SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
[ Bericht 17% gewijzigd door Mexicanobakker op 01-12-2020 14:58:05 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Prachtig lijstje!quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:45 schreef noodgang het volgende:
Lijstje:
Arcade Fire - Everything Now (2017)
Arcade Fire - Reflektor (2013)
Arctic Monkeys - Do I Wanna Know? (2013)
Beef - Late Night Sessions (2002)
Black Keys - Tighten Up (2010)
Blur - Parklife (1994)
Bon Iver - Skinny Love (2008)
Cake - The Distance (1997)
Cure - A Forest (1980)
Depeche Mode - Enjoy The Silence (1990)
dEUS - Hotellounge (1994)
Eels - Novocaine For The Soul (1996)
Elbow - Grounds For Divorce (2008)
Gorillaz - Feel Good Inc. (2005)
Gorki - Mia (1992)
Johan - Tumble And Fall (2001)
Kasabian- Fire
Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made For You (2008)
Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms (1996)
Nirvana - Heart-Shaped Box (1993)
Oasis - Champagne Supernova (1996)
Paul Simon - You Can Call Me Al (1986)
Pearl Jam - Jeremy (1991)
Pet Shop Boys - Suburbia (1986)
Placebo - Pure Morning (1998)
R.E.M. - Nightswimming (1992)
Radiohead - Exit Music (For A Film) (1997)
Smashing Pumpkins - Bullet With Butterfly Wings (1995)
Spinvis - Bagagedrager (2002)
Sufjan Stevens - Chicago
Talking Heads - Psycho Killer (1978)
Tame Impala - Let It Happen (Albumversie) (2015)
The Doors - Break On Through (To The Other Side) (1967)
The National - Bloodbuzz Ohio
The Verve - The Drugs Don't Work (1997)
Vaak wel maar een nummer uit de keuzelijst gepakt bij een artiest
Al gedaan. Gewoon maar meteen de top 500 in zou ik zo zeggen, dan blijft t een beetje beklijvenquote:
Ik ben zeker voor Dua Lipa in de Top 2000, maar ik wacht persoonlijk nog even of ze volgend jaar m'n stemlijstje haalt. Ik probeer de verleiding tot recente nummers te weerstaan.quote:
Als je een beetje naar de stemlijstjes op social media kijkt gaat die ook best hard, die zou het weleens kunnen gaan halen. Was dat ook geen topsong rond de vorig Top2000?quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik ben zeker voor Dua Lipa in de Top 2000, maar ik wacht persoonlijk nog even of ze volgend jaar m'n stemlijstje haalt. Ik probeer de verleiding tot recente nummers te weerstaan.
Overigens is Khruangbin een zeer verrassende maar welkome toevoeging aan de keuzelijst
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dukes of Hazzard in the classroom
Dit is inderdaad wel bijzonder sturend. Waarom zouden ze die uitzondering maken?quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:43 schreef Cassa95 het volgende:
Nummers die illegaal met jaar 2020 in keuzelijst staan:
Di-Rect - Soldier On (2020) (ze willen duidelijk dat deze hoog binnenkomt..)
Ik denk omdat ze het zulke lieve jongens vinden!quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wel bijzonder sturend. Waarom zouden ze die uitzondering maken?
Netjesquote:
Laat ik het anders formuleren: waarom is het zo dringend dat die op 38 binnenkomt in plaats van 76 ofzo?quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk omdat ze het zulke lieve jongens vinden!
quote:He sings the songs that remind him of the good times
He sings the songs that remind him of the better times
quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:54 schreef Berkery het volgende:
Dit is het geworden, allemaal keuzelijst materiaal want ik ben lui:Arrggh, ik was Blue Nile vergetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
Lex, oudste ziel in het jongste lichaamquote:Op dinsdag 1 december 2020 15:51 schreef laxus13 het volgende:
Mijn lijstje met classics dit jaar:
Phil Collins - In The Air Tonight
Prince & The Revolution - When Doves Cry
U2 - With Or Without You
David Bowie - Rock 'n' Roll Suicide
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Michael Jackson - Beat It
The Beatles - Strawberry Fields Forever
Dire Straits - Sultans Of Swing
Van Halen - Runnin' With The Devil
Iron Maiden - The Number Of The Beast * Eigen keuze
Marvin Gaye - What's Going On
Queen - Somebody To Love
Creedence Clearwater Revival - Have You Ever Seen The Rain
Fleetwood Mac - Landslide
ABBA - Lay All Your Love On Me
Neil Young - Like A Hurricane (Album Versie)
The Doors - Riders On The Storm
Supertramp - School
Simon & Garfunkel - The Boxer
Bruce Springsteen - Thunder Road
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (Pts. 1-5)
Aerosmith - Dream On
Talk Talk - Living In Another World
Bob Dylan - Like A Rolling Stone
The Rolling Stones - Sympathy For The Devil
Don McLean - American Pie
Elton John - Tiny Dancer
Nirvana - Where Did You Sleep Last Night (unplugged)
Pearl Jam - Black
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
Jimi Hendrix - All Along The Watchtower
The Who - Baba O'Riley
Moody Blues - Nights In White Satin
The Beach Boys - Good Vibrations
The Animals - House Of The Rising Sun
quote:The Stone Roses -Fools Gold (1990)
Deep Purple - Child In Time (1970)
Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor (2005)
Avril Lavigne - Complicated (2002)
Bill Withers - Lean On Me (1972)
Black Sabbath - Paranoid (1970)
Blur - Parklife (1994)
Caesars Palace - Jerk It Out (2002)
Curtis Mayfield - Move On Up (1970)
Daft Punk - One More Time (2000)
D'Angelo - Untitled (How Does It Feel) (2000)
David Bowie - Lazarus (2016)
Donna Summer - I Feel Love (1977)
Earth Wind & Fire - September (1979)
Elvis Costello & The Attractions - (I Don't Want To Go To) Chelsea (1978)
Franz Ferdinand - Take Me Out (2003)
Golden Earring - Radar Love (1973)
Isaac Hayes - Walk On By (1969)
The Killers - Mr. Brightside (2005)
Kylie Minogue - In Your Eyes (2002)
MGMT - Kids (2007)
Michael Kiwanuka - Love And Hate (2016)
Muse - Plug In Baby (2001)
OutKast - Ms Jackson (2001)
Prince & The Revolution - Purple Rain (Albumversie) (1984)
Queens Of The Stone Age - No One Knows (2002)
Rage Against The Machine - Killing In The Name (1992)
The Roots ft. Cody ChesnuTT - The Seed (2003)
Slayer - Angel Of Death (1986)
The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out (1986)
Spinvis - Kom Terug (2012)
Tame Impala - Let It Happen (Albumversie) (2015)
Tears For Fears - Everybody Wants To Rule The World (1985)
Toto - I Won't Hold You Back (1982)
Tame Impala - The Less I Know The Better (2015)
quote:
Dat vind ik ook haar beste 2 ja.quote:Op dinsdag 1 december 2020 16:23 schreef Gretzl het volgende:
[..]![]()
Van Future Nostalgia is alleen Don't Start Now vooralsnog toegevoegd, maar ik zou nog liever op Physical of Break My Heart stemmen.
Prachtige lijst en Stef Bos. Ik heb op een paar dezelfde nummers gestemd en andere overwogenquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:17 schreef Symphonic het volgende:
Duran Duran - Ordinary World
Snow Patrol - Chasing Cars
Hot Chocolate - Emma
Phil Oakey & Giorgio Moroder - Together In Electric Dreams
Talking Heads - Road To Nowhere
Talking Heads - Slippery People (Live)
Bee Gees - To Love Somebody
Sammy Davis Jr - Mr. Bojangles
Eagles - The Last Resort
Procol Harum - Homburg
Led Zeppelin - Black Dog
AC/DC - Highway To Hell
Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine (Album Versie)
Erasure - Sometimes
Lipps Inc.- Funkytown
Kool & The Gang - Fresh
Michael Zager Band - Let's All Chant
Billy Joel - Leningrad
Korgis - Everybody's Gotta Learn Sometimes
Stevie Wonder - Superstition
David Bowie - Absolute Beginners
Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich
The Beatles - Something
ABBA - Take A Chance On Me
Fish - A Gentleman's Excuse Me
Kinks - Waterloo Sunset
Tears For Fears & Oleta Adams - Woman In Chains
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans
Michel Sardou - Les Lacs Du Connemara
Stef Bos - Papa
Dead Or Alive - You Spin Me Around (Like A Record)
Anita Ward - Ring My Bell
Bonnie Tyler - Total Eclipse Of The Heart
Dire Straits - Private Investigations
Otis Redding - Try A Little Tenderness
Als ik goed tel allemaal nummers die al uit zijn gebracht voor je geboortejaar? Dan zal je ongetwijfeld een de zeldzame stemmers zijn met dit bijzondere feit.quote:
'Gedeeltelijke' lockdownbonusquote:Op dinsdag 1 december 2020 15:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Misschien dit jaar maar Tubthumping erin gooien.
[..]
Nirvana kwam uit in 1994 dus niet allesquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:26 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als ik goed tel allemaal nummers die al uit zijn gebracht voor je geboortejaar? Dan zal je ongetwijfeld een de zeldzame stemmers zijn met dit bijzondere feit.
Ik lever meestal lijstjes in waar ruim 80% van de nummers uit de huidige eeuw komtquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:29 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Nirvana kwam uit in 1994 dus niet alles(Ik ben van 1993)
Geloof ik niet in. Daarvoor is Soldier On niet alomtegenwoordig genoeg voor stemmers die naar andere stations dan R2 luisterenquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:29 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik vind Soldier On wel oké maar snap de hype niet helemaal. Duidelijk wel een stuk zwakker dan Roller Coaster, de hype van vorig jaar. Hoop niet dat deze ook in de top 10 komt.
National - Fake Empire in ieder gevalquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:31 schreef DecoAoreste het volgende:
Zijn er trouwens naast The Greatest Show On Earth nog meer stemacties etc (al dan niet vanuit Fok) waar ik weet van moet hebben voor ik mijn lijst inlever? Wel stemacties waar het echt om de muziek gaat, dus geen vage bullshit als 'er moeten meer vrouwen in' of 'laten we als boeren lekker een politiek statement maken in een muzieklijst'.
Al mijn 35 stemmen zijn stemacties.quote:Op dinsdag 1 december 2020 16:31 schreef DecoAoreste het volgende:
Zijn er trouwens naast The Greatest Show On Earth nog meer stemacties etc (al dan niet vanuit Fok) waar ik weet van moet hebben voor ik mijn lijst inlever? Wel stemacties waar het echt om de muziek gaat, dus geen vage bullshit als 'er moeten meer vrouwen in' of 'laten we als boeren lekker een politiek statement maken in een muzieklijst'.
Stemactie om de beste band ooit eindelijk in de lijst der lijsten te krijgenquote:
Dat nummer vind ik niet zoveel aan, sorryquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:37 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Stemactie om de beste band ooit eindelijk in de lijst der lijsten te krijgen![]()
[ afbeelding ]
Mag wat mij betreft ook breed gedragen worden op FOK!
Ze zijn volgend jaar weer headliner op Best Kept Secret, be there
Thanks! Expres voor gekozen, ook proberen te beperken tot 1 nummer per artiest, maar de keuze tussen Let it Happen en The Less I Know The Better is onmogelijk.quote:
Ik had ook precies ditquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:23 schreef Gretzl het volgende:
[..]![]()
Van Future Nostalgia is alleen Don't Start Now vooralsnog toegevoegd, maar ik zou nog liever op Physical of Break My Heart stemmen.
Er is een Moby-lobby (hierna: Mobby) en een Prodical Sons-lobby?quote:Op dinsdag 1 december 2020 16:31 schreef DecoAoreste het volgende:
Bloodbuzz Ohio ook altijd goedquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:39 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat nummer vind ik niet zoveel aan, sorryOm jullie tegemoet te komen kan ik wel op I Need My Girl of Bloodbuzz Ohio stemmen, die vind ik wel mooi!
Ja maar, ABBA staat toch al sinds het begin in de Top 2000?quote:Op dinsdag 1 december 2020 16:37 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Stemactie om de beste band ooit eindelijk in de lijst der lijsten te krijgen
Uitgezonderd Nirvana had ik het zelf in kunnen sturenquote:Op dinsdag 1 december 2020 15:51 schreef laxus13 het volgende:
Mijn lijstje met classics dit jaar:
Prince & The Revolution - When Doves Cry
U2 - With Or Without You
David Bowie - Rock 'n' Roll Suicide
Michael Jackson - Beat It
The Beatles - Strawberry Fields Forever
Dire Straits - Sultans Of Swing
Van Halen - Runnin' With The Devil
Iron Maiden - The Number Of The Beast * Eigen keuze
Queen - Somebody To Love
Creedence Clearwater Revival - Have You Ever Seen The Rain
Fleetwood Mac - Landslide
ABBA - Lay All Your Love On Me
Neil Young - Like A Hurricane (Album Versie)
The Doors - Riders On The Storm
Supertramp - School
Simon & Garfunkel - The Boxer
Bruce Springsteen - Thunder Road
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (Pts. 1-5)
Aerosmith - Dream On
Talk Talk - Living In Another World
Bob Dylan - Like A Rolling Stone
The Rolling Stones - Sympathy For The Devil
Don McLean - American Pie
Elton John - Tiny Dancer
Nirvana - Where Did You Sleep Last Night (unplugged)
Pearl Jam - Black
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
Jimi Hendrix - All Along The Watchtower
The Who - Baba O'Riley
Moody Blues - Nights In White Satin
The Beach Boys - Good Vibrations
The Animals - House Of The Rising Sun
Ik vind eigenlijk nummer 2 tm 9 op dat album allemaal fantastischquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:23 schreef Gretzl het volgende:
[..]![]()
Ha Bassman!quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:54 schreef MTheBassman het volgende:
dag allemaal, hopelijk maakt iedereen het nog goed
De ene keer stem ik op Fake Empire, de andere keer op Bloodbuzz Ohio en dat zal voor velen gelden. Als The National één grote hit had gehad, dan stond het allang in de keuzelijst en daarna ook in de top 2000.. Nu weten veel fans niet waar ze op moeten stemmen. Dat The National nog steeds niet in de voorkeuzelijst staat, is wat mij betreft het grootste gemis in die voorkeuzelijst.quote:Op dinsdag 1 december 2020 16:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Bloodbuzz Ohio ook altijd goed, als je kijkt naar bekendheid scoort die misschien nog wel beter dan Fake Empire. Ik ben er vrij zeker van dat de stemmen voor The National grotendeels over deze twee klassiekers worden verdeeld
Mooiste zou zijn als ze er in hetzelfde jaar allebei in geraken
quote:Op dinsdag 1 december 2020 16:51 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Ja maar, ABBA staat toch al sinds het begin in de Top 2000?
Uiteindelijk zal Venice Bitch wel dé klassieker worden, maar in het Radio 2-tempo gaat het nog een decennium duren voordat ze daar achter zijnquote:Op dinsdag 1 december 2020 17:01 schreef Yolk het volgende:
Ik had liever Norman Fucking Rockwell van Lana Del Rey in de keuzelijst gehad, maar Doin' Time is ook een leuke toevoeging.
Met Jubilee Street heb je meer kans, mocht dat uitmaken.quote:Op dinsdag 1 december 2020 17:06 schreef Yolk het volgende:
Erg spijtig dat er nog geen andere nummers van Nick Cave and the Bad Seeds in de keuzelijst staan. Ik twijfel nog tussen Jubilee Street en Bright Horses als vrije keuze.
Oef ja klopt, die mag er ook zeker in.quote:Op dinsdag 1 december 2020 17:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal Venice Bitch wel dé klassieker worden, maar in het Radio 2-tempo gaat het nog een decennium duren voordat ze daar achter zijn
Ik vind dit helemaal niet zo erg. Waren ze met andere genres ook maar zo traagquote:Op dinsdag 1 december 2020 17:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal Venice Bitch wel dé klassieker worden, maar in het Radio 2-tempo gaat het nog een decennium duren voordat ze daar achter zijn
Voor Tame Impala mag een uitzondering gemaakt wordenquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:42 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Thanks! Expres voor gekozen, ook proberen te beperken tot 1 nummer per artiest, maar de keuze tussen Let it Happen en The Less I Know The Better is onmogelijk.
[..]
Ik ga, geheel tegen mijn principe(s) in, drie stemmen opofferen aanquote:Op dinsdag 1 december 2020 17:13 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Ondertussen weet nog steeds niet of ik een lijstje moet vullen met nummers die ik leuk vind en nogal kansloos zijn of nummers die ik misschien minder leuk vind, en meer kans maken op een plekje in de Top.
quote:nummers die ik misschien minder leuk vind, en meer kans maken op een plekje in de Top.
Ik wist al dat je een goeie smaak hadquote:Op dinsdag 1 december 2020 16:56 schreef Zorro het volgende:
[..]
Uitgezonderd Nirvana had ik het zelf in kunnen sturen
Dat vinden gelukkig meer mensen, waaronder Don Leo, dus een groot deel van de goegemeente volgt dat opquote:Op dinsdag 1 december 2020 17:26 schreef Dagoduck het volgende:
Nick Drake - Day Is Done mag ook eindelijk wel eens in de lijst!!!
Ben zelf Cuby dit jaar gaan waarderen naar het bezoek aan het museum in Grollooquote:Op dinsdag 1 december 2020 17:27 schreef Dagoduck het volgende:
Zal ik op Somebody Will Know Someday stemmen of toch weer op Appleknockers Flophouse?
Daar ga ik ook op stemmen want mijn water beweert dat die kans maakt.quote:Op dinsdag 1 december 2020 17:26 schreef Dagoduck het volgende:
Nick Drake - Day Is Done mag ook eindelijk wel eens in de lijst!!!
Je voelt het dus aan je water?quote:Op dinsdag 1 december 2020 17:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar ga ik ook op stemmen want mijn water beweert dat die kans maakt.
Ik ga mijn lijst niet prijsgeven, maar Child in Time staat er bij mij ook op.quote:Op dinsdag 1 december 2020 18:08 schreef peaceman het volgende:
Al heel wat mooie lijsten gezien en al vaak Child in time
Geen solo-Grohlquote:Op dinsdag 1 december 2020 17:54 schreef Dagoduck het volgende:
Vrijwel dezelfde lijst als vorig jaar,
Zelfs ik ga hieraan meedoenquote:Op dinsdag 1 december 2020 18:08 schreef peaceman het volgende:
Hij gaat dit jaar de lijst wel halenquote:Op dinsdag 1 december 2020 18:08 schreef peaceman het volgende:
quote:Op dinsdag 1 december 2020 18:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Hij gaat dit jaar de lijst wel halen
Dat is een droom waar ik niet meer in geloof, maar top 10 hopelijk wel weer.quote:Op dinsdag 1 december 2020 18:16 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Hoe briljant zou het zijn als Child in Time op 1 komt hierdoor
Wel nieuwsgierig naar de rest nuquote:Op dinsdag 1 december 2020 18:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ga mijn lijst niet prijsgeven, maar Child in Time staat er bij mij ook op.
Sowieso heb ik deze keer wat 'klassieker' gestemd om er voor te zorgen dat in ieder geval nummers waarvan ik vind dat ze hoog moeten staan, standhouden in de hogere regionen.
Heb er echt vetrouwen in dat die weer de top 10 in gaat komenquote:Op dinsdag 1 december 2020 18:08 schreef peaceman het volgende:
Same, Down in the Silvermine lonkt ookquote:Op dinsdag 1 december 2020 17:14 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ga ook weer op Sausolito Summernight stemmen, want die bungelt erg onderaan.
Over vage bullshit gesproken, je kunt altijd nog een tweede lijstje insturen hoorde ik vanmiddag. Dus denk er niet te lang over na.quote:Op dinsdag 1 december 2020 16:31 schreef DecoAoreste het volgende:
Stem eigenlijk nooit op Foo Fighters trouwens, staan er toch wel inquote:
Over die TGSoE stemactie, stemmen we dan op de Tampere uitvoering of gewoon studio?quote:Op dinsdag 1 december 2020 18:11 schreef DecoAoreste het volgende:
Top 10 aller tijden (ongeacht wel of niet in de keuzelijst, niet op volgorde):
Muse - New Born
Muse - Citizen Erased
Beach House - Myth
Shallows - Summer Sucks
Mauro Picotto - Komodo
The Kelly Family - Fell In Love With An Alien
Chvrches - Down Side Of Me
The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
Meat Loaf - Bat Out Of Hell (Album Version)
Within Temptation - Ice Queen
De 15 volgende nummers uit mijn top 100 die in de voorkeuzelijst staan:
The Alan Parsons Project - Old And Wise
Twenty One Pilots - Heathens
Mumford & Sons - The Cave
Coldplay - Viva La Vida
Editors - Papillon
Maitre Gims - J'me Tire
Tame Impala - Let It Happen (Albumversie)
Linkin Park - In The End
Eminem & Dido - Stan
Liquido - Narcotic
The War On Drugs - Thinking Of A Place
Keane - Silenced By The Night
Eros Ramazzotti - Un Emozione Per Sempre
Foo Fighters - Everlong
Wildcards (stemacties, recente ontdekkingen, platen die op de afgrond staan, platen die per se hoger/erin moeten):
Deep Purple - Child In Time
Nightwish - The Greatest Show On Earth
Eros Ramazzotti - Se Bastasse Una Canzone
Band of Horses - The Funeral
Girls in Hawaii - Misses
Arcade Fire - Reflektor
Alt-J - Breezeblocks
Billie Eilish - Everything I Wanted
Of Monsters And Men - Little Talks
The National - Bloodbuzz Ohio
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als dit al een vrije keuze is, heb ik weinig hoop
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
Gewoon een goed nummerquote:Op dinsdag 1 december 2020 18:08 schreef Yolk het volgende:
Tjonge, je ziet zo veel nummers niet terug in de keuzelijst, maar Toppertje van Guillermo en Tropical Danny wél.
Hopen dat íe in Giel zijn shift zit, kan 'ie 'm een uur achter elkaar draaienquote:
Je hebt me over de streep getrokken qua Big Star. Zou mooi zijn!quote:Op dinsdag 1 december 2020 19:31 schreef cafca het volgende:
Bob Dylan - Tangled Up In Blue
Pulp - Common People
David Bowie - Life On Mars
Waterboys - The Whole Of The Moon
Neil Young - Old Man
Kinks - You Really Got Me
Police - Every Little Thing She Does Is Magic
Johan - Tumble And Fall
Big Star - Thirteen
Otis Redding - I've Been Loving You Too Long
Little Richard - Tutti Frutti
Miles Davis - So What
Joe Jackson - Real Men
Blue Öyster Cult - Don't Fear The Reaper
Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
Tom Waits - In The Neighborhood
Long John Baldry - (Walk Me Out In The) Morning Dew
Blur - Parklife
Joan Jett & The Blackhearts - I Love Rock And Roll
Aretha Franklin - I Say A Little Prayer
Joni Mitchell - Big Yellow Taxi
Carole King -It's Too Late
Blondie - Heart Of Glass
Prince - Little Red Corvette
Echo & The Bunnymen - Killing Moon
Jackson Browne - The Pretender
Editors - Smokers Outside The Hospital Doors
Tori Amos - Winter
Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas
Phoebe Bridgers - Funeral
Nicole Atkins - Goodnight Ronda Lee
Father John Misty - Holy Shit
Jackson C Frank - Blues Run the Game
Billy Bragg - A New England
Mijn lijstje, met 5 totaal nutteloze vrije keuzes
Zowaar beide versies van Sound of Silence?quote:Op dinsdag 1 december 2020 19:46 schreef Sabata het volgende:
Editors - Papillon
Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
Opus - Live Is Life
Danny Vera - The Weight
Billy Joel - Piano Man
Spinners - The Rubberband Man
Di-Rect - Soldier On
Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence
Disturbed - The Sound Of Silence
AC/DC - Thunderstruck
Foreigner - Urgent
Three Degrees - The Runner
The The - Uncertain Smile
Muse - Uprising
BAP - Kristallnaach
Julien Clerc - Venise (Elle Voulait Qu'on L'Appelle)
Eagles - Life In The Fast Lane
Poco - Call It Love
Kenny Rogers - Just Dropped In (to see what condition my condition was in)
Tom Petty & The Heartbreakers - Learning To Fly
Traveling Wilburys - Handle With Care
Hooters - Satellite
White Lies - Farewell To The Fairground
Kensington - Send me away
XTC - Making Plans For Nigel
The Sugarhill Gang - Rapper's Delight
Eminem - Without Me (dankzij Paula White en de beatboxende kat op youtube)
Simple Minds - Waterfront
Portugal. The Man - Live in the Moment
Smiths - Panic
Tame Impala - The Less I Know The Better
Tears For Fears - Shout
Roxette - The Look
Van Halen - Jump
Dat zal me eerlijk gezegd een rotzorg zijn, maar ik heb de actie ook niet verzonnenquote:Op dinsdag 1 december 2020 19:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Over die TGSoE stemactie, stemmen we dan op de Tampere uitvoering of gewoon studio?
Vorig jaar zat GLS live in Wacken erin vanwege Floor, maar dat speelt natuurlijk niet met TGSoE.
quote:Op dinsdag 1 december 2020 19:51 schreef Momo het volgende:
Mijn lijstje:
Jason Paige - Gotta Catch 'M All (Pokemon Theme Song)
Zeker, allebei. Drie jaar geleden is m'n Oom Ton overleden aan darmkanker. Excentriek was nog vriendelijk, hij sprak vloeiend Frans als ie dronken was.quote:Op dinsdag 1 december 2020 19:51 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Zowaar beide versies van Sound of Silence?
En over katten gesproken: Beter ipv het café gewoon non-stop die vibende kat op TV
Heerlijk juist, no need for schaamtequote:Op dinsdag 1 december 2020 19:53 schreef peaceman het volgende:
Mijn lijstje is per ongeluk een soort klassiekers lijstje geworden![]()
Daarnaast probeer ik nog een paar liedjes te redden..
AC/DC - Whole Lotta Rosie
Babys - Everytime I Think Of You
Beastie Boys - Sabotage
Bob Marley & The Wailers - No Woman, No Cry (live)
Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
Crosby Stills & Nash - Suite: Judy Blue Eyes
De Dijk - Niemand In De Stad
Eagles - Hotel California
Enigma - Sadeness
Four Tops - Reach Out I'll Be There
Golden Earring - She Flies On Strange Wings
Golden Earrings - I've Just Lost Somebody
Iron Butterfly - In A Gadda Da Vida
Jefferson Airplane - White Rabbit
Joe Jackson - Real Men
Love - Alone again or
Meat Loaf - Bat Out Of Hell (Album Version)
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
Moody Blues - Question
Nothing But Thieves - Amsterdam
R.E.M. - It's The End Of The World As We Know It
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Rage Against The Machine - Killing In The Name
Rihanna - Man Down
Sam Cooke - Wonderful World
Sammy Davis Jr. - Mr. Bojangles
Sinead O´Connor - Troy
Talk Talk - Such A Shame
The Beatles - A Day In The Life
The Doors - The End
The Rolling Stones - She's A Rainbow
Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream
War On Drugs - Under The Pressure
Niet alleen hier, die kan je wel vast opschrijven voor de laatste week.quote:Op dinsdag 1 december 2020 19:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hey, nu al veel meer liefde voor Everything I Wanted vanuit hier dan ik had gedacht
Waarschijnlijk omdat het grootste deel van 2020 zo aanvoeldequote:Op dinsdag 1 december 2020 20:39 schreef Tussle266 het volgende:
Heeft iemand met meer kennis dan ik een verklaring waarom er zoveel op Blue Monday gestemd lijkt te worden dit jaar?
Is er ook een andere versiequote:Meat Loaf - Bat Out Of Hell (Album Version)
Tja zo staat ie in de lijstquote:Op dinsdag 1 december 2020 21:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Is er ook een andere versie
Dat is toch nooit een single geweest?
Misschien is er een bekende liveversie?quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik ga ook weer proberen Arcade Fire - Rebellion (Lies) er in te krijgen, helaas staat hij weer niet op de shortlist. “Put your money on me” dan weer wel. Onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 1 december 2020 20:17 schreef Gretzl het volgende:
Gestemd op de volgende 35 nummers![]()
Amy Macdonald - Mr. Rock & Roll (2007)
Arcade Fire - Rebellion (Lies) (2005)
Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent (2007)
Atmosphere - Painting (2008)
Beach House - Myth (2012)
Billie Eilish - Everything I Wanted (2019)
Bon Iver - Skinny Love (2007)
Bright Eyes - First Day of My Life (2005)
C½ur de Pirate - Place de la République (2011)
Damien Rice - The Blower's Daughter (2001)
Dua Lipa - Don't Start Now (2019)
Eefje de Visser - Scheef (2015)
Haim - Don't Save Me (2013)
Johan - Tumble and Fall (2001)
Keane - Bedshaped (2004)
Kendrick Lamar - King Kunta (2015)
Love - Alone Again Or (1967)
MGMT - Kids (2007)
Nelly Furtado - Try (2004)
Nena & Kim Wilde - Anyplace, Anywhere, Anytime (2003)
Nick Drake - Day Is Done (1969)
Nils Frahm - Says (2013)
Noir Désir - Le Vent Nous Portera (2001)
Radiohead - Street Spirit (Fade Out) (1995)
Robyn - Dancing on My Own (2010)
Spinvis - Bagagedrager (2002)
Tame Impala - The Less I Know the Better (2015)
Taylor Swift - Blank Space (2014)
The Killers - Mr. Brightside (2004)
The Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made for You (2008)
The National - Fake Empire (2007)
The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out (1986)
Todd Terje - Inspector Norse (2012)
Vampire Weekend - A-Punk (2008)
Yann Tiersen - Comptine D'un Autre Été, L'après-Midi (2001)
Ze draaiden jarenlang altijd een mensonterende cut tijdens de Top 2000. Zijn ze een jaar of 3-4 geleden gelukkig mee gestopt.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Er is een singleversie van een minuut of 4/5 die het hele idee uit de plaat haalt, hele intro en alles is daaruit weg onder andere.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:08 schreef cafca het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:27 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ze draaiden jarenlang altijd een mensonterende cut tijdens de Top 2000. Zijn ze een jaar of 3-4 geleden gelukkig mee gestopt.
* cafca mompelt zijn jaarlijkse klacht over de oehoe-versie van Is she really going out with him? maar weer eens...quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:27 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ze draaiden jarenlang altijd een mensonterende cut tijdens de Top 2000. Zijn ze een jaar of 3-4 geleden gelukkig mee gestopt.
Dat heb ik met als ze de versie zonder gitaarsolo in Smoke On The Water alweer draaien.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:32 schreef cafca het volgende:
[..]
* cafca mompelt zijn jaarlijkse klacht over de oehoe-versie van Is she really going out with him? maar weer eens...
Oh, maar die hoor je op 31 december om 23:54 nog wel een keer.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:42 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Dat heb ik met als ze de versie zonder gitaarsolo in Smoke On The Water alweer draaien.
Men kapt niet zomaar Ritchie Blackmore af
Ik kwam 47 plekken te kort..quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:46 schreef houdjemond het volgende:
Ik heb nog één plekje over na lang schuiven en doen
Mijn zoon gaat nog stemmenquote:
Ik heb vooral een tekort aan goede smaak bij medestemmers.quote:
quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:46 schreef houdjemond het volgende:
Ik heb nog één plekje over na lang schuiven en doen
Ja zeg... straks komt Love - Alone again or er nog in ookquote:Op dinsdag 1 december 2020 21:49 schreef cafca het volgende:
[..]
Dan heb je dus nog 23 plekken over op je derde lijstje
Ik weet dat je mij niet bedoelt, maar ben nu wel nieuwsgierigquote:Op dinsdag 1 december 2020 21:49 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb vooral een tekort aan goede smaak bij medestemmers.
F to the H YES, klaar!quote:
Je hoort door al het geklaag (niet alleen van mij) aan het eind van de maand wel op welke nummers de mensen die ik bedoel stemmen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:50 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik weet dat je mij niet bedoelt, maar ben nu wel nieuwsgierig
Ah je doelde dus niet op een fokker.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:53 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Je hoort door al het geklaag (niet alleen van mij) aan het eind van de maand wel op welke nummers de mensen die ik bedoel stemmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |