeg gebeurden. Ze dacht dat het er nooit van zou komen. Medische trajecten waren niet echt een optie.
Maar afgelopen maart was ze ineens toch natuurlijk zwanger geworden en was ze wederom de eerste maanden heel bang dat het mis zou gaan.
Maar vandaag is ze bevallen van een gezond meisje. O+
Ik gun het haar zo. *O*
*O*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196637195
Dat is mooi, Venco O+ Gefeliciteerd!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196637338
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:08 schreef vencodark het volgende:
Ik ben (opnieuw) tante geworden! *O*
Mijn schoonzus is 40 en heeft al jarenlang een geschiedenis van miskramen die al vroeg gebeurden. Ze dacht dat het er nooit van zou komen. Medische trajecten waren niet echt een optie.
Maar afgelopen maart was ze ineens toch natuurlijk zwanger geworden en was ze wederom de eerste maanden heel bang dat het mis zou gaan.
Maar vandaag is ze bevallen van een gezond meisje. O+
Ik gun het haar zo. *O*
Wat fijn O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 9 december 2020 @ 14:33:13 #240
269689 crew  Viv
pi_196637651
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:26 schreef trui het volgende:
Toch vind ik het niet zo logisch om nu naar de Efteling of dat soort dingen te gaan, al die extra reisbewegingen en mensen bij elkaar, waarom zou je het opzoeken? Zo draag je toch weer bij aan de verspreiding.
Mee eens. Al helemaal als de reden dat het uitstapje gemaakt wordt is dat de school dicht is vanwege corona. :D

Het mág binnen de huidige maatregelen, maar het voelt niet logisch.
pi_196637829
Gefeliciteerd venco
pi_196638099
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:33 schreef Viv het volgende:

[..]

Mee eens. Al helemaal als de reden dat het uitstapje gemaakt wordt is dat de school dicht is vanwege corona. :D

Het mág binnen de huidige maatregelen, maar het voelt niet logisch.
Zolang B (en wij) geen klachten hebben zie ik het verband van school gesloten niet. Als het een studiedag was, was het iets meer ok? Sowieso zijn de besmettingen alleen in de bovenbouw. Hij gaat zo ook afzwemmen, die skippen we nu ook niet omdat school gesloten is. Kortom die link ontgaat me eigenlijk.
Zodra wij een vermoeden van snot of wat dan ook hebben, testen we en blijven we binnen, zoals we ons al maanden gedragen.

Wij kiezen bewust geen binnenactiviteiten sinds februari, met buiten heb ik geen problemen. Zoals wij naar de Efteling zouden gaan, zie ik amper verschil met een boswandeling. Wij zijn extra voorzichtig omdat het niet duidelijk is of wij een risicogroep zijn met astma. Lekker buiten, sprookjesbos, Land van Laaf, genieten. Wel een dure boswandeling dat wel.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 9 december 2020 @ 15:08:58 #243
269689 crew  Viv
pi_196638239
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:00 schreef exode het volgende:

[..]

Zolang B (en wij) geen klachten hebben zie ik het verband van school gesloten niet. Als het een studiedag was, was het iets meer ok? Sowieso zijn de besmettingen alleen in de bovenbouw. Hij gaat zo ook afzwemmen, die skippen we nu ook niet omdat school gesloten is. Kortom die link ontgaat me eigenlijk.
Zodra wij een vermoeden van snot of wat dan ook hebben, testen we en blijven we binnen, zoals we ons al maanden gedragen.

Wij kiezen bewust geen binnenactiviteiten sinds februari, met buiten heb ik geen problemen. Zoals wij naar de Efteling zouden gaan, zie ik amper verschil met een boswandeling. Wij zijn extra voorzichtig omdat het niet duidelijk is of wij een risicogroep zijn met astma. Lekker buiten, sprookjesbos, Land van Laaf, genieten. Wel een dure boswandeling dat wel.
Ik weet hoe bewust jullie omgaan met de maatregelen. En tóch voelt het onlogisch. :) Maar dat zegt dus meer over de huidige maatregelen (of over mij) dan over jullie.
pi_196638277
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:08 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik weet hoe bewust jullie omgaan met de maatregelen. En tóch voelt het onlogisch. :) Maar dat zegt dus meer over de huidige maatregelen (of over mij) dan over jullie.
Oh maar dat mag je ook uitspreken hoor. Ik heb er ook echt wel over nagedacht. Ik zou het ook niet overwegen als de besmettingen anders verdeeld waren op zijn school. Alle besmettingen zijn in groep 7 en 8 die fysiek volledig zijn gescheiden van de onderbouw waar B op zit. Ook met BSO en overblijf. Als er morgen een mail binnenkomt over de onderbouw en een besmetting, dan gaan we er meteen nog strikter mee om.

En de Efteling tja...het is net hoe je erheen gaat denk ik. Ik houd het weer ook in de gaten omdat wij dus buiten willen blijven.
  woensdag 9 december 2020 @ 15:15:54 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196638325
Ga je dan alleen maar naar het sprookjesbos? En dan nog, al die mensen die daar op een dag komen, het gaat voor mij niet goed samen met de klus die we met elkaar te klaren hebben: de verspreiding een halt toe roepen. Er zijn vast rustiger plekken buiten te vinden.
in de haak.
  woensdag 9 december 2020 @ 15:26:07 #246
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_196638496
Mja, daarom begrijp ik ook niets van al die reclames van blije families met elkaar. Het mág, maar het is evident onverstandig. En je kunt er vanuit gaan dat mensen echt niet gaan afzeggen als ze op de dag zelf verkouden zijn, terwijl al het eten klaar staat. Ditto voor oud en nieuw.
Lullig voor alle zorgmedewerkers die keihard werken rond de feestdagen.
Januari gaat echt keihard pieken. :N
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196638539
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:15 schreef trui het volgende:
Ga je dan alleen maar naar het sprookjesbos? En dan nog, al die mensen die daar op een dag komen, het gaat voor mij niet goed samen met de klus die we met elkaar te klaren hebben: de verspreiding een halt toe roepen. Er zijn vast rustiger plekken buiten te vinden.
Wij zijn pretpark fans en met name de Winter Efteling vind ik O+ Als je alleen buiten rondloopt ben je al een dag kwijt. Wij zijn in de zomer overigens ook geweest en ik herkende totaal het beeld niet van de drukte. Er is de hele dag geen persoon in mijn 1,5 meter aura geweest, verre van zelfs. Cliche maar waar, in de supermarkt is het drukker. Wie weet hadden wij die dag geluk maar het was een zaterdag in de zomer, best druk normaal gesproken denk ik.

Er zijn genoeg plekken te vinden buiten, zo lopen wij elke dag een rondje in ons eigen dorp, heerlijk. Maar daar ga ik geen dag vrij voor nemen :P

En nu even volledig objectief, haal het woord Efteling weg en zie ons lopen, de hele dag buiten, met niemand die in onze buurt komt. We gaan met de auto en nemen onze eigen bammetjes mee. Ik zie echt niet in hoe dat risicovoller is dan een boswandeling. Nogmaals een dure boswandeling, maar wij gaan dus inderdaad nu niet in de binnenattracties.

De magie van het park, de speeltuinen, Land van Laaf, Sprookjesbos, de fonteinen O+
pi_196638668
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:28 schreef exode het volgende:

[..]

Wij zijn pretpark fans en met name de Winter Efteling vind ik O+ Als je alleen buiten rondloopt ben je al een dag kwijt. Wij zijn in de zomer overigens ook geweest en ik herkende totaal het beeld niet van de drukte. Er is de hele dag geen persoon in mijn 1,5 meter aura geweest, verre van zelfs. Cliche maar waar, in de supermarkt is het drukker. Wie weet hadden wij die dag geluk maar het was een zaterdag in de zomer, best druk normaal gesproken denk ik.

Er zijn genoeg plekken te vinden buiten, zo lopen wij elke dag een rondje in ons eigen dorp, heerlijk. Maar daar ga ik geen dag vrij voor nemen :P

En nu even volledig objectief, haal het woord Efteling weg en zie ons lopen, de hele dag buiten, met niemand die in onze buurt komt. We gaan met de auto en nemen onze eigen bammetjes mee. Ik zie echt niet in hoe dat risicovoller is dan een boswandeling. Nogmaals een dure boswandeling, maar wij gaan dus inderdaad nu niet in de binnenattracties.

De magie van het park, de speeltuinen, Land van Laaf, Sprookjesbos, de fonteinen O+
Ieder zijn mening inderdaad.
Geniet er gewoon samen van, het is je eigen keuze.
En verder: wij zijn ergens in oktober geweest op zondag en het was echt rustig. Alleen bij de toiletten was het soms gedoe want dat is vrij krap met in -en uitlopen. Over het algemeen hield men keurig afstand van elkaar.
Ik vind dat jij en hoe je over je vrouw praat, heel verstandig overkomt en niet iemand die ‘zomaar wat doet’.
Zeker gezien je gezondheid momenteel en je vrouw die in het onderwijs werkt. :)
pi_196638902
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:08 schreef vencodark het volgende:
Ik ben (opnieuw) tante geworden! *O*
Mijn schoonzus is 40 en heeft al jarenlang een geschiedenis van miskramen die al vroeg gebeurden. Ze dacht dat het er nooit van zou komen. Medische trajecten waren niet echt een optie.
Maar afgelopen maart was ze ineens toch natuurlijk zwanger geworden en was ze wederom de eerste maanden heel bang dat het mis zou gaan.
Maar vandaag is ze bevallen van een gezond meisje. O+
Ik gun het haar zo. *O*
Dat is echt fantastisch nieuws! O+ Wat een spannende zwangerschap zal dat geweest zijn, poeh! Gelukkig nu een gezond meisje, gefeliciteerd tante Venco! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196638930
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:26 schreef Mariposas het volgende:
Mja, daarom begrijp ik ook niets van al die reclames van blije families met elkaar. Het mág, maar het is evident onverstandig. En je kunt er vanuit gaan dat mensen echt niet gaan afzeggen als ze op de dag zelf verkouden zijn, terwijl al het eten klaar staat. Ditto voor oud en nieuw.
Lullig voor alle zorgmedewerkers die keihard werken rond de feestdagen.
Januari gaat echt keihard pieken. :N
Ja, dat snap ik ook niet. Je zit in 1 ruimte voor langere tijd, ik zie dat wel echt als een groot risico. Ik zou bij een snotneus wel afzeggen, maar goed dat heb ik in de afgelopen maanden meerdere keren gedaan. Ook een keer toen ik mijn moeder zou helpen met douchen (mantelzorg). Sorry mam ik snotter en ga me laten testen, ik kom vandaag niet. Gelukkig kon de buurvrouw helpen (en mocht dat ook van mijn moeder).

Wij hebben besloten met Kerst alleen naar mijn moeder te gaan, verder niets. En hoe verdrietig mijn moeder er ook van zou zijn, als er 1 van ons snottert (en nog niet is getest) gaan we niet.
pi_196638959
Oh en even wat anders, is Bingo in?

Nu van meerdere vrienden uitnodigingen om online te bingo'en. Geen idee hoe het precies werkt. De 1 is gewoon aanmelden via een website en gaan met die banaan en de ander moeten we ¤ 3 per Bingokaart betalen om mee te doen. Allebei in de kerstvakantie dus wij gaan meedoen, lijkt me hilarisch.
pi_196638996
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar Glerups gekocht, dikke vilten sloffen. Ik wil nooit meer anders. Zo heerlijk warm!! O+
Ik ook, 2 jaar geleden inmiddels. Heerlijk! Ik heb petrolkleurige!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 9 december 2020 @ 15:59:44 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_196639063
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:53 schreef exode het volgende:
Oh en even wat anders, is Bingo in?

Nu van meerdere vrienden uitnodigingen om online te bingo'en. Geen idee hoe het precies werkt. De 1 is gewoon aanmelden via een website en gaan met die banaan en de ander moeten we ¤ 3 per Bingokaart betalen om mee te doen. Allebei in de kerstvakantie dus wij gaan meedoen, lijkt me hilarisch.
Ik deed wel eens mee met buurthuisbingo vroeger. Dat was echt hilarisch _O_
Bingo O+
disclaimer
pi_196639070
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat is echt fantastisch nieuws! O+ Wat een spannende zwangerschap zal dat geweest zijn, poeh! Gelukkig nu een gezond meisje, gefeliciteerd tante Venco! *O*
Ja, die eerste weken waren echt vervelend spannend. Elke keer weer dat hartje willen horen, veel ongerust zijn. We waren allemaal bang dat het, gezien haar leeftijd ook, mis zou gaan.
Ze heeft wel zwangerschapsdiabetes gehad en stond al onder extra controle.
Godzijdank is alles goed gekomen. Ze is met een keizersnede bevallen, net 37 weken.
Baby zag er keurig afgebakken uit. :Y

En wat nou zo jammer is: ze woont in Engeland. En door Corona hebben we haar de hele zwangerschap niet gezien. ;( We facetimen bijna dagelijks want ze is heel betrokken bij mijn kinderen. Ze kennen haar heel goed, ondanks dat ze haar, normaal, misschien 2 á 3 keer per jaar een paar dagen zien.
We hopen dat we elkaar toch gauw weer echt kunnen zien. ;(
pi_196639071
En de rest ook bedankt voor de tante-felicitaties! *O*
pi_196639077
Ik heb ook duitse vilten pantoffels *trekt uit om te zien of t merk nog leesbaar is* living kitzbuhel :Y niet supersexy, maar fijner en duurzamer dan elk jaar n paar stinkende spaanse sloffen :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 9 december 2020 @ 16:01:44 #257
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_196639083
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:53 schreef exode het volgende:
Oh en even wat anders, is Bingo in?

Nu van meerdere vrienden uitnodigingen om online te bingo'en. Geen idee hoe het precies werkt. De 1 is gewoon aanmelden via een website en gaan met die banaan en de ander moeten we ¤ 3 per Bingokaart betalen om mee te doen. Allebei in de kerstvakantie dus wij gaan meedoen, lijkt me hilarisch.
Wat leuk! Ik ken het niet via websites eigenlijk.

Wij hebben vorige week met ons team uitspraken-Bingo gedaan. Hilarisch! En volgende week met de afdeling, ben benieuwd...!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_196639126
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:55 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik ook, 2 jaar geleden inmiddels. Heerlijk! Ik heb petrolkleurige!
Hahaha, ik toevallig ook! Ik wilde eerst auberginekleurige, maar die waren toen niet op voorraad in mijn maat. Maar petrol is ook mooi :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196639148
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:00 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, die eerste weken waren echt vervelend spannend. Elke keer weer dat hartje willen horen, veel ongerust zijn. We waren allemaal bang dat het, gezien haar leeftijd ook, mis zou gaan.
Ze heeft wel zwangerschapsdiabetes gehad en stond al onder extra controle.
Godzijdank is alles goed gekomen. Ze is met een keizersnede bevallen, net 37 weken.
Baby zag er keurig afgebakken uit. :Y

En wat nou zo jammer is: ze woont in Engeland. En door Corona hebben we haar de hele zwangerschap niet gezien. ;( We facetimen bijna dagelijks want ze is heel betrokken bij mijn kinderen. Ze kennen haar heel goed, ondanks dat ze haar, normaal, misschien 2 á 3 keer per jaar een paar dagen zien.
We hopen dat we elkaar toch gauw weer echt kunnen zien. ;(
Ach, dat is wel heel jammer ja. Het is sowieso al schrijnend dat familie in het buitenland zo geïsoleerd zit al bijna een jaar, maar rondom een zwangerschap & geboorte (of overlijden, net zo goed natuurlijk) wel extra :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196639181
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:09 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ach, dat is wel heel jammer ja. Het is sowieso al schrijnend dat familie in het buitenland zo geïsoleerd zit al bijna een jaar, maar rondom een zwangerschap & geboorte (of overlijden, net zo goed natuurlijk) wel extra :*.
Het is zeker zuur. Het duurt maar en duurt maar.
Het zou zo fijn zijn als we niet nóg maaaanden moeten wachten. -O-
  woensdag 9 december 2020 @ 16:24:30 #261
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196639333
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:26 schreef Mariposas het volgende:
Mja, daarom begrijp ik ook niets van al die reclames van blije families met elkaar. Het mág, maar het is evident onverstandig. En je kunt er vanuit gaan dat mensen echt niet gaan afzeggen als ze op de dag zelf verkouden zijn, terwijl al het eten klaar staat. Ditto voor oud en nieuw.
Lullig voor alle zorgmedewerkers die keihard werken rond de feestdagen.
Januari gaat echt keihard pieken. :N
Inderdaad, heel raar dat ze in die reclames toch dat beeld neerzetten, alsof dat allemaal prima is.
in de haak.
pi_196639701
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:53 schreef exode het volgende:
Oh en even wat anders, is Bingo in?

Nu van meerdere vrienden uitnodigingen om online te bingo'en. Geen idee hoe het precies werkt. De 1 is gewoon aanmelden via een website en gaan met die banaan en de ander moeten we ¤ 3 per Bingokaart betalen om mee te doen. Allebei in de kerstvakantie dus wij gaan meedoen, lijkt me hilarisch.
wij hebben de 18e kerstbingo vanuit het werk van mijn man. Ik won ooit de hoofdprijs (opblaasbare jacuzzi) nu zijn er veel aanmeldingen dus de winkans is niet zo groot
pi_196640136
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:06 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Hahaha, ik toevallig ook! Ik wilde eerst auberginekleurige, maar die waren toen niet op voorraad in mijn maat. Maar petrol is ook mooi :Y.
Ja, dat is mijn lievelingskleur sowieso O+
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 9 december 2020 @ 17:24:34 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196640200
Mooi Venco, gefeliciteerd
pi_196640250
Team koude voeten (en handen), sowiso team kouwkleum in de winter.

Sloffen moeten tot over m'n enkels komen, je weet wel laarsjes model, waar dan mn broek ik kan vallen.
Of lekker warme lange dikke sokken die je over je sokken aan doet.

en <3 pittenzak.

Over koud gesproken, met kamperen buiten t seizoen deed ik nog wel eens mn setje kleding voor de volgende dag onderin mn slaapzak.
  woensdag 9 december 2020 @ 17:40:34 #266
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_196640451
KLB / KLB Verkiezingen 2020 - Stemtopic (ALLEEN STEMMEN)

quote:
• Alleen stemmen van mensen die in KLB komen tellen mee dus ga geen moeders van OUD overhalen
Kunnen de moeders in dat topic allemaal op mij stemmen?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_196640541
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 17:27 schreef Roosgeluk het volgende:
Team koude voeten (en handen), sowiso team kouwkleum in de winter.

Sloffen moeten tot over m'n enkels komen, je weet wel laarsjes model, waar dan mn broek ik kan vallen.
Of lekker warme lange dikke sokken die je over je sokken aan doet.

Dan hebben Glerups alles wat je wilt.... maar zijn wel duur!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 9 december 2020 @ 18:14:14 #268
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196640896
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:26 schreef Mariposas het volgende:
Mja, daarom begrijp ik ook niets van al die reclames van blije families met elkaar. Het mág, maar het is evident onverstandig. En je kunt er vanuit gaan dat mensen echt niet gaan afzeggen als ze op de dag zelf verkouden zijn, terwijl al het eten klaar staat. Ditto voor oud en nieuw.
Lullig voor alle zorgmedewerkers die keihard werken rond de feestdagen.
Januari gaat echt keihard pieken. :N
Die reclames zijn gemaakt in een tijd waarin men nog dacht dat corona eind van het jaar wel onder controle zou zijn gok ik. :')

Voor de zorg is dit voorlopig nog niet over inderdaad. Als ik zie hoeveel collega's het bij zich droegen zonder enige klachten.. Wij hebben nu op het werk 25 van de 29 clienten positief getest. We zijn 8,5 uur lang alleen maar op de been zonder te zitten, compleet ingepakt in overalls en spatbrillen en mondkapjes en handschoenen, we mogen maximaal 1 glas drinken per 4 uur (wtf) en niet tijdens de dienst naar het toilet, alleen ervoor en erna. Nummer 3 is gisteren overleden, en ik verwacht dat nummer 4 en 5 snel volgen. Onze doelgroep bestaat uit onwijs lieve 90-plussers die geen fuck meer snappen maar je de wereld gunnen omdat je de tijd wil nemen om ze te helpen bij een glaasje water, want daar heeft geen enkele 90-jarige met covid de kracht nog voor. En de laatste is nog geen week geleden positief bevonden, dus voorlopig nog geen zicht op het einde. The silver lining aan dit alles: we hebben dagelijks taart op de afdeling, als dank van de families voor alle goede zorgen :D *O*
pi_196641014
Heftig Nanu, zowel de manier van werken als het verlies..
pi_196641031
Wat is het heftig toch Nanukerst :{ Ik herinner met dat heel in het begin ook van de IC-medewerkers, dat ze het ingepakt zijn, zo lang achter elkaar zonder pauze en zonder elkaar ook echt te zien, een van de moeilijkste dingen vonden. Hang in there :*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196641111
Pfff nanu, dat klinkt heftig.

Ik heb de tune van een kinderprogramma in mijn hoofd (nee ik ga het niet zingen/neuriën/fluiten of wat dan ook...), maar misschien weet iemand hoe het heet.
Ik keek het denk ik in de jaren 80, het was volgens mij een tekenfilm en daarin gingen 2 kinderen (meen ik me te herinneren) koken. En ik meen me ook een of ander logo van een duitse zender te herinneren, maar ik weet niet 100% zeker of dat klopt.
Doet dit bij iemand een belletje rinkelen?
Ik heb al even gegoogled, maar ik kon het zo snel niet vinden, maar wie weet heeft iemand van jullie een idee.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 18:33:49 #272
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196641113
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:50 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Je mist weinig dit jaar, de grote hema in de buurt van mijn werk had niets meer, terwijl er normaal veel displays met restanten staan. Volgens mij is er dit jaar veel gedoneerd of veel meer gekocht. Bij de supermarkt hadden ze ook vrij weinig meer, ik heb alleen een 2 paar sokken, 4 maillots, een trui en een sint-verkleedset gekocht voor ¤10 totaal. Die gaan vast de Sintdoos voor volgend jaar.
Dat is apart! Normaal hebben ze hele stellingen vol letters en snoepgoed. Maar fijn voor mij dat ik het niet gemist heb ;) Wel goed gescoord voor een tientje! ^O^

quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:08 schreef vencodark het volgende:
Ik ben (opnieuw) tante geworden! *O*
Mijn schoonzus is 40 en heeft al jarenlang een geschiedenis van miskramen die al vroeg gebeurden. Ze dacht dat het er nooit van zou komen. Medische trajecten waren niet echt een optie.
Maar afgelopen maart was ze ineens toch natuurlijk zwanger geworden en was ze wederom de eerste maanden heel bang dat het mis zou gaan.
Maar vandaag is ze bevallen van een gezond meisje. O+
Ik gun het haar zo. *O*
Dat zijn de extra bijzondere verhalen ^O^ Is dit de schoonzus die in GB woont of heb ik iemand anders voor me?

Ik ben denk ik al 10 jaar niet in de Efteling geweest :@ Ik zou graag eens naar de winterefteling willen maar dat lijkt me nu niet zo verstandig :+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 18:35:46 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196641128
Ik voel me zo vreselijk zwak -O- Zaterdag curettage gehad omdat ik maar bleef bloeden na de bevalling en daar bleken wat resten van het vlies achtergebleven. Door het wekenlange bloedverlies heb ik bloedarmoede en ben echt zo slap als een vaatdoek. Net gedoucht en ik wilde even een was opruimen maar halverwege had ik het gevoel dat ik flauw ging vallen :X Ik wil me weer fit voelen en leuke dingen gaan doen met man en aapie!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_196641264
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 18:35 schreef MaJo het volgende:
Ik voel me zo vreselijk zwak -O- Zaterdag curettage gehad omdat ik maar bleef bloeden na de bevalling en daar bleken wat resten van het vlies achtergebleven. Door het wekenlange bloedverlies heb ik bloedarmoede en ben echt zo slap als een vaatdoek. Net gedoucht en ik wilde even een was opruimen maar halverwege had ik het gevoel dat ik flauw ging vallen :X Ik wil me weer fit voelen en leuke dingen gaan doen met man en aapie!
Dat klinkt heel naar. Niet raar als je wekenlang bloedverlies hebt gehad, maar ik kan me voorstellen dat je je beter wilt voelen 😘
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196641380
@MaJo Dat is inderdaad die schoonzus uit Engeland. :Y
Het is zeker heel bijzonder.
pi_196641399
Beterschap @MaJo! Nu de oorzaak van het probleem weg is gaat het vast snel iets beter. Slik je wel ijzertabletten?
  woensdag 9 december 2020 @ 19:08:16 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196641566
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 18:56 schreef vencodark het volgende:
@:MaJo Dat is inderdaad die schoonzus uit Engeland. :Y
Het is zeker heel bijzonder.
Oh wauw, wat enorm fijn dat het allemaal helemaal goed gegaan is!
Gefeliciteerd!
***
pi_196641876
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 18:35 schreef MaJo het volgende:
Ik voel me zo vreselijk zwak -O- Zaterdag curettage gehad omdat ik maar bleef bloeden na de bevalling en daar bleken wat resten van het vlies achtergebleven. Door het wekenlange bloedverlies heb ik bloedarmoede en ben echt zo slap als een vaatdoek. Net gedoucht en ik wilde even een was opruimen maar halverwege had ik het gevoel dat ik flauw ging vallen :X Ik wil me weer fit voelen en leuke dingen gaan doen met man en aapie!
He bah zeg. Hopelijk is het nu helemaal schoon en kun je snel opknappen :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 20:14:24 #279
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196643097
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 18:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
Beterschap @:Majo! Nu de oorzaak van het probleem weg is gaat het vast snel iets beter. Slik je wel ijzertabletten?
Ik heb ijzertabletten gekregen :Y Hopelijk werken ze snel! Ik voel me zowat nog zwakker dan na de bevalling -O-

Bedankt voor de beterschappen!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_196643835
Sterkte majo. Hopelijk werken de ijzertabletten snel
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 9 december 2020 @ 21:18:11 #281
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196644494
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 20:14 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb ijzertabletten gekregen :Y Hopelijk werken ze snel! Ik voel me zowat nog zwakker dan na de bevalling -O-

Bedankt voor de beterschappen!
Hier werkte foliumzuur en floradix samen, na infuus. En eten van dingen als hummus
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 9 december 2020 @ 21:19:01 #282
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196644504
Sterkte majo
pi_196644580
Venco, gefeliciteerd. Wat fijn voor je schoonzus. O+

Majo, beterschap.

Efteling. O+
Ik zou zo graag naar de winter Efteling willen gaan, maar sla dit jaar maar even over.
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 22:37:49 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196645963
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:18 schreef Ynske het volgende:

[..]

Hier werkte foliumzuur en floradix samen, na infuus. En eten van dingen als hummus
Foliumzuur heb ik nog wel liggen, ik ga het proberen!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_196648783
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 20:14 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb ijzertabletten gekregen :Y Hopelijk werken ze snel! Ik voel me zowat nog zwakker dan na de bevalling -O-

Bedankt voor de beterschappen!
Ik weet natuurlijk niet hoe erg het ijzergebrek is, maar jammer dat ze geen ijzerinfuus hebben voorgesteld (doen gynaeclogen sowieso niet zo snel). Geen gedoe met tabletten, obstipatie etc. En binnen notime is je ijzer weer op pijl. Met die tabletten kan het zomaar nog een paar weken duren..

Sterkte :*
Shine bright like a diamond.
pi_196649266
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 20:14 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb ijzertabletten gekregen :Y Hopelijk werken ze snel! Ik voel me zowat nog zwakker dan na de bevalling -O-

Bedankt voor de beterschappen!
Die heb ik ook sinds een paar weken. Werkt als een tiet. :P Ik was veel moe en pijn aan mijn ogen. Succes ermee!
En wat iemand al zei: het heeft aardig invloed op je darmstelsel. ;( (
pi_196649492
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:05 schreef vencodark het volgende:

[..]

Die heb ik ook sinds een paar weken. Werkt als een tiet. :P Ik was veel moe en pijn aan mijn ogen. Succes ermee!
En wat iemand al zei: het heeft aardig invloed op je darmstelsel. ;( (
zwarte kak ja
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 08:47:02 #288
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196649611
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 06:52 schreef June. het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet hoe erg het ijzergebrek is, maar jammer dat ze geen ijzerinfuus hebben voorgesteld (doen gynaeclogen sowieso niet zo snel). Geen gedoe met tabletten, obstipatie etc. En binnen notime is je ijzer weer op pijl. Met die tabletten kan het zomaar nog een paar weken duren..

Sterkte :*
Mijn HB is 5,4 dus dat is wel flink verlaagd. Zo'n infuus was wel fijn geweest maar wist niet dat dit kon, er is ook niet over gesproken. Wel is een bloedtransfusie overwogen maar dat heeft blijkbaar ook weer bijwerkingen.

Het rare is trouwens dat het ziekenhuis zelf helemaal niet kwam met het idee om mijn bloed te controleren maar dat mijn moeder hierop stond omdat ze me zo bleek vond zien. Dat terwijl ik wel aangegeven had dat ik me erg zwak voelde en het soms zwart voor mijn ogen werd.

quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:05 schreef vencodark het volgende:

[..]

Die heb ik ook sinds een paar weken. Werkt als een tiet. :P Ik was veel moe en pijn aan mijn ogen. Succes ermee!
En wat iemand al zei: het heeft aardig invloed op je darmstelsel. ;( (
Hopelijk werkt het ook snel bij mij! Ik merk nu nog geen verschil, slik het nu 5 dagen.

En yay voor zware ontlasting -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_196649672
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mijn HB is 5,4 dus dat is wel flink verlaagd. Zo'n infuus was wel fijn geweest maar wist niet dat dit kon, er is ook niet over gesproken. Wel is een bloedtransfusie overwogen maar dat heeft blijkbaar ook weer bijwerkingen.

Het rare is trouwens dat het ziekenhuis zelf helemaal niet kwam met het idee om mijn bloed te controleren maar dat mijn moeder hierop stond omdat ze me zo bleek vond zien. Dat terwijl ik wel aangegeven had dat ik me erg zwak voelde en het soms zwart voor mijn ogen werd.
[..]

Hopelijk werkt het ook snel bij mij! Ik merk nu nog geen verschil, slik het nu 5 dagen.

En yay voor zware ontlasting -O-
Je kan het effect van de ijzertabletten nog wat versterken door op je voeding te letten: eet bij ijzerrijke maaltijden iets waar veel vitamine c in zit (dit bevordert de ijzeropname) en mijdt zuivel juist bij die maaltijden (calcium blokkeert de opname juist weer). Hopelijk voel je je snel beter!
pi_196649710
Ijzertabletten hebben een paar weken nodig voordat je echt verschil merkt, staat in de bijsluiter althans. Ik had er al gauw baat bij eigenlijk.
  donderdag 10 december 2020 @ 09:20:16 #291
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196649855
Floradix en ferrofumaraat en goede voeding maakte dat ik na Elva binnen 4 weken van een hb van 4nogwat naar een normale waarde was gegaan. Sterkte Majo, en rustig aan doen!
pi_196650094
Sterkte MaJo, hopelijk voel je je snel een stuk fitter!

Nanu dat klinkt echt heel heftig zeg. Ik heb zoveel respect voor iedereen in de zorg. Ik zou het in normale omstandigheden al niet kunnen laat staan nu.
pi_196650820
Zo, even de Big Bang aangezet. Dan haal ik het misschien net voor einde jaar.
pi_196651659
Streep door de Winter Efteling, nu ook medewerkers van de BSO van B positief getest. Gisteren dachten we geen mailtjes te krijgen vanuit school, maar helaas, einde middag toch nog en nu ook van de BSO.
Op zijn school nog steeds alleen groep 7 en 8 overigens.

Maar pff dat thuisonderwijs, werk en een meisje van 2 hakken er wel in en dat pas na 3,5 dag :@ Het huishouden wordt in ieder geval genegeerd deze week >:)
pi_196652684
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:29 schreef exode het volgende:
Streep door de Winter Efteling, nu ook medewerkers van de BSO van B positief getest. Gisteren dachten we geen mailtjes te krijgen vanuit school, maar helaas, einde middag toch nog en nu ook van de BSO.
Op zijn school nog steeds alleen groep 7 en 8 overigens.

Maar pff dat thuisonderwijs, werk en een meisje van 2 hakken er wel in en dat pas na 3,5 dag :@ Het huishouden wordt in ieder geval genegeerd deze week >:)
Gewoon voor de tv parkeren. Als ik naar mezelf kijk(mijn klas dan)....
Beginnen we met de nieuwe lesblokken pas na de kerstvakantie. Als ik nou kinderen zou hebben die thuis zouden zitten zou ik er totaal geen probleem mee hebben als ze een paar dagen niks/ minder zouden doen.
Ik snap dat die ouders daar misschien anders over denken. Maar goed het zou nu geen hals zaak zijn denk ik. Het is voornamelijk herhaling waar we nu nog mee bezig zijn.
pi_196653077
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:30 schreef amaranta het volgende:

[..]

Gewoon voor de tv parkeren. Als ik naar mezelf kijk(mijn klas dan)....
Beginnen we met de nieuwe lesblokken pas na de kerstvakantie. Als ik nou kinderen zou hebben die thuis zouden zitten zou ik er totaal geen probleem mee hebben als ze een paar dagen niks/ minder zouden doen.
Ik snap dat die ouders daar misschien anders over denken. Maar goed het zou nu geen hals zaak zijn denk ik. Het is voornamelijk herhaling waar we nu nog mee bezig zijn.
B zit net in groep 3 en is enorm bezig met rekenen en letters en woorden. Achterlopen maak ik me niet druk om wel om zijn honger vast te houden. Het is nogal een makkelijk mannetje en hij wilt nu zo graag leren etc. Zo mooi om te zien. Hij heeft een enorme groei gemaakt tov vorig jaar. Hij wilt dus heel graag en dat probeer ik te ondersteunen. Maar morgen is het een dag zonder schoolwerk. Ik moet echt wat dingen in het huishouden doen en Juul rent ook rond. Ze gaan maar lekker spelen of zo.

Hij zit in afronding van verschillende dingen zoals ik het zie. Maar goed ik heb er verder de ballen verstand van.

Ik had vanochtend een call van een uur en natuurlijk ging hij strontvervelend doen. Dus inderdaad hij heeft lekker Netflix gekeken. Opvoeding komt wel weer een keer.
pi_196653384
Zo pakte ik het ook aan toen we hier met z'n allen in quarantaine zaten, wat lukte deden we en anders maar niet. Ik kan helaas nog steeds niet toveren.

's Morgens vroeg (lees: 6.30 :O ) deden we schoolwerk, dan mochten ze heel wat uren aanklooien en Netflixen etc. want ik moest tenslotte ook gewoon werken en daarna deed ik weer een stuk school met ze. Overigens ging het taal/lees/rekenwerk hier wel redelijk vanzelf, want de kinderen wisten beter wat ze precies moesten doen dan ik. :')

Maar het blijft pittig hoor, zo met zijn allen thuis. Sterkte met de laatste zware loodjes voor de kerstvakantie exode.
pi_196653556
Ja het is vooral de combinatie hoor, als ik met B aan zijn schoolwerk zit, wilt Juul aandacht en gaat hangen, gillen etc. B voelt ook haarfijn aan dat als hij vervelend is tijdens een call dat hij dan achter een scherm mag. Ik laat dat nu even gaan, het is even niet anders.

Hij was net ook echt boos op me omdat ik niet met hem kan spelen. En dan voel ik me schuldig ook al hoeft het niet. Ik heb ook echt dingen die af moeten in 2020, het is niet anders.

Zijn werk voor vandaag is al af en hij heeft zelfs al wat gedaan wat morgen moest. De rest van het programma morgen zien we wel.

Zo ik ga wederom een call in en B zit te gamen op zijn tablet.
pi_196653780
Ik startte in de thuistijd een spelactiviteit met J op en maakte afspraken over iets leuks in het vooruitzicht als hij zich zelf kon redden tijdens mijn videobel afspraken. Dat hielp vaak wel.
Maar het is lastig, want je kunt jezelf niet splitsen.
pi_196654203
Ik probeer hard om alle herinneringen aan die paar maanden thuisscholing te vergeten. :')
1 peuter die áltijd gaat lopen hangen, gillen, kutten als je de groep 3-er iets probeert uit te leggen of er weer eens iets mis ging op de iPad.

Succes er weer mee @exode
pi_196654744
Vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')