Het is ongetwijfeld evolutionair. Om voort te kunnen planten zijn vrouwen belangrijker dan mannen. Mannen zijn dan weer goed om te jagen en zo, maar daarbij is het net iets minder erg dat er af en toe een sneuvelt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind dat op zich wel vreemd. Jongetjes komen vaker met viezigheid in aanraking dan meisjes, hebben ook vaker snotneusjes, je zou dan toch zeggen dat die meer weerstand opbouwen dan de poppetjes die veel meer beschermd opgroeien.
https://www.dvhn.nl/groni(...)t-komt-25657788.htmlquote:Op maandag 19 oktober 2020 15:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heeft volgens mij puur met het verschil in gen te maken tussen mannen en vrouwen. Weet de details niet, maar een "dokter" hier kan dat vast beter uitleggen
Dat weet ik. Maar ik bedoel dus dat mannen vatbaarder lijken te zijn voor virussen, wat je ook ziet bij de griep. Waarmee ik niet wil zeggen dat corona vergelijkbaar is met de griep, maar het is ook een virus.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:05 schreef Molo het volgende:
Je kunt het gewoon totaal niet vergelijken
Of dat zo is weet ik niet.... anderzijds zou het me ook weer niet verbazen want de gemiddelde man heeft natuurlijk zo'n attitude van: "Coreauna ken meh niks makuh, doe tog normaal joh met je wijve gedrag!"quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:08 schreef Molo het volgende:
[..]
https://www.dvhn.nl/groni(...)t-komt-25657788.html
Begrijpelijk Nederlands![]()
Volgens RTL nieuws zouden vrouwen zich ook beter aan de maatregelen houden en voorzichtiger zijn, hier bovenop.
Denk ik ook, of eigenlijk, in zeer korte tijd raakten veel meer mensen besmet dan nu, beide curves zijn begonnen op nul, en indertijd liep alles, de opnames 5 keer zo snel op als nu.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Toch bizar als het zo verspreid al was toen. Dan zouden we in februari (en januari) echt ziekelijk veel (no pun intended) besmette mensen hebben gehad.
Terwijl het na de eerste officiele besmetting extreem snel ging.
Dat is al heel lang bekend. Waarschijnlijk komt het vooral voort uit leefstijlverschillen waardoor vrouwen bijv. een betere hart- en vaatgezondheid hebben. Een klein deel is toe te schrijven aan biologische verschillen: vrouwen hebben een beter immuunsysteem. Bronquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:52 schreef Gia het volgende:
[ afbeelding ]
Het aantal besmettingen bij mannen en vrouwen is nagenoeg gelijk, vrouwen iets meer, maar er komen veel meer mannen in het ziekenhuis terecht.
Zou dat zijn omdat (griep)virussen voor mannen altijd al erger schijnen te zijn?
Eerlijk gezegd lijkt mj dat wel zeer aannemelijk.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of dat zo is weet ik niet.... anderzijds zou het me ook weer niet verbazen want de gemiddelde man heeft natuurlijk zo'n attitude van: "Coreauna ken meh niks makuh, doe tog normaal joh met je wijve gedrag!"
Yep, zeker duidelijker. En dat klopt idd, gevoeliger voor allesquote:Op maandag 19 oktober 2020 15:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar ik bedoel dus dat mannen vatbaarder lijken te zijn voor virussen, wat je ook ziet bij de griep. Waarmee ik niet wil zeggen dat corona vergelijkbaar is met de griep, maar het is ook een virus.
Zo duidelijker?
Hé, dat is frappant. Mannen zijn dus vatbaarder voor het virus, maar er zijn procentueel meer vrouwen dan mannen positief getest. Mannen eindigen uiteindelijk vaker in het ziekenhuis.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Bij gezondheidsonderzoeken is dat zo mooi. Dat vrouwen dan netjes aan de slaaj gaan en mannen lekker kroketten naar binnen blijven dauwenquote:Op maandag 19 oktober 2020 15:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of dat zo is weet ik niet.... anderzijds zou het me ook weer niet verbazen want de gemiddelde man heeft natuurlijk zo'n attitude van: "Coreauna ken meh niks makuh, doe tog normaal joh met je wijve gedrag!"
Maar er worden meer vrouwen besmet!quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:08 schreef Molo het volgende:
Volgens RTL nieuws zouden vrouwen zich ook beter aan de maatregelen houden en voorzichtiger zijn, hier bovenop.
Maar daar is methodisch rekening mee gehouden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Er zitten genoeg haken en ogen aan hoor trouwens, bijvoorbeeld als het veel regent zal de waarde lager zijn. Als je per veiligheidsregio zoekt zie je dat de waardes enorm flucturen soms zelf binnen een gemeente. Daarnaast gaan niet alle meetpunten die nu meegenomen worden helemaal terug tot de start van de metingen. (de eerste metingen zijn maar van een drie of vijftal rioolzuiveringen als ik het wel heb).
Precies. Wij mannen moeten stoer en mannelijk zijn.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd lijkt mj dat wel zeer aannemelijk.
Ik weet niet hoe de verhouding ligt qua aantal geteste personen. Zijn vrouwen daar niet ook al in oververtegenwoordigd?quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar er worden meer vrouwen besmet!
Er komen er alleen minder in het ziekenhuis.
Lijkt mij dat mannen er zieker van worden.
Nee, het klopt niet wat je zegt. Het is nu voor het eerst sinds lange tijd dat de groei in het voortschrijdend wekelijks gemiddelde afvlakt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:52 schreef Scjvb het volgende:
Deze tendens zag men ook in de cijfers van afgelopen weken. Tot er enige sprake kan zijn van een significante afvlakking van de curve blijft het nog even afwachten.
Haha och, het zit 'm ook heel erg in de beweging. Ik eet ook gewoon zo nu en dan een vette hamburger met frietjes maar ik sport wel 3 a 4X per week en zodoende blijft het buikje nog steeds mooi platquote:Op maandag 19 oktober 2020 15:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Bij gezondheidsonderzoeken is dat zo mooi. Dat vrouwen dan netjes aan de slaaj gaan en mannen lekker kroketten naar binnen blijven dauwen
DAT zeggen ze allemaalquote:Op maandag 19 oktober 2020 15:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha och, het zit 'm ook heel erg in de beweging. Ik eet ook gewoon zo nu en dan een vette hamburger met frietjes maar ik sport wel 3 a 4X per week en zodoende blijft het buikje nog steeds mooi plat
Onjuiste conclusie wat mij betreft. In maart zijn we overrompeld en nu zijn we veel verder qua kennis, mogelijkheden en capaciteit om het op te vangen. In Maart gingen we ons pas aan de maatregelen houden toen het virus al wekenlang door onze maatschappij aan het gaan was met een achteraf berekende R waarde van 3 of 4 (geloof ik). De superspread events van de wintersport en carnaval hebben echt een bommetje gelegd onder die enorm snelle piek in opnames.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:11 schreef Za het volgende:
[..]
Denk ik ook, of eigenlijk, in zeer korte tijd raakten veel meer mensen besmet dan nu, beide curves zijn begonnen op nul, en indertijd liep alles, de opnames 5 keer zo snel op als nu.
Het aantal mensen op een IC ging toen in 3 dagen van 180 naar 350, nu in 14 dagen van 180 naar 343.
Eigenlijk is dat alleen te verklaren wanneer er sprake is van een groot percentage immuniteit onder de bevolking, want qua maatregelen was er niet zo bar veel verschil.
Ook hield men zich in maart heel erg aan de maatregelen vergeleken met nu, terwijl toen alles 5 keer sneller ging dan nu met de zgn matige naleving van de maatregelen, dan toch immuniteit, dat kan bijna niet anders. IMO
Maar dan krijg je de troep toch nog steeds binnen en je lijf moet dat dan toch nog steeds gewoon verwerken?quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha och, het zit 'm ook heel erg in de beweging. Ik eet ook gewoon zo nu en dan een vette hamburger met frietjes maar ik sport wel 3 a 4X per week en zodoende blijft het buikje nog steeds mooi plat
Zijn dit het totaal aantal besmetting, of het aantal nieuwe besmettingen sinds gister erbij gekomen?quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:18 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Lilliputters dan ook?quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:15 schreef Za het volgende:
BTW, voor wat besmettingen van kleine kinderen, zij krijgen al die druppels van volwassenen over zich heen neergedaald he, andersom niet, dus kinderen zouden sowieso sneller besmet moeten raken in het algemeen.
In maart tot en met mei werden er veel meer vrouwen getest omdat zorgpersoneel veel werd getest (naast ziekenhuispatienten). Ik weet niet of dat nog steeds voor een groot relatief aandeel zorgt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de verhouding ligt qua aantal geteste personen. Zijn vrouwen daar niet ook al in oververtegenwoordigd?
Dat is een terechte opmerking. Zorgmedewerkers en leerkrachten worden meer getest dan andere leden van de bevolking en vrouwen zijn in die branches oververtegenwoordigd.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de verhouding ligt qua aantal geteste personen. Zijn vrouwen daar niet ook al in oververtegenwoordigd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |