SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Geen zorgen, dit is een normale reactie als je nog niet bekend bent met hun muziek.quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:17 schreef TLC het volgende:
Ik vind Blof helemaal niet zo leuk eigenlijk![]()
![]()
Zoiets zeg je hopelijk wel met vingers die je wijzen op jezelf!quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:17 schreef TLC het volgende:
![]()
Dan zie je de vliegtuigstoelen en de miljoenen bijbedoelingen gewoon niet. Komt nog wel.quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:17 schreef TLC het volgende:
![]()
Dat móet toch bijna wel een computervirus zijn?quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:23 schreef Berkery het volgende:
De top 10 van de gemeente Berkelland heeft 4 x Normaal
Het epicentrum.
Komt later wel, als je groter bent.quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:17 schreef TLC het volgende:
![]()
Wat is een landbouwminiatuurbeursquote:Op vrijdag 20 december 2019 20:27 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb besloten me dit jaar niet te ergeren tijdens de Top 2000. Dat begint nu.
Prima dat het platteland op Normaal heeft gestemd. Boeren zijn ook kerels. Met hun trekkers. Sommigen dragen zelfs nog klompen. Waar zie je dat nog?
Ik heb jaren in de IJsselhallen gewerkt. De geur van koeienhandel is mij vertrouwd. De geur van muffe jassen tijdens de landbouwminiatuurbeurs ook.
Boeren. Mooi volk!
quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat móet toch bijna wel een computervirus zijn?
Ik zou Norton er even overheen gooien. Of de BSA.
Daar kan je mini-landbouwwerktuigen kopen.quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:30 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Wat is een landbouwminiatuurbeurs
Ik vind het erg aandoenlijkquote:Op vrijdag 20 december 2019 20:34 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Daar kan je mini-landbouwwerktuigen kopen.
Mini-tractors, mini-combines, verder weet ik het niet zo goed. Ik ben geen kerel namelijk.
Maar het is immens populair in de IJsselhallen één keer per jaar.
Het ‘verzieken’ van de lijst is idd niet sympathiek.quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Niet mee eens. Ze hebben heel erg veel sympathie verloren.
Van mij mag iedereen zijn vuurpijlen en wensbalonnen richting hun rieten daken sturen met de jaarwisseling.
1994 for the winquote:Op vrijdag 20 december 2019 20:34 schreef Homdeck het volgende:
Ik heb op 2000 en 1994 gestemd. Geeft toch een goed gevoel dat je stem beslissend heeft kunnen zijn.
Ik ook 2000! *boks*quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:34 schreef Homdeck het volgende:
Ik heb op 2000 en 1994 gestemd. Geeft toch een goed gevoel dat je stem beslissend heeft kunnen zijn.
Oh, die lijst maakt me niet eens veel uit. Dat ebt wel weer weg.quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:35 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het ‘verzieken’ van de lijst is idd niet sympathiek.
Nu kunnen we niet meer boos worden op de liedjes van Blof
quote:
Testosteron spat er vanaf jaquote:Op vrijdag 20 december 2019 20:36 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Is het ook! Allemaal echte kerels daar!
Het is traditie dat er tijdens Chop Suey minstens één topic wordt volgepost.quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:39 schreef AgeEll het volgende:
Wat een lekker blok is dit
268 No One Knows - Queens Of The Stone Age
267 Welcome To The Jungle - Guns N' Roses
266 Everlong - Foo Fighters
265 Lithium - Nirvana
Sowieso is de nacht van 30 op 31 december een lekkere rocknacht. Linkin Park / Metallica / Slayer / SOAD / Motorhead
Dat zal de stikstof zijnquote:Op vrijdag 20 december 2019 20:38 schreef PippenScottie het volgende:
[..]![]()
Wat leu-heuuuuk!!!!
Ik kan dit filmpje ruiken!
Gaat me meer omdat ze de lijst hebben misbruikt voor politieke doeleinden.quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Oh, die lijst maakt me niet eens veel uit. Dat ebt wel weer weg.
Om half 4?quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:41 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Het is traditie dat er tijdens Chop Suey minstens één topic wordt volgepost.
Slechts 1 van de vormen van het hinderen van de burger die er niets mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
Gaat me meer omdat ze de lijst hebben misbruikt voor politieke doeleinden.
Maar wel een die ik absoluut verafschuw!quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Slechts 1 van de vormen van het hinderen van de burger die er niets mee te maken heeft.
Deze redenering volg ik niet. Ik ben goed in multi-haten.quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:35 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het ‘verzieken’ van de lijst is idd niet sympathiek.
Nu kunnen we niet meer boos worden op de liedjes van Blof
quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Deze redenering volg ik niet. Ik ben goed in multi-haten.
quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Deze redenering volg ik niet. Ik ben goed in multi-haten.
Tis toch een welkome afleiding stiekem jaquote:Op vrijdag 20 december 2019 20:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hey hjm, je bent hier nog best wel veel, heb je toch al misschien weer wat zin gekregen in de Top?
jatognietdanquote:Op vrijdag 20 december 2019 20:49 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Tis toch een welkome afleiding stiekem ja. Beter sippen met dit topic dan zonder
quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:49 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Tis toch een welkome afleiding stiekem ja. Beter sippen met dit topic dan zonder
Jeweetselluf! Schil die appel op de reünie!quote:
Dan kun je je lol op in Staphorst.quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:59 schreef Sirolf het volgende:
Het is wel duidelijk waar de boeren zitten...
https://www.nporadio2.nl/(...)0Twente&edition=2019
It wasn’t me!quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:59 schreef Sirolf het volgende:
Het is wel duidelijk waar de boeren zitten...
https://www.nporadio2.nl/(...)0Twente&edition=2019
Dan heb ik toch liever Venlo met hun Limburgse top 3...quote:
Ja, dat krijg je met die Tukkers in de achterhoek van Drenthequote:Op vrijdag 20 december 2019 21:09 schreef Berkery het volgende:
Hier is Boudewijn de Groot nog populair, nummer 3. Normaal op 6
Als je 51 weken je best doet, kan je wel een week verzaken. Als je er 1 januari maar weer staat om uit te waaien op het strand en de kerstboom af te tuigen.quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:49 schreef AgeEll het volgende:
[..]
TIps om een week niet te hoeven slapen, en te zorgen dat je gezin je niet nodig heeft???
Waarom je agressie botvieren op de kerstboom?quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:15 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Als je 51 weken je best doet, kan je wel een week verzaken. Als je er 1 januari maar weer staat om uit te waaien op het strand en de kerstboom af te tuigen.
Vanaf nr. 7 ziet die top 10 er prima uit!quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:16 schreef houdjemond het volgende:
1. Queen - Bohemian Rhapsody
2. Billy Joel - Piano Man
3. Danny Vera - Roller Coaster
4. Coldplay - Fix You
5. Eagles - Hotel California
6. Guns N' Roses - November Rain
7. Pink Floyd - Wish You Were Here
8. The Beach Boys - God Only Knows
9. Pink Floyd - Comfortably Numb
10. David Bowie - Heroes (album versie)
"We" hebben dus niet eens op onze Suzan en Freek gestemd
Vind je November Rain niks?quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:18 schreef cafca het volgende:
[..]
Vanaf nr. 7 ziet die top 10 er prima uit!
Die staat hier al bijna twee weken arrogant in de weg te staan. Met zijn glanzende ballen en potente piek. Bah.quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:16 schreef peaceman het volgende:
[..]
Waarom je agressie botvieren op de kerstboom?
Mijne ook! *boks*quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:17 schreef livelink het volgende:
In mijn gemeente staat Child in Time dan weer wel in de top 10
Oh, vind hem zelf wel mooiquote:Op vrijdag 20 december 2019 21:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Die vind ik zeker niet boven die andere 4 horen nee
quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:17 schreef livelink het volgende:
Hier ookquote:Op vrijdag 20 december 2019 21:17 schreef livelink het volgende:
quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:22 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Die staat hier al bijna twee weken arrogant in de weg te staan. Met zijn glanzende ballen en potente piek. Bah.
Ik denk dat er een hoop mensen zijn die voor de grap een hoge leeftijd hebben ingevuld.quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:43 schreef Momo het volgende:
Pokémon theme song nummer 9 populairst onder 91+-ers
https://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2019.pdfquote:Op vrijdag 20 december 2019 21:52 schreef Peter88Online het volgende:
Kun je ergens de lijst per uur al bekijken?
Holy Fuckquote:Op vrijdag 20 december 2019 21:53 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ad.nl/show/ma(...)ler-tijden~ad086874/
En dan denken we dat Nederland een smakeloos land is
Vanaf Eight Miles High was het zonder s, daarvoor met. Als ze dat consequent doorvoeren, klopt dat gewoon.quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:51 schreef Pino112 het volgende:
Radio 2 twijfelt denk ik nog of het nou 'Golden Earring' is of 'Golden Earrings'. Beide varianten staan er in, super irritant en onprofessioneel dit soort debiele afwijkingen.
Ja dat zal idd, maar dan moeten ze dat jaar op jaar hetzelfde doen. Dat is nu dus niet zo.quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:56 schreef cafca het volgende:
[..]
Vanaf Eight Miles High was het zonder s, daarvoor met. Als ze dat consequent doorvoeren, klopt dat gewoon.
Dat is inderdaad onprofessioneel, jaquote:Op vrijdag 20 december 2019 21:58 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja dat zal idd, maar dan moeten ze dat jaar op jaar hetzelfde doen. Dat is nu dus niet zo.
Rollercoaster is ook wel een beetje een zaadloos nummerquote:Op vrijdag 20 december 2019 22:01 schreef PippenScottie het volgende:
In mijn leeftijdsgroep is Rollercoaster het populairste liedje.
Mijn leeftijdsgroep schijnt ook de leeftijdsgroep te zijn waar mannen het minst seks hebben.
Mensen die opgewonden worden van magnolia’s? Ik ken ze niet...quote:Op vrijdag 20 december 2019 22:04 schreef cafca het volgende:
[..]
Rollercoaster is ook wel een beetje een zaadloos nummer
quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:53 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:53 schreef TheVulture het volgende:
Arme Slayer-manquote:Op vrijdag 20 december 2019 22:16 schreef Eightyone het volgende:
Al die harde rock in korte tijd komt niet alleen midden in de nacht, maar ook nog eens in de uren dat het café dicht is. Wég potentiële beelden van springende mensen (had het dan tussen 2 en 3 uur geplaatst, als het toch in die richting wordt gemanipuleerd; dat is ook nog 's nachts).
*zucht*
Ohjaquote:Op vrijdag 20 december 2019 22:19 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Iron Maiden-man, was het toch? Dat ene autistische mannetje wat jaarlijks weer terug komt?
Geen polonaise op Run to the Hillsquote:Op vrijdag 20 december 2019 22:16 schreef Eightyone het volgende:
Al die harde rock in korte tijd komt niet alleen midden in de nacht, maar ook nog eens in de uren dat het café dicht is. Wég potentiële beelden van springende mensen (had het dan tussen 2 en 3 uur geplaatst, als het toch in die richting wordt gemanipuleerd; dat is ook nog 's nachts).
*zucht*
Na Wish You Were Here komt De Boer is een Kerelquote:Op vrijdag 20 december 2019 22:24 schreef Ferdo het volgende:
Ook nog muzikaal leuke overgangen te vinden zoals vorig jaar na Winter van Tori Amos gelijk daarachteraan Smack My Bitch Up?
quote:Op vrijdag 20 december 2019 22:34 schreef PippenScottie het volgende:
Mag ik dan bij jou -> Load Up on Guns and bring your friends!!
Niet in huize Pippen. Na de tweede keer Aaaaah Aaaaaah Aaaaaaahhhh steek ik mijn duizendklapper af en ga ik op zoek naar buurvrouwen om te zoenen.quote:Op vrijdag 20 december 2019 22:37 schreef cafca het volgende:
Na Child in Time komt niet het vuurwerk, maar eerst nog 11 andere liedjes
Wel een lijstje van q music. De lijst van q Nederland was ook meer (nieuwe) popmuziek.quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:52 schreef Peter88Online het volgende:
Kun je ergens de lijst per uur al bekijken?
Je bent op dreef vandaagquote:Op vrijdag 20 december 2019 22:42 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Niet in huize Pippen. Na de tweede keer Aaaaah Aaaaaah Aaaaaaahhhh steek ik mijn duizendklapper af en ga ik op zoek naar buurvrouwen om te zoenen.
quote:Op vrijdag 20 december 2019 22:42 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Niet in huize Pippen. Na de tweede keer Aaaaah Aaaaaah Aaaaaaahhhh steek ik mijn duizendklapper af en ga ik op zoek naar buurvrouwen om te zoenen.
Dit is maar de warming up.quote:
Call me naive... maar ik denk niet dat ze het zo manipuleren eigenlijk, waarom zouden zequote:Op vrijdag 20 december 2019 22:16 schreef Eightyone het volgende:
*zucht*
De aluhoedjes zijn ook alweer tevoorschijn gehaald zo te horen.quote:Op vrijdag 20 december 2019 22:16 schreef Eightyone het volgende:
*zucht*
Na *pakt uurlijstjes erbij* Wonderful World van Sam Cooke?quote:Op vrijdag 20 december 2019 22:48 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik wilde dat eigenlijk op eerste kerstdag om half acht 's-avonds al doen, maar ik denk dat ik dan een beetje raar aangekeken ga worden....
Eentje eerderquote:Op vrijdag 20 december 2019 22:50 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Na *pakt uurlijstjes erbij* Wonderful World van Sam Cooke?
Komt wel goed dankzij jullie dacht ik zoquote:Op vrijdag 20 december 2019 22:48 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit is maar de warming up.
Plus, we moeten zorgen dat je hier wel komt posten volgende week en dat je een beetje opgevrolijkt aan het nieuwe jaar kan beginnen.
So close..quote:
We gaan ons best doen.quote:Op vrijdag 20 december 2019 22:54 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Komt wel goed dankzij jullie dacht ik zo
quote:Op vrijdag 20 december 2019 22:37 schreef cafca het volgende:
Na Child in Time komt niet het vuurwerk, maar eerst nog 11 andere liedjes
En je miniatuur-tractors nog oppoetsenquote:Op vrijdag 20 december 2019 22:56 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
We gaan ons best doen.![]()
Maar nu ga ik slapen. Ik ben geen kerel en ik moet energie opbouwen voor volgende week.
Nu niet dan? ik kwam net even kijken of er al genoeg geklaagd is. De opkomst van nederrap bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 20 december 2019 22:54 schreef PippenScottie het volgende:
Vorig jaar rond deze tijd waren we aan het klagen over de lijst:![]()
MUZ / Top 2000 Editie 2018 #14 Veel mensen hebben geen smaak
Het favoriete onderwerp van Elfletterig aka DJ11.quote:Op vrijdag 20 december 2019 22:59 schreef Asjemenou_ het volgende:
[..]
Nu niet dan? ik kwam net even kijken of er al genoeg geklaagd is. De opkomst van nederrap bijvoorbeeld!!
terecht natuurlijk in dit geval.quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:01 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het favoriete onderwerp van Elfletterig aka DJ11.
Wauwquote:Op vrijdag 20 december 2019 23:02 schreef Yolk het volgende:
Hier een kaartje met populairste nummer per gemeente, als ik het goed heb. Ik verveelde me.
Tof! Goed werk.quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:02 schreef Yolk het volgende:
Hier een kaartje met populairste nummer per gemeente, als ik het goed heb. Ik verveelde me.
Black = Zwart en dat mestnummer bruinquote:Op vrijdag 20 december 2019 23:02 schreef Yolk het volgende:
Dat laatste kan ik je afradenquote:Op vrijdag 20 december 2019 23:15 schreef molloot200 het volgende:
Ongeveer driekwart van de nummers waar ik op heb gestemd worden gedraaid als ik waarschijnlijk lig te slapen straks (of ik draai mn slaapritme om, dat kan natuurlijk ook)
Ga ik misschien wel doen, ligt ook aan de tijd en of ik het de avond ervoor zie zitten. Nummers van voor 3:00 wil ik nog wel meepakken misschien, die van daarna worden toch echt wekkers of hoor ik na 1 januari wel weer op Spotifyquote:Op vrijdag 20 december 2019 23:17 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Dat laatste kan ik je afraden.
Je kan de wekker zetten voor "jouw" liedjes
Preciesquote:Op vrijdag 20 december 2019 23:18 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ga ik misschien wel doen, ligt ook aan de tijd en of ik het de avond ervoor zie zitten. Nummers van voor 3:00 wil ik nog wel meepakken misschien, die van daarna worden toch echt wekkers of hoor ik na 1 januari wel weer op Spotify
Klasse!quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:40 schreef Pino112 het volgende:
![]()
![]()
https://www.pino112.nl/top2000/nieuw.php
Alles is bijgewerkt, dus ook de re-entry's, uit, jaarstatistieken etc kloppen nu.
Paar leuke feitjes (voor als je het nog niet wist)
- Zeven nummers hebben elke editie in de Top gestaan, maar zijn er nu (voorlopig..) uit.
- Er staan 272 nummers in uit de tenties (>= 2010)
- Het meest voorkomende jaar (van uitbrengen) is 1984: 59 stuks
- Het gemiddelde uitgavejaar is: 1989,1609. In 2016 was dit bijv nog 1987,9250.
- Veertien nummers staan op exact dezelfde plaats als vorig jaar.
Vragen / opmerkingen?![]()
Wat een ongelofelijke eindbaas ben je toch ookquote:Op vrijdag 20 december 2019 23:40 schreef Pino112 het volgende:
![]()
![]()
Alles is bijgewerkt, dus ook de re-entry's, uit, jaarstatistieken etc kloppen nu.
- Zeven nummers hebben elke editie in de Top gestaan, maar zijn er nu (voorlopig..) uit.
quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:40 schreef Pino112 het volgende:
![]()
![]()
Wowquote:Op vrijdag 20 december 2019 23:40 schreef Pino112 het volgende:
![]()
![]()
En ze waren vorig jaar plots na 10 jaar afwezigheid terug. Blijft vreemd zoietsquote:Op vrijdag 20 december 2019 23:51 schreef Koen66 het volgende:
Typisch eigenlijk, Spargo met You and Me uit de lijst, terwijl ze mega vaak op radio en tv waren dankzij die reclame
quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:57 schreef Koen66 het volgende:
Die rare gimmick van die Pokemon tune blijft ook maar doorgaan
PinoGODquote:Op vrijdag 20 december 2019 23:40 schreef Pino112 het volgende:
![]()
![]()
Tsja, als je je dochter er zo'n baggermix van laat maken, dan vraag je om preventieve verwijdering...quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:51 schreef Koen66 het volgende:
Typisch eigenlijk, Spargo met You and Me uit de lijst, terwijl ze mega vaak op radio en tv waren dankzij die reclame
Het duurt te lang...quote:Op zaterdag 21 december 2019 00:01 schreef ok01 het volgende:
[..]ongelooflijk hoe lang die hype al duurt
quote:Op zaterdag 21 december 2019 00:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tsja, als je je dochter er zo'n baggermix van laat maken, dan vraag je om preventieve verwijdering...
En deze zeker niet ...quote:Op zaterdag 21 december 2019 00:42 schreef ok01 het volgende:
11 nummers van Kensington in de lijst
What. The. Fuck.
Of is het misschien een goed nummer?quote:Op zaterdag 21 december 2019 00:01 schreef ok01 het volgende:
[..]ongelooflijk hoe lang die hype al duurt
Die heeft hetzelfde probleem als de Stones: teveel echt goede platen. Ik moet me elk jaar weer bedenken op welke van de Stones ik deze keer moet stemmen. Qua naam en faam horen die ook absoluut in de Top 10 thuis.quote:Op zaterdag 21 december 2019 00:08 schreef Koen66 het volgende:
toch wel wat anti-effect voor Michael Jackson, geen nummer meer onder de 100
Belachelijkquote:
Ik vind het zelf ook wel een goed nummer, maar dat betekent niet dat ik vind dat het in de lijst moet staanquote:Op zaterdag 21 december 2019 06:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Of is het misschien een goed nummer?
Of (van oorsprong iig) iets te zwart.quote:Op zaterdag 21 december 2019 06:37 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die heeft hetzelfde probleem als de Stones: teveel echt goede platen.
Nooit van gehoordquote:Op zaterdag 21 december 2019 07:22 schreef ok01 het volgende:
[..]
Zelfde reden waarom ik ook niet op het openingsnummer van Cheers stem
Sinds wanneer is dat een criterium om in de top 2000 te belanden?quote:Op zaterdag 21 december 2019 06:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
Of is het misschien een goed nummer?
Het origineel heeft er ooit wel ingestaan, maar da's lang geleden...quote:
De best/slechts scorende song in de lijst?quote:Op zaterdag 21 december 2019 00:22 schreef Pino112 het volgende:
Nog een feitje; de grootste daler:
Marvin Gaye met Let's Get It On, van 1209 naar 1996. Dit is een verschil van 787
https://www.pino112.nl/top2000/daler.php
(Klikken op de kolomnaam voor sortering)
Hebben jullie misschien nog ideeën voor nieuwe pagina's? Dan zal ik kijken of ik het mogelijk kan maken.
Eenmaal komt hij terug...quote:Op zaterdag 21 december 2019 06:59 schreef dokter.knakworst het volgende:
Geen Koos Alberts in de top 2000
Pino is onze cijferheld!quote:Op zaterdag 21 december 2019 08:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hey, maar even nog een keer. Die lijst van Pino is écht heel tof.
Maar, ik heb wel een foutje ontdektquote:
quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:40 schreef Pino112 het volgende:
![]()
![]()
En een complete DWDD uitzendingquote:Op zaterdag 21 december 2019 08:54 schreef MadMaster het volgende:
Grappig om te zien dat 2 songs van Ramses Shaffy weer bij de stijgers staan.
Kennelijk is een promo via Ivo Niehe n.a.v. 10e sterfdag van Ramses toch ook van invloed...
Uitzending gemist...quote:Op zaterdag 21 december 2019 08:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
En een complete DWDD uitzending
quote:
quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:02 schreef Yolk het volgende:
Scherpquote:Op zaterdag 21 december 2019 08:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar, ik heb wel een foutje ontdekt
https://www.pino112.nl/top2000/altijd.php
Daar is de kolom voor 2019 hetzelfde als 2018.
quote:Meest voorkomende artiesten in 2019.
Artiest - Aantal
The Beatles - 36
Queen - 35
Komt door twee 'duetten' met George Michael en David Bowie. Die zijn bij Pino aangemerkt als een andere artiest.quote:Op zaterdag 21 december 2019 09:05 schreef MadMaster het volgende:
Is dit juist in het overzicht van Pino?
[..]
[ afbeelding ]
Zover was ik inmiddels ook, database-/query technisch krijg je dat dan.quote:Op zaterdag 21 december 2019 09:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Komt door twee 'duetten' met George Michael en David Bowie. Die zijn bij Pino aangemerkt als een andere artiest.
Dit is hopelijk geen metafoor?quote:Op vrijdag 20 december 2019 22:59 schreef houdjemond het volgende:
[..]
En je miniatuur-tractors nog oppoetsen
Ah, goeiemorgen, die had ik niet gezienquote:Op zaterdag 21 december 2019 09:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zover was ik inmiddels ook, database-/query technisch krijg je dat dan.
Zie de post boven die van jou...
Ja dan zou ik dit soort duetten nog weer moeten koppelen aan beide 'hoofdartiesten'.quote:Op zaterdag 21 december 2019 09:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zover was ik inmiddels ook, database-/query technisch krijg je dat dan.
Zie de post boven die van jou...
Meppel is net het dorp uit Asterix & Obelix en biedt dapper weerstandquote:Op vrijdag 20 december 2019 23:02 schreef Yolk het volgende:
Nederland is homofoobquote:Op zaterdag 21 december 2019 09:45 schreef peaceman het volgende:
Erg slecht jaar voor Marvin Gaye trouwens alle 5 minstens 145 plaatsen gezakt.
Dat wordt wat als hij ooit voor de dodenbonus gaatquote:Op zaterdag 21 december 2019 09:16 schreef cafca het volgende:
Als je samenwerkingen meetelt is Paul McCartney de meest voorkomende artiest, lijkt me
Op gender? Of mag dat niet? Culture club mag wel in een onzijdig lijstje.quote:Op zaterdag 21 december 2019 00:22 schreef Pino112 het volgende:
Nog een feitje; de grootste daler:
Marvin Gaye met Let's Get It On, van 1209 naar 1996. Dit is een verschil van 787
https://www.pino112.nl/top2000/daler.php
(Klikken op de kolomnaam voor sortering)
Hebben jullie misschien nog ideeën voor nieuwe pagina's? Dan zal ik kijken of ik het mogelijk kan maken.
quote:Op zaterdag 21 december 2019 10:43 schreef alopio het volgende:
Lijst van Pino is gewoon DE lijst, de andere statistieken zijn leugens en Fake News
Nee hoorquote:Op zaterdag 21 december 2019 09:28 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit is hopelijk geen metafoor?
Beginnersfout.quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:20 schreef alopio het volgende:
Hmmmm...nu het bijna begint toch wel weer veel zin in. Waarom moest ik ook alweer een vakantie plannen tussen kerst en oud & nieuw?
Daar moeten Fok!kers tussenzitten.quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:22 schreef Koen66 het volgende:
en hebben collega's de dagen gekaapt
Op vakantie kun je toch ook luisteren? Ik ga dit jaar weer naar Vegas maar toch aardig wat uurtjes meegepakt vorig jaar.quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:20 schreef alopio het volgende:
Hmmmm...nu het bijna begint toch wel weer veel zin in. Waarom moest ik ook alweer een vakantie plannen tussen kerst en oud & nieuw?
Vegasquote:Op zaterdag 21 december 2019 11:24 schreef asco het volgende:
[..]
Op vakantie kun je toch ook luisteren? Ik ga dit jaar weer naar Vegas maar toch aardig wat uurtjes meegepakt vorig jaar.![]()
En heerlijk in het vliegtuig geluisterd, dat was Prachtig.![]()
... hoe ging dat in zn werk?quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:24 schreef asco het volgende:
Als een echte fokker op de hotelkamer blijven, vragen of roomservice je eten bij de deur wil achterlaten en de hele dag Top 2000 luisteren en op Fok posten.quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:24 schreef asco het volgende:
[..]
Op vakantie kun je toch ook luisteren? Ik ga dit jaar weer naar Vegas maar toch aardig wat uurtjes meegepakt vorig jaar.![]()
Op de mobiel meekijken/posten is altijd wel een beetje meh.quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:30 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Als een echte fokker op de hotelkamer blijven, vragen of roomservice je eten bij de deur wil achterlaten en de hele dag Top 2000 luisteren en op Fok posten.
Zoiets hebben we in 2009 gedaan in Finland, 200 kilometer boven de poolcirkel.quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:30 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Als een echte fokker op de hotelkamer blijven, vragen of roomservice je eten bij de deur wil achterlaten en de hele dag Top 2000 luisteren en op Fok posten.
Cool.quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zoiets hebben we in 2009 gedaan in Finland, 200 kilometer boven de poolcirkel.
We verbleven daar vanaf 24 december in een hotel in Luosto, het was vrijwel de hele dag pikkedonker en er was niet veel te beleven, omdat er nauwelijks sneeuw lag.
Open haard dan maar aan en de meegebrachte laptop met speakers bracht uitkomst...
Vanwege de sneeuw (sneeuwscooteren, hondensleeën e.d.) en het Noorderlicht.quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:40 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Cool.
Maar waarom ga je daar in godesnaam in december naartoe?
Was dat maar waarquote:
Ja eens, in de avond kan dat sowieso, overdag niet veel tijdquote:Op zaterdag 21 december 2019 11:24 schreef asco het volgende:
[..]
Godver....je raad nooit waar ik zit...quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vanwege de sneeuw (sneeuwscooteren, hondensleeën e.d.) en het Noorderlicht.
Beide ontbraken echter in de week dat we er zaten...![]()
Daarnaast hebben we ons vooraf simpelweg vergist in hoe donker het er was.
Slechts van 10 tot 14 uur had je wat licht achter de horizon, waar de zon dus niet bovenuit kwam...
Goede les was dat...
5 jaar later ging MadMaster naar Aruba!quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vanwege de sneeuw (sneeuwscooteren, hondensleeën e.d.) en het Noorderlicht.
Beide ontbraken echter in de week dat we er zaten...![]()
Daarnaast hebben we ons vooraf simpelweg vergist in hoe donker het er was.
Slechts van 10 tot 14 uur had je wat licht achter de horizon, waar de zon dus niet bovenuit kwam...
Goede les was dat...
quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:47 schreef alopio het volgende:
[..]
Godver....je raad nooit waar ik zit...
Finland
quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:47 schreef alopio het volgende:
[..]
Finland
Met een beetje geluk kom je die broers van Crowded House tegen!quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:47 schreef alopio het volgende:
Finland
Dat deden we al eerder, we hebben de Antillen nu in totaal 15 keer bezocht.quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
5 jaar later ging MadMaster naar Aruba!
Maar Las Vegas?quote:
Oh da's een goede tip, ik vlieg volgende week zondag naar NYquote:
Kan me voorstellen dat daar prachtige natuur te vinden is. Wil daar zeker wel een keertje heen.quote:Op zaterdag 21 december 2019 12:01 schreef TheVulture het volgende:
Fins Lapland trouwens, zo magisch mooi
We gaan daar (onder andere) oudjaar vieren met vrienden.quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar Las Vegas?
Wat is daar zo speciaal deze tijd van het jaar?
Ik ben er getrouwd, ben er 1 keer daarna terug geweest en dat was voorlopig wel even genoeg.
De USA is al zo plastic, Vegas is dat in het kwadraat...
Als je 'alles' aanvinkt zie je dat U2 gemiddeld op 908 staat. Dus datzelfde idd door de lage noteringen komenquote:Op zaterdag 21 december 2019 10:25 schreef Oceanonix het volgende:
en een vraagje over je stats: meest voorkomende artiest daarin staat U2 dan verwacht je die toch ook bij de gemiddeld hoogst noteringen? Of haalt U2 dankzij wat lage noteringen zijn eigen gemiddelde naar beneden?
Zoals jij het beschrijft, dan heb je er inderdaad voldoende te doen.quote:Op zaterdag 21 december 2019 12:08 schreef asco het volgende:
[..]
We gaan daar (onder andere) oudjaar vieren met vrienden.
We zijn er ooit terecht gekomen als onderdeel van een roadtrip door de VS en sindsdien al vele malen teruggegaan.
Ja, alles is nep maar het voelt dan ook als een tripje naar een echt andere wereld en dat mogen we wel. Verder doen we ook gokken en dan zijn ze daar ook echt niet misselijk met comps ("gratis" hotels, drinken, eten, gokken) en zo betalen we dus al een tijdje niets meer voor de hotels dus dan ga je wel graag terug. Zeker met de ontzettend goedkope vliegtickets tegenwoordig.
quote:Op zaterdag 21 december 2019 12:01 schreef TheVulture het volgende:
Fins Lapland trouwens, zo magisch mooi
Bedankt hiervoor.quote:Op zaterdag 21 december 2019 12:38 schreef Cassa95 het volgende:
Even Stenders 'illegale' radio-uitzending teruggeluisterd. Hij had de bubbling under lijst van 2001 tot 2270 liggen. Tussen haakjes de positie van vorig jaar:
2001 Natalie Imbruglia - Torn (1712)
2002 Arctic Monkeys - Why'd You Only Call Me When You're High (1870)
2003 Coldplay - The Hardest Part (1738)
2004 Norah Jones - Come Away With Me (nooit genoteerd)
2005 Shirley Bassey - This Is My Life (1675)
2006 Zager & Evans - In The Year 2525 (1955)
2007 Earth & Fire - Song Of The Marching Children (1928)
2008 Michael Bublé - It's A Beautiful Day (1859)
2009 Kraftwerk - The Model (1916)
2010 Blof - Open Je Ogen (1879)
2011 Matt Simons - Catch & Release (1887)
2012 Niall Horan - This Town (1477)
2013 Al Green - Let's Stay Together (1574)
2014 Rolling Stones - Time Waits For No One (al twee jaar niet meer)
2015 Eros Ramazzotti - Se Bastasse Una Canzone (al vier jaar niet meer)
2016 Frank Sinatra - Strangers In The Night (1995)
2017 Post Malone - Circles (nieuw)
2018 Alanis Morissette - Thank U (1695)
2019 Normaal - De boer is troef (thank god)
2020 Level 42 - Love Games (1956)
2021 Roberta Flack - Killing Me Softly With His Song (1596)
2022 Guus Meeuwis - Ik Ook Van Jou (nooit genoteerd)
2023 Martin Garrix & Dua Lipa - Scared To Be Lonely (1471)
2024 Yazoo - Don't Go (al twee jaar niet meer)
2025 Chicago - You're The Inspiration (1976)
2026 2 Unlimited - No Limit (1691)
2027 ABBA - Summer Night City (al zeven jaar niet meer)
2028 Katy Perry - Roar (1720)
2029 The Script - For The First Time (al drie jaar niet meer)
2030 Phil Lynott - Old Town (al twee jaar niet meer)
2031 Rod Stewart - I Don't Wanna Talk About it (al twee jaar niet meer)
2032 Roxy Music - Jealous Guy (al twee jaar niet meer)
...
2036 Neil Young - The Needle And The Damage Done (1726)
...
2045 De Dijk - Laat Het Vanavond Gebeuren (al vier jaar niet meer)
...
2047 Buffalo Springfield - For What It's Worth (1990)
...
2060 INXS - Need You Tonight (al twee jaar niet meer)
...
2141 Johnny Guitar Watson - A Real Mother For Ya (al drie jaar niet meer)
...
2199 The Commodores - Easy (al zes jaar niet meer)
...
2235 John Lennon - Jealous Guy (al vijf jaar niet meer)
Niet genoemd, wel gedraaid of genoemd dat ze in de Bubbling Under zitten:
Lenny Kravitz - Always On The Run (al twee jaar niet meer)
Bob Seger - Against The Wind (al twee jaar niet meer)
Tom Petty - Refugee (1821)
Kate Bush - Babooshka (1959)
Prince - Little Red Corvette (al twee jaar niet meer)
Steely Dan - Reelin' In The Years (al twee jaar niet meer)
Them - Gloria (1853)
The Carpenters - Yesterday Once More (al twee jaar niet meer)
Bruno Mars - Locked Out Of Heaven (1578)
En er werd in de uitzending nog even herhaald dat de lijst al jaren integer is, aangezien Rob weer had gesmeekt dat bepaalde nummers niet in zijn shift zitten. Maar daar gaan ze echt niet aan beginnen. Slayer komt altijd in de nacht volgens hem en de zenderbaas, die hij erover sprak, omdat altijd hetzelfde aantal mensen er ongeveer op stemt.
In 2006 geweest en hopelijk ga ik volgend jaar weer voor een conferentie.quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:24 schreef asco het volgende:
[..]
Tja beetje hetzelfde waar jij voor ging.quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]![]()
Ik hoop dat je er aantreft waar je voor gaat...
Ja, die had er van mij ook wel in gemogenquote:
quote:Op zaterdag 21 december 2019 13:03 schreef alopio het volgende:
Roberta Flack op 2021,
Mijn stem heeft dus net niet geholpen.
Het kan zijn dat hetzelfde mensen zijn die er op stemmen.... maar de nummers er omheen verschuiven nog wel eens flink, dus technisch gezien zouden dit soort nummers dan ook wel eens naar de dag moeten schuiven... maar dat gebeurt echter al jaren niet.....quote:Op zaterdag 21 december 2019 12:38 schreef Cassa95 het volgende:
Even Stenders 'illegale' radio-uitzending teruggeluisterd. Hij had de bubbling under lijst van 2001 tot 2270 liggen. Tussen haakjes de positie van vorig jaar:
2001 Natalie Imbruglia - Torn (1712)
2002 Arctic Monkeys - Why'd You Only Call Me When You're High (1870)
2003 Coldplay - The Hardest Part (1738)
2004 Norah Jones - Come Away With Me (nooit genoteerd)
2005 Shirley Bassey - This Is My Life (1675)
2006 Zager & Evans - In The Year 2525 (1955)
2007 Earth & Fire - Song Of The Marching Children (1928)
2008 Michael Bublé - It's A Beautiful Day (1859)
2009 Kraftwerk - The Model (1916)
2010 Blof - Open Je Ogen (1879)
2011 Matt Simons - Catch & Release (1887)
2012 Niall Horan - This Town (1477)
2013 Al Green - Let's Stay Together (1574)
2014 Rolling Stones - Time Waits For No One (al twee jaar niet meer)
2015 Eros Ramazzotti - Se Bastasse Una Canzone (al vier jaar niet meer)
2016 Frank Sinatra - Strangers In The Night (1995)
2017 Post Malone - Circles (nieuw)
2018 Alanis Morissette - Thank U (1695)
2019 Normaal - De boer is troef (thank god)
2020 Level 42 - Love Games (1956)
2021 Roberta Flack - Killing Me Softly With His Song (1596)
2022 Guus Meeuwis - Ik Ook Van Jou (nooit genoteerd)
2023 Martin Garrix & Dua Lipa - Scared To Be Lonely (1471)
2024 Yazoo - Don't Go (al twee jaar niet meer)
2025 Chicago - You're The Inspiration (1976)
2026 2 Unlimited - No Limit (1691)
2027 ABBA - Summer Night City (al zeven jaar niet meer)
2028 Katy Perry - Roar (1720)
2029 The Script - For The First Time (al drie jaar niet meer)
2030 Phil Lynott - Old Town (al twee jaar niet meer)
2031 Rod Stewart - I Don't Wanna Talk About it (al twee jaar niet meer)
2032 Roxy Music - Jealous Guy (al twee jaar niet meer)
...
2036 Neil Young - The Needle And The Damage Done (1726)
...
2045 De Dijk - Laat Het Vanavond Gebeuren (al vier jaar niet meer)
...
2047 Buffalo Springfield - For What It's Worth (1990)
...
2060 INXS - Need You Tonight (al twee jaar niet meer)
...
2141 Johnny Guitar Watson - A Real Mother For Ya (al drie jaar niet meer)
...
2199 The Commodores - Easy (al zes jaar niet meer)
...
2235 John Lennon - Jealous Guy (al vijf jaar niet meer)
Niet genoemd, wel gedraaid of genoemd dat ze in de Bubbling Under zitten:
Lenny Kravitz - Always On The Run (al twee jaar niet meer)
Bob Seger - Against The Wind (al twee jaar niet meer)
Tom Petty - Refugee (1821)
Kate Bush - Babooshka (1959)
Prince - Little Red Corvette (al twee jaar niet meer)
Steely Dan - Reelin' In The Years (al twee jaar niet meer)
Them - Gloria (1853)
The Carpenters - Yesterday Once More (al twee jaar niet meer)
Bruno Mars - Locked Out Of Heaven (1578)
En er werd in de uitzending nog even herhaald dat de lijst al jaren integer is, aangezien Rob weer had gesmeekt dat bepaalde nummers niet in zijn shift zitten. Maar daar gaan ze echt niet aan beginnen. Slayer komt altijd in de nacht volgens hem en de zenderbaas, die hij erover sprak, omdat altijd hetzelfde aantal mensen er ongeveer op stemt.
Je kan een hele vaste / steady stemgroep hebben, terwijl mensen die op Adele of The Beatles stemmen mss elk jaar op een ander nummer van de artiest stemmen. Ik denk dat je dit wel vaker ziet bij artiesten die al jaren maar 1 nummer in de keuzelijst en lijst hebben staan. Het Dorp staat bijv al tig jaar tussen 30 en 60 en nu dan toevallig iets er boven dankzij de reclamequote:Op zaterdag 21 december 2019 13:22 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Het kan zijn dat hetzelfde mensen zijn die er op stemmen.... maar de nummers er omheen verschuiven nog wel eens flink, dus technisch gezien zouden dit soort nummers dan ook wel eens naar de dag moeten schuiven... maar dat gebeurt echter al jaren niet.....
Het kan nooit zo zijn dat als er elk jaar 1000 mensen op stemmen, dat ze daardoor ook altijd op dezelfde plek in de lijst terecht komen
Dat is toch totaal ongeloofwaardig. Bijn alle metal zit 's nachts.quote:Op zaterdag 21 december 2019 13:22 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Het kan zijn dat hetzelfde mensen zijn die er op stemmen.... maar de nummers er omheen verschuiven nog wel eens flink, dus technisch gezien zouden dit soort nummers dan ook wel eens naar de dag moeten schuiven... maar dat gebeurt echter al jaren niet.....
Het kan nooit zo zijn dat als er elk jaar 1000 mensen op stemmen, dat ze daardoor ook altijd op dezelfde plek in de lijst terecht komen
Dat is precies mijn punt. En het is ook niet 1 jaar ofzo, nee het is elk jaar zo.quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:21 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Dat is toch totaal ongeloofwaardig. Bijn alle metal zit 's nachts.
Het is voor mij jeugdsentiment, dus ik vind het jammer dat ie eruit ligt.quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:24 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat is toch ook gewoon een zeiknummer, daar mis je niks aan
Ik vind het vreselijke nineties zeikmuziek en zowel als actrice als zangeres vind ik haar vreselijk. Ik ben echt verbaasd dat jij het überhaupt kent.quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:26 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Het is voor mij jeugdsentiment, dus ik vind het jammer dat ie eruit ligt.
Mijn zus is wat ouder en draaide het vroeger heel veel. Wat ze verder doet boeit mij weinig, ik vind het een leuk nummerquote:Op zaterdag 21 december 2019 14:30 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik vind het vreselijke nineties zeikmuziek en zowel als actrice als zangeres vind ik haar vreselijk. Ik ben echt verbaasd dat jij het überhaupt kent.
Torn kent toch bijna iedereen wel toch?quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:30 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik vind het vreselijke nineties zeikmuziek en zowel als actrice als zangeres vind ik haar vreselijk. Ik ben echt verbaasd dat jij het überhaupt kent.
Ik vind het typisch een nummer wat bij jullie jonkies niet echt bekend zou zijn, omdat het uit jullie zandbaktijd is en ik nooit het idee had dat het nadat het destijds een hit was nog is blijven hangen. Maar kennelijk heb ik dat verkeerd ingeschat.quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:35 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Torn kent toch bijna iedereen wel toch?
Liever een minder Blof of Coldplay, dan mag Torn er wel inquote:
Zelfs mijn broertjes kennen dat en die kennen amper muziek van 'vroeger'quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:39 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik vind het typisch een nummer wat bij jullie jonkies niet echt bekend zou zijn, omdat het uit jullie zandbaktijd is en ik nooit het idee had dat het nadat het destijds een hit was nog is blijven hangen. Maar kennelijk heb ik dat verkeerd ingeschat.
Ik baal wel dat ik er dit jaar niet op heb gestemd, normaal wel.quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:31 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Mijn zus is wat ouder en draaide het vroeger heel veel. Wat ze verder doet boeit mij weinig, ik vind het een leuk nummer
Eigenlijk zou er een maximum van 15 nummers per artiest moeten komen ofzo.quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:40 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Liever een minder Blof of Coldplay, dan mag Torn er wel in
Mja, als ik DJ geweest was, had ik ook een hoop muziek niet gedraaid tijdens mijn shows hoor... hoe groot een hit het ook mag zijn.....quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:40 schreef Cee het volgende:
Dat zo’n Stenders nog bij de baas gaat zitten smeken om bepaalde nummers niet in zijn shift te zetten, die denkt echt dat hij God is.
Gaat niet over zijn eigen shows waar hij zijn eigen liedjes mag draaien.quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:55 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Mja, als ik DJ geweest was, had ik ook een hoop muziek niet gedraaid tijdens mijn shows hoor... hoe groot een hit het ook mag zijn.....
Ik vind het interessanter als een DJ z'n eigen interesses draait ipv wat een baas oplegt..
Torn is juist heerlijke 90's nostalgie. Maar dat soort fijn in het gehoor liggende popmuziek uit die tijd verdwijnt sowieso steeds meer uit de lijst helaas. Te 'standaard' waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:39 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik vind het typisch een nummer wat bij jullie jonkies niet echt bekend zou zijn, omdat het uit jullie zandbaktijd is en ik nooit het idee had dat het nadat het destijds een hit was nog is blijven hangen. Maar kennelijk heb ik dat verkeerd ingeschat.
Solomon Burke overleden? Die heeft wel met De Dijk iets gedaan natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:08 schreef Chiappucci het volgende:
Opvallende trends:
- Alle MJ-platen flink gezakt, vaak zelfs 200-300 posities. Docu heeft dus toch veel impact gehad.
- Flinke boost voor Ramses Shaffy en De Dijk
Iemand een idee waar die De Dijk-hype vandaan komt?
Die is toch al jaren dood?quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:14 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Solomon Burke overleden? Die heeft wel met De Dijk iets gedaan natuurlijk.
Torn deed me denken aan de Four chord song sketch.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:05 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Torn is juist heerlijke 90's nostalgie. Maar dat soort fijn in het gehoor liggende popmuziek uit die tijd verdwijnt sowieso steeds meer uit de lijst helaas. Te 'standaard' waarschijnlijk.
122 is de hoogte positie ooit voor Don't Stop Believin'. Het staat ook pas sinds 2012 in de lijst.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:17 schreef Zorro het volgende:
[..]
Torn deed me denken aan de Four chord song sketch.
En die begint met Don't Stop Believin' van Journey. Dus ik dacht, waar staat dat eigenlijk.
Staat dat pas op 122. En als enige Journey song ook nog. Schandalig.
Volgend jaar ga ik op meer Journey stemmen.
Dat is al erg genoeg. En dat allemaal alleen maar door The Sopranos geloof ik, toch?quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:23 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
122 is de hoogte positie ooit voor Don't Stop Believin'. Het staat ook pas sinds 2012 in de lijst.
quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:23 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
122 is de hoogte positie ooit voor Don't Stop Believin'. Het staat ook pas sinds 2012 in de lijst.
Komt natuurlijk door deze top versie dat ie erin staatquote:Op zaterdag 21 december 2019 15:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is al erg genoeg. En dat allemaal alleen maar door The Sopranos geloof ik, toch?
Hoort er gewoon vanaf het begin in en in de top 100 ook. Top 25 zelfs wat mij betreft.
Dan begrijp ik nog niet waarom al die nummers dit jaar opeens zo hard zijn gestegen.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:26 schreef Yolk het volgende:
Solomon Burke stierf in 2010 op Schiphol, hij zou in Nederland gaan optreden met De Dijk.
Op dit moment een opkomstnummer bij WK dartsquote:Op zaterdag 21 december 2019 15:23 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik hoor hetquote:Op zaterdag 21 december 2019 15:43 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Op dit moment een opkomstnummer bij WK darts
Mijn theorie, meer mensen van het platteland hebben dit jaar gestemd. Die zullen niet allemaal 35 Normaal nummers in het lijstje hebben staan, dus dat wordt aangevuld met andere artiesten. Daar profiteert onder andere De Dijk van.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:35 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Dan begrijp ik nog niet waarom al die nummers dit jaar opeens zo hard zijn gestegen.
Maar klinkt best plausibel.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:47 schreef PippenScottie het volgende:
Nergens op gebaseerd verder, deze theorie.
Dat idee had ik ook, inderdaadquote:Op zaterdag 21 december 2019 15:47 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mijn theorie, meer mensen van het platteland hebben dit jaar gestemd. Die zullen niet allemaal 35 Normaal nummers in het lijstje hebben staan, dus dat wordt aangevuld met andere artiesten. Daar profiteert onder andere De Dijk van.
En Al Green en Diana Ross niet.
Serieus?quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is al erg genoeg. En dat allemaal alleen maar door The Sopranos geloof ik, toch?
Hoort er gewoon vanaf het begin in en in de top 100 ook. Top 25 zelfs wat mij betreft.
Ja dat vind ik, serieusquote:
Okee.quote:
Voor mij speelt al mee dat ik Steve Perry de meest geweldige stem in de rockmuziek vind, samen met Freddie uiteraard.quote:Op zaterdag 21 december 2019 16:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Okee.
Het zal degenen die hier al langer meeposten niet verrassen, maar ik snap echt niet wat dit nummer nou zoveel beter maakt dan al die andere ouwelullenrocknummers als More than a Feeling, Keep on Loving You, Babe en aanverwanten. (waarvan ik het overigens wel jammer vind dat die langzaam steeds verder weg zakken in de lijst).
Qua muziek echt wel de betere lijst. Als de de top 2000 naast die 2000 van de top 4000 legt zie je toch wel dat de top4000 nog geen slachtoffer is van de hype van de dag en grapjassen die op kut muziek als Pokemon enzo stemmenquote:Op zaterdag 21 december 2019 16:22 schreef tompsv18 het volgende:
Eigenlijk is die Top 4000 van Radio 10 even leuk en misschien zelfs nog wel leuker dan de Top 2000. Heb het al een aantal dagen aanstaan en er komt erg veel lekkers voorbij.
Ik geloof hier ook wel in en wil eraan toevoegen dat 'vaste stemmers' volgens mij zelf ook heel anders zijn gaan stemmen om dat juist weer tegen te gaan, wat sommige sprongen van platen die anders niet te verklaren zijn, verklaart. Beetje vergelijkbaar met het redden van lage noteringen wat velen hier trachten.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:47 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mijn theorie, meer mensen van het platteland hebben dit jaar gestemd. Die zullen niet allemaal 35 Normaal nummers in het lijstje hebben staan, dus dat wordt aangevuld met andere artiesten. Daar profiteert onder andere De Dijk van.
En Al Green en Diana Ross niet.
Tja, zie mijn sigquote:Op zaterdag 21 december 2019 16:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
Voor mij speelt al mee dat ik Steve Perry de meest geweldige stem in de rockmuziek vind, samen met Freddie uiteraard.
quote:
Treurig inderdaad. Je ziet overal wel die regionale invloeden, maar dit gaat echt nergens meer over.quote:Op zaterdag 21 december 2019 16:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Gemeente Staphorst: 44% voor "de boer"
Owhjaquote:
Zeker een goede lijst, ik luister hem zo nu en dan tussendoor en qua muziek dikke prima en hun top2000 is denk ik een klein stukje beter.quote:Op zaterdag 21 december 2019 16:23 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Qua muziek echt wel de betere lijst. Als de de top 2000 naast die 2000 van de top 4000 legt zie je toch wel dat de top4000 nog geen slachtoffer is van de hype van de dag en grapjassen die op kut muziek als Pokemon enzo stemmen
Topic is er sinds kort al is het er niet druk.quote:Op zaterdag 21 december 2019 16:58 schreef alopio het volgende:
[..]
Zeker een goede lijst, ik luister hem zo nu en dan tussendoor en qua muziek dikke prima en hun top2000 is denk ik een klein stukje beter.
Maar toch haalt het het niet bij de echte top2000, en dat heeft gewoon te maken met de sfeer erom heen en de periode, want dit luister je tussendoor want het dagelijkse leven gaat gewoon door zoals werk. De top2000 valt ideaal natuurlijk tussen kerst en oud en nieuw. En er is geen topique
Dan moet je niet aan zo'n hitlijst mee doen als DJquote:Op zaterdag 21 december 2019 14:55 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Mja, als ik DJ geweest was, had ik ook een hoop muziek niet gedraaid tijdens mijn shows hoor... hoe groot een hit het ook mag zijn.....
Ik vind het interessanter als een DJ z'n eigen interesses draait ipv wat een baas oplegt..
O dat heb ik niet gezien danquote:Op zaterdag 21 december 2019 17:17 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Topic is er sinds kort al is het er niet druk.
En klopt Top2000 heeft de "sfeer" en periode mee
Vanavond 22:00quote:De makers van de 'Top 2000 a gogo' gooien hun archieven open. In het maken van de reportages over het verhaal achter een hit, blijft altijd veel restmateriaal over. Deze schat aan niet eerder vertoond materiaal en verhalen is te zien in de vierdelige serie. Leo Blokhuis voorziet commentaar bij niet eerder vertelde verhalen, soms gewoon grappige en ontroerende scenes en verbinden wij artiesten aan de hand van thema's.
Songwriter en Motown-legende Lamont Dozier geeft een inkijkje in de schrijfsessies van het beroemde soul-label dat hits schreef voor onder meer Marvin Gaye en The Supremes. In New York deed muzikant Suzanne Vega de inspiratie voor haar hit Tom's Diner op. En een masterclass songwriting van Gilbert O'Sullivan en Bill Withers.
Glee vooral. Bij Sopranos invloed had 'ie er al een paar jaar eerder ingestaan.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het is sowieso wel een beetje een meme-waardig liedje. Family Guy en South Park gebruikten het ook.quote:Op zaterdag 21 december 2019 18:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Glee vooral. Bij Sopranos invloed had 'ie er al een paar jaar eerder ingestaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |