Ze hadden een huiszoekingsbevel (dit lieten ze zien) en zouden anders de deur intrappen..quote:Op zondag 15 november 2020 09:38 schreef Chinless het volgende:
Je had ze niet binnen moeten laten omdat je niet meer gasten dan 2 mocht ontvangen. Is luisteren zo moeilijk?
Ik had het over die personen. Niet de politie.quote:Op zondag 15 november 2020 09:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is de vraag niet van TS.
On topic svp.
Gefilmd niet, wel foto’s van het bevel gemaakt voor eventuele vervolgstappen.quote:Op zondag 15 november 2020 09:41 schreef ludovico het volgende:
Als politie denkt strafbare feiten.. Dan mag het, dacht ik..
Met dat huiszoekingsbevel.
Maar is dit serieus gebeurt TS? Heb je het gefilmd? Heb je een foto van dat bevel?
Heb de bekeuring nog niet binnen omdat het vannacht gebeurd is maar de agenten hebben ons de boete aangezegd (moesten onze ID bewijzen afgeven toen ze binnen waren).quote:Op zondag 15 november 2020 09:41 schreef Waterdrinker het volgende:
Kun je een foto van de bekeuring plaatsen?
Daar zal wel op staan waarvoor je überhaupt bekeurd bent, dat weten is stap 1.
Thx voor de bron.quote:Op zondag 15 november 2020 09:41 schreef Scuidward het volgende:
Zie website politie. Er was een melding gedaan, vermoedelijk van overlast. Dus dat mag.
https://www.politie.nl/themas/coronavirus-en-politiewerk.html
Dit is toch wel uiterst subjectief hoor. En beangstigend als dit verhaal van TS waar is.quote:Wat zijn de regels voor thuis?
Ontvang maximaal 2 personen per dag in huis. Kinderen tot en met 12 jaar tellen niet mee. Zorg ervoor dat je bezoek 1,5 meter afstand kan bewaren.
Als een samenkomst leidt tot overlast of een gevaar vormt voor de publieke gezondheid, kan er gehandhaafd worden.
Idd dat er nog mensen zijn die schijt hebben aan de Coronaregels. Alsof de hele wereld om hun draaitquote:
Echt krankzinnig dit.quote:Op zondag 15 november 2020 09:42 schreef UJF045 het volgende:
[..]
Gefilmd niet, wel foto’s van het bevel gemaakt voor eventuele vervolgstappen.
[..]
Heb de bekeuring nog niet binnen omdat het vannacht gebeurd is maar de agenten hebben ons de boete aangezegd (moesten onze ID bewijzen afgeven toen ze binnen waren).
Dat het van de zotten is dat de overheid zo achterlijk ingrijpt in de persoonlijke levenssfeer.quote:
Er zal dan ook waarschijnlijk geluidsoverlast zijn geweestquote:Op zondag 15 november 2020 09:45 schreef ZarB het volgende:
Alleen bij overlast mogen ze naar binnen lees ik op de site van de politie (maar dat mocht altijd al, los van corona). Dus als jullie rustig zaten te kaarten is het natuurlijk compleet van de zotte.
Als dat zo is dan betwijfel ik of corona er uberhaupt wat mee te maken heeft. Eerder ordeverstoring.quote:Op zondag 15 november 2020 09:47 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Er zal dan ook waarschijnlijk geluidsoverlast zijn geweest
Zo subjectief is het niet in mijn ogen. Blijkbaar was er een vorm van overlast.quote:Op zondag 15 november 2020 09:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Thx voor de bron.
[..]
Dit is toch wel uiterst subjectief hoor. En beangstigend als dit verhaal van TS waar is.
Goedpraten dat de politie met hond en al een huis binnenvalt omdat er 5 jongens zitten te kaarten (als dat het hele verhaal is). Ja pas maar op, nu overlijdt je oma geheid aan corona. Dankzij ts.quote:Op zondag 15 november 2020 09:48 schreef Farenji het volgende:
De regels zijn duidelijk. Je overtrad de regels. De politie had een huiszoekingsbevel. Wat wil je precies horen ts?
Of dit juridisch wel helemaal okay is.quote:Op zondag 15 november 2020 09:48 schreef Farenji het volgende:
De regels zijn duidelijk. Je overtrad de regels. De politie had een huiszoekingsbevel. Wat wil je precies horen ts?
Er stond inderdaad wel muziek op en er stond een raam open, wellicht dat ze het hierop gaan gooien? Maar goed, als ze (de Politie of de NSBer) hadden gevraagd of we het uit konden doen hadden we dat uiteraard gelijk gedaan.quote:Op zondag 15 november 2020 09:47 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Er zal dan ook waarschijnlijk geluidsoverlast zijn geweest
Je weet dat het niet subjectief is maar gebruikt wel het woord blijkbaar?quote:Op zondag 15 november 2020 09:49 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Zo subjectief is het niet in mijn ogen. Blijkbaar was er een vorm van overlast.
Dat is het.quote:Op zondag 15 november 2020 09:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Of dit juridisch wel helemaal okay is.
Overlast is subjectief. Maar een melding binnenkrijgen van overlast en handhaven is vanuit de politie gezien objectief.quote:Op zondag 15 november 2020 09:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je weet dat het niet subjectief is maar gebruikt wel het woord blijkbaar?
.. Tjah
Kan je dat onderbouwen?quote:
Ja, kosten maken en verhalen op n verzekering omdat je je niet aan n paar simpele regels kan houdenquote:Op zondag 15 november 2020 09:54 schreef ludovico het volgende:
Heb je een rechtsbijstand verzekering of iemand in jullie groep?
Dus politie kan zogezegd toegang verkrijgen tot het pand vanwege melding overlast. En zien dan andere strafbare feiten die ze mogen beboeten bij binnenkomst?quote:Op zondag 15 november 2020 09:55 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Overlast is subjectief. Maar een melding binnenkrijgen van overlast en handhaven is vanuit de politie gezien objectief.
Ik snap de verwarring.
Ehm, rechtstaat. Als bewijs onrechtmatig wordt verkregen dan hoort dat niet te kunnen.quote:Op zondag 15 november 2020 09:56 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ja, kosten maken en verhalen op n verzekering omdat je je niet aan n paar simpele regels kan houden![]()
Betaal die boete gewoon en stop met janken.
De regels zijn simpel. Hij had te veel bezoek. De OvJ heeft een grond gehad om de bescherming van de woning op te heffen omdat er een aantoonbaar vermoeden was strafbaar feit in de woning. Deze is vervolgens vastgesteld en gelegd in een pv en de daders zijn bekeurd. Niet heel ingewikkeld, toch?quote:
Dat is zoals de politie het op haar eigen site uitlegt, inderdaad.quote:Op zondag 15 november 2020 09:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dus politie kan zogezegd toegang verkrijgen tot het pand vanwege melding overlast. En zien dan andere strafbare feiten die ze mogen beboeten bij binnenkomst?
Zoiets?
Niets onrechtmatigs aan.quote:Op zondag 15 november 2020 09:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ehm, rechtstaat. Als bewijs onrechtmatig wordt verkregen dan hoort dat niet te kunnen.
Dit!quote:Op zondag 15 november 2020 10:00 schreef babylon het volgende:
'Verrader' 'NSB-er'
TS is in overtreding, TS is de aso die de maatschappij wil schaden. Maar vooral de mensen die wel denken aan het belang van iedereen de maat nemen.
Wat hadden ze dan moet doen, even aanbellen en uitgekankert worden door jou?
Fucking terecht dat je een dikke boete krijgt.
De aso die de maatschappij wil schaden.quote:Op zondag 15 november 2020 10:00 schreef babylon het volgende:
'Verrader' 'NSB-er'
TS is in overtreding, TS is de aso die de maatschappij wil schaden. Maar vooral de mensen die wel denken aan het belang van iedereen de maat nemen.
Daar gaat het niet om. Regels gelden voor iedereen en hebben een goede reden. Juist dit soort types die denken boven de regels te staan en dan gaan janken als ze worden beboet zijn echt te sneu voor woorden.quote:Op zondag 15 november 2020 10:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De aso die de maatschappij wil schaden.![]()
Was dat misschien een demonisch kaartspel wat die jongens thuis hadden?
Die "goede reden" kunnen de meningen over verschillen.quote:Op zondag 15 november 2020 10:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Regels gelden voor iedereen en hebben een goede reden. Juist dit soort types die denken boven de regels te staan en dan gaan janken als ze worden beboet zijn echt te sneu voor woorden.
Nogmaals er was een huiszoekingsbevel, daar heeft dus een officier van justitie goedkeuring voor gegeven. Ga het maar in de rechtzaal uitvechten. Wij weten op fok het hele verhaal niet dus vandaar, wat wil ts horen? De gekleurde mening cq knee jerk reactions van wat leken en buitenstaanders die hem gelijk of ongelijk geven? Wat heb je daar aan?quote:Op zondag 15 november 2020 09:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Of dit juridisch wel helemaal okay is.
Moet zon bevel niet via een officier van justitie?quote:Op zondag 15 november 2020 09:39 schreef UJF045 het volgende:
[..]
Ze hadden een huiszoekingsbevel (dit lieten ze zien) en zouden anders de deur intrappen..
Ze lieten het bevel, c.q. machtiging tot binnentreden woning aan ons zien. Dit was in opdracht van een officier van justitie (van wie de naam er ook op stond).quote:Op zondag 15 november 2020 10:07 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Moet zon bevel niet via een officier van justitie?
Dat ging snel dan na het belletje van de buren..quote:Op zondag 15 november 2020 10:10 schreef UJF045 het volgende:
[..]
Ze lieten het beval, c.q. machtiging tot binnentreden woning aan mij zien. Dit was in opdracht van een officier van justitie (zijn naam staat er ook op).
Tijdens een pandemie zullen ze dat wel over mogen slaan.quote:Op zondag 15 november 2020 10:07 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Hulpofficier denk ik. Een agent met aanvullende opleiding.quote:Op zondag 15 november 2020 10:07 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Je bent gewoon de sjaak. Wie zijn billen brandt, moet op den blaren zitten. Niet zo janken en gewoon betalen.quote:Op zondag 15 november 2020 10:06 schreef UJF045 het volgende:
Op het huiszoekingbevel staat overigens:
Wettelijke bepaling waarop het binnentreden berust:
“Artikel 2.1 noodverordening COVID-19”.
Dus niks over geluidsoverlast.
Inderdaad, bij mij in de buurt moet er echt heel wat meer gebeuren voordat de politie überhaupt langskomt.quote:Op zondag 15 november 2020 10:00 schreef Tyr80 het volgende:
Zeg mij in welke paradijselijke gemeente de politie met vier man en een hondekop op meldingen van geluidsoverlast reageert en zelfs de moeite neemt om een huiszoekingsbevel te regelen om binnen te komen en ik verhuis meteen!
Niet zuur gewoon een beetje dom van de TS om met deze regels teveel mensen binnen te laten en dan ook nog eens herrie te maken en naief hopen dat er geen buren iets doorgeven .quote:Op zondag 15 november 2020 10:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat ging snel dan na het belletje van de buren..
maar ja zuur. Begrijp de boete wel hoor maar zuur is het allemaal wel
Het gaat mij niet om het betalen, die 95 euro tik ik lachend af. Het gaat mij om het recht en dat zoiets kan en mag in Nederland in 2020.quote:Op zondag 15 november 2020 10:15 schreef DW457 het volgende:
[..]
Je bent gewoon de sjaak. Wie zijn billen brandt, moet op den blaren zitten. Niet zo janken en gewoon betalen.
Geluidsoverlast was de indicator, agenten on site trokken de conclusie na inspectiquote:Op zondag 15 november 2020 10:06 schreef UJF045 het volgende:
Was niet mijn huis.quote:Op zondag 15 november 2020 10:18 schreef Daboman het volgende:
Ik snap niet waarom je de extra gasten binnengelaten hebt. Er wordt al tijden gewaarschuwd dat er strenger gehandhaafd zal worden. Wat voor nut hebben de maatregelen als niemand zich eraan houdt?
Flikker op. Je houdt je zelf willens en wetens niet aan de regels maar anderen moeten dat wel doen? Alles wijst erop dat iedereen behalve jij zich aan de regels hield.quote:Op zondag 15 november 2020 10:18 schreef UJF045 het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om het betalen, die 95 euro tik ik lachend af. Het gaat mij om het recht en dat zoiets kan en mag in Nederland in 2020.
Ook dan had je verantwoordelijkheid kunnen nemen door het te benoemen en/of weg te gaan. Maar goed, dat begrip schijn je niet te kennen, gezien je post history.quote:
Vier man nee, maar de politie komt wel echt altijd als ik ze belquote:Op zondag 15 november 2020 10:00 schreef Tyr80 het volgende:
Zeg mij in welke paradijselijke gemeente de politie met vier man en een hondekop op meldingen van geluidsoverlast reageert en zelfs de moeite neemt om een huiszoekingsbevel te regelen om binnen te komen en ik verhuis meteen!
Doe eens een fotoquote:Op zondag 15 november 2020 10:10 schreef UJF045 het volgende:
[..]
Ze lieten het bevel, c.q. machtiging tot binnentreden woning aan ons zien. Dit was in opdracht van een officier van justitie (van wie de naam er ook op stond).
Je kind is 18jaar?quote:Op zondag 15 november 2020 10:25 schreef Brybry het volgende:
M'n kind was gister bij een kinderfeestje waar uiteindelijk een mannetje of 25 waren![]()
Niets gehandhaafd.
Toch bijzonder hoe de ene gemeente wel optreedt en de ander niet.
Nee, maar volgens haar waren er naast de kinderen (9-12jaar) nog iets van 15 volwassenen. Als ik dat had geweten had ze niet mogen gaan.quote:
De regels zijn toch niet in het Russisch opgesteld? Je mag twee mensen op bezoek hebben. Veel helderder kan het niet zijn. Dit mag dus niet.quote:Op zondag 15 november 2020 10:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Te bizar voor woorden dat dit soort praktijken anno 2020 gebeuren. Dan heb ik het niet over een potje kaarten met vrienden. Maar dit soort buitenproportionele maatregelen voor corona.
Ik weet niet of iemand van jullie rechtsbijstand heeft, ik zou het uit laten zoeken. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust hoe het juridisch allemaal in elkaar steekt.
Daarmee beschrijf je TS wel aardig, evenals het onvermogen om zelf verantwoordelijkheid te nemen.quote:Op zondag 15 november 2020 10:46 schreef babylon het volgende:
[..]
De regels zijn toch niet in het Russisch opgesteld? Je mag twee mensen op bezoek hebben. Veel helderder kan het niet zijn. Dit mag dus niet.
Daar mag je het mee oneens zijn. Dan zijn er manieren om dat te proberen te veranderen. Maar tot die tijd moet je je er gewoon aan houden.
Janken om een voorkombare boete (wat ze vrijwel altijd zijn) vind ik zo sneu.
Bedankt voor je bijdrage met al je posts in dit topic. Je hebt je punt gemaakt en hoeft hier nu verder niet meer te reageren.quote:Op zondag 15 november 2020 10:48 schreef DW457 het volgende:
[..]
Daarmee beschrijf je TS wel aardig, evenals het onvermogen om zelf verantwoordelijkheid te nemen.
TS: je hebt je antwoord, het is allemaal rechtsgeldig en je moet gewoon betalen. De wet geldt ook voor jou. Je bent niet speciaal, je staat niet boven de wet. Niet janken en gewoon betalen.
Nou dit iddquote:Op zondag 15 november 2020 10:46 schreef -Ferb- het volgende:
En in dat halfuur had je geen optie om een paar van je maten weg te sturen, zodat ze geen poot hadden om op te staan?! 💡
Laat jij daar nou net geen zeggenschap over te hebbenquote:Op zondag 15 november 2020 10:53 schreef UJF045 het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage met al je posts in dit topic. Je hebt je punt gemaakt en hoeft hier nu verder niet meer te reageren.
quote:Op zondag 15 november 2020 10:53 schreef UJF045 het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage met al je posts in dit topic. Je hebt je punt gemaakt en hoeft hier nu verder niet meer te reageren.
Ze bewaakten alle uitgangen dus je kon er niet zo maar langs.quote:Op zondag 15 november 2020 10:46 schreef -Ferb- het volgende:
En in dat halfuur had je geen optie om een paar van je maten weg te sturen, zodat ze geen poot hadden om op te staan?! 💡
Terecht.quote:Op zondag 15 november 2020 10:57 schreef UJF045 het volgende:
[..]
Ze bewaakten alle uitgangen dus je kon er niet zo maar langs.
Ik vermoed dat corona hier helemaal niks mee te maken heeft. Dat ts en zijn maten gewoon asociaal bezig waren en ook al zodanig bekend staan in de buurt. Daarom komt de politie met een hond. Die komen echt niet om even te checken op de hoeveelheid visite die truus en henk in huis hebben in deze tijd.quote:Op zondag 15 november 2020 10:55 schreef TornadoDK het volgende:
Wordt steeds meer een politiestaat hier. Ik weet niet wat ik enger vind, dat het allemaal gebeurd of al die mensen die staan te juichen dat al hun vrijheden worden ingeperkt...
Al moet ik zeggen dat ik dat laatste alleen op Fok zie, in het echt ken ik niemand die er blij mee is.
On topic: ik dacht altijd dat met de noodwet achter de voordeur handhaven niet kon?
Wij moeten meegaan in het gehuil dat de grote boze overheid te ver gegaan is en medelijden hebben met deze topicstarter, die bewust regels overtreed.quote:Op zondag 15 november 2020 10:55 schreef koemleit het volgende:
[..]. Jij hebt je punt ook allang gemaakt...
Het zal dubbel zijn inderdaad. Er werd ingegrepen op grond van de noodverordening covid-19, maar de voorgenomen actie was het innemen van geluidsapparatuur. Dus er zal meer gespeeld hebben.quote:Op zondag 15 november 2020 10:57 schreef ZarB het volgende:
Ik vermoed dat corona hier helemaal niks mee te maken heeft.
Als ze voor de verkiezingen kenbaar hadden gemaakt dat ze zo zouden optreden tijdens een pandemie hadden niemand op zo gestemd hoor. Mag ik hopen.quote:Op zondag 15 november 2020 10:59 schreef babylon het volgende:
[..]
Gewoon tussen neus en lippen door onze gekozen regering vergelijken met de tijdelijke nazi regering. Netjes hoor.
Vervelend he als je niet hoort wat je wil horen?quote:Op zondag 15 november 2020 10:53 schreef UJF045 het volgende:
[..]
Dit is in geen mijlen een antwoord op de vraag of het allemaal wel okay is. Maar je mening is wel duidelijk ja.quote:Op zondag 15 november 2020 11:05 schreef Farenji het volgende:
[..]
Vervelend he als je niet hoort wat je wil horen?
Jij bent zeker ook zo iemand die te hard in z'n auto rijdt en dan boos is als ie bekeurd wordt, "het was maar 5 km te hard, boehoehoehoe, kunnen ze geen boeven gaan vangen?!"
Je kan niet zomaar een beetje shoppen in het wetboek en je niet aan de wetten houden die je een beetje stom vindt, ja dat mag wel, maar dan moet je niet gaan huilen dat je toch gewoon een boete krijgt.
En laten we het ook niet groter maken dan het is, die boete kun je prima betalen zei je, en je krijgt er geen strafblad voor. Dus wees en vent en hou op met huilen.
Dat antwoord is al best wel vaak gegeven.quote:Op zondag 15 november 2020 11:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit is in geen mijlen een antwoord op de vraag of het allemaal wel okay is. Maar je mening is wel duidelijk ja.
Hoe wil je anders voorkomen dat het aantal doodzieke mensen de spuigaten uitrijst? Ik zal je eerlijk zeggen, mijn toegang tot goede zorg is me lief. Ik heb totaal geen illusies over wat er gaat gebeuren als de ziekenhuizen vol zitten. Wil jij degene zijn die komt te overlijden aan iets dat gemakkelijk verholpen had kunnen worden? Maak voor de aardigheid eens een rekensom de andere kant op, ga uit van het getal waar jij denkt dat de ziekenhuizen vol zitten, check de verdubbelingstijd en kijk wanneer je cijfers op de huidige getallen van het corona dashboard komen. Je zal zien dat het plotseling hard kan gaan.quote:Op zondag 15 november 2020 11:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Het zal dubbel zijn inderdaad. Er werd ingegrepen op grond van de noodverordening covid-19, maar de voorgenomen actie was het innemen van geluidsapparatuur. Dus er zal meer gespeeld hebben.
Dan nog is het doodeng dat een heel aantal mensen hier bijkans staat te juichen dat zoiets gebeurt, want REGELS. JE OVERTRAD DE REGELS.
Twee vijftienjarigen die seks met elkaar hebben zijn technisch ook strafbaar. Acht jaar de bak in. Staat in het wetboek. Kan je niet in shoppen. Niet huilen.quote:Op zondag 15 november 2020 11:05 schreef Farenji het volgende:
Je kan niet zomaar een beetje shoppen in het wetboek en je niet aan de wetten houden die je een beetje stom vindt, ja dat mag wel, maar dan moet je niet gaan huilen dat je toch gewoon een boete krijgt.
De crux is natuurlijk proportionaliteit. Als TS' verhaal werkelijk klopt, dan zit er zes man anderhalve meter uit elkaar te kaarten. Daar vier man en een politiehond op afsturen is volslagen disproportioneel.quote:Op zondag 15 november 2020 11:22 schreef Daboman het volgende:
Maar blijkbaar vindt jij dat er niet gehandhaafd mag worden omdat dit een te grote inbreuk is op de privacy.
als het 2 man politie waren geweest dan was het oke?quote:Op zondag 15 november 2020 11:28 schreef nostra het volgende:
[..]
De crux is natuurlijk proportionaliteit. Als TS' verhaal werkelijk klopt, dan zit er zes man anderhalve meter uit elkaar te kaarten. Daar vier man en een politiehond op afsturen is volslagen disproportioneel.
Het zijn vooral 80+ers die er aan onder doorgaan met een uitzondering hier en daar.quote:Op zondag 15 november 2020 11:22 schreef Daboman het volgende:
[..]
Hoe wil je anders voorkomen dat het aantal doodzieke mensen de spuigaten uitrijst? Ik zal je eerlijk zeggen, mijn toegang tot goede zorg is me lief. Ik heb totaal geen illusies over wat er gaat gebeuren als de ziekenhuizen vol zitten. Wil jij degene zijn die komt te overlijden aan iets dat gemakkelijk verholpen had kunnen worden? Maak voor de aardigheid eens een rekensom de andere kant op, ga uit van het getal waar jij denkt dat de ziekenhuizen vol zitten, check de verdubbelingstijd en kijk wanneer je cijfers op de huidige getallen van het corona dashboard komen. Je zal zien dat het plotseling hard kan gaan.
Maar blijkbaar vindt jij dat er niet gehandhaafd mag worden omdat dit een te grote inbreuk is op de privacy. Dan is de vraag wat is meer waard. Toegang tot goede zorg of privacy in huis. Aangezien ik niets te verbergen heb zou ik gaan voor toegang tot goede zorg.
Dan moet je de wet beter leren begrijpen, van dezelfde leeftijd of 3 jaar verschil is gewoon toegestaan hoor.quote:Op zondag 15 november 2020 11:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Twee vijftienjarigen die seks met elkaar hebben zijn technisch ook strafbaar. Acht jaar de bak in. Staat in het wetboek. Kan je niet in shoppen. Niet huilen.
Het lijkt me zinvoller om je handhavingscapaciteit niet in te zetten op zes man in een huiskamer, maar bijvoorbeeld op feesten, excessieve groepsvorming en het creëren van draagvlak in plaats van rigide handhaven.quote:Op zondag 15 november 2020 11:31 schreef Evertjan het volgende:
[..]
als het 2 man politie waren geweest dan was het oke?
Dat is jurisprudentie. Niet de wet. Precies deze discussie.quote:Op zondag 15 november 2020 11:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dan moet je de wet beter leren begrijpen, van dezelfde leeftijd of 3 jaar verschil is gewoon toegestaan hoor.
Zal geen 15 jarige veroordeeld worden voor het hebben van seks met een eveneens 15 jarige.quote:Op zondag 15 november 2020 11:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is jurisprudentie. Niet de wet. Precies deze discussie.
Nee, exact, omdat we daar de letter van de wet niet volgen omdat dat nergens op slaat.quote:Op zondag 15 november 2020 11:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zal geen 15 jarige veroordeeld worden voor het hebben van seks met een eveneens 15 jarige.
Ook in de wet word hier helemaal niet over gesproken.quote:Op zondag 15 november 2020 11:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, exact, omdat we daar de letter van de wet niet volgen omdat dat nergens op slaat.
Leuk dat die kans zo laag is, daar is iedereen het ook over eens. Maar het maatschappelijke probleem is het risico op overvolle ziekenhuizen als gevolg van de exponentiële toename. Maar als dat eenmaal de realiteit is ben je wel te laat om er op heel korte termijn wat aan te kunnen doen.quote:Op zondag 15 november 2020 11:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het zijn vooral 80+ers die er aan onder doorgaan met een uitzondering hier en daar.
Onder de 60? Dan heb je 0.5% kans er aan dood te gaan.
Ik vind dat het virus serieus behandeld moet worden in de zin van serieus nemen.
Maar uh, je moet ook kijken naar wat daadwerkelijk gebeurt en waar het de meeste schade aanricht.
Maw, bejaarde moet je van straat houden, het is niet anders.
Daar hoeft de hele maatschappij niet voor te lijden.
Ja, daar zal een rechter toch eerst uitspraak over moeten doen, en daar mag je je ook verdedigen met een advocaat naar keuze. Dat is natuurlijk totaal niet vergelijkbaar met een boete van 90 euro die oom agent of een willekeurige boa kan uitschrijven. Maar dat weet je hopelijk zelf ook.quote:Op zondag 15 november 2020 11:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Twee vijftienjarigen die seks met elkaar hebben zijn technisch ook strafbaar. Acht jaar de bak in. Staat in het wetboek. Kan je niet in shoppen. Niet huilen.
Klopt of het verhaal waar is laat ik ook maar even in het midden .quote:Op zondag 15 november 2020 10:57 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik vermoed dat corona hier helemaal niks mee te maken heeft. Dat ts en zijn maten gewoon asociaal bezig waren en ook al zodanig bekend staan in de buurt. Daarom komt de politie met een hond. Die komen echt niet om even te checken op de hoeveelheid visite die truus en henk in huis hebben in deze tijd.
Het baart me wel zorgen dat mensen obv dit halve verhaal het politieoptreden goedkeuren. dat mensen dus oprecht vinden dat een inval met hond oke is omdat er 5 ipv 2 mensen op bezoek zijn. Dát is echt te treurig voor woorden.
Misschien was daar geen sprake van. In het nieuws zie je alleen de excessen.quote:Op zondag 15 november 2020 11:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Het lijkt me zinvoller om je handhavingscapaciteit niet in te zetten op zes man in een huiskamer, maar bijvoorbeeld op feesten, excessieve groepsvorming en het creëren van draagvlak in plaats van rigide handhaven.
Je bagatelliseert het naar de hoogte van de boete, maar ik vind het nogal wat dat we normaliseren dat de politie je woning binnenvalt omdat je daar met een paar vrienden zit. (Nogmaals: als TS' verhaal volledig is). Of het gevolg daarvan nu een boete van 90 euro, een foei of een gevangenisstraf is, doet daar niets aan af.quote:Op zondag 15 november 2020 11:43 schreef Farenji het volgende:
Dat is natuurlijk totaal niet vergelijkbaar met een boete van 90 euro die oom agent of een willekeurige boa kan uitschrijven.
Mijn vraag staat nog steeds, het gaat om het willen beschermen van de ziekenhuiscapaciteit t.o.v. privacy. Je hebt een punt dat dit proportioneel moet zijn, maar de schade die het virus aanricht (en nog zou kunnen aanrichten) is net zo goed buiten alle proporties. De hele wereld in lockdown, wanneer hebben we dit voor het laatst gezien? Dus de vraag staat nog steeds. Wanneer zou het in jouw ogen wel goede handhaving zijn geweest?quote:Op zondag 15 november 2020 11:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Je bagatelliseert het naar de hoogte van de boete, maar ik vind het nogal wat dat we normaliseren dat de politie je woning binnenvalt omdat je daar met een paar vrienden zit. (Nogmaals: als TS' verhaal volledig is). Of het gevolg daarvan nu een boete van 90 euro, een foei of een gevangenisstraf is, doet daar niets aan af.
En niemand die zijn verantwoordelijkheid nam?quote:Op zondag 15 november 2020 09:35 schreef UJF045 het volgende:
Gisteravond zat ik met 5 vrienden (dus 6 in totaal) bij iemand thuis te kaarten. In eerste instantie zouden we met zijn 3en spelen maar er kwamen onverwachts nog een aantal bij.
En niemand die aan oom agent heeft gevraagd wat-ie kwam doen?quote:In de loop van de nacht heeft iemand de politie gebeld en verraden dat er teveel mensen in het huis zaten. De politie kwam met 4 auto’s (inclusief hondengeleider) de straat in rijden en ze wilden het huis binnentreden waarop wij eerst een huiszoekingsbevel hebben gevraagd. Na een half uur hadden ze dit geregeld en hebben de hele woning doorzocht plus ons 6en bekeurd in de woning.
Nee, maar ik vermoed dat oom agent niet voor de Coronamaatregelen is gekomen en dat het adres waar je was bekend staat bij de politie en imho mag je nog blij zijn dat het boete is geworden voor het deelnemen aan een illegaal goktoernooi of het deelnemen aan criminele activiteiten.quote:Heeft de politie het recht om zomaar woningen binnen te vallen obv de coronawet?
Niet handhaven in deze situaties. Wel handhaven als er 300 man een feest organiseert. Wel handhaven als een zetbaas 20 Polen in een appartement zet. Wel handhaven als een fabriek mensen dwingt om de regels niet na te leven.quote:Op zondag 15 november 2020 11:50 schreef Daboman het volgende:
Wanneer zou het in jouw ogen wel goede handhaving zijn geweest?
Zo'n dooddoener ik heb niks te verbergen. Kun je in dat geval even je loonstrook uploaden en ik wil ook graag wel je adres en BSN weten want je hebt toch niks te verbergen.quote:Op zondag 15 november 2020 11:22 schreef Daboman het volgende:
[..]
Maar blijkbaar vindt jij dat er niet gehandhaafd mag worden omdat dit een te grote inbreuk is op de privacy. Dan is de vraag wat is meer waard. Toegang tot goede zorg of privacy in huis. Aangezien ik niets te verbergen heb zou ik gaan voor toegang tot goede zorg.
Dan moet je de wet en wat daar bij hoort beter lezenquote:Op zondag 15 november 2020 11:26 schreef nostra het volgende:
[..]
En wat doen we dan met het gegeven dat het virus zich daar veruit het meeste verspreid?quote:Op zondag 15 november 2020 11:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet handhaven in deze situaties. Wel handhaven als er 300 man een feest organiseert. Wel handhaven als een zetbaas 20 Polen in een appartement zet. Wel handhaven als een fabriek mensen dwingt om de regels niet na te leven.
Vertel. Dus niet "wat daar bij hoort" (i.e. jurisprudentie, want dat is nu juist net mijn punt), maar de wet.quote:Op zondag 15 november 2020 11:59 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dan moet je de wet en wat daar bij hoort beter lezen
politie kan helaas niet overal controleren en invallen doen.quote:Op zondag 15 november 2020 11:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet handhaven in deze situaties. Wel handhaven als er 300 man een feest organiseert. Wel handhaven als een zetbaas 20 Polen in een appartement zet. Wel handhaven als een fabriek mensen dwingt om de regels niet na te leven.
De MvT en de kamerstukken, die onderdeel zijn van de wet. Waar in staat dat jouw voorbeeld nu net niet onder het artikel zou moeten vallen.quote:Op zondag 15 november 2020 12:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Vertel. Dus niet "wat daar bij hoort" (i.e. jurisprudentie, want dat is nu juist net mijn punt), maar de wet.
Ja, ik.quote:Op zondag 15 november 2020 11:03 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als ze voor de verkiezingen kenbaar hadden gemaakt dat ze zo zouden optreden tijdens een pandemie hadden niemand op zo gestemd hoor. Mag ik hopen.
tuurlijk wel ben blij dat de Nederlandse regering zo optreed tegen Corona. We leven gewoon in een geweldig landquote:Op zondag 15 november 2020 11:03 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als ze voor de verkiezingen kenbaar hadden gemaakt dat ze zo zouden optreden tijdens een pandemie hadden niemand op zo gestemd hoor. Mag ik hopen.
Dat is toch precies mijn punt: dat de letter van de wet in de praktijk met nuance en interpretatie benaderd moet worden.quote:Op zondag 15 november 2020 12:01 schreef investeerdertje het volgende:
De MvT en de kamerstukken, die onderdeel zijn van de wet. Waar in staat dat jouw voorbeeld nu net niet onder het artikel zou moeten vallen.
Er moet natuurlijk wel een duidelijke aanleiding zijn. Als de politie vanwege handhaving ter bestrijding van een pandemie mijn huis binnen wil dan vind ik dat "een duidelijke reden" en dan kunnen ze zien dat ik daar in m'n eentje zit. Dan zijn ze net zo snel weer weg en kunnen ze snel naar een plek waar wel handhaving nodig is. Want ik wil bijdragen in de strijd tegen dit virus. Ik zie ze eerlijk gezegd niet zo snel vragen naar zaken die niets met de pandemie te maken hebben en volgens mij hebben ze dat in dit voorbeeld ook niet gedaan.quote:Op zondag 15 november 2020 11:57 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Zo'n dooddoener ik heb niks te verbergen. Kun je in dat geval even je loonstrook uploaden en ik wil ook graag wel je adres en BSN weten want je hebt toch niks te verbergen.
Dus als ze toen hadden gezegd: volk, als er een pandemie komt mogen jullie geen alcohol meer kopen na 20.00, ben je verplicht een niet-werkend mondkapje te dragen en wanneer je 1 vriend teveel op bezoek hebt komt de politie met honden je huis binnen vallen?quote:Op zondag 15 november 2020 12:04 schreef Evertjan het volgende:
[..]
tuurlijk wel ben blij dat de Nederlandse regering zo optreed tegen Corona. We leven gewoon in een geweldig land
Dat zegt denk ik wel wat over de bevolking dan. En dat is niks positiefs.quote:Op zondag 15 november 2020 12:03 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Ja, ik.ze hebben toch aardig wat draagvlak onder de bevolking.
De thuissituatie is in de praktijk natuurlijk gewoon het eigen gezin. Je wordt ergens besmet, je komt thuis -> de andere drie zijn ook besmet.quote:Op zondag 15 november 2020 11:59 schreef Daboman het volgende:
[..]
En wat doen we dan met het gegeven dat het virus zich daar veruit het meeste verspreid?
Zie bijvoorbeeld deze bron: https://www.gezondheidenc(...)2F%2Fwww.bing.com%2F
En ondertussen gooien we wel de horeca dicht. Dat vind ik dan wel weer een vreemde stap gezien deze cijfers.
Je kent blijkbaar het verschil tussen een overtreding en een misdaad niet eens.quote:Op zondag 15 november 2020 11:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Je bagatelliseert het naar de hoogte van de boete, maar ik vind het nogal wat dat we normaliseren dat de politie je woning binnenvalt omdat je daar met een paar vrienden zit. (Nogmaals: als TS' verhaal volledig is). Of het gevolg daarvan nu een boete van 90 euro, een foei of een gevangenisstraf is, doet daar niets aan af.
Lees jij mijn posts überhaupt?quote:Op zondag 15 november 2020 12:25 schreef Farenji het volgende:
Je kent blijkbaar het verschil tussen een overtreding en een misdaad niet eens.
Dat vind jij. En das prima hoorquote:Op zondag 15 november 2020 12:18 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dat zegt denk ik wel wat over de bevolking dan. En dat is niks positiefs.
Die acceptatie is er denk ik allang, maar acceptatie dat de zorg overbelast kan raken, is er nog steeds niet. Dat onderscheid moet je wel maken. Die acceptatie gaat er ook niet gemakkelijk komen, het raakt je immers direct in je kans om te overleven. En dat zit nu eenmaal ingebakken in je DNA.quote:Op zondag 15 november 2020 12:24 schreef nostra het volgende:
[..]
De thuissituatie is in de praktijk natuurlijk gewoon het eigen gezin. Je wordt ergens besmet, je komt thuis -> de andere drie zijn ook besmet.
Het hele doel moet ook niet zijn om besmettingen te voorkomen, het doel is de zorgcapaciteit op peil te houden. Daar horen inderdaad restrictieve maatregelen bij, maar ergens is het idee gaan leven dat dat inhoudt dat we elk denkbaar verspreidingsrisico moeten voorkomen en dat de manier waarop we dat doen ook gehandhaafd moet worden.
Ergens moet toch wel de acceptatie gaan landen dat dit virus er nu eenmaal is, dat er over drie maanden geen wondervaccin voor zes miljard mensen is, dat dat er over twee jaar er ook niet is en dat het voor de meeste mensen ook niet het killervirus is. En wat dan de balansafweging gaat zijn tussen de belangen van de samenleving als geheel en de bescherming van de kwetsbaren. En dus welk beleid je als overheid uiteenzet en hoe je daarop handhaaft.
Binnenvallen bij mensen thuis die met zijn zessen zitten te kaarten haalt die balansafweging - in ieder geval naar mijn smaak - niet.
Ja dat snap ikquote:Op zondag 15 november 2020 12:30 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Dat vind jij. En das prima hoor
Ik ben dan weer blij dat mensen zoals jij in de minderheid zijn![]()
Tja, als dat de zoveelste verscherping is die nodig is, omdat de eerdere regels niet voldoende worden nageleefd, dan kan ik daarmee leven. Ik woon op dit moment veel liever in Nederland dan in een land als Spanje waar ze rustig een lockdown instellen.quote:Op zondag 15 november 2020 12:17 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dus als ze toen hadden gezegd: volk, als er een pandemie komt mogen jullie geen alcohol meer kopen na 20.00, ben je verplicht een niet-werkend mondkapje te dragen en wanneer je 1 vriend teveel op bezoek hebt komt de politie met honden je huis binnen vallen?
Juist ja.
En dit inderdaad, in Nederland gaat het er nog best rustig aan toe Ik zie nog geen leger op straat, geen avondklok, winkels zijn nog gewoon open, etc...quote:Op zondag 15 november 2020 12:55 schreef exelletor het volgende:
[..]
Tja, als dat de zoveelste verscherping is die nodig is, omdat de eerdere regels niet voldoende worden nageleefd, dan kan ik daarmee leven. Ik woon op dit moment veel liever in Nederland dan in een land als Spanje waar ze rustig een lockdown instellen.
Dat het in andere landen nog erger is maakt NL toch niet meteen goed.quote:Op zondag 15 november 2020 12:55 schreef exelletor het volgende:
[..]
Tja, als dat de zoveelste verscherping is die nodig is, omdat de eerdere regels niet voldoende worden nageleefd, dan kan ik daarmee leven. Ik woon op dit moment veel liever in Nederland dan in een land als Spanje waar ze rustig een lockdown instellen.
Het geeft toch iets aan over welke mate van proportionaliteit door de meerderheid van de bevolking als acceptabel wordt gezien? En daarin zitten we kennelijk nog best aan de zachte kant. En dat geeft dus ook aan dat zaken worden afgewezen, de avondklok zie ik het hier bijvoorbeeld voorlopig nog niet halen.quote:Op zondag 15 november 2020 13:05 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dat het in andere landen nog erger is maakt NL toch niet meteen goed.
Ik ben niet tegen het beleid en ik houd me ook gewoon aan de maatregelen, maar een alcoholklok, niet werkende mondkapjes en politieinvallen gaat me gewoon te ver. En het heeft niks meer met het voorkomen van besmettingen te maken.
Nou ja, je hebt niet veel keus natuurlijk. Ik vind eerdergenoemde dingen niet acceptabel, maar ik houd me er wel aan omdat ik geen zin heb in gezeik. Ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt, maar eigenlijk is het natuurlijk bizar dat een maatregel als "afstand houden" niet voldoende is. Want al met al is niet in aanraking komen met anderen het enige dat verspreiding kan voorkomen. Maar een alcoholklok en niet werkende mondkapjes is echt uit de lucht gegrepen en symboolpolitiek.quote:Op zondag 15 november 2020 13:15 schreef Daboman het volgende:
[..]
Het geeft toch iets aan over welke mate van proportionaliteit door de meerderheid van de bevolking als acceptabel wordt gezien? En daarin zitten we kennelijk nog best aan de zachte kant.
De meeste Nederlandse huizen hebben ramen.................quote:Op zondag 15 november 2020 10:10 schreef Momo het volgende:
Jullie maakte schijnbaar te veel geluid. Hoe hebben de mensen in de buurt anders door dat er 6 man zitten te kaarten.
Alcohol klok ben ik wel met je eens, maar mondkapjes niet. Het schijnt dat mondkapjes de ernst van het ziekteverloop kunnen beïnvloeden omdat je dan minder virusdeeltjes binnenkrijgt. Dit geeft je immuunsysteem meer tijd om een goede afweer reactie op te bouwen. Je bent dus niet volledig beschermd, maar wel gedeeltelijk. Overigens geldt dit helaas wel vooral de andere kant op, m.a.w. je beschermt anderen tegen jezelf omdat het masker een aanzienlijk deel van de virusdeeltjes opvangt.quote:Op zondag 15 november 2020 13:23 schreef ZarB het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt niet veel keus natuurlijk. Ik vind eerdergenoemde dingen niet acceptabel, maar ik houd me er wel aan omdat ik geen zin heb in gezeik. Ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt, maar eigenlijk is het natuurlijk bizar dat een maatregel als "afstand houden" niet voldoende is. Want al met al is niet in aanraking komen met anderen het enige dat verspreiding kan voorkomen. Maar een alcoholklok en niet werkende mondkapjes is echt uit de lucht gegrepen en symboolpolitiek.
Nee, de regels zijn heel simpel. In de Corona-noodverordeningen zijn geen beperkingen gesteld aan het aantal personen binnen een woning. Het maximum van 2 bezoekers is alleen een vrijblijvend advies.quote:Op zondag 15 november 2020 09:59 schreef DW457 het volgende:
[..]
De regels zijn simpel. Hij had te veel bezoek. De OvJ heeft een grond gehad om de bescherming van de woning op te heffen omdat er een aantoonbaar vermoeden was strafbaar feit in de woning. Deze is vervolgens vastgesteld en gelegd in een pv en de daders zijn bekeurd. Niet heel ingewikkeld, toch?
Het feit dat ze met zoveel man kwamen zou kunnen betekenen dat iemand heeft gemeld dat er "veel mensen" binnen waren. Dan kan het zijn dat de politie het potentieel gezien heeft als een feestje waar minimaal een man of 15 waren. Ik noem maar wat.quote:Op zondag 15 november 2020 13:35 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Nee, de regels zijn heel simpel. In de Corona-noodverordeningen zijn geen beperkingen gesteld aan het aantal personen binnen een woning. Het maximum van 2 bezoekers is alleen een vrijblijvend advies.
Ik geloof echt geen zak van de verhaal van TS. Dat een paar politieagenten niet volledig op de hoogte zijn van alle regels, oké. Maar dat er een huiszoekingsbevel afgegeven zou worden kan ik me niet voorstellen. Zeker niet voor 5 personen die kaarten (hoe hebben ze dat überhaupt kunnen vaststellen)?
Of TS verzint hier complete onzin of er is iets heel anders aan de hand geweest waardoor er sprake was van een exces.
Artikel 2.1 en artikel 2.1a gelden niet voor woningen:quote:Op zondag 15 november 2020 10:06 schreef UJF045 het volgende:
quote:Het is verboden een samenkomst van meer dan 30 personen (exclusief personeel) per zelfstandige ruimte in een besloten plaats, niet zijnde een woning, of in een voor publiek openstaand gebouw, vaartuig of voertuig, met uitzondering van de daarin gelegen woongedeelten, te organiseren, te laten organiseren, te laten plaatsvinden of te laten ontstaan. Een zichtbaar gescheiden podium geldt als zelfstandige ruimte
Los van het punt dat je wilde maken, dat geeft des te meer aan dat de politie dacht dat er veel meer man zouden zijn.quote:Op zondag 15 november 2020 13:41 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Artikel 2.1 en artikel 2.1a gelden niet voor woningen:
[..]
Dit denk ik ook ja.quote:Op zondag 15 november 2020 13:35 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Nee, de regels zijn heel simpel. In de Corona-noodverordeningen zijn geen beperkingen gesteld aan het aantal personen binnen een woning. Het maximum van 2 bezoekers is alleen een vrijblijvend advies.
Ik geloof echt geen zak van de verhaal van TS. Dat een paar politieagenten niet volledig op de hoogte zijn van alle regels, oké. Maar dat er een huiszoekingsbevel afgegeven zou worden kan ik me niet voorstellen. Zeker niet voor 5 personen die kaarten (hoe hebben ze dat überhaupt kunnen vaststellen)?
Of TS verzint hier complete onzin of er is iets heel anders aan de hand geweest waardoor er sprake was van een exces.
Het is wel bijzonder dat ze met 5 man in een woning een boete krijgen voor iets dat gaat over >30 man in alles behalve een woning.quote:Op zondag 15 november 2020 13:42 schreef Daboman het volgende:
[..]
Los van het punt dat je wilde maken, dat geeft des te meer aan dat de politie dacht dat er veel meer man zouden zijn.
daarmee krijgt de politie echter niet op voorhand een huiszoekingsbevel ...quote:Op zondag 15 november 2020 09:41 schreef Scuidward het volgende:
Zie website politie. Er was een melding gedaan, vermoedelijk van overlast. Dus dat mag.
https://www.politie.nl/themas/coronavirus-en-politiewerk.html
Die 2 personen is inderdaad vastgelegd. Maar alleen voor de publieke ruimte.quote:Op zondag 15 november 2020 13:47 schreef Piger het volgende:
Is die 2 personen wettelijk vastgelegd dan?
In dacht een dringend advies oid.
Vervelend van de boete.quote:Op zondag 15 november 2020 09:35 schreef UJF045 het volgende:
En heeft het zin om deze boete aan te vechten?
Dat TS helemaal geen regels overtrad. In verzet gaan, want in een woning gelden geen regels.quote:Op zondag 15 november 2020 09:48 schreef Farenji het volgende:
Dit kun je gewoon zelf. Zeer eenvoudig zaakje.quote:Op zondag 15 november 2020 13:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Vervelend van de boete.
Het antwoord op bovenstaande vraag zal je aan een advocaat moeten voorleggen. Ik heb al meerdere keren hier gemerkt, dat hoe goed ook bedoelt, FOK gebruikers gigantisch de plank misslaan op juridisch gebied.
Voordat je naar de advocaat gaat zou ik eerst even nakijken hoe het zit met de kosten. In de regel krijg je advocaatkosten niet vergoed bij winst, maar er zijn uitzonderingen. Die ken ik niet precies.
Het juridisch loket kan je hier meestal gratis bij helpen, maar of je daar een afspraak kan maken hangt af van je inkomen.
Nou dan is de vraag dus beantwoord volgens trein2000quote:Op zondag 15 november 2020 13:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit kun je gewoon zelf. Zeer eenvoudig zaakje.
Verzet aantekenen en een kopietje van die noodverordening meesturen met “niet zijnde een woning” gearceerd,
Dat klopt technisch gezien niet. Je krijgt de boete voor het artikel in het wetboek van strafrecht dat luidt “gij zult geen noodverordening overtreden”. Daarnaast zal de betredingsbevoegdheid uit strafvordering wel gebruikt zijn.quote:Op zondag 15 november 2020 11:15 schreef Peter het volgende:
De TT klopt niet. De instap was op basis van de noodverordening niet de wet.
NSB'er, stoere jongen hoor, maar niet stoer genoeg om je puisterige vriendjes de deur te wijzenquote:Op zondag 15 november 2020 09:50 schreef UJF045 het volgende:
[..]
Er stond inderdaad wel muziek op en er stond een raam open, wellicht dat ze het hierop gaan gooien? Maar goed, als ze (de Politie of de NSBer) hadden gevraagd of we het uit konden doen hadden we dat uiteraard gelijk gedaan.
Bedankt, hier heb ik wat aan!quote:Op zondag 15 november 2020 13:41 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Artikel 2.1 en artikel 2.1a gelden niet voor woningen:
[..]
Hulpofficier, een politieagent met de rang van inspecteur (of eigenlijk bepaalde salarisschaal, daar zit ook nog wel een hele enkele keer een verdwaalde brigadier tussen) of hoger en een extra diploma.quote:Op zondag 15 november 2020 10:07 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Je leeft nog, het was dus geen NSB'er. Zoveelste millennial die geen totaal benul heeft van wat hij zegt.quote:Op zondag 15 november 2020 09:50 schreef UJF045 het volgende:
[..]
Er stond inderdaad wel muziek op en er stond een raam open, wellicht dat ze het hierop gaan gooien? Maar goed, als ze (de Politie of de NSBer) hadden gevraagd of we het uit konden doen hadden we dat uiteraard gelijk gedaan.
Exact, zo treurig.quote:Op zondag 15 november 2020 14:05 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Je leeft nog, het was dus geen NSB'er. Zoveelste millennial die geen totaal benul heeft van wat hij zegt.
Maar dat mag je niet zeggen van TS, pas op hoor.quote:Op zondag 15 november 2020 14:24 schreef bamibij het volgende:
TS is recidivist
COR / Mag de politie je huis binnen vallen?
Dat is dus nogal de vraag. Zoals Rutte al zei:quote:Op zondag 15 november 2020 14:25 schreef bamibij het volgende:
OT: Deze boete is aanvechtbaar denk ik. De ondersteunende wetsartikelen zijn al gegeven.
Bronquote:Gaan de handhavers ook achter de voordeur controleren?
Rutte was duidelijk tijdens de persconferentie: ‘Geen blokjesverjaardagen meer’. Maar controle achter de voordeur zal er ook na de persconferentie van dinsdag niet komen, tenzij als er sprake is van iets waarbij de politie wel naar binnen mag, bijvoorbeeld bij een melding van geluidsoverlast. Op dit punt verandert dus niets. ‘Wij gaan niet bij mensen door het raam kijken of ze zich aan de regels houden’, aldus de Landelijke Politie.
Maar TS heeft een coronaboete gehad, toch? Geen boete voor geluidsoverlast o.i.d.quote:Op zondag 15 november 2020 14:29 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat is dus nogal de vraag. Zoals Rutte al zei:
[..]
Bron
ik heb daar nog geen goede onderbouwing van gehoord, alleen maar mensen die dat denken en hopen.quote:Op zondag 15 november 2020 14:31 schreef bamibij het volgende:
[..]
Maar TS heeft een coronaboete gehad, toch? Geen boete voor geluidsoverlast o.i.d.
Coronaboete achter de voordeur is een no-go dacht ik
Dat is wel wat hij schreef. Maar klopt, in de noodverordening wordt continu gesproken over alles niet zijnde een woning. Ze zijn echter naar binnen gegaan n.a.v. geluidsoverlast, maar op de gedeelde foto van de machtiging tot binnentreden werd de noodverordening aangehaald.quote:Op zondag 15 november 2020 14:31 schreef bamibij het volgende:
[..]
Maar TS heeft een coronaboete gehad, toch? Geen boete voor geluidsoverlast o.i.d.
Ik zou niet weten waarom dat een no-go is. Er wordt alleen niet actief op gecontroleerd, maar als de politie komt wegens overlast en daar vervolgens te veel mensen aantreft dan is die coronaboete gewoon bijvangst. Ik zie het probleem niet. Als je aan de kant wordt gezet wegens kapotte verlichting en je blijkt dronken achter het stuur te zitten dan laten ze dat toch ook niet voor wat het is.quote:Op zondag 15 november 2020 14:31 schreef bamibij het volgende:
Dit artikel werkt echter in t voordeel van TS (ook al gun ik het hem niet):quote:Op zondag 15 november 2020 14:37 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom dat een no-go is. Er wordt alleen niet actief op gecontroleerd, maar als de politie komt wegens overlast en daar vervolgens te veel mensen aantreft dan is die coronaboete gewoon bijvangst. Ik zie het probleem niet. Als je aan de kant wordt gezet wegens kapotte verlichting en je blijkt dronken achter het stuur te zitten dan laten ze dat toch ook niet voor wat het is.
De volgorde is alleen bij TS anders. Corona boete geven was prioriteit en excuus ervoor verzinnen bijzaak.quote:Op zondag 15 november 2020 14:37 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom dat een no-go is. Er wordt alleen niet actief op gecontroleerd, maar als de politie komt wegens overlast en daar vervolgens te veel mensen aantreft dan is die coronaboete gewoon bijvangst. Ik zie het probleem niet. Als je aan de kant wordt gezet wegens kapotte verlichting en je blijkt dronken achter het stuur te zitten dan laten ze dat toch ook niet voor wat het is.
Je vergeet wel dat dit in het corona tijdperk is. Wellicht "juichen" die mensen omdat het hun eigen gezondheid betreft als landgenoten alleen aan zichzelf willen denkenquote:Op zondag 15 november 2020 15:30 schreef ludovico het volgende:
Anyhow, mijn maag draait om van alle gekkies hier die het keihard toejuichen dat wat mensen die samen aan het kaarten zijn, door de politie verstoord worden, met een huiszoekingsbevel in de hand.. Eng gewoon.
De artikelen uit de noodverordening zijn hier letterlijk geplaatst. Rutte kan wel meer zeggen.quote:Op zondag 15 november 2020 14:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik heb daar nog geen goede onderbouwing van gehoord, alleen maar mensen die dat denken en hopen.
Daarnaast kunnen goede onderbouwingen ook de plank misslaan.
Omdat de coronaregels niet gelden in woningen. Klaar, over en sluiten. Dat is hetzelfde als een boete krijgen voor dronken rijden terwijl je aan het wandelen was.quote:Op zondag 15 november 2020 14:37 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik mis de eigen verantwoording dan.quote:Op zondag 15 november 2020 16:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je vergeet wel dat dit in het corona tijdperk is. Wellicht "juichen" die mensen omdat het hun eigen gezondheid betreft als landgenoten alleen aan zichzelf willen denken
Het is toch in mijn belang als de rest van Nederland ook probeert om besmetting of verspreiding van corona te voorkomen?!quote:Op zondag 15 november 2020 16:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik mis de eigen verantwoording dan.
Maar men denkt serieus dat ze ziek worden tijdens het boodschappen doen blijkbaar.
Wat is je feitcode TS?quote:Artikel 2.1 Verbod samenkomsten
1. Het is verboden een samenkomst van meer dan 30 personen (exclusief personeel) per zelfstandige ruimte in een besloten plaats, niet zijnde een woning, of in een voor publiek openstaand gebouw, vaartuig of voertuig, met uitzondering van de daarin gelegen woongedeelten, te organiseren, te laten organiseren, te laten plaatsvinden of te laten ontstaan. Een zichtbaar gescheiden podium geldt als zelfstandige ruimte.
Ik zie in een noodsituatie wel redenen om wat meer te vragen, maar vergis je niet, ik denk dat het gros op de IC links of rechtsom in aanraking komt met corona vanwege gezinssituatie.quote:Op zondag 15 november 2020 16:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is toch in mijn belang als de rest van Nederland ook probeert om besmetting of verspreiding van corona te voorkomen?!
Als jij het ziet als "eigen verantwoording" dan kan wellicht elke regel en wet de prullenbak in
Dat binnentreden is in ieder geval onrechtmatig. Want op grond van dat artikel kan er nooit sprake zijn van verdenking van een strafbaar feit. Daar loopt je zaak al dood.quote:Op zondag 15 november 2020 14:35 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat is wel wat hij schreef. Maar klopt, in de noodverordening wordt continu gesproken over alles niet zijnde een woning. Ze zijn echter naar binnen gegaan n.a.v. geluidsoverlast, maar op de gedeelde foto van de machtiging tot binnentreden werd de noodverordening aangehaald.
Nu is t interessant om te zien wat er in het proces-verbaal staat. Zonder dat document zal het niet mogelijk zijn een harde uitspraak te doen over de rechtsgeldigheid.
Binnen op basis van geluidsoverlast en de boete op basis van de daar geconstateerde coronaovertreding.quote:Op zondag 15 november 2020 14:31 schreef bamibij het volgende:
[..]
Dat kan dus niet. Want binnen gelden de coronaregels niet.quote:Op zondag 15 november 2020 16:30 schreef marsan het volgende:
[..]
Binnen op basis van geluidsoverlast en de boete op basis van de daar geconstateerde coronaovertreding.
Als een samenkomst leidt tot overlast, of een gevaar vormt voor de publieke gezondheid, kan er gehandhaafd worden.quote:Op zondag 15 november 2020 16:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan dus niet. Want binnen gelden de coronaregels niet.
Ja daar kan wel meer staan. In de noodverordening, en dat is de juridische basis, zijn samenkomsten in woningen uitgezonderd.quote:Op zondag 15 november 2020 16:51 schreef marsan het volgende:
[..]
Als een samenkomst leidt tot overlast, of een gevaar vormt voor de publieke gezondheid, kan er gehandhaafd worden.
Dat staat op de site van de rijksoverheid.
Ja zag t idd staan woningen en de bijbehorendr erf staan zijn als uitgezonderd.quote:Op zondag 15 november 2020 16:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja daar kan wel meer staan. In de noodverordening, en dat is de juridische basis, zijn samenkomsten in woningen uitgezonderd.
Wat natuurlijk wel kan is een overlastboete opleggen. Maar geen coronaboete.
Dit staat in de toelichting:quote:Op zondag 15 november 2020 16:56 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja zag t idd staan woningen en de bijbehorendr erf staan zijn als uitgezonderd.
Een noodbevel is een bevel van de burgemeester (of een loco, niet zelfstandig door de politie). Maar geen boete. Dat is hier niet aan de orde. Bovendien is de 30 niet eens overschreden.quote:Het maximum van dertig personen geldt zowel voor kinderen als volwassenen. Het verbod heeft betrekking op alle samenkomsten die niet uitgezonderd zijn. Het verbod geldt niet voor woningen of daarbij behorende erven. Bij excessen kan echter wel worden opgetreden tegen bijvoorbeeld ‘coronafeestjes’ in studentenhuizen, garages, loodsen en dergelijke met gebruikmaking van een noodbevel
quote:Op zondag 15 november 2020 11:55 schreef Fred het volgende:
[..]
En niemand die zijn verantwoordelijkheid nam?
Klinkt trouwens wel als een illegaal pokerspelletje.
[..]
En niemand die aan oom agent heeft gevraagd wat-ie kwam doen?
[..]
Nee, maar ik vermoed dat oom agent niet voor de Coronamaatregelen is gekomen en dat het adres waar je was bekend staat bij de politie en imho mag je nog blij zijn dat het boete is geworden voor het deelnemen aan een illegaal goktoernooi of het deelnemen aan criminele activiteiten.
Ik zag het idd staan.quote:Op zondag 15 november 2020 16:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit staat in de toelichting:
[..]
Een noodbevel is een bevel van de burgemeester (of een loco, niet zelfstandig door de politie). Maar geen boete. Dat is hier niet aan de orde. Bovendien is de 30 niet eens overschreden.
Jij mag ook wel eens een cursursje begrijpend lezen gaan volgen.quote:Op zondag 15 november 2020 12:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je kent blijkbaar het verschil tussen een overtreding en een misdaad niet eens.
Ga eerst je nou eerst eens verdiepen in hoe de rechtstaat werkt, je loopt hier vooral ongeinformeerde onderbuikboosheid te spuien.
Ochjee, eventjes kaarten met vier anderen op 1,5 meter afstand, wat een verschrikkelijk asociaal monster is die TS ook. Gelukkig onderkent het intelligente virus het belang van onderwijs en houdt het zich koest in klaslokalen waar men met z'n dertigen hele schooldagen zonder mondkapjes en zonder afstand zit.quote:Op zondag 15 november 2020 10:00 schreef babylon het volgende:
'Verrader' 'NSB-er'
Beiden kan natuurlijk niet waar zijnquote:Op zondag 15 november 2020 17:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ochjee, eventjes kaarten met vier anderen op 1,5 meter afstand, wat een verschrikkelijk asociaal monster is die TS ook. Gelukkig onderkent het intelligente virus het belang van onderwijs en houdt het zich koest in klaslokalen waar men met z'n dertigen hele schooldagen zonder mondkapjes en zonder afstand zit. :
Als je zo'n partij heisa maakt om het één dan is het een beetje gek dat je niet proportioneel meer heisa maakt om het ander dat vijf dagen per week door het hele land plaatsvindt.quote:Op zondag 15 november 2020 17:23 schreef babylon het volgende:
[..]
Beiden kan natuurlijk niet waar zijn
En hoe weet je dat ik dat niet doe?quote:Op zondag 15 november 2020 17:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Als je zo'n partij heisa maakt om het één dan is het een beetje gek dat je niet proportioneel meer heisa maakt om het ander dat vijf dagen per week door het hele land plaatsvindt.
Ik heb je scholieren, leraren en verantwoordelijk bestuurders nergens hysterisch uit zien maken voor "aso's die de maatschappij willen schaden" maar als je bedoelt dat ik je posthistory daar niet op nageslagen heb dan heb je helemaal gelijk.quote:Op zondag 15 november 2020 17:26 schreef babylon het volgende:
[..]
En hoe weet je dat ik dat niet doe?
Hou dan ook gewoon je bek.quote:Op zondag 15 november 2020 17:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik heb je scholieren, leraren en verantwoordelijk bestuurders nergens hysterisch uit zien maken voor "aso's die de maatschappij willen schaden" maar als je bedoelt dat ik je posthistory daar niet op nageslagen heb dan heb je helemaal gelijk.
Je komt een beetje gefrustreerd over.quote:Op zondag 15 november 2020 17:32 schreef babylon het volgende:
[..]
Hou dan ook gewoon je bek over dingen die je onmogelijk niet kan weten en focus je op wat ik zeg in dit topic.
Tegenvoorstel: reageer jij je persoonlijke frustraties eens niet op belachelijke wijze af op TS, een onschuldige jongen die gewoon een potje wil kaarten met enkele vrienden en aan wie het helemaal niet is als gast in andermans huis om weer anderen de deur te wijzen.quote:Op zondag 15 november 2020 17:32 schreef babylon het volgende:
[..]
Hou dan ook gewoon je bek.
Edit: fixed
Zoals altijd met dit soort verhalen zullen er wel een paar details weggelaten zijn zodat ts krijgt te horen wat hij wil horen.quote:Op zondag 15 november 2020 17:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Tegenvoorstel: reageer jij je persoonlijke frustraties eens niet op belachelijke wijze af op TS, een onschuldige jongen die gewoon een potje wil kaarten met enkele vrienden en aan wie het helemaal niet is als gast in andermans huis om weer anderen de deur te wijzen.
Onschuldig...onschuldig...niet helemaal waar he...hij zoekt bewust de randjes op aangezien hij ook een topic opende om te peilen hoe erg je de sjaak bent als je op je dakterras een feestje gaat geven voor 10 of meer mensen...quote:Op zondag 15 november 2020 17:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Tegenvoorstel: reageer jij je persoonlijke frustraties eens niet op belachelijke wijze af op TS, een onschuldige jongen die gewoon een potje wil kaarten met enkele vrienden en aan wie het helemaal niet is als gast in andermans huis om weer anderen de deur te wijzen.
Welke TS is onschuldig? Niet die van dit topic. Heeft gewoon een boete gekregen.quote:Op zondag 15 november 2020 17:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Als dit zo is dan heb je daar gelijk in, maar dat kaarten met enkele anderen nota bene met 1,5 meter afstand je in ogen van enkele fanatiekelingen hier "een aso die de maatschappij wil schaden" zou maken is volstrekt bespottelijk.quote:Op zondag 15 november 2020 17:53 schreef DW457 het volgende:
aangezien hij ook een topic opende om te peilen hoe erg je de sjaak bent als je op je dakterras een feestje gaat geven voor 10 of meer mensen...
Was het niet zo dat er achter de voordeur niet gehandhaafd zou/kon worden, en dat het wat dat betreft slechtst sterk geadviseerd werd?quote:Op zondag 15 november 2020 17:56 schreef babylon het volgende:
[..]
Welke TS is onschuldig? Niet die van dit topic. Heeft gewoon een boete gekregen.
Onze regering is niet een bezettingsmachtquote:Op zondag 15 november 2020 18:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Als dit zo is dan heb je daar gelijk in, maar dat kaarten met enkele anderen nota bene met 1,5 meter afstand je in ogen van enkele fanatiekelingen hier "een aso die de maatschappij wil schaden" zou maken is volstrekt bespottelijk.
Het gevaar van zo'n kleine bijeenkomst staat in geen enkele verhouding tot het gevaar van ook maar één middelbare school, één lesuur en het criminaliseren van een potje kaarten met vier anderen is onvoorstelbaar, compleet absurd.
[..]
Was het niet zo dat er achter de voordeur niet gehandhaafd zou/kon worden, en dat het wat dat betreft slechtst sterk geadviseerd werd?Los daarvan zou jij ten tijde van de bezetting je lol hebben opgekund: "Maar de regels van de duitsers dan, stelletje aso's die de maatschappij willen schaden! Zometeen fusileren ze weer wat bejaarden en obesen!"
En onze bevolking was niet die van oost-duitslandquote:Op zondag 15 november 2020 18:10 schreef babylon het volgende:
[..]
Onze regering is niet een bezettingsmacht
Misschien als men gewoon direct mee gewerkt had, was dit gewoon met een waarschuwing afgedaan.quote:Op zondag 15 november 2020 11:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Moet men wel weten hoeveel mensen er binnen zitten. Hier in Nieuw Vennep liep het ook goed uit de hand bij een Feestje.quote:Op zondag 15 november 2020 11:28 schreef nostra het volgende:
[..]
De crux is natuurlijk proportionaliteit. Als TS' verhaal werkelijk klopt, dan zit er zes man anderhalve meter uit elkaar te kaarten. Daar vier man en een politiehond op afsturen is volslagen disproportioneel.
Hoe groot is die tafel dat je met 6 personen er omheen kunt zitten met anderhalve meter afstand?quote:Op zondag 15 november 2020 18:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Als dit zo is dan heb je daar gelijk in, maar dat kaarten met enkele anderen nota bene met 1,5 meter afstand je in ogen van enkele fanatiekelingen hier "een aso die de maatschappij wil schaden" zou maken is volstrekt bespottelijk.
Je neemt het wel lekker serieus allemaal.quote:Op zondag 15 november 2020 18:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe groot is die tafel dat je met 6 personen er omheen kunt zitten met anderhalve meter afstand?
1,5 meter afstand, persoon 40 centimeter breed, dat is 6 x 1,90 = 11,40 omtrek. Flinke tafel! En de tafel moet ook minimaal 1,5 breed zijn. Geloof er dus niks van.
Je moet de breedte van die personen ook meetellen. Dus 4,20m. Echt niet!quote:Op zondag 15 november 2020 18:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je neemt het wel lekker serieus allemaal.
1.5m breed is die snel.
In het midden van de tafel kan iemand zitten, dan 1.5 meter aan beide zijdes nog iemand idd.
Dat is 3 meter lang. Fors tafeltje. Niet onmogelijk.
Kun je de vastgestelde meetrichtlijnen misschien met me delen? Ik ben daar nog niet van op de hoogte.quote:Op zondag 15 november 2020 18:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Je moet de breedte van die personen ook meetellen. Dus 4,20m. Echt niet!
Alles in evenwicht..quote:Op zondag 15 november 2020 19:02 schreef l1ghted het volgende:
Leuk nu de Corona maatregelen bashen, maar dat staat los van het feit dat TS fout zit (en dat eigenlijk zou horen accepteren). Tuurlijk is het overdreven, maar het is ook overdreven om zo verongelijkt erover te doen.
Met 2 biertjes op je 18e niet mogen rijden is ook overdreven, maar snappen we wel het grotere plaatje..
En ts wilde ook met koningsdag al een feestje plannen.quote:Op zondag 15 november 2020 18:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En onze bevolking was niet die van oost-duitsland
Hoe is dat overdreven? Dat levert een heel concreet gevaar op. Dat het even met meer dan 2 mensen samenkomen meer gevaar (van verspreiding van "het virus"quote:Op zondag 15 november 2020 19:02 schreef l1ghted het volgende:
Met 2 biertjes op je 18e niet mogen rijden is ook overdreven, maar snappen we wel het grotere plaatje..
Je bedoelt dat het van de zotten is om in deze tijd met z'n zessen te gaan kaarten, toch?quote:Op zondag 15 november 2020 09:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat het van de zotten is dat de overheid zo achterlijk ingrijpt in de persoonlijke levenssfeer.
Goed voor hem, als hij lekker wil feesten dan kan ik hem dat op geen enkele manier aanrekenen en maakt dat hem zeker geen monster. De hysterische, blind volgzame controle- en klikdrift van sommigen maakt hen daarentegen wél nogal angstaanjagend.quote:Op zondag 15 november 2020 19:26 schreef marsan het volgende:
[..]
En ts wilde ook met koningsdag al een feestje plannen.
Had wss al vaker schijt aan alle regels en op een gegeven moment heb je dan eens pech.
Inderdaad man, gewetenloze opoemoordenaars zijn het allemaal!quote:Op zondag 15 november 2020 20:05 schreef GX3 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het van de zotten is om in deze tijd met z'n zessen te gaan kaarten, toch?
Dit soort tokkiepraatquote:Op zondag 15 november 2020 20:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Inderdaad man, gewetenloze opoemoordenaars zijn het allemaal!![]()
Maar dan zijn de middelbare scholen wel een hedendaagse holocaust.
Jij bent degeen die met al die kwalificaties komt. Dat jij er zo naar kijkt, ligt dan wss dus ook aan jou.quote:Op zondag 15 november 2020 20:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Goed voor hem, als hij lekker wil feesten dan kan ik hem dat op geen enkele manier aanrekenen en maakt dat hem zeker geen monster. De hysterische, blind volgzame controle- en klikdrift van sommigen maakt hen daarentegen wél nogal angstaanjagend.
quote:Op zondag 15 november 2020 21:24 schreef marsan het volgende:
[..]
Jij bent degeen die met al die kwalificaties komt. Dat jij er zo naar kijkt, ligt dan wss dus ook aan jou.
Je hoeft voor mij je kwalificaties niet aan te passen hoor. Geeft juist een goede blik in je perceptie.quote:Op zondag 15 november 2020 21:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]![]()
Speciaal voor jou dan: vervang "monster" gerust met "aso die de maatschappij wil schaden", een kwalificatie waarmee ik zelf zeker niet kwam.
Goh, zouden mijn posts hier soms mijn perceptie/zienswijze weergeven?quote:Op zondag 15 november 2020 21:56 schreef marsan het volgende:
[..]
Je hoeft voor mij je kwalificaties niet aan te passen hoor. Geeft juist een goede blik in je perceptie.
Ik schrik me daar echt van, lijkt zowaar meer dan 50% te zijn die dit helemaal geweldig vinden.quote:Op zondag 15 november 2020 21:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Goh, zouden mijn posts hier soms mijn perceptie/zienswijze weergeven?Scherp opgemerkt! Wat dan weer aan je voorbij lijkt te gaan is dat ik daarmee juist kritiek uit op de belachelijk overtrokken veroordelingen hier.
Ik zie hier vooral dat mensen te egoïstisch zijn om zich aan de maatregelen te houden, welke noodzakelijk zijn om de zorg niet te laten overspoelen. Waarom is het zoveel gevraagd om even solidair te zijn?quote:Op zondag 15 november 2020 21:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ehh wat? Je ziet hier serieus helemaal niks in en gaat gelijk in volgzaam modus?
Ben jij al gechipped ofzo?
Hoe kom je daar dan weer bij? Het laatste feestje dat ik vierde was in januari, het aantal keren dat ik m'n vrienden gezien heb sinds februari dit jaar is op twee handen te tellen en zo ongeveer de enige winkels die ik sinds februari van binnen gezien heb zijn supermarkten geweest voor de weekboodschappen.quote:Op zondag 15 november 2020 23:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik zie hier vooral dat mensen te egoïstisch zijn om zich aan de maatregelen te houden, welke noodzakelijk zijn om de zorg niet te laten overspoelen. Waarom is het zoveel gevraagd om even solidair te zijn?
Rustig maar ik had het over @TSquote:Op zondag 15 november 2020 23:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hoe kom je daar dan weer bij? Het laatste feestje dat ik vierde was in januari, het aantal keren dat ik m'n vrienden gezien heb sinds februari dit jaar is op twee handen te tellen en zo ongeveer de enige winkels die ik sinds februari van binnen gezien heb zijn supermarkten geweest voor de weekboodschappen.
Dat ik persoonlijk die keuze maak, maakt niet ineens dat ik mensen die eens een keertje willen kaarten met wat vrienden betitel als "aso's die de maatschappij willen schaden", of dat ik dat wel doen bezie als iets anders dan belachelijk, buiten iedere proportie en zeer zorgwekkend.![]()
![]()
Sommige mensen hier ontpoppen zich echt als hele enge nsb'ers. Overigens wordt hier natuurlijk geen solidariteit gevraagd maar gehoorzaamheid afgedwongen. Nogal een verschil.![]()
Ze staan op de website van de Rijksoverheid.quote:Op zondag 15 november 2020 19:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kun je de vastgestelde meetrichtlijnen misschien met me delen? Ik ben daar nog niet van op de hoogte.
Goh, dat lijkt me echt te missen hoor. Die kwalificaties zeggen echter ook genoeg. Maar ga gerust verder.quote:Op zondag 15 november 2020 21:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Goh, zouden mijn posts hier soms mijn perceptie/zienswijze weergeven?Scherp opgemerkt! Wat dan weer aan je voorbij lijkt te gaan is dat ik daarmee juist kritiek uit op de belachelijk overtrokken veroordelingen hier.
Kan je die noodzakelijkheid misschien wat wetenschappelijk fundament geven? Misschien ook onderzoeken waar de meeste mensen die op de IC belanden het oplopen, kijken of dat gericht geholpen kan worden zodat de maatregelen selectiever en effectiever zijn... Misschien wat andere opties bedenken?quote:Op zondag 15 november 2020 23:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik zie hier vooral dat mensen te egoïstisch zijn om zich aan de maatregelen te houden, welke noodzakelijk zijn om de zorg niet te laten overspoelen. Waarom is het zoveel gevraagd om even solidair te zijn?
Wat gaan we nu meten dan, voeten tot voeten? Schouder tot schouder? Gezicht tot gezicht?quote:Op zondag 15 november 2020 23:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ze staan op de website van de Rijksoverheid.
Houd 1,5 meter afstand.
https://www.rijksoverheid(...)/gezondheidsadviezen
Thuis ontvangt u maximaal 2 personen per dag
https://www.rijksoverheid(...)deeltelijke-lockdown
Neem aan dat die niet zo lastig zijn om te meten toch?
Tussen twee personen moet 1,5 afstand zijn. Hoe moeilijk is dat? Dus geen enkel punt kan minder dan 1,5m bij een ander vandaan zijn.quote:Op maandag 16 november 2020 14:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat gaan we nu meten dan, voeten tot voeten? Schouder tot schouder? Gezicht tot gezicht?
Lachequote:Op maandag 16 november 2020 18:08 schreef Peter het volgende:
[..]
Tussen twee personen moet 1,5 afstand zijn. Hoe moeilijk is dat? Dus geen enkel punt kan minder dan 1,5m bij een ander vandaan zijn.
Die hebben zeer vluchtig contact normaal gesproken. Denk dat slechts een klein deel daarvan komt te overlijden.quote:Op maandag 16 november 2020 18:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lache![]()
Ik denk dat veel mensen dit overtreden in de supermarkt, gaan die allemaal kapotdood?
Wat dacht je van helemaal niemand van die groep komt te overlijden?quote:Op maandag 16 november 2020 18:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die hebben zeer vluchtig contact normaal gesproken. Denk dat slechts een klein deel daarvan komt te overlijden.
Voor contact zijn er ook weer verschillende richtlijnen: https://lci.rivm.nl/COVID-19-bco
Ik bedenk de regels hier in Nederland niet. Probeer me er wel aan te houden zoveel mogelijk.quote:Op maandag 16 november 2020 18:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat dacht je van helemaal niemand van die groep komt te overlijden?
Even serieus welk wetenschappelijk bewijs heb je ervoor danwel wetenschappelijke indicatie dat er ook maar een enkeling van de doden is overleden door minder dan 1.5 meter in de supermarkt bij passage?
Das lief van je.quote:Op maandag 16 november 2020 18:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik bedenk de regels hier in Nederland niet. Probeer me er wel aan te houden zoveel mogelijk.
Ik denk persoonlijk dat een aantal dingen hun doel ook een beetje voorbijschieten, maar dat heb ik wel met wat meer regels tegenwoordig.quote:Op maandag 16 november 2020 18:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Das lief van je.
De overheid gaat wel te ver.
Wat... een.. onzin verhaal. Sorry hoor. Kom je aandacht te kort?quote:Op zondag 15 november 2020 09:35 schreef UJF045 het volgende:
Gisteravond zat ik met 5 vrienden (dus 6 in totaal) bij iemand thuis te kaarten. In eerste instantie zouden we met zijn 3en spelen maar er kwamen onverwachts nog een aantal bij.
In de loop van de nacht heeft iemand de politie gebeld en verraden dat er teveel mensen in het huis zaten. De politie kwam met 4 auto’s (inclusief hondengeleider) de straat in rijden en ze wilden het huis binnentreden waarop wij eerst een huiszoekingsbevel hebben gevraagd. Na een half uur hadden ze dit geregeld en hebben de hele woning doorzocht plus ons 6en bekeurd in de woning.
Ik ben me ervan bewust dat je maar met 2 andere mensen buiten je eigen huishouden in een huis ‘mag’ zitten maar we hadden onderling 1,5 meter afstand aan een grote tafel dus van een onveilige situatie was geen sprake.
Heeft de politie het recht om zomaar woningen binnen te vallen obv de coronawet?
En heeft het zin om deze boete aan te vechten?
quote:Op dinsdag 17 november 2020 08:25 schreef JochemSjakie het volgende:
Dat er mensen zijn die in zo'n verzonnen topic zonder enkel vorm van bewijs trappen
Men heeft weer lekker de onderbuik kunnen voeden zonder zelf na te hoeven denken.
Helaas geen onzin, was het maar zo.quote:Op dinsdag 17 november 2020 08:21 schreef Queryn het volgende:
[..]
Wat... een.. onzin verhaal. Sorry hoor. Kom je aandacht te kort?
kloontjes die het gezien hebben.quote:Op dinsdag 17 november 2020 10:37 schreef UJF045 het volgende:
[..]
[..]
Helaas geen onzin, was het maar zo.
Heb een foto van het huiszoekingsbevel ook gepost hier en meerdere users hebben hem gezien (kan je ook teruglezen in eerdere pagina’s).
Nu echter weer verwijderd ivm privacy.
Ik hoef mezelf niet te bewijzen, het is waargebeurd.. klaar. Heeft geen meerwaarde om het te anonimiseren en opnieuw te posten. Heb tevens al exact vermeld wat erop staat.quote:Op dinsdag 17 november 2020 10:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
kloontjes die het gezien hebben.![]()
Dan anonimiseer je dat ding zodat anderen het ook nog kunnen zien.
Die foto heeft precies 15 minuten online gestaan...quote:Op dinsdag 17 november 2020 10:44 schreef UJF045 het volgende:
[..]
Ik hoef mezelf niet te bewijzen, het is waargebeurd.. klaar. Heeft geen meerwaarde om het te anonimiseren en opnieuw te posten. Heb tevens al exact vermeld wat erop staat.
Het lijkt mij ook te bizar voor woorden als je dit vergelijkt met supporters die vuurwerk afsteken en de politie vind het allemaal prima en totaal niemand een bekeuring geeft.quote:Op zondag 15 november 2020 09:47 schreef ZarB het volgende:
Waarom wilden ze zo graag een huiszoekingsbevel? Waarom de hele woning doorzoeken? Je maakt mij niet wijs dat de politie daar een halve avond aan besteed alleen maar omdat er 3 mensen meer binnen zijn dan het coronabeleid voorschrijft. Dat zou toch echt volslagen debiel zijn.![]()
Is dit wel het hele verhaal?
quote:Op zondag 15 november 2020 10:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar dit soort buitenproportionele maatregelen voor corona.
Uhu.. tuurlijk.. Voor een huiszoeking is een bevel nodig van de rechter-commissaris. Alleen bij grote spoed mag er een mondeling bevel worden afgegeven maar dan heb je geen papiertje. Een papiertje aanvragen voor een huiszoeking duurt een paar dagen. Lulverhaal dus.quote:Op dinsdag 17 november 2020 10:37 schreef UJF045 het volgende:
[..]
[..]
Heb een foto van het huiszoekingsbevel ook gepost hier en meerdere users hebben hem gezien (kan je ook teruglezen in eerdere pagina’s).
Eens. Waarschijnlijk gaat het hier om een machtiging tot binnentreden. Veel mensen verwarren dat met een bevel tot huiszoeking...quote:Op dinsdag 17 november 2020 11:56 schreef Queryn het volgende:
[..]
Uhu.. tuurlijk.. Voor een huiszoeking is een bevel nodig van de rechter-commissaris. Alleen bij grote spoed mag er een mondeling bevel worden afgegeven maar dan heb je geen papiertje. Een papiertje aanvragen voor een huiszoeking duurt een paar dagen. Lulverhaal dus.
Die foto heb ik snel aangeklikt maar heeft nooit gewerkt..quote:Op dinsdag 17 november 2020 10:37 schreef UJF045 het volgende:
[..]
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |