Liever een minder Blof of Coldplay, dan mag Torn er wel inquote:
Zelfs mijn broertjes kennen dat en die kennen amper muziek van 'vroeger'quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:39 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik vind het typisch een nummer wat bij jullie jonkies niet echt bekend zou zijn, omdat het uit jullie zandbaktijd is en ik nooit het idee had dat het nadat het destijds een hit was nog is blijven hangen. Maar kennelijk heb ik dat verkeerd ingeschat.
Ik baal wel dat ik er dit jaar niet op heb gestemd, normaal wel.quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:31 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Mijn zus is wat ouder en draaide het vroeger heel veel. Wat ze verder doet boeit mij weinig, ik vind het een leuk nummer
Eigenlijk zou er een maximum van 15 nummers per artiest moeten komen ofzo.quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:40 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Liever een minder Blof of Coldplay, dan mag Torn er wel in
Mja, als ik DJ geweest was, had ik ook een hoop muziek niet gedraaid tijdens mijn shows hoor... hoe groot een hit het ook mag zijn.....quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:40 schreef Cee het volgende:
Dat zo’n Stenders nog bij de baas gaat zitten smeken om bepaalde nummers niet in zijn shift te zetten, die denkt echt dat hij God is.
Gaat niet over zijn eigen shows waar hij zijn eigen liedjes mag draaien.quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:55 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Mja, als ik DJ geweest was, had ik ook een hoop muziek niet gedraaid tijdens mijn shows hoor... hoe groot een hit het ook mag zijn.....
Ik vind het interessanter als een DJ z'n eigen interesses draait ipv wat een baas oplegt..
Torn is juist heerlijke 90's nostalgie. Maar dat soort fijn in het gehoor liggende popmuziek uit die tijd verdwijnt sowieso steeds meer uit de lijst helaas. Te 'standaard' waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:39 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik vind het typisch een nummer wat bij jullie jonkies niet echt bekend zou zijn, omdat het uit jullie zandbaktijd is en ik nooit het idee had dat het nadat het destijds een hit was nog is blijven hangen. Maar kennelijk heb ik dat verkeerd ingeschat.
Solomon Burke overleden? Die heeft wel met De Dijk iets gedaan natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:08 schreef Chiappucci het volgende:
Opvallende trends:
- Alle MJ-platen flink gezakt, vaak zelfs 200-300 posities. Docu heeft dus toch veel impact gehad.
- Flinke boost voor Ramses Shaffy en De Dijk
Iemand een idee waar die De Dijk-hype vandaan komt?
Die is toch al jaren dood?quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:14 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Solomon Burke overleden? Die heeft wel met De Dijk iets gedaan natuurlijk.
Torn deed me denken aan de Four chord song sketch.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:05 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Torn is juist heerlijke 90's nostalgie. Maar dat soort fijn in het gehoor liggende popmuziek uit die tijd verdwijnt sowieso steeds meer uit de lijst helaas. Te 'standaard' waarschijnlijk.
122 is de hoogte positie ooit voor Don't Stop Believin'. Het staat ook pas sinds 2012 in de lijst.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:17 schreef Zorro het volgende:
[..]
Torn deed me denken aan de Four chord song sketch.
En die begint met Don't Stop Believin' van Journey. Dus ik dacht, waar staat dat eigenlijk.
Staat dat pas op 122. En als enige Journey song ook nog. Schandalig.
Volgend jaar ga ik op meer Journey stemmen.
Dat is al erg genoeg. En dat allemaal alleen maar door The Sopranos geloof ik, toch?quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:23 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
122 is de hoogte positie ooit voor Don't Stop Believin'. Het staat ook pas sinds 2012 in de lijst.
quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:23 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
122 is de hoogte positie ooit voor Don't Stop Believin'. Het staat ook pas sinds 2012 in de lijst.
Komt natuurlijk door deze top versie dat ie erin staatquote:Op zaterdag 21 december 2019 15:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is al erg genoeg. En dat allemaal alleen maar door The Sopranos geloof ik, toch?
Hoort er gewoon vanaf het begin in en in de top 100 ook. Top 25 zelfs wat mij betreft.
Dan begrijp ik nog niet waarom al die nummers dit jaar opeens zo hard zijn gestegen.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:26 schreef Yolk het volgende:
Solomon Burke stierf in 2010 op Schiphol, hij zou in Nederland gaan optreden met De Dijk.
Op dit moment een opkomstnummer bij WK dartsquote:Op zaterdag 21 december 2019 15:23 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik hoor hetquote:Op zaterdag 21 december 2019 15:43 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Op dit moment een opkomstnummer bij WK darts
Mijn theorie, meer mensen van het platteland hebben dit jaar gestemd. Die zullen niet allemaal 35 Normaal nummers in het lijstje hebben staan, dus dat wordt aangevuld met andere artiesten. Daar profiteert onder andere De Dijk van.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:35 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Dan begrijp ik nog niet waarom al die nummers dit jaar opeens zo hard zijn gestegen.
Maar klinkt best plausibel.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:47 schreef PippenScottie het volgende:
Nergens op gebaseerd verder, deze theorie.
Dat idee had ik ook, inderdaadquote:Op zaterdag 21 december 2019 15:47 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mijn theorie, meer mensen van het platteland hebben dit jaar gestemd. Die zullen niet allemaal 35 Normaal nummers in het lijstje hebben staan, dus dat wordt aangevuld met andere artiesten. Daar profiteert onder andere De Dijk van.
En Al Green en Diana Ross niet.
Serieus?quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is al erg genoeg. En dat allemaal alleen maar door The Sopranos geloof ik, toch?
Hoort er gewoon vanaf het begin in en in de top 100 ook. Top 25 zelfs wat mij betreft.
Ja dat vind ik, serieusquote:
Okee.quote:
Voor mij speelt al mee dat ik Steve Perry de meest geweldige stem in de rockmuziek vind, samen met Freddie uiteraard.quote:Op zaterdag 21 december 2019 16:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Okee.
Het zal degenen die hier al langer meeposten niet verrassen, maar ik snap echt niet wat dit nummer nou zoveel beter maakt dan al die andere ouwelullenrocknummers als More than a Feeling, Keep on Loving You, Babe en aanverwanten. (waarvan ik het overigens wel jammer vind dat die langzaam steeds verder weg zakken in de lijst).
Qua muziek echt wel de betere lijst. Als de de top 2000 naast die 2000 van de top 4000 legt zie je toch wel dat de top4000 nog geen slachtoffer is van de hype van de dag en grapjassen die op kut muziek als Pokemon enzo stemmenquote:Op zaterdag 21 december 2019 16:22 schreef tompsv18 het volgende:
Eigenlijk is die Top 4000 van Radio 10 even leuk en misschien zelfs nog wel leuker dan de Top 2000. Heb het al een aantal dagen aanstaan en er komt erg veel lekkers voorbij.
Ik geloof hier ook wel in en wil eraan toevoegen dat 'vaste stemmers' volgens mij zelf ook heel anders zijn gaan stemmen om dat juist weer tegen te gaan, wat sommige sprongen van platen die anders niet te verklaren zijn, verklaart. Beetje vergelijkbaar met het redden van lage noteringen wat velen hier trachten.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:47 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mijn theorie, meer mensen van het platteland hebben dit jaar gestemd. Die zullen niet allemaal 35 Normaal nummers in het lijstje hebben staan, dus dat wordt aangevuld met andere artiesten. Daar profiteert onder andere De Dijk van.
En Al Green en Diana Ross niet.
Tja, zie mijn sigquote:Op zaterdag 21 december 2019 16:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
Voor mij speelt al mee dat ik Steve Perry de meest geweldige stem in de rockmuziek vind, samen met Freddie uiteraard.
quote:
Treurig inderdaad. Je ziet overal wel die regionale invloeden, maar dit gaat echt nergens meer over.quote:Op zaterdag 21 december 2019 16:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Gemeente Staphorst: 44% voor "de boer"
Owhjaquote:
Zeker een goede lijst, ik luister hem zo nu en dan tussendoor en qua muziek dikke prima en hun top2000 is denk ik een klein stukje beter.quote:Op zaterdag 21 december 2019 16:23 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Qua muziek echt wel de betere lijst. Als de de top 2000 naast die 2000 van de top 4000 legt zie je toch wel dat de top4000 nog geen slachtoffer is van de hype van de dag en grapjassen die op kut muziek als Pokemon enzo stemmen
Topic is er sinds kort al is het er niet druk.quote:Op zaterdag 21 december 2019 16:58 schreef alopio het volgende:
[..]
Zeker een goede lijst, ik luister hem zo nu en dan tussendoor en qua muziek dikke prima en hun top2000 is denk ik een klein stukje beter.
Maar toch haalt het het niet bij de echte top2000, en dat heeft gewoon te maken met de sfeer erom heen en de periode, want dit luister je tussendoor want het dagelijkse leven gaat gewoon door zoals werk. De top2000 valt ideaal natuurlijk tussen kerst en oud en nieuw. En er is geen topique
Dan moet je niet aan zo'n hitlijst mee doen als DJquote:Op zaterdag 21 december 2019 14:55 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Mja, als ik DJ geweest was, had ik ook een hoop muziek niet gedraaid tijdens mijn shows hoor... hoe groot een hit het ook mag zijn.....
Ik vind het interessanter als een DJ z'n eigen interesses draait ipv wat een baas oplegt..
O dat heb ik niet gezien danquote:Op zaterdag 21 december 2019 17:17 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Topic is er sinds kort al is het er niet druk.
En klopt Top2000 heeft de "sfeer" en periode mee
Vanavond 22:00quote:De makers van de 'Top 2000 a gogo' gooien hun archieven open. In het maken van de reportages over het verhaal achter een hit, blijft altijd veel restmateriaal over. Deze schat aan niet eerder vertoond materiaal en verhalen is te zien in de vierdelige serie. Leo Blokhuis voorziet commentaar bij niet eerder vertelde verhalen, soms gewoon grappige en ontroerende scenes en verbinden wij artiesten aan de hand van thema's.
Songwriter en Motown-legende Lamont Dozier geeft een inkijkje in de schrijfsessies van het beroemde soul-label dat hits schreef voor onder meer Marvin Gaye en The Supremes. In New York deed muzikant Suzanne Vega de inspiratie voor haar hit Tom's Diner op. En een masterclass songwriting van Gilbert O'Sullivan en Bill Withers.
Glee vooral. Bij Sopranos invloed had 'ie er al een paar jaar eerder ingestaan.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het is sowieso wel een beetje een meme-waardig liedje. Family Guy en South Park gebruikten het ook.quote:Op zaterdag 21 december 2019 18:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Glee vooral. Bij Sopranos invloed had 'ie er al een paar jaar eerder ingestaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |