Opsom!!quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:16 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik lig nu chocola te vreten in bed voor de laptop met mijn badjas aan.
Verder team sokken in pantoffels want altijd koude poten.
Opsom van wat allemaal?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:18 schreef vencodark het volgende:
[..]
Opsom!!
Badjas, kleurboek, HeartBreak High, salmiak, glas water.
Grijze badjas, zwarte singlet en stanger things pyjamabroek.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
What are you wearing?
Hubba hubba.![]()
Oh briljant! Nooit bij stilgestaan eigenlijk, dat je dat zo kan doenquote:Op dinsdag 8 december 2020 14:25 schreef Elleska het volgende:
[..]
Kan je geen bladwijzers/ezelsoor plaatsen? Dat doe ik bij dingen zoals landkaartjes.
De techniek staat voor niets.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:32 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oh briljant! Nooit bij stilgestaan eigenlijk, dat je dat zo kan doen.
Gewoon mijn dagelijkse kloffie maar die badjas maakt het toch een ‘avondtoilet’.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:30 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Grijze badjas, zwarte singlet en stanger things pyjamabroek.
En jij![]()
Ik heb vorig jaar Glerups gekocht, dikke vilten sloffen. Ik wil nooit meer anders. Zo heerlijk warm!!quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:01 schreef Burdie het volgende:
Nu we het er toch over hebben, wat vinden jullie eigenlijk fijne sloffen?
Argh!!! Ik heb net gisteren twee bestellingen geplaatst!quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:25 schreef Declan-Harp het volgende:
https://coopsupermarkten.(...)Adventskalender.html
Achter vakje 8 zit een gratis (kerst)kaartje van Kaartje2Go, je kunt de code inwisselen op álle kaarten. Ook als je ze inplant voor mei 2021![]()
Je kunt meerdere keren klikken, je krijgt steeds een nieuwe code. Geldt alleen vandaag, op=op. In te wisselen t/m 31 december.
Have fun!
Whut?! Ik ben ook aan het kijken en alweer 16 afleveringen verderquote:Op dinsdag 8 december 2020 09:29 schreef Nanukerst het volgende:
Ik begon gisteren aan Heartbreak High.
Het bleek een van de dingen die in mijn herinnering veel leuker was.Doe het niet mensen, ga het NIET kijken, teleurstelling zal je deel zijn.
Herkenbaarquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hier team onder een dekentje op de bank een chocadeletter eten want die moest nog op.
Je mist weinig dit jaar, de grote hema in de buurt van mijn werk had niets meer, terwijl er normaal veel displays met restanten staan. Volgens mij is er dit jaar veel gedoneerd of veel meer gekocht. Bij de supermarkt hadden ze ook vrij weinig meer, ik heb alleen een 2 paar sokken, 4 maillots, een trui en een sint-verkleedset gekocht voor ¤10 totaal. Die gaan vast de Sintdoos voor volgend jaar.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Herkenbaar
Ik baal omdat ik normaal gesproken op 6 december naar de Hema ga om daar heel veel Sint snoepgoed met 50% korting in te slaan en dat er dit jaar niet in zat![]()
Hier hadden de supermarkten ook weinig. En de Actie was 2+1 dat vind ik niet veel korting. Ik denk ook dat er veel meer verkocht is want mensen zitten thuis.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:50 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Je mist weinig dit jaar, de grote hema in de buurt van mijn werk had niets meer, terwijl er normaal veel displays met restanten staan. Volgens mij is er dit jaar veel gedoneerd of veel meer gekocht. Bij de supermarkt hadden ze ook vrij weinig meer, ik heb alleen een 2 paar sokken, 4 maillots, een trui en een sint-verkleedset gekocht voor ¤10 totaal. Die gaan vast de Sintdoos voor volgend jaar.
Dat doe ik ook. Ik val gewoon niet in slaap met koude voeten en ik kan er donder op zeggen dat ik zonder sokken, wakker wordt met kramp in mn kuiten of voetenquote:Op dinsdag 8 december 2020 20:07 schreef Bottoms_up het volgende:
Team koude voeten hier. In de herfst en winter slaap ik met sokken. En stop ik de onderkant van mijn pyjamabroek in mijn sokken zodat mijn kuiten niet koud worden.
Ik kan ook echt niet in slaap vallen dan. Ik heb zo'n klein elektrisch dekentje voor aan mijn voeteneind, die gaat na anderhalf uur uit maar dan slaap ik en heb ik nergens last van.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:47 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat doe ik ook. Ik val gewoon niet in slaap met koude voeten en ik kan er donder op zeggen dat ik zonder sokken, wakker wordt met kramp in mn kuiten of voeten.
Testuitslag van de oudste was negatief, gelukkig.
Volgens die beslisboom mag ze dan gewoon weer naar school, maar ze is nog flink snotterig. Nu hebben ze vandaag een inhaaldag, dus we kijken morgen wel weer.
Je moet ook geen adblocker gebruiken op FOK! he.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:17 schreef SacreCoeur het volgende:
waarom staat er 'voor de met' ipv voor de laptop meten als ik wil wijzigen staat er wel gewoon, dacht al dat ik gek werd.
Klopt!quote:Op woensdag 9 december 2020 10:24 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Je moet ook geen adblocker gebruiken op FOK! he.
Ja, ik zag later op mijn telefoon dat 'laptop' gelijk staat aan coolbluequote:Op woensdag 9 december 2020 10:24 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Je moet ook geen adblocker gebruiken op FOK! he.
Fijn dat de test negatief was!quote:Op woensdag 9 december 2020 09:47 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat doe ik ook. Ik val gewoon niet in slaap met koude voeten en ik kan er donder op zeggen dat ik zonder sokken, wakker wordt met kramp in mn kuiten of voeten.
Testuitslag van de oudste was negatief, gelukkig.
Volgens die beslisboom mag ze dan gewoon weer naar school, maar ze is nog flink snotterig. Nu hebben ze vandaag een inhaaldag, dus we kijken morgen wel weer.
Leuk! Doordeweeks is dat ook nog te doen inderdaad. Wij hadden tickets voor een van de ANWB ledendagen afgelopen weekend, maar hebben ervoor gekozen niet te gaan omdat het op foto's van de eerdere dagen deze winter er echt te druk uit zag.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:17 schreef exode het volgende:
reserveer stiekem de Efteling, want wintersfeer! Kunnen we een keer doordeweeks
Ja dat heb ik dus ook, ik wil heel graag naar de winter Efteling maar echt niet in het weekend of vakantie. Dus stel dat school nog dicht is, gaan we er maar gebruik van maken. Mijn vriendin is altijd vrij op woensdag en ik heb die dag geen afspraken dus zou prima kunnen. Je zou bijna hopen dat school dichtblijft. Bijna, want volgende week hebben we op andere dagen wel echt issues als hij thuis is.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:22 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Leuk! Doordeweeks is dat ook nog te doen inderdaad. Wij hadden tickets voor een van de ANWB ledendagen afgelopen weekend, maar hebben ervoor gekozen niet te gaan omdat het op foto's van de eerdere dagen deze winter er echt te druk uit zag.
(ja foto's kunnen vertekenen en misschien viel het die dag wel mee, maar ik ging niet het risico lopen dat ik daar stond met twee opgetogen kinderen en dán moest constateren dat het onveilig was en ze weer mee naar huis zien te krijgen)
Hier ook, de school van mijn dochter vo dus.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:17 schreef exode het volgende:
Hier komen nog steeds mailtjes binnen van positief geteste leerlingen, we horen zondag of de school nog een week opengaat voor de Kerstvakantie. Ik ga er vanuit dat ze dichtblijven. Als dat zo is, neem ik volgende week woensdag vrij en reserveer stiekem de Efteling, want wintersfeer! Kunnen we een keer doordeweeks
Wat geweldig voor haar!quote:Op woensdag 9 december 2020 13:08 schreef vencodark het volgende:
Ik ben (opnieuw) tante geworden!![]()
Mijn schoonzus is 40 en heeft al jarenlang een geschiedenis van miskramen die al vroeg gebeurden. Ze dacht dat het er nooit van zou komen. Medische trajecten waren niet echt een optie.
Maar afgelopen maart was ze ineens toch natuurlijk zwanger geworden en was ze wederom de eerste maanden heel bang dat het mis zou gaan.
Maar vandaag is ze bevallen van een gezond meisje.![]()
Ik gun het haar zo.
quote:Op woensdag 9 december 2020 13:08 schreef vencodark het volgende:
Mijn schoonzus is 40 en heeft al jarenlang een geschiedenis van miskramen die al vroeg gebeurden. Ze dacht dat het er nooit van zou komen. Medische trajecten waren niet echt een optie.
Maar afgelopen maart was ze ineens toch natuurlijk zwanger geworden en was ze wederom de eerste maanden heel bang dat het mis zou gaan.
Ik gun het haar zo.
Wat fijnquote:Op woensdag 9 december 2020 13:08 schreef vencodark het volgende:
Ik gun het haar zo.
Mee eens. Al helemaal als de reden dat het uitstapje gemaakt wordt is dat de school dicht is vanwege corona.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:26 schreef trui het volgende:
Toch vind ik het niet zo logisch om nu naar de Efteling of dat soort dingen te gaan, al die extra reisbewegingen en mensen bij elkaar, waarom zou je het opzoeken? Zo draag je toch weer bij aan de verspreiding.
Zolang B (en wij) geen klachten hebben zie ik het verband van school gesloten niet. Als het een studiedag was, was het iets meer ok? Sowieso zijn de besmettingen alleen in de bovenbouw. Hij gaat zo ook afzwemmen, die skippen we nu ook niet omdat school gesloten is. Kortom die link ontgaat me eigenlijk.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:33 schreef Viv het volgende:
[..]
Mee eens. Al helemaal als de reden dat het uitstapje gemaakt wordt is dat de school dicht is vanwege corona.
Het mág binnen de huidige maatregelen, maar het voelt niet logisch.
Ik weet hoe bewust jullie omgaan met de maatregelen. En tóch voelt het onlogisch.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:00 schreef exode het volgende:
[..]
Zolang B (en wij) geen klachten hebben zie ik het verband van school gesloten niet. Als het een studiedag was, was het iets meer ok? Sowieso zijn de besmettingen alleen in de bovenbouw. Hij gaat zo ook afzwemmen, die skippen we nu ook niet omdat school gesloten is. Kortom die link ontgaat me eigenlijk.
Zodra wij een vermoeden van snot of wat dan ook hebben, testen we en blijven we binnen, zoals we ons al maanden gedragen.
Wij kiezen bewust geen binnenactiviteiten sinds februari, met buiten heb ik geen problemen. Zoals wij naar de Efteling zouden gaan, zie ik amper verschil met een boswandeling. Wij zijn extra voorzichtig omdat het niet duidelijk is of wij een risicogroep zijn met astma. Lekker buiten, sprookjesbos, Land van Laaf, genieten. Wel een dure boswandeling dat wel.
Oh maar dat mag je ook uitspreken hoor. Ik heb er ook echt wel over nagedacht. Ik zou het ook niet overwegen als de besmettingen anders verdeeld waren op zijn school. Alle besmettingen zijn in groep 7 en 8 die fysiek volledig zijn gescheiden van de onderbouw waar B op zit. Ook met BSO en overblijf. Als er morgen een mail binnenkomt over de onderbouw en een besmetting, dan gaan we er meteen nog strikter mee om.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:08 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik weet hoe bewust jullie omgaan met de maatregelen. En tóch voelt het onlogisch.Maar dat zegt dus meer over de huidige maatregelen (of over mij) dan over jullie.
Wij zijn pretpark fans en met name de Winter Efteling vind ikquote:Op woensdag 9 december 2020 15:15 schreef trui het volgende:
Ga je dan alleen maar naar het sprookjesbos? En dan nog, al die mensen die daar op een dag komen, het gaat voor mij niet goed samen met de klus die we met elkaar te klaren hebben: de verspreiding een halt toe roepen. Er zijn vast rustiger plekken buiten te vinden.
Ieder zijn mening inderdaad.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:28 schreef exode het volgende:
[..]
Wij zijn pretpark fans en met name de Winter Efteling vind ikAls je alleen buiten rondloopt ben je al een dag kwijt. Wij zijn in de zomer overigens ook geweest en ik herkende totaal het beeld niet van de drukte. Er is de hele dag geen persoon in mijn 1,5 meter aura geweest, verre van zelfs. Cliche maar waar, in de supermarkt is het drukker. Wie weet hadden wij die dag geluk maar het was een zaterdag in de zomer, best druk normaal gesproken denk ik.
Er zijn genoeg plekken te vinden buiten, zo lopen wij elke dag een rondje in ons eigen dorp, heerlijk. Maar daar ga ik geen dag vrij voor nemen![]()
En nu even volledig objectief, haal het woord Efteling weg en zie ons lopen, de hele dag buiten, met niemand die in onze buurt komt. We gaan met de auto en nemen onze eigen bammetjes mee. Ik zie echt niet in hoe dat risicovoller is dan een boswandeling. Nogmaals een dure boswandeling, maar wij gaan dus inderdaad nu niet in de binnenattracties.
De magie van het park, de speeltuinen, Land van Laaf, Sprookjesbos, de fonteinen
Dat is echt fantastisch nieuws!quote:Op woensdag 9 december 2020 13:08 schreef vencodark het volgende:
Ik gun het haar zo.
Ja, dat snap ik ook niet. Je zit in 1 ruimte voor langere tijd, ik zie dat wel echt als een groot risico. Ik zou bij een snotneus wel afzeggen, maar goed dat heb ik in de afgelopen maanden meerdere keren gedaan. Ook een keer toen ik mijn moeder zou helpen met douchen (mantelzorg). Sorry mam ik snotter en ga me laten testen, ik kom vandaag niet. Gelukkig kon de buurvrouw helpen (en mocht dat ook van mijn moeder).quote:Op woensdag 9 december 2020 15:26 schreef Mariposas het volgende:
Mja, daarom begrijp ik ook niets van al die reclames van blije families met elkaar. Het mág, maar het is evident onverstandig. En je kunt er vanuit gaan dat mensen echt niet gaan afzeggen als ze op de dag zelf verkouden zijn, terwijl al het eten klaar staat. Ditto voor oud en nieuw.
Lullig voor alle zorgmedewerkers die keihard werken rond de feestdagen.
Januari gaat echt keihard pieken.
Ik ook, 2 jaar geleden inmiddels. Heerlijk! Ik heb petrolkleurige!quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar Glerups gekocht, dikke vilten sloffen. Ik wil nooit meer anders. Zo heerlijk warm!!
Ik deed wel eens mee met buurthuisbingo vroeger. Dat was echt hilarischquote:Op woensdag 9 december 2020 15:53 schreef exode het volgende:
Oh en even wat anders, is Bingo in?
Nu van meerdere vrienden uitnodigingen om online te bingo'en. Geen idee hoe het precies werkt. De 1 is gewoon aanmelden via een website en gaan met die banaan en de ander moeten we ¤ 3 per Bingokaart betalen om mee te doen. Allebei in de kerstvakantie dus wij gaan meedoen, lijkt me hilarisch.
Ja, die eerste weken waren echt vervelend spannend. Elke keer weer dat hartje willen horen, veel ongerust zijn. We waren allemaal bang dat het, gezien haar leeftijd ook, mis zou gaan.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is echt fantastisch nieuws!Wat een spannende zwangerschap zal dat geweest zijn, poeh! Gelukkig nu een gezond meisje, gefeliciteerd tante Venco!
Wat leuk! Ik ken het niet via websites eigenlijk.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:53 schreef exode het volgende:
Nu van meerdere vrienden uitnodigingen om online te bingo'en. Geen idee hoe het precies werkt. De 1 is gewoon aanmelden via een website en gaan met die banaan en de ander moeten we ¤ 3 per Bingokaart betalen om mee te doen. Allebei in de kerstvakantie dus wij gaan meedoen, lijkt me hilarisch.
Hahaha, ik toevallig ook! Ik wilde eerst auberginekleurige, maar die waren toen niet op voorraad in mijn maat. Maar petrol is ook mooiquote:Op woensdag 9 december 2020 15:55 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik ook, 2 jaar geleden inmiddels. Heerlijk! Ik heb petrolkleurige!
Ach, dat is wel heel jammer ja. Het is sowieso al schrijnend dat familie in het buitenland zo geïsoleerd zit al bijna een jaar, maar rondom een zwangerschap & geboorte (of overlijden, net zo goed natuurlijk) wel extraquote:Op woensdag 9 december 2020 16:00 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, die eerste weken waren echt vervelend spannend. Elke keer weer dat hartje willen horen, veel ongerust zijn. We waren allemaal bang dat het, gezien haar leeftijd ook, mis zou gaan.
Ze heeft wel zwangerschapsdiabetes gehad en stond al onder extra controle.
Godzijdank is alles goed gekomen. Ze is met een keizersnede bevallen, net 37 weken.
Baby zag er keurig afgebakken uit.![]()
En wat nou zo jammer is: ze woont in Engeland. En door Corona hebben we haar de hele zwangerschap niet gezien.We facetimen bijna dagelijks want ze is heel betrokken bij mijn kinderen. Ze kennen haar heel goed, ondanks dat ze haar, normaal, misschien 2 á 3 keer per jaar een paar dagen zien.
We hopen dat we elkaar toch gauw weer echt kunnen zien.
Het is zeker zuur. Het duurt maar en duurt maar.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:09 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ach, dat is wel heel jammer ja. Het is sowieso al schrijnend dat familie in het buitenland zo geïsoleerd zit al bijna een jaar, maar rondom een zwangerschap & geboorte (of overlijden, net zo goed natuurlijk) wel extra.
Inderdaad, heel raar dat ze in die reclames toch dat beeld neerzetten, alsof dat allemaal prima is.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:26 schreef Mariposas het volgende:
Mja, daarom begrijp ik ook niets van al die reclames van blije families met elkaar. Het mág, maar het is evident onverstandig. En je kunt er vanuit gaan dat mensen echt niet gaan afzeggen als ze op de dag zelf verkouden zijn, terwijl al het eten klaar staat. Ditto voor oud en nieuw.
wij hebben de 18e kerstbingo vanuit het werk van mijn man. Ik won ooit de hoofdprijs (opblaasbare jacuzzi) nu zijn er veel aanmeldingen dus de winkans is niet zo grootquote:Op woensdag 9 december 2020 15:53 schreef exode het volgende:
Ja, dat is mijn lievelingskleur sowiesoquote:Op woensdag 9 december 2020 16:06 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hahaha, ik toevallig ook! Ik wilde eerst auberginekleurige, maar die waren toen niet op voorraad in mijn maat. Maar petrol is ook mooi.
Kunnen de moeders in dat topic allemaal op mij stemmen?quote:• Alleen stemmen van mensen die in KLB komen tellen mee dus ga geen moeders van OUD overhalen
Dan hebben Glerups alles wat je wilt.... maar zijn wel duur!quote:Op woensdag 9 december 2020 17:27 schreef Roosgeluk het volgende:
Team koude voeten (en handen), sowiso team kouwkleum in de winter.
Sloffen moeten tot over m'n enkels komen, je weet wel laarsjes model, waar dan mn broek ik kan vallen.
Of lekker warme lange dikke sokken die je over je sokken aan doet.
Die reclames zijn gemaakt in een tijd waarin men nog dacht dat corona eind van het jaar wel onder controle zou zijn gok ik.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:26 schreef Mariposas het volgende:
Dat is apart! Normaal hebben ze hele stellingen vol letters en snoepgoed. Maar fijn voor mij dat ik het niet gemist hebquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:50 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Je mist weinig dit jaar, de grote hema in de buurt van mijn werk had niets meer, terwijl er normaal veel displays met restanten staan. Volgens mij is er dit jaar veel gedoneerd of veel meer gekocht. Bij de supermarkt hadden ze ook vrij weinig meer, ik heb alleen een 2 paar sokken, 4 maillots, een trui en een sint-verkleedset gekocht voor ¤10 totaal. Die gaan vast de Sintdoos voor volgend jaar.
Dat zijn de extra bijzondere verhalenquote:Op woensdag 9 december 2020 13:08 schreef vencodark het volgende:
Ik gun het haar zo.
Dat klinkt heel naar. Niet raar als je wekenlang bloedverlies hebt gehad, maar ik kan me voorstellen dat je je beter wilt voelen 😘quote:Op woensdag 9 december 2020 18:35 schreef MaJo het volgende:
Ik voel me zo vreselijk zwakZaterdag curettage gehad omdat ik maar bleef bloeden na de bevalling en daar bleken wat resten van het vlies achtergebleven. Door het wekenlange bloedverlies heb ik bloedarmoede en ben echt zo slap als een vaatdoek. Net gedoucht en ik wilde even een was opruimen maar halverwege had ik het gevoel dat ik flauw ging vallen
Ik wil me weer fit voelen en leuke dingen gaan doen met man en aapie!
Oh wauw, wat enorm fijn dat het allemaal helemaal goed gegaan is!quote:Op woensdag 9 december 2020 18:56 schreef vencodark het volgende:
@:MaJo Dat is inderdaad die schoonzus uit Engeland.![]()
Het is zeker heel bijzonder.
He bah zeg. Hopelijk is het nu helemaal schoon en kun je snel opknappenquote:Op woensdag 9 december 2020 18:35 schreef MaJo het volgende:
Ik voel me zo vreselijk zwakZaterdag curettage gehad omdat ik maar bleef bloeden na de bevalling en daar bleken wat resten van het vlies achtergebleven. Door het wekenlange bloedverlies heb ik bloedarmoede en ben echt zo slap als een vaatdoek. Net gedoucht en ik wilde even een was opruimen maar halverwege had ik het gevoel dat ik flauw ging vallen
Ik wil me weer fit voelen en leuke dingen gaan doen met man en aapie!
Ik heb ijzertabletten gekregenquote:Op woensdag 9 december 2020 18:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
Beterschap @:Majo! Nu de oorzaak van het probleem weg is gaat het vast snel iets beter. Slik je wel ijzertabletten?
Hier werkte foliumzuur en floradix samen, na infuus. En eten van dingen als hummusquote:Op woensdag 9 december 2020 20:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb ijzertabletten gekregenHopelijk werken ze snel! Ik voel me zowat nog zwakker dan na de bevalling
Bedankt voor de beterschappen!
Foliumzuur heb ik nog wel liggen, ik ga het proberen!quote:Op woensdag 9 december 2020 21:18 schreef Ynske het volgende:
[..]
Hier werkte foliumzuur en floradix samen, na infuus. En eten van dingen als hummus
Ik weet natuurlijk niet hoe erg het ijzergebrek is, maar jammer dat ze geen ijzerinfuus hebben voorgesteld (doen gynaeclogen sowieso niet zo snel). Geen gedoe met tabletten, obstipatie etc. En binnen notime is je ijzer weer op pijl. Met die tabletten kan het zomaar nog een paar weken duren..quote:Op woensdag 9 december 2020 20:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb ijzertabletten gekregenHopelijk werken ze snel! Ik voel me zowat nog zwakker dan na de bevalling
Die heb ik ook sinds een paar weken. Werkt als een tiet.quote:Op woensdag 9 december 2020 20:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
zwarte kak jaquote:Op donderdag 10 december 2020 08:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Die heb ik ook sinds een paar weken. Werkt als een tiet.Ik was veel moe en pijn aan mijn ogen. Succes ermee!
En wat iemand al zei: het heeft aardig invloed op je darmstelsel.(
Mijn HB is 5,4 dus dat is wel flink verlaagd. Zo'n infuus was wel fijn geweest maar wist niet dat dit kon, er is ook niet over gesproken. Wel is een bloedtransfusie overwogen maar dat heeft blijkbaar ook weer bijwerkingen.quote:Op donderdag 10 december 2020 06:52 schreef June. het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet hoe erg het ijzergebrek is, maar jammer dat ze geen ijzerinfuus hebben voorgesteld (doen gynaeclogen sowieso niet zo snel). Geen gedoe met tabletten, obstipatie etc. En binnen notime is je ijzer weer op pijl. Met die tabletten kan het zomaar nog een paar weken duren..
Sterkte
Hopelijk werkt het ook snel bij mij! Ik merk nu nog geen verschil, slik het nu 5 dagen.quote:Op donderdag 10 december 2020 08:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Die heb ik ook sinds een paar weken. Werkt als een tiet.Ik was veel moe en pijn aan mijn ogen. Succes ermee!
En wat iemand al zei: het heeft aardig invloed op je darmstelsel.(
Je kan het effect van de ijzertabletten nog wat versterken door op je voeding te letten: eet bij ijzerrijke maaltijden iets waar veel vitamine c in zit (dit bevordert de ijzeropname) en mijdt zuivel juist bij die maaltijden (calcium blokkeert de opname juist weer). Hopelijk voel je je snel beter!quote:Op donderdag 10 december 2020 08:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mijn HB is 5,4 dus dat is wel flink verlaagd. Zo'n infuus was wel fijn geweest maar wist niet dat dit kon, er is ook niet over gesproken. Wel is een bloedtransfusie overwogen maar dat heeft blijkbaar ook weer bijwerkingen.
Het rare is trouwens dat het ziekenhuis zelf helemaal niet kwam met het idee om mijn bloed te controleren maar dat mijn moeder hierop stond omdat ze me zo bleek vond zien. Dat terwijl ik wel aangegeven had dat ik me erg zwak voelde en het soms zwart voor mijn ogen werd.
[..]
Hopelijk werkt het ook snel bij mij! Ik merk nu nog geen verschil, slik het nu 5 dagen.
En yay voor zware ontlasting
Gewoon voor de tv parkeren. Als ik naar mezelf kijk(mijn klas dan)....quote:Op donderdag 10 december 2020 11:29 schreef exode het volgende:
Streep door de Winter Efteling, nu ook medewerkers van de BSO van B positief getest. Gisteren dachten we geen mailtjes te krijgen vanuit school, maar helaas, einde middag toch nog en nu ook van de BSO.
Op zijn school nog steeds alleen groep 7 en 8 overigens.
Maar pff dat thuisonderwijs, werk en een meisje van 2 hakken er wel in en dat pas na 3,5 dagHet huishouden wordt in ieder geval genegeerd deze week
B zit net in groep 3 en is enorm bezig met rekenen en letters en woorden. Achterlopen maak ik me niet druk om wel om zijn honger vast te houden. Het is nogal een makkelijk mannetje en hij wilt nu zo graag leren etc. Zo mooi om te zien. Hij heeft een enorme groei gemaakt tov vorig jaar. Hij wilt dus heel graag en dat probeer ik te ondersteunen. Maar morgen is het een dag zonder schoolwerk. Ik moet echt wat dingen in het huishouden doen en Juul rent ook rond. Ze gaan maar lekker spelen of zo.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Gewoon voor de tv parkeren. Als ik naar mezelf kijk(mijn klas dan)....
Beginnen we met de nieuwe lesblokken pas na de kerstvakantie. Als ik nou kinderen zou hebben die thuis zouden zitten zou ik er totaal geen probleem mee hebben als ze een paar dagen niks/ minder zouden doen.
Ik snap dat die ouders daar misschien anders over denken. Maar goed het zou nu geen hals zaak zijn denk ik. Het is voornamelijk herhaling waar we nu nog mee bezig zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |