Klopt. Maar wij hebben geen orthodoxe wappies.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij hebben geen heftige lockdown....en vrijblijvende regels
Die mensen hebben ook schijt aan de regels als we geen mondkapjes dragen. Ik zie je punt niet.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zolang er mensen zijn die schijt hebben aan de regels omdat we mondkapjes dragen wel.
Het is en/en.
Ja, niet direct omdat mensen ze geloven, maar door de twijfel die ze zaaien.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:49 schreef capricia het volgende:
En denk je dat mensen die het virus ontkennen of downplayen een serieus negatieve rol hebben in het naar beneden brengen van de infecties?
Ik kan weinig met jouw aanname dat warm weer minder invloed heeft op corona dan op influenza. Het is hier heel de zomer bloedheet geweest. In juli begonnen de gevallen flink op te lopen. Griekenland, Spanje, allemaal hete landen waar je precies hetzelfde gezien hebt. Mensen zitten gewoon nog buiten op de terrassen en tóch loopt het allemaal enorm op. Met jouw wijsheden zal in het zuiden binnen een paar weken de Apocalyps losbarsten wanneer het ook daar kouder wordt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk dat je ernaast zit. Ik denk dat het geen toeval is dat corona met de griepgolven mee beweegt.
Alleen heeft warmer weer veel minder invloed op corona dat op het gewone griep virus dus zul je in de zomer een minder sterke afname zien. Op plekken waar je normaal weinig griep hebt zie je dus wel corona.
Ik denk dat het gedrag van mensen in winter weer een hele grote factor is. En al helemaal de lagere weerstand.
Wat een vergelijkingquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja, niet direct omdat mensen ze geloven, maar door de twijfel die ze zaaien.
Dat maakt het wat makkelijker om je niet schuldig te voelen als je het een keer minder nauw neemt, keertje moet kunnen toch?
Als je aan een tiener verteld dat de kans op zwanger worden heel klein is en dat er mensen zijn die van alles moeten doen om uberhaupt zwanger te worden, dan kun je je voorstellen dat ze onvoorzichtiger worden.
In mijn dorp op straat en winkels wel meer na de persconferentie ...in de stad dan totaal niet.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef capricia het volgende:
Hebben jullie de indruk dat mensen zich nu goed genoeg aan de regels houden om het virus er snel onder te krijgen? Zoals in bijv afgelopen voorjaar.
Nouja, hier gebeurt het inmiddels vanuit de overheid en de laatste tijd zie je minder en minder mondkapjes in bijvoorbeeld supermarkten. Mensen doen ze inmiddels af wanneer ze tegen iemand praten of even willen telefoneren. Niesen of hoesten? Nee, daar moet het kapje ook even van af.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:49 schreef capricia het volgende:
En denk je dat mensen die het virus ontkennen of downplayen een serieus negatieve rol hebben in het naar beneden brengen van de infecties?
Je immuunsysteem is zwakker in de winter. Dus lijkt me dan logisch dat het virus eerder grip op je krijgt. Het inademen van, zeg, duizend virus deeltjes toen je in de zomer niets, terwijl je er in de winter ziek van kan worden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan weinig met jouw aanname dat warm weer minder invloed heeft op corona dan op influenza. Het is hier heel de zomer bloedheet geweest. In juli begonnen de gevallen flink op te lopen. Griekenland, Spanje, allemaal hete landen waar je precies hetzelfde gezien hebt. Mensen zitten gewoon nog buiten op de terrassen en tóch loopt het allemaal enorm op. Met jouw wijsheden zal in het zuiden binnen een paar weken de Apocalyps losbarsten wanneer het ook daar kouder wordt.
Weet je wat belangrijke gegevens zijn? Het virus overleeft in veel omstandigheden langer dan een willekeurig influenzavirus. In tegenstelling tot de meeste influenzavirussen is er zo goed als niemand (deels) immuun.
John Oliverquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Spot-on weer over de rol van de VSTrump en het voornemen uit de WHO te treden vanwege de respons op deze pandemie.
quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je immuunsysteem is zwakker in de winter. Dus lijkt me dan logisch dat het virus eerder grip op je krijgt. Het inademen van, zeg, duizend virus deeltjes toen je in de zomer niets, terwijl je er in de winter ziek van kan worden.
Het barst in het Zuiden toch ook los nu? Portugal: stijgt. Frankrijk: stijgt. Italie: stijgt. Spanje: stijgt. Griekenland: stijgt.
Heb teruggegeken in de cijfers en het liep zelden op in juli. Hier en daar een klein piekje waarna er weer een daling kwam. Niets vergeleken met de cijfers die je nu ziet.
Ik ga voor 8400, altijd pessimistischquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zet vast in op 8340 besmettingen vandaag.
Was SARS en MERS nou ook uitgebroken in China? Weet het niet meer.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou denk ik wel dat die noodziekenhuizen vooral patiëntenopslagruimtes waren in het begin. Je kan hier ook een gymzaal met bedden neerzetten en dat een 'noodhospitaal' noemen![]()
Maar ze zijn duidelijk veel, veel, véél beter toegerust om dit soort uitdagingen te lijf te gaan dan dat wij dat zijn.
Ik vraag me namelijk af of die groep die bewust het virus ontkent, aan het downplayen is, of continu bezig is twijfel te zaaien, er niet eigenlijk voor zorgt dat er kostbare tijd verloren gaat. Dat er daardoor meer doden vallen. De maatregelen langer en ingrijpender worden dan noodzakelijk.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja, niet direct omdat mensen ze geloven, maar door de twijfel die ze zaaien.
Dat maakt het wat makkelijker om je niet schuldig te voelen als je het een keer minder nauw neemt, keertje moet kunnen toch?
Als je aan een tiener verteld dat de kans op zwanger worden heel klein is en dat er mensen zijn die van alles moeten doen om uberhaupt zwanger te worden, dan kun je je voorstellen dat ze onvoorzichtiger worden.
Ik ben wel hoopvol dat het genoeg is om de groei er in elk geval uit te halen. Maar met alleen stabilisatie komen we er niet, het aantal besmettingen moet echt gaan afnemen. Dat wordt wel een wat moeilijker verhaal ben ik bang.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef capricia het volgende:
Hebben jullie de indruk dat mensen zich nu goed genoeg aan de regels houden om het virus er snel onder te krijgen? Zoals in bijv afgelopen voorjaar.
Meer dan in de zomer, maar verre van de mate zoals dat in het voorjaar gebeurde. Maar goed, dat was een 'intelligente lockdown' en nu is het een 'gedeeltelijke lockdown'.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef capricia het volgende:
Ik zelf betwijfel of mensen meer moeite doen dan in de zomer (is maar een gevoel meer, dus niet zeggende dat ik het oneens ben). De zomer gaf toch ergens meer ruimte voor vertier, meer ruimte etc waardoor er niet veel gedaan hoefde te worden om wat afstand te houden. Eigenlijk zou je nu nog extra moeite moeten doen nu alles meer naar binnen moet en de risico's groter en heb niet het idee dat het extra stapje gezet wordt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Meer dan in de zomer, maar verre van de mate zoals dat in het voorjaar gebeurde. Maar goed, dat was een 'intelligente lockdown' en nu is het een 'gedeeltelijke lockdown'.
MERS iig niet. De ME staat voor "Middle Eastern"quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Was SARS en MERS nou ook uitgebroken in China? Weet het niet meer.
SARS wel, MERS in Saudi Arabië.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Was SARS en MERS nou ook uitgebroken in China? Weet het niet meer.
Hoezo, dan weten we wat allemaal niet werktquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:06 schreef Bosbeetle het volgende:
als je de top 10 van grote europese landen aanklikt op teller sites dan zie je bij allemaal een steile piek zo eind septmber begin oktober.
Heeft er iemand een goed overzicht welke maatregelen welk land hoe handhaaft zodat we het naast elkaar kunnen leggen? En dat vergelijken met die piekverlopen?
kwam van Chinese kamelenquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
MERS iig niet. De ME staat voor "Middle Eastern"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |