abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195729031
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, ja, maar we weten hoe ze het doen en we weten ook dat China hun data manipuleert en we weten ook dat was China kan doen hier niet mogelijk is, in Nederland kunnen we, al zouden we het willen, geen hele stad verplichten zich te laten testen, bijvoorbeeld.

Dus ervan leren? Tja, ik denk niet dat die vlieger opgaat.
Dat kan hier niet omdat wij daar het juridisch raamwerk niet voor hebben. Dat is een keuze, een politieke keuze. Dat wij hier een half jaar na de uitbraak nog geen dwingende middelen op kunnen leggen is imo echt gewoon waanzin.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:39:32 #77
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195729040
quote:
2s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar het weer scheelt toch wel denk ik. In ieder geval op gedrag en hoe snotterend/niezend mensen zijn. In Israel is het altijd goed weer maar wij gaan nu de winter in...
Gelul. Bijvoorbeeld in Jerusalem is het 's winters misschien een graad of 4/5 warmer dan in Nederland maar daar houdt het mee op en het regent er even vaak maar tweemaal zo veel.

En kijk even naar de Zuid Europese landen waar het ook gewoon nog steeds tijden al prima weeris.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:39:40 #78
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195729042
quote:
2s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:37 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat krijg je hier gewoon niet voor elkaar. Mensen gaan hier al mauwen als ze een mondkapje op moeten.
Er zijn daar ook gewoon veel grotere investeringen in de gezondheidszorg. Ze stampen er complete ziekenhuizen uit de grond in een paar weken, testen complete steden en wij krijgen het niet eens voor elkaar terugkerende toeristen in eigen land te testen of thuiszorg medewerkers een mondkapje te verstrekken.
Kan me ook nog de beelden heugen van die regenbui met dat uit de grond gestampte ziekenhuis. Was wel een gevalletje van haastige spoed.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:41:25 #79
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195729058
quote:
10s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Gelul. Bijvoorbeeld in Jerusalem is het 's winters misschien een graad of 4/5 warmer dan in Nederland maar daar houdt het mee op en het regent er even vaak maar tweemaal zo veel.

En kijk even naar de Zuid Europese landen waar het ook gewoon nog steeds tijden al prima weeris.
Maar, het is 30 graden daar nu :P

Ik zeg ook niet dat warm weer het laat verdwijnen he! Ik zeg dat kouder winter weer (mede door gedrag) het erger maakt. En het dus mogelijk is dat er bijna niet op de boksen valt met onze huidige maatregelen./
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:41:32 #80
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195729060
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat kan hier niet omdat wij daar het juridisch raamwerk niet voor hebben. Dat is een keuze, een politieke keuze. Dat wij hier een half jaar na de uitbraak nog geen dwingende middelen op kunnen leggen is imo echt gewoon waanzin.
Dat het voor nu aantrekkelijk klinkt om snel maatregelen er door heen te drukken zonder parlementaire controle wil niet zeggen dat je dat altijd wilt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195729061
quote:
2s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:08 schreef Tijn het volgende:

[..]

Had Hugo de Jonge niet gezegd dat het verstandig zou zijn als iedereen die wordt opgeroepen nu ook daadwerkelijk z'n inenting gaat halen?

Hij verkoopt wel eens vaker de huid voordat de beer geschoten is natuurlijk :{
op dit moment is de kans heel klein om de griep te krijgen, in australie was de griepgolf bijna 0 afgelopen winter ( zomer bij ons )
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195729063
Ik zet vast in op 8340 besmettingen vandaag.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:42:09 #83
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195729068
quote:
2s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar, het is 30 graden daar nu :P

Ofwel, het zegt allemaal niets.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195729075
quote:
2s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:37 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat krijg je hier gewoon niet voor elkaar. Mensen gaan hier al mauwen als ze een mondkapje op moeten.
Er zijn daar ook gewoon veel grotere investeringen in de gezondheidszorg. Ze stampen er complete ziekenhuizen uit de grond in een paar weken, testen complete steden en wij krijgen het niet eens voor elkaar terugkerende toeristen in eigen land te testen of thuiszorg medewerkers een mondkapje te verstrekken.
Nou denk ik wel dat die noodziekenhuizen vooral patiëntenopslagruimtes waren in het begin. Je kan hier ook een gymzaal met bedden neerzetten en dat een 'noodhospitaal' noemen :P

Maar ze zijn duidelijk veel, veel, véél beter toegerust om dit soort uitdagingen te lijf te gaan dan dat wij dat zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:42:54 #85
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195729077
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:41 schreef Jor_Dii het volgende:
ik zit in op 7980 en 8320 op dinsdag
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 13:43:12 #86
236264 crew  capricia
pi_195729081
Hebben jullie de indruk dat mensen zich nu goed genoeg aan de regels houden om het virus er snel onder te krijgen? Zoals in bijv afgelopen voorjaar.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:43:22 #87
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195729082
quote:
10s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:42 schreef Dven het volgende:

[..]

Ofwel, het zegt allemaal niets.
Ik denk het wel. Bij koud weer gaan veel ramen bijvoorbeeld dicht, waarvoor er minder goede ventilatie is. Mensen niezen en snotteren meer in de winter en de weerstand van mensen wordt lager.

Jij zegt dus dat al die dingen geen invloed hebben? lijkt me sterk.
pi_195729091
quote:
7s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

ONgeveer in 21 dagen, hoewel deze grafiek wat lastig uit te lezen is.

Als dit ook voor NL geldt..
wij hebben geen heftige lockdown....en vrijblijvende regels
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:44:01 #89
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195729092
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef capricia het volgende:
Hebben jullie de indruk dat mensen zich nu goed genoeg aan de regels houden om het virus er snel onder te krijgen? Zoals in bijv afgelopen voorjaar.
Nee, niet snel in ieder geval. Hoop op "langzaam maar zeker" op dit moment
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:44:39 #90
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195729100
quote:
Nee, maar nu dragen we allemaal een mondkapje dus komt goed hoor!!!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:45:02 #91
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195729108
quote:
2s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Bij koud weer gaan veel ramen bijvoorbeeld dicht, waarvoor er minder goede ventilatie is. Mensen niezen en snotteren meer in de winter en de weerstand van mensen wordt lager.

Jij zegt dus dat al die dingen geen invloed hebben? lijkt me sterk.
Zoals de warme zeewind het virus ging laten uitsterven ja, we hebben allemaal de profetische woorden van :') Baudet :') gehoord.

Zoals we hier in augustus een zware opleving hadden terwijl het standaard boven de 30 graden was.

Ik stel nergens dat het helemaal geen invloed heeft. Wel stel ik dat veel mensen er véél te veel waarde aan hechten.
pi_195729111
quote:
85s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, maar nu dragen we allemaal een mondkapje dus komt goed hoor!!!
blijven we nu bezig met dat gemiep ?
pi_195729115
quote:
Ik heb de indruk dat het gevoel van urgentie weer meer terug is, maar mensen dat vooral bij de ander neer willen leggen om daadwerkelijk uit te voeren. Daarbij denk ik dat de huidige maatregelen behoorlijk veel kunnen doen, mits mensen niet allerlei rare fratsen uit gaan halen zoals die jongeren die hotelkamers boeken, privé feestjes in het kroegje in je achtertuin etc.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:45:58 #94
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195729120
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wij hebben geen heftige lockdown....en vrijblijvende regels
Reactie van de gemiddelde burger is ook trager, een beetje het gevoel dat sommigen hebben gewacht tot na het weekend om de maatregelen op te gaan volgen in laats van per direct.
pi_195729132
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:41 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat het voor nu aantrekkelijk klinkt om snel maatregelen er door heen te drukken zonder parlementaire controle wil niet zeggen dat je dat altijd wilt.
Nee, niet altijd. Maar in noodsituaties kan het wel eens 'handig' zijn.

Je hoeft ook niet meteen de parlementaire controle volledig uit handen te geven, je kan een hele hoop ook mét het parlement doen.

Maar wat we nu aan het doen zijn is terwijl het huis in de fik staat de brandweer geen groen licht geven om alles uit de kast te trekken. "Ja, probeer het anders eerst even met wat poederblussers joh. En we geven een dringend advies aan burgers om niet het brandende pand in te lopen.".

Het is echt gewoon bezopen. We zitten in de grootste noodsituatie sinds WOII en er kan bijna niks :') Dat mag de politiek, de hele politiek zichzelf echt ontzettend aanrekenen.
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:47:01 #96
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195729133
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

blijven we nu bezig met dat gemiep ?
Zolang er mensen zijn die schijt hebben aan de regels omdat we mondkapjes dragen wel.

Het is en/en.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:47:44 #97
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195729140
quote:
10s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Zoals de warme zeewind het virus ging laten uitsterven.

Zoals we hier in augustus een zware opleving hadden terwijl het standaard boven de 30 graden was.

Ik stel nergens dat het helemaal geen invloed heeft. Wel stel ik dat veel mensen er véél te veel waarde aan hechten.
Ik denk dat je ernaast zit. Ik denk dat het geen toeval is dat corona met de griepgolven mee beweegt.

Alleen heeft warmer weer veel minder invloed op corona dat op het gewone griep virus dus zul je in de zomer een minder sterke afname zien. Op plekken waar je normaal weinig griep hebt zie je dus wel corona.

Ik denk dat het gedrag van mensen in winter weer een hele grote factor is. En al helemaal de lagere weerstand.
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 13:49:52 #98
236264 crew  capricia
pi_195729164
En denk je dat mensen die het virus ontkennen of downplayen een serieus negatieve rol hebben in het naar beneden brengen van de infecties?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:50:20 #99
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195729168
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:41 schreef Jor_Dii het volgende:
7800
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:50:52 #100
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195729174
quote:
Gewoon hetzelfde als in augustus/september. Behalve dat velen een muilkorfje dragen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')