Ik vind het wel gek dat je alle ouders op zoek laat gaan naar lampionnen. Lekker massaal de winkels inquote:Op maandag 7 december 2020 12:18 schreef laziness het volgende:
[..]
Ben gekke henkie niet voor een loopje van 400 meter![]()
Xenos is hier overal verdwenen. Blokker dan maar. Thanks SQ
Dat lijkt me ook een prima idee, maar dat roep ik uiteraard wel vanuit een luxepositie waarbij geen probleem ontstaat door een kind dat thuis is.quote:Op maandag 7 december 2020 12:49 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
En als ze de scholen dicht doen, dan het liefst volgende week! Een week voor de kerstvakantie is iedereen toch wat moe, komt er minder binnen en onderwijskundig is dat een week waarin toch minder intensief lesgegeven wordt.
Voorbeeld: deze week ronden wij ons taalthema af. We starten volgende week geen nieuwe meer, maar na de vakantie. De uren die wij voor taal hebben staan gebruiken we dan voor bijv een kerstkaart maken en schrijven. En dat ook prima een opdracht zijn die je thuis kan doen.
Anyway, we gaan het zien dinsdag. Ik ben absoluut niet gerust op de weer stijgende cijfers
Dat kan en dan maar hopen dat alle kinderen dan ook klaarzitten. Want veel kinderen kunnen dat niet zonder digitale hulp van de ouders.quote:Op maandag 7 december 2020 13:03 schreef Jagärtrut het volgende:
maar een online dictee kun je toch ook gewoon live geven?
Hier was de herfstvakantie een week verlengd. In die week is gewoon helemaal geen les gegeven. Mij (als leek) lijkt me een week ook nog wel te doen om gelijkdelijk in te halen in de rest van het schooljaar...
Mijn man geeft les in het VO en daar overwegen ze sowieso inderdaad al volgende week alleen online les te geven. Ook met het idee dat áls men toch in groter gezelschap kerst viert, de contacten door leerlingen en leraren daarvķķr in elk geval beperkt zijn. Geeft toch weer minder infectiegevaar.quote:Op maandag 7 december 2020 12:49 schreef Peacefulll het volgende:
En als ze de scholen dicht doen, dan het liefst volgende week!
Bij ons ook zo iets. Ze moeten bij ons elke dag rekenen - spelling - schrijven doen en dan wisselend iets met taal (dictee, taalopdrachten). Rekenen en spelling gaat sowieso al online. Schrijven elke dag een bladzijde uit hun schrijfboek. Taal wisselt. Het was tijdens de lockdown dus volkomen duidelijk wat ze moesten doen, namelijk hetzelfde als op school, alleen een dictee met een filmpje. De eerste twee weken deden we dat als ouders trouwens zelf, woordjes voorlezen, ze zijn steeds wat meer dingetjes gaan ontwikkelen.quote:Op maandag 7 december 2020 13:00 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh, hier hadden ze dat opgelost door vrijwel geen les te geven..
Voor als het weer voorkomt dat een klas naar huis moet is ook al in de nieuwsbrief het programma beschreven: elke dag bloon (net zoveel werk als anders), 15 min rekentuin, half uur lezen, 20 redactiesommen e5 niveau redactiesommen.nl..voor de kinderen die willen words and birds... en verder hebben ze wat links naar proefjes, theater en freeks wilde wereld en wat andere dingen die je zou kunnen doen.. Pas vanaf week 2 komt er extra input vanaf school..
Ik deed dat beklag dus ook tegen manlief iddquote:Op maandag 7 december 2020 13:09 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik vind het wel gek dat je alle ouders op zoek laat gaan naar lampionnen. Lekker massaal de winkels in.
Ik heb het linkje even niet paraat maar er was een goed artikel met plaatjes qua aantal besmettingen per ruimte op basis van hoelang je bij elkaar zit en hoeveel je ventileert en hoeveel afstand je neemt. Hoe langer samen hoe meer risico.quote:Op maandag 7 december 2020 14:34 schreef Lemijn het volgende:
Ja, even koffie komen drinken vind ik ook echt wat anders dan dineren. Minder lang en makkelijker afstand houden. Pfff, ik zal blij zijn als het gewoon het nieuwe jaar is. Zonde eigenlijk maar ja.
Dat is wel echt asociaal zeg!quote:Op maandag 7 december 2020 15:37 schreef exode het volgende:
Kerst is samen met mijn moeder en Oud en Nieuw als gezin in een huisje in het bos.
Collega vertelde net een verhaal....meisje in de klas van zijn dochter is positief getest. Ze is woensdag met klachten getest en is gewoon naar school gegaan. Vrijdag surprises waarbij ze naast zijn dochter heeft gezeten. Vrijdag einde middag de testuitslag.....
Klas moet nu thuisbijven, geen idee hoe lang. Echt belachelijk. Hij vertelde ook dat ze zaterdag een kort bezoek aan opa en oma van boven de 80 hebben gedaan. Op afstand en de volwassenen met mondkapjes maar hij heeft nu echt zenuwen (en woede). Die ouders he....echt ik zou ook woest zijn.
Dit soort mensen geven er echt geen fuck om, zou je zeggen.quote:Op maandag 7 december 2020 15:37 schreef exode het volgende:
Kerst is samen met mijn moeder en Oud en Nieuw als gezin in een huisje in het bos.
Collega vertelde net een verhaal....meisje in de klas van zijn dochter is positief getest. Ze is woensdag met klachten getest en is gewoon naar school gegaan. Vrijdag surprises waarbij ze naast zijn dochter heeft gezeten. Vrijdag einde middag de testuitslag.....
Klas moet nu thuisbijven, geen idee hoe lang. Echt belachelijk. Hij vertelde ook dat ze zaterdag een kort bezoek aan opa en oma van boven de 80 hebben gedaan. Op afstand en de volwassenen met mondkapjes maar hij heeft nu echt zenuwen (en woede). Die ouders he....echt ik zou ook woest zijn.
Die collega...voor het eerst in 5 maanden naar opa en oma vanwege Sinterklaas. Hij zegt dat ie 10 minuten is binnen geweest met de kinderen en dus op afstand maar toch maakt hij zich nu zorgen. En begrijpelijk. Als hij het had geweten, waren ze nooit gegaan.quote:Op maandag 7 december 2020 16:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dit soort mensen geven er echt geen fuck om, zou je zeggen.
Ze hebben het meisje natuurlijk niet thuis willen houden met de Sinterklaas viering maar hoe triest dat ook had geweest, wees verstandig.
Nu zien ze gelijk wat ze hebben aangericht.
Ze hoopten natuurlijk op een negatieve uitslag.
Begrijp ik dat die ouders van het besmette meisje naar die opa en oma waren?
Of je collega zelf zonder dat dit ‘geval’ bekend was?
Ah neequote:Op maandag 7 december 2020 15:37 schreef exode het volgende:
Niet!!!!!quote:Op maandag 7 december 2020 22:36 schreef Phaidra het volgende:
Nou zeg!! Netflix gaat HIMYM én Big Bang Theory verwijderen eind deze maand. Ik heb niet genoeg tijd om ze allebei uit te kijken...
En Gossip Girlquote:Op maandag 7 december 2020 22:36 schreef Phaidra het volgende:
Nou zeg!! Netflix gaat HIMYM én Big Bang Theory verwijderen eind deze maand. Ik heb niet genoeg tijd om ze allebei uit te kijken...
Ik heb Friends 2xquote:Op dinsdag 8 december 2020 09:19 schreef lunapuella het volgende:
Hierom gaan mijn dvd's van favoriete series en films voorlopig de deur nog niet uit.
Waar ben je begonnen? Ik heb doorgespoeld tot het seizoen van Drazic, Anita etc.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:29 schreef Nanukerst het volgende:
Ik begon gisteren aan Heartbreak High.
Het bleek een van de dingen die in mijn herinnering veel leuker was.Doe het niet mensen, ga het NIET kijken, teleurstelling zal je deel zijn.
Misschien is dit topic wat voor je.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:30 schreef Nanukerst het volgende:
Vraag: zijn er hier ook tekentalenten? Ik ben wel toe aan een upgrade en zoek een tip voor de allerbeste tekenpotloden.
Kun je bij je bieb online reserveren vanuit andere vestigingen, die dan naar jouw bieb gebracht worden? Zo lees ik hier veel, ook al is mijn eigen bieb ook maar klein.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:49 schreef vencodark het volgende:
Series heb ik zelden op dvd gekocht. Samsam, het eerste seizoen van GTST, Vrouwenvleugel en Prison Break.
Heb alleen Vrouwenvleugel nog. De rest weggegeven.
Ik heb trouwens een boeken-dilemma.![]()
Ik ben lid van de bieb maar sinds Corona uitbrak kom ik er zelden meer. En dan is mijn dochter vaak mee en dat zoekt niet lekker. Daarbij: het is een kleine kut bieb dus weinig interessants.
Maar ik hou best van lezen...boeken kopen neemt steeds ruimte in en e-books vind ik qua ervaring niks aan. Ik heb nog geen boek herlezen de afgelopen 15 jaar.
In de boekenwinkel zie ik zoveel interessants en moois (de kaften alleen al) maar toch koop ik niks vanwege bovenstaande.![]()
Bij aflevering 1. Ja, dat is misschien wel een goede tip! Drazic was natuurlijk wel mijn crushquote:Op dinsdag 8 december 2020 09:45 schreef vencodark het volgende:
[..]
Waar ben je begonnen? Ik heb doorgespoeld tot het seizoen van Drazic, Anita etc.Alles daarvoor vond ik al weinig aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |