Niet helemaal volledig dit. Die 60% gaat over de benodigde immuniteit. En dat is een schatting. Het kan ook hoger of lager zijn. Maar met de kennis van nu over de besmettelijkheid (die nog verre van volledig is) schat men dat 60% immuniteit voldoende is om de epidemie uit te laten doven naarmate de tijd voort schrijdtquote:
Dit is letterlijk het verhaal van de game Deus Exquote:Op maandag 19 oktober 2020 12:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Even mijn wappie-mode aanzetten.
Aan:
Ze moeten een reden hebben om de hele bevolking te vaccineren. Dat kan alleen met een zogenaamd nieuw virus en als je zoveel angst zaait onder de bevolking dat iedereen dat vaccin wil. Ze drijven de angst z hoog op dat mensen letterlijk zullen smeken om een vaccin te krijgen!
Nee. Het probleem is dat de bestelling al maanden geleden gedaan is. En je kunt kennelijk als land niet bijbestellen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet verassend, als men al volop corona vaccins aan het produceren is, en dat zijn ze, dan zal daar iets voor moeten wijken.
Of met de hielprik. En laat dat nou een gevoelig onderwerp zijn, want dat is rondom de vuurwerkramp in Enschede een schandaal geweest. Het RIVM zou in het geheim een DNA-databank hebben gecreerd waardoor slachtoffers van de ramp zouden kunnen worden gedentificeerd. Bronquote:Op maandag 19 oktober 2020 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Weet je wat ik nou niet snap, he ()... ok, dat hele coronavirus is een hoax en waar het cht om gaat is het implanteren van chips door middel van een vaccin. MAARRRR waarom is die hele pandemie dan berhaupt nodig? Waarom implanteren ze de chips niet gewoon bij baby's samen met de vaccinaties die sowieso al gebeuren?
Lijkt mij een stuk makkelijker?
De productie tijd schijnt een jaar te zijn, daarom kan je niet bijbestellen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Het probleem is dat de bestelling al maanden geleden gedaan is. En je kunt kennelijk als land niet bijbestellen.
Ze hebben maar iets van 115% van vorig jaar besteld.
Dus Ion Storm en Eidos Montreal zijn de loeminadies?quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is letterlijk het verhaal van de game Deus Ex
Dan denk ik dat dit een volgende faal gaat worden. Dat hele groepen mensen die vaccinatie niet gaan krijgen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De productie tijd schijnt een jaar te zijn, daarom kan je niet bijbestellen.
Dat is nu ook al zo. Een kleine groep wordt elk jaar gevaccineerd.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan denk ik dat dit een volgende faal gaat worden. Dat hele groepen mensen die vaccinatie niet gaan krijgen.
Dat is niet echt een kleine groep hoor.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is nu ook al zo. Een kleine groep wordt elkaar gevaccineerd.
Dat wordt/is wel degelijk de volgende faal. Er was wel rekening gehouden met een stijgende vraag maar er kon maximaal 15% extra besteld worden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:46 schreef capricia het volgende:
Ik heb zojuist een recept aangevraagd voor de griepprik.
Ik val niet in een risicogroep, maar ik doe wel mantelzorg voor iemand die dat wel is. Dus laat ik me ieder jaar vaccineren.
Er is nu al een tekort aan griepvaccins.![]()
Ik moet de apotheek maar bellen wanneer het beschikbaar is.
Hopelijk wordt dit niet de volgende faal.
Ze hadden gerekend op 15% extra t.o.v. van vorig jaar qua vraag. Tja...quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:46 schreef capricia het volgende:
Ik heb zojuist een recept aangevraagd voor de griepprik.
Ik val niet in een risicogroep, maar ik doe wel mantelzorg voor iemand die dat wel is. Dus laat ik me ieder jaar vaccineren.
Er is nu al een tekort aan griepvaccins.![]()
Ik moet de apotheek maar bellen wanneer het beschikbaar is.
Hopelijk wordt dit niet de volgende faal.
Maar als er 115% van vorig jaar is besteld dan is er dus geen tekort, dan vragen mensen die het eigenlijk niet nodig hebben om een griepprik en in grotere aantallen dan men redelijkerwijs kan verwachten.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is niet echt een kleine groep hoor.
Maar ik denk dus dat veel van deze mensen er ook naast gaan grijpen.
Dat gaat wel heel hard voor een land wat de zaken toch flink kort hield en onder controle had. Als je dat aantal op Nederland projecteert qua inwonertal dan zou dat ruim 16.000 gevallen zijn.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:04 schreef NaturalScience het volgende:
+8737 besmettingen in Zwitserland afgelopen 24 uur.... dat is meer dan een verdubbeling van het vorige record.
Had Hugo de Jonge niet gezegd dat het verstandig zou zijn als iedereen die wordt opgeroepen nu ook daadwerkelijk z'n inenting gaat halen?quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar als er 115% van vorig jaar is besteld dan is er dus geen tekort, dan vragen mensen die het eigenlijk niet nodig hebben om een griepprik en in grotere aantallen dan men redelijkerwijs kan verwachten.
Er zijn niet ineens 15% meer mensen die een griepprik nodig hebben, natuurlijk.
Er worden jaarlijks veel meer uitnodigingen verstuurd dan dat er vaccinaties besteld worden. Dat omdat het percentage mensen wat niet ingaat op de uitnodiging normaal gesproken redelijk stabiel is.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar als er 115% van vorig jaar is besteld dan is er dus geen tekort, dan vragen mensen die het eigenlijk niet nodig hebben om een griepprik en in grotere aantallen dan men redelijkerwijs kan verwachten.
Misschien helpen deze wrange cijfers een beetje de zogenaamde Nederlandse ongehoorzaamheid te nuanceren.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gaat wel heel hard voor een land wat de zaken toch flink kort hield en onder controle had. Als je dat aantal op Nederland projecteert qua inwonertal dan zou dat ruim 16.000 gevallen zijn.
Er is wel degelijk een tekort. Veel mensen uit risicogroepen halen dat ding namelijk nooit. En een deel daarvan wil dat dit jaar wl laten doen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het staat iedereen vrij om hem zelf op recept te verkrijgen. Er zijn ook kantoren die het voor hun personeel mogelijk maken.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo te zien ontsnapt helemaal niemand, nee. Het is alleen niet overal op hetzelfde moment bal. Maar het valt wel op dat de cijfers overal hard stijgen of er nu strenge maatregelen of juist hele milde maatregelen zijn.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:11 schreef Simmertje het volgende:
Beetje depressief vooruitzicht: is het wel mogelijk deze herfst/winter de cijfers echt onder controle te krijgen? Of kunnen we alleen damage control doen om de zorg zoveel mogelijk te ontlasten de komende maanden?
Als je zo naar Europa kijkt dan lijkt het er niet op dat hier een enkel land aan gaat ontsnappen.
In tegenstelling tot Aziatische landen, maar die mensen hebben ook een hele andere mentaliteit tov regels en hun regering.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo te zien ontsnapt helemaal niemand, nee. Het is alleen niet overal op hetzelfde moment bal. Maar het valt wel op dat de cijfers overal hard stijgen of er nu strenge maatregelen of juist hele milde maatregelen zijn.
Die ervaring verschilt enorm per persoon, maar als je het echt wil vermijden, dan kan je een commercile test laten doen. Die gaat niet in de neus. Vraag me niet waarom. Maar dat kost je dan wel wat.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben nog geen enkele keer getest![]()
ff uit nieuwsgierigheid maar is het heel naar? of valt het mee? (heb vooral mensen gehoord tot nu toe die zeiden dat het echt verschikkelijk naar was enzo)
Isral gaat nu goed. Na een heftige lockdown.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:11 schreef Simmertje het volgende:
Beetje depressief vooruitzicht: is het wel mogelijk deze herfst/winter de cijfers echt onder controle te krijgen? Of kunnen we alleen damage control doen om de zorg zoveel mogelijk te ontlasten de komende maanden?
Als je zo naar Europa kijkt dan lijkt het er niet op dat hier een enkel land aan gaat ontsnappen.
Voor hoe lang is toch de vraag die dan in me opkomt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Isral gaat nu goed. Na een heftige lockdown.
Ligt er aan wat en hoeveel ze gaan versoepelen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voor hoe lang is toch de vraag die dan in me opkomt.
Elke keer als ik hier lees over een land met een enorme stijging, dan maak ik zelf even een grafiek. Dat geeft vaak een heel ander perspectief. Zweden en Duitsland zitten bijvoorbeeld nog steeds heel laag.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo te zien ontsnapt helemaal niemand, nee. Het is alleen niet overal op hetzelfde moment bal. Maar het valt wel op dat de cijfers overal hard stijgen of er nu strenge maatregelen of juist hele milde maatregelen zijn.
Precies. Het aantal positieve tests stijgt overal, maar er zijn echt ook nog wel hele grote verschillen tussen landen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Elke keer als ik hier lees over een land met een enorme stijging, dan maak ik zelf even een grafiek. Dat geeft vaak een heel ander perspectief. Zweden en Duitsland zitten bijvoorbeeld nog steeds heel laag.
Dat klopt maar het gaat ook om hoe snel de verdubbelingen plaats vinden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Elke keer als ik hier lees over een land met een enorme stijging, dan maak ik zelf even een grafiek. Dat geeft vaak een heel ander perspectief. Zweden en Duitsland zitten bijvoorbeeld nog steeds heel laag.
En het maakt soms veel verschil of je kijkt naar absolute aantallen of naar aantallen per miljoen inwoners.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. Het aantal positieve tests stijgt overal, maar er zijn echt ook nog wel hele grote verschillen tussen landen.
In China hebben ze de boel anders prima onder controle en is de economie al weer gegroeid tov vr de uitbraak zelfs.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik doelde op de trend die overal in Europa toch wel stijgende lijkt te zijn. Zwitserland verbaast mij hogelijk, overigens, die hebben een heel strak beleid gevoerd.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als Isral nog iets laat zien is dat het niet gaat om 'herfstweer'. Dat is er daar namelijk niet, en toch kregen ook zij in september te maken met steeds meer besmettingen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:16 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wat is de definitie van "goed"?quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Al met al gaat China gigantisch goed uit deze crisis komen terwijl wij hier in het westen met een gigantische puinzooi komen te zitten met ons neo-liberale systeem.
Klopt, maar ze gaan wel voorzichtiger heropenen dan na de vorige, dat hebben ze wel geleerd. Daar gingen ineens de scholen, kappers en alle winkels weer open de vorige keer.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:16 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ze hebben daar wel behoorlijk wat aanvullende maatregelen opgelegd de afgelopen tijd, dus hopelijk gaat dat z'n vruchten afwerpen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Itali zit/zat ook nog relatief laag. Maar die verdubbelen nu iedere 5 dagen. En dan weet je dat dat niet lang goed gaat.
Ja, maar ik voel er weinig voor om China te worden omdat je dan beter op een pandemie kan reageren, dat is wel wat extreem.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In China hebben ze de boel anders prima onder controle en is de economie al weer gegroeid tov vr de uitbraak zelfs.
Daar zijn ze in staat om een hele miljoenenstad preventief te testen, ze hebben waarschijnlijk binnenkort een werkend vaccin en liggen daar minimaal een half jaar mee voor op ons.
Al met al gaat China gigantisch goed uit deze crisis komen terwijl wij hier in het westen met een gigantische puinzooi komen te zitten met ons neo-liberale systeem.
Dat valt nog wel mee als je het in een grafiek plot. In Belgi is het wel flink uit de hand aan het lopen. De cijfers variren daar trouwens ook enorm van dag tot dag. Dat vind ik ook wel opvallend. In Nederland zie je veel minder uitschieters.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat klopt maar het gaat ook om hoe snel de verdubbelingen plaats vinden.
Itali zit/zat ook nog relatief laag. Maar die verdubbelen nu iedere 5 dagen. En dan weet je dat dat niet lang goed gaat.
Frankrijk heeft ook hele rare pieken en dalen, ik weet niet of dat aan hun manier van testen of van rapporteren ligt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat valt nog wel mee als je het in een grafiek plot. In Belgi is het wel flink uit de hand aan het lopen. De cijfers variren daar trouwens ook enorm van dag tot dag. Dat vind ik ook wel opvallend. In Nederland zie je veel minder uitschieters.
Beide, ook de doorsnee Chinees profiteert van de economische groei. En het is ook beter voor de volksgezondheid als je geen epidemie hebt rondwaren.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:23 schreef Fred het volgende:
[..]
Wat is de definitie van "goed"?
is dat goed voor de heersende macht of goed voor de bevolking?
Als ik het goed begrijp zijn ze daar nog paniekeriger maatregelen aan het nemen dan hier. Wel jammer voor ene land wat als voorbeeld voor NL geldequote:Op maandag 19 oktober 2020 13:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hebben daar wel behoorlijk wat aanvullende maatregelen opgelegd de afgelopen tijd, dus hopelijk gaat dat z'n vruchten afwerpen.
China liegt ook keihard over alles om geen gezichtverlies te lijden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In China hebben ze de boel anders prima onder controle en is de economie al weer gegroeid tov vr de uitbraak zelfs.
Daar zijn ze in staat om een hele miljoenenstad preventief te testen, ze hebben waarschijnlijk binnenkort een werkend vaccin en liggen daar minimaal een half jaar mee voor op ons.
Ik zie in de grafiek voor Zwitserland op twee dagen (de 17e en de 18e) 0 besmettingen staan. Ik vraag me af of dat er iets mee te maken heeft, bijvoorbeeld dat er achterstallige administratie is.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik doelde op de trend die overal in Europa toch wel stijgende lijkt te zijn. Zwitserland verbaast mij hogelijk, overigens, die hebben een heel strak beleid gevoerd.
Gezien de bureaucratie en het gebrek aan centrale aansturing daar verbaast me dat op zich niet.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:23 schreef Claudia_x het volgende:
Dat valt nog wel mee als je het in een grafiek plot. In Belgi is het wel flink uit de hand aan het lopen. De cijfers variren daar trouwens ook enorm van dag tot dag. Dat vind ik ook wel opvallend. In Nederland zie je veel minder uitschieters.
xigod onderschattenquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
China liegt ook keihard over alles om geen gezichtverlies te lijden.
Mocht het waar zijn kunnen ze mooi herstelbetalingen doen aan de rest van de wereld voor deze ellende.
Maar het weer scheelt toch wel denk ik. In ieder geval op gedrag en hoe snotterend/niezend mensen zijn. In Israel is het altijd goed weer maar wij gaan nu de winter in...quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:16 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Voorlichtingsposters niet naar het Frans vertaaldquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Gezien de bureaucratie en het gebrek aan centrale aansturing daar verbaast me dat op zich niet.
Die besmettingen lopen overigens ook netjes over de Waalse grens zeg.
[ afbeelding ]
Tsja, de nietszeggendheid van losse besmettingscijfers nog eens mooi gellustreerd.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:09 schreef Halcon het volgende:
+2460 in Roemeni, resultaat van 'n zondag met 8k mensen getest. Record voor de zondag in Roemeni.
Dat stel ik ook niet voor. Maar de feiten zijn dat ze mijlenver op ons voorlopen en dat het dus wel degelijk mogelijk is om de ziekte zo goed als uit te bannen n de economie weer op stoom te krijgen en ook nog eens op koers te liggen om binnenkort een vaccin te hebben.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar ik voel er weinig voor om China te worden omdat je dan beter op een pandemie kan reageren, dat is wel wat extreem.
Stel China liegt en er zijn heel veel besmettingen. Dan betekend dat wel dat zij, zelfs met hun extreem draconische maatregelen het niet onder de knie hebben kunnen krijgen. Dat beloofd watquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
China liegt ook keihard over alles om geen gezichtverlies te lijden.
Mocht het waar zijn kunnen ze mooi herstelbetalingen doen aan de rest van de wereld voor deze ellende.
Dit twitterdraadje van laatst over wat Israel geleerd heeft van hun 2e golf was wel interessant:quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als Isral nog iets laat zien is dat het niet gaat om 'herfstweer'. Dat is er daar namelijk niet, en toch kregen ook zij in september te maken met steeds meer besmettingen.
Zo, dat is opvallend!quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Gezien de bureaucratie en het gebrek aan centrale aansturing daar verbaast me dat op zich niet.
[ afbeelding ]
Sacre bleu!quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:27 schreef nostra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nog een voordeel: ze hebben geen Google (volgens mij ook geen Youtube), dus hebben geen complotwappies die onwaarheden verspreidenquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Beide, ook de doorsnee Chinees profiteert van de economische groei. En het is ook beter voor de volksgezondheid als je geen epidemie hebt rondwaren.
ONgeveer in 21 dagen, hoewel deze grafiek wat lastig uit te lezen is.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:16 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dat is uiteraard ook mogelijk, dan praat je dus eigenlijk over iets van wat, 2900 per dag? Dat is al een heel ander verhaal danquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zie in de grafiek voor Zwitserland op twee dagen (de 17e en de 18e) 0 besmettingen staan. Ik vraag me af of dat er iets mee te maken heeft, bijvoorbeeld dat er achterstallige administratie is.
5 regeringen, junior en senior ministers. Allemaal een eigen OMT met eigen overlegstructuren.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:27 schreef nostra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tja, een full lockdown in grote steden zoals Wuhan en apps waarmee iedereen 24/7 te tracken is werken wel mee (maar of je die laatste moet willen... )quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dus als je wil weten hoe je dat doet zou ik onze regeringen graag naar China doorverwijzen. Er valt blijkbaar het eea van ze te leren.
Denk dat dat wel tegenvalt. Chinezen zijn zo bijgelovig als de best.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nog een voordeel: ze hebben geen Google (volgens mij ook geen Youtube), dus hebben geen complotwappies die onwaarheden verspreiden.
Hm, ja, maar we weten hoe ze het doen en we weten ook dat China hun data manipuleert en we weten ook dat was China kan doen hier niet mogelijk is, in Nederland kunnen we, al zouden we het willen, geen hele stad verplichten zich te laten testen, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat stel ik ook niet voor. Maar de feiten zijn dat ze mijlenver op ons voorlopen en dat het dus wel degelijk mogelijk is om de ziekte zo goed als uit te bannen n de economie weer op stoom te krijgen en ook nog eens op koers te liggen om binnenkort een vaccin te hebben.
Dus als je wil weten hoe je dat doet zou ik onze regeringen graag naar China doorverwijzen. Er valt blijkbaar het eea van ze te leren.
Bedankt, deze had ik nog niet gevonden!quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dit twitterdraadje van laatst over wat Israel geleerd heeft van hun 2e golf was wel interessant:
https://mobile.twitter.com/segal_eran/status/1313831721981415428
Niet alleen tracken. Maar de app bepaalde ook of jij met het OV mag of niet, bijvoorbeeld. Dat weer werd bepaald door een bepaald algoritme systeem wat een risico niveau aan je koppelde.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Tja, een full lockdown in grote steden zoals Wuhan en apps waarmee iedereen 24/7 te tracken is werken wel mee (maar of je die laatste moet willen... )
Een autoritaire dictatuur hoef je niet te leren neem ik aan. Ik geloof best dat je in zo'n systeem een stuk makkelijker een virus kan aanpakken. Die hebben geen last van zeurende belangengroepjes. vquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Misschien heeft elke land met een sterk verdeelde partijstructuur en veel polarisatie wel last van een hogere besmettingsgraad.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:32 schreef capricia het volgende:
[..]
5 regeringen, junior en senior ministers. Allemaal een eigen OMT met eigen overlegstructuren.
Dat gaat hem idd niet worden in een tijd van snelle beslissingen vanwege een pandemie.
Dit.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, ja, maar we weten hoe ze het doen en we weten ook dat China hun data manipuleert en we weten ook dat was China kan doen hier niet mogelijk is, in Nederland kunnen we, al zouden we het willen, geen hele stad verplichten zich te laten testen, bijvoorbeeld.
Dus ervan leren? Tja, ik denk niet dat die vlieger opgaat.
Dat krijg je hier gewoon niet voor elkaar. Mensen gaan hier al mauwen als ze een mondkapje op moeten.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet alleen tracken. Maar de app bepaalde ook of jij met het OV mag of niet, bijvoorbeeld. Dat weer werd bepaald door een bepaald algoritme systeem wat een risico niveau aan je koppelde.
En laten we niet vergeten dat IEDEREEN in wuhan de deur moest opendoen voor politie op een massale controle op koorts.
Sinds kort wel, maar dan wel met inspectie erop. Dus mensen in China kunnen sinds kort daadwerkelijk op Youtube/Google kijken, maar alle kanalen die de overheid niet bevallen worden eruit gegooid. Ik weet nou niet of ik dat beter vind dan daadwerkelijk Youtube blokkerenquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nog een voordeel: ze hebben geen Google (volgens mij ook geen Youtube), dus hebben geen complotwappies die onwaarheden verspreiden.
Dat kan hier niet omdat wij daar het juridisch raamwerk niet voor hebben. Dat is een keuze, een politieke keuze. Dat wij hier een half jaar na de uitbraak nog geen dwingende middelen op kunnen leggen is imo echt gewoon waanzin.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, ja, maar we weten hoe ze het doen en we weten ook dat China hun data manipuleert en we weten ook dat was China kan doen hier niet mogelijk is, in Nederland kunnen we, al zouden we het willen, geen hele stad verplichten zich te laten testen, bijvoorbeeld.
Dus ervan leren? Tja, ik denk niet dat die vlieger opgaat.
Gelul. Bijvoorbeeld in Jerusalem is het 's winters misschien een graad of 4/5 warmer dan in Nederland maar daar houdt het mee op en het regent er even vaak maar tweemaal zo veel.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar het weer scheelt toch wel denk ik. In ieder geval op gedrag en hoe snotterend/niezend mensen zijn. In Israel is het altijd goed weer maar wij gaan nu de winter in...
Kan me ook nog de beelden heugen van die regenbui met dat uit de grond gestampte ziekenhuis. Was wel een gevalletje van haastige spoed.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:37 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat krijg je hier gewoon niet voor elkaar. Mensen gaan hier al mauwen als ze een mondkapje op moeten.
Er zijn daar ook gewoon veel grotere investeringen in de gezondheidszorg. Ze stampen er complete ziekenhuizen uit de grond in een paar weken, testen complete steden en wij krijgen het niet eens voor elkaar terugkerende toeristen in eigen land te testen of thuiszorg medewerkers een mondkapje te verstrekken.
Maar, het is 30 graden daar nuquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Gelul. Bijvoorbeeld in Jerusalem is het 's winters misschien een graad of 4/5 warmer dan in Nederland maar daar houdt het mee op en het regent er even vaak maar tweemaal zo veel.
En kijk even naar de Zuid Europese landen waar het ook gewoon nog steeds tijden al prima weeris.
Dat het voor nu aantrekkelijk klinkt om snel maatregelen er door heen te drukken zonder parlementaire controle wil niet zeggen dat je dat altijd wilt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat kan hier niet omdat wij daar het juridisch raamwerk niet voor hebben. Dat is een keuze, een politieke keuze. Dat wij hier een half jaar na de uitbraak nog geen dwingende middelen op kunnen leggen is imo echt gewoon waanzin.
op dit moment is de kans heel klein om de griep te krijgen, in australie was de griepgolf bijna 0 afgelopen winter ( zomer bij ons )quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Had Hugo de Jonge niet gezegd dat het verstandig zou zijn als iedereen die wordt opgeroepen nu ook daadwerkelijk z'n inenting gaat halen?
Hij verkoopt wel eens vaker de huid voordat de beer geschoten is natuurlijk
Ofwel, het zegt allemaal niets.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar, het is 30 graden daar nu![]()
Nou denk ik wel dat die noodziekenhuizen vooral patintenopslagruimtes waren in het begin. Je kan hier ook een gymzaal met bedden neerzetten en dat een 'noodhospitaal' noemenquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:37 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat krijg je hier gewoon niet voor elkaar. Mensen gaan hier al mauwen als ze een mondkapje op moeten.
Er zijn daar ook gewoon veel grotere investeringen in de gezondheidszorg. Ze stampen er complete ziekenhuizen uit de grond in een paar weken, testen complete steden en wij krijgen het niet eens voor elkaar terugkerende toeristen in eigen land te testen of thuiszorg medewerkers een mondkapje te verstrekken.
ik zit in op 7980 en 8320 op dinsdagquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zet vast in op 8340 besmettingen vandaag.
Ik denk het wel. Bij koud weer gaan veel ramen bijvoorbeeld dicht, waarvoor er minder goede ventilatie is. Mensen niezen en snotteren meer in de winter en de weerstand van mensen wordt lager.quote:
wij hebben geen heftige lockdown....en vrijblijvende regelsquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
ONgeveer in 21 dagen, hoewel deze grafiek wat lastig uit te lezen is.
Als dit ook voor NL geldt..
Nee, niet snel in ieder geval. Hoop op "langzaam maar zeker" op dit momentquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef capricia het volgende:
Hebben jullie de indruk dat mensen zich nu goed genoeg aan de regels houden om het virus er snel onder te krijgen? Zoals in bijv afgelopen voorjaar.
Nee, maar nu dragen we allemaal een mondkapje dus komt goed hoor!!!quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef capricia het volgende:
Hebben jullie de indruk dat mensen zich nu goed genoeg aan de regels houden om het virus er snel onder te krijgen? Zoals in bijv afgelopen voorjaar.
Zoals de warme zeewind het virus ging laten uitsterven ja, we hebben allemaal de profetische woorden vanquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Bij koud weer gaan veel ramen bijvoorbeeld dicht, waarvoor er minder goede ventilatie is. Mensen niezen en snotteren meer in de winter en de weerstand van mensen wordt lager.
Jij zegt dus dat al die dingen geen invloed hebben? lijkt me sterk.
blijven we nu bezig met dat gemiep ?quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, maar nu dragen we allemaal een mondkapje dus komt goed hoor!!!
Ik heb de indruk dat het gevoel van urgentie weer meer terug is, maar mensen dat vooral bij de ander neer willen leggen om daadwerkelijk uit te voeren. Daarbij denk ik dat de huidige maatregelen behoorlijk veel kunnen doen, mits mensen niet allerlei rare fratsen uit gaan halen zoals die jongeren die hotelkamers boeken, priv feestjes in het kroegje in je achtertuin etc.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef capricia het volgende:
Reactie van de gemiddelde burger is ook trager, een beetje het gevoel dat sommigen hebben gewacht tot na het weekend om de maatregelen op te gaan volgen in laats van per direct.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij hebben geen heftige lockdown....en vrijblijvende regels
Nee, niet altijd. Maar in noodsituaties kan het wel eens 'handig' zijn.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:41 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat het voor nu aantrekkelijk klinkt om snel maatregelen er door heen te drukken zonder parlementaire controle wil niet zeggen dat je dat altijd wilt.
Zolang er mensen zijn die schijt hebben aan de regels omdat we mondkapjes dragen wel.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
blijven we nu bezig met dat gemiep ?
Ik denk dat je ernaast zit. Ik denk dat het geen toeval is dat corona met de griepgolven mee beweegt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoals de warme zeewind het virus ging laten uitsterven.
Zoals we hier in augustus een zware opleving hadden terwijl het standaard boven de 30 graden was.
Ik stel nergens dat het helemaal geen invloed heeft. Wel stel ik dat veel mensen er vl te veel waarde aan hechten.
7800quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Gewoon hetzelfde als in augustus/september. Behalve dat velen een muilkorfje dragen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef capricia het volgende:
Klopt. Maar wij hebben geen orthodoxe wappies.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij hebben geen heftige lockdown....en vrijblijvende regels
Die mensen hebben ook schijt aan de regels als we geen mondkapjes dragen. Ik zie je punt niet.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zolang er mensen zijn die schijt hebben aan de regels omdat we mondkapjes dragen wel.
Het is en/en.
Ja, niet direct omdat mensen ze geloven, maar door de twijfel die ze zaaien.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:49 schreef capricia het volgende:
En denk je dat mensen die het virus ontkennen of downplayen een serieus negatieve rol hebben in het naar beneden brengen van de infecties?
Ik kan weinig met jouw aanname dat warm weer minder invloed heeft op corona dan op influenza. Het is hier heel de zomer bloedheet geweest. In juli begonnen de gevallen flink op te lopen. Griekenland, Spanje, allemaal hete landen waar je precies hetzelfde gezien hebt. Mensen zitten gewoon nog buiten op de terrassen en tch loopt het allemaal enorm op. Met jouw wijsheden zal in het zuiden binnen een paar weken de Apocalyps losbarsten wanneer het ook daar kouder wordt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk dat je ernaast zit. Ik denk dat het geen toeval is dat corona met de griepgolven mee beweegt.
Alleen heeft warmer weer veel minder invloed op corona dat op het gewone griep virus dus zul je in de zomer een minder sterke afname zien. Op plekken waar je normaal weinig griep hebt zie je dus wel corona.
Ik denk dat het gedrag van mensen in winter weer een hele grote factor is. En al helemaal de lagere weerstand.
Wat een vergelijkingquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja, niet direct omdat mensen ze geloven, maar door de twijfel die ze zaaien.
Dat maakt het wat makkelijker om je niet schuldig te voelen als je het een keer minder nauw neemt, keertje moet kunnen toch?
Als je aan een tiener verteld dat de kans op zwanger worden heel klein is en dat er mensen zijn die van alles moeten doen om uberhaupt zwanger te worden, dan kun je je voorstellen dat ze onvoorzichtiger worden.
In mijn dorp op straat en winkels wel meer na de persconferentie ...in de stad dan totaal niet.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef capricia het volgende:
Nouja, hier gebeurt het inmiddels vanuit de overheid en de laatste tijd zie je minder en minder mondkapjes in bijvoorbeeld supermarkten. Mensen doen ze inmiddels af wanneer ze tegen iemand praten of even willen telefoneren. Niesen of hoesten? Nee, daar moet het kapje ook even van af.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:49 schreef capricia het volgende:
En denk je dat mensen die het virus ontkennen of downplayen een serieus negatieve rol hebben in het naar beneden brengen van de infecties?
Je immuunsysteem is zwakker in de winter. Dus lijkt me dan logisch dat het virus eerder grip op je krijgt. Het inademen van, zeg, duizend virus deeltjes toen je in de zomer niets, terwijl je er in de winter ziek van kan worden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan weinig met jouw aanname dat warm weer minder invloed heeft op corona dan op influenza. Het is hier heel de zomer bloedheet geweest. In juli begonnen de gevallen flink op te lopen. Griekenland, Spanje, allemaal hete landen waar je precies hetzelfde gezien hebt. Mensen zitten gewoon nog buiten op de terrassen en tch loopt het allemaal enorm op. Met jouw wijsheden zal in het zuiden binnen een paar weken de Apocalyps losbarsten wanneer het ook daar kouder wordt.
Weet je wat belangrijke gegevens zijn? Het virus overleeft in veel omstandigheden langer dan een willekeurig influenzavirus. In tegenstelling tot de meeste influenzavirussen is er zo goed als niemand (deels) immuun.
John Oliverquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Spot-on weer over de rol van de VSTrump en het voornemen uit de WHO te treden vanwege de respons op deze pandemie.
quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je immuunsysteem is zwakker in de winter. Dus lijkt me dan logisch dat het virus eerder grip op je krijgt. Het inademen van, zeg, duizend virus deeltjes toen je in de zomer niets, terwijl je er in de winter ziek van kan worden.
Het barst in het Zuiden toch ook los nu? Portugal: stijgt. Frankrijk: stijgt. Italie: stijgt. Spanje: stijgt. Griekenland: stijgt.
Heb teruggegeken in de cijfers en het liep zelden op in juli. Hier en daar een klein piekje waarna er weer een daling kwam. Niets vergeleken met de cijfers die je nu ziet.
Ik ga voor 8400, altijd pessimistischquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Was SARS en MERS nou ook uitgebroken in China? Weet het niet meer.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou denk ik wel dat die noodziekenhuizen vooral patintenopslagruimtes waren in het begin. Je kan hier ook een gymzaal met bedden neerzetten en dat een 'noodhospitaal' noemen![]()
Maar ze zijn duidelijk veel, veel, vl beter toegerust om dit soort uitdagingen te lijf te gaan dan dat wij dat zijn.
Ik vraag me namelijk af of die groep die bewust het virus ontkent, aan het downplayen is, of continu bezig is twijfel te zaaien, er niet eigenlijk voor zorgt dat er kostbare tijd verloren gaat. Dat er daardoor meer doden vallen. De maatregelen langer en ingrijpender worden dan noodzakelijk.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja, niet direct omdat mensen ze geloven, maar door de twijfel die ze zaaien.
Dat maakt het wat makkelijker om je niet schuldig te voelen als je het een keer minder nauw neemt, keertje moet kunnen toch?
Als je aan een tiener verteld dat de kans op zwanger worden heel klein is en dat er mensen zijn die van alles moeten doen om uberhaupt zwanger te worden, dan kun je je voorstellen dat ze onvoorzichtiger worden.
Ik ben wel hoopvol dat het genoeg is om de groei er in elk geval uit te halen. Maar met alleen stabilisatie komen we er niet, het aantal besmettingen moet echt gaan afnemen. Dat wordt wel een wat moeilijker verhaal ben ik bang.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef capricia het volgende:
Meer dan in de zomer, maar verre van de mate zoals dat in het voorjaar gebeurde. Maar goed, dat was een 'intelligente lockdown' en nu is het een 'gedeeltelijke lockdown'.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef capricia het volgende:
Ik zelf betwijfel of mensen meer moeite doen dan in de zomer (is maar een gevoel meer, dus niet zeggende dat ik het oneens ben). De zomer gaf toch ergens meer ruimte voor vertier, meer ruimte etc waardoor er niet veel gedaan hoefde te worden om wat afstand te houden. Eigenlijk zou je nu nog extra moeite moeten doen nu alles meer naar binnen moet en de risico's groter en heb niet het idee dat het extra stapje gezet wordt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Meer dan in de zomer, maar verre van de mate zoals dat in het voorjaar gebeurde. Maar goed, dat was een 'intelligente lockdown' en nu is het een 'gedeeltelijke lockdown'.
MERS iig niet. De ME staat voor "Middle Eastern"quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Was SARS en MERS nou ook uitgebroken in China? Weet het niet meer.
SARS wel, MERS in Saudi Arabi.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Was SARS en MERS nou ook uitgebroken in China? Weet het niet meer.
Hoezo, dan weten we wat allemaal niet werktquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:06 schreef Bosbeetle het volgende:
als je de top 10 van grote europese landen aanklikt op teller sites dan zie je bij allemaal een steile piek zo eind septmber begin oktober.
Heeft er iemand een goed overzicht welke maatregelen welk land hoe handhaaft zodat we het naast elkaar kunnen leggen? En dat vergelijken met die piekverlopen?
kwam van Chinese kamelenquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
MERS iig niet. De ME staat voor "Middle Eastern"
Zal ook nog wel 2 weken doorgaan nadat de daling ingezet word.quote:
Bij NICE inmiddels 406 IC en 1404 opname.quote:
Maar je draait het verhaal nog steeds om Dven. Dat vind ik wat vreemd.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:00 schreef Dven het volgende:
[..]Loopt toch al veel langer op joh. Dat het op den duur sneller oploopt, daar is de reden inmiddels ook al honderdduizend keer van gegeven. Doe jezelf een plezier en kijk eventjes naar het weer toen Spanje alweer gigantisch opliep. Ik zal je verklappen : Dat soort weersomstandigheden en zulke UV-indexen ga je in Nederland nooit zien.
toen was het ook een grote onbekende, nu is het voor een groot deel van de bevolking niet meer dan een griepjequote:Op maandag 19 oktober 2020 14:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Meer dan in de zomer, maar verre van de mate zoals dat in het voorjaar gebeurde. Maar goed, dat was een 'intelligente lockdown' en nu is het een 'gedeeltelijke lockdown'.
Het begint er steeds meer op te lijken dat ziekenhuisopnames/IC-opnames relatief gezien achter gaan blijven bij die enorme aantallen positieve gevallenquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:02 schreef miss_sly het volgende:
379 covidpatinten op IC, 1359 in kliniek
19 oktober 2020
Het totaal aantal opgenomen covidpatinten bedraagt 1738, 86 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1359 buiten de Intensive Care, 71 meer dan gisteren. Op de IC liggen 379 covidpatinten, 15 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 445 non-covid-patinten op de IC, 15 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 824, hetzelfde aantal als de vorige dag. Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 184 in de kliniek en 38 op de IC.
In de afgelopen 24 uur zijn er 23 verplaatsingen geweest tussen de regio’s, waarvan 5 IC-patinten. Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook dat... Ikzelf ben wel benieuwd om die golven eens naast de gemiddelde tempratuur te leggen bijvoorbeeld of de gemiddelde luchtvochtigheden...quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoezo, dan weten we wat allemaal niet werkt
Wel logisch natuurlijk met die vertraging. Verandering zal het eerst te zien zijn in het aantal besmettingen. Tot die tijd zullen de opnames nog wel goed door stijgen. Wel goed nieuws dat ze een paar weken terug hadden verwacht dat we mid oktober veel meer opnames zouden hebben.quote:
Niet waar. De bezetting van het totale aantal ziekenhuisbedden is de afgelopen zeven dagen gestegen ten op zicht van de zeven dagen hiervoor met 8,37 procent gestegen. Een week geleden was dit 75 procent.quote:
Daar was ook een verbod op tijdens de eerste golfquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:11 schreef LTVDK het volgende:
Kap eens even met al dat random nummers roepen.
Jaren alles er aan doen om de opwarming van de aarde tegen te gaan, en dan dit..quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ook dat... Ikzelf ben wel benieuwd om die golven eens naast de gemiddelde tempratuur te leggen bijvoorbeeld of de gemiddelde luchtvochtigheden...
Roemeni telt ook iedereen die met Corona (en niet per definitie door) is overleden als Corona-dode. Gezondheidszorg is ook een stuk belabberder dan in Nederland.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tsja, de nietszeggendheid van losse besmettingscijfers nog eens mooi gellustreerd.
Het aantal doden in Roemeni ligt al maanden een stuk hoger dan in bijvoorbeeld Nederland, maar hun besmettingsaantallen niet, dus dat trekt minder aandacht hier.
quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Jaren alles er aan doen om de opwarming van de aarde tegen te gaan, en dan dit..
Klopt, dat is ook (logisch) een vrij grote factor.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
toen was het ook een grote onbekende, nu is het voor een groot deel van de bevolking niet meer dan een griepje
Je hebt ook landen als Turkije waar ze een besmetting alleen tellen als je in het ziekenhuis moet worden opgenomen. Dus bij sommige landen sowieso wat lastig om de juiste cijfers te kunnen meten.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Roemeni telt ook iedereen die met Corona (en niet per definitie door) is overleden als Corona-dode. Gezondheidszorg is ook een stuk belabberder dan in Nederland.
Stabieliesasiequote:Op maandag 19 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
7992 nieuwe positieve testen
269 nieuwe ziekenhuisopnames
45 nieuwe IC-opnames
17 nieuwe overlijdens
Ok, niet slecht maar wel een zondag uitslag, natuurlijk, die zijn meestal aan de lagere kant.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
45 nieuwe IC-opnames
17 nieuwe overlijdens
Er liggen 1738 mensen met COVID in het ziekenhuis, waarvan 379 op de IC.
quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
45 nieuwe IC-opnames
17 nieuwe overlijdens
die is dichtquote:
Aantallen besmettingen, goed.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
45 nieuwe IC-opnames
17 nieuwe overlijdens
Ik ging uit van een stijging van ca. 500. Dit is dus goed nieuwsquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, niet slecht maar wel een zondag uitslag, natuurlijk, die zijn meestal aan de lagere kant.
quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
45 nieuwe IC-opnames
17 nieuwe overlijdens
Redelijk goed gegoktquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
ik zit in op 7980 en 8320 op dinsdag
In Duitslandquote:
Iedereen naar VD Valk vanavond!!! Feesten met appelmoes!quote:
Als dit waar is, is natuurlijk de grote vraag aan welk maatregelenpakket we dit te danken hebben.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn 7 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 11 gemeentes met 1 besmettingen
Er zijn 63 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 65 gemeentes met 6-9 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Laatste maanden is er veel minder sprake van een specifieke dip dag. Of inhaaldag.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, niet slecht maar wel een zondag uitslag, natuurlijk, die zijn meestal aan de lagere kant.
Toch lijken de dinsdag en donderdag altijd piek-dagen te zijn.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Laatste maanden is er veel minder sprake van een specifieke dip dag. Of inhaaldag.
Dit topic is echt zo bipolair als maar zijn kan.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mocht Feyenoord willenquote:
die staan gewoon weer waar ze horen te staanquote:
Dat worden er dan 7801-8201.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:21 schreef zalkc het volgende:
Als het morgen weer ergens tussen de 7800-8200 zit begin ik lichtjes positief te worden
6854quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:22 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Hoeveel was het vorige week op maandag?
quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:22 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Hoeveel was het vorige week op maandag?
quote:Positief getest: 6854
Totaal: 181498 (+6845 ivm -9 corr.)
Opgenomen: 58
Totaal: 13359
Opgenomen op IC*: 41
Huidig: 277
Totaal: 3592
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Overleden: 12
Totaal: 6596
Dan heb ik goed nieuws voor je (worldometers):quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit topic is echt zo bipolair als maar zijn kan.
Zeelandquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:24 schreef _serial_ het volgende:
Voor de liefhebbers van kaartjes
[ afbeelding ]
Ik denk dat de testcapaciteit per week wordt opgeschaald. Dus dan begint er nu een nieuwe week met een nieuwe, hogere capaciteit en dan volgt er dus ook automatisch een hogere waarde aan positieven komende dagen. Zoiets zou wel kunnen bestaan.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Toch lijken de dinsdag en donderdag altijd piek-dagen te zijn.
Misschien gaan ook heel veel mensen testen op maandag misschien. Dunno
Laten we er het beste van hopen en even de komende 2 weken afwachten.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Trend begint er goed uit te zien, vraag is hoe Rutte en co. dit gaan interpreteren als het zo voort blijft kabbelen de komende dagen. Zeker omdat de opnames voorlopig nog even toe zullen blijven nemen en dat het hete hangijzer is en blijft, verwacht ik dat ze niet veel zullen op- of afschalen volgende week.
de afgelopen weken gaat het percentage besmettingen ook omhoog.....quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik denk dat de testcapaciteit per week wordt opgeschaald. Dus dan begint er nu een nieuwe week met een nieuwe, hogere capaciteit en dan volgt er dus ook automatisch een hogere waarde aan positieven komende dagen. Zoiets zou wel kunnen bestaan.
Maar sowieso, al dit soort beslommeringen zijn reden te meer om de besmettingscijfers naar de achtergrond te duwen en te kijken naar opnamecijfers.
Afschalen was sowieso niet gebeurd. De ziekenhuiscijfers lopen naar verwachting tot eind oktober gewoon op. Pas zodra er daadwerkelijk een afbuiging zichtbaar is zullen er mogelijkerwijs (minimale) versoepelingen komen. Die evaluatie na 2 weken is hooguit om te bepalen of er alsnog strengere maatregelen zouden moeten komen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Trend begint er goed uit te zien, vraag is hoe Rutte en co. dit gaan interpreteren als het zo voort blijft kabbelen de komende dagen. Zeker omdat de opnames voorlopig nog even toe zullen blijven nemen en dat het hete hangijzer is en blijft, verwacht ik dat ze niet veel zullen op- of afschalen volgende week.
Ook het percentage positieve testen is afhankelijk van de testcapaciteit.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de afgelopen weken gaat het percentage besmettingen ook omhoog.....
Gelijk afschalen bij een positieve trend is niet verstandig. Je moet niet net op de grens gaan zitten (dan hoeft er maar iets te gebeuren en dan schiet je er gelijk weer overheen), maar terug naar de cijfers van juli.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik vind dit echt heel weinig data voor een conclusie eigenlijk.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:27 schreef WWnation het volgende:
Procentuele stijging afgelopen drie weken ten opzichte van week ervoor:
Besmettingen:
13-10 t/m 19-10: 32,86 procent
06-10 t/m 12-10: 58,22 procent
29-09 t/m 05-10: 39,79 procent
Bedden bezetting ziekenhuis:
13-10 t/m 19-10: 8,37 procent
06-10 t/m 12-10: 75,00 procent
29-09 t/m 05-10: -7,20 procent
Conclusie: Er zijn meer besmettelijke mensen, maar geven het virus minder snel door dan weken ervoor. Ziekenhuis raakt voller, maar ook dit gaat een stuk minder hard dan vorige week.
En de rioolcijfers die zitten op dit moment zo rond dezelfde hoogte als net na de vorige piek (waarden zoals begin april) en ze gaan nog omhoog, uitgaande van een symetrische piek (want data van voor april is er niet) is deze piek nu net zo hoog als de eerste piek. Hij kan nog iets oplopen maar dan moet hij toch echt gaan zakken anders hebben we echt meer virusload in het riool als in het voorjaar.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik denk dat de testcapaciteit per week wordt opgeschaald. Dus dan begint er nu een nieuwe week met een nieuwe, hogere capaciteit en dan volgt er dus ook automatisch een hogere waarde aan positieven komende dagen. Zoiets zou wel kunnen bestaan.
Maar sowieso, al dit soort beslommeringen zijn reden te meer om de besmettingscijfers naar de achtergrond te duwen en te kijken naar opnamecijfers.
Morgen weer nieuwe riooldata toch? Of vandaag al?quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En de rioolcijfers die zitten op dit moment zo rond dezelfde hoogte als net na de vorige piek (waarden zoals begin april) en ze gaan nog omhoog, uitgaande van een symetrische piek (want data van voor april is er niet) is deze piek nu net zo hoog als de eerste piek. Hij kan nog iets oplopen maar dan moet hij toch echt gaan zakken anders hebben we echt meer virusload in het riool als in het voorjaar.
Vandaar ook het voorschot van van DIssel op 'deze semi lockdown gaat waarschijnlijk tot (in) December duren'..quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:28 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Gelijk afschalen bij een positieve trend is niet verstandig. Je moet niet net op de grens gaan zitten (dan hoeft er maar iets te gebeuren en dan schiet je er gelijk weer overheen), maar terug naar de cijfers van juli.
Dit pakket was gewoon sowieso al voor 4 weken toch?quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is ook maar net welk afkappunt je neemt. Zo steeg het tussen 12-10 en 13-10 net zo hard als tussen 13-10 en 19-10.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:27 schreef WWnation het volgende:
Wat Kuipers net zei, is dat het salso van de ziekenhuisopnames weliswaar 84 (?) is, maar dat er wel 228 (?) (ik kan er bij beide getallen een of twee naast zitten) nieuwe patienten zijn opgenomen. Er hebben dus ook vrij veel patienten het ziekenhuis verlaten, naar huis, overleden, of naar verzorgingstehuizen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:27 schreef WWnation het volgende:
Procentuele stijging afgelopen drie weken ten opzichte van week ervoor:
Besmettingen:
13-10 t/m 19-10: 32,86 procent
06-10 t/m 12-10: 58,22 procent
29-09 t/m 05-10: 39,79 procent
Conclusie: Er zijn meer besmettelijke mensen, maar geven het virus minder snel door dan weken ervoor. Ziekenhuis raakt voller, maar ook dit gaat een stuk minder hard dan vorige week.
Ja maar volgende week evaluatie en dan eventuele strengere maatregelen (zeiden ze vorige week). Dat lijkt (voorlopig) niet nodig.. maar goed - slag om de arm want voor je het weet heb je morgen ineens weer 8500+ besmettingenquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit pakket was gewoon sowieso al voor 4 weken toch?
Dat wisselt helaas, de datums van bemonstering zijn per locatie enorm verschillend. Maar de landelijke komt ergens in de loop van de week en wordt dan neergezet als de waarde van afgelopen maandag inderaad. Die riool waarde is enorm "grof" maar ik blijf het een mooie indicator vinden die test onafhankelijk is.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Morgen weer nieuwe riooldata toch? Of vandaag al?
Utrecht ziet er anders ook nog niet al te best uitquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:28 schreef Claudia_x het volgende:
De trends per provincie zijn ook wel interessant. In Zuid-Holland lijkt het nog niet goed te gaan, maar elders in het land lijkt een kentering ingezet:
[ afbeelding ]
Maar eventuele afvlakking nu komt allemaal nog op het conto van het eerste pakket. Als de semi-lockdown in werking gaat treden neemt het als het goed is daadwerkelijk af en dan kan het nog best snel gaan.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vandaar ook het voorschot van van DIssel op 'deze semi lockdown gaat waarschijnlijk tot (in) December duren'..
En van het moment/seizoen waarin je test. In een periode waarin andere virussen minder rondgaan zal het percentage hoger zijn.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook het percentage positieve testen is afhankelijk van de testcapaciteit.
Nog steeds?quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar eventuele afvlakking nu komt allemaal nog op het conto van het eerste pakket.
Het heeft er wel alle schijn van dat het hoogtepunt in Utrecht erop zit.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Utrecht ziet er anders ook nog niet al te best uit
denk dat we eerder aan het dubbele kunnen gaan denken maar die schok was te groot om dat al te zeggen in de persco.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit pakket was gewoon sowieso al voor 4 weken toch?
Inderdaad, te vroeg openen of te laat maatregelen nemen is een probleem.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:28 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Gelijk afschalen bij een positieve trend is niet verstandig. Je moet niet net op de grens gaan zitten (dan hoeft er maar iets te gebeuren en dan schiet je er gelijk weer overheen), maar terug naar de cijfers van juli.
Het kan nog niet van de persco van vorige week zijn. Die maatregelen gingen pas vijf dagen geleden in.quote:
Het is te hopen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar eventuele afvlakking nu komt allemaal nog op het conto van het eerste pakket. Als de semi-lockdown in werking gaat treden neemt het als het goed is daadwerkelijk af en dan kan het nog best snel gaan.
De vuistregel is 'meer tests = hoger percentage positief'. Wellicht tegenintutief, maar wel verklaarbaar.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook het percentage positieve testen is afhankelijk van de testcapaciteit.
Nee hoor na twee en na vier weken wordt alles gewoon tegen het licht gehouden. Volgende week zal er nog weinig veranderen, over drie weken zie ik zeker wel wat aanpassingen gebeuren als de boel afneemt. Of oploopt, for that matter.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
denk dat we eerder aan het dubbele kunnen gaan denken maar die schok was te groot om dat al te zeggen in de persco.
vandaar dat Jaap 1 dag later al zei dat we deze maatregelen tot in december kunnen verwachten.
De achterstand in doorgeven van testen neemt ook af, als je kijkt naar de uitsplitsing per dag zie je dat de bulk van de resultaten dichter bij vandaag lijkt te komen liggen. stabilisatie is misschien al vorige week begonnen maar vertekende de achterstand het beeld.quote:
Cijfers wat betreft het rioolwater zitten hier op het dashboard nog niet op hetzelfde niveau helaas, of kijk jij ergens anders?quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En de rioolcijfers die zitten op dit moment zo rond dezelfde hoogte als net na de vorige piek (waarden zoals begin april) en ze gaan nog omhoog, uitgaande van een symetrische piek (want data van voor april is er niet) is deze piek nu net zo hoog als de eerste piek. Hij kan nog iets oplopen maar dan moet hij toch echt gaan zakken anders hebben we echt meer virusload in het riool als in het voorjaar.
Uiteraard. Als je de testcapaciteit omhoog gooit omdat dit de limiet is op het aantal tests dat wordt uitgevoerd, dan neemt het aandeel positieve testen vervolgens toe.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de afgelopen weken gaat het percentage besmettingen ook omhoog.....
Het is nog steeds z'n 14 dagen. Er worden nu nog mutaties gezien met uitschieters tot half septemberquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
De achterstand in doorgeven van testen neemt ook af, als je kijkt naar de uitsplitsing per dag zie je dat de bulk van de resultaten dichter bij vandaag lijkt te komen liggen. stabilisatie is misschien al vorige week begonnen maar vertekende de achterstand het beeld.
Dat klopt ook wel, maar het is niet het aantal dagen maar de bulk van de curve. Op welk punt ligt de mediaan.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is nog steeds z'n 14 dagen. Er worden nu nog mutaties gezien met uitschieters tot half september
schiet toch allemaal niet op zo voor een realistisch beeldquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:39 schreef Da_Sandman het volgende:
Weer twee positieve gevallen van eind juli bij de cijfers van vandaag.
Dat zat ik ook aan te denken als reel scenario.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:36 schreef Predator40 het volgende:
Zou het nog kunnen dat we nu de komende weken een stabilisatie krijgen op basis van de herfstvakantie en als iedereen weer naar school/werk gaat het weer oploopt ?
Ben ik ook bang voor ja.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:36 schreef Predator40 het volgende:
Zou het nog kunnen dat we nu de komende weken een stabilisatie krijgen op basis van de herfstvakantie en als iedereen weer naar school/werk gaat het weer oploopt ?
Het is praktisch onmogelijk. De herfstvakantie was vorige week in Noord, daar kun je nog niets van terug zien in de cijfers. En Midden en Zuid hebben nu pas.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat zat ik ook aan te denken als reel scenario.
Op het niveau van 6-13 april... dus vooralsnog iets minder dan de eerste piek maar als de trend voorzet ongeveer hetzelfde (uitgaande van een symetrische piek).quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Cijfers wat betreft het rioolwater zitten hier op het dashboard nog niet op hetzelfde niveau helaas, of kijk jij ergens anders?
dat gaan we pas over 2 weken zien ofzo danquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is praktisch onmogelijk. De herfstvakantie was vorige week in Noord, daar kun je nog niets van terug zien in de cijfers. En Midden en Zuid hebben nu pas.
/edit de stabilisatie die wellicht nu optreedt kan dus niet van de hvak zijn, de komende tijd natuurlijk wel. Maar dat is raar als het al voor die vakantie is ingezet.
Nou, verklaar het dan eens?quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
De vuistregel is 'meer tests = hoger percentage positief'. Wellicht tegenintutief, maar wel verklaarbaar.
Ja maar bottomline blijft dat als het blijft stabiliseren of zelfs gaat afnemen dat je dat dus niet direct aan de herfstvakantie toe kunt wijzen omdat het daarvoor al ingezet is.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat gaan we pas over 2 weken zien ofzo dan
eigenlijk zou het percentage naar beneden moeten gaan bij meer testen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
De vuistregel is 'meer tests = hoger percentage positief'. Wellicht tegenintutief, maar wel verklaarbaar.
Snap het ook niet inderdaad. Je capaciteit heeft toch niets te maken met het percentage positieven dat er door je teststraten komt? Zeker niet in deze tijd waarbij iedereen met keelpijn of snotneus zich wil laten testen.quote:
De verspreiding ging toen 5x zo snel, oranje lijn onder is okt:quote:Op maandag 19 oktober 2020 07:29 schreef Momo het volgende:
Die verspreiding vond al grotendeels voor de lockdown plaats met carnaval etc.
Verschil van 1430 t.o.v. 826 vind ik best groot nog, is minder dan 2/3, zelfs onder de 60% van. Ik hou om wat jij zegt dat water ook in de gaten, en ook omdat het niet afhankelijk is van testen bij mensen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Op het niveau van 6-13 april... dus vooralsnog iets minder dan de eerste piek maar als de trend voorzet ongeveer hetzelfde (uitgaande van een symetrische piek).
Ben benieuwd dit punt wordt spannend, het leuke van deze meting is ook dat er minder vertraging in zit dan in de testuitslagen.
Toch bizar als het zo verspreid al was toen. Dan zouden we in februari (en januari) echt ziekelijk veel (no pun intended) besmette mensen hebben gehad.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:46 schreef Za het volgende:
[..]
De verspreiding ging toen 5x zo snel, oranje lijn onder is okt:
[ afbeelding ]
Het zou mooi zijn als hier op termijn ook de ruimte voor komt in Nederland, want met al die asymptomatische gevallen blijft er een hoop onder de radar met het huidige beleid.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
p.s daar mocht op een gegeven moment iedereen zich laten testen, dat is wel een verschil
Moet je niet net een nertsenfokkerij in de buurt hebben die illegaal op het riool lostquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Verschil van 1430 t.o.v. 826 vind ik best groot nog, is minder dan 2/3, zelfs onder de 60% van. Ik hou om wat jij zegt dat water ook in de gaten, en ook omdat het niet afhankelijk is van testen bij mensen.
Yes, het is lastig om cijfers van landen n op n met elkaar te vergelijken. In bv. maart/april werd je in Roemeni ook alleen getest als je in het ziekenhuis kwam te liggen. Dan heb je veel minder besmettingen, maar een veel hogere mortality rate.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je hebt ook landen als Turkije waar ze een besmetting alleen tellen als je in het ziekenhuis moet worden opgenomen. Dus bij sommige landen sowieso wat lastig om de juiste cijfers te kunnen meten.
Er zit wel tijd tussen besmetting en opname op de IC he, incubatietijd van ongeveer 6 dagen en vaak dan nog 2 weken dat mensen echt ziek worden. Als je kijkt naar de verhouding IC opname en ziekenhuisopname liggen er bij de tweede golf ook meer mensen op de gewone ziekenhuisafdeling. Waarschijnlijk ook omdat we het virus beter begrijpenquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:46 schreef Za het volgende:
[..]
De verspreiding ging toen 5x zo snel, oranje lijn onder is okt:
[ afbeelding ]
Ik raad dit NRC-artikel (must-read) aan aan iedereen hier die nogal eens heeft geroepen dat de gunstige Duitse coronacijfers van zowel de eerste als de tweede golf vooral te verklaren zouden zijn door cultuur- en gedragsverschillen (spoiler: dit is niet waar, de grootste verschillen tussen Duitsland en Nederland worden verklaart door beleid/aanpak)quote:In Duitsland was vanaf het begin het voornaamste doel dat zo min mogelijk mensen besmet raken. In Nederland was het hoofddoel te voorkomen dat de gezondheidszorg overbelast raakt. Een belangrijk verschil, met verreikende consequenties.
quote:Leer van Duitsland: voorkom besmettingen
Bondskanselier Angela Merkel waarschuwt deze week dat Duitsland moet oppassen de resultaten van de succesvolle aanpak van de coronapandemie niet te verspelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Ja.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Toch bizar als het zo verspreid al was toen. Dan zouden we in februari (en januari) echt ziekelijk veel (no pun intended) besmette mensen hebben gehad.
Terwijl het na de eerste officiele besmetting extreem snel ging.
Bij ons in de buurt had ook iedereen last van een griepje rond die tijd, bijna een kwart van de mensen die ik sprak, zelf ook een paar dagen op bed gelegen. Maar ja, geen testen aanwezig en officieel ook nog amper een besmetting in de gemeente. Collega die tegenover me zat op het werk was wel in oostenrijk op wintersport geweest.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Toch bizar als het zo verspreid al was toen. Dan zouden we in februari (en januari) echt ziekelijk veel (no pun intended) besmette mensen hebben gehad.
Dat is dan ook wel aannemelijk dat eind januari / half februari al veel besmettelijke mensen rondliepen, waardoor het enorm onder de radar zich heeft kunnen verspreiden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik raad dit NRC-artikel aan aan iedereen hier die nogal eens heeft geroepen dat de gunstige Duitse coronacijfers van zowel de eerste als de tweede golf vooral te verklaren zouden zijn door cultuur- en gedragsverschillen (spoiler: dit is niet waar, de grootste verschillen tussen Duitsland en Nederland worden verklaart door beleid/aanpak)
[..]in duitsland krijg je ook gewoon een dikke boete als je niet in quarantaine gaat he, in nederland gaan er nog best veel gewoon naar het werk/boodschappen doen/sportschool ook in afwachting van hun test.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
*Kun je een dikke boete krijgen. Dat betekent niet dat iedere Duitser schoorvoetend in quarantaine gaat natuurlijk.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in duitsland krijg je ook gewoon een dikke boete als je niet in quarantaine gaat he, in nederland gaan er nog best veel gewoon naar het werk/boodschappen doen/sportschool ook in afwachting van hun test.
Idd zelfde in Engeland. Je moet 2 weken in quarentaine als je het land binnenkomt. Maar meeste doen dat niet en vrijwel geen controle. En het is dan 'je KAN' een boete krijgen. In praktijk is het 1 op 250.000 die het krijgt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
*Kun je een dikke boete krijgen. Dat betekent niet dat iedere Duitser schoorvoetend in quarantaine gaat natuurlijk.
Daar had ik nog niet eens aan gedachtquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:48 schreef zalkc het volgende:
[..]
Moet je niet net een nertsenfokkerij in de buurt hebben die illegaal op het riool lost
Het zwakkere geslachtquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:52 schreef Gia het volgende:
[ afbeelding ]
Het aantal besmettingen bij mannen en vrouwen is nagenoeg gelijk, vrouwen iets meer, maar er komen veel meer mannen in het ziekenhuis terecht.
Zou dat zijn omdat griepvirussen voor mannen altijd al erger schijnen te zijn?
Ja, bij de oosterburen begrijpen ze dat sommige maatregelen te weinig bijdragen als er nauwelijks dreigen is van een boete of andere sancties. Niet anders dan terecht. Die verplichte quarantaine is geen kattenpis, het is essentieel om een epidemie in te kunnen dammen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in duitsland krijg je ook gewoon een dikke boete als je niet in quarantaine gaat he, in nederland gaan er nog best veel gewoon naar het werk/boodschappen doen/sportschool ook in afwachting van hun test.
quote:Gevangenisstraf
In Duitsland worden regels gehandhaafd en overtredingen gesanctioneerd. Wie zich niet aan de quarantaineplicht houdt, loopt het risico op een forse boete of gevangenisstraf tot twee jaar. In Nederland is handhaving van coronaregels zowel door gebrek aan heldere regelgeving als door het gedrag van bestuurders in Amsterdam (Halsema) en Den Haag (Grapperhuis) praktisch buiten werking gesteld. De boa's staan voor een mission impossible.
Dit is geen griepvirusquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:52 schreef Gia het volgende:
[ afbeelding ]
Het aantal besmettingen bij mannen en vrouwen is nagenoeg gelijk, vrouwen iets meer, maar er komen veel meer mannen in het ziekenhuis terecht.
gelukkig worden mannen niet ongesteltquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:55 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het zwakkere geslacht
Heb je weleens een vriendje met griep gehad. De wereld vergaat [ afbeelding ]
Ja en alle superspeadvevents. Leven draaide toen nog 100%. Wellicht dat het dan ook veel sneller ging en idd niet op viel.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Je moet het aantal nu opgenomen mensen vergelijken met het voorjaar. Dan weet je ongeveer hoeveel cases er eigenlijk toen waren.
Het virus is niet in kracht afgenomen.
Overigens hebben we wel sinds die eerste toename regels en richtlijnen die we (hopelijk) allemaal opvolgen. Handen wassen, anderhalve meter, binnen blijven bij verkoudheid etc. Dat kan verklaren dat we daarvoor zo exponentieel stegen. Toen hadden we die regels nog niet.
Klopt het is nog een sprong ik extrapoleerde een beetje de trend. De volgende meting gaat laten zien of het klopt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Verschil van 1430 t.o.v. 826 vind ik best groot nog, is minder dan 2/3, zelfs onder de 60% van. Ik hou om wat jij zegt dat water ook in de gaten, en ook omdat het niet afhankelijk is van testen bij mensen.
Wel eens een onderzoek gelezen dat dat nog uit de oertijd komt, de vrouwen werden langer maar minder heftig ziek waardoor ze konden doorgaan met verzamelen en zorgen. Mannen werden heftiger maar korter ziek, zodat ze weer konden jagen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:55 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het zwakkere geslacht
Mannen hebben een zwakker afweersysteem dan vrouwen, worden dus ook zieker dan vrouwen bij vrijwel elke infectie.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:52 schreef Gia het volgende:
[ afbeelding ]
Het is hoe dan ook een mooie toevoeging om de boel in de smiezen te houden. Eerst was er een onzichtbaar drugslabprobleem wat erdoor zichtbaarder werd, nu de viruswaarden in een land waar de testcapaciteit suboptimaal blijft (maar wel verbetert nu heb ik het idee).quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt het is nog een sprong ik extrapoleerde een beetje de trend. De volgende meting gaat laten zien of het klopt.
Er zitten genoeg haken en ogen aan hoor trouwens, bijvoorbeeld als het veel regent zal de waarde lager zijn. Als je per veiligheidsregio zoekt zie je dat de waardes enorm flucturen soms zelf binnen een gemeente. Daarnaast gaan niet alle meetpunten die nu meegenomen worden helemaal terug tot de start van de metingen. (de eerste metingen zijn maar van een drie of vijftal rioolzuiveringen als ik het wel heb).
Maar ja dit punt dat nu gaat komen gaat een spannende zijnik ben benieuwd, daling zou mooi zijn maar stijging wel logisch.
Ja, klopt, maar er gaan ook meer mannen dood aan covid.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:55 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het zwakkere geslacht
Vind dat op zich wel vreemd. Jongetjes komen vaker met viezigheid in aanraking dan meisjes, hebben ook vaker snotneusjes, je zou dan toch zeggen dat die meer weerstand opbouwen dan de poppetjes die veel meer beschermd opgroeien.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:01 schreef thabit het volgende:
Mannen hebben een zwakker afweersysteem dan vrouwen, worden dus ook zieker dan vrouwen bij vrijwel elke infectie.
Kun je geen uitspraak over doen aan de hand van data alleen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:52 schreef Gia het volgende:
[ afbeelding ]
Je kunt het gewoon totaal niet vergelijkenquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, okay, zet griep wel tussen haakjes.
Als het stoplicht dan maar op groen blijft...quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:03 schreef Benny het volgende:
Ik zie net op het journaal dat de traumahelikopter weer wordt ingezet om patienten te verplaatsen. Het ZGT in Almelo wordt ingezet als coronaziekenhuis, om de randstad te ontlasten
Heeft volgens mij puur met het verschil in gen te maken tussen mannen en vrouwen. Weet de details niet, maar een "dokter" hier kan dat vast beter uitleggenquote:Op maandag 19 oktober 2020 15:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind dat op zich wel vreemd. Jongetjes komen vaker met viezigheid in aanraking dan meisjes, hebben ook vaker snotneusjes, je zou dan toch zeggen dat die meer weerstand opbouwen dan de poppetjes die veel meer beschermd opgroeien.
Dat stuk is maar een deeltje van het immuunsysteem, dat is stuk complexer dan weerstand opbouwen tegen vuil enzoquote:Op maandag 19 oktober 2020 15:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind dat op zich wel vreemd. Jongetjes komen vaker met viezigheid in aanraking dan meisjes, hebben ook vaker snotneusjes, je zou dan toch zeggen dat die meer weerstand opbouwen dan de poppetjes die veel meer beschermd opgroeien.
Wetenschappelijk geen bewijs voor. Volgens het RIVM.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja en alle superspeadvevents. Leven draaide toen nog 100%. Wellicht dat het dan ook veel sneller ging en idd niet op viel.
Hoe weten we trouwens 100% zeker dat het virus niet in kracht is afgenomen?
Het is ongetwijfeld evolutionair. Om voort te kunnen planten zijn vrouwen belangrijker dan mannen. Mannen zijn dan weer goed om te jagen en zo, maar daarbij is het net iets minder erg dat er af en toe een sneuvelt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:04 schreef Gia het volgende:
[..]
https://www.dvhn.nl/groni(...)t-komt-25657788.htmlquote:Op maandag 19 oktober 2020 15:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heeft volgens mij puur met het verschil in gen te maken tussen mannen en vrouwen. Weet de details niet, maar een "dokter" hier kan dat vast beter uitleggen
Dat weet ik. Maar ik bedoel dus dat mannen vatbaarder lijken te zijn voor virussen, wat je ook ziet bij de griep. Waarmee ik niet wil zeggen dat corona vergelijkbaar is met de griep, maar het is ook een virus.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:05 schreef Molo het volgende:
Je kunt het gewoon totaal niet vergelijken
Of dat zo is weet ik niet.... anderzijds zou het me ook weer niet verbazen want de gemiddelde man heeft natuurlijk zo'n attitude van: "Coreauna ken meh niks makuh, doe tog normaal joh met je wijve gedrag!"quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:08 schreef Molo het volgende:
[..]
https://www.dvhn.nl/groni(...)t-komt-25657788.html
Begrijpelijk Nederlands![]()
Volgens RTL nieuws zouden vrouwen zich ook beter aan de maatregelen houden en voorzichtiger zijn, hier bovenop.
Denk ik ook, of eigenlijk, in zeer korte tijd raakten veel meer mensen besmet dan nu, beide curves zijn begonnen op nul, en indertijd liep alles, de opnames 5 keer zo snel op als nu.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat is al heel lang bekend. Waarschijnlijk komt het vooral voort uit leefstijlverschillen waardoor vrouwen bijv. een betere hart- en vaatgezondheid hebben. Een klein deel is toe te schrijven aan biologische verschillen: vrouwen hebben een beter immuunsysteem. Bronquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:52 schreef Gia het volgende:
[ afbeelding ]
Zou dat zijn omdat (griep)virussen voor mannen altijd al erger schijnen te zijn?
Eerlijk gezegd lijkt mj dat wel zeer aannemelijk.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of dat zo is weet ik niet.... anderzijds zou het me ook weer niet verbazen want de gemiddelde man heeft natuurlijk zo'n attitude van: "Coreauna ken meh niks makuh, doe tog normaal joh met je wijve gedrag!"
Yep, zeker duidelijker. En dat klopt idd, gevoeliger voor allesquote:Op maandag 19 oktober 2020 15:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar ik bedoel dus dat mannen vatbaarder lijken te zijn voor virussen, wat je ook ziet bij de griep. Waarmee ik niet wil zeggen dat corona vergelijkbaar is met de griep, maar het is ook een virus.
Zo duidelijker?
H, dat is frappant. Mannen zijn dus vatbaarder voor het virus, maar er zijn procentueel meer vrouwen dan mannen positief getest. Mannen eindigen uiteindelijk vaker in het ziekenhuis.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Bij gezondheidsonderzoeken is dat zo mooi. Dat vrouwen dan netjes aan de slaaj gaan en mannen lekker kroketten naar binnen blijven dauwenquote:Op maandag 19 oktober 2020 15:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of dat zo is weet ik niet.... anderzijds zou het me ook weer niet verbazen want de gemiddelde man heeft natuurlijk zo'n attitude van: "Coreauna ken meh niks makuh, doe tog normaal joh met je wijve gedrag!"
Maar er worden meer vrouwen besmet!quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:08 schreef Molo het volgende:
Volgens RTL nieuws zouden vrouwen zich ook beter aan de maatregelen houden en voorzichtiger zijn, hier bovenop.
Maar daar is methodisch rekening mee gehouden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Er zitten genoeg haken en ogen aan hoor trouwens, bijvoorbeeld als het veel regent zal de waarde lager zijn. Als je per veiligheidsregio zoekt zie je dat de waardes enorm flucturen soms zelf binnen een gemeente. Daarnaast gaan niet alle meetpunten die nu meegenomen worden helemaal terug tot de start van de metingen. (de eerste metingen zijn maar van een drie of vijftal rioolzuiveringen als ik het wel heb).
Precies. Wij mannen moeten stoer en mannelijk zijn.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd lijkt mj dat wel zeer aannemelijk.
Ik weet niet hoe de verhouding ligt qua aantal geteste personen. Zijn vrouwen daar niet ook al in oververtegenwoordigd?quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar er worden meer vrouwen besmet!
Er komen er alleen minder in het ziekenhuis.
Lijkt mij dat mannen er zieker van worden.
Nee, het klopt niet wat je zegt. Het is nu voor het eerst sinds lange tijd dat de groei in het voortschrijdend wekelijks gemiddelde afvlakt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:52 schreef Scjvb het volgende:
Deze tendens zag men ook in de cijfers van afgelopen weken. Tot er enige sprake kan zijn van een significante afvlakking van de curve blijft het nog even afwachten.
Haha och, het zit 'm ook heel erg in de beweging. Ik eet ook gewoon zo nu en dan een vette hamburger met frietjes maar ik sport wel 3 a 4X per week en zodoende blijft het buikje nog steeds mooi platquote:Op maandag 19 oktober 2020 15:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Bij gezondheidsonderzoeken is dat zo mooi. Dat vrouwen dan netjes aan de slaaj gaan en mannen lekker kroketten naar binnen blijven dauwen
DAT zeggen ze allemaalquote:Op maandag 19 oktober 2020 15:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha och, het zit 'm ook heel erg in de beweging. Ik eet ook gewoon zo nu en dan een vette hamburger met frietjes maar ik sport wel 3 a 4X per week en zodoende blijft het buikje nog steeds mooi plat
Onjuiste conclusie wat mij betreft. In maart zijn we overrompeld en nu zijn we veel verder qua kennis, mogelijkheden en capaciteit om het op te vangen. In Maart gingen we ons pas aan de maatregelen houden toen het virus al wekenlang door onze maatschappij aan het gaan was met een achteraf berekende R waarde van 3 of 4 (geloof ik). De superspread events van de wintersport en carnaval hebben echt een bommetje gelegd onder die enorm snelle piek in opnames.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:11 schreef Za het volgende:
[..]
Denk ik ook, of eigenlijk, in zeer korte tijd raakten veel meer mensen besmet dan nu, beide curves zijn begonnen op nul, en indertijd liep alles, de opnames 5 keer zo snel op als nu.
Het aantal mensen op een IC ging toen in 3 dagen van 180 naar 350, nu in 14 dagen van 180 naar 343.
Eigenlijk is dat alleen te verklaren wanneer er sprake is van een groot percentage immuniteit onder de bevolking, want qua maatregelen was er niet zo bar veel verschil.
Ook hield men zich in maart heel erg aan de maatregelen vergeleken met nu, terwijl toen alles 5 keer sneller ging dan nu met de zgn matige naleving van de maatregelen, dan toch immuniteit, dat kan bijna niet anders. IMO
Maar dan krijg je de troep toch nog steeds binnen en je lijf moet dat dan toch nog steeds gewoon verwerken?quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha och, het zit 'm ook heel erg in de beweging. Ik eet ook gewoon zo nu en dan een vette hamburger met frietjes maar ik sport wel 3 a 4X per week en zodoende blijft het buikje nog steeds mooi plat
Zijn dit het totaal aantal besmetting, of het aantal nieuwe besmettingen sinds gister erbij gekomen?quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:18 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Lilliputters dan ook?quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:15 schreef Za het volgende:
BTW, voor wat besmettingen van kleine kinderen, zij krijgen al die druppels van volwassenen over zich heen neergedaald he, andersom niet, dus kinderen zouden sowieso sneller besmet moeten raken in het algemeen.
In maart tot en met mei werden er veel meer vrouwen getest omdat zorgpersoneel veel werd getest (naast ziekenhuispatienten). Ik weet niet of dat nog steeds voor een groot relatief aandeel zorgt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de verhouding ligt qua aantal geteste personen. Zijn vrouwen daar niet ook al in oververtegenwoordigd?
Dat is een terechte opmerking. Zorgmedewerkers en leerkrachten worden meer getest dan andere leden van de bevolking en vrouwen zijn in die branches oververtegenwoordigd.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de verhouding ligt qua aantal geteste personen. Zijn vrouwen daar niet ook al in oververtegenwoordigd?
Is onzin volgens mij want lange mensen lopen meer risico dan kleine mensen?quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:15 schreef Za het volgende:
BTW, voor wat besmettingen van kleine kinderen, zij krijgen al die druppels van volwassenen over zich heen neergedaald he, andersom niet, dus kinderen zouden sowieso sneller besmet moeten raken in het algemeen.
KPD is altijd een optiequote:Op maandag 19 oktober 2020 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik wil het wel bewijzen met pics hoor maar daar is dit het topic niet echt naar![]()
Dit wordt weer een potje bellypics met subtiel geplaatste dick rond DM-en natuurlijkquote:Op maandag 19 oktober 2020 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik wil het wel bewijzen met pics hoor maar daar is dit het topic niet echt naar![]()
Ik heb ook het idee dat mannen gemiddeld genomen meer buiten werken, en dus meer te maken hebben met werk in slecht weer/tocht etc. Denk aan bouw en dat soort sectoren. Als je de hele dag in een doortochthol zoals een nieuwbouwhuis aan 't werk bent en in de regen loopt enzo, kan ik me voorstellen dat je immuunsysteem een hardere klap krijgt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:13 schreef Multatilu het volgende:
[..]
H, dat is frappant. Mannen zijn dus vatbaarder voor het virus, maar er zijn procentueel meer vrouwen dan mannen positief getest. Mannen eindigen uiteindelijk vaker in het ziekenhuis.
Dat kan twee dingen betekenen; A mannen laten zich minder vaak testen, of B (ik heb het hier al voorbij zien komen en het is ook veel aannemelijker) mannen piepen pas als de poep cht de ventilator raakt. In het verlengde daarvan kunnen we ook wel vaststellen dus dat de manflu vergelijkbaar is met een kind baren.
Het zou me niets verbazen als kleine kinderen aan de lopende band besmet raken maar simpelweg geen symptomen hebben.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:15 schreef Za het volgende:
10% meer tests dan vorige week, maar ook een stijging van 13,8% naar 17,2% positief.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:21 schreef Elan het volgende:
Mogen we al praten van een voorzichtige stabilisering of zelfs dalende trend met deze cijfers? Let wel, 30.000 meer tests afgenomen t.o.v. vorige week!
Ah kijk, dat zijn forse verschillen jaquote:Op maandag 19 oktober 2020 15:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is een terechte opmerking. Zorgmedewerkers en leerkrachten worden meer getest dan andere leden van de bevolking en vrouwen zijn in die branches oververtegenwoordigd.
Ik heb even de meest recente RIVM-rapportage erop nageslagen. Vanaf 1 juni zijn 1.048.740 mannen getest en 1.332.534 vrouwen. Van de mannen testte 5,5% positief en van de vrouwen 4,6%.
Ik hoop het. En deze afvlakking zou dan nog resulteren van de vorige set maatregelen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:21 schreef Elan het volgende:
Mogen we al praten van een voorzichtige stabilisering of zelfs dalende trend met deze cijfers? Let wel, 30.000 meer tests afgenomen t.o.v. vorige week!
quote:Geen twijfel: sneltesten geven ons snel meer vrijheden
Jaap Goudsmit 16 oktober 2020
Van de eerste golf hebben we veel geleerd over hoe het nieuwe coronavirus zich verspreidt en hoe je ziek wordt van het virus. Het leverde een dagelijkse stroom van wetenschappelijke artikelen op. Voor de eerste golf in maart en april werd gedacht dat het virus vooral verspreid werd door mensen die koorts hadden en verkouden waren door het virus en dat maar een enkeling de infectie kreeg zonder verschijnselen en dat die mensen amper een infectiegevaar opleverden. Het beleid werd op deze vooronderstelling afgestemd: het draaide om het opsporen van mensen met ziekteverschijnselen en het vaststellen van infecties bij mensen die in het ziekenhuis werden opgenomen, op de intensive care kwamen te liggen en/of stierven aan de infectie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Maar.. we waren het er toch over eens dat die eerste maatregelen niks deden? De kroeg een uurtje eerder dicht? Benieuwd hoor..quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop het. En deze afvlakking zou dan nog resulteren van de vorige set maatregelen.
De huidige maatregelen moeten dan hier bovenop zeker het virus een genadeklap op zijn kop gaan geven.
Ja de groei stagneert iets maar het is nog veel te vroeg om te juichen, want zo'n tijdelijk dip of stabilisatie hebben we eerder gezien.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
10% meer tests dan vorige week, maar ook een stijging van 13,8% naar 17,2% positief.
Tussen die van woensdag en de kroegen zat nog een pakket maatregelen hequote:Op maandag 19 oktober 2020 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar.. we waren het er toch over eens dat die eerste maatregelen niks deden? De kroeg een uurtje eerder dicht? Benieuwd hoor..
Ik denk eerder dat er begin maart veel en veel meer besmettingen waren dan ooit daarna. Dat was nog voordat mensen 1,5 meter afstand hielden enzo, he. Er was voor 15 maart alleen het advies om je handen te wassen, in je elleboog te niesen en geen handen te schudden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:11 schreef Za het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat alleen te verklaren wanneer er sprake is van een groot percentage immuniteit onder de bevolking, want qua maatregelen was er niet zo bar veel verschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |