Onze regering is niet een bezettingsmachtquote:Op zondag 15 november 2020 18:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Als dit zo is dan heb je daar gelijk in, maar dat kaarten met enkele anderen nota bene met 1,5 meter afstand je in ogen van enkele fanatiekelingen hier "een aso die de maatschappij wil schaden" zou maken is volstrekt bespottelijk.
Het gevaar van zo'n kleine bijeenkomst staat in geen enkele verhouding tot het gevaar van ook maar één middelbare school, één lesuur en het criminaliseren van een potje kaarten met vier anderen is onvoorstelbaar, compleet absurd.
[..]
Was het niet zo dat er achter de voordeur niet gehandhaafd zou/kon worden, en dat het wat dat betreft slechtst sterk geadviseerd werd?Los daarvan zou jij ten tijde van de bezetting je lol hebben opgekund: "Maar de regels van de duitsers dan, stelletje aso's die de maatschappij willen schaden! Zometeen fusileren ze weer wat bejaarden en obesen!"
En onze bevolking was niet die van oost-duitslandquote:Op zondag 15 november 2020 18:10 schreef babylon het volgende:
[..]
Onze regering is niet een bezettingsmacht
Misschien als men gewoon direct mee gewerkt had, was dit gewoon met een waarschuwing afgedaan.quote:Op zondag 15 november 2020 11:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet handhaven in deze situaties. Wel handhaven als er 300 man een feest organiseert. Wel handhaven als een zetbaas 20 Polen in een appartement zet. Wel handhaven als een fabriek mensen dwingt om de regels niet na te leven.
Moet men wel weten hoeveel mensen er binnen zitten. Hier in Nieuw Vennep liep het ook goed uit de hand bij een Feestje.quote:Op zondag 15 november 2020 11:28 schreef nostra het volgende:
[..]
De crux is natuurlijk proportionaliteit. Als TS' verhaal werkelijk klopt, dan zit er zes man anderhalve meter uit elkaar te kaarten. Daar vier man en een politiehond op afsturen is volslagen disproportioneel.
Hoe groot is die tafel dat je met 6 personen er omheen kunt zitten met anderhalve meter afstand?quote:Op zondag 15 november 2020 18:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Als dit zo is dan heb je daar gelijk in, maar dat kaarten met enkele anderen nota bene met 1,5 meter afstand je in ogen van enkele fanatiekelingen hier "een aso die de maatschappij wil schaden" zou maken is volstrekt bespottelijk.
Je neemt het wel lekker serieus allemaal.quote:Op zondag 15 november 2020 18:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe groot is die tafel dat je met 6 personen er omheen kunt zitten met anderhalve meter afstand?
1,5 meter afstand, persoon 40 centimeter breed, dat is 6 x 1,90 = 11,40 omtrek. Flinke tafel! En de tafel moet ook minimaal 1,5 breed zijn. Geloof er dus niks van.
Je moet de breedte van die personen ook meetellen. Dus 4,20m. Echt niet!quote:Op zondag 15 november 2020 18:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je neemt het wel lekker serieus allemaal.
1.5m breed is die snel.
In het midden van de tafel kan iemand zitten, dan 1.5 meter aan beide zijdes nog iemand idd.
Dat is 3 meter lang. Fors tafeltje. Niet onmogelijk.
Kun je de vastgestelde meetrichtlijnen misschien met me delen? Ik ben daar nog niet van op de hoogte.quote:Op zondag 15 november 2020 18:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Je moet de breedte van die personen ook meetellen. Dus 4,20m. Echt niet!
Alles in evenwicht..quote:Op zondag 15 november 2020 19:02 schreef l1ghted het volgende:
Leuk nu de Corona maatregelen bashen, maar dat staat los van het feit dat TS fout zit (en dat eigenlijk zou horen accepteren). Tuurlijk is het overdreven, maar het is ook overdreven om zo verongelijkt erover te doen.
Met 2 biertjes op je 18e niet mogen rijden is ook overdreven, maar snappen we wel het grotere plaatje..
En ts wilde ook met koningsdag al een feestje plannen.quote:Op zondag 15 november 2020 18:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En onze bevolking was niet die van oost-duitsland
Hoe is dat overdreven? Dat levert een heel concreet gevaar op. Dat het even met meer dan 2 mensen samenkomen meer gevaar (van verspreiding van "het virus"quote:Op zondag 15 november 2020 19:02 schreef l1ghted het volgende:
Met 2 biertjes op je 18e niet mogen rijden is ook overdreven, maar snappen we wel het grotere plaatje..
Je bedoelt dat het van de zotten is om in deze tijd met z'n zessen te gaan kaarten, toch?quote:Op zondag 15 november 2020 09:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat het van de zotten is dat de overheid zo achterlijk ingrijpt in de persoonlijke levenssfeer.
Goed voor hem, als hij lekker wil feesten dan kan ik hem dat op geen enkele manier aanrekenen en maakt dat hem zeker geen monster. De hysterische, blind volgzame controle- en klikdrift van sommigen maakt hen daarentegen wél nogal angstaanjagend.quote:Op zondag 15 november 2020 19:26 schreef marsan het volgende:
[..]
En ts wilde ook met koningsdag al een feestje plannen.
Had wss al vaker schijt aan alle regels en op een gegeven moment heb je dan eens pech.
Inderdaad man, gewetenloze opoemoordenaars zijn het allemaal!quote:Op zondag 15 november 2020 20:05 schreef GX3 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het van de zotten is om in deze tijd met z'n zessen te gaan kaarten, toch?
Dit soort tokkiepraatquote:Op zondag 15 november 2020 20:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Inderdaad man, gewetenloze opoemoordenaars zijn het allemaal!![]()
Maar dan zijn de middelbare scholen wel een hedendaagse holocaust.
Jij bent degeen die met al die kwalificaties komt. Dat jij er zo naar kijkt, ligt dan wss dus ook aan jou.quote:Op zondag 15 november 2020 20:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Goed voor hem, als hij lekker wil feesten dan kan ik hem dat op geen enkele manier aanrekenen en maakt dat hem zeker geen monster. De hysterische, blind volgzame controle- en klikdrift van sommigen maakt hen daarentegen wél nogal angstaanjagend.
quote:Op zondag 15 november 2020 21:24 schreef marsan het volgende:
[..]
Jij bent degeen die met al die kwalificaties komt. Dat jij er zo naar kijkt, ligt dan wss dus ook aan jou.
Je hoeft voor mij je kwalificaties niet aan te passen hoor. Geeft juist een goede blik in je perceptie.quote:Op zondag 15 november 2020 21:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]![]()
Speciaal voor jou dan: vervang "monster" gerust met "aso die de maatschappij wil schaden", een kwalificatie waarmee ik zelf zeker niet kwam.
Goh, zouden mijn posts hier soms mijn perceptie/zienswijze weergeven?quote:Op zondag 15 november 2020 21:56 schreef marsan het volgende:
[..]
Je hoeft voor mij je kwalificaties niet aan te passen hoor. Geeft juist een goede blik in je perceptie.
Ik schrik me daar echt van, lijkt zowaar meer dan 50% te zijn die dit helemaal geweldig vinden.quote:Op zondag 15 november 2020 21:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Goh, zouden mijn posts hier soms mijn perceptie/zienswijze weergeven?Scherp opgemerkt! Wat dan weer aan je voorbij lijkt te gaan is dat ik daarmee juist kritiek uit op de belachelijk overtrokken veroordelingen hier.
Ik zie hier vooral dat mensen te egoïstisch zijn om zich aan de maatregelen te houden, welke noodzakelijk zijn om de zorg niet te laten overspoelen. Waarom is het zoveel gevraagd om even solidair te zijn?quote:Op zondag 15 november 2020 21:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ehh wat? Je ziet hier serieus helemaal niks in en gaat gelijk in volgzaam modus?
Ben jij al gechipped ofzo?
Hoe kom je daar dan weer bij? Het laatste feestje dat ik vierde was in januari, het aantal keren dat ik m'n vrienden gezien heb sinds februari dit jaar is op twee handen te tellen en zo ongeveer de enige winkels die ik sinds februari van binnen gezien heb zijn supermarkten geweest voor de weekboodschappen.quote:Op zondag 15 november 2020 23:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik zie hier vooral dat mensen te egoïstisch zijn om zich aan de maatregelen te houden, welke noodzakelijk zijn om de zorg niet te laten overspoelen. Waarom is het zoveel gevraagd om even solidair te zijn?
Rustig maar ik had het over @TSquote:Op zondag 15 november 2020 23:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hoe kom je daar dan weer bij? Het laatste feestje dat ik vierde was in januari, het aantal keren dat ik m'n vrienden gezien heb sinds februari dit jaar is op twee handen te tellen en zo ongeveer de enige winkels die ik sinds februari van binnen gezien heb zijn supermarkten geweest voor de weekboodschappen.
Dat ik persoonlijk die keuze maak, maakt niet ineens dat ik mensen die eens een keertje willen kaarten met wat vrienden betitel als "aso's die de maatschappij willen schaden", of dat ik dat wel doen bezie als iets anders dan belachelijk, buiten iedere proportie en zeer zorgwekkend.![]()
![]()
Sommige mensen hier ontpoppen zich echt als hele enge nsb'ers. Overigens wordt hier natuurlijk geen solidariteit gevraagd maar gehoorzaamheid afgedwongen. Nogal een verschil.![]()
Ze staan op de website van de Rijksoverheid.quote:Op zondag 15 november 2020 19:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kun je de vastgestelde meetrichtlijnen misschien met me delen? Ik ben daar nog niet van op de hoogte.
Goh, dat lijkt me echt te missen hoor. Die kwalificaties zeggen echter ook genoeg. Maar ga gerust verder.quote:Op zondag 15 november 2020 21:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Goh, zouden mijn posts hier soms mijn perceptie/zienswijze weergeven?Scherp opgemerkt! Wat dan weer aan je voorbij lijkt te gaan is dat ik daarmee juist kritiek uit op de belachelijk overtrokken veroordelingen hier.
Kan je die noodzakelijkheid misschien wat wetenschappelijk fundament geven? Misschien ook onderzoeken waar de meeste mensen die op de IC belanden het oplopen, kijken of dat gericht geholpen kan worden zodat de maatregelen selectiever en effectiever zijn... Misschien wat andere opties bedenken?quote:Op zondag 15 november 2020 23:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik zie hier vooral dat mensen te egoïstisch zijn om zich aan de maatregelen te houden, welke noodzakelijk zijn om de zorg niet te laten overspoelen. Waarom is het zoveel gevraagd om even solidair te zijn?
Wat gaan we nu meten dan, voeten tot voeten? Schouder tot schouder? Gezicht tot gezicht?quote:Op zondag 15 november 2020 23:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ze staan op de website van de Rijksoverheid.
Houd 1,5 meter afstand.
https://www.rijksoverheid(...)/gezondheidsadviezen
Thuis ontvangt u maximaal 2 personen per dag
https://www.rijksoverheid(...)deeltelijke-lockdown
Neem aan dat die niet zo lastig zijn om te meten toch?
Tussen twee personen moet 1,5 afstand zijn. Hoe moeilijk is dat? Dus geen enkel punt kan minder dan 1,5m bij een ander vandaan zijn.quote:Op maandag 16 november 2020 14:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat gaan we nu meten dan, voeten tot voeten? Schouder tot schouder? Gezicht tot gezicht?
Lachequote:Op maandag 16 november 2020 18:08 schreef Peter het volgende:
[..]
Tussen twee personen moet 1,5 afstand zijn. Hoe moeilijk is dat? Dus geen enkel punt kan minder dan 1,5m bij een ander vandaan zijn.
Die hebben zeer vluchtig contact normaal gesproken. Denk dat slechts een klein deel daarvan komt te overlijden.quote:Op maandag 16 november 2020 18:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lache![]()
Ik denk dat veel mensen dit overtreden in de supermarkt, gaan die allemaal kapotdood?
Wat dacht je van helemaal niemand van die groep komt te overlijden?quote:Op maandag 16 november 2020 18:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die hebben zeer vluchtig contact normaal gesproken. Denk dat slechts een klein deel daarvan komt te overlijden.
Voor contact zijn er ook weer verschillende richtlijnen: https://lci.rivm.nl/COVID-19-bco
Ik bedenk de regels hier in Nederland niet. Probeer me er wel aan te houden zoveel mogelijk.quote:Op maandag 16 november 2020 18:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat dacht je van helemaal niemand van die groep komt te overlijden?
Even serieus welk wetenschappelijk bewijs heb je ervoor danwel wetenschappelijke indicatie dat er ook maar een enkeling van de doden is overleden door minder dan 1.5 meter in de supermarkt bij passage?
Das lief van je.quote:Op maandag 16 november 2020 18:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik bedenk de regels hier in Nederland niet. Probeer me er wel aan te houden zoveel mogelijk.
Ik denk persoonlijk dat een aantal dingen hun doel ook een beetje voorbijschieten, maar dat heb ik wel met wat meer regels tegenwoordig.quote:Op maandag 16 november 2020 18:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Das lief van je.
De overheid gaat wel te ver.
Wat... een.. onzin verhaal. Sorry hoor. Kom je aandacht te kort?quote:Op zondag 15 november 2020 09:35 schreef UJF045 het volgende:
Gisteravond zat ik met 5 vrienden (dus 6 in totaal) bij iemand thuis te kaarten. In eerste instantie zouden we met zijn 3en spelen maar er kwamen onverwachts nog een aantal bij.
In de loop van de nacht heeft iemand de politie gebeld en verraden dat er teveel mensen in het huis zaten. De politie kwam met 4 auto’s (inclusief hondengeleider) de straat in rijden en ze wilden het huis binnentreden waarop wij eerst een huiszoekingsbevel hebben gevraagd. Na een half uur hadden ze dit geregeld en hebben de hele woning doorzocht plus ons 6en bekeurd in de woning.
Ik ben me ervan bewust dat je maar met 2 andere mensen buiten je eigen huishouden in een huis ‘mag’ zitten maar we hadden onderling 1,5 meter afstand aan een grote tafel dus van een onveilige situatie was geen sprake.
Heeft de politie het recht om zomaar woningen binnen te vallen obv de coronawet?
En heeft het zin om deze boete aan te vechten?
quote:Op dinsdag 17 november 2020 08:25 schreef JochemSjakie het volgende:
Dat er mensen zijn die in zo'n verzonnen topic zonder enkel vorm van bewijs trappen
Men heeft weer lekker de onderbuik kunnen voeden zonder zelf na te hoeven denken.
Helaas geen onzin, was het maar zo.quote:Op dinsdag 17 november 2020 08:21 schreef Queryn het volgende:
[..]
Wat... een.. onzin verhaal. Sorry hoor. Kom je aandacht te kort?
kloontjes die het gezien hebben.quote:Op dinsdag 17 november 2020 10:37 schreef UJF045 het volgende:
[..]
[..]
Helaas geen onzin, was het maar zo.
Heb een foto van het huiszoekingsbevel ook gepost hier en meerdere users hebben hem gezien (kan je ook teruglezen in eerdere pagina’s).
Nu echter weer verwijderd ivm privacy.
Ik hoef mezelf niet te bewijzen, het is waargebeurd.. klaar. Heeft geen meerwaarde om het te anonimiseren en opnieuw te posten. Heb tevens al exact vermeld wat erop staat.quote:Op dinsdag 17 november 2020 10:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
kloontjes die het gezien hebben.![]()
Dan anonimiseer je dat ding zodat anderen het ook nog kunnen zien.
Die foto heeft precies 15 minuten online gestaan...quote:Op dinsdag 17 november 2020 10:44 schreef UJF045 het volgende:
[..]
Ik hoef mezelf niet te bewijzen, het is waargebeurd.. klaar. Heeft geen meerwaarde om het te anonimiseren en opnieuw te posten. Heb tevens al exact vermeld wat erop staat.
Het lijkt mij ook te bizar voor woorden als je dit vergelijkt met supporters die vuurwerk afsteken en de politie vind het allemaal prima en totaal niemand een bekeuring geeft.quote:Op zondag 15 november 2020 09:47 schreef ZarB het volgende:
Waarom wilden ze zo graag een huiszoekingsbevel? Waarom de hele woning doorzoeken? Je maakt mij niet wijs dat de politie daar een halve avond aan besteed alleen maar omdat er 3 mensen meer binnen zijn dan het coronabeleid voorschrijft. Dat zou toch echt volslagen debiel zijn.![]()
Is dit wel het hele verhaal?
quote:Op zondag 15 november 2020 10:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar dit soort buitenproportionele maatregelen voor corona.
Uhu.. tuurlijk.. Voor een huiszoeking is een bevel nodig van de rechter-commissaris. Alleen bij grote spoed mag er een mondeling bevel worden afgegeven maar dan heb je geen papiertje. Een papiertje aanvragen voor een huiszoeking duurt een paar dagen. Lulverhaal dus.quote:Op dinsdag 17 november 2020 10:37 schreef UJF045 het volgende:
[..]
[..]
Heb een foto van het huiszoekingsbevel ook gepost hier en meerdere users hebben hem gezien (kan je ook teruglezen in eerdere pagina’s).
Eens. Waarschijnlijk gaat het hier om een machtiging tot binnentreden. Veel mensen verwarren dat met een bevel tot huiszoeking...quote:Op dinsdag 17 november 2020 11:56 schreef Queryn het volgende:
[..]
Uhu.. tuurlijk.. Voor een huiszoeking is een bevel nodig van de rechter-commissaris. Alleen bij grote spoed mag er een mondeling bevel worden afgegeven maar dan heb je geen papiertje. Een papiertje aanvragen voor een huiszoeking duurt een paar dagen. Lulverhaal dus.
Die foto heb ik snel aangeklikt maar heeft nooit gewerkt..quote:Op dinsdag 17 november 2020 10:37 schreef UJF045 het volgende:
[..]
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |