abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196253438
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 12:25 schreef Farenji het volgende:
Je kent blijkbaar het verschil tussen een overtreding en een misdaad niet eens.
Lees jij mijn posts überhaupt?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_196253439
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 12:18 schreef ZarB het volgende:

[..]

Dat zegt denk ik wel wat over de bevolking dan. En dat is niks positiefs.
Dat vind jij. En das prima hoor ;)
Ik ben dan weer blij dat mensen zoals jij in de minderheid zijn ^O^
pi_196253673
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2020 12:24 schreef nostra het volgende:

[..]

De thuissituatie is in de praktijk natuurlijk gewoon het eigen gezin. Je wordt ergens besmet, je komt thuis -> de andere drie zijn ook besmet.

Het hele doel moet ook niet zijn om besmettingen te voorkomen, het doel is de zorgcapaciteit op peil te houden. Daar horen inderdaad restrictieve maatregelen bij, maar ergens is het idee gaan leven dat dat inhoudt dat we elk denkbaar verspreidingsrisico moeten voorkomen en dat de manier waarop we dat doen ook gehandhaafd moet worden.

Ergens moet toch wel de acceptatie gaan landen dat dit virus er nu eenmaal is, dat er over drie maanden geen wondervaccin voor zes miljard mensen is, dat dat er over twee jaar er ook niet is en dat het voor de meeste mensen ook niet het killervirus is. En wat dan de balansafweging gaat zijn tussen de belangen van de samenleving als geheel en de bescherming van de kwetsbaren. En dus welk beleid je als overheid uiteenzet en hoe je daarop handhaaft.

Binnenvallen bij mensen thuis die met zijn zessen zitten te kaarten haalt die balansafweging - in ieder geval naar mijn smaak - niet.
Die acceptatie is er denk ik allang, maar acceptatie dat de zorg overbelast kan raken, is er nog steeds niet. Dat onderscheid moet je wel maken. Die acceptatie gaat er ook niet gemakkelijk komen, het raakt je immers direct in je kans om te overleven. En dat zit nu eenmaal ingebakken in je DNA.

Het is ook niet goed om niet te gaan handhaven. Ik spreek wel digitaal af met m'n vrienden (we zijn met 6 man, past dus niet) en kan me voorstellen dat er onderbuiksgevoelens gaan leven in de trend van "waarom ik wel en zij niet". Dan gaat je draagvlak ook naar de maan. Mijn motivatie is bijdragen aan de bestrijding, maar als de motivatie is "omdat het moet" kan het dus wel misgaan, omdat je dan ziet dat het niet hoeft.

Maar als het een kwestie van smaak is, denk ik niet dat we het eens worden. Zolang handhaven op regels voor de pandemie ook echt betekent handhaven op de regels voor de pandemie zie ik geen probleem. Ik zie ook niet dat de politie in het verhaal van de TS meer heeft gedaan dan noodzakelijk voor de handhaving.

[ Bericht 2% gewijzigd door Daboman op 15-11-2020 12:47:09 ]
  zondag 15 november 2020 @ 12:55:45 #129
338319 ZarB
Piña colada
pi_196254092
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 12:30 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Dat vind jij. En das prima hoor ;)
Ik ben dan weer blij dat mensen zoals jij in de minderheid zijn ^O^
Ja dat snap ik :Y
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_196254096
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 12:17 schreef ZarB het volgende:

[..]

Dus als ze toen hadden gezegd: volk, als er een pandemie komt mogen jullie geen alcohol meer kopen na 20.00, ben je verplicht een niet-werkend mondkapje te dragen en wanneer je 1 vriend teveel op bezoek hebt komt de politie met honden je huis binnen vallen?

Juist ja. :')
Tja, als dat de zoveelste verscherping is die nodig is, omdat de eerdere regels niet voldoende worden nageleefd, dan kan ik daarmee leven. Ik woon op dit moment veel liever in Nederland dan in een land als Spanje waar ze rustig een lockdown instellen.
pi_196254330
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 12:55 schreef exelletor het volgende:

[..]

Tja, als dat de zoveelste verscherping is die nodig is, omdat de eerdere regels niet voldoende worden nageleefd, dan kan ik daarmee leven. Ik woon op dit moment veel liever in Nederland dan in een land als Spanje waar ze rustig een lockdown instellen.
En dit inderdaad, in Nederland gaat het er nog best rustig aan toe Ik zie nog geen leger op straat, geen avondklok, winkels zijn nog gewoon open, etc...
  Redactie Frontpage zondag 15 november 2020 @ 13:04:55 #132
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196254372
Aantekening op strafblad. Oei...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 15 november 2020 @ 13:05:49 #133
338319 ZarB
Piña colada
pi_196254397
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 12:55 schreef exelletor het volgende:

[..]

Dat het in andere landen nog erger is maakt NL toch niet meteen goed.

Ik ben niet tegen het beleid en ik houd me ook gewoon aan de maatregelen, maar een alcoholklok, niet werkende mondkapjes en politieinvallen gaat me gewoon te ver. En het heeft niks meer met het voorkomen van besmettingen te maken.
pi_196254589
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:05 schreef ZarB het volgende:

[..]

Dat het in andere landen nog erger is maakt NL toch niet meteen goed.

Ik ben niet tegen het beleid en ik houd me ook gewoon aan de maatregelen, maar een alcoholklok, niet werkende mondkapjes en politieinvallen gaat me gewoon te ver. En het heeft niks meer met het voorkomen van besmettingen te maken.
Het geeft toch iets aan over welke mate van proportionaliteit door de meerderheid van de bevolking als acceptabel wordt gezien? En daarin zitten we kennelijk nog best aan de zachte kant. En dat geeft dus ook aan dat zaken worden afgewezen, de avondklok zie ik het hier bijvoorbeeld voorlopig nog niet halen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Daboman op 15-11-2020 13:22:44 ]
pi_196254619
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:04 schreef JeMoeder het volgende:
Aantekening op strafblad. Oei...
Bij een boete van minder dan 100 euro niet dacht ik?
  zondag 15 november 2020 @ 13:23:35 #136
338319 ZarB
Piña colada
pi_196254738
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:15 schreef Daboman het volgende:

[..]

Het geeft toch iets aan over welke mate van proportionaliteit door de meerderheid van de bevolking als acceptabel wordt gezien? En daarin zitten we kennelijk nog best aan de zachte kant.
Nou ja, je hebt niet veel keus natuurlijk. Ik vind eerdergenoemde dingen niet acceptabel, maar ik houd me er wel aan omdat ik geen zin heb in gezeik. Ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt, maar eigenlijk is het natuurlijk bizar dat een maatregel als "afstand houden" niet voldoende is. Want al met al is niet in aanraking komen met anderen het enige dat verspreiding kan voorkomen. Maar een alcoholklok en niet werkende mondkapjes is echt uit de lucht gegrepen en symboolpolitiek.
  Redactie Frontpage zondag 15 november 2020 @ 13:28:25 #137
38148 crew  Innisdemon
pi_196254827
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:10 schreef Momo het volgende:
Jullie maakte schijnbaar te veel geluid. Hoe hebben de mensen in de buurt anders door dat er 6 man zitten te kaarten.
De meeste Nederlandse huizen hebben ramen.................
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_196254888
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:23 schreef ZarB het volgende:

[..]

Nou ja, je hebt niet veel keus natuurlijk. Ik vind eerdergenoemde dingen niet acceptabel, maar ik houd me er wel aan omdat ik geen zin heb in gezeik. Ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt, maar eigenlijk is het natuurlijk bizar dat een maatregel als "afstand houden" niet voldoende is. Want al met al is niet in aanraking komen met anderen het enige dat verspreiding kan voorkomen. Maar een alcoholklok en niet werkende mondkapjes is echt uit de lucht gegrepen en symboolpolitiek.
Alcohol klok ben ik wel met je eens, maar mondkapjes niet. Het schijnt dat mondkapjes de ernst van het ziekteverloop kunnen beïnvloeden omdat je dan minder virusdeeltjes binnenkrijgt. Dit geeft je immuunsysteem meer tijd om een goede afweer reactie op te bouwen. Je bent dus niet volledig beschermd, maar wel gedeeltelijk. Overigens geldt dit helaas wel vooral de andere kant op, m.a.w. je beschermt anderen tegen jezelf omdat het masker een aanzienlijk deel van de virusdeeltjes opvangt.

En zoals latere toevoeging in mijn post, ik denk dat het huidige zachte beleid ook aangeeft dat een nog strengere aanpak niet wenselijk is. Zo is ook bijv. het strafblad bij de coronaboete teruggedraaid. Het is dus niet zo dat klakkeloos vanalles wordt gedaan vanwege een tunnelvisie op het aantal besmettingen.
pi_196254940
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 09:59 schreef DW457 het volgende:

[..]

De regels zijn simpel. Hij had te veel bezoek. De OvJ heeft een grond gehad om de bescherming van de woning op te heffen omdat er een aantoonbaar vermoeden was strafbaar feit in de woning. Deze is vervolgens vastgesteld en gelegd in een pv en de daders zijn bekeurd. Niet heel ingewikkeld, toch?
Nee, de regels zijn heel simpel. In de Corona-noodverordeningen zijn geen beperkingen gesteld aan het aantal personen binnen een woning. Het maximum van 2 bezoekers is alleen een vrijblijvend advies.

Ik geloof echt geen zak van de verhaal van TS. Dat een paar politieagenten niet volledig op de hoogte zijn van alle regels, oké. Maar dat er een huiszoekingsbevel afgegeven zou worden kan ik me niet voorstellen. Zeker niet voor 5 personen die kaarten (hoe hebben ze dat überhaupt kunnen vaststellen)?

Of TS verzint hier complete onzin of er is iets heel anders aan de hand geweest waardoor er sprake was van een exces.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_196255001
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:35 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Nee, de regels zijn heel simpel. In de Corona-noodverordeningen zijn geen beperkingen gesteld aan het aantal personen binnen een woning. Het maximum van 2 bezoekers is alleen een vrijblijvend advies.

Ik geloof echt geen zak van de verhaal van TS. Dat een paar politieagenten niet volledig op de hoogte zijn van alle regels, oké. Maar dat er een huiszoekingsbevel afgegeven zou worden kan ik me niet voorstellen. Zeker niet voor 5 personen die kaarten (hoe hebben ze dat überhaupt kunnen vaststellen)?

Of TS verzint hier complete onzin of er is iets heel anders aan de hand geweest waardoor er sprake was van een exces.
Het feit dat ze met zoveel man kwamen zou kunnen betekenen dat iemand heeft gemeld dat er "veel mensen" binnen waren. Dan kan het zijn dat de politie het potentieel gezien heeft als een feestje waar minimaal een man of 15 waren. Ik noem maar wat.
pi_196255024
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 10:06 schreef UJF045 het volgende:
Op het huiszoekingbevel staat overigens:

Wettelijke bepaling waarop het binnentreden berust:
“Artikel 2.1 noodverordening COVID-19”.

Dus niks over geluidsoverlast.
Artikel 2.1 en artikel 2.1a gelden niet voor woningen:
quote:
Het is verboden een samenkomst van meer dan 30 personen (exclusief personeel) per zelfstandige ruimte in een besloten plaats, niet zijnde een woning, of in een voor publiek openstaand gebouw, vaartuig of voertuig, met uitzondering van de daarin gelegen woongedeelten, te organiseren, te laten organiseren, te laten plaatsvinden of te laten ontstaan. Een zichtbaar gescheiden podium geldt als zelfstandige ruimte
pi_196255042
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:41 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Artikel 2.1 en artikel 2.1a gelden niet voor woningen:
[..]

Los van het punt dat je wilde maken, dat geeft des te meer aan dat de politie dacht dat er veel meer man zouden zijn.
  zondag 15 november 2020 @ 13:43:00 #143
338319 ZarB
Piña colada
pi_196255054
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:35 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Dit denk ik ook ja.
pi_196255070
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:42 schreef Daboman het volgende:

[..]

Los van het punt dat je wilde maken, dat geeft des te meer aan dat de politie dacht dat er veel meer man zouden zijn.
Het is wel bijzonder dat ze met 5 man in een woning een boete krijgen voor iets dat gaat over >30 man in alles behalve een woning.
pi_196255081
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 09:41 schreef Scuidward het volgende:
Zie website politie. Er was een melding gedaan, vermoedelijk van overlast. Dus dat mag.

https://www.politie.nl/themas/coronavirus-en-politiewerk.html
daarmee krijgt de politie echter niet op voorhand een huiszoekingsbevel ...
ergens vermoed ik dat iets niet klopt of ontbreekt aan dit verhaaltje.

als de politie een huiszoekingsbevel hadden, moet er wel iets aan vooraf gegaan zijn, dat dat bevel kan verklaren, dat krijgt de politie niet zomaar...
woont TS misschien op een adres dat bekend staat als drugshandel-locatie oidd?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_196255104
Is die 2 personen wettelijk vastgelegd dan?
In dacht een dringend advies oid.
Eerst denken, dan typen
pi_196255136
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:47 schreef Piger het volgende:
Is die 2 personen wettelijk vastgelegd dan?
In dacht een dringend advies oid.
Die 2 personen is inderdaad vastgelegd. Maar alleen voor de publieke ruimte.
pi_196255175
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 09:35 schreef UJF045 het volgende:
En heeft het zin om deze boete aan te vechten?
Vervelend van de boete.

Het antwoord op bovenstaande vraag zal je aan een advocaat moeten voorleggen. Ik heb al meerdere keren hier gemerkt, dat hoe goed ook bedoelt, FOK gebruikers gigantisch de plank misslaan op juridisch gebied.

Voordat je naar de advocaat gaat zou ik eerst even nakijken hoe het zit met de kosten. In de regel krijg je advocaatkosten niet vergoed bij winst, maar er zijn uitzonderingen. Die ken ik niet precies.
Het juridisch loket kan je hier meestal gratis bij helpen, maar of je daar een afspraak kan maken hangt af van je inkomen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196255213
quote:
5s.gif Op zondag 15 november 2020 09:48 schreef Farenji het volgende:
De regels zijn duidelijk. Je overtrad de regels. De politie had een huiszoekingsbevel. Wat wil je precies horen ts?
Dat TS helemaal geen regels overtrad. In verzet gaan, want in een woning gelden geen regels.
zie email 27 oktober
pi_196255237
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Vervelend van de boete.

Het antwoord op bovenstaande vraag zal je aan een advocaat moeten voorleggen. Ik heb al meerdere keren hier gemerkt, dat hoe goed ook bedoelt, FOK gebruikers gigantisch de plank misslaan op juridisch gebied.

Voordat je naar de advocaat gaat zou ik eerst even nakijken hoe het zit met de kosten. In de regel krijg je advocaatkosten niet vergoed bij winst, maar er zijn uitzonderingen. Die ken ik niet precies.
Het juridisch loket kan je hier meestal gratis bij helpen, maar of je daar een afspraak kan maken hangt af van je inkomen.
Dit kun je gewoon zelf. Zeer eenvoudig zaakje.

Verzet aantekenen en een kopietje van die noodverordening meesturen met “niet zijnde een woning” gearceerd,
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')