Hulpofficier denk ik. Een agent met aanvullende opleiding.quote:Op zondag 15 november 2020 10:07 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Moet zon bevel niet via een officier van justitie?
Je bent gewoon de sjaak. Wie zijn billen brandt, moet op den blaren zitten. Niet zo janken en gewoon betalen.quote:Op zondag 15 november 2020 10:06 schreef UJF045 het volgende:
Op het huiszoekingbevel staat overigens:
Wettelijke bepaling waarop het binnentreden berust:
“Artikel 2.1 noodverordening COVID-19”.
Dus niks over geluidsoverlast.
Inderdaad, bij mij in de buurt moet er echt heel wat meer gebeuren voordat de politie überhaupt langskomt.quote:Op zondag 15 november 2020 10:00 schreef Tyr80 het volgende:
Zeg mij in welke paradijselijke gemeente de politie met vier man en een hondekop op meldingen van geluidsoverlast reageert en zelfs de moeite neemt om een huiszoekingsbevel te regelen om binnen te komen en ik verhuis meteen!
Niet zuur gewoon een beetje dom van de TS om met deze regels teveel mensen binnen te laten en dan ook nog eens herrie te maken en naief hopen dat er geen buren iets doorgeven .quote:Op zondag 15 november 2020 10:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat ging snel dan na het belletje van de buren..
maar ja zuur. Begrijp de boete wel hoor maar zuur is het allemaal wel
Het gaat mij niet om het betalen, die 95 euro tik ik lachend af. Het gaat mij om het recht en dat zoiets kan en mag in Nederland in 2020.quote:Op zondag 15 november 2020 10:15 schreef DW457 het volgende:
[..]
Je bent gewoon de sjaak. Wie zijn billen brandt, moet op den blaren zitten. Niet zo janken en gewoon betalen.
Geluidsoverlast was de indicator, agenten on site trokken de conclusie na inspectiquote:Op zondag 15 november 2020 10:06 schreef UJF045 het volgende:
Op het huiszoekingbevel staat overigens:
Wettelijke bepaling waarop het binnentreden berust:
“Artikel 2.1 noodverordening COVID-19”.
Dus niks over geluidsoverlast.
Was niet mijn huis.quote:Op zondag 15 november 2020 10:18 schreef Daboman het volgende:
Ik snap niet waarom je de extra gasten binnengelaten hebt. Er wordt al tijden gewaarschuwd dat er strenger gehandhaafd zal worden. Wat voor nut hebben de maatregelen als niemand zich eraan houdt?
Flikker op. Je houdt je zelf willens en wetens niet aan de regels maar anderen moeten dat wel doen? Alles wijst erop dat iedereen behalve jij zich aan de regels hield.quote:Op zondag 15 november 2020 10:18 schreef UJF045 het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om het betalen, die 95 euro tik ik lachend af. Het gaat mij om het recht en dat zoiets kan en mag in Nederland in 2020.
Ook dan had je verantwoordelijkheid kunnen nemen door het te benoemen en/of weg te gaan. Maar goed, dat begrip schijn je niet te kennen, gezien je post history.quote:
Vier man nee, maar de politie komt wel echt altijd als ik ze belquote:Op zondag 15 november 2020 10:00 schreef Tyr80 het volgende:
Zeg mij in welke paradijselijke gemeente de politie met vier man en een hondekop op meldingen van geluidsoverlast reageert en zelfs de moeite neemt om een huiszoekingsbevel te regelen om binnen te komen en ik verhuis meteen!
Doe eens een fotoquote:Op zondag 15 november 2020 10:10 schreef UJF045 het volgende:
[..]
Ze lieten het bevel, c.q. machtiging tot binnentreden woning aan ons zien. Dit was in opdracht van een officier van justitie (van wie de naam er ook op stond).
Je kind is 18jaar?quote:Op zondag 15 november 2020 10:25 schreef Brybry het volgende:
M'n kind was gister bij een kinderfeestje waar uiteindelijk een mannetje of 25 waren![]()
Niets gehandhaafd.
Toch bijzonder hoe de ene gemeente wel optreedt en de ander niet.
Nee, maar volgens haar waren er naast de kinderen (9-12jaar) nog iets van 15 volwassenen. Als ik dat had geweten had ze niet mogen gaan.quote:
De regels zijn toch niet in het Russisch opgesteld? Je mag twee mensen op bezoek hebben. Veel helderder kan het niet zijn. Dit mag dus niet.quote:Op zondag 15 november 2020 10:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Te bizar voor woorden dat dit soort praktijken anno 2020 gebeuren. Dan heb ik het niet over een potje kaarten met vrienden. Maar dit soort buitenproportionele maatregelen voor corona.
Ik weet niet of iemand van jullie rechtsbijstand heeft, ik zou het uit laten zoeken. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust hoe het juridisch allemaal in elkaar steekt.
Daarmee beschrijf je TS wel aardig, evenals het onvermogen om zelf verantwoordelijkheid te nemen.quote:Op zondag 15 november 2020 10:46 schreef babylon het volgende:
[..]
De regels zijn toch niet in het Russisch opgesteld? Je mag twee mensen op bezoek hebben. Veel helderder kan het niet zijn. Dit mag dus niet.
Daar mag je het mee oneens zijn. Dan zijn er manieren om dat te proberen te veranderen. Maar tot die tijd moet je je er gewoon aan houden.
Janken om een voorkombare boete (wat ze vrijwel altijd zijn) vind ik zo sneu.
Bedankt voor je bijdrage met al je posts in dit topic. Je hebt je punt gemaakt en hoeft hier nu verder niet meer te reageren.quote:Op zondag 15 november 2020 10:48 schreef DW457 het volgende:
[..]
Daarmee beschrijf je TS wel aardig, evenals het onvermogen om zelf verantwoordelijkheid te nemen.
TS: je hebt je antwoord, het is allemaal rechtsgeldig en je moet gewoon betalen. De wet geldt ook voor jou. Je bent niet speciaal, je staat niet boven de wet. Niet janken en gewoon betalen.
Nou dit iddquote:Op zondag 15 november 2020 10:46 schreef -Ferb- het volgende:
En in dat halfuur had je geen optie om een paar van je maten weg te sturen, zodat ze geen poot hadden om op te staan?! 💡
Laat jij daar nou net geen zeggenschap over te hebbenquote:Op zondag 15 november 2020 10:53 schreef UJF045 het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage met al je posts in dit topic. Je hebt je punt gemaakt en hoeft hier nu verder niet meer te reageren.
quote:Op zondag 15 november 2020 10:53 schreef UJF045 het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage met al je posts in dit topic. Je hebt je punt gemaakt en hoeft hier nu verder niet meer te reageren.
Ze bewaakten alle uitgangen dus je kon er niet zo maar langs.quote:Op zondag 15 november 2020 10:46 schreef -Ferb- het volgende:
En in dat halfuur had je geen optie om een paar van je maten weg te sturen, zodat ze geen poot hadden om op te staan?! 💡
Terecht.quote:Op zondag 15 november 2020 10:57 schreef UJF045 het volgende:
[..]
Ze bewaakten alle uitgangen dus je kon er niet zo maar langs.
Ik vermoed dat corona hier helemaal niks mee te maken heeft. Dat ts en zijn maten gewoon asociaal bezig waren en ook al zodanig bekend staan in de buurt. Daarom komt de politie met een hond. Die komen echt niet om even te checken op de hoeveelheid visite die truus en henk in huis hebben in deze tijd.quote:Op zondag 15 november 2020 10:55 schreef TornadoDK het volgende:
Wordt steeds meer een politiestaat hier. Ik weet niet wat ik enger vind, dat het allemaal gebeurd of al die mensen die staan te juichen dat al hun vrijheden worden ingeperkt...
Al moet ik zeggen dat ik dat laatste alleen op Fok zie, in het echt ken ik niemand die er blij mee is.
On topic: ik dacht altijd dat met de noodwet achter de voordeur handhaven niet kon?
Wij moeten meegaan in het gehuil dat de grote boze overheid te ver gegaan is en medelijden hebben met deze topicstarter, die bewust regels overtreed.quote:Op zondag 15 november 2020 10:55 schreef koemleit het volgende:
[..]. Jij hebt je punt ook allang gemaakt...
Het zal dubbel zijn inderdaad. Er werd ingegrepen op grond van de noodverordening covid-19, maar de voorgenomen actie was het innemen van geluidsapparatuur. Dus er zal meer gespeeld hebben.quote:Op zondag 15 november 2020 10:57 schreef ZarB het volgende:
Ik vermoed dat corona hier helemaal niks mee te maken heeft.
Als ze voor de verkiezingen kenbaar hadden gemaakt dat ze zo zouden optreden tijdens een pandemie hadden niemand op zo gestemd hoor. Mag ik hopen.quote:Op zondag 15 november 2020 10:59 schreef babylon het volgende:
[..]
Gewoon tussen neus en lippen door onze gekozen regering vergelijken met de tijdelijke nazi regering. Netjes hoor.
Vervelend he als je niet hoort wat je wil horen?quote:Op zondag 15 november 2020 10:53 schreef UJF045 het volgende:
[..]
Dit is in geen mijlen een antwoord op de vraag of het allemaal wel okay is. Maar je mening is wel duidelijk ja.quote:Op zondag 15 november 2020 11:05 schreef Farenji het volgende:
[..]
Vervelend he als je niet hoort wat je wil horen?
Jij bent zeker ook zo iemand die te hard in z'n auto rijdt en dan boos is als ie bekeurd wordt, "het was maar 5 km te hard, boehoehoehoe, kunnen ze geen boeven gaan vangen?!"
Je kan niet zomaar een beetje shoppen in het wetboek en je niet aan de wetten houden die je een beetje stom vindt, ja dat mag wel, maar dan moet je niet gaan huilen dat je toch gewoon een boete krijgt.
En laten we het ook niet groter maken dan het is, die boete kun je prima betalen zei je, en je krijgt er geen strafblad voor. Dus wees en vent en hou op met huilen.
Dat antwoord is al best wel vaak gegeven.quote:Op zondag 15 november 2020 11:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit is in geen mijlen een antwoord op de vraag of het allemaal wel okay is. Maar je mening is wel duidelijk ja.
Hoe wil je anders voorkomen dat het aantal doodzieke mensen de spuigaten uitrijst? Ik zal je eerlijk zeggen, mijn toegang tot goede zorg is me lief. Ik heb totaal geen illusies over wat er gaat gebeuren als de ziekenhuizen vol zitten. Wil jij degene zijn die komt te overlijden aan iets dat gemakkelijk verholpen had kunnen worden? Maak voor de aardigheid eens een rekensom de andere kant op, ga uit van het getal waar jij denkt dat de ziekenhuizen vol zitten, check de verdubbelingstijd en kijk wanneer je cijfers op de huidige getallen van het corona dashboard komen. Je zal zien dat het plotseling hard kan gaan.quote:Op zondag 15 november 2020 11:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Het zal dubbel zijn inderdaad. Er werd ingegrepen op grond van de noodverordening covid-19, maar de voorgenomen actie was het innemen van geluidsapparatuur. Dus er zal meer gespeeld hebben.
Dan nog is het doodeng dat een heel aantal mensen hier bijkans staat te juichen dat zoiets gebeurt, want REGELS. JE OVERTRAD DE REGELS.
Twee vijftienjarigen die seks met elkaar hebben zijn technisch ook strafbaar. Acht jaar de bak in. Staat in het wetboek. Kan je niet in shoppen. Niet huilen.quote:Op zondag 15 november 2020 11:05 schreef Farenji het volgende:
Je kan niet zomaar een beetje shoppen in het wetboek en je niet aan de wetten houden die je een beetje stom vindt, ja dat mag wel, maar dan moet je niet gaan huilen dat je toch gewoon een boete krijgt.
De crux is natuurlijk proportionaliteit. Als TS' verhaal werkelijk klopt, dan zit er zes man anderhalve meter uit elkaar te kaarten. Daar vier man en een politiehond op afsturen is volslagen disproportioneel.quote:Op zondag 15 november 2020 11:22 schreef Daboman het volgende:
Maar blijkbaar vindt jij dat er niet gehandhaafd mag worden omdat dit een te grote inbreuk is op de privacy.
als het 2 man politie waren geweest dan was het oke?quote:Op zondag 15 november 2020 11:28 schreef nostra het volgende:
[..]
De crux is natuurlijk proportionaliteit. Als TS' verhaal werkelijk klopt, dan zit er zes man anderhalve meter uit elkaar te kaarten. Daar vier man en een politiehond op afsturen is volslagen disproportioneel.
Het zijn vooral 80+ers die er aan onder doorgaan met een uitzondering hier en daar.quote:Op zondag 15 november 2020 11:22 schreef Daboman het volgende:
[..]
Hoe wil je anders voorkomen dat het aantal doodzieke mensen de spuigaten uitrijst? Ik zal je eerlijk zeggen, mijn toegang tot goede zorg is me lief. Ik heb totaal geen illusies over wat er gaat gebeuren als de ziekenhuizen vol zitten. Wil jij degene zijn die komt te overlijden aan iets dat gemakkelijk verholpen had kunnen worden? Maak voor de aardigheid eens een rekensom de andere kant op, ga uit van het getal waar jij denkt dat de ziekenhuizen vol zitten, check de verdubbelingstijd en kijk wanneer je cijfers op de huidige getallen van het corona dashboard komen. Je zal zien dat het plotseling hard kan gaan.
Maar blijkbaar vindt jij dat er niet gehandhaafd mag worden omdat dit een te grote inbreuk is op de privacy. Dan is de vraag wat is meer waard. Toegang tot goede zorg of privacy in huis. Aangezien ik niets te verbergen heb zou ik gaan voor toegang tot goede zorg.
Dan moet je de wet beter leren begrijpen, van dezelfde leeftijd of 3 jaar verschil is gewoon toegestaan hoor.quote:Op zondag 15 november 2020 11:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Twee vijftienjarigen die seks met elkaar hebben zijn technisch ook strafbaar. Acht jaar de bak in. Staat in het wetboek. Kan je niet in shoppen. Niet huilen.
Het lijkt me zinvoller om je handhavingscapaciteit niet in te zetten op zes man in een huiskamer, maar bijvoorbeeld op feesten, excessieve groepsvorming en het creëren van draagvlak in plaats van rigide handhaven.quote:Op zondag 15 november 2020 11:31 schreef Evertjan het volgende:
[..]
als het 2 man politie waren geweest dan was het oke?
Dat is jurisprudentie. Niet de wet. Precies deze discussie.quote:Op zondag 15 november 2020 11:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dan moet je de wet beter leren begrijpen, van dezelfde leeftijd of 3 jaar verschil is gewoon toegestaan hoor.
Zal geen 15 jarige veroordeeld worden voor het hebben van seks met een eveneens 15 jarige.quote:Op zondag 15 november 2020 11:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is jurisprudentie. Niet de wet. Precies deze discussie.
Nee, exact, omdat we daar de letter van de wet niet volgen omdat dat nergens op slaat.quote:Op zondag 15 november 2020 11:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zal geen 15 jarige veroordeeld worden voor het hebben van seks met een eveneens 15 jarige.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |