abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:51:15 #101
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195729181
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wij hebben geen heftige lockdown....en vrijblijvende regels
Klopt. Maar wij hebben geen orthodoxe wappies.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_195729186
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zolang er mensen zijn die schijt hebben aan de regels omdat we mondkapjes dragen wel.

Het is en/en.
Die mensen hebben ook schijt aan de regels als we geen mondkapjes dragen. Ik zie je punt niet.
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:51:46 #103
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195729188
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:49 schreef capricia het volgende:
En denk je dat mensen die het virus ontkennen of downplayen een serieus negatieve rol hebben in het naar beneden brengen van de infecties?
Ja, niet direct omdat mensen ze geloven, maar door de twijfel die ze zaaien.

Dat maakt het wat makkelijker om je niet schuldig te voelen als je het een keer minder nauw neemt, keertje moet kunnen toch?

Als je aan een tiener verteld dat de kans op zwanger worden heel klein is en dat er mensen zijn die van alles moeten doen om uberhaupt zwanger te worden, dan kun je je voorstellen dat ze onvoorzichtiger worden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:53:35 #104
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195729213
quote:
2s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik denk dat je ernaast zit. Ik denk dat het geen toeval is dat corona met de griepgolven mee beweegt.

Alleen heeft warmer weer veel minder invloed op corona dat op het gewone griep virus dus zul je in de zomer een minder sterke afname zien. Op plekken waar je normaal weinig griep hebt zie je dus wel corona.

Ik denk dat het gedrag van mensen in winter weer een hele grote factor is. En al helemaal de lagere weerstand.
Ik kan weinig met jouw aanname dat warm weer minder invloed heeft op corona dan op influenza. Het is hier heel de zomer bloedheet geweest. In juli begonnen de gevallen flink op te lopen. Griekenland, Spanje, allemaal hete landen waar je precies hetzelfde gezien hebt. Mensen zitten gewoon nog buiten op de terrassen en tóch loopt het allemaal enorm op. Met jouw wijsheden zal in het zuiden binnen een paar weken de Apocalyps losbarsten wanneer het ook daar kouder wordt.

Weet je wat belangrijke gegevens zijn? Het virus overleeft in veel omstandigheden langer dan een willekeurig influenzavirus. In tegenstelling tot de meeste influenzavirussen is er zo goed als niemand (deels) immuun.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:54:51 #105
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195729227
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:51 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat maakt het wat makkelijker om je niet schuldig te voelen als je het een keer minder nauw neemt, keertje moet kunnen toch?

Als je aan een tiener verteld dat de kans op zwanger worden heel klein is en dat er mensen zijn die van alles moeten doen om uberhaupt zwanger te worden, dan kun je je voorstellen dat ze onvoorzichtiger worden.
Wat een vergelijking :') _O- _O-
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:55:48 #106
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_195729243
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef capricia het volgende:
Hebben jullie de indruk dat mensen zich nu goed genoeg aan de regels houden om het virus er snel onder te krijgen? Zoals in bijv afgelopen voorjaar.
In mijn dorp op straat en winkels wel meer na de persconferentie ...in de stad dan totaal niet. :N
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:56:05 #107
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195729246
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:49 schreef capricia het volgende:
En denk je dat mensen die het virus ontkennen of downplayen een serieus negatieve rol hebben in het naar beneden brengen van de infecties?
Nouja, hier gebeurt het inmiddels vanuit de overheid en de laatste tijd zie je minder en minder mondkapjes in bijvoorbeeld supermarkten. Mensen doen ze inmiddels af wanneer ze tegen iemand praten of even willen telefoneren. Niesen of hoesten? Nee, daar moet het kapje ook even van af.

Volledig de weg kwijt en m.i. allemaal veroorzaakt door een overheid die de weg kwijt is. Ook de reden dat het in Nederland ook altijd zo laks is geweest en dat de groep idioten die niet verder komen dan janken over muilkorven of bekkleppen ook zo enorm groot.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:56:52 #108
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195729260
quote:
10s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik kan weinig met jouw aanname dat warm weer minder invloed heeft op corona dan op influenza. Het is hier heel de zomer bloedheet geweest. In juli begonnen de gevallen flink op te lopen. Griekenland, Spanje, allemaal hete landen waar je precies hetzelfde gezien hebt. Mensen zitten gewoon nog buiten op de terrassen en tóch loopt het allemaal enorm op. Met jouw wijsheden zal in het zuiden binnen een paar weken de Apocalyps losbarsten wanneer het ook daar kouder wordt.

Weet je wat belangrijke gegevens zijn? Het virus overleeft in veel omstandigheden langer dan een willekeurig influenzavirus. In tegenstelling tot de meeste influenzavirussen is er zo goed als niemand (deels) immuun.
Je immuunsysteem is zwakker in de winter. Dus lijkt me dan logisch dat het virus eerder grip op je krijgt. Het inademen van, zeg, duizend virus deeltjes toen je in de zomer niets, terwijl je er in de winter ziek van kan worden.

Het barst in het Zuiden toch ook los nu? Portugal: stijgt. Frankrijk: stijgt. Italie: stijgt. Spanje: stijgt. Griekenland: stijgt.

Heb teruggeken in de cijfers en het liep zelden op in juli. Hier en daar een klein piekje waarna er weer een daling kwam. Niets vergeleken met de cijfers die je nu ziet.

Nogmaals het is niet zo dat warm weer het MINDER erg maakt, per se. Maar wel dat winter weer het gedrag van mensen veranderd + lagere weerstand + minder UV straling. Allemaal dingen die belangrijk zijn bij de verspreiding van het virus.

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195729261

Spot-on weer over de rol van de VSTrump en het voornemen uit de WHO te treden vanwege de respons op deze pandemie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195729281
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:56 schreef DireStraits7 het volgende:

Spot-on weer over de rol van de VSTrump en het voornemen uit de WHO te treden vanwege de respons op deze pandemie.
John Oliver :')
  maandag 19 oktober 2020 @ 14:00:57 #111
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195729293
quote:
2s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je immuunsysteem is zwakker in de winter. Dus lijkt me dan logisch dat het virus eerder grip op je krijgt. Het inademen van, zeg, duizend virus deeltjes toen je in de zomer niets, terwijl je er in de winter ziek van kan worden.

Het barst in het Zuiden toch ook los nu? Portugal: stijgt. Frankrijk: stijgt. Italie: stijgt. Spanje: stijgt. Griekenland: stijgt.

Heb teruggegeken in de cijfers en het liep zelden op in juli. Hier en daar een klein piekje waarna er weer een daling kwam. Niets vergeleken met de cijfers die je nu ziet.
:') Loopt toch al veel langer op joh. Dat het op den duur sneller oploopt, daar is de reden inmiddels ook al honderdduizend keer van gegeven. Doe jezelf een plezier en kijk eventjes naar het weer toen Spanje alweer gigantisch opliep. Ik zal je verklappen : Dat soort weersomstandigheden en zulke UV-indexen ga je in Nederland nooit zien.
  maandag 19 oktober 2020 @ 14:01:00 #112
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195729294
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zet vast in op 8340 besmettingen vandaag.
Ik ga voor 8400, altijd pessimistisch :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 19 oktober 2020 @ 14:01:30 #113
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195729301
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou denk ik wel dat die noodziekenhuizen vooral patiëntenopslagruimtes waren in het begin. Je kan hier ook een gymzaal met bedden neerzetten en dat een 'noodhospitaal' noemen :P

Maar ze zijn duidelijk veel, veel, véél beter toegerust om dit soort uitdagingen te lijf te gaan dan dat wij dat zijn.
Was SARS en MERS nou ook uitgebroken in China? Weet het niet meer.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 14:01:56 #114
236264 crew  capricia
pi_195729304
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:51 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik vraag me namelijk af of die groep die bewust het virus ontkent, aan het downplayen is, of continu bezig is twijfel te zaaien, er niet eigenlijk voor zorgt dat er kostbare tijd verloren gaat. Dat er daardoor meer doden vallen. De maatregelen langer en ingrijpender worden dan noodzakelijk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 14:02:23 #115
5428 crew  miss_sly
pi_195729311
379 covidpatiënten op IC, 1359 in kliniek
19 oktober 2020
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 1738, 86 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1359 buiten de Intensive Care, 71 meer dan gisteren. Op de IC liggen 379 covidpatiënten, 15 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 445 non-covid-patiënten op de IC, 15 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 824, hetzelfde aantal als de vorige dag. Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 184 in de kliniek en 38 op de IC.

In de afgelopen 24 uur zijn er 23 verplaatsingen geweest tussen de regio’s, waarvan 5 IC-patiënten. Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS.

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 19 oktober 2020 @ 14:02:36 #116
12221 Tijn