abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196257335
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 16:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het is toch in mijn belang als de rest van Nederland ook probeert om besmetting of verspreiding van corona te voorkomen?!

Als jij het ziet als "eigen verantwoording" dan kan wellicht elke regel en wet de prullenbak in
Ik zie in een noodsituatie wel redenen om wat meer te vragen, maar vergis je niet, ik denk dat het gros op de IC links of rechtsom in aanraking komt met corona vanwege gezinssituatie.

Wil je de IC druk laag houden is het misschien handig om Corona hotels te openen voor mensen die samenwonen met mensen in risicogroepen.

En nee, ik weet niet wat gemiddelde studentenbesmetting te doen heeft met willekeurige boodschappen doende risicogroeper.

Ik heb er een hard hoofd in dat deze besmettingen op het totaal veel invloed hebben.

Ik mis de wetenschappelijke basis in het beleid.

En dat vermoeden wordt nogal gesterkt als het kabinet het RIVM afvalt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196257344
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 14:35 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dat is wel wat hij schreef. Maar klopt, in de noodverordening wordt continu gesproken over alles niet zijnde een woning. Ze zijn echter naar binnen gegaan n.a.v. geluidsoverlast, maar op de gedeelde foto van de machtiging tot binnentreden werd de noodverordening aangehaald.

Nu is t interessant om te zien wat er in het proces-verbaal staat. Zonder dat document zal het niet mogelijk zijn een harde uitspraak te doen over de rechtsgeldigheid.
Dat binnentreden is in ieder geval onrechtmatig. Want op grond van dat artikel kan er nooit sprake zijn van verdenking van een strafbaar feit. Daar loopt je zaak al dood.
zie email 27 oktober
pi_196257457
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 14:31 schreef bamibij het volgende:

[..]

Maar TS heeft een coronaboete gehad, toch? Geen boete voor geluidsoverlast o.i.d.
Coronaboete achter de voordeur is een no-go dacht ik
Binnen op basis van geluidsoverlast en de boete op basis van de daar geconstateerde coronaovertreding.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_196257569
Waa is die boete dan exact voor? Was eerst voor samenscholen, dacht ik
.
  zondag 15 november 2020 @ 16:45:51 #180
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_196257627
Lekker voor je.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_196257628
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:30 schreef marsan het volgende:

[..]

Binnen op basis van geluidsoverlast en de boete op basis van de daar geconstateerde coronaovertreding.
Dat kan dus niet. Want binnen gelden de coronaregels niet.
zie email 27 oktober
pi_196257688
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat kan dus niet. Want binnen gelden de coronaregels niet.
Als een samenkomst leidt tot overlast, of een gevaar vormt voor de publieke gezondheid, kan er gehandhaafd worden.

Dat staat op de site van de rijksoverheid.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_196257710
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:51 schreef marsan het volgende:

[..]

Als een samenkomst leidt tot overlast, of een gevaar vormt voor de publieke gezondheid, kan er gehandhaafd worden.

Dat staat op de site van de rijksoverheid.
Ja daar kan wel meer staan. In de noodverordening, en dat is de juridische basis, zijn samenkomsten in woningen uitgezonderd.

Wat natuurlijk wel kan is een overlastboete opleggen. Maar geen coronaboete.
zie email 27 oktober
pi_196257757
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja daar kan wel meer staan. In de noodverordening, en dat is de juridische basis, zijn samenkomsten in woningen uitgezonderd.

Wat natuurlijk wel kan is een overlastboete opleggen. Maar geen coronaboete.
Ja zag t idd staan woningen en de bijbehorendr erf staan zijn als uitgezonderd.
pi_196257777
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:56 schreef marsan het volgende:

[..]

Ja zag t idd staan woningen en de bijbehorendr erf staan zijn als uitgezonderd.
Dit staat in de toelichting:
quote:
Het maximum van dertig personen geldt zowel voor kinderen als volwassenen. Het verbod heeft betrekking op alle samenkomsten die niet uitgezonderd zijn. Het verbod geldt niet voor woningen of daarbij behorende erven. Bij excessen kan echter wel worden opgetreden tegen bijvoorbeeld ‘coronafeestjes’ in studentenhuizen, garages, loodsen en dergelijke met gebruikmaking van een noodbevel
Een noodbevel is een bevel van de burgemeester (of een loco, niet zelfstandig door de politie). Maar geen boete. Dat is hier niet aan de orde. Bovendien is de 30 niet eens overschreden.
zie email 27 oktober
pi_196257795
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2020 11:55 schreef Fred het volgende:

[..]

En niemand die zijn verantwoordelijkheid nam?
Klinkt trouwens wel als een illegaal pokerspelletje.
[..]

En niemand die aan oom agent heeft gevraagd wat-ie kwam doen?
[..]

Nee, maar ik vermoed dat oom agent niet voor de Coronamaatregelen is gekomen en dat het adres waar je was bekend staat bij de politie en imho mag je nog blij zijn dat het boete is geworden voor het deelnemen aan een illegaal goktoernooi of het deelnemen aan criminele activiteiten.
:')
Of dat die niet veroordeeld is voor terroisme. Kun je nog meer aannames doen? :') :')
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_196257801
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dit staat in de toelichting:
[..]

Een noodbevel is een bevel van de burgemeester (of een loco, niet zelfstandig door de politie). Maar geen boete. Dat is hier niet aan de orde. Bovendien is de 30 niet eens overschreden.
Ik zag het idd staan.
pi_196257849
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 12:25 schreef Farenji het volgende:

[..]

Je kent blijkbaar het verschil tussen een overtreding en een misdaad niet eens.
Ga eerst je nou eerst eens verdiepen in hoe de rechtstaat werkt, je loopt hier vooral ongeinformeerde onderbuikboosheid te spuien.
Jij mag ook wel eens een cursursje begrijpend lezen gaan volgen.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_196258084
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:00 schreef babylon het volgende:
'Verrader' 'NSB-er' :')

TS is in overtreding, TS is de aso die de maatschappij wil schaden. Maar vooral de mensen die wel denken aan het belang van iedereen de maat nemen.

Wat hadden ze dan moet doen, even aanbellen en uitgekankert worden door jou?

Fucking terecht dat je een dikke boete krijgt.
Ochjee, eventjes kaarten met vier anderen op 1,5 meter afstand, wat een verschrikkelijk asociaal monster is die TS ook. Gelukkig onderkent het intelligente virus het belang van onderwijs en houdt het zich koest in klaslokalen waar men met z'n dertigen hele schooldagen zonder mondkapjes en zonder afstand zit. :')

Ben jij wel helemaal goed bij je hoofd? 8)7
pi_196258133
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2020 17:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ochjee, eventjes kaarten met vier anderen op 1,5 meter afstand, wat een verschrikkelijk asociaal monster is die TS ook. Gelukkig onderkent het intelligente virus het belang van onderwijs en houdt het zich koest in klaslokalen waar men met z'n dertigen hele schooldagen zonder mondkapjes en zonder afstand zit. :
Beiden kan natuurlijk niet waar zijn :')
pi_196258141
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:23 schreef babylon het volgende:

[..]

Beiden kan natuurlijk niet waar zijn :')
Als je zo'n partij heisa maakt om het één dan is het een beetje gek dat je niet proportioneel meer heisa maakt om het ander dat vijf dagen per week door het hele land plaatsvindt. :')
pi_196258176
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2020 17:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Als je zo'n partij heisa maakt om het één dan is het een beetje gek dat je niet proportioneel meer heisa maakt om het ander dat vijf dagen per week door het hele land plaatsvindt. :')
En hoe weet je dat ik dat niet doe?
pi_196258192
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:26 schreef babylon het volgende:

[..]

En hoe weet je dat ik dat niet doe?
Ik heb je scholieren, leraren en verantwoordelijk bestuurders nergens hysterisch uit zien maken voor "aso's die de maatschappij willen schaden" maar als je bedoelt dat ik je posthistory daar niet op nageslagen heb dan heb je helemaal gelijk. :*
pi_196258259
quote:
17s.gif Op zondag 15 november 2020 17:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik heb je scholieren, leraren en verantwoordelijk bestuurders nergens hysterisch uit zien maken voor "aso's die de maatschappij willen schaden" maar als je bedoelt dat ik je posthistory daar niet op nageslagen heb dan heb je helemaal gelijk. :*
Hou dan ook gewoon je bek.

Edit: fixed

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2020 17:34:35 ]
pi_196258285
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:32 schreef babylon het volgende:

[..]

Hou dan ook gewoon je bek over dingen die je onmogelijk niet kan weten en focus je op wat ik zeg in dit topic.
Je komt een beetje gefrustreerd over. ;( Iets onmogelijk niet kunnen weten betekent toch iets absoluut wel moeten weten? :?
pi_196258343
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 17:32 schreef babylon het volgende:

[..]

Hou dan ook gewoon je bek.

Edit: fixed
Tegenvoorstel: reageer jij je persoonlijke frustraties eens niet op belachelijke wijze af op TS, een onschuldige jongen die gewoon een potje wil kaarten met enkele vrienden en aan wie het helemaal niet is als gast in andermans huis om weer anderen de deur te wijzen. :W
pi_196258548
quote:
15s.gif Op zondag 15 november 2020 17:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Tegenvoorstel: reageer jij je persoonlijke frustraties eens niet op belachelijke wijze af op TS, een onschuldige jongen die gewoon een potje wil kaarten met enkele vrienden en aan wie het helemaal niet is als gast in andermans huis om weer anderen de deur te wijzen. :W
Zoals altijd met dit soort verhalen zullen er wel een paar details weggelaten zijn zodat ts krijgt te horen wat hij wil horen.

Hij zal wel teveel lawaai hebben gemaakt, iemand heeft daar over geklaagd.

Hoe dan ook, die boete is terecht
Nee
pi_196258558
quote:

[..]

Onschuldig...onschuldig...niet helemaal waar he...hij zoekt bewust de randjes op aangezien hij ook een topic opende om te peilen hoe erg je de sjaak bent als je op je dakterras een feestje gaat geven voor 10 of meer mensen...
pi_196258604
quote:

[..]

Welke TS is onschuldig? Niet die van dit topic. Heeft gewoon een boete gekregen.
pi_196258886
quote:
2s.gif Op zondag 15 november 2020 17:53 schreef DW457 het volgende:
aangezien hij ook een topic opende om te peilen hoe erg je de sjaak bent als je op je dakterras een feestje gaat geven voor 10 of meer mensen...
Als dit zo is dan heb je daar gelijk in, maar dat kaarten met enkele anderen nota bene met 1,5 meter afstand je in ogen van enkele fanatiekelingen hier "een aso die de maatschappij wil schaden" zou maken is volstrekt bespottelijk.

Het gevaar van zo'n kleine bijeenkomst staat in geen enkele verhouding tot het gevaar van ook maar één middelbare school, één lesuur en het criminaliseren van een potje kaarten met vier anderen is onvoorstelbaar, compleet absurd.
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:56 schreef babylon het volgende:

[..]

Welke TS is onschuldig? Niet die van dit topic. Heeft gewoon een boete gekregen.
Was het niet zo dat er achter de voordeur niet gehandhaafd zou/kon worden, en dat het wat dat betreft slechtst sterk geadviseerd werd? :') Los daarvan zou jij ten tijde van de bezetting je lol hebben opgekund: "Maar de regels van de duitsers dan, stelletje aso's die de maatschappij willen schaden! Zometeen fusileren ze weer wat bejaarden en obesen!" :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')