Ik zie in een noodsituatie wel redenen om wat meer te vragen, maar vergis je niet, ik denk dat het gros op de IC links of rechtsom in aanraking komt met corona vanwege gezinssituatie.quote:Op zondag 15 november 2020 16:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is toch in mijn belang als de rest van Nederland ook probeert om besmetting of verspreiding van corona te voorkomen?!
Als jij het ziet als "eigen verantwoording" dan kan wellicht elke regel en wet de prullenbak in
Dat binnentreden is in ieder geval onrechtmatig. Want op grond van dat artikel kan er nooit sprake zijn van verdenking van een strafbaar feit. Daar loopt je zaak al dood.quote:Op zondag 15 november 2020 14:35 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat is wel wat hij schreef. Maar klopt, in de noodverordening wordt continu gesproken over alles niet zijnde een woning. Ze zijn echter naar binnen gegaan n.a.v. geluidsoverlast, maar op de gedeelde foto van de machtiging tot binnentreden werd de noodverordening aangehaald.
Nu is t interessant om te zien wat er in het proces-verbaal staat. Zonder dat document zal het niet mogelijk zijn een harde uitspraak te doen over de rechtsgeldigheid.
Binnen op basis van geluidsoverlast en de boete op basis van de daar geconstateerde coronaovertreding.quote:Op zondag 15 november 2020 14:31 schreef bamibij het volgende:
[..]
Maar TS heeft een coronaboete gehad, toch? Geen boete voor geluidsoverlast o.i.d.
Coronaboete achter de voordeur is een no-go dacht ik
Dat kan dus niet. Want binnen gelden de coronaregels niet.quote:Op zondag 15 november 2020 16:30 schreef marsan het volgende:
[..]
Binnen op basis van geluidsoverlast en de boete op basis van de daar geconstateerde coronaovertreding.
Als een samenkomst leidt tot overlast, of een gevaar vormt voor de publieke gezondheid, kan er gehandhaafd worden.quote:Op zondag 15 november 2020 16:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan dus niet. Want binnen gelden de coronaregels niet.
Ja daar kan wel meer staan. In de noodverordening, en dat is de juridische basis, zijn samenkomsten in woningen uitgezonderd.quote:Op zondag 15 november 2020 16:51 schreef marsan het volgende:
[..]
Als een samenkomst leidt tot overlast, of een gevaar vormt voor de publieke gezondheid, kan er gehandhaafd worden.
Dat staat op de site van de rijksoverheid.
Ja zag t idd staan woningen en de bijbehorendr erf staan zijn als uitgezonderd.quote:Op zondag 15 november 2020 16:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja daar kan wel meer staan. In de noodverordening, en dat is de juridische basis, zijn samenkomsten in woningen uitgezonderd.
Wat natuurlijk wel kan is een overlastboete opleggen. Maar geen coronaboete.
Dit staat in de toelichting:quote:Op zondag 15 november 2020 16:56 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja zag t idd staan woningen en de bijbehorendr erf staan zijn als uitgezonderd.
Een noodbevel is een bevel van de burgemeester (of een loco, niet zelfstandig door de politie). Maar geen boete. Dat is hier niet aan de orde. Bovendien is de 30 niet eens overschreden.quote:Het maximum van dertig personen geldt zowel voor kinderen als volwassenen. Het verbod heeft betrekking op alle samenkomsten die niet uitgezonderd zijn. Het verbod geldt niet voor woningen of daarbij behorende erven. Bij excessen kan echter wel worden opgetreden tegen bijvoorbeeld ‘coronafeestjes’ in studentenhuizen, garages, loodsen en dergelijke met gebruikmaking van een noodbevel
quote:Op zondag 15 november 2020 11:55 schreef Fred het volgende:
[..]
En niemand die zijn verantwoordelijkheid nam?
Klinkt trouwens wel als een illegaal pokerspelletje.
[..]
En niemand die aan oom agent heeft gevraagd wat-ie kwam doen?
[..]
Nee, maar ik vermoed dat oom agent niet voor de Coronamaatregelen is gekomen en dat het adres waar je was bekend staat bij de politie en imho mag je nog blij zijn dat het boete is geworden voor het deelnemen aan een illegaal goktoernooi of het deelnemen aan criminele activiteiten.
Ik zag het idd staan.quote:Op zondag 15 november 2020 16:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit staat in de toelichting:
[..]
Een noodbevel is een bevel van de burgemeester (of een loco, niet zelfstandig door de politie). Maar geen boete. Dat is hier niet aan de orde. Bovendien is de 30 niet eens overschreden.
Jij mag ook wel eens een cursursje begrijpend lezen gaan volgen.quote:Op zondag 15 november 2020 12:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je kent blijkbaar het verschil tussen een overtreding en een misdaad niet eens.
Ga eerst je nou eerst eens verdiepen in hoe de rechtstaat werkt, je loopt hier vooral ongeinformeerde onderbuikboosheid te spuien.
Ochjee, eventjes kaarten met vier anderen op 1,5 meter afstand, wat een verschrikkelijk asociaal monster is die TS ook. Gelukkig onderkent het intelligente virus het belang van onderwijs en houdt het zich koest in klaslokalen waar men met z'n dertigen hele schooldagen zonder mondkapjes en zonder afstand zit.quote:Op zondag 15 november 2020 10:00 schreef babylon het volgende:
'Verrader' 'NSB-er'
TS is in overtreding, TS is de aso die de maatschappij wil schaden. Maar vooral de mensen die wel denken aan het belang van iedereen de maat nemen.
Wat hadden ze dan moet doen, even aanbellen en uitgekankert worden door jou?
Fucking terecht dat je een dikke boete krijgt.
Beiden kan natuurlijk niet waar zijnquote:Op zondag 15 november 2020 17:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ochjee, eventjes kaarten met vier anderen op 1,5 meter afstand, wat een verschrikkelijk asociaal monster is die TS ook. Gelukkig onderkent het intelligente virus het belang van onderwijs en houdt het zich koest in klaslokalen waar men met z'n dertigen hele schooldagen zonder mondkapjes en zonder afstand zit. :
Als je zo'n partij heisa maakt om het één dan is het een beetje gek dat je niet proportioneel meer heisa maakt om het ander dat vijf dagen per week door het hele land plaatsvindt.quote:Op zondag 15 november 2020 17:23 schreef babylon het volgende:
[..]
Beiden kan natuurlijk niet waar zijn
En hoe weet je dat ik dat niet doe?quote:Op zondag 15 november 2020 17:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Als je zo'n partij heisa maakt om het één dan is het een beetje gek dat je niet proportioneel meer heisa maakt om het ander dat vijf dagen per week door het hele land plaatsvindt.
Ik heb je scholieren, leraren en verantwoordelijk bestuurders nergens hysterisch uit zien maken voor "aso's die de maatschappij willen schaden" maar als je bedoelt dat ik je posthistory daar niet op nageslagen heb dan heb je helemaal gelijk.quote:Op zondag 15 november 2020 17:26 schreef babylon het volgende:
[..]
En hoe weet je dat ik dat niet doe?
Hou dan ook gewoon je bek.quote:Op zondag 15 november 2020 17:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik heb je scholieren, leraren en verantwoordelijk bestuurders nergens hysterisch uit zien maken voor "aso's die de maatschappij willen schaden" maar als je bedoelt dat ik je posthistory daar niet op nageslagen heb dan heb je helemaal gelijk.
Je komt een beetje gefrustreerd over.quote:Op zondag 15 november 2020 17:32 schreef babylon het volgende:
[..]
Hou dan ook gewoon je bek over dingen die je onmogelijk niet kan weten en focus je op wat ik zeg in dit topic.
Tegenvoorstel: reageer jij je persoonlijke frustraties eens niet op belachelijke wijze af op TS, een onschuldige jongen die gewoon een potje wil kaarten met enkele vrienden en aan wie het helemaal niet is als gast in andermans huis om weer anderen de deur te wijzen.quote:Op zondag 15 november 2020 17:32 schreef babylon het volgende:
[..]
Hou dan ook gewoon je bek.
Edit: fixed
Zoals altijd met dit soort verhalen zullen er wel een paar details weggelaten zijn zodat ts krijgt te horen wat hij wil horen.quote:Op zondag 15 november 2020 17:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Tegenvoorstel: reageer jij je persoonlijke frustraties eens niet op belachelijke wijze af op TS, een onschuldige jongen die gewoon een potje wil kaarten met enkele vrienden en aan wie het helemaal niet is als gast in andermans huis om weer anderen de deur te wijzen.
Onschuldig...onschuldig...niet helemaal waar he...hij zoekt bewust de randjes op aangezien hij ook een topic opende om te peilen hoe erg je de sjaak bent als je op je dakterras een feestje gaat geven voor 10 of meer mensen...quote:Op zondag 15 november 2020 17:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Tegenvoorstel: reageer jij je persoonlijke frustraties eens niet op belachelijke wijze af op TS, een onschuldige jongen die gewoon een potje wil kaarten met enkele vrienden en aan wie het helemaal niet is als gast in andermans huis om weer anderen de deur te wijzen.
Welke TS is onschuldig? Niet die van dit topic. Heeft gewoon een boete gekregen.quote:Op zondag 15 november 2020 17:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Als dit zo is dan heb je daar gelijk in, maar dat kaarten met enkele anderen nota bene met 1,5 meter afstand je in ogen van enkele fanatiekelingen hier "een aso die de maatschappij wil schaden" zou maken is volstrekt bespottelijk.quote:Op zondag 15 november 2020 17:53 schreef DW457 het volgende:
aangezien hij ook een topic opende om te peilen hoe erg je de sjaak bent als je op je dakterras een feestje gaat geven voor 10 of meer mensen...
Was het niet zo dat er achter de voordeur niet gehandhaafd zou/kon worden, en dat het wat dat betreft slechtst sterk geadviseerd werd?quote:Op zondag 15 november 2020 17:56 schreef babylon het volgende:
[..]
Welke TS is onschuldig? Niet die van dit topic. Heeft gewoon een boete gekregen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |