Zijn we n.a.v jouw vroegere piemel-surprise via een omweg toch weer terug bij piemels gekomenquote:Op maandag 7 december 2020 08:52 schreef SQ het volgende:
Ik heb wel ooit gedate met een man met een hele kleine piemel en ik vind het zo lullig van mezelf maar ik vond er echt niks aan.
Nu was het sowieso al geen geweldige match hoor, dat zal ook meespelen, en hij beet een keer in mijn piemeltje tijdens de daadmaar ik heb toch liever een gemiddeld formaat
Ik heb nog nooit een besneden exemplaar gehadquote:Op maandag 7 december 2020 08:59 schreef lunapuella het volgende:
piemels
Doen we ook nog besneden/onbesneden discourse?
quote:Op maandag 7 december 2020 08:52 schreef SQ het volgende:
Ik heb wel ooit gedate met een man met een hele kleine piemel en ik vind het zo lullig
Heeft Mauw dus toch gelijk.quote:hij beet een keer in mijn piemeltje tijdens de daad![]()
Ach, ik heb maar 3 mannen ‘gehad’ en daar zat 1 besneden exemplaar tussen.quote:Op maandag 7 december 2020 09:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een besneden exemplaar gehad
En ik ben geen heilige
En het is niet eens een jongenquote:Op maandag 7 december 2020 09:19 schreef Butterflower het volgende:
Piemels![]()
Mijn kind is ook in de piemelfase, echt knap hoe je in elke zin het woord piemel kan verwerken
Een besneden exemplaar tegenkomen is in NL ook wat lastiger, hier hebben we niet van die bizarre gewoontes die hier geen nut hebben itt de VS bijvoorbeeld, waar hele volksstammen denken dat het "hoort" of "beter is", ook mensen die dat niet op basis van religieuze leefregels van 2.500 jaar geleden in de woestijn doen.quote:Op maandag 7 december 2020 09:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een besneden exemplaar gehad
En ik ben geen heilige
Klopt, het slaat echt totaal nergens op.quote:Op maandag 7 december 2020 10:03 schreef laziness het volgende:
In Amerika zijn juist zowat alle mannen besneden heb ik begrepen. Daar is het bijzonder als je het niet bent. Terwijl het hier echt alleen bij bepaalde geloven voorkomt. En het gros dus onbesneden is.
Ik ken er ook wel een paar waaronder mijn eigen echtgenoot.quote:Op maandag 7 december 2020 10:14 schreef watmoetikkiezen het volgende:
volgens mij komt om medische redenen nog best vaak voor.. ik ken tenminste 2 mannen waarbij dat zo is..(en voor de meesten is dat best persoonlijk en roep je dat niet zo rond dus waarschijnlijk ken ik ook nog wel mannen waarvan ik dat niet weet)
Idd! Ik ken er anderhalf, waarbij die halve mijn eigen zoon is, en de hele zijn vaderquote:Op maandag 7 december 2020 10:14 schreef watmoetikkiezen het volgende:
volgens mij komt om medische redenen nog best vaak voor.. ik ken tenminste 2 mannen waarbij dat zo is..(en voor de meesten is dat best persoonlijk en roep je dat niet zo rond dus waarschijnlijk ken ik ook nog wel mannen waarvan ik dat niet weet)
Mijn neefjes ook, hypospadie (daar hoeft het niet altijd bij maar in hun geval wel)quote:Op maandag 7 december 2020 10:18 schreef vencodark het volgende:
Een neefje van mij had iets met zijn piemeltje waardoor hij ook besneden moest worden.
Toen was hij ook nog maar een jaar of 2.
Als ze niet alsnog die kerstvakantie verlengen.quote:Op maandag 7 december 2020 10:20 schreef exode het volgende:
En weer een mail van een juf die positief is getest....
Ik geloof dat ons dorp een brandhaard is, 2 verpleeghuizen hebben ook een uitbraak van tientallen bewoners en zorgpersoneel.
Ik stel me maar in op een jongen die 4 weken thuis is, aansluitend op de Kerstvakantie.
He jakkes...quote:Op maandag 7 december 2020 10:20 schreef exode het volgende:
En weer een mail van een juf die positief is getest....
Ik geloof dat ons dorp een brandhaard is, 2 verpleeghuizen hebben ook een uitbraak van tientallen bewoners en zorgpersoneel.
Ik stel me maar in op een jongen die 4 weken thuis is, aansluitend op de Kerstvakantie.
Ik geloof klikkie. Zelf geen ervaring mee, maar ik geloof dat er wel fokkers zijn die het gebruiken, dus wacht vooral even tot er iemand met een kortingscode komt zwaaien.quote:Op maandag 7 december 2020 10:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Om maar eens een ander onderwerp op te brengen: Ik zou graag vaker foto's willen adrukken vanaf m'n telefoon. Het liefst zonder dat ik eraan moet denken, maar dat bijvoorbeeld elke maand/kwartaal alle favoriete foto's die ik gemaakt heb automatisch worden afgedrukt en naar me opgestuurd. Anders vergeet ik het toch. Kent er iemand een service die dit doet?
Volgens mij is er wel zoiets, of het helemaal automatisch gaat weet ik niet, maar ik heb een paar keer reclame voorbij zien komen van een of andere app die iets soortgelijks doet. Maar ik weet niet hoe die heet (schiet je dus nog niks mee op... ik ga even zoeken).quote:Op maandag 7 december 2020 10:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Om maar eens een ander onderwerp op te brengen: Ik zou graag vaker foto's willen adrukken vanaf m'n telefoon. Het liefst zonder dat ik eraan moet denken, maar dat bijvoorbeeld elke maand/kwartaal alle favoriete foto's die ik gemaakt heb automatisch worden afgedrukt en naar me opgestuurd. Anders vergeet ik het toch. Kent er iemand een service die dit doet?
Zou ik ook wel zien zitten maar dat gaat niet gebeuren. Het heeft teveel impact voor mensen die wel buitenshuis werken.quote:Op maandag 7 december 2020 10:25 schreef Nijna het volgende:
Ik voel er wel wat voor om na de kerstvakantie eerst maar eens 2 weken online les te geven, want als iederen lekker bij elkaar gaat zitten dan zou het mij niks verbazen als de boel weer flink toe gaat nemen na de kerst. Dan heb ik mijn kind liever thuis.
Klopt...quote:Op maandag 7 december 2020 10:29 schreef lily het volgende:
[..]
Zou ik ook wel zien zitten maar dat gaat niet gebeuren. Het heeft teveel impact voor mensen die wel buitenshuis werken.
Morgen. Maar ik las al dat het niet erg waarschijnlijk is.quote:Op maandag 7 december 2020 10:29 schreef exode het volgende:
Het is alleen zo jammer dat als de scholen online les moeten geven na de Kerstvakantie de mensen in het onderwijs dus in de Kerstvakantie alle voorbereidingen moeten doen....wij zijn die laatste week ook echt op vakantie. Dus ik geloof dat de kinderen uit mijn vriendin haar klas dan een beetje pech hebben.
Nuance: ze kunnen nu al veel online doen bij onverwachtse uitval uiteraard, veel staat al klaar. Maar echt lesgeven moet toch goed voorbereid worden. Online...
Als ze nou snel die beslissing nemen, kunnen de leerkrachten al veel voor de vakantie voorbereiden. Dan is het even flink door- en overwerken voor de vakantie maar dat is dan maar zo (spreek ik nu voor/namens mijn vriendin)
Jammer, want de kerstvakantie een week verlengen zou waarschijnlijk een heel verstandige beslissing zijn.quote:Op maandag 7 december 2020 11:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Morgen. Maar ik las al dat het niet erg waarschijnlijk is.
Dat lijkt me een goede optie.quote:Op maandag 7 december 2020 11:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jammer, want de kerstvakantie een week verlengen zou waarschijnlijk een heel verstandige beslissing zijn.
Eventueel de week daarna nog online les, zodat de leerkrachten dat niet tijdens de echte kerstvakantie hoeven voorbereiden.
Maar even zonder oordeel een vraag: is het voorbereiden van online lessen meer werk dan klassikale lessen?quote:Op maandag 7 december 2020 10:29 schreef exode het volgende:
Het is alleen zo jammer dat als de scholen online les moeten geven na de Kerstvakantie de mensen in het onderwijs dus in de Kerstvakantie alle voorbereidingen moeten doen....wij zijn die laatste week ook echt op vakantie. Dus ik geloof dat de kinderen uit mijn vriendin haar klas dan een beetje pech hebben.
Nuance: ze kunnen nu al veel online doen bij onverwachtse uitval uiteraard, veel staat al klaar. Maar echt lesgeven moet toch goed voorbereid worden. Online...
Als ze nou snel die beslissing nemen, kunnen de leerkrachten al veel voor de vakantie voorbereiden. Dan is het even flink door- en overwerken voor de vakantie maar dat is dan maar zo (spreek ik nu voor/namens mijn vriendin)
Blokker heeft dat meestal wel, en xenos ook.quote:Op maandag 7 december 2020 12:09 schreef laziness het volgende:
Voor het kerstdiner op school vragen ze de kinderen om met een lichtje, kaarsje, lampion naar school te komen. Iemand een tip voor een fysieke winkel waar je een lampion kan kopen? Online zijn de totale kosten incl verzenden me te hoog voor 1x gebruiken.
Zeker, helemaal als je van tevoren moet zorgen dat alle kinderen de materialen hebben om thuis ook de verwerking te doen. Dan moet je dus voor de hele week weten wat er aan materialen (boeken, werkboeken, schriften, bladen) nodig is, dat klaarleggen en zorgen dat het gehaald kan worden. Zorgen dat elk kind de mogelijkheid heeft om online les te volgen (Chromebooks uitlenen met alle rompslomp eromheen) enz.quote:Op maandag 7 december 2020 12:00 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Maar even zonder oordeel een vraag: is het voorbereiden van online lessen meer werk dan klassikale lessen?
Makenquote:Op maandag 7 december 2020 12:09 schreef laziness het volgende:
Voor het kerstdiner op school vragen ze de kinderen om met een lichtje, kaarsje, lampion naar school te komen. Iemand een tip voor een fysieke winkel waar je een lampion kan kopen? Online zijn de totale kosten incl verzenden me te hoog voor 1x gebruiken.
Ben gekke henkie niet voor een loopje van 400 meterquote:
Maar als die docenten dan met hun eigen kinderen thuis lessen voor moeten bereiden, terwijl ze ook thuisonderwijs moeten geven. Dat lijkt me geen houdbare oplossing.quote:Op maandag 7 december 2020 11:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jammer, want de kerstvakantie een week verlengen zou waarschijnlijk een heel verstandige beslissing zijn.
Eventueel de week daarna nog online les, zodat de leerkrachten dat niet tijdens de echte kerstvakantie hoeven voorbereiden.
Wat Exode zegt.quote:Op maandag 7 december 2020 12:00 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Maar even zonder oordeel een vraag: is het voorbereiden van online lessen meer werk dan klassikale lessen?
Ik zie het van de zijlijn en kan alleen maar ja zeggen. In de periode van de lockdown werkte mijn vriendin rond de 40 uur ipv 24. Ze is naast juf ook manager maar het was toch echt vooral lesgeven wat tijd kostte.quote:Op maandag 7 december 2020 12:00 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Hahahahaha.quote:Op maandag 7 december 2020 12:18 schreef laziness het volgende:
[..]
Ben gekke henkie niet voor een loopje van 400 meter![]()
Xenos is hier overal verdwenen. Blokker dan maar. Thanks SQ
Dat voorbereiden had ik dan in die extra week vakantie in gedachten, dus terwijl hun eigen kinderen ook vrij zijn, niet terwijl ze thuisonderwijs moeten hebben.quote:Op maandag 7 december 2020 12:19 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Maar als die docenten dan met hun eigen kinderen thuis lessen voor moeten bereiden, terwijl ze ook thuisonderwijs moeten geven. Dat lijkt me geen houdbare oplossing.
Ik vind het wel gek dat je alle ouders op zoek laat gaan naar lampionnen. Lekker massaal de winkels inquote:Op maandag 7 december 2020 12:18 schreef laziness het volgende:
[..]
Ben gekke henkie niet voor een loopje van 400 meter![]()
Xenos is hier overal verdwenen. Blokker dan maar. Thanks SQ
Dat lijkt me ook een prima idee, maar dat roep ik uiteraard wel vanuit een luxepositie waarbij geen probleem ontstaat door een kind dat thuis is.quote:Op maandag 7 december 2020 12:49 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
En als ze de scholen dicht doen, dan het liefst volgende week! Een week voor de kerstvakantie is iedereen toch wat moe, komt er minder binnen en onderwijskundig is dat een week waarin toch minder intensief lesgegeven wordt.
Voorbeeld: deze week ronden wij ons taalthema af. We starten volgende week geen nieuwe meer, maar na de vakantie. De uren die wij voor taal hebben staan gebruiken we dan voor bijv een kerstkaart maken en schrijven. En dat ook prima een opdracht zijn die je thuis kan doen.
Anyway, we gaan het zien dinsdag. Ik ben absoluut niet gerust op de weer stijgende cijfers
Dat kan en dan maar hopen dat alle kinderen dan ook klaarzitten. Want veel kinderen kunnen dat niet zonder digitale hulp van de ouders.quote:Op maandag 7 december 2020 13:03 schreef Jagärtrut het volgende:
maar een online dictee kun je toch ook gewoon live geven?
Hier was de herfstvakantie een week verlengd. In die week is gewoon helemaal geen les gegeven. Mij (als leek) lijkt me een week ook nog wel te doen om gelijkdelijk in te halen in de rest van het schooljaar...
Mijn man geeft les in het VO en daar overwegen ze sowieso inderdaad al volgende week alleen online les te geven. Ook met het idee dat áls men toch in groter gezelschap kerst viert, de contacten door leerlingen en leraren daarvóór in elk geval beperkt zijn. Geeft toch weer minder infectiegevaar.quote:Op maandag 7 december 2020 12:49 schreef Peacefulll het volgende:
En als ze de scholen dicht doen, dan het liefst volgende week!
Bij ons ook zo iets. Ze moeten bij ons elke dag rekenen - spelling - schrijven doen en dan wisselend iets met taal (dictee, taalopdrachten). Rekenen en spelling gaat sowieso al online. Schrijven elke dag een bladzijde uit hun schrijfboek. Taal wisselt. Het was tijdens de lockdown dus volkomen duidelijk wat ze moesten doen, namelijk hetzelfde als op school, alleen een dictee met een filmpje. De eerste twee weken deden we dat als ouders trouwens zelf, woordjes voorlezen, ze zijn steeds wat meer dingetjes gaan ontwikkelen.quote:Op maandag 7 december 2020 13:00 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh, hier hadden ze dat opgelost door vrijwel geen les te geven..
Voor als het weer voorkomt dat een klas naar huis moet is ook al in de nieuwsbrief het programma beschreven: elke dag bloon (net zoveel werk als anders), 15 min rekentuin, half uur lezen, 20 redactiesommen e5 niveau redactiesommen.nl..voor de kinderen die willen words and birds... en verder hebben ze wat links naar proefjes, theater en freeks wilde wereld en wat andere dingen die je zou kunnen doen.. Pas vanaf week 2 komt er extra input vanaf school..
Ik deed dat beklag dus ook tegen manlief iddquote:Op maandag 7 december 2020 13:09 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik vind het wel gek dat je alle ouders op zoek laat gaan naar lampionnen. Lekker massaal de winkels in.
Ik heb het linkje even niet paraat maar er was een goed artikel met plaatjes qua aantal besmettingen per ruimte op basis van hoelang je bij elkaar zit en hoeveel je ventileert en hoeveel afstand je neemt. Hoe langer samen hoe meer risico.quote:Op maandag 7 december 2020 14:34 schreef Lemijn het volgende:
Ja, even koffie komen drinken vind ik ook echt wat anders dan dineren. Minder lang en makkelijker afstand houden. Pfff, ik zal blij zijn als het gewoon het nieuwe jaar is. Zonde eigenlijk maar ja.
Dat is wel echt asociaal zeg!quote:Op maandag 7 december 2020 15:37 schreef exode het volgende:
Kerst is samen met mijn moeder en Oud en Nieuw als gezin in een huisje in het bos.
Collega vertelde net een verhaal....meisje in de klas van zijn dochter is positief getest. Ze is woensdag met klachten getest en is gewoon naar school gegaan. Vrijdag surprises waarbij ze naast zijn dochter heeft gezeten. Vrijdag einde middag de testuitslag.....
Klas moet nu thuisbijven, geen idee hoe lang. Echt belachelijk. Hij vertelde ook dat ze zaterdag een kort bezoek aan opa en oma van boven de 80 hebben gedaan. Op afstand en de volwassenen met mondkapjes maar hij heeft nu echt zenuwen (en woede). Die ouders he....echt ik zou ook woest zijn.
Dit soort mensen geven er echt geen fuck om, zou je zeggen.quote:Op maandag 7 december 2020 15:37 schreef exode het volgende:
Kerst is samen met mijn moeder en Oud en Nieuw als gezin in een huisje in het bos.
Collega vertelde net een verhaal....meisje in de klas van zijn dochter is positief getest. Ze is woensdag met klachten getest en is gewoon naar school gegaan. Vrijdag surprises waarbij ze naast zijn dochter heeft gezeten. Vrijdag einde middag de testuitslag.....
Klas moet nu thuisbijven, geen idee hoe lang. Echt belachelijk. Hij vertelde ook dat ze zaterdag een kort bezoek aan opa en oma van boven de 80 hebben gedaan. Op afstand en de volwassenen met mondkapjes maar hij heeft nu echt zenuwen (en woede). Die ouders he....echt ik zou ook woest zijn.
Die collega...voor het eerst in 5 maanden naar opa en oma vanwege Sinterklaas. Hij zegt dat ie 10 minuten is binnen geweest met de kinderen en dus op afstand maar toch maakt hij zich nu zorgen. En begrijpelijk. Als hij het had geweten, waren ze nooit gegaan.quote:Op maandag 7 december 2020 16:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dit soort mensen geven er echt geen fuck om, zou je zeggen.
Ze hebben het meisje natuurlijk niet thuis willen houden met de Sinterklaas viering maar hoe triest dat ook had geweest, wees verstandig.
Nu zien ze gelijk wat ze hebben aangericht.
Ze hoopten natuurlijk op een negatieve uitslag.
Begrijp ik dat die ouders van het besmette meisje naar die opa en oma waren?
Of je collega zelf zonder dat dit ‘geval’ bekend was?
Ah neequote:Op maandag 7 december 2020 15:37 schreef exode het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |