abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196250441
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:07 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Moet zon bevel niet via een officier van justitie?
Hulpofficier denk ik. Een agent met aanvullende opleiding.
pi_196250465
En de woning doorzoeken?
pi_196250507
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 10:06 schreef UJF045 het volgende:
Op het huiszoekingbevel staat overigens:

Wettelijke bepaling waarop het binnentreden berust:
“Artikel 2.1 noodverordening COVID-19”.

Dus niks over geluidsoverlast.
Je bent gewoon de sjaak. Wie zijn billen brandt, moet op den blaren zitten. Niet zo janken en gewoon betalen.
pi_196250511
quote:
81s.gif Op zondag 15 november 2020 10:00 schreef Tyr80 het volgende:
Zeg mij in welke paradijselijke gemeente de politie met vier man en een hondekop op meldingen van geluidsoverlast reageert en zelfs de moeite neemt om een huiszoekingsbevel te regelen om binnen te komen en ik verhuis meteen!
Inderdaad, bij mij in de buurt moet er echt heel wat meer gebeuren voordat de politie überhaupt langskomt.
pi_196250523
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:10 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Dat ging snel dan na het belletje van de buren.. :P

maar ja zuur. Begrijp de boete wel hoor maar zuur is het allemaal wel
Niet zuur gewoon een beetje dom van de TS om met deze regels teveel mensen binnen te laten en dan ook nog eens herrie te maken en naief hopen dat er geen buren iets doorgeven . _O-
pi_196250542
quote:
2s.gif Op zondag 15 november 2020 10:15 schreef DW457 het volgende:

[..]

Je bent gewoon de sjaak. Wie zijn billen brandt, moet op den blaren zitten. Niet zo janken en gewoon betalen.
Het gaat mij niet om het betalen, die 95 euro tik ik lachend af. Het gaat mij om het recht en dat zoiets kan en mag in Nederland in 2020.
pi_196250545
Ik snap niet waarom je de extra gasten binnengelaten hebt. Er wordt al tijden gewaarschuwd dat er strenger gehandhaafd zal worden. Wat voor nut hebben de maatregelen als niemand zich eraan houdt?
pi_196250548
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 10:06 schreef UJF045 het volgende:
Op het huiszoekingbevel staat overigens:

Wettelijke bepaling waarop het binnentreden berust:
“Artikel 2.1 noodverordening COVID-19”.

Dus niks over geluidsoverlast.
Geluidsoverlast was de indicator, agenten on site trokken de conclusie na inspecti
pi_196250574
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:18 schreef Daboman het volgende:
Ik snap niet waarom je de extra gasten binnengelaten hebt. Er wordt al tijden gewaarschuwd dat er strenger gehandhaafd zal worden. Wat voor nut hebben de maatregelen als niemand zich eraan houdt?
Was niet mijn huis.
pi_196250576
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 10:18 schreef UJF045 het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om het betalen, die 95 euro tik ik lachend af. Het gaat mij om het recht en dat zoiets kan en mag in Nederland in 2020.
Flikker op. Je houdt je zelf willens en wetens niet aan de regels maar anderen moeten dat wel doen? Alles wijst erop dat iedereen behalve jij zich aan de regels hield.
pi_196250588
Dit lijkt me totale nonsens.
pi_196250591
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:21 schreef UJF045 het volgende:

[..]

Was niet mijn huis.
Ook dan had je verantwoordelijkheid kunnen nemen door het te benoemen en/of weg te gaan. Maar goed, dat begrip schijn je niet te kennen, gezien je post history.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2020 10:24:28 ]
pi_196250615
M'n kind was gister bij een kinderfeestje waar uiteindelijk een mannetje of 25 waren :{

Niets gehandhaafd.

Toch bijzonder hoe de ene gemeente wel optreedt en de ander niet.
pi_196250626
quote:
81s.gif Op zondag 15 november 2020 10:00 schreef Tyr80 het volgende:
Zeg mij in welke paradijselijke gemeente de politie met vier man en een hondekop op meldingen van geluidsoverlast reageert en zelfs de moeite neemt om een huiszoekingsbevel te regelen om binnen te komen en ik verhuis meteen!
Vier man nee, maar de politie komt wel echt altijd als ik ze bel :@ misschien omdat ik een vrouw ben :?
pi_196250668
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 10:10 schreef UJF045 het volgende:

[..]

Ze lieten het bevel, c.q. machtiging tot binnentreden woning aan ons zien. Dit was in opdracht van een officier van justitie (van wie de naam er ook op stond).
Doe eens een foto
pi_196250670
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 10:25 schreef Brybry het volgende:
M'n kind was gister bij een kinderfeestje waar uiteindelijk een mannetje of 25 waren :{

Niets gehandhaafd.

Toch bijzonder hoe de ene gemeente wel optreedt en de ander niet.
Je kind is 18jaar?
:]
pi_196250694
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:28 schreef wootahH het volgende:

[..]

Je kind is 18jaar?
Nee, maar volgens haar waren er naast de kinderen (9-12jaar) nog iets van 15 volwassenen. Als ik dat had geweten had ze niet mogen gaan.
pi_196250699
Te bizar voor woorden dat dit soort praktijken anno 2020 gebeuren. Dan heb ik het niet over een potje kaarten met vrienden. Maar dit soort buitenproportionele maatregelen voor corona.

Ik weet niet of iemand van jullie rechtsbijstand heeft, ik zou het uit laten zoeken. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust hoe het juridisch allemaal in elkaar steekt.
pi_196250868
Tja, ik vind de coronaboete nu proportioneel. Het is ongeveer net zoveel als 12km te hard te rijden op de snelweg. Als je de samenleving echt in gevaar brengt, krijg je hogere straffen.
pi_196250898
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:28 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Doe eens een foto
https://ibb.co/Fz2TY0Z
pi_196250985
En in dat halfuur had je geen optie om een paar van je maten weg te sturen, zodat ze geen poot hadden om op te staan?! 💡
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_196250988
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Te bizar voor woorden dat dit soort praktijken anno 2020 gebeuren. Dan heb ik het niet over een potje kaarten met vrienden. Maar dit soort buitenproportionele maatregelen voor corona.

Ik weet niet of iemand van jullie rechtsbijstand heeft, ik zou het uit laten zoeken. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust hoe het juridisch allemaal in elkaar steekt.
De regels zijn toch niet in het Russisch opgesteld? Je mag twee mensen op bezoek hebben. Veel helderder kan het niet zijn. Dit mag dus niet.

Daar mag je het mee oneens zijn. Dan zijn er manieren om dat te proberen te veranderen. Maar tot die tijd moet je je er gewoon aan houden.

Janken om een voorkombare boete (wat ze vrijwel altijd zijn) vind ik zo sneu.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2020 10:46:36 ]
pi_196251026
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 10:46 schreef babylon het volgende:

[..]

De regels zijn toch niet in het Russisch opgesteld? Je mag twee mensen op bezoek hebben. Veel helderder kan het niet zijn. Dit mag dus niet.

Daar mag je het mee oneens zijn. Dan zijn er manieren om dat te proberen te veranderen. Maar tot die tijd moet je je er gewoon aan houden.

Janken om een voorkombare boete (wat ze vrijwel altijd zijn) vind ik zo sneu.
Daarmee beschrijf je TS wel aardig, evenals het onvermogen om zelf verantwoordelijkheid te nemen.

TS: je hebt je antwoord, het is allemaal rechtsgeldig en je moet gewoon betalen. De wet geldt ook voor jou. Je bent niet speciaal, je staat niet boven de wet. Niet janken en gewoon betalen.
pi_196251102
quote:
2s.gif Op zondag 15 november 2020 10:48 schreef DW457 het volgende:

[..]

Daarmee beschrijf je TS wel aardig, evenals het onvermogen om zelf verantwoordelijkheid te nemen.

TS: je hebt je antwoord, het is allemaal rechtsgeldig en je moet gewoon betalen. De wet geldt ook voor jou. Je bent niet speciaal, je staat niet boven de wet. Niet janken en gewoon betalen.
Bedankt voor je bijdrage met al je posts in dit topic. Je hebt je punt gemaakt en hoeft hier nu verder niet meer te reageren.
pi_196251125
Wordt steeds meer een politiestaat hier. Ik weet niet wat ik enger vind, dat het allemaal gebeurd of al die mensen die staan te juichen dat al hun vrijheden worden ingeperkt...

Al moet ik zeggen dat ik dat laatste alleen op Fok zie, in het echt ken ik niemand die er blij mee is.

On topic: ik dacht altijd dat met de noodwet achter de voordeur handhaven niet kon?
No bitch to me
  zondag 15 november 2020 @ 10:55:26 #77
338319 ZarB
Piña colada
pi_196251131
quote:
3s.gif Op zondag 15 november 2020 10:46 schreef -Ferb- het volgende:
En in dat halfuur had je geen optie om een paar van je maten weg te sturen, zodat ze geen poot hadden om op te staan?! 💡
Nou dit idd :') ts vertelt hier een half verhaal.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_196251133
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:53 schreef UJF045 het volgende:

[..]

Bedankt voor je bijdrage met al je posts in dit topic. Je hebt je punt gemaakt en hoeft hier nu verder niet meer te reageren.
Laat jij daar nou net geen zeggenschap over te hebben :s)
pi_196251137
quote:

[..]

:'). Jij hebt je punt ook allang gemaakt...
pi_196251168
quote:
3s.gif Op zondag 15 november 2020 10:46 schreef -Ferb- het volgende:
Ze bewaakten alle uitgangen dus je kon er niet zo maar langs.
pi_196251175
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:57 schreef UJF045 het volgende:

[..]

Ze bewaakten alle uitgangen dus je kon er niet zo maar langs.
Terecht. :)
  zondag 15 november 2020 @ 10:57:52 #82
338319 ZarB
Piña colada
pi_196251176
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:55 schreef TornadoDK het volgende:
Wordt steeds meer een politiestaat hier. Ik weet niet wat ik enger vind, dat het allemaal gebeurd of al die mensen die staan te juichen dat al hun vrijheden worden ingeperkt...

Al moet ik zeggen dat ik dat laatste alleen op Fok zie, in het echt ken ik niemand die er blij mee is.

On topic: ik dacht altijd dat met de noodwet achter de voordeur handhaven niet kon?
Ik vermoed dat corona hier helemaal niks mee te maken heeft. Dat ts en zijn maten gewoon asociaal bezig waren en ook al zodanig bekend staan in de buurt. Daarom komt de politie met een hond. Die komen echt niet om even te checken op de hoeveelheid visite die truus en henk in huis hebben in deze tijd.

Het baart me wel zorgen dat mensen obv dit halve verhaal het politieoptreden goedkeuren. dat mensen dus oprecht vinden dat een inval met hond oke is omdat er 5 ipv 2 mensen op bezoek zijn. Dát is echt te treurig voor woorden.
pi_196251199
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:55 schreef koemleit het volgende:

[..]

:'). Jij hebt je punt ook allang gemaakt...
Wij moeten meegaan in het gehuil dat de grote boze overheid te ver gegaan is en medelijden hebben met deze topicstarter, die bewust regels overtreed. :D
pi_196251236
quote:
Kan niet gevonden worden
pi_196251271
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:57 schreef ZarB het volgende:
Ik vermoed dat corona hier helemaal niks mee te maken heeft.
Het zal dubbel zijn inderdaad. Er werd ingegrepen op grond van de noodverordening covid-19, maar de voorgenomen actie was het innemen van geluidsapparatuur. Dus er zal meer gespeeld hebben.

Dan nog is het doodeng dat een heel aantal mensen hier bijkans staat te juichen dat zoiets gebeurt, want REGELS. JE OVERTRAD DE REGELS.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  zondag 15 november 2020 @ 11:03:40 #86
338319 ZarB
Piña colada
pi_196251275
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:59 schreef babylon het volgende:

[..]

:')

Gewoon tussen neus en lippen door onze gekozen regering vergelijken met de tijdelijke nazi regering. Netjes hoor.
Als ze voor de verkiezingen kenbaar hadden gemaakt dat ze zo zouden optreden tijdens een pandemie hadden niemand op zo gestemd hoor. Mag ik hopen.
pi_196251304
quote:

[..]

Vervelend he als je niet hoort wat je wil horen?

Jij bent zeker ook zo iemand die te hard in z'n auto rijdt en dan boos is als ie bekeurd wordt, "het was maar 5 km te hard, boehoehoehoe, kunnen ze geen boeven gaan vangen?!"

Je kan niet zomaar een beetje shoppen in het wetboek en je niet aan de wetten houden die je een beetje stom vindt, ja dat mag wel, maar dan moet je niet gaan huilen dat je toch gewoon een boete krijgt.

En laten we het ook niet groter maken dan het is, die boete kun je prima betalen zei je, en je krijgt er geen strafblad voor. Dus wees en vent en hou op met huilen.
pi_196251381
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 11:05 schreef Farenji het volgende:

[..]

Vervelend he als je niet hoort wat je wil horen?

Jij bent zeker ook zo iemand die te hard in z'n auto rijdt en dan boos is als ie bekeurd wordt, "het was maar 5 km te hard, boehoehoehoe, kunnen ze geen boeven gaan vangen?!"

Je kan niet zomaar een beetje shoppen in het wetboek en je niet aan de wetten houden die je een beetje stom vindt, ja dat mag wel, maar dan moet je niet gaan huilen dat je toch gewoon een boete krijgt.

En laten we het ook niet groter maken dan het is, die boete kun je prima betalen zei je, en je krijgt er geen strafblad voor. Dus wees en vent en hou op met huilen.
Dit is in geen mijlen een antwoord op de vraag of het allemaal wel okay is. Maar je mening is wel duidelijk ja.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196251410
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 11:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dit is in geen mijlen een antwoord op de vraag of het allemaal wel okay is. Maar je mening is wel duidelijk ja.
Dat antwoord is al best wel vaak gegeven.
pi_196251524
De TT klopt niet. De instap was op basis van de noodverordening niet de wet.
dag
pi_196251608
Nee = nee.
Dit, dus.
pi_196251741
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2020 11:03 schreef nostra het volgende:

[..]

Het zal dubbel zijn inderdaad. Er werd ingegrepen op grond van de noodverordening covid-19, maar de voorgenomen actie was het innemen van geluidsapparatuur. Dus er zal meer gespeeld hebben.

Dan nog is het doodeng dat een heel aantal mensen hier bijkans staat te juichen dat zoiets gebeurt, want REGELS. JE OVERTRAD DE REGELS.
Hoe wil je anders voorkomen dat het aantal doodzieke mensen de spuigaten uitrijst? Ik zal je eerlijk zeggen, mijn toegang tot goede zorg is me lief. Ik heb totaal geen illusies over wat er gaat gebeuren als de ziekenhuizen vol zitten. Wil jij degene zijn die komt te overlijden aan iets dat gemakkelijk verholpen had kunnen worden? Maak voor de aardigheid eens een rekensom de andere kant op, ga uit van het getal waar jij denkt dat de ziekenhuizen vol zitten, check de verdubbelingstijd en kijk wanneer je cijfers op de huidige getallen van het corona dashboard komen. Je zal zien dat het plotseling hard kan gaan.

Maar blijkbaar vindt jij dat er niet gehandhaafd mag worden omdat dit een te grote inbreuk is op de privacy. Dan is de vraag wat is meer waard. Toegang tot goede zorg of privacy in huis. Aangezien ik niets te verbergen heb zou ik gaan voor toegang tot goede zorg.
pi_196251833
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 11:05 schreef Farenji het volgende:
Twee vijftienjarigen die seks met elkaar hebben zijn technisch ook strafbaar. Acht jaar de bak in. Staat in het wetboek. Kan je niet in shoppen. Niet huilen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_196251874
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 11:22 schreef Daboman het volgende:
Maar blijkbaar vindt jij dat er niet gehandhaafd mag worden omdat dit een te grote inbreuk is op de privacy.
De crux is natuurlijk proportionaliteit. Als TS' verhaal werkelijk klopt, dan zit er zes man anderhalve meter uit elkaar te kaarten. Daar vier man en een politiehond op afsturen is volslagen disproportioneel.
Best pilot in history
pi_196251928
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 11:28 schreef nostra het volgende:

[..]

De crux is natuurlijk proportionaliteit. Als TS' verhaal werkelijk klopt, dan zit er zes man anderhalve meter uit elkaar te kaarten. Daar vier man en een politiehond op afsturen is volslagen disproportioneel.
als het 2 man politie waren geweest dan was het oke?
pi_196251949
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 11:22 schreef Daboman het volgende:

[..]

Hoe wil je anders voorkomen dat het aantal doodzieke mensen de spuigaten uitrijst? Ik zal je eerlijk zeggen, mijn toegang tot goede zorg is me lief. Ik heb totaal geen illusies over wat er gaat gebeuren als de ziekenhuizen vol zitten. Wil jij degene zijn die komt te overlijden aan iets dat gemakkelijk verholpen had kunnen worden? Maak voor de aardigheid eens een rekensom de andere kant op, ga uit van het getal waar jij denkt dat de ziekenhuizen vol zitten, check de verdubbelingstijd en kijk wanneer je cijfers op de huidige getallen van het corona dashboard komen. Je zal zien dat het plotseling hard kan gaan.

Maar blijkbaar vindt jij dat er niet gehandhaafd mag worden omdat dit een te grote inbreuk is op de privacy. Dan is de vraag wat is meer waard. Toegang tot goede zorg of privacy in huis. Aangezien ik niets te verbergen heb zou ik gaan voor toegang tot goede zorg.
Het zijn vooral 80+ers die er aan onder doorgaan met een uitzondering hier en daar.
Onder de 60? Dan heb je 0.5% kans er aan dood te gaan.

Ik vind dat het virus serieus behandeld moet worden in de zin van serieus nemen.

Maar uh, je moet ook kijken naar wat daadwerkelijk gebeurt en waar het de meeste schade aanricht.

Maw, bejaarde moet je van straat houden, het is niet anders.
Daar hoeft de hele maatschappij niet voor te lijden.
pi_196251960
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2020 11:26 schreef nostra het volgende:

[..]

Twee vijftienjarigen die seks met elkaar hebben zijn technisch ook strafbaar. Acht jaar de bak in. Staat in het wetboek. Kan je niet in shoppen. Niet huilen.
Dan moet je de wet beter leren begrijpen, van dezelfde leeftijd of 3 jaar verschil is gewoon toegestaan hoor.
pi_196252035
quote:
2s.gif Op zondag 15 november 2020 11:31 schreef Evertjan het volgende:

[..]

als het 2 man politie waren geweest dan was het oke?
Het lijkt me zinvoller om je handhavingscapaciteit niet in te zetten op zes man in een huiskamer, maar bijvoorbeeld op feesten, excessieve groepsvorming en het creëren van draagvlak in plaats van rigide handhaven.
Best pilot in history
pi_196252048
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 11:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan moet je de wet beter leren begrijpen, van dezelfde leeftijd of 3 jaar verschil is gewoon toegestaan hoor.
Dat is jurisprudentie. Niet de wet. Precies deze discussie.
Best pilot in history
pi_196252073
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 11:35 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is jurisprudentie. Niet de wet. Precies deze discussie.
Zal geen 15 jarige veroordeeld worden voor het hebben van seks met een eveneens 15 jarige.
Tenzij verkrachting ja.

Lul aub niet zo dom.
pi_196252089
TVP
pi_196252100
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 11:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zal geen 15 jarige veroordeeld worden voor het hebben van seks met een eveneens 15 jarige.

Nee, exact, omdat we daar de letter van de wet niet volgen omdat dat nergens op slaat.
Best pilot in history
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')