Nee, exact, omdat we daar de letter van de wet niet volgen omdat dat nergens op slaat.quote:Op zondag 15 november 2020 11:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zal geen 15 jarige veroordeeld worden voor het hebben van seks met een eveneens 15 jarige.
Ook in de wet word hier helemaal niet over gesproken.quote:Op zondag 15 november 2020 11:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, exact, omdat we daar de letter van de wet niet volgen omdat dat nergens op slaat.
Leuk dat die kans zo laag is, daar is iedereen het ook over eens. Maar het maatschappelijke probleem is het risico op overvolle ziekenhuizen als gevolg van de exponentiële toename. Maar als dat eenmaal de realiteit is ben je wel te laat om er op heel korte termijn wat aan te kunnen doen.quote:Op zondag 15 november 2020 11:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het zijn vooral 80+ers die er aan onder doorgaan met een uitzondering hier en daar.
Onder de 60? Dan heb je 0.5% kans er aan dood te gaan.
Ik vind dat het virus serieus behandeld moet worden in de zin van serieus nemen.
Maar uh, je moet ook kijken naar wat daadwerkelijk gebeurt en waar het de meeste schade aanricht.
Maw, bejaarde moet je van straat houden, het is niet anders.
Daar hoeft de hele maatschappij niet voor te lijden.
Ja, daar zal een rechter toch eerst uitspraak over moeten doen, en daar mag je je ook verdedigen met een advocaat naar keuze. Dat is natuurlijk totaal niet vergelijkbaar met een boete van 90 euro die oom agent of een willekeurige boa kan uitschrijven. Maar dat weet je hopelijk zelf ook.quote:Op zondag 15 november 2020 11:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Twee vijftienjarigen die seks met elkaar hebben zijn technisch ook strafbaar. Acht jaar de bak in. Staat in het wetboek. Kan je niet in shoppen. Niet huilen.
Klopt of het verhaal waar is laat ik ook maar even in het midden .quote:Op zondag 15 november 2020 10:57 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik vermoed dat corona hier helemaal niks mee te maken heeft. Dat ts en zijn maten gewoon asociaal bezig waren en ook al zodanig bekend staan in de buurt. Daarom komt de politie met een hond. Die komen echt niet om even te checken op de hoeveelheid visite die truus en henk in huis hebben in deze tijd.
Het baart me wel zorgen dat mensen obv dit halve verhaal het politieoptreden goedkeuren. dat mensen dus oprecht vinden dat een inval met hond oke is omdat er 5 ipv 2 mensen op bezoek zijn. Dát is echt te treurig voor woorden.
Misschien was daar geen sprake van. In het nieuws zie je alleen de excessen.quote:Op zondag 15 november 2020 11:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Het lijkt me zinvoller om je handhavingscapaciteit niet in te zetten op zes man in een huiskamer, maar bijvoorbeeld op feesten, excessieve groepsvorming en het creëren van draagvlak in plaats van rigide handhaven.
Je bagatelliseert het naar de hoogte van de boete, maar ik vind het nogal wat dat we normaliseren dat de politie je woning binnenvalt omdat je daar met een paar vrienden zit. (Nogmaals: als TS' verhaal volledig is). Of het gevolg daarvan nu een boete van 90 euro, een foei of een gevangenisstraf is, doet daar niets aan af.quote:Op zondag 15 november 2020 11:43 schreef Farenji het volgende:
Dat is natuurlijk totaal niet vergelijkbaar met een boete van 90 euro die oom agent of een willekeurige boa kan uitschrijven.
Mijn vraag staat nog steeds, het gaat om het willen beschermen van de ziekenhuiscapaciteit t.o.v. privacy. Je hebt een punt dat dit proportioneel moet zijn, maar de schade die het virus aanricht (en nog zou kunnen aanrichten) is net zo goed buiten alle proporties. De hele wereld in lockdown, wanneer hebben we dit voor het laatst gezien? Dus de vraag staat nog steeds. Wanneer zou het in jouw ogen wel goede handhaving zijn geweest?quote:Op zondag 15 november 2020 11:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Je bagatelliseert het naar de hoogte van de boete, maar ik vind het nogal wat dat we normaliseren dat de politie je woning binnenvalt omdat je daar met een paar vrienden zit. (Nogmaals: als TS' verhaal volledig is). Of het gevolg daarvan nu een boete van 90 euro, een foei of een gevangenisstraf is, doet daar niets aan af.
En niemand die zijn verantwoordelijkheid nam?quote:Op zondag 15 november 2020 09:35 schreef UJF045 het volgende:
Gisteravond zat ik met 5 vrienden (dus 6 in totaal) bij iemand thuis te kaarten. In eerste instantie zouden we met zijn 3en spelen maar er kwamen onverwachts nog een aantal bij.
En niemand die aan oom agent heeft gevraagd wat-ie kwam doen?quote:In de loop van de nacht heeft iemand de politie gebeld en verraden dat er teveel mensen in het huis zaten. De politie kwam met 4 auto’s (inclusief hondengeleider) de straat in rijden en ze wilden het huis binnentreden waarop wij eerst een huiszoekingsbevel hebben gevraagd. Na een half uur hadden ze dit geregeld en hebben de hele woning doorzocht plus ons 6en bekeurd in de woning.
Nee, maar ik vermoed dat oom agent niet voor de Coronamaatregelen is gekomen en dat het adres waar je was bekend staat bij de politie en imho mag je nog blij zijn dat het boete is geworden voor het deelnemen aan een illegaal goktoernooi of het deelnemen aan criminele activiteiten.quote:Heeft de politie het recht om zomaar woningen binnen te vallen obv de coronawet?
Niet handhaven in deze situaties. Wel handhaven als er 300 man een feest organiseert. Wel handhaven als een zetbaas 20 Polen in een appartement zet. Wel handhaven als een fabriek mensen dwingt om de regels niet na te leven.quote:Op zondag 15 november 2020 11:50 schreef Daboman het volgende:
Wanneer zou het in jouw ogen wel goede handhaving zijn geweest?
Zo'n dooddoener ik heb niks te verbergen. Kun je in dat geval even je loonstrook uploaden en ik wil ook graag wel je adres en BSN weten want je hebt toch niks te verbergen.quote:Op zondag 15 november 2020 11:22 schreef Daboman het volgende:
[..]
Maar blijkbaar vindt jij dat er niet gehandhaafd mag worden omdat dit een te grote inbreuk is op de privacy. Dan is de vraag wat is meer waard. Toegang tot goede zorg of privacy in huis. Aangezien ik niets te verbergen heb zou ik gaan voor toegang tot goede zorg.
Dan moet je de wet en wat daar bij hoort beter lezenquote:Op zondag 15 november 2020 11:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Twee vijftienjarigen die seks met elkaar hebben zijn technisch ook strafbaar. Acht jaar de bak in. Staat in het wetboek. Kan je niet in shoppen. Niet huilen.
En wat doen we dan met het gegeven dat het virus zich daar veruit het meeste verspreid?quote:Op zondag 15 november 2020 11:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet handhaven in deze situaties. Wel handhaven als er 300 man een feest organiseert. Wel handhaven als een zetbaas 20 Polen in een appartement zet. Wel handhaven als een fabriek mensen dwingt om de regels niet na te leven.
Vertel. Dus niet "wat daar bij hoort" (i.e. jurisprudentie, want dat is nu juist net mijn punt), maar de wet.quote:Op zondag 15 november 2020 11:59 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dan moet je de wet en wat daar bij hoort beter lezen
politie kan helaas niet overal controleren en invallen doen.quote:Op zondag 15 november 2020 11:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet handhaven in deze situaties. Wel handhaven als er 300 man een feest organiseert. Wel handhaven als een zetbaas 20 Polen in een appartement zet. Wel handhaven als een fabriek mensen dwingt om de regels niet na te leven.
De MvT en de kamerstukken, die onderdeel zijn van de wet. Waar in staat dat jouw voorbeeld nu net niet onder het artikel zou moeten vallen.quote:Op zondag 15 november 2020 12:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Vertel. Dus niet "wat daar bij hoort" (i.e. jurisprudentie, want dat is nu juist net mijn punt), maar de wet.
Ja, ik.quote:Op zondag 15 november 2020 11:03 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als ze voor de verkiezingen kenbaar hadden gemaakt dat ze zo zouden optreden tijdens een pandemie hadden niemand op zo gestemd hoor. Mag ik hopen.
tuurlijk wel ben blij dat de Nederlandse regering zo optreed tegen Corona. We leven gewoon in een geweldig landquote:Op zondag 15 november 2020 11:03 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als ze voor de verkiezingen kenbaar hadden gemaakt dat ze zo zouden optreden tijdens een pandemie hadden niemand op zo gestemd hoor. Mag ik hopen.
Dat is toch precies mijn punt: dat de letter van de wet in de praktijk met nuance en interpretatie benaderd moet worden.quote:Op zondag 15 november 2020 12:01 schreef investeerdertje het volgende:
De MvT en de kamerstukken, die onderdeel zijn van de wet. Waar in staat dat jouw voorbeeld nu net niet onder het artikel zou moeten vallen.
Er moet natuurlijk wel een duidelijke aanleiding zijn. Als de politie vanwege handhaving ter bestrijding van een pandemie mijn huis binnen wil dan vind ik dat "een duidelijke reden" en dan kunnen ze zien dat ik daar in m'n eentje zit. Dan zijn ze net zo snel weer weg en kunnen ze snel naar een plek waar wel handhaving nodig is. Want ik wil bijdragen in de strijd tegen dit virus. Ik zie ze eerlijk gezegd niet zo snel vragen naar zaken die niets met de pandemie te maken hebben en volgens mij hebben ze dat in dit voorbeeld ook niet gedaan.quote:Op zondag 15 november 2020 11:57 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Zo'n dooddoener ik heb niks te verbergen. Kun je in dat geval even je loonstrook uploaden en ik wil ook graag wel je adres en BSN weten want je hebt toch niks te verbergen.
Dus als ze toen hadden gezegd: volk, als er een pandemie komt mogen jullie geen alcohol meer kopen na 20.00, ben je verplicht een niet-werkend mondkapje te dragen en wanneer je 1 vriend teveel op bezoek hebt komt de politie met honden je huis binnen vallen?quote:Op zondag 15 november 2020 12:04 schreef Evertjan het volgende:
[..]
tuurlijk wel ben blij dat de Nederlandse regering zo optreed tegen Corona. We leven gewoon in een geweldig land
Dat zegt denk ik wel wat over de bevolking dan. En dat is niks positiefs.quote:Op zondag 15 november 2020 12:03 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Ja, ik.ze hebben toch aardig wat draagvlak onder de bevolking.
De thuissituatie is in de praktijk natuurlijk gewoon het eigen gezin. Je wordt ergens besmet, je komt thuis -> de andere drie zijn ook besmet.quote:Op zondag 15 november 2020 11:59 schreef Daboman het volgende:
[..]
En wat doen we dan met het gegeven dat het virus zich daar veruit het meeste verspreid?
Zie bijvoorbeeld deze bron: https://www.gezondheidenc(...)2F%2Fwww.bing.com%2F
En ondertussen gooien we wel de horeca dicht. Dat vind ik dan wel weer een vreemde stap gezien deze cijfers.
Je kent blijkbaar het verschil tussen een overtreding en een misdaad niet eens.quote:Op zondag 15 november 2020 11:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Je bagatelliseert het naar de hoogte van de boete, maar ik vind het nogal wat dat we normaliseren dat de politie je woning binnenvalt omdat je daar met een paar vrienden zit. (Nogmaals: als TS' verhaal volledig is). Of het gevolg daarvan nu een boete van 90 euro, een foei of een gevangenisstraf is, doet daar niets aan af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |