Dat kan hier niet omdat wij daar het juridisch raamwerk niet voor hebben. Dat is een keuze, een politieke keuze. Dat wij hier een half jaar na de uitbraak nog geen dwingende middelen op kunnen leggen is imo echt gewoon waanzin.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, ja, maar we weten hoe ze het doen en we weten ook dat China hun data manipuleert en we weten ook dat was China kan doen hier niet mogelijk is, in Nederland kunnen we, al zouden we het willen, geen hele stad verplichten zich te laten testen, bijvoorbeeld.
Dus ervan leren? Tja, ik denk niet dat die vlieger opgaat.
Gelul. Bijvoorbeeld in Jerusalem is het 's winters misschien een graad of 4/5 warmer dan in Nederland maar daar houdt het mee op en het regent er even vaak maar tweemaal zo veel.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar het weer scheelt toch wel denk ik. In ieder geval op gedrag en hoe snotterend/niezend mensen zijn. In Israel is het altijd goed weer maar wij gaan nu de winter in...
Kan me ook nog de beelden heugen van die regenbui met dat uit de grond gestampte ziekenhuis. Was wel een gevalletje van haastige spoed.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:37 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat krijg je hier gewoon niet voor elkaar. Mensen gaan hier al mauwen als ze een mondkapje op moeten.
Er zijn daar ook gewoon veel grotere investeringen in de gezondheidszorg. Ze stampen er complete ziekenhuizen uit de grond in een paar weken, testen complete steden en wij krijgen het niet eens voor elkaar terugkerende toeristen in eigen land te testen of thuiszorg medewerkers een mondkapje te verstrekken.
Maar, het is 30 graden daar nuquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Gelul. Bijvoorbeeld in Jerusalem is het 's winters misschien een graad of 4/5 warmer dan in Nederland maar daar houdt het mee op en het regent er even vaak maar tweemaal zo veel.
En kijk even naar de Zuid Europese landen waar het ook gewoon nog steeds tijden al prima weeris.
Dat het voor nu aantrekkelijk klinkt om snel maatregelen er door heen te drukken zonder parlementaire controle wil niet zeggen dat je dat altijd wilt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat kan hier niet omdat wij daar het juridisch raamwerk niet voor hebben. Dat is een keuze, een politieke keuze. Dat wij hier een half jaar na de uitbraak nog geen dwingende middelen op kunnen leggen is imo echt gewoon waanzin.
op dit moment is de kans heel klein om de griep te krijgen, in australie was de griepgolf bijna 0 afgelopen winter ( zomer bij ons )quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Had Hugo de Jonge niet gezegd dat het verstandig zou zijn als iedereen die wordt opgeroepen nu ook daadwerkelijk z'n inenting gaat halen?
Hij verkoopt wel eens vaker de huid voordat de beer geschoten is natuurlijk
Ofwel, het zegt allemaal niets.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar, het is 30 graden daar nu![]()
Nou denk ik wel dat die noodziekenhuizen vooral patiëntenopslagruimtes waren in het begin. Je kan hier ook een gymzaal met bedden neerzetten en dat een 'noodhospitaal' noemenquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:37 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat krijg je hier gewoon niet voor elkaar. Mensen gaan hier al mauwen als ze een mondkapje op moeten.
Er zijn daar ook gewoon veel grotere investeringen in de gezondheidszorg. Ze stampen er complete ziekenhuizen uit de grond in een paar weken, testen complete steden en wij krijgen het niet eens voor elkaar terugkerende toeristen in eigen land te testen of thuiszorg medewerkers een mondkapje te verstrekken.
ik zit in op 7980 en 8320 op dinsdagquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zet vast in op 8340 besmettingen vandaag.
Ik denk het wel. Bij koud weer gaan veel ramen bijvoorbeeld dicht, waarvoor er minder goede ventilatie is. Mensen niezen en snotteren meer in de winter en de weerstand van mensen wordt lager.quote:
wij hebben geen heftige lockdown....en vrijblijvende regelsquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
ONgeveer in 21 dagen, hoewel deze grafiek wat lastig uit te lezen is.
Als dit ook voor NL geldt..
Nee, niet snel in ieder geval. Hoop op "langzaam maar zeker" op dit momentquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef capricia het volgende:
Hebben jullie de indruk dat mensen zich nu goed genoeg aan de regels houden om het virus er snel onder te krijgen? Zoals in bijv afgelopen voorjaar.
Nee, maar nu dragen we allemaal een mondkapje dus komt goed hoor!!!quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef capricia het volgende:
Hebben jullie de indruk dat mensen zich nu goed genoeg aan de regels houden om het virus er snel onder te krijgen? Zoals in bijv afgelopen voorjaar.
Zoals de warme zeewind het virus ging laten uitsterven ja, we hebben allemaal de profetische woorden vanquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Bij koud weer gaan veel ramen bijvoorbeeld dicht, waarvoor er minder goede ventilatie is. Mensen niezen en snotteren meer in de winter en de weerstand van mensen wordt lager.
Jij zegt dus dat al die dingen geen invloed hebben? lijkt me sterk.
blijven we nu bezig met dat gemiep ?quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, maar nu dragen we allemaal een mondkapje dus komt goed hoor!!!
Ik heb de indruk dat het gevoel van urgentie weer meer terug is, maar mensen dat vooral bij de ander neer willen leggen om daadwerkelijk uit te voeren. Daarbij denk ik dat de huidige maatregelen behoorlijk veel kunnen doen, mits mensen niet allerlei rare fratsen uit gaan halen zoals die jongeren die hotelkamers boeken, privé feestjes in het kroegje in je achtertuin etc.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef capricia het volgende:
Reactie van de gemiddelde burger is ook trager, een beetje het gevoel dat sommigen hebben gewacht tot na het weekend om de maatregelen op te gaan volgen in laats van per direct.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij hebben geen heftige lockdown....en vrijblijvende regels
Nee, niet altijd. Maar in noodsituaties kan het wel eens 'handig' zijn.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:41 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat het voor nu aantrekkelijk klinkt om snel maatregelen er door heen te drukken zonder parlementaire controle wil niet zeggen dat je dat altijd wilt.
Zolang er mensen zijn die schijt hebben aan de regels omdat we mondkapjes dragen wel.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
blijven we nu bezig met dat gemiep ?
Ik denk dat je ernaast zit. Ik denk dat het geen toeval is dat corona met de griepgolven mee beweegt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoals de warme zeewind het virus ging laten uitsterven.
Zoals we hier in augustus een zware opleving hadden terwijl het standaard boven de 30 graden was.
Ik stel nergens dat het helemaal geen invloed heeft. Wel stel ik dat veel mensen er véél te veel waarde aan hechten.
7800quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zet vast in op 8340 besmettingen vandaag.
Gewoon hetzelfde als in augustus/september. Behalve dat velen een muilkorfje dragen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:43 schreef capricia het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |