SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
* Ernie stem * "pepernoot en appel, je weet niet wat je zieeeet"quote:Op maandag 30 november 2020 18:57 schreef cafca het volgende:
[..]
Zal het sinterklaasalbum weer eens opsnorren voor het weekend. Traditie
Ik als kind in de jaren 80 luisterde ik dat nog via de grammofoonplaatquote:Op maandag 30 november 2020 17:13 schreef hhh38 het volgende:
Ik luisterde in de Jaren '90 vooral de Sinterklaas en Kerst CDs van Bert en Ernie
Heb even kort gezocht, maar volgens mij niet. Goed idee voor een subreddit wel!quote:Op maandag 30 november 2020 13:31 schreef Cassa95 het volgende:
Zijn er actieve Reddit groepen over de Top2000?
Jaaaa Zipje en Zopje, luisterde altijd naar die cd in mijn discman op vakantiequote:Op maandag 30 november 2020 19:19 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik als kind in de jaren 80 luisterde ik dat nog via de grammofoonplaaten sommige stukken tekst kan ik nog letterlijk citeren
En natuurlijk niet vergeten de spannende avonturen van Zipje en Zopje, de twee potloden
quote:Op maandag 30 november 2020 19:40 schreef Cee het volgende:
Eerste drie namen van de line-up zijn (...) Gijs en Jeroen van Inkel.
Oh gaan ze de namen in groepjes bekend maken?quote:Op maandag 30 november 2020 19:40 schreef Cee het volgende:
Eerste drie namen van de line-up zijn Annemiek, Gijs en Jeroen van Inkel.
Net de bekendmaking van een Tour de France-ploeg, dat gaat ook wel eens zo.quote:Op maandag 30 november 2020 19:44 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Oh gaan ze de namen in groepjes bekend maken?
Hoezo? Zijn Beyoncë, Alice Cooper en/of de makers van die videogame zo oud/ziek dan? 🤔quote:Op maandag 30 november 2020 19:42 schreef Cee het volgende:
Zouden Halo of Flies en Halo dit jaar trouwens een bijna-dodenbonus krijgen?
De coronagrafiek begint ook steeds meer op een achtbaan te lijken.quote:Op maandag 30 november 2020 19:48 schreef TLC het volgende:
Het dramatische jaar 2020 afsluiten met Danny Vera, eigenlijk ergens wel toepasselijk
Nee. Gewoon queen dan hoor.quote:Op maandag 30 november 2020 19:48 schreef TLC het volgende:
Het dramatische jaar 2020 afsluiten met Danny Vera, eigenlijk ergens wel toepasselijk
Zeker toepasselijk! Zou ik wel leuk vinden, alleen voor dit jaar dan he.quote:Op maandag 30 november 2020 19:48 schreef TLC het volgende:
Haha, dat vroeg ik me ook af vandaagquote:Op maandag 30 november 2020 19:42 schreef Cee het volgende:
Zouden Halo of Flies en Halo dit jaar trouwens een bijna-dodenbonus krijgen?
Dat is ook de charme. Juist dat je niet alles kan volgen. Dat als je opstaat het bezig is, of dat als je snachts luistert er altijd mensen hier aanwezig zijn, of wakker blijven tot kwart voor twee om juist dat ene nummer te horen (wat je ook gewoon op spotify aan kan zetten)quote:Op maandag 30 november 2020 20:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vind trouwens dat dag en nacht doorgaan van de Top ook wel de charme.
Dat je gewoon die keuzes moet maken. De lijst blijven volgen, geen schaatsen of dartsen of Top 2000 a gogo kunnen kijken. Of wel en dan een stuk van de lijst moeten missen. En pas in januari dat in kunnen halen.
En zo de afgrond naar de jaarwisseling induiken.
Of dat je gewoon de uren van Rick v V gaat terugkijken omdat 'ie hier van semi-pedofilie wordt beticht, terwijl het gewoon zijn dochter blijkt te zijn.quote:Op maandag 30 november 2020 20:20 schreef alopio het volgende:
[..]
Dat is ook de charme. Juist dat je niet alles kan volgen. Dat als je opstaat het bezig is, of dat als je snachts luistert er altijd mensen hier aanwezig zijn, of wakker blijven tot kwart voor twee om juist dat ene nummer te horen (wat je ook gewoon op spotify aan kan zetten)
Die non stop trein maakt het tof. En de beleving hier ook trouwens, dat maakt voor mij toch ook een groot deel van de top2000 sfeer
Zo is dat. Met oordopjes in boodschappen doen om in de supermarkt Coldplay, Nick & Simon en Bløf te horen, tot diep in de nacht opblijven om nummers te horen die gewoon op CD in je kast staan en de deur niet opendoen als er iemand voor de deur staat omdat net één van je favoriete nummers op de radio isquote:Op maandag 30 november 2020 20:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dat je gewoon die keuzes moet maken. De lijst blijven volgen, geen schaatsen of dartsen of Top 2000 a gogo kunnen kijken. Of wel en dan een stuk van de lijst moeten missen. En pas in januari dat in kunnen halen.
Mee eens, deze manier van de Top 2000 en de beleving hier maakt de lijst zo speciaal.quote:Op maandag 30 november 2020 20:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dat weet ik nog. Vaag. Ik was dronken.quote:Op maandag 30 november 2020 20:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Of dat je gewoon de uren van Rick v V gaat terugkijken omdat 'ie hier van semi-pedofilie wordt beticht, terwijl het gewoon zijn dochter blijkt te zijn.
Klopt. Er is natuurlijk altijd gezeik over de naam 'de lijst der lijsten 'en wat er allemaal niet, of wel instaat.quote:Op maandag 30 november 2020 20:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mee eens, deze manier van de Top 2000 en de beleving hier maakt de lijst zo speciaal.
Ik heb een paar jaar terug eens ergens in het voorjaar een willekeurig uur van de lijst aangezet, en dan is de hele magie weg en heb je geen geduld meer om Bløf of Adele helemaal af te luisteren.
En je mist de sfeer, omdat als je later in het jaar terugluister jij weet dat jij de enige bent, tijdens se top2000 heb je toch een soort van collectief wij gevoel. Donkere dagen, sfeer, kerstquote:Op maandag 30 november 2020 20:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mee eens, deze manier van de Top 2000 en de beleving hier maakt de lijst zo speciaal.
Ik heb een paar jaar terug eens ergens in het voorjaar een willekeurig uur van de lijst aangezet, en dan is de hele magie weg en heb je geen geduld meer om Bløf of Adele helemaal af te luisteren.
En het schelden op “foute kutnummers” en liedjes die niet in de lijst horen dat hoort er ook bij natuurlijk. Het zeiken of Bløf en marco is ook onderdeel van de pretquote:Op maandag 30 november 2020 20:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Klopt. Er is natuurlijk altijd gezeik over de naam 'de lijst der lijsten'en wat er allemaal nie, t of wel instaat.
Maar het is gewoon het radioevenement, dat zo verschrikkelijk goed geplaatst is, wat het toch de lijst der lijsten maakt.
En dan kun je met de Snob 2000 op dezelfde tijden opereren,maar als radioevenement kan het gewoon echt niet tippen aan de T2K.
Ik heb er dit jaar vele maanden over gedaan toen ik de hele lijst van 2000 naar 1 wilde luisteren (af en toe een stuk als ik er zin in had). Dat is die eerste weken zeker doorkomen inderdaad.. Maar het was met een goed doel, want ik wilde een volledige shuffle playlist creëren met de Top2000 nummers die ik wel willekeurig in het voorjaar zou willen horen en wel voor mij bij dat Top2000-gevoel horen. Die lijst breid ik nu uit met ook de nummers die in die playlist passen, maar de afgelopen jaren uit de Top2000 vielen.quote:Op maandag 30 november 2020 20:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]bk
quote:Op maandag 30 november 2020 20:30 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat weet ik nog. Vaag. Ik was dronken.
Nogmaals sorry Rick
Een echte hond die Marco met zijn nummertje van the goo goo dollsquote:Op maandag 30 november 2020 20:34 schreef alopio het volgende:
[..]
En het schelden op “foute kutnummers” en liedjes die niet in de lijst horen dat hoort er ook bij natuurlijk. Het zeiken of Bløf en marco is ook onderdeel van de pret
Als Lange Frans veel daalt zal dat volgens Frans zelf waarschijnlijk aan Bill Gates liggen die met de hulp van Radio 2 ons indoctrineert en er voor zorgt dat reptilians pillen in ons drinkwater doet zodat wij niet op Frans stemmenquote:Op maandag 30 november 2020 20:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vraag me af hoe Lange Frans het deze keer gaat doen in de lijst.
Misschien komt het Pizzalied wel nieuw binnen.quote:Op maandag 30 november 2020 20:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wie?quote:Op maandag 30 november 2020 20:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zal dat Marco zijn nummer 1 zijnquote:Op maandag 30 november 2020 20:44 schreef peaceman het volgende:
[..]
Een echte hond die Marco met zijn nummertje van the goo goo dolls
Ja en dat begon Leontien op te vallen.quote:
Vlak erna draaide hij altijd I wanna be your dogquote:Op maandag 30 november 2020 20:51 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja en dat begon Leontien op te vallen.
Ik doe even alsof ik het niet weet waarover je het hebtquote:Op maandag 30 november 2020 20:49 schreef Cee het volgende:
[..]
Misschien komt het Pizzalied wel nieuw binnen.
To the moon and back?quote:Op maandag 30 november 2020 20:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kunnen we nu overstappen naar Maan?
quote:Op maandag 30 november 2020 20:49 schreef Cee het volgende:
[..]
Misschien komt het Pizzalied wel nieuw binnen.
In de Q top 1000 gingen de 3 noteringen van Lange Frans hard omlaag.quote:Op maandag 30 november 2020 20:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
quote:Op maandag 30 november 2020 20:57 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
In de Q top 1000 gingen de 3 noteringen van Lange Frans hard omlaag.
quote:
Het is de Waarheidquote:Op maandag 30 november 2020 21:01 schreef PippenScottie het volgende:
[..]![]()
De Speeltuin
Dochters
Je Hoeft Niet Naar Huis Vannacht
Ik Zou Het Zo Weer Overdoen
Marco B. legt het er best wel dik bovenop, maar je gaat het pas zien als je het doorhebt
In de Qanon top 666 scoorde Lange Frans dan wel weer goedquote:Op maandag 30 november 2020 20:57 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
66 Het Land Van (was 33)
596 Zing Voor Me (was 460)
761 Zinloos (was 665)
Zinloos vat het oeuvre van Lange Frans wel samen.quote:Op maandag 30 november 2020 21:03 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
In de Qanon top 666 scoorde Lange Frans dan wel weer goed
Vergeet Waf is mijn hart en Waf, zou je doen nietquote:Op maandag 30 november 2020 21:01 schreef PippenScottie het volgende:
[..]![]()
De Speeltuin
Dochters
Je Hoeft Niet Naar Huis Vannacht
Ik Zou Het Zo Weer Overdoen
Marco B. legt het er best wel dik bovenop, maar je gaat het pas zien als je het doorhebt
Die achteruitgang valt best wel mee, zeker als je het vergelijkt met bv. de val van Dotan (205 -> 796 na de Trollengate) of Michael Jackson vorig jaar (veel platen 300-400 plaatsjes gezakt).quote:Op maandag 30 november 2020 20:57 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
66 Het Land Van (was 33)
596 Zing Voor Me (was 460)
761 Zinloos (was 665)
Moon Zappaquote:Op maandag 30 november 2020 20:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kunnen we nu overstappen naar Maan?
Annemiekquote:Op maandag 30 november 2020 19:40 schreef Cee het volgende:
Eerste drie namen van de line-up zijn Annemiek, Gijs en Jeroen van Inkel.
De extra uren zijn nodig om van Inkel al zijn jingles te laten afspelen in zijn shifts.quote:Op maandag 30 november 2020 21:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Annemiek
Gijs![]()
van Inkel(geen idee hoe hij het zal doen bij de Top2000, normaal vind ik hem niet zo geweldig)
quote:Op maandag 30 november 2020 21:09 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
De extra uren zijn nodig om van Inkel al zijn jingles te laten afspelen in zijn shifts.
Zelfs de Pokemon song vind ik niet meer vreselijk. Het is een raar jaarquote:Op maandag 30 november 2020 21:09 schreef peaceman het volgende:
Ik vond Gijs dit jaar op de radio best te pruimen eigenlijk
Het schijnt je smaak aan te tasten , toch?quote:Op maandag 30 november 2020 21:16 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zelfs de Pokemon song vind ik niet meer vreselijk. Het is een raar jaar
Als ie maar wel een beetje lager staatquote:Op maandag 30 november 2020 21:16 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zelfs de Pokemon song vind ik niet meer vreselijk. Het is een raar jaar
Zonder Gijs geen top2000quote:Op maandag 30 november 2020 21:10 schreef cafca het volgende:
Lekker zeiken op Gijs, ook zo'n eindejaarstraditie!
Inderdaad. Geen smaak meer. Ik voorspel Davina Michelle op 1.quote:Op maandag 30 november 2020 21:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het schijnt je smaak aan te tasten , toch?
Nee dan pas is het een Top 2000 met hoofdletter T.quote:
Mooi lijstje. Wat betreft weinig vrouwen maak ik me ook schuldig aan. Mijn lijstje is bijna klaar en maar drie vrouwenquote:Op maandag 30 november 2020 21:55 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb mijn lijstje af. Ik constateer tot mijn grote schande dat er geen vrouwen in staan (of je moet de zangeres van Corona meetellen).
Het is een beetje eerbetoon aan overleden artiesten, concerten waar we naar toe zijn geweest/zouden gaan, liedjes die moeten worden gered, liedjes die eindelijk eens in de lijst moeten, liedjes die als albumversie goed uit de verf komen, liedjes die me een like van peaceman opleveren en de mooiste liedjes ooit.
Dit wordt em, verder ook niet meer over nadenken:
Crosby Stills Nash - Suite: Judy Blue Eyes
Marvin Gaye - Let’s get it on
Corona - Rhythm of the Night
Nick Cave & Bad Seeds - Red ride hand
Deep Purple - Child in Time
Deep Purple - Highway Star
Elbow - One day like this
D’Angelo - Unshaken
Eric B & Rakim - Paid in full
Neil Young - Cortez the killer
Neil Young - Like a hurricane
Joy Division - Transmission
Gary Moore - Still got the Blues
Dio - Holy Diver
Rory Gallagher - Million miles away
Grandmaster Flash - The message
Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness
Love - Alone again or
Radiohead - Exit Music (for a film)
Muse - Plug in baby
Michael Jackson - Smooth Criminal
Iron Butterfly - In-a-gadda-da-vida
War on drugs - Thinking of a place
Pink Floyd - Sine on you crazy diamond
The doors - Light my fire
Paul Weller - You do something to me
The Beatles - While my guitar gently weeps
Leonard Cohen - Suzanne
Bob Marley & Wailers - Could you be loved
David Bowie - Starman
Kraftwerk - Das Model
The Smiths - There is a light that never goes out
Jacques Brel - Vesoul
Stereophonics - Dakota
Bill Withers - Ain’t no sunshine
quote:Op maandag 30 november 2020 21:55 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb mijn lijstje af. Ik constateer tot mijn grote schande dat er geen vrouwen in staan (of je moet de zangeres van Corona meetellen).
Het is een beetje eerbetoon aan overleden artiesten, concerten waar we naar toe zijn geweest/zouden gaan, liedjes die moeten worden gered, liedjes die eindelijk eens in de lijst moeten, liedjes die als albumversie goed uit de verf komen, liedjes die me een like van peaceman opleveren en de mooiste liedjes ooit.
Dit wordt em, verder ook niet meer over nadenken:
Crosby Stills Nash - Suite: Judy Blue Eyes
Marvin Gaye - Let’s get it on
Corona - Rhythm of the Night
Nick Cave & Bad Seeds - Red ride hand
Deep Purple - Child in Time
Deep Purple - Highway Star
Elbow - One day like this
D’Angelo - Unshaken
Eric B & Rakim - Paid in full
Neil Young - Cortez the killer
Neil Young - Like a hurricane
Joy Division - Transmission
Gary Moore - Still got the Blues
Dio - Holy Diver
Rory Gallagher - Million miles away
Grandmaster Flash - The message
Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness
Love - Alone again or
Radiohead - Exit Music (for a film)
Muse - Plug in baby
Michael Jackson - Smooth Criminal
Iron Butterfly - In-a-gadda-da-vida
War on drugs - Thinking of a place
Pink Floyd - Sine on you crazy diamond
The doors - Light my fire
Paul Weller - You do something to me
The Beatles - While my guitar gently weeps
Leonard Cohen - Suzanne
Bob Marley & Wailers - Could you be loved
David Bowie - Starman
Kraftwerk - Das Model
The Smiths - There is a light that never goes out
Jacques Brel - Vesoul
Stereophonics - Dakota
Bill Withers - Ain’t no sunshine
Je stemt met allerlei span-accounts?quote:Op maandag 30 november 2020 22:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik ga er weer voor proberen te zorgen dat dit onderscheidend pareltje de lijst weer haalt
Ik stem wel namens jou op Nirvana en Fleetwood Macquote:Op maandag 30 november 2020 22:21 schreef PippenScottie het volgende:
Fuck it, ik moet nog een lijst maken, zie ik nu al. Geen Fleetwood Mac of Nirvana of Prodigy of...
Als je nog een uurtje wacht ben je 8 uur te vroeg om precies op tijd te zijnquote:Op maandag 30 november 2020 23:05 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Bijna!Als je een uurtje wacht, dan heb je nog wel even om te stemmen
Oei, dat is wel een beetje jammerquote:Op maandag 30 november 2020 23:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je nog een uurtje wacht ben je 8 uur te vroeg om precies op tijd te zijn
Niks schande! Ik neem aan dat jij gewoon mooi vindt wat je mooi vindt...quote:Op maandag 30 november 2020 21:55 schreef PippenScottie het volgende:
Ik constateer tot mijn grote schande dat er geen vrouwen in staan
Ik ben er blij mee, anders had ik gelijk 3 uur die keuzelijst doorgespitquote:Op maandag 30 november 2020 23:18 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Oei, dat is wel een beetje jammer
Eigenlijk hadden ze dat ook gewoon kunnen vervroegen, net als de top 2000.
Als het goed is zit ergens in een mailbox van je nog je lijst van vorig jaar...quote:Op maandag 30 november 2020 23:22 schreef hhh38 het volgende:
Ik ben zo slecht in het onthouden van nummers dat ik ieder jaar weer van A tot Z door de hele keuzelijst ga om niks te vergeten.
Ik begin ieder jaar weer met een schone leiquote:Op maandag 30 november 2020 23:27 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Als het goed is zit ergens in een mailbox van je nog je lijst van vorig jaar...
Ja, dat. Je stemt toch omdat je het een mooi nummer vindt lijkt me.quote:Op maandag 30 november 2020 23:20 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Niks schande! Ik neem aan dat jij gewoon mooi vindt wat je mooi vindt...
Datzelfde geldt ook voor 'One Way or Another' van Blondie.quote:Op maandag 30 november 2020 21:02 schreef Yolk het volgende:
Oef, Take the Money and Run van de Steve Miller Band heeft nog nooit in de Top 2000 gestaan, spijtig.
Origineel is van One Direction, toch?quote:Op dinsdag 1 december 2020 08:14 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Datzelfde geldt ook voor 'One Way or Another' van Blondie.
He jippie. Nouja..wie weet komt ie te laatquote:
Op veel verslapen nachten. Gelukkig zit ie op t tijdslot dat ik toxh nooit luister.quote:
Oeh Kate Bush 😍 had in mijn lijstje ook gemoeten. Nouja, is nu al weggestuurdquote:Op dinsdag 1 december 2020 08:50 schreef Olga het volgende:
Overigens vroegen ze bij het stemmen of je stemlijst is veranderd vanwege corona. Bij mij in elk geval niet.
Misschien bedoelen ze of er nummers waren die je door de lockdown hebben geholpen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 08:54 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Oeh Kate Bush 😍 had in mijn lijstje ook gemoeten. Nouja, is nu al weggestuurd
Ja rare vraag, zouden daar echt veel mensen ja op zeggen? En zo ja dan stem je nu op droevige liedjes ofzo? Ik snapte die vraag niet geloof ik
Hopelijk gaat die het deze keer wel redden dankzij de keuzelijst danquote:Op dinsdag 1 december 2020 09:07 schreef Gretzl het volgende:
Gek dat ze dan Exit Music nu wel hebben toegevoegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Oja! Dat was wel meesterlijk, heb nog nooit zo gelachen om de top 2000 als toen 😂quote:Op dinsdag 1 december 2020 09:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Prima lineup. Hoef ik Giel en Frank niet te horen. Zou Rob zijn gestraft omdat ie vorig jaar Marco afkapte?
Ik wel. De dag erna, toen Rob weer Marco had, even het café op de bak gooide en er iemand "Genoeg!"oid riep.quote:Op dinsdag 1 december 2020 09:12 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Oja! Dat was wel meesterlijk, heb nog nooit zo gelachen om de top 2000 als toen 😂
quote:Op dinsdag 1 december 2020 09:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Klaar. Lijstje ingeleverd. Alles uit de keuzelijst en lekker makkelijk gekozen uit mn "Levensweg"spotifylijst, dus geen oldies van voor de jaren '80King KuntaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
My friends all drive horses
Het lijkt er steeds meer op dat Rob gaat overstappen naar Veronicaquote:Op dinsdag 1 december 2020 09:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Prima lineup. Hoef ik Giel en Frank niet te horen. Zou Rob zijn gestraft omdat ie vorig jaar Marco afkapte?
Toch wel een rijtje nummers uit 2019 lijkt me?quote:Op dinsdag 1 december 2020 09:16 schreef Cassa95 het volgende:
Nauwelijks toevoegingen aan de keuzelijst... In ieder geval lijkt de meeste die kerstmuziek die vorig jaar was toegevoegd weg te zijn..
Ja maar dus bijna alleen 2019 toevoegingen. Verder nauwelijks extra nummers van bands die weinig in de keuzelijst staan. Of eindelijk een The National of Tool bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 1 december 2020 09:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Toch wel een rijtje nummers uit 2019 lijkt me?
Spijtig. Mocht erg genieten van de feitenkennis van Don Leo. Hoorde hem na Annemieke het liefst.quote:
Die stond vorig jaar al in de Top 2000 zelf.quote:Op dinsdag 1 december 2020 09:59 schreef Gretzl het volgende:
Heeft iemand al een overzicht van alle nummers die nieuw aan de keuzelijst zijn toegevoegd?
Ik zag dat Rammstein - DEUTSCHLAND er ook bij staat.
Jammer, daar betwijfel ik of hij dezelfde vrijheid kan opeisen als op 2.quote:Op dinsdag 1 december 2020 09:44 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Het lijkt er steeds meer op dat Rob gaat overstappen naar Veronica
quote:Op dinsdag 1 december 2020 10:26 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb mijn lijstje ingediend. Her en der heb ik nog een toelichting gegeven én ik heb gezegd dat radio 2 me mag bellen tijdens de uitzending. Als dat gebeurt zal ik FOK! een shoutout geven.
Ik vind Annemieke ook prima, maar verder is het niet een hele boeiende line up inderdaad. Jeroen van Inkel valt me ook een beetje tegen op radio 2quote:Op dinsdag 1 december 2020 10:26 schreef Scorpion_17 het volgende:
Matige line up. Geen stenders geen leo maar bovenal geen Stasse. Vorig jaar was ie ziek maar dit jaar dus niet teruggekeerd in t top 2000 team. Op Roodbeen, die ik niet ga horen, is dit maar een matige lineup
Dat is het minste dat je kunt doenquote:Op dinsdag 1 december 2020 10:26 schreef PippenScottie het volgende:
én ik heb gezegd dat radio 2 me mag bellen tijdens de uitzending. Als dat gebeurt zal ik FOK! een shoutout geven.
Waar lees/hoorde je deze onheilspellende woorden?quote:Op dinsdag 1 december 2020 10:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bellen in de uitzending, nee nee nee nee
Gebeurde dat niet al?quote:Op dinsdag 1 december 2020 10:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bellen in de uitzending, nee nee nee nee.
Dat is niet de reden voor 8 uur vroeger beginnen mag ik hopen.
Iets meer mainstream dan vorig jaar, maar dat kan me geen hol schelen.quote:Arcade Fire Reflektor
Arcade Fire Rebellion (Lies)
Bill Withers Ain't No Sunshine
Cuby & The Blizzards Somebody Will Know Someday
De Dijk Niemand In De Stad
De Dijk Onderuit
Dire Straits Telegraph Road
Editors An End Has A Start
Elbow New York Morning
First Aid Kit My Silver Lining
Gorki Mia
Johnny Cash Hurt
Lana Del Rey Video Games
Led Zeppelin Stairway To Heaven
Massive Attack Unfinished Sympathy
MGMT Kids
Michael Kiwanuka Cold Little Heart
My Morning Jacket Feel You
Neil Young Like A Hurricane
Pink Floyd Echoes
SAULT Free
Spinvis Kom Terug
Supertramp Goodbye Stranger
Tame Impala Let It Happen
The Beatles A Day In The Life
The Black Keys Gold On The Ceiling
The Cure Lullaby
The National Fake Empire
The Rolling Stones Gimme Shelter
The War On Drugs Thinking Of A Place
The War On Drugs Under The Pressure
The War On Drugs Red Eyes
White Lies Time To Give
Womack & Womack Teardrops
Yann Tiersen Comptine D'un Autre Ete, L'Apres Midi
Gorky <3quote:Op dinsdag 1 december 2020 10:51 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Iets meer mainstream dan vorig jaar, maar dat kan me geen hol schelen.
@:Slobeend @:Mani89 @:hhh38 @:rellende_rotscholier @:mexicanobakker @:treinhoer @:ggmm @:Maxi-mus
Post 126quote:Op dinsdag 1 december 2020 10:47 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Waar lees/hoorde je deze onheilspellende woorden?
Nee, die vind je hier: MUZ / Snob 2000 #18 Editie 2020quote:Op dinsdag 1 december 2020 10:58 schreef Guanabana het volgende:
Ah, de jaarlijkse 'kijk mijn muzieksmaak eens deugen'-lijst op FOK!
Ik ga straks tonen dat ik op Carpenters stem dus bij dezen is deze post niet geldig op mij.quote:Op dinsdag 1 december 2020 10:58 schreef Guanabana het volgende:
Ah, de jaarlijkse 'kijk mijn muzieksmaak eens deugen'-lijstjes op FOK!
Zou zeggen dat King Kunta het wel voor 99% moet gaan halen. Het grootste deel van de liefhebbers/muziekfreaks gaat er op stemmen nu Kendrick eindelijk in de keuzelijst staat.quote:
Geen stasse en robquote:Op dinsdag 1 december 2020 09:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Prima zo. Goeie plek Van Inkel, fan van Rob, maar niet bij de Top op zijn plaats en Emmely prima op de plek van Stasse.
Carpentersquote:Op dinsdag 1 december 2020 11:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ga straks tonen dat ik op Carpenters stem dus bij dezen is deze post niet geldig op mij.
Mwah, zo populair is Kendrick denk ik niet onder het Radio 2 publiek. Hoewel het wel helpt als ie exact 1 liedje in de voorkeuzelijst heeft - dan stemmen alle liefhebbers wel snel daarop.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:08 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zou zeggen dat King Kunta het wel voor 99% moet gaan halen. Het grootste deel van de liefhebbers/muziekfreaks gaat er op stemmen nu Kendrick eindelijk in de keuzelijst staat.
Ik zie het! Nou, dat wordt nog een lijstje maken dan maar.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:08 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zou zeggen dat King Kunta het wel voor 99% moet gaan halen. Het grootste deel van de liefhebbers/muziekfreaks gaat er op stemmen nu Kendrick eindelijk in de keuzelijst staat.
Vreemd inderdaad. Wel een lekker nummer, misschien kreeg het vorig jaar de meeste vrije keuzestemmen?quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:20 schreef Gretzl het volgende:
Huh, waarom heeft Radio 2 Doin' Time (niet eens een originele song van Lana) toegevoegd aan de keuzelijst en niet Venice Bitch, Mariner's Apartment Complex, Norman Fucking Rockwell!, The Greatest of een ander nummer van haar magnum opus?
[ afbeelding ]
Denk toch dat er gemakkelijk honderden fans zijn die een trouw een lijstje inleveren en nu zeker op hem gaan stemmen. Ik weet natuurlijk niet wat de drempel nu is voor plek 2000, maar zullen eerder een paar honderd stemmen zijn dan een kleine 1000?quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah, zo populair is Kendrick denk ik niet onder het Radio 2 publiek. Hoewel het wel helpt als ie exact 1 liedje in de voorkeuzelijst heeft - dan stemmen alle liefhebbers wel snel daarop.
Van alle nummers van Norman Fucking Rockwell! het meest gedraaid op Radio 2, maar de verschillen zijn miniem met zo weinig plays.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Vreemd inderdaad. Wel een lekker nummer, misschien kreeg het vorig jaar de meeste vrije keuzestemmen?
Ik denk toch wel minimaal 500. Ik zou het wel prima vinden trouwens als Kendrick erin komt, hoewel King Kunta niet echt mijn favoriet is. Toch wel een belangrijke recente artiest. Vind het alleen totaal geen leuke jongen, maar goed daar zijn er wel meer van.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:27 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Denk toch dat er gemakkelijk honderden fans zijn die een trouw een lijstje inleveren en nu zeker op hem gaan stemmen. Ik weet natuurlijk niet wat de drempel nu is voor plek 2000, maar zullen eerder een paar honderd stemmen zijn dan een kleine 1000?
Fijn dat Exit Music er dan eindelijk eens bij staat! Wel jammer dat The National alweer ontbreekt.quote:Op dinsdag 1 december 2020 09:07 schreef Gretzl het volgende:
De voormalige Snob 2000-winnaars Porcupine Tree – Arriving Somewhere But Not Here (2005) en Arcade Fire - Rebellion (Lies) zijn helaas ook wederom niet terug te vinden in de voorselectie. Gek dat ze dan Exit Music nu wel hebben toegevoegd.
Een nobel streven, maar: sorry.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:25 schreef Gretzl het volgende:
Zullen we afspreken dat iedereen die dit jaar op Dancing on My Own wil stemmen voor het epische origineel van Robyn gaat
Ik denk ook dat King Kunta het wel haalt. Die plaat is volgens mij deels ook toegevoegd omdat er al wat buzz om was de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:27 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Denk toch dat er gemakkelijk honderden fans zijn die een trouw een lijstje inleveren en nu zeker op hem gaan stemmen. Ik weet natuurlijk niet wat de drempel nu is voor plek 2000, maar zullen eerder een paar honderd stemmen zijn dan een kleine 1000?
Ook wel weer jammer. Wat hebben we gelachen, die oliebollenvreter zwartmakend, afgelopen editie.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:29 schreef BillDauterive het volgende:
fijn dat er geen plek is in het djteam voor Rick van Velthuysen
Prachtige lijst Stinho, behalve dat zeikliedje Feel You. Maar dat is je vergeven.quote:Op dinsdag 1 december 2020 10:51 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
@:Slobeend @:Mani89 @:hhh38 @:rellende_rotscholier @:mexicanobakker @:treinhoer @:ggmm @:Maxi-mus
Wacht maar tot ik rond Kerst mijn 2020-tracklist heb samengesteld.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:32 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Prachtige lijst Stinho, behalve dat zeikliedje Feel You. Maar dat is je vergeven.
Ik moest juist heel veel strepen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:29 schreef Tussle266 het volgende:
Jeetje, wat schudden jullie allemaal gemakkelijk goede lijstjes uit de mouwen. Ik ben pas op de helft.
Mooi! (Zowel de lijst als wat je erna zegt)quote:Op dinsdag 1 december 2020 10:51 schreef El-Stinho het volgende:
Ik ook, daarom kom ik er juist niet uit.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik moest juist heel veel strepen.
Staan er ook bubbling-nummers in de keuzelijstquote:Op dinsdag 1 december 2020 11:29 schreef Tussle266 het volgende:
Jeetje, wat schudden jullie allemaal gemakkelijk
Niet. Doen ze al paar jaar niet meer aanquote:Op dinsdag 1 december 2020 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
over bubbling gesproken, waar vind ik de bubbling under van vorig jaar?
Jawel, ik heb hem hier voorbij zien komen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:39 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Niet. Doen ze al paar jaar niet meer aan
Wellicht meer om aan stemmers aan te geven dat ze albumversies draaien.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:40 schreef Gretzl het volgende:
Waarom zet Radio 2 er albumversie tussen haakjes bij als je niet apart op de singleversie van de betreffende nummers kunt stemmen? Lijkt me vrij overbodig dan. Bovendien, hoeveel luisteraars zouden liever de kortere singleversie horen?
[ afbeelding ]
Wellicht is die lijst ondergebubbeld?quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jawel, ik heb hem hier voorbij zien komen.
MUZ / Top 2000 editie 2019 #13: De boer dat is de keerl Daar ergens komt hij voorbij.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wellicht meer om aan stemmers aan te geven dat ze albumversies draaien.
Zeker 7 nummers voor in mijn lijst. Zager & Evans en Yazoo zijn een zekerheidje. En De Boer is Troef natuurlijk!quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:46 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
MUZ / Top 2000 editie 2019 #13: De boer dat is de keerl Daar ergens komt hij voorbij.
Edit: die bubbeling natuurlijk. Albumversies is voor een andere dag.
Nu al zin in Ruud de Wild die bij Thinking Of A Place afkondigt dat het de volledige versie was.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wellicht meer om aan stemmers aan te geven dat ze albumversies draaien.
quote:1. Oasis - Wonderwall
2. Coldplay - Trouble
3. Radiohead - Karma Police
4. Backstreet Boys - I Want It That Way
5. The War On Drugs - Pain
6. Eefje de Visser - Scheef
7. Oasis - Slide Away
8. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
9. Kurt Vile - Loading Zones
10. Spinvis - Stefan & Lisette
11. Radiohead - Exit Music (For A Film)
12. Bruce Hornsby & The Range - The Way It Is
13. Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm
14. Backstreet Boys - Everybody (Backstreet's Back)
15. Oasis - Live Forever
16. Grimes - Delete Forever
17. Empire Of The Sun - Walking On A Dream
18. Tycho - Dive
19. Radiohead - How To Disappear Completely
20. Slowdive - When The Sun Hits
21. Madonna - Frozen
22. Talking Heads - This Must Be The Place
23. David Bowie - Letter to Hermione
24. Empire Of The Sun - We Are The People
25. Liam Gallagher - Once
26. The Ocean Blue - Ballerina Out Of Control
27. The Killers - My Own Soul's Warning
28. Boy Meets Girl - Waiting For A Star To Fall
29. Sun Kil Moon - Carry Me Ohio
30. Splitsing - Recht Uit Het Hart
31. Coldplay - Green Eyes
32. Bruce Hornsby & The Range - Mandolin Rain
33. Red House Painters - Medicine Bottle
34. Madonna - Live To Tell
35. Gorki - Mia
Jawel, met dezelfde nummers.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:52 schreef Gretzl het volgende:
Weten jullie of Haimvorig jaar al op de keuzelijst stond?
![]()
[ afbeelding ]
Keerls out, troeven in. 100%quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker 7 nummers voor in mijn lijst. Zager & Evans en Yazoo zijn een zekerheidje. En De Boer is Troef natuurlijk!
Hopelijk geen goede tracks tussen 4 en 6.quote:
Hopelijk maakt Eefje nu eindelijk eens een goede kans! Ik stem ook trouw op Scheefquote:Op dinsdag 1 december 2020 11:51 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb gauw wat bij elkaar gegooid, een paar kansloze liedjes erbij maar dat voelt toch wel fijn.
[..]
Lijkt me sterk, maar laat me graag verrassen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jawel, ik heb hem hier voorbij zien komen.
Nu dat nieuwe album zo goed ontvangen is dit jaar mogen we misschien voor volgend jaar eindelijk op een paar nummers hopen. Al weet ik niet hoe vaak ze Eefje überhaupt draaien.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:59 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hopelijk maakt Eefje nu eindelijk eens een goede kans! Ik stem ook trouw op Scheef(Snap er nog steeds geen bal van dat Radio 2 het vertikt om een paar nummers van haar op de keuzelijst te zetten).
Scheef hoort in de Top 500.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:59 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hopelijk maakt Eefje nu eindelijk eens een goede kans! Ik stem ook trouw op Scheef(Snap er nog steeds geen bal van dat Radio 2 het vertikt om een paar nummers van haar op de keuzelijst te zetten).
Nouuu wel even stemmen! T is geen veelknallerquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:05 schreef Mani89 het volgende:
SHIT ik ben Gorki vergeten, gauw erbij editten, we doen gewoon net alsof haha. Haha.
This Charming Man hoort er ook 100% in.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:03 schreef Gretzl het volgende:
Ik kan me de jaren nog wel herinneren waarin The Smiths nog te alternatief werden bevonden voor Radio 2. En nu gewoon 8x keuzelijst. De grote meerderheid van de artiesten moet het met minder doen. Zelfs Radiohead heeft er 'slechts' 8.
[ afbeelding ]
Tweede lijst insturen ouwe reusquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:05 schreef Mani89 het volgende:
SHIT ik ben Gorki vergeten, gauw erbij editten, we doen gewoon net alsof haha. Haha.
quote:
Is dat niet tegen de regels?quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tweede lijst insturen ouwe reus
Ik denk niet dat er op gehandhaafd wordt.quote:
Ik denk niet genoeg airplay en singleverkopen!quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:08 schreef El-Stinho het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat Mr. Brightside nooit in de Top 40 (niet 2000) heeft gestaan?
Gaat toch om het mailadres?quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er op gehandhaafd wordt.
10minutemail.com godenquote:
Veel te weinig, lees 0x sinds september 2019quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:06 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nu dat nieuwe album zo goed ontvangen is dit jaar mogen we misschien voor volgend jaar eindelijk op een paar nummers hopen. Al weet ik niet hoe vaak ze Eefje überhaupt draaien.
Op 3fm is Eefje denk ik top 10 meest gedraaid dit jaar.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:10 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Veel te weinig, lees 0x sinds september 2019![]()
https://www.last.fm/user/nporadio2/library/music/Eefje+de+Visser
Maar het zal vast zo zijn afgestemd met de zendermanager van 3FM, want daar wordt haar muziek wel regelmatig gedraaid.
Jaren geleden leek Radio 2 haar nog wel een kans te geven..
[ afbeelding ]
quote:Nina Simone - Ain't Got No, I Got Life (Original) (1968)
The Beatles - A Day In The Life (1967)
Bruce Springsteen - Jungleland (1975)
Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence (1966)
Isley Brothers - The Highways Of My Life (1973)
Nick Drake - Northern Sky (1971)
War On Drugs - Thinking Of A Place (2017)
Mumford & Sons - Little Lion Man (2010)
The Who - Baba O'Riley (1971)
David Bowie - Life On Mars (1973)
Little Richard - Tutti Frutti (1956)
Bill Withers - Harlem (1971)
Oasis - Live Forever (1994)
Wings - Maybe I'm Amazed (live) (1976)
Queen - Spread Your Wings (1978)
George Harrison - Got My Mind Set On You (1987)
Tom Petty & The Heartbreakers - Refugee (1980)
Smiths - There Is a Light That Never Goes Out (1986)
Kate Bush - Cloudbusting (1985)
Donny Hathaway - A Song For You (1971)
Franz Ferdinand - Take Me Out (2003)
Carole King - Home Again (1971)
The Rolling Stones - Memory Motel (1976)
Jimi Hendrix - Little Wing (1967)
Muse - Knights Of Cydonia (2006)
Joni Mitchell - River
Aretha Franklin - I Say A Little Prayer (1968)
Marvin Gaye - What's Going On (1971)
Fleetwood Mac - Need Your Love So Bad (1968)
Elliott Smith - Waltz #2
John Lennon - Jealous Guy (1971)
Damien Rice - Cannonball (2003)
Crosby, Stills, Nash & Young - Our House (1970)
Sufjan Stevens - Mystery Of Love
Bob Dylan - Like A Rolling Stone (1965)
Vermoed dat Radio 2 alleen op onderzoek uitgaat zodra een nummer vrij onverwacht via de vrije keuze binnenkomt. In dat geval zullen ze misschien wel willen weten wat voor mensen er op hebben gestemd.quote:
Dit soort mensen verkloten de lijstquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tweede lijst insturen ouwe reus
Dat valt toch wat tegen. 33e, nog onder Wies die slechts 3 singles hebben uitgebracht.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op 3fm is Eefje denk ik top 10 meest gedraaid dit jaar.
Jammer genoeg luisteren er ook maar 10 mensen naar 3FM.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op 3fm is Eefje denk ik top 10 meest gedraaid dit jaar.
Als je allemaal verschillende nummers in beide lijstjes zet vind ik het niet zo'n probleem. Mits niet alles van dezelfde artiest.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:15 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dit soort mensen verkloten de lijst
Ja maar Wies promoot 3FM ong elke dag op hun Instagram-account en ze zitten er ook ongeveer elke week. Volgens mij heeft daar iemand een stiekeme crush op hun zangeres Jeanne (en gelijk heeft hij/zij)quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dat valt toch wat tegen. 33e, nog onder Wies die slechts 3 singles hebben uitgebracht.
Het populaire Bitterzoet werd natuurlijk ook vooral vanaf oktober/november vorig jaar gedraaid.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dat valt toch wat tegen. 33e, nog onder Wies die slechts 3 singles hebben uitgebracht.
Keek net even of dit kon. Ik denk dat t IP-gebonden is want je krijgt je eigen lijstje als je nog een keer klikt op Hier Stemmen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je allemaal verschillende nummers in beide lijstjes zet vind ik het niet zo'n probleem. Mits niet alles van dezelfde artiest.
Als ik vanaf 1 november 2019 reken staat Eefje 38e met 418 plays. Relatief kleine verschillen wel, met iets meer dan 500x gedraaid kom je al in de top 20.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het populaire Bitterzoet werd natuurlijk ook vooral vanaf oktober/november vorig jaar gedraaid.
Ik denk dat je dan eerst je cookies moet verwijderen en dat het daarna wel kan. Want er zullen wel meer huisgenoten/gezinnen via dezelfde internetverbinding stemmen lijkt mequote:Op dinsdag 1 december 2020 12:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Keek net even of dit kon. Ik denk dat t IP-gebonden is want je krijgt je eigen lijstje als je nog een keer klikt op Hier Stemmen.
Valt me best tegen voor hoe hard ze gehyped werd.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als ik vanaf 1 november 2019 reken staat Eefje 38e met 418 plays. Relatief kleine verschillen wel, met iets meer dan 500x gedraaid kom je al in de top 20.
Of gewoon incognito gaan.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:20 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan eerst je cookies moet verwijderen en dat het daarna wel kan. Want er zullen wel meer huisgenoten/gezinnen via dezelfde internetverbinding stemmen lijkt me
Het hele idee achter de lijst is dat ieder persoon gewoon een X aantal stemmen krijgt en daaruit volgt de Top 2000. Zou wat zijn als we dit ook met politieke verkiezingen deden... Als je op allemaal verschillende politici stemt vind ik het niet zo'n probleem.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je allemaal verschillende nummers in beide lijstjes zet vind ik het niet zo'n probleem. Mits niet alles van dezelfde artiest.
In tegenstelling tot de namen boven haar die meer airplay krijgen heeft ze helaas geen grote hits gescoord in de Mega Top 30. Dat zal het meest uitmaken denk ik.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Valt me best tegen voor hoe hard ze gehyped werd.
Bij politieke verkiezingen mag je ook geen 35 verschillende kandidaten stemmen, dus sowieso een vrij manke vergelijking.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:21 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het hele idee achter de lijst is dat ieder persoon gewoon een X aantal stemmen krijgt en daaruit volgt de Top 2000. Zou wat zijn als we dit ook met politieke verkiezingen deden... Als je op allemaal verschillende politici stemt vind ik het niet zo'n probleem.
Jeetje, je kan de lijst ook té serieus nemenquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:21 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het hele idee achter de lijst is dat ieder persoon gewoon een X aantal stemmen krijgt en daaruit volgt de Top 2000. Zou wat zijn als we dit ook met politieke verkiezingen deden... Als je op allemaal verschillende politici stemt vind ik het niet zo'n probleem.
Mooie wandelnummersquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:14 schreef Scorpion_17 het volgende:
Richard Harris - MacArthur Park (1968)
Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park (1985)
Daarom op Richard Harris - MacArthurt Park gestemd. En Hall & Oates met Maneater omdat ik m terug wil in de lijst.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:26 schreef Fretwork het volgende:
Zijn er nog nummers die dit jaar wat extra liefde verdienen omdat ze bijna verdwijnen? Ik ben bij een goed betoog bereid deze in mn lijst op te nemen.
Zager & Evans, Duncan Browne, Diana Ross, Enigma zijn voorbeelden van artiesten die bijna volledig uit de lijst verdwenen zijn.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:26 schreef Fretwork het volgende:
Zijn er nog nummers die dit jaar wat extra liefde verdienen omdat ze bijna verdwijnen? Ik ben bij een goed betoog bereid deze in mn lijst op te nemen.
Nuenenquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:29 schreef hhh38 het volgende:
[ afbeelding ]
Heb deze nooit gezien vorig jaar. Gelderland, Overijssel en Drenthe
Zal er dit jaar wel behoorlijk anders uit gaan zien, zeker tav De Boerquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:29 schreef hhh38 het volgende:
[ afbeelding ]
Als je dit ziet zal de voorsprong van Bohemian Rhapsody wel enorm zijn. Maar ik ben bang voor meer lichtgroenquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zal er dit jaar wel behoorlijk anders uit gaan zien, zeker tav De Boer
Vanaf nu noem ik 'm Danny Veere.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:29 schreef hhh38 het volgende:
[ afbeelding ]
Heb deze nooit gezien vorig jaar.
Mwah, zal wel hoog blijven maar de echte hype van vorig jaar is wel voorbij. Zie niet heel veel groei naar boven voor m.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je dit ziet zal de voorsprong van Bohemian Rhapsody wel enorm zijn. Maar ik ben bang voor meer lichtgroen
Leuk kaartje! Ik verwacht/hoop dat ie dit jaar verder lichtgroen inkleurtquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:29 schreef hhh38 het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat om het principe, maar dat zal je beperkte brein wel niet snappen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij politieke verkiezingen mag je ook geen 35 verschillende kandidaten stemmen, dus sowieso een vrij manke vergelijking.
Vrije keuzes zijn daar ook niet toegestaan. Zou wat zijn als je op Sjakie van de hoek mag stemmen voor de tweede kamerverkiezingen en dat die dan ineens de leider van het land wordt.
En het is ook wel een wonder dat Hotel California tweede is, als die vrijwel nergens favoriet is.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je dit ziet zal de voorsprong van Bohemian Rhapsody wel enorm zijn. Maar ik ben bang voor meer lichtgroen
Gelukkig bepaalt de favoriet niet de lijst ;-) Denk in veel gemeenten wel in de Top 5.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
En het is ook wel een wonder dat Hotel California tweede is, als die vrijwel nergens favoriet is.
Ja, het boomer gehalte is hoog. Maar ook wel nodig. Gezien Maybe I'm Amazed en Refugee uit de lijst waren verdwenen. En in het jaar van het overlijden van rock 'n roll pionier Little Richard zou hij wel in de lijst mogen staan.quote:
Dat nummer lijkt me nou de Koning van de Regelmaat.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:34 schreef Fred_B het volgende:
het is ook wel een wonder dat Hotel California tweede is, als die vrijwel nergens favoriet is.
quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:33 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het gaat om het principe, maar dat zal je beperkte brein wel niet snappen.
Dat zijn twee nummers waar ik ook op zou kunnen stemmen, dus op mijn (nu al te lange) lijstje gezet.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:28 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Daarom op Richard Harris - MacArthurt Park gestemd. En Hall & Oates met Maneater omdat ik m terug wil in de lijst.
Ja, dat moet dan wel. Maar het is statistisch wel bijzonder dat een liedje dat bijna nergens wint overall toch de tweede favoriet is van het landquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:35 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Gelukkig bepaalt de favoriet niet de lijst ;-) Denk in veel gemeenten wel in de Top 5.
Sterker nog: er zijn jaren geweest dat Hotel California vrij onverwachts op 1 kwam en ik geloof dat t beeld toen niet heel erg anders was. En denk dat beeld afgelopen jaar ook wel beetje vertekend en dat aantal Vera- en Normaal-nrs 1 anders naar Hotel California waren gegaanquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat moet dan wel. Maar het is statistisch wel bijzonder dat een liedje dat bijna nergens wint overall toch de tweede favoriet is van het land
Ik denk dat een hoop stemmers op Normaal überhaupt niet vaak stemden. Maar zeker niet gauw op Queen inderdaadquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Sterker nog: er zijn jaren geweest dat Hotel California vrij onverwachts op 1 kwam en ik geloof dat t beeld toen niet heel erg anders was. En denk dat beeld afgelopen jaar ook wel beetje vertekend en dat aantal Vera- en Normaal-nrs 1 anders naar Hotel California waren gegaan
Heb jij misschien toevallig al een totaaloverzicht van alle nummers die in 2020 nieuw zijn op de keuzelijst, vergeleken met vorig jaar?quote:Op maandag 23 november 2020 16:56 schreef Cassa95 het volgende:
De Top 2000, de keuzelijst en andere landelijke allertijdenlijsten
In dit artikel zet ik per allertijdenlijst uit 2020 (van landelijke radiozenders) uiteen welke nummers in die losse lijsten hoog stonden, maar vorig jaar misten in de Top 2000. Dit laat duidelijk zien welke nieuwe nummers zullen binnenkomen, voor welke nummers Radio 2 wellicht de fout maakt door ze niet op de keuzelijst neer te zetten en voor welke nummers de andere zenders of hun publiek acties op kunnen roepen ("Stem je favoriete nummer uit onze lijst ook weer hoger of terug de Top 2000 in!").
Zie het volledige artikel en overzicht van de missers in de lijst der lijsten: https://caschart.blogspot.com/2020/11/top2000-keuzelijst-andere-allertijdenlijsten.html
Komt ook omdat de voorsprong van BohRap echt enorm was vorig jaar op de nummer twee.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat moet dan wel. Maar het is statistisch wel bijzonder dat een liedje dat bijna nergens wint overall toch de tweede favoriet is van het land
Ik ben vanmiddag vrij om hier naar te kijkenquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:48 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Heb jij misschien toevallig al een totaaloverzicht van alle nummers die in 2020 nieuw zijn op de keuzelijst, vergeleken met vorig jaar?
In het VK staat het sinds 2003 ofzo week in week uit in de hitparade voor deze of gene redenquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:08 schreef El-Stinho het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat Mr. Brightside nooit in de Top 40 (niet 2000) heeft gestaan?
Generatiewissel in de DJ teams deed wonderen. Kranenbarg, Dekker en Schilfers weg of naar de achtergrond en een flinke influx van ex 3fm mensenquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:03 schreef Gretzl het volgende:
Ik kan me de jaren nog wel herinneren waarin The Smiths nog te alternatief werden bevonden voor Radio 2. En nu gewoon 8x keuzelijst. De grote meerderheid van de artiesten moet het met minder doen. Zelfs Radiohead heeft er 'slechts' 8.
[ afbeelding ]
Ik snap nu beter waarom je naar zoveel verschillende andere Top lijsten kijktquote:Op dinsdag 1 december 2020 13:01 schreef Cassa95 het volgende:
Eerst mijn eigen lijstje even delen omdat dat hoort:
Tame Impala - Let It Happen (Albumversie)
Tom Odell - Another Love
Dire Straits - Telegraph Road
Paolo Nutini - Iron Sky
Arctic Monkeys - Do I Wanna Know?
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (Pts. 1-5)
Linkin Park - In The End
Mark & Clark Band - Worn Down Piano
Adele - Set Fire To The Rain
Lewis Capaldi - Someone You Loved
Dire Straits - Sultans Of Swing
Coldplay - Viva La Vida
Robbie Williams - Feel
Ed Sheeran - Thinking Out Loud
Focus - Hocus Pocus
Justin Timberlake - Mirrors
Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
Lady Antebellum - Need You Now
Metallica - Enter Sandman
London Grammar - Strong
Otis Redding - (Sittin' On) The Dock Of The Bay
The Script - If You Could See Me Now
War On Drugs - Red Eyes
Jason Mraz - I Won't Give Up
BLØF - Harder Dan Ik Hebben Kan
Ariana Grande - One Last Time
The Alan Parsons Project - Old And Wise
Santana - She's Not There
White Lies - Time To Give
Passenger - Let Her Go
Johnny Cash - Folsom Prison Blues
Dua Lipa - Physical
3 Doors Down - Here Without You
Animals - House Of The Rising Sun
Swedish House Mafia ft. John Martin - Don't You Worry Child
En nog eerder dat ook klassiekers als Under the Bridge en Smells Like Teen Spirit uit de lijst werden gehouden, bewust.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:03 schreef Gretzl het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ookquote:Op dinsdag 1 december 2020 13:04 schreef Mani89 het volgende:
Ik ben ook Tame Impala in mijn lijst vergeten.
Patstellingquote:Op dinsdag 1 december 2020 13:11 schreef Leonos het volgende:
Ik wil ook invullen, maar ik vergeet altijd nummers die er sowieso in moeten, dus ik doe het niet
Dit kan echt nietquote:Op dinsdag 1 december 2020 13:04 schreef Mani89 het volgende:
Ik ben ook Tame Impala in mijn lijst vergeten.
Stasse is leukquote:Op dinsdag 1 december 2020 13:19 schreef Kyran het volgende:
Geen Stasse
Geen Rick
Annemieke
Geen Rob![]()
Frank
Waarom geen Stasse?quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:19 schreef Kyran het volgende:
Geen Stasse
Geen Rick
Annemieke
Geen Rob![]()
Frank
Omdat The Killers ten tijde van hun debuutalbum Hot Fuss in Nederland te alternatief werden bevonden voor de radio. Ze zullen ongetwijfeld door 3voor12 zijn gedraaid, maar prime time waagde geen station zich eraan. Dat veranderde eigenlijk pas toen Human werd uitgebracht begin 2008.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:08 schreef El-Stinho het volgende:
Gretzl kan Emmely sowieso wel waarderen vermoed ikquote:Op dinsdag 1 december 2020 13:30 schreef El-Stinho het volgende:
Emmely de Wilt heeft Zwarte Zon gestempt, dat kan @:Gretzl waarderen.
Zoek uw partner op deze laatste dinsdag 1 december 2020 OOITquote:Op dinsdag 1 december 2020 13:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ow, geen Leo is wel kut ja
@:Onlogisch Ik kan die vent echt niet uitstaan.
Hartproblemen gehad dit jaar. Mag op doktersadvies weer twee keer in de week draaien.quote:
Mijn smaak slaat nergens op en is tegelijkertijd alomvattend.quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:04 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik snap nu beter waarom je naar zoveel verschillende andere Top lijsten kijkt
Heerlijk is dat toch. Ik heb dat ook. Ik kan luisteren naar snoeiharde hardcore, om vervolgens te genieten van een nummer van Celine Dionquote:Op dinsdag 1 december 2020 13:36 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Mijn smaak slaat nergens op en is tegelijkertijd alomvattend.
Maar dat is een waardeloos nummer. Die tekst had Famke Louise kunnen schrijven.quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:30 schreef El-Stinho het volgende:
Huh waarom stuur je mijn lijst in?quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:34 schreef Tussle266 het volgende:
Van Morrison Moondance (1970)
Moby Go (1992)
Steely Dan Do It Again (1972)
The Rolling Stones Waiting On A Friend (1981)
The Rolling Stones Under My Thumb (1966)
Kraftwerk The Model (1978)
Frank Sinatra Strangers In The Night (1966)
Depeche Mode Personal Jesus (1990)
Split Enz Message To My Girl (1984)
Zombies Time Of The Season (1969)
Robert Plant Big Log (1983)
Cuby & the Blizzards Window Of My Eyes (1968)
Nina Simone Sinnerman
Blue Öyster Cult Don't Fear The Reaper (1976)
Byrds Eight Miles High (1966)
Creedence Clearwater Revival Long As I Can See The Light (1970)
Kendrick Lamar King Kunta (2015)
Stevie Wonder Master Blaster (Jammin') (1980)
Prodigy Out Of Space (1993)
Neville Brothers Yellow Moon (1989)
Bill Withers Ain't No Sunshine (1971)
Nick Cave & The Bad Seeds Into My Arms (1996)
Grandmaster Flash & The Furious Five The Message (1983)
Radiohead Street Spirit (Fade Out) (1994)
Nick Drake Day Is Done (1969)
Jethro Tull Locomotive Breath (1972)
George Benson Give Me The Night (1980)
Van Halen Runnin' With The Devil (1978)
Duncan Browne The Wild Places (1979)
Curtis Mayfield Move On Up (1970)
Dave Brubeck Quartet Take Five (1962)
Roxy Music Love Is The Drug (1976)
Prince Gold (1995)
Diesel Sausolito Summernight (1980)
Chemical Brothers Hey Boy Hey Girl (1999)
Niks vergeten, nergens spijt van.
Zou ook niet in mijn top 5 staan van het album, nee.quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar dat is een waardeloos nummer. Die tekst had Famke Louise kunnen schrijven.
Tof, ben benieuwd! Zie alleen wel dat ik dit jaar echt bar weinig aan de 21e eeuw heb gedaan. Zal wel een mid-life crisis zijn...quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Huh waarom stuur je mijn lijst in?Wij gaan echt veel dubbelen. 5 liedjes uit mijn regulieren top 100.
En Spinvis, Kacey Musgreaves en Little Lies van FMquote:Op dinsdag 1 december 2020 13:30 schreef El-Stinho het volgende:
Langzaam opwerkend talent bij Radio2. Eerst achter de schermen bij Stasse, daarna nachtprogramma, invallen voor Stasse, weekendprogramma's en deed vorig jaar de 06-08-shift.quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
En Spinvis, Kacey Musgreaves en Little Lies van FM
Ik kende haar nog niet, maar dit belooft veel
Oh joh, dat was ik dan alweer vergeten. Maar goed, dan slaap ik ookquote:Op dinsdag 1 december 2020 13:48 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Langzaam opwerkend talent bij Radio2. Eerst achter de schermen bij Stasse, daarna nachtprogramma, invallen voor Stasse, weekendprogramma's en deed vorig jaar de 06-08-shift.
Het is wel wat lastig om aan de buitenwereld correct te omschrijven wat je graag luistert, zónder meteen als een autistisch gekkie over te komen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Heerlijk is dat toch. Ik heb dat ook. Ik kan luisteren naar snoeiharde hardcore, om vervolgens te genieten van een nummer van Celine Dion
Het is zo'n zegen om een zéér gevarieerde muzieksmaak te hebben
En nog ontbreekt er echt veel te veelquote:Op dinsdag 1 december 2020 13:51 schreef Cassa95 het volgende:
Er staan in vergelijking met vorig jaar in totaal ruim 200 nummers meer in de keuzelijst!
Dat zal altijd zo zijn.quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:56 schreef noodgang het volgende:
[..]
En nog ontbreekt er echt veel te veel
Schattig die naïviteit te denken dat mensen maar één mailadres hebbenquote:Deze gegevens zijn verplicht om je stem in te kunnen sturen, zodat we weten dat je maar één keer hebt gestemd
Mja dat er maar een heel beperkt aantal nummers per artiest instaan snap ik, maar veel artiesten staan er gewoon helemaal niet in, wat een stem toch vrij snel een loze stem maakt (Audioslave, The National, Kasabian, Sufjan Stevens, Balthazar tot nu toe al in mij kliklijstje, al snap ik dat dat niet allemaal écht Radio 2 artiesten zijn)quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:05 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Jep, dat is nu eenmaal zo. Wees vooral blij dat je favoriete band in de Top 2000-keuzelijst staat (al is het maar met één plaat) en ga niet zeuren over welke bands/platen er níet instaan en hoe dat wel/niet binnen het Radio 2-format past.
Count your blessings enzo.
Stiekem heb je gewoon een goede smaak.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:51 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb gauw wat bij elkaar gegooid, een paar kansloze liedjes erbij maar dat voelt toch wel fijn.
[..]
Thanks pik!quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:19 schreef peaceman het volgende:
[..]
Stiekem heb je gewoon een goede smaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |