abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 december 2020 @ 21:16:00 #199
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196627044
Ik lig nu chocola te vreten in bed voor de laptop met mijn badjas aan.

Verder team sokken in pantoffels want altijd koude poten.
  dinsdag 8 december 2020 @ 21:17:45 #200
298315 SacreCoeur
pi_196627095
waarom staat er 'voor de met' ipv voor de laptop met :') en als ik wil wijzigen staat er wel gewoon, dacht al dat ik gek werd.
pi_196627114
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:16 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik lig nu chocola te vreten in bed voor de laptop met mijn badjas aan.

Verder team sokken in pantoffels want altijd koude poten.
Opsom!!

Badjas, kleurboek, HeartBreak High, salmiak, glas water. 8-)
  dinsdag 8 december 2020 @ 21:23:47 #202
298315 SacreCoeur
pi_196627239
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:18 schreef vencodark het volgende:

[..]

Opsom!!

Badjas, kleurboek, HeartBreak High, salmiak, glas water. 8-)
Opsom van wat allemaal? :P
pi_196627272
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:23 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Opsom van wat allemaal? :P
What are you wearing?
Hubba hubba. *) :P
pi_196627342
Hier team onder een dekentje op de bank een chocadeletter eten want die moest nog op. :P
  dinsdag 8 december 2020 @ 21:30:46 #205
298315 SacreCoeur
pi_196627401
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:25 schreef vencodark het volgende:

[..]

What are you wearing?
Hubba hubba. *) :P
Grijze badjas, zwarte singlet en stanger things pyjamabroek.

En jij :@ :9~
pi_196627455
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 14:25 schreef Elleska het volgende:

[..]

Kan je geen bladwijzers/ezelsoor plaatsen? Dat doe ik bij dingen zoals landkaartjes.
Oh briljant! Nooit bij stilgestaan eigenlijk, dat je dat zo kan doen :@.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196627524
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:32 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oh briljant! Nooit bij stilgestaan eigenlijk, dat je dat zo kan doen :@.
De techniek staat voor niets. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:30 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Grijze badjas, zwarte singlet en stanger things pyjamabroek.

En jij :@ :9~
Gewoon mijn dagelijkse kloffie maar die badjas maakt het toch een ‘avondtoilet’. *)
pi_196627547
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:01 schreef Burdie het volgende:
Nu we het er toch over hebben, wat vinden jullie eigenlijk fijne sloffen?
Ik heb vorig jaar Glerups gekocht, dikke vilten sloffen. Ik wil nooit meer anders. Zo heerlijk warm!! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 8 december 2020 @ 22:08:44 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196628189
quote:
81s.gif Op dinsdag 8 december 2020 14:25 schreef Declan-Harp het volgende:
https://coopsupermarkten.(...)Adventskalender.html

Achter vakje 8 zit een gratis (kerst)kaartje van Kaartje2Go, je kunt de code inwisselen op álle kaarten. Ook als je ze inplant voor mei 2021 :+
Je kunt meerdere keren klikken, je krijgt steeds een nieuwe code. Geldt alleen vandaag, op=op. In te wisselen t/m 31 december.

Have fun!
Argh!!! Ik heb net gisteren twee bestellingen geplaatst! :D

Oh wacht, op een los kaartje, daar had ik dan toch niks aan gehad. :@
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 22:26:21 #210
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196628578
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:29 schreef Nanukerst het volgende:
Ik begon gisteren aan Heartbreak High. O+

Het bleek een van de dingen die in mijn herinnering veel leuker was. ;( Doe het niet mensen, ga het NIET kijken, teleurstelling zal je deel zijn. ;(
Whut?! Ik ben ook aan het kijken en alweer 16 afleveringen verder :s) Sommige verhaallijnen zijn wat saaier maar over het algemeen vind ik het genieten O+ De beeldkwaliteit is wel bedroevend zo slecht :'( :')
5 - 28 februari Thailand O+
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 22:33:06 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196628736
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hier team onder een dekentje op de bank een chocadeletter eten want die moest nog op. :P
Herkenbaar :Y

Ik baal omdat ik normaal gesproken op 6 december naar de Hema ga om daar heel veel Sint snoepgoed met 50% korting in te slaan en dat er dit jaar niet in zat :@ :')
pi_196629130
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:33 schreef MaJo het volgende:

[..]

Herkenbaar :Y

Ik baal omdat ik normaal gesproken op 6 december naar de Hema ga om daar heel veel Sint snoepgoed met 50% korting in te slaan en dat er dit jaar niet in zat :@ :')
Je mist weinig dit jaar, de grote hema in de buurt van mijn werk had niets meer, terwijl er normaal veel displays met restanten staan. Volgens mij is er dit jaar veel gedoneerd of veel meer gekocht. Bij de supermarkt hadden ze ook vrij weinig meer, ik heb alleen een 2 paar sokken, 4 maillots, een trui en een sint-verkleedset gekocht voor ¤10 totaal. Die gaan vast de Sintdoos voor volgend jaar.
pi_196631744
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:50 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Je mist weinig dit jaar, de grote hema in de buurt van mijn werk had niets meer, terwijl er normaal veel displays met restanten staan. Volgens mij is er dit jaar veel gedoneerd of veel meer gekocht. Bij de supermarkt hadden ze ook vrij weinig meer, ik heb alleen een 2 paar sokken, 4 maillots, een trui en een sint-verkleedset gekocht voor ¤10 totaal. Die gaan vast de Sintdoos voor volgend jaar.
Hier hadden de supermarkten ook weinig. En de Actie was 2+1 dat vind ik niet veel korting. Ik denk ook dat er veel meer verkocht is want mensen zitten thuis.
pi_196632979
Ik krijg nu weer dagelijks mail van het VO van zoon. Het was even rustig maar nu weer een leerling of twee per dag besmet.
pi_196633042
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 20:07 schreef Bottoms_up het volgende:
Team koude voeten hier. In de herfst en winter slaap ik met sokken. En stop ik de onderkant van mijn pyjamabroek in mijn sokken zodat mijn kuiten niet koud worden.

Dat doe ik ook. Ik val gewoon niet in slaap met koude voeten en ik kan er donder op zeggen dat ik zonder sokken, wakker wordt met kramp in mn kuiten of voeten :{ .

Testuitslag van de oudste was negatief, gelukkig.
Volgens die beslisboom mag ze dan gewoon weer naar school, maar ze is nog flink snotterig. Nu hebben ze vandaag een inhaaldag, dus we kijken morgen wel weer.
Fake it till you make it...
  woensdag 9 december 2020 @ 09:57:21 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196633179
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:47 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat doe ik ook. Ik val gewoon niet in slaap met koude voeten en ik kan er donder op zeggen dat ik zonder sokken, wakker wordt met kramp in mn kuiten of voeten :{ .

Volgens die beslisboom mag ze dan gewoon weer naar school, maar ze is nog flink snotterig. Nu hebben ze vandaag een inhaaldag, dus we kijken morgen wel weer.
Ik kan ook echt niet in slaap vallen dan. Ik heb zo'n klein elektrisch dekentje voor aan mijn voeteneind, die gaat na anderhalf uur uit maar dan slaap ik en heb ik nergens last van.

Gek genoeg is het wel zo dat als ik bijvoorbeeld 's middags een tukkie ga doen en ik stap met warme voeten in bed dat ik dan uiteindelijk met koude voeten eindig. :? :o
pi_196633608
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:17 schreef SacreCoeur het volgende:
waarom staat er 'voor de met' ipv voor de laptop met :') en als ik wil wijzigen staat er wel gewoon, dacht al dat ik gek werd.
Je moet ook geen adblocker gebruiken op FOK! he. :+
  Manager PR/Moderator woensdag 9 december 2020 @ 10:32:59 #218
269689 crew  Viv
pi_196633711
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:24 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Klopt! :Y)

Voor ¤1,57 per maand (¤20,40 voor 13 maanden) heb je al een basic abonnement om zonder ads te kunnen FOK!ken én help je deze site in de lucht te houden.
pi_196633852
Ik slaap nog steeds alleen in onderbroek :D
‘S ochtends uit bed komen is dan wel een ramp (want koud)
pi_196633868
#TeamSokkenAanInBedWantTochGeenSeksLeven
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  woensdag 9 december 2020 @ 11:03:45 #221
298315 SacreCoeur
pi_196634153
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:24 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ja, ik zag later op mijn telefoon dat 'laptop' gelijk staat aan coolblue :P dus mijn chromebook blockt dat schijnbaar automatisch. Normaal nooit last van.
pi_196634157
Wanneer ik uit de nachtdienst kom en ik ga slapen (die 2 uurtjes voordat ik weer op moet staan), ga ik zelfs met badjas en al in bed want ik heb het dan verschrikkelijk koud bij het uit bed komen. :X
  woensdag 9 december 2020 @ 11:05:21 #223
298315 SacreCoeur
pi_196634182
Nee man, als ik ga slapen doe ik wel alles uit behalve een hemdje ofzo.
Personal man kachel in bed.
pi_196634334
Team zo min mogelijk aan in bed. Rooster open, raam op een kier en bij elkaar kruipen onder een extra dik dekbed en bij de echt koude nachten met ouderwetse wollen deken er nog bovenop. Heerlijk.

Net lopend mijn beoordelingsgesprek gehad, erg positief met extra aandacht voor mijn humor. :D Ik wijzig bijna dagelijks mijn achtergrond in Teams. Bij serieuze meetings met hoge piefen houd ik het beschaafd. Bij de CFO had ik 1 keer een achtergrond vol met bankbiljetten, die is blijkbaar aangehaald in een Board meeting _O- Op een positieve manier gelukkig.
Het ging ook over mijn werk hoor, maar ik zou het echt vreemd vinden als ik einde jaar te horen zou krijgen dat ik het niet goed doe.
pi_196634346
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:47 schreef Nijna het volgende:

[..]

Fijn dat de test negatief was!

C is wel verkouden naar school gegaan, werd anders te onhandig met toetsen. Gisteren waren er 7 kinderen afwezig, incluus de 2 kinderen waar hij naast zat :@

Maar verder geen updates van school, laatste getal was eind oktober.
pi_196634387
Hier komen nog steeds mailtjes binnen van positief geteste leerlingen, we horen zondag of de school nog een week opengaat voor de Kerstvakantie. Ik ga er vanuit dat ze dichtblijven. Als dat zo is, neem ik volgende week woensdag vrij en reserveer stiekem de Efteling, want wintersfeer! Kunnen we een keer doordeweeks *O*
pi_196634469
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:17 schreef exode het volgende:
reserveer stiekem de Efteling, want wintersfeer! Kunnen we een keer doordeweeks *O*
Leuk! Doordeweeks is dat ook nog te doen inderdaad. Wij hadden tickets voor een van de ANWB ledendagen afgelopen weekend, maar hebben ervoor gekozen niet te gaan omdat het op foto's van de eerdere dagen deze winter er echt te druk uit zag. -O-

(ja foto's kunnen vertekenen en misschien viel het die dag wel mee, maar ik ging niet het risico lopen dat ik daar stond met twee opgetogen kinderen en dán moest constateren dat het onveilig was en ze weer mee naar huis zien te krijgen)
pi_196634593
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:22 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Leuk! Doordeweeks is dat ook nog te doen inderdaad. Wij hadden tickets voor een van de ANWB ledendagen afgelopen weekend, maar hebben ervoor gekozen niet te gaan omdat het op foto's van de eerdere dagen deze winter er echt te druk uit zag. -O-

(ja foto's kunnen vertekenen en misschien viel het die dag wel mee, maar ik ging niet het risico lopen dat ik daar stond met twee opgetogen kinderen en dán moest constateren dat het onveilig was en ze weer mee naar huis zien te krijgen)
Ja dat heb ik dus ook, ik wil heel graag naar de winter Efteling maar echt niet in het weekend of vakantie. Dus stel dat school nog dicht is, gaan we er maar gebruik van maken. Mijn vriendin is altijd vrij op woensdag en ik heb die dag geen afspraken dus zou prima kunnen. Je zou bijna hopen dat school dichtblijft. Bijna, want volgende week hebben we op andere dagen wel echt issues als hij thuis is.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:57:30 #229
298315 SacreCoeur
pi_196635080
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:17 schreef exode het volgende:
Hier komen nog steeds mailtjes binnen van positief geteste leerlingen, we horen zondag of de school nog een week opengaat voor de Kerstvakantie. Ik ga er vanuit dat ze dichtblijven. Als dat zo is, neem ik volgende week woensdag vrij en reserveer stiekem de Efteling, want wintersfeer! Kunnen we een keer doordeweeks *O*
Hier ook, de school van mijn dochter vo dus.
Vanmorgen zelfs een appje van dochter dat er docenten positief getest zijn die afgelopen dagen nog voor de klas stonden. :')

Nog geen mail vanuit school daarover dat komt meestal laat in de middag, maar zolang ze geen signaal vanuit ggd krijgen dat ze dicht moeten blijven ze open.
pi_196636200
Ik ben (opnieuw) tante geworden! *O*
Mijn schoonzus is 40 en heeft al jarenlang een geschiedenis van miskramen die al vroeg gebeurden. Ze dacht dat het er nooit van zou komen. Medische trajecten waren niet echt een optie.
Maar afgelopen maart was ze ineens toch natuurlijk zwanger geworden en was ze wederom de eerste maanden heel bang dat het mis zou gaan.
Maar vandaag is ze bevallen van een gezond meisje. O+
Ik gun het haar zo. *O*
  Manager PR/Moderator woensdag 9 december 2020 @ 13:10:34 #231
269689 crew  Viv
pi_196636241
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:08 schreef vencodark het volgende:
Mijn schoonzus is 40 en heeft al jarenlang een geschiedenis van miskramen die al vroeg gebeurden. Ze dacht dat het er nooit van zou komen. Medische trajecten waren niet echt een optie.
Maar afgelopen maart was ze ineens toch natuurlijk zwanger geworden en was ze wederom de eerste maanden heel bang dat het mis zou gaan.
Ik gun het haar zo. *O*
Wat geweldig voor haar! O+
pi_196636250
Wat een prachtig nieuws @vencodark ! O+ Gefeliciteerd!
pi_196636255
Gefeliciteerd venco! Wat enorm fijn dat het toch gelukt is. O+
pi_196636294
Oh wat fijn Venco! Gefeliciteerd tante *O*
  woensdag 9 december 2020 @ 13:26:00 #235
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196636467
Toch vind ik het niet zo logisch om nu naar de Efteling of dat soort dingen te gaan, al die extra reisbewegingen en mensen bij elkaar, waarom zou je het opzoeken? Zo draag je toch weer bij aan de verspreiding.
in de haak.
  woensdag 9 december 2020 @ 13:26:39 #236
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196636484
oh ik liep achter. Gefeliciteerd, tante Venco!
in de haak.
pi_196636769
quote:
Ik gun het haar zo. *O*
*O*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
pi_196637195
Dat is mooi, Venco O+ Gefeliciteerd!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196637338
quote:
Ik gun het haar zo. *O*
Wat fijn O+
  Manager PR/Moderator woensdag 9 december 2020 @ 14:33:13 #240
269689 crew  Viv
pi_196637651
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:26 schreef trui het volgende:
Toch vind ik het niet zo logisch om nu naar de Efteling of dat soort dingen te gaan, al die extra reisbewegingen en mensen bij elkaar, waarom zou je het opzoeken? Zo draag je toch weer bij aan de verspreiding.
Mee eens. Al helemaal als de reden dat het uitstapje gemaakt wordt is dat de school dicht is vanwege corona. :D

Het mág binnen de huidige maatregelen, maar het voelt niet logisch.
pi_196637829
Gefeliciteerd venco
pi_196638099
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:33 schreef Viv het volgende:

[..]

Mee eens. Al helemaal als de reden dat het uitstapje gemaakt wordt is dat de school dicht is vanwege corona. :D

Het mág binnen de huidige maatregelen, maar het voelt niet logisch.
Zolang B (en wij) geen klachten hebben zie ik het verband van school gesloten niet. Als het een studiedag was, was het iets meer ok? Sowieso zijn de besmettingen alleen in de bovenbouw. Hij gaat zo ook afzwemmen, die skippen we nu ook niet omdat school gesloten is. Kortom die link ontgaat me eigenlijk.
Zodra wij een vermoeden van snot of wat dan ook hebben, testen we en blijven we binnen, zoals we ons al maanden gedragen.

Wij kiezen bewust geen binnenactiviteiten sinds februari, met buiten heb ik geen problemen. Zoals wij naar de Efteling zouden gaan, zie ik amper verschil met een boswandeling. Wij zijn extra voorzichtig omdat het niet duidelijk is of wij een risicogroep zijn met astma. Lekker buiten, sprookjesbos, Land van Laaf, genieten. Wel een dure boswandeling dat wel.
  Manager PR/Moderator woensdag 9 december 2020 @ 15:08:58 #243
269689 crew  Viv
pi_196638239
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:00 schreef exode het volgende:

[..]

Zolang B (en wij) geen klachten hebben zie ik het verband van school gesloten niet. Als het een studiedag was, was het iets meer ok? Sowieso zijn de besmettingen alleen in de bovenbouw. Hij gaat zo ook afzwemmen, die skippen we nu ook niet omdat school gesloten is. Kortom die link ontgaat me eigenlijk.
Zodra wij een vermoeden van snot of wat dan ook hebben, testen we en blijven we binnen, zoals we ons al maanden gedragen.

Wij kiezen bewust geen binnenactiviteiten sinds februari, met buiten heb ik geen problemen. Zoals wij naar de Efteling zouden gaan, zie ik amper verschil met een boswandeling. Wij zijn extra voorzichtig omdat het niet duidelijk is of wij een risicogroep zijn met astma. Lekker buiten, sprookjesbos, Land van Laaf, genieten. Wel een dure boswandeling dat wel.
Ik weet hoe bewust jullie omgaan met de maatregelen. En tóch voelt het onlogisch. :) Maar dat zegt dus meer over de huidige maatregelen (of over mij) dan over jullie.
pi_196638277
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:08 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik weet hoe bewust jullie omgaan met de maatregelen. En tóch voelt het onlogisch. :) Maar dat zegt dus meer over de huidige maatregelen (of over mij) dan over jullie.
Oh maar dat mag je ook uitspreken hoor. Ik heb er ook echt wel over nagedacht. Ik zou het ook niet overwegen als de besmettingen anders verdeeld waren op zijn school. Alle besmettingen zijn in groep 7 en 8 die fysiek volledig zijn gescheiden van de onderbouw waar B op zit. Ook met BSO en overblijf. Als er morgen een mail binnenkomt over de onderbouw en een besmetting, dan gaan we er meteen nog strikter mee om.

En de Efteling tja...het is net hoe je erheen gaat denk ik. Ik houd het weer ook in de gaten omdat wij dus buiten willen blijven.
  woensdag 9 december 2020 @ 15:15:54 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196638325
Ga je dan alleen maar naar het sprookjesbos? En dan nog, al die mensen die daar op een dag komen, het gaat voor mij niet goed samen met de klus die we met elkaar te klaren hebben: de verspreiding een halt toe roepen. Er zijn vast rustiger plekken buiten te vinden.
in de haak.
  woensdag 9 december 2020 @ 15:26:07 #246
327807 Mariposas
יה&#14
pi_196638496
Mja, daarom begrijp ik ook niets van al die reclames van blije families met elkaar. Het mág, maar het is evident onverstandig. En je kunt er vanuit gaan dat mensen echt niet gaan afzeggen als ze op de dag zelf verkouden zijn, terwijl al het eten klaar staat. Ditto voor oud en nieuw.
Lullig voor alle zorgmedewerkers die keihard werken rond de feestdagen.
Januari gaat echt keihard pieken. :N
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196638539
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:15 schreef trui het volgende:
Ga je dan alleen maar naar het sprookjesbos? En dan nog, al die mensen die daar op een dag komen, het gaat voor mij niet goed samen met de klus die we met elkaar te klaren hebben: de verspreiding een halt toe roepen. Er zijn vast rustiger plekken buiten te vinden.
Wij zijn pretpark fans en met name de Winter Efteling vind ik O+ Als je alleen buiten rondloopt ben je al een dag kwijt. Wij zijn in de zomer overigens ook geweest en ik herkende totaal het beeld niet van de drukte. Er is de hele dag geen persoon in mijn 1,5 meter aura geweest, verre van zelfs. Cliche maar waar, in de supermarkt is het drukker. Wie weet hadden wij die dag geluk maar het was een zaterdag in de zomer, best druk normaal gesproken denk ik.

Er zijn genoeg plekken te vinden buiten, zo lopen wij elke dag een rondje in ons eigen dorp, heerlijk. Maar daar ga ik geen dag vrij voor nemen :P

En nu even volledig objectief, haal het woord Efteling weg en zie ons lopen, de hele dag buiten, met niemand die in onze buurt komt. We gaan met de auto en nemen onze eigen bammetjes mee. Ik zie echt niet in hoe dat risicovoller is dan een boswandeling. Nogmaals een dure boswandeling, maar wij gaan dus inderdaad nu niet in de binnenattracties.

De magie van het park, de speeltuinen, Land van Laaf, Sprookjesbos, de fonteinen O+
pi_196638668
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:28 schreef exode het volgende:

[..]

Wij zijn pretpark fans en met name de Winter Efteling vind ik O+ Als je alleen buiten rondloopt ben je al een dag kwijt. Wij zijn in de zomer overigens ook geweest en ik herkende totaal het beeld niet van de drukte. Er is de hele dag geen persoon in mijn 1,5 meter aura geweest, verre van zelfs. Cliche maar waar, in de supermarkt is het drukker. Wie weet hadden wij die dag geluk maar het was een zaterdag in de zomer, best druk normaal gesproken denk ik.

Er zijn genoeg plekken te vinden buiten, zo lopen wij elke dag een rondje in ons eigen dorp, heerlijk. Maar daar ga ik geen dag vrij voor nemen :P

En nu even volledig objectief, haal het woord Efteling weg en zie ons lopen, de hele dag buiten, met niemand die in onze buurt komt. We gaan met de auto en nemen onze eigen bammetjes mee. Ik zie echt niet in hoe dat risicovoller is dan een boswandeling. Nogmaals een dure boswandeling, maar wij gaan dus inderdaad nu niet in de binnenattracties.

De magie van het park, de speeltuinen, Land van Laaf, Sprookjesbos, de fonteinen O+
Ieder zijn mening inderdaad.
Geniet er gewoon samen van, het is je eigen keuze.
En verder: wij zijn ergens in oktober geweest op zondag en het was echt rustig. Alleen bij de toiletten was het soms gedoe want dat is vrij krap met in -en uitlopen. Over het algemeen hield men keurig afstand van elkaar.
Ik vind dat jij en hoe je over je vrouw praat, heel verstandig overkomt en niet iemand die ‘zomaar wat doet’.
Zeker gezien je gezondheid momenteel en je vrouw die in het onderwijs werkt. :)
pi_196638902
quote:
Ik gun het haar zo. *O*
Dat is echt fantastisch nieuws! O+ Wat een spannende zwangerschap zal dat geweest zijn, poeh! Gelukkig nu een gezond meisje, gefeliciteerd tante Venco! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196638930
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:26 schreef Mariposas het volgende:
Mja, daarom begrijp ik ook niets van al die reclames van blije families met elkaar. Het mág, maar het is evident onverstandig. En je kunt er vanuit gaan dat mensen echt niet gaan afzeggen als ze op de dag zelf verkouden zijn, terwijl al het eten klaar staat. Ditto voor oud en nieuw.
Ja, dat snap ik ook niet. Je zit in 1 ruimte voor langere tijd, ik zie dat wel echt als een groot risico. Ik zou bij een snotneus wel afzeggen, maar goed dat heb ik in de afgelopen maanden meerdere keren gedaan. Ook een keer toen ik mijn moeder zou helpen met douchen (mantelzorg). Sorry mam ik snotter en ga me laten testen, ik kom vandaag niet. Gelukkig kon de buurvrouw helpen (en mocht dat ook van mijn moeder).

Wij hebben besloten met Kerst alleen naar mijn moeder te gaan, verder niets. En hoe verdrietig mijn moeder er ook van zou zijn, als er 1 van ons snottert (en nog niet is getest) gaan we niet.
pi_196638959
Oh en even wat anders, is Bingo in?

Nu van meerdere vrienden uitnodigingen om online te bingo'en. Geen idee hoe het precies werkt. De 1 is gewoon aanmelden via een website en gaan met die banaan en de ander moeten we ¤ 3 per Bingokaart betalen om mee te doen. Allebei in de kerstvakantie dus wij gaan meedoen, lijkt me hilarisch.
pi_196638996
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar Glerups gekocht, dikke vilten sloffen. Ik wil nooit meer anders. Zo heerlijk warm!! O+
Ik ook, 2 jaar geleden inmiddels. Heerlijk! Ik heb petrolkleurige!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 9 december 2020 @ 15:59:44 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_196639063
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:53 schreef exode het volgende:

Nu van meerdere vrienden uitnodigingen om online te bingo'en. Geen idee hoe het precies werkt. De 1 is gewoon aanmelden via een website en gaan met die banaan en de ander moeten we ¤ 3 per Bingokaart betalen om mee te doen. Allebei in de kerstvakantie dus wij gaan meedoen, lijkt me hilarisch.
Ik deed wel eens mee met buurthuisbingo vroeger. Dat was echt hilarisch _O_
Bingo O+
disclaimer
pi_196639070
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat is echt fantastisch nieuws! O+ Wat een spannende zwangerschap zal dat geweest zijn, poeh! Gelukkig nu een gezond meisje, gefeliciteerd tante Venco! *O*
Ja, die eerste weken waren echt vervelend spannend. Elke keer weer dat hartje willen horen, veel ongerust zijn. We waren allemaal bang dat het, gezien haar leeftijd ook, mis zou gaan.
Ze heeft wel zwangerschapsdiabetes gehad en stond al onder extra controle.
Godzijdank is alles goed gekomen. Ze is met een keizersnede bevallen, net 37 weken.
Baby zag er keurig afgebakken uit. :Y

En wat nou zo jammer is: ze woont in Engeland. En door Corona hebben we haar de hele zwangerschap niet gezien. ;( We facetimen bijna dagelijks want ze is heel betrokken bij mijn kinderen. Ze kennen haar heel goed, ondanks dat ze haar, normaal, misschien 2 á 3 keer per jaar een paar dagen zien.
We hopen dat we elkaar toch gauw weer echt kunnen zien. ;(
pi_196639071
En de rest ook bedankt voor de tante-felicitaties! *O*
pi_196639077
Ik heb ook duitse vilten pantoffels *trekt uit om te zien of t merk nog leesbaar is* living kitzbuhel :Y niet supersexy, maar fijner en duurzamer dan elk jaar n paar stinkende spaanse sloffen :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 9 december 2020 @ 16:01:44 #257
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_196639083
quote:

Wat leuk! Ik ken het niet via websites eigenlijk.

Wij hebben vorige week met ons team uitspraken-Bingo gedaan. Hilarisch! En volgende week met de afdeling, ben benieuwd...!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_196639126
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:55 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik ook, 2 jaar geleden inmiddels. Heerlijk! Ik heb petrolkleurige!
Hahaha, ik toevallig ook! Ik wilde eerst auberginekleurige, maar die waren toen niet op voorraad in mijn maat. Maar petrol is ook mooi :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196639148
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:00 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, die eerste weken waren echt vervelend spannend. Elke keer weer dat hartje willen horen, veel ongerust zijn. We waren allemaal bang dat het, gezien haar leeftijd ook, mis zou gaan.
Ze heeft wel zwangerschapsdiabetes gehad en stond al onder extra controle.
Godzijdank is alles goed gekomen. Ze is met een keizersnede bevallen, net 37 weken.
Baby zag er keurig afgebakken uit. :Y

En wat nou zo jammer is: ze woont in Engeland. En door Corona hebben we haar de hele zwangerschap niet gezien. ;( We facetimen bijna dagelijks want ze is heel betrokken bij mijn kinderen. Ze kennen haar heel goed, ondanks dat ze haar, normaal, misschien 2 á 3 keer per jaar een paar dagen zien.
We hopen dat we elkaar toch gauw weer echt kunnen zien. ;(
Ach, dat is wel heel jammer ja. Het is sowieso al schrijnend dat familie in het buitenland zo geïsoleerd zit al bijna een jaar, maar rondom een zwangerschap & geboorte (of overlijden, net zo goed natuurlijk) wel extra :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196639181
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:09 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ach, dat is wel heel jammer ja. Het is sowieso al schrijnend dat familie in het buitenland zo geïsoleerd zit al bijna een jaar, maar rondom een zwangerschap & geboorte (of overlijden, net zo goed natuurlijk) wel extra :*.
Het is zeker zuur. Het duurt maar en duurt maar.
Het zou zo fijn zijn als we niet nóg maaaanden moeten wachten. -O-
  woensdag 9 december 2020 @ 16:24:30 #261
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196639333
quote:
Inderdaad, heel raar dat ze in die reclames toch dat beeld neerzetten, alsof dat allemaal prima is.
in de haak.
pi_196639701
quote:

wij hebben de 18e kerstbingo vanuit het werk van mijn man. Ik won ooit de hoofdprijs (opblaasbare jacuzzi) nu zijn er veel aanmeldingen dus de winkans is niet zo groot
pi_196640136
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:06 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Hahaha, ik toevallig ook! Ik wilde eerst auberginekleurige, maar die waren toen niet op voorraad in mijn maat. Maar petrol is ook mooi :Y.
Ja, dat is mijn lievelingskleur sowieso O+
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  woensdag 9 december 2020 @ 17:24:34 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196640200
Mooi Venco, gefeliciteerd
pi_196640250
Team koude voeten (en handen), sowiso team kouwkleum in de winter.

Sloffen moeten tot over m'n enkels komen, je weet wel laarsjes model, waar dan mn broek ik kan vallen.
Of lekker warme lange dikke sokken die je over je sokken aan doet.

en <3 pittenzak.

Over koud gesproken, met kamperen buiten t seizoen deed ik nog wel eens mn setje kleding voor de volgende dag onderin mn slaapzak.
  woensdag 9 december 2020 @ 17:40:34 #266
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_196640451
KLB / KLB Verkiezingen 2020 - Stemtopic (ALLEEN STEMMEN)

quote:
• Alleen stemmen van mensen die in KLB komen tellen mee dus ga geen moeders van OUD overhalen
Kunnen de moeders in dat topic allemaal op mij stemmen?
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_196640541
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 17:27 schreef Roosgeluk het volgende:
Team koude voeten (en handen), sowiso team kouwkleum in de winter.

Sloffen moeten tot over m'n enkels komen, je weet wel laarsjes model, waar dan mn broek ik kan vallen.
Of lekker warme lange dikke sokken die je over je sokken aan doet.

Dan hebben Glerups alles wat je wilt.... maar zijn wel duur!
  woensdag 9 december 2020 @ 18:14:14 #268
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196640896
quote:
Die reclames zijn gemaakt in een tijd waarin men nog dacht dat corona eind van het jaar wel onder controle zou zijn gok ik. :')

Voor de zorg is dit voorlopig nog niet over inderdaad. Als ik zie hoeveel collega's het bij zich droegen zonder enige klachten.. Wij hebben nu op het werk 25 van de 29 clienten positief getest. We zijn 8,5 uur lang alleen maar op de been zonder te zitten, compleet ingepakt in overalls en spatbrillen en mondkapjes en handschoenen, we mogen maximaal 1 glas drinken per 4 uur (wtf) en niet tijdens de dienst naar het toilet, alleen ervoor en erna. Nummer 3 is gisteren overleden, en ik verwacht dat nummer 4 en 5 snel volgen. Onze doelgroep bestaat uit onwijs lieve 90-plussers die geen fuck meer snappen maar je de wereld gunnen omdat je de tijd wil nemen om ze te helpen bij een glaasje water, want daar heeft geen enkele 90-jarige met covid de kracht nog voor. En de laatste is nog geen week geleden positief bevonden, dus voorlopig nog geen zicht op het einde. The silver lining aan dit alles: we hebben dagelijks taart op de afdeling, als dank van de families voor alle goede zorgen :D *O*
pi_196641014
Heftig Nanu, zowel de manier van werken als het verlies..
pi_196641031
Wat is het heftig toch Nanukerst :{ Ik herinner met dat heel in het begin ook van de IC-medewerkers, dat ze het ingepakt zijn, zo lang achter elkaar zonder pauze en zonder elkaar ook echt te zien, een van de moeilijkste dingen vonden. Hang in there :*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196641111
Pfff nanu, dat klinkt heftig.

Ik heb de tune van een kinderprogramma in mijn hoofd (nee ik ga het niet zingen/neuriën/fluiten of wat dan ook...), maar misschien weet iemand hoe het heet.
Ik keek het denk ik in de jaren 80, het was volgens mij een tekenfilm en daarin gingen 2 kinderen (meen ik me te herinneren) koken. En ik meen me ook een of ander logo van een duitse zender te herinneren, maar ik weet niet 100% zeker of dat klopt.
Doet dit bij iemand een belletje rinkelen?
Ik heb al even gegoogled, maar ik kon het zo snel niet vinden, maar wie weet heeft iemand van jullie een idee.
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 18:33:49 #272
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196641113
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:50 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Dat is apart! Normaal hebben ze hele stellingen vol letters en snoepgoed. Maar fijn voor mij dat ik het niet gemist heb ;) Wel goed gescoord voor een tientje! ^O^

quote:
Ik gun het haar zo. *O*
Dat zijn de extra bijzondere verhalen ^O^ Is dit de schoonzus die in GB woont of heb ik iemand anders voor me?

Ik ben denk ik al 10 jaar niet in de Efteling geweest :@ Ik zou graag eens naar de winterefteling willen maar dat lijkt me nu niet zo verstandig :+
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 18:35:46 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196641128
Ik voel me zo vreselijk zwak -O- Zaterdag curettage gehad omdat ik maar bleef bloeden na de bevalling en daar bleken wat resten van het vlies achtergebleven. Door het wekenlange bloedverlies heb ik bloedarmoede en ben echt zo slap als een vaatdoek. Net gedoucht en ik wilde even een was opruimen maar halverwege had ik het gevoel dat ik flauw ging vallen :X Ik wil me weer fit voelen en leuke dingen gaan doen met man en aapie!
pi_196641264
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 18:35 schreef MaJo het volgende:
Ik voel me zo vreselijk zwak -O- Zaterdag curettage gehad omdat ik maar bleef bloeden na de bevalling en daar bleken wat resten van het vlies achtergebleven. Door het wekenlange bloedverlies heb ik bloedarmoede en ben echt zo slap als een vaatdoek. Net gedoucht en ik wilde even een was opruimen maar halverwege had ik het gevoel dat ik flauw ging vallen :X Ik wil me weer fit voelen en leuke dingen gaan doen met man en aapie!
Dat klinkt heel naar. Niet raar als je wekenlang bloedverlies hebt gehad, maar ik kan me voorstellen dat je je beter wilt voelen 😘
pi_196641380
@MaJo Dat is inderdaad die schoonzus uit Engeland. :Y
Het is zeker heel bijzonder.
pi_196641399
Beterschap @MaJo! Nu de oorzaak van het probleem weg is gaat het vast snel iets beter. Slik je wel ijzertabletten?
  woensdag 9 december 2020 @ 19:08:16 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196641566
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 18:56 schreef vencodark het volgende:
@:MaJo Dat is inderdaad die schoonzus uit Engeland. :Y
Het is zeker heel bijzonder.
Oh wauw, wat enorm fijn dat het allemaal helemaal goed gegaan is!
Gefeliciteerd!
pi_196641876
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 18:35 schreef MaJo het volgende:
He bah zeg. Hopelijk is het nu helemaal schoon en kun je snel opknappen :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 20:14:24 #279
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196643097
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 18:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
Beterschap @:Majo! Nu de oorzaak van het probleem weg is gaat het vast snel iets beter. Slik je wel ijzertabletten?
Ik heb ijzertabletten gekregen :Y Hopelijk werken ze snel! Ik voel me zowat nog zwakker dan na de bevalling -O-

Bedankt voor de beterschappen!
pi_196643835
Sterkte majo. Hopelijk werken de ijzertabletten snel
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 9 december 2020 @ 21:18:11 #281
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196644494
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 20:14 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb ijzertabletten gekregen :Y Hopelijk werken ze snel! Ik voel me zowat nog zwakker dan na de bevalling -O-

Hier werkte foliumzuur en floradix samen, na infuus. En eten van dingen als hummus
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 9 december 2020 @ 21:19:01 #282
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196644504
Sterkte majo
pi_196644580
Venco, gefeliciteerd. Wat fijn voor je schoonzus. O+

Majo, beterschap.

Efteling. O+
Ik zou zo graag naar de winter Efteling willen gaan, maar sla dit jaar maar even over.
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 22:37:49 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196645963
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:18 schreef Ynske het volgende:

[..]

Hier werkte foliumzuur en floradix samen, na infuus. En eten van dingen als hummus
Foliumzuur heb ik nog wel liggen, ik ga het proberen!
pi_196648783
quote:

[..]

Ik weet natuurlijk niet hoe erg het ijzergebrek is, maar jammer dat ze geen ijzerinfuus hebben voorgesteld (doen gynaeclogen sowieso niet zo snel). Geen gedoe met tabletten, obstipatie etc. En binnen notime is je ijzer weer op pijl. Met die tabletten kan het zomaar nog een paar weken duren..

Sterkte :*
Shine bright like a diamond.
pi_196649266
quote:

[..]

Die heb ik ook sinds een paar weken. Werkt als een tiet. :P Ik was veel moe en pijn aan mijn ogen. Succes ermee!
En wat iemand al zei: het heeft aardig invloed op je darmstelsel. ;( (
pi_196649492
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:05 schreef vencodark het volgende:

[..]

Die heb ik ook sinds een paar weken. Werkt als een tiet. :P Ik was veel moe en pijn aan mijn ogen. Succes ermee!
zwarte kak ja
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 08:47:02 #288
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196649611
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 06:52 schreef June. het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet hoe erg het ijzergebrek is, maar jammer dat ze geen ijzerinfuus hebben voorgesteld (doen gynaeclogen sowieso niet zo snel). Geen gedoe met tabletten, obstipatie etc. En binnen notime is je ijzer weer op pijl. Met die tabletten kan het zomaar nog een paar weken duren..

Sterkte :*
Mijn HB is 5,4 dus dat is wel flink verlaagd. Zo'n infuus was wel fijn geweest maar wist niet dat dit kon, er is ook niet over gesproken. Wel is een bloedtransfusie overwogen maar dat heeft blijkbaar ook weer bijwerkingen.

Het rare is trouwens dat het ziekenhuis zelf helemaal niet kwam met het idee om mijn bloed te controleren maar dat mijn moeder hierop stond omdat ze me zo bleek vond zien. Dat terwijl ik wel aangegeven had dat ik me erg zwak voelde en het soms zwart voor mijn ogen werd.

quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:05 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hopelijk werkt het ook snel bij mij! Ik merk nu nog geen verschil, slik het nu 5 dagen.

En yay voor zware ontlasting -O-
pi_196649672
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mijn HB is 5,4 dus dat is wel flink verlaagd. Zo'n infuus was wel fijn geweest maar wist niet dat dit kon, er is ook niet over gesproken. Wel is een bloedtransfusie overwogen maar dat heeft blijkbaar ook weer bijwerkingen.

Het rare is trouwens dat het ziekenhuis zelf helemaal niet kwam met het idee om mijn bloed te controleren maar dat mijn moeder hierop stond omdat ze me zo bleek vond zien. Dat terwijl ik wel aangegeven had dat ik me erg zwak voelde en het soms zwart voor mijn ogen werd.
[..]

Hopelijk werkt het ook snel bij mij! Ik merk nu nog geen verschil, slik het nu 5 dagen.

En yay voor zware ontlasting -O-
Je kan het effect van de ijzertabletten nog wat versterken door op je voeding te letten: eet bij ijzerrijke maaltijden iets waar veel vitamine c in zit (dit bevordert de ijzeropname) en mijdt zuivel juist bij die maaltijden (calcium blokkeert de opname juist weer). Hopelijk voel je je snel beter!
pi_196649710
Ijzertabletten hebben een paar weken nodig voordat je echt verschil merkt, staat in de bijsluiter althans. Ik had er al gauw baat bij eigenlijk.
  donderdag 10 december 2020 @ 09:20:16 #291
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196649855
Floradix en ferrofumaraat en goede voeding maakte dat ik na Elva binnen 4 weken van een hb van 4nogwat naar een normale waarde was gegaan. Sterkte Majo, en rustig aan doen!
pi_196650094
Sterkte MaJo, hopelijk voel je je snel een stuk fitter!

Nanu dat klinkt echt heel heftig zeg. Ik heb zoveel respect voor iedereen in de zorg. Ik zou het in normale omstandigheden al niet kunnen laat staan nu.
pi_196650820
Zo, even de Big Bang aangezet. Dan haal ik het misschien net voor einde jaar.
pi_196651659
Streep door de Winter Efteling, nu ook medewerkers van de BSO van B positief getest. Gisteren dachten we geen mailtjes te krijgen vanuit school, maar helaas, einde middag toch nog en nu ook van de BSO.
Op zijn school nog steeds alleen groep 7 en 8 overigens.

Maar pff dat thuisonderwijs, werk en een meisje van 2 hakken er wel in en dat pas na 3,5 dag :@ Het huishouden wordt in ieder geval genegeerd deze week >:)
pi_196652684
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:29 schreef exode het volgende:
Streep door de Winter Efteling, nu ook medewerkers van de BSO van B positief getest. Gisteren dachten we geen mailtjes te krijgen vanuit school, maar helaas, einde middag toch nog en nu ook van de BSO.
Op zijn school nog steeds alleen groep 7 en 8 overigens.

Maar pff dat thuisonderwijs, werk en een meisje van 2 hakken er wel in en dat pas na 3,5 dag :@ Het huishouden wordt in ieder geval genegeerd deze week >:)
Gewoon voor de tv parkeren. Als ik naar mezelf kijk(mijn klas dan)....
Beginnen we met de nieuwe lesblokken pas na de kerstvakantie. Als ik nou kinderen zou hebben die thuis zouden zitten zou ik er totaal geen probleem mee hebben als ze een paar dagen niks/ minder zouden doen.
Ik snap dat die ouders daar misschien anders over denken. Maar goed het zou nu geen hals zaak zijn denk ik. Het is voornamelijk herhaling waar we nu nog mee bezig zijn.
pi_196653077
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:30 schreef amaranta het volgende:

[..]

Gewoon voor de tv parkeren. Als ik naar mezelf kijk(mijn klas dan)....
Beginnen we met de nieuwe lesblokken pas na de kerstvakantie. Als ik nou kinderen zou hebben die thuis zouden zitten zou ik er totaal geen probleem mee hebben als ze een paar dagen niks/ minder zouden doen.
Ik snap dat die ouders daar misschien anders over denken. Maar goed het zou nu geen hals zaak zijn denk ik. Het is voornamelijk herhaling waar we nu nog mee bezig zijn.
B zit net in groep 3 en is enorm bezig met rekenen en letters en woorden. Achterlopen maak ik me niet druk om wel om zijn honger vast te houden. Het is nogal een makkelijk mannetje en hij wilt nu zo graag leren etc. Zo mooi om te zien. Hij heeft een enorme groei gemaakt tov vorig jaar. Hij wilt dus heel graag en dat probeer ik te ondersteunen. Maar morgen is het een dag zonder schoolwerk. Ik moet echt wat dingen in het huishouden doen en Juul rent ook rond. Ze gaan maar lekker spelen of zo.

Hij zit in afronding van verschillende dingen zoals ik het zie. Maar goed ik heb er verder de ballen verstand van.

Ik had vanochtend een call van een uur en natuurlijk ging hij strontvervelend doen. Dus inderdaad hij heeft lekker Netflix gekeken. Opvoeding komt wel weer een keer.
pi_196653384
Zo pakte ik het ook aan toen we hier met z'n allen in quarantaine zaten, wat lukte deden we en anders maar niet. Ik kan helaas nog steeds niet toveren.

's Morgens vroeg (lees: 6.30 :O ) deden we schoolwerk, dan mochten ze heel wat uren aanklooien en Netflixen etc. want ik moest tenslotte ook gewoon werken en daarna deed ik weer een stuk school met ze. Overigens ging het taal/lees/rekenwerk hier wel redelijk vanzelf, want de kinderen wisten beter wat ze precies moesten doen dan ik. :')

Maar het blijft pittig hoor, zo met zijn allen thuis. Sterkte met de laatste zware loodjes voor de kerstvakantie exode.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')