SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
[ Bericht 17% gewijzigd door Mexicanobakker op 01-12-2020 14:58:05 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Prachtig lijstje!quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:45 schreef noodgang het volgende:
Lijstje:
Arcade Fire - Everything Now (2017)
Arcade Fire - Reflektor (2013)
Arctic Monkeys - Do I Wanna Know? (2013)
Beef - Late Night Sessions (2002)
Black Keys - Tighten Up (2010)
Blur - Parklife (1994)
Bon Iver - Skinny Love (2008)
Cake - The Distance (1997)
Cure - A Forest (1980)
Depeche Mode - Enjoy The Silence (1990)
dEUS - Hotellounge (1994)
Eels - Novocaine For The Soul (1996)
Elbow - Grounds For Divorce (2008)
Gorillaz - Feel Good Inc. (2005)
Gorki - Mia (1992)
Johan - Tumble And Fall (2001)
Kasabian- Fire
Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made For You (2008)
Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms (1996)
Nirvana - Heart-Shaped Box (1993)
Oasis - Champagne Supernova (1996)
Paul Simon - You Can Call Me Al (1986)
Pearl Jam - Jeremy (1991)
Pet Shop Boys - Suburbia (1986)
Placebo - Pure Morning (1998)
R.E.M. - Nightswimming (1992)
Radiohead - Exit Music (For A Film) (1997)
Smashing Pumpkins - Bullet With Butterfly Wings (1995)
Spinvis - Bagagedrager (2002)
Sufjan Stevens - Chicago
Talking Heads - Psycho Killer (1978)
Tame Impala - Let It Happen (Albumversie) (2015)
The Doors - Break On Through (To The Other Side) (1967)
The National - Bloodbuzz Ohio
The Verve - The Drugs Don't Work (1997)
Vaak wel maar een nummer uit de keuzelijst gepakt bij een artiest
Al gedaan. Gewoon maar meteen de top 500 in zou ik zo zeggen, dan blijft t een beetje beklijvenquote:
Ik ben zeker voor Dua Lipa in de Top 2000, maar ik wacht persoonlijk nog even of ze volgend jaar m'n stemlijstje haalt. Ik probeer de verleiding tot recente nummers te weerstaan.quote:
Als je een beetje naar de stemlijstjes op social media kijkt gaat die ook best hard, die zou het weleens kunnen gaan halen. Was dat ook geen topsong rond de vorig Top2000?quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik ben zeker voor Dua Lipa in de Top 2000, maar ik wacht persoonlijk nog even of ze volgend jaar m'n stemlijstje haalt. Ik probeer de verleiding tot recente nummers te weerstaan.
Overigens is Khruangbin een zeer verrassende maar welkome toevoeging aan de keuzelijst
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dukes of Hazzard in the classroom
Dit is inderdaad wel bijzonder sturend. Waarom zouden ze die uitzondering maken?quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:43 schreef Cassa95 het volgende:
Nummers die illegaal met jaar 2020 in keuzelijst staan:
Di-Rect - Soldier On (2020) (ze willen duidelijk dat deze hoog binnenkomt..)
Ik denk omdat ze het zulke lieve jongens vinden!quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wel bijzonder sturend. Waarom zouden ze die uitzondering maken?
Netjesquote:
Laat ik het anders formuleren: waarom is het zo dringend dat die op 38 binnenkomt in plaats van 76 ofzo?quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk omdat ze het zulke lieve jongens vinden!
quote:He sings the songs that remind him of the good times
He sings the songs that remind him of the better times
quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:54 schreef Berkery het volgende:
Dit is het geworden, allemaal keuzelijst materiaal want ik ben lui:Arrggh, ik was Blue Nile vergetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
Lex, oudste ziel in het jongste lichaamquote:Op dinsdag 1 december 2020 15:51 schreef laxus13 het volgende:
Mijn lijstje met classics dit jaar:
Phil Collins - In The Air Tonight
Prince & The Revolution - When Doves Cry
U2 - With Or Without You
David Bowie - Rock 'n' Roll Suicide
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Michael Jackson - Beat It
The Beatles - Strawberry Fields Forever
Dire Straits - Sultans Of Swing
Van Halen - Runnin' With The Devil
Iron Maiden - The Number Of The Beast * Eigen keuze
Marvin Gaye - What's Going On
Queen - Somebody To Love
Creedence Clearwater Revival - Have You Ever Seen The Rain
Fleetwood Mac - Landslide
ABBA - Lay All Your Love On Me
Neil Young - Like A Hurricane (Album Versie)
The Doors - Riders On The Storm
Supertramp - School
Simon & Garfunkel - The Boxer
Bruce Springsteen - Thunder Road
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (Pts. 1-5)
Aerosmith - Dream On
Talk Talk - Living In Another World
Bob Dylan - Like A Rolling Stone
The Rolling Stones - Sympathy For The Devil
Don McLean - American Pie
Elton John - Tiny Dancer
Nirvana - Where Did You Sleep Last Night (unplugged)
Pearl Jam - Black
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
Jimi Hendrix - All Along The Watchtower
The Who - Baba O'Riley
Moody Blues - Nights In White Satin
The Beach Boys - Good Vibrations
The Animals - House Of The Rising Sun
quote:The Stone Roses -Fools Gold (1990)
Deep Purple - Child In Time (1970)
Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor (2005)
Avril Lavigne - Complicated (2002)
Bill Withers - Lean On Me (1972)
Black Sabbath - Paranoid (1970)
Blur - Parklife (1994)
Caesars Palace - Jerk It Out (2002)
Curtis Mayfield - Move On Up (1970)
Daft Punk - One More Time (2000)
D'Angelo - Untitled (How Does It Feel) (2000)
David Bowie - Lazarus (2016)
Donna Summer - I Feel Love (1977)
Earth Wind & Fire - September (1979)
Elvis Costello & The Attractions - (I Don't Want To Go To) Chelsea (1978)
Franz Ferdinand - Take Me Out (2003)
Golden Earring - Radar Love (1973)
Isaac Hayes - Walk On By (1969)
The Killers - Mr. Brightside (2005)
Kylie Minogue - In Your Eyes (2002)
MGMT - Kids (2007)
Michael Kiwanuka - Love And Hate (2016)
Muse - Plug In Baby (2001)
OutKast - Ms Jackson (2001)
Prince & The Revolution - Purple Rain (Albumversie) (1984)
Queens Of The Stone Age - No One Knows (2002)
Rage Against The Machine - Killing In The Name (1992)
The Roots ft. Cody ChesnuTT - The Seed (2003)
Slayer - Angel Of Death (1986)
The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out (1986)
Spinvis - Kom Terug (2012)
Tame Impala - Let It Happen (Albumversie) (2015)
Tears For Fears - Everybody Wants To Rule The World (1985)
Toto - I Won't Hold You Back (1982)
Tame Impala - The Less I Know The Better (2015)
quote:
Dat vind ik ook haar beste 2 ja.quote:Op dinsdag 1 december 2020 16:23 schreef Gretzl het volgende:
[..]![]()
Van Future Nostalgia is alleen Don't Start Now vooralsnog toegevoegd, maar ik zou nog liever op Physical of Break My Heart stemmen.
Prachtige lijst en Stef Bos. Ik heb op een paar dezelfde nummers gestemd en andere overwogenquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:17 schreef Symphonic het volgende:
Duran Duran - Ordinary World
Snow Patrol - Chasing Cars
Hot Chocolate - Emma
Phil Oakey & Giorgio Moroder - Together In Electric Dreams
Talking Heads - Road To Nowhere
Talking Heads - Slippery People (Live)
Bee Gees - To Love Somebody
Sammy Davis Jr - Mr. Bojangles
Eagles - The Last Resort
Procol Harum - Homburg
Led Zeppelin - Black Dog
AC/DC - Highway To Hell
Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine (Album Versie)
Erasure - Sometimes
Lipps Inc.- Funkytown
Kool & The Gang - Fresh
Michael Zager Band - Let's All Chant
Billy Joel - Leningrad
Korgis - Everybody's Gotta Learn Sometimes
Stevie Wonder - Superstition
David Bowie - Absolute Beginners
Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich
The Beatles - Something
ABBA - Take A Chance On Me
Fish - A Gentleman's Excuse Me
Kinks - Waterloo Sunset
Tears For Fears & Oleta Adams - Woman In Chains
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans
Michel Sardou - Les Lacs Du Connemara
Stef Bos - Papa
Dead Or Alive - You Spin Me Around (Like A Record)
Anita Ward - Ring My Bell
Bonnie Tyler - Total Eclipse Of The Heart
Dire Straits - Private Investigations
Otis Redding - Try A Little Tenderness
Als ik goed tel allemaal nummers die al uit zijn gebracht voor je geboortejaar? Dan zal je ongetwijfeld een de zeldzame stemmers zijn met dit bijzondere feit.quote:
'Gedeeltelijke' lockdownbonusquote:Op dinsdag 1 december 2020 15:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Misschien dit jaar maar Tubthumping erin gooien.
[..]
Nirvana kwam uit in 1994 dus niet allesquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:26 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als ik goed tel allemaal nummers die al uit zijn gebracht voor je geboortejaar? Dan zal je ongetwijfeld een de zeldzame stemmers zijn met dit bijzondere feit.
Ik lever meestal lijstjes in waar ruim 80% van de nummers uit de huidige eeuw komtquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:29 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Nirvana kwam uit in 1994 dus niet alles(Ik ben van 1993)
Geloof ik niet in. Daarvoor is Soldier On niet alomtegenwoordig genoeg voor stemmers die naar andere stations dan R2 luisterenquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:29 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik vind Soldier On wel oké maar snap de hype niet helemaal. Duidelijk wel een stuk zwakker dan Roller Coaster, de hype van vorig jaar. Hoop niet dat deze ook in de top 10 komt.
National - Fake Empire in ieder gevalquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:31 schreef DecoAoreste het volgende:
Zijn er trouwens naast The Greatest Show On Earth nog meer stemacties etc (al dan niet vanuit Fok) waar ik weet van moet hebben voor ik mijn lijst inlever? Wel stemacties waar het echt om de muziek gaat, dus geen vage bullshit als 'er moeten meer vrouwen in' of 'laten we als boeren lekker een politiek statement maken in een muzieklijst'.
Al mijn 35 stemmen zijn stemacties.quote:Op dinsdag 1 december 2020 16:31 schreef DecoAoreste het volgende:
Zijn er trouwens naast The Greatest Show On Earth nog meer stemacties etc (al dan niet vanuit Fok) waar ik weet van moet hebben voor ik mijn lijst inlever? Wel stemacties waar het echt om de muziek gaat, dus geen vage bullshit als 'er moeten meer vrouwen in' of 'laten we als boeren lekker een politiek statement maken in een muzieklijst'.
Stemactie om de beste band ooit eindelijk in de lijst der lijsten te krijgenquote:
Dat nummer vind ik niet zoveel aan, sorryquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:37 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Stemactie om de beste band ooit eindelijk in de lijst der lijsten te krijgen![]()
[ afbeelding ]
Mag wat mij betreft ook breed gedragen worden op FOK!
Ze zijn volgend jaar weer headliner op Best Kept Secret, be there
Thanks! Expres voor gekozen, ook proberen te beperken tot 1 nummer per artiest, maar de keuze tussen Let it Happen en The Less I Know The Better is onmogelijk.quote:
Ik had ook precies ditquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:23 schreef Gretzl het volgende:
[..]![]()
Van Future Nostalgia is alleen Don't Start Now vooralsnog toegevoegd, maar ik zou nog liever op Physical of Break My Heart stemmen.
Er is een Moby-lobby (hierna: Mobby) en een Prodical Sons-lobby?quote:Op dinsdag 1 december 2020 16:31 schreef DecoAoreste het volgende:
Bloodbuzz Ohio ook altijd goedquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:39 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat nummer vind ik niet zoveel aan, sorryOm jullie tegemoet te komen kan ik wel op I Need My Girl of Bloodbuzz Ohio stemmen, die vind ik wel mooi!
Ja maar, ABBA staat toch al sinds het begin in de Top 2000?quote:Op dinsdag 1 december 2020 16:37 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Stemactie om de beste band ooit eindelijk in de lijst der lijsten te krijgen
Uitgezonderd Nirvana had ik het zelf in kunnen sturenquote:Op dinsdag 1 december 2020 15:51 schreef laxus13 het volgende:
Mijn lijstje met classics dit jaar:
Prince & The Revolution - When Doves Cry
U2 - With Or Without You
David Bowie - Rock 'n' Roll Suicide
Michael Jackson - Beat It
The Beatles - Strawberry Fields Forever
Van Halen - Runnin' With The Devil
Iron Maiden - The Number Of The Beast * Eigen keuze
Queen - Somebody To Love
Creedence Clearwater Revival - Have You Ever Seen The Rain
Fleetwood Mac - Landslide
ABBA - Lay All Your Love On Me
Neil Young - Like A Hurricane (Album Versie)
Supertramp - School
Simon & Garfunkel - The Boxer
Bruce Springsteen - Thunder Road
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (Pts. 1-5)
Aerosmith - Dream On
Talk Talk - Living In Another World
Bob Dylan - Like A Rolling Stone
The Rolling Stones - Sympathy For The Devil
Don McLean - American Pie
Elton John - Tiny Dancer
Nirvana - Where Did You Sleep Last Night (unplugged)
Pearl Jam - Black
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
The Who - Baba O'Riley
Moody Blues - Nights In White Satin
The Beach Boys - Good Vibrations
The Animals - House Of The Rising Sun
Ik vind eigenlijk nummer 2 tm 9 op dat album allemaal fantastischquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:23 schreef Gretzl het volgende:
[..]![]()
Ha Bassman!quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:54 schreef MTheBassman het volgende:
dag allemaal, hopelijk maakt iedereen het nog goed
De ene keer stem ik op Fake Empire, de andere keer op Bloodbuzz Ohio en dat zal voor velen gelden. Als The National één grote hit had gehad, dan stond het allang in de keuzelijst en daarna ook in de top 2000.. Nu weten veel fans niet waar ze op moeten stemmen. Dat The National nog steeds niet in de voorkeuzelijst staat, is wat mij betreft het grootste gemis in die voorkeuzelijst.quote:Op dinsdag 1 december 2020 16:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Bloodbuzz Ohio ook altijd goed, als je kijkt naar bekendheid scoort die misschien nog wel beter dan Fake Empire. Ik ben er vrij zeker van dat de stemmen voor The National grotendeels over deze twee klassiekers worden verdeeld
Mooiste zou zijn als ze er in hetzelfde jaar allebei in geraken
quote:Op dinsdag 1 december 2020 16:51 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Ja maar, ABBA staat toch al sinds het begin in de Top 2000?
Uiteindelijk zal Venice Bitch wel dé klassieker worden, maar in het Radio 2-tempo gaat het nog een decennium duren voordat ze daar achter zijnquote:Op dinsdag 1 december 2020 17:01 schreef Yolk het volgende:
Ik had liever Norman Fucking Rockwell van Lana Del Rey in de keuzelijst gehad, maar Doin' Time is ook een leuke toevoeging.
Met Jubilee Street heb je meer kans, mocht dat uitmaken.quote:Op dinsdag 1 december 2020 17:06 schreef Yolk het volgende:
Erg spijtig dat er nog geen andere nummers van Nick Cave and the Bad Seeds in de keuzelijst staan. Ik twijfel nog tussen Jubilee Street en Bright Horses als vrije keuze.
Oef ja klopt, die mag er ook zeker in.quote:Op dinsdag 1 december 2020 17:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal Venice Bitch wel dé klassieker worden, maar in het Radio 2-tempo gaat het nog een decennium duren voordat ze daar achter zijn
Ik vind dit helemaal niet zo erg. Waren ze met andere genres ook maar zo traagquote:Op dinsdag 1 december 2020 17:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal Venice Bitch wel dé klassieker worden, maar in het Radio 2-tempo gaat het nog een decennium duren voordat ze daar achter zijn
Voor Tame Impala mag een uitzondering gemaakt wordenquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:42 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Thanks! Expres voor gekozen, ook proberen te beperken tot 1 nummer per artiest, maar de keuze tussen Let it Happen en The Less I Know The Better is onmogelijk.
[..]
Ik ga, geheel tegen mijn principe(s) in, drie stemmen opofferen aanquote:Op dinsdag 1 december 2020 17:13 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Ondertussen weet nog steeds niet of ik een lijstje moet vullen met nummers die ik leuk vind en nogal kansloos zijn of nummers die ik misschien minder leuk vind, en meer kans maken op een plekje in de Top.
quote:nummers die ik misschien minder leuk vind, en meer kans maken op een plekje in de Top.
Ik wist al dat je een goeie smaak hadquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:56 schreef Zorro het volgende:
[..]
Uitgezonderd Nirvana had ik het zelf in kunnen sturen
Dat vinden gelukkig meer mensen, waaronder Don Leo, dus een groot deel van de goegemeente volgt dat opquote:Op dinsdag 1 december 2020 17:26 schreef Dagoduck het volgende:
Nick Drake - Day Is Done mag ook eindelijk wel eens in de lijst!!!
Ben zelf Cuby dit jaar gaan waarderen naar het bezoek aan het museum in Grollooquote:Op dinsdag 1 december 2020 17:27 schreef Dagoduck het volgende:
Zal ik op Somebody Will Know Someday stemmen of toch weer op Appleknockers Flophouse?
Daar ga ik ook op stemmen want mijn water beweert dat die kans maakt.quote:Op dinsdag 1 december 2020 17:26 schreef Dagoduck het volgende:
Nick Drake - Day Is Done mag ook eindelijk wel eens in de lijst!!!
Je voelt het dus aan je water?quote:Op dinsdag 1 december 2020 17:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar ga ik ook op stemmen want mijn water beweert dat die kans maakt.
Ik ga mijn lijst niet prijsgeven, maar Child in Time staat er bij mij ook op.quote:Op dinsdag 1 december 2020 18:08 schreef peaceman het volgende:
Al heel wat mooie lijsten gezien en al vaak Child in time
Geen solo-Grohlquote:Op dinsdag 1 december 2020 17:54 schreef Dagoduck het volgende:
Vrijwel dezelfde lijst als vorig jaar,
Zelfs ik ga hieraan meedoenquote:Op dinsdag 1 december 2020 18:08 schreef peaceman het volgende:
Hij gaat dit jaar de lijst wel halenquote:Op dinsdag 1 december 2020 18:08 schreef peaceman het volgende:
quote:Op dinsdag 1 december 2020 18:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Hij gaat dit jaar de lijst wel halen
Dat is een droom waar ik niet meer in geloof, maar top 10 hopelijk wel weer.quote:Op dinsdag 1 december 2020 18:16 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Hoe briljant zou het zijn als Child in Time op 1 komt hierdoor
Wel nieuwsgierig naar de rest nuquote:Op dinsdag 1 december 2020 18:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ga mijn lijst niet prijsgeven, maar Child in Time staat er bij mij ook op.
Sowieso heb ik deze keer wat 'klassieker' gestemd om er voor te zorgen dat in ieder geval nummers waarvan ik vind dat ze hoog moeten staan, standhouden in de hogere regionen.
Heb er echt vetrouwen in dat die weer de top 10 in gaat komenquote:Op dinsdag 1 december 2020 18:08 schreef peaceman het volgende:
Same, Down in the Silvermine lonkt ookquote:Op dinsdag 1 december 2020 17:14 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ga ook weer op Sausolito Summernight stemmen, want die bungelt erg onderaan.
Over vage bullshit gesproken, je kunt altijd nog een tweede lijstje insturen hoorde ik vanmiddag. Dus denk er niet te lang over na.quote:Op dinsdag 1 december 2020 16:31 schreef DecoAoreste het volgende:
Stem eigenlijk nooit op Foo Fighters trouwens, staan er toch wel inquote:
Over die TGSoE stemactie, stemmen we dan op de Tampere uitvoering of gewoon studio?quote:Op dinsdag 1 december 2020 18:11 schreef DecoAoreste het volgende:
Top 10 aller tijden (ongeacht wel of niet in de keuzelijst, niet op volgorde):
Muse - New Born
Muse - Citizen Erased
Beach House - Myth
Shallows - Summer Sucks
Mauro Picotto - Komodo
The Kelly Family - Fell In Love With An Alien
Chvrches - Down Side Of Me
The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
Meat Loaf - Bat Out Of Hell (Album Version)
Within Temptation - Ice Queen
De 15 volgende nummers uit mijn top 100 die in de voorkeuzelijst staan:
The Alan Parsons Project - Old And Wise
Twenty One Pilots - Heathens
Mumford & Sons - The Cave
Coldplay - Viva La Vida
Editors - Papillon
Maitre Gims - J'me Tire
Tame Impala - Let It Happen (Albumversie)
Linkin Park - In The End
Eminem & Dido - Stan
Liquido - Narcotic
The War On Drugs - Thinking Of A Place
Keane - Silenced By The Night
Eros Ramazzotti - Un Emozione Per Sempre
Foo Fighters - Everlong
Wildcards (stemacties, recente ontdekkingen, platen die op de afgrond staan, platen die per se hoger/erin moeten):
Deep Purple - Child In Time
Nightwish - The Greatest Show On Earth
Eros Ramazzotti - Se Bastasse Una Canzone
Band of Horses - The Funeral
Girls in Hawaii - Misses
Arcade Fire - Reflektor
Alt-J - Breezeblocks
Billie Eilish - Everything I Wanted
Of Monsters And Men - Little Talks
The National - Bloodbuzz Ohio
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als dit al een vrije keuze is, heb ik weinig hoop
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
Gewoon een goed nummerquote:Op dinsdag 1 december 2020 18:08 schreef Yolk het volgende:
Tjonge, je ziet zo veel nummers niet terug in de keuzelijst, maar Toppertje van Guillermo en Tropical Danny wél.
Hopen dat íe in Giel zijn shift zit, kan 'ie 'm een uur achter elkaar draaienquote:
Je hebt me over de streep getrokken qua Big Star. Zou mooi zijn!quote:Op dinsdag 1 december 2020 19:31 schreef cafca het volgende:
Bob Dylan - Tangled Up In Blue
Pulp - Common People
David Bowie - Life On Mars
Waterboys - The Whole Of The Moon
Neil Young - Old Man
Kinks - You Really Got Me
Police - Every Little Thing She Does Is Magic
Johan - Tumble And Fall
Big Star - Thirteen
Otis Redding - I've Been Loving You Too Long
Little Richard - Tutti Frutti
Miles Davis - So What
Joe Jackson - Real Men
Blue Öyster Cult - Don't Fear The Reaper
Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
Tom Waits - In The Neighborhood
Long John Baldry - (Walk Me Out In The) Morning Dew
Blur - Parklife
Joan Jett & The Blackhearts - I Love Rock And Roll
Aretha Franklin - I Say A Little Prayer
Joni Mitchell - Big Yellow Taxi
Carole King -It's Too Late
Blondie - Heart Of Glass
Prince - Little Red Corvette
Echo & The Bunnymen - Killing Moon
Jackson Browne - The Pretender
Editors - Smokers Outside The Hospital Doors
Tori Amos - Winter
Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas
Phoebe Bridgers - Funeral
Nicole Atkins - Goodnight Ronda Lee
Father John Misty - Holy Shit
Jackson C Frank - Blues Run the Game
Billy Bragg - A New England
Mijn lijstje, met 5 totaal nutteloze vrije keuzes
Zowaar beide versies van Sound of Silence?quote:Op dinsdag 1 december 2020 19:46 schreef Sabata het volgende:
Editors - Papillon
Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
Opus - Live Is Life
Danny Vera - The Weight
Billy Joel - Piano Man
Spinners - The Rubberband Man
Di-Rect - Soldier On
Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence
Disturbed - The Sound Of Silence
AC/DC - Thunderstruck
Foreigner - Urgent
Three Degrees - The Runner
The The - Uncertain Smile
Muse - Uprising
BAP - Kristallnaach
Julien Clerc - Venise (Elle Voulait Qu'on L'Appelle)
Eagles - Life In The Fast Lane
Poco - Call It Love
Kenny Rogers - Just Dropped In (to see what condition my condition was in)
Tom Petty & The Heartbreakers - Learning To Fly
Traveling Wilburys - Handle With Care
Hooters - Satellite
White Lies - Farewell To The Fairground
Kensington - Send me away
XTC - Making Plans For Nigel
The Sugarhill Gang - Rapper's Delight
Eminem - Without Me (dankzij Paula White en de beatboxende kat op youtube)
Simple Minds - Waterfront
Portugal. The Man - Live in the Moment
Smiths - Panic
Tame Impala - The Less I Know The Better
Tears For Fears - Shout
Roxette - The Look
Van Halen - Jump
Dat zal me eerlijk gezegd een rotzorg zijn, maar ik heb de actie ook niet verzonnenquote:Op dinsdag 1 december 2020 19:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Over die TGSoE stemactie, stemmen we dan op de Tampere uitvoering of gewoon studio?
Vorig jaar zat GLS live in Wacken erin vanwege Floor, maar dat speelt natuurlijk niet met TGSoE.
quote:Op dinsdag 1 december 2020 19:51 schreef Momo het volgende:
Mijn lijstje:
Jason Paige - Gotta Catch 'M All (Pokemon Theme Song)
Zeker, allebei. Drie jaar geleden is m'n Oom Ton overleden aan darmkanker. Excentriek was nog vriendelijk, hij sprak vloeiend Frans als ie dronken was.quote:Op dinsdag 1 december 2020 19:51 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Zowaar beide versies van Sound of Silence?
En over katten gesproken: Beter ipv het café gewoon non-stop die vibende kat op TV
Heerlijk juist, no need for schaamtequote:Op dinsdag 1 december 2020 19:53 schreef peaceman het volgende:
Mijn lijstje is per ongeluk een soort klassiekers lijstje geworden![]()
Daarnaast probeer ik nog een paar liedjes te redden..
AC/DC - Whole Lotta Rosie
Babys - Everytime I Think Of You
Beastie Boys - Sabotage
Bob Marley & The Wailers - No Woman, No Cry (live)
Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
Crosby Stills & Nash - Suite: Judy Blue Eyes
De Dijk - Niemand In De Stad
Eagles - Hotel California
Enigma - Sadeness
Four Tops - Reach Out I'll Be There
Golden Earring - She Flies On Strange Wings
Golden Earrings - I've Just Lost Somebody
Iron Butterfly - In A Gadda Da Vida
Jefferson Airplane - White Rabbit
Joe Jackson - Real Men
Love - Alone again or
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
Moody Blues - Question
Nothing But Thieves - Amsterdam
R.E.M. - It's The End Of The World As We Know It
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Rage Against The Machine - Killing In The Name
Rihanna - Man Down
Sam Cooke - Wonderful World
Sammy Davis Jr. - Mr. Bojangles
Sinead O´Connor - Troy
Talk Talk - Such A Shame
The Beatles - A Day In The Life
The Doors - The End
The Rolling Stones - She's A Rainbow
Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream
War On Drugs - Under The Pressure
Niet alleen hier, die kan je wel vast opschrijven voor de laatste week.quote:Op dinsdag 1 december 2020 19:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hey, nu al veel meer liefde voor Everything I Wanted vanuit hier dan ik had gedacht
Waarschijnlijk omdat het grootste deel van 2020 zo aanvoeldequote:Op dinsdag 1 december 2020 20:39 schreef Tussle266 het volgende:
Heeft iemand met meer kennis dan ik een verklaring waarom er zoveel op Blue Monday gestemd lijkt te worden dit jaar?
Is er ook een andere versiequote:Meat Loaf - Bat Out Of Hell (Album Version)
Tja zo staat ie in de lijstquote:Op dinsdag 1 december 2020 21:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Is er ook een andere versie
Dat is toch nooit een single geweest?
Misschien is er een bekende liveversie?quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik ga ook weer proberen Arcade Fire - Rebellion (Lies) er in te krijgen, helaas staat hij weer niet op de shortlist. “Put your money on me” dan weer wel. Onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 1 december 2020 20:17 schreef Gretzl het volgende:
Gestemd op de volgende 35 nummers![]()
Amy Macdonald - Mr. Rock & Roll (2007)
Arcade Fire - Rebellion (Lies) (2005)
Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent (2007)
Atmosphere - Painting (2008)
Beach House - Myth (2012)
Billie Eilish - Everything I Wanted (2019)
Bon Iver - Skinny Love (2007)
Bright Eyes - First Day of My Life (2005)
C˝ur de Pirate - Place de la République (2011)
Damien Rice - The Blower's Daughter (2001)
Dua Lipa - Don't Start Now (2019)
Eefje de Visser - Scheef (2015)
Haim - Don't Save Me (2013)
Johan - Tumble and Fall (2001)
Keane - Bedshaped (2004)
Kendrick Lamar - King Kunta (2015)
Love - Alone Again Or (1967)
MGMT - Kids (2007)
Nelly Furtado - Try (2004)
Nena & Kim Wilde - Anyplace, Anywhere, Anytime (2003)
Nick Drake - Day Is Done (1969)
Nils Frahm - Says (2013)
Noir Désir - Le Vent Nous Portera (2001)
Radiohead - Street Spirit (Fade Out) (1995)
Robyn - Dancing on My Own (2010)
Spinvis - Bagagedrager (2002)
Tame Impala - The Less I Know the Better (2015)
Taylor Swift - Blank Space (2014)
The Killers - Mr. Brightside (2004)
The Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made for You (2008)
The National - Fake Empire (2007)
The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out (1986)
Todd Terje - Inspector Norse (2012)
Vampire Weekend - A-Punk (2008)
Yann Tiersen - Comptine D'un Autre Été, L'aprčs-Midi (2001)
Ze draaiden jarenlang altijd een mensonterende cut tijdens de Top 2000. Zijn ze een jaar of 3-4 geleden gelukkig mee gestopt.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Er is een singleversie van een minuut of 4/5 die het hele idee uit de plaat haalt, hele intro en alles is daaruit weg onder andere.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:08 schreef cafca het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:27 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ze draaiden jarenlang altijd een mensonterende cut tijdens de Top 2000. Zijn ze een jaar of 3-4 geleden gelukkig mee gestopt.
* cafca mompelt zijn jaarlijkse klacht over de oehoe-versie van Is she really going out with him? maar weer eens...quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:27 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ze draaiden jarenlang altijd een mensonterende cut tijdens de Top 2000. Zijn ze een jaar of 3-4 geleden gelukkig mee gestopt.
Dat heb ik met als ze de versie zonder gitaarsolo in Smoke On The Water alweer draaien.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:32 schreef cafca het volgende:
[..]
* cafca mompelt zijn jaarlijkse klacht over de oehoe-versie van Is she really going out with him? maar weer eens...
Oh, maar die hoor je op 31 december om 23:54 nog wel een keer.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:42 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Dat heb ik met als ze de versie zonder gitaarsolo in Smoke On The Water alweer draaien.
Men kapt niet zomaar Ritchie Blackmore af
Ik kwam 47 plekken te kort..quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:46 schreef houdjemond het volgende:
Ik heb nog één plekje over na lang schuiven en doen
Mijn zoon gaat nog stemmenquote:
Ik heb vooral een tekort aan goede smaak bij medestemmers.quote:
quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:46 schreef houdjemond het volgende:
Ik heb nog één plekje over na lang schuiven en doen
Ja zeg... straks komt Love - Alone again or er nog in ookquote:Op dinsdag 1 december 2020 21:49 schreef cafca het volgende:
[..]
Dan heb je dus nog 23 plekken over op je derde lijstje
Ik weet dat je mij niet bedoelt, maar ben nu wel nieuwsgierigquote:Op dinsdag 1 december 2020 21:49 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb vooral een tekort aan goede smaak bij medestemmers.
F to the H YES, klaar!quote:
Je hoort door al het geklaag (niet alleen van mij) aan het eind van de maand wel op welke nummers de mensen die ik bedoel stemmen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:50 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik weet dat je mij niet bedoelt, maar ben nu wel nieuwsgierig
Ah je doelde dus niet op een fokker.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:53 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Je hoort door al het geklaag (niet alleen van mij) aan het eind van de maand wel op welke nummers de mensen die ik bedoel stemmen.
Zo, dat zou wel welkom zijn idd. Altijd op de wenslijst gestaan voor de lijst.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:49 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Ik heb dit jaar ook goede verwachtingen over de aanwezigheid van de gitaarsolo in Don't Fear The Reaper
Hoezo? Child In Time is al best vaak voorbij gekomen hoor.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:49 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik kwam 47 plekken te kort..
Ik heb vooral een tekort aan goede smaak bij medestemmers.
Sowieso die dubbele nummersquote:Op dinsdag 1 december 2020 22:00 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Ik zag trouwens dat je dit jaar niet kunt stemmen op de nummer 1752 van vorig jaar. De akoestische versie van Everlong van Foo Fighters. Goede ontwikkeling wmbDie rare toevoeging aan de stemlijst vorig jaar kostte de reguliere versie van Everlong een laatste dag notering..
Ja, dezelfde nummers van dezelfde artiesten twee keer in de lijst voegt voor mij ook weinig toe.quote:Op dinsdag 1 december 2020 22:00 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Ik zag trouwens dat je dit jaar niet kunt stemmen op de nummer 1752 van vorig jaar. De akoestische versie van Everlong van Foo Fighters. Goede ontwikkeling wmbDie rare toevoeging aan de stemlijst vorig jaar kostte de reguliere versie van Everlong een laatste dag notering..
Dan ben je ook wel een heleboel steengoede covers kwijtquote:Op dinsdag 1 december 2020 22:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dezelfde nummers van dezelfde artiesten twee keer in de lijst voegt voor mij ook weinig toe.
Ik zou dat nog wel breder willen trekken dat alleen de oudste versie van één plaat erin mag, dan zijn we gelijk van Geef Mij Je Angst en De Weg van Guus af. Maar dat zal er wel niet doorkomen.
Doe maar Hallelujah van Jeff Buckley als enige uitzondering dan, want die vind ik mooier dan het origineel van Leonard Cohenquote:Op dinsdag 1 december 2020 22:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dezelfde nummers van dezelfde artiesten twee keer in de lijst voegt voor mij ook weinig toe.
Ik zou dat nog wel breder willen trekken dat alleen de oudste versie van één plaat erin mag, dan zijn we gelijk van Geef Mij Je Angst en De Weg van Guus af. Maar dat zal er wel niet doorkomen.
En maar één Sound of Silencequote:Op dinsdag 1 december 2020 22:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die extra tijd is gewoon omdat ze nog meer exposure voor de T2000 willen genereren. Top 2000 is voor radio 2 enorm belangrijk en dat moet in the picture staan. Zie ook die aankondiging o.a.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:31 schreef DecoAoreste het volgende:
Sinds een paar jaar draaien ze sowieso overal de volledige albumversie van. Tame Impala ook bijvoorbeeld. Heel goede ontwikkeling![]()
Maar goed, omdat ze dat dus al een paar jaar doen geloof ik er weinig van dat die extra tijd van dit jaar daarmee te maken heeft. Tenzij ze dus inderdaad heel Tubular Bells willen gaan draaien maar dat lijkt me dan weer een minder strak plan.
En hier zien we dus het verschil tussen een goede en slechte dag in handschrift qua MS...quote:Op dinsdag 1 december 2020 22:10 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
It is done.
https://stem.nporadio2.nl(...)bb42b83eb4ac64c6ff40
Is deze handgeschreven versie nu speciaal voor FOK!, of schrijf je overal graag houdjemond bij?quote:Op dinsdag 1 december 2020 22:10 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
It is done.
https://stem.nporadio2.nl(...)bb42b83eb4ac64c6ff40
Dan raken we het origineel kwijtquote:Op dinsdag 1 december 2020 22:08 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
En maar één Sound of Silence
Voor jullie/Fok!quote:Op dinsdag 1 december 2020 22:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Is deze handgeschreven versie nu speciaal voor FOK!, of schrijf je overal graag houdjemond bij?
It's appreciatedquote:
Wil het best een keer onder belangrijke zaken tekenen met Houdjemond, maar denk niet dat dat gaat werkenquote:
je went maar aan deze, anders zwaait er watquote:Op dinsdag 1 december 2020 22:21 schreef Dagoduck het volgende:
Vanaf zondag is het weer tijd voor de kerstUI's, zet het in je agenda!
Heb die van Disclosure nog (tevergeefs) als zoekopdracht ingetikt bij het stemmen. Lijkt me wel gei..eeh geniaal als die in de lijst komt en dan de videoclip in de studio op de achtergrond getoond wordtquote:Op dinsdag 1 december 2020 22:10 schreef LTVDK het volgende:
Zo, ook gestemd
2 Brothers on the 4th Floor - Come Take My Hand
America - A Horse With No Name
Billy Idol - White Wedding
Bon Jovi - Have A Nice Day
The Cranberries - Animal Instinct
Buena Vista Social Club - Chan Chan
Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderfull Days
Corey Hart - Sunglasses At Night
De Jeugd Van Tegenwoordig - Hollereer
Disclosure - You & Me (Flume Remix)
Eagles - Hotel California
Freddie Mercury - Living On My Own
Genesis - Land Of Confusion
Goose - Synrise
Golden Earring - Twilight Zone
Guns N' Roses - Welcome To The Jungle
Kansas - Dust In The Wind
Kavinsky - Nightcall
Linkin Park - In The End
Lynyrd Skynyrd - Free Bird (Albumversie)
Major Lazer ft. Flux Pavilion - Jah No Partial
Nina Simone - Feeling Good
Pink Floyd - Comfortably Numb
Paolo Nutini - Iron Sky
The Police - Message In A Bottle
The Prodigy - Smack My Bitch Up
Queen - Innuendo
Supertramp - Fool's Overture
Toto - Hold The Line
Underworld - Born Slippy
War On Drugs - Thinking Of A Place
Mag ik je oude voor, ik gok het 6de jaar op rij, recyclen?quote:Op dinsdag 1 december 2020 22:21 schreef Dagoduck het volgende:
Dit is wel een klassiek geval waarbij de remix echt tig keer beter is dan het origineel, is ook niet echt een remix te noemen natuurlijkquote:Op dinsdag 1 december 2020 22:23 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Heb die van Disclosure nog (tevergeefs) als zoekopdracht ingetikt bij het stemmen. Lijkt me wel gei..eeh geniaal als die in de lijst komt en dan de videoclip in de studio op de achtergrond getoond wordt
On it!quote:Op dinsdag 1 december 2020 22:21 schreef Dagoduck het volgende:
quote:Op dinsdag 1 december 2020 22:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
je went maar aan deze, anders zwaait er wat
Duh.quote:Op dinsdag 1 december 2020 22:23 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Mag ik je oude voor, ik gok het 6de jaar op rij, recyclen?
Superlekkere remix (en dito clip) jaquote:Op dinsdag 1 december 2020 22:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit is wel een klassiek geval waarbij de remix echt tig keer beter is dan het origineel, is ook niet echt een remix te noemen natuurlijk
Burning Down The Housequote:Op dinsdag 1 december 2020 19:27 schreef methodmich het volgende:
Zo, dit is hem voor mij geworden voor dit jaar. Zonder vrije keuzes, dat is toch zinloos.
Kanye West ft Syleena Johnson - All Falls Down (2004)
Kendrick Lamar - King Kunta (2015)
Rihanna - Love On The Brain (2016)
Taylor Swift - Shake It Off (2014)
Carly Rae Jepsen - Call Me Maybe (2012)
Lana Del Rey - Video Games (2011)
Wings - Maybe I'm Amazed (live) (1976)
Massive Attack - Unfinished Sympathy (1991)
Righteous Brothers - Unchained Melody (1965)
Pulp - Disco 2000 (1995)
Of Monsters And Men - Mountain Sound (2012)
Prince - When You Were Mine (1980)
Prince - Erotic City (1984)
Gorki - Mia (1992)
Dr. Dre & Snoop Dogg - Nuthin' But A G Thang (1992)
The Rolling Stones - Dead Flowers (1971)
The Rolling Stones - Wild Horses (1971)
Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat (1971)
Clash - London Calling (1979)
dEUS - Hotellounge (1994)
Wendy & Lisa - Are You My Baby (1989)
Big Star - Thirteen (1972)
Four Tops - Bernadette (1967)
Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms (1996)
The Beatles - I Am The Walrus (1967)
Curtis Harding - Need Your Love (2017)
Talking Heads - Burning Down The House (1983)
Rihanna & Paul McCartney & Kanye West - FourFiveSeconds (2015)
Portishead - Glory Box (1994)
Sheila E. - The Glamorous Life (1984)
The Band - The Weight (1968)
Traveling Wilburys - Handle With Care (1988)
Joni Mitchell - A Case Of You (1971)
Peter, Bjorn & John ft. Victoria Bergsman - Young Folks (2007)
Norah Jones - Don't Know Why (2002)
Komt goedquote:Op dinsdag 1 december 2020 22:21 schreef Dagoduck het volgende:
Ik vind het idd onbegrijpelijk dat ze steeds die knipversie van de Blue cloyster cult doen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Zo, dat zou wel welkom zijn idd. Altijd op de wenslijst gestaan voor de lijst.
Dat, en de (volgens mij toch sowieso bekendere) Woodstock-versie van I'm Going Home van TYA.
Heel 2020 lijkt op een blue monday?quote:Op dinsdag 1 december 2020 20:39 schreef Tussle266 het volgende:
Heeft iemand met meer kennis dan ik een verklaring waarom er zoveel op Blue Monday gestemd lijkt te worden dit jaar?
Een echte pokemonmeester zet deze natuurlijk ook de lijst. Ik wacht nog steeds een keer op Slayer overdagquote:Op dinsdag 1 december 2020 20:09 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]![]()
Afgezien van deze en Slayer wel een prima lijstje trouwens.
quote:Amanda Marshall - Beautiful Goodbye
Ben E. King - Stand By Me
Boston - Amanda
Bruce Hornsby & The Range - The Way It Is
Clannad - Theme From 'Harry's Game'
Cranberries - Linger
Dido - White Flag
Diesel - Sausolito Summernight
Dire Straits - Water Of Love
Donna Summer - I Feel Love
Dr Hook & The Medicine Show - Sylvia's Mother
Faithless - Insomnia
Falco - Jeanny
Fleetwood Mac - Need Your Love So Bad
Hall & Oates - Maneater
Heart - Crazy On You
Gossip - Heavy Cross
Long John Baldry - (Walk Me Out In The) Morning Dew
Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next
Melissa Etheridge - Like The Way I Do
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
Muddy Waters - Mannish Boy
New Order - Blue Monday
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Enola Gay
Polarkreis 18 - Allein Allein
Righteous Brothers - Unchained Melody
Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence
Sinead O´Connor - Troy
Skunk Anansie - Hedonism
Split Enz - Message To My Girl
Tanita Tikaram - Twist In My Sobriety
Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream
Kut, ik ookquote:
Ja en ik zie net dat ik Iron Sky ook vergeten benquote:
En ik Psycho Killerquote:Op woensdag 2 december 2020 00:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja en ik zie net dat ik Iron Sky ook vergeten ben
In the End heb ik er ook niet in gezetquote:Op woensdag 2 december 2020 00:02 schreef houdjemond het volgende:
[..]
En ik Psycho KillerIk ga maar aan een winterslaap beginnen.
Haha, daar zit ik nu ook over te twijfelenquote:Op woensdag 2 december 2020 00:30 schreef Kyran het volgende:
Ben met lijstje bezig en zat te zoeken wat ik van Rammstein er in wil en kwam deze weer tegen.
Wat een geweldige cover is dit toch
Ja, denk dat ik Deutschland doe en dan Helden even op reserve lijstje zetquote:Op woensdag 2 december 2020 00:33 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Haha, daar zit ik nu ook over te twijfelen
Mooi om te zien dat Deutschland wel een blijvertje lijkt te zijn, ik zie het in menig lijstje voorbijkomen.
Ja, maar ... maaar ....quote:Op woensdag 2 december 2020 01:36 schreef MTheBassman het volgende:
Ik ben er zelf mee opgehouden helemaal uit te zoeken welke ik precies en niet wil. Uiteindelijk maakt het weinig uit als je een keertje een nummer vergeet, dan stem je daar volgend jaar op als je er echt spijt van hebt. Ik ben gewoon tevreden met mijn lijst, ook al weet ik zeker dat er nummers langs gaan komen waarbij ik dacht 'shit, daar had ik op moeten stemmen' maar dat ga je welke nummers je ook kiest wel krijgen
Je hebt eigenlijk gewoon gelijk...quote:Op woensdag 2 december 2020 01:36 schreef MTheBassman het volgende:
Ik ben er zelf mee opgehouden helemaal uit te zoeken welke ik precies en niet wil. Uiteindelijk maakt het weinig uit als je een keertje een nummer vergeet, dan stem je daar volgend jaar op als je er echt spijt van hebt. Ik ben gewoon tevreden met mijn lijst, ook al weet ik zeker dat er nummers langs gaan komen waarbij ik dacht 'shit, daar had ik op moeten stemmen' maar dat ga je welke nummers je ook kiest wel krijgen
Leven en laten levenquote:Op woensdag 2 december 2020 07:05 schreef peaceman het volgende:
Ik zie soms lijstjes voorbij komen op smoelenboek dat je denkt: er is toch meer muziek gemaakt dan alleen metal?
Jamaar Death Metal dannnquote:
Ik heb een Spotify lijstje. En dat zijn er ongeveer 35. Die wisselen wel eens. En dat komt in mijn lijst. Dat het na een aantal maanden weer anders is, is logisch.quote:Op woensdag 2 december 2020 01:36 schreef MTheBassman het volgende:
Daar heb je nu eenmaal veel trouwe lijstjesstemmers die dan ook echt bijna alleen in die hoek stemmen. Ik hoop vooral elk jaar dat de metal die er nu in staat niet teveel wordt uitgebreid met extreem irrelevante nummers, want voor mijn gevoel gaat dat vooral ten koste van licht vergeten klassiekers. (De echt vergeten liedjes staan er al lang niet meer in)quote:Op woensdag 2 december 2020 07:05 schreef peaceman het volgende:
Ik zie soms lijstjes voorbij komen op smoelenboek dat je denkt: er is toch meer muziek gemaakt dan alleen metal?
Hey! Jij was diegene met de dochters naar de liedjes van Herman van Veen? Toen die langskwamen bij andere lijsten moest ik daaraan denkenquote:Op woensdag 2 december 2020 07:54 schreef Diaan73 het volgende:
Ik kom ook maar eens even langs hier... Ik moet mijn stemlijstje nog maken trouwens.
Het zou wel een mooie lijst zijn met alleen maar metal, maar de laatste jaren zijn er al klassiekers in de lijst gekomen die er echt in horen. Die Nightwish hype vanwege floor vind ik wat overdreven. Maar Slayer, System of a Down, Korn en Motorhead horen echt wel in de lijst thuis. Nu Tool nog!!quote:Op woensdag 2 december 2020 07:05 schreef peaceman het volgende:
+1quote:Op woensdag 2 december 2020 08:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar heb je nu eenmaal veel trouwe lijstjesstemmers die dan ook echt bijna alleen in die hoek stemmen. Ik hoop vooral elk jaar dat de metal die er nu in staat niet teveel wordt uitgebreid met extreem irrelevante nummers, want voor mijn gevoel gaat dat vooral ten koste van licht vergeten klassiekers. (De echt vergeten liedjes staan er al lang niet meer in)
quote:Op woensdag 2 december 2020 09:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hey! Jij was diegene met de dochters naar de liedjes van Herman van Veen? Toen die langskwamen bij andere lijsten moest ik daaraan denken![]()
(of was dat toch iemand anders?)
Ja ik ben verdorie weer vergeten op sinnerman van Nina Simone te stemmenquote:Op woensdag 2 december 2020 09:24 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Het zou wel een mooie lijst zijn met alleen maar metal, maar de laatste jaren zijn er al klassiekers in de lijst gekomen die er echt in horen. Die Nightwish hype vanwege floor vind ik wat overdreven. Maar Slayer, System of a Down, Korn en Motorhead horen echt wel in de lijst thuis. Nu Tool nog!!
Ik zelf stem zeker op een paar metal klassiekers of bands die er echt in moeten (wat mij betreft), maar daarnaast ook op andere muziek zoals jeugdsentiment en zwarte muziek(dat ook ondervertegenwoordigt is).
Diaan en ik hebben wel een zoon die Lennon heet.quote:
Jij hebt jouw dochter niet XXX Anne genoemd?quote:
Sssssstttttt Diaan weet dat nog nietquote:Op woensdag 2 december 2020 09:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij hebt jouw dochter niet XXX Anne genoemd?
Helaas hebben we geen dochter.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij hebt jouw dochter niet XXX Anne genoemd?
"Alshijkontoveren en Hilversum3, komen jullie eten?"quote:Op woensdag 2 december 2020 09:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hey! Jij was diegene met de dochters naar de liedjes van Herman van Veen? Toen die langskwamen bij andere lijsten moest ik daaraan denken![]()
Die stond niet in de keuzelijst. Ik wilde er ook op stemmen. Toen op Aint got no gestemdquote:Op woensdag 2 december 2020 09:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja ik ben verdorie weer vergeten op sinnerman van Nina Simone te stemmen
Er waren mooie babys bijquote:Op woensdag 2 december 2020 09:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Diaan en ik hebben wel een zoon die Lennon heet.
Nou ben ik toch wel erg nieuwsgierig wie dat dan wel is!quote:Op woensdag 2 december 2020 09:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Uuuh... behalve van Living in Another World (Talk Talk) danquote:Op dinsdag 1 december 2020 21:31 schreef DecoAoreste het volgende:
Sinds een paar jaar draaien ze sowieso overal de volledige albumversie van
... Weg met De Weg?quote:Op dinsdag 1 december 2020 22:04 schreef Fred_B het volgende:
Herman van Veen heeft geen rol gespeeld bij de naamgeving van mijn dochtersquote:Op woensdag 2 december 2020 10:46 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Nou ben ik toch wel erg nieuwsgierig wie dat dan wel is!
Mijn kinderen hebben geen 'muzikale' namen. Alhoewel we nog wel gedacht hebben aan Lemmy voor onze zoon
Ik dacht Persefoneia (of hoe je dat typen mag), maar die is volgens mij op anoniem gegaan.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:46 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Nou ben ik toch wel erg nieuwsgierig wie dat dan wel is!
Mijn kinderen hebben geen 'muzikale' namen. Alhoewel we nog wel gedacht hebben aan Lemmy voor onze zoon
Geen verkeerd idee, dat kunnen we de afschuwelijke covers van Triggerfinger en Calum Scott ook lozen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 22:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Honeurs waargenomen.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja ik ben verdorie weer vergeten op sinnerman van Nina Simone te stemmen
Drs. Cassaquote:Op woensdag 2 december 2020 11:06 schreef Cassa95 het volgende:
Ik heb mijn kinderen vernoemd naar de kinderen uit Dodenrit. Kleine Pjotr weet hoe wij over hem denken.
Wel eens hoor, maar zo heeft iedereen zijn/haar smaak toch? Je hebt in die hoek wel vaak mensen die gewoon heel trouw alleen maar dat soort muziek er in proberen te stemmen.quote:Op woensdag 2 december 2020 07:54 schreef Diaan73 het volgende:
Ik kom ook maar eens even langs hier... Ik moet mijn stemlijstje nog maken trouwens.
ik heb de indruk dat je verkeerd gequote hebtquote:Op woensdag 2 december 2020 11:10 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wel eens hoor, maar zo heeft iedereen zijn/haar smaak toch? Je hebt in die hoek wel vaak mensen die gewoon heel trouw alleen maar dat soort muziek er in proberen te stemmen.
Ik verbaas mij dan weer over lijstje met alleen maar nummers van 2010 en later en zo zijn er vast meer die zich ergens over verbazen
Verder voel ik mij niet aangesproken, want ik ga alle kanten op met mijn lijstje en heb nummers van de jaren 60 tot net 2 jaar oud
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Vorig jaar op Lowlands zou een effect kunnen hebben?quote:Op dinsdag 1 december 2020 20:39 schreef Tussle266 het volgende:
Blij met meer Blackbird stemmersquote:Op woensdag 2 december 2020 00:50 schreef Timo20 het volgende:
Daar is ie dan, mijn lijstje voor de Top 2000 2020. Veel usual suspects en ook een aantal nummers er in die nieuw zijn in mijn lijstje:
Alter Bridge - Blackbird
quote:Op woensdag 2 december 2020 11:06 schreef Cassa95 het volgende:
Ik heb mijn kinderen vernoemd naar de kinderen uit Dodenrit. Kleine Pjotr weet hoe wij over hem denken.
quote:Op woensdag 2 december 2020 11:06 schreef Cassa95 het volgende:
Dat ik het eigenlijk een kutplaat vind als je het cultgehalte weghaalt. Dan is hij alleen leuk als je Jesse heet en wil Boogie-enquote:
Hoger kutgehalte dan cultgehalte is vaak funest.quote:Op woensdag 2 december 2020 12:05 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat ik het eigenlijk een kutplaat vind als je het cultgehalte weghaalt.
Ja, hoe dan ....quote:Op woensdag 2 december 2020 11:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
ik heb de indruk dat je verkeerd gequote hebt
Kicken verwacht dat dit de laatste Top 2000 is vanwege interne strubbelingen bij Radio 2 he. Hij zal helaas iig gelijk hebben dat de laatste Top 2000 voor Stenders die van vorig jaar is geweestquote:Op woensdag 2 december 2020 14:56 schreef Scorpion_17 het volgende:
De column van Kicken is hier zeker ook al de revue gepasseerd he?
Niet gezien, maar hij zal ongetwijfeld zijn jaarlijkse 'ik zeg van niet, maar ik ben wel jaloers' momentje even gepakt hebben.quote:Op woensdag 2 december 2020 14:56 schreef Scorpion_17 het volgende:
De column van Kicken is hier zeker ook al de revue gepasseerd he?
Zeker.quote:Op woensdag 2 december 2020 15:21 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Niet gezien, maar hij zal ongetwijfeld zijn jaarlijkse 'ik zeg van niet, maar ik ben wel jaloers' momentje even gepakt hebben.
Ook lekker natuurlijk. Toch die oude Susanna Hofs poster nog eens afstoffen en met een frisse blik bekijken.quote:Op woensdag 2 december 2020 15:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker.
Hij wist ons ook te melden dat Eternal Flame naakt zou zijn ingezongen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze artiesten stonden vorig jaar helemaal niet in de keuzelijst en dit jaar wel (2019 toevoegingen niet meegerekend):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de volledigheid ook nog los de 2019 toevoegingen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615![]()
quote:Op woensdag 2 december 2020 11:36 schreef Fretwork het volgende:
Ik ben tot een mix van boomermuziek, jeugdsentiment en nummers die er nooit in gaan komen gekomen.
Had bijna nog op Baccara gestemd in de hoop dat die wanstaltige plaat er weer in zou komen, hoogste positie was ook echt 743
Porcupine TreeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Koel en donker bewaren![]()
Ik zie het, dat het geen echte hond is.quote:Op woensdag 2 december 2020 14:59 schreef cafca het volgende:
Het stemlijstje van mijn hond die ik niet heb:
Bob Dylan - Ballad Of A Thin Man (1965)
Kinks - You Really Got Me (1964)
Otis Redding - I've Been Loving You Too Long (1965)
Velvet Underground & Nico - Sunday Morning (1967)
The Who - Pinball Wizard (1969)
Marvin Gaye - What's Going On (1971)
Fleetwood Mac - The Chain (1977)
Ramones - Blitzkrieg Bop (1976)
Thin Lizzy - Dancing In The Moonlight (1977)
Paul Simon - Kodachrome (1973)
Big Country - Chance (1983)
Hothouse Flowers - Don't Go (1988)
Lloyd Cole - Rattlesnakes (1984)
Cult - She Sells Sanctuary (1986)
John Hiatt - Have A Little Faith In Me (1989)
Portishead - Glory Box (1994)
Deacon Blue - Your Town (1992)
Blur - Parklife (1994)
Moby - Natural Blues (1999)
Cranberries - Linger (1993)
Ryan Adams - New York New York (2001)
Damien Rice - The Blower's Daughter (2005)
Bright Eyes - First Day Of My Life (2005)
The Killers - Mr. Brightside (2005)
KT Tunstall - Suddenly I See (2005)
First Aid Kit - My Silver Lining (2014)
Paolo Nutini - Iron Sky (2014)
Judy Blank - Mary Jane (2018)
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart (2016)
Lana Del Rey - Doin' Time (2019)
Bobbie Gentry - Ode to Billy Joe
Love - Alone Again Or
Del Shannon - Runaway
Procol Harum - A Whiter Shade Of Pale (1967)
Die had er wel een nummer van The Beagles in geezet.Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Wie?quote:Op woensdag 2 december 2020 14:56 schreef Scorpion_17 het volgende:
De column van Kicken is hier zeker ook al de revue gepasseerd he?I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
En Black Dog en The Boxer bovendien.quote:Op woensdag 2 december 2020 15:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik zie het, dat het geen echte hond is.
Die had er wel een nummer van The Beagles in geezet.![]()
Denk van wel ja. Want die lijst van Radio Veronica is ook zoooo veel beter dan de Top 2000quote:Op woensdag 2 december 2020 15:21 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Niet gezien, maar hij zal ongetwijfeld zijn jaarlijkse 'ik zeg van niet, maar ik ben wel jaloers' momentje even gepakt hebben.![]()
![]()
Zeuren dat de Top2000 wat langer duurt (logisch te verklaren kijkende naar de lengte van lijstverlaters de afgelopen 5 jaar en de binnenkomers), terwijl Veronica 12 dagen over hun top 1000 doetquote:Op woensdag 2 december 2020 15:43 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Denk van wel ja. Want die lijst van Radio Veronica is ook zoooo veel beter dan de Top 2000![]()
![]()
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Of het beste nummer van Raymond van het Groenewoud natuurlijkquote:Op woensdag 2 december 2020 15:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik zie het, dat het geen echte hond is.
Die had er wel een nummer van The Beagles in geezet.![]()
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Heb al zo'n voorpret met lijstje samenstellen
Nu Summertime aan het luisteren en langzaam aan het wegsmelten .....
Verdomme wat een stemmen![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 2 december 2020 15:28 schreef Cassa95 het volgende:
Veranderingen in de keuzelijst
Het aantal nummers in de keuzelijst ging in eerste instantie van 6539 vorig jaar naar 6772. Na een klein foutje (Soldier On stond in de keuzelijst), zijn dat er nu nog 6771. Ondanks deze stijging zijn er ook een hoop (kerst)nummers uit de keuzelijst gehaald. Simpel zoeken op “Christmas” in de keuzelijst levert al bijna 100 resultaten minder op. In totaal zijn bijna 500 nummers nieuw in de keuzelijst in vergelijking met vorig jaar.
-knip-
Hieronder eerst de volledige lijst aan nieuwe toevoegingen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze artiesten stonden vorig jaar helemaal niet in de keuzelijst en dit jaar wel (2019 toevoegingen niet meegerekend):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de volledigheid ook nog los de 2019 toevoegingen:Ik vind het sowieso al veel dat er blijkbaar meer dan 100 kerstnummers in de keuzelijst stondenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je meer info welke nummers eruit zijn gevallen? Vooral welke nummers die ooit in de Top 2000 stonden![]()
In alle eerlijkheid vind ik het leuker dat de Top 2000 ook 's nachts doorgaat i.p.v. rond 18.00 alle die dag gedraaide platen opnieuw te draaien. Hoort een beetje bij de charme.quote:Op woensdag 2 december 2020 15:46 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Zeuren dat de Top2000 wat langer duurt (logisch te verklaren kijkende naar de lengte van lijstverlaters de afgelopen 5 jaar en de binnenkomers), terwijl Veronica 12 dagen over hun top 1000 doet![]()
![]()
Was wel even van 'wtf, Nickelback met Hero, die hoorde ik vanochtend ook al' toen ik voor het eerst hun lijst luisterde![]()
![]()
Staat ook op mijn ingezonden lijst, geweldig nummer.quote:Op woensdag 2 december 2020 15:29 schreef Guanabana het volgende:
25 Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here![]()
Ik word op zich wel blij van de toevoegingen van Funkadelic, Badfinger en Grant Lee Buffalo, maar verwacht niet dat die de lijst gaan halen.
En al die kerstnummers zijn inderdaad belachelijk.![]()
Kaz Lux Godquote:Op woensdag 2 december 2020 15:51 schreef Kyran het volgende:
Heb al zo'n voorpret met lijstje samenstellen
Nu Summertime aan het luisteren en langzaam aan het wegsmelten .....
Verdomme wat een stemmen![]()
![]()
![]()
Vorig jaar waren er om onduidelijke redenen opeens heel veel kerstnummers toegevoegd aan de keuzelijst. Daar stemde niet geheel verrassend geen hond (en geen Cafca) op, en die zijn nu blijkbaar weer weg.quote:Op woensdag 2 december 2020 15:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso al veel dat er blijkbaar meer dan 100 kerstnummers in de keuzelijst stonden
Heb je meer info welke nummers eruit zijn gevallen? Vooral welke nummers die ooit in de Top 2000 stondenDe Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Onzin dat die er nooit in komt, aan de andere kant hebben we daar de snob 2000 voor.quote:Op woensdag 2 december 2020 15:53 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Staat ook op mijn ingezonden lijst, geweldig nummer.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Oh, maar dat heb ik in de top 2000 ook regelmatigquote:Op woensdag 2 december 2020 15:52 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Was wel even van 'wtf, die hoorde ik vanochtend ook al' toen ik voor het eerst hun lijst luisterde![]()
![]()
Die ken ik niet. Wie is dat?quote:Op woensdag 2 december 2020 14:56 schreef Scorpion_17 het volgende:
De column van Kicken is hier zeker ook al de revue gepasseerd he?"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"![]()
Ik heb altijd een volstrekt bizarre lijst. Geen idee waarom
Burgerlijk, standaard, dan weer weird of onbegrijpelijk...
Elton John - Goodbye Yellow Brick Road
Danny Vera - Roller Coaster
Queen - Love Of My Life
Dire Straits - Romeo And Juliet
Nightwish - Ghost Love Score (Live@Wacken 2013)
Mumford & Sons - Little Lion Man
Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
Billy Joel - Piano Man
Disturbed -The Sound Of Silence
Lady Gaga & Bradley Cooper - Shallow
Freddie Mercury & Montserrat Caballé - The Golden Boy
David Guetta & Sia - Titanium
Sia - Chandelier
Hozier - Take Me To Church
Tom Odell - Another Love
White Plains - When you're a king
Bill Withers - Ain't No Sunshine
Chef'Special - In Your Arms
Fleetwood Mac - Rhiannon (Will You Ever Win)
Gilbert O'Sullivan - Nothing Rhymed
Ben E. King - Stand By Me
Michel Sardou - Les Lacs Du Connemara
Pentatonix - Hallelujah
Beach Boys - God Only Knows
Smashing Pumpkins - Tonight Tonight
John Lennon - Imaginebeter een knipoog dan een blauw oog![]()
Metallica - Mama Said
Slayer - Angel Of Death
Rob de Nijs - Zondag
UB40 - Sing Our Own Song
Guns N' Roses - Live And Let Die
Wham - Everything She Wants
Duran Duran - A View To A Kill
Queen - Who Wants To Live Forever
Michael Jackson - Earth Song
Drs. P - Dodenrit
Led Zeppelin - Immigrant Song
Led Zeppelin - Kashmir
Spandau Ballet - I'll Fly For You
ScHoolboy Q, A$AP Rocky - Hands On The Wheel (Zelf ingevuld)
Prince & The Revolution - Raspberry Beret
Edwyn Collins - A Girl Like You
White Town - Your Woman
Monkees - Daydream Believer
What Fun - The Right Side Won
Donna Summer - Bad Girls
Tina Turner - The Best
Rod Stewart - Young Turks
Creedence Clearwater Revival - Green River
Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son
Joe Cocker - Woman To Woman
Lynyrd Skynyrd - Free Bird (Albumversie)
David Bowie - Starman
David Bowie - Heroes (album versie)
David Bowie - China Girl
Metallica - Master Of Puppets
Pink Floyd - Another Brick In The WallIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Een lijst met een knipoogje, zullen we maar zeggen.quote:Op woensdag 2 december 2020 16:28 schreef Knipoogje het volgende:
Burgerlijk, standaard, dan weer weird of onbegrijpelijk...![]()
Alle 6771 nummers op de keuzelijst zijn door iemand anders weer verzameld op mijn favoriete site: https://top2000.zanarkand.nl/keuzelijst/Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
quote:Op woensdag 2 december 2020 15:28 schreef Cassa95 het volgende:
Veranderingen in de keuzelijst
Het aantal nummers in de keuzelijst ging in eerste instantie van 6539 vorig jaar naar 6772. Na een klein foutje (Soldier On stond in de keuzelijst), zijn dat er nu nog 6771. Ondanks deze stijging zijn er ook een hoop (kerst)nummers uit de keuzelijst gehaald. Simpel zoeken op “Christmas” in de keuzelijst levert al bijna 100 resultaten minder op. In totaal zijn bijna 500 nummers nieuw in de keuzelijst in vergelijking met vorig jaar.
Naast een ruime selectie van 119 nummers uit 2019, zijn er ook vele andere toevoegingen die vaak best vreemd zijn. Wat heeft het voor nut om de keuze bij een artiest die al ruim 10 jaar niet in de Top 2000 staat uit te breiden van 9 naar 10 (Sheryl Crow), van 5 naar 7 (Sister Sledge) of van 12 naar 13 (Kool & The Gang) en van vele andere artiesten die wel met alle keuzelijstnummers in de lijst staan niet? De grootste sprong komt op naam van Sade die van 12 naar 17 nummers gaat (vorig jaar maar 1 notering bij de bovenste 2000..). Ook Prince, met en zonder The Revolution, en Bruce Springsteen krijgen er vijf keuzemogelijkheden bij.
Omdat het jaartal er nu bij staat: nieuwe toevoegingen per decennium:
50s: 2
60s: 40
70s: 95
80s: 117
90s: 66
00s: 29
10s zonder 2019: 15
2019: 119
Totaal aantal nummers per decennium in de volledige keuzelijst:
30s: 1
40s: 1
50s: 32
60s: 499
70s: 1171
80s: 1749
90s: 1304
00s: 1012
10s: 1002
Hieronder eerst de volledige lijst aan nieuwe toevoegingen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze artiesten stonden vorig jaar helemaal niet in de keuzelijst en dit jaar wel (2019 toevoegingen niet meegerekend):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de volledigheid ook nog los de 2019 toevoegingen:Beulswerk dit hoor! Ik heb nooit geweten dat platen die uit de keuzelijst vielen later nog eens een nieuwe kans konden krijgen. Of zou dat nu voor het eerst zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder kan je tegenwoordig zeggen dat de Biz Markie op de keuzelijst staat en dan dus niet liegen.
Heb je ze alle 6772 in een Excelletje toevallig? Nevermind deze laatste vraag als je me 1 seconde voor bent.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Wat een zuurpruim! Vast jaloerssssquote:Patrick Kicken: HET LAATSTE JAAR VAN DE TOP 2000
[BLOG] De stembussen zijn geopend. Het grootste promotiespektakel van de Nederlandse Publieke Omroep komt tot leven: De Top 2000 op NPO Radio 2. Niks is te gek, alles is geoorloofd. TV programma’s, commercials, de hele pot met publiek geld moet nog even op voor het einde van het jaar. Maar daar krijgt de luisteraar dan ook een mooi kadootje voor terug, tussen kerst en oud op nieuw. Zoals al eerder besproken hier: sterdiscjockey Rob Stenders doet niet mee dit jaar. Maar er zijn meer ongeregeldheden. Begin van het einde?
Ik moest wel even lachen toen ik gisteren dit bericht zag verschijnen, nota bene zelfs op NOS Teletekst: de NPO Radio 2 Top 2000 begint dit jaar acht uur eerder, zodat we ook af en toe een albumversie of een langere versie van een nummer kunnen laten horen. Yeah right. Dat doe je natuurlijk omdat er voorheen nummers afgekapt werden of overgeslagen omdat de presentator of deejay in kwestie zichzelf belangrijker vindt dan de muziek. Een hitlijst presenteren is een ambacht, dat moet je kunnen. En als ik het lijstje met de presentatoren van de Top 2000 dit jaar er zo eens bij pak, gaat het een hoop gestuntel worden op belangrijke uren.
00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel (BNN/VARA)
02.00 – 04.00 uur Frank van ’t Hof (BNN/VARA)
04.00 – 06.00 uur Giel Beelen (BNN/VARA)
06.00 – 08.00 uur Carolien Borgers (WNL/AVRO/TROS)
08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte (BNN/VARA)
10.00 – 12.00 uur Bart Arens (AVRO/TROS)
12.00 – 14.00 uur Gijs Staverman (KRO/NCRV)
14.00 – 16.00 uur Annemieke Schollaardt (AVRO/TROS)
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild (KRO/NCRV)
18.00 – 20.00 uur Wouter van der Goes (KRO/NCRV)
20.00 – 22.00 uur Emmely de Wilt (KRO/NCRV)
22.00 – 00.00 uur Paul Rabbering (AVRO/TROS)
De omroepen kunnen weer allemaal gerust ademhalen: vier keer BNN/VARA, vier keer KRO/NCRV, vier keer AVRO/TROS. Powned moet bezuinigen. De EO doet iets anders met Kerst.
NPO opperbaas Jurre Bosman is van zijn kerstbonus verzekerd, want aan diversiteit is gedacht. Ik mis alleen nog een transgender en een bipolaire non-binaire ‘het’ tijdens de lijst. Maar voor een swingende, goed beluisterbare hitlijst heb je natuurlijk gewoon strakke discjockeys nodig. Dat Stenders er niet bij is, na het debacle vorig jaar, is begrijpelijk. Hij wilde vorig jaar al niet meedoen, maar toen hij hoorde dat Annemieke het dan ging doen heeft hij gauw alsnog ja gezegd. Maar waar is iemand als Rick van Velthuysen? Die mag ineens niet meedoen, met zijn 60 jaar aan radioervaring. Corné Klijn had je ook prima kunnen gebruiken, die weet ook wel tempo te maken.
Ik vond het altijd het mooiste moment van het jaar, de Top 1000 Allertijden bij Radio Veronica presenteren. Je wist gewoon dat er een boel extra mensen zaten te luisteren, je deed niet veel tussendoor maar zorgde wel dat wat je tussendoor deed impact had. Dat is overigens niet van Wikipedia voor de zoveelste keer voorlezen van welk album het is, wie de basgitaar speelde en dat Eternal Flame van The Bangles naakt ingezongen is. Een geluk is dat we dit jaar niet weer naar het gestuntel van popprofessor Leo Blokhuis hoeven te luisteren. De man heeft best verstand van muziek, maar niet van radiomaken.
Van Inkel had je natuurlijk op de plek van Stenders moeten laten rammen, niet op de daluren. Maar misschien denk ik veel te veel vanuit hoe een hitlijst zou moeten klinken: snel, strak, hoog tempo en de muziek in ere houden. Als je dan toch sfeermakers wil toevoegen, kies dan voor publiekslieveling Stefan Stasse: ook niet in de line-up dit jaar. Ja hij lust graag een borreltje maar mensen zijn gewend om met Kerst naar dronken familieleden te luisteren. Hij blijkt zelfs uit onderzoek de meest gewaardeerde Top 2000 jock. De kaartjes voor zijn tijdstip in het Top 2000 café waren niet aan te slepen.
Waarom ik denk dat dit wel eens het laatste jaar van de Top 2000 kan zijn? Diverse redenen. Ze staan er bij NPO Radio om bekend dat ze hun succesnummers vakkundig om zeep helpen. Denk aan het uiterst succesvolle Glazen Huis van 3FM wat ook weer zonodig veranderd moest worden. Bij de Top 2000 is dat eigenlijk niet anders. Er zijn stemmen geweest om het evenement in de zomer te laten plaatsvinden. Of de hele hitlijst naar 3FM te verhuizen, ‘omdat die zender het zo hard nodig heeft’. Verder gaan er al jaren stemmen op bij jocks én management dat het nu toch wel weer eens tijd wordt voor iets anders, het draagvlak voor de Top 2000 neemt intern af. Niet slim: het zou ze 50% marktaandeel kosten die dagen. Een op de twee Nederlandse radioluisteraars stemt tussen Kerst en Oud & Nieuw af op NPO Radio 2. Bij Veronica hadden we in die dagen het gezegde ‘je kunt onze zenders net zo goed uitzetten’.
Er wordt ook gefluisterd dat NPO opperindiaan Bosman helemaal niet zo blij is met zo’n enorm scorend, marktverschuivend marketingvehikel genaamd de Top 2000. Het speelt criticasters als Erik de Zwart in de kaart die terecht tegen Den Haag roepen dat dit markvervalsing is want véél te commercieel. Met publiek geld je commerciële tegenstanders kapot concurreren. Alsof een gesubsidieerd restaurant ineens naast McDonald’s ook hamburgers gaat staan verkopen. Maar als je met de programmering gaat zitten klooien omdat je je dan zo lekker divers kunt presenteren in politiek Den Haag is dat natuurlijk ook een voorbode voor weinig goeds: zet gewoon mensen die dat het beste kunnen op de beste plek. Een cabaretičre ’s ochtends vroeg met een hitlijst? ‘Ohh wat dolletjes, hier is op nummertje 1764 dat keileuke liedje van The Beatles! Weet je hoe ze trouwens The Beatles in Frankrijk noemen? Les Beatles! Hihihi’. Carolien Borgers, naar verluidt een lievelingetje van NPO audiobaas Jurre Bosman. Hij gaat graag met deze jongedame naar prestigieuze feestjes als Het Boekenbal en de Televizierring. Ze deed een nachtprogrammaatje van 24-02u voor WNL op NPO Radio 2, wat 200k per jaar kostte. Tel uit je winst.
Nu zou je kunnen zeggen ‘daar gaat nieuwbakken zendermanager van NPO Radio 2 Peter de Vries toch over?’. Klopt, maar die zit nog niet zo heel stevig in het zadel daar met een jaarcontractje. Dan is het vooral ‘ja en amen’ zeggen tegen de man die het eigenlijk voor het zeggen heeft, JB. Dat Stenders er niet bij is kun je gerust uitleggen als een voorteken dat hij binnenkort helemaal niet meer te horen is bij de NPO maar bij Talpa radio. Niet alleen met zijn podcasts maar ook met de Platenbonanza. De enige move die ze op korte termijn nog kunnen maken bij Radio Veronica en Talpa om de boel nog een beetje vlot te trekken en de baan van radiobaas Marc Adriani te redden. Het succes van de Top 2000 was toch altijd het sfeertje eromheen, met z’n allen. Zonder of met weinig publiek zal een hele aderlating worden. Benieuwd of de lijst, met een mix van presentatoren en discjockeys, niet een ratjetoe of lappendeken gaat worden waardoor je het gevoel krijgt iedere twee uur naar een andere radiozender te luisteren. Het zichtbare publiek in het café is en was toch de verbindende factor.
Patrick Kicken“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”![]()
1 Talk Talk Living In Another World 1299
2 Who My Generation 1347
3 Spider Murphy Gang Skandal Im Sperrbezirk 1624
4 Don Henley New York Minute 1627
5 Procol Harum Homburg 1655
6 Tim Hardin How Can We Hang on to a Dream? 1748
7 Gilbert Becaud Nathalie 1779
8 Amanda Marshall Beautiful Goodbye 1817
9 The Byrds Mr. Tambourine Man 1840
10 The Smiths How Soon Is Now? 1850
11 David Sylvian Forbidden Colours 1852
12 Duncan Browne Wild Places 1864
13 Peter Sarstedt Where Do You Go To My Lovely 1879
14 B52's Loveshack 1896
15 Carpenters Close to You 1897
16 Curtis Mayfield Move On Up 1902
17 Roxy Music Love is the Drug 1932
18 Agnes Obel Riverside 1941
19 Stereophonics Dakota 1946
20 Diana Ross Mahogany 1995
21 Zager en Evans In The Year 2525 2006
22 Yazoo Don't Go 2024
23 Buffalo Springfield Fot What It's Worth 2047
24 Pulp Common People
25 Propaganda Duel (Eye to Eye)
26 Randy Crawford One Day I'll Fly Away
27 Boomtown Rats I Don't Like Mondays
28 Radiohead Exit Music (For a Film)
29 Nick Drake The Day is Done
30 Small Faces Tin Soldier
31 Walker Brothers No Regrets
32 Echo and the Bunnymen The Killing Moon
33 Stone Roses Fool's Gold
34 Donovan Atlantis
35 XTC Making Plans for Nigel
Mijn lijstje. Getalletjes zijn de notering van vorig jaar als ze die hadden (of positie volgens de Stenders bubbling under). Dikgedrukt betekent dat zonder aanwezigheid van dit liedje de artiest niet genoteerd is. Schuingedrukt betekent dat de artiest wel in andere samenstelling genoteerd is (Buffalo Springfield is hierbij natuurlijk dubieus maar tel ik toch mee)[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Patrick KickenVerdient hetzelfde podium als Lange Frans en Robert Jensen
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Al die columns van hem (ze staan steeds op Spreekbuis.nl) hebben iets vervelends. De beste man denkt veel te veel in formules/formats/radiowetten.quote:Op woensdag 2 december 2020 17:46 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Wat een zuurpruim! Vast jaloerssss![]()
Die man is al jaren niet meer relevant, moet natuurlijk ook manieren vinden om weer in de media te komen.quote:Op woensdag 2 december 2020 17:46 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Wat een zuurpruim! Vast jaloerssss
Overigens ben ik blij dat Giel Beelen op de uren draait dat ik nog lig te maffen, wat een kwal is dat zeg."Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Mis naast Biz Markie nog wel het origineel van Rob Gee, Ecstacy You Got What I Need, in de lijstquote:Op woensdag 2 december 2020 17:44 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Beulswerk dit hoor! Ik heb nooit geweten dat platen die uit de keuzelijst vielen later nog eens een nieuwe kans konden krijgen. Of zou dat nu voor het eerst zijn?
Verder kan je tegenwoordig zeggen dat de Biz Markie op de keuzelijst staat en dan dus niet liegen.
Heb je ze alle 6772 in een Excelletje toevallig? Nevermind deze laatste vraag als je me 1 seconde voor bent.Remember the jester that showed you tears
The script for tears![]()
Leuke lijst die met één entry perfect is samen te vattenquote:Op woensdag 2 december 2020 16:28 schreef Knipoogje het volgende:
Burgerlijk, standaard, dan weer weird of onbegrijpelijk...Ik krijg ineens zin in Bonaparte Shandyquote:Gilbert O'Sullivan - Nothing Rhymed
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"![]()
Want als we iets weten van Patrick Kicken, is het zijn goede gevoel voor succesformules: "In december 2016 werd bekend dat Kicken als lijstduwer voor de OndernemersPartij van Hero Brinkman deel wil nemen aan de Tweede Kamerverkiezingen 2017".![]()
Dat en hij is bovendien bepaald niet op de hoogte. Stasse mag van zijn dokter niet teveel werken. Dat had hij met simpel googlen kunnen weten.quote:Op woensdag 2 december 2020 17:46 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Wat een zuurpruim! Vast jaloerssss
Maar misschien wil hij zo bekend worden, want ik ken hem niet.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Het is weer december dus we zijn er weer bij!
Lijstje:quote:Thin Lizzy - The Boys Are Back In Town (1976)
Jeff Wayne & Justin Hayward - The Eve Of The War (1978)
Neil Young - Heart Of Gold (1972)
Golden Earrings - Just A Little Bit Of Peace In My Heart (1968)
Paul McCartney & Wings - Band On The Run (1974)
Cuby & the Blizzards - Window Of My Eyes (1968)
Lynyrd Skynyrd - Free Bird (Albumversie) (1974)
Fleetwood Mac - The Chain (1977)
Queens Of The Stone Age - No One Knows (2002)
Iron Maiden - Run To The Hills (1982)
Foo Fighters - Everlong (1997)
Oasis - Don't Look Back In Anger (1996)
Muse - Knights Of Cydonia (2006)
Foo Fighters - The Pretender (2007)
Deep Purple - Highway Star
Queen - Don't Stop Me Now (1979)
Queen - Bohemian Rhapsody (1975)
The Rolling Stones - Paint It Black (1966)
Supertramp - School (1974)
Dire Straits - Telegraph Road (1982)
Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence (1966)
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (Pts. 1-5) (1975)
Black Sabbath - Iron Man
Nirvana - Lithium (1991)
Pearl Jam - Jeremy (1991)
David Bowie - Space Oddity (1969)
Metallica - Master Of Puppets (1986)
Meat Loaf - Bat Out Of Hell (Album Version) (1977)
Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky (1978)
Dire Straits - Brothers In Arms (1985)
Led Zeppelin - Stairway To Heaven (1971)
Guns N' Roses - November Rain (1992)
AC/DC - Thunderstruck (1990)
Michael Jackson - Beat It (1983)"Kip, het meest veelzijdige stukje kaars, vet!"![]()
Terugkeren in keuzelijst: Ik heb geen ideequote:Op woensdag 2 december 2020 17:44 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Beulswerk dit hoor! Ik heb nooit geweten dat platen die uit de keuzelijst vielen later nog eens een nieuwe kans konden krijgen. Of zou dat nu voor het eerst zijn?
Heb je ze alle 6772 in een Excelletje toevallig? Nevermind deze laatste vraag als je me 1 seconde voor bent.
Excelletje: De lijst in de link die ik zojuist stuurde, kun je gemakkelijk kopiëren naar Excel. Ik had zelf nog ouderwets de hele keuzelijst naar beneden gescrolld voordat deze site geüpdatet was..Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Ik heb een sterk “wij van wc eend” gevoel bij de column van Kicken.
Verder niet te veel aandacht aan bestedenMy friends all drive horses![]()
quote:Op woensdag 2 december 2020 18:06 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Terugkeren in keuzelijst: Ik heb geen idee
Excelletje: De lijst in de link die ik zojuist stuurde, kun je gemakkelijk kopiëren naar Excel. Ik had zelf nog ouderwets de hele keuzelijst naar beneden gescrolld voordat deze site geüpdatet was..Had je deze post gezien?quote:Op woensdag 2 december 2020 15:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso al veel dat er blijkbaar meer dan 100 kerstnummers in de keuzelijst stonden
Heb je meer info welke nummers eruit zijn gevallen? Vooral welke nummers die ooit in de Top 2000 stonden![]()
![]()
Ja, daar was ik net mee begonnen. Eerste tipje van de sluier: driekwart van de nummers die van de keuzelijst gingen zijn ongeveer Kerstgerelateerd. En ze hebben het in de keuzelijst, niet voor het eerst, weer eens verpest met Empire State Of Mind. Part 2 staat nu niet in de keuzelijst. Vorig jaar nog 494quote:Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Welkom terug makker, en zoals verwacht prima lijstjequote:Op woensdag 2 december 2020 18:06 schreef Isorden het volgende:
Lijstje:
[..]
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Verder ook best een prima lijstje hoor, mmaar dit is wel een vergeten pareltje!quote:Op woensdag 2 december 2020 16:28 schreef Knipoogje het volgende:
Burgerlijk, standaard, dan weer weird of onbegrijpelijk...
White Plains - When you're a king![]()
Ah, daar is-ie weerquote:Op woensdag 2 december 2020 18:06 schreef Isorden het volgende:
Lijstje:
[..]![]()
![]()
Mooie lijst, met deze natuurlijk als absolute uitschieter!quote:Op woensdag 2 december 2020 17:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
1 Talk Talk Living In Another World 1299![]()
![]()
Lol zelfs dit soort dingen nu in de keuzelijst.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Jeugdsentiment jonguh!quote:Op woensdag 2 december 2020 18:46 schreef PzKpfw het volgende:
Lol zelfs dit soort dingen nu in de keuzelijst.My friends all drive horses![]()
quote:Op woensdag 2 december 2020 18:14 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Welkom terug makker, en zoals verwacht prima lijstje![]()
"Kip, het meest veelzijdige stukje kaars, vet!"![]()
Daarvoor zou ik eerder op Pokémon stemmen.quote:
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Denk dat ie er zelf wel op kicktquote:Op woensdag 2 december 2020 18:10 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb een sterk “wij van wc eend” gevoel bij de column van Kicken.
Verder niet te veel aandacht aan besteden![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: