Ja, dat lijkt ook gewoon te zijn gebeurd. De Republikeinen zijn gewoon nog populair (ze winnen in het Huis), maar Trump is ook onder Republikeinse stemmers niet altijd populair. Zat plekken waar het Huis/Senaat naar de Republikeinen zijn gegaan, maar Biden meer stemmen trekt dan Trump.quote:Op woensdag 4 november 2020 21:47 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik las een goede opinie.
In 2018 bij de midterms was sprake van een blue wave. Republikeinen die niet blij waren met Trump konden hun afkeer alleen uit door op een democratische kandidaat te stemmen.
Dit jaar kon niet op Trump, maar wel op Republikeinse senatoren en/of congresleden worden gestemd.
Dit zou verklaren waarom Trump dreigt te verliezen, maar de senaat wel in republikeinse handen blijft.
Dat zou dan ook impliceren dat veel Amerikanen wel blij zijn met rechts beleid, maar een significant deel daarvan niet met Trump als persoon.
Ik las ergens dat veel kiezers daar qua normen en waarden conservatief zijn maar qua economie weer redelijk linksquote:Op woensdag 4 november 2020 21:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mja, maar in Florida is bv. een minimumloonsverhoging naar $15 per uur per referendum aangenomen met 61% van de stemmen (!!), wat letterlijk onderdeel is van Bidens platform op federaal niveau. Het kan zijn dat andere dingen tegenstaan, maar ik heb niet de indruk dat beleid een heel groot onderdeel vormt van waar men hun keuze op baseert.
Anti establishment he.quote:Op woensdag 4 november 2020 21:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zag in de liveblog van FiveThirtyEight een plot voorbij komen met vooral veel kiezers in het economisch linkse, maar sociaal conservatieve kwadrant die toch op Trump hebben gestemd in 2016.
Zou me niks verbazen. Een Democraat die zich ietsje harder tegen illegale immigratie opstelt kan denk ik echt wel hoge ogen gooien bij een aanzienlijk deel van dat electoraat.quote:Op woensdag 4 november 2020 21:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zag in de liveblog van FiveThirtyEight een plot voorbij komen met vooral veel kiezers in het economisch linkse, maar sociaal conservatieve kwadrant die toch op Trump hebben gestemd in 2016.
Is ook geen ramp wanneer de Republikeinen de Senaat behouden als Biden het presidentschap wint. Er zitten immers wel wat Senatoren tussen die voor rede vatbaar zijn en waar de Democraten mee kunnen samenwerken. Neem Romney en Collins.quote:Op woensdag 4 november 2020 21:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt ook gewoon te zijn gebeurd. De Republikeinen zijn gewoon nog populair (ze winnen in het Huis), maar Trump is ook onder Republikeinse stemmers niet altijd populair. Zat plekken waar het Huis/Senaat naar de Republikeinen zijn gegaan, maar Biden meer stemmen trekt dan Trump.
Ik zou die conclusie niet direct willen trekken. Uiteindelijk breekt Trump ook wel een record qua stemmen voor een Republikeinse president volgens mij. Ik denk dat dat wel degelijk afstraalt op kandidaten voor senaat en het huis. Zo'n midterm doet het ook goed als "anti-stem", terwijl eigenlijk voorstanders van een president vaak minder op komen dagen. Dat zag je bijvoorbeeld onder Obama ook.quote:Op woensdag 4 november 2020 21:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt ook gewoon te zijn gebeurd. De Republikeinen zijn gewoon nog populair (ze winnen in het Huis), maar Trump is ook onder Republikeinse stemmers niet altijd populair. Zat plekken waar het Huis/Senaat naar de Republikeinen zijn gegaan, maar Biden meer stemmen trekt dan Trump.
De Trump Campaign vraagt om interventie.quote:Op woensdag 4 november 2020 21:49 schreef SecretStoryWous het volgende:
Breaking news CNN: Trump asks supreme court to intervene PA vote count
Probleem is dat McConnell praktisch niks in stemming brengt wat niet kan rekenen op de meerderheid binnen zijn fractie.quote:Op woensdag 4 november 2020 21:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is ook geen ramp wanneer de Republikeinen de Senaat behouden als Biden het presidentschap wint. Er zitten immers wel wat Senatoren tussen die voor rede vatbaar zijn en waar de Democraten mee kunnen samenwerken. Neem Romney en Collins.
En beloof een bruggetje hier en een haventje daar en er zullen wel meer te porren zijn voor een dealquote:Op woensdag 4 november 2020 21:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is ook geen ramp wanneer de Republikeinen de Senaat behouden als Biden het presidentschap wint. Er zitten immers wel wat Senatoren tussen die voor rede vatbaar zijn en waar de Democraten mee kunnen samenwerken. Neem Romney en Collins.
Nee, niet anti-establishment. Vooral religieus en anti zaken als abortus en het homohuwelijk.quote:
Trump is juist ongekend populair bij de Republikeinen, hij scoort nu een nog hoger % daar dan tegen Clinton.quote:Op woensdag 4 november 2020 21:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
De VS erkent het Internationaal Gerechtshof toch niet?quote:Op woensdag 4 november 2020 21:38 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Baudet wil Trump ook naar Nederland halen rond de verkiezingen.
Compleet gehersenspoeld.quote:Op woensdag 4 november 2020 21:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]
Republikeinen proberen weer een 2000'tje te pullen.
Yep.quote:Op woensdag 4 november 2020 21:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, niet anti-establishment. Vooral religieus en anti zaken als abortus en het homohuwelijk.
Ik denk dat de meesten denken "we kennen hem wel en hij voert de komende jaren toch niks uit waarschijnlijk". Dus zitten ze nog wel 4 jaar met hem uit.quote:Op woensdag 4 november 2020 21:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Trump is juist ongekend populair bij de Republikeinen, hij scoort nu een nog hoger % daar dan tegen Clinton.
Geen idee? 'Call' ze anders even...quote:Op woensdag 4 november 2020 22:00 schreef Szura het volgende:
Waar wachten ze op met de call voor Michigan?
Far-right tears maar dan kwaadaardig.quote:Op woensdag 4 november 2020 21:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]
Ongekend populair?quote:Op woensdag 4 november 2020 21:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Trump is juist ongekend populair bij de Republikeinen, hij scoort nu een nog hoger % daar dan tegen Clinton.
We zitten op de helft zullen veel republikeinen denkenquote:Op woensdag 4 november 2020 22:03 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ongekend populair?
Hij heeft Washington DC in zijn zak, maar bij veel stemmers is het denk ik nog steeds een "bij gebrek aan beter / een ander."
En dat geldt vermoedelijk ook voor Biden en zijn kiezers.
Dacht iets van 80% approval onder republikeinen. Best bizar hoor.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:03 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ongekend populair?
Hij heeft Washington DC in zijn zak, maar bij veel stemmers is het denk ik nog steeds een "bij gebrek aan beter / een ander."
Ik vind Collins (en Murkowski) een beetje doen alsof ze redelijk tot puntje bij paaltje komt, dus daar ben ik niet zo zeker van.quote:Op woensdag 4 november 2020 21:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je plaat blijft nog steeds hangenquote:Op woensdag 4 november 2020 20:33 schreef zopias het volgende:
[..]
AP en Fox News gaan het straks terugroepen. data van Trump campagne is beter.
Ja, treurig wel. Merk ook op dat dit in Michigan is waar Biden inmiddels meer dan 1 punt voorsprong heeft, dus heel zinvol kan het niet zijn.quote:
[x] Joequote:Op woensdag 4 november 2020 21:04 schreef Puddington het volgende:
Plot twist: de GOP roept Trump tot president uit, de Democraten Biden en zweren ze allebei apart in. Het Westers Schisma is er niks bij.
Maar verliest een groot deel van de huidige electoraat.quote:Op woensdag 4 november 2020 21:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen. Een Democraat die zich ietsje harder tegen illegale immigratie opstelt kan denk ik echt wel hoge ogen gooien bij een aanzienlijk deel van dat electoraat.
Biden zal een hoop verleidelijke plannen moeten maken en daarna Mitch de schuld geven dat er niks ter stemming komt.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:05 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ik vind Collins (en Murkowski) een beetje doen alsof ze redelijk tot puntje bij paaltje komt, dus daar ben ik niet zo zeker van.
Maar met Mitch als majority leader zal hij toch niks ter stemming brengen dus dat maakt niks uit.
Biden zal niks van betekenis kunnen doen met deze uitslag maar in ieder geval kan meer schade met Trump voorkomen worden, en over 2 jaar ziet de senate map er voor democraten niet heel slecht uit, dus wellicht kan het dan nog.
Haar hoofd is al net zo nep als die tweetquote:Op woensdag 4 november 2020 22:08 schreef SecretStoryWous het volgende:
[ afbeelding ]
Arme Twitter medewerkers maken overuren.
Het zijn simpelweg mensen met een andere politieke visie.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dacht iets van 80% approval onder republikeinen. Best bizar hoor.
Correctie: dikke 80. Zie: https://www.pewresearch.o(...)and-deeply-partisan/
Ik denk dat ik 'populair' anders heb geïnterpreteerd.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dacht iets van 80% approval onder republikeinen. Best bizar hoor.
Correctie: dikke 80. Zie: https://www.pewresearch.o(...)and-deeply-partisan/
Gebrek aan beter geeft een verklaring voor het meeste stemmen voor een Republikein ooit? Je kan misschien zeggen dat de media de Amerikaanse kiezer misleiden. Maar Trump is onkenbaar uitermate populair bij de Republikeinen. Van die groepjes als Lincoln project zijn duidelijk echt een hele luidruchtige minderheid, jammer genoeg zal ik erbij zeggen want ik zie dat soort rechtse kiezers een stuk liever dan MAGA retards.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:03 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ongekend populair?
Ah gaat het nu toch echt gebeuren ja?quote:Op woensdag 4 november 2020 21:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]
Die de uitholling van de rechtsstaat en democratie blijkbaar wel prima vinden ja. Bizar dus.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:11 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Het zijn simpelweg mensen met een andere politieke visie.
In 2022 ziet de kaart voor de Senaat er trouwens ook zo beroerd uit voor de Republikeinen als in 2018 voor de Democraten, dus het kan dat hij dan wel een meerderheid krijgt.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Biden zal een hoop verleidelijke plannen moeten maken en daarna Mitch de schuld geven dat er niks ter stemming komt.
Of proberen slinks republikeinen tegen McConnell op te zetten.
Nu wel dusquote:Op woensdag 4 november 2020 22:15 schreef MoreDakka het volgende:
Michigan nog niet blauw? Had ik wel op gehoopt.
Rel lijkt me overdreven, maar een paar mensen die niet willen dat stemmen geteld worden laten zich wel gelden: POL / [AMV] Amerikaanse politiek #867 Fraude?quote:
Mooi, dank je. Nu Nevada nog en dan zijn we eindelijk klaar. Dat kan morgenmiddag al gebeuren met een beetje geluk.quote:
Eh, wat bedoel je met call dan? Dat er een officieel verslag ligt van de Secretary of State van Michigan oid?quote:Op woensdag 4 november 2020 22:18 schreef Gezicht het volgende:
Is een projection dat Biden Michigan wint he, geen call.
Verschil daar nu terug naar 338.000 en dus gehalveerd tov vanmorgen.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:18 schreef KoosVogels het volgende:
Mocht Biden Pennsylvania pakken, dan is hij er al.
Call is dat het 99.9% zeker is.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Eh, wat bedoel je met call dan? Dat er een officieel verslag ligt van de Secretary of State van Michigan oid?
Ach man, dat heeft-ie de hele dag uit zijn hoofd geleerd. Die gast is duidelijk seniel, dat hoor je toch. Vergeleken met de rijke woordenschat van Trump, is dit peutergebrabbel.quote:
Mja, dat is in feite wat deze organisaties zeggen (al is hun cutoff dacht ik 99.5% en niet 99.9% gecombineerd met hun eigen jarenlange ervaring)quote:Op woensdag 4 november 2020 22:20 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Call is dat het 99.9% zeker is.
Vond het ook nergens op lijken. Opa met spraakgebrek.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ach man, dat heeft-ie de hele dag uit zijn hoofd geleerd. Die gast is duidelijk seniel, dat hoor je toch. Vergeleken met de rijke woordenschat van Trump, is dit peutergebrabbel.
Ja. Geeft hoop.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:20 schreef RichardHammond het volgende:
De toespraak van Biden was wel echt goed.
Ik dacht dat lui met dit soort opvattingen nu moesten staan protesteren bij telcentra?quote:Op woensdag 4 november 2020 22:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ach man, dat heeft-ie de hele dag uit zijn hoofd geleerd. Die gast is duidelijk seniel, dat hoor je toch. Vergeleken met de rijke woordenschat van Trump, is dit peutergebrabbel.
Liever een president die een nette en verbindende tekst uit zijn hoofd leert, dan een president die elke polariserende gedachtescheet op Twitter gooitquote:Op woensdag 4 november 2020 22:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja, toch? De beelden van Nixon zijn ook best legendarisch.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:21 schreef capricia het volgende:
Als Trump het Witte Huis verlaat, wordt dat dan live uitgezonden?
Kon me met Obama nog zoiets herinneren.
ik keek hem met enige vertraging via ziggo go, maar zoiets is geen optie?quote:Op woensdag 4 november 2020 22:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
Iemand een linkje naar de speech van Biden of zitten jullie allemaal het echt live te volgen?
Je kan spoelenquote:Op woensdag 4 november 2020 22:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
Iemand een linkje naar de speech van Biden of zitten jullie allemaal het echt live te volgen?
quote:Op woensdag 4 november 2020 22:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
Rijke woordenschat van Trump hahahahquote:Op woensdag 4 november 2020 22:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: het was niet serieus bedoeld.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:23 schreef FYazz het volgende:
[..]
Liever een president die een nette en verbindende tekst uit zijn hoofd leert, dan een president die elke polariserende gedachtescheet op Twitter gooit
Nou kon ik vandaag niet om de "toespraak" van Trump heen omdat de Nederlandse media het ook steeds weer brachten, maar dan hoop je toch maar dat die man zwaar onder invloed van medicatie is, want hij kwam echt knetterstoned over.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De inauguratie? Vast en zeker.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:21 schreef capricia het volgende:
Ja met Donald die Melania in de auto liet zitten en opzadelde met die kartonnen doosquote:Op woensdag 4 november 2020 22:21 schreef capricia het volgende:
Ik ben ook wel benieuwdquote:Op woensdag 4 november 2020 22:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
Jij kunt hun visie bizar vinden, dat klopt inderdaad.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die de uitholling van de rechtsstaat en democratie blijkbaar wel prima vinden ja. Bizar dus.
Ja, dat was groots.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:24 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja met Donald die Melania in de auto liet zitten en opzadelde met die kartonnen doos
Die zit aan de coke of zo joh.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou kon ik vandaag niet om de "toespraak" van Trump heen omdat de Nederlandse media het ook steeds weer brachten, maar dan hoop je toch maar dat die man zwaar onder invloed van medicatie is, want hij kwam echt knetterstoned over.
CNN zegt inderdaad dat als Biden Arizona en Nevada wint de buit binnen is.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:24 schreef Vallon het volgende:
Volgens CNN zit Biden nu op 253 vs Trump 213..... spannend.
Die ja.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:24 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja met Donald die Melania in de auto liet zitten en opzadelde met die kartonnen doos
Bij coke denk ik meer aan het soort van manisch of opgefokt type zoals een Baudet.quote:
Zou mooi zijn, dan wordt die shitshow die Trump rond PA wil creëren niet beslissendquote:Op woensdag 4 november 2020 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
CNN zegt inderdaad dat als Biden Arizona en Nevada wint de buit binnen is.
Vroeg mij idd af welke staten nog te behalen en nodig zijn.... om die 17 in te harken.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
CNN zegt inderdaad dat als Biden Arizona en Nevada wint de buit binnen is.
Het zijn onzekere tijden ... je kunt ook niets meer serieus nemenquote:Op woensdag 4 november 2020 22:23 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: het was niet serieus bedoeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |