Nee, het klopt niet wat je zegt. Het is nu voor het eerst sinds lange tijd dat de groei in het voortschrijdend wekelijks gemiddelde afvlakt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:52 schreef Scjvb het volgende:
Deze tendens zag men ook in de cijfers van afgelopen weken. Tot er enige sprake kan zijn van een significante afvlakking van de curve blijft het nog even afwachten.
Haha och, het zit 'm ook heel erg in de beweging. Ik eet ook gewoon zo nu en dan een vette hamburger met frietjes maar ik sport wel 3 a 4X per week en zodoende blijft het buikje nog steeds mooi platquote:Op maandag 19 oktober 2020 15:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Bij gezondheidsonderzoeken is dat zo mooi. Dat vrouwen dan netjes aan de slaaj gaan en mannen lekker kroketten naar binnen blijven dauwen
DAT zeggen ze allemaalquote:Op maandag 19 oktober 2020 15:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha och, het zit 'm ook heel erg in de beweging. Ik eet ook gewoon zo nu en dan een vette hamburger met frietjes maar ik sport wel 3 a 4X per week en zodoende blijft het buikje nog steeds mooi plat
Onjuiste conclusie wat mij betreft. In maart zijn we overrompeld en nu zijn we veel verder qua kennis, mogelijkheden en capaciteit om het op te vangen. In Maart gingen we ons pas aan de maatregelen houden toen het virus al wekenlang door onze maatschappij aan het gaan was met een achteraf berekende R waarde van 3 of 4 (geloof ik). De superspread events van de wintersport en carnaval hebben echt een bommetje gelegd onder die enorm snelle piek in opnames.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:11 schreef Za het volgende:
[..]
Denk ik ook, of eigenlijk, in zeer korte tijd raakten veel meer mensen besmet dan nu, beide curves zijn begonnen op nul, en indertijd liep alles, de opnames 5 keer zo snel op als nu.
Het aantal mensen op een IC ging toen in 3 dagen van 180 naar 350, nu in 14 dagen van 180 naar 343.
Eigenlijk is dat alleen te verklaren wanneer er sprake is van een groot percentage immuniteit onder de bevolking, want qua maatregelen was er niet zo bar veel verschil.
Ook hield men zich in maart heel erg aan de maatregelen vergeleken met nu, terwijl toen alles 5 keer sneller ging dan nu met de zgn matige naleving van de maatregelen, dan toch immuniteit, dat kan bijna niet anders. IMO
Maar dan krijg je de troep toch nog steeds binnen en je lijf moet dat dan toch nog steeds gewoon verwerken?quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha och, het zit 'm ook heel erg in de beweging. Ik eet ook gewoon zo nu en dan een vette hamburger met frietjes maar ik sport wel 3 a 4X per week en zodoende blijft het buikje nog steeds mooi plat
Zijn dit het totaal aantal besmetting, of het aantal nieuwe besmettingen sinds gister erbij gekomen?quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:18 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Lilliputters dan ook?quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:15 schreef Za het volgende:
BTW, voor wat besmettingen van kleine kinderen, zij krijgen al die druppels van volwassenen over zich heen neergedaald he, andersom niet, dus kinderen zouden sowieso sneller besmet moeten raken in het algemeen.
In maart tot en met mei werden er veel meer vrouwen getest omdat zorgpersoneel veel werd getest (naast ziekenhuispatienten). Ik weet niet of dat nog steeds voor een groot relatief aandeel zorgt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de verhouding ligt qua aantal geteste personen. Zijn vrouwen daar niet ook al in oververtegenwoordigd?
Dat is een terechte opmerking. Zorgmedewerkers en leerkrachten worden meer getest dan andere leden van de bevolking en vrouwen zijn in die branches oververtegenwoordigd.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de verhouding ligt qua aantal geteste personen. Zijn vrouwen daar niet ook al in oververtegenwoordigd?
Is onzin volgens mij want lange mensen lopen meer risico dan kleine mensen?quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:15 schreef Za het volgende:
BTW, voor wat besmettingen van kleine kinderen, zij krijgen al die druppels van volwassenen over zich heen neergedaald he, andersom niet, dus kinderen zouden sowieso sneller besmet moeten raken in het algemeen.
KPD is altijd een optiequote:Op maandag 19 oktober 2020 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik wil het wel bewijzen met pics hoor maar daar is dit het topic niet echt naar![]()
Dit wordt weer een potje bellypics met subtiel geplaatste dick rond DM-en natuurlijkquote:Op maandag 19 oktober 2020 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik wil het wel bewijzen met pics hoor maar daar is dit het topic niet echt naar![]()
Ik heb ook het idee dat mannen gemiddeld genomen meer buiten werken, en dus meer te maken hebben met werk in slecht weer/tocht etc. Denk aan bouw en dat soort sectoren. Als je de hele dag in een doortochthol zoals een nieuwbouwhuis aan 't werk bent en in de regen loopt enzo, kan ik me voorstellen dat je immuunsysteem een hardere klap krijgt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:13 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Hé, dat is frappant. Mannen zijn dus vatbaarder voor het virus, maar er zijn procentueel meer vrouwen dan mannen positief getest. Mannen eindigen uiteindelijk vaker in het ziekenhuis.
Dat kan twee dingen betekenen; A mannen laten zich minder vaak testen, of B (ik heb het hier al voorbij zien komen en het is ook veel aannemelijker) mannen piepen pas als de poep écht de ventilator raakt. In het verlengde daarvan kunnen we ook wel vaststellen dus dat de manflu vergelijkbaar is met een kind baren.
Het zou me niets verbazen als kleine kinderen aan de lopende band besmet raken maar simpelweg geen symptomen hebben.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:15 schreef Za het volgende:
10% meer tests dan vorige week, maar ook een stijging van 13,8% naar 17,2% positief.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:21 schreef Elan het volgende:
Mogen we al praten van een voorzichtige stabilisering of zelfs dalende trend met deze cijfers? Let wel, 30.000 meer tests afgenomen t.o.v. vorige week!
Ah kijk, dat zijn forse verschillen jaquote:Op maandag 19 oktober 2020 15:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is een terechte opmerking. Zorgmedewerkers en leerkrachten worden meer getest dan andere leden van de bevolking en vrouwen zijn in die branches oververtegenwoordigd.
Ik heb even de meest recente RIVM-rapportage erop nageslagen. Vanaf 1 juni zijn 1.048.740 mannen getest en 1.332.534 vrouwen. Van de mannen testte 5,5% positief en van de vrouwen 4,6%.
Ik hoop het. En deze afvlakking zou dan nog resulteren van de vorige set maatregelen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:21 schreef Elan het volgende:
Mogen we al praten van een voorzichtige stabilisering of zelfs dalende trend met deze cijfers? Let wel, 30.000 meer tests afgenomen t.o.v. vorige week!
quote:Geen twijfel: sneltesten geven ons snel meer vrijheden
Jaap Goudsmit 16 oktober 2020
Van de eerste golf hebben we veel geleerd over hoe het nieuwe coronavirus zich verspreidt en hoe je ziek wordt van het virus. Het leverde een dagelijkse stroom van wetenschappelijke artikelen op. Voor de eerste golf in maart en april werd gedacht dat het virus vooral verspreid werd door mensen die koorts hadden en verkouden waren door het virus en dat maar een enkeling de infectie kreeg zonder verschijnselen en dat die mensen amper een infectiegevaar opleverden. Het beleid werd op deze vooronderstelling afgestemd: het draaide om het opsporen van mensen met ziekteverschijnselen en het vaststellen van infecties bij mensen die in het ziekenhuis werden opgenomen, op de intensive care kwamen te liggen en/of stierven aan de infectie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Maar.. we waren het er toch over eens dat die eerste maatregelen niks deden? De kroeg een uurtje eerder dicht? Benieuwd hoor..quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop het. En deze afvlakking zou dan nog resulteren van de vorige set maatregelen.
De huidige maatregelen moeten dan hier bovenop zeker het virus een genadeklap op zijn kop gaan geven.
Ja de groei stagneert iets maar het is nog veel te vroeg om te juichen, want zo'n tijdelijk dip of stabilisatie hebben we eerder gezien.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
10% meer tests dan vorige week, maar ook een stijging van 13,8% naar 17,2% positief.
Tussen die van woensdag en de kroegen zat nog een pakket maatregelen hequote:Op maandag 19 oktober 2020 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar.. we waren het er toch over eens dat die eerste maatregelen niks deden? De kroeg een uurtje eerder dicht? Benieuwd hoor..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |