abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196594138
O+ Klets hier verder over Sinterklaas, gourmetten en kittens. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+

Een hart onder de riem voor iedereen die in quarantaine is!
pi_196594153
Ik heb me ingehouden bij het kiezen van een topictitel....

Verder over piemels.
  maandag 7 december 2020 @ 08:52:31 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_196594201
Ik heb wel ooit gedate met een man met een hele kleine piemel en ik vind het zo lullig van mezelf maar ik vond er echt niks aan.
Nu was het sowieso al geen geweldige match hoor, dat zal ook meespelen, en hij beet een keer in mijn piemeltje tijdens de daad :X maar ik heb toch liever een gemiddeld formaat :')
disclaimer
pi_196594221
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 08:52 schreef SQ het volgende:
Ik heb wel ooit gedate met een man met een hele kleine piemel en ik vind het zo lullig van mezelf maar ik vond er echt niks aan.
Nu was het sowieso al geen geweldige match hoor, dat zal ook meespelen, en hij beet een keer in mijn piemeltje tijdens de daad :X maar ik heb toch liever een gemiddeld formaat :')
Zijn we n.a.v jouw vroegere piemel-surprise via een omweg toch weer terug bij piemels gekomen :P
  maandag 7 december 2020 @ 08:56:00 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_196594233
Ja ach, het is weer eens wat anders dan de was :7
disclaimer
pi_196594254
@exode mijn moeder werkt als docent op een middelbare school en daar begint het ook de spuigaten uit te lopen met besmettingen. Zowel docenten als leerlingen. Mijn moeder doet super haar best om afstand te houden, werkt met mondkapje op, maar er is geen houden aan.
Dan vraag ik me wel weer af waarom die niet dicht gaan.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196594262
piemels *O*

Doen we ook nog besneden/onbesneden discourse?
  maandag 7 december 2020 @ 09:01:45 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_196594280
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 08:59 schreef lunapuella het volgende:
piemels *O*

Doen we ook nog besneden/onbesneden discourse?
Ik heb nog nooit een besneden exemplaar gehad :@
En ik ben geen heilige :')
disclaimer
  Manager PR/Moderator maandag 7 december 2020 @ 09:15:30 #9
269689 crew  Viv
pi_196594471
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 08:52 schreef SQ het volgende:
Ik heb wel ooit gedate met een man met een hele kleine piemel en ik vind het zo lullig
:+
quote:
hij beet een keer in mijn piemeltje tijdens de daad :X
Heeft Mauw dus toch gelijk. 8-)
pi_196594521
Piemels *O*

Mijn kind is ook in de piemelfase, echt knap hoe je in elke zin het woord piemel kan verwerken :')
pi_196594568
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 09:01 schreef SQ het volgende:

[..]

Ach, ik heb maar 3 mannen ‘gehad’ en daar zat 1 besneden exemplaar tussen.
Net wie je date. :P
Afkomst ga ik uiteraard niet benoemen anders krijgen we dát weer. :+
  maandag 7 december 2020 @ 09:34:31 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_196594704
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 09:19 schreef Butterflower het volgende:
Piemels *O*

Mijn kind is ook in de piemelfase, echt knap hoe je in elke zin het woord piemel kan verwerken :')
En het is niet eens een jongen :D O+
disclaimer
  maandag 7 december 2020 @ 10:03:23 #13
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196595023
In Amerika zijn juist zowat alle mannen besneden heb ik begrepen. Daar is het bijzonder als je het niet bent. Terwijl het hier echt alleen bij bepaalde geloven voorkomt. En het gros dus onbesneden is.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 7 december 2020 @ 10:07:23 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196595075
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 09:01 schreef SQ het volgende:

[..]

Een besneden exemplaar tegenkomen is in NL ook wat lastiger, hier hebben we niet van die bizarre gewoontes die hier geen nut hebben itt de VS bijvoorbeeld, waar hele volksstammen denken dat het "hoort" of "beter is", ook mensen die dat niet op basis van religieuze leefregels van 2.500 jaar geleden in de woestijn doen.

Tenzij om medische redenen uiteraard, maar dat komt vrij weinig voor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 7 december 2020 @ 10:11:19 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196595129
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:03 schreef laziness het volgende:
In Amerika zijn juist zowat alle mannen besneden heb ik begrepen. Daar is het bijzonder als je het niet bent. Terwijl het hier echt alleen bij bepaalde geloven voorkomt. En het gros dus onbesneden is.
Klopt, het slaat echt totaal nergens op.

Het zou me niet eens verbazen als dat is onder invloed van veel joodse artsen, en dan niet zozeer dat ze het aanbevelen maar meer in de trant van "als de dokter het bij zijn eigen zoon laat doen dan zal het wel goed zijn".

Want zo discrimineren we dan ook wel weer de laatste eeuw: je wilt in de VS graag een joodse arts, want joodse artsen zijn goede artsen.

Het zal wel racistisch zijn, maar zo wordt er gedacht.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196595174
volgens mij komt om medische redenen nog best vaak voor.. ik ken tenminste 2 mannen waarbij dat zo is..(en voor de meesten is dat best persoonlijk en roep je dat niet zo rond dus waarschijnlijk ken ik ook nog wel mannen waarvan ik dat niet weet)
pi_196595214
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:14 schreef watmoetikkiezen het volgende:
volgens mij komt om medische redenen nog best vaak voor.. ik ken tenminste 2 mannen waarbij dat zo is..(en voor de meesten is dat best persoonlijk en roep je dat niet zo rond dus waarschijnlijk ken ik ook nog wel mannen waarvan ik dat niet weet)
Ik ken er ook wel een paar waaronder mijn eigen echtgenoot.
pi_196595230
Een neefje van mij had iets met zijn piemeltje waardoor hij ook besneden moest worden.
Toen was hij ook nog maar een jaar of 2.
pi_196595231
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:14 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Idd! Ik ken er anderhalf, waarbij die halve mijn eigen zoon is, en de hele zijn vader :D Bij zoon was het niet nodig, maar kreeg een ander soort operatie, waarbij ze de boel wijder hebben gemaakt. Zo was besnijdenis niet nodig :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_196595251
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 10:18 schreef vencodark het volgende:
Een neefje van mij had iets met zijn piemeltje waardoor hij ook besneden moest worden.
Toen was hij ook nog maar een jaar of 2.
Mijn neefjes ook, hypospadie (daar hoeft het niet altijd bij maar in hun geval wel)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196595264
En weer een mail van een juf die positief is getest....
Ik geloof dat ons dorp een brandhaard is, 2 verpleeghuizen hebben ook een uitbraak van tientallen bewoners en zorgpersoneel.

Ik stel me maar in op een jongen die 4 weken thuis is, aansluitend op de Kerstvakantie.
pi_196595267
Toch nog een piemelopsomming! :+ _O-

Oef, Exode, dat is wel even omschakelen weer -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196595273
Gaat rap daar, exode
pi_196595293
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:20 schreef exode het volgende:
Ik geloof dat ons dorp een brandhaard is, 2 verpleeghuizen hebben ook een uitbraak van tientallen bewoners en zorgpersoneel.

Ik stel me maar in op een jongen die 4 weken thuis is, aansluitend op de Kerstvakantie.
Als ze niet alsnog die kerstvakantie verlengen. :X
pi_196595305
De teller staat op 6 leerkrachten en 7 leerlingen. Nog steeds allemaal bovenbouw overigens.

Ja @vencodark dan is ie zelfs 5 weken thuis.......pffff
pi_196595310
Om maar eens een ander onderwerp op te brengen: Ik zou graag vaker foto's willen adrukken vanaf m'n telefoon. Het liefst zonder dat ik eraan moet denken, maar dat bijvoorbeeld elke maand/kwartaal alle favoriete foto's die ik gemaakt heb automatisch worden afgedrukt en naar me opgestuurd. Anders vergeet ik het toch. Kent er iemand een service die dit doet?
pi_196595323
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:20 schreef exode het volgende:

He jakkes...
Hier lijken de cijfers niet zo heel hoog op het moment, hopelijk blijft dat zo.
We krijgen van de middelbare school om de week een update en dan is het steeds 1 of 2 klassen thuis en een paar docenten. Basisschool hoor ik helemaal niks van tot nog toe.
Ik weet dat 1 moeder van een klasgenoot van de jongste corona heeft gehad, maar dat werd ook niet gedeeld via school (kind had het zelf ook niet).

Ik voel er wel wat voor om na de kerstvakantie eerst maar eens 2 weken online les te geven, want als iederen lekker bij elkaar gaat zitten dan zou het mij niks verbazen als de boel weer flink toe gaat nemen na de kerst. Dan heb ik mijn kind liever thuis.
Maar dan geen vakantie, want dan blijven mensen elkaar opzoeken.

Gelukkig ben ik niet degene die zulke beslissingen hoeft te nemen... :{
Fake it till you make it...
pi_196595336
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Om maar eens een ander onderwerp op te brengen: Ik zou graag vaker foto's willen adrukken vanaf m'n telefoon. Het liefst zonder dat ik eraan moet denken, maar dat bijvoorbeeld elke maand/kwartaal alle favoriete foto's die ik gemaakt heb automatisch worden afgedrukt en naar me opgestuurd. Anders vergeet ik het toch. Kent er iemand een service die dit doet?
Ik geloof klikkie. Zelf geen ervaring mee, maar ik geloof dat er wel fokkers zijn die het gebruiken, dus wacht vooral even tot er iemand met een kortingscode komt zwaaien. ;)
pi_196595350
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Volgens mij is er wel zoiets, of het helemaal automatisch gaat weet ik niet, maar ik heb een paar keer reclame voorbij zien komen van een of andere app die iets soortgelijks doet. Maar ik weet niet hoe die heet (schiet je dus nog niks mee op... ik ga even zoeken).
pi_196595392
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:25 schreef Nijna het volgende:
Ik voel er wel wat voor om na de kerstvakantie eerst maar eens 2 weken online les te geven, want als iederen lekker bij elkaar gaat zitten dan zou het mij niks verbazen als de boel weer flink toe gaat nemen na de kerst. Dan heb ik mijn kind liever thuis.
Zou ik ook wel zien zitten maar dat gaat niet gebeuren. Het heeft teveel impact voor mensen die wel buitenshuis werken.
pi_196595397
Het is alleen zo jammer dat als de scholen online les moeten geven na de Kerstvakantie de mensen in het onderwijs dus in de Kerstvakantie alle voorbereidingen moeten doen....wij zijn die laatste week ook echt op vakantie. Dus ik geloof dat de kinderen uit mijn vriendin haar klas dan een beetje pech hebben.

Nuance: ze kunnen nu al veel online doen bij onverwachtse uitval uiteraard, veel staat al klaar. Maar echt lesgeven moet toch goed voorbereid worden. Online...
Als ze nou snel die beslissing nemen, kunnen de leerkrachten al veel voor de vakantie voorbereiden. Dan is het even flink door- en overwerken voor de vakantie maar dat is dan maar zo (spreek ik nu voor/namens mijn vriendin)
  maandag 7 december 2020 @ 10:30:04 #32
244125 laziness
pi_196595400
Er zijn er heel veel opties volgens mij. Krijg op instagram daar vaak reclame van.
Maar die app weet niet welke je favorieten zijn dus je zal er wel iets van tijd in moeten stoppen gok ik.
pi_196595412
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:29 schreef lily het volgende:

[..]

Zou ik ook wel zien zitten maar dat gaat niet gebeuren. Het heeft teveel impact voor mensen die wel buitenshuis werken.
Klopt...
  maandag 7 december 2020 @ 10:58:12 #34
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196595741
Let bij die apps vooral ook even op wat je weggeeft. Mijn moeder wilde zo'n abonnement waarbij je elke maand 45 'gratis' afdrukken krijgt, maar je geeft dan wel alle rechten van de foto's weg. Niet wat je wilt wat mij betreft...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 7 december 2020 @ 11:02:55 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196595789
M
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:29 schreef exode het volgende:
Het is alleen zo jammer dat als de scholen online les moeten geven na de Kerstvakantie de mensen in het onderwijs dus in de Kerstvakantie alle voorbereidingen moeten doen....wij zijn die laatste week ook echt op vakantie. Dus ik geloof dat de kinderen uit mijn vriendin haar klas dan een beetje pech hebben.

Nuance: ze kunnen nu al veel online doen bij onverwachtse uitval uiteraard, veel staat al klaar. Maar echt lesgeven moet toch goed voorbereid worden. Online...
Als ze nou snel die beslissing nemen, kunnen de leerkrachten al veel voor de vakantie voorbereiden. Dan is het even flink door- en overwerken voor de vakantie maar dat is dan maar zo (spreek ik nu voor/namens mijn vriendin)
Morgen. Maar ik las al dat het niet erg waarschijnlijk is.
KuikenGuppy
  maandag 7 december 2020 @ 11:28:50 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196596115
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 11:02 schreef Burdie het volgende:

[..]

Morgen. Maar ik las al dat het niet erg waarschijnlijk is.
Jammer, want de kerstvakantie een week verlengen zou waarschijnlijk een heel verstandige beslissing zijn.
Eventueel de week daarna nog online les, zodat de leerkrachten dat niet tijdens de echte kerstvakantie hoeven voorbereiden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196596234
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jammer, want de kerstvakantie een week verlengen zou waarschijnlijk een heel verstandige beslissing zijn.
Eventueel de week daarna nog online les, zodat de leerkrachten dat niet tijdens de echte kerstvakantie hoeven voorbereiden.
Dat lijkt me een goede optie.

Mijn basisschool kind heeft trouwens nog nooit online les gehad. Alleen mijn middelbare school kind.
pi_196596641
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:29 schreef exode het volgende:

Maar even zonder oordeel een vraag: is het voorbereiden van online lessen meer werk dan klassikale lessen?
  maandag 7 december 2020 @ 12:09:56 #39
244125 laziness
pi_196596818
Voor het kerstdiner op school vragen ze de kinderen om met een lichtje, kaarsje, lampion naar school te komen. Iemand een tip voor een fysieke winkel waar je een lampion kan kopen? Online zijn de totale kosten incl verzenden me te hoog voor 1x gebruiken.
  maandag 7 december 2020 @ 12:10:47 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_196596830
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:09 schreef laziness het volgende:
Voor het kerstdiner op school vragen ze de kinderen om met een lichtje, kaarsje, lampion naar school te komen. Iemand een tip voor een fysieke winkel waar je een lampion kan kopen? Online zijn de totale kosten incl verzenden me te hoog voor 1x gebruiken.
Blokker heeft dat meestal wel, en xenos ook.
disclaimer
pi_196596880
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:00 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Maar even zonder oordeel een vraag: is het voorbereiden van online lessen meer werk dan klassikale lessen?
Zeker, helemaal als je van tevoren moet zorgen dat alle kinderen de materialen hebben om thuis ook de verwerking te doen. Dan moet je dus voor de hele week weten wat er aan materialen (boeken, werkboeken, schriften, bladen) nodig is, dat klaarleggen en zorgen dat het gehaald kan worden. Zorgen dat elk kind de mogelijkheid heeft om online les te volgen (Chromebooks uitlenen met alle rompslomp eromheen) enz. :+
pi_196596883
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:09 schreef laziness het volgende:
Maken :7
  maandag 7 december 2020 @ 12:18:12 #43
244125 laziness
pi_196596929
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:14 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Maken :7
Ben gekke henkie niet voor een loopje van 400 meter :6

Xenos is hier overal verdwenen. Blokker dan maar. Thanks SQ ^O^
pi_196596948
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar als die docenten dan met hun eigen kinderen thuis lessen voor moeten bereiden, terwijl ze ook thuisonderwijs moeten geven. Dat lijkt me geen houdbare oplossing.
pi_196597395
quote:

[..]

Wat Exode zegt.
Plus bijvoorbeeld een dictee. Normaal lees ik die hardop voor in de klas, geen voorbereiding voor nodig. Maar bij online lesgeven doen wij dat via een audio-opname of een filmpje. En die moeten gemaakt worden. Zeker voor de groepen 3 en 4 zal het voorbereiden erg intensief zijn. Instructiefilmpjes maken voor lijn 3 bijv. Normaal doe je dat klassikaal, nu moet je dat voorbereiden, filmen en online zetten. Zeker als de de ouders een beetje wil ontlasten, want ik snap heel goed dat die niet elke dag uitgebreid de tijd hebben om met hun kind thuis al het werk te gaan maken.

En als ze de scholen dicht doen, dan het liefst volgende week! Een week voor de kerstvakantie is iedereen toch wat moe, komt er minder binnen en onderwijskundig is dat een week waarin toch minder intensief lesgegeven wordt.
Voorbeeld: deze week ronden wij ons taalthema af. We starten volgende week geen nieuwe meer, maar na de vakantie. De uren die wij voor taal hebben staan gebruiken we dan voor bijv een kerstkaart maken en schrijven. En dat ook prima een opdracht zijn die je thuis kan doen.

Anyway, we gaan het zien dinsdag. Ik ben absoluut niet gerust op de weer stijgende cijfers :(
pi_196597441
quote:

[..]

Ik zie het van de zijlijn en kan alleen maar ja zeggen. In de periode van de lockdown werkte mijn vriendin rond de 40 uur ipv 24. Ze is naast juf ook manager maar het was toch echt vooral lesgeven wat tijd kostte.
pi_196597503
Mijn vriendin heeft ook meerdere kinderen in de klas met autisme, daar maakt ze zich echt wel zorgen om. Die moeten intensief begeleid worden, ook in de klas, maar met online lesgeven nog meer. Ze ziet die kinderen het steeds lastiger krijgen en als die thuis komen te zitten, is dat erg vervelend.

Er is overigens om en rond school een hoop gezeik nu. Dat er geen noodopvang is....de BSO is op school dus die mogen helemaal niet open. Het is balen en gedoe maar dat gezeik levert natuurlijk helemaal niets op.
pi_196597521
quote:
12s.gif Op maandag 7 december 2020 12:18 schreef laziness het volgende:

[..]

Ben gekke henkie niet voor een loopje van 400 meter :6

Xenos is hier overal verdwenen. Blokker dan maar. Thanks SQ ^O^
Hahahahaha. :*
Zie DM ;)
pi_196597626
oh, hier hadden ze dat opgelost door vrijwel geen les te geven..
Voor als het weer voorkomt dat een klas naar huis moet is ook al in de nieuwsbrief het programma beschreven: elke dag bloon (net zoveel werk als anders), 15 min rekentuin, half uur lezen, 20 redactiesommen e5 niveau redactiesommen.nl..voor de kinderen die willen words and birds... en verder hebben ze wat links naar proefjes, theater en freeks wilde wereld en wat andere dingen die je zou kunnen doen.. Pas vanaf week 2 komt er extra input vanaf school..
  maandag 7 december 2020 @ 13:01:29 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196597640
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:19 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Maar als die docenten dan met hun eigen kinderen thuis lessen voor moeten bereiden, terwijl ze ook thuisonderwijs moeten geven. Dat lijkt me geen houdbare oplossing.
Dat voorbereiden had ik dan in die extra week vakantie in gedachten, dus terwijl hun eigen kinderen ook vrij zijn, niet terwijl ze thuisonderwijs moeten hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')