Dat zijn twee nummers waar ik ook op zou kunnen stemmen, dus op mijn (nu al te lange) lijstje gezet.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:28 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Daarom op Richard Harris - MacArthurt Park gestemd. En Hall & Oates met Maneater omdat ik m terug wil in de lijst.
Ja, dat moet dan wel. Maar het is statistisch wel bijzonder dat een liedje dat bijna nergens wint overall toch de tweede favoriet is van het landquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:35 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Gelukkig bepaalt de favoriet niet de lijst ;-) Denk in veel gemeenten wel in de Top 5.
Sterker nog: er zijn jaren geweest dat Hotel California vrij onverwachts op 1 kwam en ik geloof dat t beeld toen niet heel erg anders was. En denk dat beeld afgelopen jaar ook wel beetje vertekend en dat aantal Vera- en Normaal-nrs 1 anders naar Hotel California waren gegaanquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat moet dan wel. Maar het is statistisch wel bijzonder dat een liedje dat bijna nergens wint overall toch de tweede favoriet is van het land
Ik denk dat een hoop stemmers op Normaal überhaupt niet vaak stemden. Maar zeker niet gauw op Queen inderdaadquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Sterker nog: er zijn jaren geweest dat Hotel California vrij onverwachts op 1 kwam en ik geloof dat t beeld toen niet heel erg anders was. En denk dat beeld afgelopen jaar ook wel beetje vertekend en dat aantal Vera- en Normaal-nrs 1 anders naar Hotel California waren gegaan
Heb jij misschien toevallig al een totaaloverzicht van alle nummers die in 2020 nieuw zijn op de keuzelijst, vergeleken met vorig jaar?quote:Op maandag 23 november 2020 16:56 schreef Cassa95 het volgende:
De Top 2000, de keuzelijst en andere landelijke allertijdenlijsten
In dit artikel zet ik per allertijdenlijst uit 2020 (van landelijke radiozenders) uiteen welke nummers in die losse lijsten hoog stonden, maar vorig jaar misten in de Top 2000. Dit laat duidelijk zien welke nieuwe nummers zullen binnenkomen, voor welke nummers Radio 2 wellicht de fout maakt door ze niet op de keuzelijst neer te zetten en voor welke nummers de andere zenders of hun publiek acties op kunnen roepen ("Stem je favoriete nummer uit onze lijst ook weer hoger of terug de Top 2000 in!").
Zie het volledige artikel en overzicht van de missers in de lijst der lijsten: https://caschart.blogspot.com/2020/11/top2000-keuzelijst-andere-allertijdenlijsten.html
Komt ook omdat de voorsprong van BohRap echt enorm was vorig jaar op de nummer twee.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat moet dan wel. Maar het is statistisch wel bijzonder dat een liedje dat bijna nergens wint overall toch de tweede favoriet is van het land
Ik ben vanmiddag vrij om hier naar te kijkenquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:48 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Heb jij misschien toevallig al een totaaloverzicht van alle nummers die in 2020 nieuw zijn op de keuzelijst, vergeleken met vorig jaar?
In het VK staat het sinds 2003 ofzo week in week uit in de hitparade voor deze of gene redenquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:08 schreef El-Stinho het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat Mr. Brightside nooit in de Top 40 (niet 2000) heeft gestaan?
Generatiewissel in de DJ teams deed wonderen. Kranenbarg, Dekker en Schilfers weg of naar de achtergrond en een flinke influx van ex 3fm mensenquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:03 schreef Gretzl het volgende:
Ik kan me de jaren nog wel herinneren waarin The Smiths nog te alternatief werden bevonden voor Radio 2. En nu gewoon 8x keuzelijst. De grote meerderheid van de artiesten moet het met minder doen. Zelfs Radiohead heeft er 'slechts' 8.
[ afbeelding ]
Ik snap nu beter waarom je naar zoveel verschillende andere Top lijsten kijktquote:Op dinsdag 1 december 2020 13:01 schreef Cassa95 het volgende:
Eerst mijn eigen lijstje even delen omdat dat hoort:
Tame Impala - Let It Happen (Albumversie)
Tom Odell - Another Love
Dire Straits - Telegraph Road
Paolo Nutini - Iron Sky
Arctic Monkeys - Do I Wanna Know?
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (Pts. 1-5)
Linkin Park - In The End
Mark & Clark Band - Worn Down Piano
Adele - Set Fire To The Rain
Lewis Capaldi - Someone You Loved
Dire Straits - Sultans Of Swing
Coldplay - Viva La Vida
Robbie Williams - Feel
Ed Sheeran - Thinking Out Loud
Focus - Hocus Pocus
Justin Timberlake - Mirrors
Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
Lady Antebellum - Need You Now
Metallica - Enter Sandman
London Grammar - Strong
Otis Redding - (Sittin' On) The Dock Of The Bay
The Script - If You Could See Me Now
War On Drugs - Red Eyes
Jason Mraz - I Won't Give Up
BLØF - Harder Dan Ik Hebben Kan
Ariana Grande - One Last Time
The Alan Parsons Project - Old And Wise
Santana - She's Not There
White Lies - Time To Give
Passenger - Let Her Go
Johnny Cash - Folsom Prison Blues
Dua Lipa - Physical
3 Doors Down - Here Without You
Animals - House Of The Rising Sun
Swedish House Mafia ft. John Martin - Don't You Worry Child
En nog eerder dat ook klassiekers als Under the Bridge en Smells Like Teen Spirit uit de lijst werden gehouden, bewust.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:03 schreef Gretzl het volgende:
Ik kan me de jaren nog wel herinneren waarin The Smiths nog te alternatief werden bevonden voor Radio 2. En nu gewoon 8x keuzelijst. De grote meerderheid van de artiesten moet het met minder doen. Zelfs Radiohead heeft er 'slechts' 8.
[ afbeelding ]
Ik ookquote:Op dinsdag 1 december 2020 13:04 schreef Mani89 het volgende:
Ik ben ook Tame Impala in mijn lijst vergeten.
Patstellingquote:Op dinsdag 1 december 2020 13:11 schreef Leonos het volgende:
Ik wil ook invullen, maar ik vergeet altijd nummers die er sowieso in moeten, dus ik doe het niet
Dit kan echt nietquote:Op dinsdag 1 december 2020 13:04 schreef Mani89 het volgende:
Ik ben ook Tame Impala in mijn lijst vergeten.
Stasse is leukquote:Op dinsdag 1 december 2020 13:19 schreef Kyran het volgende:
Geen Stasse
Geen Rick
Annemieke
Geen Rob![]()
Frank
Waarom geen Stasse?quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:19 schreef Kyran het volgende:
Geen Stasse
Geen Rick
Annemieke
Geen Rob![]()
Frank
Omdat The Killers ten tijde van hun debuutalbum Hot Fuss in Nederland te alternatief werden bevonden voor de radio. Ze zullen ongetwijfeld door 3voor12 zijn gedraaid, maar prime time waagde geen station zich eraan. Dat veranderde eigenlijk pas toen Human werd uitgebracht begin 2008.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:08 schreef El-Stinho het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat Mr. Brightside nooit in de Top 40 (niet 2000) heeft gestaan?
Gretzl kan Emmely sowieso wel waarderen vermoed ikquote:Op dinsdag 1 december 2020 13:30 schreef El-Stinho het volgende:
Emmely de Wilt heeft Zwarte Zon gestempt, dat kan @:Gretzl waarderen.
Zoek uw partner op deze laatste dinsdag 1 december 2020 OOITquote:Op dinsdag 1 december 2020 13:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ow, geen Leo is wel kut ja
@:Onlogisch Ik kan die vent echt niet uitstaan.
Hartproblemen gehad dit jaar. Mag op doktersadvies weer twee keer in de week draaien.quote:
Mijn smaak slaat nergens op en is tegelijkertijd alomvattend.quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:04 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik snap nu beter waarom je naar zoveel verschillende andere Top lijsten kijkt
Heerlijk is dat toch. Ik heb dat ook. Ik kan luisteren naar snoeiharde hardcore, om vervolgens te genieten van een nummer van Celine Dionquote:Op dinsdag 1 december 2020 13:36 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Mijn smaak slaat nergens op en is tegelijkertijd alomvattend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |